Канон святой преподобной Матроне Константинопольской

Припев: Преподóбная мáти Матрóно, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 22 ноября (09 ноября ст. ст.)

Глас 8.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Пои́м Го́сподеви, вси́ лю́дие, в мо́ри Чермне́м фарао́на погрузи́вшему, побе́дную пе́снь пою́ще, я́ко просла́вися.

С чи́ны Небе́сными всегда́ су́щи и прича́стием Боже́ственным обожа́ема, чту́щия тя́ спаса́й моли́твами твои́ми.

Вся́, Боже́ственным жела́нием распала́емая, разжже́ния сласте́й душетле́нных воздержа́ния ту́чами угаси́ла еси́.

Че́стен Влады́ки сосу́д яви́лася еси́, очи́стивши се́рдце, Матро́но, страсте́й плотски́х поще́нием.

Богоро́дичен: Обра́дованная, из Тебе́ роди́тися Благоволи́вшаго па́че естества́ моли́ умири́ти и спасти́ вся́ческая.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Ты́ еси́ утвержде́ние притека́ющих к Тебе́, Го́споди, Ты́ еси́ све́т омраче́нных, и пое́т тя́ ду́х мо́й.

Жезло́м Боже́ственныя ве́ры страсте́й пресекла́ еси́ мо́ре, Боже́ственне душа́м предпутетворя́щи пра́вое прехожде́ние.

Яви́лася еси́ удобре́ние еди́нствующих Я́ве, всечестна́я, и мона́хов житие́ стяжа́вши чи́стое и непоро́чное.

Ме́ртвости совлекла́ся еси́ тлетво́рных страсте́й, сла́вная, и врага́ житие́м благоче́стным обнажи́ла еси́.

Богоро́дичен: Соедини́ся во утро́бе Твое́й Созда́тель пло́ти, Пречи́стая, пребы́в е́же бе́, я́ко да е́же бла́го бы́ти челове́ком да́рует.

Седа́лен, гла́с 8.

Предъизбра́нная от Бо́га ма́ти, к приста́нищу жи́зни наставля́ема, без волне́ния жития́ бу́рю претекла́ еси́, со А́нгелы песносло́вящи Изба́вителя и моля́щися непреста́нно о на́с, я́ко да благода́ть и ми́лость Христо́с да́рует на́м, сохраня́ющи па́ству, ю́же боле́знию соста́вила еси́.

Богоро́дичен: Непреме́ннаго Бо́га поро́ждшая, пременя́емое при́сно се́рдце мое́ грехо́м и ле́ностию, прило́гами льсти́ваго, утверди́, Блага́я, моли́твами ма́терними Твои́ми, я́ко да и а́з благода́рно сла́влю Тя́, Богороди́тельнице Мари́е, поми́луй ста́до Твое́, е́же стяжа́ла еси́, Всенепоро́чная.

Крестобогоро́дичен: Сы́на Твоего́ и Бо́га Кресто́м, Де́во, сохраня́еми при́сно, де́монския прило́ги и ко́зни побежда́ем, су́щую Богоро́дицу, Тя́ и́стинно воспева́юще, и любо́вию вси́ ро́ди блажи́м, Пречи́стая, я́коже прорекла́ еси́. Те́мже согреше́ний на́ших оставле́ние моли́твами Твои́ми да́руй.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, смотре́ния Твоего́ та́инство, разуме́х дела́ Твоя́ и просла́вих Твое́ Божество́.

Ка́плями сле́з твои́х напои́вши се́рдце твое́, и возде́лала еси́ доброде́телей стори́чествующий, о Матро́но, кла́с Боже́ственною благода́тию.

Ко Христу́ возве́ргши помышле́ния степе́ни, пребы́сть напа́стьми непревра́тна лука́вых де́монов, достосла́вная.

До́блественною му́дростию сопру́га оста́вивши и жития́ мяте́ж, и́го Христо́во возлюби́ла еси́ и Того́ в сле́д после́довала еси́.

Богоро́дичен: Не оста́вив небе́сных, Пречи́стая, Бо́г истощава́ется во утро́бе Твое́й и ме́рится Безме́рный, безме́рная ми́ра разреши́в прегреше́ния.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: У́тренююще, вопие́м Ти́: Го́споди, спаси́ ны, Ты́ бо еси́ Бо́г на́ш, ра́зве Тебе́, ино́го не ве́мы.

Оде́явшися во о́браз святы́й, о Матро́но! Врага́ злотво́рнаго в сту́д оде́яла еси́.

Теку́щими измени́ла еси́ бу́дущая и сопру́жником Жениха́ безсме́ртнаго, Невестоводи́теля ду́ш на́ших.

Всено́щную принося́щи хвалу́ Влады́це, Матро́но, успи́ла еси́ сла́сти теле́сныя.

Богоро́дичен: Ме́ртвых и живы́х Влады́ку родила́ еси́, стра́сти, Всенепоро́чная, се́рдца моего́ умертви́.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Моли́тву пролию́ ко Го́споду и Тому́ возвещу́ печа́ли моя́, я́ко зо́л душа́ моя́ испо́лнися, и живо́т мо́й а́ду прибли́жися, и молю́ся, я́ко Ио́на, от тли́, Бо́же, возведи́ мя.

Я́ко пти́ца добропе́снива, в лу́зе по́стничества сла́дко возглаша́ющи, я́ко у́мныя привлекла́ еси́ вра́бии, свяще́ннейших же́н собо́р, мре́ж вра́жиих избе́гши, Матро́но, ду́хом.

Пло́ть у́бо любому́дрием держа́щи и обуздова́ющи стра́сти, преподо́бная, души́ же красне́йшую добро́ту све́тло Христу́ благоукраша́ющи, красна́ же и благоле́пна, Матро́но, ду́хом позна́лася еси́.

А́нгельское жи́тельство на земли́ возлюби́ла еси́, пою́щи непреста́нно на́с ра́ди от Святы́я Де́вы за мно́жество бла́гости Воплоти́вшася и естество́ же́нское на врага́ лука́ваго Укрепи́вша.

Богоро́дичен: Порабо́тися грехо́м естество́ челове́ческое, но сие́ изба́вила еси́, Богоро́дице, лука́выя рабо́ты, вся́ческих Влады́ку ро́ждши, показа́вшаго на́м жи́зни вхо́ды, Всенепоро́чная.

Конда́к, гла́с 2.

За любо́вь Госпо́дню, преподо́бная Матро́но, поко́я жела́ние возненави́дела еси́, поще́нием ду́х тво́й просвети́вши, но твои́ми моли́твами и проти́вных шата́ния разори́, кре́пко бо зве́ри победи́ла еси́.

И́кос:

Струю́ мне́ сло́ва да́ждь, Бо́же мо́й, и исто́чник благочи́ния сотвори́ мо́й у́м, и благослови́ язы́к мо́й, да воспою́ Твою́ а́гницу, ю́же венча́л еси́ Ты́ бла́гостию Твое́ю. А́ще бо Са́м не да́си мне́ сло́во досто́йное, ка́ко принесу́ да́р ни́щий бога́тней в словесе́х и дея́ниих? Те́м пода́ждь мне́ си́лу испове́дати ея́ натрижне́ния, кре́пко бо зве́ри победи́ла е́сть.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: О́троцы евре́йстии в пещи́ попра́ша пла́мень дерзнове́нно и на ро́су о́гнь преложи́ша, вопию́ще: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Я́ко го́рлица красне́йша, соблюла́ еси́ Бо́гу целому́дрия благоча́дие, страсте́й непло́дством, блаже́нная, я́ко и́стинно обогати́вши тобо́ю спаса́емыя.

Ми́р, честна́я, и я́же в ми́ре оста́вивши в Бо́жией наде́жди, преми́рное ны́не насле́довала еси́ насле́дие, еди́нствующих су́щая и́стинно, Матро́но, красота́.

Богоро́дичен: Разреша́я Е́вину кля́тву, в Пренепоро́чную всели́ся Деви́цу, благослове́ния исто́чник источа́я вопию́щим: благослове́н, Пречи́стая, Пло́д Твоего́ чре́ва.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Победи́тели мучи́теля и пла́мене благода́тию Твое́ю бы́вше, за́поведем Твои́м зело́ прилежа́ще, о́троцы вопия́ху: благослови́те вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода.

Благоче́стия нра́вы ду́шу украси́вши, Матро́но, Ду́хом Боже́ственным Бо́гу привела́ еси́, чи́стая, ли́к де́в, пою́щии: благослови́те вся́ дела́ Го́спода и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Твои́х по́тов ту́чи Боже́ственною благода́тию страсте́й ту́чи, Матро́но, му́тныя изсуша́ют, сердца́ же ве́рно приходя́щих всегда́ напая́ют. Те́м тя́ почита́ем во вся́ ве́ки.

Тебе́ саму́ю ору́жии ве́ры вооружи́вши воздержа́ния, не уязви́лася еси́ стрело́ю сла́сти, пребыва́ющи посреде́ муже́й. И дре́вле Е́ву уязви́вшаго уязви́ла еси́ копие́м целому́дрия, Матро́но блаже́нная.

Богоро́дичен: Се́ Де́ва, я́ко глаго́лет Ду́хом Иса́ия, име́ во чре́ве Изба́вльшаго ны́ от а́дова чре́ва, благоче́стно вопию́щия: благослови́те вся́ дела́ Го́спода и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Пе́снь 9

Ирмо́с: Устраши́ся вся́к слу́х неизрече́нна Бо́жия снизхожде́ния, я́ко Вы́шний во́лею сни́де да́же и до пло́ти, от Деви́ческаго чре́ва бы́в челове́к. Те́мже Пречи́стую Богоро́дицу, ве́рнии, велича́ем.

Я́ко Боже́ственная ты́ голуби́ца, доброде́телей позлаще́нными кри́лы, Матро́но сла́вная, вы́спрь возлете́ла еси́ и ны́не воспочива́еши, иде́же преподо́бных ли́цы, и пра́ведных чи́ни, и ве́чное весе́лие, и ра́дость неизглаго́ланная.

Лю́бящи от Жены́ за утро́бы щедро́т Возсия́вшаго, незаходи́маго Со́лнца, разжже́нную и неудо́бь прохо́дную удо́бно про́йде, чи́стая, стезю́ по́стную, де́моны попаля́ющи и стра́сти плотски́я изсуша́ющи.

Боже́ственная па́мять твоя́ на́м светле́йши со́лнца возсия́, просвеща́ющи на́ша сердца́ и помышле́ния, в ню́же помина́й на́с, ве́рою творя́щих ю́, Матро́но сла́вная, дерзнове́ние к Бо́гу и́стинно иму́щи.

Богоро́дичен: Нося́щи, Отрокови́це, рука́ми вся́ческая ма́нием Нося́щаго, руки́ мя изба́ви чужда́го хода́тайством Твои́м, и све́том Твои́м мое́ помышле́ние просвети́, и отчужди́ страсте́й, неосла́бно борю́щих мя́.

Свети́лен.

Посреде́ муже́й всели́лася еси́, Матро́но, присносла́вная, прие́мши о́браз, о, стра́нно чу́до! преподо́бная, ка́ко утаи́лася еси́ мучи́теля, тве́рдо при́сно огорча́ющася, поще́нием, и моли́твами, и бде́нии непреста́нными сего́ главу́ сокруши́ла еси́.

Богоро́дичен: Ра́дуйся, Бо́жия пала́то; ра́дуйся, горо́ осене́нная; ра́дуйся, неопали́мая купино́; ра́дуйся, престо́ле сла́вы; ра́дуйся, Боже́ственная трапе́зо; ра́дуйся, ста́мно всезлата́я; ра́дуйся, све́щниче всесве́тлый; ра́дуйся, ле́гкий о́блаче, Девома́ти Мари́е.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Пои́мъ гдⷭ҇еви, всѝ лю́дїе, въ мо́ри чермнѣ́мъ фараѡ́на погрꙋзи́вшемꙋ, побѣ́днꙋю пѣ́снь пою́ще, ꙗ҆́кѡ просла́висѧ.

Съ чи̑ны нбⷭ҇ными всегда̀ сꙋ́щи, и҆ прича́стїемъ бжⷭ҇твеннымъ ѡ҆божа́ема, чтꙋ́щыѧ тѧ̀ спаса́й моли́твами твои́ми.

Всѧ̀ бжⷭ҇твеннымъ жела́нїемъ распала́емаѧ, разжжє́нїѧ сласте́й дꙋшетлѣ́нныхъ воздержа́нїѧ тꙋ́чами ᲂу҆гаси́ла є҆сѝ.

Че́стенъ влⷣки сосꙋ́дъ ꙗ҆ви́ласѧ є҆сѝ, ѡ҆чи́стивши се́рдце, матрѡ́но, страсте́й плотски́хъ поще́нїемъ.

Бг҃оро́диченъ: Ѡ҆бра́дованнаѧ, и҆зъ тебє̀ роди́тисѧ благоволи́вшаго па́че є҆стества̀ молѝ, ᲂу҆мири́ти и҆ спастѝ всѧ́чєскаѧ.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Ты̀ є҆сѝ ᲂу҆твержде́нїе притека́ющихъ къ тебѣ̀, гдⷭ҇и, ты̀ є҆сѝ свѣ́тъ ѡ҆мраче́нныхъ, и҆ пое́тъ тѧ̀ дꙋ́хъ мо́й.

Жезло́мъ бжⷭ҇твенныѧ вѣ́ры страсте́й пресѣкла̀ є҆сѝ мо́ре, бжⷭ҇твеннѣ дꙋша́мъ предпꙋтетворѧ́щи пра́вое прехожде́нїе.

Ꙗ҆ви́ласѧ є҆сѝ ᲂу҆добре́нїе є҆ди́нствꙋющихъ ꙗ҆́вѣ, всечестна́ѧ, и҆ мона́хѡвъ житїѐ стѧжа́вши чи́стое и҆ непоро́чное.

Ме́ртвости совлекла́сѧ є҆сѝ тлетво́рныхъ страсте́й, сла́внаѧ, и҆ врага̀ житїе́мъ благоче́стнымъ ѡ҆бнажи́ла є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Соедини́сѧ во ᲂу҆тро́бѣ твое́й созда́тель пло́ти, пречⷭ҇таѧ, пребы́въ, є҆́же бѣ̀, ꙗ҆́кѡ да, є҆́же бла́го бы́ти, человѣ́кѡмъ да́рꙋетъ.

Сѣда́ленъ, гла́съ и҃.

Пред̾избра́ннаѧ ѿ бг҃а ма́ти, къ приста́нищꙋ жи́зни наставлѧ́ема, безъ волне́нїѧ житїѧ̀ бꙋ́рю претекла̀ є҆сѝ, со а҆́гг҃лы пѣсносло́вѧщи и҆зба́вителѧ, и҆ молѧ́щисѧ непреста́ннѡ ѡ҆ на́съ, ꙗ҆́кѡ да благода́ть и҆ ми́лость хрⷭ҇то́съ да́рꙋетъ на́мъ, сохранѧ́ющи па́ствꙋ, ю҆́же болѣ́знїю соста́вила є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Непремѣ́ннаго бг҃а поро́ждшаѧ, премѣнѧ́емое при́снѡ се́рдце моѐ грѣхо́мъ и҆ лѣ́ностїю, прило́гами льсти́вагѡ, ᲂу҆твердѝ, бл҃га́ѧ, моли́твами мт҃рними твои́ми: ꙗ҆́кѡ да и҆ а҆́зъ благода́рнѡ сла́влю тѧ̀, бг҃ороди́тельнице марі́е, поми́лꙋй ста́до твоѐ є҆́же стѧжа́ла є҆сѝ, всенепоро́чнаѧ.

Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: Сн҃а твоегѡ̀ и҆ бг҃а крⷭ҇то́мъ, дв҃о, сохранѧ́еми при́снѡ, де́мѡнскїѧ прило́ги и҆ кѡ́зни побѣжда́емъ, сꙋ́щꙋю бцⷣꙋ тѧ̀ и҆́стиннѡ воспѣва́юще: и҆ любо́вїю всѝ ро́ди блажи́мъ, пречⷭ҇таѧ, ꙗ҆́коже прорекла̀ є҆сѝ. тѣ́мже согрѣше́нїй на́шихъ ѡ҆ставле́нїе моли́твами твои́ми да́рꙋй.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Оу҆слы́шахъ, гдⷭ҇и, смотре́нїѧ твоегѡ̀ та́инство, разꙋмѣ́хъ дѣла̀ твоѧ̑, и҆ просла́вихъ твоѐ бж҃ество̀.

Ка́плѧми сле́зъ твои́хъ напои́вши се́рдце твоѐ, и҆ воздѣ́лала є҆сѝ добродѣ́телей стори́чествꙋющїй, ѽ матрѡ́но! кла́съ бжⷭ҇твенною благода́тїю.

Ко хрⷭ҇тꙋ̀ возве́ргши помышле́нїѧ степє́ни, пребы́сть напа́стьми непревра́тна лꙋка́выхъ де́мѡнѡвъ, достосла́внаѧ.

До́блественною мꙋ́дростїю сопрꙋ́га ѡ҆ста́вивши и҆ житїѧ̀ мѧте́жъ, и҆́го хрⷭ҇то́во возлюби́ла є҆сѝ, и҆ тогѡ̀ въ слѣ́дъ послѣ́довала є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Не ѡ҆ста́вивъ нбⷭ҇ныхъ, пречⷭ҇таѧ, бг҃ъ, и҆стощава́етсѧ во ᲂу҆тро́бѣ твое́й, и҆ мѣ́ритсѧ безмѣ́рный, безмѣ̑рнаѧ мі́ра разрѣши́въ прегрѣшє́нїѧ.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Оу҆́тренююще вопїе́мъ тѝ, гдⷭ҇и, спаси́ ны: ты́ бо є҆сѝ бг҃ъ на́шъ ра́звѣ тебє̀ и҆но́гѡ не вѣ́мы.

Ѡ҆дѣ́ѧвшисѧ во ѻ҆́бразъ ст҃ы́й, ѽ матрѡ́но! врага̀ ѕлотво́рнаго въ стꙋ́дъ ѡ҆дѣ́ѧла є҆сѝ.

Текꙋ́щими и҆змѣни́ла є҆сѝ бꙋ̑дꙋщаѧ, и҆ сопрꙋ́жникомъ жениха̀ безсме́ртнаго, невѣстоводи́телѧ дꙋ́шъ на́шихъ.

Всено́щнꙋю приносѧ́щи хвалꙋ̀ влⷣцѣ, матрѡ́но, ᲂу҆спи́ла є҆сѝ сла̑сти тѣлє́сныѧ.

Бг҃оро́диченъ: Ме́ртвыхъ и҆ живы́хъ влⷣкꙋ родила̀ є҆сѝ, стра̑сти, всенепоро́чнаѧ, се́рдца моегѡ̀ ᲂу҆мертвѝ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Моли́твꙋ пролїю̀ ко гдⷭ҇ꙋ, и҆ томꙋ̀ возвѣщꙋ̀ печа̑ли моѧ̑, ꙗ҆́кѡ ѕѡ́лъ дꙋша̀ моѧ̀ и҆спо́лнисѧ, и҆ живо́тъ мо́й а҆́дꙋ прибли́жисѧ, и҆ молю́сѧ, ꙗ҆́кѡ і҆ѡ́на: ѿ тлѝ, бж҃е, возведи́ мѧ.

Ꙗ҆́кѡ пти́ца добропѣ́снива въ лꙋ́зѣ по́стничества сла́дкѡ возглаша́ющи, ꙗ҆́кѡ ᲂу҆́мныѧ привлекла̀ є҆сѝ вра́бїи, свѧще́ннѣйшихъ же́нъ собо́ръ мре́жь, вра́жїихъ и҆збѣ́гши, матрѡ́но, дꙋ́хомъ.

Пло́ть ᲂу҆́бѡ любомꙋ́дрїемъ держа́щи, и҆ ѡ҆бꙋздова́ющи стра̑сти, прпⷣбнаѧ, дꙋши́ же краснѣ́йшꙋю добро́тꙋ свѣ́тлѡ хрⷭ҇тꙋ̀ бл҃гоꙋкраша́ющи, красна́ же и҆ благолѣ́пна, матрѡ́но, дꙋ́хомъ позна́ласѧ є҆сѝ.

А҆́гг҃льское жи́тельство на землѝ возлюби́ла є҆сѝ, пою́щи непреста́ннѡ, на́съ ра́ди ѿ ст҃ы́ѧ дв҃ы за мно́жество бла́гости воплоти́вшасѧ, и҆ є҆стество̀ же́нское на врага̀ лꙋка́ваго ᲂу҆крѣпи́вша.

Бг҃оро́диченъ: Порабо́тисѧ грѣхо́мъ є҆стество̀ человѣ́ческое: но сїѐ и҆зба́вила є҆сѝ, бцⷣе, лꙋка́выѧ рабо́ты, всѧ́ческихъ влⷣкꙋ ро́ждши, показа́вшаго на́мъ жи́зни вхо́ды, всенепоро́чнаѧ.

Конда́къ, гла́съ в҃.

За любо́вь гдⷭ҇ню, прпⷣбнаѧ матрѡ́но, поко́ѧ жела́нїе возненави́дѣла є҆сѝ, поще́нїемъ дꙋ́хъ тво́й просвѣти́вши. но твои́ми моли́твами и҆ проти́вныхъ шата̑нїѧ разорѝ: крѣ́пкѡ бо ѕвѣ́ри побѣди́ла є҆сѝ.

І҆́косъ:

Стрꙋю̀ мнѣ̀ сло́ва да́ждь, бж҃е мо́й, и҆ и҆сто́чникъ благочи́нїѧ сотворѝ мо́й ᲂу҆́мъ, и҆ благословѝ ѧ҆зы́къ мо́й, да воспою̀ твою̀ а҆́гницꙋ, ю҆́же вѣнча́лъ є҆сѝ ты̀ бл҃гостїю твое́ю: а҆́ще бо са́мъ не да́си мнѣ̀ сло́во досто́йное, ка́кѡ принесꙋ̀ да́ръ ни́щїй бога́тнѣй въ словесѣ́хъ и҆ дѣѧ́нїихъ; тѣ́мъ пода́ждь мнѣ̀ си́лꙋ, и҆сповѣ́дати є҆ѧ̀ натрижнє́нїѧ: крѣ́пкѡ бо ѕвѣ́ри побѣди́ла є҆́сть.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Ѻ҆́троцы є҆вре́йстїи въ пещѝ попра́ша пла́мень дерзнове́ннѡ, и҆ на ро́сꙋ ѻ҆́гнь преложи́ша, вопїю́ще: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, гдⷭ҇и бж҃е во вѣ́ки.

Ꙗ҆́кѡ го́рлица краснѣ́йша, соблюла̀ є҆сѝ бг҃ꙋ цѣломꙋ́дрїѧ благоча́дїе, страсте́й непло́дствомъ, блаже́ннаѧ, ꙗ҆́кѡ и҆́стиннѡ ѡ҆богати́вши, тобо́ю спаса́ємыѧ.

Мі́ръ, честна́ѧ, и҆ ꙗ҆̀же въ мі́рѣ ѡ҆ста́вивши въ бж҃їей наде́жди, премі́рное ны́нѣ наслѣ́довала є҆сѝ наслѣ́дїе, є҆ди́нствꙋющихъ сꙋ́щаѧ и҆́стиннѡ, матрѡ́но, красота̀.

Бг҃оро́диченъ: Разрѣша́ѧ є҆́ѵинꙋ клѧ́твꙋ, въ пренепоро́чнꙋю всели́сѧ дв҃и́цꙋ, бл҃гослове́нїѧ и҆сто́чникъ и҆сточа́ѧ вопїю́щымъ: бл҃гослове́нъ, пречⷭ҇таѧ, пло́дъ твоегѡ̀ чре́ва.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Побѣди́тели мꙋчи́телѧ и҆ пла́мене благода́тїю твое́ю бы́вше, за́повѣдемъ твои̑мъ ѕѣлѡ̀ прилѣжа́ще, ѻ҆́троцы вопїѧ́хꙋ: благослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Благоче́стїѧ нра́вы дꙋ́шꙋ ᲂу҆краси́вши, матрѡ́но, дх҃омъ бжⷭ҇твеннымъ бг҃ꙋ привела̀ є҆сѝ, чи́стаѧ, ли́къ дѣ́въ, пою́щїи: благослови́те всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇а, и҆ превозноси́те є҆го̀ во вѣ́ки.

Твои́хъ по́тѡвъ тꙋ́чы бжⷭ҇твенною благода́тїю, страсте́й тꙋ́чы, матрѡ́но, мꙋ̑тныѧ и҆зсꙋша́ютъ: сердца́ же вѣ́рнѡ приходѧ́щихъ всегда̀ напаѧ́ютъ. тѣ́мъ тѧ̀ почита́емъ во всѧ̑ вѣ́ки.

Тебѐ самꙋ́ю ѻ҆рꙋ̑жїи вѣ́ры воѡрꙋжи́вши воздержа́нїѧ, не ᲂу҆ѧзви́ласѧ є҆сѝ стрѣло́ю сла́сти, пребыва́ющи посредѣ̀ мꙋже́й: и҆ дре́вле є҆́ѵꙋ ᲂу҆ѧзви́вшаго ᲂу҆ѧзви́ла є҆сѝ копїе́мъ цѣломꙋ́дрїѧ, матрѡ́но блаже́ннаѧ.

Бг҃оро́диченъ: Сѐ дв҃а, ꙗ҆́кѡ глаго́летъ дх҃омъ и҆са́їа, и҆мѣ̀ во чре́вѣ и҆зба́вльшаго ны̀ ѿ а҆́дова чре́ва, благоче́стнѡ вопїю́щыѧ: благослови́те всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇а, и҆ превозноси́те є҆го̀ во вѣ́ки.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Оу҆страши́сѧ всѧ́къ слꙋ́хъ неизрече́нна бж҃їѧ снизхожде́нїѧ, ꙗ҆́кѡ вы́шнїй во́лею сни́де да́же и҆ до пло́ти, ѿ дв҃и́ческагѡ чре́ва бы́въ чл҃вѣ́къ. тѣ́мже пречⷭ҇тꙋю бцⷣꙋ, вѣ́рнїи, велича́емъ.

Ꙗ҆́кѡ бжⷭ҇твеннаѧ ты̀ голꙋби́ца, добродѣ́телей позлаще́нными кри́лы, матрѡ́но сла́внаѧ, вы́спрь возлетѣ́ла є҆сѝ, и҆ ны́нѣ воспочива́еши, и҆дѣ́же прпⷣбныхъ ли́цы, и҆ пра́ведныхъ чи́ни, и҆ вѣ́чное весе́лїе, и҆ ра́дость неизглаго́ланнаѧ.

Лю́бѧщи ѿ жены̀ за ᲂу҆тро́бы щедро́тъ возсїѧ́вшаго, незаходи́маго сл҃нца разжже́ннꙋю и҆ неꙋдо́бь прохо́днꙋю, ᲂу҆до́бнѡ про́йде чи́стаѧ стезю̀ по́стнꙋю, де́мѡны попалѧ́ющи, и҆ стра̑сти плотскі̑ѧ и҆зсꙋша́ющи.

Бжⷭ҇твеннаѧ па́мѧть твоѧ̀ на́мъ свѣтлѣ́йши со́лнца возсїѧ̀, просвѣща́ющи на̑ша сердца̀ и҆ помышлє́нїѧ: въ ню́же помина́й на́съ, вѣ́рою творѧ́щихъ ю҆̀, матрѡ́но сла́внаѧ, дерзнове́нїе къ бг҃ꙋ и҆́стиннѡ и҆мꙋ́щи.

Бг҃оро́диченъ: Носѧ́щи, ѻ҆трокови́це, рꙋка́ми, всѧ́чєскаѧ ма́нїемъ носѧ́щаго, рꙋки́ мѧ и҆зба́ви чꙋжда́гѡ хода́тайствомъ твои́мъ: и҆ свѣ́томъ твои́мъ моѐ помышле́нїе просвѣтѝ, и҆ ѿчꙋждѝ страсте́й неѡсла́бнѡ борю́щихъ мѧ̀.

Свѣти́ленъ.

Посредѣ̀ мꙋже́й всели́ласѧ є҆сѝ, матрѡ́но присносла́внаѧ, прїе́мши ѻ҆́бразъ, ѽ стра́нно чꙋ́до! прпⷣбнаѧ, ка́кѡ ᲂу҆таи́ласѧ є҆сѝ мꙋчи́телѧ, тве́рдѡ при́снѡ ѡ҆горча́ющасѧ; поще́нїемъ и҆ моли́твами и҆ бдѣ̑нїи непреста́нными сегѡ̀ главꙋ̀ сокрꙋши́ла є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Ра́дꙋйсѧ, бж҃їѧ пала́то: ра́дꙋйсѧ, горо̀ ѡ҆сѣне́ннаѧ: ра́дꙋйсѧ, неѡпали́маѧ кꙋпино̀: ра́дꙋйсѧ, прⷭ҇то́ле сла́вы: ра́дꙋйсѧ, бжⷭ҇твеннаѧ трапе́зо: ра́дꙋйсѧ, ста́мно всезлата́ѧ: ра́дꙋйсѧ, свѣ́щниче всесвѣ́тлый: ра́дꙋйсѧ, ле́гкїй ѻ҆́блаче, дв҃ома́ти марі́е.

Пре­по­доб­ная Мат­ро­на ро­ди­лась в го­ро­де Пер­гии Пам­фи­лий­ской (Ма­лая Азия) в V ве­ке. Ее вы­да­ли за­муж за со­сто­я­тель­но­го че­ло­ве­ка по име­ни До­ме­ти­ан. Ко­гда у су­пру­гов ро­ди­лась дочь Фе­о­до­тия, они пе­ре­се­ли­лись в Кон­стан­ти­но­поль. Два­дца­ти­пя­ти­лет­няя Мат­ро­на лю­би­ла хо­дить в храм Бо­жий. Це­лые дни про­во­ди­ла она там, го­ря­чо мо­лясь Гос­по­ду и пла­ча о сво­их гре­хах.

В хра­ме свя­тая по­зна­ко­ми­лась с дву­мя бла­го­че­сти­вы­ми ста­ри­ца­ми Ев­ге­ни­ей и Су­сан­ной, ко­то­рые с юно­сти под­ви­за­лись при нем в тру­дах и мо­лит­ве. Пре­по­доб­ная Мат­ро­на ста­ла под­ра­жать Бо­го­угод­ной жиз­ни по­движ­ниц, сми­ряя свою плоть воз­дер­жа­ни­ем и по­стом, за что ей при­хо­ди­лось пре­тер­пе­вать на­пад­ки со сто­ро­ны му­жа. Ду­ша ее стре­ми­лась к пол­но­му от­ре­че­нию от ми­ра. По­сле дол­гих ко­ле­ба­ний свя­тая Мат­ро­на ре­ши­ла оста­вить се­мью и про­си­ла Гос­по­да от­крыть, угод­но ли Ему ее на­ме­ре­ние. Гос­подь услы­шал мо­лит­вы ра­бы Сво­ей. Од­на­жды в тон­ком сне ей бы­ло ви­де­ние, что она убе­га­ет от му­жа, ко­то­рый до­го­ня­ет ее. Свя­тая спря­та­лась в тол­пе ино­ков, шед­ших на­встре­чу, и муж ее не за­ме­тил. Этот сон пре­по­доб­ная Мат­ро­на при­ня­ла как Бо­жие ука­за­ние по­сту­пить в муж­ской мо­на­стырь, где муж не до­га­да­ет­ся ее ис­кать. Свою дочь она от­да­ла на вос­пи­та­ние ста­ри­це Су­санне, а са­ма остриг­ла во­ло­сы и, пе­ре­одев­шись в муж­ское пла­тье, при­шла в мо­на­стырь пре­по­доб­но­го Вас­си­а­на (па­мять 10 ок­тяб­ря). Там пре­по­доб­ная Мат­ро­на вы­да­ла се­бя за ев­ну­ха Ва­ви­лу и бы­ла при­ня­та в чис­ло бра­тии. Опа­са­ясь как бы ино­ки не узна­ли, что она жен­щи­на, свя­тая пре­бы­ва­ла в по­сто­ян­ном мол­ча­нии и мно­гих тру­дах. Бра­тия удив­ля­лась ве­ли­ким доб­ро­де­те­лям Ва­ви­лы. Од­на­жды свя­тая с дру­ги­ми мо­на­ха­ми тру­ди­лась в мо­на­стыр­ском ви­но­град­ни­ке. Но­во­на­чаль­ный инок Вар­на­ва за­ме­тил, что у нее про­ко­ло­ты моч­ки ушей и спро­сил об этом. "На­до, брат, зем­лю воз­де­лы­вать, а не на чу­жие ли­ца смот­реть, это не по­до­ба­ет ино­ку", – от­ве­ти­ла свя­тая.

Через неко­то­рое вре­мя игу­ме­ну мо­на­сты­ря, пре­по­доб­но­му Вас­си­а­ну, бы­ло во сне от­кро­ве­ние, что ев­нух Ва­ви­ла – жен­щи­на. Та­кое же от­кро­ве­ние бы­ло и бла­жен­но­му Ака­кию, игу­ме­ну со­сед­не­го Ав­ра­ами­е­ва мо­на­сты­ря. Пре­по­доб­ный Вас­си­ан при­звал свя­тую Мат­ро­ну и су­ро­во по­тре­бо­вал от­ве­та, с ка­кой це­лью она про­ник­ла в мо­на­стырь, не для со­вра­ще­ния ли ино­ков и по­зо­ра оби­те­ли. Пре­по­доб­ная со сле­за­ми рас­ска­за­ла игу­ме­ну всю свою про­шлую жизнь, о пре­сле­до­ва­нии му­жа, нена­ви­дев­ше­го ее по­дви­ги и мо­лит­вы, о ви­де­нии, ука­зав­шем ей ид­ти в муж­ской мо­на­стырь. Убе­див­шись в том, что на­ме­ре­ния ее бы­ли чи­сты и непо­роч­ны, и бла­го­сло­вив ее, пре­по­доб­ный Вас­си­ан от­пра­вил свя­тую Мат­ро­ну в го­род Емес в жен­ский мо­на­стырь. В той оби­те­ли свя­тая про­бы­ла мно­гие го­ды, по­ра­жая се­стер вы­со­той сво­е­го ино­че­ско­го по­дви­га. Ко­гда умер­ла игу­ме­ния, по еди­но­душ­но­му же­ла­нию ино­кинь на­сто­я­тель­ни­цей оби­те­ли ста­ла пре­по­доб­ная Мат­ро­на.

Сла­ва о ее доб­ро­де­те­лях, о чу­дес­ном да­ре ис­це­ле­ний, ко­то­рый она стя­жа­ла от Гос­по­да, рас­про­стра­ни­лась да­ле­ко за сте­на­ми мо­на­сты­ря. Услы­шал о по­дви­гах пре­по­доб­ной и До­ме­ти­ан. Ко­гда свя­тая Мат­ро­на узна­ла, что ее муж при­шел к мо­на­сты­рю и хо­чет ее ви­деть, она тай­но ушла в Иеру­са­лим, за­тем на го­ру Си­най, от­ту­да в Бе­рит, где по­се­ли­лась в за­бро­шен­ном язы­че­ском хра­ме. Мест­ные жи­те­ли узна­ли о ее за­тво­ре, ста­ли при­хо­дить к ней. Мно­гих свя­тая по­движ­ни­ца от­вра­ти­ла от язы­че­ско­го нече­стия и об­ра­ти­ла ко Хри­сту. Воз­ле жи­ли­ща пре­по­доб­ной ста­ли се­лить­ся жен­щи­ны и де­ви­цы и вско­ре воз­ник но­вый мо­на­стырь. Ис­пол­няя во­лю Бо­жию, от­кры­тую ей в ви­де­нии, свя­тая по­ки­ну­ла Бе­рит и от­пра­ви­лась в Кон­стан­ти­но­поль, где узна­ла, что муж ее умер. По бла­го­сло­ве­нию сво­е­го ду­хов­но­го от­ца, пре­по­доб­но­го Вас­си­а­на, по­движ­ни­ца ос­но­ва­ла в Кон­стан­ти­но­по­ле жен­ский мо­на­стырь, ку­да пе­ре­еха­ли и сест­ры из ос­но­ван­ной ею Бе­рит­ской оби­те­ли. Кон­стан­ти­но­поль­ский мо­на­стырь пре­по­доб­ной Мат­ро­ны был из­ве­стен стро­го­стью ино­че­ско­го уста­ва, доб­ро­де­тель­ной жиз­нью се­стер.

В глу­бо­кой ста­ро­сти свя­тая Мат­ро­на удо­сто­и­лась ви­де­ния пре­свет­ло­го рая и уго­то­ван­но­го ей там ме­ста за 75-лет­ний ино­че­ский по­двиг. В воз­расте ста лет пре­по­доб­ная Мат­ро­на, бла­го­сло­вив се­стер, ти­хо ото­шла ко Гос­по­ду (око­ло 492 го­да).


См.: "Жи­тие и по­дви­ги пре­по­доб­ной ма­те­ри на­шей Мат­ро­ны" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.

См. также: «Преп. Матрона» свт. Филарета Черниговского (Гумилевского).