Канон святой мученице Агафии Панормской (Палермской), Сицилийской
Припев: Свята́я му́ченице Ага́фие, моли́ Бо́га о на́с.
Память: 18 февраля (05 февраля ст. ст.)
Глас 2.
Пе́снь 1.
Ирмо́с: Гряди́те, лю́дие, пои́м пе́снь Христу́ Бо́гу, разде́льшему мо́ре и наста́вльшему лю́ди, я́же изведе́ из рабо́ты еги́петския, я́ко просла́вися.
Благи́х пе́рвую вину́ возжела́вши, благоимени́таго зва́ния, му́ченице, сподо́билася еси́, несказа́ннаго промышле́ния, нра́вов твои́х проразуме́вши благосты́ню.
Взяла́ся еси́, чи́стая, к житию́ пресве́тлому, плотско́е мудрова́ние презре́вши и к жела́ннейшему Жениху́ твоему́ кре́пко взира́ющи.
Неве́ста Христо́ва, Боже́ственною бла́гостию украси́лася еси́, и де́вства добро́тами, и боже́ственными кровьми́ честна́го муче́ния, сугу́быми венцы́ венча́ема, сла́вная.
Богоро́дичен: Боголе́пное селе́ние, Чи́стая, Ты́ была́ еси́, небе́с простра́ннейшее и чисте́йшее, Богоро́дице Де́во, и ны́не о Тебе́ ра́дуется де́вственный ли́к.
Пе́снь 3.
Ирмо́с: Утверди́ на́с в Тебе́, Го́споди, дре́вом умерщвле́й гре́х, и стра́х Тво́й всади́ в сердца́ на́с, пою́щих Тя́.
Ага́фие, я́сный и красне́йший боже́ственных му́ченик цве́т и сла́ва, души́ моея́ ты́ озлобле́ние исцели́вши, му́ченице, удобри́.
Ро́дными доброде́тельми себе́ уясни́ла еси́, Ага́фие, и му́ченица пронарекла́ся еси́, о привре́менных небре́гши и Бо́жие Ца́рство возлюби́вши.
Все́х кра́сных Христа́ предпочла́ еси́, Ага́фие, привлечена́ боже́ственным жела́нием, и мучи́телей свире́пства благоде́рзостно и му́жески попра́ла еси́.
Богоро́дичен: Богоневе́сто Чи́стая, Бо́га, Его́же родила́ еси́, моли́ изба́вити Тя́ пою́щия от искуше́ний, и обстоя́ний, и страсте́й, и бе́д, Всеблаже́нная.
Седа́лен, гла́с 3.
Сла́вою ве́ры и благоче́стием, преподо́бством, и де́вством, и усе́рдием укра́шена страда́ния, нарекла́ся еси́ у́м преподо́бен, самоизво́лен, вои́стинну че́сть к Бо́гу, оте́честву избавле́ние, Христу́ я́ко неве́ста моля́щися дарова́ти на́м ве́лию ми́лость.
Богоро́дичен: Боже́ственнаго естества́ не отлу́чься, пло́ть бы́в во чре́ве Твое́м, но Бо́г вочелове́чься и пребы́сть, И́же по Рождестве́ Ма́терь Тя́ Де́ву, я́ко пре́жде Рождества́, сохрани́в Всенепоро́чну, Еди́н Госпо́дь, Того́ приле́жно моли́ дарова́ти на́м ве́лию ми́лость.
Крестобогоро́дичен: Нескве́рная А́гница, Сло́ва нетле́нная Де́во Ма́ти, на Кресте́ зря́щи пове́шена, из Нея́ без боле́зни прозя́бшаго, матероле́пно рыда́ющи, вопия́ше: увы́ Мне́, Ча́до Мое́, ка́ко стра́ждеши во́лею, хотя́ изба́вити от страсте́й безче́стия челове́ка?
Пе́снь 4.
Ирмо́с: Пою́ Тя, слу́хом бо, Го́споди, услы́шах и ужасо́хся: до мене́ бо и́деши, мене́ ища́, заблу́ждшаго. Те́м мно́гое Твое́ снизхожде́ние, е́же на мя́, прославля́ю, Многоми́лостиве.
Посрами́ся льсти́ваго зми́я безу́мие и обличи́ся, де́вы бо сего́ ны́не свире́пство попира́ют, Христу́, от Де́вы возсия́вшу на земли́ и все́х озари́вшу.
Зако́нно целому́дрие нескве́рно удержа́вши, страстоте́рпице, ду́хи, ра́дующися, низложи́ла еси́ лука́вствия, Христо́вою вооружи́вшися благода́тию и кре́ст Сего́ на ра́мех взе́мши.
Бу́ди ми́ предста́тельница всему́драя, лю́тых мя́ изыма́ющи и напа́стей, бу́ри же, и ско́рби, и наси́лия изба́ви вра́жия, я́ко да изба́влься, воспою́ тя, я́ко благу́ю предста́тельницу, благоимени́тая.
Богоро́дичен: Неизме́рно а́нгельския, Пречи́стая, све́тлости превозшла́ еси́, мы́сленнаго Со́лнца ро́ждши несказа́нно, Христа́, заря́ми Божества́ ве́рных мы́сли озаря́ющаго.
Пе́снь 5.
Ирмо́с: Све́та Пода́телю и веко́в Тво́рче, Го́споди, во све́те Твои́х повеле́ний наста́ви на́с: ра́зве бо Тебе́, ино́го Бо́га не зна́ем.
Боже́ственными веле́нии пра́вима сла́вная, обра́зно плотска́го пристра́стия разреши́ла еси́ ю́з Ага́фие, ма́слина я́вльшися плодови́та.
Все́ю любо́вию Христо́вою светле́йшая, блиста́ния зря́щи, я́же на земли́ до́лу влеку́щия презре́ла еси́ сла́сти, О́наго и Еди́наго жела́ющи красоты́.
Да неизрече́нную сподо́бишися жи́знь, сла́вная, избра́нных ви́дети, му́ки претерпе́ла еси́ кре́пко, ра́дующися Ага́фие всехва́льная.
Богоро́дичен: Тебе́, ро́ждшей Христа́, все́х Соде́теля, зове́м: ра́дуйся, Чи́стая, ра́дуйся, Све́т возсия́вшая на́м; ра́дуйся, вмести́вшая Бо́га Невмести́маго.
Пе́снь 6.
Ирмо́с: В бе́здне грехо́вней валя́яся, неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну: от тли́, Бо́же, мя́ возведи́.
Суему́дрен сы́й мучи́тель тя́, до́брую де́ву, укра́сти наде́яшеся, но безсту́ден обличи́ся, прирази́вся тве́рдому твоему́ ра́зуму.
Излия́ся благода́ть во устна́х твои́х, му́ченице благоимени́тая, я́сно бо обличи́ла еси́ я́ве безсту́днаго, богонауче́нным сло́вом обогати́вшися.
Ка́мень всече́стен яви́лася еси́, всехва́льная, у́м самоизво́лен преподо́бен иму́щи и оте́честву избавле́ние тве́рдо бы́вши, Ага́фие честна́я.
Богоро́дичен: Псало́мски, восхваля́юще, вопие́м Ти́: ра́дуйся, ту́чнейшая горо́ Христа́ Бо́га, в ню́же всели́тися благоволи́ за на́ше спасе́ние, Богоневе́сто.
Конда́к, гла́с 4.
Да украси́тся дне́сь Це́рковь порфи́рою сла́вною, омоче́ною от чи́стых крове́й Ага́фии му́ченицы, — ра́дуйся, — вопию́щи, — Ката́нская похвало́.
Пе́снь 7.
Ирмо́с: О́бразу злато́му на по́ле Деи́ре служи́му, трие́ Твои́ о́троцы небрего́ша безбо́жнаго веле́ния, посреде́ же огня́ вве́ржени, ороша́еми, поя́ху: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Я́ко зело́ све́тло веща́ющи и я́ве мучи́теля устраши́ла еси́ сло́вом прему́дрости и благода́ти, терпе́нием же му́к у́глие о́гненное неболе́зненно терпя́щи, взыва́ла еси́: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Неи́стовством лю́тым содержи́мь, злосе́рдый недоумева́ше лю́те, твою́ ви́дя ю́ность и сосце́в твои́х прозябе́ние, ра́дующи бо ся, му́ченице, вопия́ла еси́ твоему́ Жениху́, взыва́ющи: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Предста́ све́тло Христо́в учени́к тебе́, стрего́мей, твоя́ исцеля́я лю́тыя ра́ны, я́же подъя́ла еси́, непобеди́мая му́ченице, Спа́сова деви́це, ра́дующися и глаго́лющи: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Богоро́дичен: Умерщвля́ется Ада́м, преступи́в за́поведь Вседержи́теля, Ты́ же, ро́ждши ве́чную Жи́знь, Де́во Всенепоро́чная, сего́ изба́вила еси́ от сме́рти, Сы́ну Твоему́ взыва́юща: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Пе́снь 8.
Ирмо́с: В пе́щь о́гненную ко отроко́м евре́йским снизше́дшаго и пла́мень в ро́су прело́жшаго Бо́га, по́йте дела́ я́ко Го́спода, и превозноси́те во вся́ ве́ки.
В весе́лии и ра́дости преве́чней жи́ти сподо́бившися, неизрече́нною твое́ю сла́вою озари́тися чту́щим тя́, Ага́фие, Го́сподеви помоли́ся и нетле́нныя жи́зни наслади́тися.
Умо́м, и се́рдцем, и душе́ю возлю́бльши Христа́ па́че сло́ва, Многорачи́тельнаго, Еди́наго, впери́лася еси́ Тому́, вопию́щи: теку́ в сле́д Тебе́ и вселю́ся с Тобо́ю во ве́ки.
Преесте́ственными ря́снами и кра́сною оде́ждею укра́шена, я́ко царе́ва дщи́, в че́сти Христо́ве предстои́ши, Ага́фие, взыва́ющи: Тя́ превозно́сим, Го́спода, во ве́ки.
Богоро́дичен: Ми́ро излия́нное на́м, Богоро́дице, Христа́ во чре́ве нося́щи, облагоуха́ла еси́ ми́р богодохнове́нными воня́ми. Те́мже Тебе́, Де́во, взыва́ем: ра́дуйся, мирополо́жнице мирово́ннаго ми́ра.
Пе́снь 9.
Ирмо́с: От Бо́га Бо́га Сло́ва, неизрече́нною му́дростию прише́дшаго обнови́ти Ада́ма, я́дию в тле́ние па́дшаго лю́те, от Святы́я Де́вы неизрече́нно воплоти́вшагося на́с ра́ди, ве́рнии, единому́дренно пе́сньми велича́ем.
Победи́тельными венцы́ украси́вшися, богому́драя Ага́фие, десни́цею живонача́льною ны́не изба́витися помоли́ся, я́коже оте́честву твоему́, от бу́ри, я́ко пе́рвее огня́ уста́вила еси́ стремле́ние, да вси́ тя́ пе́сньми непреста́нно велича́ем.
Боже́ственным про́мыслом снабдева́я вся́ческая, Христо́с, ны́не воздая́ твое́й, му́ченице, до́блести, вселя́ет тя́ в се́лех небе́сных я́ко неве́сту всенепоро́чную Свою́ и ра́доватися со а́нгелы и с му́ченики сподо́бил е́сть.
Ми́лостивна, о страстоте́рпице, Судию́ вся́ческих — Христа́ сотвори́ мне́, честна́я, мольба́ми твои́ми, пресла́вная, и прегреше́ний мои́х мно́жество очи́стити Благоутро́бнаго при́сно моля́щи не преста́й, му́чеников удобре́ние.
Богоро́дичен: Вопло́щься неизрече́нно от чи́стых Твои́х крове́й, я́ко со́лнце, яви́ся на́м, Пречи́стая Ма́ти безневе́стная, пре́жде ве́к все́х Отцу́ Собезнача́льный Сы́н и, тму́ отгна́в, просвети́ вся́ческая.
Свети́лен.
Сосце́в твои́х отъя́тия претерпе́ла еси́, до́брая деви́це, и вся́ки ины́я му́ки Христа́ ра́ди, страстоте́рпице, те́м и в черто́г тя́ кра́сный всели́ тво́й Жени́х, сла́вная, лику́ющу со а́нгелы, де́во му́ченице Ага́фие.
Сла́ва, и ны́не: Ду́хом во святи́лищи предста́в, ста́рец на ру́ки восприя́т зако́на Влады́ку, вопия́: ны́не соу́з мя́ плотски́х разреши́, я́коже ре́кл еси́, с ми́ром: ви́дех бо очи́ма открове́ние язы́ков и Изра́илю спасе́ние.
Пѣ́снь а҃.
І҆рмо́съ: Грѧди́те, лю́дїе, пои́мъ пѣ́снь хрⷭ҇тꙋ̀ бг҃ꙋ, раздѣ́льшемꙋ мо́ре, и҆ наста́вльшемꙋ лю́ди, ꙗ҆̀же и҆зведѐ и҆зъ рабо́ты є҆гѵ́петскїѧ, ꙗ҆́кѡ просла́висѧ.
Благи́хъ пе́рвꙋю винꙋ̀ возжела́вши, благоимени́тагѡ зва́нїѧ, мꙋ́ченице, сподо́биласѧ є҆сѝ, несказа́ннагѡ промышле́нїѧ, нра́вѡвъ твои́хъ проразꙋмѣ́вши благосты́ню.
Взѧла́сѧ є҆сѝ, чⷭ҇таѧ, къ житїю̀ пресвѣ́тломꙋ, плотско́е мꙋдрова́нїе презрѣ́вши, и҆ къ жела́ннѣйшемꙋ женихꙋ̀ твоемꙋ̀ крѣ́пкѡ взира́ющи.
Невѣ́ста хрⷭ҇то́ва бжⷭ҇твенною бла́гостїю ᲂу҆краси́ласѧ є҆сѝ, и҆ дѣ́вства добро́тами, и҆ бжⷭ҇твенными кровьмѝ честна́гѡ мꙋче́нїѧ сꙋгꙋ́быми вѣнцы̀ вѣнча́ема, сла́внаѧ.
Бг҃оро́диченъ: Бг҃олѣ́пное селе́нїе, чⷭ҇таѧ, ты̀ была̀ є҆сѝ, нб҃съ простра́ннѣйшее и҆ чистѣ́йшее, бцⷣе дв҃о: и҆ ны́нѣ ѡ҆ тебѣ̀ ра́дꙋетсѧ дѣ́вственный ли́къ.
Пѣ́снь г҃.
І҆рмо́съ: Оу҆твердѝ на́съ въ тебѣ̀, гдⷭ҇и, дре́вомъ ᲂу҆мерщвле́й грѣ́хъ, и҆ стра́хъ тво́й всадѝ въ сердца̀ на́съ пою́щихъ тѧ̀.
А҆га́ѳїе, ꙗ҆́сный и҆ краснѣ́йшїй бжⷭ҇твенныхъ мꙋ́чєникъ цвѣ́тъ и҆ сла́ва, дꙋшѝ моеѧ̀ ты̀ ѡ҆ѕлобле́нїе и҆сцѣли́вши, мꙋ́ченице, ᲂу҆добрѝ.
Ро́дными добродѣ́тельми себѐ ᲂу҆ѧсни́ла є҆сѝ, а҆га́ѳїе, и҆ мꙋ́ченица пронарекла́сѧ є҆сѝ, ѡ҆ привре́менныхъ небре́гши, и҆ бж҃їе црⷭ҇тво возлюби́вши.
Всѣ́хъ кра́сныхъ хрⷭ҇та̀ предпочла̀ є҆сѝ, а҆га́ѳїе, привлечена̀ бжⷭ҇твеннымъ жела́нїемъ, и҆ мꙋчи́телей свирѣ̑пства бл҃годе́рзостнѡ и҆ мꙋ́жески попра́ла є҆сѝ.
Бг҃оро́диченъ: Бг҃оневѣ́сто чⷭ҇таѧ, бг҃а, є҆го́же родила̀ є҆сѝ, молѝ и҆зба́вити тѧ̀ пою́щыѧ ѿ и҆скꙋше́нїй и҆ ѡ҆бстоѧ́нїй, и҆ страсте́й и҆ бѣ́дъ, всебл҃же́ннаѧ.
Сѣда́ленъ, гла́съ г҃.
Сла́вою вѣ́ры, и҆ благоче́стїемъ, преподо́бствомъ, и҆ дѣ́вствомъ, и҆ ᲂу҆се́рдїемъ ᲂу҆кра́шена страда́нїѧ, нарекла́сѧ є҆сѝ ᲂу҆́мъ преподо́бенъ, самоизво́ленъ, вои́стиннꙋ че́сть къ бг҃ꙋ, ѻ҆те́чествꙋ и҆збавле́нїе, хрⷭ҇тꙋ̀ ꙗ҆́кѡ невѣ́ста молѧ́щисѧ дарова́ти на́мъ ве́лїю ми́лость.
Бг҃оро́диченъ: Бжⷭ҇твеннагѡ є҆стества̀ не ѿлꙋ́чсѧ, пло́ть бы́въ во чре́вѣ твое́мъ: но бг҃ъ вочл҃вѣ́чсѧ и҆ пребы́сть, и҆́же по рождествѣ̀ мт҃рь тѧ̀ дв҃ꙋ, ꙗ҆́кѡ пре́жде рождества̀ сохрани́въ всенепоро́чнꙋ, є҆ди́нъ гдⷭ҇ь: того̀ прилѣ́жнѡ молѝ, дарова́ти на́мъ ве́лїю ми́лость.
Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: Несквє́рнаѧ а҆́гница сло́ва, нетлѣ́ннаѧ дв҃о мт҃и, на крⷭ҇тѣ̀ зрѧ́щи повѣ́шена и҆з̾ неѧ̀ без̾ болѣ́зни прозѧ́бшагѡ, мт҃ролѣ́пнѡ рыда́ющи, вопїѧ́ше: ᲂу҆вы̀ мнѣ̀, ча́до моѐ, ка́кѡ стра́ждеши во́лею, хотѧ̀ и҆зба́вити ѿ страсте́й безче́стїѧ человѣ́ка.
І҆рмо́съ: Пою́ тѧ, слꙋ́хомъ бо, гдⷭ҇и, ᲂу҆слы́шахъ, и҆ ᲂу҆жасо́хсѧ, до менє́ бо и҆́деши, менѐ и҆щѧ̀ заблꙋ́ждшаго. тѣ́мъ мно́гое твоѐ снизхожде́нїе, є҆́же на мѧ̀, прославлѧ́ю, многомлⷭ҇тиве.
Посрами́сѧ льсти́вагѡ ѕмі́ѧ безꙋ́мїе, и҆ ѡ҆бличи́сѧ: дв҃ы бо сегѡ̀ ны́нѣ свирѣ́пство попира́ютъ, хрⷭ҇тꙋ̀ ѿ дв҃ы возсїѧ́вшꙋ на землѝ и҆ всѣ́хъ ѡ҆зари́вшꙋ.
Зако́нно цѣломꙋ́дрїе нескве́рно ᲂу҆держа́вши, страстоте́рпице, дꙋ́хи ра́дꙋющисѧ низложи́ла є҆сѝ лꙋка́вствїѧ, хрⷭ҇то́вою воѡрꙋжи́вшисѧ бл҃года́тїю, и҆ крⷭ҇тъ сегѡ̀ на ра́мѣхъ взе́мши.
Бꙋ́ди мѝ предста́тельница всемꙋ́драѧ, лю́тыхъ мѧ̀ и҆з̾има́ющи и҆ напа́стей, бꙋ́ри же и҆ ско́рби, и҆ наси́лїѧ и҆зба́ви вра́жїѧ, ꙗ҆́кѡ да и҆зба́вльсѧ, воспою́ тѧ, ꙗ҆́кѡ благꙋ́ю предста́тельницꙋ, благоимени́таѧ.
Бг҃оро́диченъ: Неизмѣ́рнѡ а҆́гг҃льскїѧ, пречⷭ҇таѧ, свѣ́тлѡсти превозшла̀ є҆сѝ, мы́сленнаго со́лнца ро́ждши несказа́ннѡ хрⷭ҇та̀, зарѧ́ми бж҃ества̀ вѣ́рныхъ мы̑сли ѡ҆зарѧ́ющаго.
Пѣ́снь є҃.
І҆рмо́съ: Свѣ́та пода́телю и҆ вѣкѡ́въ тво́рче, гдⷭ҇и, во свѣ́тѣ твои́хъ повелѣ́нїй наста́ви на́съ: ра́звѣ бо тебє̀, и҆но́гѡ бо́га не зна́емъ.
Бжⷭ҇твенными велѣ̑нїи пра́вима, сла́внаѧ, ѻ҆бра́знѡ плотска́гѡ пристра́стїѧ разрѣши́ла є҆сѝ ю҆́зъ, а҆га́ѳїе, ма́слина ꙗ҆́вльшисѧ плодови́та.
Все́ю любо́вїю хрⷭ҇то́вою свѣтлѣ́йшаѧ, блиста̑нїѧ зрѧ́щи, ꙗ҆̀же на землѝ до́лꙋ влекꙋ́щыѧ презрѣ́ла є҆сѝ сла̑сти, ѻ҆́нагѡ и҆ є҆ди́нагѡ жела́ющи красоты̀.
Да неизрече́ннꙋю сподо́бишисѧ жи́знь, сла́внаѧ, и҆збра́нныхъ ви́дѣти, мꙋ̑ки претерпѣ́ла є҆сѝ крѣ́пкѡ, ра́дꙋющисѧ, а҆га́ѳїе всехва́льнаѧ.
Бг҃оро́диченъ: Тебѣ̀ ро́ждшей хрⷭ҇та̀ всѣ́хъ содѣ́телѧ зове́мъ: ра́дꙋйсѧ, чⷭ҇таѧ, ра́дꙋйсѧ, свѣ́тъ возсїѧ́вшаѧ на́мъ: ра́дꙋйсѧ, вмѣсти́вшаѧ бг҃а невмѣсти́маго.
Пѣ́снь ѕ҃.
І҆рмо́съ: Въ бе́зднѣ грѣхо́внѣй валѧ́ѧсѧ, неизслѣ́днꙋю милосе́рдїѧ твоегѡ̀ призыва́ю бе́зднꙋ: ѿ тлѝ, бж҃е, мѧ̀ возведѝ.
Сꙋемꙋ́дренъ сы́й мꙋчи́тель, тѧ̀ до́брꙋю дѣ́вꙋ ᲂу҆кра́сти надѣ́ѧшесѧ: но безстꙋ́денъ ѡ҆бличи́сѧ, прирази́всѧ тве́рдомꙋ твоемꙋ̀ ра́зꙋмꙋ.
И҆злїѧ́сѧ бл҃года́ть во ᲂу҆стна́хъ твои́хъ, мꙋ́ченице бл҃гоимени́таѧ: ꙗ҆́снѡ бо ѡ҆бличи́ла є҆сѝ ꙗ҆́вѣ безстꙋ́днаго, бг҃онаꙋче́ннымъ сло́вомъ ѡ҆богати́вшисѧ.
Ка́мень всече́стенъ ꙗ҆ви́ласѧ є҆сѝ, всехва́льнаѧ, ᲂу҆́мъ самоизво́ленъ преподо́бенъ и҆мꙋ́щи, и҆ ѻ҆те́чествꙋ и҆збавле́нїе тве́рдо бы́вши, а҆га́ѳїе честна́ѧ.
Бг҃оро́диченъ: Ѱало́мски восхвалѧ́юще, вопїе́мъ тѝ: ра́дꙋйсѧ, тꙋ́чнѣйшаѧ горо̀ хрⷭ҇та̀ бг҃а, въ ню́же всели́тисѧ благоволѝ за на́ше спасе́нїе, бг҃оневѣ́сто.
Конда́къ, гла́съ д҃.
Да ᲂу҆краси́тсѧ дне́сь це́рковь порфѵ́рою сла́вною, ѡ҆моче́ною ѿ чи́стыхъ крове́й а҆га́ѳїи мч҃ницы, ра́дꙋйсѧ, вопїю́щи, ката́нскаѧ похвало̀.
Пѣ́снь з҃.
І҆рмо́съ: Ѻ҆́бразꙋ злато́мꙋ, на по́лѣ деи́рѣ слꙋжи́мꙋ, трїѐ твоѝ ѻ҆́троцы небрего́ша безбо́жнагѡ велѣ́нїѧ, посредѣ́ же ѻ҆гнѧ̀ вве́ржени, ѡ҆роша́еми поѧ́хꙋ: благослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.
Ꙗ҆́кѡ ѕѣлѡ̀ свѣ́тлѡ вѣща́ющи, и҆ ꙗ҆́вѣ мꙋчи́телѧ ᲂу҆страши́ла є҆сѝ, сло́вомъ премꙋ́дрости и҆ благода́ти: терпѣ́нїемъ же мꙋ́къ ᲂу҆́глїе ѻ҆́гненное неболѣ́зненнѡ терпѧ́щи, взыва́ла є҆сѝ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.
Неи́стовствомъ лю́тымъ содержи́мь ѕлосе́рдый, недоꙋмѣва́ше лю́тѣ, твою̀ ви́дѧ ю҆́ность, и҆ сосцє́въ твои́хъ прозѧбе́нїе: ра́дꙋющибосѧ, мꙋ́ченице, вопїѧ́ла є҆сѝ, твоемꙋ̀ женихꙋ̀ взыва́ющи: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.
Предста̀ свѣ́тлѡ хрⷭ҇то́въ ᲂу҆ч҃ни́къ тебѣ̀ стрего́мѣй, твоѧ̑ и҆сцѣлѧ́ѧ лю̑тыѧ ра̑ны, ꙗ҆̀же под̾ѧ́ла є҆сѝ, непобѣди́маѧ мꙋ́ченице, сп҃сова дѣви́це, ра́дꙋющисѧ и҆ глаго́лющи: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.
Бг҃оро́диченъ: Оу҆мерщвлѧ́етсѧ а҆да́мъ, престꙋпи́въ за́повѣдь вседержи́телѧ: ты́ же ро́ждши вѣ́чнꙋю жи́знь, дв҃о всенепоро́чнаѧ, сего̀ и҆зба́вила є҆сѝ ѿ сме́рти, сн҃ꙋ твоемꙋ̀ взыва́юща: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.
Пѣ́снь и҃.
І҆рмо́съ: Въ пе́щь ѻ҆́гненнꙋю ко ѻ҆трокѡ́мъ є҆врє́йскимъ снизше́дшаго, и҆ пла́мень въ ро́сꙋ прело́жшаго бг҃а, по́йте, дѣла̀, ꙗ҆́кѡ гдⷭ҇а, и҆ превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.
Въ весе́лїи и҆ ра́дости превѣ́чнѣй жи́ти сподо́бившисѧ, неизрече́нною твое́ю сла́вою ѡ҆зари́тисѧ чтꙋ́щымъ тѧ̀, а҆га́ѳїе, гдⷭ҇еви помоли́сѧ, и҆ нетлѣ́нныѧ жи́зни наслади́тисѧ.
Оу҆мо́мъ и҆ се́рдцемъ, и҆ дꙋше́ю возлю́бльши хрⷭ҇та̀ па́че сло́ва, многорачи́тельнаго є҆ди́наго, впери́ласѧ є҆сѝ томꙋ̀ вопїю́щи: текꙋ̀ въ слѣ́дъ тебѐ, и҆ вселю́сѧ съ тобо́ю во вѣ́ки.
Преесте́ственными рѧ́снами, и҆ кра́сною ѻ҆де́ждею ᲂу҆кра́шена ꙗ҆́кѡ царе́ва дщѝ, въ че́сти хрⷭ҇то́вѣ предстои́ши, а҆га́ѳїе, взыва́ющи: тѧ̀ превозно́симъ гдⷭ҇а во вѣ́ки.
Бг҃оро́диченъ: Мѵ́ро и҆злїѧ́нное на́мъ, бцⷣе, хрⷭ҇та̀ во чре́вѣ носѧ́щи, ѡ҆благоꙋха́ла є҆сѝ мі́ръ бг҃одохнове́нными вонѧ́ми. тѣ́мже тебѣ̀, дв҃о, взыва́емъ: ра́дꙋйсѧ, мѷрополо́жнице мѷрово́ннагѡ мѵ́ра.
Пѣ́снь ѳ҃.
І҆рмо́съ: Ѿ бг҃а бг҃а сло́ва, неизрече́нною мꙋ́дростїю прише́дшаго ѡ҆бнови́ти а҆да́ма, ꙗ҆́дїю въ тлѣ́нїе па́дшаго лю́тѣ: ѿ ст҃ы́ѧ дв҃ы неизрече́ннѡ воплоти́вшагосѧ на́съ ра́ди, вѣ́рнїи, є҆диномꙋ́дреннѡ пѣ́сньми велича́емъ.
Побѣди́тельными вѣнцы̀ ᲂу҆краси́вшисѧ, бг҃омꙋ́драѧ а҆га́ѳїе, десни́цею живонача́льною, ны́нѣ и҆зба́витисѧ помоли́сѧ, ꙗ҆́коже ѻ҆те́чествꙋ твоемꙋ̀, ѿ бꙋ́ри, ꙗ҆́кѡ пе́рвѣе ѻ҆гнѧ̀ ᲂу҆ста́вила є҆сѝ стремле́нїе, да вси́ тѧ пѣ́сньми непреста́ннѡ велича́емъ.
Бжⷭ҇твеннымъ про́мысломъ снабдѣва́ѧ всѧ́чєскаѧ хрⷭ҇то́съ, ны́нѣ воздаѧ̀ твое́й, мꙋ́ченице, до́блести, вселѧ́етъ тѧ̀ въ се́лѣхъ нбⷭ҇ныхъ, ꙗ҆́кѡ невѣ́стꙋ всенепоро́чнꙋю свою̀, и҆ ра́доватисѧ со а҆́гг҃лы и҆ съ мꙋ́ченики сподо́билъ є҆́сть.
Ми́лостивна, ѽ страстоте́рпице, сꙋдїю̀ всѧ́ческихъ хрⷭ҇та̀ сотворѝ мнѣ̀, честна́ѧ, мольба́ми твои́ми, пресла́внаѧ, и҆ прегрѣше́нїй мои́хъ мно́жество ѡ҆чи́стити, благоꙋтро́бнаго при́снѡ молѧ́щи не преста́й, мꙋ́ченикѡвъ ᲂу҆добре́нїе.
Бг҃оро́диченъ: Вопло́щсѧ неизрече́ннѡ ѿ чи́стыхъ твои́хъ крове́й, ꙗ҆́кѡ со́лнце ꙗ҆ви́сѧ на́мъ, пречⷭ҇таѧ мт҃и безневѣ́стнаѧ, пре́жде вѣ̑къ всѣ́хъ ѻ҆ц҃ꙋ̀ собезнача́льный сн҃ъ, и҆ тмꙋ̀ ѿгна́въ просвѣтѝ всѧ́чєскаѧ.
Свѣти́ленъ.
Сосцє́въ твои́хъ ѿѧ̑тїѧ претерпѣ́ла є҆сѝ, до́браѧ дѣви́це, и҆ всѧ̑кї и҆ны̑ѧ мꙋ̑ки хрⷭ҇та̀ ра́ди, страстоте́рпице: тѣ́мъ и҆ въ черто́гъ тѧ̀ кра́сный вселѝ тво́й жени́хъ, сла́внаѧ, ликꙋ́ющꙋ со а҆́гг҃лы, дѣ́во мꙋ́ченице а҆га́ѳїе.
Сла́ва, и҆ ны́нѣ: Дх҃омъ во ст҃и́лищи предста́въ ста́рецъ, на рꙋ́ки воспрїѧ́тъ зако́на влⷣкꙋ, вопїѧ̀: ны́нѣ соꙋ̑зъ мѧ̀ плотски́хъ разрѣшѝ, ꙗ҆́коже ре́клъ є҆сѝ, съ ми́ромъ: ви́дѣхъ бо ѻ҆чи́ма ѿкрове́нїе ꙗ҆зы́кѡвъ и҆ і҆зра́илю спасе́нїе.
Житие мученицы Агафии Панормской (Палермской)
Сия мученица почитается в нашем простом народе заступницею от вреда огненного. Она жила в Сицилии при безбожном гонителе христиан Декии и происходила от знатных родителей, воспитавших ее в истинном благочестии. Наступило гонение Декия. Св. Агафия стала готовиться к мученической кончине. Правитель области Квинтиан, увлеченный красотою юной христианки, решил отвлечь ее от христианской веры и с этой целью поместил ее в дом одной язычницы-вдовы, проводившей беспутную жизнь. Однако жизнь в языческом доме, среди веселья и роскоши не расположила к себе св. Агафию. Не помогли также и увещевания языческой вдовы. Видя это, правитель задумал прибегнуть к более решительным мерам. Он стал допрашивать Агафию, почему она не кланяется идолам. Святая ответствовала:
– Ваши идолы не боги, а бесчувственные чурбаны, и сами вы рабы этих чурбанов.
Раздраженный Квинтиан подверг св. Агафию жестоким мучениям и затем заключил в темницу. Видя, однако, ее непреклонность, он велел рвать клещами ее грудь.
– Бесчувственный мучитель! – воскликнула Агафия. – Ты не стыдишься отрезывать у женщины сосцы, которыми ты сам питался у своей матери...
Когда потом Агафию бросили в темницу, то ей явился апостол Петр и исцелил ее раны. Необычайный свет при этом озарил темницу; воины, испуганные этим, разбежались. Святая Агафия, однако, этим не воспользовалась, покорно ожидая мученического венца.
На пятый день ее позвали опять к мучителю. Когда же она снова исповедала Христа, то мучитель велел насыпать на земле горячих углей и раскаленных черепиц и затем на их груду бросить нагую Агафию. Вдруг раздались удары землетрясения. Испуганный этим, а также возмущением граждан, правитель отправил Агафию опять в темницу, где святая и скончалась, пламенно помолившись Богу и возблагодарив Его за ту силу и терпение, с какою она переносила мучения.
На ее гробнице впоследствии была построена церковь стараниями ее почитателей-христиан.
Гнев Божий скоро поразил нечестивого мучителя Квинтиана. Когда он отправился на родину св. Агафии, в г. Палермо, чтобы взять себе ее имущество, то при одной переправе он упал в воду и утонул. Однажды на о. Сицилии началось извержение вулкана Этны. Жители острова взяли одежду с гробницы св. Агафии и держали ее против огня; извержение прекратилось. Это и послужило основанием для веры в помощь св. Агафии против бедствий от огня.
Жизнь этой мученицы научает нас терпеливо переносить все страдания и невзгоды жизни, не падать духом, не унывать, а надеяться на помощь Божию; она научает нас веровать, что страдания посылаются Богом для нашего же спасения.
См. также: "Страдание святой мученицы Агафии" в изложении свт. Димитрия Ростовского.