Канон святителю Герману Константинопольскому, патриарху

Припев: Святи́телю о́тче Гéрмане, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 25 мая (12 мая ст. ст.)

Глас 1.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Твоя́ победи́тельная десни́ца боголе́пно в кре́пости просла́вися: та́ бо, Безсме́ртне, я́ко всемогу́щая, проти́вныя сотре́, изра́ильтяном пу́ть глубины́ новосоде́лавшая.

Свяще́ния оде́ждою укра́шен, блаже́нне, пожи́л еси́, сло́вом же благода́ти ве́рных пречестны́я собо́ры, яви́лся еси́, богоявле́нне, просвеща́я уче́нии.

Колесни́ца бы́л еси́ доброде́телей, на ню́же все́д, к Бо́гу отше́л еси́, ми́ра красоту́ оста́вль и гнилу́ю сла́ву, небе́сный таи́нник свое́ю прему́дростию бы́в.

От промышле́ния проуве́ден бы́в, я́ко свяще́нник богогла́сен сы́й, о́тче, избе́гл еси́ томи́тельнаго скве́рнаго уби́йства, преподо́бне, Бо́гу соблюда́ющу тя́ десни́цею Вседержи́тельною.

Богоро́дичен: Ку́ю Ти́ досто́йную пе́снь на́ше принесе́т неможе́ние? То́кмо обра́довательную, е́йже на́с Гаврии́л научи́: ра́дуйся, Богоро́дице Де́во, Ма́ти Неневе́стная.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Еди́не Ве́дый челове́ческаго существа́ не́мощь и ми́лостивно в не вообра́жся, препоя́ши мя́ с высоты́ си́лою, е́же вопи́ти Тебе́, Святы́й: одушевле́нный хра́ме неизрече́нныя сла́вы Твоея́, Человеколю́бче.

И́же Боже́ственным проразуме́нием прове́дый твоего́ нра́ва свобо́дное и душе́вное, му́дре, благоро́дие, рука́ми беззако́нных убие́ну бы́ти тебе́ Бо́г возбрани́ и де́вственных чи́ну скопле́ние прему́дро обличи́.

Ви́дети жела́я я́ве, блаже́нне, све́тлость мы́сленную Боже́ственнаго обоже́ния, священнонача́лие твое́ украси́л еси́ житие́м целому́дренным и му́дрыми уче́ньми правосла́вно напра́вил еси́ ста́до.

На вели́кое седа́лище вше́д, вельми́ просвети́л еси́ церко́вное, о́тче, исполне́ние уче́ний пе́сньми, Ге́рмане прехва́льне, святи́телю преподо́бне и свети́льниче вселе́нныя прече́стне.

Богоро́дичен: Из Тебе́ процвете́, Чи́стая, Цве́т неувяда́емый, благоуха́я все́ челове́чество Боже́ственным ми́ром Своего́ естества́, Отцу́ Собезнача́льный, и из Тебе́ бы́в под ле́том, Де́во Всенепоро́чная.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Го́ру Тя́, благода́тию Бо́жиею приосене́нную, прозорли́выма Авваку́м усмотри́в очи́ма, из Тебе́ изы́ти Изра́илеву провозглаша́ше Свято́му, во спасе́ние на́ше и обновле́ние.

Умертви́в, прему́дре, пло́ти взыгра́ния, священнотаи́нниче Ге́рмане, любому́дрия просвеще́нием у́м уясни́л еси́, духо́вным та́йно наставле́нием укра́шен, Христу́ зовы́й: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Отврещи́ся пречестны́х Христо́вых изображе́ний злочести́вый вра́г пону́ди тя́, в неразу́мие бо вве́ргся, твои́ми изобличи́ся я́ве уче́нии, сла́вне, но, неисце́льно неду́гуя, нечу́вствен пребы́сть.

Глаго́л обличе́ние твои́х зря́, звероимени́тый, му́дре, зверообра́зным умо́м с престо́ла низведе́ свяще́ннаго, но вме́сто сего́ обогати́лся еси́ священноде́йством, всеблаже́нне, небе́сным.

Богоро́дичен: Ра́дость Тебе́ я́ве от небе́с принося́, архистрати́г, Чи́стая, благовести́, ре́к: Бо́г прии́дет с пло́тию из Тебе́, Де́во Пречи́стая, на спасе́ние любо́вию пою́щим Тя́.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Просвети́вый сия́нием прише́ствия Твоего́, Христе́, и освети́вый кресто́м Твои́м ми́ра концы́, сердца́ просвети́ све́том Твоего́ богоразу́мия правосла́вно пою́щих Тя́.

До конца́ Христа́ возлю́бль, богоприя́тне, возлю́блен бы́л еси́ от Него́ досто́йно и прия́л еси́ дарова́ний пучи́ну, и́бо, му́дре, уче́нии твои́ми Це́рковь просвети́л еси́.

Пе́сньми, Ге́рмане, богодохнове́нными уясни́л еси́ ли́ки ве́рных и боже́ственная исполне́ния, и́бо все́ подо́бное утвержде́ние, о́тче, твоего́ се́рдца правосла́вныя просвети́.

Ра́дуйся, му́чеников страда́ние, и побе́ды обличи́в похвала́ми и словесы́ сложе́нными, и а́бие, сла́вне, обра́зными шароде́йствы во еди́но совокупля́я обоя́.

Богоро́дичен: Веселя́тся небе́сныя си́лы, зря́ще Тя́, ра́дуются с ни́ми челове́ков собра́ния: Рождество́м бо Твои́м соедини́шася, Де́во Богоро́дице, Его́же досто́йно сла́вим.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Обы́де на́с после́дняя бе́здна, не́сть избавля́яй, вмени́хомся, я́ко о́вцы заколе́ния, спаси́ лю́ди Твоя́, Бо́же на́ш, Ты́ бо кре́пость немощству́ющих и исправле́ние.

Напоя́ется уче́нии твои́ми, всему́дре, и словесы́ ца́рское свяще́ние, лю́дие же Христо́ви возлю́бленнии, богозва́ннии и к Бо́гу наставля́ются наказа́нии твои́ми.

Помина́й тя́ пою́щия, преподо́бне, Бо́гу ны́не предстоя́, испо́лнен боже́ственныя добро́ты и нетле́нныя красоты́, и к животу́ наста́ви моли́твами твои́ми.

Восхожде́ние, му́дре, житию́ положи́л еси́ от сла́вы и си́лы к небе́сней сла́ве и кре́пости, сла́вне, премину́я воздержа́нии, до́ндеже Христу́ жела́емому, ра́дуяся, бесе́довал еси́.

Богоро́дичен: Ны́не, Пречи́стая, Твоего́ раба́ изба́ви от вся́каго обстоя́ния, треволне́ния же и бу́ри страсте́й и к Твоему́ приста́нищу наста́ви: Ты́ бо еси́ мне́ предста́тельница и исправле́ние.

Конда́к, гла́с 4.

Священнонача́льник чу́дную дво́ицу восхва́лим, ве́рнии, по до́лгу, с Ге́рманом боже́ственнаго Епифа́ния: си́и бо попали́ша безбо́жных язы́ки, догма́ты прему́дрейшия возло́жше все́м, правосла́вно пою́щим при́сно благоче́стия вели́кое та́инство.

И́кос:

Я́ко свяще́нных добро́ту и сла́ву правосла́вных, дво́ицу святу́ю почти́м досто́йно: си́и бо яви́шася на́м столпи́ утвержде́ния на враги́ неви́димыя и ви́димыя всегда́, ве́ры же столпи́ непрекло́ннии и Це́ркве украше́ние красно́. Его́же нося́щи, пра́во исправля́ет, у́мно вопию́щи: возвесели́ся во мне́ ду́х мо́й вои́стинну, оде́жду мою́, я́коже пре́жде, восприе́мши, ю́же еретицы́ растерза́ша, не пою́ще благоче́стия вели́кое та́инство.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Тебе́, у́мную, Богоро́дице, пе́щь разсмотря́ем, ве́рнии, я́коже бо о́троки спасе́ три́ Превозноси́мый, ми́р обнови́, во чре́ве Твое́м всеце́л, хва́льный отце́в Бо́г и препросла́влен.

Ве́сь в тебе́ Свята́го Ду́ха излия́ся исто́чник: источа́еши бо, я́ко ре́ки, о́тче досточу́дне, за́поведи спаси́тельныя и богокра́сная уче́ния, прехва́льнаго велича́я Бо́га во вся́ ве́ки.

Песносло́вя благоче́стно, уясни́л еси́ Влады́чния пра́здники, воспева́я пе́сненно, обоже́н бы́в, вся́ святы́я же твои́ми мусики́ями к доброде́тели помазу́я, му́дре, ве́рою пою́щия: хва́льный отце́в Бо́же и препросла́влен.

Тро́ичен: Еди́но нача́ло во Еди́нстве непресеко́мем, во Ипоста́сех Трие́х богосло́вным язы́ком вопия́, все́м пропове́дал еси́ Безнача́льна Роди́теля, Единоро́днаго же Собезнача́льна Сы́на и Соесте́ственна Боже́ственнаго Ду́ха я́сно и Единосу́щна.

Богоро́дичен: На Тебе́, Чи́стая Богоро́дице, положи́х всю́ наде́жду и к Тебе́ прибега́ю всегда́: спаси́ мя́, Всенепоро́чная, и изба́ви моли́твами Твои́ми одержа́щия молвы́ и смуще́ния, лю́тых мои́х страсте́й и паде́ний.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: В пещи́ о́троцы Изра́илевы, я́коже в горни́ле, добро́тою благоче́стия чисте́е зла́та блеща́хуся, глаго́люще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода, по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Сия́ний блиста́нии Све́та Трисо́лнечнаго, свеще́ю, священноявле́нне, наслажда́яся, ны́не зове́ши, ра́дуяся: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода, по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Мно́гаго све́та и сия́ния, о́тче, сподо́блен, в се́лех небе́сных и в жили́щах на́с, вопию́щих, помяни́: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода, по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Я́ко соблю́д богови́дно и по о́бразу Бо́жию, ико́ны святы́х воздви́гл еси́, ве́дый на первообра́зное преходи́ти, вся́ку че́сть же, прехва́льне, и сла́ву, Го́спода по́йте, вопия́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Богоро́дичен: Новообра́зно па́че естества́, Де́во, заче́нши Сло́во, Отцу́ соесте́ственна Сы́на, Де́вою пребыла́ еси́. Те́м Тя́ пое́м, вся́ дела́, и — ра́дуйся — Тебе́ вопие́м, и превозно́сим, Чи́стая, во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: О́браз чи́стаго рождества́ Твоего́ огнепали́мая купина́ показа́ неопа́льная; и ны́не на на́с напа́стей свире́пеющую угаси́ти, мо́лимся, пе́щь, да Тя́, Богоро́дице, непреста́нно велича́ем.

Реши́ти и вяза́ти согреше́ния вла́сть с небесе́ прие́м по зако́ну я́ко свяще́нник, преблаже́нне, пою́щим тя́, о́тче, оставле́ние моли́твами твои́ми пода́ждь, да тя́ вси́ ублажа́ем.

Обре́л еси́ воздая́ния боле́зней твои́х священноявле́нно, Ге́рмане всеблаже́нне, блаже́нную прии́м кончи́ну и жи́знь ве́чную восприи́м, Боже́ственнаго виде́ния непреста́нно наслажда́ешися.

Ве́сь себе́ возложи́л еси́ Всеви́дцу Сло́ву и Вседержи́телю добра́ слу́жба показа́лся еси́ свяще́нная, же́ртву прия́тну и благоуго́дну принося́ Го́сподеви, твои́х трудо́в пе́ния.

Богоро́дичен: Уста́ви плотско́е мудрова́ние и страсте́й, Де́во, утиши́ смуще́ние прибега́ющаго, Богороди́тельнице, к покро́ву Твоему́, и наде́жды основа́ние Тя́ иму́щаго, и боже́ственным предста́тельством обога́щшася и заступле́нием.

Свети́лен.

Прииди́те, ве́рнии, почти́м боже́ственное и всесвяще́нное иера́рхов совокупле́ние, в пе́ниих пе́сненных боже́ственнаго Епифа́ния и Ге́рмана, разори́вшия ересе́й омраче́ние и благоче́стия заре́ю просве́щшия всю́ тва́рь.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Твоѧ̀ побѣди́тельнаѧ десни́ца бг҃олѣ́пнѡ въ крѣ́пости просла́висѧ: та̀ бо, безсме́ртне, ꙗ҆́кѡ всемогꙋ́щаѧ, проти̑вныѧ сотрѐ, і҆и҃льтѧнѡмъ пꙋ́ть глꙋбины̀ новосодѣ́лавшаѧ.

Свѧще́нїѧ ѻ҆де́ждою ᲂу҆кра́шенъ, бл҃же́нне, пожи́лъ є҆сѝ: сло́вомъ же бл҃года́ти, вѣ́рныхъ пречестны̑ѧ собо́ры, ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ, бг҃оѧвле́нне, просвѣща́ѧ ᲂу҆чє́нїи.

Колесни́ца бы́лъ є҆сѝ добродѣ́телей, на ню́же всѣ́дъ, къ бг҃ꙋ ѿше́лъ є҆сѝ, мі́ра красотꙋ̀ ѡ҆ста́вль, и҆ гнилꙋ́ю сла́вꙋ, нбⷭ҇ный таи́нникъ свое́ю премꙋ́дростїю бы́въ.

Ѿ промышле́нїѧ проꙋвѣ́дѣнъ бы́въ, ꙗ҆́кѡ свѧще́нникъ бг҃огла́сенъ сы́й, ѻ҆́ч҃е, и҆збѣ́глъ є҆сѝ томи́тельнагѡ скве́рнагѡ ᲂу҆бі́йства, преподо́бне, бг҃ꙋ соблюда́ющꙋ тѧ̀ десни́цею вседержи́тельною.

Бг҃оро́диченъ: Кꙋ́ю тѝ досто́йнꙋю пѣ́снь на́ше принесе́тъ неможе́нїе, то́кмѡ ѡ҆бра́довательнꙋю, є҆́йже на́съ гаврїи́лъ наꙋчѝ: ра́дꙋйсѧ, бцⷣе дв҃о, мт҃и неневѣ́стнаѧ;

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Є҆ди́не вѣ́дый человѣ́ческагѡ сꙋщества̀ не́мощь, и҆ ми́лостивнѡ въ не воѡбра́жсѧ, препоѧ́ши мѧ̀ съ высоты̀ си́лою, є҆́же вопи́ти тебѣ̀, ст҃ы́й: ѡ҆дꙋшевле́нный хра́ме, неизрече́нныѧ сла́вы твоеѧ̀, чл҃вѣколю́бче.

И҆́же бжⷭ҇твеннымъ проразꙋмѣ́нїемъ провѣ́дый твоегѡ̀ нра́ва свобо́дное, и҆ дꙋше́вное, мꙋ́дре, благоро́дїе, рꙋка́ми беззако́нныхъ ᲂу҆бїе́нꙋ бы́ти тебѣ̀ бг҃ъ возбранѝ, и҆ дѣ́вственныхъ чи́нꙋ, скопле́нїе премꙋ́дрѡ ѡ҆бличѝ.

Ви́дѣти жела́ѧ ꙗ҆́вѣ, блаже́нне, свѣ́тлость мы́сленнꙋю, бжⷭ҇твеннагѡ ѡ҆боже́нїѧ, свѧщеннонача́лїе твоѐ ᲂу҆краси́лъ є҆сѝ, житїе́мъ цѣломꙋ́дреннымъ и҆ мꙋ́дрыми ᲂу҆че́ньми, правосла́внѡ напра́вилъ є҆сѝ ста́до.

На вели́кое сѣда́лище вше́дъ, вельмѝ просвѣти́лъ є҆сѝ цр҃ко́вное, ѻ҆́ч҃е, и҆сполне́нїе, ᲂу҆че́нїй пѣ́сньми, ге́рмане прехва́льне, ст҃и́телю преподо́бне, и҆ свѣти́льниче вселе́нныѧ прече́стне.

Бг҃оро́диченъ: И҆зъ тебє̀ процвѣтѐ, чⷭ҇таѧ, цвѣ́тъ неꙋвѧда́емый, благоꙋха́ѧ всѐ человѣ́чество, бжⷭ҇твеннымъ мѵ́ромъ своегѡ̀ є҆стества̀, ѻ҆ц҃ꙋ̀ собезнача́льный, и҆ и҆зъ тебє̀ бы́въ подъ лѣ́томъ, дв҃о всенепоро́чнаѧ.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Го́рꙋ тѧ̀, бл҃года́тїю бж҃їею приѡсѣне́ннꙋю, прозорли́выма а҆ввакꙋ́мъ ᲂу҆смотри́въ ѻ҆чи́ма, и҆зъ тебє̀ и҆зы́ти і҆и҃левꙋ провозглаша́ше ст҃о́мꙋ, во спасе́нїе на́ше и҆ ѡ҆бновле́нїе.

Оу҆мертви́въ премꙋ́дрѣ пло́ти взыгра̑нїѧ, сщ҃еннотаи́нниче ге́рмане, любомꙋ́дрїѧ просвѣще́нїемъ ᲂу҆́мъ ᲂу҆ѧсни́лъ є҆сѝ, дꙋхо́внымъ та́йнѡ наставле́нїемъ ᲂу҆кра́шенъ, хрⷭ҇тꙋ̀ зовы́й: сла́ва си́лѣ твое́й, гдⷭ҇и.

Ѿврещи́сѧ пречⷭ҇тны́хъ хрⷭ҇то́выхъ и҆з̾ѡбраже́нїй ѕлочести́вый вра́гъ понꙋ́ди тѧ̀, въ неразꙋ́мїе бо вве́ргсѧ, твои́ми и҆з̾ѡбличи́сѧ ꙗ҆́вѣ ᲂу҆чє́нїи, сла́вне: но неисцѣ́льнѡ недꙋ́гꙋѧ, нечꙋ́вственъ пребы́сть.

Глагѡ́лъ ѡ҆бличе́нїе твои́хъ зрѧ̀ ѕвѣроимени́тый, мꙋ́дре, ѕвѣроѻбра́знымъ ᲂу҆мо́мъ съ престо́ла низведѐ свѧще́ннагѡ: но вмѣ́стѡ сегѡ̀ ѡ҆богати́лсѧ є҆сѝ свѧщеннодѣ́йствомъ, всеблаже́нне, нбⷭ҇нымъ.

Бг҃оро́диченъ: Ра́дость тебѣ̀ ꙗ҆́вѣ ѿ нб҃съ приносѧ̀, а҆рхїстрати́гъ, чⷭ҇таѧ, благовѣстѝ, ре́къ: бг҃ъ прїи́детъ съ пло́тїю и҆зъ тебє̀, дв҃о пречⷭ҇таѧ, на спасе́нїе любо́вїю пою́щымъ тѧ̀.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Просвѣти́вый сїѧ́нїемъ прише́ствїѧ твоегѡ̀, хрⷭ҇тѐ, и҆ ѡ҆свѣти́вый крⷭ҇то́мъ твои́мъ мі́ра концы̀, сердца̀ просвѣтѝ, свѣ́томъ твоегѡ̀ бг҃оразꙋ́мїѧ, правосла́внѡ пою́щихъ тѧ̀.

До конца̀ хрⷭ҇та̀ возлю́бль, бг҃опрїѧ́тне, возлю́бленъ бы́лъ є҆сѝ ѿ негѡ̀ досто́йнѡ, и҆ прїѧ́лъ є҆сѝ дарова́нїй пꙋчи́нꙋ: и҆́бо, мꙋ́дре, ᲂу҆чє́нїи твои́ми цр҃ковь просвѣти́лъ є҆сѝ.

Пѣ́сньми, ге́рмане, бг҃одохнове́нными ᲂу҆ѧсни́лъ є҆сѝ ли́ки вѣ́рныхъ, и҆ бжⷭ҇твєннаѧ и҆сполнє́нїѧ: и҆́бо всѐ подо́бное ᲂу҆твержде́нїе, ѻ҆́ч҃е, твоегѡ̀ се́рдца правосла̑вныѧ просвѣтѝ.

Ра́дꙋйсѧ, мч҃никѡвъ страда́нїе, и҆ побѣ̑ды ѡ҆бличи́въ, похвала́ми и҆ словесы̀ сложе́нными, и҆ а҆́бїе, сла́вне, ѻ҆бра́зными шародѣ́йствы во є҆ди́но совокꙋплѧ́ѧ ѻ҆боѧ̀.

Бг҃оро́диченъ: Веселѧ́тсѧ нбⷭ҇ныѧ си̑лы, зрѧ́ще тѧ̀: ра́дꙋютсѧ съ ни́ми человѣ́кѡвъ собра̑нїѧ: ржⷭ҇тво́мъ бо твои́мъ соедини́шасѧ, дв҃о бцⷣе, є҆го́же досто́йнѡ сла́вимъ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Ѡ҆бы́де на́съ послѣ́днѧѧ бе́здна, нѣ́сть и҆збавлѧ́ѧй, вмѣни́хомсѧ, ꙗ҆́кѡ ѻ҆́вцы заколе́нїѧ, спасѝ лю́ди твоѧ̑, бж҃е на́шъ: ты̀ бо крѣ́пость немощствꙋ́ющихъ и҆ и҆справле́нїе.

Напоѧ́етсѧ ᲂу҆чє́нїи твои́ми, всемꙋ́дре, и҆ словесы̀, ца́рское свѧще́нїе, лю́дїе же хрⷭ҇то́ви возлю́бленнїи, бг҃озва́ннїи, и҆ къ бг҃ꙋ наставлѧ́ютсѧ наказа̑нїи твои́ми.

Помина́й тѧ̀ пою́щыѧ, преподо́бне, бг҃ꙋ ны́нѣ предстоѧ̀, и҆спо́лненъ бжⷭ҇твенныѧ добро́ты и҆ нетлѣ́нныѧ красоты̀: и҆ къ животꙋ̀ наста́ви моли́твами твои́ми.

Восхожде́нїе, мꙋ́дре, житїю̀ положи́лъ є҆сѝ, ѿ сла́вы и҆ си́лы, къ нбⷭ҇нѣй сла́вѣ и҆ крѣ́пости, сла́вне, преминꙋ́ѧ воздержа̑нїи: до́ндеже хрⷭ҇тꙋ̀ жела́емомꙋ, ра́дꙋѧсѧ, бесѣ́довалъ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Ны́нѣ, пречⷭ҇таѧ, твоего̀ раба̀ и҆зба́ви ѿ всѧ́кагѡ ѡ҆бстоѧ́нїѧ, треволне́нїѧ же и҆ бꙋ́ри страсте́й, и҆ къ твоемꙋ̀ приста́нищꙋ наста́ви: ты̀ бо є҆сѝ мнѣ̀ предста́тельница и҆ и҆справле́нїе.

Конда́къ, гла́съ д҃.

Свѧщеннонача̑льникъ чꙋ́днꙋю дво́ицꙋ восхва́лимъ, вѣ́рнїи, по до́лгꙋ, съ ге́рманомъ бжⷭ҇твеннаго є҆пїфа́нїа: сі́и бо попали́ша безбо́жныхъ ѧ҆зы́ки, догма́ты премꙋ́дрѣйшыѧ возло́жше всѣ̑мъ, правосла́внѡ пою́щымъ при́снѡ благоче́стїѧ вели́кое та́инство.

І҆́косъ:

Ꙗ҆́кѡ свѧще́нныхъ добро́тꙋ, и҆ сла́вꙋ правосла́вныхъ, дво́ицꙋ свѧтꙋ́ю почти́мъ досто́йнѡ: сі́и бо ꙗ҆ви́шасѧ на́мъ столпѝ ᲂу҆твержде́нїѧ, на врагѝ неви̑димыѧ и҆ ви̑димыѧ всегда̀, вѣ́ры же столпѝ непрекло́ннїи, и҆ цр҃кве ᲂу҆краше́нїе красно̀. є҆го́же носѧ́щи пра́вѡ и҆справлѧ́етъ, ᲂу҆́мнѡ вопїю́щи: возвесели́сѧ во мнѣ̀ дꙋ́хъ мо́й вои́стиннꙋ, ѻ҆де́ждꙋ мою̀ ꙗ҆́коже пре́жде воспрїе́мши, ю҆́же є҆ретїцы̀ растерза́ша, не пою́ще благоче́стїѧ вели́кое та́инство.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Тебѐ ᲂу҆́мнꙋю, бцⷣе, пе́щь, разсмотрѧ́емъ вѣ́рнїи: ꙗ҆́коже бо ѻ҆́троки спасѐ трѝ превозноси́мый, мі́ръ ѡ҆бновѝ во чре́вѣ твое́мъ всецѣ́лъ, хва́льный ѻ҆тцє́въ бг҃ъ и҆ препросла́вленъ.

Ве́сь въ тебѣ̀ ст҃а́гѡ дх҃а и҆злїѧ́сѧ и҆сто́чникъ: и҆сточа́еши бо ꙗ҆́кѡ рѣ́ки, ѻ҆́ч҃е досточꙋ́дне, за́пѡвѣди спаси́тєльныѧ и҆ бг҃окра́снаѧ ᲂу҆чє́нїѧ, прехва́льнагѡ велича́ѧ бг҃а во всѧ̑ вѣ́ки.

Пѣсносло́вѧ благоче́стнѡ, ᲂу҆ѧсни́лъ є҆сѝ влⷣчнїѧ пра́здники, воспѣва́ѧ пѣ́сненнѡ, ѡ҆боже́нъ бы́въ: всѧ̑ ст҃ы̑ѧ же твои́ми мꙋсїкі́ѧми, къ добродѣ́тели помазꙋ́ѧ мꙋ́дрѣ вѣ́рою пою́щыѧ: хва́льный ѻ҆тцє́въ бж҃е и҆ препросла́вленъ.

Трⷪ҇ченъ: Є҆ди́но нача́ло во є҆ди́нствѣ непресѣко́мѣмъ, во ѵ҆поста́сѣхъ трїе́хъ, бг҃осло́внымъ ѧ҆зы́комъ вопїѧ̀, всѣ̑мъ проповѣ́далъ є҆сѝ безнача́льна роди́телѧ, є҆диноро́днаго же собезнача́льна сн҃а, и҆ соесте́ственна бжⷭ҇твеннаго дх҃а ꙗ҆́снѡ, и҆ є҆диносꙋ́щна.

Бг҃оро́диченъ: На тебѐ, чⷭ҇таѧ бцⷣе, положи́хъ всю̀ наде́ждꙋ, и҆ къ тебѣ̀ прибѣга́ю всегда̀: сп҃сѝ мѧ̀, всенепоро́чнаѧ, и҆ и҆зба́ви моли́твами твои́ми, ѡ҆держа́щїѧ молвы̀ и҆ смꙋще́нїѧ, лю́тыхъ мои́хъ страсте́й и҆ паде́нїй.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Въ пещѝ ѻ҆́троцы і҆и҃лєвы, ꙗ҆́коже въ горни́лѣ, добро́тою благоче́стїѧ чистѣ́е зла́та блеща́хꙋсѧ, глаго́люще: бл҃гослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а, по́йте и҆ превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Сїѧ́нїй блиста̑нїи свѣ́та трисл҃нечнагѡ, свѣще́ю, свѧщенноѧвле́нне, наслажда́ѧсѧ, ны́нѣ зове́ши ра́дꙋѧсѧ: бл҃гослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а, по́йте и҆ превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Мно́гагѡ свѣ́та и҆ сїѧ́нїѧ, ѻ҆́ч҃е, сподо́бленъ въ се́лѣхъ нбⷭ҇ныхъ и҆ въ жили́щахъ, на́съ вопїю́щихъ помѧнѝ: благослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а, по́йте и҆ превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Ꙗ҆́кѡ соблю́дъ бг҃ови́днѡ и҆ по ѻ҆́бразꙋ бж҃їю, і҆кѡ́ны ст҃ы́хъ воздви́глъ є҆сѝ, вѣ́дый на первоѻбра́зное преходи́ти, всѧ́кꙋ че́сть же, прехва́льне, и҆ сла́вꙋ, гдⷭ҇а по́йте, вопїѧ̀, и҆ превозноси́те є҆го̀ во всѧ̑ вѣ́ки.

Бг҃оро́диченъ: Новоѻбра́знѡ па́че є҆стества̀, дв҃о, заче́нши сло́во, ѻ҆ц҃ꙋ̀ соесте́ственна сн҃а, дв҃ою пребыла̀ є҆сѝ. тѣ́мъ тѧ̀ пое́мъ всѧ̑ дѣла̀, и҆ ра́дꙋйсѧ, тебѣ̀ вопїе́мъ, и҆ превозно́симъ, чⷭ҇таѧ, во всѧ̑ вѣ́ки.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Ѻ҆́бразъ чⷭ҇тагѡ ржⷭ҇тва̀ твоегѡ̀ ѻ҆гнепали́маѧ кꙋпина̀ показа̀ неѡпа́льнаѧ: и҆ ны́нѣ на на́съ напа́стей свирѣ́пѣющꙋю ᲂу҆гаси́ти, мо́лимсѧ, пе́щь, да тѧ̀, бцⷣе, непреста́ннѡ велича́емъ.

Рѣши́ти и҆ вѧза́ти согрѣшє́нїѧ вла́сть съ нб҃сѐ прїе́мъ, по зако́нꙋ ꙗ҆́кѡ свѧще́нникъ, преблаже́нне, пою́щымъ тѧ̀, ѻ҆́ч҃е, ѡ҆ставле́нїе моли́твами твои́ми пода́ждь: да тѧ̀ всѝ ᲂу҆блажа́емъ.

Ѡ҆брѣ́лъ є҆сѝ воздаѧ̑нїѧ болѣ́зней твои́хъ свѧщенноѧвле́ннѡ, ге́рмане всеблаже́нне: блаже́ннꙋю прїи́мъ кончи́нꙋ, и҆ жи́знь вѣ́чнꙋю воспрїи́мъ, бжⷭ҇твеннагѡ видѣ́нїѧ непреста́ннѡ наслажда́ешисѧ.

Ве́сь себѐ возложи́лъ є҆сѝ всеви́дцꙋ сло́вꙋ, и҆ вседержи́телю добра̀ слꙋ́жба показа́лсѧ є҆сѝ свѧще́ннаѧ, же́ртвꙋ прїѧ́тнꙋ, и҆ благоꙋго́днꙋ приносѧ̀ гдⷭ҇еви, твои́хъ трꙋдѡ́въ пѣ̑нїѧ.

Бг҃оро́диченъ: Оу҆ста́ви плотско́е мꙋдрова́нїе, и҆ страсте́й, дв҃о, ᲂу҆тишѝ смꙋще́нїе, прибѣга́ющагѡ, бг҃ороди́тельнице, къ покро́вꙋ твоемꙋ̀, и҆ наде́жды ѡ҆снова́нїе тѧ̀ и҆мꙋ́щагѡ, и҆ бжⷭ҇твеннымъ предста́тельствомъ ѡ҆бога́щшасѧ и҆ застꙋпле́нїемъ.

Свѣти́ленъ.

Прїиди́те, вѣ́рнїи, почти́мъ бжⷭ҇твенное и҆ всесвѧще́нное і҆ера́рхѡвъ совокꙋпле́нїе, въ пѣ́нїихъ пѣ́сненныхъ, бжⷭ҇твеннаго є҆пїфа́нїа и҆ ге́рмана, разори́вшыѧ є҆ресе́й ѡ҆мраче́нїе, и҆ благоче́стїѧ заре́ю просвѣ́щшыѧ всю̀ тва́рь.

Свя­ти­тель Гер­ман, пат­ри­арх Кон­стан­ти­но­поль­ский, ро­дил­ся в Кон­стан­ти­но­по­ле в VII ве­ке. Отец его, один из пер­вых се­на­то­ров в Ви­зан­тии, был убит по при­ка­зу им­пе­ра­то­ра Кон­стан­ти­на По­го­на­та (668–685), а маль­чи­ка Гер­ма­на оско­пи­ли и от­да­ли в цер­ков­ные кли­ри­ки, где он глу­бо­ко изу­чил Свя­щен­ное Пи­са­ние. За свя­тость жиз­ни Гер­ман был по­став­лен епи­ско­пом в го­род Ки­зик. Свя­ти­тель Гер­ман твер­до встал на за­щи­ту пра­во­слав­ной ве­ры от ере­ти­ков-ико­но­бор­цев. Впо­след­ствии он был по­став­лен пат­ри­ар­хом Кон­стан­ти­но­поль­ским. Свя­ти­тель Гер­ман про­дол­жал про­ти­во­сто­ять ико­но­бор­цам, воз­глав­ля­е­мым им­пе­ра­то­ром-ере­ти­ком Львом III Ис­ав­ром (717–741), од­на­ко си­лы бы­ли нерав­ны, и он вы­нуж­ден был по­ло­жить свой омо­фор в ал­та­ре на пре­сто­ле и оста­вить пер­во­свя­ти­тель­скую ка­фед­ру. То­гда раз­гне­ван­ный им­пе­ра­тор, об­ли­чен­ный на­ка­нуне пат­ри­ар­хом в ере­си, по­слал во­и­нов, ко­то­рые под­верг­ли свя­то­го по­бо­ям и из­гна­ли из пат­ри­ар­ше­го до­ма. Свя­ти­тель Гер­ман был пат­ри­ар­хом 14 лет и 5 ме­ся­цев и уда­лил­ся в мо­на­стырь, где про­вел остав­ши­е­ся дни сво­ей жиз­ни. Скон­чал­ся свя­той пат­ри­арх Гер­ман в 740 го­ду, в воз­расте 95-ти лет, и по­гре­бен в мо­на­сты­ре Хо­ра в Кон­стан­ти­но­по­ле. Впо­след­ствии мо­щи его бы­ли пе­ре­не­се­ны во Фран­цию.

На Седь­мом Все­лен­ском Со­бо­ре (787) имя пат­ри­ар­ха Гер­ма­на бы­ло впи­са­но в ди­птих свя­тых. Свя­ти­тель Гер­ман из­ве­стен как цер­ков­ный пи­са­тель. Им на­пи­са­ны: "Со­зер­ца­ние пред­ме­тов цер­ков­ных, или Тол­ко­ва­ние на ли­тур­гию" и про­из­ве­де­ние, по­свя­щен­ное объ­яс­не­нию труд­ных мест Свя­щен­но­го Пи­са­ния, а так­же со­чи­не­ние о пра­вед­ном воз­да­я­нии по­сле смер­ти. По бо­гат­ству ис­то­ри­че­ских све­де­ний важ­ны его со­чи­не­ния о ере­сях, воз­ни­кав­ших с апо­столь­ских вре­мен, и о цер­ков­ных со­бо­рах, про­ис­хо­див­ших в цар­ство­ва­ние им­пе­ра­то­ра Льва-ико­но­бор­ца. Со­хра­ни­лись так­же три по­сла­ния пат­ри­ар­ха о по­чи­та­нии икон, ко­то­рые чи­та­лись на Седь­мом Все­лен­ском Со­бо­ре. Дру­гие со­чи­не­ния его пред­став­ля­ют со­бой гим­ны в по­хва­лу свя­тым, сло­ва на празд­ни­ки Вве­де­ния во храм, Бла­го­ве­ще­ния и Успе­ния Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы и на об­нов­ле­ние хра­ма в честь По­ло­же­ния Чест­но­го По­я­са Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы.

См. так­же: "Жи­тие свя­то­го от­ца на­ше­го Гер­ма­на ар­хи­епи­ско­па Кон­стан­ти­но­поль­ско­го" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.