Канон святому преподобному Аристоклию (Амвросиеву), Московскому чудотворцу
Припе́в: Преподо́бне о́тче Аристо́клие, моли́ Бо́га о на́с.
Память: 06 сентября (24 августа ст. ст.)
Глас 8.
Пе́снь 1.
Ирмо́с: Колесницегони́теля фарао́ня погрузи́ чудотворя́й иногда́ Моисе́йский же́зл, крестообра́зно порази́в и раздели́в мо́ре, Изра́иля же беглеца́, пешехо́дца спасе́, пе́снь Бо́гови воспева́юща.
Богоблаже́нне о́тче Аристо́клие, измла́да ско́рбная обстоя́ния претерпева́я, Христа́ все́м се́рдцем возлюби́л еси́, Его́же с ли́ки А́нгельских си́л на Небесе́х непреста́нно ны́не славосло́виши.
Тя́жкую боле́знь во о́трочестве претерпе́в, моли́твами ма́тере твоея́ от святи́теля Никола́я исцеле́ние получи́л еси́, те́мже, Чудотво́рцу вели́кому подража́я, пра́вило ве́ры и о́браз благоче́стия лю́дем яви́л еси́.
Пло́ть распя́в со страстьми́ и похотьми́, в вертогра́д Святы́я горы́ Афо́нския всели́лся еси́ и всего́ себе́ во́ли ста́рцев оби́тели покори́л еси́. Те́мже Госпо́дь твое́ се́рдце чи́сто соде́ла и ду́х пра́в обнови́ во утро́бе твое́й.
Богоро́дичен: Чуде́с Твои́х Боже́ственных мно́жество благохвали́ти предначина́я, Тя́, Де́во, со умиле́нием молю́: благода́ть Твою́ пода́ждь ми́ недосто́йному.
Пе́снь 3.
Ирмо́с: Утвержде́й в нача́ле Небеса́ ра́зумом и зе́млю на вода́х основа́вый, на ка́мени мя́, Христе́, за́поведей Твои́х утверди́, я́ко не́сть свя́т па́че Тебе́, Еди́не Человеколю́бче.
В по́двизех мона́шескаго жития́ преуспева́я, вся́ ко́зни де́монския си́лою ве́ры и упова́нием на Христа́ превозмо́гл еси́, И́мже и ве́чною сла́вою увенча́н бы́л еси́.
Послуша́ния отце́м богому́дрым до́брый рачи́тель бы́в, и́го Христо́во благо́е на ра́мо подъя́л еси́ и во бра́ни с духа́ми зло́бы поднебе́сными я́ко сто́лп непоколеби́м яви́лся еси́.
Гора́ Свята́я Афо́нская торжеству́ет, земля́ же Моско́вская пропове́дует вели́кия по́двиги твоя́, и́миже вся́ злоко́зненная искуше́ния, я́ко до́блий во́ин Христо́в, препобеди́л еси́.
Богоро́дичен: Неизрече́нно зачала́ еси́, Богоневе́сто Пречи́стая, Го́спода и Спа́са, от лю́тых зо́л избавля́ющаго с ве́рою призыва́ющих Тя́.
Седа́лен, гла́с 4:
И́мже о́бразом жела́ет еле́нь на исто́чники водны́я, си́це возжада́ душа́ твоя́, преподо́бне о́тче Аристо́клие, к Бо́гу Жизнода́вцу, сего́ ра́ди, вся́ кра́сная ми́ра земна́го презре́в, на благослове́нней горе́ Афо́нской и в земли́ Ру́сской усе́рдне потруди́лся еси́, и та́ко житие́м твои́м пра́ведным Го́спода Бо́га просла́вил еси́.
Богоро́дичен: Влады́чицу Тя́ ми́ра ве́мы, Де́во Всепе́тая, я́ко родила́ еси́ на́м все́х Творца́ и Спаси́теля ми́ра, И́же и просла́ви Тя́, Пречи́стую Ма́терь Свою́, подая́ на́м Тобо́ю благода́ть и ве́лию ми́лость.
Пе́снь 4.
Ирмо́с: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, Ты́ моя́ и си́ла, Ты́ мо́й Бо́г, Ты́ мое́ ра́дование, не оста́вль не́дра О́тча и на́шу нищету́ посети́в. Те́м с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти́: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.
Всего́ себе́ всеблаго́й во́ли Бо́жией покори́в и вся́ повеле́ния отце́в духо́вных испо́лнив, в зе́млю Ру́сскую возврати́лся еси́ и многоско́рбный тру́д па́стырства подъя́л еси́.
Лю́дие, мно́гими боле́зньми душе́вными и теле́сными одержи́мии, о́тче святы́й, притека́ху к тебе́, прося́ще ско́рыя по́мощи, и исцеля́хуся.
Си́лою благода́ти, да́нною тебе́ свы́ше, боле́знующих из нездра́вия во здра́вие приводи́л еси́, и́же и сла́вляху Многоми́лостиваго Бо́га.
Богоро́дичен: Не и́мамы, раби́ Твои́, ина́го предста́тельства и покро́ва ра́зве Тебе́, Влады́чице. Те́мже, Чи́стая, от се́рдца вопие́м: вся́кия беды́ свободи́ все́х ве́рных, к Тебе́ прибега́ющих.
Пе́снь 5.
Ирмо́с: Вску́ю мя́ отри́нул еси́ от лица́ Твоего́, Све́те Незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тьма́, окая́ннаго? Но обрати́ мя́ и к све́ту за́поведей Твои́х пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.
Мно́ги ско́рби претерпе́л еси́, егда́ супоста́т диа́вол наусти́ люде́й оглаго́лати тя́, о́тче преподо́бне, оба́че смире́нием вся́ вра́жия ко́зни препобеди́л еси́ и вене́ц побе́дный от Го́спода прия́л еси́.
Егда́ обличи́ся непра́вда, воздви́гнутая на тя́, о́тче святы́й, па́ки посла́ху тя́ ста́рцы афо́нстии во гра́д Москву́, иде́же па́че пре́ждняго в доброде́телех подвиза́лся еси́.
Неду́гующии притека́ху к тебе́, о́тче пра́ведне, и никто́же то́щ отхожда́ше, чудесе́м, тобо́ю сотворе́нным, дивя́щеся и Бо́га, ди́внаго во святы́х Свои́х, сла́вяще.
Богоро́дичен: Не́сть, и́же к Твоему́ притече́ покро́ву и не улучи́, Отрокови́це, мно́гих Твои́х щедро́т. Те́мже и а́з молю́ся, не лиши́ мя́ Твоего́ заступле́ния.
Пе́снь 6.
Ирмо́с: Очи́сти мя́, Спа́се, мно́га бо беззако́ния моя́, и из глубины́ зо́л возведи́, молю́ся, к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя́, Бо́же спасе́ния моего́.
Христо́вою любо́вию уязви́вся, о́тче преподо́бне, оста́вил еси́ вся́, я́же в ми́ре се́м и, горе́ у́м впери́в, то́чию о Небе́снем помышля́л еси́.
Мно́гия труды́ во гра́де Москве́ подъя́л еси́, подво́рие Святы́я горы́ Афо́нския устроя́я, да моли́твою послу́жит бра́тия лю́дем стра́ждущим и в ну́ждах су́щим.
Возлю́бленное ча́до Пречи́стыя Богоро́дицы бы́л еси́, о́тче, при́сно моля́ся пред свято́ю ико́ною Скоропослу́шницею и хра́м в че́сть Ея́ воздви́гл еси́, да при́сно сла́вится и́мя Богоотрокови́цы Мари́и.
Богоро́дичен: Ра́дуйся, Купино́ Неопали́мая, ю́же Моисе́й ви́де на Сина́и, и Ле́ствице высо́кая, ю́же Иа́ков ви́де, Преблагослове́нная Богоро́дице Присноде́во.
Конда́к, гла́с 8:
Я́ко звезда́ на тве́рди небе́сней возсия́л еси́ и, пу́ть многотру́днаго мона́шескаго жития́ проше́д, по́двигами доброде́телей вене́ц нетле́нный стяжа́л еси́, те́мже и Христо́с Бо́г да́ром чуде́с обогати́ тя́. Помина́й на́с, чту́щих святу́ю па́мять твою́, преподо́бне о́тче Аристо́клие, горы́ Афо́нския похвало́ и земли́ Ру́сския украше́ние.
И́кос:
В стра́се Бо́жием соде́ловая пу́ть спасе́ния, преподо́бне, утверди́лся еси́ сло́вом апо́стольским, я́ко любы́ ми́ра сего́ вражда́ Бо́гу е́сть и и́же восхо́щет дру́г бы́ти ми́ру, вра́г Бо́жий быва́ет. Те́мже, вся́ бла́га земна́я во уме́ты вмени́в, ру́ку свою́ на ра́ло возложи́л еси́ и отню́д вспя́ть не зре́л еси́, но, пря́мо стопы́ твоя́ по словеси́ Госпо́дню направля́я, ми́р и поко́й в души́ твое́й обре́л еси́. Сего́ ра́ди и Бо́г тя́ просла́ви я́ко ве́рнаго раба́ Своего́, и увенча́ я́ко добропобе́днаго во́ина Царя́ Небе́снаго.
Пе́снь 7.
Ирмо́с: Бо́жия снизхожде́ния о́гнь устыде́ся в Вавило́не иногда́, сего́ ра́ди о́троцы в пещи́, ра́дованною ного́ю, я́ко во цве́тнице, лику́юще, поя́ху: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
В годи́ну тя́жких гоне́ний в земли́ на́шей я́ко свеща́ горя́щая просия́л еси́, мра́к неве́рия прогоня́я, немощны́я укрепля́я, малоду́шныя утвержда́я и уныва́ющия к Бо́гу подвига́я.
Тве́рдо ве́ру Христо́ву испове́дуя, бу́рю, от богопроти́вник воздвиза́емую, утиша́л еси́ и все́х, притека́ющих к тебе́, во упова́нии на Бо́га Промысли́теля утвержда́л еси́.
До́брый па́стырь яви́лся еси́, о́тче преблаже́нне, ду́шу свою́ за о́вцы полага́я, и до после́дняго воздыха́ния ста́до, е́же собра́л еси́, окормля́л еси́ и от сете́й вра́жиих огражда́л еси́.
Богоро́дичен: Сы́на О́тча Единоро́днаго, безма́терня пе́рвее и из Тебе́ рожде́нна, уве́девше безо́тча, Бо́жию Ма́терь испове́дуем Тя́, безстра́стно ро́ждшую и Де́ву пребы́вшу па́че сло́ва, Мари́е Богоневе́сто.
Пе́снь 8.
Ирмо́с: Седмери́цею пе́щь халде́йский мучи́тель богочести́вым неи́стовно разжже́, си́лою же лу́чшею спасе́ны сия́ ви́дев, Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.
Со А́нгелы всели́ся душа́ твоя́, о́тче святы́й, иде́же не́сть печа́ль, боле́знь и воздыха́ние. Те́мже мо́лим тя́: предста́тельствуй пред Престо́лом Бо́га жива́го о на́с, любо́вию чту́щих па́мять твою́.
Испо́лнив зако́н Христо́в, ве́ру соблю́л еси́, тече́ние земно́е сконча́л еси́, Ца́рствие Небе́сное насле́довал еси́. Не забу́ди и на́с, убо́гих ча́д твои́х, о́тче преподо́бне, но моли́ся Всеми́лостивому Бо́гу, да спасе́т ду́ши на́ша.
Во́ли своея́ до конца́ совле́кся, преподо́бне о́тче, Бо́гови покори́лся еси́ и кре́ст земна́го жития́ в терпе́нии проне́сл еси́. Те́мже просла́ви тя́ Христо́с, прему́дре спаса́яй ро́д челове́ческий.
Богоро́дичен: Чуде́с па́че все́х, Всенепоро́чная, в Тебе́ новосоде́явшееся чу́до показа́ся я́вственно: Бо́га бо родила́ еси́ теле́сне, земны́м за милосе́рдие соедини́вшася в несли́тнем соедине́нии, Богоневе́сто.
Пе́снь 9.
Ирмо́с: Ужасе́ся о се́м Не́бо, и земли́ удиви́шася концы́, я́ко Бо́г яви́ся челове́ком пло́тски и чре́во Твое́ бы́сть простра́ннейшее Небе́с. Те́м Тя́, Богоро́дицу, А́нгелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.
В преставле́нии твое́м, о́тче святы́й, возра́довашася Небе́сныя Си́лы, срета́юще ду́шу твою́, и Госпо́дь введе́ тя́ в ра́йския оби́тели, я́ко ве́рнаго раба́ Своего́.
Но́вое чу́до яви́ на́м Госпо́дь моли́твами твои́ми, преподо́бне, дарова́в обрести́ цельбоно́сныя мо́щи твоя́, во утеше́ние все́х, чту́щих святу́ю па́мять твою́ и благодаря́щих Бо́га, ди́внаго во святы́х Свои́х.
Ра́ка святы́х моще́й твои́х, о́тче досточу́дне, источа́ет ми́лости все́м, с ве́рою к тебе́ притека́ющим, и́же и воспева́ют ве́лие твое́ дерзнове́ние пред Влады́кою Христо́м о спасе́нии ду́ш погиба́ющих.
Богоро́дичен: Не́бо небе́с вы́шшее яви́лася еси́ боже́ственною Твое́ю сла́вою, Богоневе́сто Влады́чице, в Тя́ бо Бо́г на́ш всели́ся и яви́ся на́м.
Свети́лен:
На Святе́й горе́ Афо́нской усе́рдно подвиза́яся, бра́тию оби́тели, я́ко наста́вник изря́дный, ко спасе́нию приводи́л еси́; в земли́ же Ру́сской свое́ богоуго́дное житие́ сконча́л еси́. Ны́не с высоты́ Небе́сныя посыла́еши по́мощь чту́щим твою́ святу́ю па́мять, о́тче святы́й Аристо́клие.
Сла́ва, и ны́не: Тя́ Засту́пницу вси́ и́мамы, гре́шнии, о Пресвята́я Де́во! Благоуве́тлива на́м соде́лай Сы́на Твоего́ ма́терними Твои́ми мольба́ми.
Пѣ́снь а҃.
І҆рмо́съ: Колесницегони́телѧ фараѡ́нѧ погрꙋзѝ, чꙋдотворѧ́й и҆ногда̀ мѡѷсе́йскїй же́злъ, крⷭ҇тоѻбра́знѡ порази́въ, и҆ раздѣли́въ мо́ре, і҆и҃лѧ же бѣглеца̀, пѣшехо́дца сп҃сѐ, пѣ́снь бг҃ови воспѣва́юща.
Бг҃обл҃же́нне ѻ҆́тче а҆рїсто́клїе, и҆змла́да скѡ́рбнаѧ ѡ҆бстоѧ̑нїѧ претерпѣва́ѧ, хрⷭ҇та̀ всѣ́мъ се́рдцемъ возлюби́лъ є҆сѝ, є҆го́же съ ли̑ки а҆́гг҃льскихъ си́лъ на нб҃сѣ́хъ непреста́ннѡ ны́нѣ славосло́виши.
Тѧ́жкꙋю болѣ́знь во ѻ҆́трочествѣ претерпѣ́въ, мл҃твами ма́тере твоеѧ̀ ѿ ст҃и́телѧ нїкола́а и҆сцѣле́нїе полꙋчи́лъ є҆сѝ, тѣ́мже чꙋдотво́рцꙋ вели́комꙋ подража́ѧ, пра́вило вѣ́ры и҆ ѻ҆́бразъ бл҃гоче́стїѧ лю́демъ ꙗ҆ви́лъ є҆сѝ.
Пло́ть распѧ́въ со страстьмѝ и҆ похотьмѝ, въ вертогра́дъ ст҃ы́ѧ горы̀ а҆ѳѡ́нскїѧ всели́лсѧ є҆сѝ и҆ всего̀ себѐ во́ли ста́рцєвъ ѻ҆би́тели покори́лъ є҆сѝ. тѣ́мже гдⷭ҇ь твоѐ се́рдце чи́сто содѣ́ла и҆ дꙋ́хъ пра́въ ѡ҆бновѝ во ᲂу҆тро́бѣ твое́й.
Бг҃оро́диченъ: Чꙋде́съ твои́хъ бжⷭ҇твенныхъ мно́жество бл҃гохвали́ти предначина́ѧ, тѧ̀, дв҃о, со ᲂу҆миле́нїемъ молю̀: бл҃года́ть твою̀ пода́ждь мѝ недосто́йномꙋ.
Пѣ́снь г҃.
І҆рмо́съ: Оу҆твержде́й въ нача́лѣ нб҃са̀ ра́зꙋмомъ, и҆ зе́млю на вода́хъ ѡ҆снова́вый, на ка́мени мѧ̀, хрⷭ҇тѐ, за́повѣдей твои́хъ ᲂу҆твердѝ, ꙗ҆́кѡ нѣ́сть ст҃ъ па́че тебѣ̀, є҆ди́не чл҃вѣколю́бче.
Въ по́двизѣхъ мона́шескагѡ житїѧ̀ преꙋспѣва́ѧ, всѧ̑ кѡ́зни де́мѡнскїѧ си́лою вѣ́ры и҆ ᲂу҆пова́нїемъ на хрⷭ҇та̀ превозмо́глъ є҆сѝ, и҆́мже и҆ вѣ́чною сла́вою ᲂу҆вѣнча́нъ бы́лъ є҆сѝ.
Послꙋша́нїѧ ѻ҆тцє́мъ бг҃омꙋ̑дрымъ до́брый рачи́тель бы́въ, и҆́го хрⷭ҇то́во бл҃го́е на ра́мо под̾ѧ́лъ є҆сѝ и҆ во бра́ни съ дꙋха́ми ѕло́бы поднбⷭ҇ными ꙗ҆́кѡ сто́лпъ непоколеби́мъ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ.
Гора̀ ст҃а́ѧ а҆ѳѡ́нскаѧ торжествꙋ́етъ, землѧ̀ же моско́вскаѧ проповѣ́дꙋетъ вели̑кїѧ по́двиги твоѧ̑, и҆́миже всѧ̑ ѕлоко́знєннаѧ и҆скꙋшє́нїѧ, ꙗ҆́кѡ до́блїй во́инъ хрⷭ҇то́въ, препобѣди́лъ є҆сѝ.
Бг҃оро́диченъ: Неизрече́ннѡ зачала̀ є҆сѝ, бг҃оневѣ́сто пречⷭ҇таѧ, гдⷭ҇а и҆ сп҃са, ѿ лю́тыхъ ѕѡ́лъ и҆збавлѧ́ющаго съ вѣ́рою призыва́ющихъ тѧ̀.
Сѣда́ленъ, гла́съ д҃:
И҆́мже ѻ҆́бразомъ жела́етъ є҆ле́нь на и҆сто́чники водны̑ѧ, си́це возжада̀ дꙋша̀ твоѧ̀, прпⷣбне ѻ҆́тче а҆рїсто́клїе, къ бг҃ꙋ жизнода́вцꙋ, сегѡ̀ ра́ди всѧ̑ кра̑снаѧ мі́ра земна́гѡ презрѣ́въ, на бл҃гослове́ннѣй горѣ̀ а҆ѳѡ́нской и҆ въ землѝ рꙋ́сской ᲂу҆се́рднѣ потрꙋди́лсѧ є҆сѝ, и҆ та́кѡ житїе́мъ твои́мъ пра́веднымъ гдⷭ҇а бг҃а просла́вилъ є҆сѝ.
Бг҃оро́диченъ: Влⷣчцꙋ тѧ̀ мі́ра вѣ́мы, дв҃о всепѣ́таѧ, ꙗ҆́кѡ родила̀ є҆сѝ на́мъ всѣ́хъ творца̀ и҆ сп҃си́телѧ мі́ра, и҆́же и҆ просла́ви тѧ̀, пречⷭ҇тꙋю мт҃рь свою̀, подаѧ̀ на́мъ тобо́ю бл҃года́ть и҆ ве́лїю млⷭ҇ть.
Пѣ́снь д҃.
І҆рмо́съ: Ты̀ моѧ̀ крѣ́пость, гдⷭ҇и, ты̀ моѧ̀ и҆ си́ла, ты̀ мо́й бг҃ъ, ты̀ моѐ ра́дованїе, не ѡ҆ста́вль нѣ́дра ѻ҆́ч҃а, и҆ на́шꙋ нищетꙋ̀ посѣти́въ. тѣ́мъ съ прⷪ҇ро́комъ а҆ввакꙋ́момъ зовꙋ̀ тѝ: си́лѣ твое́й сла́ва, чл҃вѣколю́бче.
Всего̀ себѐ всебл҃го́й во́ли бж҃їей покори́въ и҆ всѧ̑ повелѣ̑нїѧ ѻ҆тцє́въ дꙋхо́вныхъ и҆спо́лнивъ, въ зе́млю рꙋ́сскꙋю возврати́лсѧ є҆сѝ и҆ многоско́рбный трꙋ́дъ па́стырства под̾ѧ́лъ є҆сѝ.
Лю́дїе, мно́гими болѣ́зньми дꙋше́вными и҆ тѣле́сными ѡ҆держи́мїи, ѻ҆́тче ст҃ы́й, притека́хꙋ къ тебѣ̀, просѧ́ще ско́рыѧ по́мощи, и҆ и҆сцѣлѧ́хꙋсѧ.
Си́лою бл҃года́ти, да́нною тебѣ̀ свы́ше, болѣ́знꙋющихъ и҆з̾ нездра́вїѧ во здра́вїе приводи́лъ є҆сѝ, и҆̀же и҆ сла́влѧхꙋ многомлⷭ҇тиваго бг҃а.
Бг҃оро́диченъ: Не и҆́мамы, рабѝ твоѝ, и҆на́гѡ предста́тельства и҆ покро́ва ра́звѣ тебє̀, влⷣчце. тѣ́мже, чⷭ҇таѧ, ѿ се́рдца вопїе́мъ: всѧ́кїѧ бѣды̀ свободѝ всѣ́хъ вѣ́рныхъ, къ тебѣ̀ прибѣга́ющихъ.
Пѣ́снь є҃.
І҆рмо́съ: Вскꙋ́ю мѧ̀ ѿри́нꙋлъ є҆сѝ ѿ лица̀ твоегѡ̀, свѣ́те незаходи́мый, и҆ покры́ла мѧ̀ є҆́сть чꙋжда́ѧ тьма̀ ѻ҆каѧ́ннаго: но ѡ҆братѝ мѧ̀, и҆ къ свѣ́тꙋ за́повѣдей твои́хъ пꙋти̑ моѧ̑ напра́ви, молю́сѧ.
Мнѡ́ги скѡ́рби претерпѣ́лъ є҆сѝ, є҆гда̀ сꙋпоста́тъ дїа́волъ наꙋстѝ люде́й ѡ҆глаго́лати тѧ̀, ѻ҆́тче прпⷣбне, ѻ҆ба́че смире́нїемъ всѧ̑ вра̑жїѧ кѡ́зни препобѣди́лъ є҆сѝ и҆ вѣне́цъ побѣ́дный ѿ гдⷭ҇а прїѧ́лъ є҆сѝ.
Є҆гда̀ ѡ҆бличи́сѧ непра́вда, воздви́гнꙋтаѧ на тѧ̀, ѻ҆́тче ст҃ы́й, па́ки посла́хꙋ тѧ̀ ста́рцы а҆ѳѡ́нстїи во гра́дъ москвꙋ̀, и҆дѣ́же па́че пре́жднѧгѡ въ добродѣ́телехъ подвиза́лсѧ є҆сѝ.
Недꙋ́гꙋющїи притека́хꙋ къ тебѣ̀, ѻ҆́тче првⷣне, и҆ никто́же то́щъ ѿхожда́ше, чꙋдесє́мъ, тобо́ю сотворє́ннымъ, дивѧ́щесѧ и҆ бг҃а, ди́внаго во ст҃ы́хъ свои́хъ, сла́вѧще.
Бг҃оро́диченъ: Нѣ́сть, и҆́же къ твоемꙋ̀ притечѐ покро́вꙋ и҆ не ᲂу҆лꙋчѝ, ѻ҆трокови́цѣ, мно́гихъ твои́хъ щедро́тъ. тѣ́мже и҆ а҆́зъ молю́сѧ, не лишѝ мѧ̀ твоегѡ̀ застꙋпле́нїѧ.
Пѣ́снь ѕ҃.
І҆рмо́съ: Ѡ҆чи́сти мѧ̀, сп҃се, мнѡ́га бо беззакѡ́нїѧ моѧ̑, и҆ и҆з̾ глꙋбины̀ ѕѡ́лъ возведѝ, молю́сѧ, къ тебє̀ бо возопи́хъ, и҆ ᲂу҆слы́ши мѧ̀, бж҃е сп҃се́нїѧ моегѡ̀.
Хрⷭ҇то́вою любо́вїю ᲂу҆ѧзви́всѧ, ѻ҆́тче прпⷣбне, ѡ҆ста́вилъ є҆сѝ всѧ̑, ꙗ҆̀же въ мі́рѣ се́мъ, и҆ горѣ̀ ᲂу҆́мъ впери́въ, то́чїю ѡ҆ нбⷭ҇нѣмъ помышлѧ́лъ є҆сѝ.
Мнѡ́гїѧ трꙋды̀ во гра́дѣ москвѣ̀ под̾ѧ́лъ є҆сѝ, подво́рїе ст҃ы́ѧ горы̀ а҆ѳѡ́нскїѧ ᲂу҆строѧ́ѧ, да мл҃твою послꙋ́житъ бра́тїѧ лю́демъ стра́ждꙋщымъ и҆ въ нꙋ́ждахъ сꙋ́щымъ.
Возлю́бленное ча́до пречⷭ҇тыѧ бцⷣы бы́лъ є҆сѝ, ѻ҆́тче, при́снѡ молѧ́сѧ пред̾ ст҃о́ю і҆кѡ́ною скоропослꙋ́шницею и҆ хра́мъ въ че́сть є҆ѧ̀ воздви́глъ є҆сѝ, да при́снѡ сла́витсѧ и҆́мѧ бг҃оѻтрокови́цы мр҃і́и.
Бг҃оро́диченъ: Ра́дꙋйсѧ, кꙋпино̀ неѡпали́маѧ, ю҆́же мѡѷсе́й ви́дѣ на сїна́и, и҆ лѣ́ствице высо́каѧ, ю҆́же і҆а́кѡвъ ви́дѣ, пребл҃гослове́ннаѧ бцⷣе приснодв҃о.
Конда́къ, гла́съ и҃:
Ꙗ҆́кѡ ѕвѣзда̀ на тве́рди небе́снѣй возсїѧ́лъ є҆сѝ, и҆ пꙋ́ть многотрꙋ́днагѡ мона́шескагѡ житїѧ̀ проше́дъ, по́двигами добродѣ́телей вѣне́цъ нетлѣ́нный стѧжа́лъ є҆сѝ, тѣ́мже и҆ хрⷭ҇то́съ бг҃ъ да́ромъ чꙋде́съ ѡ҆богатѝ тѧ̀. помина́й на́съ, чтꙋ́щихъ ст҃ꙋ́ю па́мѧть твою̀, прпⷣбне ѻ҆́тче а҆рїсто́клїе, горы̀ а҆ѳѡ́нскїѧ похвало̀ и҆ землѝ рꙋ́сскїѧ ᲂу҆краше́нїе.
І҆́косъ:
Въ стра́сѣ бж҃їемъ содѣ́ловаѧ пꙋ́ть сп҃се́нїѧ, прпⷣбне, ᲂу҆тверди́лсѧ є҆сѝ сло́вомъ а҆пⷭ҇льскимъ, ꙗ҆́кѡ любы̀ мі́ра сегѡ̀ вражда̀ бг҃ꙋ є҆́сть, и҆ и҆́же восхо́щетъ дрꙋ́гъ бы́ти мі́рꙋ, вра́гъ бж҃їй быва́етъ. тѣ́мже всѧ̑ бла̑га земна̑ѧ во ᲂу҆ме́ты вмѣни́въ, рꙋ́кꙋ свою̀ на ра́ло возложи́лъ є҆сѝ и҆ ѿню́дъ вспѧ́ть не зрѣ́лъ є҆сѝ, но прѧ́мѡ стѡпы̀ твоѧ̑ по словесѝ гдⷭ҇ню направлѧ́ѧ, ми́ръ и҆ поко́й въ дꙋшѝ твое́й ѡ҆брѣ́лъ є҆сѝ. сегѡ̀ ра́ди и҆ бг҃ъ тѧ̀ просла́ви ꙗ҆́кѡ вѣ́рнаго раба̀ своего̀, и҆ ᲂу҆вѣнча̀ ꙗ҆́кѡ добропобѣ́днаго во́ина цр҃ѧ̀ нбⷭ҇нагѡ.
Пѣ́снь з҃.
І҆рмо́съ: Бж҃їѧ снизхожде́нїѧ ѻ҆́гнь ᲂу҆стыдѣ́сѧ въ вавѷлѡ́нѣ и҆ногда̀, сегѡ̀ ра́ди ѻ҆́троцы въ пещѝ ра́дованною ного́ю, ꙗ҆́кѡ во цвѣ́тницѣ ликꙋ́юще, поѧ́хꙋ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.
Въ годи́нꙋ тѧ́жкихъ гоне́нїй въ землѝ на́шей ꙗ҆́кѡ свѣща̀ горѧ́щаѧ просїѧ́лъ є҆сѝ, мра́къ невѣ́рїѧ прогонѧ́ѧ, немощны̑ѧ ᲂу҆крѣплѧ́ѧ, малодꙋ̑шныѧ ᲂу҆твержда́ѧ и҆ ᲂу҆ныва́ющыѧ къ бг҃ꙋ подвига́ѧ.
Тве́рдѡ вѣ́рꙋ хрⷭ҇то́вꙋ и҆сповѣ́дꙋѧ, бꙋ́рю ѿ бг҃опроти̑вникъ воздвиза́емꙋю, ᲂу҆тиша́лъ є҆сѝ: и҆ всѣ́хъ притека́ющихъ къ тебѣ̀, во ᲂу҆пова́нїи на бг҃а промысли́телѧ ᲂу҆твержда́лъ є҆сѝ.
До́брый па́стырь ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ, ѻ҆́тче пребл҃же́нне, дꙋ́шꙋ свою̀ за ѻ҆́вцы полага́ѧ, и҆ до послѣ́днѧгѡ воздыха́нїѧ ста́до, є҆́же собра́лъ є҆сѝ, ѡ҆кормлѧ́лъ є҆сѝ и҆ ѿ сѣте́й вра́жїихъ ѡ҆гражда́лъ є҆сѝ.
Бг҃оро́диченъ: Сн҃а ѻ҆́ч҃а є҆диноро́днаго, безма́тернѧ пе́рвѣе и҆ и҆з̾ тебє̀ рожде́нна, ᲂу҆вѣ́дѣвше без̾ѻ́тча, бж҃їю мт҃рь и҆сповѣ́дꙋемъ тѧ̀, безстра́стнѡ ро́ждшꙋю и҆ дв҃ꙋ пребы́вшꙋ па́че сло́ва, мр҃і́е бг҃оневѣ́сто.
Пѣ́снь и҃.
І҆рмо́съ: Седмери́цею пе́щь, халде́йскїй мꙋчи́тель, бг҃очести̑вымъ неи́стовнѡ разжжѐ, си́лою же лꙋ́чшею сп҃сє́ны сїѧ̑ ви́дѣвъ, творцꙋ̀ и҆ и҆зба́вителю вопїѧ́ше: ѻ҆́троцы, бл҃гослови́те, сщ҃е́нницы, воспо́йте, лю́дїе, превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.
Со а҆́гг҃лы всели́сѧ дꙋша̀ твоѧ̀, ѻ҆́тче ст҃ы́й, и҆дѣ́же нѣ́сть печа́ль, болѣ́знь и҆ воздыха́нїе. тѣ́мже мо́лимъ тѧ̀: предста́тельствꙋй пред̾ прⷭ҇то́ломъ бг҃а жива́гѡ ѡ҆ на́съ, любо́вїю чтꙋ́щихъ па́мѧть твою̀.
И҆спо́лнивъ зако́нъ хрⷭ҇то́въ, вѣ́рꙋ соблю́лъ є҆сѝ, тече́нїе земно́е сконча́лъ є҆сѝ, црⷭ҇твїе нбⷭ҇ное наслѣ́довалъ є҆сѝ. не забꙋ́ди и҆ на́съ, ᲂу҆бо́гихъ ча̑дъ твои́хъ, ѻ҆́тче прпⷣбне, но моли́сѧ всемлⷭ҇тивомꙋ бг҃ꙋ, да сп҃се́тъ дꙋ́шы на́шѧ.
Во́ли своеѧ̀ до конца̀ совле́ксѧ, прпⷣбне ѻ҆́тче, бг҃ови покори́лсѧ є҆сѝ и҆ крⷭ҇тъ земна́гѡ житїѧ̀ въ терпѣ́нїи проне́слъ є҆сѝ. тѣ́мже просла́ви тѧ̀ хрⷭ҇то́съ, премꙋ́дрѣ сп҃са́ѧй ро́дъ человѣ́ческїй.
Бг҃оро́диченъ: Чꙋде́съ па́че всѣ́хъ, всенепоро́чнаѧ, въ тебѣ̀ новосодѣ́ѧвшеесѧ чꙋ́до показа́сѧ ꙗ҆́вственнѡ: бг҃а бо родила̀ є҆сѝ тѣле́снѣ, земны̑мъ за млⷭ҇рдїе соедини́вшасѧ въ несли́тнѣмъ соедине́нїи, бг҃оневѣ́сто.
Пѣ́снь ѳ҃.
І҆рмо́съ: Оу҆жасе́сѧ ѡ҆ се́мъ нб҃о, и҆ землѝ ᲂу҆диви́шасѧ концы̀, ꙗ҆́кѡ бг҃ъ ꙗ҆ви́сѧ человѣ́кѡмъ пло́тски, и҆ чре́во твоѐ бы́сть простра́ннѣйшее нб҃съ: тѣ́мъ тѧ̀ бцⷣꙋ, а҆́гг҃лѡвъ и҆ человѣ̑къ чинонача̑лїѧ велича́ютъ.
Въ преставле́нїи твое́мъ, ѻ҆́тче ст҃ы́й, возра́довашасѧ нбⷭ҇ныѧ си̑лы, срѣта́юще дꙋ́шꙋ твою̀, и҆ гдⷭ҇ь введѐ тѧ̀ въ ра̑йскїѧ ѻ҆би́тєли, ꙗ҆́кѡ вѣ́рнаго раба̀ своего̀.
Но́вое чꙋ́до ꙗ҆вѝ на́мъ гдⷭ҇ь мл҃твами твои́ми, прпⷣбне, дарова́въ ѡ҆брѣстѝ цѣльбонѡ́сныѧ мо́щи твоѧ̑, во ᲂу҆тѣше́нїе всѣ́хъ, чтꙋ́щихъ ст҃ꙋ́ю па́мѧть твою̀ и҆ бл҃годарѧ́щихъ бг҃а, ди́внаго во ст҃ы́хъ свои́хъ.
Ра́ка ст҃ы́хъ моще́й твои́хъ, ѻ҆́тче досточꙋ́дне, и҆сточа́етъ млⷭ҇ти всѣ̑мъ, съ вѣ́рою къ тебѣ̀ притека́ющымъ, и҆̀же и҆ воспѣва́ютъ ве́лїе твоѐ дерзнове́нїе пред̾ влⷣкою хрⷭ҇то́мъ ѡ҆ сп҃се́нїи дꙋ́шъ погиба́ющихъ.
Бг҃оро́диченъ: Нб҃о небе́съ вы́шшее ꙗ҆ви́ласѧ є҆сѝ бжⷭ҇твенною твое́ю сла́вою, бг҃оневѣ́сто влⷣчце, въ тѧ̀ бо бг҃ъ на́шъ всели́сѧ и҆ ꙗ҆ви́сѧ на́мъ.
Свѣти́ленъ:
На ст҃ѣ́й горѣ̀ а҆ѳѡ́нской ᲂу҆се́рднѡ подвиза́ѧсѧ, бра́тїю ѻ҆би́тели, ꙗ҆́кѡ наста́вникъ и҆зрѧ́дный, ко сп҃се́нїю приводи́лъ є҆сѝ: въ землѝ же рꙋ́сской своѐ бг҃оꙋго́дное житїѐ сконча́лъ є҆сѝ. ны́нѣ съ высоты̀ нбⷭ҇ныѧ посыла́еши по́мощь чтꙋ́щымъ твою̀ ст҃ꙋ́ю па́мѧть, ѻ҆́тче ст҃ы́й а҆рїсто́клїе.
Сла́ва, и҆ ны́нѣ: Тѧ̀ застꙋ́пницꙋ всѝ и҆́мамы грѣ́шнїи, ѽ прест҃а́ѧ дв҃о! бл҃гоꙋвѣ́тлива на́мъ содѣ́лай сн҃а твоего̀ мт҃рними твои́ми мольба́ми.
См. Старец Аристоклий Афонский
Старец Аристоклий (в миру – Алексей Алексеевич Амвросиев) родился в 1846 году в Оренбурге, в благочестивой крестьянской семье. В раннем детстве Алексей потерял отца.
В десятилетнем возрасте после тяжёлой болезни у мальчика отнялись ноги. Мать Алексея Матрона слёзно молила святителя Николая Чудотворца об исцелении сына, дав обет посвятить сына Богу, а самой, по достижении сыном иноческого возраста, уйти в монастырь.
В день празднования святителя Николая 6 декабря Алексей чудесно исцелился. Когда сыну исполнилось семнадцать лет, Матрона удалилась в монастырь.
В 1876 году, сразу после смерти жены, Алексей Амвросиев отправился на Святую Гору Афон и поступил в Русский Свято-Пантелеимонов монастырь. 11 марта 1880 г. он был пострижен в мантию с именем Аристоклий, в честь кипрского священномученика Аристоклия Саламинского.
2 декабря 1884 года монах Аристоклий был рукоположен во иеродиакона, а 12 декабря того же года – во иеромонаха. 12 февраля 1886 года иеромонах Аристоклий пострижен в схиму без перемены имени.
В 1887 году отец Аристоклий привозил в Москву масличную ветвь с места усечения св. вмч. Пантелеимона Целителя. С 1891 по 1894 настоятель подворья Афонского Свято-Пантелеимонова монастыря. В те годы подворье размещалось в небольшой городской усадьбе на Большой Полянке – ее в сентябре 1879 года подарила монастырю известная благотворительница Акилина Алексеевна Смирнова.
Несколько лет отец Аристоклий возглавлял подворье и был настоятелем часовни святого великомученика и целителя Пантелеимона. Старец обладал даром исцеления и прозорливости и принимал ежедневно сотни людей, нуждающихся в помощи. Многочисленные пожертвования верующих старец раздавал страждущим, оплачивал обучение детей из бедных семей.
Стараниями отца Аристоклия с 1888 года на подворье начал издаваться журнал «Душеполезный собеседник», который рассказывал о жизни русских монахов на Святой Горе, знакомил с жизнеописаниями афонских подвижников, с письмами старцев к своим духовным чадам. Благодаря изданию журнала русские монастыри на Афоне стали пополняться новыми послушниками, на щедрые пожертвования россиян восстанавливались пострадавшие от пожаров монастырские постройки, возводились новые храмы.
В 1894 году после ложного доноса старцу пришлось покинуть Москву и вернуться на Афон.
В 1909 году собор духовников Свято-Пантелеимонова монастыря вновь назначил старца Аристоклия настоятелем Афонского подворья, и с 29 ноября 1909 года старец пребывает в Москве. По возвращению старца тысячи людей вновь стали приходить на подворье.
С 1909 по 1918 гг. на подворье были построены два трехэтажных здания. В одном из них разместилась библиотека. Другое было отдано под богоугодные заведения, а на третьем этаже в одной из угловых комнат батюшка устроил домовую церковь в честь особо почитаемой и любимой им иконы Божией Матери «Скоропослушница». Храм был освящен уже после смерти старца – 30 сентября 1918 года чин освящения совершил святейший патриарх Московский и всея Руси Тихон.
24 августа/6 сентября 1918 старец почил о Господе.
Отпевали иеросхимонаха Аристоклия три московских владыки: епископ Арсений, епископ Трифон (Туркестанов) и епископ Иоасаф, настоятель Богоявленского монастыря, исполнявший в то время обязанности митрополита Московского.
Первоначально старец Аристоклий был похоронен в мраморном склепе усыпальницы подворья. Однако после революции все монастырские владения подлежали национализации, а домовые церкви – ликвидации. На подворье начались обыски, аресты, конфискации. В январе 1919 года был арестован настоятель Пантелеимоновой часовни иеромонах Макарий. Поэтому духовные чада старца приняли решение о его перезахоронении, и в 1923 году иеросхимонах Аристоклий был перезахоронен на Даниловском кладбище Москвы.
В 2001 году Синодальная комиссия по канонизации святых Русской Православной Церкви, изучив поступившие материалы, сделала заключение, что препятствий для прославления старца иеросхимонаха Аристоклия в лике преподобных как местночтимого московского святого нет.
Летом 2004 на Даниловском кладбище были обретены святые мощи старца.
6 сентября 2004 года старец Аристоклий был прославлен в лике местночтимых святых Москвы и Московской епархии. На Божественной литургии, совершенной святейшим патриархом Московским и всея Руси Алексием II в Успенском соборе Кремля в сослужении митрополита Калужского и Боровского Климента, архиепископов Истринского Арсения, Владимирского Евлогия, Орехово-Зуевского Алексия, епископа Дмитровского Александра, московский старец был причислен к лику преподобных.
За патриаршим богослужением было оглашено «Определение о канонизации в лике местночтимых святых преподобного Аристоклия (Амвросиева), старца Московского (1846–1918)».
13 ноября 2004 года святые мощи преподобного Аристоклия были перенесены крестным ходом из Свято-Данилова монастыря на Афонское подворье Москвы.
Сейчас мощи преподобного пребывают в храме святого великомученика Никиты на Афонском подворье Москвы.
Источник: http://www.patriarchia.ru