Канон святой преподобномученице Анастасии Римляныни, Солунской (Фессалоникийской)

Припев: Святая преподобному́ченице Анастаси́е, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 11 ноября (29 октября ст. ст.); 12 ноября (30 октября ст. ст.)

Глас 8.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Пои́м Го́сподеви, прове́дшему лю́ди Своя́ сквозе́ Чермно́е мо́ре, я́ко Еди́н сла́вно просла́вися.

Сию́ светоно́сную па́мять твою́ почита́ющему, богому́драя, просвеще́ние ми́ пода́ждь, души́ моея́ тму́ отгоня́щи.

Всю́ от пеле́н тебе́ саму́ю возложи́ла еси́ Зижди́телю твоему́ и огне́м воздержа́ния теле́сныя стра́сти попали́ла еси́.

К высоте́ муче́ния, му́ченице, возшла́ еси́, непощаде́вши пло́ти, и черто́гов мы́сленных, я́ко де́ва, сподо́билася еси́.

Богоро́дичен: Тя́, небоме́рную Ле́ствицу, на не́йже Бо́г утверди́ся, челове́ки небе́сны соде́лав, Отрокови́це, почита́ем.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Ты́ еси́ утвержде́ние притека́ющих к Тебе́, Го́споди, Ты́ еси́ све́т омраче́нных, и пое́т Тя́ ду́х мо́й.

Стоя́ла еси́ пред суди́щем мучи́теля, Христа́, сла́вная, Творца́ все́х и Влады́ку, Бо́га Сло́ва пропове́дающи.

Добро́та серде́чная ви́димым зра́ком, сла́вная, изда́вшися, тя́, красне́йшую, зря́щим яви́ла е́сть.

Бога́тство неистощи́мо исцеле́ний тебе́ подаде́, отрокови́це, Христо́с, Его́же нищету́ во́льно возлюби́ла еси́.

Богоро́дичен: Ве́щь грехо́в мои́х Твои́х моли́тв огне́м попали́, Ма́ти Све́та, ро́су ми́ Боже́ственную оставле́ния нося́щи.

Седа́лен, гла́с 8.

Воздержа́ния росо́ю страсте́й погаси́ла еси́ пла́мень ю́ношески, огне́м же крове́й твои́х всю́ пре́лесть попали́ла еси́ и Жениху́ Сло́ву, я́ко да́р, принесла́ еси́ честно́е де́вство и до́блественное страда́ние. Те́мже в черто́г введе́ тя сла́вы, све́тле до́бльствовавшую и зми́я попра́вшую, Анастаси́е многострада́льная, моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние пода́ти чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Богоро́дичен: Наста́ви ны́ на пу́ть покая́ния, укло́ншияся при́сно к безпу́тием зо́л и Преблага́го прогне́вавшия Го́спода, Неискусобра́чная, Благослове́нная Мари́е, прибе́жище отча́янных челове́ков, Бо́жие обита́лище.

Крестобогоро́дичен: Нескве́рная А́гница, А́гнца и Па́стыря, пове́шена на дре́ве, ме́ртва зря́щи, пла́чущи веща́ше, ма́терски восклица́ющи: ка́ко претерплю́ Твое́, е́же па́че сло́ва, Сы́не Мо́й, сни́тие и во́льныя стра́сти, Бо́же Преблаги́й?

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, смотре́ния Твоего́ та́инство, разуме́х дела́ Твоя́ и просла́вих Твое́ Божество́.

Тя́, и́го легча́йшее Христо́во, му́ченице, поне́сшую от ю́ности, желе́зное у́же носи́ти пребеззако́ннующии осуди́ша.

Ка́пли крове́й твои́х многобо́жия угаси́ша у́глие, лучи́ же чуде́с твои́х страсте́й ве́щь попали́ша.

Не обнажи́ благода́ти, те́ло твое́ обнажи́в, лука́внейший, истка́ну же па́че свы́ше нераздра́ну ри́зу исхода́таи тебе́.

Богоро́дичен: По рождестве́ пребыла́ еси́ нетле́нна Де́ва, я́коже пре́жде рождества́, Ю́на бо Младе́нца родила́ еси́, пре́жде ве́к познава́ема.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: У́тренююще, вопие́м Ти́: Го́споди, спаси́ ны, Ты́ бо еси́ Бо́г на́ш, ра́зве Тебе́, ино́го не ве́мы.

Не изнуре́на огне́м веще́ственным яви́лася еси́, му́ченице Анастаси́е, о́гнь бо тя́ серде́чный Боже́ственныя любве́ ороша́ше.

Ударе́ньми лица́, му́ченице Анастаси́е, украси́вшися, враго́в отрази́ла еси́ ме́рзское неразу́мие.

Протяже́на на дре́ве, богому́драя Анастаси́е, любо́вию Жениха́ твоего́, Боже́ственную стра́сть образова́ла еси́.

Богоро́дичен: Пое́м Тя́, Всепе́тая Влады́чице Богоро́дице, Бо́га бо препе́таго пло́тию родила́ еси́, Пречи́стая.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Ри́зу мне́ пода́ждь све́тлу, одея́йся све́том, я́ко ри́зою, многоми́лостиве Христе́ Бо́же на́ш.

Сокруша́емо те́ло ра́нами явля́ше пра́вость твоея́ со́вести, страстоте́рпице, ко Христу́ Бо́гу на́шему.

Ви́сящи высоко́, ра́ны, му́ченице, терпя́щи и не уя́звлено храня́щи души́ благоро́дие, достохва́льная.

Претерпе́ла еси́ зубо́в, и ру́к, и но́г отъя́тие, му́ченице многострада́льная, взира́ющи ко Христу́, Жениху́ твоему́.

Богоро́дичен: Человеколю́бца ро́ждши, Бо́га, Благолюби́вая Влады́чице, Того́ моли́ гее́нны огня́ изба́витися на́м.

Конда́к, гла́с 3.

Де́вства вода́ми очище́нна, преподо́бная, му́ченичества кровьми́, Анастаси́е, венча́вшися, подае́ши су́щим в ну́ждах неду́гов исцеле́ние и спасе́ние, приступа́ющим от се́рдца, кре́пость бо тебе́ подае́т Христо́с, источа́я благода́ть приснотеку́щую.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: О́троцы евре́йстии в пещи́ попра́ша пла́мень дерзнове́нно и на ро́су о́гнь преложи́ша, вопию́ще: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Шу́м гла́са пра́зднующих иде́же е́сть лику́еши, страстоте́рпице, с де́вами Бо́гу Зижди́телю песнопою́щи: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

У́ды сокруша́емы зря́щи и ногте́й истерза́ние терпя́щи, принесла́ся еси́ Бо́гу же́ртва, песнопою́щи: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Яви́лася еси́, я́ко лоза́, богому́драя, ру́це и но́зе, я́ко ве́тви, ре́жемы, и на́м мы́сленно вино́ источа́ющи, сердца́ утеша́ющее и страсте́й отрева́ющее пия́нство.

Богоро́дичен: Во всего́ челове́ка обле́кся Нескве́рный, кроме́ греха́, из утро́бы Твоея́, Чи́стая, про́йде Плотоно́сец, Его́же умоли́ ве́рою Тя́ честву́ющия спасти́.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Седмери́цею пе́щь халде́йский мучи́тель, Богочести́вым неи́стовно разжже́; си́лою же лу́чшею спасе́ны сия́ ви́дев, Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Ю́ношески до́бльствовавши, страстоно́сице всехва́льная, и на пре́лесть воздви́гла еси́ побе́ды. Ру́к бо лише́ния и но́г терпе́ла еси́, сосце́в же и зубо́в твои́х искорене́ние, му́ченице, претерпе́ла еси́, в ра́дости песнопою́щи: лю́дие, превозноси́те Христа́ во ве́ки.

Всесветла́, я́ко со́лнце, де́вства све́тлостьми, и муче́ния добро́тами облиста́ла еси́, и ми́р просвети́ла еси́ светолу́чными сия́нии твоего́ терпе́ния, страстоте́рпице, вопию́щи: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те Христа́ во ве́ки.

Оскверне́нную страстьми́ ду́шу мою́, богоневе́сто, и очерне́нную прило́ги зми́я, твои́ми мольба́ми от лю́тых очи́сти, и све́тлым осене́нием твои́м, му́ченице Анастаси́е, озари́ вопи́ти: свяще́нницы, по́йте, лю́дие, превозноси́те Христа́ во ве́ки.

Богоро́дичен: Тя́, Чи́стую и Непоро́чную, де́ва жела́ющи, непоро́чно и те́ло и ду́шу соблюде́, страсте́й подпале́ния терпе́нием испепели́вши, искуше́ние же мно́гих претерпе́вши му́к, и ны́не в небе́сных черто́зех лику́ет с Тобо́ю, веселя́щися во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Ужасе́ся о се́м не́бо, и земли́ удиви́шася концы́, я́ко Бо́г яви́ся челове́ком пло́тски, и чре́во Твое́ бы́сть простра́ннейшее небе́с. Те́м Тя́, Богоро́дицу, А́нгелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.

На дре́ве пове́шена была́ еси́, Сло́ва Бо́жия образу́ющи Стра́сть блаже́нную, и отсече́ние терпе́ла еси́ ру́к твои́х и но́г, зубо́в искорене́ние, язы́ка же отре́зание и сосце́в, чи́стая Анастаси́е, мона́шествующих сла́во и му́чеников украше́ние.

Я́ко неве́ста, украси́лася еси́ добро́тою, обручи́вшися Жениху́ страда́ньми добротво́рными, вну́трь же черто́гов светови́дных, я́ко избра́нная, всели́лася еси́, нося́щи свещу́ де́вственную. И ны́не ца́рствуеши с Живу́щим во ве́ки, Анастаси́е, сия́ющи.

Иска́пают боле́зни твоя́ сла́дость, греха́ го́ресть отъе́млющу, ра́ка же то́чит исцеле́ний ре́ки и потопля́ет вся́ стра́сти, и неду́ги лю́тыя в сла́ву Спа́сову, честна́я Анастаси́е, и́же по достоя́нию тя́ сла́вят.

До́блествоваша жены́, Твои́м Кресто́м укре́пльшеся, Христе́ Всеси́льне, и вра́жию главу́ многоко́зненную му́жески, Сло́ве Бо́жий, сокруши́ша, и рая́ ра́достно селе́ние получи́вше, обоже́ние прия́ша ди́вное, воспева́юще Тя́.

Богоро́дичен: Поне́сшаго Тя́ пло́ть от Жены́, я́ко позна́ му́ченица Твоя́, Го́споди, де́вственными укра́шена луча́ми и муче́ния кро́вию обагрена́, Тебе́, Бо́гу, во сле́д Ма́тере Твоея́, сла́вно приведе́ся, я́ко ца́рствующему тва́рию.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Пои́мъ гдⷭ҇еви, прове́дшемꙋ лю́ди своѧ̑ сквозѣ̀ чермно́е мо́ре, ꙗ҆́кѡ є҆ди́нъ сла́внѡ просла́висѧ.

Сїю̀ свѣтоно́снꙋю па́мѧть твою̀ почита́ющемꙋ, бг҃омꙋ́драѧ, просвѣще́нїе мѝ пода́ждь, дꙋшѝ моеѧ̀ тмꙋ̀ ѿгонѧ́щи.

Всю̀ ѿ пеле́нъ тебѐ самꙋ́ю возложи́ла є҆сѝ зижди́телю твоемꙋ̀, и҆ ѻ҆гне́мъ воздержа́нїѧ тѣлє́сныѧ стра̑сти попали́ла є҆сѝ.

Къ высотѣ̀ мꙋче́нїѧ, мч҃нице, возшла̀ є҆сѝ, непощадѣ́вши пло́ти, и҆ черто́гѡвъ мы́сленныхъ, ꙗ҆́кѡ дѣ́ва, сподо́биласѧ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Тѧ̀, нб҃омѣ́рнꙋю лѣ́ствицꙋ, на не́йже бг҃ъ ᲂу҆тверди́сѧ, человѣ́ки нбⷭ҇ны содѣ́лавъ, ѻ҆трокови́це, почита́емъ.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Ты̀ є҆сѝ ᲂу҆твержде́нїе притека́ющихъ къ тебѣ̀, гдⷭ҇и, ты̀ є҆сѝ свѣ́тъ ѡ҆мраче́нныхъ, и҆ пое́тъ тѧ̀ дꙋ́хъ мо́й.

Стоѧ́ла є҆сѝ предъ сꙋди́щемъ мꙋчи́телѧ, хрⷭ҇та̀, сла́внаѧ, творца̀ всѣ́хъ и҆ влⷣкꙋ, бг҃а сло́ва проповѣ́дающи.

Добро́та серде́чнаѧ ви́димымъ зра́комъ, сла́внаѧ, и҆зда́вшисѧ, тѧ̀ краснѣ́йшꙋю зрѧ́щымъ ꙗ҆ви́ла є҆́сть.

Бога́тство неистощи́мо и҆сцѣле́нїй тебѣ̀ подадѐ, ѻ҆трокови́це, хрⷭ҇то́съ, є҆гѡ́же нищетꙋ̀ во́льнѡ возлюби́ла є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Ве́щь грѣхѡ́въ мои́хъ твои́хъ моли́твъ ѻ҆гне́мъ попалѝ, мт҃и свѣ́та, ро́сꙋ мѝ бжⷭ҇твеннꙋю ѡ҆ставле́нїѧ носѧ́щи.

Сѣда́ленъ, гла́съ и҃.

Воздержа́нїѧ росо́ю страсте́й погаси́ла є҆сѝ пла́мень ю҆́ношески, ѻ҆гне́мъ же крове́й твои́хъ всю̀ пре́лесть попали́ла є҆сѝ: и҆ женихꙋ̀ сло́вꙋ, ꙗ҆́кѡ да́ръ, принесла̀ є҆сѝ честно́е дѣ́вство и҆ до́блественное страда́нїе. тѣ́мже въ черто́гъ введе́ тѧ сла́вы, свѣ́тлѣ до́бльствовавшꙋю, и҆ ѕмі́ѧ попра́вшꙋю, а҆настасі́е многострада́льнаѧ: молѝ хрⷭ҇та̀ бг҃а, грѣхѡ́въ ѡ҆ставле́нїе пода́ти чтꙋ́щымъ любо́вїю свѧтꙋ́ю па́мѧть твою̀.

Бг҃оро́диченъ: Наста́ви ны̀ на пꙋ́ть покаѧ́нїѧ, ᲂу҆кло́ншыѧсѧ при́снѡ къ безпꙋ́тїемъ ѕѡ́лъ, и҆ пребл҃га́го прогнѣ́вавшыѧ гдⷭ҇а, неискꙋсобра́чнаѧ, бл҃гослове́ннаѧ марі́е, прибѣ́жище ѿча́ѧнныхъ человѣ́кѡвъ, бж҃їе ѻ҆бита́лище.

Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: Нескве́рнаѧ а҆́гница а҆́гнца и҆ па́стырѧ повѣ́шена на дре́вѣ ме́ртва зрѧ́щи, пла́чꙋщи вѣща́ше, мт҃рски восклица́ющи: ка́кѡ претерплю̀ твоѐ, є҆́же па́че сло́ва, сн҃е мо́й, сни́тїе, и҆ вѡ́льныѧ стрⷭ҇ти, бж҃е пребл҃гі́й;

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Оу҆слы́шахъ, гдⷭ҇и, смотре́нїѧ твоегѡ̀ та́инство, разꙋмѣ́хъ дѣла̀ твоѧ̑, и҆ просла́вихъ твоѐ бж҃ество̀.

Тѧ̀, и҆́го легча́йшее хрⷭ҇то́во, мч҃нице, поне́сшꙋю ѿ ю҆́ности, желѣ́зное ᲂу҆́же носи́ти пребеззако́ннꙋющїи ѡ҆сꙋди́ша.

Ка̑пли крове́й твои́хъ, многобо́жїѧ ᲂу҆гаси́ша ᲂу҆́глїе: лꙋчи́ же чꙋде́съ твои́хъ страсте́й ве́щь попали́ша.

Не ѡ҆бнажѝ благода́ти, тѣ́ло твоѐ ѡ҆бнажи́въ лꙋка́внѣйшїй: и҆стка́нꙋ же па́че свы́ше нераздра́нꙋ ри́зꙋ и҆схода́таи тебѣ̀.

Бг҃оро́диченъ: По ржⷭ҇твѣ̀ пребыла̀ є҆сѝ нетлѣ́нна дв҃а, ꙗ҆́коже пре́жде ржⷭ҇тва̀, ю҆́на бо млⷣнца родила̀ є҆сѝ, пре́жде вѣ̑къ познава́ема.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Оу҆́тренююще, вопїе́мъ тѝ: гдⷭ҇и, спаси́ ны: ты̀ бо є҆сѝ бг҃ъ на́шъ, ра́звѣ тебє̀ и҆но́гѡ не вѣ́мы.

Не и҆знꙋре́на ѻ҆гне́мъ веще́ственнымъ ꙗ҆ви́ласѧ є҆сѝ, мч҃нице а҆настасі́е: ѻ҆́гнь бо тѧ̀ серде́чный бжⷭ҇твенныѧ любвѐ ѡ҆роша́ше.

Оу҆даре́ньми лица̀, мч҃нице а҆настасі́е, ᲂу҆краси́вшисѧ, врагѡ́въ ѿрази́ла є҆сѝ ме́рзское неразꙋ́мїе.

Протѧже́на на дре́вѣ, бг҃омꙋ́драѧ а҆настасі́е, любо́вїю жениха̀ твоегѡ̀, бжⷭ҇твеннꙋю стрⷭ҇ть ѡ҆бразова́ла є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Пое́мъ тѧ̀, всепѣ́таѧ влⷣчце, бцⷣе: бг҃а бо препѣ́таго пло́тїю родила̀ є҆сѝ, пречⷭ҇таѧ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Ри́зꙋ мнѣ̀ пода́ждь свѣ́тлꙋ, ѡ҆дѣѧ́йсѧ свѣ́томъ, ꙗ҆́кѡ ри́зою, многоми́лостиве хрⷭ҇тѐ, бж҃е на́шъ.

Сокрꙋша́емо тѣ́ло ра́нами ꙗ҆влѧ́ше пра́вость твоеѧ̀ со́вѣсти, страстоте́рпице, ко хрⷭ҇тꙋ̀ бг҃ꙋ на́шемꙋ.

Ви́сѧщи высокѡ̀, ра̑ны, мч҃нице, терпѧ́щи, и҆ не ᲂу҆ѧ́звлено хранѧ́щи дꙋшѝ благоро́дїе, достохва́льнаѧ.

Претерпѣ́ла є҆сѝ зꙋбѡ́въ и҆ рꙋ́къ и҆ но́гъ ѿѧ́тїе, мч҃нице многострада́льнаѧ, взира́ющи ко хрⷭ҇тꙋ̀ женихꙋ̀ твоемꙋ̀.

Бг҃оро́диченъ: Чл҃вѣколю́бца ро́ждши бг҃а, бл҃голюби́ваѧ влⷣчце: того̀ молѝ, гее́нны ѻ҆гнѧ̀ и҆зба́витисѧ на́мъ.

Конда́къ, гла́съ г҃.

Дѣ́вства вода́ми ѡ҆чище́нна, прпⷣбнаѧ, мч҃ничества кровьмѝ, а҆настасі́е, вѣнча́вшисѧ, подае́ши сꙋ́щымъ въ нꙋ́ждахъ недꙋ́гѡвъ и҆сцѣле́нїе и҆ спасе́нїе, пристꙋпа́ющымъ ѿ се́рдца: крѣ́пость бо тебѣ̀ подае́тъ хрⷭ҇то́съ, и҆сточа́ѧ бл҃года́ть приснотекꙋ́щꙋю.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Ѻ҆́троцы є҆вре́йстїи въ пещѝ попра́ша пла́мень дерзнове́ннѡ, и҆ на ро́сꙋ ѻ҆́гнь преложи́ша, вопїю́ще: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, гдⷭ҇и бж҃е, во вѣ́ки.

Шꙋ́мъ гла́са пра́зднꙋющихъ и҆дѣ́же є҆́сть ликꙋ́еши, страстоте́рпице съ дѣ́вами бг҃ꙋ зижди́телю пѣснопою́щи: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, гдⷭ҇и бж҃е, во вѣ́ки.

Оу҆́ды сокрꙋша́емы зрѧ́щи и҆ ногте́й и҆стерза́нїе терпѧ́щи, принесла́сѧ є҆сѝ бг҃ꙋ же́ртва, пѣснопою́щи: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, гдⷭ҇и бж҃е, во вѣ́ки.

Ꙗ҆ви́ласѧ є҆сѝ, ꙗ҆́кѡ лоза̀, бг҃омꙋ́драѧ, рꙋ́цѣ и҆ но́зѣ, ꙗ҆́кѡ вѣ̑тви, рѣ́жемы, и҆ на́мъ мы́сленно вїно̀ и҆сточа́ющи, сердца̀ ᲂу҆тѣша́ющее, и҆ страсте́й ѿрѣва́ющее пїѧ́нство.

Бг҃оро́диченъ: Во всего̀ человѣ́ка ѡ҆бле́ксѧ нескве́рный кромѣ̀ грѣха̀, и҆зъ ᲂу҆тро́бы твоеѧ̀, чⷭ҇таѧ, про́йде плотоно́сецъ: є҆го́же ᲂу҆молѝ, вѣ́рою тѧ̀ чествꙋ́ющыѧ спастѝ.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Седмери́цею пе́щь халде́йскїй мꙋчи́тель бг҃очести̑вымъ неи́стовнѡ разжжѐ, си́лою же лꙋ́чшею спасє́ны сїѧ̑ ви́дѣвъ, творцꙋ̀ и҆ и҆зба́вителю вопїѧ́ше: ѻ҆́троцы, бл҃гослови́те, свѧще́нницы, воспо́йте, лю́дїе, превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Ю҆́ношески до́бльствовавши, страстоно́сице всехва́льнаѧ, и҆ на пре́лесть воздви́гла є҆сѝ побѣ̑ды: рꙋ́къ бо лише́нїѧ и҆ но́гъ терпѣ́ла є҆сѝ, сосцє́въ же и҆ зꙋбѡ́въ твои́хъ и҆скорене́нїе, мч҃нице, претерпѣ́ла є҆сѝ, въ ра́дости пѣснопою́щи: лю́дїе, превозноси́те хрⷭ҇та̀ во вѣ́ки.

Всесвѣтла̀, ꙗ҆́кѡ со́лнце, дѣ́вства свѣ́тлостьми, и҆ мꙋче́нїѧ добро́тами ѡ҆блиста́ла є҆сѝ, и҆ мі́ръ просвѣти́ла є҆сѝ свѣтолꙋ́чными сїѧ̑нїи твоегѡ̀ терпѣ́нїѧ, страстоте́рпице, вопїю́щи: ѻ҆́троцы, благослови́те, свѧще́нницы, воспо́йте, лю́дїе, превозноси́те хрⷭ҇та̀ во вѣ́ки.

Ѡ҆скверне́ннꙋю страстьмѝ дꙋ́шꙋ мою̀, бг҃оневѣ́сто, и҆ ѡ҆черне́ннꙋю прилѡ́ги ѕмі́ѧ, твои́ми мольба́ми ѿ лю́тыхъ ѡ҆чи́сти, и҆ свѣ́тлымъ ѡ҆сѣне́нїемъ твои́мъ, мꙋ́ченице а҆настасі́е, ѡ҆зарѝ вопи́ти: свѧще́нницы по́йте, лю́дїе превозноси́те хрⷭ҇та̀ во вѣ́ки.

Бг҃оро́диченъ: Тѧ̀ чи́стꙋю и҆ непоро́чнꙋю дѣ́ва жела́ющи, непоро́чно и҆ тѣ́ло и҆ дꙋ́шꙋ соблюдѐ, страсте́й подпалє́нїѧ терпѣ́нїемъ и҆спепели́вши, и҆скꙋше́нїе же мно́гихъ претерпѣ́вши мꙋ́къ, и҆ ны́нѣ въ нбⷭ҇ныхъ черто́зѣхъ ликꙋ́етъ съ тобо́ю, веселѧ́щисѧ во всѧ̑ вѣ́ки.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Оу҆жасе́сѧ ѡ҆ се́мъ нб҃о, и҆ землѝ ᲂу҆диви́шасѧ концы̀, ꙗ҆́кѡ бг҃ъ ꙗ҆ви́сѧ человѣ́кѡмъ пло́тски, и҆ чре́во твоѐ бы́сть простра́ннѣйшее небе́съ. тѣ́мъ тѧ̀ бцⷣꙋ, а҆́гг҃лѡвъ и҆ человѣ̑къ чинонача̑лїѧ велича́ютъ.

На дре́вѣ повѣ́шена была̀ є҆сѝ, сло́ва бж҃їѧ ѡ҆бразꙋ́ющи стрⷭ҇ть бл҃же́ннꙋю, и҆ ѿсѣче́нїе терпѣ́ла є҆сѝ рꙋ́къ твои́хъ и҆ но́гъ, зꙋбѡ́въ и҆скорене́нїе, ѧ҆зы́ка же ѿрѣ́занїе и҆ сосцє́въ, чи́стаѧ а҆настасі́е, мона́шествꙋющихъ сла́во и҆ мч҃никѡвъ ᲂу҆краше́нїе.

Ꙗ҆́кѡ невѣ́ста ᲂу҆краси́ласѧ є҆сѝ добро́тою, ѡ҆брꙋчи́вшисѧ женихꙋ̀ страда́ньми добротво́рными, внꙋ́трь же черто́гѡвъ свѣтови́дныхъ, ꙗ҆́кѡ и҆збра́ннаѧ, всели́ласѧ є҆сѝ, носѧ́щи свѣщꙋ̀ дѣ́вственнꙋю. и҆ ны́нѣ црⷭ҇твꙋеши съ живꙋ́щимъ во вѣ́ки, а҆настасі́е, сїѧ́ющи.

И҆ска́паютъ болѣ̑зни твоѧ̑ сла́дость, грѣха̀ го́ресть ѿе́млющꙋ: ра́ка же то́читъ и҆сцѣле́нїй рѣ́ки, и҆ потоплѧ́етъ всѧ̑ стра̑сти и҆ недꙋ́ги лю̑тыѧ, въ сла́вꙋ сп҃совꙋ, честна́ѧ а҆настасі́е, и҆̀же по достоѧ́нїю тѧ̀ сла́вѧтъ.

До́блествоваша жєны̀ твои́мъ крⷭ҇то́мъ ᲂу҆крѣ́пльшесѧ, хрⷭ҇тѐ всеси́льне, и҆ вра́жїю главꙋ̀ многоко́зненнꙋю мꙋ́жески, сло́ве бж҃їй, сокрꙋши́ша, и҆ раѧ̀ ра́достно селе́нїе полꙋчи́вше, ѡ҆боже́нїе прїѧ́ша ди́вное, воспѣва́юще тѧ̀.

Бг҃оро́диченъ: Поне́сшаго тѧ̀ пло́ть ѿ жены̀ ꙗ҆́кѡ позна̀ мч҃ница твоѧ̀, гдⷭ҇и, дѣ́вственными ᲂу҆кра́шена лꙋча́ми, и҆ мꙋче́нїѧ кро́вїю ѡ҆багрена̀, тебѣ̀ бг҃ꙋ, во слѣ́дъ мт҃ре твоеѧ̀, сла́внѡ приведе́сѧ, ꙗ҆́кѡ црⷭ҇твꙋющемꙋ тва́рїю.

Свя­тая Ана­ста­сия Рим­ля­ны­ня оси­ро­те­ла в воз­расте трех лет. Вос­пи­ты­ва­лась она в мо­на­сты­ре близ Ри­ма, в ко­то­ром при­ня­ла ино­че­ство. При им­пе­ра­то­ре Де­кии (249–251 гг.) Ана­ста­сии ис­пол­нил­ся 21 год. Она бы­ла очень кра­си­вой, и мно­гие знат­ные рим­ляне про­си­ли ее ру­ки, но Ана­ста­сия всем от­ка­зы­ва­ла, пред­по­чи­тая остать­ся неве­стой Хри­сто­вой.

В то вре­мя им­пе­ра­тор Де­кий воз­двиг же­сто­кое го­не­ние про­тив хри­сти­ан. Языч­ни­ки вы­та­щи­ли свя­тую Ана­ста­сию из мо­на­сты­ря и при­ве­ли к пра­ви­те­лю го­ро­да. Они об­ви­ня­ли ее в том, что она не толь­ко пре­зи­ра­ет знат­ных и бо­га­тых же­ни­хов, но по­чи­та­ет за Бо­га рас­пя­то­го Хри­ста.

Во­е­на­чаль­ник Пров по­ве­лел ей при­не­сти жерт­ву идо­лам, но Ана­ста­сия от­ка­за­лась от­речь­ся от Хри­ста. То­гда ее под­верг­ли лю­тым пыт­кам: у нее вы­рва­ли из паль­цев ног­ти, по­том от­сек­ли ру­ки и но­ги, за­тем вы­би­ли все зу­бы. Свя­тая, ис­те­кая кро­вью, ста­ла из­не­мо­гать и по­про­си­ла во­ды. Сто­яв­ший при ее му­че­ни­ях некто Ки­рилл сжа­лил­ся и на­по­ил ее во­дой. Пыт­ки про­дол­жи­ли, и свя­той Ана­ста­сии от­ре­за­ли язык, ко­то­рым она непре­стан­но сла­ви­ла Бо­га. Утом­лен­ные па­ла­чи, на­ко­нец, обез­гла­ви­ли ее. Ре­шив, что Ки­рилл, на­по­ив­ший му­че­ни­цу во­дой, яв­ля­ет­ся тай­ным хри­сти­а­ни­ном, му­чи­те­ли схва­ти­ли его и так­же каз­ни­ли.

См. так­же: "Па­мять свя­той ве­ли­ко­му­че­ни­цы Ана­ста­сии Рим­ля­ны­ни" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.