Канон святителю Парфению Лампсакийскому (первый)

Припев: Святи́телю, о́тче Парфéние, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 20 февраля (07 февраля ст. ст.)

Глас 4.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Мо́ря чермну́ю пучи́ну невла́жными стопа́ми дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль, крестообра́зными Моисе́овыма рука́ма Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л е́сть.

Уясня́ют доброде́телей благода́тию дне́сь все́х на́с, в све́тлое торжество́ му́драго святи́теля, я́коже зарю́, испуща́я светоно́сная чуде́с сия́ния.

На го́ру безстра́стия, преподо́бне, возне́сл еси́ у́м и, во мра́к писа́ний вше́д, невеще́ственнаго, Парфе́ние, све́та, преподо́бне, испо́лнен яви́лся еси́, сла́вне.

Ору́жие, я́ко вои́стинну извле́к, и́же е́сть глаго́л Бо́жий, вра́жию уязви́л еси́ кре́пость, святи́телю Парфе́ние, те́мже победи́тельная на де́моны ты́ прия́л еси́.

Богоро́дичен: Роди́тель в раи́ бы́сть за́висть сме́рти челове́ком, его́же, ро́ждься, Де́во, из Тебе́ Сы́н Бо́жий Оте́чь с шу́мом потреби́, безсме́ртие пода́в ро́ду на́шему.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Весели́тся о Тебе́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зову́щи: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, и прибе́жище, и утвержде́ние.

Я́коже фи́никс цветоно́сен, доброде́тели на земли́, преподо́бне, безсме́ртия плоды́ на небесе́х скры́л еси́.

Хра́м тя́ все́х Бо́гу живу́щая в тебе́ показа́ благода́ть себе́, преподо́бне, ея́же ра́ди просла́вился еси́, Парфе́ние.

Пречестны́м от Бо́га архиере́йства укра́шься, сла́вне, одея́нием, священноде́йственник досто́ин Того́ яви́лся еси́ благосты́ни.

Богоро́дичен: Разруши́ся кля́твы на́шея средогра́дие, Чи́стая Влады́чице, па́че ума́ Рождество́м Твои́м, и Боже́ственному естеству́ совокупи́хомся.

Седа́лен, гла́с 3.

Испо́лнь Ду́ха Боже́ственнаго сы́й, де́лы просия́ благоче́стия, свяще́нне чудотво́рче Парфе́ние, от ле́сти челове́ки обрати́л еси́, боля́щих стра́сти исцеля́я. О́тче преподо́бне, Христа́ Бо́га моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

Богоро́дичен: Со́лнца о́блаче разу́мнаго, Боже́ственнаго Све́та свети́льниче златокова́нный, нескве́рная, небла́зная, всенепоро́чная Влады́чице, омраче́нную ду́шу мою́ ослепле́нием страсте́й безстра́стия заре́ю просвети́, молю́ся, и оскверне́нное ми́ се́рдце омы́й пото́ки умиле́ния, покая́ния же слеза́ми, и от тиме́ния мя́ очи́сти де́л мои́х, да любо́вию зову́ Ти: Богоро́дице Присноде́во, моли́ Христа́ Бо́га прегреше́ний оставле́ние пода́ти ми́: Тебе́ бо име́ю наде́жду, ра́б Тво́й.

Крестобогоро́дичен: А́гнца и Па́стыря, и Изба́вителя, А́гница зря́щи на Кресте́, восклица́ше, пла́чущи, и го́рько рыда́ющи, вопия́ше: ми́р у́бо ра́дуется, прие́мля Тобо́ю избавле́ние, утро́ба же Моя́ гори́т, зря́щи Твое́ распя́тие, е́же терпи́ши за милосе́рдие ми́лости. Долготерпели́ве Го́споди, ми́лости бе́здно и исто́чниче неисчерпа́емый, умилосе́рдися и да́руй согреше́ний оставле́ние, ве́рою пою́щим боже́ственныя Стра́сти Твоя́.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Вознесе́на Тя́ ви́девши Це́рковь на Кресте́, Со́лнце пра́ведное, ста́ в чи́не свое́м, досто́йно взыва́ющи: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Та́ин неизглаго́ланных насла́ждься Бо́жиих, треблаже́нне, науча́яся боже́ственно Того́ сокрове́нным, те́мже и ра́зума ре́ки, Парфе́ние, источи́л еси́.

Ве́сь взе́мся, богоно́се, мы́слию к небеси́ боже́ственне, сла́ву ви́дел еси́ мы́сленно неизрече́нную, те́мже и равноа́нгелен на земли́ яви́лся еси́, Парфе́ние.

Весели́тся со а́нгелы вся́ тва́рь, я́же па́че ума́ зря́щи соверша́ема, о́тче, тобо́ю зна́мения, те́мже и вино́внаго си́м воспева́ет, я́ко Бо́га си́льна.

Богоро́дичен: Я́ко пресла́вна и неизглаго́ланна, Богоро́дице, но́ваго Твоего́ Рождества́ и́стинно су́ть, Чи́стая, та́инства стра́шна и ужа́сна, в ни́хже мы́сль и у́м побежда́ется, Пречи́стая.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Ты́, Го́споди, мо́й Све́т, в ми́р прише́л еси́, Све́т Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения ве́рою воспева́ющия Тя́.

Пома́зался еси́ вои́стинну еле́ем Ду́ха, Парфе́ние, по достоя́нию служи́ти Го́споду, сла́вою тя́ украси́вшему.

Глубину́ испыта́я писа́ния, пресла́вне, многоце́нный би́сер — Христа́ — избра́в, Его́же ста́ду разда́л еси́.

Я́ко име́я от Бо́га неистощи́му благода́ть, му́дре, пресла́вна источа́еши чудеса́ все́м, чудотво́рче Парфе́ние.

Богоро́дичен: Да кропи́т не́бо весе́лие и благода́ть на земли́, воздаде́ бо Ей ны́не весе́лие в высоту́, Еди́ну Богороди́тельницу.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди, Це́рковь вопие́т Ти́, от бесо́вския кро́ве очи́щшися, ра́ди ми́лости от ре́бр Твои́х исте́кшею кро́вию.

Тру́бит вселе́нней все́й, Парфе́ние, богоно́сное твое́ житие́, кра́сных чуде́с дарова́нии, пресла́вне, веща́нием Ду́ха.

Кропи́л еси́ сыноположе́ния во́ду ста́ду твоему́, нече́стия скве́рну омыва́я уче́нии твои́ми, Парфе́ние, и просвеща́я све́том благода́ти.

Богоро́дичен: Ра́зума нетле́ннаго пло́д прозябла́ еси́, Богороди́тельнице, ми́ру, при́сно живы́й Хода́тай нетле́ния явля́емь ве́рою и любо́вию чту́щим Тя́.

Конда́к, гла́с 3:

Чуде́с прия́л еси́ Боже́ственную благода́ть, богому́дре свяще́нне Парфе́ние, чудотво́рче богоно́се, вся́ ве́рных стра́сти очища́я, ду́хи лука́вства, о́тче, изгоня́я, сего́ ра́ди тя́ воспева́ем, я́ко ве́лия таи́нника Бо́жия благода́ти.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: В пещи́ авраа́мстии о́троцы перси́дстей, любо́вию благоче́стия па́че, не́жели пла́менем, опаля́еми, взыва́ху: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

Ду́ха в тебе́ все́льшаяся Боже́ственная благода́ть, му́дре, хра́м и це́рковь тя́ сла́вы я́ко вои́стинну устро́и, Парфе́ние: в ню́же Оте́ц, и Сы́н, и Са́м Уте́шитель всели́ся.

Огне́м Боже́ственным нече́стия попали́л еси́, преподо́бне, всю́ терно́вную ле́сть на земли́ и все́ял еси́ ста́ду твоему́ Боже́ственная уче́ния, присноживо́тны плоды́ принося́щая.

У́дицею язы́ка из глубины́ пре́лести, Парфе́ние, дре́вле твое́ ста́до извле́кл еси́ к жи́зни; ны́не же, о́тче, моли́твами твои́ми уловля́еши от вся́каго ро́да ры́бна благода́тию.

Богоро́дичен: Ви́деша а́нгели, Богороди́тельнице, стра́нно Рождество́м Твои́м естество́ тле́нное ро́да пе́рстнаго, к нетле́нному па́ки прите́кшее житию́ и сла́ве небе́сней.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Ру́це распросте́р, Дании́л, льво́в зия́ния в ро́ве затче́; о́гненную же си́лу угаси́ша, доброде́телию препоя́савшеся, благоче́стия рачи́тели, о́троцы, взыва́юще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Жезло́м ве́ры, му́дре, е́ллинския хра́мы разори́л еси́ и хра́мы воздви́гл еси́, преподо́бне, Спа́су и Бо́гу на́шему, в ни́хже же́ртвы чи́сты прине́сл еси́, поя́ Ему́: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Заколе́ние благово́нно са́м себе́ прине́сл еси́, му́дре, воздержа́ния огне́м уха́ние возпосла́л еси́ непоро́чно в Боже́ственный и непристу́пный же́ртвенник Бо́жий, поя́, Парфе́ние: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Име́я Боже́ственную благода́ть от Бо́га, о́тче Парфе́ние, источа́еши исцеле́ния приступа́ющим к тебе́, преподо́бне, очища́я неду́ги и отгоня́ кре́пко де́монов полки́, вино́внаго си́м пе́ти я́ко Бо́га, науча́я при́сно.

Богоро́дичен: И́же естество́м Непристу́пный везде́, Сы́н и Сло́во Бо́жие, в Тя́ все́лься, Чи́стая, и оде́явся, Пресвята́я, в на́ш о́браз, я́ко Милосе́рд, яви́ся, благопристу́пен пло́тию, и поживе́ с на́ми. Сего́ ра́ди любо́вию Тя́ чту́, и пою́, и хвалю́.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Ка́мень нерукосе́чный от несеко́мыя горы́, Тебе́, Де́во, краеуго́льный отсече́ся — Христо́с, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́. Те́м, веселя́щеся, Тя́, Богоро́дице, велича́ем.

Тиме́ние оттря́с и́стинно плотски́х страсте́й, треблаже́нне, всего́ себе́ к Боже́ственней пресели́ жи́зни и наслажде́нию невеще́ственному, иде́же, лику́я, назира́еши ны́.

Цве́ты мы́сленныя, богоно́сне, я́ко в наслажде́нии нетле́нне во святе́й твое́й па́мяти, чуде́с добро́ту пожина́юще, разли́чно исплете́н вене́ц, де́йствия обно́сим.

Ты́, прете́к, я́же в ми́ре, и с небе́сными, о богоно́сне, безпло́тными ли́ки лику́я, о́тче Парфе́ние, о на́с моли́ся, творя́щих твою́ па́мять ве́рно.

Богоро́дичен: Пою́ Твою́ благода́ть, Де́во, и велича́ю Твою́ сла́ву, Ты́ бо просвеще́ние души́ мое́й еси́ вои́стинну и утеше́ние, ско́рая по́мощь, и спасе́ние, и заступле́ние.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Мо́рѧ чермнꙋ́ю пꙋчи́нꙋ невла́жными стопа́ми дре́внїй пѣшеше́ствовавъ і҆и҃ль, крестоѻбра́зными мѡѷсе́овыма рꙋка́ма а҆мали́ковꙋ си́лꙋ въ пꙋсты́ни побѣди́лъ є҆́сть.

Оу҆ѧснѧ́ютъ добродѣ́телей благода́тїю дне́сь всѣ́хъ на́съ, въ свѣ́тлое торжество̀ мꙋ́драгѡ ст҃и́телѧ, ꙗ҆́коже зарю̀ и҆спꙋща́ѧ свѣтонѡ́снаѧ чꙋде́съ сїѧ̑нїѧ.

На го́рꙋ безстра́стїѧ, преподо́бне, возне́слъ є҆сѝ ᲂу҆́мъ, и҆ во мра́къ писа́нїй вше́дъ, невеще́ственнагѡ, парѳе́нїе, свѣ́та, преподо́бне, и҆спо́лненъ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ, сла́вне.

Ѻ҆рꙋ́жїе ꙗ҆́кѡ вои́стиннꙋ и҆звле́къ, и҆́же є҆́сть глаго́лъ бж҃їй, вра́жїю ᲂу҆ѧзви́лъ є҆сѝ крѣ́пость, ст҃и́телю парѳе́нїе: тѣ́мже побѣди́тєльнаѧ на де́мѡны ты̀ прїѧ́лъ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Роди́тель въ раѝ бы́сть за́висть сме́рти человѣ́кѡмъ: є҆го́же ро́ждьсѧ, дв҃о, и҆зъ тебє̀ сн҃ъ бж҃їй ѻ҆ч҃ь съ шꙋ́момъ потребѝ, безсме́ртїе пода́въ ро́дꙋ на́шемꙋ.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Весели́тсѧ ѡ҆ тебѣ̀ цр҃ковь твоѧ̀, хрⷭ҇тѐ, зовꙋ́щи: ты̀ моѧ̀ крѣ́пость, гдⷭ҇и, и҆ прибѣ́жище, и҆ ᲂу҆твержде́нїе.

Ꙗ҆́коже фі́нїѯъ цвѣтоно́сенъ, добродѣ̑тели на землѝ, преподо́бне, безсме́ртїѧ плоды̀ на нб҃сѣ́хъ скры́лъ є҆сѝ.

Хра́мъ тѧ̀ всѣ́хъ бг҃ꙋ, живꙋ́щаѧ въ тебѣ̀ показа̀ благода́ть себѣ̀, преподо́бне, є҆ѧ́же ра́ди просла́вилсѧ є҆сѝ, парѳе́нїе.

Пречестны́мъ ѿ бг҃а а҆рхїере́йства ᲂу҆кра́шсѧ, сла́вне, ѡ҆дѣѧ́нїемъ, свѧщеннодѣ́йственникъ досто́инъ тогѡ̀ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ благосты́ни.

Бг҃оро́диченъ: Разрꙋши́сѧ клѧ́твы на́шеѧ средогра́дїе, чⷭ҇таѧ влⷣчце, па́че ᲂу҆ма̀ ржⷭ҇тво́мъ твои́мъ, и҆ бжⷭ҇твенномꙋ є҆стествꙋ̀ совокꙋпи́хомсѧ.

Сѣда́ленъ, гла́съ г҃.

И҆спо́лнь дх҃а бжⷭ҇твеннагѡ сы́й, дѣ́лы просїѧ̀ благоче́стїѧ, сщ҃е́нне чꙋдотво́рче парѳе́нїе, ѿ ле́сти человѣ́ки ѡ҆брати́лъ є҆сѝ, болѧ́щихъ стра̑сти и҆сцѣлѧ́ѧ, ѻ҆́тче преподо́бне, хрⷭ҇та̀ бг҃а молѝ, спасти́сѧ дꙋша́мъ на́шымъ.

Бг҃оро́диченъ: Со́лнца ѻ҆́блаче разꙋ́мнагѡ, бж҃е́ственнагѡ свѣ́та свѣти́льниче златокова́нный, нескве́рнаѧ, небла́знаѧ, всенепоро́чнаѧ влⷣчце, ѡ҆мраче́ннꙋю дꙋ́шꙋ мою̀ ѡ҆слѣпле́нїемъ страсте́й безстра́стїѧ заре́ю просвѣтѝ, молю́сѧ, и҆ ѡ҆скверне́нное мѝ се́рдце ѡ҆мы́й потѡ́ки ᲂу҆миле́нїѧ, покаѧ́нїѧ же слеза́ми, и҆ ѿ тимѣ́нїѧ мѧ̀ ѡ҆чи́сти дѣ́лъ мои́хъ, да любо́вїю зовꙋ́ ти: бцⷣе приснодв҃о, молѝ хрⷭ҇та̀ бг҃а, прегрѣше́нїй ѡ҆ставле́нїе пода́ти мѝ: тебе́ бо и҆мѣ́ю наде́ждꙋ ра́бъ тво́й.

Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: А҆́гнца и҆ па́стырѧ и҆ и҆зба́вителѧ а҆́гница зрѧ́щи на крⷭ҇тѣ̀, восклица́ше пла́чꙋщи, и҆ го́рькѡ рыда́ющи, вопїѧ́ше: мі́ръ ᲂу҆́бѡ ра́дꙋетсѧ, прїе́млѧ тобо́ю и҆збавле́нїе, ᲂу҆тро́ба же моѧ̀ гори́тъ, зрѧ́щи твоѐ распѧ́тїе, є҆́же терпи́ши за милосе́рдїе ми́лости. долготерпѣли́ве гдⷭ҇и, ми́лости бе́здно, и҆ и҆сто́чниче неисчерпа́емый, ᲂу҆милосе́рдисѧ и҆ да́рꙋй согрѣше́нїй ѡ҆ставле́нїе, вѣ́рою пою́щымъ бжⷭ҇твєнныѧ стра̑сти твоѧ̑.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Вознесе́на тѧ̀ ви́дѣвши цр҃ковь на крⷭ҇тѣ̀, сл҃нце пра́ведное, ста̀ въ чи́нѣ свое́мъ, досто́йнѡ взыва́ющи: сла́ва си́лѣ твое́й, гдⷭ҇и.

Та̑инъ неизглаго́ланныхъ насла́ждсѧ бж҃їихъ, треблаже́нне, наꙋча́ѧсѧ бжⷭ҇твеннѡ тогѡ̀ сокровє́ннымъ: тѣ́мже и҆ ра́зꙋма рѣ́ки, парѳе́нїе, и҆сточи́лъ є҆сѝ.

Ве́сь взе́мсѧ, бг҃оно́се, мы́слїю къ нб҃сѝ бжⷭ҇твеннѣ, сла́вꙋ ви́дѣлъ є҆сѝ мы́сленнѡ неизрече́ннꙋю: тѣ́мже и҆ равноа́гг҃ленъ на землѝ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ, парѳе́нїе.

Весели́тсѧ со а҆́гг҃лы всѧ̀ тва́рь, ꙗ҆́же па́че ᲂу҆ма̀ зрѧ́щи соверша́єма, ѻ҆́тче, тобо́ю зна́мєнїѧ: тѣ́мже и҆ вино́внаго си̑мъ воспѣва́етъ, ꙗ҆́кѡ бг҃а си́льна.

Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́кѡ пресла̑вна и҆ неизглагѡ́ланна, бцⷣе, но́вагѡ твоегѡ̀ ржⷭ҇тва̀, и҆́стиннѡ сꙋ́ть, чⷭ҇таѧ, та̑инства стра̑шна и҆ ᲂу҆жа̑сна, въ ни́хже мы́сль и҆ ᲂу҆́мъ побѣжда́етсѧ, пречⷭ҇таѧ.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Ты̀, гдⷭ҇и мо́й, свѣ́тъ въ мі́ръ прише́лъ є҆сѝ, свѣ́тъ ст҃ы́й, ѡ҆браща́ѧй и҆зъ мра́чна невѣ́дѣнїѧ вѣ́рою воспѣва́ющыѧ тѧ̀.

Пома́залсѧ є҆сѝ вои́стиннꙋ є҆ле́емъ дх҃а, парѳе́нїе, по достоѧ́нїю слꙋжи́ти гдⷭ҇ꙋ, сла́вою тѧ̀ ᲂу҆краси́вшемꙋ.

Глꙋбинꙋ̀ и҆спыта́ѧ писа́нїѧ, пресла́вне, многоцѣ́нный би́серъ хрⷭ҇та̀ и҆збра́въ, є҆го́же ста́дꙋ разда́лъ є҆сѝ.

Ꙗ҆́кѡ и҆мѣ́ѧ ѿ бг҃а неистощи́мꙋ бл҃года́ть, мꙋ́дре, пресла̑вна и҆сточа́еши чꙋдеса̀ всѣ̑мъ, чꙋдотво́рче парѳе́нїе.

Бг҃оро́диченъ: Да кропи́тъ нб҃о весе́лїе, и҆ бл҃года́ть на землѝ, воздаде́ бо є҆́й ны́нѣ весе́лїе въ высотꙋ̀, є҆ди́нꙋ бг҃ороди́тельницꙋ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Пожрꙋ́ ти со гла́сомъ хвале́нїѧ, гдⷭ҇и, цр҃ковь вопїе́тъ тѝ, ѿ бѣсо́вскїѧ кро́ве ѡ҆чи́щшисѧ, ра́ди ми́лости, ѿ ре́бръ твои́хъ и҆сте́кшею кро́вїю.

Трꙋ́битъ вселе́ннѣй все́й, парѳе́нїе, бг҃оно́сное твоѐ житїѐ, кра́сныхъ чꙋде́съ дарова̑нїи, пресла́вне, вѣща́нїемъ дх҃а.

Кропи́лъ є҆сѝ сыноположе́нїѧ во́дꙋ ста́дꙋ твоемꙋ̀, нече́стїѧ скве́рнꙋ ѡ҆мыва́ѧ ᲂу҆чє́нїи твои́ми, парѳе́нїе, и҆ просвѣща́ѧ свѣ́томъ бл҃года́ти.

Бг҃оро́диченъ: Ра́зꙋма нетлѣ́ннагѡ пло́дъ прозѧбла̀ є҆сѝ, бг҃ороди́тельнице, мі́рꙋ, при́снѡ живы́й хода́тай нетлѣ́нїѧ ꙗ҆влѧ́емь, вѣ́рою и҆ любо́вїю чтꙋ́щымъ тѧ̀.

Конда́къ, гла́съ г҃.

Чꙋде́съ прїѧ́лъ є҆сѝ бжⷭ҇твеннꙋю благода́ть, бг҃омꙋ́дре сщ҃е́нне парѳе́нїе, чꙋдотво́рче бг҃оно́се, всѧ̑ вѣ́рныхъ стра̑сти ѡ҆чища́ѧ, дꙋ́хи лꙋка́вства, ѻ҆́тче, и҆згонѧ́ѧ: сегѡ̀ ра́ди тѧ̀ воспѣва́емъ, ꙗ҆́кѡ ве́лїѧ таи́нника бж҃їѧ благода́ти.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Въ пещѝ а҆враа́мстїи ѻ҆́троцы персі́дстѣй, любо́вїю благоче́стїѧ па́че, не́жели пла́менемъ ѡ҆палѧ́еми, взыва́хꙋ: благослове́нъ є҆сѝ въ хра́мѣ сла́вы твоеѧ̀, гдⷭ҇и.

Дх҃а въ тебѣ̀ все́льшаѧсѧ бжⷭ҇твеннаѧ бл҃года́ть, мꙋ́дре, хра́мъ и҆ це́рковь тѧ̀ сла́вы ꙗ҆́кѡ вои́стиннꙋ ᲂу҆стро́и, парѳе́нїе: въ ню́же ѻ҆ц҃ъ, и҆ сн҃ъ, и҆ са́мъ ᲂу҆тѣ́шитель всели́сѧ.

Ѻ҆гне́мъ бжⷭ҇твеннымъ нече́стїѧ попали́лъ є҆сѝ, преподо́бне, всю̀ терно́внꙋю ле́сть на землѝ, и҆ всѣ́ѧлъ є҆сѝ ста́дꙋ твоемꙋ̀ бжⷭ҇твєннаѧ ᲂу҆чє́нїѧ, присноживо́тны плоды̀ приносѧ̑щаѧ.

Оу҆́дицею ѧ҆зы́ка и҆зъ глꙋбины̀ пре́лести, парѳе́нїе, дре́вле твоѐ ста́до и҆звле́клъ є҆сѝ къ жи́зни: ны́нѣ же, ѻ҆́тче, моли́твами твои́ми, ᲂу҆ловлѧ́еши ѿ всѧ́кагѡ ро́да ры́бна, благода́тїю.

Бг҃оро́диченъ: Ви́дѣша а҆́гг҃ли, бг҃ороди́тельнице, стра́ннѡ ржⷭ҇тво́мъ твои́мъ є҆стество̀ тлѣ́нное ро́да пе́рстнагѡ къ нетлѣ́нномꙋ па́ки прите́кшее житїю̀ и҆ сла́вѣ нбⷭ҇нѣй.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Рꙋ́цѣ распросте́ръ данїи́лъ, львѡ́въ зїѧ̑нїѧ въ ро́вѣ затчѐ: ѻ҆́гненнꙋю же си́лꙋ ᲂу҆гаси́ша, добродѣ́телїю препоѧ́савшесѧ, благоче́стїѧ рачи́тели ѻ҆́троцы, взыва́юще: благослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Жезло́мъ вѣ́ры, мꙋ́дре, є҆́ллинскїѧ хра́мы разори́лъ є҆сѝ, и҆ хра́мы воздви́глъ є҆сѝ, преподо́бне, сп҃сꙋ и҆ бг҃ꙋ на́шемꙋ, въ ни́хже жє́ртвы чи̑сты прине́слъ є҆сѝ, поѧ̀ є҆мꙋ̀: благослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Заколе́нїе благово́нно са́мъ себѐ прине́слъ є҆сѝ, мꙋ́дре, воздержа́нїѧ ѻ҆гне́мъ ᲂу҆ха́нїе возпосла́лъ є҆сѝ непоро́чно, въ бжⷭ҇твенный и҆ непристꙋ́пный же́ртвенникъ бж҃їй, поѧ̀, парѳе́нїе: благослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

И҆мѣ́ѧ бжⷭ҇твеннꙋю благода́ть ѿ бг҃а, ѻ҆́тче парѳе́нїе, и҆сточа́еши и҆сцѣлє́нїѧ пристꙋпа́ющымъ къ тебѣ̀, преподо́бне, ѡ҆чища́ѧ недꙋ́ги, и҆ ѿгонѧ̀ крѣ́пкѡ де́мѡнѡвъ полкѝ, вино́внаго си̑мъ пѣ́ти, ꙗ҆́кѡ бг҃а, наꙋча́ѧ при́снѡ.

Бг҃оро́диченъ: И҆́же є҆стество́мъ непристꙋ́пный вездѣ̀, сн҃ъ и҆ сло́во бж҃їе въ тѧ̀ все́льсѧ, чи́стаѧ, и҆ ѡ҆дѣ́ѧвсѧ, прест҃а́ѧ, въ на́шъ ѻ҆́бразъ, ꙗ҆́кѡ милосе́рдъ, ꙗ҆ви́сѧ благопристꙋ́пенъ пло́тїю, и҆ поживѐ съ на́ми: сегѡ̀ ра́ди любо́вїю тѧ̀ чтꙋ̀, и҆ пою̀, и҆ хвалю̀.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Ка́мень нерꙋкосѣ́чный ѿ несѣко́мыѧ горы̀ тебє̀, дв҃о, краеꙋго́льный ѿсѣче́сѧ хрⷭ҇то́съ, совокꙋпи́вый разстоѧ̑щаѧсѧ є҆стєства̀, тѣ́мъ веселѧ́щесѧ, тѧ̀, бцⷣе, велича́емъ.

Тимѣ́нїе ѿтрѧ́съ и҆́стиннѡ плотски́хъ страсте́й, треблаже́нне, всего̀ себѐ къ бжⷭ҇твеннѣй преселѝ жи́зни, и҆ наслажде́нїю невеще́ственномꙋ, и҆дѣ́же ликꙋ́ѧ назира́еши ны̀.

Цвѣ́ты мы́слєнныѧ, бг҃оно́сне, ꙗ҆́кѡ въ наслажде́нїи, нетлѣ́нне, во ст҃ѣ́й твое́й па́мѧти, чꙋде́съ добро́тꙋ пожина́юще, разли́чнѡ и҆сплете́нъ вѣне́цъ, дѣ́йствїѧ ѡ҆бно́симъ.

Ты̀ прете́къ ꙗ҆̀же въ мі́рѣ, и҆ съ нбⷭ҇ными, ѽ бг҃оно́сне! безпло́тными ли̑ки ликꙋ́ѧ, ѻ҆́тче парѳе́нїе, ѡ҆ на́съ моли́сѧ творѧ́щихъ твою̀ па́мѧть вѣ́рнѡ.

Бг҃оро́диченъ: Пою̀ твою̀ бл҃года́ть, дв҃о, и҆ велича́ю твою̀ сла́вꙋ: ты́ бо просвѣще́нїе дꙋшѝ мое́й є҆сѝ вои́стиннꙋ и҆ ᲂу҆тѣше́нїе, ско́раѧ по́мощь, и҆ спасе́нїе, и҆ застꙋпле́нїе.

Свя­ти­тель Пар­фе­ний, епи­скоп Ламп­са­кий­ский, был ро­дом из го­ро­да Ме­ли­то­по­ля (Ма­лая Азия), где его отец Хри­сто­фор слу­жил диа­ко­ном. Юно­ша не был на­учен гра­мо­те, но хо­ро­шо усво­ил Бо­же­ствен­ное Пи­са­ние, при­сут­ствуя в хра­ме при бо­го­слу­же­ни­ях. У него бы­ло доб­рое серд­це и, за­ни­ма­ясь ры­бо­лов­ством, он вы­ру­чен­ные день­ги раз­да­вал ни­щим. Ис­пол­нен­ный бла­го­да­ти Бо­жи­ей, свя­той Пар­фе­ний с 18-ти лет име­нем Хри­сто­вым вра­че­вал бо­лез­ни, из­го­нял бе­сов и тво­рил дру­гие чу­де­са. Узнав о доб­ро­де­тель­ной жиз­ни юно­ши, Ме­ли­то­поль­ский епи­скоп Филипп дал ему об­ра­зо­ва­ние и по­свя­тил во пре­сви­те­ра. В 325 го­ду, в цар­ство­ва­ние Кон­стан­ти­на Ве­ли­ко­го, ар­хи­епи­скоп Ки­зи­че­ский Ахил­лий по­ста­вил его епи­ско­пом го­ро­да Ламп­са­ка (Ма­лая Азия). В го­ро­де бы­ло мно­же­ство языч­ни­ков, и свя­ти­тель стал усерд­но рас­про­стра­нять ве­ру во Хри­ста, утвер­ждая ее по во­ле Бо­жи­ей мно­ги­ми чу­де­са­ми и ис­це­ле­ни­я­ми боль­ных. Лю­ди ста­ли от­хо­дить от язы­че­ских ве­ро­ва­ний, и то­гда свя­ти­тель Пар­фе­ний от­пра­вил­ся к ца­рю Кон­стан­ти­ну Ве­ли­ко­му с прось­бой дать ему власть раз­ру­шать идоль­ские ка­пи­ща и стро­ить на их ме­сте хри­сти­ан­ские хра­мы. Царь при­нял свя­ти­те­ля с че­стью, дал ему гра­мо­ту на ра­зо­ре­ние ка­пищ и снаб­дил сред­ства­ми для по­строй­ки хра­ма. Воз­вра­тив­шись в Ламп­сак, свя­ти­тель Пар­фе­ний при­ка­зал раз­ру­шить идоль­ские ка­пи­ща и по­сре­ди го­ро­да воз­двиг­нуть пре­крас­ный Бо­жий храм.

Най­дя на од­ном из ра­зо­рен­ных ка­пищ боль­шой ка­мень, удоб­ный для устро­е­ния свя­то­го пре­сто­ла в хра­ме, свя­ти­тель при­ка­зал об­ра­бо­тать его и от­вез­ти на стро­и­тель­ство церк­ви. По зло­бе диа­во­ла, ко­то­рый возъ­ярил­ся за взя­тый из ка­пи­ща ка­мень, по­воз­ка опро­ки­ну­лась, и кам­нем уби­ло воз­ни­че­го Ев­ти­хи­а­на. Свя­той Пар­фе­ний вос­кре­сил его сво­ей мо­лит­вой и по­сра­мил диа­во­ла, ко­то­рый хо­тел вос­пре­пят­ство­вать Бо­жье­му де­лу.

Ми­ло­сер­дие свя­ти­те­ля бы­ло так ве­ли­ко, что он не от­ка­зы­вал в ис­це­ле­нии ни­ко­му из мно­же­ства при­хо­дя­щих к нему или встре­ча­е­мых им на до­ро­гах лю­дей, страж­ду­щих те­лес­ны­ми неду­га­ми и одер­жи­мых нечи­сты­ми ду­ха­ми. На­род пе­ре­стал об­ра­щать­ся к вра­чам, так как все бо­лез­ни во Имя Гос­по­да Иису­са Хри­ста без­мезд­но ис­це­лял свя­той Пар­фе­ний. Ве­ли­кой си­лой Име­ни Хри­сто­ва из­гнал свя­ти­тель мно­же­ство бе­сов из лю­дей, до­мов, мор­ских вод. Ко­гда свя­ти­тель из­го­нял бе­са из од­но­го че­ло­ве­ка, одер­жи­мо­го им с дет­ства, нечи­стый дух стал про­сить свя­то­го дать ему дру­гое ме­сто оби­та­ния. Свя­той по­обе­щал ука­зать та­кое ме­сто и, от­крыв уста свои, ска­зал бе­су: "Вой­ди и оби­тай во мне". Диа­вол, как бы опа­лен­ный ог­нем, возо­пил: "Как я вой­ду в дом Бо­жий?", и скрыл­ся в ме­стах пу­стын­ных и непро­хо­ди­мых. Нечи­стый дух, из­гнан­ный свя­ти­те­лем из до­ма, где из­го­тов­ля­лись цар­ские пор­фи­ры, кри­чал во все­услы­ша­ние, что Бо­же­ствен­ный огонь го­нит его в ге­ен­ну ог­нен­ную.

Так, яв­ляя лю­дям ве­ли­кую си­лу ве­ры во Хри­ста, свя­ти­тель об­ра­тил мно­же­ство идо­ло­по­клон­ни­ков к ис­тин­но­му Бо­гу.

Свя­ти­тель Пар­фе­ний скон­чал­ся мир­но и был тор­же­ствен­но по­гре­бен ря­дом с со­бор­ной цер­ко­вью Ламп­са­ка, в по­стро­ен­ной им са­мим ча­совне. Мощи святого находятся в монастыре Макримали недалеко от города Халкис, в центре острова Эвия (Эвбея) в Греции.

См. так­же: