Канон святому мученику Анастасию Персянину

Припев: Святы́й му́чениче Анастáсие, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 04 февраля (22 января ст. ст.); 06 февраля (24 января ст. ст.)

Глас 1.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Твоя́ победи́тельная десни́ца боголе́пно в кре́пости просла́вися: та́ бо, Безсме́ртне, я́ко всемогу́щая проти́вныя сотре́, изра́ильтяном пу́ть глубины́ новосоде́лавшая.

У́тром светле́йшим Твоего́, Христе́, воста́ния осиява́емь, сего́ тезоимени́тый, от восто́ка устреми́вся, я́ко со́лнце, ны́не Це́рковь озаря́ет чудесы́.

Боже́ственныя любве́ испо́лнен, терпели́вно му́ки претерпе́л еси́, му́чениче Анаста́сие, и Христу́, по́стническими укра́шен добро́тами, ра́дуяся, приве́лся еси́, благово́нная же́ртва, блаже́нне.

Богоро́дичен: Ра́дуйся, благода́ти исто́чниче, ра́дуйся, ле́ствице и две́ре небе́сная, ра́дуйся, све́щниче, и ста́мно злата́я, и горо́ несеко́мая, Я́же Жизнода́вца Христа́ ми́ру Ро́ждшая.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Еди́не, ве́дый челове́ческаго существа́ не́мощь и ми́лостивно в не́ вообра́жся, препоя́ши мя́ с высоты́ си́лою, е́же вопи́ти Тебе́, Святы́й, одушевле́нный хра́ме неизрече́нныя сла́вы Твоея́, Человеколю́бче.

Стезю́ ше́ствовав те́сную, пе́рвее у́бо поще́нием к му́ченической сла́ве предуспе́л еси́, муче́ния ра́ди наслажде́ние обре́т боле́зньми, сла́вне му́чениче Анаста́сие, небе́сную красоту́ прие́мля.

Боле́знь страда́ния твоего́ во всю́ изы́де вселе́нную, му́чениче непобеди́ме: проти́ву бо греха́ да́же до кро́ве сопроти́вився, победоно́сец бы́л еси́ и венце́м побе́ды украси́лся еси́.

Богоро́дичен: Из Тебе́ прозябе́, Чи́стая, Цве́т неувяда́емый, благоуха́ющий все́ челове́чество Боже́ственным ми́ром естества́ Своего́, И́же Отцу́ Собезнача́льный, и из Тебе́ бы́в под ле́том, Де́во Всенепоро́чная.

Седа́лен, гла́с 4.

Сла́вою соверше́нства яви́лся еси́ прече́стен, я́ко Боже́ственными просвети́в светозаре́нии у́м и позна́в Креста́ кре́пость, преподо́бен посто́м и кровьми́ му́ченик бы́л еси́, богому́дренне, Анаста́сие блаже́нне. Те́мже и чуде́с тобо́ю то́чит да́р Христо́с.

Богоро́дичен: Де́во Всенепоро́чная, я́же Пресу́щнаго Бо́га ро́ждшая, со безпло́тными Того́ непреста́нно моли́ оставле́ние прегреше́ний, и исправле́ние жития́ да́ти на́м пре́жде конца́, ве́рою и любо́вию пою́щим Тя́ по до́лгу, Еди́на Всепе́тая.

Крестобогоро́дичен: На Кресте́ Тя́ возвы́шена я́ко узре́ Пречи́стая Ма́ти Твоя́, Сло́ве Бо́жий, ма́терски рыда́ющи, веща́ше: что́ но́вое и стра́нное сие́ чу́до, Сы́не Мо́й? Ка́ко, Жи́знь все́х, вкуша́еши сме́рть, оживи́ти ме́ртвыя хотя́, я́ко Милосе́рд?

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Го́ру Тя́, благода́тию Бо́жиею приосене́нную, прозорли́выма Авваку́м усмотри́в очи́ма, из Тебе́ изы́ти Изра́илеву провозглаша́ше Свято́му, во спасе́ние на́ше и обновле́ние.

Ничто́же тя́ су́щия ко Христу́ любве́ отлучи́: ни удо́в отсече́ние, ни ра́н преще́ние, ни ме́чь, ни сме́рть, но ниже́ о́гнь, ниже́ гла́д, Анаста́сие, небе́снаго ликова́ния купносе́льниче.

Со усе́рдием на ра́мо кре́ст тво́й взе́м, после́довал еси́ Христо́вым спаси́тельным за́поведем и, Сего́ бы́в подража́тель да́же до сме́рти, всеизря́днейше, ны́не наслажда́ешися Того́ све́тлости.

Богоро́дичен: Ра́дость Тебе́ я́ве с небесе́ прише́д, архистрати́г, Чи́стая, благовести́, ре́к: Бо́г изы́дет с пло́тию из Тебе́, Де́во Всечи́стая, во спасе́ние любо́вию пою́щих Тя́.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Бо́г Сы́й ми́ра, Оте́ц щедро́т, вели́каго Сове́та Твоего́ А́нгела, ми́р подава́юща, посла́л еси́ на́м; те́м, богоразу́мия к све́ту наста́вльшеся, от но́щи у́тренююще, славосло́вим Тя́, Человеколю́бче.

Дре́вле хваля́йся безме́рно, и зе́млю претя́ объя́ти, и всу́е гордя́ся, мо́ре, му́дре, все́ потреби́ти, твои́ми благому́жествы, Анаста́сие му́чениче, попира́ется богопроти́вный.

Зако́нно пострада́в му́ченик Христо́в и победи́в, страда́нии возме́здия, чуде́с де́йство прие́млет я́ве: неду́ги бо цели́т и де́моны отгоня́ет, Христо́вою си́лою чудоде́йствуя, Анаста́сий.

Богоро́дичен: Прокля́тие Е́вы, все́х ма́тере, Твои́м Рождество́м, Де́во, упраздни́ла еси́, ми́ру благослове́ние израсти́вши, Христа́: те́м Тя́, ра́дующеся, и усты́, и язы́ком, Богоро́дицу вои́стинну испове́дающе, велича́ем.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Из утро́бы Ио́ну младе́нца изблева́ морски́й зве́рь, якова́ прия́т; в Де́ву же все́льшееся Сло́во и пло́ть прие́мшее про́йде, сохра́ншее нетле́нну: Его́же, бо не пострада́ истле́ния, Ро́ждшую сохрани́ неврежде́нну.

Заре́ю Кре́стною я́ве просвеща́емь, пре́лести мра́к разреши́л еси́ и победи́л еси́, спле́тся с мучи́телем, всесла́вне, и, ра́дуяся, прия́л еси́ твоя́ победи́тельная, му́чениче Христо́в Анаста́сие, лику́я с му́ченическими во́инствы.

Богоро́дичен: Ве́сь ли́к от Бо́га науче́н проро́ческий Твое́ прорече́ та́инство несказа́ннаго и боже́ственнаго зача́тия, е́же из Тебе́ Боже́ственнаго Сло́ва, Ма́ти Де́во: Ты́ бо и́стиннейший и дре́вний сове́т яви́ла еси́.

Конда́к, гла́с 1.

Боже́ственнаго ученика́ и спутеше́ственника Па́влова Тимофе́я, ве́рнии, воспои́м вси́, с си́м почита́юще му́драго Анаста́сия, возсия́вшаго от Перси́ды, я́ко звезду́, и отгоня́щаго душе́вныя на́ша стра́сти и неду́ги теле́сныя.

И́кос:

Со́лнца мно́жае возсия́ ле́тнее святы́х торжество́, и ве́рныя просвети́, и де́монскую тмообра́зную си́лу отгна́ всю́, и неду́ги очи́сти, и проше́ния прося́щих испо́лни. Те́мже притека́ю а́з, окая́нный, и молю́ся от боле́зни стра́стнаго моего́ се́рдца, да прииму́, я́же хощу́, и обря́щу, я́же тре́бую: премене́ние печа́ли, и житие́ безпеча́льно, и прегреше́ний оставле́ние, и боже́ственное врачева́ние душе́вное и теле́сное.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Тебе́, у́мную, Богоро́дице, пе́щь, разсмотря́ем, ве́рнии, я́коже бо о́троки спасе́ три́ Превозноси́мый, ми́р обнови́, во чре́ве Твое́м всеце́л, хва́льный отце́в Бо́г и препросла́влен.

Страда́лец ве́рныя поуща́ет, я́ве о́браз показа́в му́жество свое́ Боже́ственней ны́не подража́ти стра́сти во́льней, ю́же за ны́ претерпе́ хва́льный отце́в Бо́г и препросла́влен.

Равномо́щная Тро́ица ве́руется благоче́стия рачи́телем: до́блии бо страда́льцы за Сию́ пострада́ша, кро́ви излива́юще, му́ченически борю́щеся, и ду́ши предаю́ще я́ве, и убива́еми.

Богоро́дичен: Ра́дуйся, Чи́стая, из Тебе́ про́йде Па́стырь, И́же во Ада́мову ко́жу оде́явся, вои́стинну превозноси́мый во всего́ мя́, челове́ка, за благоутро́бие непости́жное, хва́льный отце́в Бо́г и препросла́влен.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Чу́да преесте́ственнаго росода́тельная изобрази́ пе́щь о́браз: не бо́, я́же прия́т, пали́т ю́ныя, я́ко ниже́ о́гнь Божества́ — Де́вы, в Ню́же вни́де утро́бу. Те́м, воспева́юще, воспое́м: да благослови́т тва́рь вся́ Го́спода и превозно́сит во вся́ ве́ки.

От земли́ ты́ к небесе́м венцено́сец, му́чениче Анаста́сие, возлете́л еси́, ле́сти вся́кия де́монския избе́г, и попра́л еси́ и́дольская чти́лища. Те́мже и зове́ши ны́не, ра́дуяся: да благослови́т тва́рь вся́ Го́спода и превозно́сит во вся́ ве́ки.

Омочи́л еси́ му́ченическими твои́ми кровьми́ твою́ оде́жду, пребога́те му́чениче, кре́ст же, я́ко ски́птр, нося́, со Христо́м ца́рствуеши во ве́ки, Анаста́сие, Ему́же ны́не воспева́еши, ра́дуяся: да благослови́т тва́рь вся́ Го́спода и превозно́сит во вся́ ве́ки.

Богоро́дичен: Арха́нгельскими песносло́вии сла́вимый, Бога́тное Сло́во на́с ра́ди обнища́, Тя́ Ма́терь, добро́ту Иа́ковлю, Благослове́нная, избра́в. Те́мже, воспева́юще, пое́м: да благослови́т тва́рь вся́ Го́спода и превозно́сит во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: О́браз чи́стаго рождества́ Твоего́ огнепали́мая купина́ показа́ неопа́льная; и ны́не на на́с напа́стей свире́пеющую угаси́ти, мо́лимся, пе́щь, да Тя́, Богоро́дице, непреста́нно велича́ем.

Струя́ми твои́х крове́й, сла́вне, и́дольскую ле́сть всю́ погаси́л еси́, исполне́ние же Це́ркве уясни́л еси́, о не́йже моля́ся, всеизря́днейше, не преста́й Влады́це, да тя́ вси́ блажи́м.

О, па́че сло́ва сла́вы твоея́ и неизрече́ннаго Боже́ственнаго вои́стинну осия́ния! Его́же причасти́лся еси́ я́ко победи́тель, Анаста́сие, Влады́це Христу́ предстоя́, Его́же и ны́не моли́ о на́с, воспева́ющих тя́.

Богоро́дичен: О, стра́шнаго Твоего́ чудесе́! Ты́ бо, Де́во Богоро́дице, та́инство, пре́жде родо́в и пре́жде веко́в сокрове́нное в Бо́зе, вся́ созда́вшем, ро́ждши Бо́га Сло́ва несказа́нно, яви́ла еси́.

Свети́лен.

Два́ свети́ла в ми́ре сия́ют светоно́сно, Тимофе́й же вели́кий во Христо́вых апо́столех и Анаста́сий му́ченик во единообра́зных, и́хже восхва́лим вку́пе.

Богоро́дичен: Вси́ ве́рнии, Тя́ Хода́таицу ко из Тебе́ ны́не Ро́ждшемуся предлага́ем, Пресвята́я, мы́ же лу́чшаго ра́ди сраспина́емся Сему́. Те́мже не преста́й о на́с моля́щи.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Твоѧ̀ побѣди́тельнаѧ десни́ца бг҃олѣ́пнѡ въ крѣ́пости просла́висѧ: та́ бо, безсме́ртне, ꙗ҆́кѡ всемогꙋ́щаѧ, проти̑вныѧ сотрѐ, і҆и҃льтѧнѡмъ пꙋ́ть глꙋбины̀ новосодѣ́лавшаѧ.

Оу҆́тромъ свѣтлѣ́йшимъ твоегѡ̀, хрⷭ҇тѐ, воста́нїѧ ѡ҆сїѧва́емь, сегѡ̀ тезоимени́тый, ѿ восто́ка ᲂу҆стреми́всѧ ꙗ҆́кѡ со́лнце, ны́нѣ цр҃ковь ѡ҆зарѧ́етъ чꙋдесы̀.

Бж҃е́ственныѧ любвѐ и҆спо́лненъ, терпѣли́внѡ мꙋ́ки претерпѣ́лъ є҆сѝ, мꙋ́чениче а҆наста́сїе: и҆ хрⷭ҇тꙋ̀ по́стническими ᲂу҆кра́шенъ добро́тами, ра́дꙋѧсѧ приве́лсѧ є҆сѝ, благово́ннаѧ же́ртва, бл҃же́нне.

Бг҃оро́диченъ: Ра́дꙋйсѧ, благода́ти и҆сто́чниче, ра́дꙋйсѧ, лѣ́ствице и҆ две́ре нбⷭ҇наѧ, ра́дꙋйсѧ, свѣ́щниче и҆ ста́мно злата́ѧ, и҆ горо̀ несѣко́маѧ, ꙗ҆́же жизнода́вца хрⷭ҇та̀ мі́рꙋ ро́ждшаѧ.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Є҆ди́не вѣ́дый человѣ́ческагѡ сꙋщества̀ не́мощь, и҆ ми́лостивнѡ въ нѐ воѡбра́жсѧ, препоѧ́ши мѧ̀ съ высоты̀ си́лою, є҆́же вопи́ти тебѣ̀, ст҃ы́й ѡ҆дꙋшевле́нный хра́ме, неизрече́нныѧ сла́вы твоеѧ̀, чл҃вѣколю́бче.

Стезю̀ ше́ствовавъ тѣ́снꙋю, пе́рвѣе ᲂу҆́бѡ поще́нїемъ, къ мꙋ́ченической сла́вѣ пред̾ꙋспѣ́лъ є҆сѝ, мꙋче́нїѧ ра́ди наслажде́нїе ѡ҆брѣ́тъ болѣ́зньми, сла́вне мч҃ниче а҆наста́сїе, небе́снꙋю красотꙋ̀ прїе́млѧ.

Болѣ́знь страда́нїѧ твоегѡ̀ во всю̀ и҆зы́де вселе́ннꙋю, мꙋ́чениче непобѣди́ме: проти́вꙋ бо грѣха̀ да́же до кро́ве сопроти́вивсѧ, побѣдоно́сецъ бы́лъ є҆сѝ, и҆ вѣнце́мъ побѣ́ды ᲂу҆краси́лсѧ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: И҆зъ тебє̀ прозѧбѐ, чⷭ҇таѧ, цвѣ́тъ неꙋвѧда́емый, бл҃гоꙋха́ющїй всѐ человѣ́чество бжⷭ҇твеннымъ мѵ́ромъ є҆стества̀ своегѡ̀, и҆́же ѻ҆ц҃ꙋ̀ собезнача́льный, и҆ и҆зъ тебє̀ бы́въ подъ лѣ́томъ, дв҃о всенепоро́чнаѧ.

Сѣда́ленъ, гла́съ д҃.

Сла́вою соверше́нства ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ прече́стенъ, ꙗ҆́кѡ бж҃е́ственными просвѣти́въ свѣтозарє́нїи ᲂу҆́мъ, и҆ позна́въ креста̀ крѣ́пость: преподо́бенъ посто́мъ, и҆ кровьмѝ мꙋ́ченикъ бы́лъ є҆сѝ бг҃омꙋ́дреннѣ, а҆наста́сїе блаже́нне: тѣ́мже и҆ чꙋде́съ тобо́ю то́читъ да́ръ хрⷭ҇то́съ.

Бг҃оро́диченъ: Дв҃о всенепоро́чнаѧ, ꙗ҆́же пресꙋ́щнаго бг҃а ро́ждшаѧ, со безпло́тными того̀ непреста́ннѡ молѝ, ѡ҆ставле́нїе прегрѣше́нїй и҆ и҆справле́нїе житїѧ̀ да́ти на́мъ пре́жде конца̀, вѣ́рою и҆ любо́вїю пою́щымъ тѧ̀ по до́лгꙋ, є҆ди́на всепѣ́таѧ.

Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: На крестѣ́ тѧ возвы́шена ꙗ҆́кѡ ᲂу҆зрѣ̀ пречⷭ҇таѧ мт҃и твоѧ̀, сло́ве бж҃їй, мт҃рски рыда́ющи вѣща́ше: что̀ но́вое и҆ стра́нное сїѐ чꙋ́до, сн҃е мо́й; ка́кѡ, жи́знь всѣ́хъ, вкꙋша́еши сме́рть, ѡ҆живи́ти мє́ртвыѧ хотѧ̀, ꙗ҆́кѡ милосе́рдъ.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Го́рꙋ тѧ̀, благода́тїю бж҃їею приѡсѣне́ннꙋю, прозорли́выма а҆ввакꙋ́мъ ᲂу҆смотри́въ ѻ҆чи́ма, и҆зъ тебє̀ и҆зы́ти і҆и҃левꙋ провозглаша́ше ст҃о́мꙋ, во спасе́нїе на́ше и҆ ѡ҆бновле́нїе.

Ничто́же тѧ̀ сꙋ́щїѧ ко хрⷭ҇тꙋ̀ любвѐ ѿлꙋчѝ, ни ᲂу҆дѡ́въ ѿсѣче́нїе, ни ра́нъ преще́нїе, ни ме́чь, ни сме́рть, но нижѐ ѻ҆́гнь, нижѐ гла́дъ, а҆наста́сїе, нбⷭ҇нагѡ ликова́нїѧ кꙋпносе́льниче.

Со ᲂу҆се́рдїемъ на ра́мо кре́стъ тво́й взе́мъ, послѣ́довалъ є҆сѝ хрⷭ҇тѡ́вымъ спаси́тєльнымъ за́повѣдемъ: и҆ сегѡ̀ бы́въ подража́тель да́же до сме́рти, всеизрѧ́днѣйше, ны́нѣ наслажда́ешисѧ тогѡ̀ свѣ́тлости.

Бг҃оро́диченъ: Ра́дость тебѣ̀ ꙗ҆́вѣ съ нб҃сѐ прише́дъ а҆рхїстрати́гъ, чⷭ҇таѧ, благовѣстѝ, ре́къ: бг҃ъ и҆зы́детъ съ пло́тїю и҆зъ тебє̀, дв҃о всечи́стаѧ, во спасе́нїе любо́вїю пою́щихъ тѧ̀.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Бг҃ъ сы́й ми́ра, ѻ҆ц҃ъ щедро́тъ, вели́кагѡ совѣ́та твоегѡ̀ а҆́гг҃ла, ми́ръ подава́юща, посла́лъ є҆сѝ на́мъ: тѣ́мъ бг҃оразꙋ́мїѧ къ свѣ́тꙋ наста́вльшесѧ, ѿ но́щи ᲂу҆́тренююще, славосло́вимъ тѧ̀, чл҃вѣколю́бче.

Дре́вле хвалѧ́йсѧ безмѣ́рнѡ, и҆ зе́млю претѧ̀ ѡ҆б̾ѧ́ти, и҆ всꙋ́е гордѧ́сѧ мо́ре, мꙋ́дре, всѐ потреби́ти, твои́ми благомꙋ́жествы, а҆наста́сїе мч҃ниче, попира́етсѧ бг҃опроти́вный.

Зако́ннѡ пострада́въ мч҃никъ хрⷭ҇то́въ, и҆ побѣди́въ, страда̑нїи возмє́здїѧ, чꙋде́съ дѣ́йство прїе́млетъ ꙗ҆́вѣ: недꙋ́ги бо цѣли́тъ и҆ де́мѡны ѿгонѧ́етъ, хрⷭ҇то́вою си́лою чꙋдодѣ́йствꙋѧ а҆наста́сїй.

Бг҃оро́диченъ: Проклѧ́тїе є҆́ѵы, всѣ́хъ мт҃ре, твои́мъ ржⷭ҇тво́мъ, дв҃о, ᲂу҆праздни́ла є҆сѝ, мі́рꙋ благослове́нїе и҆зрасти́вши хрⷭ҇та̀: тѣ́мъ тѧ̀ ра́дꙋющесѧ, и҆ ᲂу҆сты̀ и҆ ѧ҆зы́комъ бцⷣꙋ вои́стиннꙋ и҆сповѣ́дающе велича́емъ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: И҆зъ ᲂу҆тро́бы і҆ѡ́нꙋ младе́нца и҆зблева̀ морскі́й ѕвѣ́рь, ꙗ҆кова̀ прїѧ́тъ: въ дв҃ꙋ же все́льшеесѧ сло́во, и҆ пло́ть прїе́мшее про́йде сохра́ншее нетлѣ́ннꙋ. Є҆гѡ́же бо не пострада̀ и҆стлѣ́нїѧ, ро́ждшꙋю сохранѝ неврежде́ннꙋ.

Заре́ю кре́стною ꙗ҆́вѣ просвѣща́емь, пре́лести мра́къ разрѣши́лъ є҆сѝ, и҆ побѣди́лъ є҆сѝ спле́тсѧ съ мꙋчи́телемъ, всесла́вне: и҆ ра́дꙋѧсѧ прїѧ́лъ є҆сѝ твоѧ̑ побѣди́тєльнаѧ, мч҃ниче хрⷭ҇то́въ а҆наста́сїе, ликꙋ́ѧ съ мꙋ́ченическими во́инствы.

Бг҃оро́диченъ: Ве́сь ли́къ ѿ бг҃а наꙋче́нъ прⷪ҇ро́ческїй, твоѐ проречѐ та́инство несказа́ннагѡ и҆ бж҃е́ственнагѡ зача́тїѧ, є҆́же и҆зъ тебє̀ бж҃е́ственнагѡ сло́ва, мт҃и дв҃о: ты́ бо и҆́стиннѣйшїй и҆ дре́внїй совѣ́тъ ꙗ҆ви́ла є҆сѝ.

Конда́къ, гла́съ а҃.

Бж҃е́ственнагѡ ᲂу҆ченика̀ и҆ спꙋтеше́ственника па́ѵлова тїмоѳе́а, вѣ́рнїи, воспои́мъ всѝ: съ си́мъ почита́юще мꙋ́драго а҆наста́сїа, возсїѧ́вшаго ѿ персі́ды ꙗ҆́кѡ ѕвѣздꙋ̀, и҆ ѿгонѧ́щаго дꙋшє́вныѧ на́шѧ стра̑сти, и҆ недꙋ́ги тѣлє́сныѧ.

І҆́косъ:

Со́лнца мно́жае возсїѧ̀ лѣ́тнее ст҃ы́хъ торжество̀, и҆ вѣ̑рныѧ просвѣтѝ, и҆ де́мѡнскꙋю тмоѻбра́знꙋю си́лꙋ ѿгна̀ всю̀, и҆ недꙋ́ги ѡ҆чи́сти, и҆ прошє́нїѧ просѧ́щихъ и҆спо́лни. тѣ́мже притека́ю а҆́зъ ѻ҆каѧ́нный, и҆ молю́сѧ ѿ болѣ́зни стра́стнагѡ моегѡ̀ се́рдца, да прїимꙋ̀ ꙗ҆̀же хощꙋ̀, и҆ ѡ҆брѧ́щꙋ ꙗ҆̀же тре́бꙋю: премѣне́нїе печа́ли, и҆ житїѐ безпеча́льно, и҆ прегрѣше́нїй ѡ҆ставле́нїе, и҆ бж҃е́ственное врачева́нїе, дꙋше́вное и҆ тѣле́сное.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Тебѐ ᲂу҆́мнꙋю, бцⷣе, пе́щь разсмотрѧ́емъ, вѣ́рнїи, ꙗ҆́коже бо ѻ҆́троки спасѐ трѝ превозноси́мый, мі́ръ ѡ҆бновѝ, во чре́вѣ твое́мъ всецѣ́лъ, хва́льный ѻ҆ц҃є́въ бг҃ъ и҆ препросла́вленъ.

Страда́лецъ вѣ̑рныѧ поꙋща́етъ, ꙗ҆́вѣ ѻ҆́бразъ показа́въ мꙋ́жество своѐ, бж҃е́ственнѣй ны́нѣ подража́ти стрⷭ҇ти во́льнѣй, ю҆́же за ны̀ претерпѣ̀ хва́льный ѻ҆ц҃є́въ бг҃ъ и҆ препросла́вленъ.

Равномо́щнаѧ трⷪ҇ца вѣ́рꙋетсѧ бл҃гоче́стїѧ рачи́телемъ: до́блїи бо страда́льцы за сїю̀ пострада́ша, крѡ́ви и҆злива́юще, мꙋ́ченически борю́щесѧ, и҆ дꙋ́шы предаю́ще ꙗ҆́вѣ, и҆ ᲂу҆бива́еми.

Бг҃оро́диченъ: Ра́дꙋйсѧ, чⷭ҇таѧ, и҆зъ тебє̀ про́йде па́стырь, и҆́же во а҆да́мовꙋ ко́жꙋ ѡ҆дѣ́ѧвсѧ, вои́стиннꙋ превозноси́мый, во всего́ мѧ человѣ́ка, за благоꙋтро́бїе непости́жное хва́льный ѻ҆ц҃є́въ бг҃ъ и҆ препросла́вленъ.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Чꙋ́да преесте́ственнагѡ росода́тельнаѧ и҆з̾ѡбразѝ пе́щь ѻ҆́бразъ: не бо̀ ꙗ҆̀же прїѧ́тъ, пали́тъ ю҆́ныѧ, ꙗ҆́кѡ нижѐ ѻ҆́гнь бж҃ества̀ дв҃ы, въ ню́же вни́де ᲂу҆тро́бꙋ. тѣ́мъ воспѣва́юще воспое́мъ: да благослови́тъ тва́рь всѧ̀ гдⷭ҇а, и҆ превозно́ситъ во всѧ̑ вѣ́ки.

Ѿ землѝ ты̀ къ нб҃сє́мъ вѣнцено́сецъ, мꙋ́чениче а҆наста́сїе, возлетѣ́лъ є҆сѝ, ле́сти всѧ́кїѧ де́мѡнскїѧ и҆збѣ́гъ, и҆ попра́лъ є҆сѝ і҆́дѡльскаѧ чти̑лища. тѣ́мже и҆ зове́ши ны́нѣ ра́дꙋѧсѧ: да благослови́тъ тва́рь всѧ̀ гдⷭ҇а, и҆ превозно́ситъ во всѧ̑ вѣ́ки.

Ѡ҆мочи́лъ є҆сѝ мꙋ́ченическими твои́ми кровьмѝ твою̀ ѻ҆де́ждꙋ, пребога́те мꙋ́чениче: крⷭ҇тъ же ꙗ҆́кѡ ски́птръ носѧ̀, со хрⷭ҇то́мъ ца́рствꙋеши во вѣ́ки, а҆наста́сїе, є҆мꙋ́же ны́нѣ воспѣва́еши, ра́дꙋѧсѧ: да бл҃гослови́тъ тва́рь всѧ̀ гдⷭ҇а, и҆ превозно́ситъ во всѧ̑ вѣ́ки.

Бг҃оро́диченъ: А҆рха́гг҃льскими пѣснослѡ́вїи сла́вимый бога́тное сло́во на́съ ра́ди ѡ҆бнища̀, тѧ̀ мт҃рь добро́тꙋ і҆а́кѡвлю, благослове́ннаѧ, и҆збра́въ. тѣ́мже воспѣва́юще пое́мъ: да благослови́тъ тва́рь всѧ̀ гдⷭ҇а, и҆ превозно́ситъ во всѧ̑ вѣ́ки.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Ѻ҆́бразъ чи́стагѡ рождества̀ твоегѡ̀ ѻ҆гнепали́маѧ кꙋпина̀ показа̀ неѡпа́льнаѧ, и҆ ны́нѣ на на́съ напа́стей свирѣ́пѣющꙋю ᲂу҆гаси́ти, мо́лимсѧ, пе́щь, да тѧ̀, бцⷣе, непреста́ннѡ велича́емъ.

Стрꙋѧ́ми твои́хъ крове́й, сла́вне, і҆́дѡльскꙋю ле́сть всю̀ погаси́лъ є҆сѝ, и҆сполне́нїе же цр҃кве ᲂу҆ѧсни́лъ є҆сѝ, ѡ҆ не́йже молѧ́сѧ всеизрѧ́днѣйше не преста́й влⷣцѣ, да тѧ̀ всѝ блажи́мъ.

Ѽ па́че сло́ва сла́вы твоеѧ̀, и҆ неизрече́ннагѡ бжⷭ҇твеннагѡ вои́стиннꙋ ѡ҆сїѧ́нїѧ! є҆гѡ́же причасти́лсѧ є҆сѝ ꙗ҆́кѡ побѣди́тель, а҆наста́сїе, влⷣцѣ хрⷭ҇тꙋ̀ предстоѧ̀: є҆го́же и҆ ны́нѣ молѝ ѡ҆ на́съ, воспѣва́ющихъ тѧ̀.

Бг҃оро́диченъ: Ѽ стра́шнагѡ твоегѡ̀ чꙋдесѐ! ты́ бо, дв҃о бцⷣе, та́инство, пре́жде родѡ́въ и҆ пре́жде вѣкѡ́въ сокрове́нное въ бз҃ѣ, всѧ̑ созда́вшемъ, ро́ждши бг҃а сло́ва несказа́ннѡ, ꙗ҆ви́ла є҆сѝ.

Свѣти́ленъ.

Два̀ свѣти̑ла въ мі́рѣ сїѧ́ютъ свѣтоно́снѡ, тїмоѳе́й же вели́кїй въ хрⷭ҇то́выхъ а҆пⷭ҇толѣхъ и҆ а҆наста́сїй мч҃никъ во є҆диноѻбра́зныхъ, и҆̀хже восхва́лимъ вкꙋ́пѣ.

Бг҃оро́диченъ: Всѝ вѣ́рнїи тѧ̀ хода́таицꙋ, ко и҆зъ тебє̀ ны́нѣ ро́ждшемꙋсѧ предлага́емъ, прест҃а́ѧ: мы́ же лꙋ́чшагѡ ра́ди сраспина́емсѧ семꙋ̀. тѣ́мже не преста́й ѡ҆ на́съ молѧ́щи.

Ро­дил­ся в Пер­сии. Отец его Вав был ма­гом, зна­ме­ни­тым учи­те­лем ча­ро­дей­ства, ко­то­рый обу­чил и сы­на сво­е­го. Ана­ста­сий, слу­жа во­и­ном у пер­сид­ско­го ца­ря Хоз­роя, услы­шал о Жи­во­тво­ря­щем Кре­сте Гос­под­нем, мол­ва о сла­ве и мо­гу­ще­стве ко­то­ро­го рас­про­стра­ни­лась по всей Пер­сии. Крест­ное дре­во изум­ля­ло необыч­ны­ми чу­де­са­ми, так что мно­гие го­во­ри­ли: «Бог Хри­сти­ан­ский при­шел в Пер­сию».

Про­слы­шав об этом, юно­ша стал рас­спра­ши­вать о зем­ной жиз­ни Спа­си­те­ля, и его серд­ца кос­ну­лась бла­го­дать Бо­жия, а в ду­ше за­теп­лил­ся огонь ве­ры. Ко­гда он был по­слан на вой­ну в Гре­цию, то, дой­дя до г. Хал­ки­до­на, остал­ся жить у пер­са-хри­сти­а­ни­на, ко­то­рый на­ста­вил его в ис­тин­ной ве­ре. При­дя в Иеру­са­лим, он при­нял Кре­ще­ние и по­сту­пил в мо­на­стырь, где под­ви­зал­ся, укра­шая се­бя сми­рен­но­муд­ри­ем, кро­то­стью и тру­до­лю­би­ем. По­сле се­ми лет пре­бы­ва­ния в мо­на­сты­ре, в ка­нун празд­ни­ка Вос­кре­се­ния Хри­сто­ва, ему бы­ло от­кры­то, что его ожи­да­ет му­че­ни­че­ская кон­чи­на за Хри­ста.

При­дя в Ке­са­рию, св. Ана­ста­сий был схва­чен во­и­на­ми, при­няв­ши­ми его за ла­зут­чи­ка. На су­де пе­ред ха­ном Мар­за­ва­ном он ис­по­ве­до­вал се­бя хри­сти­а­ни­ном, за что был за­ко­ван в же­лез­ные це­пи и от­ве­ден на ка­ме­но­тес­ные ра­бо­ты. Ви­дя, что нель­зя по­ко­ле­бать му­че­ни­ка, его пре­да­ли же­сто­ким му­че­ни­ям вме­сте с 70 уз­ни­ка­ми, сре­ди ко­то­рых бы­ло мно­го хри­сти­ан. Все они бы­ли уду­ше­ны на бе­ре­гу ре­ки. Го­ло­ву св. Ана­ста­сия от­ре­за­ли и при­нес­ли ца­рю, а те­ло бро­си­ли псам, но ни один не при­кос­нул­ся к нему. Инок, по­слан­ный из Иеру­са­лим­ско­го мо­на­сты­ря, где под­ви­зал­ся св. Ана­ста­сий, под­ку­пил стра­жу и по­хо­ро­нил му­че­ни­ка. Му­че­ни­че­ская кон­чи­на свя­то­го по­сле­до­ва­ла в 628 г.

См. так­же: "Жи­тие и стра­да­ние свя­то­го пре­по­доб­но­му­че­ни­ка Ана­ста­сия Пер­ся­ни­на" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.