Канон святому апостолу Матфию
Припев: Святы́й апóстоле Матфи́е, моли́ Бога о нáс.
Память: 22 августа (09 августа ст. ст.)
Глас 8.
Пе́снь 1.
Ирмо́с: Пои́м Го́сподеви, прове́дшему лю́ди Своя́ сквозе́ Чермно́е мо́ре, я́ко Еди́н сла́вно просла́вися.
Пе́сньми твое́ светоно́сное пою́щу, Матфи́е, ны́не торжество́, с небесе́ ми зарю́ спасе́ния да́ти, моли́ся.
Ве́лие со́лнце яви́лся еси́ све́та вели́каго, досточу́дне, с на́ми бо бы́вшу, бесе́довал еси́, нехода́тайственне, апо́столе.
Зако́ном Влады́ки, блаже́нне, повину́яся, мре́жею уловля́еши твоего́ язы́ка, из глубины́ неве́дения концы́.
Богоро́дичен: Всего́ мя спаса́ет, Сло́во Пребоже́ственное бла́гостию, восхоте́в из утро́бы Твоея́ воплоти́тися, Чи́стая Ма́ти Де́во.
Пе́снь 3.
Ирмо́с: Ты́ еси́ утвержде́ние притека́ющих к Тебе́, Го́споди, Ты́ еси́ Све́т омраче́нных и пое́т Тя́ ду́х мо́й.
Возмо́гл еси́, укрепля́емь живонача́льным, му́дре, манове́нием, кре́пкаго коры́сти восхи́тити и порабо́тити благода́тию.
Любя́ Учи́теля, служа́ Того́ манове́нием вседе́йственным, от пре́лести спаса́еши челове́ки, досточу́дне.
Тя́ двоенадеся́тному числу́ ученико́в ли́ка свята́го, вседе́йственный Ду́х исполня́юща, богоглаго́ливе, избира́ет.
Богоро́дичен: Име́я Тя́ по́мощь, злы́х враго́в стремле́ния, Чи́стая, не ужаса́юся, име́я Тя́ предста́тельницу, те́х побежда́ю полки́.
Седа́лен, гла́с 8.
Мо́лниями твои́х слове́с боже́ственных, попали́л еси́ пре́лесть лука́вую, ве́рныя просвети́л еси́, воспева́ти е́же во пло́ти прише́ствие, блаже́нне, все́ми Влады́чествующаго, и Того́ стра́сти Боже́ственней поревнова́л еси́. Отону́дуже соше́дшеся, святу́ю твою́ па́мять соверша́ем, веселя́щеся, и согла́сно вопие́м ти́: Матфи́е апо́столе, моли́ Христа́ Бо́га, согреше́ний оставле́ние дарова́ти, чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.
Сла́ва, и ны́не: Сокрове́нную мо́лнию под пло́тию существа́ Твоего́, Христе́, и Боже́ственнаго благоле́пия на святе́й показа́л еси́ горе́, Благоде́телю, просия́в су́щим с Тобо́ю ученико́м, и, разуме́вше нестерпи́му су́щу сла́ву Твою́, — Свя́т еси́, — возопи́ша, я́ко непристу́пен Сы́й, ви́ден бы́л еси́ пло́тию ми́рови, еди́не Человеколю́бче.
Пе́снь 4.
Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, смотре́ния Твоего́ та́инство, разуме́х дела́ Твоя́ и просла́вих Твое́ Божество́.
Еди́но естество́ Божества́, еди́но ца́рство и госпо́дьство возвеща́я, преблаже́нне, язы́ков стада́ улови́л еси́.
Наведе́ тя Госпо́дь на мо́ре жития́, прему́дре, я́коже коня́, смуща́юща многобо́жия го́рькия во́ды.
Сло́вом боже́ственным обнови́л еси́ олядене́вшая сердца́, сла́вне, все́яв благоче́стие, и́стины позна́ние.
Богоро́дичен: Де́вства сосу́де и невмести́маго естества́ селе́ние, ду́шу мою́ просвети́, омраче́нную мно́гими страстьми́.
Пе́снь 5.
Ирмо́с: Вску́ю мя́ отри́нул еси́ от лица́ Твоего́, Све́те незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тма́, окая́ннаго? Но обрати́ мя, и к све́ту за́поведей Твои́х пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.
Я́ко многопло́дну ло́зу, и́стинный тя́ простре́ виногра́д, де́лающа гро́зд, пролива́юща вино́ спаси́тельное, его́же пи́вше, блаже́нне, одержи́мии неразу́мием, пре́лести пия́нство отверго́ша.
Ученико́в двоенадеся́тых яви́лся еси́, исполня́я ли́к блаже́нный, из него́же преда́тель себе́ отве́рг, приобре́те го́рькое удавле́ние, на Христа́ воздви́г пя́ту, тайновеща́телю Матфи́е чу́дне.
Со́ль Боже́ственна, вве́рглся еси́, блаже́нне, в ми́р, Матфи́е апо́столе, гно́й пре́лести очища́я сла́дкими уче́нии, отгоня́ боле́зни и отъе́мля я́звы ду́ш и теле́с, прехва́льне.
Богоро́дичен: Безобра́зных ри́з и дре́вняго совлече́ся умерщвле́ния Ада́м, Де́во, пречи́стым Твои́м Рождество́м Богоневе́сто, и во оде́жду свя́ту и и́стинну облече́ся, ника́коже оскверне́ну страстьми́.
Пе́снь 6.
Ирмо́с: Очи́сти мя́, Спа́се, мно́га бо беззако́ния моя́, и из глубины́ зо́л возведи́, молю́ся, к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя́, Бо́же спасе́ния моего́.
Бо́г бы́л еси́ положе́н, едине́нием Боже́ственным обожа́емь, и перводе́лательны от Бо́га лучи́ прии́м, ве́рныя просвети́л еси́, и зе́млю от мглы́ и́дольския очи́стил еси́.
Се́ тебе́ вмеща́ется, ученику́, вся́ко прорече́ние свяще́нных проро́к: самови́дец бо бы́в, Его́же дре́вле провозвести́ша, служи́телю Матфи́е, подо́бник же и апо́стол.
Богоро́дичен: Свяще́ние у́мное и неприкоснове́нно очисти́лище, све́щник зла́т, и трапе́зу одушевле́ну, Хле́б носи́вшую живота́, Де́во, ве́рнии, Тя́ имену́ем.
Конда́к, гла́с 4.
Светоза́рное, я́ко со́лнце, во ве́сь ми́р изше́дшее, веща́ние твое́ просвеща́ет язы́ческую Це́рковь благода́тию, чудоно́сче Матфи́е апо́столе.
И́кос:
Струю́ сло́ва пода́ждь ми́, Го́споди, водно́е естество́ соде́явый, и се́рдце мое́ укрепи́, Благоутро́бне, И́же зе́млю утверди́вый сло́вом Твои́м, и просвети́ мое́ помышле́ние, све́том, я́ко ри́зою, одева́яйся, да глаго́лю и пою́ подо́бная: досто́йно почести́, Многоми́лостиве, Твоего́ Матфи́я апо́стола.
Пе́снь 7.
Ирмо́с: О́троцы евре́йстии в пещи́ попра́ша пла́мень дерзнове́нно и на ро́су о́гнь преложи́ша, вопию́ще: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.
То́к изсуши́л еси́ пре́лести наводне́нием твоея́ боже́ственныя му́дрости, и пото́ком пи́щи напои́л еси́ ве́рою вопию́щия, сла́вне: Бо́же, благослове́н еси́.
Си́лою Бо́га Всеси́льнаго изнемого́ша вра́жия кова́рства пред лице́м твоего́, апо́столе, ше́ствия и сокруши́шася го́ры же и хо́лми безбо́жия.
Богоро́дичен: Се́, Ю́же рече́ Де́ву ду́хом вели́кий Иса́ия, во чре́ве Бо́га зача́т и ражда́ет, Ему́же пое́м: Го́споди Бо́же, благослове́н еси́.
Пе́снь 8.
Ирмо́с: Седмери́цею пе́щь халде́йский мучи́тель Богочести́вым неи́стовно разжже́, си́лою же лу́чшею, спасе́ны сия́ ви́дев, Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: о́троцы благослови́те, свяще́нницы воспо́йте, лю́дие превозноси́те во вся́ ве́ки.
Уста́ Бо́жия бы́в, из горта́ни восхи́тил еси́ человекоуби́йцы, и́хже лю́те пожре́, и сне́дь соде́ла свое́й зло́бе, му́дре, и ба́нею пакибытия́ си́х приве́л еси́ Го́сподеви, пою́щих непреста́нно: лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.
Пре́лести меча́, зло́бы ору́жия, ору́жие бы́в Бо́жия Сло́ва, сла́вне, до конца́ истни́л еси́ и́дольския тре́бы, столпы́ же и хра́мы Боже́ственною си́лою низложи́л еси́, хра́мы же вопию́щия Тро́ицы соде́лал еси́: лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.
Слове́сное яви́ся не́бо, пове́дуя Единоро́днаго сла́ву Бо́жию неизглаго́ланную, Матфи́й всему́дрый, мо́лния благода́ти, лове́ц заблу́ждших, све́щник боже́ственнаго светозаре́ния, неизрече́нных таи́нник, того́ с весе́лием воспое́м согла́сно.
Богоро́дичен: Па́че естества́ зачала́ еси́, па́че сло́ва родила́ еси́ Соде́теля челове́ческаго естества́, бы́вша Челове́ка, Отцу́ неразлу́чна, Влады́чице Чи́стая. Его́же пое́т вся́ тва́рь: о́троцы благослови́те, свяще́нницы воспо́йте, лю́дие превозноси́те во вся́ ве́ки.
Пе́снь 9.
Ирмо́с: Устраши́ся вся́к слу́х неизрече́нна Бо́жия снизхожде́ния, я́ко Вы́шний во́лею сни́де да́же и до пло́ти, от деви́ческаго чре́ва бы́в Челове́к. Те́мже Пречи́стую Богоро́дицу, ве́рнии, велича́ем.
Дру́га тя́ рече́ Спа́с, Того́ служа́ща повеле́нием, блаже́нне апо́столе, и насле́дника Ца́рствия Своего́, в бу́дущий стра́шный де́нь соседа́теля, Матфи́е прему́дре, двоенадеся́тых учени́к исполне́ние.
Ве́трилом, блаже́нне, Креста́ преше́д волну́ющееся мо́ре жития́, дости́гл еси́ ко приста́нищу поко́я и кра́йнему жела́нию, ра́дуяся, ны́не предстои́ши со апо́стольским ли́ком, моля́ о на́с Человеколю́бца.
Све́щник вои́стинну златоза́рен, свети́ло Ду́ха сия́ющее, яви́ся язы́к тво́й, попаля́ющь иноплеме́нная уче́ния, погаша́ющь о́гнь, му́дре, чужди́й, све́т облиста́ющь во тме́ неразу́мия спя́щим.
Богоро́дичен: Уста́вила еси́ еди́на в жена́х кля́тву первозда́нных, Богоневе́сто, Неопи́саннаго пло́тию ро́ждши опису́ема, обнови́ла еси́ преде́лы естества́, Нескве́рная, разстоя́щая пе́рвее пресла́вным хода́тайством Твои́м соедини́ла еси́.
Свети́лен.
Тече́ние кра́сных твои́х но́г, Матфи́е апо́столе, возврати́в к ше́ствию небе́сному, возше́л еси́, ра́дуяся, и, Тро́ице предста́в, во Отце́ ви́диши Сы́на и Ду́ха Боже́ственнаго. Сего́ ра́ди ве́рою пресвяще́нную твою́ и боже́ственную пра́зднуем па́мять.
Сла́ва, и ны́не: Све́те неизме́нный Сло́ве, Све́та Отца́ нерожде́нна, в явле́ннем све́те Твое́м, дне́сь на Фаво́ре Све́т ви́дехом Отца́, Све́т и Ду́ха, Све́том наставля́юща всю́ тва́рь.
Пѣ́снь а҃.
І҆рмо́съ: Пои́мъ гдⷭ҇еви, прове́дшемꙋ лю́ди своѧ̑ сквозѣ̀ чермно́е мо́ре, ꙗ҆́кѡ є҆ди́нъ сла́внѡ просла́висѧ.
Пѣ́сньми твоѐ свѣтоно́сное пою́щꙋ, матѳі́е, ны́нѣ торжество̀, съ нб҃се́ ми зарю̀ спасе́нїѧ да́ти, моли́сѧ.
Ве́лїе со́лнце ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ свѣ́та вели́кагѡ, досточꙋ́дне: съ на́ми бо бы́вшꙋ бесѣ́довалъ є҆сѝ, нехода́тайственнѣ а҆пⷭ҇ле.
Зако́нѡмъ влⷣки, блаже́нне, повинꙋ́ѧсѧ, мре́жею ᲂу҆ловлѧ́еши твоегѡ̀ ѧ҆зы́ка, и҆зъ глꙋбины̀ невѣ́дѣнїѧ концы̀.
Бг҃оро́диченъ: Всего́ мѧ спаса́етъ, сло́во пребжⷭ҇твенное бла́гостїю, восхотѣ́въ и҆зъ ᲂу҆тро́бы твоеѧ̀ воплоти́тисѧ, чⷭ҇таѧ мт҃и дв҃о.
Пѣ́снь г҃.
І҆рмо́съ: Ты̀ є҆сѝ ᲂу҆твержде́нїе притека́ющихъ къ тебѣ̀, гдⷭ҇и, ты̀ є҆сѝ свѣ́тъ ѡ҆мраче́нныхъ, и҆ пое́тъ тѧ̀ дꙋ́хъ мо́й.
Возмо́глъ є҆сѝ ᲂу҆крѣплѧ́емь, живонача́льнымъ, мꙋ́дре, манове́нїемъ, крѣ́пкагѡ коры̑сти восхи́тити, и҆ порабо́тити благода́тїю.
Любѧ̀ ᲂу҆чи́телѧ, слꙋжѧ̀ тогѡ̀ манове́нїемъ вседѣ́йственнымъ, ѿ пре́лести спаса́еши человѣ́ки, досточꙋ́дне.
Тѧ̀ двоенадесѧ́тномꙋ числꙋ̀, ᲂу҆ч҃никѡ́въ ли́ка свѧта́гѡ, вседѣ́йственный дх҃ъ и҆сполнѧ́юща, бг҃оглаго́ливе, и҆збира́етъ.
Бг҃оро́диченъ: И҆мѣ́ѧ тѧ̀ по́мощь, ѕлы́хъ врагѡ́въ стремле́нїѧ, чⷭ҇таѧ, не ᲂу҆жаса́юсѧ: и҆мѣ́ѧ тѧ̀ предста́тельницꙋ, тѣ́хъ, побѣжда́ю полкѝ.
Сѣда́ленъ, гла́съ и҃.
Мо́лнїѧми твои́хъ слове́съ бжⷭ҇твенныхъ, попали́лъ є҆сѝ пре́лесть лꙋка́вꙋю, вѣ̑рныѧ просвѣти́лъ є҆сѝ, воспѣва́ти є҆́же во пло́ти прише́ствїе, блаже́нне, всѣ́ми влⷣчествꙋющагѡ, и҆ тогѡ̀ стрⷭ҇ти бжⷭ҇твеннѣй поревнова́лъ є҆сѝ. ѿѻнꙋ́дꙋже соше́дшесѧ, свѧтꙋ́ю твою̀ па́мѧть соверша́емъ веселѧ́щесѧ, и҆ согла́снѡ вопїе́мъ тѝ: матѳі́е а҆пⷭ҇ле, молѝ хрⷭ҇та̀ бг҃а, согрѣше́нїй ѡ҆ставле́нїе дарова́ти, чтꙋ́щымъ любо́вїю ст҃ꙋ́ю па́мѧть твою̀.
Сла́ва, и҆ ны́нѣ: Сокрове́ннꙋю мо́лнїю подъ пло́тїю сꙋщества̀ твоегѡ̀ хрⷭ҇тѐ, и҆ бжⷭ҇твеннагѡ благолѣ́пїѧ, на ст҃ѣ́й показа́лъ є҆сѝ горѣ̀, бл҃годѣ́телю, просїѧ́въ сꙋ́щымъ съ тобо́ю ᲂу҆ч҃никѡ́мъ: и҆ разꙋмѣ́вше нестерпи́мꙋ сꙋ́щꙋ сла́вꙋ твою̀, ст҃ъ є҆сѝ, возопи́ша, ꙗ҆́кѡ непристꙋ́пенъ сы́й, ви́дѣнъ бы́лъ є҆сѝ пло́тїю мі́рови, є҆ди́не чл҃вѣколю́бче.
Пѣ́снь д҃.
І҆рмо́съ: Оу҆слы́шахъ, гдⷭ҇и, смотре́нїѧ твоегѡ̀ та́инство, разꙋмѣ́хъ дѣла̀ твоѧ̑, и҆ просла́вихъ твоѐ бжⷭ҇тво̀.
Є҆ди́но є҆стество̀ бжⷭ҇тва̀, є҆ди́но црⷭ҇тво и҆ гдⷭ҇ьство, возвѣща́ѧ, преблаже́нне, ꙗ҆зы́кѡвъ стада̀ ᲂу҆лови́лъ є҆сѝ.
Наведе́ тѧ гдⷭ҇ь на мо́ре житїѧ̀, премꙋ́дре, ꙗ҆́коже конѧ̀ смꙋща́юща многобо́жїѧ гѡ́рькїѧ во́ды.
Сло́вомъ бж҃е́ственнымъ ѡ҆бнови́лъ є҆сѝ ѡ҆лѧденѣ̑вшаѧ сердца̀, сла́вне, всѣ́ѧвъ благоче́стїе, и҆́стины позна́нїе.
Бг҃оро́диченъ: Дѣ́вства сосꙋ́де, и҆ невмѣсти́магѡ є҆стества̀ селе́нїе, дꙋ́шꙋ мою̀ просвѣтѝ ѡ҆мраче́ннꙋю мно́гими страстьмѝ.
Пѣ́снь є҃.
І҆рмо́съ: Вскꙋ́ю мѧ̀ ѿри́нꙋлъ є҆сѝ ѿ лица̀ твоегѡ̀, свѣ́те незаходи́мый, и҆ покры́ла мѧ̀ є҆́сть чꙋжда́ѧ тма̀ ѻ҆каѧ́ннаго; но ѡ҆брати́ мѧ, и҆ къ свѣ́тꙋ за́повѣдей твои́хъ пꙋти̑ моѧ̑ напра́ви, молю́сѧ.
Ꙗ҆́кѡ многопло́днꙋ ло́зꙋ, и҆́стинный тѧ̀ прострѐ вїногра́дъ, дѣ́лающа гро́здъ, пролива́юща вїно̀ спаси́тельное: є҆го́же пи́вше, бл҃же́нне, ѡ҆держи́мїи неразꙋ́мїемъ, пре́лести пїѧ́нство ѿверго́ша.
Оу҆ченикѡ́въ двоенадесѧ́тыхъ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ и҆сполнѧ́ѧ ли́къ бл҃же́нный: и҆зъ негѡ́же преда́тель себѐ ѿве́ргъ, приѡбрѣ́те го́рькое ᲂу҆давле́нїе, на хрⷭ҇та̀ воздви́гъ пѧ́тꙋ, тайновѣща́телю матѳі́е чꙋ́дне.
Со́ль бжⷭ҇твенна вве́рглсѧ є҆сѝ, бл҃же́нне, въ мі́ръ, матѳі́е а҆пⷭ҇ле, гно́й пре́лести ѡ҆чища́ѧ сла́дкими ᲂу҆чє́нїи, ѿгонѧ̀ болѣ̑зни, и҆ ѿе́млѧ ꙗ҆́звы дꙋ́шъ и҆ тѣле́съ, прехва́льне.
Бг҃оро́диченъ: Без̾ѻбра́зныхъ ри́зъ, и҆ дре́внѧгѡ совлече́сѧ ᲂу҆мерщвле́нїѧ а҆да́мъ, дв҃о, пречⷭ҇тымъ твои́мъ ржⷭ҇тво́мъ, бг҃оневѣ́сто, и҆ во ѡ҆де́ждꙋ свѧ́тꙋ и҆ и҆́стиннꙋ ѡ҆блече́сѧ, ника́коже ѡ҆скверне́нꙋ страстьмѝ.
Пѣ́снь ѕ҃.
І҆рмо́съ: Ѡ҆чи́сти мѧ̀, сп҃се, мнѡ́га бо беззакѡ́нїѧ моѧ̑, и҆ и҆зъ глꙋбины̀ ѕѡ́лъ возведѝ, молю́сѧ: къ тебѣ́ бо возопи́хъ, и҆ ᲂу҆слы́ши мѧ̀, бж҃е спасе́нїѧ моегѡ̀.
Бг҃ъ бы́лъ є҆сѝ положе́нъ, є҆дине́нїемъ бж҃е́ственнымъ ѡ҆божа́емь, и҆ перводѣ́лательны ѿ бг҃а лꙋчѝ прїи́мъ, вѣ̑рныѧ просвѣти́лъ є҆сѝ, и҆ зе́млю ѿ мглы̀ і҆́дѡльскїѧ ѡ҆чи́стилъ є҆сѝ.
Сѐ тебѣ̀ вмѣща́етсѧ ᲂу҆ч҃никꙋ̀ всѧ́ко прорече́нїе свѧще́нныхъ прⷪ҇рѡ́къ: самови́децъ бо бы́въ, є҆го́же дре́вле провозвѣсти́ша, слꙋжи́телю матѳі́е, подо́бникъ же и҆ а҆пⷭ҇толъ.
Бг҃оро́диченъ: Сщ҃е́нїе ᲂу҆́мное, и҆ неприкоснове́нно ѡ҆чисти́лище, свѣ́щникъ зла́тъ, и҆ трапе́зꙋ ѡ҆дꙋшевле́нꙋ, хлѣ́бъ носи́вшꙋю живота̀, дв҃о, вѣ́рнїи тѧ̀ и҆менꙋ́емъ.
Конда́къ, гла́съ д҃.
Свѣтоза́рное, ꙗ҆́кѡ со́лнце во ве́сь мі́ръ и҆зше́дшее, вѣща́нїе твоѐ просвѣща́етъ ꙗ҆зы́ческꙋю цр҃ковь бл҃года́тїю, чꙋдоно́сче матѳі́е а҆пⷭ҇ле.
І҆́косъ:
Стрꙋю̀ сло́ва пода́ждь мѝ, гдⷭ҇и, водно́е є҆стество̀ содѣ́ѧвый, и҆ се́рдце моѐ ᲂу҆крѣпѝ, бл҃гоꙋтро́бне, и҆́же зе́млю ᲂу҆тверди́вый сло́вомъ твои́мъ: и҆ просвѣтѝ моѐ помышле́нїе, свѣ́томъ ꙗ҆́кѡ ри́зою ѡ҆дѣва́ѧйсѧ, да глаго́лю и҆ пою̀ подѡ́бнаѧ: досто́йнѡ почестѝ многоми́лостиве, твоего̀ матѳі́а а҆пⷭ҇ла.
Пѣ́снь з҃.
І҆рмо́съ: Ѻ҆́троцы є҆вре́йстїи въ пещѝ попра́ша пла́мень дерзнове́ннѡ, и҆ на ро́сꙋ ѻ҆́гнь преложи́ша, вопїю́ще: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, гдⷭ҇и бж҃е, во вѣ́ки.
То́къ и҆зсꙋши́лъ є҆сѝ пре́лести наводне́нїемъ твоеѧ̀ бжⷭ҇твенныѧ мꙋ́дрости, и҆ пото́комъ пи́щи напои́лъ є҆сѝ вѣ́рою вопїю́щыѧ, сла́вне: бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.
Си́лою бг҃а всеси́льнагѡ и҆знемого́ша вра̑жїѧ кова̑рства предъ лице́мъ твоегѡ̀, а҆пⷭ҇ле, ше́ствїѧ, и҆ сокрꙋши́шасѧ го́ры же и҆ хо́лми безбо́жїѧ.
Бг҃оро́диченъ: Сѐ, ю҆́же речѐ дв҃ꙋ дх҃омъ вели́кїй и҆са́їа, во чре́вѣ бг҃а зача́тъ и҆ ражда́етъ, є҆мꙋ́же пое́мъ: гдⷭ҇и бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.
Пѣ́снь и҃.
І҆рмо́съ: Седмери́цею пе́щь халде́йскїй мꙋчи́тель бг҃очести̑вымъ неи́стовнѡ разжжѐ, си́лою же лꙋ́чшею спасє́ны сїѧ̑ ви́дѣвъ, творцꙋ̀ и҆ и҆зба́вителю вопїѧ́ше: ѻ҆́троцы бл҃гослови́те, свѧще́нницы воспо́йте, лю́дїе превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.
Оу҆ста̀ бж҃їѧ бы́въ, и҆зъ горта́ни восхи́тилъ є҆сѝ человѣкоꙋбі́йцы, и҆̀хже лю́тѣ пожрѐ, и҆ снѣ́дь содѣ́ла свое́й ѕло́бѣ, мꙋ́дре, и҆ ба́нею пакибытїѧ̀ си́хъ приве́лъ є҆сѝ гдⷭ҇еви, пою́щыѧ непреста́ннѡ: лю́дїе, превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.
Пре́лести меча̀, ѕло́бы ѻ҆рꙋ́жїѧ, ѻ҆рꙋ́жїе бы́въ бж҃їѧ сло́ва, сла́вне, до конца̀ и҆стни́лъ є҆сѝ і҆́дѡльскїѧ трє́бы, столпы́ же и҆ хра́мы бжⷭ҇твенною си́лою низложи́лъ є҆сѝ, хра́мы же вопїю́щыѧ трⷪ҇цы содѣ́лалъ є҆сѝ: лю́дїе, превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.
Слове́сное ꙗ҆ви́сѧ нб҃о, повѣ́дꙋѧ є҆диноро́днагѡ сла́вꙋ бж҃їю неизглаго́ланнꙋю, матѳі́й всемꙋ́дрый, мо́лнїѧ благода́ти, лове́цъ заблꙋ́ждшихъ, свѣ́щникъ бжⷭ҇твеннагѡ свѣтозаре́нїѧ, неизрече́нныхъ таи́нникъ. того̀ съ весе́лїемъ воспое́мъ согла́снѡ.
Бг҃оро́диченъ: Па́че є҆стества̀ зачала̀ є҆сѝ, па́че сло́ва родила̀ є҆сѝ содѣ́телѧ человѣ́ческагѡ є҆стества̀, бы́вша человѣ́ка, ѻ҆ц҃ꙋ̀ неразлꙋ́чна, влⷣчце чи́стаѧ. є҆го́же пое́тъ всѧ̀ тва́рь: ѻ҆́троцы благослови́те, свѧще́нницы воспо́йте, лю́дїе превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.
Пѣ́снь ѳ҃.
І҆рмо́съ: Оу҆страши́сѧ всѧ́къ слꙋ́хъ неизрече́нна бж҃їѧ снизхожде́нїѧ. ꙗ҆́кѡ вы́шнїй во́лею сни́де да́же и҆ до пло́ти, ѿ дв҃и́ческагѡ чре́ва бы́въ чл҃вѣ́къ. тѣ́мже пречи́стꙋю бцⷣꙋ вѣ́рнїи велича́емъ.
Дрꙋ́га тѧ̀ речѐ сп҃съ, тогѡ̀ слꙋжа́ща повелѣ́нїємъ, блаже́нне а҆пⷭ҇ле, и҆ наслѣ́дника црⷭ҇твїѧ своегѡ̀, въ бꙋ́дꙋщїй стра́шный де́нь сосѣда́телѧ, матѳі́е премꙋ́дре, двоенадесѧ́тыхъ ᲂу҆ч҃ни̑къ и҆сполне́нїе.
Вѣ́триломъ, бл҃же́нне, крⷭ҇та̀ преше́дъ волнꙋ́ющеесѧ мо́ре житїѧ̀, дости́глъ є҆сѝ ко приста́нищꙋ поко́ѧ, и҆ кра́йнемꙋ жела́нїю: ра́дꙋѧсѧ ны́нѣ предстои́ши со а҆пⷭ҇льскимъ ли́комъ, молѧ̀ ѡ҆ на́съ чл҃вѣколю́бца.
Свѣ́щникъ вои́стиннꙋ златоза́ренъ, свѣти́ло дх҃а сїѧ́ющее ꙗ҆ви́сѧ ѧ҆зы́къ тво́й, попалѧ́ющь и҆ноплемє́ннаѧ ᲂу҆чє́нїѧ, погаша́ющь ѻ҆́гнь, мꙋ́дре, чꙋжді́й, свѣ́тъ ѡ҆блиста́ющь во тмѣ̀ неразꙋ́мїѧ спѧ́щымъ.
Бг҃оро́диченъ: Оу҆ста́вила є҆сѝ є҆ди́на въ жена́хъ клѧ́твꙋ первозда́нныхъ, бг҃оневѣ́сто: неѡпи́саннаго пло́тїю ро́ждши ѡ҆писꙋ́ема, ѡ҆бнови́ла є҆сѝ предѣ́лы є҆стества̀, нескве́рнаѧ, разстоѧ̑щаѧ пе́рвѣе, пресла́внымъ хода́тайствомъ твои́мъ соедини́ла є҆сѝ.
Свѣти́ленъ.
Тече́нїе кра́сныхъ твои́хъ но́гъ, матѳі́е а҆пⷭ҇ле, возврати́въ, къ ше́ствїю нбⷭ҇номꙋ возше́лъ є҆сѝ ра́дꙋѧсѧ, и҆ трⷪ҇цѣ предста́въ, во ѻ҆ц҃ѣ̀ ви́диши сн҃а, и҆ дх҃а бжⷭ҇твеннаго. сегѡ̀ ра́ди вѣ́рою пресвѧще́ннꙋю твою̀ и҆ бжⷭ҇твеннꙋю пра́зднꙋемъ па́мѧть.
Сла́ва, и҆ ны́нѣ: Свѣ́те неизмѣ́нный сло́ве, свѣ́та ѻ҆ц҃а̀ нерожде́нна, въ ꙗ҆вле́ннѣмъ свѣ́тѣ твое́мъ, дне́сь на ѳавѡ́рѣ свѣ́тъ ви́дѣхомъ ѻ҆ц҃а̀, свѣ́тъ и дх҃а, свѣ́томъ наставлѧ́юща всю̀ тва́рь.
Жизнь и труды апостолов – Святой апостол Матфий
Житие апостола Матфия
Святой апостол Матфий родился в Вифлееме, происходил из колена Иудина; с раннего детства он изучал Закон Божий по священным книгам под руководством святого Симеона Богоприимца. Когда Господь Иисус Христос явил Себя миру, святой Матфий уверовал в Него как в Мессию, неотступно следовал за Ним и был избран в число 70 учеников, которых Господь "посылал по два пред лицем Своим" (Лк.10,1). По Вознесении Спасителя апостол Матфий был избран по жребию в число 12 апостолов вместо отпадшего Иуды Искариотского (Деян.1,15-26). После Сошествия Святого Духа апостол Матфий проповедовал Евангелие в Иерусалиме и в Иудее вместе с прочими апостолами (Деян.6:2, 8:14). Из Иерусалима с апостолами Петром и Андреем ходил в Антиохию Сирийскую, был в каппадокийском городе Тиане и в Синопе. Здесь апостола Матфия заключили в темницу, из которой он был чудесно освобожден апостолом Андреем Первозванным. После этого апостол Матфий путешествовал в Амасию, город на берегу Понта. Во время 3-го путешествия апостола Андрея святой Матфий был с ним в Едессе и Севастии. По церковному преданию, он был с проповедью в Эфиопии Понтийской (нынешняя Западная Грузия), Македонии, многократно подвергаясь смертельной опасности, но Господь сохранял его живым для дальнейшей проповеди Евангелия. Однажды язычники заставили апостола выпить отравленное питье. Апостол выпил его и не только сам остался невредимым, но исцелил и других узников, ослепших от этого питья. Когда святой Матфий вышел из темницы, язычники тщетно искали его, так как он сделался для них невидимым. В другой раз, когда язычники в ярости бросились, чтобы убить апостола, земля разверзлась и поглотила их. Апостол Матфий вернулся в Иудею и не переставал просвещать своих соотечественников светом учения Христова. Он творил великие чудеса Именем Господа Иисуса и обратил очень многих к вере во Христа. Иудейский первосвященник Анан, ненавидевший Христа, давший ранее повеление сбросить с высоты храма апостола Иакова, брата Господня, приказал взять апостола Матфия и представить на суд синедриона в Иерусалиме. Нечестивый Анан произнес речь, в которой кощунственно хулил Господа. В ответ апостол Матфий показал на пророчествах Ветхого Завета, что Иисус Христос – Истинный Бог, Мессия, обещанный Богом Израилю, Сын Божий, Единосущный и Совечный Богу Отцу. После этих слов апостол Матфий был осужден синедрионом на смерть и побит камнями. Когда святой Матфий был уже мертв, иудеи, скрывая преступление, отсекли ему голову как противнику кесаря. (По некоторым источникам, апостола Матфия распяли на кресте. Некоторые указывают, что он скончался в Колхиде). Смерть за Христа и венец мученика апостол Матфий воспринял около 63 года.
См. также: "Страдание святого Апостола Матфия" в изложении свт. Димитрия Ростовского.
См. также: "Собор святых славных и всехвальных двенадцати Апостолов" в изложении свт. Димитрия Ростовского.