Каноны святому преподобному Кассиану греку, Угличскому
Припев: Преподо́бне о́тче Кассиа́не, моли́ Бо́га о на́с.
Память: 03 июня (21 мая ст. ст.); 15 октября (02 октября ст. ст.)
Глас 8.
Пе́снь 1.
Ирмо́с: Колесницегони́теля фарао́ня погрузи́ чудотворя́й иногда́ Моисе́йский же́зл, крестообра́зно порази́в и раздели́в мо́ре, Изра́иля же беглеца́, пешехо́дца спасе́, пе́снь Бо́гови воспева́юща.
А́нгела земна́го и, небе́снаго челове́ка, Кассиа́на преподо́бнаго, У́глечскую похвалу́, досто́йно воспе́ти се́рдцем и устна́ма помози́ ми́, Со́лнце Пра́вды, Христе́, презира́я моя́ прегреше́ния.
Приими́ хвале́ние от у́ст недосто́йных, тебе́ приноси́мое, и возда́ждь те́плыми твои́ми моли́твами к Бо́гу, чту́щим святу́ю па́мять твою́, о́тче на́ш Кассиа́не.
Ве́сь возло́жся Зижди́телю своему́, и сла́ву вре́менную и бога́тство презре́ти жела́я, к подвиго́м и́ноческаго жития́ устреми́лся еси́, Кассиа́не преблаже́нне, да жи́знь ве́чную насле́дуеши.
Богоро́дичен: Ра́дуйся, благода́тный Исто́чниче, ра́дуйся, ле́ствице и две́ре Небе́сная, ра́дуйся, све́щнице, и ста́мно злата́я, и горо́ несеко́мая, Я́же Жизнода́вца Христа́ ми́ру родила́ еси́.
И́н, гла́с 2.
Ирмо́с: Гряди́те, лю́дие, пои́м пе́снь Христу́ Бо́гу, разде́льшему мо́ре и наста́вльшему лю́ди, я́же изведе́ из рабо́ты еги́петския, я́ко просла́вися.
Просвеще́нием Трисо́лнечнаго Божества́ озари́вся, преподо́бне Кассиа́не, свети́льник яви́ся на́м, на земли́ сия́я, чудесы́ твои́ми просвеща́я ве́рно притека́ющих к тебе́, светоно́сную твою́ па́мять чту́щих.
Со́весть име́л еси́ чи́сту к Бо́гу и о́ко серде́чное, преподо́бне Кассиа́не, взира́я к Нему́ непреста́нно со сле́зными тече́нии и ча́стыми воздыха́нии, те́мже Христо́с вня́т моли́тве твое́й.
Ве́сь Тро́ицы бы́сть жили́ще и душе́вное жела́ние Небе́сное возлюби́л еси́, преподо́бне о́тче на́ш Кассиа́не, сего́ ра́ди безсме́ртную восприя́л еси́ па́мять и жи́знь несконча́емую сподо́бился еси́ получи́ти.
Богоро́дичен: Пло́тию ро́ждши Безпло́тнаго, Богоро́дице Пречи́стая, стра́сти лю́тыя ума́ утоли́, Де́во, испра́ви мя́, заблу́ждшаго, Ма́ти Бо́жия, я́ко да сла́влю Тя́.
Пе́снь 3.
Ирмо́с: Утвержде́й в нача́ле Небеса́ ра́зумом и зе́млю на вода́х основа́вый, на ка́мени мя́, Христе́, за́поведей Твои́х утверди́, я́ко не́сть свя́т, па́че Тебе́, Еди́не Человеколю́бче.
Ди́вно житие́ твое́, преблаже́нне Кассиа́не, стра́сти бо душетле́нныя успи́л еси́ бо́дренными бде́нии и поще́нии, и бы́л еси́ мона́х благоиску́сен, цветы́й в доброде́телех.
Кро́тостию и смире́нием после́дуя Влады́це Христу́, все́м бы́л еси́ вои́стинну о́браз благоче́стия, и, в преподо́бии и пра́вде пожи́в, ве́чнаго блаже́нства наслажда́ешися, пресла́вне.
Тебе́ в чудесе́х сла́вна и свети́льника пресве́тла показа́ Бо́г, Кассиа́не преподо́бне, и украси́ тя́ небе́сными дарова́ньми, Того́ у́бо моли́, поми́ловати все́х на́с.
Богоро́дичен: Тебе́ вси́ христиа́не стяжа́хом, Пречи́стая Богома́ти, прибе́жище и сте́ну и Тебе́ сла́вим немо́лчно, Богоневе́стная.
И́н.
Ирмо́с: На ка́мени мя́ ве́ры утверди́в, разшири́л еси́ уста́ моя́ на враги́ моя́, возвесели́ бо ся́ ду́х мо́й, внегда́ пе́ти: не́сть свя́т, я́коже Бо́г на́ш, и не́сть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.
Напо́лнив се́рдце твое́ на земли́ мно́гими сле́зными пото́ки, преподо́бне о́тче на́ш Кассиа́не, плодоно́сно показа́л еси́ вся́ких доброде́телей, износя́ще чуде́с твои́х показа́ние, и ны́не предстои́ши со А́нгелы Бо́гу, моля́ся непреста́нно.
Высото́ю смире́ния украша́емь, све́ргл еси́ на зе́млю велехва́льнаго, Кассиа́не, о́тче преблаже́нне, изря́дными де́лы свои́ми, посто́м и моли́твами всено́щными предстоя́ Бо́гу.
Исцеле́ния безчи́сленно источа́ет гро́б тво́й, преблаже́нне о́тче на́ш Кассиа́не, с ве́рою притека́ющим к тебе́ со стра́хом: отгоня́еши боле́зни от челове́к и душе́вныя и теле́сныя врачу́еши стра́сти похваля́ющих труды́ твоя́, всече́стне.
Богоро́дичен: Из ложе́сн Твои́х возсия́ пресла́вно Вели́кое Со́лнце, Христо́с Бо́г, Богоро́дице Де́во, и, вся́ земны́я концы́ просвети́в, преподо́бных ли́ки че́стно венча́л е́сть.
Седа́лен, гла́с 4:
Приспе́ всечестны́й тво́й пра́здник, преблаже́нне Кассиа́не, просвеща́я все́х, торжеству́ющих па́мять твою́ све́тло и Христа́ непреста́нно пе́сньми сла́вящих.
Богоро́дичен: Мно́гими прегреше́ньми у́м помраче́н иму́ще, вопие́м ко Твоему́ кре́пкому заступле́нию, Богома́ти Пречи́стая, просвети́ о́чи на́ши душе́вныя и возсия́й на́м покая́ния зарю́, моли́твами уго́дника Твоего́, преподо́бнаго Кассиа́на, Еди́на Благослове́нная.
Пе́снь 4.
Ирмо́с: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, Ты́ моя́ и си́ла, Ты́ мо́й Бо́г, Ты́ мое́ ра́дование, не оста́вль не́дра О́тча и на́шу нищету́ посети́в. Те́м с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти́: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.
Ца́рствия Небе́снаго жела́я, преподо́бне, и того́ ра́ди в слеза́х и воздыха́ниих, бде́ниих же и моли́твах твою́ жи́знь препроводи́л еси́, и отту́ду прия́л еси́ жела́емое тебе́ блаже́нство.
Воздержа́нием во пло́ти стра́сти чу́вственныя умертви́л еси́, Кассиа́не блаже́нне, и по успе́нии твое́м стра́сти неду́жных разреша́еши, и от наси́лий бесо́вских стра́ждущих избавля́еши.
Чудесы́ мно́гими я́ко звезда́ многосве́тлая просия́л еси́, о́тче преподо́бне, от зу́бныя бо и о́чныя боле́зни исцеля́еши, и долголе́тныя ра́ны и вся́кия разслабле́ния врачу́еши.
Богоро́дичен: На Тя́ упова́ние мое́ возложи́х, Ма́ти Присноде́во, спасе́ния моего́, и Тя́ Предста́тельницу име́ю живота́ моего́, тве́рду же и непоколеби́му.
И́н.
Ирмо́с: Прише́л еси́ от Де́вы не хода́тай, ни А́нгел, но Са́м, Го́споди, вопло́щся, и спа́сл еси́ всего́ мя́, челове́ка. Те́м зову́ Ти́: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Зе́млю до́льную проше́д, соде́лал еси́ ду́шу свою́ хра́м Свято́му Ду́ху, те́мже Небе́сную стяжа́л еси́ жи́знь неконча́емую, со Безпло́тными ли́ки смеси́вся, кро́тких зе́млю насле́довал еси́ во Ца́рствии Небе́снем во вся́ ве́ки.
Я́ко Христо́во смире́ние во́лею свое́ю, преподо́бне о́тче на́ш Кассиа́не, стяжа́в, Небе́сное Ца́рство восприя́л еси́, бесо́вскую же горды́ню, блаже́нне Кассиа́не, низложи́в, на зе́млю пове́рже.
Я́ко со́лнце от восто́ка, лучи́ свои́х чуде́с испуща́еши, преподо́бне о́тче на́ш Кассиа́не, и, а́нгельскому житию́ поревнова́в в житии́ свое́м непреста́нными твои́ми мно́гими моли́твами, просвети́л еси́ всю́ подсо́лнечную, те́мже прославля́ешися.
Богоро́дичен: Блажи́т Тя́, Пречи́стая Богоро́дице, вся́к во́зраст и вся́ка душа́ ве́рных, Бо́жие бо Сло́во па́че ума́ и сло́ва родила́ еси́, Препе́тая.
Пе́снь 5.
Ирмо́с: Вску́ю мя́ отри́нул еси́ от лица́ Твоего́, Све́те Незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тьма́, окая́ннаго, но обрати́ мя́ и к све́ту за́поведей Твои́х пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.
Все́м, приходя́щим к тебе́, бы́л еси́ учи́тель и́стинный и к Богоро́дице вели́кий моли́твенник, и ны́не, преподо́бне, не преста́й моля́ся о на́с, я́ко име́еши дерзнове́ние мно́го.
Мно́гое име́я дерзнове́ние к Бо́гу, о́тче Кассиа́не, мно́гими ны́, лю́тыми страстьми́ содержи́мыя, исцели́, я́коже и разсла́бленнаго рука́ма и нога́ма му́жа, прикосну́вшагося ра́це твое́й исцели́л еси́, и жену́ спа́сл еси́, му́чиму от лука́ваго ду́ха.
Сопу́тник житию́ моему́ бу́ди, о́тче Кассиа́не, моли́твою твое́ю огражда́й многомяте́жную мою́ ду́шу, и введи́ ю́ в Небе́сное Ца́рство, твои́ми умиле́нными по́двиги и чудесы́, Христу́ же покая́нный принося́щую сле́зы.
Богоро́дичен: Тя́ сте́ну иму́ще, Богома́ти Пречи́стая, и Твои́м предста́тельством соблюда́еми, Тя́ блажи́м, Присноде́во, Ты́ бо душа́м на́шим источа́еши весе́лие и ра́дование.
И́н.
Ирмо́с: Све́та Пода́телю и веко́в Тво́рче, Го́споди, во све́те Твои́х повеле́ний наста́ви на́с: ра́зве бо Тебе́, ино́го бо́га не зна́ем.
Возсия́ в тебе́ Госпо́дь, Его́же от души́ возжела́л еси́, преподо́бне о́тче Кассиа́не, жили́ще свое́ име́я в пусты́ни У́чме, бли́з гра́да У́глеча, любве́ ра́ди Христо́вы, и Того́ сла́вы наслажда́ешися ны́не в Небе́снем Ца́рствии непреста́нно.
Еди́ней Христо́вей любви́, преподо́бне Кассиа́не, приложи́вся в житии́ свое́м на земли́, Бо́жиим за́поведем потща́лся еси́ все́ю душе́ю прилежа́ти, те́м прия́л еси́ благода́ть изгоня́ти бе́сы от бесну́ющихся челове́к.
Незло́бив и кро́ток бы́л еси́ на земли́, вся́ зло́бы вра́жия погуби́в, и ми́лостив до конца́ яви́лся еси́ ко все́м челове́ком, о́тче Кассиа́не, ми́лость душе́вную стяжа́в от еди́наго Бо́га, сего́ ра́ди благода́ть и ми́лость восприя́л еси́ и́стинную спасе́нную.
Богоро́дичен: Воспо́йте Го́сподеви, вся́ земля́, и по́йте, вси́, Я́вльшемуся из чре́ва Де́вы Неискусобра́чныя неизрече́нно и боголе́пно и Сию́ ве́рным показа́вшему тве́рдую наде́жду и похвалу́.
Пе́снь 6.
Ирмо́с: Очи́сти мя́, Спа́се, мно́га бо беззако́ния моя́, ни́з глубины́ зо́л возведи́, молю́ся к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя́, Бо́же спасе́ния моего́.
Тве́рдое упова́ние на предста́тельство твое́ возлага́ю, преподо́бне, и ве́рою молю́ся: да́ждь ми́ страсте́й лю́тых одоле́ние, и непреста́нную па́мять сме́ртную, и блаже́нства гряду́щаго ве́ка серде́чное жела́ние.
Досточу́дная и пресла́вная па́мять твоя́, блаже́нне Кассиа́не, возсия́ в земли́ Росси́йстей и ра́достно ве́рных весели́т собо́р, и́скренно тя́ в пе́снех сла́вящих.
Грехо́в испо́лненнии вси́ есмы́, твоя́ же моли́твы, преподо́бне Кассиа́не, я́ко кади́ло благово́нно, ко Го́сподеви восхо́дят, ны́не мо́лим тя́: волну́ющееся в земли́ на́шей мо́ре мра́чнаго раско́ла и зла́го неве́рия изсуши́ и спасе́ние душа́м на́шим от Го́спода испроси́.
Богоро́дичен: Ны́не к Тебе́ прибега́ем, Ма́ти Пречи́стая, спаси́ на́с моли́твами Твои́ми и соблюди́: ели́ка бо хо́щеши; мо́жеши, я́ко Ма́ти Бо́жия.
И́н.
Ирмо́с: В бе́здне грехо́вней валя́яся, неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну: от тли́, Бо́же, мя́ возведи́.
Си́лою Христо́вою укрепля́емь, преподо́бне о́тче на́ш Кассиа́не, вся́ кова́рства лука́ваго врага́ низве́ргл еси́, и ны́не безстра́стия умо́м очище́нным предстои́ши Бо́гу Вседержи́телю, на Него́же все́ жела́ние свое́ возложи́л еси́.
Твоя́, всеблаже́нне Кассиа́не, преподо́бныя и святы́я мо́щи, во гро́бе лежа́ще, неду́ги врачу́ют, бесо́вския же полки́ отгоня́ют всегда́ от ду́ш с ве́рою приходя́щих к тебе́, все́м бо подае́ши неоску́дная исцеле́ния.
Боже́ственных повеле́ний, о́тче, нра́вы стяжа́в, кро́тость, и незло́бие, и смире́ние, сего́ ра́ди от Благода́теля Бо́га бога́тно дарова́ние восприя́л еси́, преподо́бне Кассиа́не, исцеле́ний же да́ры тре́бующим от Тебе́ и с ве́рою приходя́щим подае́ши: слепы́м зре́ние, хромы́м хожде́ние, разсла́бленным поможе́ние и бе́сы одоля́емым свобожде́ние.
Богоро́дичен: Душе́вныя моя́ стра́сти, Де́во, исцели́, Я́же безстра́стия бы́вши исто́чник Ма́ти Бо́жия, просвети́ Рождество́м Твои́м, преподо́бных моли́твы прие́мля.
Конда́к, гла́с 8:
Я́ко светоза́рная звезда́, прише́л еси́ от восто́ка на за́пад, оста́вль оте́чество и княже́ние твое́ Христа́ ра́ди, и в ца́рствующий гра́д Москву́ прише́л еси́, и, промышле́нием Боже́ственнаго ра́зума направля́емь, У́глеча гра́да дости́гл еси́, и, бли́з его́, над Во́лгою реко́ю, в пусты́ни У́чме всели́вся, оби́тель сотвори́л еси́, и це́рковь созда́, и созва́ мона́хов во спасе́ние; с ни́миже моли́ о на́с, чту́щих па́мять твою́, да зове́м ти́: ра́дуйся, преподо́бне о́тче Кассиа́не.
И́кос:
Да́р Бо́жий вои́стинну яви́лся еси́ земли́ У́чемстей и гра́ду на́шему У́глечу, преподо́бне Кассиа́не, по́двигом бо до́брым до конца́ зде́ подвиза́лся еси́ и, благода́ти Боже́ственныя сосу́д бы́в избра́нный, дарова́ния ве́лия прия́л еси́; те́мже и по преставле́нии твое́м со дерзнове́нием возде́еши преподо́бныя твоя́ ру́це, Го́сподеви те́пле моля́ся о все́й стране́ Росси́йстей. Сего́ ра́ди, с ве́рою и любо́вию к тебе́ притека́юще, вопие́м: ра́дуйся, Ду́ха Свята́го прия́телище; ра́дуйся земны́й а́нгеле и Небе́сный челове́че. Ра́дуйся, оте́чество твое́ и ро́д земны́й оста́вивый и в пусты́ни жи́ти изво́ливый; ра́дуйся, дре́во доброде́телей, при вода́х насажде́нное. Ра́дуйся, я́ко пло́д прине́сл еси́, благоцвету́щ вся́кия доброде́тели; ра́дуйся, притека́ющих к тебе́ спасе́ния хода́тай. Ра́дуйся, я́ко исцеле́ний источа́еши реку́; ра́дуйся, я́ко стра́ждущих от бе́д избавля́еши. Ра́дуйся, и́ноков исправле́ние; ра́дуйся, ду́ш на́ших ра́дование. Ра́дуйся, оте́честву на́шему похвала́ и утвержде́ние, его́же соблюди́ моли́твами твои́ми от вра́г ненаве́тно, да зове́м ти́: ра́дуйся, преподо́бне о́тче Кассиа́не.
Пе́снь 7.
Ирмо́с: Бо́жия снизхожде́ния о́гнь устыде́ся в Вавило́не иногда́. Сего́ ра́ди о́троцы в пещи́, ра́дованною ного́ю, я́ко во цве́тнице, лику́юще, поя́ху: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Хва́лится о тебе́, преподо́бне, гра́д У́глеч и у́чемстии лю́дие веселя́тся, име́юще мо́щи твоя́ у себе́, я́ко до́браго граждани́на, от Бо́га да́ннаго, и воспева́ют Христу́: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
У Влады́ки Христа́ предстоя́ в Вы́шнем Ца́рствии, Кассиа́не богому́дре, боле́знующих очи́ма исцеля́еши, просвети́ у́бо и серде́чная очеса́ на́ша све́том богоразу́мия и научи́ Ему́ пе́ти: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Чудесы́ у́бо твои́ми, я́ко цве́т процве́л еси́, пресла́вне Кассиа́не, я́коже рече́ проро́к: пра́ведник, я́ко фи́никс, процвете́т. Сего́ ра́ди вси́ тя́ ны́не сла́вим, блаже́нне, и воспева́ем Христу́: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Богоро́дичен: Христа́ ро́ждши Влады́ку и Врача́ вся́ческих, Пречи́стая, ра́нами грехо́вными на́с, уя́звленных и неисце́льно боля́щих, исцели́, Влады́чице, Твои́ми моли́твами, Сы́ну Твоему́ зову́щих: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
И́н.
Ирмо́с: О́бразу злато́му, на по́ле Деи́ре служи́му, трие́ Твои́ о́троцы небрего́ша безбо́жнаго веле́ния, посреде́ же огня́ вве́ржени, ороша́еми, поя́ху: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Все́х теку́щих и вре́менных земны́х страсте́й свободи́вся, преподо́бне о́тче Кассиа́не, всю́ бо наде́жду стяжа́в к Бо́гу, Его́же ра́ди ны́не де́йствуеши, блаже́нне, пресла́вная и мно́гая твоя́ чудеса́, поя́: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Ору́жием моли́тв твои́х лука́выя победи́л еси́ полки́, с Небе́с благода́ть прия́л еси́ исцеля́ти неду́ги и зу́бныя боле́зни и прогоня́ти бе́сы от взыва́ющих ве́рно: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.
Пло́ть свою́ повину́в Христо́ви, о́тче преподо́бне Кассиа́не, в воздержа́нии вели́цем пожи́л еси́ в житии́ свое́м на земли́, в труде́х и во бде́ниих, прехва́льне, име́я пред ми́лостивым Бо́гом со́весть всегда́ чи́сту, в Небе́сное Ца́рствие всели́лся еси́, воспева́я: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.
Богоро́дичен: Ору́жие, вся́ храня́щее пре́жде врата́ еде́мская, плещи́, Деви́це, все́м дае́т, низложи́вшим врага́ губи́теля по́стническими боре́нии, всегда́ взыва́ющим: благослове́н, Пречи́стая, Пло́д чре́ва Твоего́.
Пе́снь 8.
Ирмо́с: Седмери́цею пе́щь халде́йский мучи́тель богочести́вым неи́стовно разжже́, си́лою же лу́чшею спасе́ны, сия́ ви́дев, Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.
Светоно́сный тво́й пра́здник, преподо́бне Кассиа́не, исполня́ет ра́дости и весе́лия духо́внаго, благоуха́ния же и просвеще́ния тя́ иму́щих засту́пника и Бо́гу вопию́щих: де́ти, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.
Все́м, под кро́в тво́й прибега́ющим, и тебе́ с ве́рою моля́щимся лю́дем, бу́ди дарова́ний духо́вных пода́тель, теле́сных же боле́зней цели́тель и пред Го́сподем те́плый предста́тель, Кассиа́не, земли́ У́глечския сла́во и украше́ние.
И́мя твое́, преподо́бне Кассиа́не, я́ко ми́ро излия́нное, я́ко благоуха́ние рая́ Бо́жия, по лицу́ земли́ на́шея обно́сится, услажда́я сердца́ ве́рующих и призыва́я в ра́дости духо́вней воспева́ти Го́спода и превозноси́ти Его́ во ве́ки.
Богоро́дичен: Не пре́зри моле́ний ра́б Твои́х, Ма́ти Бо́жия, приими́ воздыха́ния и сле́зы серде́чныя ра́ди уго́дника Твоего́, преподо́бнаго Кассиа́на, и принеси́ и́х ко Престо́лу Сы́на Твоего́ и Бо́га, да сла́вится препе́тое И́мя Его́ во ве́ки.
И́н.
Ирмо́с: В пе́щь о́гненную ко отроко́м евре́йским снизше́дшаго и пла́мень в ро́су прело́жшаго Бо́га по́йте, дела́, я́ко Го́спода и превозноси́те во вся́ ве́ки.
Мы́слию очище́нною, прему́дре Кассиа́не, к Бо́гу приближа́яся и все́м вся́к бы́сть, да Христа́ приобря́щеши, моли́ Его́ спасти́ вся́, пою́щия тя́, преподо́бне о́тче.
Сле́з мно́гих твои́х тече́ний ка́пли погаси́ша о́гнь грехо́вный, реку́ же чуде́с показа́л еси́ все́м на́м, преподо́бне Кассиа́не, вся́кия стра́сти потопля́ющую, притека́ющим к тебе́ ве́рно, прехва́льне о́тче.
Ве́ру и наде́жду неразори́му, и любо́вь и́стинну име́яше, о́тче Кассиа́не, и Боже́ственное прилежа́ние Христо́вым словесе́м, и терпе́ние, и благоуче́ние смиренному́дренно, сего́ ра́ди соверше́нно сподо́бился еси́ получи́ти жи́знь ве́чную, всехва́льне.
Богоро́дичен: Спаси́ мя́, Ма́ти Бо́жия, спасе́ния нача́ло ми́рови я́вльшаяся, избавля́ющи мя́ молвы́, и нечи́стых страсте́й, и вся́кия проти́вныя ско́рби, да сла́влю Тя́, Богоро́дице.
Пе́снь 9.
Ирмо́с: Ужасе́ся о се́м Не́бо, и земли́ удиви́шася концы́, я́ко Бо́г яви́ся челове́ком пло́тски и чре́во Твое́ бы́сть простра́ннейшее Небе́с Те́м Тя́, Богоро́дицу, А́нгелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.
Земля́, иде́же лежи́т пречестно́е те́ло твое́, преподо́бне, исто́чник явля́ется чуде́с и врачева́ний, и вси́, тебе́ моля́щиися, от вся́кия скве́рны и страсте́й избавля́ются.
Свя́тче Бо́жий, уго́дниче Христо́в, ми́лости неистощи́мое сокро́вище, при́зри на не́мощи моя́, исцели́ ду́шу мою́, страстьми́ зла́ обурева́емую, исцели́ и те́ло мое́, немощми́ обложе́нное, да просла́влю Христа́ Бо́га, ди́внаго во святы́х Свои́х.
В Небе́сных оби́телех ра́дости неизрече́нныя наслажда́яся, преподо́бне, Влады́ку все́х моли́ хра́м се́й, и ве́си си́и, и гра́д У́глеч, и всю́ страну́ на́шу в ми́ре сохрани́ти и вся́ ны́ спасти́, благоче́стно тя́ почита́ющия.
Богоро́дичен: Уврачу́й, Пречи́стая, стра́сти се́рдца моего́, ро́ждшая все́х Царя́ и Бо́га, и пра́ведных ча́сти яви́ мя́ прича́стна, Богоро́дице Де́во, Христа́, Сы́на Твоего́, умоли́вши.
И́н.
Ирмо́с: Безнача́льна Роди́теля Сы́н, Бо́г и Госпо́дь, вопло́щся от Де́вы, на́м яви́ся, омраче́нная просвети́ти, собра́ти расточе́нная. Те́м Всепе́тую Богоро́дицу велича́ем.
Процве́л еси́ в по́двизех свои́х по́стнических, прехва́льне Кассиа́не, я́ко ши́пок благово́нен и я́ко ке́др благоуха́нен, ве́рных сердца́ облагоуха́л еси́, те́мже отжени́ ны́не стра́сти лю́тыя от се́рдца моего́, преподо́бне.
Отве́рзеся тебе́, о́тче, Небе́сное Ца́рство, сконча́вшу тебе́ на земли́ до́брое свое́ тече́ние, ви́диши, я́же ви́дят А́нгели, трудо́в твои́х воздая́ние прие́мля, по́чести бо тебе́ Христо́с да́рует, те́мже тя́, преподо́бне Кассиа́не, ублажа́ем.
Сле́з твои́х мно́гими ту́чами напо́лнився, грехо́вный о́гнь угаси́л еси́, Бо́гу угоди́в, преподо́бне Кассиа́не, сокруши́л еси́ бесо́в мно́гия полки́ и ко́зни и́х лука́выя, те́мже покланя́емся ны́не моще́м твои́м и ве́рно ублажа́ем тя́, о́тче досточу́дне.
Богоро́дичен: Пощади́, Го́споди, пощади́, Ми́лостиве, егда́ хо́щеши суди́ти все́м, тогда́ не осуди́ мене́ во о́гнь гее́нский, ни я́ростию Свое́ю обличи́ мене́, мо́лит Тя́ Де́ва Чи́стая, А́нгелов собо́ри и преподо́бных соста́ви.
Свети́лен:
Светода́вче Го́споди, свети́льника земли́ на́шея, Кассиа́на преподо́бнаго моли́твами просвети́ на́с, ве́рою Тебе́ служа́щих и благоче́стно пра́зднующих светоно́сную того́ па́мять.
Сла́ва, и ны́не: Свеще́ та́инственная, Богоневе́сто, су́щим во тьме́ неразу́мия све́том ра́зума и́стины возсия́й, и спаси́ все́х, благоче́стно Тя́, я́ко Ма́терь Бо́жию, велича́ющих.
Краткое житие преподобного Кассиана грека, Угличского чудотворца
Преподобный Кассиан Грек, Угличский чудотворец, в миру Константин, происходил из рода князей Мангупских. Он прибыл в Москву в составе посольства к великому князю Иоанну III вместе с царевной Софией Палеолог. Решив посвятить свою жизнь на служение Богу, преподобный отклонил предложение остаться при дворе великого князя и поселился у Ростовского епископа Иоасафа. Когда епископ удалился на покой в Ферапонтов монастырь, за ним последовал Константин. В обители преподобный проводил строгую подвижническую жизнь.
Монашество он принял после чудесного ночного видения преподобного Мартиниана, побуждавшего принять постриг. Через некоторое время святой Кассиан оставил монастырь и недалеко от города Углича, при слиянии Волги и Учмы, основал обитель в честь Успения Божией Матери.
Слава о преподобном широко распространилась, и "начали мнози люди приходити благословения ради и видети пустыннолюбное жительство и беседовати с ним". Святой Кассиан всех принимал с любовью, наставляя на путь спасения "тихими словесы".
Преподобный скончался в глубокой старости 2 октября 1504 года. В Угличской летописи записано много чудес, происшедших по молитвам преподобного, в частности, защита им своей обители от польских воинов в 1609–1611 годах.
Полное житие преподобного Кассиана грека, Угличского чудотворца
Преподобный Кассиан Грек, Угличский чудотворец, в миру Константин, был потомком греческих князей Мангупских (Манукских). Константин получил значительное, по своему времени, образование. В Москву из Константинополя он прибыл в 1478 году в составе посольства, сопровождавшего царевну Софию – невесту великого князя московского Иоанна III Васильевича, которая доводилась племянницей греческим царям Иоанну и Константину Палеологам. Он изъявил желание остаться в России. Великий князь предлагал ему «города и области в прокормление и земли в обдержание», но он смиренно оказался от этого, ибо суета придворной жизни тяготила его сердце, искавшее уединения и иноческого служения Богу. С разрешения великого князя Иоанна III он отравился в Ростов Великий, где первое время находился при архиепископе Иоасафе (Оболенском). Когда же архиепископ решил оставить свою кафедру и поселиться в Ферапонтовом Белозерском монастыре, в котором принял ранее монашеский постриг, то князь Константин с радостью последовал за ним. Здесь греческий князь получил возможность для молитвенного уединения и жизни в богомыслии и чтении Священного Писания. Монашество он принял после чудесного ночного видения, в котором бывший игумен обители Мартиниан (по другим источникам – преподобный Ферапонт) повелевал ему постричься. И вскоре князь Константин был удостоен иноческого образа с наречением имени Кассиан.
Случилось ему однажды с некоторыми из братии выйти из обители и плыть по Волге к городу Угличу. Не доходя до него за 15 верст, полюбилось ему живописное место на берегу Волги, неподалеку от впадения в нее речки Учмы. Там водрузил он крест и поставил себе хижину.
Слава о преподобном широко распространилась, и «начали мнози люди приходити благословения ради и видети пустыннолюбное жительство и беседовати с ним». Святой Кассиан, всех принимая с любовью, наставлял на путь спасения «тихими словесы».
С разрешения князя Андрея он основал здесь иноческую обитель в честь Успения Пресвятой Богородицы. Вместе с несколькими монахами, пришедшими с ним из Ферапонтова монастыря, он построил в этом месте Успенский храм, положивший начало Учемской обители.
Впоследствии во время сильного паводка, когда Волга вышла из берегов, храм получил значительные повреждения. Тогда преподобному Кассиану на помощь вновь пришел князь угличский Андрей, с которым преподобного связывала не только личная дружба, но и узы духовного родства, ибо он был восприемником княжеского сына Димитрия. Монастырь с храмом были перенесены на другое место, неподалеку от прежнего, но более безопасное. Новый храм был освящен во имя святого пророка Иоанна Предтечи и стал приходским для близлежащих селений. Преподобный Кассиан в течение долгого времени подвизался в основанной им обители. С миром отошел ко Господу преподобный Кассиан в глубокой старости 2 октября 1504 года. Святые мощи его были погребены в том же монастыре. После своей блаженной кончины преподобный Кассиан был прославлен многочисленными чудесами, о чем свидетельствуют записи Угличской летописи, в частности, защита им своей обители от польских воинов в 1609–1611 гг. Служба преподобному Кассиану написана и передана в дар обители 17 мая 1686 года благочестивым сыном московского священника Михаилом Пименовым, о чем сообщается в рукописи, сохранившейся в Угличе.
Чудесным образом была написана икона блаженного Кассиана. Некто иерей Симеон, художеством живописец, дал обещание написать ее, но впал в тяжкую болезнь и до двух лет не мог исполнить своего обета. Пришел он наконец к игумену Гермогену и спрашивал его: «Как начертать образ преподобного?» Игумен дал ему хартию, на которой написано было, как изображать блаженного Кассиана; размышляя о том, чтобы исполнить предпринятое им дело, заснул иерей и увидел во сне лик святого старца, начертанный на приготовленной им доске; ему казалось, что и у одра его стоит инок, совершенно подобный этому образу.
Являлся и многим другим блаженный Кассиан, не забывал же и своей обители, даруя ей не только блага духовные, но и временные, через то свидетельствуя о непрестанном своем покровительстве собранной им братии.
Память преподобного Кассиана празднуется 2/15 октября – день преставления и 21 мая/3 июня – день тезоименитства.