Канон святому мученику Иулиану Тарсийскому

Припев: Святы́й му́чениче Иулиа́не, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 04 июля (21 июня ст. ст.)

Глас 8.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Пои́м Го́сподеви, прове́дшему лю́ди Своя́ сквозе́ Чермно́е мо́ре, я́ко еди́н сла́вно просла́вися.

Свяще́нными да восхва́лится пе́сньми страда́лец Тво́й сла́вный и пречестна́я па́мять: непристу́пною бо сла́вою просла́вися.

Поползе́нием не па́лся еси́, подвиза́яся му́ченически, Христо́в во́ине, не́мощию пло́ти да́же до кро́ве.

Па́че сия́ния зла́та му́ченическими ра́нами украси́лся еси́, облиста́яся, и многоце́ннаго ка́мене, святы́й.

Богоро́дичен: Чи́стая Богоро́дице, Я́же воплоще́нное Присносу́щное и Пребоже́ственное Сло́во па́че естества́ ро́ждши, пое́м Тя́.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Ты́ еси́ утвержде́ние притека́ющих к Тебе́, Го́споди, Ты́ еси́ све́т омраче́нных, и пое́т Тя́ ду́х мо́й.

Ка́мению не повеле́но ми́ бы́сть, я́ко бо́гу служи́ти ручны́х де́л, – Иулиа́н умовре́дному судии́ отвещава́ше.

Стоя́л еси́ пред суди́щем мучи́теля, Христу́, му́чениче Иулиа́не, я́ко Судии́ живы́х и ме́ртвых предстоя́.

Безу́мен не бы́х, испове́дая Бо́га, – рече́ Иулиа́н, Еди́наго в Тро́ице, неразде́льно пева́ема.

Богоро́дичен: Да́ждь на́м по́мощь моли́твами Твои́ми, Пречи́стая, прило́ги отрева́ющи лю́тых обстоя́ний.

Седа́лен, гла́с 1.

Во́д потопле́нием блаже́нную кончи́ну прия́л еси́, му́дре, многообра́знаго зми́я в си́х удави́в, побе́ду взя́л еси́. Те́мже любо́вию твою́ достохва́льную па́мять пра́зднующе, о на́с моли́ Христа́, мо́лимся.

Богоро́дичен: Наста́ви на́с на пу́ть покая́ния, укло́ншияся при́сно к безпу́тием зо́л и Преблага́го прогне́вавшия Го́спода, Неискусобра́чная Благослове́нная Мари́е, прибе́жище отча́янных челове́ков, Бо́жие жили́ще.

Крестобогоро́дичен: Зря́щи Тя́, Христе́, Всенепоро́чная Ма́ти ме́ртва на Кресте́ просте́рта, вопия́ше: Сы́не Мо́й, Собезнача́льне Отцу́ и Ду́ху, что́ неизрече́нное Твое́ сие́ смотре́ние, и́мже спа́сл еси́ пречи́стых ру́к Твои́х, Ще́дре, созда́ние?

Пе́снь 4

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, смотре́ния Твоего́ та́инство, разуме́х дела́ Твоя́ и просла́вих Твое́ Божество́.

Многообра́зным ра́нам Иулиа́н те́ло предая́ше, не чу́вствуя боле́зней, Христо́вою бо любо́вию сохраня́шеся.

Небе́сныя, пресла́вне Иулиа́не, хлами́ды жела́я, гони́телем земну́ю, я́ко Христо́в уго́дник, оста́вил еси́.

Победи́теля де́монския ле́сти не теле́сная си́ла, пребога́те, но жела́ние непобеди́мое Христо́вых страсте́й тя́ соде́ла.

Богоро́дичен: Очище́ние на́шим да́руй неве́дением, я́ко безгре́шен, и умири́ ми́р Тво́й, Бо́же, моли́твами ро́ждшия Тя́.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: У́тренююще, вопие́м Ти́: Го́споди, спаси́ ны, Ты́ бо еси́ Бо́г на́ш, ра́зве Тебе́, ино́го не ве́мы.

Подо́бяся во все́м Влады́це, прехва́льне, ста́л еси́ пред суди́щем беззако́ннующих, осужда́емь.

Зако́нно подвиза́вся, закла́лся еси́ Влады́це, я́ко а́гня незло́биво, рука́ми беззако́нных, блаже́нне.

Ни ро́д, ни са́н земны́й вмени́л еси́, проти́ву твоему́, му́чениче сла́вне, христоимени́тству превы́шши.

Богоро́дичен: Мари́е, Богоро́дице Безневе́стная, упова́ние враго́в су́етно сотвори́, пою́щия же Тя́ возвесели́.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Ри́зу мне́ пода́ждь све́тлу, одея́йся све́том, я́ко ри́зою, Многоми́лостиве Христе́ Бо́же на́ш.

Ко дре́ву пригвожде́на Тя́, Христе́, сла́вный уго́дник Тво́й не стыдя́шеся, но, я́ко сла́вы сокро́вище, непщева́ше.

Умолко́ша пре́лести скве́рныя, Богогла́сными же язы́ки Боже́ственная та́инства му́ченик Христо́вых откры́шася.

Исцеле́ния страсте́й вся́ческих и согреше́ний проси́ оставле́ния, сла́вне страда́льче Христо́в, пою́щим тя́.

Богоро́дичен: Привнеси́ мольбу́ на́шу Сы́ну Твоему́, Пречи́стая, Ты́ бо еси́ похвала́ ро́да на́шего и заступле́ние.

Конда́к, гла́с 2.

Благоче́стия непобеди́маго во́ина и и́стины согла́сника и ору́жника, вси́ досто́йно восхва́лим Иулиа́на дне́сь и к нему́ возопии́м: моли́ Христа́ Бо́га о все́х на́с.

И́кос:

Путе́м Госпо́дним от младе́нства ше́ствовал еси́, треблаже́нне, и Того́ благоче́стно свиде́ния вожделе́л еси́, и, кре́ст на ра́мо, Иулиа́не Богому́дре, усе́рдно взе́м, ле́сть лю́тую идолонеи́стовства разори́л еси́, сокруши́в ка́пища вра́жия, ко́зни же и ла́яния. Те́мже ве́рою притека́ем в тво́й покро́в, вопию́ще, пребога́те: моли́ Христа́ Бо́га о все́х на́с.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: О́троцы евре́йстии в пещи́ попра́ша пла́мень дерзнове́нно и на ро́су о́гнь преложи́ша, вопию́ще: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Ми́ро благово́нно иска́пает хва́льная и сла́вная твоя́ па́мять, во́ине Христо́в, пою́щим непреста́нно: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Неизглаго́ланная сла́ва венчава́ет и́же к хвале́ твое́й со́бранныя, во́ине Христо́в, пою́щия непреста́нно: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Глаго́лу мучи́теля не повину́вся, не послужи́л еси́, непобеди́ме, тва́ри, но еди́ному Бо́гу Жи́ву вопия́л еси́: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Богоро́дичен: Разреша́я Е́вину кля́тву, в Пренепоро́чную всели́ся Де́ву, благослове́ния исто́чник прозяба́я вопию́щим: благослове́н, Влады́чице, Пло́д Твоего́ чре́ва.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Мусики́йским орга́ном согласу́ющим и лю́дем безчи́сленным, покланя́ющимся о́бразу в Деи́ре, три́ о́троцы не повину́вшеся, Го́спода воспева́ху и славосло́вяху во вся́ ве́ки.

Ласка́ше у́бо льсте́ц и му́ками тя́ призыва́ше к пре́лести, Иулиа́не, ты́ же вопия́л еси́: Го́спода по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Крепча́йше, я́коже ле́в, мучи́теля низлага́я, Иулиа́не, по му́ках взыва́л еси́ ве́село: Го́спода по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Лю́тость огня́ не отлучи́т мя́, ни сече́ние меча́ отто́ргнет от Соде́теля Бо́га, – вопия́ше, взыва́я: Го́спода по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Богоро́дичен: Я́ко все́х Го́спода ро́ждшую и Де́ву пребы́вшую, Мари́е, и по рождестве́, ве́рнии, досто́йно воспева́юще, ра́дуйся, Тебе́ вопие́м и превозно́сим во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Чи́стую сла́вно почти́м, лю́дие, Богоро́дицу, О́гнь Божества́ прии́мшую во чре́ве неопа́льно, пе́сньми велича́ем.

Превзя́тое о́ко низложи́л еси́, Бо́жий во́ине, безпло́тнаго лестца́, бра́вся с пло́тию му́жески, Христа́ же велича́я при́сно.

Гне́зд избежа́л еси́ зми́я, врага́ злонача́льника, в морски́я, блаже́нне, глубины́ вве́ржен, му́дре. Те́м тя́ пе́сньми велича́ем.

Я́ко до́бре страда́ньми подвиза́лся еси́ по Влады́це, я́ко красно́ венча́лся еси́ десни́цею Влады́ки, те́мже тя́ досто́йно ублажа́ем.

Богоро́дичен: Моисе́й в купине́ Тя ви́де, Чи́стая, в горе́, прие́млющу нестерпи́мый Божества́ о́гнь неопа́льно. Те́мже Тя́ вси́ велича́ем.

Свети́лен.

Я́коже со́лнце светоно́сно, чуде́сными заря́ми наставля́еши всю́ тва́рь, пресла́вне страстоте́рпче. Те́мже, твою́ соверша́юще па́мять, про́сим от бе́д вся́ изба́вити.

Богоро́дичен: Твое́ достоя́ние, Сло́ве, утверди́ во бране́х, оте́честву побе́ды на ва́рвары подая́ Богоро́дицы мольба́ми, Ю́же дарова́ христиа́ном Засту́пницу.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Пои́мъ гдⷭ҇еви, прове́дшемꙋ лю́ди своѧ̑ сквозѣ̀ чермно́е мо́ре, ꙗ҆́кѡ є҆ди́нъ сла́внѡ просла́висѧ.

Свѧще́нными да восхва́литсѧ пѣ́сньми страда́лецъ тво́й сла́вный, и҆ пречестна́ѧ па́мѧть: непристꙋ́пною бо сла́вою просла́висѧ.

Поползе́нїемъ не па́лсѧ є҆сѝ, подвиза́ѧсѧ мꙋ́ченически, хрⷭ҇то́въ во́ине, не́мощїю пло́ти да́же до кро́ве.

Па́че сїѧ́нїѧ зла́та, мꙋ́ченическими ра́нами ᲂу҆краси́лсѧ є҆сѝ ѡ҆блиста́ѧсѧ, и҆ многоцѣ́ннагѡ ка́мене ст҃ы́й.

Бг҃оро́диченъ: Чтⷭ҇аѧ бцⷣе, ꙗ҆́же воплоще́нное присносꙋ́щное и҆ пребж҃е́ственное сло́во па́че є҆стества̀ ро́ждши, пое́мъ тѧ̀.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Ты̀ є҆сѝ ᲂу҆твержде́нїе притека́ющихъ къ тебѣ̀, гдⷭ҇и, ты̀ є҆сѝ свѣ́тъ ѡ҆мраче́нныхъ, и҆ пое́тъ тѧ̀ дꙋ́хъ мо́й.

Ка́менїю не повелѣ́но мѝ бы́сть, ꙗ҆́кѡ бг҃ꙋ слꙋжи́ти, рꙋчны́хъ дѣ́лъ, і҆ꙋлїа́нъ ᲂу҆мовре́дномꙋ сꙋдїѝ ѿвѣщава́ше.

Стоѧ́лъ є҆сѝ предъ сꙋди́щемъ мꙋчи́телѧ, хрⷭ҇тꙋ̀, мꙋ́чениче і҆ꙋлїа́не, ꙗ҆́кѡ сꙋдїѝ живы́хъ и҆ ме́ртвыхъ предстоѧ̀.

Безꙋ́менъ не бы́хъ и҆сповѣ́даѧ бг҃а, речѐ і҆ꙋлїа́нъ, є҆ди́наго въ трⷪ҇цѣ, нераздѣ́льнѡ пѣва́ема.

Бг҃оро́диченъ: Да́ждь на́мъ по́мощь моли́твами твои́ми, пречⷭ҇таѧ, прило́ги ѿрѣва́ющи лю́тыхъ ѡ҆бстоѧ́нїй.

Сѣда́ленъ, гла́съ а҃.

Во́дъ потопле́нїемъ блаже́ннꙋю кончи́нꙋ прїѧ́лъ є҆сѝ, мꙋ́дре, многоѻбра́знаго ѕмі́ѧ въ си́хъ ᲂу҆дави́въ, побѣ́дꙋ взѧ́лъ є҆сѝ. тѣ́мже любо́вїю твою̀ достохва́льнꙋю па́мѧть пра́зднꙋюще, ѡ҆ на́съ молѝ хрⷭ҇та̀, мо́лимсѧ.

Бг҃оро́диченъ: Наста́ви на́съ на пꙋ́ть покаѧ́нїѧ, ᲂу҆кло́ншыѧсѧ при́снѡ къ безпꙋ́тїємъ ѕѡ́лъ, и҆ преблага́го прогнѣ́вавшыѧ гдⷭ҇а, неискꙋсобра́чнаѧ, благослове́ннаѧ мр҃і́е, прибѣ́жище ѿча́ѧнныхъ человѣ́кѡвъ, бж҃їе жили́ще.

Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: Зрѧ́щи тѧ̀, хрⷭ҇тѐ, всенепоро́чнаѧ мт҃и, ме́ртва на крестѣ̀ просте́рта, вопїѧ́ше: сн҃е мо́й, собезнача́льне ѻ҆ц҃ꙋ̀ и҆ дх҃ꙋ, что̀ неизрече́нное твоѐ сїѐ смотре́нїе, и҆́мже спа́слъ є҆сѝ пречи́стыхъ рꙋ́къ твои́хъ, ще́дре, созда́нїе;

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Оу҆слы́шахъ, гдⷭ҇и, смотре́нїѧ твоегѡ̀ та́инство, разꙋмѣ́хъ дѣла̀ твоѧ̑, и҆ просла́вихъ твоѐ бж҃ество̀.

Многоѻбра̑знымъ ра́намъ і҆ꙋлїа́нъ тѣ́ло предаѧ́ше, не чꙋ́вствꙋѧ болѣ́зней, хрⷭ҇то́вою бо любо́вїю сохранѧ́шесѧ.

Нбⷭ҇ныѧ, пресла́вне і҆ꙋлїа́не, хламѵ́ды жела́ѧ, гони́телємъ земнꙋ́ю, ꙗ҆́кѡ хрⷭ҇то́въ ᲂу҆го́дникъ, ѡ҆ста́вилъ є҆сѝ.

Побѣди́телѧ де́мѡнскїѧ ле́сти, не тѣле́снаѧ си́ла, пребога́те, но жела́нїе непобѣди́мое, хрⷭ҇то́выхъ страсте́й тѧ̀ содѣ́ла.

Бг҃оро́диченъ: Ѡ҆чище́нїе на́шымъ да́рꙋй невѣ́дѣнїємъ, ꙗ҆́кѡ безгрѣ́шенъ, и҆ ᲂу҆мирѝ мі́ръ тво́й, бж҃е, моли́твами ро́ждшїѧ тѧ̀.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Оу҆́тренююще вопїе́мъ тѝ, гдⷭ҇и, спаси́ ны: ты́ бо є҆сѝ бг҃ъ на́шъ, ра́звѣ тебє̀ и҆но́гѡ не вѣ́мы.

Подо́бѧсѧ во все́мъ влⷣцѣ, прехва́льне, ста́лъ є҆сѝ предъ сꙋди́щемъ беззако́ннꙋющихъ ѡ҆сꙋжда́емь.

Зако́ннѡ подвиза́всѧ, закла́лсѧ є҆сѝ влⷣцѣ, ꙗ҆́кѡ а҆́гнѧ неѕло́биво рꙋка́ми беззако́нныхъ, блаже́нне.

Ни ро́дъ, ни са́нъ земны́й, вмѣни́лъ є҆сѝ, проти́вꙋ твоемꙋ̀, мꙋ́чениче сла́вне, хрⷭ҇тоимени́тствꙋ превы́шши.

Бг҃оро́диченъ: Мр҃і́е бцⷣе безневѣ́стнаѧ, ᲂу҆пова́нїе врагѡ́въ сꙋ́етно сотворѝ, пою́щыѧ же тѧ̀ возвеселѝ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Ри́зꙋ мнѣ̀ пода́ждь свѣ́тлꙋ, ѡ҆дѣѧ́йсѧ свѣ́томъ, ꙗ҆́кѡ ри́зою, многоми́лостиве хрⷭ҇тѐ, бж҃е на́шъ.

Ко дре́вꙋ пригвожде́на тѧ̀, хрⷭ҇тѐ, сла́вный ᲂу҆го́дникъ тво́й не стыдѧ́шесѧ, но ꙗ҆́кѡ сла́вы сокро́вище непщева́ше.

Оу҆молко́ша пре́лєсти сквє́рныѧ, бг҃огла́сными же ѧ҆зы̑ки бжⷭ҇твєннаѧ та̑инства мꙋ́чєникъ хрⷭ҇то́выхъ ѿкры́шасѧ.

И҆сцѣле́нїѧ страсте́й всѧ́ческихъ, и҆ согрѣше́нїй просѝ ѡ҆ставле́нїѧ, сла́вне страда́льче хрⷭ҇то́въ, пою́щымъ тѧ̀.

Бг҃оро́диченъ: Привнесѝ мольбꙋ̀ на́шꙋ сн҃ꙋ твоемꙋ̀, пречⷭ҇таѧ: ты́ бо є҆сѝ похвала̀ ро́да на́шегѡ и҆ застꙋпле́нїе.

Конда́къ, гла́съ в҃.

Благоче́стїѧ непобѣди́маго во́ина, и҆ и҆́стины согла́сника и҆ ѻ҆рꙋ́жника, всѝ досто́йнѡ восхва́лимъ і҆ꙋлїа́на дне́сь, и҆ къ немꙋ̀ возопїи́мъ: молѝ хрⷭ҇та̀ бг҃а ѡ҆ всѣ́хъ на́съ.

І҆́косъ:

Пꙋте́мъ гдⷭ҇нимъ ѿ младе́нства ше́ствовалъ є҆сѝ, треблаже́нне, и҆ тогѡ̀ благоче́стнѡ свидѣ́нїѧ вожделѣ́лъ є҆сѝ, и҆ кре́стъ на ра́мо, і҆ꙋлїа́не бг҃омꙋ́дре, ᲂу҆се́рднѡ взе́мъ, ле́сть лю́тꙋю і҆долонеи́стовства разори́лъ є҆сѝ, сокрꙋши́въ ка̑пища вра̑жїѧ, кѡ́зни же и҆ ла̑ѧнїѧ. тѣ́мже вѣ́рою притека́емъ въ тво́й покро́въ, вопїю́ще, пребога́те: молѝ хрⷭ҇та̀ бг҃а ѡ҆ всѣ́хъ на́съ.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Ѻ҆́троцы є҆вре́йстїи въ пещѝ попра́ша пла́мень дерзнове́ннѡ, и҆ на ро́сꙋ ѻ҆́гнь преложи́ша, вопїю́ще: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, гдⷭ҇и бж҃е, во вѣ́ки.

Мѵ́ро благово́нно и҆ска́паетъ хва́льнаѧ и҆ сла́внаѧ твоѧ̀ па́мѧть, во́ине хрⷭ҇то́въ, пою́щымъ непреста́ннѡ: благослове́нъ є҆сѝ, гдⷭ҇и бж҃е, во вѣ́ки.

Неизглаго́ланнаѧ сла́ва вѣнчава́етъ, и҆̀же къ хвалѣ̀ твое́й сѡ́бранныѧ, во́ине хрⷭ҇то́въ, пою́щыѧ непреста́ннѡ: благослове́нъ є҆сѝ, гдⷭ҇и бж҃е во вѣ́ки.

Глаго́лꙋ мꙋчи́телѧ не повинꙋ́всѧ, не послꙋжи́лъ є҆сѝ, непобѣди́ме, тва́ри, но є҆ди́номꙋ бг҃ꙋ жи́вꙋ вопїѧ́лъ є҆сѝ: благослове́нъ є҆сѝ, гдⷭ҇и бж҃е во вѣ́ки.

Бг҃оро́диченъ: Разрѣша́ѧ є҆́ѵинꙋ клѧ́твꙋ, въ пренепоро́чнꙋю всели́сѧ дв҃ꙋ, благослове́нїѧ и҆сто́чникъ прозѧба́ѧ вопїю́щымъ: благослове́нъ, влⷣчце, пло́дъ твоегѡ̀ чре́ва.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Мꙋсїкі̑йскимъ ѻ҆рга́нѡмъ согласꙋ́ющымъ, и҆ лю́демъ безчи́слєннымъ покланѧ́ющымсѧ ѻ҆́бразꙋ въ деи́рѣ, трѝ ѻ҆́троцы не повинꙋ́вшесѧ, гдⷭ҇а воспѣва́хꙋ и҆ славосло́вѧхꙋ во всѧ̑ вѣ́ки.

Ласка́ше ᲂу҆́бѡ льсте́цъ, и҆ мꙋ́ками тѧ̀ призыва́ше къ пре́лести, і҆ꙋлїа́не, ты́ же вопїѧ́лъ є҆сѝ: гдⷭ҇а по́йте и҆ превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Крѣпча́йше ꙗ҆́коже ле́въ, мꙋчи́телѧ низлага́ѧ, і҆ꙋлїа́не, по мꙋ́кахъ взыва́лъ є҆сѝ ве́селѡ: гдⷭ҇а по́йте и҆ превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Лю́тость ѻ҆гнѧ̀ не ѿлꙋчи́тъ мѧ̀, ни сѣче́нїе меча̀ ѿто́ргнетъ ѿ содѣ́телѧ бг҃а, вопїѧ́ше, взыва́ѧ: гдⷭ҇а по́йте и҆ превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́кѡ всѣ́хъ гдⷭ҇а ро́ждшꙋю, и҆ дв҃ꙋ пребы́вшꙋю, мр҃і́е, и҆ по рождествѣ̀, вѣ́рнїи досто́йнѡ воспѣва́юще, ра́дꙋйсѧ, тебѣ̀ вопїе́мъ, и҆ превозно́симъ во всѧ̑ вѣ́ки.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Чтⷭ҇ꙋю сла́внѡ почти́мъ, лю́дїе, бцⷣꙋ, ѻ҆́гнь бжⷭ҇тва̀ прїи́мшꙋю во чре́вѣ неѡпа́льнѡ, пѣ́сньми велича́емъ.

Превзѧ́тое ѻ҆́ко низложи́лъ є҆сѝ, бж҃їй во́ине, безпло́тнагѡ лестца̀, бра́всѧ съ пло́тїю мꙋ́жески, хрⷭ҇та́ же велича́ѧ при́снѡ.

Гнѣ́здъ и҆збѣжа́лъ є҆сѝ ѕмі́ѧ, врага̀ ѕлонача́льника, въ морскі̑ѧ, блаже́нне, глꙋбины̑ вве́рженъ, мꙋ́дре. тѣ́мъ тѧ̀ пѣ́сньми велича́емъ.

Ꙗ҆́кѡ до́брѣ страда́ньми подвиза́лсѧ є҆сѝ по влⷣцѣ, ꙗ҆́кѡ краснѡ̀ вѣнча́лсѧ є҆сѝ десни́цею влⷣки. тѣ́мже тѧ̀ досто́йнѡ ᲂу҆блажа́емъ.

Бг҃оро́диченъ: Мѡѷсе́й въ кꙋпинѣ́ тѧ ви́дѣ, чⷭ҇таѧ, въ горѣ̀, прїе́млющꙋ нестерпи́мый бжⷭ҇тва̀ ѻ҆́гнь неѻпа́льнѡ. тѣ́мже тѧ̀ всѝ велича́емъ.

Свѣти́ленъ:

Ꙗ҆́коже со́лнце свѣтоно́сно чꙋде́сными зарѧ́ми наставлѧ́еши всю̀ тва́рь, пресла́вне страстоте́рпче. тѣ́мже твою̀ соверша́юще па́мѧть, про́симъ ѿ бѣ́дъ всѧ̑ и҆зба́вити.

Бг҃оро́диченъ: Твоѐ достоѧ́нїе, сло́ве, ᲂу҆твердѝ во бранѣ́хъ, ѻ҆те́чествꙋ побѣ̑ды на ва́рвары подаѧ̀, бцⷣы мольба́ми, ю҆́же дарова̀ хрїстїа́нѡмъ застꙋ́пницꙋ.

Свя­той му­че­ник Иули­ан Тар­сий­ский ро­дил­ся в ма­ло­азий­ской про­вин­ции Ки­ли­кия. Он был сы­ном се­на­то­ра-языч­ни­ка, мать его ис­по­ве­до­ва­ла хри­сти­ан­ство. По­сле смер­ти му­жа мать свя­то­го Иули­а­на пе­ре­се­ли­лась в го­род Та­рс, где кре­сти­ла сы­на и вос­пи­та­ла в хри­сти­ан­ском бла­го­че­стии. Ко­гда свя­то­му ис­пол­ни­лось 18 лет, им­пе­ра­тор Дио­кли­ти­ан (284–305) на­чал го­не­ние на хри­сти­ан. В чис­ле дру­гих был схва­чен и свя­той Иули­ан. Его при­ве­ли к пра­ви­те­лю Мар­ки­а­ну на суд, где дол­го уго­ва­ри­ва­ли от­речь­ся от Хри­ста. Ни ис­тя­за­ния, ни угро­зы, ни обе­ща­ния да­ров и по­че­стей не мог­ли скло­нить бла­го­че­сти­во­го юно­шу к при­не­се­нию язы­че­ских жертв и от­ре­че­нию от Хри­ста. Свя­той ис­по­вед­ник оста­вал­ся непо­ко­ле­би­мым в твер­дой ве­ре. Це­лый год му­че­ни­ка во­ди­ли по го­ро­дам Ки­ли­кий­ской об­ла­сти, в каж­дом из них под­вер­гая до­про­сам и же­сто­ким ис­тя­за­ни­ям, по­сле че­го бро­си­ли в тем­ни­цу. Мать свя­то­го Иули­а­на сле­до­ва­ла за сы­ном и мо­ли­лась, чтобы Гос­подь еще бо­лее укре­пил его в ве­ре и по­дви­ге. В го­ро­де Эгее под пред­ло­гом убе­дить сы­на при­не­сти жерт­ву идо­лам она про­си­ла пра­ви­те­ля раз­ре­шить ей по­се­щать тем­ни­цу. Три дня она про­ве­ла в тем­ни­це со свя­тым Иули­а­ном, умо­ляя его быть твер­дым до кон­ца.

Свя­той Иули­ан вновь пред­стал пе­ред пра­ви­те­лем. Ду­мая, что мать убе­ди­ла сы­на по­ви­но­вать­ся им­пе­ра­тор­ско­му ука­зу, пра­ви­тель стал хва­лить ее бла­го­ра­зу­мие. Неожи­дан­но свя­тая сме­ло ис­по­ве­да­ла се­бя хри­сти­ан­кой. Свя­той му­че­ник Иули­ан все так же бес­страш­но и му­же­ствен­но об­ли­чал язы­че­ское мно­го­бо­жие. То­гда пра­ви­тель при­ка­зал от­ру­бить ма­те­ри свя­то­го Иули­а­на ступ­ни ног за то, что она со­про­вож­да­ла сы­на из Тар­са. Свя­тая му­че­ни­ца скон­ча­лась от на­не­сен­ных ран. Му­че­ни­ка Иули­а­на за­ши­ли в ме­шок, на­пол­нен­ный пес­ком и ядо­ви­ты­ми га­да­ми, и бро­си­ли в мо­ре. Те­ло стра­даль­ца бы­ло вы­не­се­но вол­на­ми на бе­рег око­ло Алек­сан­дрии и с че­стью по­гре­бе­но од­ной бла­го­че­сти­вой алек­сан­дрий­ской хри­сти­ан­кой. Му­че­ни­че­ская кон­чи­на его по­сле­до­ва­ла око­ло 305 го­да. Впо­след­ствии мо­щи свя­то­го му­че­ни­ка пе­ре­нес­ли в го­род Ан­тио­хию. Свя­ти­тель Иоанн Зла­то­уст по­чтил па­мять свя­то­го му­че­ни­ка Иули­а­на по­хваль­ным сло­вом.

См. так­же: "Па­мять свя­то­го му­че­ни­ка Иули­а­на Тар­ся­ни­на" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.