Канон святому апостолу от 70-ти Анании Дамасскому
Припев: Святы́й апо́столе Анáние, моли́ Бо́га о на́с
Память: 14 октября (01 октября ст. ст.)
Глас 8.
Пе́снь 1.
Ирмо́с: Во́ду проше́д, я́ко су́шу, и еги́петскаго зла́ избежа́в, изра́ильтянин вопия́ше: Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.
Отве́рзем уста́ похва́льная, уясни́м язы́к в па́мяти, вси́ ве́рнии, началопа́стыря Ана́нии и с ни́м Бо́гу на́шему воспои́м.
Жениху́ Пречи́стому невестово́дит нескве́рную неве́сту Ана́ния пресла́вный, Христу́ су́щую зде́ Це́рковь, с не́юже я́сно Бо́гу на́шему воспои́м.
Пе́рвый бы́л еси́ учени́к, но́вому дае́ши прозре́ние ученику́, дре́вле гони́телю, Ана́ние, и песнопое́ши: воспои́м Бо́гу на́шему.
Богоро́дичен: Чи́ни Тя́ а́нгельстии и земны́х ро́ди, Безневе́стная Ма́ти, непреста́нно хва́лят: Зижди́теля бо и́х, я́коже Младе́нца, на объя́тиих Твои́х носи́ла еси́.
Пе́снь 3.
Ирмо́с: Ты́ еси́ утвержде́ние притека́ющих к Тебе́, Го́споди, Ты́ еси́ све́т омраче́нных, и пое́т Тя́ ду́х мо́й.
Повеле́нию после́дуя Учи́теля твоего́, бы́л еси́ архиере́й, страстоте́рпческое же приноше́ние, апо́столе.
Ми́лостива моли́твами твои́ми богоуве́тливыми соде́лай Изба́вителя тебе́ пою́щим, Ана́ние апо́столе.
Все́ тебе́ связа́ зве́ря стремле́ние, Госпо́дь яви́вся, све́том неизрече́нным омрачи́в лице́.
Богоро́дичен: Тя́ вси́ стяжа́хом, прибе́жище и сте́ну на́шу, христиа́не, и Тя́ славосло́вим немо́лчно, Безневе́стная.
Седа́лен, гла́с 8:
Просвеще́н позна́нием боже́ственным, свяще́нник же, и му́ченик Иису́сов, и боже́ственный апо́стол, Ана́ние, бы́л еси́. И иногда́ гони́теля Са́вла нарица́ема, ослепле́на манове́нием вы́шним, сла́вне, в воде́ погрузи́в, богосоде́тельным науче́нием лу́чша его́ показа́л еси́, просвети́теля душа́м на́шим. Сего́ ра́ди вопие́м ти́: моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние дарова́ти честву́ющим любо́вию святу́ю па́мять твою́.
Богоро́дичен: Те́плая предста́тельнице и непобеди́мая, упова́ние изве́стное и непосты́дное, стено́, и покро́ве, и приста́нище прибега́ющим к Тебе́, Присноде́во Чи́стая, Сы́на Твоего́ и Бо́га моли́ со а́нгелы умире́ние да́ти ми́ру, и спасе́ние, и ве́лию ми́лость.
Крестобогоро́дичен: На Кресте́ зря́щи Тя́, Христе́, Ма́ти Твоя́, во́льно посреде́ разбо́йников ви́сяща, растерза́ющися утро́бою, ма́терски глаго́лаше: безгре́шный Сы́не, ка́ко непра́ведно на Кресте́, я́коже злоде́й, пригвожде́н еси́, челове́ческий ро́д хотя́ оживи́ти, я́ко Благоутро́бен?
Пе́снь 4.
Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, смотре́ния Твоего́ та́инство, разуме́х дела́ Твоя́ и просла́вих Твое́ Божество́.
Тобо́ю, Христе́, наказу́емь, страда́льчески побежда́ет сме́рть Ана́ния приснопа́мятный, от Тебе́ по́чести восприима́я.
Учени́к бы́л еси́ гони́маго Сло́ва, приснопа́мятне Ана́ние, и учи́тель богоче́стия гоня́щему.
Яви́ тя́ Госпо́дь Са́влу безоче́сну кры́ющася, и показа́ тя́ хода́тая, Ана́ние, того́ исцеле́ния.
Богоро́дичен: Бо́га, Его́же родила́ еси́, Пречи́стая Де́во, Того́ моли́ от вся́каго обстоя́ния изба́вити вся́ пою́щия Тя́.
Пе́снь 5.
Ирмо́с: Вску́ю мя́ отри́нул еси́ от лица́ Твоего́, Све́те незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тма́ окая́ннаго? Но обрати́ мя́, и к све́ту за́поведей Твои́х пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.
В бу́ри су́щим приста́нище боже́ственное приснотеку́щий Исто́чник показа́ тя́; во тме́ же су́щим зарю́ непристу́пный Све́т соде́ла тя́, Ана́ние блаже́нне, и я́ко ученика́ достоявле́нна, ми́лостивно в тебе́ Воспочива́яй.
Ви́дяй сокрове́нная и пре́жде бытия́ Ве́дый вся́ческая, тебе́, тая́щемуся, тая́щагося со́лнца яви́, иногда́ гони́теля, не по мно́зе вре́мени, разоря́емыя от него́ И́стины, апо́стола.
Постиже́ния коне́ц неизсле́димый Твоего́ строе́ния: те́м бо, Спа́се, стра́шная изничто́жися сме́рть. Сего́ ра́ди Ана́ния я́ко победи́тель и иера́рх за Тя́, ра́дуяся, закала́ется.
Богоро́дичен: Ма́тернее дерзнове́ние е́же к Сы́ну Твоему́ иму́щи, Пречи́стая, сро́днаго промышле́ния е́же о на́с не пре́зри, мо́лимся: я́ко Тебе́ и еди́ну христиа́не ко Влады́це очище́ние ми́лостивно предлага́ем.
Пе́снь 6.
Ирмо́с: Очи́сти мя́, Спа́се, мно́га бо беззако́ния моя́, и из глубины́ зо́л возведи́, молю́ся, к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя́, Бо́же спасе́ния моего́.
Служи́ти навы́к Бо́гу Жи́ву свяще́ннейше, разруши́л еси́ многоча́стное безу́мных злонра́вие, Еди́ному науча́я, Ана́ние, покланя́тися Триипоста́сному Божеству́.
Прие́м в ру́це твои́ церко́вная корми́ла, к Ко́рмчию Христу́ прише́л еси́, апо́столе, и сию́ Ду́хом, я́ко кора́бль боже́ственный, Ана́ние, упра́вил еси́.
Созда́вый пра́вый пу́ть, правоше́ствующему посыла́ему бы́ти сла́вному Твоему́ ученику́ повеле́л еси́, Влады́ко, пра́веднейшаго Твоего́ избра́ния сосу́д открыва́я, моля́щася.
Богоро́дичен: Да изба́вимся от лю́тых прегреше́ний мольба́ми Твои́ми, Богороди́тельнице Чи́стая, и да улучи́м, Пречи́стая, Боже́ственное сия́ние из Тебе́ неизрече́нно Воплоще́ннаго Сы́на Бо́жия.
Конда́к, гла́с 2.
В моли́твах тепле́йший засту́пниче и прося́щим скоре́йший послу́шателю, приими́ моле́ние, Ана́ние, на́ше и Христа́ моли́ поми́ловати ны́, Еди́наго во святы́х Почива́ющаго.
И́кос:
Просвеще́нием сия́ния Твоего́ просвети́в, Христе́ мо́й, мра́к моего́ се́рдца и слепоту́, да́ждь ми́ сло́во похвали́ти чи́стым смы́слом апо́стола богоза́рныя доброде́тели и стра́сти блаже́ннаго: Исто́чник бо Ты́ еси́ му́дрости и Пода́тель благи́х, Многоблагоутро́бне. Те́м, уясни́в язы́к мо́й, пе́сненное приими́ похвале́ние, Еди́не во святы́х почива́яй.
Пе́снь 7.
Ирмо́с: От Иуде́и доше́дше, о́троцы, в Вавило́не иногда́, ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.
Да востру́бит му́дренно богоизбра́нное ста́до благогла́сною трубо́ю страда́ния па́стыря Ана́нии, вопия́ своему́ началопа́стырю Христу́: отце́в на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Да сла́вит тя́, ученика́ Бо́жия, Ана́ние, и иера́рха ве́рна, и свиде́теля Боже́ственных страда́ний, возглаша́ющи, честна́я Це́рковь Христо́ва: отце́в на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Не сме́рти боя́знию, но любо́вию па́ствы скрыва́яся, во́лка, я́коже а́гнца, зря́ укроти́вшася, Ана́ния зовя́ше: отце́в на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Богоро́дичен: От де́вственных ложе́сн вопло́щся, яви́лся еси́, Христе́, на спасе́ние на́ше. Те́мже Твою́ Ма́терь ве́дяще Богоро́дицу, правосла́вно зове́м: отце́в на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Пе́снь 8.
Ирмо́с: Седмери́цею пе́щь халде́йский мучи́тель богочести́вым неи́стовно разжже́, си́лою же лу́чшею спасе́ны сия́ ви́дев, Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.
Стра́нно слы́шати, мня́ше Ана́ния сла́вный, от восхити́тельныя губи́теля ста́да Твоего́ си́лы, Влады́ко, па́че сло́ва премене́ние к па́стырскому чи́ну. Те́м игра́я, вопия́ше: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.
Да ра́дуется дне́сь и да игра́ет ду́хом всесла́вный и блаже́нный гра́д тво́й, твоего́ благополучи́в заступле́ния, сла́вне, и, благодаря́ Спа́са, да вопие́т: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.
Животворя́щим повеле́нием, Ана́ние прече́стне, светотвори́вую Ви́деннаго си́лу Са́влу пропове́дал еси́ и отрази́л еси́ ослепле́ние, враче́вственныя твоя́ возложи́в дла́ни, стре́лы змии́ныя исто́ргл еси́, я́ко чешуи́, вопия́: превозноси́те Христа́ во ве́ки.
Тро́ичен: Трисве́тлое Божество́, Еди́нственную сия́ющую Зарю́, от Еди́наго Триипоста́снаго Естества́, Роди́теля Безнача́льна, Единоесте́ственно же Сло́во О́тчее и сца́рствующаго Единосу́щнаго Ду́ха, о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.
Богоро́дичен: В ну́ждах спаса́ющая и те́пле предста́тельствующая все́м су́щим в печа́ли, Всесвята́я Влады́чице, умилосе́рдися, спаси́ мя́ и лю́те па́дша воздви́гни, ру́ку по́мощи пре́жде конца́ подаю́щи, да не но́щь мя́ сме́ртная обы́мет спя́ща; да Тя́ по до́лгу сла́влю во ве́ки.
Пе́снь 9.
Ирмо́с: Тя́, Неискусобра́чную Ма́терь Бо́га Вы́шняго, Тя́, па́че ума́ ро́ждшую сло́вом вои́стинну Бо́га, вы́шшую пречи́стых си́л, немо́лчными славословле́нии велича́ем.
Разруши́л еси́, всехва́льне, тму́ неве́дения; Све́т же и́стинный возсия́л еси́ Дама́ску Триипоста́сный: но я́ко чадолюби́вый оте́ц и любо́вный пастыренача́льник в правосла́вней ве́ре того́ сохрани́.
Сие́ ле́тное соверша́юще торжество́, прииди́те светоза́рно сия́юще душе́вным досто́инством: Тро́ицы служи́теля же и пропове́дника Ана́нии трисия́нную доброде́тель воспои́м.
О, па́че челове́ча досто́инства твоего́, блаже́нне Ана́ние! Я́ко учени́к бо возлю́блен бы́л еси́, я́ко па́стырь почи́л еси́, и я́ко страда́лец Христу́ спросла́вился еси́, венцы́ му́ченически украша́емь.
Богоро́дичен: Пречи́стая, Всенепоро́чная, сосу́де благово́ния, испроси́ у Христа́, Его́же родила́ еси́, дарова́ти во́инству на́шему на враги́ побе́ду и от рабо́тнаго и́га да́ти осла́бу лю́дем Твои́м: Тя́ бо непреста́нно велича́ем.
Свети́лен.
Дама́ск, апо́столе, ны́не о тебе́ хва́лится, ему́же упространи́л еси́ кре́пость муче́нием, Ана́ние, учи́тель бы́в Христа́ гоня́щему, я́ко учени́к наро́чит Христа́ гони́маго, к Нему́же о на́с моли́ся.
Богоро́дичен: О, та́инств Твои́х! О, чуде́с Твои́х! Ка́ко по рождестве́ Де́ва пребыла́ еси́, я́коже пре́жде рождества́? Ка́ко Бо́га вмести́ла еси́, нигде́же Вмести́маго? Но вои́стинну несказа́нна Твоя́ су́ть вся́, Благослове́нная Де́во Ма́ти, Мари́е.
Пѣ́снь а҃.
І҆рмо́съ: Во́дꙋ проше́дъ, ꙗ҆́кѡ сꙋ́шꙋ, и҆ є҆гѵ́петскагѡ ѕла̀ и҆збѣжа́въ, і҆и҃льтѧнинъ вопїѧ́ше: и҆зба́вителю и҆ бг҃ꙋ на́шемꙋ пои́мъ.
Ѿве́рземъ ᲂу҆ста̀ похва̑льнаѧ, ᲂу҆ѧсни́мъ ѧ҆зы́къ въ па́мѧти всѝ вѣ́рнїи началопа́стырѧ а҆на́нїи, и҆ съ ни́мъ бг҃ꙋ на́шемꙋ воспои́мъ.
Женихꙋ̀ пречⷭ҇томꙋ невѣстово́дитъ нескве́рнꙋю невѣ́стꙋ а҆на́нїа пресла́вный, хрⷭ҇тꙋ̀ сꙋ́щꙋю здѣ̀ цр҃ковь: съ не́юже ꙗ҆́снѡ бг҃ꙋ на́шемꙋ воспои́мъ.
Пе́рвый бы́лъ є҆сѝ ᲂу҆ч҃ни́къ, но́вомꙋ дае́ши прозрѣ́нїе ᲂу҆ч҃никꙋ̀, дре́вле гони́телю, а҆на́нїе, и҆ пѣснопое́ши: воспои́мъ бг҃ꙋ на́шемꙋ.
Бг҃оро́диченъ: Чи́ни тѧ̀ а҆́гг҃льстїи, и҆ земны́хъ ро́ди, безневѣ́стнаѧ мт҃и, непреста́ннѡ хва́лѧтъ: зижди́телѧ бо и҆́хъ, ꙗ҆́коже младе́нца, на ѡ҆б̾ѧ́тїихъ твои́хъ носи́ла є҆сѝ.
Пѣ́снь г҃.
І҆рмо́съ: Ты̀ є҆сѝ ᲂу҆твержде́нїе притека́ющихъ къ тебѣ̀, гдⷭ҇и, ты̀ є҆сѝ свѣ́тъ ѡ҆мраче́нныхъ, и҆ пое́тъ тѧ̀ дꙋ́хъ мо́й.
Повелѣ́нїю послѣ́дꙋѧ ᲂу҆чи́телѧ твоегѡ̀, бы́лъ є҆сѝ а҆рхїере́й, страстоте́рпческое же приноше́нїе а҆пⷭ҇ле.
Ми́лостива моли́твами твои́ми бг҃оꙋвѣ́тливыми содѣ́лай и҆зба́вителѧ, тебѐ пою́щымъ, а҆на́нїе а҆пⷭ҇ле.
Всѐ тебѣ̀ свѧза̀ ѕвѣ́рѧ стремле́нїе гдⷭ҇ь ꙗ҆ви́всѧ, свѣ́томъ неизрече́ннымъ ѡ҆мрачи́въ лицѐ.
Бг҃оро́диченъ: Тѧ̀ всѝ стѧжа́хомъ прибѣ́жище и҆ стѣ́нꙋ на́шꙋ, хрⷭ҇тїа́не: и҆ тѧ̀ славосло́вимъ немо́лчнѡ безневѣ́стнаѧ.
Сѣда́ленъ, гла́съ и҃.
Просвѣще́нъ позна́нїемъ бжⷭ҇твеннымъ свѧще́нникъ же и҆ мꙋ́ченикъ і҆и҃совъ, и҆ бжⷭ҇твенный а҆пⷭ҇лъ а҆на́нїе, бы́лъ є҆сѝ. и҆ и҆ногда̀ гони́телѧ са́ѵла нарица́ема, ѡ҆слѣпле́на манове́нїемъ вы́шнимъ, сла́вне, въ водѣ̀ погрꙋзи́въ, бг҃осодѣ́тельнымъ наꙋче́нїемъ лꙋ́чша є҆го̀ показа́лъ є҆сѝ, просвѣти́телѧ дꙋша́мъ на́шымъ. сегѡ̀ ра́ди вопїе́мъ тѝ: молѝ хрⷭ҇та̀ бг҃а, грѣхѡ́въ ѡ҆ставле́нїе дарова́ти чествꙋ́ющымъ любо́вїю свѧтꙋ́ю па́мѧть твою̀.
Бг҃оро́диченъ: Те́плаѧ предста́тельнице и҆ непобѣди́маѧ, ᲂу҆пова́нїе и҆звѣ́стное, и҆ непосты́дное, стѣно̀ и҆ покро́ве и҆ приста́нище прибѣга́ющымъ къ тебѣ̀ приснодв҃о чⷭ҇таѧ, сн҃а твоего̀ и҆ бг҃а молѝ со а҆́гг҃лы, ᲂу҆мире́нїе да́ти мі́рꙋ, и҆ спасе́нїе, и҆ ве́лїю ми́лость.
Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: На крⷭ҇тѣ̀ зрѧ́щи тѧ̀ хрⷭ҇тѐ, мт҃и твоѧ̀, во́льнѡ посредѣ̀ разбо́йникѡвъ ви́сѧща, растерза́ющисѧ ᲂу҆тро́бою мт҃рски, гл҃го́лаше: безгрѣ́шный сн҃е, ка́кѡ непра́веднѡ на крⷭ҇тѣ̀ ꙗ҆́коже ѕлодѣ́й пригвожде́нъ є҆сѝ, человѣ́ческїй ро́дъ хотѧ̀ ѡ҆живи́ти, ꙗ҆́кѡ бл҃гоꙋтро́бенъ;
Пѣ́снь д҃.
І҆рмо́съ: Оу҆слы́шахъ, гдⷭ҇и, смотре́нїѧ твоегѡ̀ та́инство, разꙋмѣ́хъ дѣла̀ твоѧ̑, и҆ просла́вихъ твоѐ бжⷭ҇тво̀.
Тобо́ю хрⷭ҇тѐ, наказꙋ́емь, страда́льчески побѣжда́етъ сме́рть, а҆на́нїа приснопа́мѧтный ѿ тебє̀ по́чєсти воспрїима́ѧ.
Оу҆ч҃ни́къ бы́лъ є҆сѝ гони́магѡ сло́ва, приснопа́мѧтне а҆на́нїе, и҆ ᲂу҆чи́тель бг҃оче́стїѧ гонѧ́щемꙋ.
Ꙗ҆ви́ тѧ гдⷭ҇ь са́ѵлꙋ без̾ѻче́снꙋ кры́ющасѧ, и҆ показа́ тѧ хода́таѧ а҆на́нїе, тогѡ̀ и҆сцѣле́нїѧ.
Бг҃а є҆го́же родила̀ є҆сѝ, пречⷭ҇таѧ дв҃о, того̀ молѝ ѿ всѧ́кагѡ ѡ҆бстоѧ́нїѧ и҆зба́вити всѧ̑ пою́щыѧ тѧ̀.
Пѣ́снь є҃.
І҆рмо́съ: Вскꙋ́ю мѧ̀ ѿри́нꙋлъ є҆сѝ ѿ лица̀ твоегѡ̀, свѣ́те незаходи́мый, и҆ покры́ла мѧ̀ є҆́сть чꙋжда́ѧ тма̀ ѻ҆каѧ́ннаго, но ѡ҆брати́ мѧ, и҆ къ свѣ́тꙋ за́повѣдей твои́хъ пꙋти̑ моѧ̑ напра́ви, молю́сѧ.
Въ бꙋ́ри сꙋ́щымъ приста́нище бжⷭ҇твенное, приснотекꙋ́щїй и҆сто́чникъ показа̀ тѧ̀: во тмѣ́ же сꙋ́щымъ зарю̀, непристꙋ́пный свѣ́тъ, содѣ́ла тѧ̀, а҆на́нїе бл҃же́нне, и҆ ꙗ҆́кѡ ᲂу҆ч҃ника̀ достоѧвле́нна, ми́лостивнѡ въ тебѣ̀ воспочива́ѧй.
Ви́дѧй сокровє́ннаѧ, и҆ пре́жде бытїѧ̀ вѣ́дый всѧ́чєскаѧ, тебѣ̀ таѧ́щемꙋсѧ таѧ́щагосѧ сл҃нца ꙗ҆вѝ, и҆ногда̀ гони́телѧ, не по мно́зѣ вре́мени разорѧ́емыѧ ѿ негѡ̀ и҆́стины а҆пⷭ҇тола.
Постиже́нїѧ коне́цъ, неизслѣ́димый твоегѡ̀ строе́нїѧ: тѣ́мъ бо, сп҃се, стра́шнаѧ и҆зничто́жисѧ сме́рть. сегѡ̀ ра́ди а҆на́нїа, ꙗ҆́кѡ побѣди́тель и҆ і҆ера́рхъ, за тѧ̀ ра́дꙋѧсѧ закала́етсѧ.
Бг҃оро́диченъ: Мт҃рнее дерзнове́нїе є҆́же къ сн҃ꙋ твоемꙋ̀ и҆мꙋ́щи, пречⷭ҇таѧ, сро́днагѡ промышле́нїѧ є҆́же ѡ҆ на́съ, не пре́зри мо́лимсѧ: ꙗ҆́кѡ тебѐ и҆ є҆ди́нꙋ хрⷭ҇тїа́не ко влⷣцѣ ѡ҆чище́нїе ми́лостивнѡ предлага́емъ.
Пѣ́снь ѕ҃.
І҆рмо́съ: Ѡ҆чи́сти мѧ̀, сп҃се, мнѡ́га бо беззакѡ́нїѧ моѧ̑, и҆ и҆зъ глꙋбины̀ ѕѡ́лъ возведѝ, молю́сѧ: къ тебѣ́ бо возопи́хъ, и҆ ᲂу҆слы́ши мѧ̀, бж҃е спасе́нїѧ моегѡ̀.
Слꙋжи́ти навы́къ бг҃ꙋ жи́вꙋ свѧще́ннѣйше, разрꙋши́лъ є҆сѝ многоча́стное безꙋ́мныхъ ѕлонра́вїе, є҆ди́номꙋ наꙋча́ѧ а҆на́нїе, покланѧ́тисѧ трїѷпоста́сномꙋ бж҃ествꙋ̀.
Прїе́мъ въ рꙋ́цѣ твоѝ цр҃кѡ́внаѧ корми̑ла, къ ко́рмчїю хрⷭ҇тꙋ̀ прише́лъ є҆сѝ а҆пⷭ҇ле: и҆ сїю̀ дꙋ́хомъ ꙗ҆́кѡ кора́бль бжⷭ҇твенный, а҆на́нїе, ᲂу҆пра́вилъ є҆сѝ.
Созда́вый пра́вый пꙋ́ть, правоше́ствꙋющемꙋ посыла́емꙋ бы́ти, сла́вномꙋ твоемꙋ̀ ᲂу҆ч҃никꙋ̀ повелѣ́лъ є҆сѝ, влⷣко, пра́веднѣйшагѡ твоегѡ̀ и҆збра́нїѧ сосꙋ́дъ, ѿкрыва́ѧ молѧ́щасѧ.
Бг҃оро́диченъ: Да и҆зба́вимсѧ ѿ лю́тыхъ прегрѣше́нїй, мольба́ми твои́ми, бг҃ороди́тельнице чⷭ҇таѧ: и҆ да ᲂу҆лꙋчи́мъ, пречⷭ҇таѧ, бжⷭ҇твенное сїѧ́нїе, и҆зъ тебє̀ неизрече́ннѡ воплоще́ннагѡ сн҃а бж҃їѧ.
Конда́къ, гла́съ в҃.
Въ моли́твахъ теплѣ́йшїй застꙋ́пниче, и҆ просѧ́щымъ скорѣ́йшїй послꙋ́шателю, прїимѝ моле́нїе, а҆на́нїе, на́ше, и҆ хрⷭ҇та̀ молѝ поми́ловати ны̀, є҆ди́наго во ст҃ы́хъ почива́ющаго.
І҆́косъ:
Просвѣще́нїемъ сїѧ́нїѧ твоегѡ̀ просвѣти́въ, хрⷭ҇тѐ мо́й, мра́къ моегѡ̀ се́рдца и҆ слѣпотꙋ̀, да́ждь мѝ сло́во, похвали́ти чи́стымъ смы́сломъ а҆пⷭ҇ла бг҃оза̑рныѧ добродѣ́тєли, и҆ стра̑сти блаже́ннагѡ: и҆сто́чникъ бо ты̀ є҆сѝ мꙋ́дрости, и҆ пода́тель благи́хъ, многоблагоꙋтро́бне. тѣ́мъ ᲂу҆ѧсни́въ ѧ҆зы́къ мо́й, пѣ́сненное прїимѝ похвале́нїе, є҆ди́не во ст҃ы́хъ почива́ѧй.
Пѣ́снь з҃.
І҆рмо́съ: Ѿ і҆ꙋде́и доше́дше, ѻ҆́троцы въ вавѷлѡ́нѣ и҆ногда̀, вѣ́рою трⷪ҇ческою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: ѻ҆тцє́въ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.
Да вострꙋ́битъ мꙋ́дреннѡ бг҃оизбра́нное ста́до, бл҃гогла́сною трꙋбо́ю, страда̑нїѧ па́стырѧ а҆на́нїи, вопїѧ̀ своемꙋ̀ началопа́стырю хрⷭ҇тꙋ̀: ѻ҆тцє́въ на́шихъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.
Да сла́витъ тѧ̀ ᲂу҆ч҃ника̀ бж҃їѧ, а҆на́нїе, и҆ і҆ера́рха вѣ́рна, и҆ свидѣ́телѧ бжⷭ҇твенныхъ страда́нїй, возглаша́ющи честна́ѧ цр҃ковь хрⷭ҇то́ва: ѻ҆тцє́въ на́шихъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.
Не сме́рти боѧ́знїю, но любо́вїю па́ствы скрыва́ѧсѧ, во́лка ꙗ҆́коже а҆́гнца зрѧ̀ ᲂу҆кроти́вшасѧ, а҆на́нїа зовѧ́ше: ѻ҆тцє́въ на́шихъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.
Бг҃оро́диченъ: Ѿ двⷭ҇твенныхъ ложе́снъ вопло́щсѧ, ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ, хрⷭ҇тѐ, на спасе́нїе на́ше. тѣ́мже твою̀ мт҃рь вѣ́дѧще бцⷣꙋ, правосла́внѡ зове́мъ: ѻ҆тцє́въ на́шихъ бж҃е бл҃гослове́нъ є҆сѝ.
Пѣ́снь и҃. І҆рмо́съ:
Седмери́цею пе́щь халде́йскїй мꙋчи́тель бг҃очести̑вымъ неи́стовнѡ разжжѐ, си́лою же лꙋ́чшею спасє́ны сїѧ̑ ви́дѣвъ, творцꙋ̀ и҆ и҆зба́вителю вопїѧ́ше: ѻ҆́троцы, бл҃гослови́те, свѧще́нницы, воспо́йте, лю́дїе, превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.
Стра́нно слы́шати мнѧ́ше а҆на́нїа сла́вный, ѿ восхити́тельныѧ гꙋби́телѧ ста́да твоегѡ̀ си́лы, влⷣко, па́че сло́ва премѣне́нїе къ па́стырскомꙋ чи́нꙋ. тѣ́мъ и҆гра́ѧ вопїѧ́ше: ѻ҆́троцы, благослови́те, свѧще́нницы, воспо́йте, лю́дїе, превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.
Да ра́дꙋетсѧ дне́сь, и҆ да и҆гра́етъ дх҃омъ всесла́вный и҆ блаже́нный гра́дъ тво́й, твоегѡ̀ благополꙋчи́въ застꙋпле́нїѧ сла́вне, и҆ благодарѧ̀ сп҃са да вопїе́тъ: ѻ҆́троцы, благослови́те, свѧще́нницы, воспо́йте, лю́дїе, превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.
Животворѧ́щимъ повелѣ́нїемъ а҆на́нїе прече́стне, свѣтотвори́вꙋю ви́дѣннагѡ си́лꙋ са́ѵлꙋ проповѣ́далъ є҆сѝ: и҆ ѿрази́лъ є҆сѝ ѡ҆слѣпле́нїе, враче́вствєнныѧ твоѧ̑ возложи́въ дла̑ни, стрѣ́лы ѕмїи̑ныѧ и҆сто́рглъ є҆сѝ ꙗ҆́кѡ чешꙋи̑, вопїѧ̀: превозноси́те хрⷭ҇та̀ во вѣ́ки.
Трⷪ҇ченъ: Трисвѣ́тлое бжⷭ҇тво̀, є҆ди́нственнꙋю сїѧ́ющꙋю зарю̀, ѿ є҆ди́нагѡ трїѷпоста́снагѡ є҆стества̀ роди́телѧ безнача́льна, є҆диноесте́ственно же сло́во ѻ҆́ч҃ее, и҆ сца́рствꙋющаго є҆диносꙋ́щнаго дх҃а, ѻ҆́троцы, благослови́те, свѧще́нницы, воспо́йте, лю́дїе, превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.
Бг҃оро́диченъ: Въ нꙋ́ждахъ спаса́ющаѧ, и҆ те́плѣ предста́тельствꙋющаѧ, всѣ̑мъ сꙋ́щымъ въ печа́ли всест҃а́ѧ влⷣчце, ᲂу҆милосе́рдисѧ, спаси́ мѧ, и҆ лю́тѣ па́дша воздви́гни, рꙋ́кꙋ по́мощи пре́жде конца̀ подаю́щи, да не но́щь мѧ̀ сме́ртнаѧ ѡ҆бы́метъ спѧ́ща: да тѧ̀ по до́лгꙋ сла́влю во вѣ́ки.
Пѣ́снь ѳ҃.
І҆рмо́съ: Тѧ̀ неискꙋсобра́чнꙋю мт҃рь бг҃а вы́шнѧгѡ, тѧ̀ па́че ᲂу҆ма̀ ро́ждшꙋю сло́вомъ вои́стиннꙋ бг҃а, вы́шшꙋю пречⷭ҇тыхъ си́лъ, немо́лчными славословлє́нїи велича́емъ.
Разрꙋши́лъ є҆сѝ всехва́льне, тмꙋ̀ невѣ́дѣнїѧ, свѣ́тъ же и҆́стинный возсїѧ́лъ є҆сѝ дама́скꙋ трїѷпоста́сный: но ꙗ҆́кѡ чадолюби́вый ѻ҆ц҃ъ, и҆ любо́вный пастыренача́льникъ въ правосла́внѣй вѣ́рѣ того̀ сохранѝ.
Сїѐ лѣ́тное соверша́юще торжество̀, прїиди́те свѣтоза́рнѡ сїѧ́юще дꙋше́внымъ досто́инствомъ, трⷪ҇цы слꙋжи́телѧ же, и҆ проповѣ́дника а҆на́нїи трїсїѧ́ннꙋю добродѣ́тель воспои́мъ.
Ѽ па́че человѣ́ча досто́инства твоегѡ̀ бл҃же́нне а҆на́нїе. ꙗ҆́кѡ ᲂу҆ч҃ни́къ бо возлю́бленъ бы́лъ є҆сѝ: ꙗ҆́кѡ па́стырь почи́лъ є҆сѝ: и҆ ꙗ҆́кѡ страда́лецъ хрⷭ҇тꙋ̀ спросла́вилсѧ є҆сѝ, вѣнцы̑ мч҃нически ᲂу҆краша́емь.
Бг҃оро́диченъ: Пречⷭ҇таѧ, всенепоро́чнаѧ, сосꙋ́де благово́нїѧ, и҆спросѝ ᲂу҆ хрⷭ҇та̀, є҆го́же родила̀ є҆сѝ, дарова́ти во́инствꙋ на́шемꙋ на врагѝ побѣ́дꙋ, и҆ ѿ рабо́тнагѡ и҆́га да́ти ѡ҆сла́бꙋ лю́демъ твои̑мъ: тѧ́ бо непреста́ннѡ велича́емъ.
Свѣти́ленъ:
Дама́скъ, а҆пⷭ҇ле, ны́нѣ ѡ҆ тебѣ̀ хва́литсѧ, є҆мꙋ́же ᲂу҆пространи́лъ є҆сѝ крѣ́пость мꙋче́нїемъ, а҆на́нїе, ᲂу҆чи́тель бы́въ хрⷭ҇та̀ гонѧ́щемꙋ, ꙗ҆́кѡ ᲂу҆ч҃ни́къ наро́читъ хрⷭ҇та̀ гони́магѡ, къ немꙋ́же ѡ҆ на́съ моли́сѧ.
Бг҃оро́диченъ: Ѽ та́инствъ твои́хъ! ѽ чꙋде́съ твои́хъ! ка́кѡ по ржⷭ҇твѣ̀ дв҃а пребыла̀ є҆сѝ, ꙗ҆́коже пре́жде ржⷭ҇тва̀; ка́кѡ бг҃а вмѣсти́ла є҆сѝ, нигдѣ́же вмѣсти́маго; но вои́стиннꙋ несказа̑нна твоѧ̑ сꙋ́ть всѧ̑, бл҃гослове́ннаѧ дв҃о мт҃и марі́е.
Жизнь и труды апостолов – Святой апостол Анания
Святой апостол Анания, епископ города Дамаска, был из числа семидесяти апостолов. По повелению Божию он крестил обратившегося гонителя христиан Савла, будущего великого апостола и проповедника Павла (Деян.9,10-19). Святой Анания, несмотря на опасности, смело и открыто проповедовал христианство иудеям и язычникам. Из Дамаска он отправился с благовестием в Елевферополь, где исцелил много недужных. Правитель города Лукиан пытался склонить святого апостола принести жертву идолам, но, видя его непреклонность и твердое исповедание Христа, повелел мучить святого. Страшные пытки не поколебали свидетеля Истины. Тогда мучители вывели его за город и побили камнями. В молитве за своих убийц святой отошел ко Господу († в 1 веке). Впоследствии его мощи перенесли в Константинополь.
См. также: "Страдание святого Апостола Анании" в изложении свт. Димитрия Ростовского.