Канон святому преподобному Игнатию Угличскому, Вологодскому
Припе́в: Преподо́бне о́тче Игна́тие, моли́ Бо́га о на́с.
Память: 01 июня (19 мая ст. ст.)
Глас 8.
Пе́снь 1.
Ирмо́с: Пои́м Го́сподеви, прове́дшему лю́ди Своя́ сквозе́ Чермно́е мо́ре, я́ко Еди́н сла́вно просла́вися.
Го́споди, Бо́же спасе́ния моего́, упра́ви у́м мо́й и просвети́ о́чи се́рдца моего́, да воспою́ све́тло Твоего́ рачи́теля торжество́, в па́мяти его́ зове́м, веселя́щеся, сла́вно бо просла́вися.
Услы́шав, преподо́бне, Ева́нгельская словеса́ и сия́ насади́ в души́ свое́й, кре́ст Христо́в на ра́мо взе́м, после́дова Ему́ невозвра́тным по́мыслом, поя́: сла́вно бо просла́вися.
Сподо́бися от Бо́га возлю́блен бы́ти чистоты́ ра́ди се́рдца твоего́ и нра́ва пра́ваго, в ско́рбех и беда́х неосла́бнаго терпе́ния, и си́х ра́ди венча́ тя́ Небе́сными венцы́, пою́щу ти́: сла́вно бо просла́вися.
Богоро́дичен: Я́ко ло́жницу Боже́ственную и ле́ствицу Небе́сную, кади́льницу же невеще́ственную, во светоно́сных ложесна́х Свои́х поне́сшую Христа́, Богоизбра́нную Отрокови́цу Мари́ю вси́ ублажи́м.
Пе́снь 3.
Ирмо́с: Утверди́ся се́рдце мое́ во Го́споде, вознесе́ся ро́г мо́й в Бо́зе мое́м, разшири́шася на враги́ моя́ уста́ моя́, возвесели́хся о спасе́нии Твое́м.
Подо́бен бы́сть А́нгелом, преподо́бне, жития́ чистото́ю укра́шен, поревнова́л еси́ пра́отцем: И́ову – во страсте́х, Ио́сифу – во искуше́ниих, терпе́ния ве́лий сто́лп показа́ся, те́мже вопие́ши: утверди́ся се́рдце мое́ о Го́споде.
Укорени́ся в души́ твое́й, преподо́бне Игна́тие, моли́тва непреста́нна, разсужде́ние доброразсу́дное, па́мять сме́ртная, и си́х ра́ди житие́ сие́ пре́йде без преткнове́ния от вра́жиих наве́т, вопия́: утверди́ся се́рдце мое́ о Го́споде.
Де́вственно те́ло стяжа́в от младе́нства, преподо́бне Игна́тие, не умокри́вся вода́ми страсте́й, не возбуя́ся се́рдце твое́ ласкосе́рдыми сластолю́бии, ве́сь возложи́ себе́ Бо́гови, вопия́: утверди́ся се́рдце мое́ о Го́споде.
Богоро́дичен: Святы́х А́нгел су́щи святе́йши, си́х Соде́теля во Свое́й утро́бе поне́сшая, родила́ еси́, Богоотрокови́це Чи́стая, Изба́вителя челове́ком, те́мже Ти́ согла́сно вопие́м: утверди́ся се́рдце мое́ о Го́споде.
Конда́к, гла́с 8:
Чи́сто житие́ на земли́ пожи́л еси́, ду́шу и те́ло без скве́рны соблю́л еси́ и терпе́ния ра́ди своего́ мзду́ восприя́л еси́. И ны́не на Небесе́х со А́нгелы веселя́ся, преподо́бне о́тче Игна́тие, моли́ся непреста́нно Христу́ Бо́гу о все́х на́с, почита́ющих па́мять твою́ и притека́ющих к ра́це моще́й твои́х.
Седа́лен, гла́с 4:
Приспе́ честна́го твоего́ успе́ния светоно́сная па́мять, блаже́нне Игна́тие, просвеща́я ду́ши на́ша, пра́зднующих све́тло, и, в па́мяти твое́й веселя́щеся, Христа́ непреста́нно сла́вим.
Богоро́дичен: И́же на Престо́ле херуви́мстем седя́й, в не́дрех Оте́ческих пребыва́яй, я́ко на престо́ле святе́м Свое́м седи́т, Влады́чице, на ло́ну Твое́ю пло́тию, Бо́г бо вои́стинну воцари́ся над все́ми язы́ки, и разу́мно пое́м Ему́, Его́же моли́ спасти́ся рабо́м Твои́м.
Пе́снь 4.
Ирмо́с: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, Ты́ моя́ и си́ла, Ты́ мо́й Бо́г, Ты́ мое́ ра́дование, не оста́вль не́дра О́тча и на́шу нищету́ посети́в. Те́м с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти́: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.
И́же на земли́ Христа́ ра́ди смири́вся от млады́х ногте́й, преподо́бне Игна́тие, высоту́ благоро́дия оста́вль, те́сным путе́м и ско́рбным ше́ствуя в житии́ се́м, сего́ ра́ди Небе́сных венце́в сподо́бися от Бо́га, зову́щу ти́: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.
Бу́дущих бла́г жела́я наслади́тися, преподо́бне, пло́ть свою́ поработи́в ду́хови, и те́м вы́ше все́х мудрова́ний ми́ра сего́ бы́сть, освяще́нно Бо́жие жили́ще показа́ся, но и по святе́м твое́м преставле́нии с ли́ки безпло́тных вопие́ши Христо́ви: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.
Украси́ся, блаже́нне, де́йством Свята́го Ду́ха, взыска́л еси́ пре́жнее оте́чество, погубле́нное родонача́льники дре́вле, и дарова́ния терпе́ния ра́ди прия́т от Христа́ Бо́га – чуде́с де́йство, сего́ ра́ди пое́м непреста́нно: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.
Богоро́дичен: Преукраше́нна Боже́ственною сла́вою И́же вся́ческая от не су́щих соста́вльшаго сло́вом, Бо́га сло́во родила́ еси́, Челове́ка вои́стинну бы́вша, Его́же о на́с моли́ти не преста́й, Богоро́дице, Ма́ти Присноде́во, ве́рою Ти́ зову́щих: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.
Пе́снь 5.
Ирмо́с: Вску́ю мя́ отри́нул еси́ от лица́ Твоего́, Све́те Незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тьма́, окая́ннаго, но обрати́ мя́ и к све́ту за́поведей Твои́х пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.
Жела́нием, блаже́нне, Христу́ после́довав и Того́ любо́вию па́че огня́ распали́вся, в целому́дрии и незло́бии пре́йде жития́ сего́ пучи́ну, ко приста́нищу приста́л еси́ а́нгельскаго пребыва́ния, сего́ ра́ди и мы́ вопие́м: пути́ на́ша напра́ви, мо́лимся.
Естество́м, преподо́бне Игна́тие, кро́ток и ми́лостив, не оста́ви на́с, ча́д свои́х, предстоя́щих святе́й твое́й ра́це и моля́щихся тебе́, покры́й на́с от наве́т вра́жиих святы́ми твои́ми моли́твами и пути́ на́ша напра́ви.
Поуча́яся, блаже́нне, во псалме́х, и пе́ниих, и в пе́снех духо́вных де́нь и но́щь, те́м и без поро́ка му́ченически жи́знь свою́ препроводи́л еси́ в затво́ре темни́чнем. Сего́ ра́ди и по сме́рти свята́я твоя́ ра́ка исцеле́ние подае́т с ве́рою зову́щим: пути́ на́ша напра́ви, мо́лимся.
Богоро́дичен: Моли́ И́же из Тебе́ ро́ждшагося Го́спода, Де́во Отрокови́це Чи́стая, сохрани́ рабы́ Твоя́ от сопроти́вных обстоя́ний и бесо́вскаго озлобле́ния, и́же Тя́ и́стинную Ма́терь Бо́жию испове́дающих, Влады́чице, и пути́ на́ша напра́ви, мо́лимся.
Пе́снь 6.
Ирмо́с: Очи́сти мя́, Спа́се, мно́га бо беззако́ния моя́, и из глубины́ зо́л возведи́, молю́ся, к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя́, Бо́же спасе́ния моего́.
Основа́ние непоколеби́мое в души́ свое́й стра́х Бо́жий положи́в, преподо́бне, посто́м, и бде́нием, и моли́твами простира́яся, вся́ ско́рбная Его́ ра́ди в жи́зни се́й претерпе́л еси́, те́м и святу́ю ду́шу свою́ в ру́це Его́ чи́сте преда́, вопия́ше: к Тебе́, Го́споди, воззва́х, и услы́ша мя́.
Мно́гими труды́ и по́ты, преподо́бне, зе́млю се́рдца своего́ обнови́в и сию́ насе́яв се́менем благоче́стия, прекра́сная Сло́ву пшени́ца яви́ся, пло́д принесе́ Ему́ себе́ стори́чный, вопия́: к Тебе́ воззва́х, и услы́ша мя́.
Богоро́дичен: Избра́ Тебе́ Госпо́дь во все́х ро́дех, Благослове́нная в жена́х, Непоро́чная Де́во Богоро́дице, я́ко прекра́сное Бо́гу селе́ние, простра́нную Боже́ственную ло́жницу, и киво́т святы́ни, и све́щник, и трапе́зу, Чи́стая, и сего́ ра́ди а́з вопию́: услы́ши мя́, Влады́чице, спасе́ние мое́.
Конда́к, гла́с 8:
Изря́дная о́трасле благочести́ваго ко́рене, ди́вный благоро́дный цве́те, избра́нный от пеле́н благода́тию Христо́вою, возлю́бленный от ю́ности Ду́хом Святы́м, де́вственное процвете́ние, Игна́тие блаже́нне, дне́сь, соше́дшеся, ве́рнии, в па́мять твою́, похва́льными венцы́ честну́ю твою́ главу́ венча́юще, зове́м: ра́дуйся, преподо́бне, сосу́де Свята́го Ду́ха, всея́ Росси́йской земли́ удобре́ние.
И́кос:
Си́лою укрепи́вся Всеси́льнаго Бо́га, блаже́нне, на стра́сти па́губныя, я́ко безпло́тен, подвиза́вся, и ра́вно А́нгелом житие́ пожи́л еси́, благоро́дия высоту́ оста́вль, и вся́, я́же в ми́ре сла́дкая и кра́сная, возненави́де, чи́стым се́рдцем после́дова Христу́, те́мже от все́х слы́шиши: ра́дуйся, преподо́бне Игна́тие, о́трасле от ко́рене свята́го царя́ Васи́лия, просвети́вшаго святы́м Креще́нием Ру́сскую зе́млю; ра́дуйся, отца́ благове́рна пло́д и ма́тере благочести́выя прозябе́ние; ра́дуйся, Христа́ ра́ди претерпе́вый темни́чный затво́р до́блественне; ра́дуйся, я́ко твоему́ терпе́нию А́нгели удиви́шася и челове́цы по́льзовашася твои́м незло́бием; ра́дуйся, Небе́сный челове́че и земны́й А́нгеле, Свята́го Ду́ха жили́ще; ра́дуйся, Го́рняго Иерусали́ма граждани́не и соприча́стниче преподо́бным; ра́дуйся, я́ко Тро́ице предстоя́, о на́с мо́лишися непреста́нно; ра́дуйся, оте́честву на́шему похвало́ и утвержде́ние, его́же соблюди́ моли́твами твои́ми от вра́г ненаве́тно, да вси́ вопие́м ти́: ра́дуйся, Игна́тие Богому́дре, всея́ Росси́йския земли́ удобре́ние.
Пе́снь 7.
Ирмо́с: Бо́жия снизхожде́ния о́гнь устыде́ся в Вавило́не иногда́. Сего́ ра́ди о́троцы в пещи́, ра́дованною ного́ю, я́ко во цве́тнице, лику́юще, поя́ху: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Иму́ще тя́ к Бо́гу христоимени́тии лю́дие кре́пка моли́твенника, блаже́нне, и в печа́лех засту́пника, побо́рника же нера́тна к проти́вных ополче́нию, от все́х бе́д спаса́еми моли́твами твои́ми, свя́те, непреста́нно вопие́м: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.
Любо́вию Христо́вою, Богому́дре Игна́тие, просвети́вся, доброде́телей ве́лий хра́м Бо́жий показа́ся, не оскверни́в души́ своея́ добро́ты, те́м и по честне́м твое́м преставле́нии, Святе́й Тро́ице со А́нгелы предстоя́, вопие́ши: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.
Услы́ши моле́ние ра́б твои́х, преподо́бне Игна́тие, хода́тайствуй Святе́й Тро́ице моли́твами твои́ми, да́руй правосла́вным лю́дем побе́ду и одоле́ние на вся́ враги́ и вознеси́ ро́г ве́рных, вра́жия возноше́ния уничижи́ и возвесели́ пою́щия: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.
Богоро́дичен: Его́же родила́ еси́, Го́спода, Влады́чице Чи́стая, не преста́й моля́щи изъя́ти мя́ при́сно от вра́г, оскорбля́ющих ду́шу мою́, и тя́жкое бре́мя грехо́в мои́х расточи́, Богоневе́стная, я́ко да, ра́дуяся, вопию́: благослове́н Пло́д чре́ва Твоего́.
Пе́снь 8.
Ирмо́с: Победи́тели мучи́теля и пла́мене благода́тию Твое́ю бы́вше, за́поведем Твои́м зело́ прилежа́ще, о́троцы вопия́ху: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.
И́же ве́сь Бо́гови от ю́ности освяти́вся, преподо́бне Игна́тие, и к Нему́ доброде́тельми прибли́жився, тле́нная бо вся́, я́ко ме́рзость вмени́ и Небе́сное бога́тство насле́дова, вопия́: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.
Любо́вию приими́, блаже́нне, хвалу́ недосто́йных усте́н и скве́рнаго моего́ язы́ка, ве́м бо, о́тче, я́ко Святу́ю Тро́ицу чи́сте зри́ши, а́нгельская прие́мля хвале́ния, не пре́зри дете́й немова́ние, я́ко оте́ц чадолюби́в, вопия́: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Исцеле́ний благода́ть Христо́с тебе́ дарова́: больны́я исцеля́ти, слепы́м прозре́ние дарова́ти, хромы́м хожде́ние, сухи́м исправле́ние, и вся́ческая от Го́спода прия́т, я́ко че́стен до́бльственник, и венце́м от Него́ венча́ся, вопия́: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода.
Богоро́дичен: И́же Ада́ма Соде́тель в ложесна́х Твои́х зи́ждится, Чи́стая, и млеко́м пита́ется Пита́яй вся́кое дыха́ние, Де́во Богоро́дице, те́мже Тя́, я́ко Ма́терь Бо́жию, ве́рнии, прославля́ем и превозно́сим Чи́стую во ве́ки.
Пе́снь 9.
Ирмо́с: Чи́стую сла́вно почти́м, лю́дие, Богоро́дицу, о́гнь Божества́ прии́мшую во чре́ве неопа́льно, пе́сньми велича́ем.
И́же не в гада́нии, ни в се́ни, но чи́сто зри́ши Святу́ю Тро́ицу, преподо́бне Игна́тие, моли́, мо́лим ти́ ся́, с Богома́терию, чи́сто ро́ждшею Христа́ Бо́га, дарова́ти правосла́вным лю́дем побе́ду на враги́ и грехо́в отпуще́ние.
Жития́ сего́ многому́тное мо́ре безпреткнове́нно преше́л еси́, преподо́бне, корми́тельницу Ма́терь Бо́жию име́я себе́, наставля́ющу тя́, те́мже ны́не с ли́ки святы́х веселя́ся, моли́ Христа́ Бо́га, да пода́ст це́рквам благоле́пие, и ми́ру умире́ние, и душа́м на́шим ослабле́ние.
Потщи́ся на моли́тву ко Христу́, блаже́нне, с преподо́бным Дими́трием, смоле́бники прии́м А́нгельския ли́ки, да оте́чество твое́ це́ло и невреди́мо сохрани́т, от вра́г ви́димых ненаве́тно, да тя́ вы́ну ублажа́ем.
Богоро́дичен: Све́та Боже́ственнаго прия́телище, И́же луча́ми Божества́ ми́р озари́вшаго, на руку́ поноси́вши, Богоблагода́тная, мо́ст же и ле́ствица, на высоту́ возводя́щи земны́я, Де́во. Те́мже, ве́рнии, ублажа́юще, Тя́ велича́ем.
Свети́лен:
Я́ко заря́ у́тренняя и я́ко пресве́тлое со́лнце, возсия́ па́мять твоя́, преподо́бне, я́же в ми́ре су́щим сердца́ озаря́ющи Боже́ственною све́тлостию, ты́ бо терпе́ния ра́ди све́та и дне́ сы́н вои́стинну показа́ся. Те́мже, в па́мяти твое́й соше́дшеся, тебе́ велича́ем.
Сла́ва, и ны́не: Му́дрость соста́вную и Сло́во Пресу́щное, Врача́ все́м – Христа́ ро́ждши, Де́во, стру́пы и я́звы души́ моея́ исцели́, лю́тыя и мно́го небрего́мыя, и се́рдца моего́ мно́гая стра́стная уста́ви помышле́ния.
Краткое житие благоверного князя Иоанна (в иночестве Игнатия) Угличского
Святой благоверный князь, в иночестве Игнатий. Сын благоверного князя Андрея Васильевича Угличского. Был заключен в темницу дядей своим, великим московским князем Иоанном III Васильевичем, и томился в ней без вины 32 года, подвизаясь в молитве и ею утешаясь в скорбях своих. Чувствуя приближение кончины, принял схиму с именем Игнатий. Скончался 19 мая 1522 г. в возрасте 45 лет. От тела преподобного князя изошло благоухание, наполнившее весь город. Был погребен в обители преподобного Димитрия Прилуцкого.
Полное житие благоверного князя Иоанна (в иночестве Игнатия) Угличского
Святой благоверный князь Иоанн был сыном христолюбивого князя Андрея Васильевича Угличского – третьего сына великого князя Василия Темного, и благоверной княгини Елены. Родился он около 1477 (1478) года и принял Святое Крещение в Великих Луках. С самого младенчества своего выказывал необыкновенную сдержанность, несвойственную детям его возраста. «Бяше бо обычаем кроток и смирен сердцем и молчалив в разуме, а не гневлив отнюдь; ни игры, ни царского потешения не внимаше, – говорит о нем описатель его жития старец Логгин, – и егда прииде в разум, поведоша его учити Божественному Писанию, и вскоре того извыче». Мать его, княгиня Елена Романовна, скончалась в 1483 году. Потерявши любимую мать в шестилетнем возрасте, отрок находил утешение в теплой молитве. Еще более предался юный князь Иоанн чтению божественных книг, непрестанно имел в уме своем память смертную, днем присутствовал при всех церковных службах, а ночи проводил в молитве. Высшим наслаждением для него были беседы с людьми благочестивыми, любимым занятием – благотворение и милостыня. В столь юном возрасте, окруженный толпой царедворцев, посреди шума и молвы житейской, он более похож был на инока, нежели на наследника богатого княжения. На дела и почести княжеского звания он не обращал никакого внимания, вообще все, что не относилось к просвещению разума и спасению души, было для него совершенно чуждо и как бы не существовало. Воздержный в пище и питии, он и одеваться любил скромно и просто, насколько дозволяло ему эту простоту его высокое звание, и более старался украшать себя благими нравами, нежели богатством и пышностью одежд.
Князь Андрей Васильевич был владетелем удельного княжества Угличского. Царствование Василия Темного и Иоанна III отличалось обострением междоусобиц, когда удельные князья стремились ослабить централизованную власть Московского государя.
В это время ненавидящий добро враг рода человеческого внушил великому московскому князю Иоанну Васильевичу ненависть к родному брату его, благоверному князю Андрею Васильевичу Угличскому, и его сыновьям, сему Иоанну и Димитрию, и он повелел схватить их, наложить на них тяжелые оковы, свести в город Переяславль и заключить в темницу. Иоанну было тогда 13 лет от роду, а Димитрию – 12. Двух дочерей князя Андрея не тронули и оставили в Угличе на свободе, хотя удел и присоединили к великому княжению. Но так как Переяславль находился недалеко от Москвы и на самой дороге из нее к Угличу – месту княжения Андрея, а все это могло напоминать народу об узниках и возбуждать в нем сожаление к ним, чего великий князь, конечно, не желал, то детей князя Андрея скоро перевезли на Белоозеро также в темницу, а сам Андрей скончался в Москве 6 ноября 7002 (1493) года. По смерти родителей юных князей перевезли в Вологду, где также держали в тяжких оковах и в самом тесном заключении. Все их имущество состояло из одной иконы Божией Матери «Всех скорбящих радость» – наследство и благословение их от родителя.
В столь юном возрасте исторгнутые из мира и потому не имевшие даже времени и случая испытать его радости, пристраститься к нему, лишенные родных и друзей и видевшие около себя только лица своих стражей, находили себе ограду и утешение царственные узники в одной только молитве к Богу и к Усердной Заступнице всех несчастных и страждущих – Матери Божией. Только сознание своей невинности, вера в Бога и надежда на Его Промысл, всегда премудро и отечески устрояющий пути человека, могли поддержать их, спасти от уныния и отчаяния и даровать им то великодушное терпение, с каким они переносили свое долговременное и тяжкое заключение. Особенно благоверный князь Иоанн, проводивший дни и ночи в молитве, совершенно отрешился от мира и, постоянно имея в уме своем память смертную, достиг такого духовного совершенства и стяжал смирение и умиление, что непрестанно проливал слезы. Когда его брат Димитрий начинал изнемогать, предаваться печали и унынию, он старался утешать его, напоминал ему о Боге, о терпении святых, о будущем воздаянии страждущим невинно.
Но сам князь Иоанн, подобно брату своему, находясь в узах и темнице, перенося с ним одинаковые лишения и скорби и сам нуждаясь в утешении, часто должен был забывать о самом себе, чтобы помочь изнемогающему брату и спасти его от отчаяния. Когда он успевал в этом, то духовно радовался, и это была единственная радость в течение долговременной страдальческой его жизни. Других радостей они не имели и не могли иметь.
Наступила 32-я весна их томительного заключения, природа видимо пробуждалась и оживала, а князь Иоанн стал нездоров, ослабевая с каждым днем. Напрасно князь Димитрий старался утешить его надеждой на выздоровление; Иоанн не только не верил его словам, но и не желал выздоровления; смерть была для него радостью, окончанием всех его страданий и соединением со Христом. Одного только сильно желал страдалец – быть постриженным, видеть себя причтенным к лику иноков, по примеру многих из своих державных предков. По неотступным просьбам призвали в темницу к болезненному одру его Спасо-Прилуцкого игумена Михаила, который, зная, что блаженный страдалец всю жизнь свою провел в постничестве и воздержании, в терпении и злострадании и видя его пламенное желание, веру и крайнее изнеможение, не только не отказал ему в пострижении, но и облек его в схиму, нарекши его Игнатием. Новый схимник несказанно обрадовался своему Ангельскому образу, пролил благодарственные к Богу слезы и после Причащения Святых Таин, осенив себя крестным знамением со словами: «Господи, в руце Твои предаю дух мой», предал страдальческий дух свой Богу. Он скончался тихо и мирно 45 лет отроду, из них 32 года провел в темнице. Это было в 19-й день мая месяца 1522 (1523) года.
Как не может укрытися град, стоя на верху горы, так от жителей города Вологды не утаилась святая и подвижническая жизнь, истинно Ангельское терпение и незлобие царственного узника, хотя по причине строгого заключения его никто почти не знал и не видел. Кроме его высокого происхождения, уже одно то, что он так долго находился в узах и темнице, не имея за собой никакой вины, невольно внушало каждому уважение и заставляло смотреть на него как на мученика. И лишь только разнеслась весть о блаженной его кончине, все жители города собрались к дверям темницы, желая видеть, целовать тело страдальца и, отдавая последний долг, проводить до могилы. И только брату усопшего князю Димитрию, несмотря на его вопли и рыдания, не позволили проводить брата далее порога тюрьмы. При звоне колоколов ближайших к темнице церквей и при необычайном множестве народа игумен Михаил со всей монастырской братией и с градским духовенством с великой честью изнесли из тюрьмы тело князя-схимника и направились с ним к соборной церкви Воскресения Христова, где должно было совершиться его отпевание. И как бы взамен того, что вся жизнь угодника Божия сокрыта была во мраке темницы, Господь поспешил прославить Своего угодника, прежде нежели сокрыто будет в земле его тело. Еще во время медленного шествия, ибо множество народа желало прикоснуться ко гробу, мощи Игнатия начали изливать исцеления. Одна расслабленная женщина, по имени Александра, не владела ни руками, ни ногами, но, услышав о кончине благоверного князя, стала призывать его в молитве – и тотчас же получила исцеление. Еще одно чудо было засвидетельствовано, когда собирались предать тело благоверного князя земле. Смертельно больной житель Прилуцкого села, по имени Михаил, услышав о погребении святого Игнатия, просил поднести его ко гробу, где и получил исцеление, успев в последний момент прикоснуться к нему.
По совершении в соборе Божественной литургии и после отпевания игумен Михаил в сопровождении всего народа перенес тело князя-схимника в свою Спасо-Прилуцкую обитель и положил его в ногах преподобного Димитрия Прилуцкого чудотворца († 1392; память 11/24 февраля).
Жители Вологды, глубоко чтившие невинного страдальца при жизни, и по смерти обращались к нему, как к святому и чудотворцу. После погребения преподобного Игнатия на его могиле по милости Божией получила чудесное исцеление жительница села Прилуки Соломония, глухая и слепая на один глаз. Когда игумен Михаил призвал из того же Прилуцкого села каменщика Давида и велел ему сделать над могилой князя каменную гробницу по подобию гробницы над чудотворцем Димитрием, и когда Давид по невежеству своему во время работы сел без всякого уважения на гробницу князя, – в ту же минуту был поражен болезнью. Три дня продолжались его страдания, пока он, сознавши свою вину, не пришел ко гробу святого и многими слезами не испросил у него прощение себе. Он так же скоро получил исцеление, как и заболел.
Некто Борис Соловцев привел к могиле преподобного Игнатия своего больного друга Иродиона, почти полностью утратившего зрение; по совершении молебна и после того, как Иродион со слезами на глазах и с глубокой верой в предстательство святого угодника прикоснулся к гробнице, он тотчас прозрел.
В 1538 году к игумену Спасо-Прилуцкого монастыря Афанасию обратилась женщина, по имени Дарья, с сухой от рождения рукой, с просьбой отслужить молебен у гробницы преподобного Игнатия. На следующую ночь после молебна Дарья увидела в тонком сне преподобного Игнатия, взявшего ее за руку со словами: «Встань!» Проснувшись от страха и никого не обнаружив в комнате, она вдруг почувствовала себя совершенно здоровой. Эти и многие другие чудеса и исцеления, полученные людьми после молитвенного призывания имени благоверного князя Иоанна (Игнатия), убедили всех в его святости.
Житие и чудеса преподобного Игнатия написаны были вскоре после его кончины, в первой половине XVI века, современником его монахом Лонгином, который в заключении своего сказания пишет, что он от многого собрал малое, что от гроба преподобного Игнатия, как из неисчерпаемого источника, все приходящие к нему с верою получают исцеления. Служба святому князю, как и житие, была составлена в XVI веке. В сборнике служб XVII века, находившемся в библиотеке Троице-Сергиевой Лавры, была помещена рукописная служба преподобному Игнатию, имя автора которой известно из акростиха тропаря и: «Господи Боже, помилуй Илию».
«Тем и мы убо, грешнии, верно ублажаем тя, угодниче Христа Бога нашего, на конец жития украшение Ангельское, великий образ восприял еси, отыде ко Господу, радуяся. Емуже о нас с лики святых молися, совершающих присно память твою».
См. также: "Преставление благоверного князя Иоанна Угличского, в иноках Игнатия, вологодского чудотворца" в изложении свт. Димитрия Ростовского.