Канон на успение святой праведной Анны, матери Пресвятой Богородицы
Припев: Свята́я прáведная ма́ти Áнно, моли́ Бо́га о на́с.
Память: 07 августа (25 июля ст. ст.)
Глас 4.
Пе́снь 1.
Ирмо́с: Отве́рзу уста́ моя́, и напо́лнятся Ду́ха, и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, и явлю́ся, све́тло торжеству́я, и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.
Согреше́ний проще́ние, и злы́х избавле́ние, и жития́ исправле́ние ны́не ми́ испроси́, твою́ светоно́сную па́мять почита́ющему дне́сь, А́нно всехва́льная.
Живо́т ро́ждшую боголе́пно родила́ еси́, те́мже к присножи́зненней жи́зни преста́вилася еси́, наслажда́ющися ра́дости неизглаго́ланныя и Све́та невече́рняго, А́нно богозва́нная.
Благода́ть Боже́ственная к ра́дости преста́ви, без се́мене ю́же роди́ Дщи́ сея́ Чи́стая, и предстои́т со мно́гим дерзнове́нием, Го́сподеви моля́щися спасти́ся все́м.
Пра́ведно и преподо́бно пожи́вши, всехва́льная, к Пра́ведному Го́споду ны́не преста́вилася еси́ ра́доватися с пра́ведными, и́же от ве́ка, те́мже, соше́дшеся, тя́ ве́рою почита́ем.
Богоро́дичен: Из Тебе́ на́м возсия́ Со́лнце пра́ведное, и всю́ озари́ богоразу́мием зе́млю, и разори́ мглу́ неразу́мия, Чи́стая, Всенепоро́чная, и Всеблаже́нная.
Пе́снь 3.
Ирмо́с: Не му́дростию, и си́лою, и бога́тством хва́лимся, но Тобо́ю, О́тчею ипоста́сною Му́дростию, Христе́: не́сть бо свя́т, па́че Тебе́, Человеколю́бче.
Заче́ншую Содержа́щаго вся́ зачала́ еси́ и родила́ еси́ па́че сло́ва Христа́ ро́ждшую, те́мже твое́ успе́ние, А́нно, почита́ем.
С похвала́ми соверша́ется сла́вная па́мять твоя́, я́ко родила́ еси́ на́м хвале́ний превы́шшую, чи́стую Богома́терь, А́нно богоприя́тная.
Я́коже со́лнце с луно́ю, А́нне совокупля́яся, сла́вный Иоаки́м, де́вства зарю́ ражда́ет, Ея́же ра́ди Божества́ луча́ просия́.
Го́ру Боже́ственную из чре́сл твои́х родила́ еси́ и к гора́м мы́сленным и рая́ селе́нием, А́нно, премину́ла еси́, богоблаже́нная.
Богоро́дичен: Тя́ Предста́тельницу тве́рдую, Богороди́тельнице, стяжа́хом, упова́ние на Тя́ возложи́вше, спаса́емся и, к Тебе́ бо прибега́юще, огражда́емся.
Седа́лен, гла́с 8.
Ма́тере Влады́ки и Творца́ ма́ти была́ еси́, А́нно всехва́льная, Того́ повеле́ния при́сно храня́щи, сего́ ра́ди, уме́рши, к жи́зни безсме́ртней преста́вилася еси́ вои́стинну и к Све́ту невече́рнему. Те́мже светоно́сную и святу́ю твою́ па́мять соверша́ем, ду́хом просвеща́еми всегда́, и согла́сно вопие́м ти́: моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние дарова́ти чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.
Пе́снь 4.
Ирмо́с: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́ во о́блаце ле́гце, прии́де Иису́с Пребоже́ственный, Нетле́нною Дла́нию и спасе́ зову́щия: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.
Я́же в зако́не пи́саная, поуча́ющися, соверши́ла еси́ и Законода́вца Ма́тере ма́ти была́ еси́, те́мже тебе́ вся́ тва́рь по до́лгу ны́не сотворя́ет твою́ ра́достно па́мять.
Блаже́нное чре́во твое́ вои́стинну, носи́вшее Све́т ми́ра вну́трь во чре́ве носи́вшую, и сосца́ твоя́ кра́сная, я́ко дои́вшая дои́вшую, А́нно, Христа́, Пита́теля на́шего.
Я́ко пожи́вши непоро́чно, Ю́же непоро́чно родила́ еси́, Богоро́дицу Отрокови́цу, Сло́во О́тчее породи́вшую, и к Нему́ со сла́вою всели́лася еси́, обожена́ честны́ми вои́стинну прича́стии.
Богоро́дичен: Де́вы чре́во — сто́г, я́коже на гумне́, вои́стинну яви́ся, кла́с неде́ланен иму́щи, и́мже пита́ется вся́кое естество́, зову́щее: Всеси́льне, сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.
Пе́снь 5.
Ирмо́с: Нечести́вии не у́зрят сла́вы Твоея́, Христе́, но мы́ Тя́, Единоро́дне, Оте́ческия сла́вы Сия́ние Божества́, от но́щи у́тренююще, воспева́ем Тя́, Человеколю́бче.
Не́бо родила́ еси́ на земли́ вои́стинну, ро́ждшую небесе́ Творца́, дне́сь тя́ преставля́юща к небе́сным со сла́вою, А́нно пресла́вная.
С невеще́ственными чи́нми невеще́ственным умо́м лику́еши ра́достно, исполня́ема сия́ния Богатода́вца, но на́с помина́й, ве́рою хва́лящих тя́.
От ко́рене Иессе́ева прозя́бшая я́ве, благоцвету́щий же́зл, Чи́стую, израсти́ла еси́, сла́вная, израсти́вшую цве́т неувяда́ющий, Иису́са, Изба́вителя на́шего.
Богоро́дичен: К Тебе́ прибега́ю еди́ней держа́вней, ве́рных покро́ву, на Тя́ наде́жду возлага́ю спасе́ния моего́, Пресвята́я Влады́чице Богоро́дице, не пре́зри мене́.
Пе́снь 6.
Ирмо́с: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди, Це́рковь вопие́т Ти́, от бесо́вския кро́ве очи́щшися, ра́ди ми́лости от ре́бр Твои́х исте́кшею кро́вию.
Го́спода Иису́са Бо́га пра́отцы, Иоаки́м же и А́нна, пра́вдою укра́шени, по достоя́нию в пе́снех да восхва́лятся дне́сь.
Вся́ческих похва́л А́нна превзы́де, я́ко вся́кия похвалы́ превозше́дшую родила́ е́сть, сего́ ра́ди в ли́це пра́ведных водворя́ется.
Светоно́сия и све́тлости испо́лнена па́мять твоя́, сия́ния же в ми́ре спаси́тельная испуща́ющи, целому́дренная А́нно, дарова́ний вся́ческих испо́лни.
Ру́чку, ма́нну боже́ственную вмести́вшую, во чре́ве носи́ла еси́, А́нно, и, с Не́ю ны́не на небесе́х живу́щи, о все́х мо́лишися, прехва́льная.
Богоро́дичен: От А́нны ми́рови родила́ся еси́, Цари́це, все́х Царя́ ро́ждшая, и, де́вствующи по рождестве́, херуви́м превы́шши, Пренепоро́чная.
Конда́к, гла́с 2.
Прароди́телей Христо́вых па́мять пра́зднуем, те́х ве́рно прося́ще по́мощи изба́витися все́м от вся́кия ско́рби, зову́щим: Бо́г на́ш с на́ми, си́х прославле́й, я́коже благоволи́.
И́кос:
Проро́чески сни́демся вси́ досто́йно пе́ти прама́тере Христо́вы блаже́нное преставле́ние: дне́сь бо от вре́менныя преста́вися жи́зни, на небесе́х с ра́достию ше́ствие творя́щи, ра́дуется, я́ко су́щи ма́ти и́стинныя су́щия Богоро́дицы, и взыва́ет ве́рно: вели́чит душа́ моя́ Го́спода, я́ко роди́х Сего́ Ма́терь на земли́, и́же Сию́ прославле́й, я́коже благоволи́.
Пе́снь 7.
Ирмо́с: Спасы́й во огни́ авраа́мския Твоя́ о́троки и халде́и уби́в, я́же Пра́вда пра́ведно уловля́ше, препе́тый Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.
Я́ко жи́зни и́стинныя, А́нно, Ма́терь ро́ждши, к жи́зни и́стинней преста́вилася еси́ ко све́ту, взыва́ющи: препе́тый Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.
Я́же Ма́тери Изба́вителя ма́ти су́щи, А́нно, от земли́ к небеси́, доброде́тельми укра́шена, востече́, во хвале́нии зову́щи: Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.
К несконча́емей жи́зни, к простра́нней широте́ ра́йския пи́щи, к невече́рнему све́ту отшла́ еси́, богоно́сице, зову́щи: Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.
Испещре́на доброде́тельми, добро́тою Боже́ственных дарова́ний укра́шена, к Бо́гу преложи́ся, непреста́нно зову́щи: препе́тый Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.
Богоро́дичен: Укра́шена добро́тами доброде́телей, кра́снаго па́че сыно́в челове́ческих родила́ еси́ Сло́во, Пренепоро́чная, кра́сными ле́потами украша́ющаго Тебе́ песносло́вящих.
Пе́снь 8.
Ирмо́с: О́троки благочести́выя в пещи́ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ е́сть, тогда́ у́бо образу́емое, ны́не же де́йствуемое, вселе́нную всю́ воздвиза́ет пе́ти Тебе́: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.
Ма́ти еди́ныя Богоро́дицы, я́же непло́ды пре́жде, ны́не же прама́ти Христо́ва, я́коже непло́дства, си́це и ме́ртвости, совле́кши оде́жду, во стране́ живу́щих вопие́т: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.
Христо́с тебе́ две́ри вы́шния отве́рзе, ра́достно тя́ прия́т, я́ко две́рь родила́ еси́, е́юже Са́м про́йде и затворе́ну яви́ по исхожде́нии, богому́драя достойнопе́тая А́нно, те́мже тя́ почита́ем, ве́рнии, во ве́ки.
Свя́то житие́ сконча́вши, Святы́я Присноде́вы ма́ти была́ еси́, Я́же Пресвято́е Сло́во породи́, освяще́ние и избавле́ние на́м подаю́ща, богому́драя и досточу́дная А́нно, те́мже тя́ пое́м при́сно, ве́рнии, во ве́ки.
Богоро́дичен: Мно́гими мя́ содержи́ма беда́ми и бу́рею грехо́вною бе́дствующаго, ко приста́нищу невла́емому дыха́нии Ду́ха, Богороди́тельнице Влады́чице, ны́не наста́ви: приста́нище бо еси́ христиа́н. Те́мже Тя́ пое́м во вся́ ве́ки.
Пе́снь 9.
Ирмо́с: Е́ва у́бо неду́гом преслуша́ния кля́тву всели́ла е́сть, Ты́ же, Де́во Богоро́дице, прозябе́нием чревоноше́ния ми́рови благослове́ние процвела́ еси́. Те́м Тя́ вси́ велича́ем.
От земли́ чре́ва твоего́ вои́стинну роди́ся земля́ свята́я, неде́ланен кла́с прозя́бши безсе́менно, ми́рови Пита́теля и Го́спода, тебе́ к пи́щи неиждива́емой, А́нно, прему́дро преста́вльшаго.
Па́мять твоя́ дне́сь на́м возсия́, со́лнца светле́йши, сия́нием бога́тых даро́в на́с просвеща́ющи, всечестна́я, и мра́к страсте́й изыма́ющи, ю́же соверша́ющих сохрани́.
Боже́ственный на́с Иоаки́м и А́нна богому́драя и всесла́вная, супру́г честны́й и светоно́сный, созыва́ют боже́ственне весели́тися си́х пра́здником, его́же уясни́ Светода́вец все́х Госпо́дь.
Богоро́дичен: Мари́е Госпоже́ все́х, вся́кими мя́ порабоще́на согреше́нии ны́не свободи́: Сама́ бо Свободи́теля родила́ еси́ все́х, рабо́ты на́с изба́вльшаго грехо́вныя, Боже́ственным манове́нием.
Свети́лен.
Достодо́лжно воспое́м богозва́нную А́нну: Богоро́дицу бо та́ Де́ву Мари́ю ро́ждши па́че наде́жды, сро́дница по пло́ти Христа́, Изба́вителя на́шего, яви́ся, сию́ боголе́пно прие́мшаго дне́сь в вы́шних, о на́с моля́щуюся и о умире́нии ми́ра.
Богоро́дичен: Не́бо ро́ждши, А́нно, но́вое, Мари́ю, Е́юже возсия́ сла́вы Со́лнце, дне́сь от земли́ к небе́сным прехо́диши, Христу́ сра́дующися, пресла́вная.
Пѣ́снь а҃.
І҆рмо́съ: Ѿве́рзꙋ ᲂу҆ста̀ моѧ̑, и҆ напо́лнѧтсѧ дх҃а, и҆ сло́во ѿры́гнꙋ цр҃и́цѣ мт҃ри, и҆ ꙗ҆влю́сѧ, свѣ́тлѡ торжествꙋ́ѧ, и҆ воспою̀, ра́дꙋѧсѧ тоѧ̀ чꙋдеса̀.
Согрѣше́нїй проще́нїе, и҆ ѕлы́хъ и҆збавле́нїе, и҆ житїѧ̀ и҆справле́нїе ны́нѣ мѝ и҆спросѝ, твою̀ свѣтоно́снꙋю па́мѧть почита́ющемꙋ дне́сь, а҆́нно всехва́льнаѧ.
Живо́тъ ро́ждшꙋю, бг҃олѣ́пнѡ родила̀ є҆сѝ: тѣ́мже къ присножи́зненнѣй жи́зни преста́виласѧ є҆сѝ, наслажда́ющисѧ ра́дости неизглаго́ланныѧ, и҆ свѣ́та невече́рнѧгѡ, а҆́нно бг҃озва́ннаѧ.
Благода́ть бжⷭ҇твеннаѧ къ ра́дости преста́ви, безъ сѣ́мене ю҆́же родѝ дщѝ сеѧ̀, чи́стаѧ, и҆ предстои́тъ со мно́гимъ дерзнове́нїемъ, гдⷭ҇еви молѧ́щисѧ, спасти́сѧ всѣ̑мъ.
Пра́веднѡ и҆ прпⷣбнѡ пожи́вши, всехва́льнаѧ, къ пра́ведномꙋ гдⷭ҇ꙋ ны́нѣ преста́виласѧ є҆сѝ, ра́доватисѧ съ пра́ведными и҆̀же ѿ вѣ́ка: тѣ́мже соше́дшесѧ тѧ̀ вѣ́рою почита́емъ.
Бг҃оро́диченъ: И҆зъ тебє̀ на́мъ возсїѧ̀ сл҃нце пра́ведное, и҆ всю̀ ѡ҆зарѝ бг҃оразꙋ́мїемъ зе́млю, и҆ разорѝ мглꙋ̀ неразꙋ́мїѧ, чⷭ҇таѧ, всенепоро́чнаѧ и҆ всебл҃же́ннаѧ.
Пѣ́снь г҃.
І҆рмо́съ: Не мꙋ́дростїю, и҆ си́лою, и҆ бога́тствомъ хва́лимсѧ: но тобо́ю ѻ҆́ч҃ею ѵ҆поста́сною мꙋ́дростїю, хрⷭ҇тѐ: нѣ́сть бо свѧ́тъ, па́че тебє̀, чл҃вѣколю́бче.
Заче́ншꙋю содержа́щаго всѧ̑ зачала̀ є҆сѝ, и҆ родила̀ є҆сѝ па́че сло́ва хрⷭ҇та̀ ро́ждшꙋю: тѣ́мже твоѐ ᲂу҆спе́нїе, а҆́нно, почита́емъ.
Съ похвала́ми соверша́етсѧ сла́внаѧ па́мѧть твоѧ̀, ꙗ҆́кѡ родила̀ є҆сѝ на́мъ хвале́нїй превы́шшꙋю, чⷭ҇тꙋю бг҃ома́терь, а҆́нно бг҃опрїѧ́тнаѧ.
Ꙗ҆́коже со́лнце съ лꙋно́ю а҆́ннѣ совокꙋплѧ́ѧсѧ сла́вный і҆ѡакі́мъ, дѣ́вства зарю̀ ражда́етъ: є҆ѧ́же ра́ди бж҃ества̀ лꙋча̀ просїѧ̀.
Го́рꙋ бжⷭ҇твеннꙋю и҆зъ чре́слъ твои́хъ родила̀ є҆сѝ, и҆ къ гора́мъ мы́слєннымъ, и҆ раѧ̀ селе́нїємъ, а҆́нно, преминꙋ́ла є҆сѝ, бг҃облаже́ннаѧ.
Бг҃оро́диченъ: Тѧ̀ предста́тельницꙋ тве́рдꙋю, бг҃ороди́тельнице, стѧжа́хомъ, ᲂу҆пова́нїе на тѧ̀ возложи́вше спаса́емсѧ, и҆ къ тебѣ́ бо прибѣга́юще ѡ҆гражда́емсѧ.
Сѣда́ленъ, гла́съ и҃:
Мт҃ре влⷣки и҆ творца̀ ма́ти была̀ є҆сѝ, а҆́нно всехва́льнаѧ, тогѡ̀ повелѣ̑нїѧ при́снѡ хранѧ́щи: сегѡ̀ ра́ди ᲂу҆ме́рши, къ жи́зни безсме́ртнѣй преста́виласѧ є҆сѝ вои́стиннꙋ, и҆ къ свѣ́тꙋ невече́рнемꙋ. тѣ́мже свѣтоно́снꙋю и҆ свѧтꙋ́ю твою̀ па́мѧть соверша́емъ, дꙋ́хомъ просвѣща́еми всегда̀, и҆ согла́снѡ вопїе́мъ тѝ: молѝ хрⷭ҇та̀ бг҃а, грѣхѡ́въ ѡ҆ставле́нїе дарова́ти, чтꙋ́щымъ любо́вїю свѧтꙋ́ю па́мѧть твою̀.
Пѣ́снь д҃.
І҆рмо́съ: Сѣдѧ́й въ сла́вѣ на прⷭ҇то́лѣ бжⷭ҇тва̀, во ѻ҆́блацѣ ле́гцѣ прїи́де і҆и҃съ пребжⷭ҇твенный, нетлѣ́нною дла́нїю, и҆ спасѐ зовꙋ́щыѧ: сла́ва, хрⷭ҇тѐ, си́лѣ твое́й.
Ꙗ҆́же въ зако́нѣ пи̑санаѧ поꙋча́ющисѧ соверши́ла є҆сѝ, и҆ законода́вца мт҃ре ма́ти была̀ є҆сѝ: тѣ́мже тебѣ̀ всѧ̀ тва́рь по до́лгꙋ ны́нѣ сотворѧ́етъ твою̀ ра́достнѡ па́мѧть.
Блаже́нное чре́во твоѐ вои́стиннꙋ, носи́вшее свѣ́тъ мі́ра внꙋ́трь во чре́вѣ носи́вшꙋю, и҆ сосца̀ твоѧ̀ кра̑снаѧ, ꙗ҆́кѡ дои́вшаѧ дои́вшꙋю, а҆́нно, хрⷭ҇та̀, пита́телѧ на́шего.
Ꙗ҆́кѡ пожи́вши непоро́чнѡ, ю҆́же непоро́чнѡ родила̀ є҆сѝ бцⷣꙋ ѻ҆трокови́цꙋ, сло́во ѻ҆́ч҃ее породи́вшꙋю: и҆ къ немꙋ̀ со сла́вою всели́ласѧ є҆сѝ, ѡ҆божена̀ честны́ми вои́стиннꙋ прича́стїи.
Бг҃оро́диченъ: Дв҃ы чре́во сто́гъ, ꙗ҆́коже на гꙋмнѣ̀ вои́стиннꙋ ꙗ҆ви́сѧ, кла́съ недѣ́ланенъ и҆мꙋ́щи, и҆́мже пита́етсѧ всѧ́кое є҆стество̀, зовꙋ́щее: всеси́льне, сла́ва, хрⷭ҇тѐ, си́лѣ твое́й.
Пѣ́снь є҃.
І҆рмо́съ: Нечести́вїи не ᲂу҆́зрѧтъ сла́вы, твоеѧ̀, хрⷭ҇тѐ, но мы̀ тѧ̀, є҆диноро́дне, ѻ҆ч҃ескїѧ сла́вы сїѧ́нїе бжⷭ҇тва̀, ѿ но́щи ᲂу҆́тренююще, воспѣва́емъ тѧ̀, чл҃вѣколю́бче.
Не́бо родила̀ є҆сѝ на землѝ вои́стиннꙋ, ро́ждшꙋю нб҃сѐ творца̀, дне́сь тѧ̀ преставлѧ́юща къ небє́снымъ со сла́вою, а҆́нно пресла́внаѧ.
Съ невеще́ственными чи́нми, невеще́ственнымъ ᲂу҆мо́мъ, ликꙋ́еши ра́достнѡ, и҆сполнѧ́ема сїѧ́нїѧ богатода́вца: но на́съ помина́й, вѣ́рою хва́лѧщихъ тѧ̀.
Ѿ ко́рене і҆ессе́ева прозѧ́бшаѧ ꙗ҆́вѣ, благоцвѣтꙋ́щїй же́злъ чⷭ҇тꙋю и҆зрасти́ла є҆сѝ, сла́внаѧ, и҆зрасти́вшꙋю цвѣ́тъ неꙋвѧда́ющїй, і҆и҃са, и҆зба́вителѧ на́шего.
Бг҃оро́диченъ: Къ тебѣ̀ прибѣга́ю є҆ди́нѣй держа́внѣй, вѣ́рныхъ покро́вꙋ, на тѧ̀ наде́ждꙋ возлага́ю спасе́нїѧ моегѡ̀, прест҃а́ѧ влⷣчце бцⷣе, не пре́зри менє̀.
Пѣ́снь ѕ҃.
І҆рмо́съ: Пожрꙋ́ ти со гла́сомъ хвале́нїѧ, гдⷭ҇и, цр҃ковь вопїе́тъ тѝ, ѿ бѣсо́вскїѧ кро́ве ѡ҆чи́щшисѧ, ра́ди ми́лости, ѿ ре́бръ твои́хъ и҆сте́кшею кро́вїю.
Гдⷭ҇а і҆и҃са бг҃а пра́ѻтцы, і҆ѡакі́мъ же и҆ а҆́нна, пра́вдою ᲂу҆кра́шени, по достоѧ́нїю въ пѣ́снехъ да восхва́лѧтсѧ дне́сь.
Всѧ́ческихъ похва́лъ а҆́нна превзы́де ꙗ҆́кѡ всѧ́кїѧ похвалы̀ превозше́дшꙋю родила̀ є҆́сть: сегѡ̀ ра́ди въ ли́цѣ пра́ведныхъ водворѧ́етсѧ.
Свѣтоно́сїѧ и҆ свѣ́тлости и҆спо́лнена па́мѧть твоѧ̀: сїѧ̑нїѧ же въ мі́рѣ спаси́тєльнаѧ и҆спꙋща́ющи, цѣломꙋ́дреннаѧ а҆́нно, дарова́нїй всѧ́ческихъ и҆спо́лни.
Рꙋ́чкꙋ, ма́ннꙋ бжⷭ҇твеннꙋю вмѣсти́вшꙋю, во чре́вѣ носи́ла є҆сѝ, а҆́нно, и҆ съ не́ю ны́нѣ на нб҃сѣ́хъ живꙋ́щи, ѡ҆ всѣ́хъ мо́лишисѧ, прехва́льнаѧ.
Бг҃оро́диченъ: Ѿ а҆́нны мі́рови родила́сѧ є҆сѝ, цр҃и́це, всѣ́хъ цр҃ѧ̀ ро́ждшаѧ, и҆ дѣ́вствꙋющи по ржⷭ҇твѣ̀, херꙋві̑мъ превы́шши, пренепоро́чнаѧ.
Конда́къ, гла́съ в҃.
Прароди́телей хрⷭ҇то́выхъ па́мѧть пра́зднꙋемъ, тѣ́хъ вѣ́рнѡ просѧ́ще по́мощи, и҆зба́витисѧ всѣ̑мъ ѿ всѧ́кїѧ ско́рби, зовꙋ́щымъ: бг҃ъ на́шъ съ на́ми, си́хъ прославле́й, ꙗ҆́коже благоволѝ.
І҆́косъ:
Проро́чески сни́демсѧ всѝ, досто́йнѡ пѣ́ти прама́тере хрⷭ҇то́вы блаже́нное преставле́нїе: дне́сь бо ѿ вре́менныѧ преста́висѧ жи́зни, на нб҃сѣ́хъ съ ра́достїю ше́ствїе творѧ́щи ра́дꙋетсѧ, ꙗ҆́кѡ сꙋ́щи ма́ти и҆́стинныѧ сꙋ́щїѧ бцⷣы, и҆ взыва́етъ вѣ́рнѡ: вели́читъ дꙋша̀ моѧ̀ гдⷭ҇а, ꙗ҆́кѡ роди́хъ сегѡ̀ мт҃рь на землѝ, и҆́же сїю̀ прославле́й, ꙗ҆́коже благоволѝ.
Пѣ́снь з҃.
І҆рмо́съ: Спасы́й во ѻ҆гнѝ а҆враа̑мскїѧ твоѧ̑ ѻ҆́троки, и҆ халдє́и ᲂу҆би́въ, ꙗ҆̀же пра́вда пра́веднѡ ᲂу҆ловлѧ́ше: препѣ́тый гдⷭ҇и, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.
Ꙗ҆́кѡ жи́зни и҆́стинныѧ, а҆́нно, мт҃рь ро́ждши, къ жи́зни и҆́стиннѣй преста́виласѧ є҆сѝ ко свѣ́тꙋ, взыва́ющи: препѣ́тый гдⷭ҇и, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.
Ꙗ҆́же мт҃ри и҆зба́вителѧ, ма́ти сꙋ́щи, а҆́нно, ѿ землѝ къ небесѝ добродѣ́тельми ᲂу҆кра́шена востечѐ, во хвале́нїи зовꙋ́щи: бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.
Къ несконча́емѣй жи́зни, къ простра́ннѣй широтѣ̀ ра́йскїѧ пи́щи, къ невече́рнемꙋ свѣ́тꙋ ѿшла̀ є҆сѝ, бг҃оно́сице, зовꙋ́щи: бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.
И҆спещре́на добродѣ́тельми, добро́тою бжⷭ҇твенныхъ дарова́нїй ᲂу҆кра́шена, къ бг҃ꙋ преложи́сѧ, непреста́ннѡ зовꙋ́щи: препѣ́тый гдⷭ҇и, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.
Бг҃оро́диченъ: Оу҆кра́шена добро́тами добродѣ́телей, кра́снаго па́че сынѡ́въ человѣ́ческихъ родила̀ є҆сѝ, сло́во, пренепоро́чнаѧ, кра́сными лѣ́потами ᲂу҆краша́ющаго тебѐ пѣсносло́вѧщихъ.
Пѣ́снь и҃.
І҆рмо́съ: Ѻ҆́троки бл҃гочести̑выѧ въ пещѝ ржⷭ҇тво̀ бг҃оро́дичо спасло̀ є҆́сть, тогда̀ ᲂу҆́бѡ ѡ҆бразꙋ́емое, ны́нѣ же дѣ́йствꙋемое, вселе́ннꙋю всю̀ воздвиза́етъ пѣ́ти тебѣ̀: гдⷭ҇а по́йте, дѣла̀, и҆ превозноси́те є҆го̀ во всѧ̑ вѣ́ки.
Мт҃и є҆ди́ныѧ бцⷣы, ꙗ҆́же непло́ды пре́жде, ны́нѣ же прама́ти хрⷭ҇то́ва, ꙗ҆́коже непло́дства, си́це и҆ ме́ртвости совле́кши ѻ҆де́ждꙋ, во странѣ̀ живꙋ́щихъ вопїе́тъ: гдⷭ҇а по́йте дѣла̀ и҆ превозноси́те є҆го̀ во всѧ̑ вѣ́ки.
Хрⷭ҇то́съ тебѣ̀ двє́ри вы́шнїѧ ѿве́рзе, ра́достнѡ тѧ̀ прїѧ́тъ: ꙗ҆́кѡ две́рь родила̀ є҆сѝ, є҆́юже са́мъ про́йде, и҆ затворе́нꙋ ꙗ҆вѝ по и҆схожде́нїи, бг҃омꙋ́драѧ, достойнопѣ́таѧ а҆́нно: тѣ́мже тѧ̀ почита́емъ вѣ́рнїи во вѣ́ки.
Свѧ́тѡ житїѐ сконча́вши, ст҃ы́ѧ приснодѣ́вы мт҃и была̀ є҆сѝ, ꙗ҆́же прест҃о́е сло́во породѝ, ѡ҆свѧще́нїе и҆ и҆збавле́нїе на́мъ подаю́ща, бг҃омꙋ́драѧ и҆ досточꙋ́днаѧ а҆́нно: тѣ́мже тѧ̀ пое́мъ при́снѡ вѣ́рнїи во вѣ́ки.
Бг҃оро́диченъ: Мно́гими мѧ̀ содержи́ма бѣда́ми, и҆ бꙋ́рею грѣхо́вною бѣ́дствꙋющаго, ко приста́нищꙋ невла́емомꙋ дыха́нїи дх҃а, бг҃ороди́тельнице влⷣчце, ны́нѣ наста́ви: приста́нище бо є҆сѝ хрⷭ҇тїа́нъ. тѣ́мже тѧ̀ пое́мъ во всѧ̑ вѣ́ки.
Пѣ́снь ѳ҃.
І҆рмо́съ: Є҆́ѵа ᲂу҆́бѡ недꙋ́гомъ преслꙋша́нїѧ клѧ́твꙋ всели́ла є҆́сть: ты́ же, дв҃о бцⷣе, прозѧбе́нїемъ чревоноше́нїѧ, мі́рови бл҃гослове́нїе процвѣла̀ є҆сѝ: тѣ́мъ тѧ̀ всѝ велича́емъ.
Ѿ землѝ чре́ва твоегѡ̀ вои́стиннꙋ роди́сѧ землѧ̀ ст҃а́ѧ, недѣ́ланенъ кла́съ прозѧ́бши безсѣ́меннѡ, мі́рови пита́телѧ и҆ гдⷭ҇а, тебѐ къ пи́щи неиждива́емой, а҆́нно, премꙋ́дрѡ преста́вльшагѡ.
Па́мѧть твоѧ̀ дне́сь на́мъ возсїѧ̀, со́лнца свѣтлѣ́йши, сїѧ́нїемъ бога́тыхъ дарѡ́въ, на́съ просвѣща́ющи, всечестна́ѧ, и҆ мра́къ страсте́й и҆з̾има́ющи: ю҆́же соверша́ющихъ сохранѝ.
Бжⷭ҇твенный на́съ і҆ѡакі́мъ и҆ а҆́нна бг҃омꙋ́драѧ и҆ всесла́внаѧ, сꙋпрꙋ́гъ честны́й и҆ свѣтоно́сный, созыва́ютъ бжⷭ҇твеннѣ весели́тисѧ си́хъ пра́здникомъ: є҆го́же ᲂу҆ѧснѝ свѣтода́вецъ всѣ́хъ гдⷭ҇ь.
Бг҃оро́диченъ: Марі́е, гпⷭ҇жѐ всѣ́хъ, всѧ́кими мѧ̀ порабоще́на согрѣше́нїи, ны́нѣ свободѝ: сама́ бо свободи́телѧ родила̀ є҆сѝ всѣ́хъ, рабо́ты на́съ и҆зба́вльшаго грѣхо́вныѧ, бжⷭ҇твеннымъ манове́нїемъ.
Свѣти́ленъ.
Достодо́лжнѡ воспое́мъ бг҃озва́ннꙋю а҆́ннꙋ: бцⷣꙋ бо та̀ дв҃ꙋ марі́ю ро́ждши па́че наде́жды, сро́дница по пло́ти хрⷭ҇та̀ и҆зба́вителѧ на́шегѡ ꙗ҆ви́сѧ, сїю̀ бг҃олѣ́пнѡ прїе́мшагѡ дне́сь въ вы́шнихъ, ѡ҆ на́съ молѧ́щꙋюсѧ и҆ ѡ҆ ᲂу҆мире́нїи мі́ра.
Бг҃оро́диченъ: Нб҃о ро́ждши, а҆́нно, но́вое, марі́ю, є҆́юже возсїѧ̀ сла́вы сл҃нце: дне́сь ѿ землѝ къ нбⷭ҇нымъ прехо́диши, хрⷭ҇тꙋ̀ сра́дꙋющисѧ, пресла́внаѧ.
Праведная Анна была дочерью Матфана и по отцу была из колена Левина, а по матери – из колена Иудина. Святой праведный Иоаким, ее муж, сын Варпафира, был потомком царя Давида, которому Бог обещал, что от семени его потомков родится Спаситель мира. Супруги жили в Назарете Галилейском. Они не имели детей до глубокой старости и всю жизнь скорбели об этом. Им приходилось переносить презрение и насмешки, так как в то время бесчадие считалось позором. Но они никогда не роптали и только горячо молились Богу, смиренно уповая на Его Волю.
Однажды, во время большого праздника, дары, которые праведный Иоаким взял в Иерусалим для принесения их Богу, не были приняты священником Рувимом, который считал, что бездетный муж недостоин приносить жертву Богу. Это очень опечалило старца, и он, считая себя самым грешным из людей, решил не возвращаться домой, а поселиться в одиночестве в пустынном месте. Его праведная супруга Анна, узнав, какому унижению подвергся ее муж, стала в посте и молитве скорбно просить Бога о даровании ей ребенка. В пустынном уединении и постничестве о том же просил Бога и праведный Иоаким. И молитва святых супругов была услышана: им обоим Ангел возвестил о том, что родится у них Дочь, Которую благословит весь род человеческий.
По повелению Небесного Вестника, праведные Иоаким и Анна встретились в Иерусалиме, где, по обетованию Божию, у них и родилась Дочь, нареченная Марией. Святой Иоаким преставился через несколько лет по введении во храм Благословенной своей Дочери, в 80-летнем возрасте. Святая Анна скончалась 79-ти лет, через два года после него, проведя их при храме, рядом с Дочерью.
При святом благоверном царе Иустиниане (527–565) в Девтере был выстроен в ее честь храм, а император Иустиниан II (685–695; 705–711) обновил ее храм, потому что праведная Анна явилась его беременной супруге; в то же время тело ее и мафорий (покрывало) были перенесены в Константинополь.