Канон святому преподобному Димитрию Прилуцкому (второй)

Припéв: Преподóбне óтче Дими́тие, моли́ Бóга о нáс.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 24 февраля (11 февраля ст. ст.)

Глас 8.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Пои́м Го́сподеви, прове́дшему лю́ди своя́ сквозе́ Чермно́е мо́ре, я́ко Еди́н сла́вно просла́вися.

Да́ждь ми́, Христе́ мо́й Спа́се, проще́ние мно́гих ми́ согреше́ний, я́ко да и мы́ почита́ем па́мять Твоего́ уго́дника преподо́бнаго Дими́трия: его́же моли́твами, Бо́же, спаси́ на́с.

Твои́ми моли́твами же и мольба́ми ми́лостиваго умоля́й Бо́га, преподо́бне о́тче на́ш Дими́трие, и грехо́вный мра́к печа́ли на́шея разори́, и благоду́шия утеше́ния на́с духо́внаго испо́лни.

От младе́нства ты́, блаже́нне Дими́трие, позна́н бы́сть Бо́гом, и на него́ наде́яся наставля́емь на спаси́тельная его́ повеле́ния: ему́же ны́не предстоя́ со дерзнове́нием о на́с помоли́ся.

Богоро́дичен: Еди́наго от Святы́я Тро́ицы, Сло́ва и Сы́на родила́ еси́, Де́во Пречи́стая, его́же с преподо́бными и пра́ведными моли́ о рабе́х твои́х, ве́рою прося́щих грехо́в проще́ния.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Ты́ еси́ утвержде́ние притека́ющих к Тебе́, Го́споди, Ты́ еси́ све́т омраче́нных, и пое́т Тя́ ду́х мо́й.

Ты́ еси́, преподо́бне о́тче Дими́трие, послу́шатель Ева́нгльских слове́с, Самаго́ Го́спода рече́нию, вся́ любы́ ми́ра сего́ отве́рг, и после́довал еси́ стопа́м Христо́вым: ему́же с ли́ки А́нгел ны́не служа́, и о на́с моли́ся чту́щих тя́.

В зако́нех по́стных поуча́яся преподо́бный, не осла́бися в нача́льных соверше́нных нача́лех, хотя́ угоди́ти своему́ Го́споду: Ему́же жела́тельне обеща́ся усе́рдно да́же и до кончи́ны, до́ндеже сы́н ца́рствия его́ показа́ся.

Воздержа́нием кра́йним пло́ть твою́ умертви́л еси́, Дими́трие: сего́ ра́ди ду́хом боже́ственным окрыли́вся, дости́гл еси́ священнонача́льных служи́телей, иде́же небе́сных бо́жиих слу́г безпло́тных ра́дования.

Богоро́дичен: Благослове́нная, Всенепоро́чная Богоро́дице Де́во Мари́е, Сло́во Бо́жие на́м ро́ждшая, свобожда́ющаго Свои́х преподо́бных от тле́ннаго ми́ра, и́хже ра́ди на́с спаса́ющаго.

Седа́лен, гла́с 3.

Исправле́ния жития́ твоего́ все́м просвеща́ет стопы́, Дими́трие о́тче, вои́стинну ве́рою подо́бящим ти ся: те́мже и́же любо́вию блажа́т тя́ всегда́, спаса́й моли́твами твои́ми от вся́кия тесноты́, Христа́ Преблага́го моля́, преподо́бне блаже́нне досточу́дне.

Богоро́дичен: Я́ко невозде́ланная, Де́во, Лоза́, красне́йший Гро́зд прозябла́ еси́, источа́ющ на́м вино́ спасе́ния, все́х веселя́щее ду́ши же и телеса́. Те́мже я́ко вину́ Тя до́брых блажа́ще при́сно, со А́нгелом вопие́м Ти́: ра́дуйся, Благода́тная.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, смотре́ния Твоего́ та́инство, разуме́х дела́ Твоя́, и просла́вих Твое́ Божество́.

Рачи́тель сы́й ми́лостиваго Спаси́теля Христа́ твоего́, е́же ми́лостивно к Нему́ наказу́я не ктому́ согреша́ти, разсла́бленную жену́ исцели́л еси́, я́коже при купе́ли иногда́.

Я́коже дре́во воздержа́ния при вода́х насажде́н бы́л еси́, о́тче блаже́нне, и благора́слена лоза́ яви́лся еси́, износя́ благоче́стия гро́зды.

Не восхоте́ сла́вы сея́ тле́нныя, па́че кня́зя вся́чески благочести́ваго, Царю́ Небе́сному хотя́ угоди́ти, от Него́же по́честь трудо́в свои́х прия́т нетле́нную.

Богоро́дичен: Бы́вшее под ле́том Сло́во, возсия́вшаго от Отца́ безле́тно, Богома́ти, на́м родила́ еси́: его́же моли́ спасти́ пою́щия Тя́.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: У́тренююще вопие́м Ти́, Го́споди, спаси́ ны: Ты́ бо еси́ Бо́г на́ш, ра́зве Тебе́, ино́го не ве́мы.

А́ще и земно́е оте́чество, блаже́нне Дими́трие, оста́вил еси́, вся́чески Богоимени́тну оби́тель совокупи́л еси́: те́мже пе́рвое оте́чество небе́сное прия́т, со дерзнове́нием Христу́ за ны́ моли́ся.

Благоче́стия па́ки на стезю́, Дими́трие, наста́влен бы́л еси́, о́тче, от Бо́га к неги́блемому наслажде́нию, посто́м и моли́твою в вы́шняя приве́дся.

Зело́ ми́лостива и странноприи́мца показа́ тя Спа́с на́ш ми́рови, о́тче, врача́ боля́щим, Дими́трие, си́рым и убо́гим засту́пника любе́зна.

Богоро́дичен: Вои́стинну Тя́ Ма́терь Бо́жию испове́дуем и́стинную Богоро́дицу, Твои́м Рождество́м тле́ннаго осужде́ния изба́вльшиися, милосе́рдия ра́ди Человеколю́бца Бо́га, к жи́зни нетле́нней по́звани бы́хом.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Ри́зу мне́ пода́ждь све́тлу, одея́йся све́том, я́ко ри́зою, Многоми́лостиве Христе́, Бо́же на́ш.

В души́ свое́й Боже́ственная бога́тства Ду́ха Свята́го собра́в, непоро́чну моли́тву, и чистоту́ красноле́пну, бде́ние и воздержа́ние: сего́ ра́ди жили́ще Святе́й Тро́ице яви́ся.

Ри́зную ху́дость име́л еси́, пребога́те, в зиме́ же и ле́те не пременя́я, боле́зненно претерпе́л еси́ Бо́га ра́ди соверше́нно: те́мже небе́снаго прия́тия насле́дник бы́ти сподо́бился еси́.

На земли́ я́ко а́нгел Бо́гу послужи́л еси́ вся́чески, и ны́не у Него́ со Безпло́тными и с преподо́бными ра́достно лику́еши, преблаже́нне Дими́трие, благоуха́ния же чуде́с на́м испусти́л еси́.

Богоро́дичен: Боже́ственное сло́во в ложесна́х Твои́х прия́ла еси́, Богоро́дице Де́во Мари́е, и па́че естества́ родила́ еси́: его́же моли́, от бе́д вся́ких на́с изба́вити, рабы́ Твоя́ пою́щия Тя́.

Конда́к, гла́с 8.

От ю́ности, преподо́бне, кре́ст тво́й взе́м, Христу́ после́довал еси́, в моли́твах и поще́ниих, во бде́ниих же и злострада́ниих пло́ть твою́ изнуря́я: те́мже и Всеви́дящее О́ко твоя́ труды́ ви́дев, чудесы́ тя прославля́ет, и все́х зва́ти тебе́ науча́ет: ра́дуйся, преподо́бне о́тче Дими́трие, по́стников удобре́ние.

И́кос:

Боже́ственными доброде́тельми твои́ми себе́, му́дре, украси́л еси́, Спа́су Христу́ жили́ще соде́лав, о́тче му́жественне: я́коже зла́то искуси́лся еси́ ве́рою к Бо́гу, и наде́ждею и любо́вию обе́ты полага́я, воздержа́нием пости́вся я́ко безпло́тен, в целому́дрии и во смире́нии возне́слся еси́. Те́мже и мы́ моли́твами твои́ми просве́щшеся, преподо́бне Дими́трие, вопие́м ти́: ра́дуйся, я́ко из мла́да Бо́гу послужи́л еси́: ра́дуйся, притека́ющим к тебе́ спасе́ния хода́таю: ра́дуйся, христоимени́тым лю́дем похвала́ и утвержде́ние: ра́дуйся, я́ко твои́ми моли́твами сопроти́внии побежда́ются: ра́дуйся, я́ко все́м прося́щим дае́ши да́р, от Го́спода дарова́нный ти́ исцеле́ний: ра́дуйся, я́ко и чудесы́ тя Бо́г прославля́ет, и все́х зва́ти тебе́ науча́ет: ра́дуйся, преподо́бне о́тче Дими́трие, по́стников удобре́ние.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: От Иуде́и доше́дше, о́троцы в Вавило́не иногда́ ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша пою́ще: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

И́же иногда́ притека́ющих, преподо́бне Дими́трие, к твоему́ чудотво́рному гро́бу с ве́рою, ка́ющихся к Бо́гу грехо́в свои́х, мольба́ми твои́ми ско́рченых челове́к ру́це испра́вил еси́, блаже́нне.

И́же иногда́ злочести́ваго ра́тника Боже́ственною си́лою отри́нул еси́ от свята́го твоего́ гро́ба, и не улучи́вш поми́лования вско́ре обою́ животу́ лиши́ся таковы́й.

И́же иногда́ благоче́стно благогове́йнии лю́дие, твои́ми, свя́те Дими́трие, моли́твами, иногда́ же кропле́нием святы́я воды́ свяще́нныя, разли́чныя исцеле́ния прие́млют припа́дающии к чудотво́рному твоему́ гро́бу.

Богоро́дичен: Изба́вихомся вси́ от страсте́й и бе́д, и обстоя́ний и неду́гов многообра́зных, мольба́ми Твои́ми, Пречи́стая Богома́ти, Спа́су Христу́ зову́ще: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Царя́ Небе́снаго, его́же пою́т во́и А́нгельстии, хвали́те и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Сто́лп одушевле́нный, о́тче Дими́трие, и исто́чник неоску́дный вои́стинну, слепы́я просвеща́я, разсла́бленныя укрепля́я, и бе́сы прогоня́я, не то́кмо у гро́ба, но и на ме́стех, иде́же и́мя твое́ нарица́ют с любо́вию.

Я́коже други́й Илиа́ яви́вся, сугу́бу благода́ть на́м да́л еси́, твоя́ честны́я мо́щи, точи́ти исцеле́ния тре́бующим, явле́нием же твои́м и по сме́рти, преподо́бне о́тче Дими́трие, ины́х злы́х устраша́я, и па́че ины́м исцеле́ния творя́ ве́рным.

Иногда́ проро́ческим да́ром от Бо́га, блаже́нне, почте́н бы́л еси́, вся́чески же тре́бующим ми́лостив пока́зовался еси́: и ны́не, о́тче Дими́трие, Ми́лостивому Спа́су за ны́ моли́ся, воспева́ющия и превознося́щия Его́ во ве́ки.

Богоро́дичен: Ра́дуйся, престо́ле Госпо́день огнезра́чный, ра́дуйся, две́ре невеще́ственнаго блиста́ния. Ра́дуйся, о́блаче, Со́лнце возсия́вший Пра́ведное — Христа́ Спа́са на́шего: Его́же превозно́сим во ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Вои́стинну Богоро́дицу Тя́ испове́дуем, спасе́ннии Тобо́ю, Де́во Чи́стая, с Безпло́тными ли́ки Тя́ велича́юще.

Явле́нием Боже́ственным сия́еши, о́тче Дими́трие преподо́бне, я́коже обеща́лся еси́, блаже́нне, моли́твою гра́д тво́й сохрани́л еси́ от хотя́щих воева́ти без вины́ лю́ди твоя́, свя́те.

От Бо́га показа́лся еси́ на́м цели́тель неду́гующим в паде́ниих, очи́стник же, блаже́нне, и прогони́тель лука́вых духо́в: те́м тя́ вси́ велича́ем.

А́ще и преста́вился еси́ от на́с, о́тче Дими́трие, в хра́мех боже́ственных Святе́й Тро́ице предстоя́, хра́м Ду́ху Свято́му бы́л еси́: моли́ся за вся́ христиа́ны, и́ноки же и простцы́, тебе́ велича́ющия.

Богоро́дичен: Вои́стинну, Богоро́дице, Тобо́ю спа́сшиися испове́дуем Тя́, Де́во Влады́чице, я́ко родила́ еси́ на́м Бо́га Спаси́теля, Еди́наго от Тро́ицы Сы́на и Сло́ва, Кресто́м разо́ршаго сме́рть: Его́же о на́с с преподо́бным Дими́трием моли́ Тебе́ велича́ющих.

Свети́лен.

Мирска́го пристра́стия я́ко от скве́рны уклони́лся еси́, и а́лчбою пло́ть увяди́л еси́, о́тче, и небе́сною сла́вою со А́нгелы обогати́лся еси́: те́мже непреста́нно моли́ о на́с Христа́ Бо́га, преподо́бне Дими́трие.

Богоро́дичен: Тя́ предста́тельницу и́мамы вси́ гре́шнии о Пресвята́я Де́во! Ты́ благопреме́нна сотвори́ Сы́на Твоего́ Ма́терними Твои́ми моли́твами.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Пои́мъ гдⷭ҇еви, прове́дшемꙋ лю́ди своѧ̑ сквозѣ̀ чермно́е мо́ре, ꙗ҆́кѡ є҆ди́нъ сла́внѡ просла́висѧ.

Да́ждь мѝ, хрⷭ҇тѐ мо́й сп҃се, проще́нїе мно́гихъ мѝ согрѣше́нїй, ꙗ҆́кѡ да и҆ мы̀ почита́емъ па́мѧть твоегѡ̀ ᲂу҆го́дника преподо́бнагѡ дими́трїѧ: є҆гѡ́же мл҃твами, бж҃е, сп҃сѝ на́съ.

Твои́ми моли́твами же и҆ мольба́ми ми́лостиваго ᲂу҆молѧ́й бг҃а, преподо́бне ѻ҆́тче на́шъ дими́трїе, и҆ грѣхо́вный мра́къ печа́ли на́шеѧ разорѝ, и҆ благодꙋ́шїѧ ᲂу҆тѣше́нїѧ на́съ дꙋхо́внагѡ и҆спо́лни.

Ѿ младе́нства ты̀, блаже́нне дими́трїе, позна́нъ бы́сть бг҃омъ, и҆ на него̀ надѣ́ѧсѧ наставлѧ́емь на спаси́тєльнаѧ є҆гѡ̀ повелѣ̑нїѧ: є҆мꙋ́же ны́нѣ предстоѧ̀ со дерзнове́нїемъ ѡ҆ на́съ помоли́сѧ.

Бг҃оро́диченъ: Є҆ди́наго ѿ ст҃ы́ѧ трⷪ҇цы, сло́ва и҆ сн҃а родила̀ є҆сѝ, дв҃о пречⷭ҇таѧ, є҆го́же съ преподо́бными и҆ пра́ведными молѝ ѡ҆ рабѣ́хъ твои́хъ, вѣ́рою просѧ́щихъ грѣхѡ́въ проще́нїѧ.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Ты̀ є҆сѝ ᲂу҆твержде́нїе притека́ющихъ къ тебѣ̀, гдⷭ҇и, ты̀ є҆сѝ свѣ́тъ ѡ҆мраче́нныхъ, и҆ пое́тъ тѧ̀ дꙋ́хъ мо́й.

Ты̀ є҆сѝ, преподо́бне ѻ҆́тче дими́трїе, послꙋ́шатель є҆ѵⷢ҇льскихъ слове́съ, самагѡ̀ гдⷭ҇а рече́нїю, всѧ̑ любы̀ мі́ра сегѡ̀ ѿве́ргъ, и҆ послѣ́довалъ є҆сѝ стопа́мъ хрⷭ҇тѡ́вымъ: є҆мꙋ́же съ ли́ки а҆́гг҃лъ ны́нѣ слꙋжѧ̀, и҆ ѡ҆ на́съ моли́сѧ чтꙋ́щихъ тѧ̀.

Въ зако́нѣхъ по́стныхъ поꙋча́ѧсѧ преподо́бный, не ѡ҆сла́бисѧ въ нача́льныхъ соверше́нныхъ нача́лѣхъ, хотѧ̀ ᲂу҆годи́ти своемꙋ̀ гдⷭ҇ꙋ: є҆мꙋ́же жела́тельнѣ ѡ҆бѣща́сѧ ᲂу҆се́рднѡ да́же и҆ до кончи́ны, до́ндеже сы́нъ црⷭ҇твїѧ є҆гѡ̀ показа́сѧ.

Воздержа́нїемъ кра́йнимъ пло́ть твою̀ ᲂу҆мертви́лъ є҆сѝ, дими́трїе: сегѡ̀ ра́ди дх҃омъ бжⷭ҇твеннымъ ѡ҆крыли́всѧ, дости́глъ є҆сѝ свѧщеннонача́льныхъ слꙋжи́телей, и҆дѣ́же нбⷭ҇ныхъ бж҃їихъ слꙋ́гъ безпло́тныхъ ра́дѡванїѧ.

Бг҃оро́диченъ: Бл҃гослове́ннаѧ, всенепоро́чнаѧ бцⷣе дв҃о мр҃і́е, сло́во бж҃їе на́мъ ро́ждшаѧ, свобожда́ющаго свои́хъ преподо́бныхъ ѿ тлѣ́ннагѡ мі́ра, и҆́хже ра́ди на́съ спаса́ющаго.

Сѣда́ленъ, гла́съ г҃.

И҆справле́нїѧ житїѧ̀ твоегѡ̀ всѣ̑мъ просвѣща́етъ стопы̑, дими́трїе ѻ҆́тче, вои́стиннꙋ вѣ́рою подо́бѧщымтисѧ: тѣ́мже и҆̀же любо́вїю блажа́тъ тѧ̀ всегда̀, спаса́й моли́твами твои́ми ѿ всѧ́кїѧ тѣсноты̀, хрⷭ҇та̀ пребл҃га́го молѧ̀, преподо́бне блаже́нне досточꙋ́дне.

Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́кѡ невоздѣ́ланнаѧ, дв҃о, лоза̀, краснѣ́йшїй гро́здъ прозѧбла̀ є҆сѝ, и҆сточа́ющъ на́мъ вїно̀ спасе́нїѧ, всѣ́хъ веселѧ́щее дꙋ́шы же и҆ тѣлеса̀. тѣ́мже ꙗ҆́кѡ винꙋ́ тѧ до́брыхъ блажа́ще при́снѡ, со а҆́гг҃ломъ вопїе́мъ тѝ: ра́дꙋйсѧ, благода́тнаѧ.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Оу҆слы́шахъ, гдⷭ҇и, смотре́нїѧ твоегѡ̀ та́инство, разꙋмѣ́хъ дѣла̀ твоѧ̑, и҆ просла́вихъ твоѐ бжⷭ҇тво̀.

Рачи́тель сы́й ми́лостивагѡ сп҃си́телѧ хрⷭ҇та̀ твоегѡ̀, є҆́же ми́лостивнѡ къ немꙋ̀ наказꙋ́ѧ не ктомꙋ̀ согрѣша́ти, разсла́бленнꙋю женꙋ̀ и҆сцѣли́лъ є҆сѝ, ꙗ҆́коже при кꙋпѣ́ли и҆ногда̀.

Ꙗ҆́коже дре́во воздержа́нїѧ при вода́хъ насажде́нъ бы́лъ є҆сѝ, ѻ҆́тче бл҃же́нне, и҆ бл҃гора́слена лоза̀ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ, и҆зносѧ̀ бл҃гоче́стїѧ гро́зды.

Не восхотѣ̀ сла́вы сеѧ̀ тлѣ́нныѧ, па́че кнѧ́зѧ всѧ́чески благочести́вагѡ, цр҃ю̀ нбⷭ҇номꙋ хотѧ̀ ᲂу҆годи́ти, ѿ негѡ́же по́честь трꙋдѡ́въ свои́хъ прїѧ́тъ нетлѣ́ннꙋю.

Бг҃оро́диченъ: Бы́вшее подъ лѣ́томъ сло́во, возсїѧ́вшаго ѿ ѻ҆ц҃а̀ безлѣ́тнѡ, бг҃ома́ти, на́мъ родила̀ є҆сѝ: є҆го́же молѝ спастѝ пою́щыѧ тѧ̀.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Оу҆́тренююще вопїе́мъ тѝ, гдⷭ҇и, спаси́ ны: ты́ бо є҆сѝ бг҃ъ на́шъ, ра́звѣ тебє̀, и҆но́гѡ не вѣ́мы.

А҆́ще и҆ земно́е ѻ҆те́чество, бл҃же́нне дими́трїе, ѡ҆ста́вилъ є҆сѝ, всѧ́чески бг҃оимени́тнꙋ ѻ҆би́тель совокꙋпи́лъ є҆сѝ: тѣ́мже пе́рвое ѻ҆ч҃ество нбⷭ҇ное прїѧ́тъ, со дерзнове́нїемъ хрⷭ҇тꙋ̀ за ны̀ моли́сѧ.

Бл҃гоче́стїѧ па́ки на стезю̀, дими́трїе, наста́вленъ бы́лъ є҆сѝ, ѻ҆́тче, ѿ бг҃а къ неги́блемомꙋ наслажде́нїю, посто́мъ и҆ моли́твою въ вы̑шнѧѧ приве́дсѧ.

Ѕѣлѡ̀ ми́лостива и҆ страннопрїи́мца показа́ тѧ сп҃съ на́шъ мі́рови, ѻ҆́тче, врача̀ болѧ́щымъ, дими́трїе, си̑рымъ и҆ ᲂу҆бѡ́гимъ застꙋ́пника любе́зна.

Бг҃оро́диченъ: Вои́стиннꙋ тѧ̀ мт҃рь бж҃їю и҆сповѣ́дꙋемъ и҆́стиннꙋю бцⷣꙋ, твои́мъ ржⷭ҇тво́мъ тлѣ́ннагѡ ѡ҆сꙋжде́нїѧ и҆зба́вльшїисѧ, милосе́рдїѧ ра́ди чл҃вѣколю́бца бг҃а, къ жи́зни нетлѣ́ннѣй по́звани бы́хомъ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Ри́зꙋ мнѣ̀ пода́ждь свѣ́тлꙋ, ѡ҆дѣѧ́йсѧ свѣ́томъ, ꙗ҆́кѡ ри́зою, многомлⷭ҇тиве хрⷭ҇тѐ, бж҃е на́шъ.

Въ дꙋшѝ свое́й бжⷭ҇твєннаѧ бога̑тства дх҃а ст҃а́гѡ собра́въ, непоро́чнꙋ мл҃твꙋ, и҆ чистотꙋ̀ краснолѣ́пнꙋ, бдѣ́нїе и҆ воздержа́нїе: сегѡ̀ ра́ди жили́ще ст҃ѣ́й трⷪ҇цѣ ꙗ҆ви́сѧ.

Ри́знꙋю хꙋ́дость и҆мѣ́лъ є҆сѝ, пребога́те, въ зимѣ́ же и҆ лѣ́тѣ не премѣнѧ́ѧ, болѣ́зненнѡ претерпѣ́лъ є҆сѝ бг҃а ра́ди соверше́ннѡ: тѣ́мже нбⷭ҇нагѡ прїѧ́тїѧ наслѣ́дникъ бы́ти сподо́билсѧ є҆сѝ.

На землѝ ꙗ҆́кѡ а҆́гг҃лъ бг҃ꙋ послꙋжи́лъ є҆сѝ всѧ́чески, и҆ ны́нѣ ᲂу҆ негѡ̀ со безпло́тными и҆ съ преподо́бными ра́достнѡ ликꙋ́еши, преблаже́нне дими́трїе, бл҃гоꙋха̑нїѧ же чꙋде́съ на́мъ и҆спꙋсти́лъ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Бжⷭ҇твенное сло́во въ ложесна́хъ твои́хъ прїѧ́ла є҆сѝ, бцⷣе дв҃о мр҃і́е, и҆ па́че є҆стества̀ родила̀ є҆сѝ: є҆го́же молѝ, ѿ бѣ́дъ всѧ́кихъ на́съ и҆зба́вити, рабы̑ твоѧ̑ пою́щыѧ тѧ̀.

Конда́къ, гла́съ и҃.

Ѿ ю҆́ности, прпⷣбне, крⷭ҇тъ тво́й взе́мъ, хрⷭ҇тꙋ̀ послѣ́довалъ є҆сѝ, въ моли́твахъ и҆ поще́нїихъ, во бдѣ́нїихъ же и҆ ѕлострада́нїихъ пло́ть твою̀ и҆знꙋрѧ́ѧ: тѣ́мже и҆ всеви́дѧщее ѻ҆́ко твоѧ̑ трꙋды̀ ви́дѣвъ, чꙋдесы́ тѧ прославлѧ́етъ, и҆ всѣ́хъ зва́ти тебѣ̀ наꙋча́етъ: ра́дꙋйсѧ, преподо́бне ѻ҆́тче дими́трїе, по́стникѡвъ ᲂу҆добре́нїе.

І҆́косъ:

Бжⷭ҇твенными добродѣ́тельми твои́ми себѐ, мꙋ́дре, ᲂу҆краси́лъ є҆сѝ, сп҃сꙋ хрⷭ҇тꙋ̀ жили́ще содѣ́лавъ, ѻ҆́тче мꙋ́жественнѣ: ꙗ҆́коже зла́то и҆скꙋси́лсѧ є҆сѝ вѣ́рою къ бг҃ꙋ, и҆ наде́ждею и҆ любо́вїю ѻ҆бѣ́ты полага́ѧ, воздержа́нїемъ пости́всѧ ꙗ҆́кѡ безпло́тенъ, въ цѣломꙋ́дрїи и҆ во смире́нїи возне́слсѧ є҆сѝ. тѣ́мже и҆ мы̀ моли́твами твои́ми просвѣ́щшесѧ, прпⷣбне дими́трїе, вопїе́мъ тѝ: ра́дꙋйсѧ, ꙗ҆́кѡ и҆зъ мла́да бг҃ꙋ послꙋжи́лъ є҆сѝ: ра́дꙋйсѧ, притека́ющымъ къ тебѣ̀ спасе́нїѧ хода́таю: ра́дꙋйсѧ, хрⷭ҇тоимени̑тымъ лю́демъ похвала̀ и҆ ᲂу҆твержде́нїе: ра́дꙋйсѧ, ꙗ҆́кѡ твои́ми моли́твами сопроти́внїи побѣжда́ютсѧ: ра́дꙋйсѧ, ꙗ҆́кѡ всѣ̑мъ просѧ́щымъ дае́ши да́ръ, ѿ гдⷭ҇а дарова́нный тѝ и҆сцѣле́нїй: ра́дꙋйсѧ, ꙗ҆́кѡ и҆ чꙋдесы́ тѧ бг҃ъ прославлѧ́етъ, и҆ всѣ́хъ зва́ти тебѣ̀ наꙋча́етъ: ра́дꙋйсѧ, прпⷣбне ѻ҆́тче дими́трїе, по́стникѡвъ ᲂу҆добре́нїе.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Ѿ і҆ꙋде́и доше́дше, ѻ҆́троцы въ вавѷлѡ́нѣ и҆ногда̀ вѣ́рою трⷪ҇ческою пла́мень пе́щный попра́ша пою́ще: ѻ҆тцє́въ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

И҆̀же и҆ногда̀ притека́ющихъ, прпⷣбне дими́трїе, къ твоемꙋ̀ чꙋдотво́рномꙋ гро́бꙋ съ вѣ́рою, ка́ющихсѧ къ бг҃ꙋ грѣхѡ́въ свои́хъ, мольба́ми твои́ми ско́рченыхъ человѣ̑къ рꙋ́цѣ и҆спра́вилъ є҆сѝ, бл҃же́нне.

И҆́же и҆ногда̀ ѕлочести́ваго ра́тника бжⷭ҇твенною си́лою ѿри́нꙋлъ є҆сѝ ѿ ст҃а́гѡ твоегѡ̀ гро́ба, и҆ не ᲂу҆лꙋчи́вшъ поми́лованїѧ вско́рѣ ѻ҆бою̀ животꙋ̀ лиши́сѧ таковы́й.

И҆̀же и҆ногда̀ бл҃гоче́стнѡ бл҃гоговѣ́йнїи лю́дїе, твои́ми, свѧ́те дими́трїе, моли́твами, и҆ногда́ же кропле́нїемъ ст҃ы́ѧ воды̀ сщ҃е́нныѧ, разли̑чныѧ и҆сцѣлє́нїѧ прїе́млютъ припа́дающїи къ чꙋдотво́рномꙋ твоемꙋ̀ гро́бꙋ.

Бг҃оро́диченъ: И҆зба́вихомсѧ всѝ ѿ страсте́й и҆ бѣ́дъ, и҆ ѡ҆бстоѧ́нїй и҆ недꙋ́гѡвъ многоѻбра́зныхъ, мольба́ми твои́ми, пречⷭ҇таѧ бг҃ома́ти, сп҃сꙋ хрⷭ҇тꙋ̀ зовꙋ́ще: ѻ҆тє́цъ на́шихъ бж҃е, благослове́нъ є҆сѝ.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Цр҃ѧ̀ нбⷭ҇наго, є҆го́же пою́тъ вѡ́и а҆́гг҃льстїи, хвали́те и҆ превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Сто́лпъ ѡ҆дꙋшевле́нный, ѻ҆́тче дими́трїе, и҆ и҆сто́чникъ неѡскꙋ́дный вои́стиннꙋ, слѣпы̑ѧ просвѣща́ѧ, разсла́блєнныѧ ᲂу҆крѣплѧ́ѧ, и҆ бѣ́сы прогонѧ́ѧ, не то́кмѡ ᲂу҆ гро́ба, но и҆ на мѣ́стѣхъ, и҆дѣ́же и҆́мѧ твоѐ нарица́ютъ съ любо́вїю.

Ꙗ҆́коже дрꙋгі́й и҆лїа̀ ꙗ҆ви́всѧ, сꙋгꙋ́бꙋ благода́ть на́мъ да́лъ є҆сѝ, твоѧ̑ честны̑ѧ мо́щи, точи́ти и҆сцѣлє́нїѧ тре́бꙋющымъ, ꙗ҆вле́нїемъ же твои́мъ и҆ по сме́рти, преподо́бне ѻ҆́тче дими́трїе, и҆ны́хъ ѕлы́хъ ᲂу҆страша́ѧ, и҆ па́че и҆ны̑мъ и҆сцѣлє́нїѧ творѧ̀ вѣ̑рнымъ.

И҆ногда̀ прⷪ҇ро́ческимъ да́ромъ ѿ бг҃а, блаже́нне, почте́нъ бы́лъ є҆сѝ, всѧ́чески же тре́бꙋющымъ ми́лостивъ пока́зовалсѧ є҆сѝ: и҆ ны́нѣ, ѻ҆́тче дими́трїе, ми́лостивомꙋ сп҃сꙋ за ны̀ моли́сѧ, воспѣва́ющыѧ и҆ превозносѧ́щыѧ є҆го̀ во вѣ́ки.

Бг҃оро́диченъ: Ра́дꙋйсѧ, прⷭ҇то́ле гдⷭ҇ень ѻ҆гнезра́чный, ра́дꙋйсѧ, две́ре невеще́ственнагѡ блиста́нїѧ: ра́дꙋйсѧ, ѻ҆́блаче, сл҃нце возсїѧ́вшїй пра́ведное хрⷭ҇та̀ сп҃са на́шего: є҆го́же превозно́симъ во вѣ́ки.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Вои́стиннꙋ бцⷣꙋ тѧ̀ и҆сповѣ́дꙋемъ, спасе́ннїи тобо́ю, дв҃о чⷭ҇таѧ, съ безпло́тными ли́ки тѧ̀ велича́юще.

Ꙗ҆вле́нїемъ бжⷭ҇твеннымъ сїѧ́еши, ѻ҆́тче дими́трїе преподо́бне, ꙗ҆́коже ѡ҆бѣща́лсѧ є҆сѝ, блаже́нне, моли́твою гра́дъ тво́й сохрани́лъ є҆сѝ ѿ хотѧ́щихъ воева́ти безъ вины̀ лю́ди твоѧ̑, свѧ́те.

Ѿ бг҃а показа́лсѧ є҆сѝ на́мъ цѣли́тель недꙋ́гꙋющымъ въ паде́нїихъ, ѡ҆чи́стникъ же, блаже́нне, и҆ прогони́тель лꙋка́выхъ дꙋхѡ́въ: тѣ́мъ тѧ̀ всѝ велича́емъ.

А҆́ще и҆ преста́вилсѧ є҆сѝ ѿ на́съ, ѻ҆́тче дими́трїе, въ хра́мѣхъ бжⷭ҇твенныхъ ст҃ѣ́й трⷪ҇цѣ предстоѧ̀, хра́мъ дх҃ꙋ ст҃о́мꙋ бы́лъ є҆сѝ: моли́сѧ за всѧ̑ хрїстїа́ны, и҆́ноки же и҆ простцы̀, тебѐ велича́ющыѧ.

Бг҃оро́диченъ: Вои́стиннꙋ, бцⷣе, тобо́ю спа́сшїисѧ и҆сповѣ́дꙋемъ тѧ̀, дв҃о влⷣчце, ꙗ҆́кѡ родила̀ є҆сѝ на́мъ бг҃а сп҃си́телѧ, є҆ди́наго ѿ трⷪ҇цы сн҃а и҆ сло́ва, крⷭ҇то́мъ разо́ршаго сме́рть: є҆го́же ѡ҆ на́съ съ преподо́бнымъ дими́трїемъ молѝ тебѐ велича́ющихъ.

Свѣти́ленъ.

Мїрска́гѡ пристра́стїѧ ꙗ҆́кѡ ѿ скве́рны ᲂу҆клони́лсѧ є҆сѝ, и҆ а҆́лчбою пло́ть ᲂу҆вѧди́лъ є҆сѝ, ѻ҆́тче, и҆ нбⷭ҇ною сла́вою со а҆́гг҃лы ѡ҆богати́лсѧ є҆сѝ: тѣ́мже непреста́ннѡ молѝ ѡ҆ на́съ хрⷭ҇та̀ бг҃а, преподо́бне дими́трїе.

Бг҃оро́диченъ: Тѧ̀ предста́тельницꙋ и҆́мамы всѝ грѣ́шнїи ѽ прест҃а́ѧ дв҃о! ты̀ благопремѣ́нна сотворѝ сн҃а твоего̀ ма́терними твои́ми моли́твами.

Житие преподобного Димитрия Прилуцкого, Вологодского

Сей пре­по­доб­ный и бо­го­нос­ный отец наш Ди­мит­рий ро­дил­ся в на­шей стране в го­ро­де Пе­рея­слав­ле у бла­го­че­сти­вых ро­ди­те­лей. Был кре­щен во имя От­ца и Сы­на и Свя­та­го Ду­ха и с дет­ства при­учен к бо­же­ствен­ным кни­гам. Он пре­вос­хо­дил ра­зу­мом и сми­рен­ной муд­ро­стью мно­гих сво­их сверст­ни­ков. Во мно­гих сво­их при­выч­ках он под­ра­жал Иоан­ну Зла­то­усто­му. В том чис­ле он не лю­бил при­ни­мать по­че­стей от слуг, но все­гда но­сил в сво­ем серд­це сми­рен­но­муд­рие и раз­мыш­лял о бу­ду­щем ве­ке, о су­де Бо­жи­ем, о воз­да­я­нии каж­до­му че­ло­ве­ку по его де­лам, о Цар­ствии Небес­ном, ра­до­сти пра­вед­ных и рай­ском бла­жен­стве. Вос­при­няв из книг Вет­хо­го и Но­во­го За­ве­тов мысль, что все в этом ми­ре ско­ро­пре­хо­дя­ще, свя­той оста­вил су­ет­ный мир, про­ник­ся стра­хом Бо­жи­им и сде­лал­ся мо­на­хом в Го­риц­ком мо­на­сты­ре Пре­чи­стой Бо­го­ро­ди­цы в том же го­ро­де Пе­рея­слав­ле. Он мно­го по­тру­дил­ся над при­об­ре­те­ни­ем доб­ро­де­те­лей, имен­но ду­хов­но­го трез­ве­ния, мо­лит­вы, чи­сто­ты, глу­бо­ко­го сми­ре­ния и люб­ви ко всем лю­дям, и тру­ды его ста­ли при­но­сить спа­си­тель­ные пло­ды, так как он был за­нят ис­пол­не­ни­ем за­по­ве­дей Гос­под­них и днем, и но­чью. Он был це­ло­муд­рен и чи­стым серд­цем стре­мил­ся к Бо­гу, то есть жил по­доб­но Ан­ге­лу. Бла­жен­ный стре­мил­ся по­знать то, что со­зер­ца­ют Ан­ге­лы и что до­ступ­но толь­ко лю­бя­щим Бо­га. И его за его доб­ро­де­те­ли по­лю­би­ли и ино­ки, и про­стые лю­ди. За­тем Бог спо­до­бил его при­нять дар свя­щен­ства и быть на­став­ни­ком и учи­те­лем лю­дям, что он ис­пол­нял, как ис­пол­ня­ет хо­ро­ший во­ин, уго­жда­ю­щий сво­е­му гос­по­ди­ну. В то вре­мя свя­той отец наш Сер­гий устра­и­вал мо­на­стырь Свя­той Тро­и­цы вбли­зи Ра­до­не­жа и по во­ле Бо­жи­ей ввел там об­ще­жи­тель­ный устав. Свя­той Ди­мит­рий имел обы­чай ча­сто по­се­щать свя­то­го Сер­гия и бе­се­до­вать с ним во Хри­сте о том, как управ­лять мо­на­сты­рем, чтобы при­ве­сти к Бо­гу Его из­бран­ных. Эти­ми свя­ты­ми Сво­и­ми угод­ни­ка­ми, пре­по­доб­ны­ми от­ца­ми на­ши­ми, но­вы­ми чу­до­твор­ца­ми, Бог под­лин­но про­све­тил Рус­скую зем­лю. По­том бла­жен­ный Ди­мит­рий по­ста­вил цер­ковь во имя свя­то­го Ни­ко­лая Чу­до­твор­ца и мо­на­стырь око­ло озе­ра и го­ро­да Пе­ре­яслав­ля и был в нем игу­ме­ном. К нему при­хо­ди­ли мо­на­хи и не мо­на­хи ра­ди ис­це­ле­ния ду­шев­но­го и чтобы остать­ся с ним жить. Он по­учал их со сми­ре­ни­ем и по­стри­гал во свя­той ино­че­ский чин, со­би­рая та­ким об­ра­зом ста­до овец Хри­сто­вых. Бла­жен­ный ввел в мо­на­сты­ре об­ще­жи­тель­ный устав и сам для всех был об­раз­цом для под­ра­жа­ния. Бра­тия по­ви­но­ва­лась ему с лю­бо­вию как Ан­ге­лу Бо­жию, как ис­тин­но­му на­став­ни­ку, чти­ли как хо­да­тая пе­ред Бо­гом, вы­ма­ли­вав­ше­го для них Небес­ное Цар­ствие. За­тем бла­жен­ный Ди­мит­рий ото­шел от­ту­да на Во­лог­ду. Там он со­здал цер­ковь Все­ми­ло­сти­во­го Спа­са на освя­ще­ние во­дам (в честь празд­ни­ка Про­ис­хож­де­ния Чест­ных Древ Жи­во­тво­ря­ща­го Кре­ста Гос­под­ня, ко­гда со­вер­ша­ет­ся Цер­ко­вью освя­ще­ние во­ды; этот мо­на­стырь св. Ди­мит­рий по­ста­вил в из­лу­чине, или лу­ке, ре­ки Во­лог­ды – Спас­ский При­луц­кий мо­на­стырь). Свя­той на этом ме­сте со­брал боль­шую бра­тию и то­же дал об­ще­жи­тель­ный устав. Хо­ро­шо на­ста­вив это ста­до Хри­сто­вых овец, пре­по­доб­ный отец наш Ди­мит­рий пре­ста­вил­ся ко Гос­по­ду в 1392 го­ду 11 фев­ра­ля (24 фев­ра­ля по но­во­му сти­лю).

См. так­же: