Канон святому мученику Исидору Хиосскому

Припев: Святы́й му́чениче Иси́доре, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 27 мая (14 мая ст. ст.)

Глас 8.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Во́ду проше́д, я́ко су́шу, и еги́петскаго зла́ избежа́в, изра́ильтянин вопия́ше: Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.

Твои́ми моли́твами, му́чениче Христо́в, Иси́доре блаже́нне, с небесе́ просвеще́ние пода́ждь мне́ и благода́ть восхвали́ти пра́здник тво́й честны́й.

Соверше́нно име́я к Бо́гу, Иси́доре му́чениче, се́рдце и ду́шу и непоро́чно стяжа́в житие́, с му́ченики подвиза́лся еси́ до́бре.

Зако́нно устро́ив твою́ жи́знь, Иси́доре му́чениче, я́коже некра́домо сокро́вище, ве́ру удержа́л еси́ непрело́жну спасе́ния, всеблаже́нне.

Богоро́дичен: Вои́стинну ро́ждши естество́м Бо́га, и́стинно слы́шишися Богоро́дица, вои́стинну зва́ние по коему́ждо Боже́ственным рождество́м, Чи́стая, нося́щи.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Ты́ еси́ утвержде́ние притека́ющих к Тебе́, Го́споди, Ты́ еси́ све́т омраче́нных, и пое́т Тя́ ду́х мо́й.

Сло́вом направля́емь, стра́стная стремле́ния, сла́вне му́чениче Христо́в, доброде́тельми по́стными, страстоте́рпче, увяди́л еси́.

Име́я непосты́дное душе́вное стремле́ние, сла́вне, всеблагоче́стно испове́дание невре́дно соблю́л еси́.

Ми́лостива моли́твами твои́ми все́х Судию́ сотвори́ благоче́стно твое́ восхваля́ющим, страстоте́рпче, торжество́.

Богоро́дичен: Умертви́ мудрова́ние пло́ти на́шея, Влады́чице, и ду́ши оживи́, Де́во, ве́рою пою́щих Тя́.

Конда́к, гла́с 4.

Упра́витель превели́кий вселе́нней ты́ яви́лся еси́, свя́те, твои́ми к Бо́гу моли́твами, те́мже воспева́ем тя́ дне́сь, му́чениче богому́дре, Иси́доре пресла́вне.

Седа́лен, гла́с 3.

Подви́гся на зми́я, поста́вил еси́ побе́ду, му́чениче Иси́доре, от Еги́пта свети́льник, озаря́я подсо́лнечную, все́м возсия́л еси́, движе́ния творя́ к возсия́вшему из Де́вы Богоотрокови́цы, Его́же ра́ди закла́н бы́в, страстоте́рпче, же́ртва благово́нна бы́л еси́.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, Ты́ моя́ и си́ла, Ты́ мо́й Бо́г, Ты́ мое́ ра́дование, не оста́вль не́дра О́тча, и на́шу нищету́ посети́в. Те́м с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти́: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Всего́ в тебе́ Сло́ва все́льшася име́я, я́коже во́ин непобеди́мый, мучи́тельскую посрами́л еси́ горды́ню и, победоно́сец Того́ ра́ди, блаже́нне, бы́в, вене́ц неувяда́емый от Бо́га прия́л еси́, всесла́вне му́чениче Иси́доре.

Ю́ношески погна́л еси́, Иси́доре, враги́ твоя́, си́х истни́л еси́, стра́шным ору́жием Креста́ огражде́н, кре́постию же препоя́сан, и возненави́девших тя́ потреби́л еси́, зовы́й: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

После́дуя сме́рти Влады́чней, Того́ ра́ди стра́сти терпе́л еси́, те́мже нетле́нней тя́ жи́зни, му́чениче, сподо́би Госпо́дь сла́вы, Ему́же в ру́це пре́дал еси́ ду́шу твою́, преблаже́нне Иси́доре.

Богоро́дичен: Вопло́щся, обновля́ет всего́ челове́ка, Пречи́стая, сему́ соедини́вся, О́тчих не́др не оста́вль, во Твою́ утро́бу всели́тися изво́ли и бога́тством милосе́рдия, во́лею обнища́в, обогати́ ми́р Божество́м.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Вску́ю мя́ отри́нул еси́ от лица́ Твоего́, Све́те незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тма́ окая́ннаго? Но обрати́ мя́, и к све́ту за́поведей Твои́х пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Же́ртва принесе́ся непоро́чная и соверше́на твоему́ Влады́це Христу́, и, закла́н бы́в, усе́рдно кро́вь твою́ пролия́л еси́, Иси́доре, приобщи́вся страсте́й Его́ и Ца́рствия Его́ досто́ин насле́дник бы́в.

Укрепля́емь, Спа́се, всеси́льною Твое́ю кре́постию, погаси́л е́сть мглу́ пре́лести, добропобе́дный му́ченик Иси́дор, усече́н бо во главу́, Тебе́ ду́шу Жизнода́вцу благохва́льно предаде́, Влады́ко.

Украша́ется, блаже́нне, твои́ми честны́ми кровьми́ Це́рковь Христо́ва и уясня́ется твои́х страда́ний сопротивле́нием, сла́вне: проти́ву греха́ бо ты́ кре́пко, да́же до кро́ве, противоста́л еси́, Иси́доре.

Богоро́дичен: Оскве́рншееся естество́ челове́ческое преступле́нием пе́рвым, и лю́те истле́вшее, и мертво́ бы́вшее возста́вила еси́, исто́чник ро́ждшая па́че ума́ безсме́ртия, Богоро́дице Пренепоро́чная Влады́чице.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Моли́тву пролию́ ко Го́споду и Тому́ возвещу́ печа́ли моя́, я́ко зо́л душа́ моя́ испо́лнися и живо́т мо́й а́ду прибли́жися, и молю́ся, я́ко Ио́на: от тли́, Бо́же, возведи́ мя́.

Соверше́нную любо́вь к Бо́гу стяжа́в, страстоте́рпче преблаже́нне, бла́г ра́ди нетле́нных вои́стинну земны́х любо́вь оста́вил еси́ и восте́кл еси́, вопия́: прилепи́хся во сле́д Тебе́, Влады́ко.

Я́ко жени́х благоле́пен, Иси́доре, добро́тами му́ченическими укра́шен, к небесе́м возше́л еси́, ра́дуяся, добротво́рному сия́нию предстоя́ти, моля́ся всегда́ о творя́щих па́мять твою́.

Претерпе́л еси́, страда́льче, закла́ние, прозря́ тебе́ ве́чное наслажде́ние и пи́щу присноживо́тную вои́стинну с му́ченики, я́ко му́ченик непобеди́м, восприя́л еси́ и́стинно вене́ц, преблаже́нне Иси́доре.

Богоро́дичен: Мари́е, Влады́чнее селе́ние, све́тлыми де́вства заря́ми светови́дно, я́ко кри́н, сия́ющи посреди́ терно́внаго смуще́ния, Тебе́ молю́ся, Благо́й, согреше́ний пода́ждь ми́ проще́ние.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: О́троцы евре́йстии в пещи́ попра́ша пла́мень дерзнове́нно и на ро́су о́гнь преложи́ша, вопию́ще: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Ны́не осия́емь, треблаже́нне, духо́вною заре́ю, тя́ пою́щим осия́тися с тобо́ю благоволи́, вопию́щим: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

О, предо́брых твои́х подвиго́в! и́миже разруши́л еси́ пре́лесть и́дольскую и мучи́тели лю́тыя посрами́л еси́, зовы́й: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Богоро́дичен: Всесвята́я Влады́чице Де́во, согреше́ний мои́х ра́ны еле́ем милосе́рдия Твоего́ исцели́, вопию́щаго: благослове́н, Пречи́стая, Пло́д Твоего́ чре́ва.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Седмери́цею пе́щь халде́йский мучи́тель богочести́вым неи́стовно разжже́, си́лою же лу́чшею спасе́ны сия́ ви́дев, Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Ласка́ньми покуша́шеся окра́сти мучи́тель твоего́ терпе́ния кре́пость и си́лу, всеблаже́нне Иси́доре, ко своему́ злоразу́мию, но ты́, богому́дре, — Христа́ бою́ся, — вопия́л еси́, — Ему́же и служу́: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Всесве́тло, я́ко со́лнце, ти́хое твое́ лице́, муче́ния ра́дованием я́вльшееся, я́ко а́гнец бо непоро́чен, закла́н бы́в, прине́слся еси́ Бо́гу, Ему́же, я́ко Соде́телю, пе́сньми вопия́л еси́: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Светови́дно те́ло твое́ лю́бящим явля́шеся, а́нгельским доринося́щим чино́м, блиста́яся, Иси́доре, чуде́с све́тлостьми и благода́тьми чудотворе́ния разли́чными, оби́льная подава́еши исцеле́ния вопию́щим: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Богоро́дичен: Вети́йстии язы́цы Тя́ восхвали́ти не мо́гут, о Богороди́тельнице, Мари́е Богоневе́сто! Бо́га бо родила́ еси́, над все́ми су́щаго, Отрокови́це Чи́стая, от деви́ческия неискусобра́чныя утро́бы, Его́же о́троцы благословя́т, свяще́нницы воспева́ют, лю́дие превозно́сят во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Ужасе́ся о се́м не́бо, и земли́ удиви́шася концы́, я́ко Бо́г яви́ся челове́ком пло́тски, и чре́во Твое́ бы́сть простра́ннейшее небе́с. Те́м Тя́, Богоро́дицу, А́нгелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.

Бога́тством милосе́рдия соше́дый с небе́с, кре́ст же и сме́рть на́с ра́ди во́лею претерпе́л еси́, я́ко Бла́г. Сего́ ра́ди Иси́дор, на Тя́ взира́я, вопия́ше: соумру́ Тебе́, да жи́в бу́ду, сраспну́ся, да ца́рствую с Тобо́ю.

Зако́нно твои́х крове́й на земли́ ка́пли излия́вшияся, Иси́доре, на небесе́х оде́жду тебе́ обагри́ша благоле́пно, истка́ну благода́тию, в ню́же ны́не оде́ян, Христу́ предстои́ши, в черто́зех, преблаже́нне, небе́сных, вене́ц нося́, му́чениче сла́вне.

Я́ко име́я дерзнове́ние ко Христу́, моли́тися не преста́й, Иси́доре, от напа́стей, бу́ри же, и скорбе́й, и страсте́й изба́вити творя́щих па́мять твою́ досто́йно свяще́нную, душе́внаго же спасе́ния прося́, треблаже́нне, твоего́ жре́бия сподо́би.

Богоро́дичен: Я́ко Спа́са ро́ждшая и Изба́вителя, спасе́ние мне́, Отрокови́це, сподо́би получи́ти, Пречи́стая, прегреше́ний мои́х плени́цы Твои́ми моли́твами разреша́ющи: вся́ бо, я́ко хо́щеши, Ты́ исправля́еши, я́ко носи́ла еси́ в не́дрех все́х Царя́ бла́гостию несравне́нною.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Во́дꙋ проше́дъ ꙗ҆́кѡ сꙋ́шꙋ, и҆ є҆гѵ́петскагѡ ѕла̀ и҆збѣжа́въ, і҆и҃льтѧнинъ вопїѧ́ше: и҆зба́вителю и҆ бг҃ꙋ на́шемꙋ пои́мъ.

Твои́ми моли́твами, мч҃ниче хрⷭ҇то́въ, і҆сі́дѡре блаже́нне, съ нб҃сѐ просвѣще́нїе пода́ждь мнѣ̀ и҆ благода́ть, восхвали́ти пра́здникъ тво́й честны́й.

Соверше́нно и҆мѣ́ѧ къ бг҃ꙋ, і҆сі́дѡре мꙋ́чениче, се́рдце и҆ дꙋ́шꙋ, и҆ непоро́чно стѧжа́въ житїѐ, съ мꙋ́чєники подвиза́лсѧ є҆сѝ до́брѣ.

Зако́ннѡ ᲂу҆стро́ивъ твою̀ жи́знь, і҆сі́дѡре мꙋ́чениче, ꙗ҆́коже некра́домо сокро́вище, вѣ́рꙋ ᲂу҆держа́лъ є҆сѝ непрело́жнꙋ спасе́нїѧ, всеблаже́нне.

Бг҃оро́диченъ: Вои́стиннꙋ ро́ждши є҆стество́мъ бг҃а, и҆́стиннѡ слы́шишисѧ бцⷣа, вои́стиннꙋ зва́нїе по коемꙋ́ждо, бжⷭ҇твеннымъ ржⷭ҇тво́мъ, чⷭ҇таѧ, носѧ́щи.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Ты̀ є҆сѝ ᲂу҆твержде́нїе притека́ющихъ къ тебѣ̀, гдⷭ҇и, ты̀ є҆сѝ свѣ́тъ ѡ҆мраче́нныхъ, и҆ пое́тъ тѧ̀ дꙋ́хъ мо́й.

Сло́вомъ направлѧ́емь, стра̑стнаѧ стремлє́нїѧ, сла́вне мꙋ́чениче хрⷭ҇то́въ, добродѣ́тельми по́стными, страстоте́рпче, ᲂу҆вѧди́лъ є҆сѝ.

И҆мѣ́ѧ непосты́дное дꙋше́вное стремле́нїе, сла́вне, всеблагоче́стнѡ и҆сповѣ́данїе невре́днѡ соблю́лъ є҆сѝ.

Ми́лостива моли́твами твои́ми, всѣ́хъ сꙋдїю̀ сотворѝ, благоче́стнѡ твоѐ восхвалѧ́ющымъ, страстоте́рпче, торжество̀.

Бг҃оро́диченъ: Оу҆мертвѝ мꙋдрова́нїе пло́ти на́шеѧ, влⷣчце, и҆ дꙋ́шы ѡ҆живѝ, дв҃о, вѣ́рою пою́щихъ тѧ̀.

Конда́къ, гла́съ д҃.

Оу҆пра́витель превели́кїй вселе́ннѣй ты̀ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ, свѧ́те, твои́ми къ бг҃ꙋ моли́твами: тѣ́мже воспѣва́емъ тѧ̀ дне́сь, мꙋ́чениче бг҃омꙋ́дре і҆сі́дѡре пресла́вне.

Сѣда́ленъ, гла́съ г҃.

Подви́гсѧ на ѕмі́ѧ, поста́вилъ є҆сѝ побѣ́дꙋ, мꙋ́чениче і҆сі́дѡре, ѿ є҆гѵ́пта свѣти́льникъ, ѡ҆зарѧ́ѧ подсо́лнечнꙋю, всѣ̑мъ возсїѧ́лъ є҆сѝ, движє́нїѧ творѧ̀ къ возсїѧ́вшемꙋ и҆зъ дв҃ы бг҃оѻтрокови́цы: є҆гѡ́же ра́ди закла́нъ бы́въ, страстоте́рпче, же́ртва благово́нна бы́лъ є҆сѝ.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Ты̀ моѧ̀ крѣ́пость, гдⷭ҇и, ты̀ моѧ̀ и҆ си́ла, ты̀ мо́й бг҃ъ, ты̀ моѐ ра́дованїе, не ѡ҆ста́вль нѣ́дра ѻ҆́ч҃а, и҆ на́шꙋ нищетꙋ̀ посѣти́въ. тѣ́мъ съ прⷪ҇ро́комъ а҆ввакꙋ́момъ зовꙋ̀ тѝ: си́лѣ твое́й сла́ва, чл҃вѣколю́бче.

Всего̀ въ тебѣ̀ сло́ва все́льшасѧ и҆мѣ́ѧ, ꙗ҆́коже во́инъ непобѣди́мый, мꙋчи́тельскꙋю посрами́лъ є҆сѝ горды́ню: и҆ побѣдоно́сецъ тогѡ̀ ра́ди, бл҃же́нне, бы́въ, вѣне́цъ неꙋвѧда́емый ѿ бг҃а прїѧ́лъ є҆сѝ, всесла́вне мꙋ́чениче і҆сі́дѡре.

Ю҆́ношески погна́лъ є҆сѝ, і҆сі́дѡре, врагѝ твоѧ̑, си́хъ и҆стни́лъ є҆сѝ, стра́шнымъ ѻ҆рꙋ́жїемъ крⷭ҇та̀ ѡ҆гражде́нъ, крѣ́постїю же препоѧ́санъ, и҆ возненави́дѣвшихъ тѧ̀ потреби́лъ є҆сѝ, зовы́й: си́лѣ твое́й сла́ва, чл҃вѣколю́бче.

Послѣ́дꙋѧ сме́рти влⷣчнѣй, тогѡ̀ ра́ди стра̑сти терпѣ́лъ є҆сѝ: тѣ́мже нетлѣ́ннѣй тѧ̀ жи́зни, мч҃ниче, сподо́би гдⷭ҇ь сла́вы. є҆мꙋ́же въ рꙋ́цѣ пре́далъ є҆сѝ дꙋ́шꙋ твою̀, пребл҃же́нне і҆сі́дѡре.

Бг҃оро́диченъ: Вопло́щсѧ ѡ҆бновлѧ́етъ всего̀ человѣ́ка, пречⷭ҇таѧ, семꙋ̀ соедини́всѧ, ѻ҆́ч҃ихъ нѣ́дръ не ѡ҆ста́вль, во твою̀ ᲂу҆тро́бꙋ всели́тисѧ и҆зво́ли: и҆ бога́тствомъ милосе́рдїѧ, во́лею ѡ҆бнища́въ, ѡ҆богатѝ мі́ръ бж҃ество́мъ.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Вскꙋ́ю мѧ̀ ѿри́нꙋлъ є҆сѝ ѿ лица̀ твоегѡ̀, свѣ́те незаходи́мый, и҆ покры́ла мѧ̀ є҆́сть чꙋжда́ѧ тма̀ ѻ҆каѧ́ннагѡ, но ѡ҆братѝ мѧ̀, и҆ къ свѣ́тꙋ за́повѣдей твои́хъ, пꙋти̑ моѧ̑ напра́ви, молю́сѧ.

Же́ртва принесе́сѧ непоро́чнаѧ, и҆ соверше́на твоемꙋ̀ влⷣцѣ хрⷭ҇тꙋ̀, и҆ закла́нъ бы́въ ᲂу҆се́рднѡ, кро́вь твою̀ пролїѧ́лъ є҆сѝ, і҆сі́дѡре, приѡбщи́всѧ стрⷭ҇те́й є҆гѡ̀, и҆ црⷭ҇твїѧ є҆гѡ̀ досто́инъ наслѣ́дникъ бы́въ.

Оу҆крѣплѧ́емь, сп҃се, всеси́льною твое́ю крѣ́постїю, погаси́лъ є҆́сть мглꙋ̀ пре́лести, добропобѣ́дный мч҃никъ і҆сі́дѡръ: ᲂу҆сѣче́нъ бо во главꙋ̀, тебѣ̀ дꙋ́шꙋ жизнода́вцꙋ бл҃гохва́льнѡ предадѐ, влⷣко.

Оу҆краша́етсѧ, блаже́нне, твои́ми честны́ми кровьмѝ цр҃ковь хрⷭ҇то́ва, и҆ ᲂу҆ѧснѧ́етсѧ твои́хъ страда́нїй, сопротивле́нїемъ, сла́вне: проти́вꙋ грѣха̀ бо ты̀ крѣ́пкѡ, да́же до кро́ве противоста́лъ є҆сѝ, і҆сі́дѡре.

Бг҃оро́диченъ: Ѡ҆скве́рншеесѧ є҆стество̀ человѣ́ческое престꙋпле́нїемъ пе́рвымъ, и҆ лю́тѣ и҆стлѣ́вшее, и҆ мертво̀ бы́вшее возста́вила є҆сѝ, и҆сто́чникъ ро́ждшаѧ па́че ᲂу҆ма̀ безсме́ртїѧ, бцⷣе пренепоро́чнаѧ влⷣчце.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Моли́твꙋ пролїю̀ ко гдⷭ҇ꙋ, и҆ томꙋ̀ возвѣщꙋ̀ печа̑ли моѧ̑, ꙗ҆́кѡ ѕѡ́лъ дꙋша̀ моѧ̀ и҆спо́лнисѧ, и҆ живо́тъ мо́й а҆́дꙋ прибли́жисѧ, и҆ молю́сѧ, ꙗ҆́кѡ і҆ѡ́на: ѿ тлѝ, бж҃е, возведѝ мѧ̀.

Соверше́ннꙋю любо́вь къ бг҃ꙋ стѧжа́въ, страстоте́рпче пребл҃же́нне, бла̑гъ ра́ди нетлѣ́нныхъ, вои́стиннꙋ земны́хъ любо́вь ѡ҆ста́вилъ є҆сѝ, и҆ восте́клъ є҆сѝ вопїѧ̀: прилѣпи́хсѧ во слѣ́дъ тебє̀, влⷣко.

Ꙗ҆́кѡ жени́хъ благолѣ́пенъ, і҆сі́дѡре, добро́тами мꙋ́ченическими ᲂу҆кра́шенъ, къ нб҃сє́мъ возше́лъ є҆сѝ ра́дꙋѧсѧ, добротво́рномꙋ сїѧ́нїю предстоѧ́ти, молѧ́сѧ всегда̀ ѡ҆ творѧ́щихъ па́мѧть твою̀.

Претерпѣ́лъ є҆сѝ, страда́льче, закла́нїе, прозрѧ̀ тебѣ̀ вѣ́чное наслажде́нїе, и҆ пи́щꙋ присноживо́тнꙋю вои́стиннꙋ съ мꙋ́чєники, ꙗ҆́кѡ мꙋ́ченикъ непобѣди́мъ, воспрїѧ́лъ є҆сѝ и҆́стиннѡ вѣне́цъ, преблаже́нне і҆сі́дѡре.

Бг҃оро́диченъ: Марі́е, влⷣчнее селе́нїе, свѣ́тлыми дѣ́вства зарѧ́ми, свѣтови́днѡ ꙗ҆́кѡ крі́нъ сїѧ́ющи, посредѝ терно́внагѡ смꙋще́нїѧ: тебѣ̀ молю́сѧ бл҃го́й, согрѣше́нїй пода́ждь мѝ проще́нїе.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Ѻ҆́троцы є҆вре́йстїи въ пещѝ попра́ша пла́мень дерзнове́ннѡ, и҆ на ро́сꙋ ѻ҆́гнь преложи́ша, вопїю́ще: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, гдⷭ҇и бж҃е, во вѣ́ки.

Ны́нѣ ѡ҆сїѧ́емь, требл҃же́нне, дꙋхо́вною заре́ю, тѧ̀ пою́щымъ ѡ҆сїѧ́тисѧ съ тобо́ю благоволѝ, вопїю́щымъ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, гдⷭ҇и бж҃е, во вѣ́ки.

Ѽ предо́брыхъ твои́хъ подвигѡ́въ! и҆́миже разрꙋши́лъ є҆сѝ пре́лесть і҆́дѡльскꙋю, и҆ мꙋчи́тели лю̑тыѧ посрами́лъ є҆сѝ, зовы́й: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, гдⷭ҇и бж҃е, во вѣ́ки.

Бг҃оро́диченъ: Всест҃а́ѧ влⷣчце дв҃о, согрѣше́нїй мои́хъ ра̑ны, є҆ле́емъ милосе́рдїѧ твоегѡ̀ и҆сцѣлѝ, вопїю́щагѡ: бл҃гослове́нъ, пречⷭ҇таѧ, пло́дъ твоегѡ̀ чре́ва.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Седмери́цею пе́щь халде́йскїй мꙋчи́тель бг҃очести̑вымъ неи́стовнѡ разжжѐ, си́лою же лꙋ́чшею спасє́ны сїѧ̑ ви́дѣвъ, творцꙋ̀ и҆ и҆зба́вителю вопїѧ́ше: ѻ҆́троцы, бл҃гослови́те, свѧще́нницы, воспо́йте, лю́дїе, превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Ласка́ньми покꙋша́шесѧ ѡ҆кра́сти мꙋчи́тель твоегѡ̀ терпѣ́нїѧ крѣ́пость и҆ си́лꙋ, всеблаже́нне і҆сі́дѡре, ко своемꙋ̀ ѕлоразꙋ́мїю: но ты̀, бг҃омꙋ́дре, хрⷭ҇та̀ бою́сѧ, вопїѧ́лъ є҆сѝ, є҆мꙋ́же и҆ слꙋжꙋ̀: ѻ҆́троцы, бл҃гослови́те, свѧще́нницы, воспо́йте, лю́дїе, превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Всесвѣ́тло ꙗ҆́кѡ со́лнце, ти́хое твоѐ лицѐ, мꙋче́нїѧ ра́дованїемъ ꙗ҆́вльшеесѧ, ꙗ҆́кѡ а҆́гнецъ бо непоро́ченъ закла́нъ бы́въ, прине́слсѧ є҆сѝ бг҃ꙋ, є҆мꙋ́же ꙗ҆́кѡ содѣ́телю пѣ́сньми вопїѧ́лъ є҆сѝ: ѻ҆́троцы, бл҃гослови́те, свѧще́нницы, воспо́йте, лю́дїе, превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Свѣтови́дно тѣ́ло твоѐ лю́бѧщымъ ꙗ҆влѧ́шесѧ, а҆́гг҃льскимъ дорѷносѧ́щымъ чинѡ́мъ, блиста́ѧсѧ, і҆сі́дѡре, чꙋде́съ свѣ́тлостьми, и҆ благода́тьми чꙋдотворе́нїѧ разли́чными, ѻ҆би̑льнаѧ подава́еши и҆сцѣлє́нїѧ вопїю́щымъ: ѻ҆́троцы, бл҃гослови́те, свѧще́нницы, воспо́йте, лю́дїе, превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Бг҃оро́диченъ: Вѣті́йстїи ѧ҆зы́цы тѧ̀ восхвали́ти не мо́гꙋтъ, ѽ бг҃ороди́тельнице марі́е бг҃оневѣ́сто: бг҃а бо родила̀ є҆сѝ, надъ всѣ́ми сꙋ́щаго, ѻ҆трокови́це чⷭ҇таѧ, ѿ дв҃и́ческїѧ неискꙋсобра́чныѧ ᲂу҆тро́бы: є҆го́же ѻ҆́троцы благословѧ́тъ, свѧще́нницы воспѣва́ютъ, лю́дїе превозно́сѧтъ во всѧ̑ вѣ́ки.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Оу҆жасе́сѧ ѡ҆ се́мъ не́бо, и҆ землѝ ᲂу҆диви́шасѧ концы̀, ꙗ҆́кѡ бг҃ъ ꙗ҆ви́сѧ человѣ́кѡмъ пло́тски, и҆ чре́во твоѐ бы́сть простра́ннѣйшее небе́съ. тѣ́мъ тѧ̀ бцⷣꙋ, а҆́гг҃лѡвъ и҆ человѣ̑къ чинонача̑лїѧ велича́ютъ.

Бога́тствомъ милосе́рдїѧ соше́дый съ нб҃съ, крⷭ҇тъ же и҆ сме́рть на́съ ра́ди во́лею претерпѣ́лъ є҆сѝ, ꙗ҆́кѡ бла́гъ: сегѡ̀ ра́ди і҆сі́дѡръ на тѧ̀ взира́ѧ, вопїѧ́ше: соꙋмрꙋ̀ тебѣ̀, да жи́въ бꙋ́дꙋ, сраспнꙋ́сѧ, да црⷭ҇твꙋю съ тобо́ю.

Зако́ннѡ твои́хъ крове́й на землѝ ка̑пли и҆злїѧ́вшыѧсѧ, і҆сі́дѡре, на нб҃сѣ́хъ ѻ҆де́ждꙋ тебѣ̀ ѡ҆багри́ша благолѣ́пнѡ, и҆стка́нꙋ благода́тїю: въ ню́же ны́нѣ ѡ҆дѣ́ѧнъ, хрⷭ҇тꙋ̀ предстои́ши въ черто́зѣхъ, пребл҃же́нне, нбⷭ҇ныхъ, вѣне́цъ носѧ̀ мч҃ниче, сла́вне.

Ꙗ҆́кѡ и҆мѣ́ѧ дерзнове́нїе ко хрⷭ҇тꙋ̀, моли́тисѧ не преста́й, і҆сі́дѡре, ѿ напа́стей, бꙋ́ри же и҆ скорбе́й, и҆ страсте́й, и҆зба́вити творѧ́щихъ па́мѧть твою̀ досто́йнѡ свѧще́ннꙋю, дꙋше́внагѡ же спасе́нїѧ просѧ̀, треблаже́нне, твоегѡ̀ жре́бїѧ сподо́би.

Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́кѡ сп҃са ро́ждшаѧ и҆ и҆зба́вителѧ, спасе́нїе мнѣ̀, ѻ҆трокови́це, сподо́би полꙋчи́ти, пречⷭ҇таѧ, прегрѣше́нїй мои́хъ плени̑цы твои́ми моли́твами разрѣша́ющи: всѧ̑ бо ꙗ҆́кѡ хо́щеши ты̀ и҆справлѧ́еши: ꙗ҆́кѡ носи́ла є҆сѝ въ нѣ́дрѣхъ всѣ́хъ цр҃ѧ̀ бл҃гостїю несравне́нною.

Краткое житие мученика Исидора Хиосского

Свя­той му­че­ник Ис­и­дор жил в III ве­ке на ост­ро­ве Хио­се, ро­дом был из Алек­сан­дрии. В пер­вый год прав­ле­ния им­пе­ра­то­ра Де­кия (249–251) был из­дан указ пе­ре­пи­сать всех спо­соб­ных слу­жить в вой­сках Рим­ской им­пе­рии. Свя­то­го Ис­и­до­ра, рос­ло­го, с креп­ким те­ло­сло­же­ни­ем, при­ня­ли в полк во­е­на­чаль­ни­ка Ну­ме­рия. Свя­той Ис­и­дор был хри­сти­а­нин, вел трез­вую и воз­держ­ную жизнь, был це­ло­муд­рен, из­бе­гая всех язы­че­ских обы­ча­ев. Дру­гой им­пе­ра­тор­ский указ по­веле­вал, чтобы все во­и­ны по­кло­ня­лись рим­ским язы­че­ским бо­гам и при­но­си­ли им жерт­вы. Не под­чи­нив­ши­е­ся ука­зу долж­ны бы­ли пре­да­вать­ся на му­че­ния и смерть. Сот­ник до­нес во­е­на­чаль­ни­ку Ну­ме­рию, что Ис­и­дор хри­сти­а­нин. На до­про­се пе­ред Ну­ме­ри­ем свя­той Ис­и­дор бес­тре­пет­но ис­по­ве­дал свою ве­ру во Хри­ста Спа­си­те­ля и от­ка­зал­ся при­не­сти жерт­ву идо­лам. Ну­ме­рий убеж­дал свя­то­го не под­вер­гать се­бя му­че­ни­ям и по­ви­но­вать­ся во­ле им­пе­ра­то­ра, но свя­той Ис­и­дор от­ве­чал, что по­ви­ну­ет­ся лишь во­ле веч­но­го Бо­га, Хри­ста Спа­си­те­ля, и ни­ко­гда не от­ре­чет­ся от Него. Свя­той был пре­дан на му­ки. Во вре­мя ис­тя­за­ний он сла­вил Хри­ста Бо­га и ху­лил язы­че­ских идо­лов. Во­е­на­чаль­ник ве­лел от­ре­зать свя­то­му язык, но и по­сле это­го свя­той про­дол­жал внят­но про­слав­лять Хри­ста. Ну­ме­рий в ужа­се упал на зем­лю и сам по­те­рял дар ре­чи. Под­няв­шись с по­мо­щью во­и­нов, он зна­ка­ми по­тре­бо­вал се­бе до­щеч­ку и на ней на­пи­сал при­каз – от­сечь го­ло­ву свя­то­му Ис­и­до­ру. С ра­до­стью встре­тил свя­той Ис­и­дор свой смерт­ный при­го­вор и ска­зал: "Слав­лю Те­бя, Вла­ды­ко мой, что Ты по ми­ло­сти Сво­ей при­ни­ма­ешь ме­ня в Свои небес­ные се­ле­ния!" Кон­чи­на му­че­ни­ка про­изо­шла в 251 го­ду. По­сле каз­ни те­ло его бы­ло бро­ше­но без по­гре­бе­ния, но друг свя­то­го, тай­ный хри­сти­а­нин Ам­мо­ний, взял его те­ло и пре­дал зем­ле. Позд­нее и сам Ам­мо­ний при­нял му­че­ни­че­скую кон­чи­ну в го­ро­де Ки­зи­ке (па­мять 4 сен­тяб­ря).

В на­ча­ле XII ве­ка рус­ский па­лом­ник игу­мен Да­ни­ил ви­дел мо­щи свя­то­го му­че­ни­ка Ис­и­до­ра на ост­ро­ве Хио­се. Позд­нее мо­щи его бы­ли пе­ре­не­се­ны в Кон­стан­ти­но­поль и по­ло­же­ны в хра­ме свя­той Ири­ны.

Полное житие мученика Исидора Хиосского

Уроженец Александрии, св. Исидор был начальником одного из подразделений римской армии третьего века от Рождества Христова. Он служил в годы правления императора Диоклетиана и находился в подчинении у правителя Нумерия. Его подразделение было послано на Хиос, и там один из центурионов обвинил его в приверженности Христианскому учению. Его вызвал к себе Нумерий. На вопросы, касающиеся этого обвинения, Исидор отвечал: “Знай, о Правитель, что я почитаю Христа и поклоняюсь Его Образу; Его Одного почитаю я Богом; В Нем я полагаю все свое желание, ибо имея Его, человек ничего более не жаждет. Он — Истинный Бог, ставший ради нашего спасения Истинным Человеком, сохранив при этом все Свое Божество и оставаясь неизменным в Своей Природе и Естестве”.

Разгневанный тем, что Исидор не желает публично поклониться римским богам, Нумерий приказал растянуть его на земле, привязав за руки и ноги к четырем столбам, и нещадно бичевать. Затем он был брошен в раскаленную печь, но, по воле Божией, вышел оттуда невредимым. Нумерий, рассерженный и озадаченный, велел заключить его в темницу.

Узнав о том, что случилось с сыном, отец Исидора (он был язычником) поспешил из Александрии на Хиос, чтобы просить сохранить Исидору жизнь, уверяя Нумерия, что сможет убедить его поклониться римским богам. Нумерий отдал молодого воина отцу, и тот различными доводами и лестью попытался отвратить сына от Христианства, доказать ему, что Иисус Христос был всего лишь выскочкой, возомнившим себя пророком, главой маленькой иудейской секты, казненным собственными соотечественниками, и уж конечно не тем, за кого цивилизованному римскому гражданину из Александрии стоило бы умереть. Однако Исидор не внял этим уговорам, отвечая лишь: “Если бы твой ум не был помрачен поклонением ложным богам, я бы несколькими словами показал тебе силу Того, Кто умер на Кресте, и как много благого принесла нам Его смерть”.

Отец в гневе приказал привязать сына к диким коням и тащить по улицам. Протащив его по острым камням и твердой земле, мучители увидели, что молодой воин еще жив. Ему отрубили голову, после чего, как говорится в его житии, из тела его вместо крови истекло молоко. Тело бросили в поле, в пищу хищным птицам, и поставили неподалеку стражу, опасаясь, что христиане заберут его для погребения. Тем не менее, одна благочестивая христианка по имени Миропа пришла тайно ночью со своими служанками, чтобы унести тело. Солдаты уснули, а женщины прокрались мимо них и взяли тело мученика. По обычаю того времени, Миропа помазала тело Исидора благовонным веществом и тайно похоронила его.

Правитель, обнаружив пропажу тела мученика, заковал нерадивых стражников в кандалы и велел им, таким образом скованным, отправиться на поиски тела, пригрозив, что если тело не будет найдено, им также отрубят головы. Миропа увидела на улице этих молодых солдат и почувствовала себя несчастной от мысли, что ее действия могут стать причиной их смерти. Она вышла из дома со словами: “Друзья мои, это я, когда вы спали, украла те останки, которые вы ищете”. Ее отвели к Нумерию, и тот потребовал рассказать, как она осмелилась совершить такой поступок. Миропа ответила: “Я осмелилась, потому что презираю твое развращенное язычество”. Разъяренный правитель приказал бить ее тяжелыми прутьями, а потом протащить за волосы по улицам города, чтобы и другие люди могли бить ее. Поздней ночью того дня, когда ее бросили в темницу, она уже была близка к смерти.

Как рассказывал узник, находившийся в темнице вместе с ней, Миропа лежала на полу, тихонько молясь, и вдруг около полуночи темницу осиял ярчайший свет, и вслед за этим появился святой Исидор в окружении ангелов. Исидор сказал: “Мир тебе: твоя молитва к Богу услышана; ты присоединишься к нам и получишь мученический венец, который уготован тебе”. Когда святой Исидор закончил говорить, Миропа в последний раз вздохнула и предала душу Богу. Темница наполнилась чудным благоуханием, стража и узники были объяты благоговейным страхом. Узник, рассказавший о последних часах жизни святой Миропы, впоследствии сам стал мучеником за Христа.

Святую Миропу похоронили рядом со святым Исидором, и более тысячи лет христиане приходили сюда поклониться этим двум мученикам. В 1130 году их мощи были проданы беспринципными церковными служителями послу Венеции и перевезены в Италию герцогом Михаилом Доминика. В Италии их положили в часовне, посвященной св. Исидоре, при венецианском храме св. апостола и евангелиста Марка. В 1967 году Римская католическая церковь вернула православным христианам Хиоса частицу мощей святого Исидора — правую бедренную кость. Она сейчас хранится в митрополичьем соборе городка Хиос, собор посвящен святым воинам Виктору, Мине и Винсенту. Частица мощей святого Исидора покоится в раке из золота и бархата под деревянным резным пологом в левой части храма. Мощей мученицы Миропы на Хиосе, к сожалению, нет.

Могилки, в которых покоились тела святых Исидора и Миропы, находятся в городке Хиосе, в “старой” церкви святого Исидора в Платейя Айос Исидорос каи Миропес примерно в десяти минутах езды от центра. В этой церкви сохранился древний мозаичный пол и руины очень древней часовни. Крошечная лесенка слева ведет вниз в крипту под полом храма, где и находятся эти пустые могилки.

Из кн. Евлогите! Благословите! Путеводитель по святым местам Греции

См. так­же: "Стра­да­ние свя­то­го му­че­ни­ка Ис­и­до­ра" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.