Канон святому мученику Иакинфу Римскому

Припев: Святы́й му́чениче Аки́нфе, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 16 июля (03 июля ст. ст.)

Глас 8.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Во́ду проше́д, я́ко су́шу, и еги́петскаго зла́ избежа́в, изра́ильтянин вопия́ше: Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.

Тя́, сия́нием му́ченическим многоце́нна ка́меня бы́вша Боже́ственныя Це́ркве, ны́не призыва́ю помо́щника твои́х похва́л бы́ти ми́.

Земну́ю сла́ву оста́вль, небе́сную сла́ву насле́довал еси́, всегда́ сы́й со Влады́кою все́х, венцено́сче му́чениче сла́вне.

Во́зраста ю́ностное и ума́ до́блественное, по Христе́ показа́л еси́, му́чениче страстоте́рпче, на ле́сть му́жествовав.

Богоро́дичен: Все́м су́щим Соде́тель, спасе́ния ра́ди челове́ча во Твою́ утро́бу всели́вся, воплоща́ется, Богома́ти, е́же по на́м назида́яся.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Ты́ еси́ утвержде́ние притека́ющих к Тебе́, Го́споди, Ты́ еси́ Све́т омраче́нных, и пое́т Тя́ ду́х мо́й.

Ю́ноша сы́й, ста́рческий, му́дре, ра́зум, му́чениче Христо́в, яви́лся еси́, име́я, и му́дростию укра́шен.

Тече́ние спе́шно му́ченически поте́к, дости́гл еси́ му́ченик до́блести и честно́е венча́ние.

Богоро́дичен: Напра́ви моли́твами Твои́ми к небе́сному восхо́ду благоче́стно, Обра́дованная, Богоро́дицу Тя́ му́дрствующия.

Седа́лен, гла́с 3.

Ка́мень че́стен Це́ркве, храни́мь в сокро́вищах небе́сных, бы́л еси́, Иаки́нфе, покланя́ющияся ка́мению обличи́л еси́ и муче́ния ча́шу испи́л еси́, му́чениче сла́вне, Христа́ Бо́га моли́ дарова́ти на́м ве́лию ми́лость.

Богоро́дичен: Боже́ственнаго естества́ не отлу́чся, пло́ть бы́в во чре́ве Твое́м, но Бо́г вочелове́чся и пребы́сть, И́же по рождестве́ Ма́терь Тя́ Де́ву, я́ко пре́жде рождества́, сохрани́в Всенепоро́чну, еди́н Госпо́дь, Того́ приле́жно моли́ дарова́ти на́м ве́лию ми́лость.

Крестобогоро́дичен: Нескве́рная А́гница Сло́ва, Нетле́нная Де́ва Ма́ти, на Кресте́ зря́щи пове́шена из Нея́ без боле́зни прозя́бшаго, ма́терски подо́бно рыда́ющи, вопия́ше: увы́ Мне́, Ча́до Мое́, ка́ко стра́ждеши во́лею, хотя́ изба́вити от страсте́й безче́стия челове́ка?

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, смотре́ния Твоего́ та́инство, разуме́х дела́ Твоя́ и просла́вих Твое́ Божество́.

Страда́лец зако́нен, боле́зньми благоче́стия обложи́вся, яви́лся еси́, пребога́те, мучи́телей суровства́ не ужа́слся еси́.

Ка́меня, глаго́лемаго иаки́нфа, вене́ц с небесе́, богому́дре, прие́м, ликова́ти сподо́бился еси́ с небе́сными, я́ко небе́сен.

До́блим смы́слом благоче́стия сло́во пропове́дал еси́ и мучи́теля обличи́л еси́ непобеди́мым нра́вом, всеблаже́нне.

Богоро́дичен: Я́же Бо́га Вседержи́теля еди́на прие́мши, Богоблаже́нная, от вся́каго обстоя́ния и бе́д изба́ви пою́щия Тя́.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: У́тренююще, вопие́м Ти́: Го́споди, спаси́ ны, Ты́ бо еси́ Бо́г на́ш, ра́зве Тебе́, ино́го не ве́мы.

Неи́стовствующаго мучи́теля обличи́л еси́, страстоте́рпче, си́лою непобеди́мою от Бо́га оде́явся.

Безсме́ртно стяжа́л еси́ благоче́стие, венцено́сче, сме́рть во́льную за Христа́ прие́м.

Богоро́дичен: Да изба́вимся моли́твами Твои́ми, Пречи́стая, сете́й врага́, чту́щии па́че сло́ва Твое́ Рождество́.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Очи́сти мя́, Спа́се, мно́га бо беззако́ния моя́, и из глубины́ зо́л возведи́, молю́ся, к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя́, Бо́же спасе́ния моего́.

Муче́ньми нечести́вых му́ченик стражда́, ра́довашеся, и стра́стию безстра́стнаго у́м укрепля́я, егда́ безу́мными к Страстополо́жнику неосла́бно ведя́шеся.

Иаки́нф я́ко све́тлый, се́нь боже́ственную просвети́л еси́, я́ко червле́ною избра́нною страда́ния кро́вию, возложе́ние бы́л еси́ перворо́дных Це́ркве, пресла́вне.

Богоро́дичен: Да изба́вимся от лю́тых прегреше́ний моли́твами Твои́ми, Богороди́тельнице Чи́стая, и да получи́м, Пречи́стая, боже́ственнаго сия́ния, из Тебе́ неизрече́нно воплоще́ннаго Сы́на Бо́жия.

Конда́к, гла́с 6:

Дре́во жи́зни посреде́ души́ своея́, ве́ру Твою́, Христе́, стяжа́вый Тво́й му́ченик, Еде́мскаго рая́ честне́йший бы́сть, дре́во пре́лести зми́евы погуби́в дерзнове́нно ду́хом, венча́ся сла́вою Твое́ю, Многоми́лостиве.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: От Иуде́и доше́дше, о́троцы, в Вавило́не иногда́, ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Самоде́ржца нося́ страсте́й я́ве, благочести́вый по́мысл пи́щу беззако́нных оплева́л еси́, преблаже́нне, боже́ственным сло́вом пита́емь: оте́ц на́ших, — вопия́, — Бо́же, благослове́н еси́.

Свяще́нно заколе́ние са́м Го́сподеви ближа́йший прине́слся еси́, му́дре, душе́вною чистото́ю и ума́ све́тлостию: оте́ц на́ших, — вопия́, — Бо́же, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Па́дающу ро́ду челове́ческому, Де́во, сме́ртнаго ра́ди нетле́ния, Исто́чник безсме́ртия и Жи́знь нетле́нную заче́нши, упоко́ила еси́ отце́в Бо́га, Чи́стая, Благослове́нная.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Седмери́цею пе́щь халде́йский мучи́тель богочести́вым неи́стовно разжже́, си́лою же лу́чшею спасе́ны сия́ ви́дев, Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

От лю́тыя тесноты́ и темни́цы к простра́нней широте́ рая́ и кра́сней дости́гл еси́, святы́х ви́дя, светови́дныя све́тлости и, а́нгельския смотря́я ли́ки, Бо́гу предстоя́, приле́жно вопие́ши: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Ты́ Бо́га возлюби́л еси́ от души́ да́же до кро́ве, ко греху́, страда́льче блаже́нне, сопротивля́яся и враги́ я́ве убива́я, и, побе́дными украша́емь венцы́, усе́рдно взыва́еши: свяще́нницы, благослови́те, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Я́ко благоле́пно возложе́ние, я́ко ка́мень прозра́чен, я́ко свяще́нна багряни́ца, украси́л еси́ хра́м небе́сный. Святы́х свята́я му́ченическими сия́нии украси́в, непреста́нно взыва́еши: свяще́нницы, благослови́те, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Богоро́дичен: Сло́во Бо́жие Безнача́льное па́че сло́ва родила́ еси́ на благодея́ние слове́снаго естества́, И́мже избавля́емся тлетво́рнаго умерщвле́ния и животворя́щий прия́хом Ду́х, те́мже Тя́, Богоро́дицу и́стинную и су́щую, сла́вим, Де́во, во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Тя́, Неискусобра́чную Ма́терь Бо́га Вы́шняго, Тя́, па́че ума́ ро́ждшую сло́вом вои́стинну Бо́га, вы́шшую пречи́стых си́л, немо́лчными славословле́нии велича́ем.

Ми́лостива сотвори́ твои́ми моли́твами Влады́ку, все́м, ве́рно пою́щим твое́ непобеди́мое страда́ние, и́мже и́дольскую ле́сть упраздни́л еси́, сло́во же благоче́стия уясни́л еси́.

Виде́нием прекра́сен а́нгельским во́инством, я́ко небе́сным ша́ром, Иаки́нфе, обагре́н кро́вию, и́же по Христе́ испове́дания и ве́ры, и венце́м муче́ния укра́шен.

Ве́сь бы́л еси́ Бо́жие всесвяще́нно прия́телище, те́ло и ду́шу освяти́л еси́ неосла́бным сопротивле́нием, к мучи́тельстей бра́ни и беззако́нней бы́вши, те́мже тя́ вси́ ублажа́ем.

Богоро́дичен: Умертви́ во мне́, Влады́чице, еще́ живу́щий гре́х, оживи́ душе́вное умерщвле́ние де́йством и́стинныя Жи́зни, ро́ждшияся из утро́бы Твоея́ за неизрече́нное милосе́рдие, благоче́стно Тя́ велича́ющих.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Во́дꙋ проше́дъ ꙗ҆́кѡ сꙋ́шꙋ, и҆ є҆гѵ́петскагѡ ѕла̀ и҆збѣжа́въ, і҆и҃льтѧнинъ вопїѧ́ше: и҆зба́вителю и҆ бг҃ꙋ на́шемꙋ пои́мъ.

Тѧ̀ сїѧ́нїемъ мч҃ническимъ, многоцѣ́нна ка́менѧ бы́вша бжⷭ҇твенныѧ цр҃кве, ны́нѣ призыва́ю помо́щника твои́хъ похва́лъ бы́ти мѝ.

Земнꙋ́ю сла́вꙋ ѡ҆ста́вль, нбⷭ҇нꙋю сла́вꙋ наслѣ́довалъ є҆сѝ, всегда̀ сы́й со влⷣкою всѣ́хъ, вѣнцено́сче мч҃ниче сла́вне.

Во́зраста ю҆́ностное, и҆ ᲂу҆ма̀ до́блественное, по хрⷭ҇тѣ̀ показа́лъ є҆сѝ, мч҃ниче страстоте́рпче, на ле́сть мꙋ́жествовавъ.

Бг҃оро́диченъ: Всѣ̑мъ сꙋ́щымъ содѣ́тель, спасе́нїѧ ра́ди человѣ́ча, во твою̀ ᲂу҆тро́бꙋ всели́всѧ, воплоща́етсѧ, бг҃ома́ти, є҆́же по на́мъ назида́ѧсѧ.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Ты̀ є҆сѝ ᲂу҆твержде́нїе притека́ющихъ къ тебѣ̀, гдⷭ҇и, ты̀ є҆сѝ свѣ́тъ ѡ҆мраче́нныхъ, и҆ пое́тъ тѧ̀ дꙋ́хъ мо́й.

Ю҆́ноша сы́й, ста́рческїй, мꙋ́дре, ра́зꙋмъ, мꙋ́чениче хрⷭ҇то́въ, ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ и҆мѣ́ѧ, и҆ мꙋ́дростїю ᲂу҆кра́шенъ.

Тече́нїе спѣ́шнѡ мꙋ́ченически поте́къ, дости́глъ є҆сѝ мꙋ́чєникъ до́блести, и҆ честно́е вѣнча́нїе.

Бг҃оро́диченъ: Напра́ви моли́твами твои́ми къ небе́сномꙋ восхо́дꙋ благоче́стнѡ, ѡ҆бра́дованнаѧ, бцⷣꙋ тѧ̀ мꙋ́дрствꙋющыѧ.

Сѣда́ленъ, гла́съ г҃.

Ка́мень че́стенъ цр҃кве, храни́мь въ сокро́вищахъ нбⷭ҇ныхъ, бы́лъ є҆сѝ, ѵ҆акі́нѳе, покланѧ́ющыѧсѧ ка́менїю ѡ҆бличи́лъ є҆сѝ, и҆ мꙋче́нїѧ ча́шꙋ и҆спи́лъ є҆сѝ, мꙋ́чениче сла́вне, хрⷭ҇та̀ бг҃а молѝ, дарова́ти на́мъ ве́лїю ми́лость.

Бг҃оро́диченъ: Бжⷭ҇твеннагѡ є҆стества̀ не ѿлꙋ́чсѧ, пло́ть бы́въ во чре́вѣ твое́мъ: но бг҃ъ вочл҃вѣ́чсѧ и҆ пребы́сть, и҆́же по рождествѣ̀ мт҃рь тѧ̀ дв҃ꙋ, ꙗ҆́кѡ пре́жде ржⷭ҇тва̀ сохрани́въ всенепоро́чнꙋ, є҆ди́нъ гдⷭ҇ь: того̀ прилѣ́жнѡ молѝ, дарова́ти на́мъ ве́лїю ми́лость.

Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: Нескве́рнаѧ а҆́гница сло́ва, нетлѣ́ннаѧ дв҃а мт҃и, на крⷭ҇тѣ̀ зрѧ́щи повѣ́шена, и҆зъ неѧ̀ безъ болѣ́зни прозѧ́бшаго, мт҃рски подо́бнѡ рыда́ющи, вопїѧ́ше: ᲂу҆вы̀ мнѣ̀, ча́до моѐ, ка́кѡ стра́ждеши во́лею, хотѧ̀ и҆зба́вити ѿ страсте́й безче́стїѧ человѣ́ка;

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Оу҆слы́шахъ, гдⷭ҇и, смотре́нїѧ твоегѡ̀ та́инство, разꙋмѣ́хъ дѣла̀ твоѧ̑, и҆ просла́вихъ твоѐ бж҃ество̀.

Страда́лецъ зако́ненъ, болѣ́зньми благоче́стїѧ ѡ҆бложи́всѧ, ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ, пребога́те, мꙋчи́телей сꙋровства̀ не ᲂу҆жа́слсѧ є҆сѝ.

Ка́менѧ глаго́лемагѡ ѵ҆акі́нѳа, вѣне́цъ съ небесѐ, бг҃омꙋ́дре, прїе́мъ, ликова́ти сподо́билсѧ є҆сѝ съ небе́сными, ꙗ҆́кѡ небе́сенъ.

До́блимъ смы́сломъ благоче́стїѧ сло́во проповѣ́далъ є҆сѝ, и҆ мꙋчи́телѧ ѡ҆бличи́лъ є҆сѝ непобѣди́мымъ нра́вомъ, всеблаже́нне.

Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́же бг҃а вседержи́телѧ є҆ди́на прїе́мши, бг҃облаже́ннаѧ, ѿ всѧ́кагѡ ѡ҆бстоѧ́нїѧ и҆ бѣ́дъ и҆зба́ви пою́щыѧ тѧ̀.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Оу҆́тренююще вопїе́мъ тѝ, гдⷭ҇и, спаси́ ны: ты́ бо є҆сѝ бг҃ъ на́шъ, ра́звѣ тебє̀ и҆но́гѡ не вѣ́мы.

Неи́стовствꙋющаго мꙋчи́телѧ ѡ҆бличи́лъ є҆сѝ, страстоте́рпче, си́лою непобѣди́мою ѿ бг҃а ѡ҆дѣ́ѧвсѧ.

Безсме́ртнѡ стѧжа́лъ є҆сѝ благоче́стїе, вѣнцено́сче, сме́рть во́льнꙋю за хрⷭ҇та̀ прїе́мъ.

Бг҃оро́диченъ: Да и҆зба́вимсѧ моли́твами твои́ми, пречⷭ҇таѧ, сѣте́й врага̀, чтꙋ́щїи па́че сло́ва твоѐ ржⷭ҇тво̀.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Ѡ҆чи́сти мѧ̀, сп҃се, мнѡ́га бо беззакѡ́нїѧ моѧ̑, и҆ и҆зъ глꙋбины̀ ѕѡ́лъ возведѝ, молю́сѧ: къ тебѣ́ бо возопи́хъ, и҆ ᲂу҆слы́ши мѧ̀, бж҃е спасе́нїѧ моегѡ̀.

Мꙋче́ньми нечести́выхъ, мꙋ́ченикъ стражда̀ ра́довашесѧ: и҆ стра́стїю безстра́стнагѡ ᲂу҆́мъ ᲂу҆крѣплѧ́ѧ, є҆гда̀ безꙋ́мными къ страстополо́жникꙋ неѡсла́бнѡ ведѧ́шесѧ.

Ѵ҆акі́нѳъ ꙗ҆́кѡ свѣ́тлый, сѣ́нь бжⷭ҇твеннꙋю просвѣти́лъ є҆сѝ, ꙗ҆́кѡ червле́ною и҆збра́нною страда́нїѧ кро́вїю, возложе́нїе бы́лъ є҆сѝ, перворо́дныхъ цр҃кве, пресла́вне.

Бг҃оро́диченъ: Да и҆зба́вимсѧ ѿ лю́тыхъ прегрѣше́нїй моли́твами твои́ми, бг҃ороди́тельнице чⷭ҇таѧ, и҆ да полꙋчи́мъ, пречⷭ҇таѧ, бжⷭ҇твеннагѡ сїѧ́нїѧ, и҆зъ тебє̀ неизрече́ннѡ воплоще́ннагѡ сн҃а бж҃їѧ.

Конда́къ, гла́съ ѕ҃:

Дре́во жи́зни посредѣ̀ дꙋшѝ своеѧ̀, вѣ́рꙋ твою̀, хрⷭ҇тѐ, стѧжа́вый тво́й мꙋ́ченикъ, є҆де́мскагѡ раѧ̀ честнѣ́йшїй бы́сть, дре́во пре́лести ѕмі́евы погꙋби́въ дерзнове́ннѡ дꙋ́хомъ, вѣнча́сѧ сла́вою твое́ю, многоми́лостиве.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Ѿ і҆ꙋде́и доше́дше, ѻ҆́троцы въ вавѷлѡ́нѣ и҆ногда̀ вѣ́рою трⷪ҇ческою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: ѻ҆тцє́въ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Самоде́ржца носѧ̀ страсте́й ꙗ҆́вѣ, благочести́вый по́мыслъ, пи́щꙋ беззако́нныхъ ѡ҆плева́лъ є҆сѝ, преблаже́нне, бжⷭ҇твеннымъ сло́вомъ пита́емь, ѻ҆тє́цъ на́шихъ, вопїѧ̀, бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Свѧще́нно заколе́нїе са́мъ гдⷭ҇еви ближа́йшїй прине́слсѧ є҆сѝ, мꙋ́дре, дꙋше́вною чистото́ю, и҆ ᲂу҆ма̀ свѣ́тлостїю, ѻ҆тє́цъ на́шихъ, вопїѧ̀, бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Па́дающꙋ ро́дꙋ человѣ́ческомꙋ, дв҃о, сме́ртнагѡ ра́ди нетлѣ́нїѧ и҆сто́чникъ безсме́ртїѧ, и҆ жи́знь нетлѣ́ннꙋю заче́нши ᲂу҆поко́ила є҆сѝ, ѻ҆тцє́въ бг҃а, чⷭ҇таѧ бл҃гослове́ннаѧ.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Седмери́цею пе́щь халде́йскїй мꙋчи́тель бг҃очести̑вымъ неи́стовнѡ разжжѐ, си́лою же лꙋ́чшею спасє́ны сїѧ̑ ви́дѣвъ, творцꙋ̀ и҆ и҆зба́вителю вопїѧ́ше: ѻ҆́троцы, бл҃гослови́те, свѧще́нницы, воспо́йте, лю́дїе, превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Ѿ лю́тыѧ тѣсноты̀ и҆ темни́цы, къ простра́ннѣй широтѣ̀ раѧ̀, и҆ кра́снѣй дости́глъ є҆сѝ, ст҃ы́хъ ви́дѧ свѣтови̑дныѧ свѣ́тлѡсти, и҆ а҆́гг҃льскїѧ смотрѧ́ѧ ли́ки, бг҃ꙋ предстоѧ̀ прилѣ́жнѡ вопїе́ши: ѻ҆́троцы бл҃гослови́те, свѧще́нницы воспо́йте, лю́дїе превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Ты̀ бг҃а возлюби́лъ є҆сѝ ѿ дꙋшѝ да́же до кро́ве, ко грѣхꙋ̀, страда́льче бл҃же́нне, сопротивлѧ́ѧсѧ, и҆ врагѝ ꙗ҆́вѣ ᲂу҆бива́ѧ, и҆ побѣ́дными ᲂу҆краша́емь вѣнцы̑, ᲂу҆се́рднѡ взыва́еши: свѧще́нницы благослови́те, лю́дїе превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Ꙗ҆́кѡ благолѣ́пно возложе́нїе, ꙗ҆́кѡ ка́мень прозра́ченъ, ꙗ҆́кѡ свѧще́нна багрѧни́ца, ᲂу҆краси́лъ є҆сѝ хра́мъ нбⷭ҇ный. ст҃ы́хъ ст҃а̑ѧ мч҃ническими сїѧ̑нїи ᲂу҆краси́въ, непреста́ннѡ взыва́еши: свѧще́нницы благослови́те, лю́дїе превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Бг҃оро́диченъ: Сло́во бж҃їе безнача́льное па́че сло́ва родила̀ є҆сѝ, на благодѣѧ́нїе слове́снагѡ є҆стества̀, и҆́мже и҆збавлѧ́емсѧ тлетво́рнагѡ ᲂу҆мерщвле́нїѧ, и҆ животворѧ́щїй прїѧ́хомъ дх҃ъ: тѣ́мже тѧ̀ бцⷣꙋ и҆́стиннꙋю и҆ сꙋ́щꙋю сла́вимъ, дв҃о, во всѧ̑ вѣ́ки.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Тѧ̀ неискꙋсобра́чнꙋю мт҃рь бг҃а вы́шнѧгѡ, тѧ̀ па́че ᲂу҆ма̀ ро́ждшꙋю сло́вомъ вои́стиннꙋ бг҃а, вы́шшꙋю пречⷭ҇тыхъ си́лъ, немо́лчными славословлє́нїи велича́емъ.

Ми́лостива сотворѝ твои́ми моли́твами влⷣкꙋ, всѣ̑мъ вѣ́рнѡ пою́щымъ твоѐ непобѣди́мое страда́нїе, и҆́мже і҆́дѡльскꙋю ле́сть ᲂу҆праздни́лъ є҆сѝ, сло́во же благоче́стїѧ ᲂу҆ѧсни́лъ є҆сѝ.

Видѣ́нїемъ прекра́сенъ, а҆́гг҃льскимъ во́инствомъ, ꙗ҆́кѡ нбⷭ҇нымъ ша́ромъ, ѵ҆акі́нѳе, ѡ҆багре́нъ кро́вїю, и҆́же по хрⷭ҇тѣ̀ и҆сповѣ́данїѧ и҆ вѣ́ры, и҆ вѣнце́мъ мꙋче́нїѧ ᲂу҆кра́шенъ.

Ве́сь бы́лъ є҆сѝ бж҃їе всесвѧще́нно прїѧ́телище, тѣ́ло и҆ дꙋ́шꙋ ѡ҆свѧти́лъ є҆сѝ неѡсла́бнымъ сопротивле́нїемъ, къ мꙋчи́тельстѣй бра́ни и҆ беззако́ннѣй бы́вши: тѣ́мже тѧ̀ всѝ ᲂу҆блажа́емъ.

Бг҃оро́диченъ: Оу҆мертвѝ во мнѣ̀, влⷣчце, є҆щѐ живꙋ́щїй грѣ́хъ: ѡ҆живѝ дꙋше́вное ᲂу҆мерщвле́нїе, дѣ́йствомъ и҆́стинныѧ жи́зни, ро́ждшїѧсѧ и҆зъ ᲂу҆тро́бы твоеѧ̀, за неизрече́нное милосе́рдїе, благоче́стнѡ тѧ̀ велича́ющихъ.

Житие мученика Иакинфа Римского

Свя­той му­че­ник Иа­к­инф, ро­дом из Ке­са­рии Кап­па­до­кий­ской, вы­рос в хри­сти­ан­ской се­мье. Рим­ский им­пе­ра­тор Тра­ян (98–117) по­ста­вил его сво­им ку­би­ку­ла­ри­ем (по­стель­ни­чьим).

Од­на­жды во вре­мя язы­че­ско­го празд­не­ства им­пе­ра­тор Тра­ян пи­ро­вал в ка­пи­ще со сво­и­ми при­бли­жен­ны­ми, на­сы­ща­ясь идо­ло­жерт­вен­ной пи­щей, а юно­ша Иа­к­инф, остав­шись во двор­це, за­пер­ся в неболь­шой ком­на­те и усерд­но мо­лил­ся Гос­по­ду Иису­су Хри­сту. Сло­ва мо­лит­вы услы­шал один из слуг. Он до­нес им­пе­ра­то­ру, что Иа­к­инф, на­ру­шая цар­ский при­каз, не чтит рим­ских бо­жеств, но тай­но мо­лит­ся Хри­сту.

Иа­к­ин­фа немед­лен­но схва­ти­ли и при­ве­ли к Тра­я­ну. Им­пе­ра­тор пред­ло­жил ему вку­сить идо­ло­жерт­вен­но­го мя­са, но свя­той му­же­ствен­но от­ка­зал­ся и объ­явил се­бя хри­сти­а­ни­ном. По при­ка­зу Тра­я­на свя­то­го му­че­ни­ка по­сле же­сто­ких ис­тя­за­ний за­клю­чи­ли в тем­ни­цу, то­ми­ли го­ло­дом и жаж­дой, чтобы за­ста­вить съесть идоль­скую пи­щу. На 38-й день один из стра­жей, при­нес­ший идо­ло­жерт­вен­ное мя­со, уви­дел ря­дом с му­че­ни­ком Ан­ге­лов, об­ле­кав­ших его в свет­лую одеж­ду и воз­ла­гав­ших на го­ло­ву его ве­нец.

Му­чи­те­ли ре­ши­ли про­дол­жить суд над свя­тым, но на­шли его в тем­ни­це умер­шим. Два­дца­ти­лет­ний Иа­к­инф скон­чал­ся в 108 го­ду в го­ро­де Ри­ме. Мо­щи свя­то­го впо­след­ствии пе­ре­нес­ли в Ке­са­рию.

См. так­же: "Стра­да­ние свя­то­го му­че­ни­ка Иа­к­ин­фа" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.