Канон святому апостолу Титу

Припев: Святы́й апо́столе Ти́те, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 07 сентября (25 августа ст. ст.)

Глас 4.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Отве́рзу уста́ моя́, и напо́лнятся Ду́ха, и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, и явлю́ся, све́тло торжеству́я, и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

Вся́кими дарова́ньми обогати́вши тя́ благода́ть Ду́ха, пропове́дника боже́ственна апо́стола, в концы́ пропове́дающа, посла́ Сло́ва воплоще́ние, Ти́те пресла́вне.

Зарю́ боже́ственныя благода́ти прие́мь, облиста́л еси́, я́ко со́лнце, прему́дре, су́щим во тме́ душа́м, я́же просвети́л еси́, изыма́я неве́дения, пре́лести рабо́ты избавля́я, блаже́нне.

Сы́й испо́лнен даро́в духо́вных, Па́вел прему́дрый на тя́ рукоположе́ние возлага́ет и служи́теля, и боже́ственна ученика́, и ве́ры пропове́дника устроя́ет, Ти́те пречу́дне.

Богоро́дичен: Избавля́я мирски́я концы́ пре́лести, возсия́ от Твоего́ чре́ва Госпо́дь, Богоневе́сто, Его́же моли́ всегда́ спасти́ ве́рою Тя́, Де́во, чту́щия.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Не му́дростию, и си́лою, и бога́тством хва́лимся, но Тобо́ю, О́тчею ипоста́сною Му́дростию, Христе́: не́сть бо свя́т, па́че Тебе́, Человеколю́бче.

Не му́дростию объюро́ди то́й внима́ющия, но ра́зумом и́стины ослепле́ние, блаже́нне, ду́ш отгна́л еси́, притека́ющих к тебе́.

Олядене́вшую безбо́жия те́рнием бразду́, всенасле́дие язы́к, серпо́м боже́ственным очи́стил еси́, ра́зума се́мена насе́яв.

Еди́но пропове́дая в Тре́х Ли́цах Божество́, отгна́л еси́ мглу́ многобо́жия, блаже́нне, к боже́ственному ра́зуму приводя́ концы́.

Богоро́дичен: Святе́йшу а́нгелов и всея́ тва́ри вы́шшу, из Тебе́ пло́тию Роди́выйся Тя́ соде́ла, те́мже Тя́, я́ко Влады́чицу все́х, почита́ем.

Седа́лен, гла́с 8.

Я́коже звезда́ с со́лнцем, ходи́л еси́, пресла́вне Ти́те, с Па́влом, я́ве зе́млю просвети́сте и тму́ разори́сте, в Кри́тстем же о́строве заше́д, блаже́нне, сме́ртию, все́м незаходи́мы оста́вил еси́, я́ко зари́, богому́дре, твоя́ боле́зни и словеса́, и́миже просве́щшеся, благоче́стно тя́ чти́м и согла́сно вопие́м ти́: моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние пода́ти чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Богоро́дичен: Я́ко Всенепоро́чная Неве́сто Творцу́, я́ко неискусому́жная Ма́ти Изба́вителя, прия́телище я́ко су́щи Уте́шителя, Препе́тая, беззако́нию мя́ су́ща скве́рное оби́телище и бесо́м игра́лище в ра́зуме бы́вша, потщи́ся от те́х злоде́йства мя́ изба́вити и све́тлое жили́ще доброде́телей соверши́, Светоно́сная, Нетле́нная, отжени́ о́блак страсте́й и Вы́шняго прича́стия сподо́би и Све́та невече́рняго моли́твами Твои́ми.

Крестобогоро́дичен: А́гнца и Па́стыря и Изба́вителя, А́гница зря́щи на Кресте́, восклица́ше, пла́чущи, и, го́рько рыда́ющи, вопия́ше: ми́р у́бо ра́дуется, прие́мля Тобо́ю избавле́ние, утро́ба же Моя́ гори́т, зря́щи Твое́ распя́тие, е́же терпи́ши за милосе́рдие ми́лости. Долготерпели́ве Го́споди, ми́лости бе́здно и исто́чниче неисчерпа́емый, умилосе́рдися и да́руй согреше́ний оставле́ние, ве́рою пою́щим Боже́ственныя Стра́сти Твоя́.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́ во о́блаце ле́гце, прии́де Иису́с Пребоже́ственный, Нетле́нною Дла́нию и спасе́ зову́щия: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

От сокро́вищ неистощи́мых поче́рп, всему́дре, жа́дныя ра́зумы бога́тства и́стиннаго насы́тил еси́ и умерщвле́нная сердца́ оживи́л еси́, неразу́мия отгоня́я мглу́, всесла́вне.

Па́влова тя́ мре́жа промышле́нием благода́ти уловля́ет, Ти́те, хотя́ща усе́рдно по́слежде твое́ю у́дицею сло́ва язы́ки премно́гия извлещи́ от ле́стныя глубины́ ко благоче́стию.

Сла́вному, я́коже а́гня, боже́ственному Па́влу после́дуя, тя́жкия от среды́ во́лки, богогла́се, отгна́л еси́, и́дольския же хра́мы на зе́млю низве́ргл еси́ и хра́мы Бо́гу земноро́дныя сотвори́л еси́.

Богоро́дичен: Свята́я Богоро́дица, се́нь нескве́рная, Све́та две́рь, трапе́за и ру́чка всезлата́я, несеко́мая гора́ и присе́нная, я́ко вмести́вшая Соде́теля, ублажа́ется.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Нечести́вии не у́зрят сла́вы Твоея́, Христе́, но мы́ Тя́, Единоро́дне, Оте́ческия сла́вы Сия́ние Божества́, от но́щи у́тренююще, воспева́ем Тя́, Человеколю́бче.

Смердя́щую уста́вил еси́ зло́бы я́зву язы́ком, блаже́нне, ду́ш, сла́дкою со́лию боже́ственных слове́с твои́х, я́коже вра́чь изря́ден и я́ко благода́ти служи́тель.

Па́вла веле́нием повину́яся кро́тко, с ни́м поднебе́сную обхо́диши, прему́дре, сло́во ра́зума благовеству́я, богопропове́дниче всече́стне.

Равноде́тельна, Единопресто́льна Сло́ва Отцу́ науча́я, я́коже му́др, богогла́се, повину́л еси́ суему́дрыя и́дольскую всю́ ле́сть отри́нути.

Богоро́дичен: Чи́стую чи́стым почти́м умо́м, добро́ту Иа́ковлю, Боже́ственными дея́ньми удобря́еми, благоче́стно воспое́м, я́ко Ма́терь Бо́га на́шего.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди, Це́рковь вопие́т Ти́, от бесо́вския кро́ве очи́щшися, ра́ди ми́лости от ре́бр Твои́х исте́кшею кро́вию.

Па́вел, ми́ра невече́рнее со́лнце, тя́, я́коже зарю́, испуща́ет светолу́чну, блаже́нне, я́же во тме́ неразу́мия седя́щая сердца́ просвеща́юща.

Во́д живото́чных сы́й испо́лнен, струя́ми Боже́ственных уче́ний пото́ки, блаже́нне, неразу́мия потопля́еши, напоя́я язы́ков совокупле́ния.

Богоро́дичен: Пою́т ро́ди родо́в Тя́, Всепе́тая: препе́тое бо Сло́во Бо́жие родила́ еси́ па́че сло́ва, Его́же сла́вят и челове́честии и а́нгельстии чи́ни.

Конда́к, гла́с 2.

Па́влов яви́вся собесе́дник, апо́столе, с ни́м на́м сло́во предвозвести́л еси́ Боже́ственныя благода́ти, тайноглаго́льниче Ти́те приснопа́мятне. Сего́ ра́ди вопие́м ти́: не преста́й моля́ся о все́х на́с.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Спасы́й во огни́ авраа́мския Твоя́ о́троки и халде́и уби́в, я́же Пра́вда пра́ведно уловля́ше, препе́тый Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.

Еди́но Божество́ пе́ти, Еди́но Госпо́дьство чти́ти Ти́т науча́я челове́ки, многобо́жнаго неи́стовства измени́ благоче́стно взыва́ющия: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Умерщвле́нныя душе́ю, безду́шную чту́щия ве́щь, умерщвле́ннаго на́с ра́ди Животода́вца Бо́га позна́ша, тобо́ю наказу́еми, учениче́ и тайновеща́телю неизрече́нных.

Я́ко и́стины служи́тель, лжи́ отгони́тель яви́лся еси́ и, я́ко Па́влов учени́к, гоне́ния и беды́ претерпе́л еси́, с ни́м поя́, сла́вне: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Испещре́на доброде́тельми, Всецарю́ предста́ла еси́ одесну́ю, от Твои́х воплоще́на крове́й, Безневе́стная, приле́жно моля́щи изба́витися на́м от вся́кия ну́жды.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: О́троки благочести́выя в пещи́ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ е́сть, тогда́ у́бо образу́емое, ны́не же де́йствуемое, вселе́нную всю́ воздвиза́ет пе́ти Тебе́: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Кропле́нием крове́й твои́х угасе́ о́гнь пре́лести чужди́й, неду́зи отгна́шася, де́мони исчезо́ша к Бо́гу мольбо́ю твое́ю, Ти́те апо́столе. Те́м тя́, я́ко уго́дника боже́ственна Всецаря́ Христа́, восхваля́ем.

Ве́сь Бо́гу освяще́н и Боже́ственными укра́шен, Ти́те, благода́тьми, сло́во спаси́тельное все́м уясни́л еси́, безслове́сия, всему́дре, на́с изба́вльшее, ве́рою и́стинною благосло́вящих и превознося́щих Христа́ во ве́ки.

Све́та чисте́йшее прия́телище бы́в, просвети́л еси́ подсо́лнечную Боже́ственными сия́ньми, Ти́те досточу́дне, и омрачи́л еси́ сопротивле́ния беззако́ннующих вра́г, Го́спода поя́ и превознося́ во вся́ ве́ки.

Богоро́дичен: Ору́жие, дре́вле обраща́емое, плещи́, Де́во, ны́не мне́ дае́т, я́ко Сло́во родила́ еси́, пло́тию обложе́но и во двою́ естеству́ разумева́емо, Его́же трепе́щут а́нгельстии чи́ни и славосло́вят земни́и во ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Е́ва у́бо неду́гом преслуша́ния кля́тву всели́ла е́сть, Ты́ же, Де́во Богоро́дице, прозябе́нием чревоноше́ния ми́рови благослове́ние процвела́ еси́. Те́м Тя́ вси́ велича́ем.

Всю́ твою́ ко Изба́вителю нося́ и любо́вь и наде́жду, влече́т спу́тника Па́вел, с тобо́ю свяще́нное Ева́нгелие язы́ком пропове́дуя, апо́столе. Те́мже с ни́м тя́ почита́ем.

Неду́ги отго́ниши ве́рных, де́моны прогоня́еши Боже́ственною благода́тию. Кри́т, вели́кий гра́д, первопресто́льника тя́ стяжа́ боже́ственна, свети́льника же и зарю́ небе́сную, Ти́те богому́дре и достохва́льне.

Я́ко со́лнце, возсия́ на́м па́мять твоя́, заря́ми духо́вными всесве́тло укра́шена, о́блаки ду́ш отгоня́щи, ю́же ве́рою творя́щия на́с сохраня́й, Ти́те всеблаже́нне и достохва́льне.

Богоро́дичен: Плени́цы прегреше́ний мои́х, Чи́стая, разреши́ хода́тайством Твои́м, Всенепоро́чная, разори́ тму́ души́ моея́, бу́рю страсте́й мои́х ути́ши, всу́е борю́щия мя́ сокруши́ и спаси́ мя, Влады́чице Присноде́во.

Свети́лен.

Све́та прия́телища, непреме́нныя зари́ невече́рняго дне́, светолу́чныя мо́лнии, Варфоломе́я и Ти́та, ве́рнии, сла́вим вси́.

Богоро́дичен: Кре́пким Твои́м покро́вом от наве́та вра́жия на́с, Чи́стая, Твоя́ рабы́, сохрани́ вся́ невре́дны: Тя́ бо и́мамы еди́ну прибе́жище в напа́стех.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Ѿве́рзꙋ ᲂу҆ста̀ моѧ̑, и҆ напо́лнѧтсѧ дх҃а, и҆ сло́во ѿры́гнꙋ цр҃и́цѣ мт҃ри, и҆ ꙗ҆влю́сѧ, свѣ́тлѡ торжествꙋ́ѧ, и҆ воспою̀, ра́дꙋѧсѧ тоѧ̀ чꙋдеса̀.

Всѧ́кими дарова́ньми ѡ҆богати́вши тѧ̀ бл҃года́ть дх҃а, проповѣ́дника бж҃е́ственна а҆пⷭ҇ла, въ концы̀ проповѣ́дающа посла̀ сло́ва воплоще́нїе, ті́те пресла́вне.

Зарю̀ бжⷭ҇твенныѧ бл҃года́ти прїе́мь, ѡ҆блиста́лъ є҆сѝ ꙗ҆́кѡ со́лнце, премꙋ́дре, сꙋ́щымъ во тмѣ̀ дꙋша́мъ, ꙗ҆̀же просвѣти́лъ є҆сѝ, и҆з̾има́ѧ невѣ́дѣнїѧ, пре́лести рабо́ты и҆збавлѧ́ѧ, бл҃же́нне.

Сы́й и҆спо́лненъ дарѡ́въ дꙋхо́вныхъ па́ѵелъ премꙋ́дрый, на тѧ̀ рꙋкоположе́нїе возлага́етъ: и҆ слꙋжи́телѧ и҆ бж҃е́ственна ᲂу҆ч҃ника̀, и҆ вѣ́ры проповѣ́дника ᲂу҆строѧ́етъ, ті́те пречꙋ́дне.

Бг҃оро́диченъ: И҆збавлѧ́ѧ мїрскі̑ѧ концы̀ пре́лести, возсїѧ̀ ѿ твоегѡ̀ чре́ва гдⷭ҇ь, бг҃оневѣ́сто: є҆го́же молѝ всегда̀ спастѝ, вѣ́рою тѧ̀, дв҃о, чтꙋ́щыѧ.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Не мꙋ́дростїю, и҆ си́лою, и҆ бога́тствомъ хва́лимсѧ, но тобо́ю, ѻ҆́ч҃ею ѵ҆поста́сною мꙋ́дростїю, хрⷭ҇тѐ, нѣ́сть бо свѧ́тъ, па́че тебє̀, чл҃вѣколю́бче.

Не мꙋ́дростїю ѡ҆б̾юро́ди то́й внима́ющыѧ, но ра́зꙋмомъ и҆́стины ѡ҆слѣпле́нїе, блаже́нне, дꙋ́шъ, ѿгна́лъ є҆сѝ, притека́ющихъ къ тебѣ̀.

Ѡ҆лѧденѣ́вшꙋю безбо́жїѧ те́рнїемъ браздꙋ̀, всенаслѣ́дїе ꙗ҆зы̑къ, серпо́мъ бжⷭ҇твеннымъ ѡ҆чи́стилъ є҆сѝ, ра́зꙋма сѣ́мена насѣ́ѧвъ.

Є҆ди́но проповѣ́даѧ въ тре́хъ ли́цахъ бж҃ество̀, ѿгна́лъ є҆сѝ мглꙋ̀ многобо́жїѧ, блаже́нне, къ бжⷭ҇твенномꙋ ра́зꙋмꙋ приводѧ̀ концы̀.

Бг҃оро́диченъ: Ст҃ѣ́йшꙋ а҆́гг҃лѡвъ, и҆ всеѧ̀ тва́ри вы́шшꙋ, и҆зъ тебє̀ пло́тїю роди́выйсѧ тѧ̀ содѣ́ла: тѣ́мже тѧ̀ ꙗ҆́кѡ влⷣчцꙋ всѣ́хъ почита́емъ.

Сѣда́ленъ, гла́съ и҃.

Ꙗ҆́коже ѕвѣзда̀ съ со́лнцемъ, ходи́лъ є҆сѝ, пресла́вне ті́те, съ па́ѵломъ, ꙗ҆́вѣ зе́млю просвѣти́сте, и҆ тмꙋ̀ разори́сте, въ кри́тстѣмъ же ѻ҆́стровѣ заше́дъ, блаже́нне, сме́ртїю, всѣ̑мъ незаходи́мы ѡ҆ста́вилъ, є҆сѝ ꙗ҆́кѡ зари̑, бг҃омꙋ́дре, твоѧ̑ болѣ̑зни и҆ словеса̀, и҆́миже просвѣ́щшесѧ благоче́стнѡ тѧ̀ чти́мъ, и҆ согла́снѡ вопїе́мъ тѝ: молѝ хрⷭ҇та̀ бг҃а, грѣхѡ́въ ѡ҆ставле́нїе пода́ти чтꙋ́щымъ любо́вїю свѧтꙋ́ю па́мѧть твою̀.

Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́кѡ всенепоро́чнаѧ невѣ́сто творцꙋ̀, ꙗ҆́кѡ неискꙋсомꙋ́жнаѧ мт҃и и҆зба́вителѧ, прїѧ́телище ꙗ҆́кѡ сꙋ́щи ᲂу҆тѣ́шителѧ, препѣ́таѧ, беззако́нїю мѧ̀ сꙋ́ща скве́рное ѻ҆би́телище, и҆ бѣсѡ́мъ и҆гра́лище въ ра́зꙋмѣ бы́вша, потщи́сѧ ѿ тѣ́хъ ѕлодѣ́йства мѧ̀ и҆зба́вити: и҆ свѣ́тлое жили́ще добродѣ́телей совершѝ, свѣтоно́снаѧ, нетлѣ́ннаѧ: ѿженѝ ѻ҆́блакъ страсте́й, и҆ вы́шнѧгѡ прича́стїѧ сподо́би, и҆ свѣ́та невече́рнѧгѡ моли́твами твои́ми.

Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: А҆́гнца и҆ па́стырѧ и҆ и҆зба́вителѧ а҆́гница зрѧ́щи на крⷭ҇тѣ̀, восклица́ше пла́чꙋщи, и҆ го́рькѡ рыда́ющи, вопїѧ́ше: мі́ръ ᲂу҆́бѡ ра́дꙋетсѧ, прїе́млѧ тобо́ю и҆збавле́нїе, ᲂу҆тро́ба же моѧ̀ гори́тъ, зрѧ́щи твоѐ распѧ́тїе, є҆́же терпи́ши за милосе́рдїе ми́лости. долготерпѣли́ве гдⷭ҇и, ми́лости бе́здно, и҆ и҆сто́чниче неисчерпа́емый, ᲂу҆милосе́рдисѧ и҆ да́рꙋй согрѣше́нїй ѡ҆ставле́нїе, вѣ́рою пою́щымъ бжⷭ҇твєнныѧ стрⷭ҇ти твоѧ̑.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Сѣдѧ́й въ сла́вѣ на прⷭ҇то́лѣ бжⷭ҇тва̀, во ѻ҆́блацѣ ле́гцѣ прїи́де і҆и҃съ пребжⷭ҇твенный, нетлѣ́нною дла́нїю, и҆ спасѐ зовꙋ́щыѧ: сла́ва, хрⷭ҇тѐ, си́лѣ твое́й.

Ѿ сокро́вищъ неистощи́мыхъ поче́рпъ, всемꙋ́дре, жа̑дныѧ ра́зꙋмы бога́тства и҆́стиннагѡ насы́тилъ є҆сѝ, и҆ ᲂу҆мерщвлє́ннаѧ сердца̀ ѡ҆живи́лъ є҆сѝ, неразꙋ́мїѧ ѿгонѧ́ѧ мглꙋ̀, всесла́вне.

Па́ѵлова тѧ̀ мре́жа промышле́нїемъ благода́ти, ᲂу҆ловлѧ́етъ, ті́те, хотѧ́ща ᲂу҆се́рднѡ по́слѣжде твое́ю ᲂу҆́дицею сло́ва, ꙗ҆зы́ки премнѡ́гїѧ и҆звлещѝ ѿ ле́стныѧ глꙋбины̀ ко благоче́стїю.

Сла́вномꙋ ꙗ҆́коже а҆́гнѧ бжⷭ҇твенномꙋ па́ѵлꙋ послѣ́дꙋѧ, тѧ́жкїѧ ѿ среды̀ во́лки, бг҃огла́се, ѿгна́лъ є҆сѝ: і҆́дѡльскїѧ же хра́мы на зе́млю низве́рглъ є҆сѝ, и҆ хра́мы бг҃ꙋ земнорѡ́дныѧ сотвори́лъ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Ст҃а́ѧ бцⷣа, сѣ́нь нескве́рнаѧ, свѣ́та две́рь, трапе́за и҆ рꙋ́чка всезлата́ѧ, несѣко́маѧ гора̀ и҆ присѣ́ннаѧ, ꙗ҆́кѡ вмѣсти́вшаѧ содѣ́телѧ, ᲂу҆блажа́етсѧ.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Нечести́вїи не ᲂу҆́зрѧтъ сла́вы твоеѧ̀, хрⷭ҇тѐ, но мы̀ тѧ̀, є҆диноро́дне, ѻ҆ч҃ескїѧ сла́вы сїѧ́нїе бжⷭ҇тва̀, ѿ но́щи ᲂу҆́тренююще, воспѣва́емъ тѧ̀, чл҃вѣколю́бче.

Смердѧ́щꙋю ᲂу҆ста́вилъ є҆сѝ ѕло́бы ꙗ҆́звꙋ, ꙗ҆зы́кѡмъ, бл҃же́нне, дꙋ́шъ, сла́дкою со́лїю бжⷭ҇твенныхъ слове́съ твои́хъ, ꙗ҆́коже вра́чь и҆зрѧ́денъ, и҆ ꙗ҆́кѡ бл҃года́ти слꙋжи́тель.

Па́ѵла велѣ́нїємъ повинꙋ́ѧсѧ кро́ткѡ, съ ни́мъ поднбⷭ҇нꙋю ѡ҆бхо́диши, премꙋ́дре, сло́во ра́зꙋма благовѣствꙋ́ѧ, бг҃опроповѣ́дниче всече́стне.

Равнодѣ́тельна, є҆динопресто́льна, сло́ва ѻ҆ц҃ꙋ̀ наꙋча́ѧ, ꙗ҆́коже мꙋ́дръ, бг҃огла́се, повинꙋ́лъ є҆сѝ сꙋемꙋ̑дрыѧ, і҆́дѡльскꙋю всю̀ ле́сть ѿри́нꙋти.

Бг҃оро́диченъ: Чтⷭ҇ꙋю чи́стымъ почти́мъ ᲂу҆мо́мъ, добро́тꙋ і҆а́кѡвлю, бжⷭ҇твенными дѣѧ́ньми ᲂу҆добрѧ́еми, благоче́стнѡ воспое́мъ, ꙗ҆́кѡ мт҃рь бг҃а на́шегѡ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Пожрꙋ́ ти со гла́сомъ хвале́нїѧ, гдⷭ҇и, цр҃ковь вопїе́тъ тѝ, ѿ бѣсо́вскїѧ кро́ве ѡ҆чи́щшисѧ, ра́ди ми́лости ѿ ре́бръ твои́хъ и҆сте́кшею кро́вїю.

Па́ѵелъ мі́ра невече́рнее со́лнце, тѧ̀ ꙗ҆́коже зарю̀ и҆спꙋща́етъ свѣтолꙋ́чнꙋ, блаже́нне, ꙗ҆́же во тмѣ̀ неразꙋ́мїѧ сѣдѧ́щаѧ сердца̀ просвѣща́юща.

Во́дъ живото́чныхъ сы́й и҆спо́лненъ, стрꙋѧ́ми бжⷭ҇твенныхъ ᲂу҆че́нїй пото́ки, блаже́нне, неразꙋ́мїѧ потоплѧ́еши, напоѧ́ѧ ꙗ҆зы́кѡвъ совокꙋплє́нїѧ.

Бг҃оро́диченъ: Пою́тъ ро́ди родѡ́въ тѧ̀, всепѣ́таѧ: препѣ́тое бо сло́во бж҃їе родила̀ є҆сѝ па́че сло́ва, є҆го́же сла́вѧтъ и҆ человѣ́честїи и҆ а҆́гг҃льстїи чи́ни.

Конда́къ, гла́съ в҃.

Па́ѵловъ ꙗ҆ви́всѧ собесѣ́дникъ, а҆пⷭ҇ле, съ ни́мъ на́мъ сло́во предвозвѣсти́лъ є҆сѝ бжⷭ҇твенныѧ благода́ти, тайноглаго́льниче ті́те приснопа́мѧтне. сегѡ̀ ра́ди вопїе́мъ тѝ: не преста́й молѧ́сѧ ѡ҆ всѣ́хъ на́съ.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Спасы́й во ѻ҆гнѝ а҆враа̑мскїѧ твоѧ̑ ѻ҆́троки, и҆ халдє́и ᲂу҆би́въ, ꙗ҆̀же пра́вда пра́веднѡ ᲂу҆ловлѧ́ше: препѣ́тый гдⷭ҇и, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Є҆ди́но бжⷭ҇тво̀ пѣ́ти, є҆ди́но гдⷭ҇ьство чти́ти, ті́тъ наꙋча́ѧ человѣ́ки, многобо́жнагѡ неи́стовства и҆змѣнѝ благоче́стнѡ взыва́ющыѧ: бл҃гослове́нъ бг҃ъ ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Оу҆мерщвлє́нныѧ дꙋше́ю, бездꙋ́шнꙋю чтꙋ́щыѧ ве́щь, ᲂу҆мерщвле́ннаго на́съ ра́ди животода́вца бг҃а позна́ша, тобо́ю наказꙋ́еми, ᲂу҆ченичѐ, и҆ тайновѣща́телю неизрече́нныхъ.

Ꙗ҆́кѡ и҆́стины слꙋжи́тель, лжѝ ѿгони́тель ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ, и҆ ꙗ҆́кѡ па́ѵловъ ᲂу҆чени́къ, гонє́нїѧ и҆ бѣды̑ претерпѣ́лъ є҆сѝ, съ ни́мъ поѧ̀, сла́вне: бл҃гослове́нъ бг҃ъ ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Бг҃оро́диченъ: И҆спещре́на добродѣ́тельми, всецр҃ю̀ предста́ла є҆сѝ ѡ҆деснꙋ́ю, ѿ твои́хъ воплоще́на крове́й, безневѣ́стнаѧ, прилѣ́жнѡ молѧ́щи, и҆зба́витисѧ на́мъ ѿ всѧ́кїѧ нꙋ́жды.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Ѻ҆́троки бл҃гочести̑выѧ въ пещѝ ржⷭ҇тво̀ бг҃оро́дичо спасло̀ є҆́сть, тогда̀ ᲂу҆́бѡ ѡ҆бразꙋ́емое, ны́нѣ же дѣ́йствꙋемое, вселе́ннꙋю всю̀ воздвиза́етъ пѣ́ти тебѣ̀: гдⷭ҇а по́йте дѣла̀, и҆ превозноси́те є҆го̀ во всѧ̑ вѣ́ки.

Кропле́нїемъ крове́й твои́хъ ᲂу҆гасѐ ѻ҆́гнь пре́лести чꙋжді́й, недꙋ́зи ѿгна́шасѧ, де́мѡни и҆счезо́ша, къ бг҃ꙋ мольбо́ю твое́ю, ті́те а҆пⷭ҇ле. тѣ́мъ тѧ̀, ꙗ҆́кѡ ᲂу҆го́дника бж҃е́ственна всецр҃ѧ̀ хрⷭ҇та̀, восхвалѧ́емъ.

Ве́сь бг҃ꙋ ѡ҆свѧще́нъ, и҆ бжⷭ҇твенными ᲂу҆кра́шенъ, ті́те, бл҃года́тьми, сло́во спаси́тельное всѣ̑мъ ᲂу҆ѧсни́лъ є҆сѝ, безслове́сїѧ, всемꙋ́дре, на́съ и҆зба́вльшее, вѣ́рою и҆́стинною бл҃госло́вѧщихъ, и҆ превозносѧ́щихъ хрⷭ҇та̀ во вѣ́ки.

Свѣ́та чистѣ́йшее прїѧ́телище бы́въ, просвѣти́лъ є҆сѝ подсо́лнечнꙋю бжⷭ҇твенными сїѧ́ньми, ті́те досточꙋ́дне: и҆ ѡ҆мрачи́лъ є҆сѝ сопротивлє́нїѧ беззако́ннꙋющихъ вра̑гъ, гдⷭ҇а поѧ̀ и҆ превозносѧ̀ во всѧ̑ вѣ́ки.

Бг҃оро́диченъ: Ѻ҆рꙋ́жїе дре́вле ѡ҆браща́емое, плещѝ, дв҃о, ны́нѣ мнѣ̀ дае́тъ, ꙗ҆́кѡ сло́во родила̀ є҆сѝ пло́тїю ѡ҆бложе́но, и҆ во двою̀ є҆стєствꙋ̀ разꙋмѣва́емо: є҆гѡ́же трепе́щꙋтъ а҆́гг҃льстїи чи́ни, и҆ славосло́вѧтъ земні́и во вѣ́ки.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Є҆́ѵа ᲂу҆́бѡ недꙋ́гомъ преслꙋша́нїѧ клѧ́твꙋ всели́ла є҆́сть: ты́ же, дв҃о бцⷣе, прозѧбе́нїемъ чревоноше́нїѧ, мі́рови благослове́нїе процвѣла̀ є҆сѝ. тѣ́мъ тѧ̀ всѝ велича́емъ.

Всю̀ твою̀ ко и҆зба́вителю носѧ̀, и҆ любо́вь и҆ наде́ждꙋ, влече́тъ спꙋ́тника па́ѵелъ, съ тобо́ю свѧще́нное є҆ѵⷢ҇лїе ꙗ҆зы́кѡмъ проповѣ́дꙋѧ, а҆пⷭ҇ле. тѣ́мже съ ни́мъ тѧ̀ почита́емъ.

Недꙋ́ги ѿго́ниши вѣ́рныхъ, де́мѡны прогонѧ́еши бж҃е́ственною бл҃года́тїю. кри́тъ вели́кїй гра́дъ первопресто́льника тѧ̀ стѧжа̀ бжⷭ҇твенна, свѣти́льника же и҆ зарю̀ небе́снꙋю, ті́те бг҃омꙋ́дре и҆ достохва́льне.

Ꙗ҆́кѡ со́лнце возсїѧ̀ на́мъ па́мѧть твоѧ̀, зарѧ́ми дꙋхо́вными всесвѣ́тлѡ ᲂу҆кра́шена, ѻ҆́блаки дꙋ́шъ ѿгонѧ́щи: ю҆́же вѣ́рою творѧ́щыѧ на́съ сохранѧ́й, ті́те всеблаже́нне и҆ достохва́льне.

Бг҃оро́диченъ: Плени̑цы прегрѣше́нїй мои́хъ, чⷭ҇таѧ, разрѣшѝ хода́тайствомъ твои́мъ, всенепоро́чнаѧ, разорѝ тмꙋ̀ дꙋшѝ моеѧ̀, бꙋ́рю страсте́й мои́хъ ᲂу҆ти́ши, всꙋ́е борю́щыѧ мѧ̀ сокрꙋшѝ, и҆ спаси́ мѧ, влⷣчце приснодв҃о.

Свѣти́ленъ.

Свѣ́та прїѧ́тєлища, непремѣ̑нныѧ зарѝ невече́рнѧгѡ днѐ, свѣтолꙋ̑чныѧ мѡ́лнїи, варѳоломе́а и҆ ті́та вѣ́рнїи сла́вимъ всѝ.

Бг҃оро́диченъ: Крѣ́пкимъ твои́мъ покро́вомъ ѿ навѣ́та вра́жїѧ на́съ, чⷭ҇таѧ, твоѧ̑ рабы̑ сохранѝ всѧ̑ невре́дны: тѧ́ бо и҆́мамы є҆ди́нꙋ прибѣ́жище въ напа́стехъ.

Жизнь и труды апостолов – Святой апостол Тит

Апо­стол от 70-ти Тит был уро­же­нец ост­ро­ва Кри­та, сын знат­ных языч­ни­ков. В мо­ло­дых го­дах он вни­ма­тель­но изу­чал эл­лин­скую фило­со­фию и древ­них по­этов. За­ни­ма­ясь на­у­ка­ми, Тит про­во­дил жизнь доб­ро­де­тель­ную, не пре­да­ва­ясь по­ро­кам и стра­стям, свой­ствен­ным боль­шин­ству языч­ни­ков. Он со­блю­дал дев­ствен­ность, как за­сви­де­тель­ство­вал о нем свя­щен­но­му­че­ник Иг­на­тий Бо­го­но­сец (па­мять 20 де­каб­ря). За та­кую жизнь Гос­подь не оста­вил его без Сво­ей по­мо­щи. В два­дца­ти­лет­нем воз­расте свя­той Тит во сне услы­шал го­лос, вну­шав­ший ему оста­вить эл­лин­скую пре­муд­рость, не да­ю­щую ду­ше спа­се­ния, но ис­кать той, ко­то­рая спа­са­ет. По­сле это­го сна свя­той Тит ждал еще один год, не бу­дет ли ему еще по­доб­но­го ве­ле­ния и, дей­стви­тель­но, ему бы­ло ука­за­но озна­ко­мить­ся с уче­ни­ем Бо­жи­их про­ро­ков. Пер­вое, что ему до­ве­лось про­чи­тать, бы­ла Кни­га про­ро­ка Ис­а­ии. От­крыв ее на 47 гла­ве, он был по­ра­жен сло­ва­ми, ска­зан­ны­ми как бы про его соб­ствен­ное ду­хов­ное со­сто­я­ние.

Ко­гда до Кри­та до­шел слух о по­явив­шем­ся в Па­ле­стине Ве­ли­ком Про­ро­ке и о чу­де­сах, тво­ри­мых Им, пра­ви­тель ост­ро­ва Кри­та, род­ной дя­дя Ти­та, по­слал его ту­да. Этот Про­рок был Сам Гос­подь Иисус Хри­стос, во­пло­тив­ший­ся от Пре­свя­той Де­вы Ма­рии и при­шед­ший в мир для ис­куп­ле­ния ро­да че­ло­ве­че­ско­го от тя­го­тев­ше­го над ним пер­во­род­но­го гре­ха. Свя­той Тит в Иеру­са­ли­ме уви­дел Гос­по­да; слу­шал Его про­по­ведь и уве­ро­вал в Него. Он был сви­де­те­лем Крест­ных стра­да­ний и смер­ти Спа­си­те­ля, Его слав­но­го Вос­кре­се­ния и Воз­не­се­ния на Небо. В день Пя­ти­де­сят­ни­цы бу­ду­щий апо­стол слы­шал, стоя в на­ро­де, как 12 апо­сто­лов по­сле со­ше­ствия на них Свя­то­го Ду­ха го­во­ри­ли раз­ны­ми язы­ка­ми, в том чис­ле на язы­ке кри­тян (Деян.2:11). Свя­той Тит при­нял Кре­ще­ние от апо­сто­ла Пав­ла и сде­лал­ся его бли­жай­шим уче­ни­ком. Он со­про­вож­дал апо­сто­ла Пав­ла в его мис­си­о­нер­ских пу­те­ше­стви­ях, неод­но­крат­но вы­пол­нял его по­ру­че­ния, ка­са­ю­щи­е­ся но­во­устро­ен­ных Церк­вей, и был с ним в Иеру­са­ли­ме. Свя­той Тит был при­чис­лен к 70-ти апо­сто­лам и ру­ко­по­ло­жен апо­сто­лом Пав­лом во епи­ско­па Крит­ско­го. Око­ло 65 го­да, неза­дол­го до вто­ро­го за­то­че­ния, апо­стол Па­вел на­пра­вил пас­тыр­ское по­сла­ние сво­е­му из­бран­ни­ку (Тит.1-3). Ко­гда апо­стол Па­вел как уз­ник был при­ве­зен в Рим на суд ке­са­ря, свя­той Тит оста­вил вре­мен­но свою крит­скую паст­ву и по­шел в Рим по­слу­жить сво­е­му ду­хов­но­му от­цу. По­сле му­че­ни­че­ской кон­чи­ны апо­сто­ла Пав­ла апо­стол Тит вер­нул­ся в глав­ный го­род Кри­та – Гор­ти­ну.

Апо­стол Тит муд­ро управ­лял сво­ей паст­вой и тру­дил­ся над про­све­ще­ни­ем языч­ни­ков све­том ве­ры Хри­сто­вой. Ему был дан от Гос­по­да дар чу­до­тво­ре­ний. Во вре­мя од­но­го из язы­че­ских празд­ни­ков в честь бо­ги­ни Ди­а­ны Тит про­по­ве­до­вал со­брав­шим­ся во мно­же­стве языч­ни­кам. Ко­гда он уви­дел, что они его не слу­ша­ют, он по­мо­лил­ся Гос­по­ду, чтобы Сам Гос­подь по­ка­зал за­блуж­да­ю­щим­ся лю­дям ни­что­же­ство идо­лов. По мо­лит­ве апо­сто­ла Ти­та идол Ди­а­ны на гла­зах у всех упал и раз­бил­ся. В дру­гой раз апо­стол Тит мо­лил­ся, чтобы Гос­подь не до­пу­стил окон­ча­ния по­строй­ки воз­дви­гав­ше­го­ся язы­че­ско­го хра­ма в честь Зев­са, и он раз­ру­шил­ся. Та­ки­ми чу­де­са­ми апо­стол Тит при­вел к ве­ре во Хри­ста мно­гих. Про­све­тив све­том ве­ры и окрест­ные стра­ны, апо­стол Тит мир­но скон­чал­ся в глу­бо­кой ста­ро­сти 94-х лет. Пе­ред смер­тью его ли­цо про­си­я­ло как солн­це. Честная глава апостола хранится в столице Крита – Ираклионе, в соборе святого Тита. Во время турецкого нашествия глава была перевезена в Венецию и лишь в 1966 году, спустя несколько веков, вернулась на родину.

См. так­же: "Свя­той Апо­стол Тит" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.