Канон святой мученице Матроне Солунской
Припев: Свята́я му́ченице Матро́но, моли́ Бо́га о на́с.
Память: 09 апреля (27 марта ст. ст.)
Глас 4.
Пе́снь 1.
Ирмо́с: Мо́ря чермну́ю пучи́ну невла́жными стопа́ми дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль, крестообра́зными Моисе́овыма рука́ма Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л е́сть.
Боже́ственным безпло́тным чино́м ны́не слику́ющи у все́х вино́внаго Бо́га и я́сно наслажда́ющися богонача́льнаго осия́ния, пою́щия тя́ просвети́.
Ра́бий сподо́бивыйся прия́ти зра́к Христо́с Бо́г, свободи́ти сего́ восхоте́в от тли́ и сме́ртных у́з, от и́га рабо́тнаго тя́, му́ченице, неве́сту обручи́.
Же́нский по́л су́щи, вмужи́вшися благода́тию, вознесе́нную горды́ню и хва́лящуюся безме́рно пре́жде истреби́ти мо́ре, не́мощию те́ла Боже́ственною си́лою низложи́.
Богоро́дичен: Две́рь, я́же к на́м Твоего́, Го́споди, соше́ствия, восто́к, и со́лнце, и све́т, та́инственно Тя́ нарица́емаго преесте́ственно облиста́, сугу́ба естество́м Человеколю́бца.
Пе́снь 3.
Ирмо́с: Весели́тся о Тебе́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зову́щи: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, и прибе́жище, и утвержде́ние.
Тве́рдостию по́мысла пребеззако́нную и лю́тую претерпе́ла еси́ тя́жкую му́ку, сла́вная Матро́но всеблаже́нная.
Ра́ны боле́зненныя ощуща́ющи, кре́пко терпе́ла еси́, осужде́нием же тмы́ Боже́ственную све́тлость восприя́ла еси́.
Крове́й твои́х то́ки нече́стия огни́ще угаси́ша, ве́рныя же напои́ша Богоче́стия вода́ми.
Богоро́дичен: Скрижа́ль, ковче́г, прие́мшу во утро́бе, Пречи́стая, Сло́во Бо́жие безнача́льное, богогла́сно восхваля́ем Тя́.
Седа́лен:
Благоче́стно порабо́тившися Вседержи́телю, злоче́стием влады́чицы не порабо́тилася еси́, честна́я, но претерпе́ла еси́ тве́рдо те́мное заключе́ние и ра́н разжже́ние и преста́вилася еси́ к Бо́гу, богому́драя му́ченице Матро́но, моли́ся о на́с, соверша́ющих па́мять твою́.
Богоро́дичен: Те́плая предста́тельнице и непобеди́мая, упова́ние изве́стное и непосты́дное, стено́, и покро́ве, и приста́нище прибега́ющим к Тебе́, Присноде́во Чи́стая, Сы́на Твоего́ и Бо́га моли́ со а́нгелы ми́р да́ти ми́ру, и спасе́ние, и ве́лию ми́лость.
Крестобогоро́дичен: На Кресте́ зря́щи Тя́, Христе́, Ма́ти Твоя́, во́лею посреде́ разбо́йнику ви́сяща, растерза́ющися утро́бою, ма́терски глаго́лаше: безгре́шный Сы́не, ка́ко непра́ведно на Кресте́, я́коже злоде́й, пригвожде́н еси́, челове́ческий ро́д хотя́ оживи́ти, я́ко Благоутро́бен?
Пе́снь 4.
Ирмо́с: Вознесе́на Тя́ ви́девши Це́рковь на Кресте́, Со́лнце Пра́ведное, ста́ в чи́не свое́м, досто́йно взыва́ющи: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Си́лою Боже́ственною, Матро́но, укрепля́ема, го́рькия влады́чицы избе́гла еси́ рабо́ты, нра́в бо смире́н души́ стяжа́ла еси́, еди́ному Влады́це рабо́тающи.
Рыка́ющи, и пия́нством неи́стовствующи, и я́ростию терза́ющися, злочести́вейшая ра́нами ссеца́ше, евре́йским суровство́м, му́ченице страстоте́рпице, те́ло твое́.
Ю́ношеское показа́ла еси́ терпе́ние, в несве́тлых ме́стех заключа́ема, му́ченице, и гла́дом томи́ма, но обрела́ еси́ воздая́ние безсме́ртия трапе́зу.
Богоро́дичен: Златокова́нный све́щник прообразова́ше Бо́га носи́вшую воплоще́нна, заре́ю Божества́ вся́ просвеща́юща, Тя́, и́стинную Богома́терь.
Пе́снь 5.
Ирмо́с: Ты́, Го́споди, мо́й Све́т, в ми́р прише́л еси́, Све́т Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения ве́рою воспева́ющия Тя́.
Тя вене́ц све́тел богому́драя похвалы́ стяжа́, Жизнода́вче, и от тмы́ к сия́нию Боже́ственному изы́де.
Утверди́ Христо́с на ка́мени ве́ры но́ги твоя́, блаже́нная, к Нему́же испра́вила еси́ му́дре твоя́ стопы́.
Ум боже́ствен вои́стинну, и му́др, и Богомы́слен ты́ иму́щи, сия́еши в ли́це му́ченик, Матро́но всеблаже́нная.
Богоро́дичен: Божества́ зра́к и зра́к челове́чества родила́ еси́, Богома́ти, соедине́ние несме́сно по соедине́нию неслия́нному.
Пе́снь 6.
Ирмо́с: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди, Це́рковь вопие́т Ти́, от бесо́вския кро́ве очи́щшися, ра́ди ми́лости от ре́бр Твои́х исте́кшею кро́вию.
Е́вы ны́не, страстоно́сице, жела́ние объя́ла еси́ смы́сленно, Матро́но, обожа́ема манове́нием непреста́нным, и пра́ведно присносу́щныя сла́вы сподо́билася еси́.
Ни ра́б во Христе́, ни свобо́дный су́дится, но доброде́тели благообра́зие, благоче́стия нра́вы укра́шена, ея́же показа́лася еси́ твори́тельница, страстоте́рпице непобеди́мая.
Богоро́дичен: Хра́м Тя́ Бо́жий и черто́г зна́ем, ста́мну, све́щник и скрижа́ль, стяжа́вшую вну́трь написа́ние за милосе́рдие вопло́щшася Сло́ва, Всенепоро́чная.
Пе́снь 7.
Ирмо́с: В пещи́ авраа́мстии о́троцы перси́дстей, любо́вию благоче́стия па́че, не́жели пла́менем, опаля́еми, взыва́ху: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.
С любо́вию и дерзнове́нием отлучи́лася еси́ вои́стинну ко твоему́, всехва́льная, Рачи́телю, благода́рно взыва́ющи: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.
С весе́лием и ра́достию прешла́ еси́, испо́лнь доброде́телей всеразли́чных, Матро́но, от земли́ к небе́сным лико́м, сла́вная, насле́дие получи́вши безсме́ртное.
Богоро́дичен: Просвеще́нна, преиспещре́на все́ми доброде́тельми, Сло́во О́тчее па́че сло́ва родила́ еси́ воплоще́нное, Ма́ти Де́во, благослове́нна Ты́ в жена́х, Всенепоро́чная Влады́чице.
Пе́снь 8.
Ирмо́с: Ру́це распросте́р, Дании́л, льво́в зия́ния в ро́ве затче́; о́гненную же си́лу угаси́ша, доброде́телию препоя́савшеся, благоче́стия рачи́тели, о́троцы, взыва́юще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Бога́таго Све́та лучи́ сподо́билася еси́ ви́дети, измени́вшися пло́ти, и в небе́сней ски́нии жи́ти вме́сто ски́нии те́мныя и мра́чныя, иде́же заключена́ была́ еси́, сла́вная: благослови́те, вся́ дела́, вопию́щи, Госпо́дня Го́спода.
Красе́н вене́ц, и́мже ны́не венча́лася еси́, сла́вная, живонача́льною десни́цею Вседержи́теля, неве́сту бо ви́дя, очервле́ну тя́ крове́й твои́х то́ки, ра́дуяся, уясни́, Ему́же пое́м: вся́ дела́, благослови́те Госпо́дня Го́спода.
Богоро́дичен: Вои́стинну ро́ждши Бо́га, вои́стинну Всечи́стая яви́лася еси́, Ма́ти Бо́жия, и́стинствующее нося́щи, по ко́емждо рожде́нии, богоиме́нство ве́рным. Те́мже сла́вим Богоро́дицу Тя́ богому́дренно, Всенепоро́чная Влады́чице.
Пе́снь 9.
Ирмо́с: Ка́мень нерукосе́чный от несеко́мыя горы́, Тебе́, Де́во, краеуго́льный отсече́ся — Христо́с, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́. Те́м, веселя́щеся, Тя́, Богоро́дице, велича́ем.
Сия́ет мы́сленными светозаре́нии светоно́сный тво́й де́нь, светле́йшими блиста́нии трисо́лнечнаго, му́ченице, сия́ния, в не́мже ны́не моли́ озари́ти пою́щия тя́.
Обрела́ еси́ воздая́ния, страстоно́сице, за ра́ны боле́зненныя, небе́сное насле́дие в Це́ркви перворо́дных, сла́вная, в не́йже торжеству́ющи, твои́ми моли́твами на́с соблюди́.
Вои́стинну Христу́ ны́не сочта́лася еси́, безсме́ртному твоему́ Жениху́, процве́тши све́тло боже́ственными Сего́, всему́драя, я́звами и честно́ю кро́вию муче́ния сия́ющи.
Богоро́дичен: Плени́цы мои́х ны́не прегреше́ний разреши́, Де́во Богоро́дице, Я́же милосе́рдия Исто́чник ро́ждши, еди́на Богоблаже́нная, и душесла́дости испо́лни, я́ко да досто́йно Тя́ велича́ю.
Пѣ́снь а҃.
І҆рмо́съ: Мо́рѧ чермнꙋ́ю пꙋчи́нꙋ, невла́жными стопа́ми, дре́внїй пѣшеше́ствовавъ і҆и҃ль, крестоѻбра́зными мѡѷсе́овыма рꙋка́ма а҆мали́ковꙋ си́лꙋ въ пꙋсты́ни побѣди́лъ є҆́сть.
Бжⷭ҇твєннымъ безплѡ́тнымъ чинѡ́мъ ны́нѣ сликꙋ́ющи, ᲂу҆ всѣ́хъ вино́внагѡ бг҃а, и҆ ꙗ҆́снѡ наслажда́ющисѧ бг҃онача́льнагѡ ѡ҆сїѧ́нїѧ, пою́щыѧ тѧ̀ просвѣтѝ.
Ра́бїй сподо́бивыйсѧ прїѧ́ти зра́къ хрⷭ҇то́съ бг҃ъ, свободи́ти сего̀ восхотѣ́въ, ѿ тлѝ и҆ сме́ртныхъ ᲂу҆́зъ, ѿ и҆́га рабо́тнагѡ тѧ̀, мꙋ́ченице, невѣ́стꙋ ѡ҆брꙋчѝ.
Же́нскїй по́лъ сꙋ́щи, вмꙋжи́вшисѧ благода́тїю, вознесе́ннꙋю горды́ню, и҆ хва́лѧщꙋюсѧ безмѣ́рнѡ пре́жде, и҆стреби́ти мо́ре, не́мощїю тѣ́ла, бжⷭ҇твенною си́лою низложѝ.
Бг҃оро́диченъ: Две́рь ꙗ҆́же къ на́мъ твоегѡ̀, гдⷭ҇и, соше́ствїѧ, восто́къ и҆ сл҃нце, и҆ свѣ́тъ, та́инственнѡ тѧ̀ нарица́емаго, преесте́ственнѡ ѡ҆блиста̀, сꙋгꙋ́ба є҆стество́мъ чл҃вѣколю́бца.
Пѣ́снь г҃.
І҆рмо́съ: Весели́тсѧ ѡ҆ тебѣ̀ цр҃ковь твоѧ̀, хрⷭ҇тѐ, зовꙋ́щи: ты̀ моѧ̀ крѣ́пость, гдⷭ҇и, и҆ прибѣ́жище, и҆ ᲂу҆твержде́нїе.
Тве́рдостїю по́мысла пребеззако́ннꙋю и҆ лю́тꙋю претерпѣ́ла є҆сѝ тѧ́жкꙋю мꙋ́кꙋ, сла́внаѧ матрѡ́но, всеблаже́ннаѧ.
Ра̑ны болѣ́знєнныѧ ѡ҆щꙋща́ющи, крѣ́пкѡ терпѣ́ла є҆сѝ: ѡ҆сꙋжде́нїемъ же тмы̀ бж҃е́ственнꙋю свѣ́тлость воспрїѧ́ла є҆сѝ.
Крове́й твои́хъ то́ки нече́стїѧ ѻ҆гни́ще ᲂу҆гаси́ша, вѣ̑рныѧ же напои́ша благоче́стїѧ вода́ми.
Бг҃оро́диченъ: Скрижа́ль, ковче́гъ, прїе́мшꙋ во ᲂу҆тро́бѣ, пречⷭ҇таѧ, сло́во бж҃їе безнача́льное, бг҃огла́снѡ восхвалѧ́емъ тѧ̀.
Сѣда́ленъ:
Благоче́стнѡ порабо́тившесѧ вседержи́телю, ѕлоче́стїємъ влады́чицы не порабо́тиласѧ є҆сѝ, честна́ѧ: но претерпѣ́ла є҆сѝ тве́рдѡ те́мное заключе́нїе, и҆ ра́нъ разжже́нїе, и҆ преста́виласѧ є҆сѝ къ бг҃ꙋ, бг҃омꙋ́драѧ мꙋ́ченице матрѡ́но, моли́сѧ ѡ҆ на́съ, соверша́ющихъ па́мѧть твою̀.
Бг҃оро́диченъ: Те́плаѧ предста́тельнице и҆ непобѣди́маѧ, ᲂу҆пова́нїе и҆звѣ́стное и҆ непосты́дное: стѣно̀ и҆ покро́ве, и҆ приста́нище, прибѣга́ющымъ къ тебѣ̀, приснодв҃о чⷭ҇таѧ, сн҃а твоего̀ и҆ бг҃а молѝ со а҆́гг҃лы, ми́ръ да́ти мі́рꙋ и҆ спасе́нїе, и҆ ве́лїю ми́лость.
Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: На крⷭ҇тѣ̀ зрѧ́щи тѧ̀, хрⷭ҇тѐ, мт҃и твоѧ̀, во́лею посредѣ̀ разбѡ́йникꙋ ви́сѧща, растерза́ющисѧ ᲂу҆тро́бою мт҃рски глаго́лаше, безгрѣ́шный сн҃е, ка́кѡ непра́веднѡ на крⷭ҇тѣ̀, ꙗ҆́коже ѕлодѣ́й, пригвожде́нъ є҆сѝ, человѣ́ческїй ро́дъ хотѧ̀ ѡ҆живи́ти, ꙗ҆́кѡ благоꙋтро́бенъ;
Пѣ́снь д҃.
І҆рмо́съ: Вознесе́на тѧ̀ ви́дѣвши цр҃ковь на крⷭ҇тѣ̀, сл҃нце пра́ведное, ста̀ въ чи́нѣ свое́мъ, досто́йнѡ взыва́ющи: сла́ва си́лѣ твое́й, гдⷭ҇и.
Си́лою бжⷭ҇твенною, матрѡ́но, ᲂу҆крѣплѧ́ема, го́рькїѧ влады́чицы и҆збѣ́гла є҆сѝ рабо́ты: нра́въ бо смире́нъ дꙋшѝ стѧжа́ла є҆сѝ, є҆ди́номꙋ влⷣцѣ рабо́тающи.
Рыка́ющи и҆ пїѧ́нствомъ неи́стовствꙋющи, и҆ ꙗ҆́ростїю терза́ющисѧ, ѕлочести́вѣйшаѧ ра́нами ссѣца́ше, є҆вре́йскимъ сꙋровство́мъ, мꙋ́ченице страстоте́рпице, тѣ́ло твоѐ.
Ю҆́ношеское показа́ла є҆сѝ терпѣ́нїе, въ несвѣ́тлыхъ мѣ́стѣхъ заключа́ема, мꙋ́ченице, и҆ гла́домъ томи́ма: но ѡ҆брѣла̀ є҆сѝ воздаѧ́нїе безсме́ртїѧ трапе́зꙋ.
Бг҃оро́диченъ: Златокова́нный свѣ́щникъ проѡбразова́ше, бг҃а носи́вшꙋю воплоще́нна, заре́ю бж҃ества̀, всѧ̑ просвѣща́юща, тѧ̀ и҆́стиннꙋю бг҃ома́терь.
Пѣ́снь є҃.
І҆рмо́съ: Ты̀, гдⷭ҇и мо́й, свѣ́тъ въ мі́ръ прише́лъ є҆сѝ, свѣ́тъ ст҃ы́й, ѡ҆браща́ѧй и҆з̾ мра́чна невѣ́дѣнїѧ вѣ́рою воспѣва́ющыѧ тѧ̀.
Тѧ̀ вѣне́цъ свѣ́телъ, бг҃омꙋ́драѧ похвалы̀ стѧжа̀, жизнода́вче, и҆ ѿ тмы̀ къ сїѧ́нїю бжⷭ҇твенномꙋ и҆зы́де.
Оу҆твердѝ хрⷭ҇то́съ на ка́мени вѣ́ры но́ги твоѧ̑, блаже́ннаѧ, къ немꙋ́же и҆спра́вила є҆сѝ мꙋ́дрѣ твоѧ̑ стопы̑.
Оу҆́мъ бжⷭ҇твенъ вои́стиннꙋ и҆ мꙋ́дръ, и҆ бг҃омы́сленъ, ты̀ и҆мꙋ́щи, сїѧ́еши въ ли́цѣ мꙋ́чєникъ, матрѡ́но всеблаже́ннаѧ.
Бг҃оро́диченъ: Бж҃ества̀ зра́къ, и҆ зра́къ человѣ́чества родила̀ є҆сѝ, бг҃ома́ти, соедине́нїе несмѣ́сно, по соедине́нїю неслїѧ́нномꙋ.
Пѣ́снь ѕ҃.
І҆рмо́съ: Пожрꙋ́ ти со гла́сомъ хвале́нїѧ, гдⷭ҇и, цр҃ковь вопїе́тъ тѝ, ѿ бѣсо́вскїѧ кро́ве ѡ҆чи́щшисѧ, ра́ди ми́лости ѿ ре́бръ твои́хъ и҆сте́кшею кро́вїю.
Є҆́ѵы ны́нѣ, страстоно́сице, жела́нїе ѡ҆б̾ѧ́ла є҆сѝ смы́сленнѡ, матрѡ́но, ѡ҆божа́ема манове́нїемъ непреста́ннымъ: и҆ пра́веднѡ присносꙋ́щныѧ сла́вы сподо́биласѧ є҆сѝ.
Ни ра́бъ во хрⷭ҇тѣ̀, ни свобо́дный сꙋ́дитсѧ, но добродѣ́тели благоѻбра́зїе, благоче́стїѧ нра́вы ᲂу҆кра́шена. Є҆ѧ́же показа́ласѧ є҆сѝ твори́тельница, стрⷭ҇тоте́рпице непобѣди́маѧ.
Бг҃оро́диченъ: Хра́мъ тѧ̀ бж҃їй и҆ черто́гъ зна́емъ, ста́мнꙋ, свѣ́щникъ и҆ скрижа́ль, стѧжа́вшꙋю внꙋ́трь написа́нїе, за милосе́рдїе вопло́щшасѧ сло́ва, всенепоро́чнаѧ.
Пѣ́снь з҃.
І҆рмо́съ: Въ пещѝ а҆враа́мстїи ѻ҆́троцы персі́дстѣй, любо́вїю благоче́стїѧ па́че, не́жели пла́менемъ ѡ҆палѧ́еми, взыва́хꙋ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ въ хра́мѣ сла́вы твоеѧ̀, гдⷭ҇и.
Съ любо́вїю и҆ дерзнове́нїемъ ѿлꙋчи́ласѧ є҆сѝ вои́стиннꙋ, ко твоемꙋ̀, всехва́льнаѧ, рачи́телю, бл҃года́рнѡ взыва́ющи: благослове́нъ є҆сѝ въ хра́мѣ сла́вы твоеѧ̀, гдⷭ҇и.
Съ весе́лїемъ и҆ ра́достїю прешла̀, є҆сѝ, и҆спо́лнь добродѣ́телей всеразли́чныхъ, матрѡ́но, ѿ землѝ къ нбⷭ҇нымъ ликѡ́мъ, сла́внаѧ, наслѣ́дїе полꙋчи́вши безсме́ртное.
Бг҃оро́диченъ: Просвѣще́нна, преиспещре́на всѣ́ми добродѣ́тельми, сло́во ѻ҆́ч҃ее па́че сло́ва родила̀ є҆сѝ воплоще́нное, мт҃и дв҃о: бл҃гослове́нна ты̀ въ жена́хъ, всенепоро́чнаѧ влⷣчце.
Пѣ́снь и҃.
І҆рмо́съ: Рꙋ́цѣ распросте́ръ данїи́лъ, львѡ́въ зїѧ̑нїѧ въ ро́вѣ затчѐ: ѻ҆́гненнꙋю же си́лꙋ ᲂу҆гаси́ша, добродѣ́телїю препоѧ́савшесѧ, бл҃гоче́стїѧ рачи́тели ѻ҆́троцы, взыва́юще: бл҃гослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.
Бога́тнагѡ свѣ́та лꙋчы̀ сподо́биласѧ є҆сѝ ви́дѣти, и҆змѣни́вшисѧ пло́ти, и҆ въ нбⷭ҇нѣй ски́нїи жи́ти, вмѣ́стѡ ски́нїи те́мныѧ и҆ мра́чныѧ, и҆дѣ́же заключена̀ была̀ є҆сѝ, сла́внаѧ, бл҃гослови́те, всѧ̑ дѣла̀, вопїю́щи, гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.
Красе́нъ вѣне́цъ, и҆́мже ны́нѣ вѣнча́ласѧ є҆сѝ, сла́внаѧ, живонача́льною десни́цею вседержи́телѧ: невѣ́стꙋ бо ви́дѧ ѡ҆червле́нꙋ тѧ̀ крове́й твои́хъ то́ки, ра́дꙋѧсѧ, ᲂу҆ѧснѝ, є҆мꙋ́же пое́мъ: всѧ̑ дѣла̀, благослови́те, гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.
Бг҃оро́диченъ: Вои́стиннꙋ ро́ждши бг҃а, вои́стиннꙋ всечⷭ҇таѧ ꙗ҆ви́ласѧ є҆сѝ мт҃и бж҃їѧ, и҆́стинствꙋюща, носѧ́щи по ко́емждо рожде́нїи, бг҃оиме́нство вѣ̑рнымъ. тѣ́мже сла́вимъ бцⷣꙋ тѧ̀ бг҃омꙋ́дреннѡ, всенепоро́чнаѧ влⷣчце.
Пѣ́снь ѳ҃.
І҆рмо́съ: Ка́мень нерꙋкосѣ́чный ѿ несѣко́мыѧ горы̀ тебє̀, дв҃о, краеꙋго́льный ѿсѣче́сѧ, хрⷭ҇то́съ, совокꙋпи́вый разстоѧ̑щаѧсѧ є҆стєства̀: тѣ́мъ, веселѧ́щесѧ, тѧ̀, бцⷣе, велича́емъ.
Сїѧ́етъ мы́сленными свѣтозарє́нїи свѣтоно́сный тво́й де́нь свѣтлѣ́йшими блиста̑нїи трисо́лнечнагѡ, мꙋ́ченице, сїѧ́нїѧ, въ не́мже ны́нѣ молѝ, ѡ҆зари́ти пою́щыѧ тѧ̀.
Ѡ҆брѣла̀ є҆сѝ воздаѧ̑нїѧ, страстоно́сице, за ра̑ны болѣ́знєнныѧ, нбⷭ҇ное наслѣ́дїе въ це́ркви перворо́дныхъ, сла́внаѧ: въ не́йже торжествꙋ́ющи, твои́ми моли́твами на́съ соблюдѝ.
Вои́стиннꙋ хрⷭ҇тꙋ̀ ны́нѣ сочта́ласѧ є҆сѝ, безсме́ртномꙋ твоемꙋ̀ женихꙋ̀, процвѣ́тши свѣ́тлѡ, бжⷭ҇твенными сегѡ̀, всемꙋ́драѧ, ꙗ҆́звами, и҆ честно́ю кро́вїю мꙋче́нїѧ сїѧ́ющи.
Бг҃оро́диченъ: Плени̑цы мои́хъ ны́нѣ прегрѣше́нїй разрѣшѝ, дв҃о бцⷣе, ꙗ҆́же милосе́рдїѧ и҆сто́чникъ ро́ждши, є҆ди́на бг҃облаже́ннаѧ, и҆ дꙋшесла́дости и҆спо́лни, ꙗ҆́кѡ да досто́йнѡ тѧ̀ велича́ю.
Святая Матрона была служанкой знатной еврейки по имени Пантилла, жены командующего императорскими войсками в городе Фессалонике. Матрона почитала Иисуса Христа как истинного Бога и молилась ему втайне, не привлекая внимания госпожи. Каждый день та ходила в синагогу. Матрона сопровождала ее до дверей, а затем сразу тайком уходила в церковь, где возносила молитвы Господу. Когда Пантилла выходила из синагоги, служанка уже ждала ее там.
Наступила иудейская Пасха. Матрона захотела принять участие в богослужениях, предваряющих праздник Воскресения Господня – истинной Пасхи, которая привела нас от смерти к жизни. Она отправилась в церковь, но опоздала вернуться к синагоге, и один из слуг донес на нее хозяйке. Пантиллу охватил ужасный гнев. Она заявила, что если Матрона обманывала ее в этом, то она, должно быть, так же плохо исполняла и свои обязанности. Госпожа приказала другим слугам привязать ее к скамье и бить розгами.
На обвинения госпожи Матрона ответила: «Да, я христианка, но всегда была послушна вашим приказаниям за исключением того, что относится к моей вере. В чем я совершила оплошность против вашей службы, что вы так терзаете мое тело? Если вы хотите предать меня смерти, потому что я почитаю Иисуса Христа, то вы обладаете полной властью над моей жизнью, но у вас нет никакой власти над моей душой, которая принадлежит одному Богу. Я не страшусь никаких пыток, потому что Иисус, мой Спаситель и мой Господин, придет мне на помощь!»
Матрону заперли на три дня в комнате, а когда освободили, Пантилла с изумлением обнаружила, что та стоит свободная от пут, без всяких ран на теле и с сияющим лицом воспевает хвалу Богу. Ее злоба стала от этого еще ужасней, и она приказала вновь и с еще большей жестокостью бичевать служанку. Чудесное исцеление повторилось три раза, но палочные удары в конце концов превозмогли стойкость, которую выказывала Матрона. В тот миг, когда ее душа отходила ко Господу, она сказала: «Господи Иисусе, Пречистый Спаситель, ради Которого я претерпела все эти мучения, предаю сейчас душу мою в руки Твои. Удостой меня быть среди Твоих мучеников!»
Пантилла, боясь быть обвиненной в убийстве, приказала сбросить тело Матроны с высокой скалы, чтобы все поверили, будто та стала жертвой несчастного случая. Впоследствии Александр в начале IV века повелел перенести драгоценные останки в Фессалонику, где соорудили храм, посвященный святой Матроне.
См. также: "Память святой мученицы Матроны Солунской" в изложении свт. Димитрия Ростовского.