Канон святому мученику Кодрату и дружине его

Припев: Святи́и му́ченицы, моли́те Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 13 февраля (31 января ст. ст.); 23 марта (10 марта ст. ст.)

Глас 4.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Триста́ты кре́пкия, Рожде́йся от Де́вы, безстра́стия во глубине́, души́ трича́стное потопи́, молю́ся, да Тебе́, я́ко в тимпа́не, во умерщвле́нии телесе́ побе́дное воспою́ пе́ние.

Му́чеников свяще́нных, свяще́нно страда́вших, свяще́нный и чу́дный наста́ пра́здник, светозаре́нием Ду́ха вся́ световодя́щи, соше́дшеся, празднолю́бцы, по до́лгу си́х ублажи́м.

Я́ко со́лнце све́тлое, доброде́телей светоно́сием возсия́л еси́ на́м, Кодра́те страда́льче, светолу́чными твои́ми сия́нии тму́ многобо́жия отгоня́, блаже́нне, и просвеща́я ве́рных составле́ния.

Ка́мень жи́зни Иису́са Спа́са возвеща́юще Бо́га, пострада́сте тве́рдо, и исто́чник свяще́ния, ка́мень, прие́мшии, крове́й тече́ния соде́ласте, му́ченицы сла́внии.

Богоро́дичен: От тиме́ния страсте́й, помышле́ний треволне́ния, от стре́л вра́жиих, от вся́каго прило́га сопроти́вна спаси́, Чи́стая Богороди́тельнице, ду́ши пою́щих Твое́ несказа́нное Рождество́, Всенепоро́чная.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Я́ко непло́ды роди́ от язы́к Це́рковь, и мно́гое в ча́дех изнемо́же со́нмище, чу́дному Бо́гу на́шему возопии́м: Свя́т еси́, Го́споди.

Тве́рдии адама́нти, убива́емии мече́м и боле́зней ви́дом приобща́ющеся терпели́вно, чу́дному Бо́гу на́шему взыва́ху: Свя́т еси́, Го́споди.

Прему́дростию Кодра́т богода́нною упраздни́ е́ллинскую му́дрость, любопре́ния стражда́, и свои́ми кровьми́, Ду́хом Боже́ственным удобря́яся.

С Кодра́том Ане́кта и с Па́влом Криске́нта, Киприа́на боже́ственнаго и Диони́сия, ве́рнии, благочестному́дренно пе́сньми венча́ем, ве́рою пострада́вших.

Богоро́дичен: Ниже́ небе́сный у́м па́че ума́ Рождества́ Твоего́ мо́жет сказа́ти, Отрокови́це, Ума́ бо пе́рваго во утро́бе Сло́во, Чи́стая, зачала́ еси́, вся́ческая сло́вом соста́вльшаго.

Седа́лен, гла́с 4.

Терпе́нием лю́тых умертви́л еси́ го́рдаго врага́, страстоте́рпче, ме́чную сме́рть претерпе́л еси́, вку́пе со стра́ждущими с тобо́ю всему́дрыми, Кодра́те. Те́мже пра́зднуем честну́ю ва́шу па́мять, вопию́ще: помяни́те на́с ко Влады́це, непобеди́мии му́ченицы.

Сла́ва, и ны́не, богоро́дичен: Нечи́стых помысло́в мои́х мно́жество и безме́стных мы́слей обурева́ния кто́ изрещи́ мо́жет, Всенепоро́чная? Настоя́ния же безпло́тных вра́г мои́х кто́ испове́сть и си́х зло́бу? Но Твое́ю мольбо́ю, Блага́я, си́х мне́ все́х избавле́ние да́руй.

Крестобогоро́дичен: И́же от Безнача́льнаго Отца́ рожде́ннаго напосле́док Тя́ пло́тию ро́ждшая, на Кресте́ ви́сяща зря́щи, Христе́, — увы́ Мне́, любе́знейший Иису́се, — вопия́ше, — ка́ко сла́вимый я́ко Бо́г от а́нгел, от беззако́нных ны́не челове́к, Сы́не, хотя́ распина́ешися? Пою́ тя́, Долготерпели́ве.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́ во о́блаце ле́гце, прии́де Иису́с Пребоже́ственный, Нетле́нною Дла́нию и спасе́ зову́щия: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Му́дростию твои́х слове́с нему́дрыя посрами́л еси́, и наказа́нием богови́дных уче́ний твои́х, му́чениче Кодра́те, улови́л еси́ боже́ственнаго Ане́кта, Влады́це твоему́ приво́диши терпели́ва му́ченика.

От пеле́н присво́ился еси́ вся́ Сотво́ршему, изде́тска соверше́нна му́жа смы́сл избра́в и прему́дрости возжеле́в, ве́сь бы́л еси́ чисте́йшее, му́чениче, Христо́во оби́телище.

Шестосве́тлый све́щник му́чеников Твои́х, Го́споди, та́йным еле́ем напои́вся, отгна́ многобо́жия но́щь и озари́ зову́щия: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Богоро́дичен: Свята́я Богоро́дица, в Не́йже всели́тися благоволи́, я́ко благово́нен хра́м, Сло́во О́тчее единосу́щное, не опали́ ложе́сн, не боле́знова, и́бо роди́ Емману́ила, Бо́га и Челове́ка.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Просвеще́ние Твое́, Го́споди, низпосли́ на́м и от мглы́ прегреше́ний разреши́ ны́, Бла́же, Тво́й ми́р да́руяй.

Просвеще́нием ра́зума неразу́мия мглу́ отгоня́, Го́сподеви приво́диши собо́р страда́лец, му́дре Кодра́те, с ни́ми венча́емь.

По́стнически пе́рвее победи́в страсте́й привозста́ния, второ́е погуби́л еси́ держа́ву злочести́вых, Кодра́те му́чениче, пострада́в крепча́йше.

Исполня́ется невла́жный ка́мень пролия́ньми честны́х твои́х крове́й и струи́ све́тлы дае́т ве́рным, освяща́я Боже́ственными манове́ньми.

Богоро́дичен: Созда́вый, Пречи́стая, Е́ву от ребра́, из Твоея́ чи́стыя утро́бы зи́ждется, спасти́ Ада́ма за благоутро́бие восхоте́в, я́ко Человеколю́бец.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Возопи́, прообразу́я погребе́ние тридне́вное, проро́к Ио́на, в ки́те моля́ся: от тли́ изба́ви мя́, Иису́се, Царю́ си́л.

Шесточи́сленный страстоте́рпец ли́к на́м возсия́, я́коже зве́зды на церко́вней честне́й тве́рди, ве́рныя просвеща́яй и пре́лести тму́ разгоня́яй.

Пучи́ну му́к преидо́сте, му́ченицы, нево́лненно и вы́шнюю тишину́ получи́сте, ве́рных приста́нище бы́вше и моли́твенницы тепле́йшии.

Да похва́лим со Ане́ктом Кодра́та сла́внаго и с Па́влом Диони́сия, Криске́нта, Киприа́на, Христо́ва виногра́да добропло́дныя ро́зги.

Богоро́дичен: Онебеси́ла еси́ озе́мствованное естество́, Всенепоро́чная, челове́ков и истле́вшее сие́ новосоде́лала еси́, сего́ ра́ди, Отрокови́це, вси́ немо́лчными гла́сы Тя́ сла́вим.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Спасы́й во огни́ авраа́мския Твоя́ о́троки и халде́и уби́в, я́же Пра́вда пра́ведно уловля́ше, препе́тый Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.

Во огни́ муче́ний свы́ше прие́млюще ро́су терпе́ния, со о́троки до́блии взыва́ху му́ченицы: препе́тый Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.

Одожде́нием честны́я кро́ве ва́шея, страстоте́рпцы, ка́мень невла́жный пре́жде испо́лнися, струи́ пролива́ющь исцеле́ний пою́щим: Бо́же оте́ц, благослове́н еси́.

Я́ко мирополо́жница мы́сленная, ми́ро врачева́ний, Кодра́те, моще́й твои́х ра́ка источа́ет, страсте́й отгоня́щи злосмра́дие и опаля́ющи де́монов ополче́ния си́лою Боже́ственною.

Богоро́дичен: Благослове́н Пло́д благослове́нныя утро́бы Твоея́, Его́же благословя́т небе́сныя си́лы и челове́честии собо́ри, на́с изба́вльшаго от кля́твы дре́вния, Благослове́нная.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Изба́вителю все́х Всеси́льне, посреде́ пла́мене благоче́ствовавшия, снизше́д, ороси́л еси́ и научи́л еси́ пе́ти: вся́ дела́, благослови́те, по́йте Го́спода.

Просве́щся страда́ний све́тлостию, венцено́сец Го́споду предстои́ши со страда́вшими с тобо́ю, сла́вне, воспева́я, Кодра́те: вся́ дела́, благослови́те, по́йте Го́спода.

Доброде́телей све́том удобря́емь, при кончи́не му́ченическую све́тлость насле́довал еси́, всему́дре, воспева́я, Кодра́те: вся́ дела́, благослови́те, по́йте Го́спода.

Предогражде́ния Кори́нф стяжа́, святы́х честны́я мо́щи, и врачева́ние безме́здно хра́м, иде́же ве́рою вся́к притека́яй боле́зни и страсте́й изменя́ется.

Богоро́дичен: Изба́вльшися кля́твы прама́терния Тобо́ю, Чи́стая Богома́ти, благослове́нная Влады́чице, благослови́м Тя́ ве́рою и песносло́вим, Пресвята́я Де́во Богоневе́сто.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Е́ва у́бо неду́гом преслуша́ния кля́тву всели́ла е́сть, Ты́ же, Де́во Богоро́дице, прозябе́нием чревоноше́ния ми́рови благослове́ние процвела́ еси́. Те́м Тя́ вси́ велича́ем.

Гное́ния ва́ша му́ченическая испуща́ют благово́ние, по́лно благода́ти, кро́ви си́х целе́б излива́ют то́ки Боже́ственным Ду́хом и стра́сти душетле́нныя исцеля́ют, я́же досто́йно ублажи́м.

Красе́н я́зв добро́тами бы́в, а́нгелом уподо́бился еси́: кро́вию же излия́нною, Кодра́те, все́д, я́ко на колесни́цу, возлете́л еси́ к Вы́шним Ца́рством, по́чести боле́зней прие́мля.

Источа́я боже́ственную сла́дость из у́ст, страда́льческий собо́р увеща́л еси́, му́чениче Кодра́те, страда́ти с тобо́ю, Ане́кта, и Па́вла, и Криске́нта, Киприа́на же и боже́ственнаго Диони́сия, с ни́миже лику́еши, досточу́дне.

Де́нь пра́здника ва́шего страда́ния, страстоте́рпцы, вси́ почита́ем, в се́й бо, вене́ц нетле́ния взе́мше, сы́нове бы́сте све́та же и дне́, лику́юще о́крест престо́ла Всецаря́.

Богоро́дичен: Я́вльшися все́х Творца́ Роди́тельница па́че вся́каго ума́, Всенепоро́чная, небе́с вы́шши показа́лася еси́ и все́ми влады́чествующи, Де́во Богороди́тельнице нескве́рная, те́м Тя́ вси́ непреста́нно велича́ем.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Трїста́ты крѣ̑пкїѧ, рожде́йсѧ ѿ дв҃ы, безстра́стїѧ во глꙋбинѣ̀ дꙋшѝ трича́стное потопѝ, молю́сѧ: да тебѣ̀ ꙗ҆́кѡ въ тѷмпа́нѣ, во ᲂу҆мерщвле́нїи тѣлесѐ побѣ́дное воспою̀ пѣ́нїе.

Мꙋ́ченикѡвъ свѧще́нныхъ, свѧще́ннѡ страда́вшихъ, свѧще́нный и҆ чꙋ́дный наста̀ пра́здникъ, свѣтозаре́нїемъ дх҃а всѧ̑ свѣтоводѧ́щи, соше́дшесѧ празднолю́бцы, по до́лгꙋ си́хъ ᲂу҆блажи́мъ.

Ꙗ҆́кѡ со́лнце свѣ́тлое, добродѣ́телей свѣтоно́сїемъ возсїѧ́лъ є҆сѝ на́мъ, кодра́те страда́льче, свѣтолꙋ́чными твои́ми сїѧ̑нїи, тмꙋ̀ многобо́жїѧ ѿгонѧ̀ блаже́нне, и҆ просвѣща́ѧ вѣ́рныхъ составлє́нїѧ.

Ка́мень жи́зни і҆и҃са сп҃са возвѣща́юще бг҃а, пострада́сте тве́рдѡ, и҆ и҆сто́чникъ свѧще́нїѧ, ка́мень прїе́мшїи, крове́й течє́нїѧ содѣ́ласте, мч҃ницы сла́внїи.

Бг҃оро́диченъ: Ѿ тимѣ́нїѧ страсте́й, помышле́нїй треволне́нїѧ, ѿ стрѣ́лъ вра́жїихъ, ѿ всѧ́кагѡ прило́га сопроти́вна спасѝ, чⷭ҇таѧ бг҃ороди́тельнице, дꙋ́шы пою́щихъ твоѐ несказа́нное рождество̀, всенепоро́чнаѧ.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Ꙗ҆́кѡ непло́ды родѝ ѿ ꙗ҆зы̑къ цр҃ковь, и҆ мно́гое въ ча́дѣхъ и҆знемо́же со́нмище, чꙋ́дномꙋ бг҃ꙋ на́шемꙋ возопїи́мъ: ст҃ъ є҆сѝ, гдⷭ҇и.

Тве́рдїи а҆дама́нти, ᲂу҆бива́емїи мече́мъ, и҆ болѣ́зней ви́дѡмъ приѡбща́ющесѧ терпѣли́внѡ, чꙋ́дномꙋ бг҃ꙋ на́шемꙋ взыва́хꙋ: ст҃ъ є҆сѝ, гдⷭ҇и.

Премꙋ́дростїю кодра́тъ бг҃ода́нною ᲂу҆празднѝ є҆́ллинскꙋю мꙋ́дрость, любопрѣ̑нїѧ стражда̀, и҆ свои́ми кровьмѝ, дх҃омъ бжⷭ҇твеннымъ ᲂу҆добрѧ́ѧсѧ.

Съ кодра́томъ а҆не́кта, и҆ съ па́ѵломъ криске́нта, кѷпрїа́на бжⷭ҇твеннаго, и҆ дїонѵ́сїа вѣ́рнїи благочестномꙋ́дреннѡ пѣ́сньми вѣнча́емъ, вѣ́рою пострада́вшихъ.

Бг҃оро́диченъ: Нижѐ нб҃сный ᲂу҆́мъ, па́че ᲂу҆ма̀ рождества̀ твоегѡ̀ мо́жетъ сказа́ти, ѻ҆трокови́це: ᲂу҆ма́ бо пе́рвагѡ во ᲂу҆тро́бѣ сло́во, чⷭ҇таѧ, зачала̀ є҆сѝ, всѧ́чєскаѧ сло́вомъ соста́вльшаго.

Сѣда́ленъ, гла́съ д҃.

Терпѣ́нїемъ лю́тыхъ ᲂу҆мертви́лъ є҆сѝ го́рдаго врага̀, страстоте́рпче, ме́чнꙋю сме́рть претерпѣ́лъ є҆сѝ, вкꙋ́пѣ со стра́ждꙋщими съ тобо́ю всемꙋ́дрыми, кодра́те. тѣ́мже пра́зднꙋемъ честнꙋ́ю ва́шꙋ па́мѧть, вопїю́ще: помѧни́те на́съ ко влⷣцѣ, непобѣди́мїи мꙋ́чєницы.

Сла́ва, и҆ ны́нѣ, бг҃оро́диченъ: Нечи́стыхъ помыслѡ́въ мои́хъ мно́жество, и҆ безмѣ́стныхъ мы́слей ѡ҆бꙋрева̑нїѧ, кто̀ и҆зрещѝ мо́жетъ, всенепоро́чнаѧ; настоѧ̑нїѧ же безпло́тныхъ вра̑гъ мои́хъ кто̀ и҆сповѣ́сть, и҆ си́хъ ѕло́бꙋ; но твое́ю мольбо́ю, блага́ѧ, си́хъ мнѣ̀ всѣ́хъ и҆збавле́нїе да́рꙋй.

Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: И҆́же ѿ безнача́льнагѡ ѻ҆ц҃а̀ рожде́ннаго, напослѣ́докъ тѧ̀ пло́тїю ро́ждшаѧ, на крⷭ҇тѣ̀ ви́сѧща зрѧ́щи, хрⷭ҇тѐ, ᲂу҆вы̀ мнѣ̀, любе́знѣйшїй і҆и҃се, вопїѧ́ше: ка́кѡ сла́вимый ꙗ҆́кѡ бг҃ъ ѿ а҆́гг҃лъ, ѿ беззако́нныхъ ны́нѣ человѣ̑къ, сн҃е, хотѧ̀ распина́ешисѧ; пою́ тѧ, долготерпѣли́ве.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Сѣдѧ́й въ сла́вѣ на прⷭ҇то́лѣ бж҃ества̀, во ѻ҆́блацѣ ле́гцѣ, прїи́де і҆и҃съ пребжⷭ҇твенный, нетлѣ́нною дла́нїю, и҆ спасѐ зовꙋ́щыѧ: сла́ва, хрⷭ҇тѐ, си́лѣ твое́й.

Мꙋ́дростїю твои́хъ слове́съ, немꙋ̑дрыѧ посрами́лъ є҆сѝ, и҆ наказа́нїемъ бг҃ови́дныхъ ᲂу҆че́нїй твои́хъ, мꙋ́чениче кодра́те, ᲂу҆лови́лъ є҆сѝ бжⷭ҇твеннаго а҆не́кта: влⷣцѣ твоемꙋ̀ приво́диши терпѣли́ва мꙋ́ченика.

Ѿ пеле́нъ присво́илсѧ є҆сѝ всѧ̑ сотво́ршемꙋ, и҆здѣ́тска соверше́нна мꙋ́жа смы́слъ и҆збра́въ, и҆ премꙋ́дрости возжелѣ́въ, ве́сь бы́лъ є҆сѝ чистѣ́йшее, мꙋ́чениче, хрⷭ҇то́во ѻ҆би́телище.

Шестосвѣ́тлый свѣ́щникъ мꙋ́ченикѡвъ твои́хъ, гдⷭ҇и, та́йнымъ є҆ле́емъ напои́всѧ, ѿгна̀ многобо́жїѧ но́щь, и҆ ѡ҆зарѝ зовꙋ́щыѧ сла́ва, хрⷭ҇тѐ, си́лѣ твое́й.

Бг҃оро́диченъ: Ст҃а́ѧ бцⷣа, въ не́йже всели́тисѧ благоволѝ, ꙗ҆́кѡ благово́ненъ хра́мъ, сло́во ѻ҆́ч҃ее є҆диносꙋ́щное, не ѡ҆палѝ ложе́снъ, не болѣ́знова: и҆́бо родѝ є҆мманꙋ́ила, бг҃а и҆ чл҃вѣ́ка.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Просвѣще́нїе твоѐ, гдⷭ҇и, низпослѝ на́мъ, и҆ ѿ мглы̀ прегрѣше́нїй разрѣши́ ны̀, бла́же, тво́й ми́ръ да́рꙋѧй.

Просвѣще́нїемъ ра́зꙋма, неразꙋ́мїѧ мглꙋ̀ ѿгонѧ̀, гдⷭ҇еви приво́диши собо́ръ страда́лєцъ, мꙋ́дре кодра́те, съ ни́ми вѣнча́емь.

По́стнически пе́рвѣе побѣди́въ страсте́й привозста̑нїѧ, второ́е погꙋби́лъ є҆сѝ держа́вꙋ ѕлочести́выхъ, кодра́те мꙋ́чениче, пострада́въ крѣпча́йше.

И҆сполнѧ́етсѧ невла́жный ка́мень пролїѧ́ньми честны́хъ твои́хъ крове́й, и҆ стрꙋи̑ свѣ̑тлы дае́тъ вѣ̑рнымъ, ѡ҆свѧща́ѧ бжⷭ҇твенными манове́ньми.

Бг҃оро́диченъ: Созда́вый, пречⷭ҇таѧ, є҆́ѵꙋ ѿ ребра̀, и҆зъ твоеѧ̀ чи́стыѧ ᲂу҆тро́бы зи́ждетсѧ, спастѝ а҆да́ма за благоꙋтро́бїе восхотѣ́въ, ꙗ҆́кѡ чл҃вѣколю́бецъ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Возопѝ, проѡбразꙋ́ѧ погребе́нїе тридне́вное, прⷪ҇ро́къ і҆ѡ́на, въ ки́тѣ молѧ́сѧ: ѿ тлѝ и҆зба́ви мѧ̀, і҆и҃се, цр҃ю̀ си́лъ.

Шесточи́сленный страстоте́рпєцъ ли́къ на́мъ возсїѧ̀, ꙗ҆́коже ѕвѣ́зды на церко́внѣй честнѣ́й тве́рди, вѣ̑рныѧ просвѣща́ѧй и҆ пре́лести тмꙋ̀ разгонѧ́ѧй.

Пꙋчи́нꙋ мꙋ́къ преидо́сте, мꙋ́чєницы, нево́лненнѡ, и҆ вы́шнюю тишинꙋ̀ полꙋчи́сте, вѣ́рныхъ приста́нище бы́вше, и҆ моли́твенницы теплѣ́йшїи.

Да похва́лимъ со а҆не́ктомъ кодра́та сла́внаго, и҆ съ па́ѵломъ дїонѵ́сїа, криске́нта, кѷпрїа́на, хрⷭ҇то́ва вїногра́да доброплѡ́дныѧ рѡ́зги.

Бг҃оро́диченъ: Ѡ҆н҃беси́ла є҆сѝ ѡ҆зе́мствованное є҆стество̀, всенепоро́чнаѧ, человѣ́кѡвъ, и҆ и҆стлѣ́вшее сїѐ новосодѣ́лала є҆сѝ: сегѡ̀ ра́ди, ѻ҆трокови́це, всѝ немо́лчными гла́сы тѧ̀ сла́вимъ.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Спасы́й во ѻ҆гнѝ а҆враа̑мскїѧ твоѧ̑ ѻ҆́троки, и҆ халдє́и ᲂу҆би́въ, ꙗ҆̀же пра́вда пра́веднѡ ᲂу҆ловлѧ́ше: препѣ́тый гдⷭ҇и, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ, благослове́нъ є҆сѝ.

Во ѻ҆гнѝ мꙋче́нїй свы́ше прїе́млюще ро́сꙋ терпѣ́нїѧ, со ѻ҆́троки до́блїи взыва́хꙋ мꙋ́чєницы: препѣ́тый гдⷭ҇и, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ, благослове́нъ є҆сѝ.

Ѡ҆дожде́нїемъ честны́ѧ кро́ве ва́шеѧ, страстоте́рпцы, ка́мень невла́жный пре́жде и҆спо́лнисѧ, стрꙋи̑ пролива́ющъ и҆сцѣле́нїй, пою́щымъ: бж҃е ѻ҆тє́цъ, благослове́нъ є҆сѝ.

Ꙗ҆́кѡ мѷрополо́жница мы́сленнаѧ, мѵ́ро врачева́нїй, кодра́те, моще́й твои́хъ ра́ка и҆сточа́етъ, страсте́й ѿгонѧ́щи ѕлосмра́дїе, и҆ ѡ҆палѧ́ющи де́мѡнѡвъ ѡ҆полчє́нїѧ си́лою бжⷭ҇твенною.

Бг҃оро́диченъ: Благослове́нъ пло́дъ благослове́нныѧ ᲂу҆тро́бы твоеѧ̀, є҆го́же благословѧ́тъ нбⷭ҇ныѧ си̑лы и҆ человѣ́честїи собо́ри, на́съ и҆зба́вльшаго ѿ клѧ́твы дре́внїѧ, благослове́ннаѧ.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: И҆зба́вителю всѣ́хъ, всеси́льне, посредѣ̀ пла́мене благоче́ствовавшыѧ, снизше́дъ, ѡ҆роси́лъ є҆сѝ, и҆ наꙋчи́лъ є҆сѝ пѣ́ти: всѧ̑ дѣла̀, благослови́те, по́йте гдⷭ҇а.

Просвѣ́щсѧ страда́нїй свѣ́тлостїю, вѣнцено́сецъ гдⷭ҇ꙋ предстои́ши со страда́вшими съ тобо́ю, сла́вне, воспѣва́ѧ, кодра́те: всѧ̑ дѣла̀, благослови́те, по́йте гдⷭ҇а.

Добродѣ́телей свѣ́томъ ᲂу҆добрѧ́емь, при кончи́нѣ мꙋ́ченическꙋю свѣ́тлость наслѣ́довалъ є҆сѝ, всемꙋ́дре, воспѣва́ѧ, кодра́те: всѧ̑ дѣла̀, благослови́те, по́йте гдⷭ҇а.

Пред̾ѡграждє́нїѧ корі́нѳъ стѧжа̀, ст҃ы́хъ честны̑ѧ мѡ́щи, и҆ врачева́нїе безме́здно хра́мъ, и҆дѣ́же вѣ́рою всѧ́къ притека́ѧй, болѣ́зни и҆ страсте́й и҆змѣнѧ́етсѧ.

Бг҃оро́диченъ: И҆зба́вльшисѧ клѧ́твы прама́тернїѧ тобо́ю, чⷭ҇таѧ бг҃омт҃и, благослове́ннаѧ влⷣчце, благослови́мъ тѧ̀ вѣ́рою и҆ пѣсносло́вимъ, прест҃а́ѧ дв҃о бг҃оневѣ́сто.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Є҆́ѵа ᲂу҆́бѡ недꙋ́гомъ преслꙋша́нїѧ клѧ́твꙋ всели́ла є҆́сть: ты́ же, дв҃о бцⷣе, прозѧбе́нїемъ чревоноше́нїѧ, мі́рови бл҃гослове́нїе процвѣла̀ є҆сѝ. тѣ́мъ тѧ̀ всѝ велича́емъ.

Гноє́нїѧ ва̑ша мꙋ́ченичєскаѧ и҆спꙋща́ютъ благово́нїе, по́лно благода́ти, крѡ́ви си́хъ цѣле́бъ и҆злива́ютъ то́ки бжⷭ҇твеннымъ дх҃омъ, и҆ стра̑сти дꙋшетлѣ̑нныѧ и҆сцѣлѧ́ютъ: ꙗ҆̀же досто́йнѡ ᲂу҆блажи́мъ.

Красе́нъ ꙗ҆́звъ добро́тами бы́въ, а҆́гг҃лѡмъ ᲂу҆подо́билсѧ є҆сѝ: кро́вїю же и҆злїѧ́нною, кодра́те, всѣ́дъ ꙗ҆́кѡ на колесни́цꙋ, возлетѣ́лъ є҆сѝ къ вы̑шнимъ црⷭ҇твѡмъ, по́чєсти болѣ́зней прїе́млѧ.

И҆сточа́ѧ бжⷭ҇твеннꙋю сла́дость и҆зъ ᲂу҆́стъ, страда́льческїй собо́ръ ᲂу҆вѣща́лъ є҆сѝ, мꙋ́чениче кодра́те, страда́ти съ тобо́ю, а҆не́кта и҆ па́ѵла, и҆ криске́нта, кѷпрїа́на же и҆ бжⷭ҇твеннаго дїонѵ́сїа: съ ни́миже ликꙋ́еши, досточꙋ́дне.

Де́нь пра́здника ва́шегѡ страда́нїѧ, страстоте́рпцы, всѝ почита́емъ: въ се́й бо вѣне́цъ нетлѣ́нїѧ взе́мше, сы́нове бы́сте свѣ́та же и҆ днѐ, ликꙋ́юще ѻ҆́крестъ престо́ла всецр҃ѧ̀.

Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́вльшисѧ всѣ́хъ творца̀ роди́тельница, па́че всѧ́кагѡ ᲂу҆ма̀, всенепоро́чнаѧ, нб҃е́съ вы́шши показа́ласѧ є҆сѝ, и҆ всѣ́ми влады́чествꙋющи, дв҃о бг҃ороди́тельнице нескве́рнаѧ: тѣ́мъ тѧ̀ всѝ непреста́ннѡ велича́емъ.

Жития мучеников Кодрата и иже с ним: Киприана, Дионисия, Анекта, Павла, Крискента, Дионисия, Викторина, Виктора, Никифора, Клавдия, Диодора, Серафиона (Серапиона), Папия, Леонида, мучениц Хариессы, Нунехии, Василиссы, Ники, Гали, Галины, Феодоры и иных

Во вре­мя го­не­ния на хри­сти­ан (в III ве­ке) од­на бла­го­че­сти­вая жен­щи­на, по име­ни Ру­фи­на, бе­жа­ла из Ко­рин­фа в го­ры, спа­са­ясь от пре­сле­до­ва­ний. Там она ро­ди­ла сы­на Ко­дра­та и вско­ре по­сле ро­дов скон­ча­лась. Про­мыс­лом Бо­жи­им мла­де­нец остал­ся жить и был вскорм­лен чу­дес­ным об­ра­зом: на него опус­ка­лось об­ла­ко, пи­тав­шее его слад­кой ро­сой. Дет­ство и юно­ше­ские го­ды свя­то­го Ко­дра­та про­шли в пу­стыне. Бу­дучи уже взрос­лым, он од­на­жды по­встре­чал хри­сти­ан, ко­то­рые про­све­ти­ли его све­том ис­тин­ной ве­ры. Ко­драт вы­учил­ся гра­мо­те, а поз­же изу­чил вра­чеб­ное ис­кус­ство и до­стиг в нем боль­ших успе­хов. Но бо­лее все­го Ко­драт лю­бил пу­стын­ное без­мол­вие и боль­шую часть вре­ме­ни про­во­дил в го­рах, пре­да­ва­ясь мо­лит­ве и бо­го­мыс­лию. Про­шло мно­го лет. В пу­сты­ню к свя­то­му ча­сто при­хо­ди­ли его дру­зья и по­сле­до­ва­те­ли, чтобы по­слу­шать его на­став­ле­ния. Сре­ди них бы­ли Ки­при­ан, Ди­о­ни­сий, Анект, Па­вел, Кри­с­кент и мно­гие дру­гие.

По при­ка­зу го­ни­те­ля хри­сти­ан нече­сти­во­го Де­кия (249–251) в Ко­ринф при­был во­е­на­чаль­ник Иа­сон. Свя­той Ко­драт был схва­чен вме­сте со сво­и­ми дру­зья­ми и бро­шен в тем­ни­цу. На до­про­сах Иа­сон ча­ще все­го об­ра­щал­ся к Ко­дра­ту как стар­ше­му по воз­рас­ту. Свя­той му­же­ствен­но за­щи­щал свою ве­ру во Хри­ста Спа­си­те­ля. То­гда его ста­ли ис­тя­зать. Свя­той Ко­драт, несмот­ря на нече­ло­ве­че­ские стра­да­ния, на­хо­дил в се­бе си­лы под­дер­жи­вать дру­гих, убеж­дая их не стра­шить­ся и твер­до сто­ять за ве­ру. Не до­бив­шись ни от ко­го от­ре­че­ния, Иа­сон при­ка­зал бро­сить му­че­ни­ков на рас­тер­за­ние зве­рям. Зве­ри же не тро­ну­ли их. Свя­тых при­вя­за­ли за но­ги к ко­лес­ни­цам и во­ло­чи­ли по го­ро­ду, мно­гие из тол­пы бро­са­ли в них кам­ни. На­ко­нец му­че­ни­ков при­су­ди­ли к усе­че­нию ме­чом. На ме­сте каз­ни свя­тые по­про­си­ли се­бе немно­го вре­ме­ни для мо­лит­вы, а по­том один за дру­гим ста­ли под­хо­дить к па­ла­чу, скло­няя го­ло­ву пе­ред за­не­сен­ным ме­чом.

Осталь­ные уче­ни­ки свя­то­го Ко­дра­та так­же по­стра­да­ли за Хри­ста: Ди­о­ни­сий (дру­гой) был за­ко­лот но­жом; Вик­то­рин, Вик­тор и Ни­ки­фор бы­ли за­жи­во раз­дроб­ле­ны в огром­ной ка­мен­ной сту­пе; Клав­дию от­ру­би­ли ру­ки и но­ги; Ди­о­дор сам бро­сил­ся в при­го­тов­лен­ный для него ко­стер; Се­ра­фи­он был обез­глав­лен; Па­пия и Лео­ни­да уто­пи­ли в мо­ре. Под­ра­жая муж­чи­нам, на му­ки за Хри­ста доб­ро­воль­но по­шли и мно­гие свя­тые же­ны.

См. так­же: "Стра­да­ние свя­тых му­че­ни­ков Ко­дра­та и про­чих с ни­ми" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.

См. так­же: "Па­мять свя­тых му­че­ни­ков Вик­то­ри­на, Вик­то­ра, Ни­ки­фо­ра, Клав­дия, Ди­о­до­ра, Се­ра­пи­о­на и Па­пия" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.