Канон святому мученику Леонтию Триполийскому

Припев: Святы́й му́чениче Лео́нтие, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 01 июля (18 июня ст. ст.)

Глас 4.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Воспою́ Тебе́, Го́споди Бо́же мо́й, я́ко изве́л еси́ лю́ди из рабо́ты еги́петския, покры́л же еси́ колесни́цы фарао́новы и си́лу.

Зако́н похва́льных доброде́тель твоя́ не отпа́дает, Христо́в уго́дниче Лео́нтие: То́й бо е́сть тебе́ похвала́ и бога́тство неотъе́млемо.

Жела́я, блаже́нне, пачеесте́ственных, нескве́рну ду́шу, де́вством же те́ло украси́в, к Вы́шнему пути́ благоле́пно устро́ил еси́.

Держа́ву взя́л еси́ на пре́лесть, му́ченическую че́сть хваля́ преподо́бно, сла́вный Лео́нтие, при́сно тебе́ жела́емаго.

Богоро́дичен: Тебе́ вси́ притека́ем, Богоро́дице, я́ко Побо́рнице тве́рдей, на мольбу́ дви́жуще Тя́ изба́вити ста́до Твое́ от вся́каго обстоя́ния.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Лу́к си́льных изнемо́же, и немощству́ющии препоя́сашася си́лою, сего́ ра́ди утверди́ся в Го́споде се́рдце мое́.

Обы́чай благоукраше́н и му́дрость, благода́ть же от Бо́га стяжа́в, Лео́нтие, яви́лся еси́ и́стинный страда́лец и му́ченик изря́ден.

Возложи́те ду́ши живо́му Бо́гу, – твои́м сво́инником приглаша́л еси́, Лео́нтие, – Царю́ же, ве́чно пребыва́ющему, во́инствуйте.

Источи́ благоче́стия глаго́лы медото́чный и боголюбе́зный язы́к тво́й, рабы́ же нече́стия, ху́льники, низлага́ше.

Богоро́дичен: Ра́дуйся, Ма́ти Неискусобра́чная, Бо́га Сло́ва во утро́бе Твое́й вмести́вшая и ро́ждшая воплоще́ннаго, я́ко Бо́га вку́пе и Челове́ка.

Седа́лен, гла́с 4.

Кре́ст, я́коже ору́жие, восприе́м, к боре́нию отлучи́лся еси́ неви́димых враго́в, до́блественне же пострада́л еси́. Те́мже, потреби́в си́лу и́х, возме́здие прия́л еси́, чуде́с благода́ть, моля́ спасти́ся на́м, му́чениче Лео́нтие пресла́вне.

Богоро́дичен: Чи́стая, Всенепоро́чная и Неискусому́жная, Я́же еди́на Безле́тнаго Сы́на и Сло́ва Бо́жия в ле́то ро́ждши, Сего́ со святы́ми и честны́ми патриа́рхи, и му́ченики, и проро́ки, и преподо́бными моли́ дарова́ти на́м очище́ние и ве́лию ми́лость.

Крестобогоро́дичен: На Кресте́ Тя́ возвы́шена я́ко узре́ Пречи́стая Ма́ти Твоя́, Сло́ве Бо́жий, ма́терски рыда́ющи, веща́ше: что́ но́вое и стра́нное сие́ чу́до, Сы́не Мо́й? Ка́ко, Жи́знь все́х, вкуша́еши сме́рти, оживи́ти ме́ртвыя хотя́, я́ко Милосе́рд?

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Небеса́ доброде́тель Твоя́ покры́ла е́сть, и земля́ испо́лнися сла́вы Твоея́, Христе́. Те́мже ве́рно вопие́м: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Я́ростию де́монскою одержи́мый тя́, любо́вию Боже́ственною содержи́маго, неми́лостивно ураня́ше, му́чениче страстоте́рпче Лео́нтие.

Тя́ улови́ти и я́ти хотя́щему ко и́стине де́рзостне отвеща́л еси́, я́ко блаже́нна претя́щаго непщу́я, му́чениче страстоте́рпче Лео́нтие.

И́же на Дре́ве тебе́ ра́ди пригвожде́йся пло́тию, на дре́ве тя́ свя́зана Его́ ра́ди зря́, кре́пости напо́лни и благода́ти.

Богоро́дичен: Херуви́мских чино́в преиму́щая и Бо́га, на руку́ седя́щаго, с пло́тию носи́вшая, ра́дуйся, Богоро́дице Всепе́тая.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Стяжа́вый ны́, избра́нныя лю́ди, кро́вию Твое́ю, Го́споди, Тво́й ми́р да́ждь на́м, во единомы́слии сохраня́я ста́до Твое́.

Овча́, к заколе́нию гото́во, приведе́ся, Лео́нтие всесла́вне, мучи́тельскому суди́щу за Христа́ самово́льне предста́л еси́.

Низложи́ти твоея́ души́ кре́пость покуша́шеся пре́лести пови́нный, распе́ншагося Го́спода, я́коже злоде́я челове́ка, уничижа́я.

Да поги́бнут бо́зи, зе́млю и не́бо я́ве не сотво́ршии, распны́й бо ся́ все́х Соде́тель е́сть, – му́чениче, глаго́лал еси́.

Богоро́дичен: Ра́дуйся, Пресвята́я, Чи́стая, Неискусобра́чная, Свята́я Мари́е Богоневе́сто, я́ко Бо́га родила́ еси́, онебеси́вшаго ро́д на́ш.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Возопи́, прообразу́я погребе́ние тридне́вное, проро́к Ио́на, в ки́те моля́ся: от тли́ изба́ви мя́, Иису́се, Царю́ си́л.

Ти́х у́бо притека́ющим ве́рою, Лео́нтие, и сло́во, растворе́но имы́й Боже́ственною со́лию, же́сток же враго́м Христо́вым явля́лся еси́.

Ра́дуяся у́бо, ве́рный Тво́й ра́б Лео́нтий отдая́ше себе́ свиде́тельству Ца́рствия Твоего́, но не терпя́ху врази́ Твоея́, Христе́, и́стины.

Разжиза́хуся я́ростию, я́коже зве́рие, беззако́ннии и ру́це возлага́ху, я́ко на ло́в, на му́ченика наше́дше, расто́ргнути неща́дно непобеди́маго.

Богоро́дичен: Не и́мамы, ра́зве Тебе́, засту́пницы, Пречи́стая, пою́щии Пресвято́е Рождество́ Твое́, Влады́чице. Те́мже мо́лимся: благопребы́тна сотвори́ Его́ рабо́м Твои́м.

Конда́к, гла́с 3.

Мучи́телей посрами́л еси́ лука́вая кова́рства и е́ллинов обличи́л еси́ безбо́жное служе́ние, возсия́л еси́ богоразу́мие все́м челове́ком уче́ньми благоче́стия, Богому́дре му́чениче. Сего́ ра́ди твою́ па́мять почита́ем любо́вию, прему́дре Лео́нтие.

И́кос:

Хода́тая Бо́гу и челове́ком Го́спода, на́шу, земны́х, нищету́ прие́мшаго от Неискусому́жныя Чи́стыя Богоро́дицы, и распе́ншася, и воздви́гша от тли́ челове́чество, призыва́ю дарова́ти, я́ко да му́драго Лео́нтия ны́не восхвалю́ и пове́м све́тлая его́ и кра́сная страда́ния, я́же показа́ до́бре, му́жеством, и ве́рою, и любо́вию вооруже́н; сего́ ра́ди почита́ем любо́вию му́драго Лео́нтия.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Спасы́й во огни́ авраа́мския Твоя́ о́троки и халде́и уби́в, я́же Пра́вда пра́ведно уловля́ше, препе́тый Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.

Тве́рдостию ра́зума, я́коже плене́ннии о́троцы, с пла́менем искуше́ний и ле́сть попра́ Лео́нтий непобеди́мый, поя́ Тебе́: Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.

Безпристра́стием пло́ть забы́в, кре́пко ра́ны за Христа́, я́ко непобеди́м му́ченик, терпе́л еси́, поя́ Твоему́ Зижди́телю: Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.

Му́дростию и любо́вию Христо́вою естества́ тве́рдо удержа́в тле́нное сопряже́ние, живоно́сную произво́лил еси́ сме́рть, воспева́я, Лео́нтие: Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.

Сло́ва и Ду́ха со Отце́м, еди́но Триипоста́сное Естество́ богосло́вствуя, неукло́нный и непобеди́мый му́ченик взыва́ше: препе́тый Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Безсе́менно во утро́бе и па́че естества́ прие́мшую Непреме́ннаго Бо́га, за милосе́рдие челове́ком приме́шшася, благоче́стно воспое́м, я́ко Ма́терь Бо́жию во ве́ки.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: На Кресте́ пло́тию пригвожде́ннаго и показа́вшаго на́м ору́жие во спасе́ние, о́троцы, превозноси́те Христа́, Бо́га на́шего, во ве́ки.

Терпя́ше плотски́я ра́ны му́ченик и безпло́тнаго врага́ зело́ побежда́ше, поя́: превозноси́те Христа́ Бо́га на́шего во ве́ки.

Све́тло у́м ко Влады́це в боде́ниих терно́вных просте́рл еси́, любо́вию, му́чениче, превозноси́те, – вопия́, – Христа́, Бо́га на́шего, во ве́ки.

Побе́да тебе́ Христо́с е́сть, му́чениче, Его́же ра́нами плотски́ми просла́вил еси́, взыва́я: о́троцы, превозноси́те Христа́, Бо́га на́шего, во ве́ки.

Богоро́дичен: Тя́ пресла́вно, о Богома́ти, ро́дове вси́ земни́и, Чи́стая, ублажа́ем, я́ко Тобо́ю к Небеси́ вознесо́хомся, Де́во Ма́ти.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Рождество́ Твое́ нетле́нно яви́ся: Бо́г из боку́ Твое́ю про́йде, я́ко Плотоно́сец яви́ся на земли́ и с челове́ки поживе́. Тя́, Богоро́дице, те́м вси́ велича́ем.

Тро́ицы служи́тель показа́лся еси́, послужи́в, Лео́нтие, непоро́чно, Ему́же вся́ коле́на покланя́ются Небе́сных, и земны́х, и преиспо́дних, Его́же пою́ще, досто́йно велича́ем.

Ви́дети жела́я невеще́ственно лице́м открове́нным Госпо́дню сла́ву, нача́л совлече́ся и власте́й еди́но, пропове́дав Триипоста́сное Божество́.

Возвесели́ся твои́м испове́данием и тебе́ испове́да досто́йно пред Отце́м Спа́с Его́же умоли́, страстоте́рпче, все́м спасти́ся, ве́рою велича́ющим па́мять твою́.

Богоро́дичен: Вы́шних чино́в вы́шши еси́, Де́во Богоро́дице, я́ко еди́на позна́лася еси́ Вы́шняго селе́ние, Благослове́нная. Те́мже Тя́ вси́ Богоро́дицу возвеща́ем.

Свети́лен.

Иску́шся, я́коже зла́то, огне́м и му́ками, досто́ин яви́лся еси́ да́р Бо́га Вы́шняго, всесла́вне страстоте́рпче, о на́с ны́не помоли́ся.

Богоро́дичен: Держа́вным Твои́м кро́вом от враго́в наве́та на́с, Чи́стая, Твоя́ рабы́, сохрани́ неврежде́ны: Тя́ бо стяжа́хом еди́ну прибе́жище в ну́ждах.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Воспою̀ тебѣ̀, гдⷭ҇и бж҃е мо́й, ꙗ҆́кѡ и҆зве́лъ є҆сѝ лю́ди и҆зъ рабо́ты є҆гѵ́петскїѧ, покры́лъ же є҆сѝ колєсни́цы фараѡ́нѡвы и҆ си́лꙋ.

Закѡ́нъ похва́льныхъ добродѣ́тель твоѧ̀ не ѿпа́даетъ, хрⷭ҇то́въ ᲂу҆го́дниче лео́нтїе: то́й бо є҆́сть тебѣ̀ похвала̀, и҆ бога́тство неѿе́млемо.

Жела́ѧ, блаже́нне, пачеесте́ственныхъ нескве́рнꙋ дꙋ́шꙋ, дѣ́вствомъ же тѣ́ло ᲂу҆краси́въ, къ вы́шнемꙋ пꙋтѝ бл҃голѣ́пнѡ ᲂу҆стро́илъ є҆сѝ.

Держа́вꙋ взѧ́лъ є҆сѝ на пре́лесть, мꙋ́ченическꙋю че́сть хвалѧ̀, преподо́бне, сла́вный лео́нтїе, при́снѡ тебѣ̀ жела́емаго.

Бг҃оро́диченъ: Тебѣ̀ всѝ притека́емъ, бцⷣе, ꙗ҆́кѡ побо́рницѣ тве́рдѣй, на мольбꙋ̀ дви́жꙋще тѧ̀, и҆зба́вити ста́до твоѐ ѿ всѧ́кагѡ ѡ҆бстоѧ́нїѧ.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Лꙋ́къ си́льныхъ и҆знемо́же, и҆ немощствꙋ́ющїи препоѧ́сашасѧ си́лою: сегѡ̀ ра́ди ᲂу҆тверди́сѧ въ гдⷭ҇ѣ се́рдце моѐ.

Ѻ҆бы́чай бл҃гоꙋкраше́нъ и҆ мꙋ́дрость, бл҃года́ть же ѿ бг҃а стѧжа́въ, лео́нтїе, ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ и҆́стинный страда́лецъ и҆ мꙋ́ченикъ и҆зрѧ́денъ.

Возложи́те дꙋ́шы живо́мꙋ бг҃ꙋ, твои́мъ сво́инникѡмъ приглаша́лъ є҆сѝ, лео́нтїе, цр҃ю́ же вѣ́чнѡ пребыва́ющемꙋ во́инствꙋйте.

И҆сточѝ благоче́стїѧ глаго́лы медото́чный и҆ бг҃олюбе́зный. ѧ҆зы́къ тво́й: рабы̑ же нече́стїѧ, хꙋ́льники низлага́ше.

Бг҃оро́диченъ: Ра́дꙋйсѧ, мт҃и неискꙋсобра́чнаѧ, бг҃а сло́ва во ᲂу҆тро́бѣ твое́й вмѣсти́вшаѧ, и҆ ро́ждшаѧ воплоще́ннаго, ꙗ҆́кѡ бг҃а вкꙋ́пѣ и҆ чл҃вѣ́ка.

Сѣда́ленъ, гла́съ д҃.

Крⷭ҇тъ ꙗ҆́коже ѻ҆рꙋ́жїе воспрїе́мъ, къ боре́нїю ѿлꙋчи́лсѧ є҆сѝ неви́димыхъ врагѡ́въ: до́блественнѣ же пострада́лъ є҆сѝ. тѣ́мже потреби́въ си́лꙋ и҆́хъ, возме́здїе прїѧ́лъ є҆сѝ чꙋде́съ бл҃года́ть, молѧ̀ спасти́сѧ на́мъ, мꙋ́чениче лео́нтїе пресла́вне.

Бг҃оро́диченъ: Чтⷭ҇аѧ, всенепоро́чнаѧ и҆ неискꙋсомꙋ́жнаѧ, ꙗ҆́же є҆ди́на безлѣ́тнаго сн҃а и҆ сло́ва бж҃їѧ въ лѣ́то ро́ждши, сего̀ со ст҃ы́ми и҆ честны́ми патрїа̑рхи и҆ мꙋ́ченики, и҆ прⷪ҇рѡ́ки, и҆ преподо́бными молѝ, дарова́ти на́мъ ѡ҆чище́нїе и҆ ве́лїю ми́лость.

Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: На крⷭ҇тѣ̀ тѧ̀ возвы́шена ꙗ҆́кѡ ᲂу҆зрѣ̀ пречⷭ҇таѧ мт҃и твоѧ̀, сло́ве бж҃їй, мт҃рски рыда́ющи вѣща́ше: что̀ но́вое и҆ стра́нное сїѐ чꙋ́до, сн҃е мо́й; ка́кѡ жи́знь всѣ́хъ вкꙋша́еши сме́рти, ѡ҆живи́ти мє́ртвыѧ хотѧ̀, ꙗ҆́кѡ милосе́рдъ;

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Нб҃са̀ добродѣ́тель твоѧ̀ покры́ла є҆́сть, и҆ землѧ̀ и҆спо́лнисѧ сла́вы твоеѧ̀, хрⷭ҇тѐ. тѣ́мже вѣ́рнѡ вопїе́мъ: сла́ва си́лѣ твое́й, гдⷭ҇и.

Ꙗ҆́ростїю де́мѡнскою ѡ҆держи́мый, тѧ̀ любо́вїю бжⷭ҇твенною содержи́маго, неми́лостивнѡ ᲂу҆ранѧ́ше, мч҃ниче страстоте́рпче лео́нтїе.

Тѧ̀ ᲂу҆лови́ти и҆ ꙗ҆́ти хотѧ́щемꙋ, ко и҆́стинѣ де́рзостнѣ ѿвѣща́лъ є҆сѝ, ꙗ҆́кѡ блаже́нна претѧ́щаго непщꙋ́ѧ, мꙋ́чениче страстоте́рпче лео́нтїе.

И҆́же на дре́вѣ тебє̀ ра́ди пригвожде́йсѧ пло́тїю, на дре́вѣ тѧ̀ свѧ́зана є҆гѡ̀ ра́ди зрѧ̀, крѣ́пости напо́лни и҆ благода́ти.

Бг҃оро́диченъ: Херꙋві́мскихъ чинѡ́въ преимꙋ́щаѧ, и҆ бг҃а на рꙋкꙋ̀ сѣдѧ́щаго съ пло́тїю носи́вшаѧ: ра́дꙋйсѧ, бцⷣе всепѣ́таѧ.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Стѧжа́вый ны̀ и҆збра̑нныѧ лю́ди кро́вїю твое́ю, гдⷭ҇и, тво́й ми́ръ да́ждь на́мъ, во є҆диномы́слїи сохранѧ́ѧ ста́до твоѐ.

Ѻ҆вча̀ къ заколе́нїю гото́во приведе́сѧ, лео́нтїе всесла́вне, мꙋчи́тельскомꙋ сꙋди́щꙋ за хрⷭ҇та̀ самово́льнѣ предста́лъ є҆сѝ.

Низложи́ти твоеѧ̀ дꙋшѝ крѣ́пость покꙋша́шесѧ пре́лести пови́нный, распе́ншагосѧ гдⷭ҇а, ꙗ҆́коже ѕлодѣ́ѧ человѣ́ка ᲂу҆ничижа́ѧ.

Да поги́бнꙋтъ бо́зи, зе́млю и҆ нб҃о ꙗ҆́вѣ не сотво́ршїи: распны́йбосѧ бо всѣ́хъ содѣ́тель є҆́сть, мꙋ́чениче, глаго́лалъ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Ра́дꙋйсѧ, прест҃а́ѧ, чⷭ҇таѧ, неискꙋсобра́чнаѧ, ст҃а́ѧ мр҃і́е бг҃оневѣ́сто, ꙗ҆́кѡ бг҃а родила̀ є҆сѝ, ѡ҆небеси́вшаго ро́дъ на́шъ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Возопѝ, проѡбразꙋ́ѧ погребе́нїе тридне́вное, прⷪ҇ро́къ і҆ѡ́на, въ ки́тѣ молѧ́сѧ: ѿ тлѝ и҆зба́ви мѧ̀, і҆и҃се, цр҃ю̀ си́лъ.

Ти́хъ ᲂу҆́бѡ притека́ющымъ вѣ́рою, лео́нтїе, и҆ сло́во растворе́но и҆мы́й бжⷭ҇твенною со́лїю, же́стокъ же врагѡ́мъ хрⷭ҇тѡ́вымъ ꙗ҆влѧ́лсѧ є҆сѝ.

Ра́дꙋѧсѧ ᲂу҆́бѡ вѣ́рный тво́й ра́бъ лео́нтїй, ѿдаѧ́ше себѐ свидѣ́тельствꙋ ца́рствїѧ твоегѡ̀: но не терпѧ́хꙋ вразѝ твоеѧ̀, хрⷭ҇тѐ, и҆́стины.

Разжиза́хꙋсѧ ꙗ҆́ростїю ꙗ҆́коже ѕвѣ́рїе беззако́ннїи, и҆ рꙋ́цѣ возлага́хꙋ, ꙗ҆́кѡ на ло́въ, на мꙋ́ченика, наше́дше расто́ргнꙋти неща́днѡ непобѣди́маго.

Бг҃оро́диченъ: Не и҆́мамы ра́звѣ тебє̀ застꙋ́пницы, пречⷭ҇таѧ, пою́щїи прест҃о́е ржⷭ҇тво̀ твоѐ, влⷣчце. тѣ́мже мо́лимсѧ: благопребы́тна сотворѝ є҆го̀ рабѡ́мъ твои̑мъ.

Конда́къ, гла́съ г҃:

Мꙋчи́телей посрами́лъ є҆сѝ лꙋка̑ваѧ кова̑рства, и҆ є҆́ллинѡвъ ѡ҆бличи́лъ є҆сѝ безбо́жное слꙋже́нїе, возсїѧ́лъ є҆сѝ бг҃оразꙋ́мїѧ всѣ̑мъ человѣ́кѡмъ, ᲂу҆че́ньми благоче́стїѧ, бг҃омꙋ́дре мꙋ́чениче, сегѡ̀ ра́ди твою̀ па́мѧть почита́емъ любо́вїю, премꙋ́дре лео́нтїе.

І҆́косъ:

Хода́таѧ бг҃ꙋ и҆ человѣ́кѡмъ гдⷭ҇а, на́шꙋ земны́хъ нищетꙋ̀ прїе́мшаго, ѿ неискꙋсомꙋ́жныѧ чⷭ҇тыѧ бцⷣы, и҆ распе́ншасѧ, и҆ воздви́гша ѿ тлѝ человѣ́чество, призыва́ю дарова́ти, ꙗ҆́кѡ да мꙋ́драго лео́нтїа ны́нѣ восхвалю̀, и҆ повѣ́мъ свѣ̑тлаѧ є҆гѡ̀ и҆ кра̑снаѧ страда̑нїѧ, ꙗ҆̀же показа̀ до́брѣ, мꙋ́жествомъ и҆ вѣ́рою, и҆ любо́вїю, воѡрꙋже́нъ. сегѡ̀ ра́ди почита́емъ любо́вїю мꙋ́драго лео́нтїа.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Спасы́й во ѻ҆гнѝ а҆враа́мскїѧ твоѧ̑ ѻ҆́троки, и҆ халдє́и ᲂу҆би́въ, ꙗ҆̀же пра́вда пра́веднѡ ᲂу҆ловлѧ́ше: препѣ́тый гдⷭ҇и, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Тве́рдостїю ра́зꙋма, ꙗ҆́коже плѣне́ннїи ѻ҆́троцы, съ пла́менемъ и҆скꙋше́нїй и҆ ле́сть попра̀ лео́нтїй непобѣди́мый, поѧ̀ тебѣ̀: гдⷭ҇и, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Безпристра́стїемъ пло́ть забы́въ, крѣ́пкѡ ра̑ны за хрⷭ҇та̀, ꙗ҆́кѡ непобѣди́мь мꙋ́ченикъ, терпѣ́лъ є҆сѝ, поѧ̀ твоемꙋ̀ зижди́телю: бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Мꙋ́дростїю и҆ любо́вїю хрⷭ҇то́вою, є҆стества̀ тве́рдѡ ᲂу҆держа́въ тлѣ́нное сопрѧже́нїе, живоно́снꙋю произво́лилъ є҆сѝ сме́рть, воспѣва́ѧ, лео́нтїе: бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Сло́ва и҆ дх҃а со ѻ҆ц҃е́мъ є҆ди́но трїѷпоста́сное є҆стество̀ бг҃осло́вствꙋѧ, неꙋкло́нный и҆ непобѣди́мый мꙋ́ченикъ взыва́ше: препѣ́тый гдⷭ҇и, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ, благослове́нъ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Безсѣ́меннѡ во ᲂу҆тро́бѣ, и҆ па́че є҆стества̀ прїе́мшꙋю непремѣ́ннаго бг҃а, за милосе́рдїе человѣ́кѡмъ примѣ́шшасѧ, благоче́стнѡ воспое́мъ, ꙗ҆́кѡ мт҃рь бж҃їю во вѣ́ки.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: На крⷭ҇тѣ̀ пло́тїю пригвожде́ннаго, и҆ показа́вшаго на́мъ ѻ҆рꙋ́жїе во спасе́нїе, ѻ҆́троцы, превозноси́те хрⷭ҇та̀ бг҃а на́шего во вѣ́ки.

Терпѧ́ше плотскі̑ѧ ра̑ны мꙋ́ченикъ, и҆ безпло́тнаго врага̀ ѕѣлѡ̀ побѣжда́ше, поѧ̀: превозноси́те хрⷭ҇та̀ бг҃а на́шего во вѣ́ки.

Свѣ́тлѡ ᲂу҆́мъ ко влⷣцѣ въ боде́нїихъ терно́вныхъ просте́рлъ є҆сѝ, любо́вїю, мꙋ́чениче, превозноси́те, вопїѧ̀, хрⷭ҇та̀ бг҃а на́шего во вѣ́ки.

Побѣ́да тебѣ̀ хрⷭ҇то́съ є҆́сть, мꙋ́чениче, є҆го́же ра́нами плотски́ми просла́вилъ є҆сѝ, взыва́ѧ: ѻ҆́троцы, превозноси́те хрⷭ҇та̀ бг҃а на́шего во вѣ́ки.

Бг҃оро́диченъ: Тѧ̀ пресла́внѡ, ѽ бг҃ома́ти, ро́дове всѝ земні́и, чи́стаѧ, ᲂу҆блажа́емъ: ꙗ҆́кѡ тобо́ю къ нб҃сѝ вознесо́хомсѧ, дѣ́во мт҃и.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Ржⷭ҇тво̀ твоѐ нетлѣ́нно ꙗ҆ви́сѧ: бг҃ъ и҆зъ бокꙋ̀ твоє́ю про́йде, ꙗ҆́кѡ плотоно́сецъ ꙗ҆ви́сѧ на землѝ, и҆ съ человѣ́ки поживѐ: тѧ̀, бцⷣе, тѣ́мъ всѝ велича́емъ.

Трⷪ҇цы слꙋжи́тель показа́лсѧ є҆сѝ, послꙋжи́въ, лео́нтїе, непоро́чнѡ, є҆мꙋ́же всѧ̑ колѣ̑на покланѧ́ютсѧ, нбⷭ҇ныхъ и҆ земны́хъ, и҆ преиспо́днихъ: є҆го́же пою́ще досто́йнѡ велича́емъ.

Ви́дѣти жела́ѧ невеще́ственнѡ лице́мъ ѿкрове́ннымъ гдⷭ҇ню сла́вꙋ, нача̑лъ совлече́сѧ и҆ власте́й, є҆ди́но проповѣ́давъ трїѷпоста́сное бж҃ество̀.

Возвесели́сѧ є҆сѝ твои́мъ и҆сповѣ́данїемъ, и҆ тебѐ и҆сповѣ́да досто́йнѡ предъ ѻ҆ц҃е́мъ сп҃съ: є҆го́же ᲂу҆молѝ, страстоте́рпче, всѣ̑мъ спасти́сѧ вѣ́рою велича́ющымъ па́мѧть твою̀.

Бг҃оро́диченъ: Вы́шнихъ чинѡ́въ вы́шши є҆сѝ, дв҃о бцⷣе, ꙗ҆́кѡ є҆ди́на позна́ласѧ є҆сѝ вы́шнѧгѡ селе́нїе, бл҃гослове́ннаѧ. тѣ́мже тѧ̀ всѝ бцⷣꙋ возвѣща́емъ.

Свѣти́ленъ.

И҆скꙋ́шсѧ ꙗ҆́коже зла́то ѻ҆гне́мъ и҆ мꙋ́ками, досто́инъ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ да́ръ бг҃а вы́шнѧгѡ, всесла́вне страстоте́рпче, ѡ҆ на́съ ны́нѣ помоли́сѧ.

Бг҃оро́диченъ: Держа́внымъ твои́мъ кро́вомъ ѿ врагѡ́въ навѣ́та на́съ, чⷭ҇таѧ, твоѧ̑ рабы̑ сохранѝ невреждє́ны: тѧ́ бо стѧжа́хомъ є҆ди́нꙋ прибѣ́жище въ нꙋ́ждахъ.

Жития мучеников Леонтия, Ипатия и Феодула

Свя­тые му­че­ни­ки Леон­тий, Ипа­тий и Фе­о­дул бы­ли рим­ски­ми во­и­на­ми. Свя­той му­че­ник Леон­тий, грек по про­ис­хож­де­нию, в прав­ле­ние Вес­па­си­а­на (70–79) слу­жил во­е­на­чаль­ни­ком в им­пе­ра­тор­ских вой­сках в фини­кий­ском го­ро­де Три­по­ли. Хри­сти­а­нин Леон­тий от­ли­чал­ся храб­ро­стью и бла­го­ра­зу­ми­ем, к нему с глу­бо­ким ува­же­ни­ем от­но­си­лись во­и­ны и граж­дане Три­по­ли за его доб­ро­де­те­ли.

Им­пе­ра­тор на­зна­чил рим­ско­го се­на­то­ра Адри­а­на пра­ви­те­лем Фини­кий­ской об­ла­сти с пол­но­мо­чи­я­ми пре­сле­до­вать хри­сти­ан и в слу­чае от­ка­за при­не­сти жерт­вы рим­ским бо­же­ствам пре­да­вать их му­че­нию и смер­ти. По до­ро­ге в Фини­кию Адри­а­ну до­нес­ли, что свя­той Леон­тий от­вра­тил мно­гих от по­кло­не­ния язы­че­ским бо­гам. Пра­ви­тель по­слал три­бу­на Ипа­тия с от­ря­дом во­и­нов в Три­по­ли, чтобы най­ти и за­дер­жать хри­сти­а­ни­на Леон­тия. По до­ро­ге три­бун Ипа­тий силь­но за­бо­лел и, на­хо­дясь при смер­ти, уви­дел во сне Ан­ге­ла, ко­то­рый ска­зал: "Ес­ли хо­чешь быть здо­ро­вым, воз­зо­ви три­жды вме­сте со сво­и­ми во­и­на­ми: „Бог Леон­тия, по­мо­ги мне“". От­крыв гла­за, Ипа­тий уви­дел Ан­ге­ла и ска­зал: "Я по­слан за­дер­жать Леон­тия, как же я при­зо­ву его Бо­га?" В это вре­мя Ан­гел стал неви­дим. Ипа­тий рас­ска­зал во­и­нам, в чис­ле ко­то­рых был и его друг Фе­о­дул, о сво­ем сне, все они вме­сте три­жды при­зва­ли на по­мощь Бо­га, Имя Ко­то­ро­го ис­по­ве­дал свя­той Леон­тий. Ипа­тий сра­зу ис­це­лил­ся ко все­об­щей ра­до­сти во­и­нов, и толь­ко Фе­о­дул си­дел в сто­роне, раз­мыш­ляя о чу­де. Ду­ша его про­ник­лась лю­бо­вью к Бо­гу, и он уго­во­рил Ипа­тия немед­лен­но пой­ти вдво­ем в го­род на по­ис­ки свя­то­го Леон­тия.

При вхо­де в го­род их встре­тил неиз­вест­ный че­ло­век и при­гла­сил к се­бе в дом, где щед­ро уго­стил пут­ни­ков. Узнав, что го­сте­при­им­ный хо­зя­ин и есть свя­той Леон­тий, они упа­ли на ко­ле­ни и про­си­ли его про­све­тить их ве­рой в Ис­тин­но­го Бо­га. Здесь же со­вер­ши­лось Кре­ще­ние, а ко­гда свя­той Леон­тий про­из­нес над ни­ми мо­лит­вен­ное при­зы­ва­ние во Имя Пре­свя­той Тро­и­цы, но­во­кре­ще­ных осе­ни­ло свет­лое об­ла­ко и про­лил­ся бла­го­дат­ный дождь. Осталь­ные во­и­ны в по­ис­ках сво­е­го на­чаль­ни­ка при­шли в Три­по­ли, ку­да при­был и пра­ви­тель Адри­ан. Узнав о про­ис­шед­шем, он при­ка­зал при­ве­сти к се­бе свя­то­го Леон­тия, три­бу­на Ипа­тия и Фе­о­ду­ла и, угро­жая им му­че­ни­я­ми и смер­тью, по­тре­бо­вал от­ре­че­ния от Хри­ста и жерт­во­при­но­ше­ния рим­ским бо­гам. Все му­че­ни­ки твер­до ис­по­ве­да­ли ве­ру во Хри­ста. Свя­то­го Ипа­тия под­ве­си­ли на стол­пе и стро­га­ли же­лез­ны­ми ког­тя­ми, а свя­то­го Фе­о­ду­ла бес­по­щад­но би­ли пал­ка­ми. Ви­дя непо­ко­ле­би­мость му­че­ни­ков, им от­ру­би­ли го­ло­вы ме­чом. Свя­то­го Леон­тия по­сле ис­тя­за­ний от­пра­ви­ли в тем­ни­цу. Утром он пред­стал пе­ред пра­ви­те­лем. Адри­ан пы­тал­ся пре­льстить свя­то­го ис­по­вед­ни­ка по­че­стя­ми и на­гра­да­ми и, ни­че­го не до­стиг­нув, пре­дал ис­тя­за­ни­ям: свя­той му­че­ник це­лый день ви­сел вниз го­ло­вой на стол­пе с тя­же­лым кам­нем на шее, но ни­что не мог­ло за­ста­вить его от­речь­ся от Хри­ста. Пра­ви­тель при­ка­зал бить пал­ка­ми стра­даль­ца до тех пор, по­ка он не умрет. Те­ло свя­то­го му­че­ни­ка Леон­тия вы­бро­си­ли за го­род, но хри­сти­ане с че­стью пре­да­ли его по­гре­бе­нию вбли­зи Три­по­ли. Кон­чи­на свя­тых му­че­ни­ков по­сле­до­ва­ла око­ло 70–79 гг.

До­прос свя­то­го Леон­тия, его стра­да­ния и смерть за­пи­сал на оло­вян­ных до­щеч­ках при­сут­ство­вав­ший на су­де пи­сец (ком­мен­та­ри­сий). Эти до­щеч­ки бы­ли по­ло­же­ны в гроб свя­то­го му­че­ни­ка.

См. так­же: "Стра­да­ние свя­тых му­че­ни­ков Леон­тия, Ипа­тия и Фе­о­ду­ла" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.