Канон памяти святых седми мученик Маккавей, и матере их Соломонии, и учителя их Елеазара

Припев: Святи́и му́ченицы, моли́те Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 14 августа (01 августа ст. ст.)

Глас 8.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Во́ду проше́д, я́ко су́шу, и еги́петскаго зла́ избежа́в, изра́ильтянин вопия́ше: Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.

Ли́к седмочи́сленных страда́лец, я́влься еди́ным нра́вом в лю́тых, по утвержде́нию оте́ческаго зако́на, умре́ти не отреко́шася.

Сла́ву презре́вше, я́же на земли́, жела́нием Боже́ственнаго Ца́рствия, вся́ку боле́знь претерпе́ша Боже́ственнии Маккаве́и, те́мже досто́йно ны́не чту́тся.

Зако́на храни́телие Моисе́ева, вои́стинну до́блии Маккаве́и, бра́тия дру́г со дру́гом яви́шася, внегда́ попра́ти и́м Антио́хово безбо́жие.

Богоро́дичен: Чи́ни Тя́ А́нгел и челове́к, Безневе́стная Ма́ти, восхваля́ют непреста́нно: Зижди́теля бо все́х, я́ко Младе́нца, на руку́ Твое́ю понесла́ еси́.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Небе́снаго кру́га Верхотво́рче, Го́споди, и Це́ркве Зижди́телю, Ты́ мене́ утверди́ любви́ Твое́й, жела́ний кра́ю, ве́рных утвержде́ние, Еди́не Человеколю́бче.

По оте́ческим ходя́ще исправле́нием зако́нным, блаже́ннии Христо́вы страда́льцы, жи́знь нестаре́емую ва́шими стяжа́сте кровьми́, прехва́льнии.

Ни о́гнь, ни ме́чь преврати́ти когда́ возмо́же до́блесть нра́ва, Блаже́ннии, ва́шу, я́же в ве́ре, в не́йже упраздни́сте мучи́телей шата́ния.

Му́ки претерпе́ша за Христа́ Бо́га прехва́льнии му́ченицы и свы́ше прия́ша побе́ды по́чести, непреста́нно моля́щеся спасти́ ду́ши на́ша.

Богоро́дичен: Де́вою родила́ еси́, Неискусобра́чная, и Де́вою пребыла́ еси́ Ма́ти Безневе́стная, Богоро́дице Мари́е, Христа́ Бо́га на́шего моли́ спасти́ся на́м.

Седа́лен, гла́с 8.

Благоче́стно наказа́вшеся, о́троцы му́дрии, му́ченически, мучи́телей преще́ния му́жески посрами́сте, я́ко зако́на побо́рницы и отцу́ послу́шницы бы́сте, святи́и, с ма́терию Богому́дрою усе́рдно пострада́сте. Те́мже и сме́ртию живо́т иску́пльше вои́стинну Небе́сный, ве́чно ра́дуетеся, Маккаве́и крепкоду́шнии, моли́те Христа́ Бо́га согреше́ний оставле́ние дарова́ти чту́щим любо́вию святу́ю па́мять ва́шу.

Сла́ва, и ны́не: Кре́ст Тво́й, Го́споди, освяти́ся, в не́м бо быва́ют исцеле́ния немощны́м во гресе́х, его́же ра́ди припа́даем Ти́, поми́луй на́с.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Из горы́ приосене́нныя, Сло́ве, проро́к, еди́ныя Богоро́дицы, хотя́ща воплоти́тися богови́дно усмотри́ со стра́хом славосло́вяше си́лу Твою́.

Зако́н, Блаже́ннии, написа́вше, я́коже дре́вле Моисе́й, во свои́х скрижа́лех по́мысла не преступи́сте сего́ да́же до сме́рти, но тве́рдо подвиза́стеся.

Зако́нныя Бо́гу принося́ще же́ртвы и моисе́йскому ревну́юще житию́, преоби́деша вся́ко законоположе́ние мучи́тельское, страстоте́рпцы Христо́вы.

Я́коже ка́мень во́лненное стоя́ние, си́це мно́ги му́ки, страда́льцы, му́жеским умо́м, Маккаве́и, да́же до сме́рти претерпе́сте.

Тро́ичен: Безнача́льная Тро́ице, Еди́нице покланя́емая, сопресто́льная Еди́нице, Тро́ице воспева́емая, му́ченик мольба́ми изба́ви на́с от бе́д и напа́стей, воспева́ющих Тя́.

Богоро́дичен: Ра́дуйся от на́с, Свята́я Богоро́дице. Ра́дуйся, ра́дость ро́ждшая ми́рови. Ра́дуйся, еди́на заступле́ние челове́ком, Благослове́нная Богоро́дице Чи́стая.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: От но́щи неве́дения Богове́дением просвети́вый концы́, просвети́ мя у́тром человеколю́бия Твоего́, Го́споди.

Я́коже оте́ческий зако́н не разо́рше, святи́и му́ченицы, венцы́ пра́ведными Христо́с ва́с Са́м венча́.

Елеаза́ру равноста́тни в ра́зуме я́вльшеся, блаже́ннии де́ти, и принесо́стеся со о́нем Христу́, духо́вное всесожже́ние.

И́же святы́ми свобожда́яй от ле́сти вся́ческая, спаси́ на́с, Го́споди, те́х моли́твами, я́ко Благоутро́бен.

Богоро́дичен: Херуви́мов я́вльшися честне́йши, Де́во Всепе́тая, моли́ся Сы́ну Твоему́ спасти́ ду́ши пою́щих Тя́.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Ри́зу мне́ пода́ждь све́тлу, одея́йся све́том, я́ко ри́зою, Многоми́лостиве Христе́ Бо́же на́ш.

Ри́зою себе́ му́ченическою оде́явше, святи́и, сию́ труды́ страда́ния ва́шего испестри́сте.

Жела́юще бы́ти со Христо́м, всесла́внии му́ченицы, тече́ние страда́ния неукло́нным по́мыслом преидо́сте.

Зако́н, и́же предаде́ Моисе́й, храня́ще, святи́и, зако́нно пострада́ша, посра́мльше Антио́ха мучи́теля.

Богоро́дичен: Еди́на сло́вом пло́тию Сло́ва ро́ждшая, изба́ви, мо́лимся, от сете́й врага́ ду́ши на́ша.

Конда́к, гла́с 2.

Прему́дрости Бо́жия столпи́ седмочи́сленнии и Боже́ственнаго Све́та свети́льницы седмосве́щнии, Маккаве́и всему́дрии, пре́жде му́чеников преве́лии му́ченицы, с ни́миже все́х Бо́гу моли́теся спасти́ся почита́ющим ва́с.

И́кос:

Хвали́ те́пле, Сио́не, Бо́га твоего́, я́ко укрепи́л е́сть се́й вереи́ вра́т твои́х и сы́ны твоя́ благослови́. Си́и бо, я́ко во́инство непобеди́мое, ополче́ние вои́стинну до́блественно и крепкому́дренно, проти́ву кова́рством злочести́вых богому́дренно ста́ша, вку́пе побе́ды венцы́ Небе́снаго Сио́на прие́млют и Боже́ственному престо́лу предстоя́т, о все́х непреста́нно моля́щеся. Проси́те спасти́ся пою́щим ва́с.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: В нача́ле зе́млю основа́вый и Небеса́ сло́вом утверди́вый, Благослове́н еси́ во ве́ки, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.

Му́ченическими пострада́вше боле́зньми, мучи́тельских не устраши́стеся преще́ний, Христу́ вопию́ще: Благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Терпе́ния пожда́вше боле́зней, вра́жия лю́тая победи́сте кова́рства, Христу́ вопию́ще: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: И́же во утро́бу Де́выя всели́выйся и Тоя́ ра́ди Ада́ма обно́вль, благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Безнача́льнаго Царя́ сла́вы, /Его́же трепе́щут Небе́сныя си́лы, по́йте, свяще́нницы, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

И́стины рачи́телие и зако́на изве́стнии храни́телие бы́вше, прехва́льнии му́ченицы, пое́те Христа́ во ве́ки.

Седмора́сленный пло́д свята́го ко́рене я́ко вои́стинну, се́дмь Маккаве́и, му́ченики Госпо́дни, почти́м досто́йно.

Зако́ну ревни́тели, единоду́шныя страда́льцы, ве́рнии, се́дмь Маккаве́й с ро́ждшею и́х почти́м досто́йно.

Тро́ичен: Тро́ице Нераздели́мая, Еди́нице, в Божестве́ сла́влю Еди́ну и в трие́х пою́ Тя ли́цех, Еди́ну си́лу.

Богоро́дичен: В после́дняя на́с ра́ди от Де́вы воплоще́ннаго Бо́га, свяще́нницы, по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Велича́ем Тя́, Ма́терь Бо́жию, и сла́вим Тя́, Богоро́дице Де́во, я́ко Спа́са ро́ждшую ду́ш на́ших.

Сокро́вище Боже́ственных дарова́ний вои́стинну показа́стеся, бога́тство неотъе́млемое, всехва́льнии му́ченицы.

Моли́твенницы до́блии к Зижди́телю все́х су́ще, испроси́те невла́емую жи́знь душа́м на́шим.

И́же Боже́ственною ре́вностию и теплото́ю души́ творя́щия ва́шу па́мять сохрани́те неснеда́еми от лука́ваго.

Тро́ичен: С Сы́ном Отцу́ и Ду́ху пра́вому поклони́мся, со А́нгелы зову́ще: Сла́ва в Вы́шних Бо́гу.

Богоро́дичен: Ра́дуйся, две́ре свята́я, Бо́гу отве́рстая, еди́ному Прему́дрому, Ю́же осени́ Ду́х Пресвяты́й.

Свети́лен:

Чу́дныя воспое́м Маккаве́и, Елеаза́ра, о́троки и Соломони́ю: си́и бо низложи́ша шата́ния началозло́бнаго зми́я и, зако́на служи́телие бы́вше, венча́шася.

Сла́ва, и ны́не: Кре́ст – храни́тель всея́ вселе́нныя, Кре́ст – красота́ Це́ркве, Кре́ст – на́ша держа́ва, Кре́ст – ве́рных утвержде́ние, Кре́ст – А́нгелов сла́ва и де́монов я́зва.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Во́дꙋ проше́дъ ꙗ҆́кѡ сꙋ́шꙋ, и҆ є҆гѵ́петскагѡ ѕла̀ и҆збѣжа́въ, і҆и҃льтѧнинъ вопїѧ́ше: и҆зба́вителю и҆ бг҃ꙋ на́шемꙋ пои́мъ.

Ли́къ седмочи́сленныхъ страда́лєцъ ꙗ҆́вльсѧ, є҆ди́нымъ нра́вомъ въ лю́тыхъ, по ᲂу҆твержде́нїю ѻ҆те́ческагѡ зако́на, ᲂу҆мре́ти не ѿреко́шасѧ.

Сла́вꙋ презрѣ́вше, ꙗ҆́же на землѝ, жела́нїемъ бжⷭ҇твеннагѡ црⷭ҇твїѧ, всѧ́кꙋ болѣ́знь претерпѣ́ша бжⷭ҇твеннїи маккаве́и: тѣ́мже досто́йнѡ ны́нѣ чтꙋ́тсѧ.

Зако́на храни́телїе мѡѷсе́ева, вои́стиннꙋ до́блїи маккаве́и, бра́тїѧ дрꙋ́гъ со дрꙋ́гомъ ꙗ҆ви́шасѧ, внегда̀ попра́ти и҆̀мъ а҆нтїо́хово безбо́жїе.

Бг҃оро́диченъ: Чи́ни тѧ̀ а҆́гг҃лъ и҆ человѣ̑къ, безневѣ́стнаѧ мт҃и, восхвалѧ́ютъ непреста́ннѡ: зижди́телѧ бо всѣ́хъ, ꙗ҆́кѡ младе́нца на рꙋкꙋ̀ твоє́ю понесла̀ є҆сѝ.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Нбⷭ҇нагѡ крꙋ́га верхотво́рче, гдⷭ҇и, и҆ цр҃кве зижди́телю, ты̀ менѐ ᲂу҆твердѝ въ любвѝ твое́й, жела́нїй кра́ю, вѣ́рныхъ ᲂу҆твержде́нїе, є҆ди́не чл҃вѣколю́бче.

По ѻ҆те́ческимъ ходѧ́ще и҆справле́нїємъ закѡ́ннымъ, блаже́ннїи хрⷭ҇то́вы страда́льцы, жи́знь нестарѣ́емꙋю, ва́шими стѧжа́сте кровьмѝ, прехва́льнїи.

Ни ѻ҆́гнь, ни ме́чь преврати́ти когда̀ возмо́же, до́блесть нра́ва, блаже́ннїи, ва́шꙋ, ꙗ҆́же въ вѣ́рѣ: въ не́йже ᲂу҆праздни́сте мꙋчи́телей шата̑нїѧ.

Мꙋ̑ки претерпѣ́ша за хрⷭ҇та̀ бг҃а, прехва́льнїи мꙋ́чєницы, и҆ свы́ше прїѧ́ша побѣ́ды по́чєсти, непреста́ннѡ молѧ́щесѧ, спастѝ дꙋ́шы на́шѧ.

Бг҃оро́диченъ: Дв҃ою родила̀ є҆сѝ неискꙋсобра́чнаѧ, и҆ дв҃ою пребыла̀ є҆сѝ, мт҃и безневѣ́стнаѧ, бцⷣе марі́е, хрⷭ҇та̀ бг҃а на́шего молѝ, спасти́сѧ на́мъ.

Сѣда́ленъ, гла́съ и҃.

Благоче́стнѡ наказа́вшесѧ, ѻ҆́троцы мꙋ́дрїи, мꙋ́ченически мꙋчи́телей прещє́нїѧ мꙋ́жески посрами́сте: ꙗ҆́кѡ зако́на побѡ́рницы, и҆ ѻ҆тцꙋ̀ послꙋ́шницы бы́сте, ст҃і́и, съ ма́терїю бг҃омꙋ́дрою ᲂу҆се́рднѡ пострада́сте. тѣ́мже и҆ сме́ртїю живо́тъ и҆скꙋ́пльше вои́стиннꙋ нбⷭ҇ный, вѣ́чнѡ ра́дꙋетесѧ маккаве́и крѣпкодꙋ́шнїи: моли́те хрⷭ҇та̀ бг҃а, согрѣше́нїй ѡ҆ставле́нїе дарова́ти, чтꙋ́щымъ любо́вїю свѧтꙋ́ю па́мѧть ва́шꙋ.

Сла́ва, и҆ ны́нѣ: Крⷭ҇тъ тво́й, гдⷭ҇и, ѡ҆свѧти́сѧ, въ не́мъ бо быва́ютъ и҆сцѣлє́нїѧ немѡщны́мъ во грѣсѣ́хъ: є҆гѡ́же ра́ди припа́даемъ тѝ, поми́лꙋй на́съ.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: И҆зъ горы̀ приѡсѣне́нныѧ, сло́ве, прⷪ҇ро́къ, є҆ди́ныѧ бцⷣы, хотѧ́ща воплоти́тисѧ, бг҃ови́днѡ ᲂу҆смотрѝ, и҆ со стра́хомъ славосло́вѧше си́лꙋ твою̀.

Зако́нъ бл҃же́ннїи написа́вше, ꙗ҆́коже дре́вле мѡѷсе́й во свои́хъ скрижа́лѣхъ по́мысла: не престꙋпи́сте сегѡ̀ да́же до сме́рти, но тве́рдѡ подвиза́стесѧ.

Закѡ́нныѧ бг҃ꙋ приносѧ́ще жє́ртвы, и҆ мѡѷсе́йскомꙋ ревнꙋ́юще житїю̀, преѡби́дѣша всѧ́ко законоположе́нїе мꙋчи́тельское, страстоте́рпцы хрⷭ҇то́вы.

Ꙗ҆́коже ка́мень во́лненное стоѧ́нїе, си́це мно́ги мꙋ̑ки, страда́льцы, мꙋ́жескимъ ᲂу҆мо́мъ, маккаве́и, да́же до сме́рти претерпѣ́сте.

Трⷪ҇ченъ: Безнача́льнаѧ трⷪ҇це, є҆ди́нице покланѧ́емаѧ, сопресто́льнаѧ є҆ди́нице, трⷪ҇це воспѣва́емаѧ, мꙋ́чєникъ мольба́ми и҆зба́ви на́съ ѿ бѣ́дъ и҆ напа́стей, воспѣва́ющихъ тѧ̀.

Бг҃оро́диченъ: Ра́дꙋйсѧ, ѿ на́съ, ст҃а́ѧ бцⷣе: ра́дꙋйсѧ, ра́дость ро́ждшаѧ мі́рови: ра́дꙋйсѧ, є҆ди́на застꙋпле́нїе человѣ́кѡмъ, бл҃гослове́ннаѧ бцⷣе чⷭ҇таѧ.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Ѿ но́щи невѣ́дѣнїѧ, бг҃овѣ́дѣнїемъ просвѣти́вый концы̀, просвѣти́ мѧ ᲂу҆́тромъ чл҃вѣколю́бїѧ твоегѡ̀, гдⷭ҇и.

Ꙗ҆́коже ѻ҆те́ческїй зако́нъ не разо́рше, ст҃і́и мꙋ́чєницы, вѣнцы̀ пра́ведными хрⷭ҇то́съ ва́съ са́мъ вѣнча̀.

Є҆леаза́рꙋ равноста́тни въ ра́зꙋмѣ ꙗ҆́вльшесѧ, блаже́ннїи дѣ́ти, и҆ принесо́стесѧ со ѻ҆́нѣмъ хрⷭ҇тꙋ̀, дꙋхо́вное всесожже́нїе.

И҆́же ст҃ы́ми свобожда́ѧй ѿ ле́сти всѧ́чєскаѧ, спасѝ на́съ, гдⷭ҇и, тѣ́хъ моли́твами, ꙗ҆́кѡ бл҃гоꙋтро́бенъ.

Бг҃оро́диченъ: Херꙋві́мѡвъ ꙗ҆́вльшисѧ честнѣ́йши, дв҃о всепѣ́таѧ, моли́сѧ сн҃ꙋ твоемꙋ̀, спастѝ дꙋ́шы пою́щихъ тѧ̀.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Ри́зꙋ мнѣ̀ пода́ждь свѣ́тлꙋ, ѡ҆дѣѧ́йсѧ свѣ́томъ, ꙗ҆́кѡ ри́зою, многомлⷭ҇тиве хрⷭ҇тѐ бж҃е на́шъ.

Ри́зою себѐ мꙋ́ченическою ѡ҆дѣ́ѧвше ст҃і́и, сїю̀ трꙋды̑ страда́нїѧ ва́шегѡ и҆спестри́сте.

Жела́юще бы́ти со хрⷭ҇то́мъ, всесла́внїи мꙋ́чєницы, тече́нїе страда́нїѧ неꙋкло́ннымъ по́мысломъ преидо́сте.

Зако́нъ, и҆́же предадѐ мѡѷсе́й, хранѧ́ще ст҃і́и, зако́ннѡ пострада́ша, посра́мльше а҆нтїо́ха мꙋчи́телѧ.

Бг҃оро́диченъ: Є҆ди́на сло́вомъ пло́тїю сло́ва ро́ждшаѧ, и҆зба́ви, мо́лимсѧ, ѿ сѣте́й врага̀ дꙋ́шы на́шѧ.

Конда́къ, гла́съ в҃.

Премꙋ́дрости бж҃їѧ столпѝ седмочи́сленнїи, и҆ бжⷭ҇твеннагѡ свѣ́та свѣти̑льницы седмосвѣ́щнїи, маккаве́и всемꙋ́дрїи, пре́жде мꙋ́ченикѡвъ преве́лїи мꙋ́чєницы: съ ни́миже всѣ́хъ бг҃ꙋ моли́тесѧ, спасти́сѧ почита́ющымъ ва́съ.

І҆́косъ:

Хвалѝ те́плѣ, сїѡ́не, бг҃а твоего̀, ꙗ҆́кѡ ᲂу҆крѣпи́лъ є҆́сть се́й верєѝ вра́тъ твои́хъ, и҆ сы́ны твоѧ̀ благословѝ: сі́и бо, ꙗ҆́кѡ во́инство непобѣди́мое, ѡ҆полче́нїе вои́стиннꙋ до́блественно и҆ крѣпкомꙋ́дренно, проти́вꙋ кова́рствѡмъ ѕлочести́выхъ бг҃омꙋ́дреннѡ ста́ша, вкꙋ́пѣ побѣ́ды вѣнцы̀ нбⷭ҇нагѡ сїѡ́на прїе́млютъ, и҆ бжⷭ҇твенномꙋ престо́лꙋ предстоѧ́тъ, ѡ҆ всѣ́хъ непреста́ннѡ молѧ́щесѧ. проси́те спасти́сѧ пою́щымъ ва́съ.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Въ нача́лѣ зе́млю ѡ҆снова́вый, и҆ нб҃са̀ сло́вомъ ᲂу҆тверди́вый, бл҃гослове́нъ є҆сѝ во вѣ́ки, гдⷭ҇и бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Мч҃ническими пострада́вше болѣ́зньми, мꙋчи́тельскихъ не ᲂу҆страши́стесѧ преще́нїй, хрⷭ҇тꙋ̀ вопїю́ще: бл҃гослове́нъ бг҃ъ ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Терпѣ́нїѧ пожда́вше болѣ́зней, вра̑жїѧ лю̑таѧ побѣди́сте кова̑рства, хрⷭ҇тꙋ̀ вопїю́ще: бл҃гослове́нъ бг҃ъ ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Бг҃оро́диченъ: И҆́же во ᲂу҆тро́бꙋ дв҃ыѧ всели́выйсѧ, и҆ тоѧ̀ ра́ди а҆да́ма ѡ҆бно́вль, бл҃гослове́нъ бг҃ъ ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Безнача́льнаго цр҃ѧ̀ сла́вы, є҆гѡ́же трепе́щꙋтъ нбⷭ҇ныѧ си̑лы, по́йте свѧще́нницы, лю́дїе превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

И҆́стины рачи́телїе, и҆ зако́на и҆звѣ́стнїи храни́телїе бы́вше, прехва́льнїи мꙋ́чєницы, пое́те хрⷭ҇та̀ во вѣ́ки.

Седмора́сленный пло́дъ ст҃а́гѡ ко́рене, ꙗ҆́кѡ вои́стиннꙋ се́дмь маккаве́и, мꙋ́ченики гдⷭ҇ни почти́мъ досто́йнѡ.

Зако́нꙋ ревни́тели, є҆динодꙋ́шныѧ страда́льцы вѣ́рнїи, се́дмь маккаве́й съ ро́ждшею и҆̀хъ, почти́мъ досто́йнѡ.

Трⷪ҇ченъ: Трⷪ҇це нераздѣли́маѧ є҆ди́нице, въ бж҃ествѣ̀ сла́влю є҆ди́нꙋ, и҆ въ трїе́хъ пою́ тѧ ли́цѣхъ, є҆ди́нꙋ си́лꙋ.

Бг҃оро́диченъ: Въ послѣ̑днѧѧ на́съ ра́ди, ѿ дв҃ы воплоще́ннаго бг҃а, свѧще́нницы по́йте, и҆ превозноси́те є҆го̀ во вѣ́ки.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Велича́емъ тѧ̀ мт҃рь бж҃їю, и҆ сла́вимъ тѧ̀, бцⷣе дв҃о, ꙗ҆́кѡ сп҃са ро́ждшꙋю дꙋ́шъ на́шихъ.

Сокро́вище бжⷭ҇твенныхъ дарова́нїй, вои́стиннꙋ показа́стесѧ, бога́тство неѿе́млемое, всехва́льнїи мꙋ́чєницы.

Моли́твєнницы до́блїи къ зижди́телю всѣ́хъ сꙋ́ще, и҆спроси́те невла́емꙋю жи́знь дꙋша́мъ на́шымъ.

И҆́же бжⷭ҇твенною ре́вностїю и҆ теплото́ю дꙋшѝ, творѧ́щыѧ ва́шꙋ па́мѧть, сохрани́те неснѣда́еми ѿ лꙋка́вагѡ.

Трⷪ҇ченъ: Съ сн҃омъ ѻ҆ц҃ꙋ̀ и҆ дх҃ꙋ пра́вомꙋ поклони́мсѧ, со а҆́гг҃лы зовꙋ́ще: сла́ва въ вы́шнихъ бг҃ꙋ.

Бг҃оро́диченъ: Ра́дꙋйсѧ, две́ре ст҃а́ѧ, бг҃ꙋ ѿве́рстаѧ, є҆ди́номꙋ премꙋ́дромꙋ, ю҆́же ѡ҆сѣнѝ дх҃ъ прест҃ы́й.

Свѣти́ленъ:

Чꙋ̑дныѧ воспое́мъ маккаве́и, є҆леаза́ра, ѻ҆́троки и҆ соломѡні́ю: сі́и бо низложи́ша шата̑нїѧ началоѕло́бнагѡ ѕмі́ѧ, и҆ зако́на слꙋжи́телїе бы́вше, вѣнча́шасѧ.

Сла́ва, и҆ ны́нѣ: Крⷭ҇тъ, храни́тель всеѧ̀ вселе́нныѧ: крⷭ҇тъ, красота̀ цр҃кве: крⷭ҇тъ, на́ша держа́ва: крⷭ҇тъ вѣ́рныхъ ᲂу҆твержде́нїе: крⷭ҇тъ, а҆́гг҃лѡвъ сла́ва, и҆ де́мѡнѡвъ ꙗ҆́зва.

Жития семи мучеников Маккавеев, матери их, мученицы Соломонии (Саломии) и учителя их, мученика Елеазара

В 166 г. до Р. X. жил в Иудее некто Еле­азар, свя­щен­ник и за­ко­но­учи­тель, уже до­стиг­ший ста­ро­сти, но весь­ма бла­го­об­раз­ный ви­дом, слав­ный сво­ею муд­ро­стью и бла­го­че­сти­ем. Его при­ве­ли к му­чи­те­лю и ста­ли за­став­лять есть сви­ное мя­со, что бы­ло стро­го за­пре­ще­но Бо­гом в Вет­хом За­ве­те. Но Еле­азар со­гла­сил­ся луч­ше уме­реть слав­ной му­че­ни­че­ской смер­тью за за­кон Бо­жий, неже­ли со­хра­нить через его на­ру­ше­ние бес­чест­ную и про­гнев­ля­ю­щую Бо­га жизнь. Во вре­мя ве­ли­ких му­че­ний, ко­гда от ран свя­щен­ник Бо­жий уже при­бли­жал­ся к смер­ти, он, за­сто­нав, ска­зал: «Гос­по­ду, име­ю­ще­му со­вер­шен­ное ве­де­ние, из­вест­но, что я, имея воз­мож­ность из­ба­вить­ся от смер­ти, при­ни­маю же­сто­кие стра­да­ния и охот­но терп­лю их по стра­ху пе­ред Бо­гом».

Бы­ли схва­че­ны и семь уче­ни­ков свя­то­го Еле­аза­ра, бра­тья Мак­ка­веи Авим, Ан­то­нин, Гу­рий, Еле­азар, Ев­се­вон, Алим и Мар­келл, и с ни­ми их мать Со­ло­мо­ния. Их при­ве­ли к без­за­кон­но­му ца­рю и так­же ста­ли при­нуж­дать есть недоз­во­лен­ную пи­щу. То­гда один из них, от­ве­чая за всех, ска­зал: «Мы го­то­вы луч­ше уме­реть, чем пре­сту­пить за­ко­ны». Царь при­ка­зал от­ре­зать ему язык, со­драть с те­ла ко­жу и от­сечь ру­ки и но­ги на ви­ду у про­чих бра­тьев и ма­те­ри. Ли­шен­но­го всех чле­нов, но еще ды­ша­ще­го юно­шу бро­си­ли на огром­ную рас­ка­лен­ную ско­во­ро­ду. Ко­гда умер пер­вый, вы­ве­ли на по­ру­га­ние вто­ро­го, и он при­нял му­че­ние та­ким же об­ра­зом. Уже при по­след­нем из­ды­ха­нии он ска­зал: «Ты, му­чи­тель, ли­ша­ешь нас на­сто­я­щей жиз­ни, но Царь ми­ра вос­кре­сит нас, умер­ших за Его за­ко­ны, для жиз­ни веч­ной». Ко­гда му­чи­ли тре­тье­го и хо­те­ли ему от­ре­зать язык, он тот­час вы­ста­вил его, неустра­ши­мо про­тя­нув и ру­ки, и му­же­ствен­но ска­зал: «От Бо­га я по­лу­чил их, и за за­ко­ны Его не жа­лею их, и от Него на­де­юсь опять по­лу­чить их». Да­же му­чи­те­ли бы­ли изум­ле­ны та­ким му­же­ством юно­ши. По­том слав­ную му­че­ни­че­скую кон­чи­ну при­ня­ли еще трое бра­тьев Мак­ка­ве­ев. Седь­мо­му же, са­мо­му млад­ше­му, мать их, свя­тая Со­ло­мо­ния, ска­за­ла: «Умо­ляю те­бя, ди­тя мое, по­смот­ри на небо и зем­лю и по­знай, что все со­тво­рил Бог из ни­че­го и что так про­изо­шел и род че­ло­ве­че­ский. Не стра­шись это­го убий­цы, но будь до­стой­ным бра­тьев тво­их и при­ми смерть, чтобы я по ми­ло­сти Бо­жи­ей опять при­об­ре­ла те­бя с бра­тья­ми тво­и­ми». По­сле сы­но­вей скон­ча­лась и мать, ра­дост­но бла­го­да­ря Бо­га за то, что она са­ма и де­ти по­ло­жи­ли ду­ши за за­кон Гос­по­да Все­дер­жи­те­ля.

См. так­же: "Стра­да­ние свя­тых вет­хо­за­вет­ных му­че­ни­ков Еле­аза­ра свя­щен­ни­ка, се­ми бра­тьев Мак­ка­ве­ев, ма­те­ри их Со­ло­мо­нии и иных с ни­ми" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.

Жития семи мучеников Маккавеев, матери их, мученицы Соломонии (Саломии) и учителя их, мученика Елеазара

В 166 г. до Р. X. жил в Иудее некто Еле­азар, свя­щен­ник и за­ко­но­учи­тель, уже до­стиг­ший ста­ро­сти, но весь­ма бла­го­об­раз­ный ви­дом, слав­ный сво­ею муд­ро­стью и бла­го­че­сти­ем. Его при­ве­ли к му­чи­те­лю и ста­ли за­став­лять есть сви­ное мя­со, что бы­ло стро­го за­пре­ще­но Бо­гом в Вет­хом За­ве­те. Но Еле­азар со­гла­сил­ся луч­ше уме­реть слав­ной му­че­ни­че­ской смер­тью за за­кон Бо­жий, неже­ли со­хра­нить через его на­ру­ше­ние бес­чест­ную и про­гнев­ля­ю­щую Бо­га жизнь. Во вре­мя ве­ли­ких му­че­ний, ко­гда от ран свя­щен­ник Бо­жий уже при­бли­жал­ся к смер­ти, он, за­сто­нав, ска­зал: «Гос­по­ду, име­ю­ще­му со­вер­шен­ное ве­де­ние, из­вест­но, что я, имея воз­мож­ность из­ба­вить­ся от смер­ти, при­ни­маю же­сто­кие стра­да­ния и охот­но терп­лю их по стра­ху пе­ред Бо­гом».

Бы­ли схва­че­ны и семь уче­ни­ков свя­то­го Еле­аза­ра, бра­тья Мак­ка­веи Авим, Ан­то­нин, Гу­рий, Еле­азар, Ев­се­вон, Алим и Мар­келл, и с ни­ми их мать Со­ло­мо­ния. Их при­ве­ли к без­за­кон­но­му ца­рю и так­же ста­ли при­нуж­дать есть недоз­во­лен­ную пи­щу. То­гда один из них, от­ве­чая за всех, ска­зал: «Мы го­то­вы луч­ше уме­реть, чем пре­сту­пить за­ко­ны». Царь при­ка­зал от­ре­зать ему язык, со­драть с те­ла ко­жу и от­сечь ру­ки и но­ги на ви­ду у про­чих бра­тьев и ма­те­ри. Ли­шен­но­го всех чле­нов, но еще ды­ша­ще­го юно­шу бро­си­ли на огром­ную рас­ка­лен­ную ско­во­ро­ду. Ко­гда умер пер­вый, вы­ве­ли на по­ру­га­ние вто­ро­го, и он при­нял му­че­ние та­ким же об­ра­зом. Уже при по­след­нем из­ды­ха­нии он ска­зал: «Ты, му­чи­тель, ли­ша­ешь нас на­сто­я­щей жиз­ни, но Царь ми­ра вос­кре­сит нас, умер­ших за Его за­ко­ны, для жиз­ни веч­ной». Ко­гда му­чи­ли тре­тье­го и хо­те­ли ему от­ре­зать язык, он тот­час вы­ста­вил его, неустра­ши­мо про­тя­нув и ру­ки, и му­же­ствен­но ска­зал: «От Бо­га я по­лу­чил их, и за за­ко­ны Его не жа­лею их, и от Него на­де­юсь опять по­лу­чить их». Да­же му­чи­те­ли бы­ли изум­ле­ны та­ким му­же­ством юно­ши. По­том слав­ную му­че­ни­че­скую кон­чи­ну при­ня­ли еще трое бра­тьев Мак­ка­ве­ев. Седь­мо­му же, са­мо­му млад­ше­му, мать их, свя­тая Со­ло­мо­ния, ска­за­ла: «Умо­ляю те­бя, ди­тя мое, по­смот­ри на небо и зем­лю и по­знай, что все со­тво­рил Бог из ни­че­го и что так про­изо­шел и род че­ло­ве­че­ский. Не стра­шись это­го убий­цы, но будь до­стой­ным бра­тьев тво­их и при­ми смерть, чтобы я по ми­ло­сти Бо­жи­ей опять при­об­ре­ла те­бя с бра­тья­ми тво­и­ми». По­сле сы­но­вей скон­ча­лась и мать, ра­дост­но бла­го­да­ря Бо­га за то, что она са­ма и де­ти по­ло­жи­ли ду­ши за за­кон Гос­по­да Все­дер­жи­те­ля.

См. так­же: "Стра­да­ние свя­тых вет­хо­за­вет­ных му­че­ни­ков Еле­аза­ра свя­щен­ни­ка, се­ми бра­тьев Мак­ка­ве­ев, ма­те­ри их Со­ло­мо­нии и иных с ни­ми" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.

Жития семи мучеников Маккавеев, матери их, мученицы Соломонии (Саломии) и учителя их, мученика Елеазара

В 166 г. до Р. X. жил в Иудее некто Еле­азар, свя­щен­ник и за­ко­но­учи­тель, уже до­стиг­ший ста­ро­сти, но весь­ма бла­го­об­раз­ный ви­дом, слав­ный сво­ею муд­ро­стью и бла­го­че­сти­ем. Его при­ве­ли к му­чи­те­лю и ста­ли за­став­лять есть сви­ное мя­со, что бы­ло стро­го за­пре­ще­но Бо­гом в Вет­хом За­ве­те. Но Еле­азар со­гла­сил­ся луч­ше уме­реть слав­ной му­че­ни­че­ской смер­тью за за­кон Бо­жий, неже­ли со­хра­нить через его на­ру­ше­ние бес­чест­ную и про­гнев­ля­ю­щую Бо­га жизнь. Во вре­мя ве­ли­ких му­че­ний, ко­гда от ран свя­щен­ник Бо­жий уже при­бли­жал­ся к смер­ти, он, за­сто­нав, ска­зал: «Гос­по­ду, име­ю­ще­му со­вер­шен­ное ве­де­ние, из­вест­но, что я, имея воз­мож­ность из­ба­вить­ся от смер­ти, при­ни­маю же­сто­кие стра­да­ния и охот­но терп­лю их по стра­ху пе­ред Бо­гом».

Бы­ли схва­че­ны и семь уче­ни­ков свя­то­го Еле­аза­ра, бра­тья Мак­ка­веи Авим, Ан­то­нин, Гу­рий, Еле­азар, Ев­се­вон, Алим и Мар­келл, и с ни­ми их мать Со­ло­мо­ния. Их при­ве­ли к без­за­кон­но­му ца­рю и так­же ста­ли при­нуж­дать есть недоз­во­лен­ную пи­щу. То­гда один из них, от­ве­чая за всех, ска­зал: «Мы го­то­вы луч­ше уме­реть, чем пре­сту­пить за­ко­ны». Царь при­ка­зал от­ре­зать ему язык, со­драть с те­ла ко­жу и от­сечь ру­ки и но­ги на ви­ду у про­чих бра­тьев и ма­те­ри. Ли­шен­но­го всех чле­нов, но еще ды­ша­ще­го юно­шу бро­си­ли на огром­ную рас­ка­лен­ную ско­во­ро­ду. Ко­гда умер пер­вый, вы­ве­ли на по­ру­га­ние вто­ро­го, и он при­нял му­че­ние та­ким же об­ра­зом. Уже при по­след­нем из­ды­ха­нии он ска­зал: «Ты, му­чи­тель, ли­ша­ешь нас на­сто­я­щей жиз­ни, но Царь ми­ра вос­кре­сит нас, умер­ших за Его за­ко­ны, для жиз­ни веч­ной». Ко­гда му­чи­ли тре­тье­го и хо­те­ли ему от­ре­зать язык, он тот­час вы­ста­вил его, неустра­ши­мо про­тя­нув и ру­ки, и му­же­ствен­но ска­зал: «От Бо­га я по­лу­чил их, и за за­ко­ны Его не жа­лею их, и от Него на­де­юсь опять по­лу­чить их». Да­же му­чи­те­ли бы­ли изум­ле­ны та­ким му­же­ством юно­ши. По­том слав­ную му­че­ни­че­скую кон­чи­ну при­ня­ли еще трое бра­тьев Мак­ка­ве­ев. Седь­мо­му же, са­мо­му млад­ше­му, мать их, свя­тая Со­ло­мо­ния, ска­за­ла: «Умо­ляю те­бя, ди­тя мое, по­смот­ри на небо и зем­лю и по­знай, что все со­тво­рил Бог из ни­че­го и что так про­изо­шел и род че­ло­ве­че­ский. Не стра­шись это­го убий­цы, но будь до­стой­ным бра­тьев тво­их и при­ми смерть, чтобы я по ми­ло­сти Бо­жи­ей опять при­об­ре­ла те­бя с бра­тья­ми тво­и­ми». По­сле сы­но­вей скон­ча­лась и мать, ра­дост­но бла­го­да­ря Бо­га за то, что она са­ма и де­ти по­ло­жи­ли ду­ши за за­кон Гос­по­да Все­дер­жи­те­ля.

См. так­же: "Стра­да­ние свя­тых вет­хо­за­вет­ных му­че­ни­ков Еле­аза­ра свя­щен­ни­ка, се­ми бра­тьев Мак­ка­ве­ев, ма­те­ри их Со­ло­мо­нии и иных с ни­ми" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.

Жития семи мучеников Маккавеев, матери их, мученицы Соломонии (Саломии) и учителя их, мученика Елеазара

В 166 г. до Р. X. жил в Иудее некто Еле­азар, свя­щен­ник и за­ко­но­учи­тель, уже до­стиг­ший ста­ро­сти, но весь­ма бла­го­об­раз­ный ви­дом, слав­ный сво­ею муд­ро­стью и бла­го­че­сти­ем. Его при­ве­ли к му­чи­те­лю и ста­ли за­став­лять есть сви­ное мя­со, что бы­ло стро­го за­пре­ще­но Бо­гом в Вет­хом За­ве­те. Но Еле­азар со­гла­сил­ся луч­ше уме­реть слав­ной му­че­ни­че­ской смер­тью за за­кон Бо­жий, неже­ли со­хра­нить через его на­ру­ше­ние бес­чест­ную и про­гнев­ля­ю­щую Бо­га жизнь. Во вре­мя ве­ли­ких му­че­ний, ко­гда от ран свя­щен­ник Бо­жий уже при­бли­жал­ся к смер­ти, он, за­сто­нав, ска­зал: «Гос­по­ду, име­ю­ще­му со­вер­шен­ное ве­де­ние, из­вест­но, что я, имея воз­мож­ность из­ба­вить­ся от смер­ти, при­ни­маю же­сто­кие стра­да­ния и охот­но терп­лю их по стра­ху пе­ред Бо­гом».

Бы­ли схва­че­ны и семь уче­ни­ков свя­то­го Еле­аза­ра, бра­тья Мак­ка­веи Авим, Ан­то­нин, Гу­рий, Еле­азар, Ев­се­вон, Алим и Мар­келл, и с ни­ми их мать Со­ло­мо­ния. Их при­ве­ли к без­за­кон­но­му ца­рю и так­же ста­ли при­нуж­дать есть недоз­во­лен­ную пи­щу. То­гда один из них, от­ве­чая за всех, ска­зал: «Мы го­то­вы луч­ше уме­реть, чем пре­сту­пить за­ко­ны». Царь при­ка­зал от­ре­зать ему язык, со­драть с те­ла ко­жу и от­сечь ру­ки и но­ги на ви­ду у про­чих бра­тьев и ма­те­ри. Ли­шен­но­го всех чле­нов, но еще ды­ша­ще­го юно­шу бро­си­ли на огром­ную рас­ка­лен­ную ско­во­ро­ду. Ко­гда умер пер­вый, вы­ве­ли на по­ру­га­ние вто­ро­го, и он при­нял му­че­ние та­ким же об­ра­зом. Уже при по­след­нем из­ды­ха­нии он ска­зал: «Ты, му­чи­тель, ли­ша­ешь нас на­сто­я­щей жиз­ни, но Царь ми­ра вос­кре­сит нас, умер­ших за Его за­ко­ны, для жиз­ни веч­ной». Ко­гда му­чи­ли тре­тье­го и хо­те­ли ему от­ре­зать язык, он тот­час вы­ста­вил его, неустра­ши­мо про­тя­нув и ру­ки, и му­же­ствен­но ска­зал: «От Бо­га я по­лу­чил их, и за за­ко­ны Его не жа­лею их, и от Него на­де­юсь опять по­лу­чить их». Да­же му­чи­те­ли бы­ли изум­ле­ны та­ким му­же­ством юно­ши. По­том слав­ную му­че­ни­че­скую кон­чи­ну при­ня­ли еще трое бра­тьев Мак­ка­ве­ев. Седь­мо­му же, са­мо­му млад­ше­му, мать их, свя­тая Со­ло­мо­ния, ска­за­ла: «Умо­ляю те­бя, ди­тя мое, по­смот­ри на небо и зем­лю и по­знай, что все со­тво­рил Бог из ни­че­го и что так про­изо­шел и род че­ло­ве­че­ский. Не стра­шись это­го убий­цы, но будь до­стой­ным бра­тьев тво­их и при­ми смерть, чтобы я по ми­ло­сти Бо­жи­ей опять при­об­ре­ла те­бя с бра­тья­ми тво­и­ми». По­сле сы­но­вей скон­ча­лась и мать, ра­дост­но бла­го­да­ря Бо­га за то, что она са­ма и де­ти по­ло­жи­ли ду­ши за за­кон Гос­по­да Все­дер­жи­те­ля.

См. так­же: "Стра­да­ние свя­тых вет­хо­за­вет­ных му­че­ни­ков Еле­аза­ра свя­щен­ни­ка, се­ми бра­тьев Мак­ка­ве­ев, ма­те­ри их Со­ло­мо­нии и иных с ни­ми" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.

Жития семи мучеников Маккавеев, матери их, мученицы Соломонии (Саломии) и учителя их, мученика Елеазара

В 166 г. до Р. X. жил в Иудее некто Еле­азар, свя­щен­ник и за­ко­но­учи­тель, уже до­стиг­ший ста­ро­сти, но весь­ма бла­го­об­раз­ный ви­дом, слав­ный сво­ею муд­ро­стью и бла­го­че­сти­ем. Его при­ве­ли к му­чи­те­лю и ста­ли за­став­лять есть сви­ное мя­со, что бы­ло стро­го за­пре­ще­но Бо­гом в Вет­хом За­ве­те. Но Еле­азар со­гла­сил­ся луч­ше уме­реть слав­ной му­че­ни­че­ской смер­тью за за­кон Бо­жий, неже­ли со­хра­нить через его на­ру­ше­ние бес­чест­ную и про­гнев­ля­ю­щую Бо­га жизнь. Во вре­мя ве­ли­ких му­че­ний, ко­гда от ран свя­щен­ник Бо­жий уже при­бли­жал­ся к смер­ти, он, за­сто­нав, ска­зал: «Гос­по­ду, име­ю­ще­му со­вер­шен­ное ве­де­ние, из­вест­но, что я, имея воз­мож­ность из­ба­вить­ся от смер­ти, при­ни­маю же­сто­кие стра­да­ния и охот­но терп­лю их по стра­ху пе­ред Бо­гом».

Бы­ли схва­че­ны и семь уче­ни­ков свя­то­го Еле­аза­ра, бра­тья Мак­ка­веи Авим, Ан­то­нин, Гу­рий, Еле­азар, Ев­се­вон, Алим и Мар­келл, и с ни­ми их мать Со­ло­мо­ния. Их при­ве­ли к без­за­кон­но­му ца­рю и так­же ста­ли при­нуж­дать есть недоз­во­лен­ную пи­щу. То­гда один из них, от­ве­чая за всех, ска­зал: «Мы го­то­вы луч­ше уме­реть, чем пре­сту­пить за­ко­ны». Царь при­ка­зал от­ре­зать ему язык, со­драть с те­ла ко­жу и от­сечь ру­ки и но­ги на ви­ду у про­чих бра­тьев и ма­те­ри. Ли­шен­но­го всех чле­нов, но еще ды­ша­ще­го юно­шу бро­си­ли на огром­ную рас­ка­лен­ную ско­во­ро­ду. Ко­гда умер пер­вый, вы­ве­ли на по­ру­га­ние вто­ро­го, и он при­нял му­че­ние та­ким же об­ра­зом. Уже при по­след­нем из­ды­ха­нии он ска­зал: «Ты, му­чи­тель, ли­ша­ешь нас на­сто­я­щей жиз­ни, но Царь ми­ра вос­кре­сит нас, умер­ших за Его за­ко­ны, для жиз­ни веч­ной». Ко­гда му­чи­ли тре­тье­го и хо­те­ли ему от­ре­зать язык, он тот­час вы­ста­вил его, неустра­ши­мо про­тя­нув и ру­ки, и му­же­ствен­но ска­зал: «От Бо­га я по­лу­чил их, и за за­ко­ны Его не жа­лею их, и от Него на­де­юсь опять по­лу­чить их». Да­же му­чи­те­ли бы­ли изум­ле­ны та­ким му­же­ством юно­ши. По­том слав­ную му­че­ни­че­скую кон­чи­ну при­ня­ли еще трое бра­тьев Мак­ка­ве­ев. Седь­мо­му же, са­мо­му млад­ше­му, мать их, свя­тая Со­ло­мо­ния, ска­за­ла: «Умо­ляю те­бя, ди­тя мое, по­смот­ри на небо и зем­лю и по­знай, что все со­тво­рил Бог из ни­че­го и что так про­изо­шел и род че­ло­ве­че­ский. Не стра­шись это­го убий­цы, но будь до­стой­ным бра­тьев тво­их и при­ми смерть, чтобы я по ми­ло­сти Бо­жи­ей опять при­об­ре­ла те­бя с бра­тья­ми тво­и­ми». По­сле сы­но­вей скон­ча­лась и мать, ра­дост­но бла­го­да­ря Бо­га за то, что она са­ма и де­ти по­ло­жи­ли ду­ши за за­кон Гос­по­да Все­дер­жи­те­ля.

См. так­же: "Стра­да­ние свя­тых вет­хо­за­вет­ных му­че­ни­ков Еле­аза­ра свя­щен­ни­ка, се­ми бра­тьев Мак­ка­ве­ев, ма­те­ри их Со­ло­мо­нии и иных с ни­ми" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.

Жития семи мучеников Маккавеев, матери их, мученицы Соломонии (Саломии) и учителя их, мученика Елеазара

В 166 г. до Р. X. жил в Иудее некто Еле­азар, свя­щен­ник и за­ко­но­учи­тель, уже до­стиг­ший ста­ро­сти, но весь­ма бла­го­об­раз­ный ви­дом, слав­ный сво­ею муд­ро­стью и бла­го­че­сти­ем. Его при­ве­ли к му­чи­те­лю и ста­ли за­став­лять есть сви­ное мя­со, что бы­ло стро­го за­пре­ще­но Бо­гом в Вет­хом За­ве­те. Но Еле­азар со­гла­сил­ся луч­ше уме­реть слав­ной му­че­ни­че­ской смер­тью за за­кон Бо­жий, неже­ли со­хра­нить через его на­ру­ше­ние бес­чест­ную и про­гнев­ля­ю­щую Бо­га жизнь. Во вре­мя ве­ли­ких му­че­ний, ко­гда от ран свя­щен­ник Бо­жий уже при­бли­жал­ся к смер­ти, он, за­сто­нав, ска­зал: «Гос­по­ду, име­ю­ще­му со­вер­шен­ное ве­де­ние, из­вест­но, что я, имея воз­мож­ность из­ба­вить­ся от смер­ти, при­ни­маю же­сто­кие стра­да­ния и охот­но терп­лю их по стра­ху пе­ред Бо­гом».

Бы­ли схва­че­ны и семь уче­ни­ков свя­то­го Еле­аза­ра, бра­тья Мак­ка­веи Авим, Ан­то­нин, Гу­рий, Еле­азар, Ев­се­вон, Алим и Мар­келл, и с ни­ми их мать Со­ло­мо­ния. Их при­ве­ли к без­за­кон­но­му ца­рю и так­же ста­ли при­нуж­дать есть недоз­во­лен­ную пи­щу. То­гда один из них, от­ве­чая за всех, ска­зал: «Мы го­то­вы луч­ше уме­реть, чем пре­сту­пить за­ко­ны». Царь при­ка­зал от­ре­зать ему язык, со­драть с те­ла ко­жу и от­сечь ру­ки и но­ги на ви­ду у про­чих бра­тьев и ма­те­ри. Ли­шен­но­го всех чле­нов, но еще ды­ша­ще­го юно­шу бро­си­ли на огром­ную рас­ка­лен­ную ско­во­ро­ду. Ко­гда умер пер­вый, вы­ве­ли на по­ру­га­ние вто­ро­го, и он при­нял му­че­ние та­ким же об­ра­зом. Уже при по­след­нем из­ды­ха­нии он ска­зал: «Ты, му­чи­тель, ли­ша­ешь нас на­сто­я­щей жиз­ни, но Царь ми­ра вос­кре­сит нас, умер­ших за Его за­ко­ны, для жиз­ни веч­ной». Ко­гда му­чи­ли тре­тье­го и хо­те­ли ему от­ре­зать язык, он тот­час вы­ста­вил его, неустра­ши­мо про­тя­нув и ру­ки, и му­же­ствен­но ска­зал: «От Бо­га я по­лу­чил их, и за за­ко­ны Его не жа­лею их, и от Него на­де­юсь опять по­лу­чить их». Да­же му­чи­те­ли бы­ли изум­ле­ны та­ким му­же­ством юно­ши. По­том слав­ную му­че­ни­че­скую кон­чи­ну при­ня­ли еще трое бра­тьев Мак­ка­ве­ев. Седь­мо­му же, са­мо­му млад­ше­му, мать их, свя­тая Со­ло­мо­ния, ска­за­ла: «Умо­ляю те­бя, ди­тя мое, по­смот­ри на небо и зем­лю и по­знай, что все со­тво­рил Бог из ни­че­го и что так про­изо­шел и род че­ло­ве­че­ский. Не стра­шись это­го убий­цы, но будь до­стой­ным бра­тьев тво­их и при­ми смерть, чтобы я по ми­ло­сти Бо­жи­ей опять при­об­ре­ла те­бя с бра­тья­ми тво­и­ми». По­сле сы­но­вей скон­ча­лась и мать, ра­дост­но бла­го­да­ря Бо­га за то, что она са­ма и де­ти по­ло­жи­ли ду­ши за за­кон Гос­по­да Все­дер­жи­те­ля.

См. так­же: "Стра­да­ние свя­тых вет­хо­за­вет­ных му­че­ни­ков Еле­аза­ра свя­щен­ни­ка, се­ми бра­тьев Мак­ка­ве­ев, ма­те­ри их Со­ло­мо­нии и иных с ни­ми" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.

Жития семи мучеников Маккавеев, матери их, мученицы Соломонии (Саломии) и учителя их, мученика Елеазара

В 166 г. до Р. X. жил в Иудее некто Еле­азар, свя­щен­ник и за­ко­но­учи­тель, уже до­стиг­ший ста­ро­сти, но весь­ма бла­го­об­раз­ный ви­дом, слав­ный сво­ею муд­ро­стью и бла­го­че­сти­ем. Его при­ве­ли к му­чи­те­лю и ста­ли за­став­лять есть сви­ное мя­со, что бы­ло стро­го за­пре­ще­но Бо­гом в Вет­хом За­ве­те. Но Еле­азар со­гла­сил­ся луч­ше уме­реть слав­ной му­че­ни­че­ской смер­тью за за­кон Бо­жий, неже­ли со­хра­нить через его на­ру­ше­ние бес­чест­ную и про­гнев­ля­ю­щую Бо­га жизнь. Во вре­мя ве­ли­ких му­че­ний, ко­гда от ран свя­щен­ник Бо­жий уже при­бли­жал­ся к смер­ти, он, за­сто­нав, ска­зал: «Гос­по­ду, име­ю­ще­му со­вер­шен­ное ве­де­ние, из­вест­но, что я, имея воз­мож­ность из­ба­вить­ся от смер­ти, при­ни­маю же­сто­кие стра­да­ния и охот­но терп­лю их по стра­ху пе­ред Бо­гом».

Бы­ли схва­че­ны и семь уче­ни­ков свя­то­го Еле­аза­ра, бра­тья Мак­ка­веи Авим, Ан­то­нин, Гу­рий, Еле­азар, Ев­се­вон, Алим и Мар­келл, и с ни­ми их мать Со­ло­мо­ния. Их при­ве­ли к без­за­кон­но­му ца­рю и так­же ста­ли при­нуж­дать есть недоз­во­лен­ную пи­щу. То­гда один из них, от­ве­чая за всех, ска­зал: «Мы го­то­вы луч­ше уме­реть, чем пре­сту­пить за­ко­ны». Царь при­ка­зал от­ре­зать ему язык, со­драть с те­ла ко­жу и от­сечь ру­ки и но­ги на ви­ду у про­чих бра­тьев и ма­те­ри. Ли­шен­но­го всех чле­нов, но еще ды­ша­ще­го юно­шу бро­си­ли на огром­ную рас­ка­лен­ную ско­во­ро­ду. Ко­гда умер пер­вый, вы­ве­ли на по­ру­га­ние вто­ро­го, и он при­нял му­че­ние та­ким же об­ра­зом. Уже при по­след­нем из­ды­ха­нии он ска­зал: «Ты, му­чи­тель, ли­ша­ешь нас на­сто­я­щей жиз­ни, но Царь ми­ра вос­кре­сит нас, умер­ших за Его за­ко­ны, для жиз­ни веч­ной». Ко­гда му­чи­ли тре­тье­го и хо­те­ли ему от­ре­зать язык, он тот­час вы­ста­вил его, неустра­ши­мо про­тя­нув и ру­ки, и му­же­ствен­но ска­зал: «От Бо­га я по­лу­чил их, и за за­ко­ны Его не жа­лею их, и от Него на­де­юсь опять по­лу­чить их». Да­же му­чи­те­ли бы­ли изум­ле­ны та­ким му­же­ством юно­ши. По­том слав­ную му­че­ни­че­скую кон­чи­ну при­ня­ли еще трое бра­тьев Мак­ка­ве­ев. Седь­мо­му же, са­мо­му млад­ше­му, мать их, свя­тая Со­ло­мо­ния, ска­за­ла: «Умо­ляю те­бя, ди­тя мое, по­смот­ри на небо и зем­лю и по­знай, что все со­тво­рил Бог из ни­че­го и что так про­изо­шел и род че­ло­ве­че­ский. Не стра­шись это­го убий­цы, но будь до­стой­ным бра­тьев тво­их и при­ми смерть, чтобы я по ми­ло­сти Бо­жи­ей опять при­об­ре­ла те­бя с бра­тья­ми тво­и­ми». По­сле сы­но­вей скон­ча­лась и мать, ра­дост­но бла­го­да­ря Бо­га за то, что она са­ма и де­ти по­ло­жи­ли ду­ши за за­кон Гос­по­да Все­дер­жи­те­ля.

См. так­же: "Стра­да­ние свя­тых вет­хо­за­вет­ных му­че­ни­ков Еле­аза­ра свя­щен­ни­ка, се­ми бра­тьев Мак­ка­ве­ев, ма­те­ри их Со­ло­мо­нии и иных с ни­ми" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.