Канон святому блаженному Симону Юрьевецкому, Христа ради юродивому

Припев: Святы́й блаже́нный Си́моне, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 23 мая (10 мая ст. ст.); 17 ноября (04 ноября ст. ст.)

Глас 8.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Сокруши́вшему бра́ни мы́шцею Свое́ю и прове́дшему Изра́иля сквозе́ Чермно́е мо́ре, пои́м Ему́ я́ко Изба́вителю на́шему Бо́гу, я́ко просла́вися.

Бо́жию си́лу – Христа́, и Бо́жию прему́дрость: нача́ло ми́ прему́дрости – стра́х Тво́й, и́мже уклоня́тися от зла́ ве́сть кто́ одесны́м придержа́щихся, – пода́ти молю́, во е́же бы́ти ему́ и к соверше́нству каса́емых споспе́шника.

Любому́дрие от младе́нства, блаже́нне, возыме́л еси́, е́же е́сть поуче́ние сме́ртное, от добро́ты же зри́мых Предо́браго позна́в, Безконе́чнаго, и Превели́каго, и вся́к ра́зум во мно́жестве си́лы Своея́ превосходя́щаго Бо́га, потща́лся еси́ души́ добро́ту непоро́чну стяжа́ти.

Алфави́т приско́рбнаго жития́, его́же ле́ствицы чу́дный предложи́ списа́тель, неукло́нно соверши́ти сподо́бился еси́, Си́моне приснопа́мятне, простоты́ с незло́бием и безстра́стия до́м бы́в и подража́тель Влады́чен от по́мощи Влады́чни.

Тро́ичен: Жела́ний все́х кра́йнейшее – Вседержи́теля Бо́га, в Тро́ице у́бо Ли́ц Ипоста́сьми разделя́емаго, ве́рнии, просла́вим, Еди́наго же, Боже́ственным Естество́м Су́ща, Безнача́льна, Присносу́щна, Непости́жна и Несказа́нна.

Богоро́дичен: Еди́ну наде́жду ве́рных и к Бо́гу Хода́таицу воспои́м Влады́чицу ми́ра, спа́сшися Пречи́стым Рождество́м Ея́: ра́дуйся,– вопию́ще Арха́нгельский гла́с,– всея́ тва́ри Честне́йшая, Госпо́дь с Тобо́ю и Тебе́ ра́ди с на́ми, спаса́й на́с.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Утверди́ся се́рдце мое́ во Го́споде, вознесе́ся ро́г мо́й в Бо́зе мое́м, разшири́шася на враги́ моя́ уста́ моя́, возвесели́хся о спасе́нии Твое́м.

Нача́ло спасе́ния – стра́х Госпо́день име́в, и́мже огражде́н, в ненаселе́нная еди́н поте́кл еси́ места́, иде́же я́коже дре́вле Е́здра, но́щь и зау́тра бу́дущи, пребыва́л еси́, моля́ся, я́ко да пока́жет Вы́шний све́тлость и вели́чество Небе́снаго Сио́на.

Не обучи́лся еси́ ле́ности, блаже́нне, но терпе́нию Христа́ ра́ди, ве́дяше предпи́санное, я́ко терпели́в му́ж – мно́г в му́дрости, ю́же скры́л еси́, я́ко би́сер, в та́йне бу́йства, егда́ от текто́нов, обре́тшихся в пусты́ни, пре́дан, да вразумля́ешися от пресви́тера.

О́браз Бо́жий – тебе́ сама́го – опа́сно ве́дая, оста́вил еси́ вре́менная, де́латель бы́в к Бо́гу подо́бия, от произволе́ния бо исправля́л еси́ до́лжное и, в селе́ живя́ и во гра́д преше́д, неизме́нно, я́ко сбы́тися на тебе́ рече́нному: жела́ния благочести́вых наслажда́ют ду́шу.

Тро́ичен: Му́дрость, Си́лу, Све́т и Жи́знь – Сло́во Бо́жие – прославля́ти, ве́рнии, усе́рдствуим, благоволе́нием бо Безнача́льнаго Отца́ и соде́йством Свята́го Ду́ха свободи́ ны́, земноро́днии, от рабо́ты вра́жия, я́ко Человеколю́бец, нося́й вся́ глаго́лом си́лы Своея́.

Богоро́дичен: Углебо́х в тиме́нии де́л мои́х злы́х, сего́ ра́ди недоумева́ю, помышля́я стра́х, хотя́щий бы́ти согреша́ющим, но иму́щая бе́здну благосты́ни, Влады́чице Всеми́лостивая, к покая́нию наста́ви мя́, я́ко вся́ могу́щая.

Седа́лен, гла́с 8.

Повеле́нное Го́сподем прии́м в ра́зуме в кле́ти души́ своея́, тща́нием кре́ст Его́, е́же е́сть подража́ние спаси́тельнаго жития́ Его́, смиренному́дренно Си́мон блаже́нный понесе́, я́коже иногда́ гряды́й с села́ Кирине́й, Кре́ст, на́нь возложе́нный, по Гряду́щем на стра́сть во́льную, ноша́ше, и сего́ ра́ди блаже́н обре́теся, я́ко пло́ти не после́дова, и, чудеса́ ны́не точа́, весели́т взыва́ющия к нему́: ра́дуйся, уго́дниче Христо́в всече́стне.

И́н, гла́с 4.

Яви́лся еси́ чу́ден в терпе́нии твое́м, вся́чески Христу́ угоди́в, преблаже́нне Си́моне, му́дрою мы́слию утверди́л еси́ ду́шу твою́, порабо́тив плотска́я мудрова́ния ду́хови, избра́л еси́ благу́ю ча́сть, е́же Бо́га ра́ди тружда́тися му́жески, глаго́лаше: а́ще и я́ра зима́, но сла́док ра́й, боле́зненно тружда́тися, но блаже́нно восприя́тие, те́мже, пра́ведне, моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.

Богоро́дичен: Пое́м Тя́, Богоневе́сто, Ма́ти Христа́ Бо́га, сла́вяще рождество́ Твое́ непостижи́мое, и́мже изба́вихомся от ле́сти диа́воли и вся́кия беды́, Влады́чице Богоро́дице, и ве́рою вопие́м Ти́: поми́луй ста́до Твое́, Еди́на Всепе́тая.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, слу́х Тво́й и убоя́хся, я́ко неизрече́нным сове́том, Бо́г Сы́й Присносу́щный, от Де́вы проше́л еси́, вопло́щься: сла́ва снизхожде́нию Твоему́, Христе́, сла́ва си́ле Твое́й.

Чистоту́, я́же е́сть естества́ пачеесте́ственное, вы́ше естества́ отверже́ние и безтеле́сным телесе́ ме́ртвеннаго и тле́ннаго пресла́вное вои́стинну обще́ние, чистолю́бец Си́мон возлюби́, жела́нием бо жела́ние возрази́ и о́гнь веще́ственный невеще́ственным угаси́.

Еди́не Безсме́ртный Царю́, И́стино и Бла́госте ве́чная, благослове́н еси́ и препросла́влен, я́коже ре́кл еси́ проро́ком, испо́лнил еси́ и ны́не в суббо́тствование благи́х де́л, се́ бо призре́л еси́ на кро́ткаго, и молчали́ваго, и трепе́щущаго слове́с Твои́х, с ни́мже Тебе́ вопие́м, Христе́: сла́ва си́ле Твое́й.

Та́йным поуче́нием Христо́в ра́б – нача́ло у́бо блаже́ннаго незлобоиме́ния, а́ще и в го́рести души́ и боле́зни, оба́че со благода́рствием безче́стие и поруга́ние от просты́я приима́ше, одоле́в же про́чее, без печа́ли пребыва́я, и я́коже благохвале́нием красу́яся, и поя́ше Го́сподеви: сла́ва си́ле Твое́й.

Тро́ичен: Вси́ ве́рнии, со стра́хом просла́вим Святу́ю Тро́ицу, покланя́ющеся Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, в Сы́не Отца́ зна́юще, в Ду́се Сы́на, в Я́же ве́ровахом, И́мже счини́хомся, пре́жде, не́же разделя́ти, совокупля́юще, вопию́ще: Трисвяты́й Бо́же, сла́ва си́ле Твое́й.

Богоро́дичен: Еди́ну Богоро́дицу госпо́дственно и и́стинно Пресвяту́ю и Пречи́стую Де́ву Мари́ю, пропове́дающе, возвели́чим, из Нея́ бо воплоти́ся, О́тчих не́др не отсту́пльше, Бо́жие Сло́во, неопи́санно и непости́жно, я́коже ве́сть Са́м, прие́м нача́ток на́шего смеше́ния – пло́ть, одушевле́нну душе́ю слове́сною же и у́мною, и спасе́ зову́щия Ему́: сла́ва си́ле Твое́й.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Мра́к души́ моея́ разжени́, Светода́вче Христе́ Бо́же, началоро́дную тьму́ изгна́в бе́здны, и да́руй ми́ све́т повеле́ний Твои́х, Сло́ве, да у́тренюя, сла́влю Тя́.

Рукоя́ть твою́, приснопа́мятне, с ра́достию ны́не восприе́млеши, ходя́ бо в ми́ре се́м в соверше́ннем нестяжа́нии, не име́я где́ главы́ подклони́ти и пла́чем мета́я семена́ доброде́телей, утеше́ния ве́чнаго сподо́бился еси́.

И́мство и непости́жно Бо́жия про́мысла на тебе́ позна́ся, блаже́нне Си́моне, попусти́ бо тебе́, я́ко кре́пка во́ина и пра́ведна су́ща, напа́стем пре́дана бы́ти, я́ко да тая́щуюся в тебе́ доброде́тель пока́жет ины́м, я́коже и в И́ове.

Цельбу́ дарова́л еси́ горта́ни пресви́тера, но не а́ки бу́йством содержи́мый, и́же и потече́ здра́в я́ко секра́т ко свои́м, пребыва́ющаго тя́ в су́щем по естеству́, я́ко голуби́цу посреде́ крагу́ев, в ми́ре се́м наро́ду возвеща́юще.

Тро́ичен: Уче́ньми крася́щеся апо́стол, и проро́к, и учи́тель, испове́дуем и сла́вим Святу́ю Тро́ицу, я́ко Еди́н е́сть Бо́г, си́речь Еди́но Естество́ в Тре́х Ипоста́сех зна́ется же и е́сть, и я́ко Оте́ц, и Сы́н, и Святы́й Ду́х по все́м Еди́но су́ть, кроме́ нерожде́ния, и рожде́ния, и исхожде́ния.

Богоро́дичен: Ду́ху Свято́му, я́коже Арха́нгел рече́, наше́дшу на Богоотрокови́цу, присени́ Ю́ Ипоста́сная Вы́шняго Му́дрость и Си́ла – Сы́н Бо́жий и созда́ Себе́ из нескве́рных и всечисте́йших крове́й Ея́ пло́ть одушевле́нну не се́менно, но соде́тельно во спасе́ние на́с, покланя́ющихся Боже́ственному воплоще́нию Его́.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Я́коже проро́ка изба́вил еси́ из глубины́ преиспо́дния, Христе́ Бо́же, и мене́ от грехо́в мои́х изба́ви, я́ко Человеколю́бец, и упра́ви живо́т мо́й, молю́ся.

Е́же у́бо Ада́м имя́ше пре́жде преслуша́ния, сие́, блаже́нне Си́моне, ты́ соблю́л еси́, а́ще бо и на земли́, живя́, бы́л еси́, но душе́вно А́нгелом сожи́тельствоваше, духо́вными пита́яся по́мыслы, на́г простото́ю и жи́знию безхи́тростною.

Созда́телю твоему́ угожда́я, бы́л еси́ незло́бив, пра́в, кро́ток, смиренному́др, вся́кою доброде́телию освяще́н, по о́бразу бо, е́же е́сть у́мное и самовла́стное, соблю́л еси́ невреди́мо, по подо́бию же, е́же е́сть доброде́телию, по возмо́жному Бо́гови угоди́л еси́.

Язы́к тво́й, преподо́бне, на та́инственное славосло́вие Бо́жие отлучи́л еси́, и́мже и проре́кл еси́ озло́бившему тя́ лише́ние супру́жницы и Ло́нгину предвозвести́л еси́ ку́пли приобре́тение и к свои́м здра́вое возвраще́ние, я́ко бо настоя́щая, открове́ния тебе́ бы́ша бу́дущая.

Тро́ичен: Тро́ице Свята́я и Пресу́щественная, Пребоже́ственная, Преблага́я, Препо́лная, вся́ нача́ла и чи́ны определя́ющая и вся́кому нача́лу и чи́ну Непостижи́мая, Ца́рствующая Безконе́чным и Безсме́ртным Ца́рством, поми́луй ны́, Тя́ ве́дущия, И́стиннаго Бо́га на́шего.

Богоро́дичен: Из Тебе́ возсия́ Пра́ведное Со́лнце – Иису́с Госпо́дь, Ца́рь Сла́вы, Присноде́во Богоро́дице, к Нему́же Ма́тернюю Твою́ о на́с, гре́шных, принеси́ моли́тву, да спасе́т ны́, я́ко Человеколю́бец, сла́вящия Тя́, влады́чествующую все́ми тва́рьми, ви́димыми и разумева́емыми.

Конда́к, гла́с 4.

Возгоре́вся раче́нием Го́рним, же́стость во́льнаго юро́дства па́че все́х сла́дких ми́ра предпоче́л еси́, отону́дуже повину́ся ти́ о́гнь, от его́же запале́ния гра́д тво́й Ю́рьевец изба́вил еси́, и во́ды немо́кренно, я́ко по су́ху, преше́л еси́, и хотя́щия бы́ти предре́кл еси́, просла́вльшу тя́ та́ко Бо́гу, к Нему́же моля́ся, и о на́с, пою́щих тя́, блаже́нне Си́моне, помина́й.

И́кос:

И́же до тре́тияго Небесе́ восхище́нный в ра́й, сокро́вищу духо́вному в скуде́льных сосу́дех обрета́тися сказу́ет, о́бразно предначерта́ бу́йство, е́же не́ции возыме́ша святи́и, в не́мже сокро́вище Боже́ственных дея́ний неявле́нне соблюдо́ша, от ни́хже Си́мон Юрьеве́цкий в во́льном свое́м юро́дстве Небе́снаго Бо́га Отца́ Ипоста́сней Му́дрости и Си́ле па́че вся́каго плодоприноше́ния, плоды́ жития́ своего́ принесе́, я́же стяжа́ во труде́х, бде́ниях же и слеза́х, во гла́де и жа́жде, зиме́ и наготе́, пха́ниях, руга́ниях же и ра́нах, его́же Изба́витель от ми́ра я́ко юро́да избра́, ему́ су́ща прему́дра, и просла́ви, про́чая же услы́шите, ели́ка ди́вный се́й, ме́ртвость Го́спода Иису́са нося́, чудоде́йствова в житии́ свое́м, па́че же и по преставле́нии при́сно то́чит цельбы́, к нему́ же мы́ приле́жно воззове́м: блаже́нне и пра́ведне Си́моне, ко Го́споду моля́ся, и о на́с, хва́лящих тя́, помина́й.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: На по́ле Деи́ре иногда́ мучи́тель пе́щь поста́ви на муче́ние Богоно́сных, в не́йже три́ о́трока песносло́вяху Еди́наго Бо́га, тро́ично воспева́ху, глаго́люще: оте́ц Бо́же, благослове́н еси́.

Ца́рствия Небе́снаго возжела́л еси́ бы́ти насле́дник, его́же зло́бою де́тствующии улуча́ют и сего́ ра́ди, младе́нческое незло́бие име́в, простоту́, кро́тость же и ти́хость стяжа́л еси́, я́ко терпе́нию утвержде́ние, воспева́я благи́х Да́телю: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Гра́ду Ю́рьевцу озаре́ние показа́лся еси́, Си́моне Богому́дре, я́коже бо узре́ тя́ Пе́тр о́ный, путеше́ствующа по вода́м великоре́чным, я́ко невеще́ственныма нога́ма: о, ко́ль ди́вен еси́, Го́споди, во святы́х Свои́х, – возопи́; тре́петен же бы́в, славосло́вляше воспе́таго отце́в Бо́га благослове́ннаго.

Ипоста́си О́тчия хара́ктире и осия́ние сла́вы Его́, живу́щая Му́дросте и Си́ло, и́стово Ипоста́сное, Су́щественное, Иису́се Бо́же, мо́лим Тя́, Животе́ и Воскресе́ние на́ше, испо́лнитися на на́с Твоему́ чрез проро́ка Твоего́ обетова́нию, е́же не погуби́ти ны́ за на́ша беззако́ния, ра́ди послужи́вшаго Ти́ в преподо́бии и пра́вде, обре́тшагося во гра́де се́м, я́коже зерно́ на гро́зде.

Тро́ичен: Моли́твенников Твои́х не забу́ди гла́са, Тро́ице Пресвята́я, вся́ бо, ели́ка хо́щеши, мо́жеши, поми́луй Богосло́вящия Тя́, О́тче, Сло́ве, Уте́шителю, Еди́но Божество́, Еди́но Госпо́дьство, Еди́но Ца́рство в Тре́х Соверше́нных Ипоста́сех несли́тно соедине́нных, зна́емо же и покланя́емое от всего́ слове́снаго зда́ния.

Богоро́дичен: Наде́жда ненаде́жных Ты́ еси́, Блага́я Богоро́дице, поми́луй ста́до Твое́, Богора́дованная, ве́си у́бо, Цари́це, я́ко неизле́чными грехо́в ра́нами изнуря́еми и ко врато́м поги́бели доспе́хом, Твое́ стра́шное и еди́но предста́тельство в по́мощь призыва́ем, не отри́ни достоя́ние Твое́, но спасе́ния сподо́би, во ве́ки Тя́ благословя́щее.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Разжжи́те пе́щь седмери́цею, до́ндеже до конца́ разгори́тся,– мучи́тель рече́ халде́ом, – Ана́нию, Аза́рию и Мисаи́ла, вложи́те я́ в ню́, и́же о́бразу злато́му не поклони́шася, но глаго́лаху: мы́ Бо́га и́мамы на Небесе́х, Ему́же слу́жим и покланя́емся.

Объя́тиями свои́ми прие́мля младе́нцы, ро́ждшими приноси́мыя к тебе́, и́мже, по предопределе́нию Бо́га, ве́дети тебе́ даю́щаго открове́ние, о житии́ и́х преподава́л еси́, чудеса́ чудесе́м тобо́ю после́доваша: от ни́хже бо отвраща́лся еси́ печа́ли се́товное о хотя́щей на ча́да и́х приити́ сме́рти прие́млюще, прине́сшия я́ же́ны отхожда́ху, но сла́ва та́ко тя́ просла́вльшему Бо́гу, Ему́же слу́жим и покланя́емся во ве́ки.

Вои́стинну испо́лнися на тебе́ Боже́ственный гла́с: претерпе́вый, – бо рече́, – до конца́, то́й спасе́тся. Зимы́ бо лю́тость и зно́й до́блественно, я́коже в чужде́м телеси́, и наготу́, и необуве́ние, по́ст же и воздержа́ние, пха́ние же и уничиже́ние Христа́ ра́ди терпе́л еси́ да́же до соверше́ния жи́зни твоея́, но ны́не тя́ гре́ет с Ла́зарем и Андре́ем ло́но Авраа́мле, с ни́ми же помина́й на́с ко Го́споду, Ему́же слу́жим и покланя́емся во ве́ки.

Пострада́л еси́ непра́ведное озлобле́ние и ра́ны, в ни́хже и ду́шу твою́, блаже́нне, испусти́л еси́, оба́че во ве́ки живе́ши и от Го́спода мзда́ твоя́, прия́л бо еси́ Ца́рствие, благоле́пие и вене́ц добро́ты от руки́ Вседержи́телевы и благослове́ние Его́ на тебе́ возсия́ и чуде́с де́тельми тя́ обогати́, превознося́ща Его́ во ве́ки.

Тро́ичен: Ру́це мои́ воздева́ю к Тебе́, Триипоста́сному Бо́гу, даю́щему ми́ ра́зум, воздаю́ Ти́ сла́ву, Трисо́лнечный Царю́, Ты́ бо вели́к еси́ па́че все́х де́л Твои́х, стра́шен еси́, Го́споди, зело́ и чу́дно може́ние Твое́, кто́ же насы́тится, поя́ сла́ву Твою́, сего́ ра́ди испове́м Ти́ ся́ и восхвалю́, недосто́йный, земля́ сы́й и пе́пел, и благословлю́ И́мя Твое́ Пресвято́е, Го́споди, и покланя́юся во ве́ки.

Богоро́дичен: Избавле́ния ра́ди сме́ртнаго молю́ся Тебе́, Всеси́льней Ма́тери Бо́га Сло́ва: не оста́ви мя́ во дни́ скорбе́й и во вре́мя го́рдых без по́мощи и изми́ мя́, Влады́чице, от вре́мене лука́вна, ве́сь ми́р спа́сшая Боже́ственным Плодо́м чре́ва Твоего́, спаси́ мя́ от па́губы грехо́вныя, ино́го прибе́жища, окая́нный, не и́мам, ра́зве Тебе́, на Тя́ бо, Всеми́лостивая, наде́юся и Тебе́ покланя́юся во ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Устраши́ся вся́к слу́х неизрече́нна Бо́жия снизхожде́ния, я́ко Вы́шний во́лею сни́де да́же и до пло́ти, от Деви́ческаго чре́ва бы́в Челове́к. Те́мже Пречи́стую Богоро́дицу, ве́рнии, велича́ем.

Ны́не у́бо не в гада́ниих, но зерца́лом разре́шшимся позна́л еси́ блага́я Иерусали́мова, от позна́вшаго тя́ прие́мля ра́дость ве́чную, со святы́ми дости́гл бо еси́ в му́жа соверше́нна, в ме́ру во́зраста исполне́ния Христо́ва, Его́же велича́ем.

О́гнь пояда́яй е́сть Бо́г на́ш, Его́же моли́, блаже́нне Си́моне, грехи́ на́ша потреби́ти и спасе́ния сподо́бити ны́, твоея́ добро́ты собира́ния тку́щих, по побе́де бо тре́х мучи́телей, е́же е́сть души́ трича́стнаго, возте́кл еси́ к зре́нию соверше́ннаго ми́ра и Тро́ицу при́сно зри́ши, Ю́же велича́ем.

Ше́ствие твое́ бы́сть, блаже́нне, от вре́менных на ве́чныя радостотво́рно у́бо Небе́сным А́нгелом, сопроти́вней же лука́ваго си́ле – пла́ч и паде́ние, я́коже вра́нове обра́зно показа́ша, но и на́с, тя́ честву́ющих, о Небе́сный хо́дче, твоего́ тече́ния ревни́тели показа́ти моли́, па́че же варя́й и предводи́ ны́ к соверше́нству добродея́ний, и́миже сла́вится Бо́г, Его́же велича́ем.

Тро́ичен: Адонаи́, Го́споди, Нерожде́нное, и Рожде́нное и Происходя́щее, Еди́но Естество́, Тро́ице Свята́я и Соверше́нная, Еди́не Бо́же над все́ми, и чрез вся́, и во все́х, Твое́ есмы́ де́ло, а́ще и удали́хомся, гре́шнии, от Тебе́, но и па́ки к Тебе́, Пребла́же, востягни́ ны́, мо́лим Ти́ ся́, Человеколю́бче, и гра́д се́й поми́луй, Тя́, Трисо́лнечнаго Све́та, при́сно велича́ющий.

Богоро́дичен: Ю́же избра́л еси́ от все́х родо́в, Пресла́внейшую Де́ву, душе́ю и пло́тию предочище́нную Ду́хом и от Нея́ неизрече́нно роди́тися благоволи́вый, о Бо́жий Сло́ве – Преве́чне, Неви́диме, Непостижи́ме, Исто́чниче жи́зни, Тебе́ приво́дим в моли́тву, Тоя́ ра́ди спаси́ вся́ лю́ди Твоя́, да Тя́ при́сно я́ко Человеколю́бца с Ро́ждшею вси́ ве́рнии велича́ем.

Свети́лен:

Ви́дев Кре́пкий управле́ние твое́ и чистоту́, ю́же име́л еси́ от ю́ности твоея́, и сего́ ра́ди от оте́чествия твоего́ преселя́ет тя́ стра́нствовати во гра́д Ю́рьевец, показа́ти чу́дная соде́лования на сла́ву Боже́ственных Его́ вели́чий, Его́же ми́лостива на́м сотвори́ моли́твами твои́ми, блаже́нне Си́моне.

Краткое житие блаженного Симона, Юрьевецкого чудотворца

Бла­жен­ный Си­мон Юрье­вец­кий ро­дил­ся в се­ле Брат­ском Ко­стром­ской гу­бер­нии. С юно­ше­ских лет, оста­вив ро­ди­тель­ский дом, ушел в дре­му­чие ле­са око­ло се­ла Ел­на­ти и при­нял на се­бя по­двиг юрод­ства Хри­ста ра­ди.

Ко­гда ел­нат­ские по­се­ляне, най­дя его в ле­су, при­ве­ли в се­ло, свя­той на­чал хо­дить по до­мам жи­те­лей, по­мо­гая им в ис­пол­не­нии са­мых труд­ных ра­бот, а пла­ту не брал.

Зи­мой и ле­том свя­той хо­дил бо­сой, в од­ной льня­ной ру­ба­хе, так что ко­жа его по­чер­не­ла и от по­ста ис­сох­ла. Нера­зум­ные лю­ди неред­ко би­ли его, но бла­жен­ный крот­ко пе­ре­но­сил все оскорб­ле­ния и на­смеш­ки. Про­жив в Ел­на­ти 15 лет, свя­той пе­ре­се­лил­ся в г. Юрье­вец-По­волж­ский. Здесь лю­би­мым ме­стом его пре­бы­ва­ния ста­ли цер­ков­ные па­пер­ти, где он воз­но­сил го­ря­чие мо­лит­вы ко Гос­по­ду.

За по­двиг са­мо­от­ре­че­ния бла­жен­ный Си­мон по­лу­чил от Гос­по­да да­ры пред­ви­де­ния и чу­до­тво­ре­ния. Так, по его мо­лит­вам утих силь­ный по­жар в го­ро­де, ис­це­лил­ся свя­щен­ник Олим­пий, спас­ся от по­топ­ле­ния в Вол­ге некий го­ро­жа­нин Иосиф.

Пе­ред сво­ей кон­чи­ной бла­жен­ный при­шел в дом во­е­во­ды Фе­о­до­ра Пе­те­ли­на, ко­то­рый, не зная по­дви­гов свя­то­го, в по­ры­ве гне­ва при­ка­зал по­бить его. Здесь св. Си­мон тяж­ко за­бо­лел. При­ча­стив­шись пе­ред смер­тью Свя­тых Хри­сто­вых Тайн, бла­жен­ный мир­но по­чил 4 но­яб­ря 1584 г.

Полное житие блаженного Симона, Юрьевецкого чудотворца

Бла­жен­ный Си­мон Юрье­вец­кий ро­дил­ся в се­ле Брат­ском Ко­стром­ской об­ла­сти в бла­го­че­сти­вой се­мье кре­стьян Ро­ди­о­на и Ма­рии Ши­то­вых. Во Свя­том Кре­ще­нии он был на­зван Си­мо­ном в честь свя­то­го апо­сто­ла Си­мо­на Зи­ло­та (па­мять 10/23 мая). С юно­ше­ских лет Си­мон при­нял на се­бя осо­бый по­двиг юрод­ства Хри­ста ра­ди и ушел из ро­ди­тель­ско­го до­ма в дре­му­чие ле­са, око­ло се­ла Ел­на­ти.

Од­на­жды ел­нат­ские по­се­ляне уви­де­ли в ле­су че­ло­ве­ка, из­мож­ден­но­го, в од­ной ру­ба­хе, бо­со­го, ко­то­рый на­звал им толь­ко свое имя – Си­мон, о нем со­об­щи­ли мест­но­му свя­щен­ни­ку Иоси­фу, и тот взял бла­жен­но­го в свой дом.

Свя­той Си­мон на­чал хо­дить по до­мам ел­нат­ских жи­те­лей и по­мо­гал им в ис­полне­нии са­мых труд­ных ра­бот, но пла­ту не брал. Несмот­ря на по­сто­ян­ные тру­ды, он часть дня и но­чи усерд­но мо­лил­ся, из­ну­рял свое те­ло по­стом и лю­бил по­се­щать храм Бо­жий. Зи­мой и ле­том он хо­дил толь­ко в льня­ной ру­баш­ке и бо­сым, так что ко­жа его по­чер­не­ла, и спал на го­лом по­лу. Нера­зум­ные лю­ди неред­ко же­сто­ко би­ли его. Бла­жен­ный крот­ко пе­ре­но­сил все оскорб­ле­ния и на­смеш­ки и не пла­тил злом за зло, но мо­лил­ся за обид­чи­ков, а се­бя по­сто­ян­но уко­рял и на­зы­вал «глуп­цом» и «несы­той гор­та­нью». 15 лет жил в Ел­на­ти бла­жен­ный Си­мон, а по­том пе­ре­шел в го­род Юрье­вец-По­волж­ский. Лю­би­мым ме­стом пре­бы­ва­ния его там бы­ли цер­ков­ные па­пер­ти, где он воз­но­сил го­ря­чие мо­лит­вы Бо­гу. Осо­бен­но ча­сто свя­той при­хо­дил в Бо­го­яв­лен­ский мо­на­стырь, где на па­пер­ти усерд­но мо­лил­ся пе­ред ико­ной Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы.

По­двиг пол­но­го са­мо­от­ре­че­ния, ко­то­рый очи­стил ду­шу его, был уго­ден Бо­гу, и он еще при жиз­ни по­лу­чил дар про­зре­ния: мно­гое пред­ви­дел и пред­ска­зы­вал бу­ду­щее во сла­ву Бо­жию для вра­че­ва­ния неду­гов и нрав­ствен­но­го ис­прав­ле­ния ближ­них.

Неза­дол­го до сво­ей кон­чи­ны бла­жен­ный за­шел в дом во­е­во­ды Фе­о­до­ра Пе­те­ли­на. Тот, не зная по­дви­гов свя­то­го, раз­дра­жен­ный по­ве­де­ни­ем Си­мо­на, в по­ры­ве гне­ва при­ка­зал слу­гам из­бить свя­то­го и бро­сить в под­вал. Бла­жен­ный тя­же­ло за­бо­лел. Чув­ствуя ско­рый от­ход из жиз­ни зем­ной в жизнь веч­ную, бла­жен­ный Си­мон при­звал свя­щен­ни­ка, ис­по­ве­дал­ся, при­об­щил­ся Свя­тых Та­ин и пре­дал Гос­по­ду ду­шу свою 4 но­яб­ря 1584 го­да (по дру­гим ис­точ­ни­кам – в 1586 го­ду).

Во­е­во­да рас­ка­ял­ся в сво­ем со­гре­ше­нии. Весь го­род со­брал­ся на по­гре­бе­ние свя­то­го. Те­ло его бы­ло по­гре­бе­но на тер­ри­то­рии Бо­го­яв­лен­ско­го мо­на­сты­ря. В 1619 го­ду над мо­ги­лой бла­жен­но­го бы­ла по­стро­е­на цер­ковь во имя Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы Оди­гит­рии. В 1635 го­ду игу­мен Бо­го­яв­лен­ско­го мо­на­сты­ря Ди­о­ни­сий до­но­сил пат­ри­ар­ху Иоаса­фу об ис­це­ле­ни­ях у мо­щей бла­жен­но­го Си­мо­на. Пат­ри­арх бла­го­сло­вил на­пи­сать ико­ну бла­жен­но­го и со­вер­шать ему служ­бу по об­щей Ми­нее. В 1666 го­ду бла­жен­но­му Си­мо­ну, Юрье­вец­ко­му чу­до­твор­цу, со­став­ле­на осо­бая служ­ба. Дни его па­мя­ти – 4/17 но­яб­ря и 10/23 мая.

См. так­же: "Пре­став­ле­ние бла­жен­но­го Си­мо­на Юрье­вец­ко­го" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.