Канон святому благоверному князю Андрею Смоленскому, Переяславскому чудотворцу

Припев: Святы́й благове́рный кня́же Андре́е, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 09 ноября (27 октября ст. ст.)

Глас 8.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Во́ду проше́д, я́ко су́шу, и еги́петскаго зла́ избежа́в, изра́ильтянин вопия́ше: Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.

Припе́в: Ми́лостиве Го́споди, услы́ши моли́тву ра́б Твои́х, моля́щихся Тебе́.

Приими́ пе́снь усте́н мои́х, Человеколю́бче Го́споди, и пода́ждь отверзе́ние усто́м мои́м и уму́ просвеще́ние, да возмогу́ воспе́ти уго́дника Твоего́, кня́зя Андре́я преди́внаго.

Припе́в: Святы́й благове́рный кня́же Андре́е, моли́ Бо́га о на́с.

От Смоле́нска гра́да возсия́в, я́ко со́лнце, доше́л еси́ гра́да Переясла́вля, грехми́ омраче́нную мою́ ду́шу плодоно́сну яви́ Влады́це, Ему́же моли́ся приле́жно о ве́рно почита́ющих твое́ успе́ние, свя́те кня́же Андре́е, и тя́ воспева́ющих.

Жите́йскую и вре́менную сла́ву возненави́дев и по у́зкому пути́ вожделе́в ходи́ти, устрани́лся еси́ во́лею ми́ра сего́ и Ве́чное Ца́рствие прия́л еси́, блаже́нне кня́же Андре́е Смоле́нский. Те́мже в Вы́шних, ра́дуяся, пое́ши Го́сподеви: сла́вно бо просла́вися.

Ни бога́тство, ни сла́ва, ни сла́дость жите́йская, ни теле́сная красота́, я́коже Па́вел напису́ет, разлучи́ша тебе́, свя́те кня́же Андре́е, от любве́ Бо́жия, в не́йже ны́не моля́ся за ны́ Влады́це, пое́ши: сла́вно бо просла́вися.

Богоро́дичен: Восто́ка восто́ков поне́сши, омраче́нна мя́ су́ща грехо́вными страстьми́ просвети́, Влады́чице, и Це́ркви соедини́, пода́й же ми́р моли́твами Твои́ми и певцы́ Твоя́ сохрани́.

И́н, гла́с 4.

Ирмо́с: Мо́ря чермну́ю пучи́ну невла́жными стопа́ми дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль, крестообра́зныма Моисе́овыма рука́ма Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л е́сть.

Высо́ко житие́ име́я и восхожде́нии Боже́ственными ве́сь све́тел бы́в, просвеще́ние ми́ испроси́, похваля́ющу честны́я твоя́ по́двиги, и́миже до́бре пожи́в, получи́л, и́хже наде́ялся еси́, блаже́нне кня́же Андре́е.

Мироуха́нная любя́ уче́ния и во чте́нии святы́х Писа́ний упражня́яся, сласте́й уклони́лся еси́, блаже́нне, смра́дных и безче́стных, и облагово́нился еси́, Боже́ственными дарова́ньми удобря́яся.

Дрема́ние ве́ждома от души́, блаже́нне, отгна́л еси́, бдя́, и Бо́гу присоединя́яся всено́щными стоя́нии, непрекло́нен ну́ждами есте́ственными. Те́мже ко Дню́ невече́рнему преше́л еси́.

Богоро́дичен: Я́ко черто́г одушевле́нный Бо́жий, кади́льницу разу́мнаго и светоно́снаго У́гля, Приснора́дованную блажи́м Богоро́дицу, зову́ще: ра́дуйся, сего́ ми́ра воззва́ние.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Небе́снаго кру́га Верхотво́рче, Го́споди, и Це́ркве Зижди́телю, Ты́ мене́ утверди́ в любви́ Твое́й, жела́ний кра́ю, ве́рных утвержде́ние, Еди́не Человеколю́бче.

Небе́снаго жития́ Преве́чнаго Христа́ сла́ву возлюби́в, блаже́нне, и бы́в соверше́н доброде́телию, свя́те Андре́е Смоле́нский, Христо́вою любо́вию разжига́ем, му́дре, мирска́я вся́ возненави́дел еси́. Ны́не предстоя́ Христу́, пое́ши: не́сть свя́т, па́че Тебе́, Го́споди.

Иностра́нен я́влься я́ко со́лнце во гра́де Переясла́вле, и в дому́ святи́теля и Чудотво́рца Никола́я мно́ги сле́зы и по́ты пролия́в, живы́й во пло́ти пе́л еси́: не́сть свя́т, па́че Тебе́, Го́споди.

Утаи́вся сродства́ своего́ и кня́жества, стра́нствовав, прише́л еси́ во гра́д Переясла́вль, Бо́гу та́ко изво́лившу, И́же у́мна тебе́ помо́щника и благода́тию чуде́с обогати́ тя́, я́ко Своего́ уго́дника, Ему́же пое́ши: не́сть свя́т, па́че Тебе́, Го́споди.

Богоро́дичен: Мари́е Влады́чице, Творца́ вся́ческих неизрече́нно и па́че естества́ Христа́ ро́ждшая, уя́звленную страстьми́ ду́шу мою́ исцели́, молю́ Тя́, Еди́ну Пречи́стую, я́ко да воспева́ю Тя́.

И́н.

Ирмо́с: Весели́тся о Тебе́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зову́щи: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, и прибе́жище, и утвержде́ние.

Глаго́лом живото́чным внима́я, испи́л еси́ во́ду спасе́ния, возгнуша́вся го́рькаго греха́, и поя́ глаго́лал еси́ Бо́гу, кня́же Андре́е: я́ко не́сть свя́т, па́че Тебе́, Го́споди.

Ми́лование стяжа́л еси́ Христоподо́бно, разда́л еси́ бога́тство тре́бующим, Небе́снаго бога́тства восхоте́в, е́же и получи́л еси́, вопия́, кня́же Андре́е: я́ко не́сть свя́т, па́че Тебе́, Го́споди.

Присво́ився Зижди́телю, любо́вию Боже́ственною прия́л еси́ Небе́сное насле́дие, дре́ва Живо́тнаго получи́ти сподо́бился еси́, блаже́нне, благотворе́нием обожа́яся и поя́: я́ко не́сть свя́т, па́че Тебе́, Го́споди.

Богоро́дичен: Су́щи А́нгел честне́йшая, Зижди́теля бо А́нгелов во Твою́ боку́ носи́ла еси́ и родила́ еси́, Богома́ти, на избавле́ние челове́ком, пою́щим Тя́: я́ко не́сть Пречи́стыя, ра́зве Тебе́, Влады́чице.

Седа́лен, гла́с 8:

Удиви́ся в ми́ре житие́ твое́, преблаже́нне свя́те кня́же Андре́е, страсте́м бо поревнова́в Спа́са своего́, распя́лся еси́ ми́ру, презря́ всю́ земну́ю сла́дость и сла́ву. Те́м и вене́ц сугу́б прия́л еси́ от Подвигополо́жника Христа́ Бо́га, Его́же моли́ о на́с, творя́щих пречестну́ю па́мять твою́.

Богоро́дичен: Се́ Тебе́ ро́ди родо́в славосло́вят, я́коже прорекла́ еси́, Отрокови́це, Созда́теля бо все́х была́ Боже́ственный хра́м и пала́та, в Не́йже всели́ся Вы́шний и обложи́ся пло́тию, да спасе́т на́с.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, Ты́ моя́ и си́ла, Ты́ мо́й Бо́г, Ты́ мое́ ра́дование, не оста́вль не́дра О́тча, и на́шу нищету́ посети́в. Те́м с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти́: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Ты́ на зе́млю снизше́д неизрече́нно, Ми́лостиве, земны́я на Не́бо возве́л еси́ о́бразом нищелю́бия и воздержа́ния, и́мже препоя́сався уго́дник Тво́й, благове́рный кня́зь Андре́й Смоле́нский, после́дова по стопа́м Твои́м, Христе́ Бо́же на́ш, и вопия́: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Тве́рдым умо́м ста́л еси́ на правоте́ Богозна́ния, Богому́дре блаже́нне кня́же Андре́е, те́мже утвержда́й ду́ши на́ша в Го́споде наде́жду во все́м полага́ти и вопи́ти: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

По́хоть пло́ти, по́хоть оче́й и го́рдость жите́йскую презре́в, утверди́лся еси́ в любви́ Иису́сове, блаже́нне кня́же Андре́е, та́ко и на́м в то́ежде помо́щник бу́ди.

Сему́ вси́ возлю́бленнии поревну́ем кня́зю Андре́ю Смоле́нскому, устраня́юще себе́ от все́х земны́х по́хотей, гне́ва и я́рости, в я́рости бо душа́ погиба́ет, те́м бо на Не́бо к Бо́гу взы́дем.

Приле́жную моли́тву сотвори́ за ны́ к Бо́гу, свя́те кня́же Андре́е, пречестно́е по́стное тече́ние соверши́ти жела́ем и стра́сти Христо́вы, и Воскресе́ние ви́дети, твои́ми моли́твами да прии́мем просты́ню от все́х грехо́в, свя́те Андре́е, кня́же Смоле́нский, Богоблаже́нне.

Богоро́дичен: Ма́ти Бо́гу, Ты́ Еди́на в жена́х Пренепоро́чная Де́во, молю́ся Ти́: ны́не возведи́ от ро́ва грехо́в мои́х, Пречи́стая, и умоли́ Твоего́ Сы́на, я́ко да поми́лует мя́ окая́ннаго.

И́н.

Ирмо́с: Вознесе́на Тя́ ви́девши Це́рковь на Кресте́, Со́лнце пра́ведное, ста́ в чи́не свое́м, досто́йно взыва́ющи: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Пресели́вся, блаже́нне, от оте́чества твоего́ во гра́д Переясла́вль, в не́мже пребыва́я, пло́ть твою́ злострада́нием изнури́л еси́ и вре́менную жи́знь на безсме́ртную премени́л еси́, иде́же ны́не со А́нгелы ликовству́еши.

Красне́йш процве́л еси́, блаже́нне, я́ко кри́н, доброде́тельми в дому́ Бо́жии, напо́лнил еси́ сво́й гра́д чудесы́ и яви́лся еси́ хода́тай на́ш, свя́те, ко Го́споду моли́твами твои́ми.

Соде́ла тя́ Госпо́дь хра́м Пресвято́му Ду́ху, ду́шу бо твою́ чи́сту соблюде́ и добро́тою украси́в в дому́ чу́днаго святи́теля Никола́я, с ни́мже, свя́те, о на́с при́сно моли́ся.

Богоро́дичен: Седя́й на Престо́ле превознесе́нне, я́ко Престо́л Тя́ име́я, Пречи́стая Де́во, Мари́е, Богоневе́сто Влады́чице; Херуви́мов бо честне́йшая и Серафи́м сла́внейшая яви́лася еси́, Чи́стая, на руку́ бо Твое́ю почи́ препросла́вленный Бо́г на́ш.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Вску́ю мя́ отри́нул еси́ от лица́ Твоего́, Све́те незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тьма́ окая́ннаго, но обрати́ мя́, и к све́ту за́поведей Твои́х пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Невеще́ственным житие́м возсия́в па́че со́лнца, бога́тство тле́емое расточи́л еси́ убо́гим, по глаго́лу Псалмопе́вца, пра́вдою обогати́вся. Те́мже во Ца́рствии Христо́ве с ли́ки святы́х весели́шися.

Поще́нием изря́дно стра́сти плотски́я умертви́л еси́, свя́те кня́же Андре́е, терпе́нием бо твои́м в ме́ру во́зраста соверше́ннаго ра́зума житие́ дости́же, в не́мже ны́не Христу́ предстоя́, о на́с всегда́ моли́ся.

Душе́ моя́, почто́ не ревну́еши святы́х житию́, но во гресе́х все́ житие́ изнури́ла еси́? воспряни́ и припади́ ко Творцу́ твоему́, в покая́нии вопию́щи: Бо́же, мольба́ми уго́дника Твоего́, свята́го кня́зя Андре́я, очи́сти ду́ши и телеса́ на́ша.

Богоро́дичен: Во страсте́х все́ мое́ житие́ а́з, окая́нный, изнури́в, уми́льно вопию́ Ти́, Богома́ти: спаси́ мя́, окая́ннаго, спаси́, к Тебе́ бо прибего́х, Спасе́нию ро́да челове́ческаго.

И́н.

Ирмо́с: Ты́, Го́споди, мо́й Све́т, в ми́р прише́л еси́, Све́т Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения ве́рою воспева́ющия Тя́.

Уподо́бился еси́ распе́ншемуся во́лею на Дре́ве Христу́ Бо́гу на́шему, всече́стне, сраспе́нся Ему́ вся́ким воздержа́нием и мно́гими добродея́нми.

Уподо́бился еси́ купцу́, и́щущему до́браго би́сера, и́же обре́т еди́н многоце́нен, ше́д, не скры́л еси́ в песце́ жития́ сего́, но умно́жив, тмо́ю тала́нт возрасти́л еси́, от него́же подае́ши дина́рь благода́ти неоску́дно.

Возше́л еси́, Богому́дре, на Не́бо, я́коже Илия́ на колесни́це, доброде́тельми твои́ми, Ду́хом облегчава́ем, ны́не ве́рных сохрани́ от вся́каго искуше́ния.

Ны́не, преблаже́нне кня́же Андре́е, Престо́лу Влады́чнему и огнезра́чному предстои́ши, зря́ще на добро́ту неизрече́нную очище́нным умо́м, благода́рственно моля́ся своему́ Влады́це.

Богоро́дичен: Исцели́, Чи́стая, неду́гующаго ума́ моего́ омраче́ние, пра́веднаго сего́ моли́твами, Ты́ бо, Пренепоро́чная Влады́чице, породила́ еси́ Христа́ на спасе́ние ве́рных.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Очи́сти мя́, Спа́се, мно́га бо беззако́ния моя́, и из глубины́ зо́л возведи́, молю́ся, к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя́, Бо́же спасе́ния моего́.

Во́лею на́с ра́ди обнища́вшему Христу́ после́довал еси́, Его́же ны́не нището́ю обогати́вся, свя́те кня́же Андре́е, оста́вил еси́ житие́ вре́дное и, сла́ву ми́ра сего́ презре́в, в ми́р Небе́сный ра́дуяся преше́л еси́.

Челове́че Бо́жий, Андре́е чу́дне, твори́ши бо чудеса́ с ве́рою к тебе́ приходя́щим, и тебе́ те́пле призыва́ющим: исцеля́еши бо стра́сти и врачу́еши боле́зни, и мо́лишися о душа́х на́ших.

Да́же до конца́, кня́же Андре́е, подвиза́лся еси́ при хра́ме святи́теля Никола́я, иде́же святы́я твоя́ мо́щи, преподо́бный Дании́л Богоно́сный це́лы обре́т, престаре́лыма свои́ма рука́ма благогове́йно осяза́, благоуха́ние испуща́ющих и боле́зни целя́щих.

Богоро́дичен: Недоуме́ние предлежи́т ми́ от обыше́дших мя́ зо́л, Пречи́стая, те́мже изба́ви мя́ от ни́х ско́ро, к Тебе́ бо Еди́ней прибего́х, Богома́ти, Богоразу́мия све́том одева́ющей.

И́н.

Ирмо́с: Пожру́ Ти́ со гла́сом хвале́ния, Го́споди, Це́рковь вопие́т Ти́, от бесо́вския кро́ве очи́щшеся, ра́ди ми́лости от ре́бр Твои́х исте́кшею Кро́вию.

Непреткнове́нно ше́ствуя стезя́ми Боже́ственнаго Ра́зума, Богому́дре, свы́ше наставля́ем, я́ко из купины́ тебе́ возгласи́ Госпо́дь в мы́сли твое́й, и а́бие получи́л еси́ страсте́й свобожде́ние си́лою Ду́ха.

Немо́кренно преплы́л еси́ жития́ сего́ свире́пую пучи́ну, в не́йже погрузи́л еси́ главу́ па́губнаго зми́я, тво́й же, блаже́нне, кора́бль направля́ем руко́ю Держа́щаго вся́, И́же у́чит челове́ки не уклоня́тися к паде́нию Ада́мля зла́го нра́ва грехо́вна.

Исто́чник приснотеку́щий яви́лся еси́, блаже́нне, чуде́сную благода́ть источа́ющ и неду́ги от челове́к отгоня́ющ, держа́ву вра́жию и си́лу низложи́л еси́, и по́чести побе́ды вене́ц от руки́ Бо́жия прия́л еси́, пребога́те.

Спаси́ на́с моли́твами твои́ми, свя́те кня́же Андре́е, ве́рою творя́щих па́мять твою́, и от все́х бе́д сохрани́ гра́д сво́й невреди́м от вся́каго зла́, и от нахожде́ния инове́рных, и междоусо́бныя бра́ни тебе́ воспева́ющих.

Богоро́дичен: Госпо́дь Си́л с Тобо́ю, Пречи́стая, я́коже изво́лил е́сть, бы́в Отрокови́це, все́х на́с от о́бласти льсти́ваго хода́тайством Твои́м изба́вил е́сть: те́мже Тя́ по до́лгу ро́дове родо́в при́сно ублажа́ют.

Конда́к, гла́с 8:

Насажде́н во дво́рех Госпо́дних, свои́ми преподо́бными де́тельми в дому́ свята́го Чудотво́рца Никола́я кра́сно процве́л еси́, ми́ра красоту́ и сла́ву сего́ све́та ни во что́ вмени́в, Еди́наго Христа́ возлюби́л еси́; сле́з твои́х тече́нием напая́ем, уязви́лся еси́ жела́нием бу́дущих даро́в. Те́мже зове́м ти́: ра́дуйся, свя́те кня́же Андре́е Смоле́нский, гра́ду Переясла́влю похвало́ и все́й Росси́йстей земли́ вели́кое утвержде́ние.

И́кос:

Челове́к у́бо бы́сть естество́м, но яви́ся сограждани́н и собесе́дник А́нгелом, на земли́ я́ко безпло́тен пожи́в, плотско́е все́ помышле́ние отве́ргл еси́, те́мже и мы́, земни́и, зове́м ти́, глаго́люще: ра́дуйся, отца́ благочести́ваго сы́не; ра́дуйся, от ма́тере роди́выйся благове́рныя; ра́дуйся, я́ко от ю́ности после́довал еси́ Христо́ви; ра́дуйся, я́ко увяди́л еси́ вся́ плотски́я стра́сти; ра́дуйся, я́ко прише́ствием твои́м гра́д Переясла́вль освяти́вый; ра́дуйся, я́ко в не́м житие́м твои́м пу́ть на́м ко спасе́нию показа́вый; ра́дуйся, я́ко чудесы́ твои́ми вся́ лю́ди удивля́еши; ра́дуйся, я́ко честна́я твоя́ благода́ть то́ки целе́б излива́ет; ра́дуйся, правосла́вным лю́дем похвало́ и ве́рных храни́телю; ра́дуйся, те́плый на́ш предста́телю и от вся́кия ско́рби изба́вителю; ра́дуйся, свя́те Андре́е, вели́кий кня́же Смоле́нский, гра́ду Переясла́влю и все́й Росси́йстей земли́ похвало́ и вели́кое утвержде́ние.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: От Иуде́и доше́дше, о́троцы, в Вавило́не иногда́, ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Себе́ потаи́в и ники́мже зна́ем, гра́д Переясла́вль вельми́ возлюби́л еси́, его́же прише́ствием твои́м освяти́л еси́, в не́мже пребыва́я и пло́ть твою́ изнуря́я, пе́л еси́: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Тридесятоле́тное по́прище на земли́ жития́ твоего́ соверша́я и при хра́ме Боже́ственнаго Престо́ла пребыва́я, плоды́ досто́йны Христу́ сотвори́л еси́, Богому́дре кня́же Андре́е, отню́дуже всели́вся в ве́чныя Кро́вы, земны́м ми́р подае́ши, иде́же зри́ши Тро́ицы Све́т неразде́льный.

Измла́да прилежа́в Вседержи́телю и воззре́в неукло́нно на высоту́ ра́зума, пости́гл еси́ му́дрости глубину́, и дарова́нием чуде́с обогати́лся еси́, Богому́дре кня́же Андре́е: те́мже избавля́й на́с от бе́д ко Го́споду моли́твами твои́ми.

Ю́ность и красоту́, и по́хоти плотски́я возненави́дев, и по у́зкому пути́ вожделе́в ходи́ти, страстьми́ обложи́вся и во́инство восприи́м Безпло́тных си́л, с ни́миже предстоя́ у Престо́ла все́х Царя́ Христа́ Бо́га, восприя́л еси́ сла́ву ве́чную на Небеси́, те́мже за ны́ помоли́ся, свя́те преподо́бне кня́же Андре́е, поя́: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Его́же родила́ еси́ Го́спода, Влады́чице Чи́стая, не преста́й моля́щи Сы́на Твоего́, изъя́ти мя́ при́сно от вра́г оскорбля́ющих, и тя́жкое бре́мя грехо́в мои́х расточи́, Богоневе́сто, я́ко да, ра́дуяся, вопию́: Благослове́н, Пречи́стая, Пло́д чре́ва Твоего́.

И́н.

Ирмо́с: В пещи́ Авраа́мстии о́троцы перси́дстей, любо́вию благоче́стия па́че, не́жели пла́менем, опаля́еми, взыва́ху: благослове́н еси́ в хра́ме Сла́вы Твоея́, Го́споди.

Проше́л еси́ му́жественно плотско́е мудрова́ние посто́м кре́пким и умо́м смиренному́дрым, кре́стным ору́жием победи́л еси́ го́рдаго зми́я лука́ваго, кня́же Андре́е пребога́те, на него́же и на́м бу́ди помо́щник.

Я́ко кра́сен яви́ся в дому́ святи́теля и Чудотво́рца Никола́я, потаи́в себе́ и наро́ду переясла́вскому незна́ем бы́в, гра́д же Переясла́вль Бо́жиим Про́мыслом вельми́ возлюби́л еси́, пребыва́я в дому́ свята́го Чудотво́рца Никола́я, свя́те Андре́е, кня́же Смоле́нский преподо́бне, помоли́ся о на́с, поя́: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Я́коже просла́вил еси́ Го́спода де́лы благи́ми, непоро́чно соблю́д Боже́ственная Его́ повеле́ния, та́ко и О́н просла́ви и упоко́и тя́ в не́дрех Авраа́млих, иде́же на́с, чту́щих тя́, помина́й.

Ра́дуйся, Росси́йская земле́, и вси́ Христолюби́вии лю́дие ве́село ликовству́йте, свяще́ннии собо́ри собери́теся во святы́й хра́м, иде́же ны́не прославля́ется на́ш засту́пник, благове́рный кня́зь Андре́й Смоле́нский, моля́ще его́, я́ко да бу́дет на́м помо́щник в се́м житии́ и в де́нь Су́дный.

Богоро́дичен: Преукра́шена Боже́ственною сла́вою Ты́ еси́, Пречи́стая, Еди́на бо от ве́ка Сло́во Бо́жие, заче́нши, родила́ еси́ и яви́лася еси́ Ма́ти и Де́ва, благослове́нна в жена́х Всенепоро́чная Мари́е Влады́чице.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Седмери́цею пе́щь халде́йский мучи́тель Богочести́вым неи́стовно разжже́, си́лою же лу́чшею спасе́ны сия́ ви́дев, Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Кто́ изочте́т страда́ния твоя́, а́лчбу, наготу́ и жа́жду, и́миже украша́лся еси́, па́че бо со́лнечных све́тлостей просия́в, свя́те кня́же Андре́е. Ны́не на Небесе́х со А́нгелы предстои́ши, о на́с непреста́нно Христу́ Бо́гу моля́ся и пе́ти повелева́я: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те Христа́ во ве́ки.

Вы́шних ища́, на земли́ пре́лести возненави́дел еси́, Богоблаже́нне, те́мже с преподо́бными в любви́ духо́вной соедини́вся, с ни́ми восприя́л еси́ побе́ды вене́ц на Небесе́х, отню́дуже моля́щим тя́ сла́дце зове́ши: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те Христа́ во ве́ки.

Ки́й язы́к, блаже́нне кня́же Андре́е, твое́ житие́ и страда́ние мо́жет исчести́ и досто́йно восхвали́ти; ты́ бо яви́лся еси́ на земли́ я́ко безпло́тен, земну́ю жи́знь и сла́ву ми́ра сего́ возненави́дев, Христа́ Еди́наго возлюби́л еси́, при́сно воспева́я: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те Христа́ во ве́ки.

Яви́ тя́ Госпо́дь пресве́тлаго свети́льника в пресла́вном гра́де Переясла́вле, земна́го А́нгела, Небе́снаго челове́ка, гра́ду на́шему Переясла́влю преди́внаго чудотво́рца, Боже́ственное сокро́вище, духо́вный о́браз, вельмо́жам наказа́тель и оби́димым засту́пник, гра́ду на́шему Переясла́влю кре́пкий стра́ж, непрестаю́щее чудотворе́ние твое́ и вели́кое милосе́рдие, преподо́бне, ве́рным лю́дем, спаси́ души́ на́ша.

Богоро́дичен: Влады́чице Де́во Чи́стая, Препросла́вленная Ма́ти Мари́е, моли́ся Сы́ну Твоему́ приле́жно, изба́витися от вся́кия ну́жды и напа́сти, и вся́каго зла́го обстоя́ния Тебе́, Госпоже́, блажа́щим, пою́щим и превознося́щим во вся́ ве́ки.

И́н.

Ирмо́с: Ру́це распросте́р, Дании́л, льво́в зия́ния в ро́ве затче́; о́гненную же си́лу угаси́ша, доброде́телию препоя́савшеся, благоче́стия рачи́тели, о́троцы, взыва́юще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Все́м се́рдцем Святе́й Тро́ице приложи́вся, блаже́нне кня́же Андре́е, и от Нея́ лучи́ Боголе́пно прии́м, светови́ден бы́л еси́, и со А́нгелы лику́еши и пое́ши: благослови́те вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода.

Невозвра́тно ше́ствовал еси́ к Небеси́, блаже́нне, Боже́ственными стезя́ми, от зле́ же веду́щих до конца́ уклони́лся еси́ умерщвле́нием пло́ти, преподо́бне, к Бо́гу взыва́я: благослови́те вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода.

Все́льшаяся благода́ть в ду́шу твою́, свя́те, сотвори́ тя́ бесо́м стра́шна, живу́щии бо в челове́цех нечи́стии ду́си моли́твами твои́ми прогони́мы быва́ют, вси́ же притека́ющии к тебе́ ве́рно спаса́ются и пою́т: благослови́те вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода.

Богоро́дичен: Вода́ неисчерпа́емая Ты́ еси́, Богоро́дице Влады́чице, от Тебе́ бо пию́щии вси́ благода́ти исполня́ются, душа́ми и телесы́ освяща́ются и вопию́т: благослови́те вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Ужасе́ся о се́м Не́бо, и земли́ удиви́шася концы́, я́ко Бо́г яви́ся челове́ком пло́тски, и чре́во Твое́ бы́сть простра́ннейшее Небе́с. Те́м Тя́, Богоро́дицу, А́нгелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.

Крило́ма духо́вныма у́м тво́й впери́в к Сио́ну Вы́шнему, его́же и насле́довал еси́, бы́сть единокро́вник с ли́ки святы́х, всегда́ веселя́щихся и пою́щих в све́тлости неизрече́нней Го́сподеви: Его́же моли́ о творя́щих па́мять твою́, да досто́йно тебе́ велича́ем.

Всезри́тель Бо́г, ви́дев твое́ усе́рдие, свя́те кня́же Андре́е, и соверше́нную ве́ру к Нему́, просла́ви тя́ сла́вою ве́чною, облагоде́тельствовав тя́ чудесы́, Его́же моли́ к по́льзе уще́дрити ны́, Богому́дре, да тебе́, досто́йно воспева́юще, велича́ем.

Спаси́ моли́твами твои́ми, свя́те кня́же Андре́е, ве́рою творя́щих па́мять твою́ и от все́х бе́д сохрани́ гра́д Переясла́вль, и вся́кий гра́д, и страну́, и хра́м тво́й невреди́мы от нахожде́ния инове́рных и междоусо́бныя бра́ни, и от вся́каго зла́, тебе́ воспева́ющих и велича́ющих.

Вы́шняго Иерусали́ма и бы́в граждани́н Небе́снаго Ца́рствия, со А́нгелы предстоя́ во Сла́ве неизрече́нней, тоя́ же сла́вы я́ко ще́дрый оте́ц моли́твами твои́ми, свя́те Андре́е, кня́же Смоле́нский, о́бщники на́с сотвори́, Христу́ Бо́гу моля́ся, да досто́йно тя́ велича́ем

Богоро́дичен: Мари́е Пречи́стая Влады́чице, омраче́нную мою́ ду́шу и се́рдце просвети́, и жи́зни ве́чныя сподо́би мя́, Госпоже́, не помина́ющи безчи́сленных мои́х зо́л и моля́щи Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего за мя́, окая́ннаго.

И́н.

Ирмо́с: Е́ва у́бо неду́гом преслуша́ния кля́тву всели́ла е́сть, Ты́ же, Де́во Богоро́дице, Прозябе́нием чревоноше́ния ми́рови благослове́ние процвела́ еси́. Те́м Тя́ вси́ велича́ем.

Источа́еши, сла́вне, исцеле́ния, и стра́сти отгоня́еши от приходя́щих к тебе́ с ве́рою, прогони́ми бо быва́ют ду́хи лю́тыя: ты́ воздвиза́еши ве́рныя восхвали́ти све́тлыя твоя́ по́двиги.

Я́ко вели́кое со́лнце, возсия́л еси́ вели́чием по́двиг твои́х и озари́л еси́ вся́ Ру́сския страны́, свобожда́я вся́ких напа́стей, душе́вных и теле́сных, моля́щи со проро́ки и апо́столы, с му́ченики и преподо́бными и Богоно́сным Дании́лом, и все́ми святы́ми Христа́ Бо́га о все́х на́с.

На́м, чту́щим тя́ и похваля́ющим по́двиги твоя́, испроси́, блаже́нне, моли́твами твои́ми у Христа́ Бо́га ны́не и во исхо́де ду́ш на́ших, и на Стра́шнем Суди́щи получи́ти ми́лость, я́ко и мы́ со все́ми вопие́м ти́: ра́дуйся, вели́кий кня́же Андре́е, А́нгелов собесе́дниче и челове́ков помо́щниче.

Любо́вию впери́в к Вы́шним у́м сво́й и ду́х, блаже́нне свя́те Андре́е, кня́же Смоле́нский, жите́йское мо́ре преше́л еси́ без поро́ка и ны́не на ло́не Авраа́мли, пресвя́те, почива́еши во сла́ве со А́нгелы, непреста́нно велича́я Христа́ Бо́га на́шего.

Богоро́дичен: Вели́кий во́ин невеще́ственных си́л А́нгельских Тебе́, Всечестна́я Влады́чице, благовести́, ре́к: ра́дуйся, Благода́тная, Госпо́дь с Тобо́ю. Те́мже и мы́ Тебе́ вопие́м, Всесвята́я: ра́дуйся, Сы́на Бо́жия воплоще́ние, всего́ ми́ра свобожде́ние.

Свети́лен:

Треблаже́нне кня́же Андре́е, предстоя́ со А́нгелы Христо́ву ны́не Престо́лу и Све́та отту́ду исполня́яся, ми́ру ми́р исхода́тайствуй и на́м спасе́ние, благоче́стно и благоприя́тно па́мять твою́ соверша́ющим, и в ско́рбех к тебе́ притека́ющим.

И́н:

Процве́л еси́, я́ко фи́никс, дави́дски, свя́те кня́же Андре́е, и оби́тель яви́лся еси́ Ду́ху Пресвято́му, И́же сла́вна тя́ вселе́нней показа́ и Росси́йстей земли́ пресве́тла свети́льника, о на́с непреста́нно моли́, почита́ющих пречестну́ю па́мять твою́, кня́же Андре́е.

Оста́вя свое́ оте́чество, гра́д Смоле́нск, и удали́вся свои́х и мирска́го сожи́тельства, блаже́нне кня́же Андре́е, Христу́, И́же над все́ми Бо́гу на́шему, непоро́чным житие́м благоугоди́л еси́, его́же ны́не моли́ о на́с, рабе́х твои́х, ве́рою пра́зднующих всечестну́ю па́мять твою́.

Сла́ва, и ны́не: Тя́ немо́лчными пе́сньми блажи́м, Богоро́дице Де́во, я́ко родила́ еси́ Еди́наго от Тро́ицы, и на руку́ Твое́ю носи́ла еси́ Христа́ Жизнода́вца на спасе́ние всего́ ми́ра и обновле́ние.

Краткое житие благоверного князя Андрея Смоленского, Переяславского

Свя­той бла­го­вер­ный князь Ан­дрей был сы­ном смо­лен­ско­го кня­зя Фе­о­до­ра Фо­мин­ско­го. Еще в юные го­ды, тя­го­тясь рас­пря­ми сво­их бра­тьев, он оста­вил род­ной го­род и про­стым стран­ни­ком при­шел в Пе­ре­я­с­лавль-За­лес­ский. В сми­ре­нии и кро­то­сти он трид­цать лет про­слу­жил по­но­ма­рем в хра­ме свя­ти­те­ля Ни­ко­лая, око­ло ко­то­ро­го и был по­гре­бен. По­сле его кон­чи­ны об­на­ру­жи­ли на­след­ствен­ный кня­же­ский пер­стень, зо­ло­тую цепь и за­пис­ку со сло­ва­ми: "Аз есмь Ан­дрей, един от смо­лен­ских кня­зей". Об­ре­те­ние мо­щей свя­то­го бла­го­вер­но­го кня­зя Ан­дрея Смо­лен­ско­го про­изо­шло в 1539 го­ду по хо­да­тай­ству пре­по­доб­но­го Да­ни­и­ла Пе­ре­я­с­лав­ско­го († 1540, па­мять 7 ап­ре­ля).

Полное житие благоверного князя Андрея Смоленского, Переяславского

За­висть и кра­мо­лы про­тив Ан­дрея его ро­ди­чей-кня­зей, столь обыч­ные на Ру­си в древ­нее вре­мя, не за­ста­ви­ли кня­зя за­щи­щать свои пра­ва и власть так­же кра­мо­лой; он не под­нял и от­кры­той борь­бы – не взял­ся за ору­жие, что так час­то бы­ва­ло в по­доб­ных слу­ча­ях. Крот­кий князь от­ка­зал­ся от сво­е­го уде­ла, бро­сил все свое до­сто­я­ние и скрыл­ся из оте­че­ствен­но­го го­ро­да. Бед­ным стран­ни­ком свя­той Ан­дрей явил­ся в го­род Пе­ре­я­с­лавль-За­лес­ский (око­ло 1360 го­да) и по­се­лил­ся при церк­ви свя­то­го Ни­ко­лая Чу­до­твор­ца у го­род­ских во­рот. Неко­то­рое вре­мя спу­стя смо­лен­ский князь был при­нят по­но­ма­рем к этой церк­ви и в та­кой скром­ной долж­но­сти под­ви­зал­ся трид­цать лет, скры­вая от всех свое знат­ное про­ис­хож­де­ние. Ска­за­ния не опи­сы­ва­ют под­ви­ги свя­то­го кня­зя-по­но­ма­ря, но уж од­но это раз­ве не ве­ли­кий под­виг – оста­вить кня­же­ние, се­мью, род­ной го­род и сде­лать­ся по­но­ма­рем при бед­ной церк­ви чу­жо­го го­ро­да? Ко­гда свя­той Ан­дрей пре­ста­вил­ся (око­ло 1390 го­да), на его те­ле на­шли зо­ло­тую цепь и пер­стень – зна­ки кня­же­ско­го до­сто­ин­ства, тя­же­лые же­лез­ные вери­ги – знак его по­движ­ни­че­ства, а так­же ма­лую хар­тию, на ко­то­рой ру­кою по­чив­ше­го бы­ло на­пи­са­но: «Аз есмь Ан­дрей, един от смо­лен­ских кня­зей. За­ви­сти ра­ди и кра­мо­лы от бра­тий мо­их оста­вих кня­же­ние мое и дом и про­чее».

Бед­но­го по­но­ма­ря по­хо­ро­ни­ли при Ни­коль­ской церк­ви, при ко­то­рой он про­хо­дил свое скром­ное слу­же­ние, при­чем его те­ло обер­ну­ли бе­ре­стой.

Мно­го лет про­шло с тех пор, но жи­те­ли Пе­ре­я­с­лав­ля пом­ни­ли о по­движ­ни­ке-по­но­ма­ре. Ско­ро по­сле кон­чи­ны на­ча­ли по­чи­тать его свя­тым и празд­но­вать па­мять в день пре­став­ле­ния – 27 ок­тяб­ря; на­пи­са­ли его об­раз; со­ста­ви­ли служ­бу – осо­бые сти­хи­ры и ка­нон. Но по­том, око­ло по­ло­ви­ны XVI сто­ле­тия, празд­но­ва­ние па­мя­ти свя­то­го Ан­дрея по­че­му-то пре­кра­ти­лось, и о по­движ­ни­ке ста­ли за­бы­вать. В то вре­мя в Пе­ре­я­с­лав­ле-3алес­ском под­ви­зал­ся пре­по­доб­ный Да­ни­ил, уро­же­нец это­го го­ро­да, ко­то­рый, ве­ро­ят­но, хо­ро­шо знал уст­ные пре­да­ния о свя­том Ан­дрее и по­се­щал храм, при ко­то­ром угод­ник слу­жил по­но­ма­рем, и его мо­ги­лу, ви­дел его об­раз и вери­ги. Пре­по­доб­ный ре­шил со­дей­ство­вать про­слав­ле­нию свя­то­го кня­зя Ан­дрея.

В по­след­ний год жиз­ни пре­по­доб­но­му Да­ни­и­лу слу­чи­лось быть в Москве по де­лам сво­ей оби­те­ли. Он про­сил у ма­ло­лет­не­го го­су­да­ря Иоан­на Ва­си­лье­ви­ча IV, сво­е­го крест­но­го сы­на, и у мит­ро­по­ли­та Иоаса­фа (1539–1542) средств на по­строй­ку об­вет­шав­ших церк­вей го­ро­да Пе­ре­я­с­лав­ля во имя Иоан­на Пред­те­чи (у за­пад­ных го­род­ских во­рот) и во имя свя­ти­те­ля Ни­ко­лая. За­тем пре­по­доб­ный рас­ска­зал ца­рю и мит­ро­по­ли­ту, что при Ни­коль­ском хра­ме ле­жат мо­щи свя­то­го Ан­дрея, кня­зя Смо­лен­ско­го, и про­сил доз­во­ле­ния осви­де­тель­ство­вать их. Он пе­ре­дал те уст­ные рас­ска­зы, ко­то­рые хо­ди­ли в Пе­ре­я­с­лав­ле о свя­том угод­ни­ке, упо­мя­нул о том, что ра­нее па­мять его в Ни­коль­ской церк­ви празд­но­ва­лась еже­год­но, ука­зы­вал на служ­бу свя­то­му и его об­раз и горь­ко жа­ло­вал­ся на то, что жи­те­ли Пе­ре­я­с­лав­ля пе­ре­ста­ли вспо­ми­нать о свя­том угод­ни­ке Бо­жи­ем. «Для то­го воз­ве­стил я все это дер­жа­ве тво­ей, го­су­дарь, – го­во­рил пре­по­доб­ный, – чтобы не при­шел в за­бве­ние та­кой свя­той. Бо­юсь, чтобы за мол­ча­ние свое я не был по­ви­нен осуж­де­нию».

Го­су­дарь от­пу­стил сред­ства из сво­ей каз­ны на по­строй­ку но­вых хра­мов на ме­сто об­вет­шав­ших и вме­сте с мит­ро­по­ли­том раз­ре­шил пре­по­доб­но­му Да­ни­и­лу и мест­но­му ду­хо­вен­ству рас­ко­пать мо­ги­лу свя­то­го Ан­дрея и осмот­реть его мо­щи, ле­жа­щие в зем­ле. Ко­гда пре­по­доб­ный, воз­вра­тив­шись в Пе­ре­я­с­лавль, воз­ве­стил об этой ми­ло­сти, все так об­ра­до­ва­лись, что хо­те­ли зво­ном со­би­рать на­род на тор­же­ство от­кры­тия мо­щей. Но один свя­щен­ник за­ме­тил: «Ес­ли Бо­гу бу­дет угод­но явить мо­щи ра­ба Сво­е­го, то без зво­на со­вер­шим мо­лебст­вие и пой­дем к мо­ги­ле угод­ни­ка. То­гда станет яс­но, угод­но ли это де­ло Бо­гу и са­мо­му свя­то­му».

Так и по­сту­пи­ли. От­пе­ли мо­ле­бен и, разо­брав над­гро­бие, рас­ко­па­ли мо­ги­лу. Ока­за­лось, что хо­тя тле­ние и кос­ну­лось мо­щей свя­то­го, од­на­ко те­ло бы­ло це­ло; со­ста­вы не от­де­ли­лись один от дру­го­го. Несмот­ря на то, что о тор­же­стве не из­ве­ща­ли на­роч­но, на него со­бра­лось мно­же­ство на­ро­да. И ко­гда свя­тые мо­щи ис­ко­па­ли и от­греб­ли с них ис­тлев­шую бе­ре­сту, мно­гие недуж­ные бра­ли ее ку­соч­ки и по­лу­ча­ли ис­це­ле­ние. Осви­де­тель­ство­вав мо­щи свя­то­го кня­зя Ан­дрея и не вы­ни­мая их из зем­ли, пре­по­доб­ный Да­ни­ил по­слал до­не­се­ние ца­рю и мит­ро­по­ли­ту. Из Моск­вы для офи­ци­аль­но­го осви­де­тель­ство­ва­ния мо­щей бы­ли при­сла­ны ар­хи­манд­рит Чу­дов­ско­го мо­на­сты­ря Иона и про­то­поп Успен­ско­го со­бо­ра Гу­рий. Ко­гда они осмот­ре­ли мо­щи свя­то­го угод­ни­ка Бо­жия, Иона спро­сил пре­по­доб­но­го Да­ни­и­ла: «За­чем ты сви­де­тель­ство­вал сии мо­щи? Кто по­ве­лел те­бе это?»

Пре­по­доб­ный был силь­но огор­чен уко­риз­нен­ны­ми сло­ва­ми Ио­ны. Он за­пла­кал и го­во­рил, что по­сту­пил не са­мо­воль­но, а с доз­во­ле­ния ца­ря и мит­ро­по­ли­та, ко­то­рые при­ка­за­ли ему осви­де­тель­ство­вать мо­щи свя­то­го Ан­дрея; ука­зал на его об­раз; со­слал­ся на служ­бу свя­то­му. На­ко­нец он пред­ста­вил трех че­ло­век, ко­то­рые по­лу­чи­ли ис­це­ле­ние от неду­гов при от­кры­тии мо­щей: упра­ви­тель цар­ских сел Иоанн Окля­че­ев ска­зал, что он ис­це­лил­ся от дол­го­лет­ней го­лов­ной бо­лез­ни по­сле при­кос­но­ве­ния к мо­щам свя­то­го кня­зя; од­на жен­щи­на из Пе­ре­яс­лав­ля рас­ска­за­ла, что три го­да она стра­да­ла тя­же­лой бо­лез­нью гор­ла, не мог­ла вы­го­во­рить сло­ва, но ко­гда при от­кры­тии мо­щей свя­то­го Ан­дрея она взя­ла ку­со­чек бе­ре­сты и про­гло­ти­ла его, тот­час по­чув­ство­ва­ла об­лег­че­ние и ста­ла го­во­рить; дру­гая жен­щи­на так­же при по­мо­щи бе­ре­сты от мо­щей свя­то­го ис­це­ли­лась от про­дол­жи­тель­ной глазной бо­лез­ни.

Но ни до­во­ды пре­по­доб­но­го Да­ни­и­ла, ни за­сви­де­тель­ство­ван­ные чу­де­са свя­то­го кня­зя Ан­дрея не убе­ди­ли Иону и Гу­рия. Иона об­ра­тил­ся к пре­по­доб­но­му с та­ки­ми сло­ва­ми: «Прео­свя­щен­ный мит­ро­по­лит ни­че­го не ска­зал мне о свя­тых мо­щах и не дал ни­ка­ко­го при­ка­за­ния».

Это зна­чи­ло, что мит­ро­по­лит Иоасаф оста­вил де­ло на ре­ше­ние са­мих Ио­ны и Гу­рия, а они счи­та­ли недо­ста­точ­но яс­ны­ми сви­де­тель­ства о свя­то­сти кня­зя Ан­дрея и от­ка­зы­ва­лись про­сла­вить угод­ни­ка Бо­жия цер­ков­ным празд­но­ва­ни­ем. Пре­по­доб­ный Да­ни­ил силь­но огор­чил­ся ре­ше­ни­ем мит­ро­по­ли­та и по­слан­ных им сле­до­ва­те­лей и пред­ска­зал, что за неве­рие в свя­тость угод­ни­ка Бо­жия всех тро­их по­стиг­нут скор­би: мит­ро­по­лит ско­ро бу­дет свер­жен с прес­то­ла, Ионе пред­ска­зал раз­ные несча­стья, Гу­рию – ли­ше­ние лю­би­мо­го сы­на. Сна­ча­ла они сму­ти­лись, услы­шав гроз­ные пред­ска­за­ния по­движ­ни­ка, по­том ска­за­ли, что от ста­ро­сти он ли­шил­ся смыс­ла (в то вре­мя пре­по­доб­но­му бы­ло 80 лет) и го­во­рит непо­доб­ное. Од­на­ко про­ро­че­ство пре­по­доб­но­го Да­ни­и­и­ла точ­но сбы­лось.

За­бо­ты по­движ­ни­ка о про­слав­ле­нии свя­то­го кня­зя Ан­дрея не про­па­ли на­прас­но. С то­го вре­ме­ни вос­по­ми­на­ние о свя­том кня­зе сно­ва ожи­ло в Пе­ре­яс­лав­ле-За­лес­ском, и па­мять его на­ча­ли празд­но­вать мест­но. Ука­зом Свя­тей­ше­го Си­но­да 1749 го­да мест­ное празд­но­ва­ние бла­го­вер­но­му кня­зю Ан­дрею бы­ло утвер­жде­но; ука­зом пред­пи­сы­ва­лось: на всех служ­бах в церк­вях го­ро­да Пе­ре­яс­лав­ля по­ми­нать свя­то­го кня­зя Ан­дрея ря­дом с име­на­ми дру­гих угод­ни­ков Пе­ре­яс­лав­ских.

Чу­де­са при его гро­бе про­дол­жи­ли со­вер­шать­ся. Так, во вре­мя од­но­го по­жа­ра де­ре­вян­ная цер­ковь свя­ти­те­ля Ни­ко­лая сго­ре­ла до­тла, но гроб свя­то­го кня­зя, его об­раз, сто­яв­ший над гро­бом, пе­ле­на и ико­на Бо­го­ма­те­ри на гро­бе оста­лись це­лы и невре­ди­мы.

В на­сто­я­щее вре­мя свя­тые мо­щи бла­го­вер­но­го кня­зя Ан­дрея по­чи­ва­ют под спу­дом в церк­ви свя­ти­те­ля Ни­ко­лая.