Канон святому преподобному Иоасафу Каменскому Вологодскому чудотворцу
Припе́в: Преподо́бне о́тче Иоасáфе, моли́ Бо́га о на́с.
Память: 23 сентября (10 сентября ст. ст.)
Глас 8.
Пе́снь 1.
Ирмо́с: Отве́рзу уста́ моя́, и напо́лнятся Ду́ха, и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, и явлю́ся, све́тло торжеству́я, и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.
Ве́сь освяще́н ты́ Творцу́ возложи́в себе́, все́ душе́вное жела́ние излия́в к Нему́, сего́ ра́ди духо́вную благода́ть восприя́л еси́; све́том благода́ти озаря́яся, блаже́нне Иоаса́фе пресла́вне, ве́рою па́мять твою́ торжеству́ющия просвети́ и от тьмы́ грехо́вныя моли́твами свои́ми изба́ви.
Измла́да Христа́ возлюби́л еси́, всеблаже́нне Иоаса́фе, явле́ние чудотво́рче, и Пречи́стую Его́ Ма́терь; ны́не же просвеща́еши чудесы́, я́ко мо́лния, всю́ вселе́нную.
Ны́не, преблаже́нне Иоаса́фе, душа́ твоя́ почива́ет на Небесе́х со Христо́м во Ца́рствии Небе́снем, зде́ же честна́я благода́ть твоя́ да́рует исцеле́ние приходя́щим с ве́рою.
Богоро́дичен: Ра́дуйся, Пречи́стая Богоро́дице, А́нгельское удивле́ние, проро́ческая про́поведь, апо́столов немо́лчная уста́, моли́ся Сы́ну Твоему́ и Бо́гу на́шему, да сохрани́т ме́сто сие́ и люде́й правосла́вных блаже́ннаго Иоаса́фа моле́нием.
Пе́снь 3.
Ирмо́с: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, живы́й и незави́стный исто́чниче, ли́к себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́, в Боже́ственней Твое́й сла́ве венце́в сла́вы сподо́би.
Я́ко златоза́рное со́лнце яви́лся еси́ Ипоста́снаго Божества́, Иоаса́фе блаже́нне, и омраче́нных ду́ши просвеща́еши моли́твами твои́ми.
Из мла́да во́зраста Бо́га возлюби́л еси́, преподо́бне блаже́нне, и ничто́же предпоче́л еси́ па́че любве́ Его́, и ны́не сия́еши, я́ко со́лнце Триипоста́снаго Божества́, преблаже́нне Иоаса́фе.
Креста́ Госпо́дня си́лою укрепля́емь, блаже́нне Иоаса́фе, поще́нием и моли́твою стремле́ния бесо́вская на земли́ победи́л еси́ Бо́жиею си́лою.
Богоро́дичен: Ра́дуйся, Влады́чице Де́во, це́рквам бо еси́ красота́, святи́телем утвержде́ние, все́м лю́дем похвала́. Непреста́нно моли́ся Христу́ Бо́гу сохрани́ти ме́сто сие́ и лю́ди моли́твами всеблаже́ннаго Иоаса́фа.
Седа́лен, гла́с 4:
Тве́рдостию ра́зума украша́лся и плотски́я тяготы́ отве́рг, горды́ню попра́л еси́, оби́телище бы́в избра́нно Пресвято́му Ду́ху, неукло́нным ра́зумом простира́лся Христу́ Бо́гу, многоко́зненнаго стре́лы притупи́л еси́ и лу́к сокруши́л еси́, всеблаже́нне Иоаса́фе, моли́ Христа́ Бо́га оставле́ние пода́ти грехо́в чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.
Пе́снь 4
Ирмо́с: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́, во о́блаце ле́гце, прии́де Иису́с Пребоже́ственный, нетле́нною дла́нию, и спасе́ зову́щия: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.
На земли́ сте́пень име́л еси́, всеблаже́нне Иоаса́фе, но свои́ми моли́твами Го́рнее Ца́рство восприя́л еси́, и ны́не на Небесе́х со Христо́м ца́рствуеши.
Исцеле́ние соде́лывает боже́ственная благода́ть твоя́, Иоаса́фе блаже́нне, отгоня́еши бо ду́хи лука́выя от челове́к, и укрепля́еши, и премудря́еши мудрова́ния и́х, я́ко да восхва́лим труды́ твоя́, всече́стне.
Со враго́м кре́пко бра́вшися воздержа́нием, ны́не кре́постию одержа́л еси́ побе́ду, блаже́нне Иоаса́фе, пресла́вне новоя́вленне чудотво́рче, му́жески бра́нь претерпе́л еси́ и низложи́л еси́ бесо́вская ополче́ния.
Богоро́дичен: Христа́ на́м родила́ еси́, Пречи́стая Богора́дованная Де́во, спаси́ ме́сто сие́ и лю́ди, и́же на Тя́ упова́ющия, Богоро́дице Пренепоро́чная.
Пе́снь 5
Ирмо́с: Ужасо́шася вся́ческая о Боже́ственней сла́ве Твое́й: Ты́ бо, Неискусобра́чная Де́во, име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на, все́м воспева́ющим Тя́ ми́р подава́ющая.
Зако́нными моли́твами и посто́м подвиза́лся еси́, блаже́нне Иоаса́фе, и в безсме́ртие оде́ялся еси́, плотски́й ра́зум смири́в кре́постию Боже́ственнаго Ду́ха.
От ю́ности возжада́л еси́ мона́шескаго о́браза и от Христа́ восприя́л еси́ вене́ц златы́й и ри́зу нетле́нную, и ны́не, блаже́нне Иоаса́фе, со А́нгелы ра́дуется, преподо́бне, ду́х тво́й.
О́тче богому́дре Иоаса́фе, дае́ши ве́рным лю́дем душа́м очище́ние и просвеще́ние, и телесе́м исцеле́ние и от страсте́й избавле́ние от твоея́ благода́ти почерпа́ем.
Богоро́дичен: Всесве́тлым укра́шена еси́ Све́том, Богора́дованная, Ты́ бо породи́, Честне́йшая все́х, Христа́ Бо́га на́шего, Его́же моли́, да изба́вит ны́ от все́х напа́стей.
Пе́снь 6.
Ирмо́с: Боже́ственное сие́ и всечестно́е соверша́юще пра́зднество, Богому́дрии, Богома́тере, прииди́те, рука́ми воспле́щим, от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.
Удиви́ся, боже́ственный Иоаса́фе, чудесе́м твои́м ве́сь ми́р, и восприя́л еси́ от Христа́ вене́ц Небе́сный, его́же моли́ сподо́бити на́с причасти́тися твои́ми моли́твами, всече́стне.
Лу́к си́льных сокруши́л еси́ и бра́нь всю́ неприя́зненну потреби́л еси́, всеблаже́нне Иоаса́фе, веща́ния испусти́л еси́ во всю́ вселе́нную чуде́с твои́х.
Всеблаже́нне Иоаса́фе, уго́дниче Христо́в, на Небесе́х предста́л еси́, Христу́ моля́ся, зде́ же честна́я твоя́ благода́ть боля́щих исцеля́ет и греха́ изыма́ет.
Богоро́дичен: Изсуши́ла еси́ сады́ безбо́жных люде́й, Пренепоро́чная Де́во, Свои́м Прозябе́нием, прозя́бшу во мне́ зло́бу вся́кую искорени́, Богоневе́сто.
Конда́к, гла́с 4:
Яви́лся еси́ ве́лие со́лнце Христо́ве Це́ркви, просвеща́я все́х житие́м свои́м, всече́стне, я́ко черпа́лом златы́м от кла́дезя неиско́паннаго, чуде́с мно́жество поче́рпл еси́ от исто́чника неистощи́маго, на успе́ние свое́ прише́л еси́ ми́рно, всеблаже́нне Иоаса́фе, и ны́не все́м дае́ши грехо́м проще́ние.
И́кос:
На высоте́ Госпо́дь воздержа́нием и́стинным тя́ положи́, я́ко звезду́ небла́зненну, просвеща́ющу страны́, чудотво́рче, быстрина́ми слове́с твои́х. Источи́в боже́ственная чудеса́ ми́рови, ду́ши ве́рных напита́л еси́, ерети́ческия полки́ победи́л еси́, я́ко други́я еги́птяны, поклоне́ние Тро́ическое во Еди́ном Божестве́ чти́л еси́. Те́мже соблюди́ ны́ от вра́г ви́димых и неви́димых, всеблаже́нне Иоаса́фе, я́ко ны́не все́м дае́ши грехо́м проще́ние.
Пе́снь 7.
Ирмо́с: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии, па́че Созда́вшаго, но о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, ра́довахуся, пою́ще: препе́тый отце́в Госпо́дь и Бо́г благослове́н еси́.
Блаже́нно житие́ твое́ и кончи́на безсме́ртна, блаже́нне Иоаса́фе, сего́ ра́ди тя́ Христо́с свы́ше венце́м украси́, и просвеща́еши ве́сь ми́р чудесы́ свои́ми, всече́стне.
Яви́лся еси́ ны́не, Иоаса́фе богоблаже́нне, сто́лп непоколеби́м, стена́ неруши́мая, вели́кое прибе́жище от тебе́ прие́млющим исцеле́ний благода́ть неоску́дну. Бо́же, благослове́н еси́!
Восхоте́л еси́, от мирски́х сла́достей отлучи́вся, стра́нно челове́ком я́вльшемуся Пло́тию присво́итися, бу́дущая и нетле́нная те́м стяжа́в, воспева́я: благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.
Богоро́дичен: Без Се́мене заче́нши Творца́ все́х, Христа́ Бо́га, неизрече́нно родила́ еси́, Его́же моли́, дерзнове́ние иму́щи к Нему́, да ны́ спасе́т, пою́щих: Бо́же, благослове́н еси́.
Пе́снь 8.
Ирмо́с: О́троки благочести́выя в пещи́ Рождество́ Богоро́дично спасло́ е́сть, тогда́ у́бо образу́емое, ны́не же де́йствуемое, вселе́нную всю́ воздвиза́ет пе́ти Тебе́: Го́спода по́йте дела́ и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.
Лику́ют на Небесе́х чи́нове а́нгельстии, всеблаже́нне Иоаса́фе, ви́дяще чуде́с твои́х мно́жество, ве́рных же собе́ри на земли́, твою́ па́мять похваля́юще, Христа́ пое́м и превозно́сим во ве́ки.
Помоли́ся, всеблаже́нне Иоаса́фе, Христу́ Бо́гу о приходя́щих ти́ с ве́рою, хотя́щих от тебе́ почерпсти́ исцеле́ния неоску́дную благода́ть. Го́спода же пое́м и превозно́сим во ве́ки.
Всемо́щными, свя́те, твои́ми моли́твами душе́вныя ми́ боле́зни исцели́, Иоаса́фе сла́вне, прося́ отпу́ста зо́л мои́х, со безпло́тными бо Си́лами Христо́ви предстои́ши, с ни́миже пое́ши непреста́нно: Го́спода по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.
Богоро́дичен: Из пречи́стаго Ти́ чре́ва, Богома́ти, Небе́снаго Дождя́ ка́пля на́м ука́ну на умове́ние скве́рнам, на здра́вие телеси́, на прогна́ние лука́ваго. Те́мже Тя́ блажи́м, Чи́стую, во ве́ки.
Пе́снь 9.
Ирмо́с: Вся́к земноро́дный да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь, да торжеству́ет же Безпло́тных умо́в естество́, почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, и да вопие́т: ра́дуйся, Всеблаже́нная, Богоро́дице Чи́стая Присноде́во.
Удиви́ся во все́м ми́ре, Иоаса́фе, твоя́ па́мять, чудесы́ сия́ющи, я́ко со́лнце, злы́я боле́зни исцеля́ющи все́м. Те́мже моя́ стра́сти разжени́, молю́тися, прося́ ны́не отпу́ста, чудотво́рче Христо́в Иоаса́фе, просвети́ на́с твои́ми моли́твами, тебе́ вси́ велича́ем.
Ны́не моли́ся Го́сподеви, всечу́дне Иоаса́фе блаже́нне, твоя́ бо честна́я благода́ть подае́т всегда́ слепы́м прозре́ние и хромы́м хожде́ние, больны́м все́м здра́вие и исцеле́ние, те́мже тя́ вси́ велича́ем.
Да вхо́дят ны́не во святы́й хра́м тво́й, блаже́нне Иоаса́фе, вси́ лю́дие правове́рнии и, припа́дающе, про́сят от тебе́ почерпсти́ исцеле́ние, здра́вие и спасе́ние, те́мже тя́ вси́ велича́ем.
Богоро́дичен: А́нгели, Арха́нгели, проро́цы и апо́столи и ве́сь ли́к преподо́бных оте́ц и свяще́нных му́ченик, с преблаже́нным Иоаса́фом ко Христу́ приле́жно моли́теся, и с Пречи́стою Ма́терию помоли́теся, да изба́вит ны́ от все́х бе́д, Его́же велича́ем вси́.
Свети́лен:
Госпо́дь тя́ просла́ви в чудесе́х твои́х, блаже́нне Иоаса́фе, я́ко Своего́ уго́дника, преста́вльшагося от сме́рти в живо́т, сего́ ра́ди чуде́с твои́х па́мять восхваля́ем.
Богоро́дичен: Из чре́ва Ти́ пречи́стаго, Богома́ти, Небе́снаго Дождя́ ка́пля на́м ука́ну, на омове́ние скве́рнам, на здра́вие телеси́, на прогна́ние лука́ваго. Те́мже Тя́ ублажа́ем, Чи́стая.
Краткое житие преподобного Иоасафа Каменского, Спасокубенского
Был сыном Заозерского князя Димитрия Васильевича и княгини Марии. С раннего детства святой почувствовал суетность мирской жизни и 20-ти лет от роду принял иночество с именем Иоасафа в Спасо-Каменной обители, на Кубенском озере. В монастыре преподобной все время посвящал молитве и размышлениям о вечности, соблюдал строгий пост.
В последние дни своей земной жизни он только один раз в неделю вкушал пищу и причащался Святых Тайн каждый воскресный день. Живя такой богоугодной жизнью, преподобный достиг высших степеней совершенства и сподобился видения Самого Господа. После 5-летних ревностных трудов он мирно отошел ко Господу 10 сентября 1453 г. и был погребен в Спасо-Каменном монастыре. При гробе святого совершались многие чудеса и исцеления.
Полное житие преподобного Иоасафа Каменского, Спасокубенского
Преподобный Иоасаф происходил из княжеского рода. Родители его – владетельный князь Димитрий Васильевич Заозерский Меньшой (ранее †1436[1]) и княгиня Мария (память блгвв. кнн. – в Соборе Вологодских святых). Удел князя Димитрия, небольшой и очень богатый, Заозерье, находился на северо-восточном берегу Кубенского озера, близ устья реки Кубины, впадающей в озеро. Столица Заозерского княжества представляла собою усадьбу князя на левом берегу Кубины с церковью во имя св. вмч. Димитрия Солунского, которую построил, вероятно, сам князь Димитрий Васильевич в честь своего небесного покровителя, да деревню Чирково, которая была приходом при этом храме. Несколько деревень составляли весь удел заозерского князя. И князь, и княгиня были очень благочестивы. Особенно почитали они иноческий чин. Обладая небольшими средствами, они тратили их на устройство монастырей. В соседстве с их княжеством на небольшом островке Кубенского озера стоял древний Спасо-Каменный монастырь. Когда из этого монастыря вышли два основателя новых обителей в окрестностях Кубенского озера – преподобные Дионисий Глушицкий (память 1/14 июня) и Александр Куштский (память 9/22 июня), князь Димитрий и его супруга содействовали и помогали подвижникам в устроении их пустынных обителей. К прп. Дионисию на реку Глушицу князь послал плотников и обильную милостыню, пожертвовал монастырю села и деревни. Княгиня Мария также благотворила прп. Александру, жертвовала в храм монастыря иконы и книги, братии посылала припасы, а по кончине князя Димитрия дала обители деревню на помин его души.
У князя Димитрия Васильевича было три сына – Симеон, Феодор, Андрей – и одна дочь – София. Княжич Андрей, в иночестве Иоасаф, был самым младшим в семье. Когда он родился, точно неизвестно.
В 1429 г. князь Димитрий Васильевич Заозерский был убит в Ярославле казанскими татарами во время их набега на приволжские города. Княжич Андрей был в то время, вероятно, грудным ребенком. Благочестивая мать его княгиня Мария занялась воспитанием своих детей. Семи лет Андрея начали обучать грамоте. Учился он охотно, с любовью погружался в глубину Божественных Писаний, как дорогой бисер собирал богооткровенные слова Писания и слагал в своем младенческом сердце. Первых детей своих княгиня Мария успела устроить. Старший ее сын Симеон был женат, дочь София Димитриевна выдана замуж за князя Звенигородского Димитрия Шемяку. Феодор же и Андрей женаты не были.
Но вскоре благочестивая княгиня скончалась. Впавши в недуг, она послала к прп. Александру Куштскому просить его молитв о выздоровлении. Но преподобный сказал, что княгиня скончается от этой болезни, и советовал ей по-христиански приготовится к смерти. По смерти матери князь Андрей остался круглым сиротой. Тогда над осиротелой семьей князя заозерского стряслась новая беда. Муж Софии Димитриевны князь Димитрий Георгиевич Шемяка затеял усобицу с великим князем Московским Василием Васильевичем Темным. Когда московский князь, ослепленный Шемякой, вернул себе великокняжеский стол, он отдал княжество Заозерское двум князьям – Михаилу Андреевичу Верейскому и Ивану Андреевичу Можайскому. Таким образом дети Заозерского князя лишились своего удела и перестали быть владетельными князьями.
Раннее сиротство, лишение, хотя и небольшое, княжеского удела, благочестивое воспитание в особенном почтении к иноческому званию – все это привело богобоязненного юношу князя Андрея Димитриевича к сознанию тленности и временности всего земного – всего того, к чему стремятся, чего ищут, чем живут мирские люди. Соседний Каменный монастырь на уединенном маленьком острове Кубенского озера показался юноше-князю тихой пристанью, в которой он мог отдохнуть от суеты, невзгод и обид мирской жизни. И вот, имея за 20 лет от роду, князь Андрей приходит в монастырь (в 1452 г.) и просит игумена Кассиана удостоить его иноческого образа. Но игумен был не рад приходу молодого князя. Его просьба о принятии в монастырь привела игумена в страх и трепет, потому что он боялся гнева великого князя Московского, неприязненно относившегося к князьям Заозерским, родственникам Шемяки. Однако усиленные моления князя Андрея склонили Кассиана на согласие. Он изобразил князю всю скудость монастырского жития, всю трудность иноческого подвига; лишь когда эти речи не разубедили князя в его намерении, игумен постриг его в монашество и нарек Иоасафом, вероятно, в честь св. Иоасафа царевича, который также происходил из владетельного рода и оставил мир ради Христа, – почему впоследствии и преподобный Иоасаф в Спасо-Каменном монастыре именовался «Иоасафом-царевичем». Новопостриженного инока игумен передал в послушание и для руководства в монашеской жизни опытному старцу Григорию.
Прп. Иоасаф отличался полным послушанием не только игумену и своему старцу, но и прочим братиям, смирением сердца, постничеством, душевным умилением, усердием в молитве келейной и благоговейным стоянием в церкви во время богослужения; любил читать книги, особенно о житиях преподобных отцов. Преподобный преуспевал в добродетелях: был украшен благою кротостью и разумною простотою. Он оставил всякую печаль о земном, об одном только заботясь – об угождении Богу. С братией он встречался лишь на молитве. Все в монастыре удивлялись его добродетелям. Местом своих подвигов прп. Иоасаф был очень доволен. Спасо-Каменный монастырь стоит на острове Кубенского озера и водою, как стенами, огражден от соблазнов и печалей мира. Святой радовался такому местоположению обители и восклицал: «Се покой! Зде вселюся».
Старец прп. Иоасафа, как добрый кормчий, вел своего послушника вперед по пути добродетели, но вскоре преставился к вечной жизни. Несмотря на юность свою, прп. Иоасаф достиг высших степеней совершенства, и Господь удостоил его Своего явления. Сидя раз в келлии, прп. Иоасаф пел псалмы Давида; тогда явился ему Господь наш Иисус Христос и сказал: «Мир тебе, возлюбленный угодник Мой!». Преподобный исполнился страха и трепета и спросил: «Какая причина явлению Твоему, Господи Человеколюбче?» – «Видишь ли эту окрестную пустыню, – изрек ему Господь, – ради тебя всю ее наполню пустынниками, славящими имя Мое». Преподробный спросил Господа, какое более действительное оружие против врага нашего спасения, и узнал, что действительнее всего исполнение заповедей Божиих.
Но диавол не оставляет в покое истинных угодников Божиих. Много раз духи злобы вооружались на преподобного Иоасафа, но молитвою он отгонял их, а игумен, по смерти старца, постоянно направлял и руководил юного подвижника.
Однажды приехал в обитель родной дядя преподобного, князь ржевский Борис Васильевич, он привез прп. Иоасафу деньги для раздачи инокам. Но подвижник отказался принять их и сказал князю: «Инокам нет нужды в золоте и серебре. Мы живем в пустыне и никто из пустынников не примет от тебя даже малого. Но не скорби, Бог примет твой дар, если принесенные деньги раздашь нищим и нуждающимся, сиротам и вдовицам, которых так много по городам». Князь Борис Васильевич поступил по совету прп. Иоасафа.
Не довольствуясь обычными иноческими подвигами, преподобный решил жить в безмолвии, то есть затворился в своей келлии, так что не видел лица человеческого и не вел бесед с людьми. Мысль его непрестанно устремлена была теперь к горнему. Став на молитву, он как на крыльях возносился духом своим на небо и сподобился предвкушения райского блаженства. В последнее время своей жизни преподобный достиг крайней степени поста и воздержания: по воскресным дням он причащался Святых Христовых Таин и после постился целую седмицу.
От великого воздержания и трудов прп. Иоасаф, еще юный подвижник, изнемог телесными силами и впал в болезнь. Благодаря Бога за посланную болезнь, терпеливо переносил он ее и, чуждаясь общения с людьми, пребывал в молитве и богомыслии. Но когда преподобный почувствовал приближение своей кончины, он призвал к себе игумена и всю братию. Умоляя, он просил их о том, о чем постоянно заботился и раньше, чтобы общежительный устав нерушимо соблюдался в обители. После того, получив некоторое облегчение своей болезни, преподобный принимал участие в общей молитве братии. В праздник Рождества Пресвятой Богородицы (8/21 сентября) он велел вести себя в церковь к литургии, причастился за нею Святых Таин, получил благословение и прощение от братии, был опять отведен в келлию и положен на одр. Снова подвижник впал в немощь, так что игумен и братия, приходя у нему и видя его страдания, очень скорбели. На смертном одре своем преподобный продолжил увещевать и утешать скорбящих об нем иноков, наставлял их избегать всяких споров и несогласий. Приходившие к нему монахи целовали его со слезами и просили у него последнего благословения, и святой сам всех лобызал и у всех просил благословения и молитв. Наступило 10 сентября – день кончины преподобного. Когда братия собрались к нему, он велел начать правило и по совершении его встал с постели, взял кадильницу с фимиамом и велел игумену покадить святые иконы и всю братию. Затем он сотворил молитву Господу и Богоматери, изливая в ней свои прошения не о себе только, но и о всей обители, в которой подвизался добрым подвигом, о ее духовном процветании. По окончании молитвы преподобный опять возлег на одр и молился о своем исхождении, нимало не печалясь, а более радуясь в надежде на будущее блаженство, и с молитвой на устах тихо скончался. Лицо его было светло, как будто он не умер, но уснул. Игумен и вся братия скорбели и рыдали. Положив святое тело подвижника на одр, они понесли его на своих главах в церковь, совершили надгробное пение и погребли его в Успенской (тогда еще деревянной) церкви, на правой стороне. Пять лет подвизался преподобный в Спасо-Каменном монастыре. Он пришел в обитель в 1452 г., следовательно, кончина его последовала в 1457 г.
Вскоре по преставлении прп. Иоасафа начались чудеса при его гробе. Уже из первых богомольцев, стекавшихся в обитель по преставлении преподобного, многие больные выздоровели. Исцеления неоскудно изливались и после. Особенно много больных лихорадкой получили здесь исцеление. Местное празднование прп. Иоасафу установлено было вскоре после его кончины.
Примечание
[1] Православная Энциклопедия, Т. XV, Церковно-научный центр «Православная Энциклопедия», 2007 г., 752 с.