Канон святому мученику Акакию Каппадокиянину, Византийскому, сотнику
Припев: Святы́й му́чениче Ака́кие, моли́ Бо́га о на́с.
Память: 20 мая (07 мая ст. ст.)
Глас 4.
Пе́снь 1.
Ирмо́с: Мо́ря чермну́ю пучи́ну невла́жными стопа́ми дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль, крестообра́зными Моисе́овыма рука́ма Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л е́сть.
Добро́тою беззло́бия, сла́вне, укра́шен, до́брых вине́ Исто́чнику со дерзнове́нием предста́л еси́, Его́же ны́не на́м благопреме́нна твои́ми мольба́ми устро́й.
Моле́бник и́стинный, дне́сь на́с Ака́кий, высо́ким пропове́данием вопия́, созыва́ет на трапе́зу, со тща́нием у́бо теце́м и весе́лием, мучениколю́бцы.
Вода́м прича́щся оставле́ния креще́нием, сыновство́ прия́т благода́ти Бо́жия и второ́му креще́нию муче́ния кро́вию сподо́бился еси́, преблаже́нне.
Не терпя́ беззако́ния, сла́вне, возноси́мо зре́ти, Христо́во Божество́ я́сно пред суди́щем пропове́дал еси́ мучи́телей, Ака́кие, беззло́бию я́ко тезоимени́т.
Богоро́дичен: В Тебе́, обра́дованная Пречи́стая, ви́дена бы́ша Бо́жия ше́ствия проявле́нно, Де́ву сохра́ньшаго и по рождестве́ нетле́нну Тя́ ро́ждшую соблю́дшаго.
Пе́снь 3.
Ирмо́с: Не му́дростию, и си́лою, и бога́тством хва́лимся, но Тобо́ю, О́тчею ипоста́сною Му́дростию, Христе́: не́сть бо свя́т, па́че Тебе́, Человеколю́бче.
Ра́зумом боже́ственным, и прему́дростию, и сло́вом укра́шен, му́дрых плете́ния неразу́мная разори́л еси́, те́мже твою́ сла́вную па́мять почита́ем.
Му́жественным и тве́рдым сия́я смы́слом, ты́ развраще́ния нечести́вых и ополче́ния победи́л еси́ и пре́лести разори́л еси́ утвержде́ния.
Укрепля́емь си́лою Бо́га Вседержи́теля, гнило́е и немощно́е безбо́жия обличи́л еси́, те́мже победоно́сца тя́, му́чениче, пропове́дуем.
Ка́лнаго пития́ и преле́стнаго и ти́ны избе́гл еси́, благоче́стия просвеще́нием и светолу́чными сия́нии у́м осия́я, му́чениче Ака́кие.
Богоро́дичен: Держа́ву сме́рти и кля́твы дре́вния осужде́ние, заче́нши Жи́знь, Богороди́тельнице, упраздни́ла еси́, те́мже Твое́ пречи́стое чти́м Рождество́.
Пе́снь 4.
Ирмо́с: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́, во о́блаце ле́гце прии́де Иису́с Пребоже́ственный нетле́нною дла́нию и спасе́ зову́щия: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.
Необори́мь, я́коже сто́лп, ве́рою пребы́сть, ни муче́ний ту́чами, ни я́звленными приложе́нии, ни бие́ний ве́тры коле́блемь, но взыва́ше велегла́сно: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Окормля́емь ве́трилы и дыха́нии Ду́ха Свята́го, блаже́нне, в приста́нищи ти́се ты́ почи́л еси́ и стремле́ния во́лн и ве́тров не ужа́слся еси́, му́чениче Христо́в всече́стне.
Моля́ держа́ву Бо́жию непобеди́мую, одолева́л еси́ всю́ супроти́вную си́лу и все́ ору́жие и́х отъя́т, ра́дуяся, я́ко победи́тель, достосла́вне.
Наставля́емь Боже́ственным явле́нием, тече́ния коне́ц гра́д царе́в сотвори́в, его́же граждани́н бы́л еси́, преблаже́нне, вся́ко наше́ствие ва́рварское отрева́я.
Богоро́дичен: Умерщвле́на мя́, Де́во, и неизбе́жными одержи́ма греха́ связа́нии, еди́на Богома́ти, возста́ви, Я́же Жи́знь заче́ншая ве́чную, избавле́ние все́м ве́рным даю́щую.
Пе́снь 5.
Ирмо́с: Нечести́вии не у́зрят сла́вы Твоея́, Христе́, но мы́ Тя́, Единоро́дне, Оте́ческия сла́вы Сия́ние Божества́, от но́щи у́тренююще, воспева́ем Тя́, Человеколю́бче.
Кре́ст поне́сл еси́ на ра́мех, неукло́нно Христу́ после́дуя, к жи́зни нетле́нней веду́щему тя́ и к Све́ту невече́рнему вводя́щу, пребога́те.
Го́рькия те́ла, всеблаже́нне, ра́ны и уде́с отсече́ния пи́щу безконе́чную тебе́ исхода́таиша, и му́ченический вене́ц, и а́нгельское ра́дование.
Ю́ноша незло́бив, и целому́др, и кро́ток, и кре́пок на стра́сти теле́сныя, и на де́моны же́сток, и неве́рным непристу́пен показа́лся еси́, всеприснопа́мятне.
Богоро́дичен: И́стиннаго Бо́га на́м ро́ждшую пло́тски, Отцу́ Единоро́днаго, Богоро́дицу Всечи́стую Тя́ имену́ем, гла́с вку́пе соста́вльше Рождеству́ Твоему́.
Пе́снь 6.
Ирмо́с: Пожру́ Ти́ со гла́сом хвале́ния, Го́споди, Це́рковь вопие́т Ти́, от бесо́вския кро́ве очи́щшися, ра́ди ми́лости от ре́бр Твои́х исте́кшею кро́вию.
Гла́дом тя́, и́же да́ра боже́ственнаго гла́дствующии, осужда́ют, му́чениче, приснопита́емаго небе́сными дарова́нии и пи́щу неконча́емую иму́щаго.
Посрами́в мучи́телей безбо́жное шата́ние и злонача́льнаго зми́я пучи́ною потопи́л еси́ твои́х крове́й, победоно́сец к небеси́ возлете́л еси́, Ака́кие.
Сме́ртию сме́рти Влады́чне, преблаже́нне, подо́бяся, му́чениче, ве́чно с Ни́м ца́рствуеши, зре́ния Его́ и ра́дости насыща́яся.
Богоро́дичен: Разруши́ла еси́ сме́рти, Чи́стая, осужде́ние и зако́на кля́тву, Христа́ ро́ждшая, Разори́теля сме́рти, и благослове́ние все́м источи́вшаго.
Седа́лен, гла́с 4.
Ту́чами крове́й твои́х, му́чениче Ака́кие, врага́ потопи́в, вся́ ополче́ния мучи́тельская посрами́л еси́, дости́г а́нгельския невеще́ственныя ли́ки, прия́л еси́ нетле́ния неувяда́емый вене́ц. Те́мже мольба́ми твои́ми спаси́ от бе́д на́с.
Пе́снь 7.
Ирмо́с: Спасы́й во огни́ авраа́мския Твоя́ о́троки и халде́и уби́в, я́же Пра́вда пра́ведно уловля́ше, препе́тый Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.
Усе́чен во главу́, к мы́сленней впери́лся еси́ Церко́вней Главе́, побе́дным венце́м укра́шен и зовы́й, пребога́те: препе́тый Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.
С му́ченики Христо́вы, я́ко всеи́стинен му́ченик, сочета́лся еси́ терпели́вно, безбо́жныя мучи́тели победи́в, взыва́я, Ака́кие: препе́тый Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.
Воскрили́в у́м ко блаже́нней наде́жди, соблюда́емей ве́рным, в му́ченическое вше́л еси́ суди́ще, воспева́я ду́хом: Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.
Богоро́дичен: Рече́ния, Де́во, проро́к и дре́внии о́брази Твое́ прообразу́ют я́ве, Богома́ти, чи́стое Рождество́, е́же пою́ще, взыва́ем: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Пе́снь 8.
Ирмо́с: Ру́це распросте́р, Дании́л, льво́в зия́ния в ро́ве затче́; о́гненную же си́лу угаси́ша, доброде́телию препоя́савшеся, благоче́стия рачи́тели, о́троцы, взыва́юще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.
В Вы́шнюю митропо́лию, прему́дре, ца́рствующую и́стинно, всели́лся еси́, ю́же созда́ Госпо́дь и святы́м проугото́ва, наде́ющимся на Него́ и ве́рою зову́щим: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Претерпе́л еси́ любо́вию му́к томле́ние, гла́дом же та́я, помина́л еси́, изря́дне, присносу́щное наслажде́ние, и пи́щу, и ра́дость пребыва́ющую вопию́щим: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Удо́бь и зело́ ско́ро ра́товал еси́ супротивобо́рцы твоя́, непобеди́ма побо́рника, помо́щника же, и засту́пника, и состра́ждуща Христа́ име́я, пребога́те, Ему́же вопие́м: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Ака́кие блаже́нне, пронарече́н бы́в, житие́ незло́биво име́л еси́ и непоро́чно, укра́шено кро́вию страда́ния, прехва́льне, и доброде́тельми му́ченическими удобря́емь, и зовы́й: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Богоро́дичен: Та́инство стра́нно вои́стинну под со́лнцем еди́на показа́ла еси́: Бо́га бо родила́ еси́, Чи́стая, Неви́димаго, и Безнача́льнаго, и Невмести́маго все́ми, и Непостижи́маго. Ему́же вопие́м: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Пе́снь 9.
Ирмо́с: Е́ва у́бо неду́гом преслуша́ния кля́тву всели́ла е́сть, Ты́ же, Де́во Богоро́дице, прозябе́нием чревоноше́ния ми́рови благослове́ние процвела́ еси́. Те́м Тя́ вси́ велича́ем.
Имы́й, блаже́нне, страда́льческаго противле́ния сия́тельное, е́же от побе́ды, престо́лу предста́л еси́ Влады́чню, со а́нгельскими лику́я во́инствы и все́м спасе́ния прося́, твою́ па́мять блажа́щим.
Светла́ твоя́ на враги́, пребога́те, побе́дная храбо́рства, тебе́ же по́чести мно́го бо́льше тво́й Подвигополо́жник подава́ше и Боже́ственнаго светоли́тия исполне́ние. Те́мже тя́ вси́ ублажа́ем.
Бли́з бы́л еси́ Христа́, вседо́блественне, и́бо стра́сть и ско́рбь претерпе́л еси́, те́мже тя́ виде́ния я́сно и боговиде́ния сподо́би, И́мже на земли́ вины́ стяжа́л еси́, издале́ча сия́ облобыза́я.
Богоро́дичен: Красне́йший добро́тою Тво́й Пло́д, Всенепоро́чная, па́че все́х яви́ся, заре́ю тва́рь украша́я добротвори́тельныя красоты́, Его́же приле́жно моля́щи спасти́ Тя́ непреста́нно велича́ющия.
Пѣ́снь а҃.
І҆рмо́съ: Мо́рѧ чермнꙋ́ю пꙋчи́нꙋ, невла́жными стопа́ми, дре́внїй пѣшеше́ствовавъ і҆и҃ль, крⷭ҇тоѻбра́зными мѡѷсе́овыма рꙋка́ма, а҆мали́ковꙋ си́лꙋ въ пꙋсты́ни побѣди́лъ є҆́сть.
Добро́тою безѕло́бїѧ, сла́вне, ᲂу҆кра́шенъ, до́брыхъ винѣ̀ и҆сто́чникꙋ со дерзнове́нїемъ предста́лъ є҆сѝ: є҆го́же ны́нѣ на́мъ благопремѣ́нна твои́ми мольба́ми ᲂу҆стро́й.
Моле́бникъ и҆́стинный дне́сь на́съ а҆ка́кїй, высо́кимъ проповѣ́данїемъ вопїѧ̀, созыва́етъ на трапе́зꙋ: со тща́нїемъ ᲂу҆́бѡ теце́мъ и҆ весе́лїемъ, мꙋчениколю́бцы.
Вода́мъ прича́щсѧ ѡ҆ставле́нїѧ креще́нїемъ, сыновство̀ прїѧ́тъ бл҃года́ти бж҃їѧ: и҆ второ́мꙋ креще́нїю мꙋче́нїѧ кро́вїю сподо́билсѧ є҆сѝ, преблаже́нне.
Не терпѧ̀ беззако́нїѧ, сла́вне, возноси́мо зрѣ́ти, хрⷭ҇то́во бж҃ество̀ ꙗ҆́снѡ предъ сꙋди́щемъ проповѣ́далъ є҆сѝ мꙋчи́телей, а҆ка́кїе, безѕло́бїю ꙗ҆́кѡ тезоимени́тъ.
Бг҃оро́диченъ: Въ тебѣ̀, ѡ҆бра́дованнаѧ пречⷭ҇таѧ, ви̑дѣна бы́ша бж҃їѧ шє́ствїѧ проѧвле́ннѡ, дв҃ꙋ сохра́ньшаго, и҆ по ржⷭ҇твѣ̀ нетлѣ́ннꙋ тѧ̀ ро́ждшꙋю соблю́дшагѡ.
Пѣ́снь г҃.
І҆рмо́съ: Не мꙋ́дростїю и҆ си́лою, и҆ бога́тствомъ хва́лимсѧ, но тобо́ю, ѻ҆́ч҃ею ѵ҆поста́сною мꙋ́дростїю, хрⷭ҇тѐ: нѣ́сть бо свѧ́тъ, па́че тебє̀, чл҃вѣколю́бче.
Ра́зꙋмомъ бж҃е́ственнымъ и҆ премꙋ́дростїю и҆ сло́вомъ ᲂу҆кра́шенъ, мꙋ́дрыхъ плетє́нїѧ неразꙋ̑мнаѧ разори́лъ є҆сѝ: тѣ́мже твою̀ сла́внꙋю па́мѧть почита́емъ.
Мꙋ́жественнымъ и҆ тве́рдымъ сїѧ́ѧ смы́сломъ, ты̀ развращє́нїѧ нечести́выхъ, и҆ ѡ҆полчє́нїѧ побѣди́лъ є҆сѝ, и҆ пре́лести разори́лъ є҆сѝ ᲂу҆тверждє́нїѧ.
Оу҆крѣплѧ́емь си́лою бг҃а вседержи́телѧ, гнило́е и҆ немощно́е безбо́жїѧ ѡ҆бличи́лъ є҆сѝ: тѣ́мже побѣдоно́сца тѧ̀, мч҃ниче, проповѣ́дꙋемъ.
Ка́лнагѡ питїѧ̀ и҆ преле́стнагѡ, и҆ ти́ны и҆збѣ́глъ є҆сѝ, благоче́стїѧ просвѣще́нїемъ и҆ свѣтолꙋ́чными сїѧ̑нїи ᲂу҆́мъ ѡ҆сїѧ́ѧ, мꙋ́чениче а҆ка́кїе.
Бг҃оро́диченъ: Держа́вꙋ сме́рти и҆ клѧ́твы дре́внїѧ ѡ҆сꙋжде́нїе, заче́нши жи́знь, бг҃ороди́тельнице, ᲂу҆праздни́ла є҆сѝ: тѣ́мже твоѐ пречⷭ҇тое чти́мъ ржⷭ҇тво̀.
Пѣ́снь д҃.
І҆рмо́съ: Сѣдѧ́й въ сла́вѣ на прⷭ҇то́лѣ бжⷭ҇тва̀, во ѻ҆́блацѣ ле́гцѣ прїи́де і҆и҃съ пребжⷭ҇твенный, нетлѣ́нною дла́нїю, и҆ спасѐ зовꙋ́щыѧ: сла́ва, хрⷭ҇тѐ, си́лѣ твое́й.
Неѡбори́мь ꙗ҆́коже сто́лпъ, вѣ́рою пребы́сть, ни мꙋче́нїй тꙋ́чами, ни ꙗ҆́звленными приложє́нїи, ни бїе́нїй вѣ́тры коле́блемь, но взыва́ше велегла́снѡ: сла́ва си́лѣ твое́й, гдⷭ҇и.
Ѡ҆кормлѧ́емь вѣ́трилы, и҆ дыха̑нїи дх҃а ст҃а́гѡ, блаже́нне, въ приста́нищи ти́сѣ ты̀ почи́лъ є҆сѝ, и҆ стремле́нїѧ во́лнъ и҆ вѣ́трѡвъ не ᲂу҆жа́слсѧ є҆сѝ, мꙋ́чениче хрⷭ҇то́въ всече́стне.
Молѧ̀ держа́вꙋ бж҃їю непобѣди́мꙋю, ѡ҆долѣва́лъ є҆сѝ всю̀ сꙋпроти́внꙋю си́лꙋ: и҆ всѐ ѻ҆рꙋ́жїе и҆́хъ ѿѧ́тъ ра́дꙋѧсѧ, ꙗ҆́кѡ побѣди́тель, достосла́вне.
Наставлѧ́емь бжⷭ҇твеннымъ ꙗ҆вле́нїемъ, тече́нїѧ коне́цъ гра́дъ царе́въ сотвори́въ, є҆гѡ́же граждани́нъ бы́лъ є҆сѝ, преблаже́нне, всѧ́ко наше́ствїе ва́рварское ѿрѣва́ѧ.
Бг҃оро́диченъ: Оу҆мерщвле́на мѧ̀, дв҃о, и҆ неизбѣ́жными ѡ҆держи́ма грѣха̀ свѧза̑нїи, є҆ди́на бг҃ома́ти, возста́ви, ꙗ҆́же жи́знь заче́ншаѧ вѣ́чнꙋю, и҆збавле́нїе всѣ̑мъ вѣ̑рнымъ даю́щꙋю.
Пѣ́снь є҃.
І҆рмо́съ: Нечести́вїи не ᲂу҆́зрѧтъ сла́вы твоеѧ̀, хрⷭ҇тѐ: но мы̀ тѧ̀, є҆диноро́дне, ѻ҆ч҃ескїѧ сла́вы сїѧ́нїе бжⷭ҇тва̀, ѿ но́щи ᲂу҆́тренююще, воспѣва́емъ тѧ̀, чл҃вѣколю́бче.
Кре́стъ поне́слъ є҆сѝ на ра́мѣхъ неꙋкло́ннѡ, хрⷭ҇тꙋ̀ послѣ́дꙋѧ, къ жи́зни нетлѣ́ннѣй ведꙋ́щемꙋ тѧ̀, и҆ къ свѣ́тꙋ невече́рнемꙋ вводѧ́щꙋ, пребога́те.
Гѡ́рькїѧ тѣ́ла, всеблаже́нне, ра̑ны, и҆ ᲂу҆де́съ ѿсѣчє́нїѧ, пи́щꙋ безконе́чнꙋю тебѣ̀ и҆схода́таиша и҆ мꙋ́ченическїй вѣне́цъ, и҆ а҆́гг҃льское ра́дованїе.
Ю҆́ноша неѕло́бивъ и҆ цѣломꙋ́дръ и҆ кро́токъ, и҆ крѣ́покъ на стра̑сти тѣлє́сныѧ, и҆ на де́мѡны же́стокъ, и҆ невѣ̑рнымъ непристꙋ́пенъ показа́лсѧ є҆сѝ, всеприснопа́мѧтне.
Бг҃оро́диченъ: И҆́стиннаго бг҃а на́мъ ро́ждшꙋю пло́тски, ѻ҆ц҃ꙋ̀ є҆диноро́днаго, бцⷣꙋ всечⷭ҇тꙋю тѧ̀ и҆менꙋ́емъ, гла́съ вкꙋ́пѣ соста́вльше ржⷭ҇твꙋ̀ твоемꙋ̀.
Пѣ́снь ѕ҃.
І҆рмо́съ: Пожрꙋ̀ тѝ со гла́сомъ хвале́нїѧ, гдⷭ҇и, цр҃ковь вопїе́тъ тѝ, ѿ бѣсо́вскїѧ кро́ве ѡ҆чи́щшисѧ, ра́ди ми́лости ѿ ре́бръ твои́хъ и҆сте́кшею кро́вїю.
Гла́домъ тѧ̀, и҆̀же да́ра бжⷭ҇твеннагѡ гла́дствꙋющїи, ѡ҆сꙋжда́ютъ, мꙋ́чениче, приснопита́емаго нбⷭ҇ными дарова̑нїи, и҆ пи́щꙋ неконча́емꙋю и҆мꙋ́щаго.
Посрами́въ мꙋчи́телей безбо́жное шата́нїе, и҆ ѕлонача́льнаго ѕмі́ѧ пꙋчи́ною потопи́лъ є҆сѝ твои́хъ крове́й, побѣдоно́сецъ къ нб҃сѝ возлетѣ́лъ є҆сѝ, а҆ка́кїе.
Сме́ртїю сме́рти влⷣчнѣ, преблаже́нне, подо́бѧсѧ, мꙋ́чениче, вѣ́чнѡ съ ни́мъ црⷭ҇твꙋеши, зрѣ́нїѧ є҆гѡ̀ и҆ ра́дости насыща́ѧсѧ.
Бг҃оро́диченъ: Разрꙋши́ла є҆сѝ сме́рти, чⷭ҇таѧ, ѡ҆сꙋжде́нїе, и҆ зако́на клѧ́твꙋ, хрⷭ҇та̀ ро́ждшаѧ, разори́телѧ сме́рти, и҆ благослове́нїе всѣ̑мъ и҆сточи́вшаго.
Сѣда́ленъ, гла́съ д҃.
Тꙋ́чами крове́й твои́хъ, мꙋ́чениче а҆ка́кїе, врага̀ потопи́въ, всѧ̑ ѡ҆полчє́нїѧ мꙋчи́тєльскаѧ посрами́лъ є҆сѝ, дости́гъ а҆́гг҃льскїѧ невеще́ствєнныѧ ли́ки, прїѧ́лъ є҆сѝ нетлѣ́нїѧ неꙋвѧда́емый вѣне́цъ: тѣ́мже мольба́ми твои́ми спасѝ ѿ бѣ́дъ на́съ.
Пѣ́снь з҃.
І҆рмо́съ: Спасы́й во ѻ҆гнѝ а҆враа́мскїѧ твоѧ̑ ѻ҆́троки, и҆ халдє́и ᲂу҆би́въ, ꙗ҆̀же пра́вда пра́веднѡ ᲂу҆ловлѧ́ше: препѣ́тый гдⷭ҇и, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.
Оу҆сѣ́ченъ во главꙋ̀, къ мы́сленнѣй впери́лсѧ є҆сѝ церко́внѣй главѣ̀, побѣ́днымъ вѣнце́мъ ᲂу҆кра́шенъ, и҆ зовы́й, пребога́те: препѣ́тый гдⷭ҇и, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.
Съ мч҃ники хрⷭ҇тѡ́вы, ꙗ҆́кѡ всеи́стиненъ мꙋ́ченикъ, сочета́лсѧ є҆сѝ терпѣли́внѡ, безбѡ́жныѧ мꙋчи́тели побѣди́въ, взыва́ѧ, а҆ка́кїе: препѣ́тый гдⷭ҇и, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.
Воскрили́въ ᲂу҆́мъ ко блаже́ннѣй наде́жди, соблюда́емѣй вѣ̑рнымъ, въ мꙋ́ченическое вше́лъ є҆сѝ сꙋди́ще, воспѣва́ѧ дꙋ́хомъ: бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.
Бг҃оро́диченъ: Речє́нїѧ, дв҃о, прⷪ҇рѡ́къ и҆ дре́внїи ѻ҆́брази, твоѐ проѡбразꙋ́ютъ ꙗ҆́вѣ, бг҃ома́ти, чⷭ҇тое ржⷭ҇тво̀, є҆́же пою́ще, взыва́емъ: ѻ҆тє́цъ на́шихъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.
Пѣ́снь и҃.
І҆рмо́съ: Рꙋ́цѣ распросте́ръ данїи́лъ, львѡ́въ зїѧ̑нїѧ въ ро́вѣ затчѐ, ѻ҆́гненнꙋю же си́лꙋ ᲂу҆гаси́ша, добродѣ́телїю препоѧ́савшесѧ, благоче́стїѧ рачи́тели ѻ҆́троцы, взыва́юще: бл҃гослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.
Въ вы́шнюю митропо́лїю, премꙋ́дре, црⷭ҇твꙋющꙋю и҆́стиннѡ всели́лсѧ є҆сѝ, ю҆́же созда̀ гдⷭ҇ь, и҆ ст҃ы̑мъ проꙋгото́ва, надѣ́ющымсѧ на него̀ и҆ вѣ́рою зовꙋ́щымъ: бл҃гослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.
Претерпѣ́лъ є҆сѝ любо́вїю мꙋ́къ томле́нїе, гла́домъ же та́ѧ помина́лъ є҆сѝ, и҆зрѧ́дне, присносꙋ́щное наслажде́нїе и҆ пи́щꙋ, и҆ ра́дость пребыва́ющꙋю, вопїю́щымъ: бл҃гослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.
Оу҆до́бь и҆ ѕѣлѡ̀ ско́рѡ ра́товалъ є҆сѝ сꙋпротивобо́рцы твоѧ̑, непобѣди́ма побо́рника, помо́щника же и҆ застꙋ́пника, и҆ состра́ждꙋща хрⷭ҇та̀ и҆мѣ́ѧ, пребога́те, є҆мꙋ́же вопїе́мъ: бл҃гослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.
А҆ка́кїе блаже́нне, пронарече́нъ бы́въ, житїѐ неѕло́биво и҆мѣ́лъ є҆сѝ и҆ непоро́чно, ᲂу҆кра́шено кро́вїю страда́нїѧ, прехва́льне, и҆ добродѣ́тельми мꙋ́ченическими ᲂу҆добрѧ́емь, и҆ зовы́й: бл҃гослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.
Бг҃оро́диченъ: Та́инство стра́нно вои́стиннꙋ, подъ со́лнцемъ є҆ди́на показа́ла є҆сѝ: бг҃а бо родила̀ є҆сѝ, чⷭ҇таѧ, неви́димаго и҆ безнача́льнаго, и҆ невмѣсти́маго всѣ́ми, и҆ непостижи́маго. є҆мꙋ́же вопїе́мъ: бл҃гослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.
Пѣ́снь ѳ҃.
І҆рмо́съ: Є҆́ѵа ᲂу҆́бѡ недꙋ́гомъ преслꙋша́нїѧ клѧ́твꙋ всели́ла є҆́сть: ты̀ же, дв҃о бцⷣе, прозѧбе́нїемъ чревоноше́нїѧ мі́рови бл҃гослове́нїе процвѣла̀ є҆сѝ. тѣ́мъ тѧ̀ всѝ велича́емъ.
И҆мы́й, бл҃же́нне, страда́льческагѡ противле́нїѧ, сїѧ́тельное є҆́же ѿ побѣ́ды, престо́лꙋ предста́лъ є҆сѝ влⷣчню, со а҆́гг҃льскими ликꙋ́ѧ во́инствы, и҆ всѣ̑мъ спасе́нїѧ просѧ̀, твою̀ па́мѧть блажа́щымъ.
Свѣтла̀ твоѧ̑ на врагѝ, пребога́те, побѣ̑днаѧ храбѡ́рства, тебє̀ же по́чєсти мно́гѡ бо́льше тво́й подвигополо́жникъ подава́ше, и҆ бжⷭ҇твеннагѡ свѣтоли́тїѧ и҆сполне́нїе. тѣ́мже тѧ̀ всѝ ᲂу҆блажа́емъ.
Бли́зъ бы́лъ є҆сѝ хрⷭ҇та̀, вседо́блественне, и҆́бо стра́сть и҆ ско́рбь претерпѣ́лъ є҆сѝ: тѣ́мже тѧ̀ видѣ́нїѧ ꙗ҆́снѡ и҆ бг҃овидѣ́нїѧ сподо́би, и҆́мже на землѝ вины̑ стѧжа́лъ є҆сѝ, и҆здале́ча сїѧ̑ ѡ҆блобыза́ѧ.
Бг҃оро́диченъ: Краснѣ́йшїй добро́тою тво́й пло́дъ, всенепоро́чнаѧ, па́че всѣ́хъ ꙗ҆ви́сѧ, заре́ю тва́рь ᲂу҆краша́ѧ добротвори́тельныѧ красоты̀: є҆го́же прилѣ́жнѡ молѧ́щи, спⷭ҇тѝ тѧ̀ непреста́ннѡ велича́ющыѧ.
Святой мученик Акакий, живший в III столетии, родился в Каппадокии и был сотником Мартисийского полка при военачальнике Фирме. Когда по приказу императора Максимиана Галерия (305–311) началось гонение на христиан. Фирм начал поочередно допрашивать своих воинов о вере. Тогда святой Акакий твердо и открыто исповедал себя христианином. Видя непреклонность святого Акакия, Фирм послал его к высшему военачальнику Вивиану. Вивиан предал святого жестоким мукам. После пыток его заключили в тяжкие оковы и посадили в темницу. Немного спустя мученика вместе с другими узниками повели в Византию к правителю. Сопровождавшие их воины шли быстро, не оказывая узникам милосердия, и святой Акакий изнемогал на пути от ран, тяжких оков, голода и жажды. Когда же наконец остановились на ночлег, святой Акакий вознес Богу благодарение за то, что сподобился страдать за Его Святое Имя. Во время молитвы святой услышал голос с неба: "Мужайся, Акакий, и крепись!" Этот голос слышали и другие узники, многие из которых уверовали во Христа и просили святого наставить их и утвердить в христианской вере.
В Византии святого мученика поместили в тяжкое заключение, другим же узникам предоставили более легкие условия. Ночью узники увидели, как к святому Акакию явились светлые юноши и служили ему, омывая его раны и принося пищу. Через семь дней Вивиан вновь призвал святого Акакия и был поражен его цветущим видом. Заподозрив, что темничный страж за деньги давал узнику послабление и пищу, он призвал стража для строгого допроса. Не поверив его ответам, Вивиан подверг сторожа избиению. Тогда святой Акакий сам ответил Вивиану: "Крепость и сила мне даны от Господа Иисуса Христа, Который исцелил мои раны". Вивиан в бешеном гневе велел бить мученика по лицу и сокрушить ему зубы за непрошеные речи. Стремясь еще более увеличить и продолжить мучения святого Акакия, Вивиан отослал его к правителю Флаккину с письмом. Но, прочитав письмо, Флаккин возмутился, что Вивиан так долго и жестоко мучил воина, имевшего почетное звание центуриона, и приказал без промедления обезглавить мученика. На месте казни святой Акакий возвел очи к небесам, воздав Богу благодарение за то, что сподобился принять за Него мученическую кончину, потом со спокойной радостью преклонил голову под меч. Это произошло в 303 году. При Константине Великом мощи святого мученика Акакия покоились в Константинополе в храме, построенном в его честь, впоследствии они были перенесены в Калабрию, в город Сцилляцию. Святой мученик Акакий особенно помогает обращающимся к нему с молитвой в борьбе с плотью, что испытал на себе святой Епифаний, ученик святого Андрея юродивого.
См. также: "Страдание святого мученика Акакия" в изложении свт. Димитрия Ростовского.