Канон святителю Трифи́ллию Левкусийскому (Кипрскому)

Припев: Святи́телю, о́тче Трифи́ллие, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 26 июня (13 июня ст. ст.)

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Гряди́те, лю́дие, пои́м пе́снь Христу́ Бо́гу, разде́льшему мо́ре и наста́вльшему лю́ди, я́же изведе́ из рабо́ты еги́петския, я́ко просла́вися. Хвалу́ Бо́гу ве́рою принесе́м вси́, Своего́ уго́дника украси́вшему доброде́тельми многообра́зными и втора́го Моисе́я воздви́гшему.

Ты́, возше́д на го́ру доброде́телей, Боже́ственный зако́н прия́л еси́, о́тче Трифи́ллие, и скрижа́лию по́мысла добро́ту души́ твоея́ уясни́л еси́.

Ты́, разу́мно, преподо́бне, благоуха́я, яви́лся еси́, душе́вное бо исцеле́ние все́м прозя́бл еси́, я́коже теле́сным, о́тче, богодохнове́нно бы́лие я́влься ве́рным.

Богоро́дичен: Жи́зни исто́чник была́ еси́, Де́во Чи́стая Ма́ти, Нача́льника и Го́спода ро́ждши, Жи́знь вся́ческих, ороша́ющи ве́рою славосло́вящих Тя́.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Утверди́ на́с в Тебе́, Го́споди, дре́вом умерщве́й гре́х, и стра́х Тво́й всади́ в сердца́ на́с, пою́щих Тя́.

Возсия́ све́тло, я́коже со́лнце ми́ру, па́мять твоя́, святи́телю, и просвеща́ет сердца́ на́ша, ве́рно соверша́ющих сию́ благода́тию.

Са́д бы́в Боже́ственнаго Ду́ха, гро́зд боже́ственный прозя́бший, и ве́ры вино́ на́м, ве́рным, мы́сленно раствори́л еси́.

Ме́чь взе́м Боже́ственныя благода́ти, на́глость посе́кл еси́ велиа́ра и до́бль показа́лся еси́ на́м победоно́сец Христо́в, свяще́нне.

Богоро́дичен: Ни язы́к земноро́дных, ни у́м безпло́тен возмо́жет рождество́ Твое́ сказа́ти: па́че естества́ бо и ума́, Богоро́дице, Зижди́теля породила́ еси́.

Седа́лен, гла́с 3.

Ре́вность ве́ры име́я, преблаже́нне, прозя́бл еси́ плоды́ зре́лы: враго́в бо посрами́л еси́ полки́ и диа́вола, Трифи́ллие, уби́л еси́. О́тче преподо́бне, Христа́ Бо́га моли́ дарова́ти на́м ве́лию ми́лость.

Богоро́дичен: Боже́ственная ски́ния была́ еси́ Сло́ва, еди́на Пречи́стая Ма́ти Де́во, чистото́ю а́нгелы превозше́дшая, па́че все́х мене́, пе́рсть бы́вша, оскверне́на плотски́ми прегреше́ньми, очи́сти моли́тв Твои́х боже́ственными вода́ми, подаю́щи, Чи́стая, ве́лию ми́лость.

Крестобогоро́дичен: Нескве́рная А́гница Сло́ва, нетле́нная Де́ва Ма́ти, на Кресте́ зря́щи пове́шена из Нея́ без боле́зни прозя́бшаго, ма́терски подо́бно рыда́ющи, вопия́ше: увы́ Мне́, Ча́до Мое́, ка́ко стра́ждеши во́лею, хотя́ изба́вити от страсте́й безче́стия челове́ка?

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, слу́х Твоего́ смотре́ния и просла́вих Тя́, Еди́не Человеколю́бче.

Сосу́д вои́стинну пречи́ст показа́лся еси́, преблаже́нне святи́телю, и Боже́ственный Ду́х в тя́ всели́ся.

Просве́щся Боже́ственным Ду́хом, у́м преста́вил еси́ к вы́шним и на пре́лесть, о́тче, подвиза́лся еси́ кре́пко.

Я́коже а́гнцы, упа́сл еси́ слове́сныя твоя́ о́вцы, преблаже́нне, и Христу́ приве́л еси́ словесы́ твои́ми.

Богоро́дичен: Необори́мую сте́ну Тя́ и держа́вную наде́жду, Богоро́дице, ве́рнии, стяжа́хом в напа́стех при́сно.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Све́та Пода́телю и веко́в Тво́рче, Го́споди, во све́те Твои́х повеле́ний наста́ви на́с: ра́зве бо Тебе́, ино́го Бо́га не зна́ем.

Боже́ственною благода́тию, му́дре, оде́явся держа́вно, сла́вне, врага́ низложи́л еси́ си́лу, и вене́ц от Бо́га прия́л еси́ досто́йно, я́ко таи́нник, Трифи́ллие.

На не́бо возве́д души́ твоея́ о́чи, сла́вне, Боже́ственных позна́л еси́ уче́ний бе́здну, о́тче, челове́ком открыва́я Тро́ическое сия́ние.

Все́ ору́жие взе́м, священноявле́нне, Бо́жие, посрами́л еси́ собо́рно вра́жие му́жество и, уче́нии Боже́ственными главу́ сокруши́в, ве́чно ра́дуешися.

Богоро́дичен: Воплоще́нна из Тебе́, Богороди́тельнице, ве́рнии, позна́хом, без се́мене Сы́на рожде́нна, Бо́га и́стинна и Челове́ка естество́м. Те́мже Тя́ сла́вим.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: В бе́здне грехо́вней валя́яся, неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну: от тли́, Бо́же, мя́ возведи́.

Я́ко Ено́х, преста́вился еси́ ду́хом от земны́х ты́ к небе́сным и нетле́ния прия́л еси́ по достоя́нию, блаже́нне, вене́ц.

Левкуси́я тя́ име́ утвержде́ние, о́тче, и па́стыря, и таи́нника благода́ти, я́ко светоно́сно со́лнце, просвеща́юща ми́р чудесы́.

Непоколеби́мое Це́ркве основа́ние, все́ми мя́ кова́рствы врага́ коле́блема, души́ моея́ хра́мину моли́твами твои́ми, о́тче, ны́не утверди́.

Богоро́дичен: Вы́шши го́рних си́л и святе́йши еси́, Всенепоро́чная, па́че естества́ вме́щши Невмести́маго Сло́ва во утро́бе Твое́й.

Конда́к, гла́с 8.

Изря́дством жития́ чистоту́ де́вства прие́м, Трифи́ллие, первопресто́льник показа́лся еси́ Левкуси́и и яви́лся еси́ те́м провозвести́тель и богоразу́мия наста́вник. Сего́ ра́ди ра́достно взыва́ем ти́: ра́дуйся, святи́телей украше́ние.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Те́лу злато́му прему́дрыя де́ти не послужи́ша, и в пла́мень са́ми поидо́ша, и бо́ги и́х обруга́ша, среди́ пла́мене возопи́ша и ороси́ я́ а́нгел: услы́шася уже́ у́ст ва́ших моли́тва.

О́бразу страсте́й воздержа́нием разу́мно не поклони́лся еси́ и не опали́ теле́сная пе́щь, о́тче, ро́су твою́. Ду́ха же испо́лнився Свята́го, де́рзостне взыва́л еси́: благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.

Па́стырь перводе́телен показа́лся еси́ кре́пок Левкуси́и, му́дре, и приве́л еси́ Влады́це твоему́ мно́жество люде́й, всепло́дие. Те́мже ве́рно про́сим: предстоя́, моли́ся о ста́де твое́м Бо́гу, изба́витися вся́кия тли́.

Живы́й исто́чник сле́з твои́х, му́дре и пресла́вне, все́х удивля́ет: исцеле́ний бо струя́ми при́сно богатя́щеся, Трифи́ллие, и твои́х моще́й благода́ть пое́м и глаго́лем: благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Приста́нище тве́рдо, Предста́тельнице стра́шная и стена́ необори́мая в ну́ждах бе́дствующим, обурева́емым в ско́рбех, Я́же к Сы́ну Твоему́ мольбы́, Богоро́дице, иму́щи, от многообра́зных искуше́ний спаса́й рабы́ Твоя́.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: В пе́щь о́гненную ко отроко́м евре́йским снизше́дшаго и пла́мень в ро́су прело́жшаго Бо́га, по́йте дела́ я́ко Го́спода, и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Спасе́ния пу́ть все́м отве́рзл еси́, му́дре, су́щим в Левкуси́и, пе́рвое се́д на престо́ле церко́внем ве́рно, от Боже́ственнаго сия́ния, сла́вне, си́й, святи́телю, прии́м досто́йно.

Прибега́ющия ве́рно к ра́це твое́й, священноявле́нне, от бе́д изба́вити и искуше́ний врага́ моли́ Благоде́теля Христа́ неоску́дно.

Удиви́шася, му́дре, а́нгельстии ли́цы твоему́ поще́нию, и де́монская мно́жества тре́пет прия́ша вели́к, и вся́ко зда́ние ужасе́ся, челове́ческий же ро́д почита́ет тя́ досто́йно.

Богоро́дичен: Не забу́ди гла́са, Предста́тельнице стра́шная, моли́твенник Твои́х, но от вся́кия боле́зни моли́твами Твои́ми и вся́каго преще́ния исхити́, прекло́нит бо Твое́ Ма́тернее Бо́га моле́ние.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: От Бо́га Бо́га Сло́ва, неизрече́нною му́дростию прише́дшаго обнови́ти Ада́ма, я́дию в тле́ние па́дшаго лю́те, от Святы́я Де́вы неизрече́нно воплоти́вшагося на́с ра́ди, ве́рнии, единому́дренно пе́сньми велича́ем.

Мы́сленное о́ко на высоту́ взе́м, позна́л еси́ Тро́ическую зарю́ и, земны́я осия́в, му́дре, обогати́л еси́ все́х Боже́ственным просвеще́нием боголе́пно. Те́м тя́ по достоя́нию в пе́снех велича́ем.

Свети́льник показа́лся еси́, всеблаже́нне, мы́сленный Левкуси́ем, обходя́ окре́стныя страны́, му́дре, и Христо́вым позна́нием, я́ко луча́ми одушевле́нными, украси́в свяще́нными боголе́пно, и ле́сти ми́ра а́бие избавля́я.

Ны́не, ве́рнии, собра́вшеся, мо́лим тя́, о́тче, при́сно моли́ти Христа́: я́ко да гла́да, и иноплеме́нников па́губы, и вся́кия беды́ изба́вит на́с, я́ко си́лен, да тя́ по достоя́нию в пе́снех велича́ем.

Богоро́дичен: Несказа́ннаго чревоноше́ния неизрече́нное рождество́ ко́е сло́во ска́жет земноро́дных? Младе́нец бо бе́ и Бо́г рожде́йся; ро́ждшая же Раба́ и Ма́ти рожде́ннаго Сы́на, Богоро́дице. Те́м Тя́ пое́м и Рождество́ Твое́.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Грѧди́те, лю́дїе, пои́мъ пѣ́снь хрⷭ҇тꙋ̀ бг҃ꙋ раздѣ́льшемꙋ мо́ре, и҆ наста́вльшемꙋ лю́ди, ꙗ҆̀же и҆зведѐ и҆зъ рабо́ты є҆гѵ́петскїѧ, ꙗ҆́кѡ просла́висѧ.

Хвалꙋ̀ бг҃ꙋ вѣ́рою принесе́мъ всѝ, своего̀ ᲂу҆го́дника ᲂу҆краси́вшемꙋ добродѣ́тельми многоѻбра́зными, и҆ втора́го мѡѷсе́а воздви́гшемꙋ.

Ты̀ возше́дъ на го́рꙋ добродѣ́телей бжⷭ҇твенный зако́нъ прїѧ́лъ є҆сѝ, ѻ҆́тче трїфѵ́ллїе, и҆ скрижа́лїю по́мысла добро́тꙋ дꙋшѝ твоеѧ̀ ᲂу҆ѧсни́лъ є҆сѝ.

Ты̀ разꙋ́мнѡ, прпⷣбне, бл҃гоꙋха́ѧ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ: дꙋше́вное бо и҆сцѣле́нїе всѣ̑мъ прозѧ́блъ є҆сѝ, ꙗ҆́коже тѣле́снымъ, ѻ҆́тче, бг҃одохнове́нно бы́лїе ꙗ҆́вльсѧ вѣ̑рнымъ.

Бг҃оро́диченъ: Жи́зни и҆сто́чникъ была̀ є҆сѝ, дв҃о чⷭ҇таѧ мт҃и, нача́льника и҆ гдⷭ҇а ро́ждши, жи́знь всѧ́ческихъ, ѡ҆роша́ющи вѣ́рою славосло́вѧщихъ тѧ̀.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Оу҆твердѝ на́съ въ тебѣ̀, гдⷭ҇и, дре́вомъ ᲂу҆мерщве́й грѣ́хъ, и҆ стра́хъ тво́й всадѝ въ сердца̀ на́съ пою́щихъ тѧ̀.

Возсїѧ̀ свѣ́тлѡ, ꙗ҆́коже сл҃нце мі́рꙋ, па́мѧть твоѧ̀, ст҃и́телю: и҆ просвѣща́етъ сердца̀ на̑ша, вѣ́рнѡ соверша́ющихъ сїю̀ благода́тїю.

Са́дъ бы́въ бж҃е́ственнагѡ дх҃а, гро́здъ бж҃е́ственный прозѧ́бшїй, и҆ вѣ́ры вїно̀ на́мъ вѣ̑рнымъ мы́сленнѡ раствори́лъ є҆сѝ.

Ме́чь взе́мъ бжⷭ҇твенныѧ бл҃года́ти, на́глость посѣ́клъ є҆сѝ велїа́ра, и҆ до́бль показа́лсѧ є҆сѝ на́мъ побѣдоно́сецъ хрⷭ҇то́въ, свѧще́нне.

Бг҃оро́диченъ: Ни ѧ҆зы́къ земноро́дныхъ, ни ᲂу҆́мъ безпло́тенъ, возмо́жетъ ржⷭ҇тво̀ твоѐ сказа́ти: па́че є҆стества́ бо и҆ ᲂу҆ма̀, бцⷣе, зижди́телѧ породила̀ є҆сѝ.

Сѣда́ленъ, гла́съ г҃.

Ре́вность вѣ́ры и҆мѣ́ѧ, пребл҃же́нне, прозѧ́блъ є҆сѝ плоды̀ зрѣ̑лы: врагѡ́въ бо посрами́лъ є҆сѝ полкѝ, и҆ дїа́вола, трїфѵ́ллїе, ᲂу҆би́лъ є҆сѝ. ѻ҆́тче преподо́бне, хрⷭ҇та̀ бг҃а молѝ, дарова́ти на́мъ ве́лїю ми́лость.

Бг҃оро́диченъ: Бжⷭ҇твеннаѧ ски́нїѧ была̀ є҆сѝ сло́ва, є҆ди́на пречⷭ҇таѧ мт҃и дв҃о, чистото́ю а҆́гг҃лы превозше́дшаѧ, па́че всѣ́хъ менѐ пе́рсть бы́вша, ѡ҆скверне́на плотски́ми прегрѣше́ньми, ѡ҆чи́сти моли́твъ твои́хъ бж҃е́ственными вода́ми, подаю́щи, чⷭ҇таѧ, ве́лїю ми́лость.

Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: Нескве́рнаѧ а҆́гница сло́ва, нетлѣ́ннаѧ дв҃а мт҃и, на крⷭ҇тѣ̀ зрѧ́щи повѣ́шена и҆зъ неѧ̀ безъ болѣ́зни прозѧ́бшаго, мт҃рски подо́бнѡ рыда́ющи, вопїѧ́ше: ᲂу҆вы̀ мнѣ̀, ча́до моѐ, ка́кѡ стра́ждеши во́лею, хотѧ̀ и҆зба́вити ѿ страсте́й безче́стїѧ человѣ́ка.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Оу҆слы́шахъ, гдⷭ҇и, слꙋ́хъ твоегѡ̀ смотре́нїѧ, и҆ просла́вихъ тѧ̀, є҆ди́не чл҃вѣколю́бче.

Сосꙋ́дъ вои́стиннꙋ пречи́стъ показа́лсѧ є҆сѝ, пребл҃же́нне свѧти́телю, и҆ бжⷭ҇твенный дх҃ъ въ тѧ̀ всели́сѧ.

Просвѣ́щсѧ бжⷭ҇твеннымъ дх҃омъ, ᲂу҆́мъ преста́вилъ є҆сѝ къ вы̑шнимъ, и҆ на пре́лесть, ѻ҆́тче, подвиза́лсѧ є҆сѝ крѣ́пкѡ.

Ꙗ҆́коже а҆́гнцы ᲂу҆па́слъ є҆сѝ, словє́сныѧ твоѧ̑ ѻ҆́вцы, пребл҃же́нне, и҆ хрⷭ҇тꙋ̀ приве́лъ є҆сѝ словесы̀ твои́ми.

Бг҃оро́диченъ: Неѡбори́мꙋю стѣ́нꙋ тѧ̀, и҆ держа́внꙋю наде́ждꙋ, бцⷣе, вѣ́рнїи стѧжа́хомъ въ напа́стехъ при́снѡ.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Свѣ́та пода́телю и҆ вѣкѡ́въ тво́рче, гдⷭ҇и, во свѣ́тѣ твои́хъ повелѣ́нїй наста́ви на́съ: ра́звѣ бо тебє̀, и҆но́гѡ бо́га не зна́емъ.

Бж҃е́ственною благода́тїю, мꙋ́дре, ѡ҆дѣ́ѧвсѧ держа́внѡ, сла́вне, врага̀ низложи́лъ є҆сѝ си́лꙋ, и҆ вѣне́цъ ѿ бг҃а прїѧ́лъ є҆сѝ досто́йнѡ, ꙗ҆́кѡ таи́нникъ, трїфѵ́ллїе.

На нб҃о возве́дъ дꙋшѝ твоеѧ̀ ѻ҆́чи, сла́вне, бжⷭ҇твенныхъ позна́лъ є҆сѝ ᲂу҆че́нїй бе́зднꙋ, ѻ҆́тче, человѣ́кѡмъ ѿкрыва́ѧ трⷪ҇ческое сїѧ́нїе. Всѐ ѻ҆рꙋ́жїе взе́мъ, свѧщенноѧвле́нне, бж҃їе, посрами́лъ є҆сѝ собо́рнѡ вра́жїе мꙋ́жество, и҆ ᲂу҆чє́нїи бжⷭ҇твенными главꙋ̀ сокрꙋши́въ, вѣ́чнѡ ра́дꙋешисѧ.

Бг҃оро́диченъ: Воплоще́нна и҆зъ тебє̀, бг҃ороди́тельнице, вѣ́рнїи позна́хомъ, безъ сѣ́мене сн҃а рожде́нна, бг҃а и҆́стинна, и҆ чл҃вѣ́ка є҆стество́мъ. тѣ́мже тѧ̀ сла́вимъ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Въ бе́зднѣ грѣхо́внѣй валѧ́ѧсѧ, неизслѣ́днꙋю милосе́рдїѧ твоегѡ̀ призыва́ю бе́зднꙋ: ѿ тлѝ, бж҃е, мѧ̀ возведѝ.

Ꙗ҆́кѡ є҆нѡ́хъ преста́вилсѧ є҆сѝ дх҃омъ, ѿ земны́хъ ты̀ къ нбⷭ҇нымъ, и҆ нетлѣ́нїѧ прїѧ́лъ є҆сѝ по достоѧ́нїю, блаже́нне, вѣне́цъ.

Леѵкꙋсі́а тѧ̀ и҆мѣ̀ ᲂу҆твержде́нїе, ѻ҆́тче, и҆ па́стырѧ, и҆ таи́нника благода́ти, ꙗ҆́кѡ свѣтоно́сно сл҃нце, просвѣща́юща мі́ръ чꙋдесы̀.

Непоколеби́мое цр҃кве ѡ҆снова́нїе, всѣ́ми мѧ̀ кова́рствы врага̀ коле́блема, дꙋшѝ моеѧ̀ хра́минꙋ моли́твами твои́ми, ѻ҆́тче, ны́нѣ ᲂу҆твердѝ.

Бг҃оро́диченъ: Вы́шши го́рнихъ си́лъ, и҆ ст҃ѣ́йши є҆сѝ, всенепоро́чнаѧ, па́че є҆стества̀ вмѣ́щши невмѣсти́маго сло́ва во ᲂу҆тро́бѣ твое́й.

Конда́къ, гла́съ и҃.

И҆зрѧ́дствомъ житїѧ̀ чистотꙋ̀ дѣ́вства прїе́мъ, трїфѵ́ллїе, первопресто́льникъ показа́лсѧ є҆сѝ леѵкꙋсі́и, и҆ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ тѣ̑мъ провозвѣсти́тель, и҆ бг҃оразꙋ́мїѧ наста́вникъ, сегѡ̀ ра́ди ра́достнѡ взыва́емъ тѝ: ра́дꙋйсѧ, ст҃и́телей ᲂу҆краше́нїе.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Тѣ́лꙋ злато́мꙋ премꙋ̑дрыѧ дѣ́ти не послꙋжи́ша, и҆ въ пла́мень са́ми поидо́ша, и҆ бо́ги и҆́хъ ѡ҆брꙋга́ша, средѝ пла́мене возопи́ша, и҆ ѡ҆росѝ ѧ҆̀ а҆́гг҃лъ: ᲂу҆слы́шасѧ ᲂу҆жѐ ᲂу҆́стъ ва́шихъ моли́тва.

Ѻ҆́бразꙋ страсте́й, воздержа́нїемъ разꙋ́мнѡ не поклони́лсѧ є҆сѝ, и҆ не ѡ҆палѝ тѣле́снаѧ пе́щь, ѻ҆́тче, ро́сꙋ твою̀, дх҃а же и҆спо́лнивсѧ ст҃а́гѡ, де́рзостнѣ взыва́лъ є҆сѝ: благослове́нъ є҆сѝ, гдⷭ҇и бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Па́стырь перводѣ́теленъ показа́лсѧ є҆сѝ крѣ́покъ леѵкꙋсі́и, мꙋ́дре, и҆ приве́лъ є҆сѝ влⷣцѣ твоемꙋ̀ мно́жество люде́й всепло́дїе. тѣ́мже вѣ́рнѡ про́симъ: предстоѧ̀ моли́сѧ ѡ҆ ста́дѣ твое́мъ бг҃ꙋ, и҆зба́витисѧ всѧ́кїѧ тлѝ.

Живы́й и҆сто́чникъ сле́зъ твои́хъ, мꙋ́дре и҆ пресла́вне, всѣ́хъ ᲂу҆дивлѧ́етъ: и҆сцѣле́нїй бо стрꙋѧ́ми при́снѡ богатѧ́щесѧ, трїфѵ́ллїе, и҆ твои́хъ моще́й бл҃года́ть пое́мъ и҆ глаго́лемъ: благослове́нъ є҆сѝ, гдⷭ҇и бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Бг҃оро́диченъ: Приста́нище тве́рдо, предста́тельнице стра́шнаѧ и҆ стѣна̀ неѡбори́маѧ, въ нꙋ́ждахъ бѣ́дствꙋющымъ, ѡ҆бꙋрева́ємымъ въ ско́рбехъ, ꙗ҆̀же къ сн҃ꙋ твоемꙋ̀ мольбы̑, бцⷣе, и҆мꙋ́щи, ѿ многоѻбра́зныхъ и҆скꙋше́нїй спаса́й рабы̑ твоѧ̑.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Въ пе́щь ѻ҆́гненнꙋю ко ѻ҆трокѡ́мъ є҆врє́йскимъ снизше́дшаго, и҆ пла́мень въ ро́сꙋ прело́жшаго бг҃а, по́йте, дѣла̀, ꙗ҆́кѡ гдⷭ҇а, и҆ превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Спасе́нїѧ пꙋ́ть всѣ̑мъ ѿве́рзлъ є҆сѝ, мꙋ́дре, сꙋ́щымъ въ леѵкꙋсі́и, пе́рвое сѣ́дъ на прⷭ҇то́лѣ цр҃ко́внѣмъ вѣ́рнѡ ѿ бж҃е́ственнагѡ сїѧ́нїѧ, сла́вне, сі́й, ст҃и́телю прїи́мъ досто́йнѡ.

Прибѣга́ющыѧ вѣ́рнѡ къ ра́цѣ твое́й, свѧщенноѧвле́нне, ѿ бѣ́дъ и҆зба́вити и҆ и҆скꙋше́нїй врага̀, молѝ бл҃годѣ́телѧ хрⷭ҇та̀ неѡскꙋ́днѡ.

Оу҆диви́шасѧ, мꙋ́дре, а҆́гг҃льстїи ли́цы твоемꙋ̀ поще́нїю, и҆ дє́мѡнскаѧ мно́жєства тре́петъ прїѧ́ша вели́къ, и҆ всѧ́ко зда́нїе ᲂу҆жасе́сѧ: человѣ́ческїй же ро́дъ почита́етъ тѧ̀ досто́йнѡ.

Бг҃оро́диченъ: Не забꙋ́ди гла́са, предста́тельнице стра́шнаѧ, моли́твєнникъ твои́хъ, но ѿ всѧ́кїѧ болѣ́зни моли́твами твои́ми, и҆ всѧ́кагѡ преще́нїѧ и҆схитѝ, прекло́нитъ бо твоѐ мт҃ернее бг҃а моле́нїе.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Ѿ бг҃а бг҃а сло́ва, неизрече́нною мꙋ́дростїю прише́дшаго ѡ҆бнови́ти а҆да́ма, ꙗ҆́дїю въ тлѣ́нїе па́дшаго лю́тѣ, ѿ ст҃ы́ѧ дв҃ы неизрече́ннѡ воплоти́вшагосѧ на́съ ра́ди, вѣ́рнїи, є҆диномꙋ́дреннѡ пѣ́сньми велича́емъ.

Мы́сленное ѻ҆́ко на высотꙋ̀ взе́мъ, позна́лъ є҆сѝ трⷪ҇ческꙋю зарю̀, и҆ зємны́ѧ ѡ҆сїѧ́въ, мꙋ́дре, ѡ҆богати́лъ є҆сѝ всѣ́хъ бжⷭ҇твеннымъ просвѣще́нїемъ бг҃олѣ́пнѡ. тѣ́мъ тѧ̀ по достоѧ́нїю въ пѣ́снехъ велича́емъ.

Свѣти́льникъ показа́лсѧ є҆сѝ, всеблаже́нне, мы́сленный леѵкꙋсі́ємъ, ѡ҆бходѧ̀ ѻ҆крє́стныѧ страны̑, мꙋ́дре, и҆ хрⷭ҇то́вымъ позна́нїемъ, ꙗ҆́кѡ лꙋча́ми ѡ҆дꙋшевле́нными, ᲂу҆краси́въ свѧще́нными бг҃олѣ́пнѡ, и҆ ле́сти мі́ра а҆́бїе и҆збавлѧ́ѧ.

Ны́нѣ вѣ́рнїи собра́вшесѧ, мо́лимъ тѧ̀, ѻ҆́тче, при́снѡ моли́ти хрⷭ҇та̀: ꙗ҆́кѡ да гла́да, и҆ и҆ноплеме́нникѡвъ па̑гꙋбы, и҆ всѧ́кїѧ бѣды̀, и҆зба́витъ на́съ, ꙗ҆́кѡ си́ленъ, да тѧ̀ по достоѧ́нїю въ пѣ́снехъ велича́емъ.

Бг҃оро́диченъ: Несказа́ннагѡ чревоноше́нїѧ неизрече́нное ржⷭ҇тво̀ ко́е сло́во ска́жетъ земноро́дныхъ; млⷣнецъ бо бѣ̀ и҆ бг҃ъ рожде́йсѧ: ро́ждшаѧ же раба̀, и҆ мт҃и рожде́ннагѡ сн҃а, бцⷣе. тѣ́мъ тѧ̀ пое́мъ и҆ рождество̀ твоѐ.

Житие святителя Трифиллия, епископа Левкусии Кипрской

Свя­ти­тель Три­фил­лий, епи­скоп Ле­вкус­сий­ский, ро­дил­ся в Кон­стан­ти­но­по­ле, об­ра­зо­ва­ние по­лу­чил в Ве­ри­те (Бей­рут, в Си­рии). Он был очень учен и крас­но­ре­чив. Несмот­ря на это, свя­ти­тель из­брал се­бе на­став­ни­ка не книж­но­го и не уче­но­го, но му­жа вы­со­кой свя­то­сти – свя­ти­те­ля Спи­ри­до­на, епи­ско­па Три­ми­фунт­ско­го († 348, па­мять 12 де­каб­ря). Им­пе­ра­тор Кон­стан­ций II (337–340) тя­же­ло за­бо­лел и, не по­лу­чив по­мо­щи от вра­чей, об­ра­тил­ся с усерд­ной мо­лит­вой к Бо­гу. Во сне он уви­дел Ан­ге­ла, по­ка­зав­ше­го ему со­бор свя­ти­те­лей. Ука­зав на двух из них, Ан­гел ска­зал, что толь­ко через них он мо­жет по­лу­чить ис­це­ле­ние. Кон­стан­ций разо­слал по всем об­ла­стям им­пе­рии указ, по­веле­вав­ший со­брать­ся епи­ско­пам. Это по­ве­ле­ние по­лу­чил и свя­ти­тель Спи­ри­дон. Вме­сте со сво­им уче­ни­ком свя­тым Три­фил­ли­ем он от­пра­вил­ся к им­пе­ра­то­ру. Боль­ной сра­зу узнал в при­шед­ших ука­зан­ных ему Ан­ге­лом це­ли­те­лей, по­кло­нил­ся им и про­сил по­мо­лить­ся о его ис­це­ле­нии. Свя­ти­тель Спи­ри­дон с мо­лит­вой при­кос­нул­ся к го­ло­ве им­пе­ра­то­ра, и он стал здо­ров. Свя­той Три­фил­лий вос­хи­тил­ся кра­со­той двор­ца, ве­ли­че­ствен­ным ви­дом им­пе­ра­то­ра, пыш­но­стью двор­цо­вой жиз­ни. Свя­ти­тель Спи­ри­дон ска­зал на это: "За­чем ты удив­ля­ешь­ся? Раз­ве этот блеск де­ла­ет ца­ря бо­лее пра­вед­ным? Все они – ца­ри и вель­мо­жи – оди­на­ко­во с по­след­ним ни­щим умрут и пред­ста­нут на суд Бо­жий. Сле­ду­ет ис­кать веч­ных благ и Небес­ной сла­вы".

Вско­ре свя­той Три­фил­лий был по­став­лен епи­ско­пом го­ро­да Ле­вкус­сии на Ки­п­ре. Он ча­сто на­ве­щал свя­ти­те­ля Спи­ри­до­на. Од­на­жды они вме­сте про­хо­ди­ли по от­ли­чав­шей­ся кра­со­той и изоби­ли­ем ви­но­град­ни­ков и са­дов мест­но­сти, на­зы­ва­е­мой Па­рим­на. Свя­ти­тель Три­фил­лий, при­вле­чен­ный кра­со­той при­ро­ды, стал ду­мать о том, чтобы при­об­ре­сти эту зем­лю. Свя­ти­тель Спи­ри­дон про­зрел мыс­ли Три­фил­лия и ска­зал: "За­чем ты непре­стан­но ду­ма­ешь о зем­ных и су­ет­ных бла­гах? На­ше жи­ли­ще и бо­гат­ство на Небе­сах, к ним и нуж­но стре­мить­ся". Так свя­ти­тель Спи­ри­дон по­сте­пен­но воз­во­дил сво­е­го уче­ни­ка к ду­хов­но­му со­вер­шен­ству, ко­то­ро­го свя­той Три­фил­лий до­стиг по мо­лит­вам сво­е­го на­став­ни­ка. Свя­ти­тель Три­фил­лий имел ми­ло­сти­вую ду­шу, незло­би­вое серд­це, пра­вую ве­ру, лю­бовь ко всем и мно­гие дру­гие доб­ро­де­те­ли.

Од­на­жды на Ки­п­ре про­хо­дил Со­бор епи­ско­пов. От­цы Со­бо­ра про­си­ли свя­ти­те­ля Три­фил­лия, из­вест­но­го сво­ей уче­но­стью и крас­но­ре­чи­ем, про­из­не­сти по­уче­ние на­ро­ду. Го­во­ря об ис­це­ле­нии Гос­по­дом рас­слаб­лен­но­го (Мк.2,11), он вме­сто сло­ва "одр" упо­тре­бил "ло­же". Не тер­пя неточ­ной пе­ре­да­чи Еван­гель­ско­го тек­ста, свя­ти­тель Спи­ри­дон воз­му­тил­ся и ска­зал свя­ти­те­лю Три­фил­лию: "Неуже­ли ты луч­ше Ска­зав­ше­го "одр", что сты­дишь­ся сло­ва Его?" – и немед­лен­но по­ки­нул храм. Так свя­ти­тель Спи­ри­дон дал свя­ти­те­лю Три­фил­лию урок сми­ре­ния, чтобы он не воз­гор­дил­ся дан­ным ему та­лан­том крас­но­ре­чия. Свя­ти­тель Три­фил­лий муд­ро пас свое ста­до. На сред­ства, до­став­ши­е­ся ему по­сле ма­те­ри, он по­стро­ил в Ле­вкус­сии мо­на­стырь. Скон­чал­ся свя­ти­тель в глу­бо­кой ста­ро­сти око­ло 370 го­да.

В на­ча­ле XII ве­ка мо­щи свя­ти­те­ля Три­фил­лия ви­дел на Ки­п­ре рус­ский па­лом­ник игу­мен Да­ни­ил.

См. так­же: "Жи­тие свя­то­го от­ца на­ше­го Три­фил­лия, епи­ско­па Ле­вку­сий­ско­го" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.