Канон святому мученику Каллинику Киликийскому, Гангрскому

Припев: Святы́й му́чениче Каллини́че, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 11 августа (29 июля ст. ст.)

Глас 4.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Колесни́цы фарао́новы и си́лу его́ вве́рже в мо́ре Кре́пкий во бране́х; воспое́м пе́снь но́вую, я́ко просла́вися.

На колесни́цу мы́сленную все́д, я́ко вои́стинну триста́ты потопи́л еси́ мы́сленнаго Еги́пта во струя́х кро́ви твоея́, му́чеников похвало́ Каллини́че.

Боже́ственною оде́ждею оде́явся, му́дре, оде́жды земны́я совле́клся еси́, преблаже́нне, и к по́двигу поте́кл еси́, и врага́ посрами́л еси́.

Разори́в вра́жия многоплете́нныя ко́зни у́зами страда́ний твои́х, неде́йственна сего́ пове́ргл еси́ на зе́млю, Каллини́че, и нога́ми твои́ми попра́л еси́.

Богоро́дичен: Е́же проро́ческий прови́де ли́к, я́ко две́рь небе́сную и неопали́мую купину́, Тя́, Де́во Ма́ти Чи́стая, Бо́га ро́ждшую, позна́хом.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Утвержда́яй гро́м и созида́яй ду́х, утверди́ мене́, Го́споди, да Тя́ пою́ и́стинно и творю́ во́лю Твою́: я́ко не́сть свя́т, я́ко Ты́, Бо́же на́ш.

Христо́вою любо́вию уязвля́емь, му́ченик взыва́ше, в по́двизех претерпева́я: во благово́ние теку́ ми́ра, после́дуя стра́сти Твое́й страда́нием кро́ве.

Без наве́та соблю́лся еси́ от стре́л змии́ных: твою́ бо пя́ту мудре́ц в ра́нах прете́р, главу́ свою́ сокруши́, Каллини́че, во страда́ниих твои́х.

Посе́к пре́лести те́рние мече́м духо́вным, Христо́вы ве́ры неле́стно пло́д прине́сл еси́, всеблаже́нне, стори́чный боле́зней твои́х Влады́це твоему́.

Богоро́дичен: Несказа́нна Рождества́ рожде́ния Ты́ еди́на Ма́ти была́ еси́, во утро́бе Твое́й заче́нши И́же пре́жде Тебе́ Бо́га Сло́ва, и млеко́м пита́ла еси́, Пречи́стая, я́ко Младе́нца, Безнача́льнаго.

Седа́лен, гла́с 3.

Ре́вность боже́ственную в души́ твое́й име́я, сла́вне, беззако́ннующия всу́е терпели́вно обличи́л еси́ и, прибли́жився му́кам, проше́л еси́ тво́й по́двиг до́блим умо́м, му́чениче Каллини́че. Христа́ Бо́га моли́ дарова́ти на́м ве́лию ми́лость.

Богоро́дичен: Боже́ственнаго естества́ не отлу́чся, пло́ть бы́в во чре́ве Твое́м, но Бо́г вочелове́чся и пребы́сть, И́же по рождестве́ Ма́терь Тя́ Де́ву, я́ко пре́жде рождества́, сохрани́в Всенепоро́чну, еди́н Госпо́дь, Того́ приле́жно моли́ дарова́ти на́м ве́лию ми́лость.

Крестобогоро́дичен: Нескве́рная А́гница Сло́ва, Нетле́нная Де́ва Ма́ти, на Кресте́ зря́щи пове́шена из Нея́ без боле́зни прозя́бшаго, ма́терски подо́бно рыда́ющи, вопия́ше: увы́ Мне́, Ча́до Мое́, ка́ко стра́ждеши во́лею, хотя́ изба́вити от страсте́й безче́стия челове́ка?

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Услы́шах, Бо́же, слу́х Тво́й и убоя́хся, разуме́х дела́ Твоя́ и ужасо́хся, Го́споди, я́ко Твоего́ хвале́ния испо́лнь земля́.

Омыва́яся в струя́х твои́х крове́й, преблаже́нне, яви́лся еси́ чисте́йший ду́хом и в наслажде́ние дости́гл еси́ безпло́тных, му́чениче Каллини́че.

Ка́мень че́стен вои́стинну назда́лся еси́ Це́ркви, и хра́мы и́дольския стря́сл еси́, и на зе́млю низложи́л еси́ неукло́нным сопротивле́нием страда́ний твои́х.

Смертоно́сная враго́в ласка́ния вои́стинну отри́нул еси́, му́чениче, словесы́ духо́вными и, душе́ю укрепля́емь, на пре́лесть поста́вил еси́ побе́ду.

Богоро́дичен: Ны́не Тя́ купину́, ю́же в Сина́и, пропису́я, Моисе́й вели́кий неопа́льну ви́дяше, О́гнь во утро́бе нося́щу, Чи́стая.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Возсия́й ми́, Го́споди, све́т повеле́ний Твои́х, я́ко к Тебе́ ду́х мо́й у́тренюет и пое́т Тя́: Ты́ бо еси́ Бо́г на́ш, и к Тебе́ прибега́ю, Царю́ ми́ра.

В ти́ну попо́лзся непостоя́нную, Го́споди, и во глубину́ грехо́в мои́х, и в бу́рю лю́тых мои́х дея́ний впа́д, зову́ Ти: Ты́ бу́ди ми́ Помо́щник.

Стопа́ми пригвожде́н но́г, му́чениче, пе́л еси́: в пути́ свиде́ний Твои́х бога́тно наслади́хся, Влады́ко, терпя́ ра́ны, Страстополо́жниче, наде́ждею воздая́ний.

Ми́лостию еле́ем, ты́ до́бре ку́плю соде́лав муче́ния, свещу́ твою́ уясни́л еси́, преблаже́нне, те́мже ве́сь бы́л еси́ же́ртва непоро́чная, всесожже́ние прия́тно.

Богоро́дичен: Проро́ков пропове́дание, и апо́столов похвало́, и му́чеников удобре́ние, Ты́ еси́, Богоро́дице, Боже́ственное Сло́во нося́щи па́че сло́ва, Пречи́стая, е́же пре́жде ве́к из Отца́.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Бу́рею грехо́вною погружа́емь, я́ко во чре́ве ки́тове содержи́мь, с проро́ком зову́ Ти: возведи́ от тли́ живо́т мо́й, Го́споди, и спаси́ мя.

Ста́да твоего́ огра́да невре́дна от звере́й соблюде́ся ересе́й: твои́х бо страда́ний держа́щи, сла́вне, тве́рду па́лицу, волко́в яви́ся отгони́тельница.

Но́щь отбеже́ пре́лести страда́нием твои́м, и ве́ры добро́та возсия́, во испове́дании твое́м, пресла́вне, Тро́ицы побо́рниче, я́ко со́лнце, в конце́х.

Я́ко ве́ры пропове́дник изве́стен, беззако́ннующему вопия́ше гото́во: что́ прети́ши иму́щему не умягче́ну душе́вную тве́рдость? стре́лы бо безбо́жных легки́.

Богоро́дичен: Пребыва́еши по рождестве́, Неискусобра́чная, я́ко пре́жде рождества́, Де́ва и Нетле́нная, и́бо е́же в Тебе́ та́инство, Богоневе́сто, па́че ума́ вся́каго и всего́ сло́ва познава́ется.

Конда́к, гла́с 2.

Го́рняя кра́сная досто́йно ны́не насле́довал еси́: Христо́вою бо зело́ любо́вию разже́гся, на о́гнь, Каллини́че, те́м му́жественно дерзну́л еси́, Ему́же и ны́не предстоя́, не преста́й моля́ о все́х на́с.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: О́гнь, паля́ в пещи́, истряса́шеся, о́троцы ороша́хуся и, пою́ще, глаго́лаху: благослове́н еси́, еди́н сы́й Бо́же оте́ц на́ших.

Сла́сти мне́ хода́тайственна му́кам, су́ть страши́лища: ни бо о́гнь, ни ра́ны и́стиннаго Рачи́теля моего́, — му́ченик вопия́ше, — разлуча́т мя́.

Вжиля́емь, сла́вне, посо́бием Христо́вым, на зе́млю сопротивоборца́, побори́в, низве́ргл еси́ и тезоимени́т яви́лся еси́ на мучи́теля добропобе́дник.

Диа́вола посрами́л еси́, и а́нгелы возвесели́л еси́ страда́нии твои́ми, сла́вне, и Христу́ взыва́л еси́: благослове́н еси́, еди́н сы́й Бо́же оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Разреши́ла еси́ рождество́м Твои́м, Де́во Пречи́стая, Е́вы прама́тере кля́тву: Ма́ти бо еси́ все́х Влады́ки, Я́же все́м ра́дость исхода́таивши.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Вся́ческая, Влады́ко, прему́дростию Твое́ю соста́вил еси́, земли́ же па́ки утверди́л еси́, я́коже ве́си, дно́, основа́нием водрузи́вый на вода́х безме́рных. Те́м вси́ вопие́м, воспева́юще: благослови́те, дела́ Госпо́дня, непреста́нно Го́спода.

Ра́дуйся, наслажде́ние страда́льцев и́стинных; ра́дуйся, удобре́ние ве́ры и украше́ние; ра́дуйся, пресве́тлый му́чеников светоно́сец, и́же ле́сть разори́в страда́нием твои́м и све́т просия́вый ми́рови, Каллини́че прему́дре.

Мучи́тель посрами́ся по́двиги твоего́ противле́ния, побежде́ни бы́ша злоде́и ра́нами твои́ми, блаже́нне. Гвоздьми́ пя́ты твоя́ уязви́шася, пре́лесть же попали́ся вся́, и потреби́шася и́дольстии хра́ми, богому́дре, огне́м страда́ния твоего́.

О чту́щих тя́ к Бо́гу твои́м дерзнове́нием, Каллини́че, прекло́нься, моли́ непреста́нно, ста́ду твоему́ предста́ни, изыма́я сие́ от разли́чных се́тей льсти́ваго, и утверди́ ве́рою: тобо́ю бо расте́т и крепи́тся.

Богоро́дичен: Ду́хом проро́цы Тя́, Де́ву, прообрази́ша: се́нь же, и трапе́зу, и ру́чку, и све́щник, и го́ру пресвяту́ю, и о́блак, и скрижа́ли, ковче́г же, и же́зл, и две́рь Боже́ственну, е́юже все́м челове́ком отве́рзеся дре́вний ра́й.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Безсе́менное Рождество́ Твое́, Богоро́дице Чи́стая, Христа́ Бо́га на́шего, пе́сньми немо́лчными велича́ем.

Истка́ся тебе́ свы́ше ри́за ве́ры, е́юже обнажи́л еси́ врага́ на суди́щи, му́чениче сла́вне.

Непщева́ше мучи́тель прельсти́ти ласка́ньми му́ченика, но то́й в ве́ре утвержда́шеся.

Чи́сто всесожже́ние и прия́тна же́ртва, Каллини́че сла́вне, огне́м по́двигов прине́слся еси́ Бо́гу.

Красны́ но́ги твои́, страда́льче Каллини́че, гвоздьми́ пригвожде́ны и к пропове́данию боже́ственному иду́щи.

Богоро́дичен: Покро́в Тя́ стяжа́хом, и приста́нище, Чи́стая, и ору́жие, и забра́ло, и тве́рду наде́жду в беда́х при́сно.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Колєсни́цы фараѡ́новы, и҆ си́лꙋ є҆гѡ̀ вве́рже въ мо́ре крѣ́пкїй во бране́хъ: воспое́мъ пѣ́снь но́вꙋю, ꙗ҆́кѡ просла́висѧ.

На колесни́цꙋ мы́сленнꙋю всѣ́дъ, ꙗ҆́кѡ вои́стиннꙋ трїста́ты потопи́лъ є҆сѝ мы́сленнагѡ є҆гѵ́пта во стрꙋѧ́хъ кро́ви твоеѧ̀, мꙋ́ченикѡвъ похвало̀ каллїні́че.

Бжⷭ҇твенною ѻ҆де́ждею ѡ҆дѣ́ѧвсѧ, мꙋ́дре, ѻ҆де́жды земны́ѧ совле́клсѧ є҆сѝ, преблаже́нне, и҆ къ по́двигꙋ поте́клъ є҆сѝ, и҆ врага̀ посрами́лъ є҆сѝ.

Разори́въ вра̑жїѧ многоплетє́нныѧ кѡ́зни, ᲂу҆́зами страда́нїй твои́хъ, и҆ недѣ́йственна сего̀ пове́рглъ є҆сѝ на зе́млю, каллїні́че, и҆ нога́ми твои́ми попра́лъ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Є҆́же прⷪ҇ро́ческїй прови́дѣ ли́къ, ꙗ҆́кѡ две́рь нбⷭ҇нꙋю, и҆ неѡпали́мꙋю кꙋпинꙋ̀, тѧ̀, дв҃о мт҃и чⷭ҇таѧ, бг҃а ро́ждшꙋю позна́хомъ.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Оу҆твержда́ѧй гро́мъ, и҆ созида́ѧй дꙋ́хъ, ᲂу҆твердѝ менѐ, гдⷭ҇и, да тѧ̀ пою̀ и҆́стиннѡ, и҆ творю̀ во́лю твою̀, ꙗ҆́кѡ нѣ́сть свѧ́тъ, ꙗ҆́кѡ ты̀, бж҃е на́шъ.

Хрⷭ҇то́вою любо́вїю ᲂу҆ѧзвлѧ́емь, мꙋ́ченикъ взыва́ше, въ по́двизѣхъ претерпѣва́ѧ: во благово́нїе текꙋ̀ мѵ́ра, послѣ́дꙋѧ стрⷭ҇ти твое́й, страда́нїемъ кро́ве.

Безъ навѣ́та соблю́лсѧ є҆сѝ ѿ стрѣ́лъ ѕмїи́ныхъ: твою́ бо пѧ́тꙋ мꙋдре́цъ въ ра́нахъ прете́ръ, главꙋ́ свою̀ сокрꙋшѝ, каллїні́че, во страда́нїихъ твои́хъ.

Посѣ́къ пре́лести те́рнїе мече́мъ дꙋхо́внымъ, хрⷭ҇то́вы вѣ́ры неле́стнѡ пло́дъ прине́слъ є҆сѝ, всеблаже́нне, стори́чный болѣ́зней твои́хъ влⷣцѣ твоемꙋ̀.

Бг҃оро́диченъ: Несказа́нна ржⷭ҇тва̀ рожде́нїѧ ты̀ є҆ди́на мт҃и была̀ є҆сѝ, во ᲂу҆тро́бѣ твое́й заче́нши, и҆́же пре́жде тебє̀ бг҃а сло́ва, и҆ млеко́мъ пита́ла є҆сѝ, пречⷭ҇таѧ, ꙗ҆́кѡ млⷣнца безнача́льнаго.

Сѣда́ленъ, гла́съ г҃.

Ре́вность бжⷭ҇твеннꙋю въ дꙋшѝ твое́й и҆мѣ́ѧ, сла́вне, беззако́ннꙋющыѧ всꙋ́е терпѣли́внѡ ѡ҆бличи́лъ є҆сѝ, и҆ прибли́живсѧ мꙋ́камъ, проше́лъ є҆сѝ тво́й по́двигъ до́блимъ ᲂу҆мо́мъ, мꙋ́чениче каллїні́че, хрⷭ҇та̀ бг҃а молѝ, дарова́ти на́мъ ве́лїю ми́лость.

Бг҃оро́диченъ: Бжⷭ҇твеннагѡ є҆стества̀ не ѿлꙋ́чсѧ, пло́ть бы́въ во чре́вѣ твое́мъ: но бг҃ъ вочл҃вѣ́чсѧ и҆ пребы́сть, и҆́же по ржⷭ҇твѣ̀ мт҃рь тѧ̀ дв҃ꙋ, ꙗ҆́кѡ пре́жде ржⷭ҇тва̀ сохрани́въ всенепоро́чнꙋ, є҆ди́нъ гдⷭ҇ь: того̀ прилѣ́жнѡ молѝ, дарова́ти на́мъ ве́лїю ми́лость.

Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: Нескве́рнаѧ а҆́гница сло́ва, нетлѣ́ннаѧ дв҃а мт҃и, на крⷭ҇тѣ̀ зрѧ́щи повѣ́шена, и҆зъ неѧ̀ безъ болѣ́зни прозѧ́бшаго, мт҃рски подо́бнѡ рыда́ющи, вопїѧ́ше: ᲂу҆вы̀ мнѣ̀, ча́до моѐ, ка́кѡ стра́ждеши во́лею, хотѧ̀ и҆зба́вити ѿ страсте́й безче́стїѧ человѣ́ка;

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Оу҆слы́шахъ, бж҃е, слꙋ́хъ тво́й, и҆ ᲂу҆боѧ́хсѧ: разꙋмѣ́хъ дѣла̀ твоѧ̑, и҆ ᲂу҆жасо́хсѧ, гдⷭ҇и: ꙗ҆́кѡ твоегѡ̀ хвале́нїѧ и҆спо́лнь землѧ̀.

Ѡ҆мыва́ѧсѧ въ стрꙋѧ́хъ твои́хъ крове́й, преблаже́нне, ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ чистѣ́йшїй дꙋ́хомъ, и҆ въ наслажде́нїе дости́глъ є҆сѝ безпло́тныхъ, мꙋ́чениче каллїні́че.

Ка́мень че́стенъ вои́стиннꙋ назда́лсѧ є҆сѝ цр҃кви, и҆ хра́мы і҆́дѡльскїѧ стрѧ́слъ є҆сѝ, и҆ на зе́млю низложи́лъ є҆сѝ, неꙋкло́ннымъ сопротивле́нїемъ страда́нїй твои́хъ.

Смертонѡ́снаѧ врагѡ́въ ласка̑нїѧ, вои́стиннꙋ ѿри́нꙋлъ є҆сѝ, мꙋ́чениче, словесы̀ дꙋхо́вными: и҆ дꙋше́ю ᲂу҆крѣплѧ́емь, на пре́лесть поста́вилъ є҆сѝ побѣ́дꙋ.

Бг҃оро́диченъ: Ны́нѣ тѧ̀ кꙋпинꙋ̀, ю҆́же въ сїна́и, прописꙋ́ѧ мѡѷсе́й вели́кїй, неѡпа́льнꙋ ви́дѧше, ѻ҆́гнь во ᲂу҆тро́бѣ носѧ́щꙋ, чⷭ҇таѧ.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Возсїѧ́й мѝ, гдⷭ҇и, свѣ́тъ повелѣ́нїй твои́хъ, ꙗ҆́кѡ къ тебѣ̀ дꙋ́хъ мо́й ᲂу҆́тренюетъ и҆ пое́тъ тѧ̀: ты́ бо є҆сѝ бг҃ъ на́шъ, и҆ къ тебѣ̀ прибѣга́ю, цр҃ю̀ ми́ра.

Въ ти́нꙋ попо́лзсѧ непостоѧ́ннꙋю, гдⷭ҇и, и҆ во глꙋбинꙋ̀ грѣхѡ́въ мои́хъ, и҆ въ бꙋ́рю лю́тыхъ мои́хъ дѣѧ́нїй впа́дъ, зовꙋ́ ти: ты̀ бꙋ́ди мѝ помо́щникъ.

Стопа́ми пригвожде́нъ но́гъ, мꙋ́чениче, пѣ́лъ є҆сѝ: въ пꙋтѝ свидѣ́нїй твои́хъ бога́тнѡ наслади́хсѧ, влⷣко, терпѧ̀ ра̑ны, страстополо́жниче, наде́ждею воздаѧ́нїй.

Ми́лостїю є҆ле́емъ ты̀, до́брѣ кꙋ́плю содѣ́лавъ мꙋче́нїѧ, свѣщꙋ̀ твою̀ ᲂу҆ѧсни́лъ є҆сѝ, пребл҃же́нне: тѣ́мже ве́сь бы́лъ є҆сѝ же́ртва непоро́чнаѧ, всесожже́нїе прїѧ́тно.

Бг҃оро́диченъ: Прⷪ҇ро́кѡвъ проповѣ́данїе, и҆ а҆пⷭ҇лѡвъ похвало̀, и҆ мꙋ́ченикѡвъ ᲂу҆добре́нїе, ты̀ є҆сѝ, бцⷣе, бжⷭ҇твенное сло́во носѧ́щи, па́че сло́ва, пречⷭ҇таѧ, є҆́же пре́жде вѣ̑къ и҆зъ ѻ҆ц҃а̀.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Бꙋ́рею грѣхо́вною погрꙋжа́емь, ꙗ҆́кѡ во чре́вѣ ки́товѣ содержи́мь, съ прⷪ҇ро́комъ зовꙋ́ ти: возведѝ ѿ тлѝ живо́тъ мо́й, гдⷭ҇и, и҆ спаси́ мѧ.

Ста́да твоегѡ̀ ѡ҆гра́да невре́дна ѿ ѕвѣре́й соблюде́сѧ є҆ресе́й: твои́хъ бо страда́нїй держа́щи, сла́вне, тве́рдꙋ па́лицꙋ, волкѡ́въ ꙗ҆ви́сѧ ѿгони́тельница.

Но́щь ѿбѣжѐ пре́лести страда́нїемъ твои́мъ, и҆ вѣ́ры добро́та возсїѧ̀, во и҆сповѣ́данїи твое́мъ, пресла́вне, трⷪ҇цы побо́рниче, ꙗ҆́кѡ со́лнце въ концѣ́хъ.

Ꙗ҆́кѡ вѣ́ры проповѣ́дникъ и҆звѣ́стенъ, беззако́ннꙋющемꙋ вопїѧ́ше гото́вѡ: что̀ прети́ши и҆мꙋ́щемꙋ не ᲂу҆мѧгче́нꙋ дꙋше́внꙋю тве́рдость; стрѣ́лы бо безбо́жныхъ легкѝ.

Бг҃оро́диченъ: Пребыва́еши по ржⷭ҇твѣ̀ неискꙋсобра́чнаѧ, ꙗ҆́кѡ пре́жде ржⷭ҇тва̀ дв҃а, и҆ нетлѣ́ннаѧ: и҆́бо є҆́же въ тебѣ̀ та́инство, бг҃оневѣ́сто, па́че ᲂу҆ма̀ всѧ́кагѡ, и҆ всегѡ̀ сло́ва познава́етсѧ.

Конда́къ, гла́съ в҃.

Гѡ́рнѧѧ кра̑снаѧ досто́йнѡ ны́нѣ наслѣ́довалъ є҆сѝ: хрⷭ҇то́вою бо ѕѣлѡ̀ любо́вїю разже́гсѧ на ѻ҆́гнь, каллїні́че. тѣ́мъ мꙋ́жественнѡ дерзнꙋ́лъ є҆сѝ: є҆мꙋ́же и҆ ны́нѣ предстоѧ̀, не преста́й молѧ̀ ѡ҆ всѣ́хъ на́съ.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Ѻ҆́гнь палѧ̀ въ пещѝ, и҆стрѧса́шесѧ, ѻ҆́троцы ѡ҆роша́хꙋсѧ, и҆ пою́ще глаго́лахꙋ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, є҆ди́нъ сы́й бж҃е ѻ҆ц҃ъ на́шихъ.

Сла̑сти мнѣ̀ хода́тайственна мꙋ́камъ, сꙋ́ть страши̑лища: ни бо ѻ҆́гнь, ни ра̑ны, и҆́стиннагѡ рачи́телѧ моегѡ̀, мч҃никъ вопїѧ́ше, разлꙋча́тъ мѧ̀.

Вжилѧ́емь, сла́вне, посо́бїемъ хрⷭ҇то́вымъ, на зе́млю сопротивоборца̀ побори́въ низве́рглъ є҆сѝ, и҆ тезоимени́тъ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ, на мꙋчи́телѧ добропобѣ́дникъ.

Дїа́вола посрами́лъ є҆сѝ, и҆ а҆́гг҃лы возвесели́лъ є҆сѝ, страда̑нїи твои́ми, сла́вне, и҆ хрⷭ҇тꙋ̀ взыва́лъ є҆сѝ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, є҆ди́нъ сы́й бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Бг҃оро́диченъ: Разрѣши́ла є҆сѝ ржⷭ҇тво́мъ твои́мъ, дв҃о пречⷭ҇таѧ, є҆́ѵы прама́тере клѧ́твꙋ: мт҃и бо є҆сѝ всѣ́хъ влⷣки, ꙗ҆́же всѣ̑мъ ра́дость и҆схода́таивши.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Всѧ́чєскаѧ, влⷣко, премꙋ́дростїю твое́ю соста́вилъ є҆сѝ, земли́ же па́ки ᲂу҆тверди́лъ є҆сѝ, ꙗ҆́коже вѣ́си, дно̀, ѡ҆снова́нїемъ водрꙋзи́вый на вода́хъ безмѣ́рныхъ. тѣ́мъ всѝ вопїе́мъ, воспѣва́юще: благослови́те дѣла̀ гдⷭ҇нѧ непреста́ннѡ гдⷭ҇а.

Ра́дꙋйсѧ, наслажде́нїе страда́льцєвъ и҆́стинныхъ: ра́дꙋйсѧ, ᲂу҆добре́нїе вѣ́ры и҆ ᲂу҆краше́нїе. ра́дꙋйсѧ, пресвѣ́тлый мꙋ́ченикѡвъ свѣтоно́сецъ, и҆́же ле́сть разори́въ страда́нїемъ твои́мъ, и҆ свѣ́тъ просїѧ́вый мі́рови, каллїни́че премꙋ́дре.

Мꙋчи́тель посрами́сѧ пѡ́двиги твоегѡ̀ противле́нїѧ, побѣжде́ни бы́ша ѕлодѣ́и ра́нами твои́ми, блаже́нне, гвоздьмѝ пѧ́ты твоѧ̑ ᲂу҆ѧзви́шасѧ: пре́лесть же попали́сѧ всѧ̑, и҆ потреби́шасѧ і҆́дѡльстїи хра́ми, бг҃омꙋ́дре, ѻ҆гне́мъ страда́нїѧ твоегѡ̀.

Ѡ҆ чтꙋ́щихъ тѧ̀ къ бг҃ꙋ твои́мъ дерзнове́нїемъ, каллїні́че, прекло́ньсѧ, молѝ непреста́ннѡ: ста́дꙋ твоемꙋ̀ предста́ни, и҆зима́ѧ сїѐ ѿ разли́чныхъ сѣ́тей льсти́вагѡ, и҆ ᲂу҆твердѝ вѣ́рою: тобо́ю бо расте́тъ и҆ крѣпи́тсѧ.

Бг҃оро́диченъ: Дх҃омъ прⷪ҇ро́цы тѧ̀ дв҃ꙋ проѡбрази́ша, сѣ́нь же и҆ трапе́зꙋ и҆ рꙋ́чкꙋ и҆ свѣ́щникъ, и҆ го́рꙋ прест҃ꙋ́ю, и҆ ѻ҆́блакъ и҆ скрижа̑ли, ковче́гъ же и҆ же́злъ, и҆ две́рь бжⷭ҇твеннꙋ, є҆́юже всѣ̑мъ человѣ́кѡмъ ѿве́рзесѧ дре́внїй ра́й.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Безсѣ́менное ржⷭ҇тво̀ твоѐ, бцⷣе чи́стаѧ, хрⷭ҇та̀ бг҃а на́шегѡ пѣ́сньми немо́лчными велича́емъ.

И҆стка́сѧ тебѣ̀ свы́ше ри́за вѣ́ры, є҆́юже ѡ҆бнажи́лъ є҆сѝ врага̀ на сꙋди́щи, мꙋ́чениче сла́вне.

Непщева́ше мꙋчи́тель прельсти́ти ласка́ньми мꙋ́ченика, но то́й въ вѣ́рѣ ᲂу҆твержда́шесѧ.

Чи́сто всесожже́нїе и҆ прїѧ́тна же́ртва, каллїні́че сла́вне, ѻ҆гне́мъ по́двигѡвъ прине́слсѧ є҆сѝ бг҃ꙋ.

Красны̀ но́ги твоѝ, страда́льче каллїні́че, гвоздьмѝ пригвожде́ны, и҆ къ проповѣ́данїю бжⷭ҇твенномꙋ и҆дꙋ́щи.

Бг҃оро́диченъ: Покро́въ тѧ̀ стѧжа́хомъ, и҆ приста́нище, чⷭ҇таѧ, и҆ ѻ҆рꙋ́жїе и҆ забра́ло, и҆ тве́рдꙋ наде́ждꙋ въ бѣда́хъ при́снѡ.

Житие мученика Каллиника Киликийского, Гангрского

Свя­той му­че­ник Кал­ли­ник (III–IV), ро­дом из Ки­ли­кии, с дет­ства был вос­пи­тан в хри­сти­ан­ской ве­ре. Скор­бя о том, что мно­го за­блуд­ших лю­дей по­ги­ба­ет для веч­но­сти, по­кло­ня­ясь идо­лам, он по­шел по го­ро­дам и се­ле­ни­ям про­по­ве­до­вать языч­ни­кам Иису­са Хри­ста и Его уче­ние. Сло­вом Бо­жи­им он мно­гих об­ра­щал в хри­сти­ан­ство. В га­ла­тий­ском го­ро­де Ан­ки­ре свя­той ис­по­вед­ник был за­дер­жан и пред­став­лен на суд к пра­ви­те­лю Са­кер­до­ну, же­сто­ко­му го­ни­те­лю хри­сти­ан. Пра­ви­тель, угро­жая му­че­ни­я­ми и смер­тью, при­ка­зал свя­то­му при­не­сти жерт­ву идо­лам, но он с бес­стра­ши­ем за­явил, что не бо­ит­ся му­че­ний, так как вся­кий ве­ру­ю­щий во Хри­ста по­лу­ча­ет от Него си­лы в ис­пы­та­ни­ях, а по смер­ти на­сле­ду­ет веч­ную бла­жен­ную жизнь.

Свя­то­го же­сто­ко би­ли во­ло­вьи­ми жи­ла­ми и же­лез­ны­ми греб­ня­ми рва­ли те­ло, но он пе­ре­но­сил все с тер­пе­ни­ем и спо­кой­стви­ем. Это при­ве­ло в еще боль­шую ярость Са­кер­до­на, и он при­ка­зал обуть свя­то­го в са­по­ги с ост­ры­ми гвоз­дя­ми внут­ри и плетьми гнать му­че­ни­ка в го­род Гангр на со­жже­ние. Путь был труд­ным, и во­и­ны, ко­то­рые со­про­вож­да­ли при­го­во­рен­но­го, из­не­мог­ли от жаж­ды. В от­ча­я­нии они ста­ли про­сить свя­то­го, чтобы он ис­про­сил у Гос­по­да спа­си­тель­ную во­ду. Незло­би­вый свя­той, сжа­лив­шись над сво­и­ми му­чи­те­ля­ми, с по­мо­щью Бо­жи­ей из­влек из кам­ня чу­дес­ный род­ник.

Изум­лен­ные во­и­ны про­ник­лись со­чув­стви­ем к сво­е­му спа­си­те­лю и хо­те­ли да­же от­пу­стить его, но страх пе­ред на­ка­за­ни­ем за­ста­вил их по­ве­сти му­че­ни­ка даль­ше. В Ган­гре свя­той Кал­ли­ник, с ра­до­стью воз­дав бла­го­да­ре­ние Гос­по­ду, Ко­то­рый спо­до­бил его му­че­ни­че­ско­го вен­ца, сам во­шел в пы­ла­ю­щий ко­стер и пре­дал ду­шу Бо­гу. Те­ло его, остав­ше­е­ся непо­вре­жден­ным, ве­ру­ю­щие с че­стью пре­да­ли по­гре­бе­нию.

См. так­же: "Стра­да­ние свя­то­го му­че­ни­ка Кал­ли­ни­ка" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.