Канон святителю Сильвестру I, папе Римскому

Припев: Святи́телю, о́тче Сильвéстре, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 15 января (02 января ст. ст.)

Глас 8.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Посе́ченый несеко́маго пресече́, и ви́де со́лнце зе́млю, ю́же не ви́де; лю́таго врага́ вода́ потопи́, и непроходи́мое про́йде Изра́иль. Пе́снь же воспева́шеся: Го́сподеви пои́м, сла́вно бо просла́вися.

Сьноположи́вся благода́тию, Сильве́стре, Бо́гу Отцу́, чи́сто житие́ облобыза́в и Боже́ственными блиста́нии душе́ю светови́ден бы́в, преше́л еси́ к Све́ту, зовы́й, невече́рнему: Го́споду воспои́м, сла́вно бо просла́вися.

Велему́дренно стра́сти удержа́л еси́ и пло́ть по́стным житие́м повину́л еси́ ду́ху, му́дре, и, Боже́ственное жили́ще Тро́ицы бы́в све́тло, лука́вствия ду́хи, Го́споду поя́, смири́л еси́: сла́вно бо просла́вися.

Зако́ну Боже́ственному Боже́ственне повину́яся и Богодухнове́ннаго писа́ния ра́зумом укра́шен, е́ллинския мудрецы́ и́стинне наказа́л еси́ Христа́ испове́дати со Отце́м и Ду́хом, вопию́щия: Го́споду воспои́м, сла́вно бо просла́вися.

Во Ипоста́си Еди́ней познава́ема, вопло́щшагося Христа́, блаже́нне, пропове́дал еси́, во дву́х во́лях и де́йствиих, Сильве́стре, разумева́ема и ве́рою Тому́ обожи́вша зову́щия: Го́споду воспои́м, сла́вно бо просла́вися.

Богоро́дичен: Да ни́жния с Вы́шними совокупи́т Еди́ный все́х Бо́г, во чре́во Неискусобра́чныя вни́де и в подо́бии пло́тстем яви́ся, вражды́ средогра́дие разо́рь, ми́р введе́, и жи́знь подаде́, и Боже́ственное избавле́ние.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Стра́х Тво́й, Го́споди, всади́ в сердца́ ра́б Твои́х и бу́ди на́м утвержде́ние, Тя́ во и́стине призыва́ющих.

Ума́ чистоту́ стяжа́в, святи́тель бы́л еси́, пома́зание свято́е восприе́м. Те́м тя́, Богоно́се о́тче, восхваля́ем.

На Кресте́ просте́ршаго дла́ни пло́тию Бо́га Сло́ва уясни́л еси́ слове́сными твои́ми показа́ньми и иуде́йское суровство́ погуби́л еси́, всеблаже́нне.

В чудесе́х вели́к бы́в, отгоня́еши ду́хи и очища́еши неду́ги ве́рою прося́щим, Сильве́стре Богому́дре.

Богоро́дичен: Де́ва Чи́стая по Рождестве́, Всесвята́я, пребыла́ еси́, Бо́га бо Сло́ва родила́ еси́, на́м уподо́бльшася кроме́ греха́.

И́н. конда́к, гла́с 4.

Я́ко звезду́ тя́ вселе́нней, свя́те, яви́ И́же сла́вы Госпо́дь, доброде́тели предложи́в па́че денни́цы, блаже́нне. Све́т бо еси́ на́м, о́тче Сильве́стре.

Седа́лен, гла́с 8.

Река́ благоче́стия яви́вся, уче́ний твои́х струя́ми всю́ зе́млю напои́л еси́, Сильве́стре, я́ко святи́тель Боже́ственный, и чуде́с ту́чами страсте́й скве́рну омы́л еси́, и пи́щный пото́к досто́йно насле́довал еси́. Те́мже, соше́дшеся, благоче́стно тя́ чти́м пе́сньми дне́сь и ве́рно вопие́м ти́: моли́ Христа́ Бо́га прегреше́ний оставле́ние пода́ти чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Сла́ва, и ны́не: Неви́димый Бо́же, Непостижи́мый Сло́ве, роди́лся еси́ от Отца́ па́че естества́ и сло́ва, па́ки же в после́дняя от Де́вы, не измени́в, е́же бе́, гряде́ши и во струя́х Иорда́нских ны́не крести́тися пло́тию, благоволи́вый спасти́ я́ко Бо́г ро́д челове́ческий.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, смотре́ния Твоего́ та́инство, разуме́х дела́ Твоя́ и просла́вих Твое́ Божество́.

Святи́тель Богоприя́тен, помазу́я свяще́нники Боже́ственным Ду́хом, показа́лся еси́, о́тче Сильве́стре, и лю́ди просвеща́яй, свяще́ннейше.

Соде́йством Ду́ха неду́ги отгоня́я, стра́сти неисце́льныя исцели́л еси́, пребога́те, обраща́я от ле́сти заблужде́нныя.

Ересе́й, Сильве́стре, ле́сть отгна́л еси́, па́ству упа́сл еси́ на вода́х благоче́стия, на зла́це Боже́ственнаго позна́ния.

Излия́ся во устна́х твои́х благода́ть Боже́ственнаго Ду́ха. Сего́ ра́ди тя́ свяще́нника лю́дем Свои́м Бо́г, всеблаже́нне о́тче, пома́за.

Богоро́дичен: Исцели́, Отрокови́це, я́звы се́рдца моего́ и наведи́ души́ моея́ движе́ния к Бо́жиим, Де́во, хоте́нием.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Вску́ю мя́ отри́нул еси́ от лица́ Твоего́, Све́те Незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тьма́, окая́ннаго? Но обрати́ мя и к све́ту за́поведей Твои́х пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Плете́ньми твои́х слове́с ве́сь разреши́л еси́ су́етен соу́з и к Боже́ственней ве́ре ле́стию свя́занныя связа́л еси́, отверза́я, о́тче, си́х у́м прочита́нием писа́ний, святи́телю блаже́нне.

Се́рдце твое́, о́тче, непоро́чно бы́сть во оправда́ниих о́бщаго Влады́ки, Его́же вожделе́в, пло́ть удержа́л еси́ и чуде́с благода́тию обога́щся неду́ги исцеля́ти и душе́вныя лю́тыя я́звы.

Беся́щаяся сердца́ неду́гом душегу́бным лю́тыя е́реси го́рькаго Ма́нента ско́рыми лечба́ми слове́с твои́х, Богоно́се, уста́вил еси́, я́ко вра́чь, благода́тию Боже́ственною, Честны́м отгна́л еси́ Ду́хом.

Богоро́дичен: Ра́дуйся, Еди́на, ро́ждшая Преси́льнаго, пло́тию обнища́вшаго. Ра́дуйся, па́дшаго ми́ра исправле́ние, Всенепоро́чная. Ра́дуйся, печа́ли разреше́ние. Ра́дуйся, ве́рных спасе́ние. Ра́дуйся, Престо́ле Бо́жий превысо́кий.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Моли́тву пролию́ ко Го́споду и Тому́ возвещу́ печа́ли моя́, я́ко зо́л душа́ моя́ испо́лнися и живо́т мо́й а́ду прибли́жися, и молю́ся, я́ко Ио́на: от тли́, Бо́же возведи́ мя.

Неисхо́дна и в темни́це ве́чне затворе́нна соде́лал еси́ моли́твами твои́ми лука́ваго, погубля́ющаго за́вистию приходя́щия, блаже́нне, зми́я, и я́ко две́ри же и я́ко вереи́, Креста́ зна́мение положи́в.

Глаго́л твои́х медото́чных веща́ние во вся́ческая изы́де, всеблаже́нне, и уче́ний в концы́ всея́ вселе́нныя сия́ние облиста́, чуде́с же све́тлость и де́л Боже́ственное показа́ние.

Исцеле́ния и дарова́ния Боже́ственная ту́чами источа́я бога́тно Вседе́теля, святи́телю всеблаже́нне, и Всесвята́го всегда́ Ду́ха, ве́рою тебе́ чи́стою приступа́ющия цели́ти благода́тию.

Богоро́дичен: Разуме́вше Богоглаго́ливии проро́цы та́инства Твоего́, Де́во, глубину́, проро́чески провозвести́ша сие́, наставля́еми Боже́ственным Ду́хом, и ны́не мы́, прера́достно сбытия́ зря́ще, ве́руем.

Конда́к, гла́с 4,

Во свяще́нницех свяще́нник яви́лся еси́ Царя́ и Бо́га, Богоно́се, по́стником собесе́дник бы́в, отону́дуже сра́дуешися ны́не лико́м А́нгельским, о́тче, веселя́ся в Небе́сных, Сильве́стре, сла́вне па́стырю, спаса́й любо́вию соверша́ющия па́мять твою́.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: От Иуде́и доше́дше, о́троцы в Вавило́не иногда́ ве́рою Тро́йческою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Пра́ведник, я́коже фи́никс, в дому́ Госпо́дни, о́тче, процве́л еси́ плоды́ пра́вды, и́миже чту́щии тя́ пита́ются, пою́ще: отце́в на́ших, Бо́же, благослове́н еси́.

Кре́пкими твои́х слове́с явле́ньми обличи́л еси́ суему́дренники, неду́гующия неве́рием, и, ра́дуяся, пое́ши, пресла́вне Сильве́стре: отце́в на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Пребыва́ет сла́ва во ве́ки твоя́, о́тче, и па́мять со все́ми пра́ведными, с ни́ми же на́с, ве́рою пою́щих, помина́й: отце́в на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Сла́вный святи́тель, духо́вною заре́ю просвеща́емь, тьму́ зло́бы разори́ и вся́ пою́щия просвети́: отце́в на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Пречу́дная Отрокови́це, Су́щаго пре́жде все́х веко́в родила́ еси́, на́м уподо́бльшагося за кра́йнее благоутро́бие, да спасе́т пою́щия: отце́в на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Победи́тели мучи́теля и пла́мене благода́тию Твое́ю бы́вше, за́поведем Твои́м зело́ прилежа́ще, о́троцы вопия́ху: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Еди́но естество́, о́тче, Еди́наго Божества́ богосло́вив, в Тре́х Ли́цех разумева́емаго, пе́л еси́ непреста́нно: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

И́стины, о́тче, и́стинен учи́тель наре́клся еси́, те́мже лжеиме́нныя ле́сти обличи́л еси́ ле́сть, поя́: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Верхо́вник яви́лся еси́ свяще́ннаго Собо́ра, священнотаи́нниче, и верхо́внаго ученико́в украси́л еси́ престо́л, вопия́: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Доброде́тельми Боже́ственными, о́тче, се́рдце твое́ удобри́л еси́, ве́сь украси́вся, и с Вы́шними чи́нми, вопия́, совокупи́лся еси́: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода,

Богоро́дичен: Глаго́лом Твои́м Боже́ственным после́дующе, ро́ди челове́честии, ублажа́ем Тя́, Присноблаже́нную, и воспева́ем: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Вои́стинну Богоро́дицу Тя́ испове́дуем, спасе́ннии Тобо́ю, Де́во Чи́стая, с безпло́тными ли́ки Тя́ велича́юще.

Свяще́нствовав усе́рдно самаго́ себе́, всеблаже́нне, сласте́й умерщвле́нием, и бы́л еси́ на́с ра́ди Умертви́вшемуся же́ртва благоприя́тна.

Я́ко Боже́ственный верхо́вник свяще́нных отце́в, свяще́нное уче́ние утверди́в, еретико́в загради́л еси́ безбо́жная уста́.

Совокупи́лся еси́ с ли́ки безпло́тных, безпло́тныя враги́ с те́лом све́тло, святи́телю, побори́в.

Па́мять твоя́ ми́ру, о́тче святи́телю, я́ко светоза́рное возсия́ со́лнце, световодя́щи ве́рою восхваля́ющия тя́.

Богоро́дичен: Благолюби́вая Де́во, озло́бленную грехми́ ду́шу мою́ ублажи́, Блага́го ро́ждшая Бо́га и Го́спода.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Посѣ́ченый несѣко́маго пресѣчѐ, и҆ ви́дѣ со́лнце зе́млю, ю҆́же не ви́дѣ, лю́таго врага̀ вода̀ потопѝ, и҆ непроходи́мое про́йде і҆и҃ль. Пѣ́снь же воспѣва́шесѧ: гдⷭ҇еви пои́мъ, сла́внѡ бо просла́висѧ.

Сн҃оположи́всѧ бл҃года́тїю, сїльве́стре, бг҃ꙋ ѻ҆ц҃ꙋ̀, чи́сто житїѐ ѡ҆блобыза́въ, и҆ бжⷭ҇твенными блиста̑нїи дꙋше́ю свѣтови́дѣнъ бы́въ, преше́лъ є҆сѝ къ свѣ́тꙋ, зовы́й, невече́рнемꙋ: гдⷭ҇ꙋ воспои́мъ, сла́внѡ бо просла́висѧ.

Велемꙋ́дреннѡ стра̑сти ᲂу҆держа́лъ є҆сѝ, и҆ пло́ть по́стнымъ житїе́мъ повинꙋ́лъ є҆сѝ дꙋ́хꙋ, мꙋ́дре, и҆ бжⷭ҇твенное жили́ще трⷪ҇цы бы́въ свѣ́тло, лꙋка́вствїѧ дꙋ́хи, гдⷭ҇ꙋ поѧ̀, смири́лъ є҆сѝ, сла́внѡ бо просла́висѧ.

Зако́нꙋ бжⷭ҇твенномꙋ бжⷭ҇твеннѣ повинꙋ́ѧсѧ, и҆ бг҃одꙋхнове́ннагѡ писа́нїѧ ра́зꙋмомъ ᲂу҆кра́шенъ, є҆́ллинскїѧ мꙋдрецы̀ и҆́стиннѣ наказа́лъ є҆сѝ, хрⷭ҇та̀ и҆сповѣ́дати со ѻ҆ц҃е́мъ и҆ дх҃омъ, вопїю́щыѧ: гдⷭ҇ꙋ воспои́мъ, сла́внѡ бо просла́висѧ.

Во ѵ҆поста́си є҆ди́нѣй познава́ема, вопло́щшагосѧ хрⷭ҇та̀, блаже́нне, проповѣ́далъ є҆сѝ во двꙋ́хъ во́лѧхъ и҆ дѣ́йствїихъ, сїльве́стре, разꙋмѣва́ема, и҆ вѣ́рою томꙋ̀ ѡ҆божи́вша зовꙋ́щыѧ: гдⷭ҇ꙋ воспои́мъ, сла́внѡ бо просла́висѧ.

Бг҃оро́диченъ: Да ни̑жнїѧ съ вы́шними совокꙋпи́тъ, є҆ди́ный всѣ́хъ бг҃ъ, во чре́во неискꙋсобра́чныѧ вни́де, и҆ въ подо́бїи пло́тстѣмъ ꙗ҆ви́сѧ, вражды̀ средогра́дїе разо́рь, ми́ръ введѐ, и҆ жи́знь подадѐ, и҆ бжⷭ҇твенное и҆збавле́нїе.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Стра́хъ тво́й, гдⷭ҇и, всадѝ въ сердца̀ ра̑бъ твои́хъ, и҆ бꙋ́ди на́мъ ᲂу҆твержде́нїе, тѧ̀ во и҆́стинѣ призыва́ющихъ.

Оу҆ма̀ чистотꙋ̀ стѧжа́въ, ст҃и́тель бы́лъ є҆сѝ, пома́занїе ст҃о́е воспрїе́мъ. Тѣ́мъ тѧ̀, бг҃оно́се ѻ҆́тче, восхвалѧ́емъ.

На крестѣ̀ просте́ршаго дла̑ни пло́тїю бг҃а сло́ва ᲂу҆ѧсни́лъ є҆сѝ слове́сными твои́ми показа́ньми, и҆ і҆ꙋде́йское сꙋровство̀ погꙋби́лъ є҆сѝ, всебл҃же́нне.

Въ чꙋдесѣ́хъ вели́къ бы́въ, ѿгонѧ́еши дꙋ́хи, и҆ ѡ҆чища́еши недꙋ́ги вѣ́рою просѧ́щымъ, сїльве́стре бг҃омꙋ́дре.

Бг҃оро́диченъ: Дв҃а чⷭ҇таѧ по ржⷭ҇твѣ̀ всест҃а́ѧ пребыла̀ є҆сѝ, бг҃а бо сло́ва родила̀ є҆сѝ, на́мъ ᲂу҆подо́бльшасѧ, кромѣ̀ грѣха̀.

И҆́нъ. конда́къ, гла́съ д҃.

Ꙗ҆́кѡ ѕвѣздꙋ̀ тѧ̀ вселе́ннѣй, ст҃ѣ, ꙗ҆вѝ и҆́же сла́вы гдⷭ҇ь, добродѣ́тєли предложи́въ па́че денни́цы, блаже́нне. свѣ́тъ бо є҆сѝ на́мъ, ѻ҆́тче сїльве́стре.

Сѣда́ленъ, гла́съ и҃.

Рѣка̀ бл҃гоче́стїѧ ꙗ҆ви́всѧ, ᲂу҆че́нїй твои́хъ стрꙋѧ́ми всю̀ зе́млю напои́лъ є҆сѝ, сїльве́стре, ꙗ҆́кѡ ст҃и́тель бж҃е́ственный, и҆ чꙋде́съ тꙋ́чами страсте́й скве́рнꙋ ѡ҆мы́лъ є҆сѝ, и҆ пи́щный пото́къ досто́йнѡ наслѣ́довалъ є҆сѝ. Тѣ́мже соше́дшесѧ бл҃гоче́стнѡ тѧ̀ чти́мъ пѣ́сньми дне́сь, и҆ вѣ́рнѡ вопїе́мъ тѝ: молѝ хрⷭ҇та̀ бг҃а, прегрѣше́нїй ѡ҆ставле́нїе пода́ти чтꙋ́щымъ любо́вїю ст҃ꙋ́ю па́мѧть твою̀.

Сла́ва, и҆ ны́нѣ: Неви́димый бж҃е, непостижи́мый сло́ве, роди́лсѧ є҆сѝ ѿ ѻ҆ц҃а̀ па́че є҆стества̀ и҆ сло́ва: па́ки же въ послѣ̑днѧѧ ѿ дв҃ы, не и҆змѣни́въ є҆́же бѣ̀, грѧде́ши и҆ во стрꙋѧ́хъ і҆ѻрда́нскихъ ны́нѣ крⷭ҇ти́тисѧ пло́тїю, бл҃говоли́вый сп҃стѝ, ꙗ҆́кѡ бг҃ъ, ро́дъ человѣ́ческїй.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Оу҆слы́шахъ, гдⷭ҇и, смотре́нїѧ твоегѡ̀ та́инство, разꙋмѣ́хъ дѣла̀ твоѧ̑, и҆ просла́вихъ твоѐ бжⷭ҇тво̀.

Свѧти́тель бг҃опрїѧ́тенъ, помазꙋ́ѧ сщ҃е́нники бжⷭ҇твеннымъ дх҃омъ, показа́лсѧ є҆сѝ, ѻ҆́тче сїльве́стре, и҆ лю́ди просвѣща́ѧй, свѧще́ннѣйше.

Содѣ́йствомъ дх҃а недꙋ́ги ѿгонѧ́ѧ, стра̑сти неисцѣ̑льныѧ и҆сцѣли́лъ є҆сѝ, пребога́те, ѡ҆браща́ѧ ѿ ле́сти заблꙋждє́нныѧ.

Є҆ресе́й, сїльве́стре, ле́сть ѿгна́лъ є҆сѝ, па́ствꙋ ᲂу҆па́слъ є҆сѝ на вода́хъ бл҃гоче́стїѧ, на ѕла́цѣ бжⷭ҇твеннагѡ позна́нїѧ.

И҆злїѧ́сѧ во ᲂу҆стна́хъ твои́хъ бл҃года́ть бжⷭ҇твеннагѡ дх҃а: сегѡ̀ ра́ди тѧ̀ свѧще́нника лю́демъ свои̑мъ бг҃ъ, всебл҃же́нне ѻ҆́тче, пома́за.

Бг҃оро́диченъ: И҆сцѣлѝ, ѻ҆трокови́це, ꙗ҆́звы се́рдца моегѡ̀, и҆ наведѝ дꙋшѝ моеѧ̀ движє́нїѧ къ бж҃їимъ, дв҃о, хотѣ́нїємъ.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Вскꙋ́ю мѧ̀ ѿри́нꙋлъ є҆сѝ ѿ лица̀ твоегѡ̀, свѣ́те незаходи́мый, и҆ покры́ла мѧ̀ є҆́сть чꙋжда́ѧ тьма̀ ѻ҆каѧ́ннаго; но ѡ҆брати́ мѧ, и҆ къ свѣ́тꙋ за́повѣдей твои́хъ пꙋти̑ моѧ̑ напра́ви, молю́сѧ.

Плете́ньми твои́хъ слове́съ, ве́сь разрѣши́лъ є҆сѝ сꙋ́етенъ соꙋ́зъ, и҆ къ бж҃е́ственнѣй вѣ́рѣ, ле́стїю свѧ̑занныѧ свѧза́лъ є҆сѝ, ѿверза́ѧ, ѻ҆́тче, си́хъ ᲂу҆́мъ прочита́нїемъ писа́нїй, ст҃и́телю бл҃же́нне.

Се́рдце твоѐ, ѻ҆́тче, непоро́чно бы́сть во ѡ҆правда́нїихъ ѻ҆́бщагѡ влⷣки, є҆гѡ́же вожделѣ́въ, пло́ть ᲂу҆держа́лъ є҆сѝ, и҆ чꙋде́съ бл҃года́тїю ѡ҆бога́щсѧ, недꙋ́ги и҆сцѣлѧ́ти и҆ дꙋшє́вныѧ лю̑тыѧ ꙗ҆́звы.

Бѣсѧ̑щаѧсѧ сердца̀ недꙋ́гомъ дꙋшегꙋ́бнымъ, лю̑тыѧ є҆́рєси го́рькагѡ ма́нента, ско́рыми лѣчба́ми слове́съ твои́хъ, бг҃оно́се, ᲂу҆ста́вилъ є҆сѝ, ꙗ҆́кѡ вра́чь, бл҃года́тїю бж҃е́ственною честны́мъ ѿгна́лъ є҆сѝ дх҃омъ.

Бг҃оро́диченъ: Ра́дꙋйсѧ, є҆ди́на ро́ждшаѧ преси́льнаго, пло́тїю ѡ҆бнища́вшаго: ра́дꙋйсѧ, па́дшагѡ мі́ра и҆справле́нїе, всенепоро́чнаѧ: ра́дꙋйсѧ, печа́ли разрѣше́нїе: ра́дꙋйсѧ, вѣ́рныхъ спасе́нїе: ра́дꙋйсѧ, престо́ле бж҃їй превысо́кїй.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Моли́твꙋ пролїю̀ ко гдⷭ҇ꙋ, и҆ томꙋ̀ возвѣщꙋ̀ печа̑ли моѧ̑, ꙗ҆́кѡ ѕѡ́лъ дꙋша̀ моѧ̀ и҆спо́лнисѧ, и҆ живо́тъ мо́й а҆́дꙋ прибли́жисѧ, и҆ молю́сѧ, ꙗ҆́кѡ і҆ѡ́на: ѿ тлѝ, бж҃е, возведи́ мѧ.

Неисхо́дна и҆ въ темни́цѣ вѣ́чнѣ затворе́нна содѣ́лалъ є҆сѝ моли́твами твои́ми лꙋка́ваго, погꙋблѧ́ющаго за́вистїю приходѧ́щыѧ, бл҃же́нне, ѕмі́ѧ, и҆ ꙗ҆́кѡ двє́ри же, и҆ ꙗ҆́кѡ верєѝ, крⷭ҇та̀ зна́менїе положи́въ.

Глагѡ́лъ твои́хъ медото́чныхъ вѣща́нїе, во всѧ́чєскаѧ и҆зы́де, всебл҃же́нне, и҆ ᲂу҆че́нїй въ концы̀ всеѧ̀ вселе́нныѧ сїѧ́нїе ѡ҆блиста̀, чꙋде́съ же свѣ́тлость, и҆ дѣ́лъ бжⷭ҇твенное показа́нїе.

И҆сцѣлє́нїѧ и҆ дарова̑нїѧ бжⷭ҇твєннаѧ тꙋ́чами и҆сточа́ѧ бога́тнѡ вседѣ́телѧ, ст҃и́телю всебл҃же́нне, и҆ всест҃а́гѡ всегда̀ дх҃а вѣ́рою тебѣ̀ чи́стою пристꙋпа́ющыѧ цѣли́ти бл҃года́тїю.

Бг҃оро́диченъ: Разꙋмѣ́вше бг҃оглаго́ливїи прⷪ҇ро́цы та́инства твоегѡ̀, дв҃о, глꙋбинꙋ̀, прⷪ҇ро́чески провозвѣсти́ша сїѐ, наставлѧ́еми бж҃е́ственнымъ дх҃омъ: и҆ ны́нѣ мы̀, прера́достнѡ сбытїѧ̑ зрѧ́ще вѣ́рꙋемъ.

Конда́къ, гла́съ д҃.

Во сщ҃е́нницѣхъ сщ҃е́нникъ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ, цр҃ѧ̀ и҆ бг҃а, бг҃оно́се, по́стникѡмъ собесѣ́дникъ бы́въ: ѿѻнꙋ́дꙋже сра́дꙋешисѧ ны́нѣ ликѡ́мъ а҆́гг҃льскимъ, ѻ҆́тче, веселѧ́сѧ въ нбⷭ҇ныхъ, сїльве́стре, сла́вне па́стырю, спаса́й любо́вїю соверша́ющыѧ па́мѧть твою̀.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Ѿ і҆ꙋде́и доше́дше ѻ҆́троцы, въ вавѷлѡ́нѣ и҆ногда̀ вѣ́рою трⷪ҇ческою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: ѻ҆ц҃є́въ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Пра́ведникъ, ꙗ҆́коже фі́нїѯъ, въ домꙋ̀ гдⷭ҇ни, ѻ҆́тче, процвѣ́лъ є҆сѝ плоды̀ пра́вды, и҆́миже чтꙋ́щїи тѧ̀ пита́ютсѧ, пою́ще: ѻ҆тцє́въ на́шихъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Крѣ́пкими твои́хъ слове́съ ꙗ҆вле́ньми ѡ҆бличи́лъ є҆сѝ сꙋемꙋ́дренники, недꙋ́гꙋющыѧ невѣ́рїемъ, и҆ ра́дꙋѧсѧ пое́ши, пресла́вне сїльве́стре: ѻ҆ц҃є́въ на́шихъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Пребыва́етъ сла́ва во вѣ́ки твоѧ̀, ѻ҆́тче, и҆ па́мѧть со всѣ́ми првⷣными, съ ни́ми же на́съ, вѣ́рою пою́щихъ, помина́й: ѻ҆ц҃є́въ на́шихъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Сла́вный свѧти́тель, дх҃о́вною заре́ю просвѣща́емь, тьмꙋ̀ ѕло́бы разорѝ, и҆ всѧ̑ пою́щыѧ просвѣтѝ: ѻ҆ц҃є́въ на́шихъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Пречꙋ́днаѧ ѻ҆трокови́це, сꙋ́щаго пре́жде всѣ́хъ вѣкѡ́въ родила̀ є҆сѝ, на́мъ ᲂу҆подо́бльшагосѧ, за кра́йнее бл҃гоꙋтро́бїе, да спасе́тъ пою́щыѧ: ѻ҆ц҃є́въ на́шихъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Побѣди́тели мꙋчи́телѧ и҆ пла́мене бл҃года́тїю твое́ю бы́вше, за́повѣдемъ твои́мъ ѕѣлѡ̀ прилѣжа́ще, ѻ҆́троцы вопїѧ́хꙋ: бл҃гослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Є҆ди́но є҆стество̀, ѻ҆́тче, є҆ди́нагѡ бжⷭ҇тва̀ бг҃осло́вивъ, въ тре́хъ ли́цѣхъ разꙋмѣва́емаго пѣ́лъ є҆сѝ непреста́ннѡ: бл҃гослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

И҆́стины, ѻ҆́тче, и҆́стиненъ ᲂу҆чи́тель наре́клсѧ є҆сѝ. тѣ́мже лжеиме́нныѧ лє́сти ѡ҆бличи́лъ є҆сѝ ле́сть, поѧ̀: бл҃гослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Верхо́вникъ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ свѧще́ннагѡ собо́ра, сщ҃еннотаи́нниче, и҆ верхо́внагѡ ᲂу҆ченикѡ́въ ᲂу҆краси́лъ є҆сѝ престо́лъ, вопїѧ̀: бл҃гослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Добродѣ́тельми бжⷭ҇твенными, ѻ҆́тче, се́рдце твоѐ ᲂу҆добри́лъ є҆сѝ, ве́сь ᲂу҆краси́всѧ, и҆ съ вы́шними чи́нми, вопїѧ̀, совокꙋпи́лсѧ є҆сѝ: бл҃гослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Бг҃оро́диченъ: Глаго́лѡмъ твои̑мъ бжⷭ҇твєннымъ послѣ́дꙋюще ро́ди человѣ́честїи, ᲂу҆блажа́емъ тѧ̀ приснобл҃же́ннꙋю, и҆ воспѣва́емъ: бл҃гослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Вои́стиннꙋ бцⷣꙋ тѧ̀ и҆сповѣ́дꙋемъ спасе́ннїи тобо́ю, дв҃о чⷭ҇таѧ, съ безпло́тными ли̑ки тѧ̀ велича́юще.

Свѧще́нствовавъ ᲂу҆се́рднѡ самаго̀ себѐ, всеблаже́нне, сласте́й ᲂу҆мерщвле́нїемъ, и҆ бы́лъ є҆сѝ на́съ ра́ди ᲂу҆мертви́вшемꙋсѧ же́ртва бл҃гопрїѧ́тна.

Ꙗ҆́кѡ бжⷭ҇твенный верхо́вникъ сщ҃е́нныхъ ѻ҆тцє́въ, сщ҃е́нное ᲂу҆че́нїе ᲂу҆тверди́въ, є҆ретїкѡ́въ загради́лъ є҆сѝ безбѡ́жнаѧ ᲂу҆ста̀.

Совокꙋпи́лсѧ є҆сѝ съ ли̑ки безпло́тныхъ, безплѡ́тныѧ врагѝ съ тѣ́ломъ свѣ́тлѡ, ст҃и́телю, побори́въ.

Па́мѧть твоѧ̀ мі́рꙋ, ѻ҆́тче ст҃и́телю, ꙗ҆́кѡ свѣтоза́рное возсїѧ̀ сл҃нце, свѣтоводѧ́щи вѣ́рою восхвалѧ́ющыѧ тѧ̀.

Бг҃оро́диченъ: Бл҃голюби́ваѧ дв҃о, ѡ҆ѕло́бленнꙋю грѣхмѝ дꙋ́шꙋ мою̀ ᲂу҆блажѝ, бл҃га́го ро́ждшаѧ бг҃а и҆ гдⷭ҇а.

Житие святителя Сильвестра I, папы Римского

Свя­той па­па Рим­ский Силь­вестр (314–335) ро­дил­ся в Ри­ме от ро­ди­те­лей-хри­сти­ан Ру­фи­на и Пу­сты. Вско­ре отец его скон­чал­ся, и свя­той остал­ся на по­пе­че­нии ма­те­ри. Учи­тель Силь­ве­ст­ра, пре­сви­тер Кви­рин, дал ему хо­ро­шее об­ра­зо­ва­ние и вос­пи­тал как ис­тин­но­го хри­сти­а­ни­на. До­стиг­нув со­вер­шен­но­ле­тия, Силь­вестр стал ис­пол­нять за­по­ведь Гос­по­да о слу­же­нии ближ­ним, осо­бен­но за­бо­тясь о при­е­ме стран­ни­ков, предо­став­ляя им в сво­ем до­ме при­ют и от­дых. Во вре­мя го­не­ния на хри­сти­ан Силь­вестр не убо­ял­ся при­нять свя­то­го ис­по­вед­ни­ка епи­ско­па Ти­мо­фея, ко­то­рый про­жил у него бо­лее го­да и сво­ей про­по­ве­дью об­ра­тил мно­гих ко Хри­сту. По­сле му­че­ни­че­ской кон­чи­ны Ти­мо­фея Силь­вестр тай­но взял те­ло свя­то­го и с че­стью пре­дал его по­гре­бе­нию. Это ста­ло из­вест­но гра­до­на­чаль­ни­ку Тарк­ви­нию; свя­той был схва­чен и пред­стал пе­ред су­дом. Тарк­ви­ний при­нуж­дал его от­речь­ся от Хри­ста, гро­зя му­ка­ми и смер­тью. Свя­той Силь­вестр, од­на­ко, не устра­шил­ся, остал­ся тверд в ис­по­ве­да­нии ве­ры и был за­клю­чен в тем­ни­цу. Ко­гда же Тарк­ви­ний по­сле су­да ско­ро­по­стиж­но умер, свя­той по­лу­чил сво­бо­ду и стал бес­страш­но бла­го­вест­во­вать языч­ни­кам, мно­гих об­ра­тив в хри­сти­ан­ство. В трид­ца­ти­лет­нем воз­расте свя­той Силь­вестр был при­нят в клир Рим­ской Церк­ви и ру­ко­по­ло­жен в сан диа­ко­на, а по­том и пре­сви­те­ра, па­пой Мар­цел­ли­ном (296–304). По­сле смер­ти па­пы Мель­хи­а­да (311–314) свя­той Силь­вестр был из­бран епи­ско­пом Рим­ским. Он рев­ност­но за­бо­тил­ся о чи­сто­те жиз­ни паст­вы, сле­дил за тем, чтобы пре­сви­те­ры стро­го ис­пол­ня­ли свое слу­же­ние, не отя­го­ща­ясь мир­ски­ми де­ла­ми.

Свя­ти­тель Силь­вестр сла­вил­ся как глу­бо­кий зна­ток Свя­щен­но­го Пи­са­ния и непо­ко­ле­би­мый за­щит­ник хри­сти­ан­ской ве­ры. В цар­ство­ва­ние им­пе­ра­то­ра Кон­стан­ти­на Ве­ли­ко­го, ко­гда для Церк­ви кон­чил­ся пе­ри­од го­не­ний, иудеи устро­и­ли дис­пут об ис­тин­ной ве­ре, на ко­то­ром при­сут­ство­ва­ли свя­той рав­ноап­о­столь­ный царь Кон­стан­тин, его мать – свя­тая ца­ри­ца Еле­на и мно­го­чис­лен­ная сви­та. Со сто­ро­ны хри­сти­ан вы­сту­пил па­па Силь­вестр, а от иуде­ев – мно­же­ство уче­ных рав­ви­нов во гла­ве с Зам­ври­ем, чер­но­книж­ни­ком и ча­ро­де­ем. На ос­но­ва­нии Свя­щен­ных книг Вет­хо­го За­ве­та свя­той Силь­вестр убе­ди­тель­но до­ка­зал, что все­ми про­ро­ка­ми бы­ло пред­ска­за­но Рож­де­ство Иису­са Хри­ста от Неис­ку­со­брач­ной Де­вы, Его воль­ное стра­да­ние, смерть для ис­куп­ле­ния пад­ше­го ро­да че­ло­ве­че­ско­го и слав­ное Вос­кре­се­ние. В этом сло­вес­ном со­стя­за­нии свя­ти­тель был при­знан по­бе­ди­те­лем. То­гда Зам­врий пы­тал­ся при­бег­нуть к ча­ро­дей­ству, но свя­той вос­пре­пят­ство­вал злу, при­зы­вая Имя Гос­по­да Иису­са Хри­ста. Зам­врий и осталь­ные иудеи уве­ро­ва­ли во Хри­ста и про­си­ли со­вер­шить над ни­ми Свя­тое Кре­ще­ние. Свя­той па­па Силь­вестр управ­лял Рим­ской Цер­ко­вью бо­лее два­дца­ти лет, поль­зу­ясь глу­бо­ким ува­же­ни­ем хри­сти­ан. Он мир­но скон­чал­ся в глу­бо­кой ста­ро­сти в 335 го­ду.


См. так­же: