Канон на поклонение честным веригам святого апостола Петра
Припев: Святы́й апо́столе Пе́тре, моли́ Бо́га о на́с.
Память: 29 января (16 января ст. ст.)
Глас 4.
Пе́снь 1.
Ирмо́с: Ли́цы изра́ильтестии, невла́жными стопа́ми по́нт Чермны́й и вла́жную глубину́ прогна́вше, вса́дники триста́ты враги́ ви́дяще в не́й погруже́ны, с весе́лием поя́ху: пои́м Бо́гу на́шему, я́ко просла́вися.
Торжеству́ет, лику́ющи, вся́ Христо́ва Це́рковь ду́хом, благохва́лящи тя́ ве́рою и твоя́, апо́столе первопресто́льне, облобыза́ющи вери́ги честны́я от любве́, я́же носи́л еси́ свя́зан, связу́я мучи́теля.
Из глубины́ пре́лести ловя́, Пе́тре, челове́ки, я́ко ры́бы, приве́л еси́ тебе́ Избра́вшему от ры́барей и́стинно в верхо́внаго все́х ученико́в. Сего́ ра́ди вери́ги, я́же носи́л еси́, облобыза́ем.
Основа́нием ве́ры все́х ду́ши ве́рных назда́л еси́ и, хра́мы пре́лести, Пе́тре, низложи́в, созда́л еси́ Це́ркви, тя́ велегла́сно чту́щия всегда́ и вери́ги, я́же носи́л еси́.
Богоро́дичен: Ору́жия вся́ льсти́ваго врага́, Пречи́стая Де́во, соверше́нно оскуде́ша, отне́леже копие́м уязви́ся в Твою́ утро́бу нескве́рную всели́вшееся Сло́во. Его́же сладча́йшим ны́не уязви́тися жела́нием се́рдцу моему́, молю́ Тя́.
Пе́снь 3.
Ирмо́с: Лу́к си́льных изнемо́же, и немощству́ющии препоя́сашася си́лою, сего́ ра́ди утверди́ся в Го́споде се́рдце мое́.
Ве́сь Све́ту соединя́яся чисте́йшему, Того́ Боже́ственными причаще́нии, све́т яви́лся еси́ вторы́й, Пе́тре, озаря́ющий ду́ши на́ша.
Зако́ны Христо́вы утверди́л еси́ и пребеззако́ннующия благозако́нию научи́л еси́, я́ко апо́столов верхо́вный, я́ко догма́тов основа́ние недви́жимо.
Язы́ком свяще́нным пропове́дал еси́ Бо́га, пострада́вшаго и на Кресте́ распе́ншагося. Сего́ ра́ди, Пе́тре, почита́ем связа́вшия тя́ вери́ги.
Богоро́дичен: Стоя́ше да́же до Тебе́ сме́рть неодержи́маго стремле́ния: Ты́ бо родила́ еси́ Исто́чник безсме́ртия, Богоро́дице Ма́ти Де́во.
Конда́к, гла́с 2.
Ка́мень Христо́с ка́меня ве́ры прославля́ет све́тло, ученико́в первопресто́льника: созыва́ет бо вся́ пра́здновати, Пе́тре, чудеси́ твоея́ честны́я вери́ги и подае́т согреше́ний проще́ние.
Седа́лен, гла́с 4.
Я́ко верхо́внаго му́дрых апо́столов и я́ко ключаря́ небе́снаго Ца́рствия восхваля́ем ве́рою тя́, апо́столе, и облобыза́ем чи́стою со́вестию, Пе́тре, я́же носи́л еси́, я́ко злоде́й, вери́ги, злоде́йства разруша́я вра́жия, от ни́хже изба́витися на́м помоли́ся.
Сла́ва, и ны́не, богоро́дичен: Херуви́мов и серафи́мов превы́шши, небесе́ же и земли́ простра́ннейши и ви́димыя тва́ри и неви́димыя яви́лася еси́ преиму́щи неразсу́дным разсужде́нием: Его́же бо простра́нствия небеса́ не вмеща́ют, во Твое́й утро́бе вмести́ла еси́, Чи́стая, Его́же моли́ спасти́ся рабо́м Твои́м.
Крестобогоро́дичен: Из Безнача́льнаго Отца́ Рожде́ннаго, напосле́док Тя́ пло́тию Ро́ждшая, на Кресте́ ви́сяща зря́щи, Христе́, — увы́ Мне́, любе́знейший Иису́се! — вопия́ше, — ка́ко сла́вимый я́ко Бо́г от а́нгелов, от беззако́нных ны́не челове́ков, Сы́не, хотя́, распина́ешися? Пою́ Тя́, Долготерпели́ве.
Пе́снь 4.
Ирмо́с: Любве́ ра́ди, Ще́дре, Твоего́ о́браза, на Кресте́ Твое́м ста́л еси́, и раста́яшася язы́цы: Ты́ бо еси́, Человеколю́бче, кре́пость моя́ и хвале́ние.
Вити́йствуя Влады́ки вели́чия, непокори́вых евре́ев сердца́ к ве́ре обрати́л еси́ боже́ственней, я́ко основа́ние ве́ры.
Ше́ствия твоя́ позна́на бы́ша на вода́х преоби́льною любо́вию Ходи́вшаго верху́ си́х, Пе́тре, и стези́ тебе́ боже́ственныя Сказа́вшаго.
Врачевство́ иму́ще неду́гов всеразли́чных, боже́ственныя вери́ги твоя́, блаже́нне, сия́ облобыза́ем ве́рою, тя́ почита́юще.
Богоро́дичен: Я́ко в пала́ту простра́нную, все́лься Ца́рь все́х во святу́ю Твою́ утро́бу, яви́ся воплоща́емь, Всенепоро́чная Влады́чице.
Пе́снь 5.
Ирмо́с: Просвеще́ние Твое́, Го́споди, низпосли́ на́м и от мглы́ прегреше́ний разреши́ ны́, Бла́же, Тво́й ми́р да́руяй.
Отцу́ Собезнача́льнаго пропове́дал еси́ Сы́на открове́нием, всехва́льне, Боже́ственным и блаже́нства сподо́бился еси́ блаже́ннаго из у́ст.
Егда́ све́т узре́л еси́, возсия́вший на Фаво́ре, со́лнечныя покрыва́ющий лучи́, све́том су́щим от Све́та озари́лся еси́, Пе́тре, и ве́рныя просвети́л еси́.
Ме́ртва тридне́вновавша пропове́дал еси́ Христа́, Его́же ра́ди вери́ги носи́л еси́, Пе́тре. И́мже поклони́тися сподо́бившеся, благоче́стно тя́ чти́м.
Богоро́дичен: Отягоще́ннаго, Пречи́стая, бре́менем мно́гих грехо́в, облегчи́ мя́ ны́не носи́ти и́го, укрепля́ющи, Христо́во легча́йшее.
Пе́снь 6.
Ирмо́с: Возопи́, прообразу́я погребе́ние тридне́вное, проро́к Ио́на, в ки́те моля́ся: от тли́ изба́ви мя́, Иису́се, Царю́ си́л.
Стремгла́вное пресла́вно претерпе́л еси́ распя́тие, угото́вил еси́ к небе́сней стези́ но́ги твоя́, е́юже на́с ходи́ти, учениче́ Христо́в, укрепи́.
Всели́лся еси́ в жи́знь живу́щих и, вя́жемь ея́ ра́ди, у́зы велиа́ра сокруши́л еси́, связа́вшаго тя́. Сего́ ра́ди чти́м твоя́ вери́ги.
Моли́ Влады́ку, всеблаже́нне, тва́ри, низпосла́ти очище́ние, и ми́р, и ми́лость сла́вящим тя́, я́ко Того́ учени́к и́скреннейший.
Богоро́дичен: Умерщвле́ния ко́жных ри́з совлече́ся пра́отец: Зижди́тель бо в того́ облачи́тся от Твои́х крове́й, воплоти́вся па́че сло́ва, Всенепоро́чная.
Конда́к, гла́с 2.
Верхо́внаго и пе́рваго апо́столов, И́стины боже́ственнаго ученика́, Петра́ вели́каго восхва́лим и того́ ве́рою целу́ем вери́ги, прегреше́ний разреше́ние прие́млюще.
И́кос:
Сла́внаго и вели́каго Госпо́дня ученика́ досто́йно ки́й язы́к челове́ков похвали́ти возмо́жет? Его́же бо благосло́вне Боже́ственное Сло́во ублажи́, ки́й у́м восхва́лит? Оба́че, е́же кто́ по си́ле стя́жет, до́лжно е́сть Бо́гу приноси́ти, сие́ же и сотвори́ти покуша́юся. Но, о празднолю́бцы, благоче́стно первопресто́льнаго пе́сньми увенча́им, прегреше́ний разреше́ние прие́млюще.
Пе́снь 7.
Ирмо́с: Авраа́мстии иногда́ в Вавило́не о́троцы пе́щный пла́мень попра́ша, пе́сньми взыва́юще: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Три́жды отве́рглся еси́ Христа́, те́мже вопроше́нием трикра́тным исцеля́ет твое́ согреше́ние, Пе́тре пресла́вне, и утвержде́ние показу́ет мно́гих коле́блющихся.
Я́ко у́зник Христо́в, сладча́йшим жела́нием у́зам разли́чным приобщи́лся еси́, те́мже и твои́м вери́гам, разреша́ющим стра́сти, Пе́тре, ве́рою покланя́емся.
Но́щь глубо́кую лю́таго многобо́жия реши́ши, вселе́нную проходя́, я́коже велича́йшее со́лнце, Пе́тре, Христо́в самови́дче, апо́столов сла́ва.
Сла́ва Христу́ бы́л еси́, Сего́ твои́ми удесы́ просла́вил еси́, Пе́тре пресла́вне. Те́мже тя́ сла́вим и связа́вшим тя́ вери́гам покланя́емся.
Богоро́дичен: Соше́дый на зе́млю, я́ко до́ждь, Де́во, богоразу́мием всю́ напои́ зе́млю и показа́ Тя́ а́нгелов все́х, Чи́стая, честне́йшую.
Пе́снь 8.
Ирмо́с: Изба́вителю все́х Всеси́льне, посреде́ пла́мене благоче́ствовавшия, снизше́д, ороси́л еси́ и научи́л еси́ пе́ти: вся́ дела́, благослови́те, по́йте Го́спода.
Земледе́льствуя сердца́, Пе́тре, жесто́кая, благопло́днейшая сия́ соверши́л еси́ Де́лателю тва́ри, ключи́ тебе́ боже́ственныя преда́вшему вяза́ти же и реши́ти согреше́ния.
Блажи́м тя́, Пе́тре, всегда́ и твоя́ целу́ем вери́ги, я́же, я́ко злоде́й, носи́л еси́, убива́я зло́бы нача́льника и связу́я у́зами твои́ми, апо́столе.
Неукло́нным твои́м ка́менем, Пе́тре, ве́ры соблюда́я Це́ркве исполне́ние, от среды́ собла́зны отжени́, Пе́тре, и ми́рное испроси́ се́й, блаже́нне, устрое́ние.
У́зами и стра́стию пречи́стою Связа́вшаго а́д и сме́рть све́тло пропове́дал еси́, сего́ ра́ди, всеблаже́нне, вери́ги твоя́ целу́юще, освяща́емся.
Тро́ичен: Я́коже чи́ни го́рнии, возопии́м трисвяты́ми гла́сы, Всевино́внаго Отца́ ны́не сла́вяще, и Сы́на, и Ду́ха, еди́но Существо́, еди́ну Си́лу и еди́но Де́йство.
Богоро́дичен: Мы́сленный Тя́ све́щник преднаписа́ проро́к, боже́ственную свещу́, Богороди́тельнице, нося́щий, просве́щшу пе́рвее омраче́нныя мно́гими зо́л омраче́ньми.
Пе́снь 9.
Ирмо́с: Рождество́ Твое́ нетле́нно яви́ся: Бо́г из боку́ Твое́ю про́йде, я́ко Плотоно́сец яви́ся на земли́ и с челове́ки поживе́. Тя́, Богоро́дице, те́м вси́ велича́ем.
Ви́дети сподо́бился еси́ да́льная, ве́рно наде́емая тебе́, Пе́тре, и трудо́в по́чести от Бо́га Человеколю́бца, ра́дуяся, прие́млеши, Его́же пло́тию твое́ю стра́сть Боже́ственную изобрази́л еси́.
Я́ко боже́ственный ключа́рь Ца́рствия, сего́ отве́рзи вхо́ды ве́рно тя́ чту́щим на земли́ и честны́я твоя́ целу́ющим вери́ги, Пе́тре, и́миже свя́зан, носи́л еси́.
С Сы́ном сы́й на Фаво́ре, гла́са Оте́ческаго, Сего́ явля́юща, сподо́бился еси́ услы́шати: Боже́ственным бо Ду́хом, Пе́тре, твое́ се́рдце очища́емо пресла́вно озари́ся.
На́м, любо́вию тя́ чту́щим и вери́ги твоя́ целу́ющим, и́миже, Пе́тре, связа́лся еси́, очище́ние, и долго́в испроси́ разреше́ние, и Ца́рствия небе́снаго наслажде́ние.
Богоро́дичен: Све́та жили́ще была́ еси́, те́мже Све́том наста́ви мя́, Отрокови́це, омраче́на все́ми вра́жиими искуше́ньми, я́ко да ве́рою Тя́, Всечи́стая, велича́ю, Ма́ти Де́во.
Свети́лен.
Вери́гами свя́зана страсте́й мя́, окая́ннаго, разреши́, блаже́нне, я́коже иногда́ вери́ги разреши́ а́нгел Бо́жий и от темни́цы изве́д пресла́вно заключе́на тя́ в не́й, апо́столов верхо́вниче, блаже́ннейше Пе́тре.
Богоро́дичен: Де́во Всенепоро́чная, Ты́ позна́лася еси́ я́ко Ма́ти, я́ко Бо́га же и Челове́ка па́че естества́ ро́ждши, и спасе́ние бы́сть Рожде́ние Твое́ пою́щим любо́вию: сла́ва подоба́ет, и че́сть, и поклоне́ние Тро́ице Непристу́пней и Боже́ственней.
Пѣ́снь а҃.
І҆рмо́съ: Ли́цы і҆и҃льтестїи невла́жными стопа́ми по́нтъ чермны́й, и҆ вла́жнꙋю глꙋбинꙋ̀ прогна́вше, вса́дники трїста́ты врагѝ ви́дѧще въ не́й погрꙋжє́ны, съ весе́лїемъ поѧ́хꙋ: пои́мъ бг҃ꙋ на́шемꙋ, ꙗ҆́кѡ просла́висѧ.
Торжествꙋ́етъ ликꙋ́ющи всѧ̀ хрⷭ҇то́ва цр҃ковь дх҃омъ, благохва́лѧщи тѧ̀ вѣ́рою: и҆ твоѧ̑, а҆пⷭ҇ле первопресто́льне, ѡ҆блобыза́ющи вери̑ги честны̑ѧ ѿ любвѐ, ꙗ҆̀же носи́лъ є҆сѝ свѧ́занъ, свѧзꙋ́ѧ мꙋчи́телѧ.
И҆з̾ глꙋбины̀ пре́лести ловѧ̀, пе́тре, человѣ́ки, ꙗ҆́кѡ ры̑бы приве́лъ є҆сѝ тебѐ и҆збра́вшемꙋ ѿ ры́барей, и҆́стиннѡ въ верхо́внаго всѣ́хъ ᲂу҆ченикѡ́въ: сегѡ̀ ра́ди вери̑ги, ꙗ҆̀же носи́лъ є҆сѝ, ѡ҆блобыза́емъ.
Ѡ҆снова́нїемъ вѣ́ры всѣ́хъ дꙋ́шы вѣ́рныхъ назда́лъ є҆сѝ: и҆ хра́мы пре́лести, пе́тре, низложи́въ, созда́лъ є҆сѝ цр҃кви, тѧ̀ велегла́снѡ чтꙋ́щыѧ всегда̀, и҆ вери̑ги, ꙗ҆̀же носи́лъ є҆сѝ.
Бг҃оро́диченъ: Ѻ҆рꙋ̑жїѧ всѧ̑ льсти́вагѡ врага̀, пречⷭ҇таѧ дв҃о, соверше́ннѡ ѡ҆скꙋдѣ́ша, ѿне́лѣже копїе́мъ ᲂу҆ѧзви́сѧ, въ твою̀ ᲂу҆тро́бꙋ нескве́рнꙋю всели́вшеесѧ сло́во. Є҆гѡ́же сладча́йшимъ ны́нѣ ᲂу҆ѧзви́тисѧ жела́нїемъ се́рдцꙋ моемꙋ̀, молю́ тѧ.
Пѣ́снь г҃.
І҆рмо́съ: Лꙋ́къ си́льныхъ и҆знемо́же, и҆ немощствꙋ́ющїи препоѧ́сашасѧ си́лою: сегѡ̀ ра́ди ᲂу҆тверди́сѧ въ гдⷭ҇ѣ се́рдце моѐ.
Ве́сь свѣ́тꙋ соединѧ́ѧсѧ чистѣ́йшемꙋ, тогѡ̀ бжⷭ҇твенными причащє́нїи, свѣ́тъ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ вторы́й, пе́тре, ѡ҆зарѧ́ющїй дꙋ́шы на́шѧ.
Зако́ны хрⷭ҇тѡ́вы ᲂу҆тверди́лъ є҆сѝ, и҆ пребеззако́ннꙋющыѧ благозако́нїю наꙋчи́лъ є҆сѝ, ꙗ҆́кѡ а҆по́столѡвъ верхо́вный, ꙗ҆́кѡ догма́тѡвъ ѡ҆снова́нїе недви́жимо.
Ѧ҆зы́комъ свѧще́ннымъ проповѣ́далъ є҆сѝ бг҃а пострада́вшаго, и҆ на крⷭ҇тѣ̀ распе́ншагосѧ: сегѡ̀ ра́ди, пе́тре, почита́емъ свѧза́вшыѧ тѧ̀ вери̑ги.
Бг҃оро́диченъ: Стоѧ́ше да́же до тебє̀ сме́рть неѡдержи́магѡ стремле́нїѧ: ты́ бо родила̀ є҆сѝ и҆сто́чникъ безсме́ртїѧ, бцⷣе мт҃и дв҃о.
Конда́къ, гла́съ в҃.
Ка́мень хрⷭ҇то́съ, ка́менѧ вѣ́ры прославлѧ́етъ свѣ́тлѡ, ᲂу҆ченикѡ́въ первопресто́льника: созыва́етъ бо всѧ̑ пра́здновати, пе́тре, чꙋдесѝ твоеѧ̀ честны́ѧ вери̑ги, и҆ подае́тъ согрѣше́нїй проще́нїе.
Сѣда́ленъ, гла́съ д҃.
Ꙗ҆́кѡ верхо́внаго мꙋ́дрыхъ а҆пⷭ҇лѡвъ, и҆ ꙗ҆́кѡ ключарѧ̀ нбⷭ҇нагѡ црⷭ҇твїѧ восхвалѧ́емъ вѣ́рою тѧ̀, а҆пⷭ҇толе, и҆ ѡ҆блобыза́емъ чи́стою со́вѣстїю, пе́тре, ꙗ҆̀же носи́лъ є҆сѝ, ꙗ҆́кѡ ѕлодѣ́й, вери̑ги, ѕлодѣ̑йства разрꙋша́ѧ вра̑жїѧ: ѿ ни́хже и҆зба́витисѧ на́мъ помоли́сѧ.
Сла́ва, и҆ ны́нѣ, бг҃оро́диченъ: Херꙋві́мѡвъ и҆ серафі́мѡвъ превы́шши, нб҃се́ же и҆ землѝ простра́ннѣйши, и҆ ви́димыѧ тва́ри и҆ неви́димыѧ ꙗ҆ви́ласѧ є҆сѝ преимꙋ́щи неразсꙋ́днымъ разсꙋжде́нїемъ: є҆гѡ́же бо простра́нствїѧ нб҃са̀ не вмѣща́ютъ, во твое́й ᲂу҆тро́бѣ вмѣсти́ла є҆сѝ, чⷭ҇таѧ: є҆го́же молѝ спасти́сѧ рабѡ́мъ твои̑мъ.
Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: И҆зъ безнача́льнагѡ ѻ҆ц҃а̀ рожде́ннаго, напослѣ́докъ тѧ̀ пло́тїю ро́ждшаѧ, на крⷭ҇тѣ̀ ви́сѧща зрѧ́щи, хрⷭ҇тѐ, ᲂу҆вы̀ мнѣ̀, любе́знѣйшїй і҆и҃се, вопїѧ́ше: ка́кѡ сла́вимый ꙗ҆́кѡ бг҃ъ ѿ а҆́гг҃лѡвъ, ѿ беззако́нныхъ ны́нѣ человѣ́кѡвъ, сн҃е, хотѧ̀, распина́ешисѧ; пою́ тѧ, долготерпѣли́ве.
Пѣ́снь д҃.
І҆рмо́съ: Любвѐ ра́ди, ще́дре, твоегѡ̀ ѻ҆́браза, на крестѣ̀ твое́мъ ста́лъ є҆сѝ, и҆ раста́ѧшасѧ ꙗ҆зы́цы: ты́ бо є҆сѝ, чл҃вѣколю́бче, крѣ́пость моѧ̀ и҆ хвале́нїе.
Виті́йствꙋѧ влⷣки вели̑чїѧ, непокори́выхъ є҆вре́євъ сердца̀ къ вѣ́рѣ ѡ҆брати́лъ є҆сѝ бжⷭ҇твеннѣй, ꙗ҆́кѡ ѡ҆снова́нїе вѣ́ры.
Шє́ствїѧ твоѧ̑ позна̑на бы́ша на вода́хъ, преѻби́льною любо́вїю, ходи́вшагѡ верхꙋ̀ си́хъ, пе́тре, и҆ стєзѝ тебѣ̀ бж҃е́ствєнныѧ сказа́вшагѡ.
Врачевство̀ и҆мꙋ́ще недꙋ́гѡвъ всеразли́чныхъ, бж҃е́ствєнныѧ вери̑ги твоѧ̑, блаже́нне: сїѧ̑ ѡ҆блобыза́емъ вѣ́рою, тѧ̀ почита́юще.
Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́кѡ въ пала́тꙋ простра́ннꙋю все́льсѧ цр҃ь всѣ́хъ, во ст҃ꙋ́ю твою̀ ᲂу҆тро́бꙋ, ꙗ҆ви́сѧ воплоща́емь, всенепоро́чнаѧ влⷣчце.
Пѣ́снь є҃.
І҆рмо́съ: Просвѣще́нїе твоѐ, гдⷭ҇и, низпослѝ на́мъ, и҆ ѿ мглы̀ прегрѣше́нїй разрѣши́ ны, бл҃же, тво́й ми́ръ да́рꙋѧй.
Ѻ҆ц҃ꙋ̀ собезнача́льнаго, проповѣ́далъ є҆сѝ сн҃а, ѿкрове́нїемъ, всехва́льне, бж҃е́ственнымъ, и҆ бл҃же́нства сподо́билсѧ є҆сѝ бл҃же́ннагѡ и҆зъ ᲂу҆́стъ.
Є҆гда̀ свѣ́тъ ᲂу҆зрѣ́лъ є҆сѝ возсїѧ́вшїй на ѳавѡ́рѣ, со́лнєчныѧ покрыва́ющїй лꙋчы̀, свѣ́томъ сꙋ́щимъ ѿ свѣ́та ѡ҆зари́лсѧ є҆сѝ, пе́тре, и҆ вѣ̑рныѧ просвѣти́лъ є҆сѝ.
Ме́ртва тридне́вновавша проповѣ́далъ є҆сѝ хрⷭ҇та̀, є҆гѡ́же ра́ди вери̑ги носи́лъ є҆сѝ, пе́тре: и҆̀мже поклони́тисѧ сподо́бившесѧ, бл҃гоче́стнѡ тѧ̀ чти́мъ.
Бг҃оро́диченъ: Ѡ҆тѧгоще́ннаго, пречⷭ҇таѧ, бре́менемъ мно́гихъ грѣхѡ́въ, ѡ҆блегчи́ мѧ ны́нѣ носи́ти и҆́го ᲂу҆крѣплѧ́ющи хрⷭ҇то́во легча́йшее.
Пѣ́снь ѕ҃.
І҆рмо́съ: Возопѝ, проѡбразꙋ́ѧ погребе́нїе тридне́вное, прⷪ҇ро́къ і҆ѡ́на, въ ки́тѣ молѧ́сѧ: ѿ тлѝ и҆зба́ви мѧ̀, і҆и҃се, цр҃ю̀ си́лъ.
Стремгла́вное пресла́внѡ претерпѣ́лъ є҆сѝ распѧ́тїе, ᲂу҆гото́вилъ є҆сѝ къ нбⷭ҇нѣй стезѝ но́ги твоѧ̑: є҆́юже на́съ ходи́ти, ᲂу҆ченичѐ хрⷭ҇то́въ, ᲂу҆крѣпѝ.
Всели́лсѧ є҆сѝ въ жи́знь живꙋ́щихъ, и҆ вѧ́жемь є҆ѧ̀ ра́ди, ᲂу҆́зы велїа́ра сокрꙋши́лъ є҆сѝ, свѧза́вшагѡ тѧ̀: сегѡ̀ ра́ди чти́мъ твоѧ̑ вери̑ги.
Молѝ влⷣкꙋ, всеблаже́нне, тва́ри, низпосла́ти ѡ҆чище́нїе, и҆ ми́ръ и҆ ми́лость сла́вѧщымъ тѧ̀, ꙗ҆́кѡ тогѡ̀ ᲂу҆чени́къ и҆́скреннѣйшїй.
Бг҃оро́диченъ: Оу҆мерщвле́нїѧ ко́жныхъ ри́зъ совлече́сѧ пра́ѻц҃ъ: зижди́тель бо, въ того̀ ѡ҆блачи́тсѧ ѿ твои́хъ крове́й, воплоти́всѧ па́че сло́ва, всенепоро́чнаѧ.
Конда́къ, гла́съ в҃.
Верхо́внаго и҆ пе́рваго а҆пⷭ҇толѡвъ, и҆́стины бжⷭ҇твеннаго ᲂу҆ченика̀, петра̀ вели́каго восхва́лимъ, и҆ тогѡ̀ вѣ́рою цѣлꙋ́емъ вери̑ги, прегрѣше́нїй разрѣше́нїе прїе́млюще.
І҆́косъ:
Сла́внаго и҆ вели́каго гдⷭ҇нѧ ᲂу҆ченика̀, досто́йнѡ кі́й ѧ҆зы́къ человѣ́кѡвъ похвали́ти возмо́жетъ; є҆го́же бо благосло́внѣ бжⷭ҇твенное сло́во ᲂу҆блажѝ, кі́й ᲂу҆́мъ восхва́литъ; ѻ҆ба́че є҆́же кто̀ по си́лѣ стѧ́жетъ, до́лжно є҆́сть бг҃ꙋ приноси́ти, сїе́ же и҆ сотвори́ти покꙋша́юсѧ: но ѽ празднолю́бцы! бл҃гоче́стнѡ первопресто́льнаго пѣ́сньми ᲂу҆вѣнча́имъ, прегрѣше́нїй разрѣше́нїе прїе́млюще.
Пѣ́снь з҃.
І҆рмо́съ: А҆враа́мстїи и҆ногда̀ въ вавѷлѡ́нѣ ѻ҆́троцы пе́щный пла́мень попра́ша, пѣ́сньми взыва́юще: ѻ҆ц҃ъ на́шихъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.
Три́жды ѿве́рглсѧ є҆сѝ хрⷭ҇та̀, тѣ́мже вопроше́нїемъ трикра́тнымъ и҆сцѣлѧ́етъ твоѐ согрѣше́нїе, пе́тре пресла́вне, и҆ ᲂу҆твержде́нїе показꙋ́етъ мно́гихъ коле́блющихсѧ.
Ꙗ҆́кѡ ᲂу҆́зникъ хрⷭ҇то́въ, сладча́йшимъ жела́нїемъ ᲂу҆́замъ разли̑чнымъ приѡбщи́лсѧ є҆сѝ: тѣ́мже и҆ твои̑мъ вери́гамъ, разрѣша́ющымъ стра̑сти, пе́тре, вѣ́рою покланѧ́емсѧ.
Но́щь глꙋбо́кꙋю лю́тагѡ многобо́жїѧ рѣши́ши, вселе́ннꙋю проходѧ̀, ꙗ҆́коже велича́йшее со́лнце, пе́тре, хрⷭ҇то́въ самови́дче, а҆пⷭ҇лѡвъ сла́ва.
Сла́ва хрⷭ҇тꙋ̀ бы́лъ є҆сѝ, сего̀ твои́ми ᲂу҆десы̀ просла́вилъ є҆сѝ, пе́тре пресла́вне. тѣ́мже тѧ̀ сла́вимъ, и҆ свѧза́вшымъ тѧ̀ вери́гамъ покланѧ́емсѧ.
Бг҃оро́диченъ: Соше́дый на зе́млю, ꙗ҆́кѡ до́ждь, дв҃о, бг҃оразꙋ́мїемъ всю̀ напоѝ зе́млю, и҆ показа́ тѧ а҆́гг҃лѡвъ всѣ́хъ, чⷭ҇таѧ, честнѣ́йшꙋю.
Пѣ́снь и҃.
І҆рмо́съ: И҆зба́вителю всѣ́хъ всеси́льне, посредѣ̀ пла́мене бл҃гоче́ствовавшыѧ, снизше́дъ ѡ҆роси́лъ є҆сѝ, и҆ наꙋчи́лъ є҆сѝ пѣ́ти: всѧ̑ дѣла̀, бл҃гослови́те, по́йте гдⷭ҇а.
Земледѣ́льствꙋѧ сердца̀, пе́тре, жестѡ́каѧ, благоплѡ́днѣйшаѧ сїѧ̑ соверши́лъ є҆сѝ, дѣ́лателю тва́ри, ключѝ тебѣ̀ бжⷭ҇твєнныѧ преда́вшемꙋ, вѧза́ти же и҆ рѣши́ти согрѣшє́нїѧ.
Бл҃жи́мъ тѧ̀, пе́тре, всегда̀, и҆ твоѧ̑ цѣлꙋ́емъ вери̑ги, ꙗ҆̀же ꙗ҆́кѡ ѕлодѣ́й носи́лъ є҆сѝ, ᲂу҆бива́ѧ ѕло́бы нача́льника, и҆ свѧзꙋ́ѧ ᲂу҆́зами твои́ми, а҆пⷭ҇ле.
Неꙋкло́ннымъ твои́мъ ка́менемъ, пе́тре, вѣ́ры, соблюда́ѧ цр҃кве и҆сполне́нїе, ѿ среды̀ собла́зны ѿженѝ, пе́тре, и҆ ми́рное и҆спросѝ се́й, бл҃же́нне, ᲂу҆строе́нїе.
Оу҆́зами и҆ стрⷭ҇тїю пречи́стою свѧза́вшаго а҆́дъ и҆ сме́рть, свѣ́тлѡ проповѣ́далъ є҆сѝ: сегѡ̀ ра́ди, всебл҃же́нне, вери̑ги твоѧ̑ цѣлꙋ́юще, ѡ҆свѧща́емсѧ.
Трⷪ҇ченъ: Ꙗ҆́коже чи́ни го́рнїи, возопїи́мъ трист҃ы́ми гла́сы, всевино́внаго ѻ҆ц҃а̀ ны́нѣ сла́вѧще, и҆ сн҃а и҆ дх҃а, є҆ди́но сꙋщество̀, є҆ди́нꙋ си́лꙋ и҆ є҆ди́но дѣ́йство.
Бг҃оро́диченъ: Мы́сленный тѧ̀ свѣ́щникъ преднаписа̀ прⷪ҇ро́къ, бж҃е́ственнꙋю свѣщꙋ̀, бг҃ороди́тельнице, носѧ́щїй, просвѣ́щшꙋ пе́рвѣе ѡ҆мрачє́нныѧ, мно́гими ѕѡ́лъ ѡ҆мраче́ньми.
Пѣ́снь ѳ҃.
І҆рмо́съ: Рождество̀ твоѐ нетлѣ́нно ꙗ҆ви́сѧ: бг҃ъ и҆зъ бокꙋ̀ твоє́ю про́йде, ꙗ҆́кѡ плотоно́сецъ ꙗ҆ви́сѧ на землѝ, и҆ съ человѣ́ки поживѐ. тѧ̀, бцⷣе, тѣ́мъ всѝ велича́емъ.
Ви́дѣти сподо́билсѧ є҆сѝ да̑льнаѧ, вѣ́рнѡ надѣ́ємаѧ тебѣ̀, пе́тре, и҆ трꙋдѡ́въ по́чєсти ѿ бг҃а человѣколю́бца, ра́дꙋѧсѧ прїе́млеши. Є҆гѡ́же пло́тїю твое́ю стрⷭ҇ть бж҃е́ственнꙋю и҆з̾ѡбрази́лъ є҆сѝ.
Ꙗ҆́кѡ бжⷭ҇твенный ключа́рь црⷭ҇твїѧ, сегѡ̀ ѿве́рзи вхо́ды вѣ́рнѡ тѧ̀ чтꙋ́щымъ на землѝ, и҆ честны̑ѧ твоѧ̑ цѣлꙋ́ющымъ вери̑ги, пе́тре, и҆́миже свѧ́занъ носи́лъ є҆сѝ.
Съ сн҃омъ сы́й на ѳавѡ́рѣ, гла́са ѻ҆ч҃ескагѡ сего̀ ꙗ҆влѧ́юща сподо́билсѧ є҆сѝ ᲂу҆слы́шати: бжⷭ҇твеннымъ бо дх҃омъ, пе́тре, твоѐ се́рдце ѡ҆чища́емо, пресла́внѡ ѡ҆зари́сѧ.
На́мъ, любо́вїю тѧ̀ чтꙋ́щымъ и҆ вери̑ги твоѧ̑ цѣлꙋ́ющымъ, и҆́миже, пе́тре, свѧза́лсѧ є҆сѝ, ѡ҆чище́нїе, и҆ долгѡ́въ и҆спросѝ разрѣше́нїе, и҆ црⷭ҇твїѧ нбⷭ҇нагѡ наслажде́нїе.
Бг҃оро́диченъ: Свѣ́та жили́ще была̀ є҆сѝ, тѣ́мже свѣ́томъ наста́ви мѧ̀, ѻ҆трокови́це, ѡ҆мраче́на всѣ́ми вра́жїими и҆скꙋше́ньми: ꙗ҆́кѡ да вѣ́рою тѧ̀, всечⷭ҇таѧ, велича́ю, мт҃и дв҃о.
Свѣти́ленъ.
Вери́гами свѧ́зана страсте́й мѧ̀ ѡ҆каѧ́ннаго, разрѣшѝ, блаже́нне, ꙗ҆́коже и҆ногда̀ вери̑ги разрѣшѝ а҆́гг҃лъ бж҃їй, и҆ ѿ темни́цы и҆зве́дъ пресла́внѡ заключе́на тѧ̀ въ не́й, а҆пⷭ҇толѡвъ верхо́вниче, бл҃же́ннѣйше пе́тре.
Бг҃оро́диченъ: Дв҃о всенепоро́чнаѧ, ты̀ позна́ласѧ є҆сѝ ꙗ҆́кѡ мт҃и, ꙗ҆́кѡ бг҃а же и҆ чл҃вѣ́ка па́че є҆стества̀ ро́ждши: и҆ спасе́нїе бы́сть рожде́нїе твоѐ пою́щымъ любо́вїю: сла́ва подоба́етъ, и҆ че́сть и҆ поклоне́нїе трⷪ҇цѣ непристꙋ́пнѣй и҆ бж҃е́ственнѣй.
Жизнь и труды апостолов – Святой апостол Петр
Апостол Петр, называвшийся прежде Симоном, был сыном рыбака Ионы из Вифсаиды Галилейской и братом апостола Андрея Первозванного, который и привел его ко Христу. Святой Петр был женат и имел дом в Капернауме. Призванный Христом Спасителем за рыбной ловлей на Геннисаретском озере, он всегда выражал особенную преданность и решительность, за что и удостоен был особенного приближения к Господу вместе с апостолами Иаковом и Иоанном Богословом.
Сильный и пламенный духом, он, естественно, занял влиятельное место в лике Христовых апостолов. Он первый решительно исповедал Господа Иисуса Христа Христом, то есть Мессией, и за что удостоился наименования Камень (Петр). На этом камне Петровой веры Господь обещал создать Церковь Свою, которую врата адовы не одолеют.
Свое троекратное отречение от Господа накануне Его распятия апостол Петр омыл горькими слезами раскаяния, вследствие чего после Своего воскресения Господь вновь восстановил его в апостольском достоинстве, троекратно, по числу отречений, поручив ему пасти ягнят и овец Своих. Согласно преданию, апостол Петр каждое утро при звуке петуха вспоминал свое малодушное отречение от Христа и начинал горько плакать.
Апостол Петр первый содействовал распространению и утверждению Церкви Христовой после сошествия Святого Духа, произнеся сильную речь перед народом в день Пятидесятницы и обратив 3000 душ ко Христу. Спустя некоторое время, исцелив хромого от рождения, он второй проповедью обратил к вере еще 5000 иудеев. Духовная сила, исходившая от апостола Петра была настолько сильна, что даже тень его, осеняя лежащих на улице больных, исцеляла их (Деян.5:15). Книга Деяний с 1 главы по 12 рассказывает о его апостольской деятельности.
Внук Ирода Великого, Ирод Агриппа Первый, в 42 году после Р. X. воздвиг гонение против христиан. Он умертвил апостола Иакова Зеведеева и заключил апостола Петра в темницу. Христиане, предвидя казнь апостола Петра, горячо за него молились. Ночью случилось чудо: в темницу к Петру сошел Ангел Божий, оковы спали с Петра, и он беспрепятственно ушел из темницы, никем не замеченный. После этого чудесного освобождения книга Деяний упоминает о нем только еще раз при рассказе об Апостольском соборе.
Другие сведения о нем сохранились только в церковных преданиях. Известно, что он проповедовал Евангелие по берегам Средиземного моря, в Антиохии (где рукоположил ап. Еводия). Апостол Петр проповедовал в Малой Азии иудеям и прозелитам (язычникам, обращенным в иудейство), потом – в Египте, где рукоположил Марка в первого епископа Александрийской церкви. Отсюда он перешел в Грецию (Ахаию) и проповедовал в Коринфе, потом проповедовал в Риме, Испании, Карфагене и Британии. Согласно преданию, апостол Марк написал свое Евангелие для римских христиан со слов апостола Петра. Среди новозаветных священных книг есть два Соборных (окружных) Послания апостола Петра. Первое Соборное Послание апостола Петра обращено к «пришельцам, рассеянным в Понте, Галатии, Каппадокии, Асии и Вифании» – провинциях Малой Азии. Причиной написания было желание апостола Петра утвердить братьев своих при возникновении нестроений в этих общинах и гонениях, постигших их со стороны врагов Креста Христова. Появились среди христиан и внутренние враги в лице лжеучителей. Пользуясь отсутствием апостола Павла, они начали искажать его учение о свободе христианской и покровительствовать всякой нравственной распущенности.
Второе Соборное Послание написано к тем же малоазиатским христианам. В этом втором Послании апостол Петр с особой силой предостерегает верующих от развратных лжеучителей. Эти лжеучения сходны с теми, которые обличает апостол Павел в посланиях к Тимофею и Титу, а также апостол Иуда – в своем Соборном послании. Лжеучения еретиков угрожали вере и нравственности христиан. В то время стали быстро распространяться гностические ереси, впитавшие в себя элементы иудейства, христианства и различных языческих учений. Это послание написано незадолго до мученической кончины апостола Петра: «Знаю, что скоро должен я оставить храмину мою (тело), как и Господь наш Иисус Христос открыл мне».
К концу жизни апостол Петр снова прибыл в Рим, где и принял мученическую кончину в 67 году через распятие вниз головой. Это событие художественно описано Генрихом Сенкевичем в книге «Камо грядеши, Господи».
Слово блаженного Августина, епископа Иппонийского
В настоящий день Церковь Святая благочестно воспоминает страдания святых славных и всехвальных апостолов Петра и Павла.
Святой Петр, ревностнейший последователь Иисуса Христа, за свое высокое исповедание Его Божества: "Ты еси Христос, Сын Бога Живаго", – удостоился от Спасителя услышать в ответ: "Блажен еси, Симоне... Аз тебе глаголю, яко ты еси Петр, и на сем камени созижду Церковь Мою" (Мф.16,16-18). На "сем камени" на том, что ты сказал: "Ты еси Христос, Сын Бога Живаго", на этом исповедании твоем созижду Церковь Мою. Ибо "ты еси Петр": от "камня" Петр, а не от Петра "камень", точно так же, как от Христа христианин, а не от христианина Христос. Хотите знать, от какого "камня" апостол Петр так назван? – Послушайте апостола Павла: "Не хощу же вас не ведети, братие, – говорит апостол Христов, – яко отцы наши вей под облаком быша, и вей сквозе море проидоша: и вси в Моисеа крестишася во облаце и в мори. И вси тожде брашно духовное ядоша, и вси тожде пиво духовное пиша: пияху бо от духовнаго последующаго камене: камень же бе Христос" (1Кор.10,1-4). Вот от какого "Камени" Петр!
Господь наш Иисус Христос в последние дни земной жизни Своей, в дни Своего служения роду человеческому, избрал из среды учеников Своих двенадцать апостолов для проповеди Слова Божия. Между ними апостол Петр за свою пламенную ревность удостоился занимать первое место (Мф.10,2) и быть как бы представительным лицом всей Церкви. Поэтому и сказано ему, по преимуществу, после исповедания: "и дам ти ключи Царствия Небеснаго; и еже аще свяжеши на земли, будет связано на Небесех; и еже аще разрешиши на земли, будет разрешено на Небесех" (Мф.16,19). Ибо эти "ключи" и право "вязать и решить" получил не один человек, но Единая Вселенская Церковь. А что действительно Церковь получила это право, а не одно исключительно лицо, то обратите внимание на другое место Писания, где Господь то же самое говорит и ко всем апостолам Своим: "Приимите Дух Свят", – и вслед за тем: "Имже отпустите грехи, отпустятся им: и Имже держите, держатся" (Ин.20,22-23); или: "елика аще свяжете на земли, будут связана на Небеси: и елика аще разрешите на земли, будут разрешена на Небесех" (Мф.18,18). Так, Церковь связывает, Церковь разрешает; Церковь, основанная на краеугольном Камне – Самом Иисусе Христе (Еф.2,20), связывает и разрешает. Да убоятся же и связанные, и разрешенные: разрешенные, чтобы не подпасть опять тому же; связанные, чтобы не остаться навсегда в том же состоянии. Ибо "пленицами своих грехов, – говорит Премудрый, – кийждо затязается" (Притч.5,22); а кроме Святой Церкви, нигде нельзя получить разрешения.
И по Воскресении Своем Господь препоручает апостолу Петру пасти стадо Свое духовное не потому, что между учениками одному только Петру предоставлено было пасти стадо Христово, но обращается Христос главным образом к Петру потому, что Петр был первым между апостолами и как бы представителем Церкви; притом, обращаясь в этом случае к одному Петру, как к верховному апостолу, Христос тем самым одобряет единство Церкви. "Симоне Ионин, – говорил Господь Петру, – любиши ли Мя?" И апостол отвечал: "Ей, Господи: ты веси, яко люблю Тя"; и во второй раз был так же спрошен, и во второй раз то же отвечал; будучи же спрошен в третий раз, видя, что ему как бы не верят, опечалился. Но как мог не верить ему Тот, Кто знал его сердце? И потому после этого Петр отвечал: "Господи, Ты вся веси; Ты веси, яко люблю Тя". "И глагола ему Иисус" во все три раза: "Паси овцы Моя" (Ин.20,15-17). Кроме этого, троекратное воззвание Спасителя к Петру и троекратное исповедание Петрово пред своим Господом имело еще особенную, благодетельную для апостола цель. Тот, кому даны были "ключи Царствия" и право "вязать и решить", сам троекратно связал себя страхом и малодушием (Мф.26,69-75), и Господь троекратно же разрешает его Своим воззванием и его же исповеданием крепкой любви. А пасти словесное стадо Христово усвоено всем апостолам и преемникам их. "Внимайте себе и всему стаду, – взывает апостол Павел к пресвитерам церковным, – в нем же вас Дух Святый постави епископы, пасти Церковь Господа и Бога, юже стяжа Кровию Своею" (Деян.20,28); и апостол Петр к старцам: "Пасите еже в вас стадо Божие, посещающе не нуждею, но волею, и по Бозе: ниже неправедными прибытки, но усердно: не яко обладающе притчу, но образи бывайте стаду. И явльшуся Пастыреначальнику, приймете неувядаемый славы венец" (1Пет.5,2-4).
Замечательно, что Христос, говоря Петру: "паси овцы Моя", – не сказал: "паси овцы своя", – но паси, благий рабе, овцы Господни. "Еда бо разделися Христос, еда Павел распятся по вас, или во имя петрово или павлово крестистеся" (1Кор.1,13)? "Паси овцы Моя". Ибо "волцы хищницы, волцы тяжцы, лживии учители и наемники, не щадящии стада" (Мф.7,15, Деян.20,29; 2Пет.2,1; Ин.10,12), расхищая чужое стадо и делая из добычи как бы собственное стяжание, думают, что они пасут свое стадо. Не таковы пастыри добрые, пастыри Господни. "Пастырь добрый душу свою полагает за овцы" (Ин.10,11), врученные ему Самим Пастыреначальником (1Пет.5,4). И апостол Петр, верный своему призванию, положил душу свою за словесное стадо Христово, запечатлев апостольство свое мученической смертью, ныне по всему миру прославляемой.
И апостол Павел, будучи прежде Савлом, сделался из хищного волка кротким агнцем; прежде был врагом Церкви, потом является апостолом; прежде преследователем ее, потом проповедником. Получив от первосвященников власть представлять всех вообще христиан во узах на казнь, он был уже на пути, "дышал прещением и убийством на учеников Господних" (Деян.9,1), жаждал крови, но – "Живый на Небесах посмеялся ему" (Пс.2,4). Когда он, "гоня и озлобляя" таким образом "Церковь Божию" (1Кор.15,9; Деян.8,5), приближался к Дамаску, тогда Господь с Неба воззвал к нему: "Савле, Савле, что Мя гониши?" – Я и здесь, Я и там, Я везде: здесь глава Моя; там тело Мое. Не станем удивляться этому; мы сами – члены Тела Христова. "Савле, Савле, что Мя гониши; жестоко ти есть противу рожну прати" (Деян.9,4-5). Савл же, "трепеща и ужасаяся", возопил: "Кто еси, Господи?" – "Аз есмь Иисус, – ответствовал ему Господь, – Егоже ты гониши". И Савл внезапно переменяется: "Что мя хощеши сотворити?" – восклицает. И бысть к нему Глас: "Востани и вниди во град, и речется ти, что ти подобает творити" (Деян.9:5-6). Тут Господь посылает Ананию: "Востав поди на стогну" к человеку, "именем Савлу", и крести его, "яко сосуд избран Ми есть сей, пронести Имя Мое пред языки и царьми и сынами израилевыми" (Деян.9:11,15,18). Сосуд этот должен преисполниться благодатью Моею. "Отвеща же Анания: "Господи, слышал от многих о мужи сем, колика зла сотвори святым Твоим во Иерусалиме: и зде имать власть от архиерей, связати вся нарицающия Имя Твое" (Деян.9:13-14). Но Господь настоятельно повелевает Анании: "Иди и взыщи его, яко сосуд избран Ми есть: Аз бо скажу ему, елика подобает ему о Имени Моем пострадати" (Деян.9:11,15-16).
И действительно Господь указал апостолу Павлу, что должно было ему претерпеть за Имя Его. Он наставлял его в подвигах; не оставлял во узах, оковах, темницах, кораблекрушениях; Сам сострадал ему в его страданиях, Сам руководил его к этому дню. В один день совершаем память страдания обоих апостолов этих, ибо, хотя они пострадали и в разные дни, но по духу и по близости страданий своих они составляют одно. Петр предшествовал, Павел же вскоре за ним последовал, – прежде нарицавшийся Савлом, а потом Павлом, претворивший в лице своем гордость в смирение, как и самое имя его, то есть "малый, немногий, меньший", показывает это. Что же после этого апостол Павел? Вопросите его, он сам на это отвечает: "Аз есмь, – говорит он, – мний апостолов: но паче всех потрудихся: не аз же, но благодать Божия, яже со мною" (1Кор.15,9,10). Итак, братья, празднуя ныне память святых апостолов Петра и Павла, воспоминая честные их страдания, возлюбим их истинную веру, святую жизнь, возлюбим неповинность, страдания их и чистоту исповедания. Любя в них эти высокие качества и подражая их великим подвигам, "во еже уподобитися им" (2Сол.5,9), и мы достигнем того вечного блаженства, которое уготовано всем святым. Стезя жизни нашей прежде была тяжелее, тернистее, труднее, но "толиким облежащим нас облаком свидетелей" (Евр.12,1), прошедших по ней, соделалась ныне для нас она и легче, и глаже, и удобопроходимее. Сперва прошел по ней Сам "Начальник веры и Совершитель" Господь наш Иисус Христос (Евр. 12, 2); за Ним последовали Его неустрашимые апостолы; потом мученики, отроки, жены, девы и мног сонм свидетелей. Кто же действовал в них и помогал им на этом пути? – Тот, Кто сказал: "Без Мене не можете творити ничесоже" (Ин.15,5).
Поклонение честны́м веригам святого апостола Петра
Около 42 года апостол Петр по повелению Ирода Агриппы был заключен в темницу за проповедь о Христе Спасителе. В темнице он был связан двумя железными цепями. Ночью, накануне суда над ним, Ангел Господень снял с апостола эти цепи и чудесно вывел его из темницы (Деян.12,1-11). Христиане, услышав о чуде, взяли вериги (цепи) и хранили их как драгоценность. Одержимые разными болезнями, приходя к ним с верою, получали исцеления. Вериги святого апостола Петра хранились в Иерусалиме до патриарха Ювеналия, который подарил их Евдокии, супруге императора Феодосия Младшего, а она в 437 и 439 годах перенесла их из Иерусалима в Царьград. Одну веригу Евдокия послала в Рим своей дочери Евдоксии, которая построила храм во имя апостола Петра и положила в нем веригу. В Риме были также и другие вериги, в которых находился апостол перед своей кончиной при императоре Нероне.
16 января вериги апостола Петра выносятся на поклонение народу.
См. также:
- Житие, подвиги и страдание святого славного и всехвального верховного Апостола Петра свт. Димитрий Ростовский
- Собор святых славных и всехвальных двенадцати Апостолов свт. Димитрий Ростовский
- Поклонение честным веригам святого Апостола Петра свт. Димитрий Ростовский
- Петр апостол архим. Никифор (Бажанов)