Каноны святому благоверному князю Роману Углечскому

Припев: Святы́й благове́рный кня́же Ромáне, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 16 февраля (03 февраля ст. ст.)

Глас 4.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Отве́рзу уста́ моя́, и напо́лнятся Ду́ха, и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, и явлю́ся, све́тло торжеству́я, и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

А́гнче Бо́жий и Сло́ве, да́ждь ми́ сло́во ра́зума и косноязы́чная моя́ уста́ де́йством Свята́го Ду́ха благослове́сия испо́лни, да в ра́дости принесу́ пе́ние Твоему́ уго́днику, преблаже́нному Рома́ну, и воспою́, ра́дуяся, того́ чудеса́.

Благода́ть испроси́ ми́ у Христа́, благове́рный кня́же Рома́не, в предначина́нии ма́лаго моего́ и недосто́йнаго, к тебе́ приноси́маго моле́ния, и просвеще́ние омраче́нному се́рдцу моему́ низпосли́, да, ра́дуяся, воспою́ твоя́ чудеса́.

Все́х Влады́ки и Бо́га повеле́ния все́ю душе́ю исполня́я, ми́лостив, незло́бив и кро́ток на земли́ пожи́л еси́ и ны́не в земли́ кро́тких живе́ши, моля́ся о чту́щих тя́ и ра́достно сла́вящих твоя́ чудеса́.

Богоро́дичен: Глаго́лы у́ст пророковеща́тельных коне́ц прия́ша, недоразумева́емым и непостижи́мым, на Тебе́ соде́янным стра́шным та́инством, Де́во Влады́чице, Его́же бо они́ я́ко Бо́га на зе́млю сни́ти прореко́ша, Того́ Ты́ я́ко Сы́на на пречи́стую Твое́ю руку́ ма́терски понесла́ еси́.

И́н. гла́с 8-й.

Ирмо́с: Мо́ре огусти́л еси́, погрузи́вый со ору́жием го́рдаго фарао́на, и лю́ди спа́сл еси́ немо́кренно, Го́споди, и вве́л еси́ я́ в го́ру святы́ни, вопию́щия: пои́м Тебе́, Бо́гу на́шему, пе́снь побе́дную, я́ко просла́вися.

Иису́су: Преклони́ся недоуме́нию моему́, Христе́ мо́й, преклони́вый снизхожде́нием Твои́м Небеса́, возвы́си к похвале́нию у́м мо́й, Высокоца́рствуяй Небесы́, да́ждь ми́ приноше́ния сло́во, О́тчее Единоро́дное Сло́во, да возмогу́ воспе́ти па́мять Твоего́ уго́дника, его́же Ты́ Са́м, Влады́ко, сла́вна чудесы́ все́й Росси́и показа́л еси́ и и́мже гра́д Тво́й У́глеч просла́вил еси́.

Раба́ бы́вша мя́ греха́ моли́твами твои́ми свобо́дна покажи́ и души́ моея́ сляче́ние испра́ви, исцели́вый иногда́ сляче́нныя прикоснове́нием честны́я твоея́ ра́ки, благове́рный кня́же Рома́не.

И́же от Бо́га чудесы́ пресла́вно удивля́емь, и вла́сть от Него́ на ду́хи нечи́стыя прия́л еси́ от челове́к ты́я отгони́ти, от и́же ве́рою тя́ на по́мощь призыва́ющих.

Тро́ичен: Неразде́льное Существо́м, несли́тное Ли́цы, вси́ ве́рнии, славосло́вити потщи́мся Пренача́льное Боже́ственное Естество́, в трие́х Ипоста́сех разумева́емое и во Еди́ном Божестве́ покланя́емое.

Богоро́дичен: Ору́жие пламеннообра́зное, храня́щее пре́жде врата́ Еде́мская, не возбраня́ет ны́не вхо́да, воплоти́выйся бо из Тебе́, я́ко Челове́к, И́же естество́м непристу́пный Бо́г па́ки дре́внее дае́т мне́ вхожде́ние.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, Живы́й и Незави́стный Исто́чниче, ли́к себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́, в Боже́ственней Твое́й сла́ве, венце́в сла́вы сподо́би.

Ди́вно на земли́ житие́ твое́ и сла́вна па́мять твоя́, чудесы́ же твои́ми, благове́рный кня́же Рома́не, удивля́еми есмы́, лю́дие твои́, пе́сненное благодаре́ние тебе́ приноша́ем.

Ева́нгельский гла́с я́ко услы́шав, обеща́ющий ми́лостивым на земли́ ми́лость Небе́сную получи́ти, и сего́ ра́ди ми́лостив ты́, кня́же Рома́не, бы́л еси́, за ню́же ны́не восприе́млеши безконе́чное возме́здие.

Живо́т нетле́нный и блаже́нство, не иму́щее конца́, на Небесе́х ны́не живе́ши по достоя́нию твоего́ благоче́стия и Богоуго́дных де́телей, я́же на земли́ соверши́л еси́.

Богоро́дичен: Зми́й иногда́ излия́ я́д сво́й во Еде́ме во ушеса́ прама́тери на́шей Е́ве е́же сравни́тися Бо́гу яде́нием запове́даннаго бра́шна. Сему́ же злу́ сове́ту она́ повину́вшися, с родонача́льником изве́ржена Еде́ма бы́сть и рожде́нным от ни́х сме́рть исхода́тайствова. Тобо́ю же, Чи́стая Де́во, па́ки восприе́млем пе́рвое блаже́нство.

И́н.

Ирмо́с: Небе́снаго кру́га Верхотво́рче, Го́споди, и Це́ркве Зижди́телю, Ты́ мене́ утверди́ в любви́ Твое́й, жела́ний кра́ю, ве́рных утвержде́ние, Еди́не Человеколю́бие.

Ше́ствие нога́м изменя́шеся и рука́м осяза́ние, животу́ же своему́ ожида́ше сме́ртию поглоще́ну бы́ти предстоя́щая иногда́ жена́ у гро́ба твоего́, свя́те, но еще́ в наде́жди ду́ха ве́рою возопи́ к тебе́: свя́те Рома́не, разреши́ мя́ от ю́зы сея́! и а́бие соверше́нное исцеле́ние получи́.

Еле́нь, ловцы́ утружде́нный, на исто́чники водны́я жела́ет; утружде́на же бе́ иногда́ жена́ сляче́нием к мы́сленному исто́чнику, ко гро́бу твоему́, кня́же Рома́не, с ве́рою прихо́дит, ты́ же, о́тче, сея́ неду́г здра́вием премени́л еси́.

Тро́ичен: Неразде́льная Тро́ице, Еди́нице Триипоста́сная, Пренача́льное Боже́ственное Естество́, О́тче, и Сы́не, и Ду́ше Святы́й, пою́щия Тя́ сохрани́ от вся́ких бе́д и искуше́ний.

Богоро́дичен: Иа́ков ле́ствицу Тя́ предви́де, Пречи́стая Де́во, по не́йже Вы́шний Бо́г сни́де на зе́млю, да обожи́т земноро́дныя и совокупи́т и́х с невеще́ственными Чи́ны и сотвори́т ны́ примире́ны к пре́жде денни́цы Ро́ждшему Его́.

Седа́лен, гла́с 8:

Исто́чника чуде́с и ве́рных исцеле́ния, гра́да У́глеча сла́ву и живу́щим в не́м ра́дость, во благове́рных князе́х кня́зя Рома́на пречу́днаго пе́сненно вси́ восхва́лим. Пло́тию бо то́й а́ще и ме́ртв е́сть, но душе́ю живе́т во ве́ки и избавля́ет от неду́г разли́чных прири́чущих к нему́ и мо́лит Христа́ Бо́га прегреше́ний оставле́ние дарова́ти че́ствующим любо́вию святу́ю па́мять его́.

Богоро́дичен: Небе́сную две́рь и киво́т, пресвяту́ю го́ру, све́тлый о́блак воспои́м, неопали́мую купину́, слове́сный ра́й, Е́вы воззва́ние, вселе́нныя всея́ вели́кое сокро́вище, я́ко спасе́ние в Не́й соде́лася ми́ру и оставле́ние дре́вних согреше́ний. Сего́ ра́ди вопие́м Е́й: моли́ся Сы́ну Твоему́ прегреше́ний оставле́ние дарова́ти благоче́стно покланя́ющимся всесвято́му Рождеству́ Твоему́.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́ во о́блаце ле́гце, прии́де Иису́с Пребоже́ственный Нетле́нною Дла́нию и спасе́ зову́щия: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Зна́меньми и чудесы́ просла́ви тя́ Бо́г, благове́рный кня́же Рома́не: вси́, и́же с ве́рою приходя́щии к моще́м твои́м, исцеле́ния да́ры оби́льно прие́млют и ко Просла́вльшему тя́ взыва́ют: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

И́же пре́жде тебе́ бы́вшим и Богоуго́дно житие́ препрово́ждшим благове́рным князе́м, свя́те Рома́не, поревнова́л еси́, с ни́миже ны́не на Небесе́х ра́достно зове́ши: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Иа́ковлю ле́ствицу разуме́в, благове́рный кня́же Рома́не, явля́емую от земли́ к Небесе́м, сея́ восхожде́ние стяжа́л еси́ благоче́стием и чи́стым твои́м взыва́нием: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Богоро́дичен: Кова́рством и ловле́нии льсти́ваго умертви́хся, Влады́чице Всенепоро́чная, оживи́ мя́, я́же Живо́т ро́ждшая Боже́ственный и Ипоста́сный, да к Тебе́ ве́рою воззову́: сла́ва де́вству Твоему́, Ма́ти Безневе́стная.

И́н.

Ирмо́с: Проро́к Авваку́м у́мныма очи́ма прови́де, Го́споди, прише́ствие Твое́, те́м и вопия́ше: от ю́га прии́дет Бо́г. Сла́ва си́ле Твое́й, сла́ва снизхожде́нию Твоему́.

Еди́наго Бо́га па́че все́х на земли́ возлюби́л еси́, свя́те Рома́не, те́мже и са́м от Него́ возлю́блен еси́ и да́р чудотворе́ния по сме́рти твое́й прия́л еси́: разсла́бленным да́руеши встягне́ние и о́чию лиша́емыя благода́тию Ду́ха Свята́го вооча́еши.

Не исхо́дит то́щь, с ве́рою и́же притека́яй к тебе́, кня́же Рома́не, ниже́ возвраща́ется посра́млен от любве́ душе́вныя моле́ния принося́й к тебе́, но вско́ре прие́млет дарова́ние поле́знаго себе́ проше́ния.

Тро́ичен: Единоче́стный и Трисо́лнечный Све́те, Безнача́льное Божество́ и конца́ не иму́щее Ца́рство, Бо́же бо́гове, Го́споди, пра́во Тебе́ испове́дающия лю́ди Твоя́ и несумне́нно в Тя́ ве́рующия о́гненнаго осужде́ния и про́чих муче́ний изба́ви.

Богоро́дичен: Де́ва во ине́х жена́х доне́леже не роди́, по рождестве́ же не де́ва, но уже́ ктому́ жена́. Ты́ же, Пречи́стая Богоро́дице, пре́жде рождества́ Де́ва и в рождестве́ Де́ва, и па́ки по рождестве́ Де́ву же яви́ Тя́ воплоти́выйся из Тебе́ Бо́г.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Ужасо́шася вся́ческая о Боже́ственней сла́ве Твое́й: Ты́ бо, Неискусобра́чная Де́во, име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на, все́м воспева́ющим Тя́ ми́р подава́ющая.

Люде́й твои́х, пою́щих тя́, блаже́нне Рома́не, свы́ше ми́лостию твое́ю озари́ и испроси́ у Бо́га все́х ве́рным на сопроти́вныя дарова́ти побе́ду, на́ше же приими́, требога́те кня́же, а́ще и ма́лое сие́, приноси́мое к тебе́ моле́ние.

Многочуде́сне и пресла́вне благове́рный кня́же Рома́не, ве́мы, я́ко превосхо́дят твоя́ бы́вшая на земли́ исправле́ния ны́нешняго к тебе́ приноси́маго от на́с песноплете́ния, но па́ки сие́ ве́мы, я́ко не слове́с изви́тия зри́ши ты́, но ве́ры предложе́ние.

Ны́не пра́зднующия лю́ди святу́ю па́мять твою́, о благочести́ве Рома́не, и святу́ю твою́ и чудото́чную обстоя́щия ико́ну ра́дости и весе́лия испо́лни и све́том за́поведей Бо́жиих озари́ душе́вная на́ша омраче́ния.

Богоро́дичен: Окая́нную ду́шу мою́, волну́ющуюся в мо́ри жите́йских попече́ний, пре́жде да́же не погря́знути е́й с корабле́м те́ла моего́ ко дну поги́бели отча́янием, Ма́ти Бо́жия, простри́ ми́ ру́ку по́мощи и окорми́ живо́т мо́й во благооти́шное приста́нище, Боже́ственную во́лю Сы́на Твоего́ и Бо́га все́х.

И́н.

Ирмо́с: Го́споди Бо́же на́ш, ми́р да́ждь на́м, Го́споди Бо́же на́ш, стяжи́ ны́; Го́споди, ра́зве Тебе́, ино́го не ве́мы, И́мя Твое́ имену́ем.

Обстои́му ви́дя свяще́нную ра́ку твою́ на́ми, ве́рными ча́ды твои́ми, и от тебе́ по́мощи прося́щих, свя́те Рома́не, умоли́ Бо́га все́х, е́же изба́витися на́м напа́стей, и иноплеме́нных плене́ния, и вся́ких бе́д, и́миже казни́ми от Него́ быва́ем за грехи́ на́ша.

Серде́чное о́ко непомраче́но на земли́, свя́те Рома́не, име́л еси́ сла́вою ми́ра сего́ и сего́ ра́ди прозри́л еси́ де́нь Госпо́день вели́кий и стра́шный, в о́ньже судии́ не по сла́ве суди́ми бу́дут, ниже́ суди́мии по оглаго́ланию облича́емы.

Тро́ичен: Тро́ице Свята́я, Вседержа́вный Бо́же, в Вы́шних трегу́бо песносло́вимый от Безтеле́сных и у́мных слу́г Твои́х, приими́ пе́снь и от бре́нных и веще́ственных на́ших усте́н, ве́рою и со стра́хом приноси́мую держа́ве Твое́й.

Богоро́дичен: Обветша́вшия ны́ преступле́нием, дале́че от Бо́га отгна́нныя и в сме́рть попо́лзшияся, па́ки возвраща́ет к Себе́ воплоти́выйся из Тебе́ Пребоже́ственный Бо́г, те́м вину́ спасе́ния на́шего ве́мы и славосло́вим Тя́, Пречи́стая Де́во.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Боже́ственное сие́ и всечестно́е соверша́юще пра́зднество, Богому́дрии, Богома́тере, прииди́те, рука́ми воспле́щим, от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.

Прехва́льному и ди́вному Росси́йскому свети́льнику, и́же от Христа́ да́р чудотворе́ния прие́мшему, благове́рному кня́зю Рома́ну пе́сненныя принесе́м глаго́лы, я́ко иму́щему дерзнове́ние ко Святе́й Тро́ице, Ю́же и мо́лит от бе́д спасти́ся на́м.

Рома́не кня́же, а́ще и в после́дняя ле́та на земли́ пожи́л еси́, но пре́жде тебе́ бы́вших благове́рных князе́й че́сти от Христа́ ра́вны сподо́бился еси́, е́же Са́м О́н предрече́, я́ко бу́дут и после́днии пе́рвии.

Све́тлостию де́л твои́х просия́л еси́, преподо́бне, а́ще гро́б и хода́тай забве́ния, но и то́й ника́коже мо́жет скры́ти зарю́ чуде́с твои́х. Та́ко просла́ви тя́ Бо́г, я́ко вои́стинну просла́вил еси́ Его́.

Богоро́дичен: Та́йно Свяще́нная Писа́ния предзнаменова́ша Тя́, Пречи́стая: Иа́ков ле́ствицу пронарече́, Моисе́й купино́ю Тя́ предви́де, Дании́л же го́ру Тебе́ пронаписа́. Мы́ же с Гаврии́лом Тебе́ взыва́ем: ра́дуйся, Благода́тная, Госпо́дь с Тобо́ю.

И́н.

Ирмо́с: Моли́тву пролию́ ко Го́споду и Тому́ возвещу́ печа́ли моя́, я́ко зо́л душа́ моя́ испо́лнися и живо́т мо́й а́ду прибли́жися, и молю́ся, я́ко Ио́на: от тли́, Бо́же, возведи́ мя́.

И́же гла́дом ума́ та́ющии, я́коже дре́вле Иа́ков со свои́ми ча́ды вре́менною пи́щею, слы́шавше и мы́ изоби́лие вся́каго благодея́ния, потщи́мся ити́ ко гро́бу чудотво́рца Рома́на, та́йно вопию́щу: и́же в ва́с безу́мен, да уклони́тся ко мне́, и ду́ши своя́, я́ко вре́тища, ве́рою разве́рзше, напо́лнимся Ду́ха благода́ти.

Не в го́рький и многотру́дный Еги́пет сего́ ра́ди бла́га ити́ на́м, удуже они́ дре́вле в зе́млю чужду́ идя́ху, но ко любе́зней Ма́тери на́шей, Це́ркви, ве́село созыва́ющей ча́да своя́ и глаго́лющей: прииди́те, яди́те хле́б безсме́ртия и пи́йте вино́ безконе́чныя ра́дости, и безу́мен то́й, и́же а́ще кто́ изы́дет отту́ду а́лчен.

Тро́ичен: А́ще и недосто́йны есмы́, Тро́ице Пребоже́ственная, но оба́че приими́ от на́с пе́ние, ве́рно зову́щих Ти́: Свя́т еси́, О́тче Безнача́льный, Свя́т еси́, Сы́не, Собезнача́льный Отцу́ и Ду́ху, Свя́т еси́, и Ду́ше Святы́й, Равноче́стне Отцу́ и Сопресто́льне Сы́ну, Тро́ице, Еди́ный Бо́же, спаси́ ны́, гре́шныя рабы́ Твоя́.

Богоро́дичен: Моли́, Пречи́стая Де́во, о на́с, непотре́бных рабе́х Твои́х, все́х Влады́ку и Го́спода, Его́же иногда́, я́ко Сы́на Твоего́, во святы́х Твои́х объя́тиих понесла́ еси́, е́же изба́витися душа́м на́шим от вся́каго преще́ния и получи́ти ми́лость в ча́с стра́шнаго испыта́ния.

Конда́к, гла́с 8:

Я́ко многосве́тлая звезда́, всепра́зднственная па́мять твоя́ возсия́ дне́сь, благове́рный кня́же Рома́не, созыва́ющи к похвале́нию лю́ди твоя́, пе́сньми славосло́вити честно́е житие́ твое́ и ве́рно торжествова́ти свято́е твое́ успе́ние, в не́мже моли́ся, свя́те, ко Христу́ Бо́гу на́шему, е́же изба́витися на́м от все́х наве́тов вра́жиих, да вси́ зове́м ти́: ра́дуйся, Рома́не пребога́те, но́вый Росси́йский чудотво́рче.

И́кос:

Со́н ле́ности души́ моея́ хода́тайствует му́ку, и сласте́й мои́х разжже́ние вжига́ет ми́ ве́чный пла́мень, но́щь же уны́ния моего́ уготовля́ет ми́ тьму́, не иму́щую конца́. Но я́ко скоропослу́шный моли́твенниче ко Христу́ Бо́гу, свя́те Рома́не, и вся́каго бла́га незави́стный да́телю, си́х вино́вных поги́бели бе́д изба́ви мя́ и научи́ мя́ воспе́ти святу́ю па́мять твою́, я́же свы́ше собира́ет мно́жество А́нгел и до́лу созыва́ет к похвале́нию челове́ки, да с ни́ми и а́з возглаго́лю, зовы́й тебе́ сицева́я: ра́дуйся, на похвалу́ от Бо́га оте́честву твоему́ да́нный; ра́дуйся, от младе́нства в сосу́д Ду́ха Свята́го произбра́нный; ра́дуйся, са́де при вода́х Ева́нгельских насажде́нный; ра́дуйся, Христо́вых повеле́ний после́дователю всеусе́рдный; ра́дуйся, апо́стольских преда́ний и́стинный храни́телю; ра́дуйся, святы́х жития́м до́брый ревни́телю; ра́дуйся, от Бо́га в кня́зя гра́ду У́глечу да́нный; ра́дуйся, от Него́ вся́кими благи́ми де́лы одаро́ванный; ра́дуйся, я́ко и по преставле́нии чудесы́ гра́д тво́й назира́еши; ра́дуйся, я́ко от неду́гов с ве́рою приходя́щих к тебе́ избавля́еши; ра́дуйся, гра́ду на́шему У́глечу хвало́; ра́дуйся, от враго́в ему́ необори́мое забра́ло; ра́дуйся, Рома́не о́тче, но́вый Росси́йский чудотво́рче.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии па́че Созда́вшаго, но о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, ра́довахуся, пою́ще: препе́тый отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.

Ути́ши многомяте́жную ду́ш на́ших бу́рю, благове́рный кня́же Рома́не, и разжени́ но́щь уны́ния от мы́слей на́ших, да́ждь просвеще́ние душа́м рабо́в твои́х, хва́лящих свято́е успе́ние твое́.

У́глеча похвало́ ты́ еси́, свя́те Рома́не: моли́ся о не́м ко Христу́ Бо́гу, сохрани́ти и спасти́ его́ от сыно́в ага́рянских, скреже́щут бо они́ на ны́, я́ко зве́рие, зубы́ свои́ми, но сокруши́ че́люсти и́х.

Фарисе́ево отве́ржим от себе́ тщесла́вное зия́ние и мытаре́ву научи́мся се́рдца сокруше́нию, и, та́ко предочи́стивше ду́ши, со стра́хом воззове́м к Зижди́телю: О́тче Небе́сный, оста́ви на́м до́лги на́ша моли́тв ра́ди уго́дника Твоего́, Рома́на приснопа́мятнаго.

Богоро́дичен: Херуви́мов честне́йшая и Серафи́мов превы́шшая, Предста́тельнице скорбя́щих, Де́во Пречи́стая, Всенепоро́чная Неве́сто Творца́ и Ма́ти благоволе́ния О́тча, простри́, Влады́чице, к Нему́ пречи́стыя Твои́ дла́ни и умоли́ Его́, Всенепоро́чная, я́ко Бо́га все́х, е́же получи́ти на́м ми́лость в де́нь стра́шнаго прише́ствия Его́.

И́н.

Ирмо́с: Халде́йская пе́щь, огне́м распала́емая, ороша́шеся Ду́хом, Бо́жиим предстоя́нием, о́троцы поя́ху: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Обыдо́ша, я́ко пче́лы со́т, страсте́й прило́ги смире́нную мою́ ду́шу, и душетле́нными сластьми́, я́ко о́стны, отвсю́ду бодо́м е́смь, но я́же к Бо́гу моли́твами твои́ми, свя́те Рома́не, от си́х зо́л изба́ви мя́, да, ра́дуяся, воспою́ ко Просла́вльшему тя́: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Не сме́рть, но со́н непщу́ем бы́ти есте́ственных твои́х соу́з разреше́ние. А́ще бо и измени́лся еси́ те́лом, но душе́ю живе́ши во ве́ки и избавля́еши от лю́тых ко Христу́ взыва́ющих: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Тро́ичен: А́нгелы немо́лчно в Вы́шних песносло́вимый Бо́же, Триипоста́сне Вседе́телю, приими́ пе́ние и от на́с, недосто́йных рабо́в Твои́х, ве́рно Тебе́ пою́щих: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Херуви́мский престо́л показа́лася еси́, Де́во Пречи́стая, во объя́тиих Твои́х носи́ла еси́ Невмести́маго все́ми и Неудобозри́маго А́нгельскима очи́ма, Того́, Чи́стая, я́ко Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего, моли́ спасти́ пою́щих Тя́.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: О́троки благочести́выя в пещи́ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ е́сть; тогда́ у́бо образу́емое, ны́не же де́йствуемое, вселе́нную всю́ воздвиза́ет пе́ти Тебе́: Го́спода по́йте дела́ и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

От вся́ких прило́г сопроти́внаго сохрани́ лю́ди твоя́ Богоуго́дны, кня́же Рома́не, и изба́ви гра́д тво́й, свя́те, и вся́к гра́д и страну́ от все́х наве́т вра́жиих, в ни́хже пою́т от зо́л тобо́ю изба́вленнии: Го́спода по́йте вся́ дела́ и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Царю́ ца́рствующих и Бо́гу вся́ческих ны́не, кня́же Рома́не, в весе́лии предстои́ши и я́же отону́дными све́тлостьми Триипоста́снаго Божества́ озаря́ешися; моли́ся и о на́с, достоблаже́нне и приснопе́тый Богоуго́дниче, е́же получи́ти на́м селе́ния, иде́же в весе́лии воспева́ют: Го́спода по́йте дела́ и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Чесо́ ра́ди приско́рбна еси́, душе́ моя́, и вску́ю смуща́еши мя́? Упова́й на Бо́га и притецы́ к благове́рному кня́зю Рома́ну, да благода́ть полу́чиши и ско́рбных смуще́ний соверше́нное избавле́ние.

Богоро́дичен: Ши́ршая Небе́с и простра́ннейшая земли́ утро́ба Твоя́ бы́сть, Де́во Влады́чице. О́ле чудесе́! И́же Невмести́мый все́ми вме́щся во чре́ве Твое́м и произы́де, я́ко Плотоно́сец, к Нему́же вся́ческая, я́же на Небеси́ и я́же на земли́, взыва́ют: Го́спода по́йте дела́ и превозноси́те Его́ во ве́ки.

И́н.

Ирмо́с: А́нгели и Небеса́, на Престо́ле сла́вы Седя́щаго и я́ко Бо́га непреста́нно Сла́вимаго благослови́те, по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.

А́нгелы Небе́с свы́ше собира́ет свята́я па́мять твоя́ и на земли́ челове́ком чудеса́ твоя́ повелева́ет любоче́ствовати, чудотво́рче Рома́не, и пе́сньми хвали́ти сла́вное успе́ние твое́.

Гра́д тво́й, свя́те Рома́не, соблюди́ от вся́ких зо́л и лю́ди, живу́щия в не́м, враго́м стра́шны и нерабо́тны яви́, ору́жие же, изощре́нная на ны́, вонзи́ в сердца́ враго́в, да тя́, кня́же, похваля́ем, защи́тника на́шего.

Тро́ичен: Еди́ный Бо́же, в Тро́ице Ипоста́сей пева́емый, возьми́ бре́мя от мене́ неудобоноси́мое прегреше́ний и, я́ко Благоутро́бен, поми́луй пою́щия Тя́ и превознося́щая во вся́ ве́ки.

Богоро́дичен: Роди́выйся из Тебе́ Бо́г Безле́тный благоволе́нием Отца́ Безнача́льнаго и соде́йствием Свята́го Ду́ха дарова́ Тя́ ми́ру избавле́ние и спасе́ние пою́щим честно́е Богорожде́ние Твое́ и превознося́щим во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Вся́к земноро́дный да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь, да торжеству́ет же Безпло́тных умо́в естество́, почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, и да вопие́т: ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице, Чи́стая Присноде́во.

Щито́м моли́тв твои́х, кня́же присносла́вне Рома́не, отжени́ летя́щия на ны́ стре́лы вра́жия, и сохрани́, свя́те, невреди́м гра́д, в не́мже похвала́ми пое́тся честна́я па́мять твоя́ и ве́рно сла́вится.

Ю́же получи́л еси́ на Небесе́х ны́не сла́ву благочести́вым на земли́ житие́м твои́м, тоя́ и на́м получи́ти моли́ вся́ Могу́щаго и испроси́ у Бо́га та́яжде на́м зре́ти блага́я, и́хже ны́не ты́ смотря́еши.

О присноблаже́нне, венцеувязе́нная главо́, пребога́те кня́же Рома́не, приими́ ма́лое сие́ от непотре́бных мои́х усте́н приноше́ние, и прие́м е́, осени́ ны́ светоно́сною твое́ю благода́тию, и испроси́ у Бо́га все́х на́м ми́рное и Богоуго́дное житие́ и спасе́ние, песнопою́щим тя́.

Богоро́дичен: Я́ко прекра́сну пала́ту от все́х земны́х родо́в произбра́ Бо́г пречи́стую Твою́ утро́бу, Чи́стая, и, соше́д с Небесе́, всели́ся в Ню́, и исцели́ телотле́нный неду́га вре́д, препода́нный зми́ем во Еде́ме прама́тери Е́ве со Ада́мом и рожде́нным от ни́х.

И́н.

Ирмо́с: Чу́жде ма́терем де́вство, и стра́нно де́вам деторожде́ние: на Тебе́, Богоро́дице, обоя́ устро́ишася. Те́м Тя́, вся́ племена́ земна́я, непреста́нно велича́ем.

Многожела́нно лю́бящий Небе́сную сла́ву, прииди́те, взыгра́им, веселя́щеся, и во хвале́нии просла́вим чу́днаго в сове́тех и стра́шнаго в де́лех Го́спода, венча́юща по́честьми уго́дников Свои́х.

А́ще и непотре́бна мене́ раба́ и в небреже́нии ижди́вша жи́знь мою́, дерзну́вша принести́ к тебе́ но́вое сие́ моле́ние, не возгнуша́йся, рабе́ Жива́го Бо́га, от предложе́ния бо души́ принесо́х тебе́ сие́, е́же и прии́м, пребога́те Рома́не, пою́щих тя́ свы́ше назира́й.

Тро́ичен: Не рожде́нна, но Безнача́льнаго Отца́, рожде́нна же от Него́ Собезнача́льна Сы́на и исходя́ща Свята́го Ду́ха, Трисия́тельное Ипоста́сьми, сра́сленное же Божество́м влады́чество, вся́ племена́ земна́я, велича́ем.

Богоро́дичен: А́ще и недосто́йне принесо́х Ти́ таково́е мои́х слове́с изви́тие, Ма́тери Ада́мова Соде́теля, но приими́ сие́ с любо́вию, Пречи́стая, и принеси́ о мне́ моле́ние ко всецарю́ющему Сы́ну Твоему́ и Бо́гу, да обря́щу от Него́ ми́лость в де́нь стра́шнаго слововоздая́ния.

Свети́лен.

Сла́вно торжеству́ет гра́д У́глеч в благонаро́читый де́нь твоея́ па́мяти, благове́рный кня́же Рома́не, и све́тло красу́ется це́рковь, в не́йже лежи́т честна́я ра́ка твоя́, ве́дущи во све́те лица́ Бо́жия сла́вы предстоя́ща тя́, Ему́же предстоя́, и на́с помина́й.

Богоро́дичен: А́нгелов удивле́ние, апо́столов сла́во, похвало́ му́чеников, утро́бо пречи́стая, Бо́га ро́ждшая, кади́льнице чисте́йшая невеще́ственнаго у́гля, честно́е селе́ние Божества́, в Ню́же О́тчим благоволе́нием Сы́н всели́ся, и Ду́х Святы́й Богоро́дицу Тя́ соде́ла.

Житие благоверного князя Романа Угличского

Бла­го­вер­ный князь Ро­ман Уг­лич­ский, сын Уг­лич­ско­го кня­зя Вла­ди­ми­ра и кня­ги­ни Фо­ти­нии, пле­мян­ник свя­то­го Ва­силь­ка Ро­стов­ско­го († 1238; па­мять 4 мар­та), ро­дил­ся 1 ок­тяб­ря 1235 го­да. По смер­ти сво­е­го от­ца (в 1248 г.) и стар­ше­го бра­та Ан­дрея (1261 г.), свя­той Ро­ман 26-ти лет при­нял на се­бя управ­ле­ние Уг­ли­чем и стал по­пе­чи­тель­ным от­цом под­дан­ных. Он устра­и­вал бо­га­дель­ни, стран­но­при­им­ные до­ма и при­ни­мал в них убо­гих, при­хо­див­ших к нему ото­всю­ду. Бо­лее 15 хра­мов воз­двиг­ну­то бы­ло им в кня­же­стве. Каж­дый день свя­той Ро­ман при­сут­ство­вал на бо­го­слу­же­нии, ча­сто бе­се­до­вал с бла­го­че­сти­вы­ми ино­ка­ми. По­сле смер­ти су­пру­ги в 1280 го­ду он все­це­ло по­свя­тил се­бя по­дви­гам по­ста, мо­лит­вы и бла­го­тво­ри­тель­но­сти. Он по­стро­ил на вы­со­ком бе­ре­гу Вол­ги го­род Ро­ма­нов (ныне Ту­та­ев). Скон­чал­ся свя­той князь мир­но 3 фев­ра­ля 1285 го­да и по­гре­бен в церк­ви Пре­об­ра­же­ния в Уг­ли­че.

В 1486 го­ду мо­щи свя­то­го Ро­ма­на бы­ли об­ре­те­ны нетлен­ны­ми и пе­ре­не­се­ны в но­вую со­бор­ную цер­ковь Пре­об­ра­же­ния. В 1595 го­ду, по бла­го­сло­ве­нию пат­ри­ар­ха Иова, вслед­ствие из­ве­стий о чу­де­сах мо­щи бы­ли сви­де­тель­ство­ва­ны Ка­зан­ским мит­ро­по­ли­том (бу­ду­щим пат­ри­ар­хом) свя­ти­те­лем Ер­мо­ге­ном (па­мять 17 фев­ра­ля), и князь Ро­ман был при­чис­лен к ли­ку свя­тых. В 1609 го­ду при на­ше­ствии по­ля­ков свя­тые мо­щи сго­ре­ли вме­сте с хра­мом.

См. так­же: