Канон святому апостолу Иуде, брату Господню

Припев: Святы́й апо́столе Иýдо, моли́ Бо́га о нас.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 02 июля (19 июня ст. ст.)

Глас 5.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Коня́ и вса́дника в мо́ре Чермно́е, сокруша́яй бра́ни мы́шцею высо́кою Христо́с истрясе́, Изра́иля же спасе́, побе́дную пе́снь пою́ща.

Таи́нниче Небе́сных, Иу́до всему́дре, учениче́ Спа́сов и о́бщниче и́стинныя жи́зни, язы́к мо́й подви́гни и сло́во упра́ви на пе́ние твое́, всеблаже́нне.

Влеки́й Спа́сов яре́м, апо́столе, и бразду́ секи́й, и обновля́я благода́тию, се́мя се́ял еси́ и мно́г пло́д прине́сл еси́ призва́вшему, пресла́вне.

Сло́ва вопло́щшагося обре́т Учи́теля и Сего́, Богови́дче, луча́ми просвеща́емь, бы́л еси́ све́т вторы́й, пе́рваго сия́ньми сообразу́яся, досточу́дне.

Богоро́дичен: Ве́ра да пове́дуется то́кмо, а не сказа́ние, е́же па́че ума́ чуде́с, Богороди́тельнице Пречи́стая, Непостижи́маго Бо́га Сло́ва родила́ еси́, оболче́на в челове́чество.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Водрузи́вый на ничесо́мже зе́млю повеле́нием Твои́м и пове́сивый неодержи́мо тяготе́ющую на недви́жимем, Христе́, ка́мени за́поведей Твои́х, Це́рковь Твою́ утверди́, еди́не Бла́же и Человеколю́бче.

Взя́тся учени́к Христо́вых благоле́пие превы́ше вся́каго вели́чества: си́и бо бы́ша Ему́ дру́зи же и сво́йственнии, и сро́дницы, и сосне́дницы, и та́ин сказа́тели.

Иу́до, бра́тия твоя́ тя́ похваля́ют, бра́та я́вльшася и непщу́ема я́вльшагося пло́тию Сло́ва Преве́чнаго, от Присносу́щнаго возсия́вшаго, от нерожде́на Роди́теля.

Умертви́в на земли́ твоя́ у́ды, пожи́л еси́ с жи́знию все́х Христа́, пребога́те, и живоно́сныя жи́зни все́й вселе́нней провозве́стник ты́ бы́л еси́, глаго́лы живо́тныя пропове́дая.

Богоро́дичен: Се́ Ты́ па́че все́х, Чи́стая, ублажи́лася еси́, превозшла́ еси́ все́х свя́тостию, все́х превознесла́ся еси́ и все́х яви́лася вы́шши Небе́сных си́л, Ма́ти Бо́жия бы́вши.

Конда́к, гла́с 2.

Па́влу я́влься собесе́дник, апо́столе, с си́м на́м про́поведь возвести́л еси́ Боже́ственныя благода́ти, тайноглаго́льниче Иу́до блаже́нне. Сего́ ра́ди вопие́м ти́: не преста́й моля́ся о все́х на́с.

Седа́лен, гла́с 8.

Ро́ждшагося Влады́ки и бра́та бы́вша все́м избра́нным, Иу́до блаже́нне, бра́т бы́л еси́ и от Него́ апо́стол во вся́ концы́ посла́лся еси́, прему́дре, сло́во ве́ры все́м всева́я и просвеща́я во тьме́ неве́дения рабо́тающая лука́вому мироде́ржцу. Сего́ ра́ди вопие́м ти́: моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние дарова́ти чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Богоро́дичен: Я́ко Всенепоро́чная Неве́сто Творцу́, я́ко Неискусому́жная Ма́ти Изба́вителю, прия́телище я́ко су́щи Уте́шителя, Препе́тая, беззако́нию мя́ су́ща скве́рное оби́телище и бесо́м игра́лище в ра́зуме бы́вша, потщи́ся от те́х злоде́йства мя́ изба́вити и све́тлое жили́ще доброде́телей соверши́, Светоно́сная Нетле́нная, отжени́ о́блак страсте́й и Вы́шняго прича́стия сподо́би и Све́та невече́рняго моли́твами Твои́ми.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Боже́ственное Твое́ разуме́в истоща́ние прозорли́во, Авваку́м, Христе́, со тре́петом вопия́ше Тебе́: во спасе́ние люде́й Твои́х спасти́ пома́занныя Твоя́ прише́л еси́.

Вели́кий Спа́сов апо́стол явле́ния Ду́ха сподо́блен и возлю́блен бы́сть, зре́ния Его́ зарю́ и добро́ту ви́дев.

Благода́ти сы́й испо́лнен и даро́в, от Бо́га пода́нных, апо́столе, на спаси́тельное приста́нище тя́ песносло́вящия наставля́й.

Си́лою непобеди́мою Ду́ха Пресвята́го огражда́емь, служи́телю неизрече́нных, лука́вствия отгоня́еши ду́хи сло́вом благода́ти.

Богоро́дичен: Несказа́нно заче́нши, Всенепоро́чная, Творца́ Твоего́ и Бо́га, моли́ спасти́ ны от бе́д и душе́вное спасе́ние пода́ти пою́щим Тя́, Влады́чице.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Одея́йся све́том, я́ко ри́зою, к Тебе́ у́тренюю и Тебе́ зову́: ду́шу мою́ просвети́ омраче́нную, Христе́, я́ко еди́н Благоутро́бен.

Зако́на оста́вль се́ни, и́стины о́браз све́тло пропове́дал еси́, са́мую и́стину стяжа́в наста́вника.

Сло́ва повеле́ние исполня́я, апо́столе, язы́ки вся́, уче́нии твои́ми науча́я, обте́кл еси́, и си́х крестя́ Тро́ическим призыва́нием.

До́ждь небе́сный, я́ко роса́ свы́ше, Боже́ственное веща́ние твое́, Богопропове́дниче, мглу́ разори́ многобо́жия еди́наго Бо́га пропове́данием.

Богоро́дичен: Умертви́ стра́сти моя́, Богороди́тельнице, и ду́шу мою́, умерщвле́нную грехо́вными сластьми́, возста́ви, Ма́ти и́стиннаго Воскресе́ния.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Неи́стовствующееся бу́рею душетле́нною, Влады́ко Христе́, страсте́й мо́ре укроти́ и от тли́ возведи́ мя, я́ко Благоутро́бен.

Виде́ния уче́нием, жития́ дея́ньми све́тло, Христо́в апо́столе, сия́я, су́щия во глубине́ неве́дения просвети́л еси́.

Посыла́еши все́м челове́ком све́тлое и уче́ния Ду́ха испо́лнено посла́ние, священноявле́нне пречу́дне.

Богови́дец веща́ет Небе́сная, я́коже слове́сную не́кую Бо́жию сла́ву пове́дая на́с ра́ди пло́тию Я́вльшагося и чудесы́.

Богоро́дичен: Пресвята́я Влады́чице Богома́ти, изба́ви мя́ тли́ и страсте́й смуще́ние утоли́, исто́чник безстра́стия ро́ждшая.

Конда́к, гла́с 2.

Тве́рдым умо́м избра́н учени́к ты́ яви́лся еси́ и сто́лп необори́м Це́ркве Христо́вы, язы́ком пропове́дал еси́ сло́во Христо́во, ве́ровати глаго́ля во Еди́но Божество́; от Него́же просла́вився, прия́л еси́ да́р исцеле́ний, цели́ти неду́ги притека́ющих к тебе́, апо́столе Иу́до всехва́льне.

И́кос:

И́стиннаго благоче́стия пропове́дника и держа́внаго и́стины побо́рника досто́йно восхва́лим, я́ко подо́бника Христу́ и свиде́теля: стра́сти бо Его́ на те́ле му́жески прия́т, я́ко учени́к Словесе́ и апо́стол, Иу́да всехва́льный.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Превозноси́мый отце́в Госпо́дь пла́мень угаси́, о́троки ороси́, согла́сно пою́щия: Бо́же, благослове́н еси́.

Богови́дна ссу́щием Божества́ бы́вша, вси́ Иу́ду воспое́м, согла́сно пою́ще: Бо́же, благослове́н еси́.

Духодви́жимый и Богодухнове́нный язы́к тво́й ми́р обрати́ Христо́вым пропове́данием, Ему́же вси́ пое́м: Бо́же, благослове́н еси́.

Дае́т тебе́ Небе́сное насле́дие Госпо́дь и престо́л пресве́тел, на не́мже почива́я, боже́ственне пое́ши: Бо́же, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Усты́ и ра́зумом Тя́ Богоро́дицу Влады́чицу пропове́дуем, веселя́щеся: Бо́га бо родила́ еси́, Ему́же вси́ пое́м: Бо́же, благослове́н еси́.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Тебе́, Вседе́телю, в пещи́ о́троцы, всеми́рный ли́к спле́тше, поя́ху дела́ вся́кая, Го́спода по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Бога́тство язы́к и царе́й по́честь, благозва́ние восприя́л еси́, вопия́, апо́столе: вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Всю́ зарю́ Уте́шителеву, блаже́нне, прия́л еси́ соше́дшую, зовы́й, сла́вне: вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Ве́щи тле́нныя возненави́дев, Небе́сных сла́ву произво́лил еси́, пребыва́ющую ве́дый, апо́столе, те́мже вопия́л еси́: вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Богоро́дичен: Прииди́те, добро́ту Иа́ковлю воспои́м, Мари́ю Пречи́стую, согла́сно пою́ще: вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Иса́ие, лику́й: Де́ва име́ во чре́ве и роди́ Сы́на Емману́ила, Бо́га же и Челове́ка, Восто́к и́мя Ему́, Его́же велича́юще, Де́ву ублажа́ем.

Облиста́вся, сла́вне, светоли́тий Ду́ха заре́ю, чуде́с блиста́ния па́че естества́ все́м испуща́еши, я́ко учени́к Емману́илев, Его́же велича́юще, тя́, Богови́дче, ублажа́ем.

Со А́нгельскими чи́нми предстоя́ще, богови́днии самови́дцы и зри́тели Единоро́днаго, пло́тию обнища́вшаго на́с ра́ди, Сего́ приле́жно ны́не моли́те спасти́ ду́ши на́ша.

Богоро́дичен: Я́ко ро́ждши, Пречи́стая, тва́ри Соде́теля, по всему́ Роди́теля но́сиши нача́ло, несравни́тельно име́я превзя́тие и превознесе́нно. Те́мже Рождеству́ Твоему́ покланя́ющеся, Тя́ прославля́ем.

Свети́лен.

Тече́ние кра́сных твои́х но́г, Иу́до апо́столе, возврати́в к ше́ствию Небе́сному, возше́л еси́, ра́дуяся, и, Тро́ице предста́в, во Отце́ ви́диши Сы́на и Ду́ха Боже́ственнаго. Сего́ ра́ди ве́рою пресвяще́нную твою́ и Боже́ственную пра́зднуем па́мять.

Богоро́дичен: Стра́шнаго испыта́ния воспомина́ю ча́с, мно́жество злы́х де́л мои́х ужаса́ет и устраша́ет мя́, но уще́дри, Пречи́стая, те́плою Твое́ю моли́твою и да́ждь ми́ спасе́ние: ели́ка бо хо́щеши, мо́жеши.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Конѧ̀ и҆ вса́дника въ мо́ре чермно́е, сокрꙋша́ѧй бра̑ни мы́шцею высо́кою, хрⷭ҇то́съ и҆стрѧсѐ, і҆и҃лѧ же спасѐ, побѣ́днꙋю пѣ́снь пою́ща.

Таи́нниче нбⷭ҇ныхъ, і҆ꙋ́до всемꙋ́дре, ᲂу҆ченичѐ сп҃совъ и҆ ѻ҆́бщниче и҆́стинныѧ жи́зни, ѧ҆зы́къ мо́й подви́гни, и҆ сло́во ᲂу҆пра́ви на пѣ́нїе твоѐ, всеблаже́нне.

Влекі́й сп҃совъ ꙗ҆ре́мъ, а҆пⷭ҇ле, и҆ браздꙋ̀ сѣкі́й, и҆ ѡ҆бновлѧ́ѧ бл҃года́тїю, сѣ́мѧ сѣ́ѧлъ є҆сѝ, и҆ мно́гъ пло́дъ прине́слъ є҆сѝ призва́вшемꙋ, пресла́вне.

Сло́ва вопло́щшагосѧ ѡ҆брѣ́тъ ᲂу҆чи́телѧ, и҆ сегѡ̀, бг҃ови́дче, лꙋча́ми просвѣща́емь, бы́лъ є҆сѝ свѣ́тъ вторы́й, пе́рвагѡ сїѧ́ньми соѡбразꙋ́ѧсѧ, досточꙋ́дне.

Бг҃оро́диченъ: Вѣ́ра да повѣ́дꙋетсѧ то́кмѡ, а҆ не сказа́нїе, є҆́же па́че ᲂу҆ма̀ чꙋде́съ, бг҃ороди́тельнице пречⷭ҇таѧ, непостижи́маго бг҃а сло́ва родила̀ є҆сѝ, ѡ҆болче́на въ чл҃вѣ́чество.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Водрꙋзи́вый на ничесо́мже зе́млю повелѣ́нїемъ твои́мъ, и҆ повѣ́сивый неѡдержи́мѡ тѧготѣ́ющꙋю, на недви́жимѣмъ, хрⷭ҇тѐ, ка́мени за́повѣдей твои́хъ цр҃ковь твою̀ ᲂу҆твердѝ, є҆ди́не бла́же и҆ чл҃вѣколю́бче.

Взѧ́тсѧ ᲂу҆чени̑къ хрⷭ҇то́выхъ бл҃голѣ́пїе превы́ше всѧ́кагѡ вели́чества: сі́и бо бы́ша є҆мꙋ̀ дрꙋ́зи же и҆ сво́йственнїи, и҆ срѡ́дницы, и҆ соснѣ́дницы, и҆ та̑инъ сказа́тели.

І҆ꙋ́до, бра́тїѧ твоѧ̑ тѧ̀ похвалѧ́ютъ, бра́та ꙗ҆́вльшасѧ, и҆ непщꙋ́ема ꙗ҆́вльшагѡсѧ пло́тїю, сло́ва превѣ́чнагѡ ѿ присносꙋ́щнагѡ возсїѧ́вшагѡ, ѿ нерожде́на роди́телѧ.

Оу҆мертви́въ на землѝ твоѧ̑ ᲂу҆́ды, пожи́лъ є҆сѝ съ жи́знїю всѣ́хъ хрⷭ҇та̀, пребога́те, и҆ живоно́сныѧ жи́зни все́й вселе́ннѣй провозвѣ́стникъ ты̀ бы́лъ є҆сѝ, гл҃го́лы живѡ́тныѧ проповѣ́даѧ.

Бг҃оро́диченъ: Сѐ ты̀ па́че всѣ́хъ, чⷭ҇таѧ, ᲂу҆блажи́ласѧ є҆сѝ, превозшла̀ є҆сѝ всѣ́хъ ст҃остїю, всѣ́хъ превознесла́сѧ є҆сѝ, и҆ всѣ́хъ ꙗ҆ви́ласѧ вы́шши нбⷭ҇ныхъ си́лъ, мт҃и бж҃їѧ бы́вши.

Конда́къ, гла́съ в҃.

Па́ѵлꙋ ꙗ҆́вльсѧ собесѣ́дникъ, а҆пⷭ҇ле, съ си́мъ на́мъ про́повѣдь возвѣсти́лъ є҆сѝ бжⷭ҇твенныѧ бл҃года́ти, тайноглаго́льниче і҆ꙋ́до бл҃же́нне. сегѡ̀ ра́ди вопїе́мъ тѝ: не преста́й молѧ́сѧ ѡ҆ всѣ́хъ на́съ.

Сѣда́ленъ, гла́съ и҃.

Ро́ждшагѡсѧ влⷣки, и҆ бра́та бы́вша всѣ̑мъ и҆збра̑ннымъ, і҆ꙋ́до бл҃же́нне, бра́тъ бы́лъ є҆сѝ, и҆ ѿ негѡ̀ а҆пⷭ҇лъ во всѧ̑ концы̀ посла́лсѧ є҆сѝ, премꙋ́дре, сло́во вѣ́ры всѣ̑мъ всѣва́ѧ, и҆ просвѣща́ѧ во тьмѣ̀ невѣ́дѣнїѧ рабо́тающыѧ лꙋка́вомꙋ мїроде́ржцꙋ. сегѡ̀ ра́ди вопїе́мъ тѝ: молѝ хрⷭ҇та̀ бг҃а, грѣхѡ́въ ѡ҆ставле́нїе дарова́ти чтꙋ́щымъ любо́вїю ст҃ꙋ́ю па́мѧть твою̀.

Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́кѡ всенепоро́чнаѧ невѣ́сто творцꙋ̀, ꙗ҆́кѡ неискꙋсомꙋ́жнаѧ мт҃и и҆зба́вителю, прїѧ́телище ꙗ҆́кѡ сꙋ́щи ᲂу҆тѣ́шителѧ, препѣ́таѧ, беззако́нїю мѧ̀ сꙋ́ща скве́рное ѻ҆би́телище, и҆ бѣсѡ́мъ и҆гра́лище въ ра́зꙋмѣ бы́вша, потщи́сѧ ѿ тѣ́хъ ѕлодѣ́йства мѧ̀ и҆зба́вити, и҆ свѣ́тлое жили́ще добродѣ́телей совершѝ, свѣтоно́снаѧ, нетлѣ́ннаѧ: ѿженѝ ѻ҆́блакъ страсте́й, и҆ вы́шнѧгѡ прича́стїѧ сподо́би, и҆ свѣ́та невече́рнѧгѡ, моли́твами твои́ми.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Бжⷭ҇твенное твоѐ разꙋмѣ́въ и҆стоща́нїе прозорли́вѡ а҆ввакꙋ́мъ, хрⷭ҇тѐ, со тре́петомъ вопїѧ́ше тебѣ̀: во спасе́нїе люде́й твои́хъ спастѝ пома̑занныѧ твоѧ̑ прише́лъ є҆сѝ.

Вели́кїй сп҃совъ а҆пⷭ҇лъ ꙗ҆вле́нїѧ дх҃а сподо́бленъ, и҆ возлю́бленъ бы́сть, зрѣ́нїѧ є҆гѡ̀ зарю̀ и҆ добро́тꙋ ви́дѣвъ.

Бл҃года́ти сы́й и҆спо́лненъ и҆ дарѡ́въ, ѿ бг҃а пода́нныхъ, а҆пⷭ҇ле, на спаси́тельное приста́нище тѧ̀ пѣсносло́вѧщыѧ наставлѧ́й.

Си́лою непобѣди́мою дх҃а прест҃а́гѡ ѡ҆гражда́емь, слꙋжи́телю неизрече́нныхъ, лꙋка́вствїѧ ѿгонѧ́еши дꙋ́хи сло́вомъ благода́ти.

Бг҃оро́диченъ: Несказа́ннѡ заче́нши, всенепоро́чнаѧ, творца̀ твоего̀ и҆ бг҃а, молѝ, спасти́ ны ѿ бѣ́дъ, и҆ дꙋше́вное спасе́нїе пода́ти пою́щымъ тѧ̀, влⷣчце.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Ѡ҆дѣѧ́йсѧ свѣ́томъ ꙗ҆́кѡ ри́зою, къ тебѣ̀ ᲂу҆́тренюю, и҆ тебѣ̀ зовꙋ̀: дꙋ́шꙋ мою̀ просвѣтѝ ѡ҆мраче́ннꙋю, хрⷭ҇тѐ, ꙗ҆́кѡ є҆ди́нъ благоꙋтро́бенъ.

Зако́на ѡ҆ста́вль сѣ̑ни, и҆́стины ѻ҆́бразъ свѣ́тлѡ проповѣ́далъ є҆сѝ, са́мꙋю и҆́стинꙋ стѧжа́въ наста́вника.

Сло́ва повелѣ́нїе и҆сполнѧ́ѧ, а҆пⷭ҇ле, ꙗ҆зы́ки всѧ̑ ᲂу҆чє́нїи твои́ми наꙋча́ѧ ѡ҆бте́клъ є҆сѝ, и҆ си́хъ крестѧ̀ трⷪ҇ческимъ призыва́нїемъ.

До́ждь нбⷭ҇ный, ꙗ҆́кѡ роса̀ свы́ше, бж҃е́ственное вѣща́нїе твоѐ, бг҃опроповѣ́дниче, мглꙋ̀ разорѝ многобо́жїѧ є҆ди́нагѡ бг҃а проповѣ́данїемъ.

Бг҃оро́диченъ: Оу҆мертвѝ стра̑сти моѧ̑, бг҃ороди́тельнице, и҆ дꙋ́шꙋ мою̀ ᲂу҆мерщвле́ннꙋю грѣхо́вными сластьмѝ возста́ви, мт҃и и҆́стиннагѡ воскресе́нїѧ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Неи́стовствꙋющеесѧ бꙋ́рею дꙋшетлѣ́нною, влⷣко хрⷭ҇тѐ, страсте́й мо́ре ᲂу҆кротѝ, и҆ ѿ тлѝ возведи́ мѧ, ꙗ҆́кѡ благоꙋтро́бенъ.

Видѣ́нїѧ ᲂу҆че́нїемъ, житїѧ̀ дѣѧ́ньми, свѣ́тлѡ, хрⷭ҇то́въ а҆пⷭ҇ле, сїѧ́ѧ, сꙋ́щыѧ во глꙋбинѣ̀ невѣ́дѣнїѧ просвѣти́лъ є҆сѝ.

Посыла́еши всѣ̑мъ человѣ́кѡмъ свѣ́тлое, и҆ ᲂу҆че́нїѧ дх҃а и҆спо́лнено посла́нїе, свѧщенноѧвле́нне пречꙋ́дне.

Бг҃ови́децъ вѣща́етъ нбⷭ҇наѧ, ꙗ҆́коже слове́снꙋю нѣ́кꙋю бж҃їю сла́вꙋ повѣ́даѧ, на́съ ра́ди пло́тїю ꙗ҆́вльшагѡсѧ и҆ чꙋдесы̀.

Бг҃оро́диченъ: Прест҃а́ѧ влⷣчце бг҃ома́ти, и҆зба́ви мѧ̀ тлѝ, и҆ страсте́й смꙋще́нїе ᲂу҆толѝ, и҆сто́чникъ безстра́стїѧ ро́ждшаѧ.

Конда́къ, гла́съ в҃.

Тве́рдымъ ᲂу҆мо́мъ и҆збра́нъ ᲂу҆чени́къ ты̀ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ, и҆ сто́лпъ неѡбори́мь цр҃кве хрⷭ҇то́вы, ꙗ҆зы́кѡмъ проповѣ́далъ є҆сѝ сло́во хрⷭ҇то́во, вѣ́ровати глаго́лѧ во є҆ди́но бжⷭ҇тво̀: ѿ негѡ́же просла́вивсѧ, прїѧ́лъ є҆сѝ да́ръ и҆сцѣле́нїй, цѣли́ти недꙋ́ги притека́ющымъ къ тебѣ̀, а҆по́столе і҆ꙋ́до всехва́льне.

І҆́косъ:

И҆́стиннаго благоче́стїѧ проповѣ́дника, и҆ держа́внаго и҆́стины побо́рника досто́йнѡ восхва́лимъ, ꙗ҆́кѡ подо́бника хрⷭ҇тꙋ̀ и҆ свидѣ́телѧ: стра̑сти бо є҆гѡ̀ на тѣ́лѣ мꙋ́жески прїѧ́тъ, ꙗ҆́кѡ ᲂу҆чени́къ словесѐ и҆ а҆пⷭ҇лъ і҆ꙋ́да всехва́льный.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Превозноси́мый ѻ҆ц҃є́въ гдⷭ҇ь, пла́мень ᲂу҆гасѝ, ѻ҆́троки ѡ҆росѝ, согла́снѡ пою́щыѧ: бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Бг҃ови́дна ссꙋ́щїемъ бжⷭ҇тва̀ бы́вша, всѝ і҆ꙋ́дꙋ воспое́мъ, согла́снѡ пою́ще: бж҃е, благослове́нъ є҆сѝ.

Дх҃одви́жимый и҆ бг҃одꙋхнове́нный ѧ҆зы́къ тво́й мі́ръ ѡ҆братѝ хрⷭ҇то́вымъ проповѣ́данїемъ, є҆мꙋ́же всѝ пое́мъ бж҃е, благослове́нъ є҆сѝ.

Дае́тъ тебѣ̀ нбⷭ҇ное наслѣ́дїе гдⷭ҇ь, и҆ престо́лъ пресвѣ́телъ, на не́мже почива́ѧ, бжⷭ҇твеннѣ пое́ши: бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Оу҆сты̀ и҆ ра́зꙋмомъ тѧ̀ бцⷣꙋ влⷣчцꙋ проповѣ́дꙋемъ веселѧ́щесѧ: бг҃а бо родила̀ є҆сѝ, є҆мꙋ́же всѝ пое́мъ: бж҃е, благослове́нъ є҆сѝ.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Тебѣ̀ вседѣ́телю, въ пещѝ ѻ҆́троцы всемі́рный ли́къ спле́тше поѧ́хꙋ: дѣла̀ всѧ̑каѧ, гдⷭ҇а по́йте, и҆ превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Бога́тство ꙗ҆зы̑къ, и҆ царе́й по́честь, благозва́нїе воспрїѧ́лъ є҆сѝ, вопїѧ̀, а҆пⷭ҇ле: всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а по́йте, и҆ превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Всю̀ зарю̀ ᲂу҆тѣ́шителевꙋ, блаже́нне, прїѧ́лъ є҆сѝ соше́дшꙋю, зовы́й, сла́вне: всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а по́йте, и҆ превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Вє́щи тлѣ́нныѧ возненави́дѣвъ, небе́сныхъ сла́вꙋ произво́лилъ є҆сѝ, пребыва́ющꙋю вѣ́дый, а҆пⷭ҇ле, тѣ́мже вопїѧ́лъ є҆сѝ: всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а по́йте, и҆ превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Бг҃оро́диченъ: Прїиди́те, добро́тꙋ і҆а́кѡвлю воспои́мъ, мр҃і́ю пречⷭ҇тꙋю, согла́снѡ пою́ще: всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а по́йте, и҆ превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: И҆са́їе, ликꙋ́й, дв҃а и҆мѣ̀ во чре́вѣ, и҆ родѝ сн҃а є҆мманꙋ́ила, бг҃а же и҆ чл҃вѣ́ка, восто́къ и҆́мѧ є҆мꙋ̀: є҆го́же велича́юще, дв҃ꙋ ᲂу҆бл҃жа́емъ.

Ѡ҆блиста́всѧ, сла́вне, свѣтоли́тїй дх҃а заре́ю, чꙋде́съ блиста̑нїѧ па́че є҆стества̀ всѣ̑мъ и҆спꙋща́еши, ꙗ҆́кѡ ᲂу҆чени́къ є҆мманꙋ́илевъ: є҆го́же велича́юще, тѧ̀, бг҃ови́дче, ᲂу҆блажа́емъ.

Со а҆́гг҃льскими чи́нми предстоѧ́ще бг҃ови́днїи самови́дцы, и҆ зри́тели є҆диноро́днагѡ, пло́тїю ѡ҆бнища́вшагѡ на́съ ра́ди: сего̀ прилѣ́жнѡ ны́нѣ моли́те, спастѝ дꙋ́шы на́шѧ.

Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́кѡ ро́ждши, пречⷭ҇таѧ, тва́ри содѣ́телѧ по всемꙋ̀ роди́телѧ но́сиши нача́ло, несравни́тельно и҆мѣ́ѧ превзѧ́тїе и҆ превознесе́нно. тѣ́мже рождествꙋ̀ твоемꙋ̀ покланѧ́ющесѧ, тѧ̀ прославлѧ́емъ.

Свѣти́ленъ.

Тече́нїе кра́сныхъ твои́хъ но́гъ, і҆ꙋ́до а҆по́столе, возврати́въ, къ ше́ствїю нбⷭ҇номꙋ возше́лъ є҆сѝ ра́дꙋѧсѧ, и҆ трⷪ҇цѣ предста́въ, во ѻ҆ц҃ѣ̀ ви́диши сн҃а, и҆ дх҃а бжⷭ҇твеннаго: сегѡ̀ ра́ди вѣ́рою пресвѧще́ннꙋю твою̀ и҆ бжⷭ҇твеннꙋю пра́зднꙋемъ па́мѧть.

Бг҃оро́диченъ: Стра́шнагѡ и҆спыта́нїѧ воспомина́ю ча́съ, мно́жество ѕлы́хъ дѣ́лъ мои́хъ ᲂу҆жаса́етъ и҆ ᲂу҆страша́етъ мѧ̀: но ᲂу҆ще́дри, пречⷭ҇таѧ, те́плою твое́ю моли́твою, и҆ да́ждь мѝ спасе́нїе: є҆ли̑ка бо хо́щеши, мо́жеши.

Жизнь и труды апостолов – Святой апостол Иуда Иаковлев

Житие апостола Иуды Иаковлева, брата Господня

Свя­той апо­стол Иуда, из чис­ла 12-ти уче­ни­ков Хри­сто­вых, про­ис­хо­дил из ро­да ца­ря Да­ви­да и Со­ло­мо­на, был сы­ном пра­вед­но­го Иоси­фа Об­руч­ни­ка от его пер­вой же­ны.

Свя­той апо­стол Иоанн Бо­го­слов в сво­ем Еван­ге­лии пи­шет: "Ни бра­тья бо Его ве­ро­ва­ху в Него" (Ин.7,5). Свя­ти­тель Фе­о­фи­лакт, ар­хи­епи­скоп Бол­гар­ский, объ­яс­ня­ет эти сло­ва так: в на­ча­ле зем­но­го слу­же­ния Гос­по­да Иису­са Хри­ста сы­но­вья Иоси­фа, в том чис­ле и Иуда, не ве­ри­ли в Его Бо­же­ствен­ную сущ­ность. Пре­да­ние ука­зы­ва­ет, что, ко­гда пра­вед­ный Иосиф Об­руч­ник, воз­вра­тив­шись из Егип­та, стал де­лить меж­ду сы­но­вья­ми при­над­ле­жав­шую ему зем­лю, он по­же­лал вы­де­лить часть и Хри­сту Спа­си­те­лю, рож­ден­но­му пре­есте­ствен­но и нетлен­но от Пре­чи­стой Де­вы Ма­рии. Бра­тья вос­про­ти­ви­лись это­му, и толь­ко стар­ший из них, Иа­ков, при­нял Хри­ста Иису­са в сов­мест­ное вла­де­ние сво­ей до­лей и за это был на­зван бра­том Гос­под­ним. Позд­нее Иуда по­ве­рил во Хри­ста Спа­си­те­ля как ожи­да­е­мо­го Мес­сию, всем серд­цем об­ра­тил­ся к Нему и был из­бран Им в чис­ло бли­жай­ших 12-ти уче­ни­ков. Но, пом­ня свой грех, апо­стол Иуда счи­тал се­бя недо­стой­ным на­зы­вать­ся бра­том Бо­жи­им и в сво­ем со­бор­ном по­сла­нии име­ну­ет се­бя лишь бра­том Иа­ко­ва.

Свя­той апо­стол Иуда имел и дру­гие име­на: еван­ге­лист Мат­фей на­зы­ва­ет его "Лев­ве­ем, про­зван­ным Фад­де­ем" (Мф.10,3), свя­той еван­ге­лист Марк то­же на­зы­ва­ет его Фад­де­ем (Мк.3,18), а в Де­я­ни­ях свя­тых апо­сто­лов он упо­ми­на­ет­ся под име­нем Вар­са­вы (Деян.15,22). В то вре­мя это бы­ло в обы­чае.

По Воз­не­се­нии Гос­по­да Иису­са Хри­ста апо­стол Иуда от­пра­вил­ся с про­по­ве­дью Еван­ге­лия. Он рас­про­стра­нял ве­ру во Хри­ста сна­ча­ла в Иудее, Га­ли­лее, Са­ма­рии и Иду­мее, а за­тем – в стра­нах Ара­вии, Си­рии и Ме­со­по­та­мии и, на­ко­нец, при­шел в го­род Эдес­су. Здесь он за­вер­шил то, что не бы­ло за­кон­че­но его пред­ше­ствен­ни­ком, апо­сто­лом из чис­ла 70-ти, Фад­де­ем. Со­хра­ни­лось из­ве­стие, что свя­той апо­стол Иуда хо­дил с про­по­ве­дью в Пер­сию и от­ту­да на­пи­сал на гре­че­ском язы­ке свое со­бор­ное по­сла­ние, в крат­ких сло­вах ко­то­ро­го за­клю­че­но мно­го глу­бо­ких ис­тин. Оно со­дер­жит дог­ма­ти­че­ское уче­ние о Свя­той Тро­и­це, о во­пло­ще­нии Гос­по­да Иису­са Хри­ста, о раз­ли­чии Ан­ге­лов доб­рых и злых, о бу­ду­щем Страш­ном Су­де. В нрав­ствен­ном от­но­ше­нии апо­стол убеж­да­ет ве­ру­ю­щих бе­речь се­бя от плот­ской нечи­сто­ты, быть ис­прав­ны­ми в сво­их долж­но­стях, мо­лит­ве, ве­ре и люб­ви, за­блуд­ших об­ра­щать на путь спа­се­ния, охра­нять се­бя от уче­ний ере­ти­ков. Апо­стол Иуда учит, что недо­ста­точ­но толь­ко ве­ры во Хри­ста, необ­хо­ди­мы еще и доб­рые де­ла, свой­ствен­ные хри­сти­ан­ско­му уче­нию.

Свя­той апо­стол Иуда му­че­ни­че­ски скон­чал­ся око­ло 80-го го­да в Ар­ме­нии, в го­ро­де Ара­те, где он был рас­пят на кре­сте и прон­зен стре­ла­ми.

См. так­же: "Па­мять свя­то­го апо­сто­ла Иуды, бра­та Гос­под­ня по пло­ти" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.

См. так­же: "Со­бор свя­тых слав­ных и все­х­валь­ных две­на­дца­ти Апо­сто­лов" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.