Канон святому преподобному Михаилу Клопскому Новгородскому Христа ради юродивому (первый)

Припев: Преподо́бне о́тче Михи́ле, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 24 января (11 января ст. ст.)

Глас 2.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Гряди́те, лю́дие, пои́м пе́снь Христу́ Бо́гу, разде́льшему мо́ре и наста́вльшему лю́ди, я́же изведе́ из рабо́ты еги́петския, я́ко просла́вися.

От ю́ности, преподо́бне, сосу́д избра́нный бы́л еси́ Пресвяты́я Тро́ицы, чистоты́ ра́ди жития́ твоего́ благоро́дие оста́вив, мона́шеский чи́н восприя́л еси́, и, кре́ст тво́й взе́м, Христу́ после́довал еси́, и Того́ ра́ди во юро́дство преложи́лся еси́, и венце́м от Него́ венча́лся еси́, Богоно́се о́тче.

Вся́ умудря́ющему Бо́гу моли́ся, преподо́бне, о рабе́ твое́м, да отве́рзет моя́ устна́ недосто́йная и да подви́гнет мо́й язы́к ко́сный, тесноту́ же и худогла́сие, о́тче, да разве́рзет де́йством Свята́го Ду́ха к пе́нию чуде́с твои́х.

Богоглаго́ливым проро́ком то́чен и богови́дцем апо́столом нра́вом уподо́бився, и́же до тре́тияго небесе́ возше́дшаго услы́шав, глаго́люща: мы́ юро́ди Христа́ ра́ди. И ты́, преподо́бне, сия́ услы́шав, юро́д на земли́ бы́л еси́ Христа́ ра́ди, безче́стие и укори́зны претерпе́в, че́сти в Ца́рствии небе́снем сподо́бился еси́.

Богоро́дичен: Мои́х прегреше́ний, Влады́чице, плени́цу расто́ргни, Твоего́ Сы́на и Бо́га моля́щи, и томя́щий мя́ гре́х, Присноде́во, низложи́, я́ко да воспева́ю Тя́ всегда́, Всенепоро́чная, Тобо́ю спаса́емь.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: На ка́мени мя́ ве́ры утверди́в, разшири́л еси́ уста́ моя́ на враги́ моя́, возвесели́бося ду́х мо́й, внегда́ пе́ти: не́сть свя́т, я́коже Бо́г на́ш, и не́сть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.

Ка́меню ве́ры, Петру́ апо́столу уподо́бився, распя́лся еси́ ми́рови во все́й жи́зни твое́й, преподо́бне Михаи́ле, и, но́ги твоя́ невозвра́тно к небе́сному ше́ствию упра́вив, го́рняго Иерусали́ма дости́гл еси́. Со святы́ми предстоя́ Святе́й Тро́ице, моли́ о на́с Еди́наго Человеколю́бца.

Илиину́ ре́вность восприе́м, преподо́бне, не возмого́ша бо ни преще́ния, ни моле́ния согреша́ющих тебе́ увеща́ти, е́же те́х, непреподо́бне соде́янных, не облича́ти, не преста́л еси́ у́бо, сие́ творя́, до́ндеже коне́чне о́ныя испра́вил еси́.

Храни́тель бу́ди вели́кия Росси́и христолюби́вых люде́й, богоно́сне о́тче Михаи́ле, избавля́я враго́в наше́ствия, гла́да же и па́губы, да твои́ми моли́твами ко Христу́ Бо́гу изба́вльшеся, тебе́ вси́ я́ко засту́пника почита́ем.

Богоро́дичен: Во ины́х жена́х ма́ти, до́ндеже де́ва, не позна́ся, ни ма́ти по рождестве́ де́вствовати сподо́бися, на Тебе́ же, Де́во, обоя́ устро́ишася. Те́м весе́лием ду́ха воспева́ю: не́сть непоро́чны, па́че Тебе́, Влады́чице.

Седа́лен, гла́с 8.

От земны́х на небе́сная помы́слив и де́лом соверши́в ко Христу́ любо́вь, и, подо́бно мо́лнии, от восто́ка до за́пада восходя́щей ско́ростию, я́ко и́ный Авваку́м, о́тче, несе́нный а́нгелом с пи́щею в Вавило́н прекорми́ти Дании́ла проро́ка, в ро́ве затворе́на, дости́гл еси́, преподо́бне, оби́тели Святы́я Тро́ицы, и промышля́л еси́ в жи́зни се́й о поле́зных мно́жественных, и, а́лчущия ду́ши накорми́в мона́хов пи́щею неги́блющею, в Ца́рствие небе́сное руково́дствовал еси́, иде́же пра́ведно пресве́тлым венце́м венча́лся еси́, блаже́нне. И ны́не, о́тче Михаи́ле, моли́ Христа́ Бо́га согреше́ний оставле́ние дарова́ти пра́зднующим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Сла́ва, и ны́не: Иорда́н струя́ми слу́жит, и Иоа́нн простира́ет ру́ку тле́нную, я́вльшуся Тебе́, Неви́диме, пло́тию ко креще́нию. Но о́в у́бо возвраща́шеся вспя́ть стра́хом, о́в же а́бие держа́ше с тре́петом Тя́, Нетле́ннаго. Вои́стинну А́гнец Бо́жий, Исто́чник присноживо́тный, исто́чники же, и моря́, и челове́ки освяти́в: Тро́ица бо просия́, свы́ше Сы́на Тя́ имену́ет Роди́тель, и Святы́й Ду́х снизхо́дит.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Пою́ Тя, слу́хом бо, Го́споди, услы́шах и ужасо́хся: до мене́ бо и́деши, мене́ ища́, заблу́ждшаго. Те́м мно́гое Твое́ снизхожде́ние, е́же на мя́, прославля́ю, Многоми́лостиве.

Пе́снь воспе́л еси́ Бо́гу безпреста́ни и слу́х тво́й к Нему́ приклони́л еси́. Я́ко име́я дерзнове́ние мно́го, и моли́твами твои́ми, о́тче, сове́тующих на Правосла́вие мы́сли и сове́ты разори́, и во́инство на́ше вооружи́ на ва́рвары побе́дою, и междоусо́бныя бра́ни умири́.

Я́ко со́лнце, от восто́ка возсия́в во оби́тели Святы́я Тро́ицы среди́ мно́жества мона́хов, просвети́л еси́ су́щия во тме́ неве́дения и юро́д бы́л еси́ Христа́ ра́ди, хотя́ утаи́тися. Не бо́ укры́ется, рече́, гра́д, верху́ горы́ стоя́, ни вжига́ют свети́льника и под спу́дом полага́ют.

Я́ко пресве́тлое свети́ло, возсия́л еси́, и, я́ко фи́никс, в дому́ Святы́я Тро́ицы проро́чески процве́л еси́, богоно́сне Михаи́ле, и, я́ко денни́ца, пред Со́лнцем пра́вды, Христо́м, просия́л еси́, и жи́ву же́ртву са́м себе́ Влады́це прине́сл еси́, о́тче преблаже́нне.

Богоро́дичен: До́брых все́х обнажи́хся и лежу́ в зло́бе: но, Ро́ждшая Обле́кшаго в нетле́ние вся́, дре́вле во тлю́ па́дшия, и мене́ ны́не пре́жними украси́ и вторы́х изба́ви, Богоневе́сто.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Хода́тай Бо́гу и челове́ком бы́л еси́, Христе́ Бо́же: Тобо́ю бо Влады́ко, к светонача́льнику Отцу́ Твоему́, от но́щи неве́дения, приведе́ние и́мамы.

Хода́тай непреста́нен, о́тче, бу́ди о на́с ко Пресвяте́й Тро́ице с ли́ки святы́х, и́хже ты́ жи́тельству поревнова́л еси́. Моли́ся, мо́лим тя́, о ми́ре и о устрое́нии всего́ ми́ра, да ти́хо и безмо́лвно житие́ поживе́м в ве́це се́м и в бу́дущем жи́знь ве́чную получи́м.

Преподо́бне о́тче Михаи́ле, в по́стницех вели́к бы́в во оби́тели, иде́же мона́шеское житие́ проходи́л еси́, еди́нощи в седми́це вкуша́я хле́ба и воды́ с воздержа́нием, и всю́ жи́знь твою́ та́ко сконча́л еси́.

Во́лею, преподо́бне, преложи́вся во юро́дство Христа́ ра́ди, ско́рби и беды́ претерпе́л еси́, поруга́ния, и укори́зны, и доса́ды. Му́ченицы бо в ма́ле вре́мени Христа́ ра́ди пострада́ша, ты́ же, о́тче, всю́ жи́знь твою́ му́ченически сконча́в, и того́ ра́ди сугу́бу мзду́ на небесе́х восприя́л еси́.

Богоро́дичен: Упра́ви у́м мо́й, Влады́чице, тружда́ющийся в пучи́не скорбе́й и потопля́емый наше́ствием тлетво́рных страсте́й. Спаси́, Богоро́дице, к Тебе́ прибега́ющаго: ины́я бо по́мощи, Чи́стая, ра́зве Тебе́, не зна́ем.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: В бе́здне грехо́вней валя́яся, неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну: от тли́, Бо́же, мя́ возведи́.

Ны́не честны́я мо́щи твоя́, лежа́ще во оби́тели Святы́я Тро́ицы, в не́йже еще́ в жи́зни се́й мно́го потруди́лся еси́, врачева́ния мно́гая источа́ют с ве́рою приходя́щим. Те́мже мо́лим тя́, о́тче: и душе́вныя стра́сти, и неду́ги исцели́ тебе́ сла́вящих.

Бе́здна, грехо́в испо́лнена, а́з, и твоя́ моли́тва, я́ко кади́ло благово́нно, испра́вися пред Бо́гом. Ны́не молю́ тя́, преподо́бне о́тче: бе́здну грехо́в мои́х истреби́, и буя́ющее мо́ре зла́го пия́нства изсуши́, и напое́ние гне́вное отжени́, целому́дренный у́м, богоно́сный Михаи́ле.

Да́ждь ми́, Христе́, ра́зум терпе́ния, е́же не осужда́ти согреша́ющих киче́нием фарисе́йским, но, я́ко мытаре́во, мое́ покая́ние приими́ и, я́ко блу́днаго сы́на, Бо́же, ве́чери Твоея́ досто́йна мя́ яви́ моли́твами преподо́бнаго Михаи́ла.

Богоро́дичен: Обветша́вшия ны́ го́рьким дре́ва пре́жде вкуше́нием и па́дшия поползе́нием, Пречи́стая, обнови́ла еси́, Зижди́теля ро́ждши, Сло́во Ипоста́сное, Де́во Ма́ти Влады́чице.

Конда́к, гла́с 8.

Ду́ха Свята́го си́лою уподо́бился еси́ богоглаго́ливым дре́вним проро́ком, сказа́в безве́стная и та́йная, и е́же го́де судьба́м Бо́жиим в сбытие́, и и́на мно́га чудеса́ о Христе́ сотвори́в, и лю́ди удиви́в, торжествова́ти устро́ил еси́ вопию́щия: сла́ва Бо́гу, прославля́ющему святы́я Своя́.

И́кос:

Уподо́бился еси́ проро́ку Авваку́му, о́тче, восхище́н си́лою Бо́жиею, я́ко на о́блаце, от дале́че страны́, и обре́лся еси́ во оби́тели Святы́я Тро́ицы. Он бо от Иерусали́ма а́нгелом несе́н бы́сть с пи́щею в Вавило́н и та́мо прекорми́ Дании́ла проро́ка и вселе́нную удиви́, ты́ же лю́ди твоя́ возвесели́л еси́ чуде́с де́йством, и мно́жество мона́хов твоему́ житию́ удиви́шася, и после́дствующих тебе́ прекорми́л еси́ я́дию неги́блющею, но пребыва́ющею в жи́зни ве́чней, вопию́щия Бо́гу: сла́ва Прославля́ющему святы́я Своя́.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Богопроти́вное веле́ние беззако́ннующаго мучи́теля высо́к пла́мень вознесло́ е́сть: Христо́с же простре́ Богочести́вым отроко́м ро́су духо́вную, Сы́й Благослове́н и Препросла́влен.

Богопроти́внии лю́дие ерети́ческая му́дрствующии, зло́бою содержи́мии, распыха́хуся сердцы́ свои́ми, ви́дяще на́с, почита́ющих честны́я мо́щи твоя́ и благода́рственно Христу́ взыва́ющих: Сы́й благослове́н и препросла́влен.

Све́т трисия́нен Пребоже́ственныя Тро́ицы в се́рдцы твое́м жили́ще Себе́ соде́ла. Отту́ду напо́лнився Ду́ха Свята́го, богоно́сне о́тче, ерети́ческое ополче́ние омрачи́л еси́, просвети́л же еси́ собо́р правосла́вных, ве́рою Христу́ Бо́гу пою́щих: Сы́й благослове́н и препросла́влен.

Сокруши́, преподо́бне Михаи́ле, мы́шцы враго́в мы́сленных, востаю́щих на мя́, и лу́ки и́х сломи́, и стре́лы притупи́ моли́твами твои́ми, я́ко дерзнове́ние ве́лие име́я к Бо́гу, да возмогу́ пе́ти: Сы́й благослове́н и препросла́влен.

Богоро́дичен: Пе́щь прообразова́ше Твое́ Рождество́, Всенепоро́чная, отроко́в бо не опали́, я́коже бо ни ложе́сн Твои́х о́гнь Боже́ственный. Те́мже мо́лим Тя́: огня́ ве́чнаго изба́ви на́с, Де́во Богома́ти Влады́чице.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Пе́щь иногда́ о́гненная в Вавило́не де́йства разделя́ше, Бо́жиим веле́нием халде́и опаля́ющая, ве́рныя же ороша́ющая, пою́щия: благослови́те вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода.

Приноси́маго тебе́ моле́ния, преподо́бне о́тче Михаи́ле, от мно́жества твоему́ житию́ после́дствующих не пре́зри, но, со усе́рдием прии́м, вся́ ны́ спаси́, Христу́ вопию́щия: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Име́я Ду́ха Свята́го в се́рдцы твое́м, я́ко еди́н богоглаго́ливых дре́вних проро́к, бу́дущая явле́нно челове́ком сказа́л еси́, и в настоя́щее сие́ вре́мя да́руй во́инству на́шему на ва́рвары побе́ду, Богоно́се о́тче.

От земны́х к небе́сным оби́телем пресла́вно возше́л еси́, Богоно́се о́тче Михаи́ле, и та́мо, преподо́бных че́сти сподо́бився, предстои́ши Святе́й Тро́ице и зри́ши Неизрече́нная, и́хже о́ко не ви́де, и у́хо не слы́ша, и на се́рдце челове́ку не взы́де, я́же угото́ва Бо́г лю́бящим Его́.

Богоро́дичен: Вели́кому та́инству рождества́ Твоего́ кто́ не удиви́тся, Богоро́дице, или́ ки́й язы́к земны́х, или́ у́м безпло́тных изрещи́ возмо́жет? Па́че бо естества́ и смы́сла, Богоро́дице, Зижди́теля все́х родила́ еси́.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Безнача́льна Роди́теля Сы́н, Бо́г и Госпо́дь, вопло́щся от Де́вы, на́м яви́ся, омраче́нная просвети́ти, собра́ти расточе́нная, те́м Всепе́тую Богоро́дицу, велича́ем.

Пахо́мия Вели́каго чи́ну а́нгельскому и житию́ подража́в, равноа́нгельно во оби́тели Святы́я Тро́ицы пожи́л еси́, те́мже и равноа́нгельну по́честь от Бо́га сподо́бился еси́ прия́ти. Мы́ же вси́ благоче́стно тя́ ублажа́ем, богоно́сне о́тче Михаи́ле.

Путе́м ходя́, веду́щим в Ца́рство небе́сное, преподо́бно на земли́ житие́ пожи́л еси́ и, в бу́йство Христа́ ра́ди во́лею преложи́вся, мра́зом и зно́ем и на земли́ лега́нием, алка́нием и жа́ждею те́ло твое́ удручи́л еси́, ду́х же возвесели́л еси́. Те́мже тя́ вси́ благоче́стно ублажа́ем.

Моле́ний и пе́ний гла́сы услы́ши, богоно́сне о́тче Михаи́ле: к ве́ре же и любви́ вонми́ христолюби́вых люде́й и, я́ко отечестволю́бец, побори́ враги́, о́тче, вою́ющия на ны́, свы́ше благода́тию покрыва́я хва́лящия тя́.

Богоро́дичен: Исцели́ла еси́ сокруше́ние, Всенепоро́чная, и дре́вния стра́сти земны́х, Бо́га поро́ждши, Царя́ Христа́, поне́сшаго пло́тию неду́ги на́ша, те́мже Тя́ вси́ ро́ди, Де́во Влады́чице, ублажа́юще, Богоневе́сто, велича́ем.

Свети́лен.

Пресве́тлый свети́льник неугаси́мый, от восто́ка мы́сленнаго Со́лнца, Христа́, я́ко светоза́рная луча́, возсия́в, мра́чную страну́ на за́паде и се́вере просвети́л еси́ све́тлостию слове́с и доброде́тели дея́нием, Ему́же не преста́й моля́ся, е́же в ми́ре сохрани́ти, Михаи́ле преподо́бне, па́мять твою́ почита́ющия.

Богоро́дичен: Прему́дрость Ипоста́сную, и Пресу́щное Сло́во, и Врача́ все́х ро́ждшая, Всечи́стая Богоро́дице, гное́ния и я́звы исцели́ ду́ш на́ших и сохраня́й невре́дны вся́каго враго́в нахо́да всегда́ Тя́ моля́щия, Засту́пнице ми́ра Блага́я.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Грѧди́те, лю́дїе, пои́мъ пѣ́снь хрⷭ҇тꙋ̀ бг҃ꙋ, раздѣ́льшемꙋ мо́ре, и҆ наста́вльшемꙋ лю́ди, ꙗ҆̀же и҆зведѐ и҆зъ рабо́ты є҆гѵ́петскїѧ, ꙗ҆́кѡ просла́висѧ.

Ѿ ю҆́ности, прпⷣбне, сосꙋ́дъ и҆збра́нный бы́лъ є҆сѝ прест҃ы́ѧ трⷪ҇цы, чистоты̀ ра́ди житїѧ̀ твоегѡ̀, бл҃горо́дїе ѡ҆ста́вивъ, мона́шескїй чи́нъ воспрїѧ́лъ є҆сѝ: и҆ крⷭ҇тъ тво́й взе́мъ, хрⷭ҇тꙋ̀ послѣ́довалъ є҆сѝ. и҆ тогѡ̀ ра́ди во ю҆ро́дство преложи́лсѧ є҆сѝ, и҆ вѣнце́мъ ѿ негѡ̀ вѣнча́лсѧ є҆сѝ, бг҃оно́се ѻ҆́тче.

Всѧ̑ ᲂу҆мꙋдрѧ́ющемꙋ бг҃ꙋ моли́сѧ, прпⷣбне, ѡ҆ рабѣ̀ твое́мъ, да ѿве́рзетъ моѧ̑ ᲂу҆стна̀ недостѡ́йнаѧ, и҆ да подви́гнетъ мо́й ѧ҆зы́къ ко́сный: тѣснотꙋ́ же и҆ хꙋдогла́сїе, ѻ҆́тче, да разве́рзетъ дѣ́йствомъ ст҃а́гѡ дх҃а къ пѣ́нїю чꙋде́съ твои́хъ.

Бг҃оглагѡ́ливымъ прⷪ҇ро́кѡмъ то́ченъ, и҆ бг҃ови́дцємъ а҆пⷭ҇лѡмъ нра́вомъ ᲂу҆подо́бивсѧ, и҆́же до тре́тїѧгѡ нб҃сѐ возше́дшаго ᲂу҆слы́шавъ глаго́люща: мы̀ ю҆ро́ди хрⷭ҇та̀ ра́ди, и҆ ты̀, прпⷣбне, сїѧ̑ ᲂу҆слы́шавъ, ю҆ро́дъ на землѝ бы́лъ є҆сѝ хрⷭ҇та̀ ра́ди, безче́стїе и҆ ᲂу҆кори̑зны претерпѣ́въ, че́сти въ црⷭ҇твїи нбⷭ҇нѣмъ сподо́билсѧ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Мои́хъ прегрѣше́нїй, влⷣчце, плени́цꙋ расто́ргни, твоего̀ сн҃а и҆ бг҃а молѧ́щи, и҆ томѧ́щїй мѧ̀ грѣ́хъ, приснодв҃о, низложѝ, ꙗ҆́кѡ да воспѣва́ю тѧ̀ всегда̀, всенепоро́чнаѧ, тобо́ю спаса́емь.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: На ка́мени мѧ̀ вѣ́ры ᲂу҆тверди́въ, разшири́лъ є҆сѝ ᲂу҆ста̀ моѧ̑ на врагѝ моѧ̑, возвесели́босѧ дꙋ́хъ мо́й, внегда̀ пѣ́ти: нѣ́сть ст҃ъ, ꙗ҆́коже бг҃ъ на́шъ, и҆ нѣ́сть пра́веденъ, па́че тебє̀, гдⷭ҇и.

Ка́меню вѣ́ры петрꙋ̀ а҆пⷭ҇лꙋ ᲂу҆подо́бивсѧ, распѧ́лсѧ є҆сѝ мі́рови во все́й жи́зни твое́й, прпⷣбне мїхаи́ле, и҆ но́ги твоѧ̑ невозвра́тнѡ къ нбⷭ҇номꙋ ше́ствїю ᲂу҆пра́вивъ, го́рнѧгѡ і҆ерⷭ҇ли́ма дости́глъ є҆сѝ: со ст҃ы́ми предстоѧ̀ ст҃ѣ́й трⷪ҇цѣ, молѝ ѡ҆ на́съ є҆ди́наго чл҃вѣколю́бца.

И҆лїинꙋ̀ ре́вность воспрїе́мъ, прпⷣбне: не возмого́ша бо ни прещє́нїѧ, ни молє́нїѧ согрѣша́ющихъ тебѐ ᲂу҆вѣща́ти, є҆́же тѣ́хъ непреподо́бнѣ содѣ́ѧнныхъ не ѡ҆блича́ти: не преста́лъ є҆сѝ ᲂу҆́бѡ сїѐ творѧ̀, до́ндеже коне́чнѣ ѻ҆́ныѧ и҆спра́вилъ є҆сѝ.

Храни́тель бꙋ́ди вели́кїѧ рѡссі́и хрⷭ҇толюби́выхъ люде́й, бг҃оно́сне ѻ҆́тче мїхаи́ле, и҆збавлѧ́ѧ врагѡ́въ наше́ствїѧ, гла́да же и҆ па́гꙋбы: да твои́ми мл҃твами ко хрⷭ҇тꙋ̀ бг҃ꙋ, и҆зба́вльшесѧ, тебѐ всѝ ꙗ҆́кѡ застꙋ́пника почита́емъ.

Бг҃оро́диченъ: Во и҆ны́хъ жена́хъ мт҃и, до́ндеже дв҃а, не позна́сѧ, ни мт҃и по ржⷭ҇твѣ̀ дѣ́вствовати сподо́бисѧ: на тебѣ́ же, дв҃о, ѻ҆боѧ̑ ᲂу҆стро́ишасѧ. тѣ́мъ весе́лїемъ дꙋ́ха воспѣва́ю: нѣ́сть непоро́чны па́че тебє̀, влⷣчце.

Сѣда́ленъ, гла́съ и҃.

Ѿ земны́хъ на нбⷭ҇наѧ помы́сливъ, и҆ дѣ́ломъ соверши́въ ко хрⷭ҇тꙋ̀ любо́вь, и҆ подо́бнѡ мо́лнїи, ѿ восто́ка до за́пада восходѧ́щей ско́ростїю, ꙗ҆́кѡ и҆́ный а҆ввакꙋ́мъ, ѻ҆́тче, несе́нный а҆́гг҃ломъ съ пи́щею въ вавѷлѡ́нъ, прекорми́ти данїи́ла прⷪ҇ро́ка, въ ро́вѣ затворе́на, дости́глъ є҆сѝ, прпⷣбне, ѻ҆би́тели ст҃ы́ѧ трⷪ҇цы, и҆ промышлѧ́лъ є҆сѝ въ жи́зни се́й ѡ҆ поле́зныхъ мно́жественныхъ, и҆ а҆́лчꙋщыѧ дꙋ́шы накорми́въ мона́хѡвъ пи́щею неги́блющею, въ црⷭ҇твїе нбⷭ҇ное рꙋково́дствовалъ є҆сѝ, и҆дѣ́же пра́веднѡ пресвѣ́тлымъ вѣнце́мъ вѣнча́лсѧ є҆сѝ, бл҃же́нне. и҆ ны́нѣ, ѻ҆́тче мїхаи́ле, молѝ хрⷭ҇та̀ бг҃а, согрѣше́нїй ѡ҆ставле́нїе дарова́ти пра́зднꙋющымъ любо́вїю ст҃ꙋ́ю па́мѧть твою̀.

Сла́ва, и҆ ны́нѣ: І҆ѻрда́нъ стрꙋѧ́ми слꙋ́житъ, и҆ і҆ѡа́ннъ простира́етъ рꙋ́кꙋ тлѣ́ннꙋю, ꙗ҆́вльшꙋсѧ тебѣ̀, неви́диме, пло́тїю ко креще́нїю: но ѻ҆́въ ᲂу҆́бѡ возвраща́шесѧ вспѧ́ть стра́хомъ, ѻ҆́въ же а҆́бїе держа́ше съ тре́петомъ тѧ̀ нетлѣ́ннаго. Вои́стиннꙋ а҆́гнецъ бж҃їй, и҆сто́чникъ присноживо́тный, и҆сто́чники же и҆ морѧ̀ и҆ человѣ́ки ѡ҆свѧти́въ: трⷪ҇ца бо просїѧ̀, свы́ше сн҃а тѧ̀ и҆менꙋ́етъ роди́тель, и҆ ст҃ы́й дх҃ъ снизхо́дитъ.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Пою́ тѧ, слꙋ́хомъ бо, гдⷭ҇и, ᲂу҆слы́шахъ и҆ ᲂу҆жасо́хсѧ, до менє́ бо и҆́деши, менѐ и҆щѧ̀ заблꙋ́ждшаго. Тѣ́мъ мно́гое твоѐ снизхожде́нїе, є҆́же на мѧ̀, прославлѧ́ю, многоми́лостиве.

Пѣ́снь воспѣ́лъ є҆сѝ бг҃ꙋ безпреста́ни, и҆ слꙋ́хъ тво́й къ немꙋ̀ приклони́лъ є҆сѝ. Ꙗ҆́кѡ и҆мѣ́ѧ дерзнове́нїе мно́го, и҆ моли́твами твои́ми, ѻ҆́тче, совѣ́тꙋющихъ на правосла́вїе мы̑сли и҆ совѣ́ты разорѝ, и҆ во́инство на́ше воѡрꙋжѝ на ва́рвары побѣ́дою, и҆ междоꙋсѡ́бныѧ бра̑ни ᲂу҆мирѝ.

Ꙗ҆́кѡ со́лнце ѿ восто́ка возсїѧ́въ во ѻ҆би́тели ст҃ы́ѧ трⷪ҇цы, средѝ мно́жества мона́хѡвъ, просвѣти́лъ є҆сѝ сꙋ́щыѧ во тмѣ̀ невѣ́дѣнїѧ: и҆ ю҆ро́дъ бы́лъ є҆сѝ хрⷭ҇та̀ ра́ди, хотѧ̀ ᲂу҆таи́тисѧ. не бо̀ ᲂу҆кры́етсѧ, речѐ, гра́дъ верхꙋ̀ горы̀ стоѧ̀, ни вжига́ютъ свѣти́льника, и҆ под̾ спꙋ́домъ полага́ютъ.

Ꙗ҆́кѡ пресвѣ́тлое свѣти́ло возсїѧ́лъ є҆сѝ, и҆ ꙗ҆́кѡ фі́нїѯъ въ домꙋ̀ ст҃ы́ѧ трⷪ҇цы прⷪ҇ро́чески процвѣ́лъ є҆сѝ, бг҃оно́сне мїхаи́ле, и҆ ꙗ҆́кѡ денни́ца пред̾ сл҃нцемъ пра́вды хрⷭ҇то́мъ просїѧ́лъ є҆сѝ, и҆ жи́вꙋ же́ртвꙋ са́мъ себѐ влⷣцѣ прине́слъ є҆сѝ, ѻ҆́тче преблаже́нне.

Бг҃оро́диченъ: До́брыхъ всѣ́хъ ѡ҆бнажи́хсѧ, и҆ лежꙋ̀ въ ѕло́бѣ: но ро́ждшаѧ ѡ҆бле́кшаго въ нетлѣ́нїе всѧ̑ дре́вле во тлю̀ па́дшыѧ, и҆ менѐ ны́нѣ пре́жними ᲂу҆красѝ, и҆ вторы́хъ и҆зба́ви, бг҃оневѣ́сто.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Хода́тай бг҃ꙋ и҆ человѣ́кѡмъ бы́лъ є҆сѝ, хрⷭ҇тѐ бж҃е: тобо́ю бо, влⷣко, къ свѣтонача́льникꙋ ѻ҆ц҃ꙋ̀ твоемꙋ̀, ѿ но́щи невѣ́дѣнїѧ, приведе́нїе и҆́мамы.

Хода́тай непреста́ненъ, ѻ҆́тче, бꙋ́ди ѡ҆ на́съ ко прест҃ѣ́й трⷪ҇цѣ, съ ли́ки ст҃ы́хъ, и҆́хже ты̀ жи́тельствꙋ поревнова́лъ є҆сѝ: моли́сѧ, мо́лимъ тѧ̀, ѡ҆ ми́рѣ и҆ ѡ҆ ᲂу҆строе́нїи всегѡ̀ мі́ра, да ти́хо и҆ безмо́лвно житїѐ поживе́мъ въ вѣ́цѣ се́мъ, и҆ въ бꙋ́дꙋщемъ жи́знь вѣ́чнꙋю полꙋчи́мъ.

Прпⷣбне ѻ҆́тче мїхаи́ле, въ по́стницѣхъ вели́къ бы́въ во ѻ҆би́тели, и҆дѣ́же мона́шеское житїѐ проходи́лъ є҆сѝ, є҆ди́нощи въ седми́цѣ вкꙋша́ѧ хлѣ́ба и҆ воды̀ съ воздержа́нїемъ, и҆ всю̀ жи́знь твою̀ та́кѡ сконча́лъ є҆сѝ.

Во́лею, прпⷣбне, преложи́лсѧ во ю҆ро́дство хрⷭ҇та̀ ра́ди, скѡ́рби и҆ бѣды̑ претерпѣ́лъ є҆сѝ, порꙋга̑нїѧ и҆ ᲂу҆кори̑зны и҆ доса̑ды, мꙋ́чєницы бо въ ма́лѣ вре́мени хрⷭ҇та̀ ра́ди пострада́ша: ты́ же, ѻ҆́тче, всю̀ жи́знь твою̀ мꙋ́ченически сконча́въ, и҆ тогѡ̀ ра́ди сꙋгꙋ́бꙋ мздꙋ̀ на небесѣ́хъ воспрїѧ́лъ є҆сѝ.

Оу҆пра́ви ᲂу҆́мъ мо́й, влⷣчце, трꙋжда́ющїйсѧ въ пꙋчи́нѣ скорбе́й, и҆ потоплѧ́емый наше́ствїемъ тлетво́рныхъ страсте́й. Спасѝ, бцⷣе, къ тебѣ̀ прибѣга́ющаго: и҆ны́ѧ бо по́мощи, чⷭ҇таѧ, ра́звѣ тебє̀, не зна́емъ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Въ бе́зднѣ грѣхо́внѣй валѧ́ѧсѧ, неизслѣ́днꙋю милосе́рдїѧ твоегѡ̀ призыва́ю бе́зднꙋ: ѿ тлѝ, бж҃е, мѧ̀ возведѝ.

Ны́нѣ честны̑ѧ мо́щи твоѧ̑, лежа́ще во ѻ҆би́тели ст҃ы́ѧ трⷪ҇цы, въ не́йже є҆щѐ въ жи́зни се́й мно́гѡ потрꙋди́лсѧ є҆сѝ, врачева̑нїѧ мнѡ́гаѧ и҆сточа́ютъ съ вѣ́рою приходѧ́щымъ. тѣ́мже мо́лимъ тѧ̀, ѻ҆́тче: и҆ дꙋшє́вныѧ стра̑сти и҆ недꙋ́ги и҆сцѣлѝ тебѐ сла́вѧщихъ.

Бе́здна грѣхѡ́въ и҆спо́лнена а҆́зъ, и҆ твоѧ̀ моли́тва ꙗ҆́кѡ кади́ло благово́нно и҆спра́висѧ предъ бг҃омъ. ны́нѣ молю́ тѧ, прпⷣбне ѻ҆́тче: бе́зднꙋ грѣхѡ́въ мои́хъ и҆стребѝ, и҆ бꙋѧ́ющее мо́ре ѕла́гѡ пїѧ́нства и҆зсꙋшѝ, и҆ напое́нїе гнѣ́вное ѿженѝ, цѣломꙋ́дренный ᲂу҆́мъ бг҃оно́сный мїхаи́ле.

Да́ждь мѝ, хрⷭ҇тѐ, ра́зꙋмъ терпѣ́нїѧ, є҆́же не ѡ҆сꙋжда́ти согрѣша́ющихъ киче́нїемъ фарїсе́йскимъ: но ꙗ҆́кѡ мытаре́во моѐ покаѧ́нїе прїимѝ, и҆ ꙗ҆́кѡ блꙋ́днаго сы́на, бж҃е, ве́чери твоеѧ̀ досто́йна мѧ̀ ꙗ҆вѝ моли́твами прпⷣбнагѡ мїхаи́ла.

Бг҃оро́диченъ: Ѡ҆бветша́вшыѧ ны̀ го́рькимъ дре́ва пре́жде вкꙋше́нїемъ, и҆ па́дшыѧ поползе́нїемъ, пречⷭ҇таѧ, ѡ҆бнови́ла є҆сѝ, зижди́телѧ ро́ждши сло́во ѵ҆поста́сное, дв҃о мт҃и влⷣчце.

Конда́къ, гла́съ и҃.

Дх҃а ст҃а́гѡ си́лою ᲂу҆подо́билсѧ є҆сѝ бг҃оглагѡ́ливымъ дрє́внимъ прⷪ҇ро́кѡмъ, сказа́въ безвѣ̑стнаѧ и҆ та̑йнаѧ, и҆ є҆́же го́дѣ сꙋдьба́мъ бж҃їимъ въ сбытїѐ: и҆ и҆́на мнѡ́га чꙋдеса̀ ѡ҆ хрⷭ҇тѣ̀ сотвори́въ, и҆ лю́ди ᲂу҆диви́въ, торжествова́ти ᲂу҆стро́илъ є҆сѝ вопїю́щыѧ: сла́ва бг҃ꙋ прославлѧ́ющемꙋ ст҃ы̑ѧ своѧ̑.

І҆́косъ:

Оу҆подо́билсѧ є҆сѝ прⷪ҇ро́кꙋ а҆ввакꙋ́мꙋ, ѻ҆́тче, восхище́нъ си́лою бж҃їею ꙗ҆́кѡ на ѻ҆́блацѣ ѿ дале́че страны̀, и҆ ѡ҆брѣ́лсѧ є҆сѝ во ѻ҆би́тели ст҃ы́ѧ трⷪ҇цы. Ѻ҆́нъ бо ѿ і҆ерⷭ҇ли́ма а҆́гг҃ломъ несе́нъ бы́сть съ пи́щею въ вавѷлѡ́нъ, и҆ та́мѡ прекормѝ данїи́ла прⷪ҇ро́ка, и҆ вселе́ннꙋю ᲂу҆дивѝ: ты́ же лю́ди твоѧ̑ возвесели́лъ є҆сѝ, чꙋде́съ дѣ́йствомъ, и҆ мно́жество мона́хѡвъ твоемꙋ̀ житїю̀ ᲂу҆диви́шасѧ, и҆ послѣ́дствꙋющихъ тебѣ̀ прекорми́лъ є҆сѝ ꙗ҆́дїю неги́блющею, но пребыва́ющею въ жи́зни вѣ́чнѣй вопїю́щыѧ бг҃ꙋ: сла́ва прославлѧ́ющемꙋ ст҃ы̑ѧ своѧ̑.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Бг҃опроти́вное велѣ́нїе беззако́ннꙋющагѡ мꙋчи́телѧ высо́къ пла́мень вознесло̀ є҆́сть, хрⷭ҇то́съ же прострѐ бг҃очести̑вымъ ѻ҆трокѡ́мъ ро́сꙋ дх҃о́внꙋю, сы́й бл҃гослове́нъ и҆ препросла́вленъ.

Бг҃опроти́внїи лю́дїе, є҆реті́чєскаѧ мꙋ́дрствꙋющїи, ѕло́бою содержи́мїи распыха́хꙋсѧ сердцы̀ свои́ми, ви́дѧще на́съ почита́ющихъ честны̑ѧ мо́щи твоѧ̑, и҆ благода́рственнѡ хрⷭ҇тꙋ̀ взыва́ющихъ: сы́й бл҃гослове́нъ и҆ препросла́вленъ.

Свѣ́тъ трисїѧ́ненъ пребж҃е́ственныѧ трⷪ҇цы въ се́рдцы твое́мъ жили́ще себѣ̀ содѣ́ла. Ѿтꙋ́дꙋ напо́лнивсѧ дх҃а ст҃а́гѡ, бг҃оно́сне ѻ҆́тче, є҆реті́ческое ѡ҆полче́нїе ѡ҆мрачи́лъ є҆сѝ, просвѣти́лъ же є҆сѝ собо́ръ правосла́вныхъ, вѣ́рою хрⷭ҇тꙋ̀ бг҃ꙋ пою́щихъ: сы́й бл҃гослове́нъ и҆ препросла́вленъ.

Сокрꙋшѝ, прпⷣбне мїхаи́ле, мы̑шцы врагѡ́въ мы́сленныхъ востаю́щихъ на мѧ̀, и҆ лꙋ́ки и҆́хъ сломѝ, и҆ стрѣ́лы притꙋпѝ моли́твами твои́ми, ꙗ҆́кѡ дерзнове́нїе ве́лїе и҆мѣ́ѧ къ бг҃ꙋ, да возмогꙋ̀ пѣ́ти: сы́й благослове́нъ и҆ препросла́вленъ.

Бг҃оро́диченъ: Пе́щь проѡбразова́ше твоѐ ржⷭ҇тво̀, всенепоро́чнаѧ, ѻ҆трокѡ́въ бо не ѡ҆палѝ: ꙗ҆́коже бо ни ложе́снъ твои́хъ ѻ҆́гнь бжⷭ҇твенный. Тѣ́мже мо́лимъ тѧ̀: ѻ҆гнѧ̀ вѣ́чнагѡ и҆зба́ви на́съ, дв҃о бг҃омт҃и влⷣчце.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Пе́щь и҆ногда̀ ѻ҆́гненнаѧ въ вавѷлѡ́нѣ дѣ́йства раздѣлѧ́ше, бж҃їимъ велѣ́нїемъ халдє́и ѡ҆палѧ́ющаѧ, вѣ̑рныѧ же ѡ҆роша́ющаѧ пою́щыѧ: бл҃гослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Приноси́магѡ тебѣ̀ моле́нїѧ, прпⷣбне ѻ҆́тче мїхаи́ле, ѿ мно́жества твоемꙋ̀ житїю̀ послѣ́дствꙋющихъ не пре́зри, но со ᲂу҆се́рдїемъ прїи́мъ всѧ̑ ны̀ спасѝ, хрⷭ҇тꙋ̀ вопїю́щыѧ: благослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

И҆мѣ́ѧ дх҃а ст҃а́го въ се́рдцы твое́мъ, ꙗ҆́кѡ є҆ди́нъ бг҃оглаго́ливыхъ дре́внихъ прⷪ҇рѡ́къ, бꙋ̑дꙋщаѧ ꙗ҆вле́ннѡ человѣ́кѡмъ сказа́лъ є҆сѝ, и҆ въ настоѧ́щее сїѐ вре́мѧ да́рꙋй во́инствꙋ на́шемꙋ на ва́рвары побѣ́дꙋ, бг҃оно́се ѻ҆́тче.

Ѿ земны́хъ къ нбⷭ҇нымъ ѻ҆би́телемъ пресла́внѡ возше́лъ є҆сѝ, бг҃оно́се ѻ҆́тче мїхаи́ле, и҆ та́мѡ, прпⷣбныхъ че́сти сподо́бивсѧ, предстои́ши ст҃ѣ́й трⷪ҇цѣ, и҆ зри́ши неизречє́ннаѧ, и҆́хже ѻ҆́ко не ви́дѣ, и҆ ᲂу҆́хо не слы́ша, и҆ на се́рдце человѣ́кꙋ не взы́де, ꙗ҆̀же ᲂу҆гото́ва бг҃ъ лю́бѧщымъ є҆го̀.

Бг҃оро́диченъ: Вели́комꙋ та́инствꙋ ржⷭ҇тва̀ твоегѡ̀ кто̀ не ᲂу҆диви́тсѧ, бцⷣе, и҆лѝ кі́й ѧ҆зы́къ земны́хъ, и҆лѝ ᲂу҆́мъ безпло́тныхъ и҆зрещѝ возмо́жетъ; па́че бо є҆стества̀ и҆ смы́сла, бцⷣе, зижди́телѧ всѣ́хъ родила̀ є҆сѝ.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Безнача́льна роди́телѧ сн҃ъ, бг҃ъ и҆ гдⷭ҇ь, вопло́щсѧ ѿ дв҃ы на́мъ ꙗ҆ви́сѧ, ѡ҆мрачє́ннаѧ просвѣти́ти, собра́ти расточє́ннаѧ: тѣ́мъ всепѣ́тꙋю бцⷣꙋ велича́емъ.

Пахѡ́мїа вели́кагѡ чи́нꙋ а҆́гг҃льскомꙋ и҆ житїю̀ подража́въ, равноа́гг҃льнѡ во ѻ҆би́тели ст҃ы́ѧ трⷪ҇цы пожи́лъ є҆сѝ: тѣ́мже и҆ равноа́гг҃льнꙋ по́честь ѿ бг҃а сподо́билсѧ є҆сѝ прїѧ́ти. Мы́ же всѝ благоче́стнѡ тѧ̀ ᲂу҆блажа́емъ, бг҃оно́сне ѻ҆́тче мїхаи́ле.

Пꙋте́мъ ходѧ̀ ведꙋ́щимъ въ црⷭ҇тво нбⷭ҇ное, преподо́бно на землѝ житїѐ пожи́лъ є҆сѝ: и҆ въ бꙋ́йство хрⷭ҇та̀ ра́ди во́лею преложи́всѧ, мра́зомъ и҆ зно́емъ, и҆ на землѝ лега́нїемъ, а҆лка́нїемъ и҆ жа́ждею тѣ́ло твоѐ ᲂу҆дрꙋчи́лъ є҆сѝ, дꙋ́хъ же возвесели́лъ є҆сѝ. Тѣ́мже тѧ̀ всѝ благоче́стнѡ ᲂу҆блажа́емъ.

Моле́нїй и҆ пѣ́нїй гла́сы ᲂу҆слы́ши, бг҃оно́сне ѻ҆́тче мїхаи́ле, къ вѣ́рѣ же и҆ любвѝ вонмѝ хрⷭ҇толюби́выхъ люде́й, и҆, ꙗ҆́кѡ ѻ҆течестволю́бецъ, поборѝ врагѝ, ѻ҆́тче, вою́ющыѧ на ны̀, свы́ше бл҃года́тїю покрыва́ѧ хва́лѧщыѧ тѧ̀.

Бг҃оро́диченъ: И҆сцѣли́ла є҆сѝ сокрꙋше́нїе, всенепоро́чнаѧ, и҆ дрє́внїѧ стра̑сти земны́хъ, бг҃а поро́ждши цр҃ѧ̀ хрⷭ҇та̀, поне́сшаго пло́тїю недꙋ́ги на́шѧ: тѣ́мже тѧ̀ всѝ ро́ди, дв҃о влⷣчце, ᲂу҆блажа́юще, бг҃оневѣ́сто, велича́емъ.

Свѣти́ленъ.

Пресвѣ́тлый свѣти́льникъ неꙋгаси́мый, ѿ восто́ка мы́сленнагѡ сл҃нца хрⷭ҇та̀, ꙗ҆́кѡ свѣтоза́рнаѧ лꙋча̀ возсїѧ́въ, мра́чнꙋю странꙋ̀ на за́падѣ и҆ сѣ́верѣ просвѣти́лъ є҆сѝ свѣ́тлостїю слове́съ и҆ добродѣ́тели дѣѧ́нїемъ: є҆мꙋ́же не преста́й молѧ́сѧ, є҆́же въ ми́рѣ сохрани́ти, мїхаи́ле прпⷣбне, па́мѧть твою̀ почита́ющыѧ.

Премꙋ́дрость ѵ҆поста́снꙋю и҆ пресꙋ́щное сло́во, и҆ врача̀ всѣ́хъ ро́ждшаѧ, всечⷭ҇таѧ бцⷣе, гноє́нїѧ и҆ ꙗ҆́звы и҆сцѣлѝ дꙋ́шъ на́шихъ, и҆ сохранѧ́й неврє́дны всѧ́кагѡ врагѡ́въ нахо́да, всегда́ тѧ молѧ́щыѧ, застꙋ́пнице мі́ра бл҃га́ѧ.

Житие преподобного Михаила Клопского, Новгородского

Про­ис­хо­дил из бо­яр­ско­го ро­да, был род­ствен­ни­ком ве­ли­ко­го кня­зя Ди­мит­рия Дон­ско­го († 1389 г.) Он при­нял на се­бя по­двиг юрод­ства Хри­ста ра­ди, по­ки­нул Моск­ву и в ру­би­ще при­шел в Клоп­ский мо­на­стырь близ Нов­го­ро­да, где ни­кто не знал, кто он. Об име­ни бла­жен­но­го узна­ли неско­ро. Млад­ший сын Ди­мит­рия Дон­ско­го, князь Кон­стан­тин Ди­мит­ри­е­вич, в 1419 г. ли­шен был сво­е­го уде­ла и по­ехал в Нов­го­род, где его пом­ни­ли с 1408 го­да как ве­ли­ко­кня­же­ско­го на­мест­ни­ка и те­перь при­ня­ли с лю­бо­вью. Ко­гда бла­жен­ный Ми­ха­ил чи­тал на тра­пе­зе кни­гу Иова, то князь, услы­шав го­лос чте­ца, по­до­шел к нему бли­же, всмот­рел­ся, узнал и по­кло­нил­ся ему, ска­зав: «Это Ми­ха­ил, сын Мак­си­мо­в, кня­же­ско­го ро­да».

Пре­по­доб­ный Ми­ха­ил был при­ме­ром для бра­тии во всех ино­че­ских по­дви­гах. 44 го­да про­жил он в Клоп­ском мо­на­сты­ре, из­ну­ряя те­ло свое в тру­дах, бде­ни­ях и раз­лич­ных ли­ше­ни­ях. И Гос­подь Бог, ве­дая серд­це че­ло­ве­че­ское, не вос­хо­тел, чтобы ве­ли­кий по­движ­ник оста­вал­ся по­та­ен­ным, и ско­ро явил сла­ву его пред людь­ми, со­об­щая ему и дар про­ро­че­ско­го пред­ви­де­ния, и си­лу тво­рить чу­де­са.

В то вре­мя в Ве­ли­ком Нов­го­ро­де и его окрест­но­стях на­ста­ла за­су­ха. До­ждя не бы­ло три го­да. Пе­ре­сох­ли не толь­ко ру­чьи, но и ре­ки. И на ме­сте, где пре­по­доб­ный на пес­ке на­пи­сал: «„Ча­шу спа­се­ния при­му и имя Гос­подне при­зо­ву“ (Пс.115:4). На сем ме­сте бу­дет ис­точ­ник во­ды неис­чер­па­е­мый», – по­шла во­да клю­чом. При на­ступ­ле­нии го­ло­да, хо­тя хлеб­ные за­па­сы в оби­те­ли не мог­ли быть ве­ли­ки, но по на­сто­я­нию бла­жен­но­го, кор­ми­ли всех, при этом хлеб в жит­ни­цах не убы­вал, сколь­ко бы его ни бра­ли. Свя­той об­ли­чал по­ро­ки лю­дей, не стра­шась силь­ных ми­ра се­го. Пред­ска­зал рож­де­ние 22 ян­ва­ря 1440 г. ве­ли­ко­го кня­зя Иоан­на III (1462–1505 г.) и взя­тие им Нов­го­ро­да, об­ли­чал кня­зя Ди­мит­рия Ше­мя­ку за его зло­дей­ства и, ко­гда уве­ща­ния его ока­за­лись на­прас­ны­ми, пред­ска­зал ему смерть. Мно­гие про­ро­че­ства бу­ду­ще­го, от­но­ся­щи­е­ся и к от­дель­ным ли­цам, и к судь­бе воль­но­го Нов­го­ро­да, все впо­след­ствии сбы­лись.

Пред­чув­ствуя свое близ­кое от­ше­ствие, бла­жен­ный Ми­ха­ил пе­ре­стал хо­дить на обыч­ное свое ме­сто в церк­ви и во вре­мя бо­го­слу­же­ния сто­ял близ мо­ги­лы недав­но скон­чав­ше­го­ся игу­ме­на Фе­о­до­сия. Бла­жен­ный Ми­ха­ил пре­ста­вил­ся 11 ян­ва­ря ок. 1453–1456 гг.


См. так­же: "Па­мять пре­по­доб­но­го Ми­ха­и­ла Клоп­ско­го" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.