Канон святой преподобной благоверной княгине Анне Кашинской

Припев: Свята́я преподо́бная ма́ти А́нно, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 25 июня (12 июня ст. ст.); 15 октября (02 октября ст. ст.)

Глас 3.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Во́ды дре́вле, ма́нием Боже́ственным, во еди́но со́нмище совокупи́вый, и раздели́вый мо́ре Изра́ильтеским лю́дем, Се́й Бо́г на́ш, препросла́влен е́сть, Тому́ Еди́ному пои́м, я́ко просла́вися.

Да́ждь ми́, Го́споди, разуме́ние, да досто́йно воспою́ и просла́влю благоуго́ждшую Ти́ преподо́бную ма́терь, пре́жде бы́вшую вели́кую княги́ню А́нну, и возопию́ Тебе́, Христу́ моему́, я́ко препросла́влен еси́.

О тебе́, блаже́нная ма́ти А́нно, хощу́ ны́не язы́к подви́гнути и сло́во простре́ти: споспе́шествуй ми́, недосто́йному, моли́твами твои́ми, да досто́йно восхвалю́ тя и воспою́ Го́сподеви моему́, я́ко просла́вися.

Со млады́х ногте́й твои́х стра́х Бо́жий име́ла еси́ в се́рдце твое́м, блаже́нная, его́же до конца́ содержа́ла еси́, укрепля́ема Боже́ственною благода́тию, те́м и ду́шу твою́ спасла́ еси́, вы́ну пою́щи Христу́, я́ко просла́вися.

Богоро́дичен: Тобо́ю, Пречи́стая Влады́чице, от все́х родо́в предъизбра́нная Де́во, ве́сь ми́р обнови́ся, и ве́сь ро́д челове́ческий от ле́сти диа́вольския свободи́ся, и вопие́т ко Христу́, я́ко просла́вися.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Непло́дная душе́ и безча́дная, стяжи́ пло́д благосла́вный, веселя́щися, возопи́й: утверди́хся Тобо́ю, Бо́же, не́сть свя́т, не́сть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.

О́ко душе́вное чи́сто и здра́во име́ла еси́ от ю́ности твоея́, блаже́нная, и́мже всегда́ зре́ла еси́ к го́рнему селе́нию, его́же и дости́гла еси́, и ны́не Христу́ воспева́еши: не́сть свя́т и не́сть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.

Из благочести́ваго ко́рене произрасла́ еси́, блаже́нная, и, во вся́ дни́ жития́ твоего́ с супру́гом твои́м чи́сто и непоро́чно пребыва́ющи, вопия́ла еси́ ко Христу́: не́сть свя́т и не́сть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.

Ничто́же пред Бо́гом вя́щше е́сть добро́ты душе́вныя. Ты́ же, преподо́бная ма́ти, соблюла́ еси́ ю́ непреткнове́нно, вопию́щи ко Христу́: не́сть свя́т и не́сть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.

Богоро́дичен: Отрокови́це Чи́стая, Ма́ти Го́спода на́шего, помози́ ми, недосто́йному рабу́ Твоему́, воспе́ти уго́дницу Сы́на Твоего́ и Бо́га моего́, преподо́бную ма́терь А́нну, и рещи́ ко Христу́: не́сть свя́т и не́сть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.

Конда́к и́н, гла́с 8.

Скоропослу́шную помо́щницу вси́, су́щии в беда́х, благоче́стно воспое́м, А́нну святу́ю, дне́сь любо́вию соше́дшеся во обре́тение честны́х моще́й ея́. Воспое́м пе́снь Еди́ному в Тро́ице Бо́гу, ра́дующеся, сподо́бльшему на́с ви́дети пречи́стое сокро́вище честны́х моще́й ея́: от мно́г бо ле́т сокрове́ны бы́ша, напосле́док же на́м явле́ны и источа́ют мно́га и разли́чна исцеле́ния. Я́ко да моли́твами ея́ к Бо́гу от вся́ких находя́щих зо́л изба́вимся, ра́достною душе́ю и весе́лием се́рдца благода́рная воспое́м, глаго́люще: ра́дуйся, утвержде́ние гра́ду на́шему.

Седа́лен, гла́с 3.

Воспита́на была́ еси́, блаже́нная, от ро́ждших тя́ в за́поведех Госпо́дних, я́ко лоза́ в красноцвету́щих виногра́дех, те́м тя́ ублажа́ем и святу́ю па́мять твою́ ве́рно почита́ем. Моли́ Христа́ Бо́га, да спасе́т ду́ши на́ша.

Сла́ва, и ны́не, богоро́дичен: Све́та Преве́чнаго, от Отца́ пре́жде ве́к рожде́нное Сло́во Бо́жие, родила́ еси́ на́м, Пресвята́я Влады́чице, Христа́ Бо́га на́шего, И́мже вселе́нная от тли́ сме́ртныя свободи́ся, те́м Тя́ непреста́нно с Ни́м пое́м и велича́ем.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Покры́ла е́сть небеса́ доброде́тель Твоя́, Христе́, из Киво́та бо проше́д святы́ни, Твоея́ Нетле́нныя Ма́тере, в хра́ме Сла́вы Твоея́ яви́лся еси́, я́ко Младе́нец руконоси́мь, и испо́лнишася вся́ Твоего́ хвале́ния.

Преукраше́на была́ еси́, преподо́бная ма́ти, доброде́тельми твои́ми, я́ко цве́ты благоуха́нными и я́ко ка́мением драгоце́нным. Те́м и угоди́ла еси́ нетле́нному Царю́ и Влады́це все́х, Ему́же и воспе́ла еси́: Го́споди, испо́лнишася вся́ Твоего́ хвале́ния.

О, тве́рдое основа́ние ве́ры, о, любы́ к Бо́гу кре́пкая! В же́нстем бо естестве́ му́жески победи́ла еси́ неви́димаго врага́ супоста́та и та́ко угоди́ла еси́ Христу́, вопию́щи: Го́споди, испо́лнишася вся́ Твоего́ хвале́ния.

Христо́в хра́м была́ еси́, преподо́бная ма́ти, твое́ю чистото́ю и целому́дрием и про́чими доброде́тельми, те́мже вмести́ла еси́ в себе́ Свята́го Ду́ха, к Нему́ же и возопи́ла еси́: Го́споди, испо́лнишася вся́ Твоего́ хвале́ния.

Богоро́дичен: Вои́стинну все́х тва́рей вы́шши яви́лася еси́, Влады́чице, и кто́ дово́лен по достоя́нию изрещи́ вели́чие Твое́? Простра́ннее бо небе́с яви́ся чре́во Твое́, в не́мже носи́ла еси́ все́ми невмести́маго Бо́га, к Нему́же и мы́ вопие́м: Го́споди, испо́лнишася вся́ Твоего́ хвале́ния.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Я́ко ви́де Иса́ия обра́зно на престо́ле превознесе́на Бо́га, от а́нгел сла́вы дориноси́ма, о, окая́нный, — вопия́ше, — а́з! прови́дех бо воплоща́ема Бо́га, Све́та Невече́рня, и ми́ром Влады́чествующа.

А́ще и во благоде́нствии пребыва́ла еси́, блаже́нная ма́ти, и вся́ко изоби́лие бли́з себе́ име́ла еси́, ника́коже вда́лася еси́ на поко́й и весе́лие пи́щное, но, зе́льным трудо́м и воздержа́нием те́ло твое́ удруча́ющи, воспева́ла еси́ Жениха́ твоего́, Христа́, Све́та невече́рня и ми́ром влады́чествующа.

Любо́вию Христо́вою уязви́вшися, блаже́нная ма́ти, вели́кая княги́не иноки́не А́нно, я́ко добропло́дная лоза́ в виногра́де, процвела́ еси́ во гра́де Ка́шине благи́ми твои́ми дея́нии и победи́ла еси́ бесо́вския полки́, воспева́ющи Христа́, Све́та невече́рня и ми́ром влады́чествующа.

И́стинным све́том Христо́вым осия́на была́ еси́, ма́ти свята́я, вели́кая княги́не иноки́не А́нно, насыща́ющися ве́лия благода́ти и воспева́ющи Его́, Све́та невече́рня и ми́ром влады́чествующа.

Богоро́дичен: Ты́ у́бо, Чи́стая Ма́ти Госпо́дня, чистото́ю и де́вством все́х превзошла́ еси́, те́мже избра́на была́ еси́ в Бо́жие вмести́лище и родила́ еси́ на́м Христа́ Бо́га на́шего, Све́та невече́рня и ми́ром влады́чествующа.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Бе́здна после́дняя грехо́в обы́де мя́, и исчеза́ет ду́х мо́й; но простры́й, Влады́ко, высо́кую Твою́ мы́шцу, я́ко Петра́ мя́, Упра́вителю, спаси́.

Из благочести́ваго ко́рене произрасла́ еси́, преподо́бная ма́ти, вели́кая княги́не иноки́не А́нно, благоче́стием же и ве́рою, а́ки цве́т, процвела́ еси́ во твое́м оте́честве, во гра́де Ка́шине, и прешла́ еси́ к го́рнему жи́тельству, вопию́щи ко Христу́: я́ко Петра́, мя, Упра́вителю, спаси́.

Вои́стину досто́йна еси́ похвалы́ ве́лия, преподо́бная ма́ти, вели́кая княги́не А́нно, я́ко в же́нстем естестве́ му́жескую кре́пость име́ла еси́, и победи́ла еси́ супоста́та диа́вола, и воспева́ла еси́ ко Влады́це Христу́: я́ко Петра́, мя, Упра́вителю, спаси́.

Е́й, вои́стину све́тел и тве́рд у́м име́ла еси́, преподо́бная, вся́ бо кра́сная ми́ра сего́, я́ко уме́ты, вмени́ла еси́, блаже́нная, и ничто́же возмо́же поколеба́ти непоро́чную твою́ ду́шу, внегда́ воспева́ти ти́ Христу́: я́ко Петра́, мя, Упра́вителю, спаси́.

Богоро́дичен: Ле́стным у́бо змии́ным преступле́нием низпадо́хом, но с Сы́ном Твои́м, Иису́сом Христо́м, Бо́гом на́шим, совоста́хом, Ма́ти Госпо́дня, Его́же родила́ еси́ на́м, Све́т, и Живо́т, и Воскресе́ние.

Конда́к, гла́с 4.

Я́ко пресве́тлая звезда́, яви́лася еси́ в Росси́йстей земли́, во гра́де Ка́шине, преподо́бная ма́ти А́нно, во все́х благочести́вых и ве́рных жена́х, а́ки кри́н, процвела́ еси́ чи́стым и непоро́чным твои́м житие́м, во иноки́нях же соверше́нными твои́ми труды́ и по́двиги, и возшла́ еси́ к вы́шнему гра́ду, ра́дующися и веселя́щися, я́ко до́бре соверши́вши твое́ тече́ние, и ны́не честны́я твоя́ мо́щи, а́ки би́серие драго́е, яви́шася, на исцеле́ние все́м, приходя́щим с ве́рою. Те́м и вопие́м ти́: ра́дуйся, всекра́сная душе́ю, и моли́ Христа́ Бо́га о спасе́нии ду́ш на́ших.

И́кос:

Прииди́те, вси́ благове́рнии лю́дие, воспои́м и просла́вим преподо́бную вели́кую княги́ню иноки́ню А́нну, и та́ко к не́й возопии́м: ра́дуйся, ма́ти свята́я, великоимени́тая княги́не иноки́не А́нно, я́ко от ю́ности твоея́ возлюби́ла еси́ Христа́ и по за́поведем Его́ ше́ствовала еси́; ра́дуйся, я́ко зе́льным твои́м воздержа́нием те́ло твое́ удручи́ла еси́; ра́дуйся, я́ко сподо́билася еси́ от Бо́га да́ра чудотворе́ний; ра́дуйся, я́ко озари́ Бо́г се́рдце твое́, во е́же восхоте́ти облещи́ся во и́ноческое одея́ние и после́довати Христу́; ра́дуйся, ни́щим пита́тельнице и си́рым засту́пнице; ра́дуйся, все́м росси́йским жена́м похвало́ и утвержде́ние; ра́дуйся, все́й Росси́йстей стране́ тве́рдое удобре́ние; ра́дуйся, я́ко вме́сто земна́го ца́рства небе́сное обрела́ еси́; ра́дуйся, я́ко по сме́рти твое́й те́ло твое́ в не́дрех земли́ не подве́ржеся тле́нию; ра́дуйся, я́ко предстои́ши с ли́ки святы́х и преподо́бных же́н невече́рнему Све́ту и мо́лишися о спасе́нии ду́ш на́ших.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Я́коже дре́вле благочести́выя три́ о́троки ороси́л еси́ в пла́мени халде́йстем, све́тлым Божества́ огне́м и на́с озари́, благослове́н еси́, взыва́ющия, Бо́же оте́ц на́ших.

И́стинно ве́лие чу́до яви́ся во гра́де Ка́шине, я́ко честны́я твоя́ мо́щи мно́га ле́та земле́ю покрове́ны бы́ша, ны́не же Бо́жиею благода́тию яви́шася верху́ земли́ на исцеле́ние все́м, приходя́щим с ве́рою и вопию́щим: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Ка́ко возмо́жем не диви́тися тебе́, блаже́нная ма́ти? Пребыла́ бо еси́, а́ки свеща́ светя́щи, посреде́ росси́йских же́н чу́дным твои́м житие́м, вы́ну воспева́ющи: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Утвержде́на была́ еси́, ма́ти преподо́бная, а́ки адама́нт кре́пкий, доброде́тельми твои́ми и, я́ко неве́ста, укра́шена была́ еси́ мони́сты златы́ми — де́лы твои́ми благи́ми, воспева́ющи Христу́: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Ю́ницу Тя́ нескве́рную, Де́ву и Богоро́дицу, издале́ча проро́цы имены́ разли́чными нареко́ша: и́н бо Тя́ го́ру мы́сленну нарече́, други́й же — Роди́тельницу Бо́жию, о́в же — руно́, о́в же — свяще́нную две́рь. Те́мже и мы́ вси́ досто́йно Тя́ пое́м и славосло́вим во ве́ки.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Служи́ти Живо́му Бо́гу в Вавило́не о́троцы претерпе́вше, о мусики́йских орга́нех неради́ша и, посреде́ пла́мене стоя́ще, боголе́пную пе́снь воспева́ху, глаго́люще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Ка́ко изглаго́лю вели́чие Бо́жие на тебе́, преподо́бная ма́ти А́нно, я́вльшееся? Я́ко по толи́цех ле́тех обрето́шася мо́щи твоя́ нетле́нны, на удивле́ние все́м челове́ком, пою́щим: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Ничто́же е́сть дража́йше пред Бо́гом доброде́тельныя души́, ея́же ве́сь ми́р недосто́ин. Те́мже и ты́, преподо́бная ма́ти А́нно, па́че всего́ прилежа́ла еси́ о сицеве́й безсме́ртней ве́щи, пою́щи: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Я́ко свещу́ све́тлу, угото́вала еси́ кро́ткую ду́шу твою́, преподо́бная ма́ти А́нно, те́мже по сме́рти твое́й мно́га исцеле́ния неду́жным излия́шася от честны́х моще́й твои́х. Сего́ ра́ди мы́ вопие́м: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Богоро́дичен: Го́спода моего́ и Бо́га Ро́ждшая, Ма́ти Безневе́стная, дерзнове́ние иму́щи к Нему́, заступи́ и сохрани́ мя́ Твои́м хода́тайством, я́ко да воспою́: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Сла́дкою Пречи́стаго Твоего́ Рождества́ стрело́ю уязвле́ни, Чи́стая, Твое́й достожела́нней добро́те дивя́щеся, пе́сньми а́нгельскими досто́йно Тя́ я́ко Ма́терь Бо́жию велича́ем.

И́миже ве́сть судьба́ми прославля́ет Госпо́дь святы́я Своя́, и́хже имена́ напи́сана су́ть на небеси́ в кни́гах живо́тных, То́йже и тя́ просла́ви Свои́м милосе́рдием, преподо́бная ма́ти А́нно. Те́м тя́ пое́м и велича́ем.

Ны́не с ли́ки а́нгельскими на небесе́х предстои́ши Влады́це все́х, преподо́бная ма́ти А́нно, моля́щи о гра́де твое́м и о чту́щих ве́рою святу́ю па́мять твою́, неду́гующим же подаю́щи исцеле́ние от честны́х моще́й твои́х. Те́м тя́ пое́м и велича́ем.

Ю́на еще́ во́зрастом бы́вши, преподо́бная ма́ти А́нно, те́сным и приско́рбным путе́м ше́ствовала еси́, вся́кия сла́дости, я́ко го́рести, отвраща́ющися, ны́не же дости́гла еси́ неизрече́нныя ра́дости. Те́м тя́ пое́м и велича́ем.

Богоро́дичен: Ааро́нов же́зл прозябе́й, Влады́чице, пре́жде непло́ден бы́в, по́слежде цве́т и пло́д испусти́; та́кожде и Ты́, Пресвята́я Де́во, безму́жно родила́ еси́ Христа́ Бо́га на́шего. Те́м Тя́ пое́м и велича́ем.

Свети́лен.

Стра́хом Бо́жиим огражде́на была́ еси́, преподо́бная, и, ника́коже убоя́вшися де́монских си́л, отшла́ еси́ ко Трисия́нному Вели́кому Све́ту и ны́не пребыва́еши в неизрече́нней све́тлости со все́ми святы́ми. Те́м тя́ мо́лим: моли́ся о на́с, творя́щих святу́ю па́мять твою́.

Сла́ва, и ны́не, богоро́дичен: Све́та Преве́чнаго родила́ еси́ на́м, Христа́ Бо́га на́шего, Пречи́стая Де́во, изба́вльшаго ве́сь ми́р от ле́сти диа́вола. Те́мже мо́лим Тя́: не преста́й моля́щи, да пода́ст на́м ми́лость Свою́ в де́нь су́дный.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Во́ды дре́вле ма́нїемъ бж҃е́ственнымъ во є҆ди́но со́нмище совокꙋпи́вый, и҆ раздѣли́вый мо́ре і҆и҃льтєскимъ лю́демъ, се́й бг҃ъ на́шъ препросла́вленъ є҆́сть: томꙋ̀ є҆ди́номꙋ пои́мъ, ꙗ҆́кѡ просла́висѧ.

Да́ждь мѝ, гдⷭ҇и, разꙋмѣ́нїе, да досто́йнѡ воспою̀ и҆ просла́влю бл҃гоꙋго́ждшꙋю тѝ прпⷣбнꙋю ма́терь, пре́жде бы́вшꙋю вели́кꙋю кнѧги́ню а҆́ннꙋ, и҆ возопїю̀ тебѣ̀, хрⷭ҇тꙋ̀ моемꙋ̀, ꙗ҆́кѡ препросла́вленъ є҆сѝ.

Ѡ҆ тебѣ̀, бл҃же́ннаѧ ма́ти а҆́нно, хощꙋ̀ ны́нѣ ѧ҆зы́къ подви́гнꙋти и҆ сло́во прострѣ́ти: споспѣ́шествꙋй мѝ, недосто́йномꙋ, моли́твами твои́ми, да досто́йнѡ восхвалю́ тѧ и҆ воспою̀ гдⷭ҇еви моемꙋ̀, ꙗ҆́кѡ просла́висѧ.

Со млады́хъ ногте́й твои́хъ стра́хъ бж҃їй и҆мѣ́ла є҆сѝ въ се́рдцѣ твое́мъ, бл҃же́ннаѧ, є҆го́же до конца̀ содержа́ла є҆сѝ, ᲂу҆крѣплѧ́ема бж҃е́ственною бл҃года́тїю, тѣ́мъ и҆ дꙋ́шꙋ твою̀ сп҃сла̀ є҆сѝ, вы́нꙋ пою́щи хрⷭ҇тꙋ̀, ꙗ҆́кѡ просла́висѧ.

Бг҃оро́диченъ: Тобо́ю, пречⷭ҇таѧ влⷣчце, ѿ всѣ́хъ родѡ́въ пред̾избра́ннаѧ дв҃о, ве́сь мі́ръ ѡ҆бнови́сѧ, и҆ ве́сь ро́дъ чл҃вѣ́ческїй ѿ ле́сти дїа́вольскїѧ свободи́сѧ, и҆ вопїе́тъ ко хрⷭ҇тꙋ̀, ꙗ҆́кѡ просла́висѧ.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Непло́днаѧ дꙋшѐ и҆ безча́днаѧ, стѧжѝ пло́дъ бл҃госла́вный, веселѧ́щисѧ, возопі́й: ᲂу҆тверди́хсѧ тобо́ю, бж҃е, нѣ́сть ст҃ъ, нѣ́сть пра́веденъ, па́че тебѐ, гдⷭ҇и.

Ѻ҆́ко дꙋше́вное чи́сто и҆ здра́во и҆мѣ́ла є҆сѝ ѿ ю҆́ности твоеѧ̀, бл҃же́ннаѧ, и҆́мже всегда̀ зрѣ́ла є҆сѝ къ го́рнемꙋ селе́нїю, є҆гѡ́же и҆ дости́гла є҆сѝ, и҆ ны́нѣ хрⷭ҇тꙋ̀ воспѣва́еши: нѣ́сть ст҃ъ и҆ нѣ́сть пра́веденъ, па́че тебѐ, гдⷭ҇и.

И҆зъ бл҃гочести́вагѡ ко́рене произрасла̀ є҆сѝ, бл҃же́ннаѧ, и҆ во всѧ̑ дни̑ житїѧ̀ твоегѡ̀ съ сꙋпрꙋ́гомъ твои́мъ чи́стѡ и҆ непоро́чнѡ пребыва́ющи, вопїѧ́ла є҆сѝ ко хрⷭ҇тꙋ̀: нѣ́сть ст҃ъ и҆ нѣ́сть пра́веденъ, па́че тебѐ, гдⷭ҇и.

Ничто́же пред̾ бг҃омъ вѧ́щше є҆́сть добро́ты дꙋше́вныѧ. ты́ же, прпⷣбнаѧ мт҃и, соблюла̀ є҆сѝ ю҆̀ непреткнове́ннѡ, вопїю́щи ко хрⷭ҇тꙋ̀: нѣ́сть ст҃ъ и҆ нѣ́сть пра́веденъ, па́че тебѐ, гдⷭ҇и.

Бг҃оро́диченъ: Ѻ҆трокови́це чⷭ҇таѧ, мт҃и гдⷭ҇а на́шегѡ, помози́ ми, недосто́йномꙋ рабꙋ̀ твоемꙋ̀, воспѣ́ти ᲂу҆го́дницꙋ сн҃а твоегѡ̀ и҆ бг҃а моегѡ̀, прпⷣбнꙋю мт҃рь а҆́ннꙋ, и҆ рещѝ ко хрⷭ҇тꙋ̀: нѣ́сть ст҃ъ и҆ нѣ́сть пра́веденъ, па́че тебѐ, гдⷭ҇и.

Конда́къ и҆́нъ, гла́съ и҃:

Скоропослꙋ́шнꙋю помо́щницꙋ всѝ, сꙋ́щїи въ бѣда́хъ, бл҃гоче́стнѡ воспое́мъ, а҆́ннꙋ ст҃ꙋ́ю, дне́сь любо́вїю соше́дшесѧ во ѡ҆брѣ́тенїе чⷭ҇тны́хъ моще́й є҆ѧ̀. воспое́мъ пѣ́снь є҆ди́номꙋ въ трⷪ҇цѣ бг҃ꙋ, ра́дꙋющесѧ, сподо́бльшемꙋ на́съ ви́дѣти пречⷭ҇тое сокро́вище чⷭ҇тны́хъ моще́й є҆ѧ̀: ѿ мнѡ́гъ бо лѣ́тъ сокровє́ны бы́ша, напослѣ́докъ же на́мъ ꙗ҆влє́ны и҆ и҆сточа́ютъ мнѡ́га и҆ разли̑чна и҆сцѣлє́нїѧ. ꙗ҆́кѡ да моли́твами є҆ѧ̀ къ бг҃ꙋ ѿ всѧ́кихъ находѧ́щихъ ѕѡ́лъ и҆зба́вимсѧ, ра́достною дꙋше́ю и҆ весе́лїемъ се́рдца бл҃года̑рнаѧ воспое́мъ, глаго́люще: ра́дꙋйсѧ, ᲂу҆твержде́нїе гра́дꙋ на́шемꙋ.

Сѣда́ленъ, гла́съ г҃:

Воспита́на была̀ є҆сѝ, бл҃же́ннаѧ, ѿ ро́ждшихъ тѧ̀ въ за́повѣдехъ гдⷭ҇нихъ, ꙗ҆́кѡ лоза̀ въ красноцвѣтꙋ́щихъ вїногра́дѣхъ, тѣ́мъ тѧ̀ ᲂу҆бл҃жа́емъ и҆ ст҃ꙋ́ю па́мѧть твою̀ вѣ́рнѡ почита́емъ. молѝ хрⷭ҇та̀ бг҃а, да сп҃се́тъ дꙋ́шы на́шѧ.

Сла́ва, и҆ ны́нѣ, бг҃оро́диченъ: Свѣ́та превѣ́чнаго, ѿ ѻ҆ц҃а̀ пре́жде вѣ̑къ рожде́нное сло́во бж҃їе, родила̀ є҆сѝ на́мъ, прест҃а́ѧ влⷣчце, хрⷭ҇та̀ бг҃а на́шего, и҆́мже вселе́ннаѧ ѿ тлѝ сме́ртныѧ свободи́сѧ, тѣ́мъ тѧ̀ непреста́ннѡ съ ни́мъ пое́мъ и҆ велича́емъ.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Покры́ла є҆́сть нб҃са̀ добродѣ́тель твоѧ̀, хрⷭ҇тѐ: и҆з̾ кївѡ́та бо проше́дъ ст҃ы́ни, твоеѧ̀ нетлѣ́нныѧ мт҃ре, въ хра́мѣ сла́вы твоеѧ̀ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ, ꙗ҆́кѡ младе́нецъ рꙋконоси́мь, и҆ и҆спо́лнишасѧ всѧ̀ твоегѡ̀ хвале́нїѧ.

Преꙋкраше́на была̀ є҆сѝ, прпⷣбнаѧ мт҃и, добродѣ́тельми твои́ми, ꙗ҆́кѡ цвѣ́ты бл҃гоꙋха́нными и҆ ꙗ҆́кѡ ка́менїемъ драгоцѣ́ннымъ. тѣ́мъ и҆ ᲂу҆годи́ла є҆сѝ нетлѣ́нномꙋ цр҃ю̀ и҆ влⷣцѣ всѣ́хъ, є҆мꙋ́же и҆ воспѣ́ла є҆сѝ: гдⷭ҇и, и҆спо́лнишасѧ всѧ̑ твоегѡ̀ хвале́нїѧ.

Ѽ, тве́рдое ѡ҆снова́нїе вѣ́ры, ѽ, любы̀ къ бг҃ꙋ крѣ́пкаѧ! въ же́нстѣмъ бо є҆стествѣ̀ мꙋ́жески побѣди́ла є҆сѝ неви́димаго врага̀ сꙋпоста́та и҆ та́кѡ ᲂу҆годи́ла є҆сѝ хрⷭ҇тꙋ̀, вопїю́щи: гдⷭ҇и, и҆спо́лнишасѧ всѧ̑ твоегѡ̀ хвале́нїѧ.

Хрⷭ҇то́въ хра́мъ была̀ є҆сѝ, прпⷣбнаѧ мт҃и, твое́ю чⷭ҇тото́ю и҆ цѣломꙋ́дрїемъ и҆ про́чими добродѣ́тельми, тѣ́мже вмѣсти́ла є҆сѝ въ себѐ ст҃а́го дх҃а, къ немꙋ́же и҆ возопи́ла є҆сѝ: гдⷭ҇и, и҆спо́лнишасѧ всѧ̑ твоегѡ̀ хвале́нїѧ.

Бг҃оро́диченъ: Вои́стиннꙋ всѣ́хъ тва́рей вы́шши ꙗ҆ви́ласѧ є҆сѝ, влⷣчце, и҆ кто̀ дово́ленъ по достоѧ́нїю и҆зрещѝ вели́чїе твоѐ; простра́ннее бо небе́съ ꙗ҆ви́сѧ чре́во твоѐ, въ не́мже носи́ла є҆сѝ всѣ́ми невмѣсти́маго бг҃а, къ немꙋ́же и҆ мы̀ вопїе́мъ: гдⷭ҇и, и҆спо́лнишасѧ всѧ̑ твоегѡ̀ хвале́нїѧ.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Ꙗ҆́кѡ ви́дѣ и҆са́їа ѡ҆бра́знѡ на прⷭ҇то́лѣ превознесе́на бг҃а, ѿ а҆́гг҃лъ сла́вы дѡрѷноси́ма, ѽ, ѡ҆каѧ́нный, вопїѧ́ше, а҆́зъ: прови́дѣхъ бо воплоща́ема бг҃а, свѣ́та невече́рнѧ и҆ ми́ромъ влады́чествꙋюща.

А҆́ще и҆ во бл҃годе́нствїи пребыва́ла є҆сѝ, бл҃же́ннаѧ мт҃и, и҆ всѧ́ко и҆з̾ѻби́лїе бли́зъ себѐ и҆мѣ́ла є҆сѝ, ника́коже вда́ласѧ є҆сѝ на поко́й и҆ весе́лїе пи́щное, но, ѕѣ́льнымъ трꙋдо́мъ и҆ воздержа́нїемъ тѣ́ло твоѐ ᲂу҆дрꙋча́ющи, воспѣва́ла є҆сѝ жениха̀ твоего̀, хрⷭ҇та̀, свѣ́та невече́рнѧ и҆ ми́ромъ влады́чествꙋюща.

Любо́вїю хрⷭ҇то́вою ᲂу҆ѧзви́вшисѧ, бл҃же́ннаѧ мт҃и, вели́каѧ кнѧги́не и҆ноки́не а҆́нно, ꙗ҆́кѡ добропло́днаѧ лоза̀ въ вїногра́дѣ, процвѣла̀ є҆сѝ во гра́дѣ ка́шинѣ бл҃ги́ми твои́ми дѣѧ̑нїи и҆ побѣди́ла є҆сѝ бѣсѡ́вскїѧ полкѝ, воспѣва́ющи хрⷭ҇та̀, свѣ́та невече́рнѧ и҆ ми́ромъ влады́чествꙋюща.

И҆́стиннымъ свѣ́томъ хрⷭ҇то́вымъ ѡ҆сїѧ́на была̀ є҆сѝ, мт҃и ст҃а́ѧ, вели́каѧ кнѧги́не и҆ноки́не а҆́нно, насыща́ющисѧ ве́лїѧ бл҃года́ти и҆ воспѣва́ющи є҆го̀, свѣ́та невече́рнѧ и҆ ми́ромъ влады́чествꙋюща.

Бг҃оро́диченъ: Ты̀ ᲂу҆̀бо, чⷭ҇таѧ мт҃и гдⷭ҇нѧ, чⷭ҇тото́ю и҆ дв҃ствомъ всѣ́хъ превзошла̀ є҆сѝ, тѣ́мже и҆збра́на была̀ є҆сѝ въ бж҃їе вмѣсти́лище и҆ родила̀ є҆сѝ на́мъ хрⷭ҇та̀ бг҃а на́шего, свѣ́та невече́рнѧ и҆ ми́ромъ влады́чествꙋюща.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Бе́здна послѣ́днѧѧ грѣхѡ́въ ѡ҆бы́де мѧ̀, и҆ и҆счеза́етъ дꙋ́хъ мо́й: но простры́й, влⷣко, высо́кꙋю твою̀ мы́шцꙋ, ꙗ҆́кѡ петра̀, мѧ̀ ᲂу҆пра́вителю, сп҃сѝ.

И҆зъ бл҃гочести́вагѡ ко́рене произрасла̀ є҆сѝ, прпⷣбнаѧ мт҃и, вели́каѧ кнѧги́не и҆ноки́не а҆́нно, бл҃гоче́стїемъ же и҆ вѣ́рою, а҆́ки цвѣ́тъ, процвѣла̀ є҆сѝ во твое́мъ ѻ҆те́чествѣ, во гра́дѣ ка́шинѣ, и҆ прешла̀ є҆сѝ къ го́рнемꙋ жи́тельствꙋ, вопїю́щи ко хрⷭ҇тꙋ̀: ꙗ҆́кѡ петра́ мѧ, ᲂу҆пра́вителю, сп҃сѝ.

Вои́стиннꙋ досто́йна є҆сѝ похвалы̀ ве́лїѧ, прпⷣбнаѧ мт҃и, вели́каѧ кнѧги́не а҆́нно, ꙗ҆́кѡ въ же́нстѣмъ є҆стествѣ̀ мꙋ́жескꙋю крѣ́пость и҆мѣ́ла є҆сѝ, и҆ побѣди́ла є҆сѝ сꙋпоста́та дїа́вола, и҆ воспѣва́ла є҆сѝ ко влⷣцѣ хрⷭ҇тꙋ̀: ꙗ҆́кѡ петра́ мѧ, ᲂу҆пра́вителю, сп҃сѝ.

Є҆́й, вои́стиннꙋ свѣ́телъ и҆ тве́рдъ ᲂу҆́мъ и҆мѣ́ла є҆сѝ, прпⷣбнаѧ, всѧ̑ бо кра̑снаѧ мі́ра сегѡ̀, ꙗ҆́кѡ ᲂу҆ме́ты, вмѣни́ла є҆сѝ, бл҃же́ннаѧ, и҆ ничто́же возмо́же поколеба́ти непоро́чнꙋю твою̀ дꙋ́шꙋ, внегда̀ воспѣва́ти тѝ хрⷭ҇тꙋ̀: ꙗ҆́кѡ петра́ мѧ, ᲂу҆пра́вителю, сп҃сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Ле́стнымъ ᲂу҆́бѡ ѕмїи́нымъ престꙋпле́нїемъ низпадо́хомъ, но съ сн҃омъ твои́мъ, і҆и҃сомъ хрⷭ҇то́мъ, бг҃омъ на́шимъ, совоста́хомъ, мт҃и гдⷭ҇нѧ, є҆го́же родила̀ є҆сѝ на́мъ, свѣ́тъ, и҆ живо́тъ, и҆ воскресе́нїе.

Конда́къ, гла́съ д҃.

Ꙗ҆́кѡ пресвѣ́тлаѧ ѕвѣзда̀, ꙗ҆ви́ласѧ є҆сѝ въ рѡссі́йстѣй землѝ, во гра́дѣ ка́шинѣ, прпⷣбнаѧ мт҃и а҆́нно, во всѣ́хъ бл҃гочести́выхъ и҆ вѣ́рныхъ жена́хъ, а҆́ки крі́нъ, процвѣла̀ є҆сѝ чⷭ҇тымъ и҆ непоро́чнымъ твои́мъ житїе́мъ, во и҆ноки́нѧхъ же соверше́нными твои́ми трꙋды̀ и҆ пѡ́двиги, и҆ возшла̀ є҆сѝ къ вы́шнемꙋ гра́дꙋ, ра́дꙋющисѧ и҆ веселѧ́щисѧ, ꙗ҆́кѡ до́брѣ соверши́вши твоѐ тече́нїе, и҆ ны́нѣ честны̑ѧ твоѧ̑ мо́щи, а҆́ки би́серїе драго́е, ꙗ҆ви́шасѧ, на и҆сцѣле́нїе всѣ̑мъ, приходѧ́щымъ съ вѣ́рою. тѣ́мъ и҆ вопїе́мъ тѝ: ра́дꙋйсѧ, всекра́снаѧ дꙋше́ю, и҆ молѝ хрⷭ҇та̀ бг҃а ѡ҆ сп҃се́нїи дꙋ́шъ на́шихъ.

І҆́косъ.

Прїиди́те, всѝ бл҃говѣ́рнїи лю́дїе, воспои́мъ и҆ просла́вимъ прпⷣбнꙋю вели́кꙋю кнѧги́ню и҆ноки́ню а҆́ннꙋ и҆ та́кѡ къ не́й возопїи́мъ: ра́дꙋйсѧ, мт҃и ст҃а́ѧ, великоимени́таѧ кнѧги́не и҆ноки́не а҆́нно, ꙗ҆́кѡ ѿ ю҆́ности твоеѧ̀ возлюби́ла є҆сѝ хрⷭ҇та̀ и҆ по за́повѣдемъ є҆гѡ̀ ше́ствовала є҆сѝ: ра́дꙋйсѧ, ꙗ҆́кѡ ѕѣ́льнымъ твои́мъ воздержа́нїемъ тѣ́ло твоѐ ᲂу҆дрꙋчи́ла є҆сѝ. ра́дꙋйсѧ, ꙗ҆́кѡ сподо́биласѧ є҆сѝ ѿ бг҃а да́ра чꙋдотворе́нїй: ра́дꙋйсѧ, ꙗ҆́кѡ ѡ҆зарѝ бг҃ъ се́рдце твоѐ, во є҆́же восхотѣ́ти ѡ҆блещи́сѧ во и҆́ноческое ѡ҆дѣѧ́нїе и҆ послѣ́довати хрⷭ҇тꙋ̀. ра́дꙋйсѧ, ни́щымъ пита́тельнице и҆ си̑рымъ застꙋ́пнице: ра́дꙋйсѧ, всѣ̑мъ рѡссі̑йскимъ жена́мъ похвало̀ и҆ ᲂу҆твержде́нїе. ра́дꙋйсѧ, все́й рѡссі́йстѣй странѣ̀ тве́рдое ᲂу҆добре́нїе: ра́дꙋйсѧ, ꙗ҆́кѡ вмѣ́сто земна́гѡ ца́рства нбⷭ҇ное ѡ҆брѣла̀ є҆сѝ. ра́дꙋйсѧ, ꙗ҆́кѡ по сме́рти твое́й тѣ́ло твоѐ въ нѣ́дрѣхъ землѝ не подве́ржесѧ тлѣ́нїю: ра́дꙋйсѧ, ꙗ҆́кѡ предстои́ши съ ли́ки ст҃ы́хъ и҆ прпⷣбныхъ же́нъ невече́рнемꙋ свѣ́тꙋ и҆ мо́лишисѧ ѡ҆ сп҃се́нїи дꙋ́шъ на́шихъ.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Ꙗ҆́коже дре́вле бл҃гочести̑выѧ трѝ ѻ҆́троки ѡ҆роси́лъ є҆сѝ въ пла́мени халде́йстѣмъ, свѣ́тлымъ бжⷭ҇тва̀ ѻ҆гне́мъ и҆ на́съ ѡ҆зарѝ, бл҃гослове́нъ є҆сѝ, взыва́ющыѧ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

И҆́стинно ве́лїе чꙋ́до ꙗ҆ви́сѧ во гра́дѣ ка́шинѣ, ꙗ҆́кѡ чⷭ҇тны̑ѧ твоѧ̑ мо́щи мно́га лѣ́та земле́ю покровє́ны бы́ша, ны́нѣ же бж҃їею бл҃года́тїю ꙗ҆ви́шасѧ верхꙋ̀ землѝ на и҆сцѣле́нїе всѣ̑мъ, приходѧ́щымъ съ вѣ́рою и҆ вопїю́щымъ: бл҃гослове́нъ бг҃ъ ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Ка́кѡ возмо́жемъ не диви́тисѧ тебѣ̀, бл҃же́ннаѧ мт҃и; пребыла́ бо є҆сѝ, а҆́ки свѣща̀ свѣтѧ́щи, посредѣ̀ рѡссі́йскихъ же́нъ чꙋ́днымъ твои́мъ житїе́мъ, вы́нꙋ воспѣва́ющи: бл҃гослове́нъ бг҃ъ ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Оу҆твержде́на была̀ є҆сѝ, мт҃и прпⷣбнаѧ, а҆́ки а҆дама́нтъ крѣ́пкїй, добродѣ́тельми твои́ми и҆, ꙗ҆́кѡ невѣ́ста, ᲂу҆кра́шена была̀ є҆сѝ мѡни́сты златы́ми, дѣ́лы твои́ми бл҃ги́ми, воспѣва́ющи хрⷭ҇тꙋ̀: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, гдⷭ҇и бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Бг҃оро́диченъ: Ю҆́ницꙋ тѧ̀ нескве́рнꙋю, дв҃ꙋ и҆ бг҃оро́дицꙋ, и҆здале́ча прⷪ҇ро́цы и҆мены̀ разли́чными нареко́ша: и҆́нъ бо тѧ̀ го́рꙋ мы́сленнꙋ наречѐ, дрꙋгі́й же роди́тельницꙋ бж҃їю, ѻ҆́въ же рꙋно̀, ѻ҆́въ же сщ҃е́ннꙋю две́рь. тѣ́мже и҆ мы̀ всѝ досто́йнѡ тѧ̀ пое́мъ и҆ славосло́вимъ во вѣ́ки.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Слꙋжи́ти живо́мꙋ бг҃ꙋ въ вавѷлѡ́нѣ ѻ҆́троцы претерпѣ́вше, ѡ҆ мꙋсїкі́йскихъ ѻ҆рга́нѣхъ неради́ша и҆, посредѣ̀ пла́мене стоѧ́ще, бг҃олѣ́пнꙋю пѣ́снь воспѣва́хꙋ, глаго́люще: бл҃гослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Ка́кѡ и҆зглаго́лю вели́чїе бж҃їе на тебѣ̀, прпⷣбнаѧ мт҃и а҆́нно, ꙗ҆́вльшеесѧ; ꙗ҆́кѡ по толи́цѣхъ лѣ́тѣхъ ѡ҆брѣто́шасѧ мо́щи твоѧ̑ нетлѣ̑нны, на ᲂу҆дивле́нїе всѣ̑мъ человѣ́кѡмъ, пою́щымъ: бл҃гослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Ничто́же є҆́сть дража́йше пред̾ бг҃омъ добродѣ́тельныѧ дꙋшѝ, є҆ѧ́же ве́сь мі́ръ недосто́инъ. тѣ́мже и҆ ты̀, прпⷣбнаѧ мт҃и а҆́нно, па́че всегѡ̀ прилѣжа́ла є҆сѝ ѡ҆ сицевѣ́й безсме́ртнѣй ве́щи, пою́щи: бл҃гослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Ꙗ҆́кѡ свѣщꙋ̀ свѣ́тлꙋ, ᲂу҆гото́вала є҆сѝ кро́ткꙋю дꙋ́шꙋ твою̀, прпⷣбнаѧ мт҃и а҆́нно, тѣ́мже по сме́рти твое́й мно́га и҆сцѣлє́нїѧ недꙋ̑жнымъ и҆злїѧ́шасѧ ѿ чⷭ҇тны́хъ моще́й твои́хъ. сегѡ̀ ра́ди мы̀ вопїе́мъ: бл҃гослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Бг҃оро́диченъ: Гдⷭ҇а моего̀ и҆ бг҃а ро́ждшаѧ, мт҃и безневѣ́стнаѧ, дерзнове́нїе и҆мꙋ́щи къ немꙋ̀, застꙋпѝ и҆ сохрани́ мѧ твои́мъ хода́тайствомъ, ꙗ҆́кѡ да воспою̀: бл҃гослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Сла́дкою пречⷭ҇тагѡ твоегѡ̀ ржⷭ҇тва̀ стрѣло́ю ᲂу҆ѧзвле́ни, чⷭ҇таѧ, твое́й достожела́ннѣй добро́тѣ дивѧ́щесѧ, пѣ́сньми а҆́гг҃льскими досто́йнѡ тѧ̀ ꙗ҆́кѡ мт҃рь бж҃їю велича́емъ.

И҆́миже вѣ́сть сꙋдьба́ми прославлѧ́етъ гдⷭ҇ь ст҃ы̑ѧ своѧ̑, и҆́хже и҆мена̀ напи̑сана сꙋ́ть на нб҃сѝ въ кни́гахъ живо́тныхъ, то́йже и҆ тѧ̀ просла́ви свои́мъ милосе́рдїемъ, прпⷣбнаѧ мт҃и а҆́нно. тѣ́мъ тѧ̀ пое́мъ и҆ велича́емъ.

Ны́нѣ съ ли́ки а҆́гг҃льскими на нб҃сѣ́хъ предстои́ши влⷣцѣ всѣ́хъ, прпⷣбнаѧ мт҃и а҆́нно, молѧ́щи ѡ҆ гра́дѣ твое́мъ и҆ ѡ҆ чтꙋ́щихъ вѣ́рою ст҃ꙋ́ю па́мѧть твою̀, недꙋ́гꙋющымъ же подаю́щи и҆сцѣле́нїе ѿ чⷭ҇тны́хъ моще́й твои́хъ. тѣ́мъ тѧ̀ пое́мъ и҆ велича́емъ.

Ю҆́на є҆щѐ во́зрастомъ бы́вши, прпⷣбнаѧ мт҃и а҆́нно, тѣ́снымъ и҆ приско́рбнымъ пꙋте́мъ ше́ствовала є҆сѝ, всѧ́кїѧ сла́дости, ꙗ҆́кѡ го́рести ѿвраща́ющисѧ, ны́нѣ же дости́гла є҆сѝ неизрече́нныѧ ра́дости. тѣ́мъ тѧ̀ пое́мъ и҆ велича́емъ.

Бг҃оро́диченъ: А҆арѡ́новъ же́злъ прозѧбе́й, влⷣчце, пре́жде непло́денъ бы́въ, по́слѣжде цвѣ́тъ и҆ пло́дъ и҆спꙋстѝ: та́кожде и҆ ты̀, прест҃а́ѧ дв҃о, безмꙋ́жнѡ родила̀ є҆сѝ хрⷭ҇та̀ бг҃а на́шего. тѣ́мъ тѧ̀ пое́мъ и҆ велича́емъ.

Свѣти́ленъ.

Стра́хомъ бж҃їимъ ѡ҆гражде́на была̀ є҆сѝ, прпⷣбнаѧ, и҆, ника́коже ᲂу҆боѧ́вшисѧ де́монскихъ си́лъ, ѿшла̀ є҆сѝ ко трисїѧ́нномꙋ вели́комꙋ свѣ́тꙋ и҆ ны́нѣ пребыва́еши въ неизрече́ннѣй свѣ́тлости со всѣ́ми ст҃ы́ми. тѣ́мъ тѧ̀ мо́лимъ: моли́сѧ ѡ҆ на́съ, творѧ́щихъ ст҃ꙋ́ю па́мѧть твою̀.

Сла́ва, и҆ ны́нѣ, бг҃оро́диченъ: Свѣ́та превѣ́чнаго родила̀ є҆сѝ на́мъ, хрⷭ҇та̀ бг҃а на́шего, пречⷭ҇таѧ дв҃о, и҆зба́вльшаго ве́сь мі́ръ ѿ ле́сти дїа́вола. тѣ́мже мо́лимъ тѧ̀: не преста́й молѧ́щи, да пода́стъ на́мъ ми́лость свою̀ въ де́нь сꙋ́дный.

Святая благоверная великая княгиня Анна – дочь Ростовского князя Димитрия Борисовича, правнучка святого благоверного князя Василия (Василько) Ростовского, принявшего мученическую смерть за отказ изменить святой православной вере. Побратимом деда благоверной Анны был святой Петр, царевич Ордынский, крещеный татарин, канонизированный Русской Православной Церковью. В 1294 году благоверная княжна Анна вступила в брак с князем Михаилом Тверским.

Много скорбей выпало на долю святой Анны. В 1294 году скончался ее отец. В 1296 году сгорел дотла великокняжеский терем со всем имуществом. Вскоре после этого сильно заболел молодой князь. Во младенчестве умер первенец великокняжеской четы – дочь Феодора. В 1317 году началась трагическая борьба с князем Юрием Московским. В 1318 году благоверная княгиня прощается навечно со своим супругом, уезжающим в Орду, где он был зверски замучен. В 1325 году старший сын ее, Димитрий Грозные Очи, встретив в Орде князя Юрия Московского – виновника смерти отца, убил его, за что был казнен ханом. Год спустя жители Твери перебили всех татар во главе с двоюродным братом хана Узбека. После этого стихийного восстания вся тверская земля была опустошена огнем и мечом, жители истреблены или угнаны в плен. Такого погрома Тверское княжество не испытывало никогда. В 1339 году в Орде погибают ее второй сын Александр и внук Феодор: им отрубили головы и тела их разняли по суставам.

Благоверная великая княгиня была приуготовлена к монашеству всей своей предыдущей жизнью. По кончине мужа испытания следовали одно за другим и, казалось, их невозможно пережить, не предавшись отчаянию, однако Анна вынесла все. «В женском естестве мужескую крепость имела еси...» – так ублажает Церковь святую Анну Кашинскую за ее душевную стойкость. Вскоре после мученической кончины сына и внука Анна приняла монашество сначала в Твери, а затем по просьбе младшего сына Василия перебралась в специально выстроенный для нее монастырь. Здесь она и преставилась 15 октября (2 октября ст. ст.) 1368 года в схиме, тело ее было погребено в Успенском монастырском храме.

Имя благоверной княгини Анны с течением времени было забыто. В «Чуде о пономаре именем Герасиме» сообщается, что в 1611 году в кашинском Успенском храме было найдено погребение Анны Кашинской. Успенская церковь в то время сильно обветшала, церковный помост обвалился и разрушился; гроб Анны Кашинской, бывший под полом, оказался на поверхности. Однако жители города, не зная, чье это захоронение, относились к нему без должного благоговения: клали на гроб шапки и даже садились на него. В церкви пономарем служил некий Герасим, который был тяжело болен. Однажды ночью ему явилась Анна Кашинская, исцелила его и сказала: «И почто гроб мой ни во что же вменяете и мене презираете? И доколе тако быти ми от вас попираеме ногами?» Анна Кашинская повелела Герасиму рассказать о своем явлении настоятелю храма и зажечь свечу перед ее гробом у Нерукотворного Образа Спасителя. После этого у погребения Анны Кашинской стали происходить многочисленные чудеса и исцеления (до прославления святой было записано 41 чудо).

Одно из чудес случилось с расслабленной Софией Гавреневой, постриженной в монашество с именем Феодосия в кашинском Сретенском монастыре. По ее просьбе в Успенском храме у гроба Анны Кашинской был отслужен молебен празднику Успения Пресвятой Богородицы и лития, после чего инокиня исцелилась. В Кашин привозили больных из Твери, Углича, Переславля-Залесского, Новгорода и других мест.

В 1645 году здесь побывал родственник царя Михаила Феодоровича боярин В. И. Стрешнев. Узнав о почитании Анны Кашинской, он подал челобитную царю о прославлении святой, но в 1647 году царь умер, не успев отдать распоряжений.

Со временем слух о чудесах от мощей благоверной княгини Анны дошел до благочестивого царя Алексея Михайловича и патриарха Никона. 25 июня (12 июня ст. ст.) 1650 года состоялось перенесение мощей благоверной Анны Кашинской из деревянной Успенской церкви в соборную Воскресенскую. На Соборе в Москве было постановлено открыть ее мощи для всеобщего почитания и причислить княгиню Анну к лику святых.

Однако вскоре святая благоверная Анна Кашинская неожиданно становится символом раскольников, и патриарх Иоаким в 1677 году упраздняет канонизацию святой, запрещает поклонение святым мощам Анны Кашинской.

Хотя церковная развенчанность благоверной княгини Анны длилась 230 лет, благодарная народная память хранила крепкую веру в предстательство пред Господом своей небесной покровительницы. Перед вступлением в брак, на службу, перед постригом, перед началом учебных занятии, принимая какое-нибудь серьезное решение, не говоря уже о всяких бедах, болезнях и скорбях, верующие шли молиться ко гробу благоверной Анны.

В 1899–1901 годах началась негласная подготовка к восстановлению церковного почитания, в частности, возобновилась запись исцелений и иных чудес. В 1908 году на повторную канонизацию было дано согласие Николая II, а в следующем году Синод объявил днем памяти Анны 25 июня (12 июня ст. ст.) – годовщину перенесения мощей в 1650 году.

25 июня 1909 года в Кашине были совершены многолюдные торжества по случаю восстановления почитания святой, на которых присутствовала великая княгиня Елизавета Федоровна. Уже в 1909 году в городе Грозном в области Терского казачества возникла женская община в честь святой благоверной княгини Анны Кашинской. В том же году в честь Анны Кашинской была освящена церковь в Петербурге, ставшая подворьем Кашинского Сретенского монастыря (с 1992 года подворье Введено-Оятского монастыря), а в 1914 году – церковь Серафима Саровского и Анны Кашинской на новом кладбище Донского монастыря в Москве.

В тревожные годы войны и революции образ благоверной княгини Анны стал русским людям даже ближе и понятнее. Вспоминалось, что благоверная Анна тоже провожав мужа и сыновей в ту опасную неизвестность, откуда часто не возвращаются, хоронила и оплакивала их, тоже принуждена была бежать и скрываться, в то время как враги громили и жгли ее землю.