Канон святой мученице Гликерии Новгородской, деве

Припев: Свята́я му́ченице Глике́рие, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 26 мая (13 мая ст. ст.)

Глас 8.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Во́ду проше́д, я́ко су́шу, и еги́петскаго зла́ избежа́в, изра́ильтянин вопия́ше: Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.

Го́рести мя́ изба́ви страсте́й твои́ми, Глике́рие, к Бо́гу моли́твами, я́ко да твою́ па́мять воспою́ и до́блия сла́влю по́двиги твоя́.

Уязви́вшися любо́вию Христо́вою, кре́стным всеору́жием победи́ла еси́ врага́ и побе́ды прия́ла еси́ вене́ц, о Глике́рие, де́во прехва́льная!

Ка́мению приноша́ющии че́сть тя́ ка́мением побива́ют, взира́ющую от души́ к живо́му Ка́меню — Влады́це, тебе́ дарова́вшему побе́ду, богоневе́сто.

Богоро́дичен: Вои́стинну ро́ждши естество́м Бо́га, и́стинно слы́шишися Богоро́дица, вои́стинну именова́ние по коему́ждо Боже́ственным рождество́м, Чи́стая, нося́щи.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Небе́снаго кру́га Верхотво́рче, Го́споди, и Це́ркве Зижди́телю, Ты́ мене́ утверди́ в любви́ Твое́й, жела́ний кра́ю, ве́рных утвержде́ние, еди́не Человеколю́бче.

Не щи́т, ни копие́, но кре́стную побе́ду ве́рою несумне́нною прие́мши, усе́рдно возшла́ еси́ к боре́нием и до́блим подвиго́м к мироде́ржца ко́знем.

Тя́, Женише́, жела́ющи, не ужаса́юся сме́рти, Твои́ми добро́тами наслажда́ема, го́ресть отлага́ю, ра́дующися, му́ку и лю́тая томле́ния, — Глике́рия, стра́ждущи, и́стинно взыва́ше.

За власы́ пове́шена и желе́зными ноготьми́ стру́жема, те́лом боле́зни терпя́ше, наслажде́ние неболе́зненное и Жениха́ добро́ту прозря́щи всечестна́я ума́ чистото́ю.

Богоро́дичен: Умерщвле́на мя́ дре́вле к животу́, Пречи́стая, па́ки возвела́ еси́ еди́на, Ипоста́сную Жи́знь ро́ждшая, Е́йже прирази́вшися, разсе́деся я́ве сме́рть вражде́бная.

Конда́к, гла́с 3.

Де́ву лю́бящи Богоро́дицу Мари́ю, соблюла́ еси́ нетле́нно твое́ де́вство, любо́вию же ко Го́споду усе́рдствовавши, пострада́ла еси́ мужему́дренно да́же до сме́рти. Сего́ ра́ди и сугу́бым тя́, де́во му́ченице, венце́м венча́ет Христо́с Бо́г.

Седа́лен, гла́с 4.

Оде́ждами све́тло укра́шена свяще́нных и чу́дных по́двиг твои́х, я́коже неве́ста, де́во Христо́ва, к нетле́нному Сего́ возшла́ еси́ черто́гу и красоты́ Его́ наслажда́ешися. Но моли́ спасти́ся на́м от вся́кия ну́жды, любо́вию пою́щим тя́.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, смотре́ния Твоего́ та́инство, разуме́х дела́ Твоя́ и просла́вих Твое́ Божество́.

Блаже́нную стра́сть Твою́ му́ченица богому́драя изобража́ющи, претерпева́ет пове́шение и я́зв боле́зни, Всеси́льне.

Ка́плями крове́й твои́х о́гнь угасе́ су́етства, потопле́ни же бы́ша пото́цы многобо́жия, всеблаже́нная!

Зауше́нием лани́т твои́х ли́ца де́монов, му́ченице, зауши́ла еси́, сокруше́ние же лица́ твоего́, я́ко пра́х, пре́лести истни́.

Те́ло ураня́ющии твое́, ревнова́вшей житию́ безпло́тну, па́дше, уморе́ни бы́ша безпло́тных боже́ственными манове́нии.

Богоро́дичен: Страсте́й мои́х смуще́ние, ко́рмчию ро́ждшая Го́спода, и бу́рю утиши́ мои́х прегреше́ний, Богоневе́стная.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Вску́ю мя́ отри́нул еси́ от лица́ Твоего́, Све́те незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тма́ окая́ннаго? Но обрати́ мя́, и к све́ту за́поведей Твои́х пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Добро́тами услажда́ема, добротвори́теля Иису́са красото́ю, в благово́ние ми́ра Того́ востекла́ еси́ страда́ньми, опаля́ема жела́нием, разжига́ема любо́вию Того́, Глике́рие, све́тлостию.

От исто́чник спасе́ния поче́рпши присноживо́тно исцеле́ние, распали́лася еси́ жа́ждею муче́ния и, ускори́вши, потекла́ еси́, и, пи́вши, ста́ла еси́, упоко́ившися жела́нием любве́ кра́йния, богоневе́сто.

Небе́сною пи́щею тя́, му́ченице, в темни́це пита́ют а́нгели: пи́щи бо ми́ра и живы́х жи́зни возжела́ла еси́, е́йже предста́ вои́стинну в ря́снах, укра́шена я́звами твоего́ страда́ния.

Богоро́дичен: Ма́тернее дерзнове́ние, е́же к Сы́ну Твоему́, иму́щи, Всечи́стая, сро́днаго промышле́ния, е́же о на́с, не пре́зри, мо́лимся, я́ко Тебе́ и еди́ну христиа́не ко Влады́це очище́ние ми́лостивно предлага́ем.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Очи́сти мя́, Спа́се, мно́га бо беззако́ния моя́, и из глубины́ зо́л возведи́, молю́ся, к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя́, Бо́же спасе́ния моего́.

Я́ко со́лнце, от за́пад му́ченица возсия́вши, просвеща́ет ве́рных сердца́ благода́тию и попаля́ет полки́ мра́чных бесо́в заря́ми страда́ния.

Кре́стными заря́ми освеща́ема, неразу́мия тмы́ отбежа́ла еси́, сердца́ же ве́рою вопию́щих, Глике́рие страстоте́рпице, просвети́ла еси́.

Ко́жных ри́з тле́ния совлече́ся му́ченица сла́вная, копие́м убие́на в лице́ и главу́ суровство́м му́чащаго, Тебе́, Христе́, даю́щему кре́пость, пою́щи благода́рно.

Богоро́дичен: Но́во нося́щи Отроча́, пре́жде ве́к Бо́га, Всенепоро́чная, из Тебе́ вопло́щшася, не преста́й моля́щи спасти́ пою́щия Тя́.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: От Иуде́и доше́дше, о́троцы, в Вавило́не иногда́, ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Пучи́ну невре́дно преплыла́ еси́ страда́ния и волну́ боле́зней премину́ла еси́ небу́рно, во приста́нища дости́гла еси́ ти́хая, боже́ственными прохлажде́ньми благопреплы́вши, пою́щи: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Па́влова гоне́ния, богому́драя, изобража́ющи повеле́нием мучи́тельским, от гра́да во гра́д прихо́диши ча́сто, подвиза́ющися проти́ву нача́л тмы́, и вы́шний гра́д дости́гла еси́, пою́щи: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

В пе́щь вве́ржена бы́вши, не опали́ся, и́бо на ро́су преложи́ о́гнь ю́ноши три́ в Вавило́не Спасы́й, пресла́вная.

Богоро́дичен: Я́ко одушевле́н ковче́г, прия́ла еси́ Сло́во Безнача́льное, я́ко свя́т Хра́м, Зижди́теля вмести́ла еси́, я́ко престо́л огнезра́чен, но́сиши Влады́ку, Богома́ти, всея́ тва́ри.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Седмери́цею пе́щь халде́йский мучи́тель богочести́вым неи́стовно разжже́, си́лою же лу́чшею спасе́ны сия́ ви́дев, Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Насади́теля тва́ри ты́ многопло́ден виногра́д яви́лася еси́, Глике́рие, вои́стинну, нося́щи страда́ния гро́здия, изгнете́ны, му́ченице, точи́лы му́ченическими, и умиле́ния вино́ пролива́ющи, ве́рою Христу́ пою́щим: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

По́стланым, сла́вная, о́стрым ка́мением терпе́ла еси́ порева́ния неукло́нным умо́м, уловля́еши же блюсти́теля, и, связа́вши боже́ственными плени́цами и́дольския разре́шшася льсти́, и му́ченика приво́диши сло́вом пра́ведно пе́ти: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Я́коже Дании́л загради́ звере́й уста́ боже́ственными пе́сньми, моли́тв твои́х, всечестна́я, о́гнь угаси́ла еси́, беззако́ннующих обличи́вши, те́лом ме́ртвенным безсме́ртие стяжа́ла еси́, а́нгелом уподо́бившися, с ни́миже пое́ши: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Богоро́дичен: Глаго́лом Твои́м после́дующе, ублажа́ем, Пречи́стая, Тя́, Блаже́нную, пло́тию ро́ждшую вои́стинну Блаже́ннаго, во све́те живу́щаго незаходи́мем, и Светода́теля, и Жизнода́вца, и Влады́ку. Его́же о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Устраши́ся вся́к слу́х неизрече́нна Бо́жия снизхожде́ния, я́ко Вы́шний во́лею сни́де да́же и до пло́ти, от деви́ческаго чре́ва бы́в Челове́к. Те́мже Пречи́стую Богоро́дицу, ве́рнии, велича́ем.

У́м тво́й, зре́нием к Бо́гу услажда́емь, соблюда́ла еси́ себе́ безболе́зненно, твое́ многострада́льное те́ло, де́во, егда́ пред суди́щем уязвля́ема мучи́телей, страда́ла еси́ тве́рдо, побежда́ющи безтеле́сныя враги́ с те́лом.

Обручи́лася еси́, нетле́нная де́во, Рожде́нному от Де́вы Богоотрокови́цы и принесла́ еси́ я́ко да́р Сему́, му́ченице, страда́ние многови́дными ра́нами, непра́ведную сме́рть. Те́мже черто́га тя́ небе́снаго вои́стинну сподо́би.

Иму́щи криле́ зла́ты, сия́ющия заре́ю Ду́ха, му́ченице, возлете́ла еси́, цве́ты укра́шена, боже́ственными светлостьми́, и в са́мых небе́сных боже́ственных жили́щах вои́стинну почи́ла еси́, наслажда́ющися я́сно обоже́ния.

Лику́еши ны́не ра́достно со а́нгелы, пред лице́м Зижди́теля твоего́, уясня́ема заря́ми, отту́ду истека́ющими всегда́, но помина́й на́с, ве́рою соверша́ющих твою́ па́мять сла́вную, Глике́рие, страстоте́рпице прехва́льная.

Богоро́дичен: Селе́ние была́ еси́ Бо́жие, Невмести́маго в ложесна́ вме́щши, пре́жде Безпло́тнаго, воплоще́нна ужа́сно ро́ждши. Его́же моли́, Чи́стая, согреше́ний проще́ние все́м дарова́ти, ве́рою Тя́ всегда́ велича́ющим.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Во́дꙋ проше́дъ ꙗ҆́кѡ сꙋ́шꙋ, и҆ є҆гѵ́петскагѡ ѕла̀ и҆збѣжа́въ, і҆и҃льтѧнинъ вопїѧ́ше: и҆зба́вителю и҆ бг҃ꙋ на́шемꙋ пои́мъ.

Го́рести мѧ̀ и҆зба́ви страсте́й, твои́ми, глѷке́рїе, къ бг҃ꙋ моли́твами: ꙗ҆́кѡ да твою̀ па́мѧть воспою̀, и҆ дѡ́блїѧ сла́влю по́двиги твоѧ̑.

Оу҆ѧзви́вшисѧ любо́вїю хрⷭ҇то́вою, крⷭ҇тнымъ всеѻрꙋ́жїемъ побѣди́ла є҆сѝ врага̀, и҆ побѣ́ды прїѧ́ла є҆сѝ вѣне́цъ, ѽ глѷке́рїе, дѣ́во прехва́льнаѧ!

Ка́менїю приноша́ющїи че́сть, тѧ̀ ка́менїемъ побива́ютъ, взира́ющꙋю ѿ дꙋшѝ къ живо́мꙋ ка́меню влⷣцѣ, тебѣ̀ дарова́вшемꙋ побѣ́дꙋ, бг҃оневѣ́сто.

Бг҃оро́диченъ: Вои́стиннꙋ ро́ждши є҆стество́мъ бг҃а, и҆́стиннѡ слы́шишисѧ бцⷣа, вои́стиннꙋ и҆менова́нїе по коемꙋ́ждо, бжⷭ҇твеннымъ ржⷭ҇тво́мъ чⷭ҇таѧ, носѧ́щи.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Нбⷭ҇нагѡ крꙋ́га верхотво́рче, гдⷭ҇и, и҆ цр҃кве зижди́телю, ты̀ менѐ ᲂу҆твердѝ въ любвѝ твое́й, жела́нїй кра́ю, вѣ́рныхъ ᲂу҆твержде́нїе, є҆ди́не чл҃вѣколю́бче.

Не щи́тъ, ни копїѐ, но крⷭ҇тнꙋю побѣ́дꙋ вѣ́рою несꙋмнѣ́нною прїе́мши, ᲂу҆се́рднѡ возшла̀ є҆сѝ къ боре́нїємъ, и҆ до́блимъ подвигѡ́мъ къ мїроде́ржца ко́знемъ.

Тѧ̀, Женишѐ, жела́ющи, не ᲂу҆жаса́юсѧ сме́рти: Твои́ми добро́тами наслажда́ема, го́ресть ѿлага́ю ра́дꙋющисѧ, мꙋ́кꙋ и҆ лю́таѧ томлє́нїѧ,— глѷке́рїа стра́ждꙋщи, и҆́стиннѡ взыва́ше.

За власы̀ повѣ́шена, и҆ желѣ́зными ноготьмѝ стрꙋ́жема, тѣ́ломъ болѣ́зни терпѧ́ше, наслажде́нїе неболѣ́зненное, и҆ жениха̀ добро́тꙋ прозрѧ́щи, всечестна́ѧ, ᲂу҆ма̀ чистото́ю.

Бг҃оро́диченъ: Оу҆мерщвле́на мѧ̀ дре́вле, къ животꙋ̀, пречⷭ҇таѧ, па́ки возвела̀ є҆сѝ є҆ди́на, ѵ҆поста́снꙋю жи́знь ро́ждшаѧ: є҆́йже прирази́вшисѧ разсѣ́десѧ ꙗ҆́вѣ сме́рть вражде́бнаѧ.

Конда́къ, гла́съ г҃.

Дв҃ꙋ лю́бѧщи бцⷣꙋ марі́ю, соблюла̀ є҆сѝ нетлѣ́нно твоѐ двⷭ҇тво: любо́вїю же ко гдⷭ҇ꙋ ᲂу҆се́рдствовавши, пострада́ла є҆сѝ мꙋжемꙋ́дреннѡ да́же до сме́рти: сегѡ̀ ра́ди и҆ сꙋгꙋ́бымъ тѧ̀, дѣ́во мч҃нице, вѣнце́мъ вѣнча́етъ хрⷭ҇то́съ бг҃ъ.

Сѣда́ленъ, гла́съ д҃.

Ѻ҆де́ждами свѣ́тлѡ ᲂу҆кра́шена, свѧще́нныхъ и҆ чꙋ́дныхъ пѡ́двигъ твои́хъ, ꙗ҆́коже невѣ́ста, дѣ́во, хрⷭ҇то́ва, къ нетлѣ́нномꙋ сегѡ̀ возшла̀ є҆сѝ черто́гꙋ, и҆ красоты̀ є҆гѡ̀ наслажда́ешисѧ. но молѝ, спасти́сѧ на́мъ ѿ всѧ́кїѧ нꙋ́жды, любо́вїю пою́щымъ тѧ̀.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Оу҆слы́шахъ, гдⷭ҇и, смотре́нїѧ твоегѡ̀ та́инство, разꙋмѣ́хъ дѣла̀ твоѧ̑, и҆ просла́вихъ твоѐ бж҃ество̀.

Бл҃же́ннꙋю стрⷭ҇ть твою̀ мч҃ница бг҃омꙋ́драѧ и҆з̾ѡбража́ющи, претерпѣва́етъ повѣ́шенїе, и҆ ꙗ҆́звъ болѣ́зни, всеси́льне.

Ка́плѧми крове́й твои́хъ ѻ҆́гнь ᲂу҆гасѐ сꙋ́етства: потопле́ни же бы́ша пото́цы многобо́жїѧ, всеблаже́ннаѧ.

Заꙋше́нїемъ лани́тъ твои́хъ ли́ца де́мѡнѡвъ, мꙋ́ченице, заꙋши́ла є҆сѝ: сокрꙋше́нїе же лица̀ твоегѡ̀ ꙗ҆́кѡ пра́хъ пре́лєсти и҆стнѝ.

Тѣ́ло ᲂу҆ранѧ́ющїи твоѐ, ревнова́вшей житїю̀ безпло́тнꙋ, па́дше ᲂу҆море́ни бы́ша, безпло́тныхъ бжⷭ҇твенными мановє́нїи.

Бг҃оро́диченъ: Страсте́й мои́хъ смꙋще́нїе, ко́рмчїю ро́ждшаѧ гдⷭ҇а, и҆ бꙋ́рю ᲂу҆тишѝ мои́хъ прегрѣше́нїй, бг҃оневѣ́стнаѧ.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Вскꙋ́ю мѧ̀ ѿри́нꙋлъ є҆сѝ ѿ лица̀ твоегѡ̀, свѣ́те незаходи́мый, и҆ покры́ла мѧ̀ є҆́сть чꙋжда́ѧ тма̀ ѻ҆каѧ́ннагѡ, но ѡ҆братѝ мѧ̀, и҆ къ свѣ́тꙋ за́повѣдей твои́хъ пꙋти̑ моѧ̑ напра́ви, молю́сѧ.

Добро́тами ᲂу҆слажда́ема, добротвори́телѧ і҆и҃са красото́ю, въ благово́нїе мѵ́ра тогѡ̀ востекла̀ є҆сѝ страда́ньми, ѡ҆палѧ́ема жела́нїемъ, разжига́ема любо́вїю тогѡ̀, глѷке́рїе, свѣ́тлостїю.

Ѿ и҆стѡ́чникъ спасе́нїѧ поче́рпши присноживо́тно и҆сцѣле́нїе, распали́ласѧ є҆сѝ жа́ждею мꙋче́нїѧ: и҆ ᲂу҆скори́вши потекла̀ є҆сѝ, и҆ пи́вши ста́ла є҆сѝ ᲂу҆поко́ившисѧ жела́нїемъ любвѐ кра́йнїѧ, бг҃оневѣ́сто.

Нбⷭ҇ною пи́щею тѧ̀, мꙋ́ченице, въ темни́цѣ пита́ютъ а҆́гг҃ли: пи́щи бо ми́ра, и҆ живы́хъ жи́зни возжела́ла є҆сѝ, є҆́йже предста̀ вои́стиннꙋ въ рѧ́снахъ ᲂу҆кра́шена ꙗ҆́звами твоегѡ̀ страда́нїѧ.

Бг҃оро́диченъ: Мт҃рнее дерзнове́нїе, є҆́же къ сн҃ꙋ твоемꙋ̀, и҆мꙋ́щи, всечⷭ҇таѧ, сро́днагѡ промышле́нїѧ, є҆́же ѡ҆ на́съ, не пре́зри, мо́лимсѧ, ꙗ҆́кѡ тебѐ и҆ є҆ди́нꙋ хрⷭ҇тїа́не ко влⷣцѣ ѡ҆чище́нїе ми́лостивнѡ предлага́емъ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Ѡ҆чи́сти мѧ̀, сп҃се, мнѡ́га бо беззакѡ́нїѧ моѧ̑, и҆ и҆зъ глꙋбины̀ ѕѡ́лъ возведѝ, молю́сѧ: къ тебє̀ бо возопи́хъ, и҆ ᲂу҆слы́ши мѧ̀, бж҃е спасе́нїѧ моегѡ̀.

Ꙗ҆́кѡ со́лнце ѿ за̑падъ мꙋ́ченица возсїѧ́вши, просвѣща́етъ вѣ́рныхъ сердца̀ бл҃года́тїю, и҆ попалѧ́етъ полкѝ мра́чныхъ бѣсѡ́въ зарѧ́ми страда́нїѧ.

Крⷭ҇тными зарѧ́ми ѡ҆свѣща́ема, неразꙋ́мїѧ тмы̀ ѿбѣжа́ла є҆сѝ: сєрдца̀ же вѣ́рою вопїю́щихъ, глѷке́рїе страстоте́рпице, просвѣти́ла є҆сѝ.

Ко́жныхъ ри́зъ тлѣ́нїѧ совлече́сѧ мꙋ́ченица сла́внаѧ, копїе́мъ ᲂу҆бїе́на въ лицѐ и҆ главꙋ̀, сꙋровство́мъ мꙋ́чащагѡ, тебѣ̀, хрⷭ҇тѐ, даю́щемꙋ крѣ́пость пою́щи благода́рнѡ.

Бг҃оро́диченъ: Но́во носѧ́щи ѻ҆троча̀, пре́жде вѣ̑къ бг҃а, всенепоро́чнаѧ, и҆зъ тебє̀ вопло́щшасѧ, не преста́й молѧ́щи, спастѝ пою́щыѧ тѧ̀.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Ѿ і҆ꙋде́и доше́дше, ѻ҆́троцы въ вавѷлѡ́нѣ и҆ногда̀, вѣ́рою трⷪ҇ческою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: ѻ҆тцє́въ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Пꙋчи́нꙋ невре́днѡ преплыла̀ є҆сѝ страда́нїѧ, и҆ волнꙋ̀ болѣ́зней преминꙋ́ла є҆сѝ небꙋ́рнѡ, во приста̑нища дости́гла є҆сѝ ти̑хаѧ, бжⷭ҇твенными прохлажде́ньми благопреплы́вши, пою́щи: ѻ҆тє́цъ на́шихъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Па́ѵлова гонє́нїѧ, бг҃омꙋ́драѧ, и҆з̾ѡбража́ющи, повелѣ́нїемъ мꙋчи́тельскимъ, ѿ гра́да во гра́дъ прихо́диши ча́стѡ, подвиза́ющисѧ проти́вꙋ нача̑лъ тмы̀, и҆ вы́шнїй гра́дъ дости́гла є҆сѝ, пою́щи: ѻ҆тє́цъ на́шихъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Въ пе́щь вве́ржена бы́вши, не ѡ҆пали́сѧ: и҆́бо на ро́сꙋ преложѝ ѻ҆́гнь, ю҆́ношы трѝ въ вавѷлѡ́нѣ спасы́й, пресла́внаѧ.

Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́кѡ ѡ҆дꙋшевле́нъ ковче́гъ, прїѧ́ла є҆сѝ сло́во безнача́льное: ꙗ҆́кѡ свѧ́тъ хра́мъ, зижди́телѧ вмѣсти́ла є҆сѝ: ꙗ҆́кѡ престо́лъ ѻ҆гнезра́ченъ, но́сиши влⷣкꙋ, бг҃ома́ти, всеѧ̀ тва́ри.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Седмери́цею пе́щь халде́йскїй мꙋчи́тель бг҃очести̑вымъ неи́стовнѡ разжжѐ, си́лою же лꙋ́чшею спасє́ны сїѧ̑ ви́дѣвъ, творцꙋ̀ и҆ и҆зба́вителю вопїѧ́ше: ѻ҆́троцы, бл҃гослови́те, свѧще́нницы, воспо́йте, лю́дїе, превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Насади́телѧ тва́ри, ты̀ многопло́денъ вїногра́дъ ꙗ҆ви́ласѧ є҆сѝ, глѷке́рїе, вои́стиннꙋ, носѧ́щи страда́нїѧ грѡ́здїѧ, и҆згнетє́ны, мꙋ́ченице, точи̑лы мꙋ́ченическими, и҆ ᲂу҆миле́нїѧ вїно̀ пролива́ющи, вѣ́рою хрⷭ҇тꙋ̀ пою́щымъ: ѻ҆́троцы, благослови́те, свѧще́нницы, воспо́йте, лю́дїе, превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Пѡ́стланымъ, сла́внаѧ, ѻ҆́стрымъ ка́менїємъ, терпѣ́ла є҆сѝ порѣва̑нїѧ неꙋкло́ннымъ ᲂу҆мо́мъ, ᲂу҆ловлѧ́еши же блюсти́телѧ, и҆ свѧза́вши бжⷭ҇твенными плени́цами і҆́дѡльскїѧ разрѣ́шшасѧ льстѝ, и҆ мч҃ника приво́диши сло́вомъ пра́веднѡ пѣ́ти: ѻ҆́троцы, благослови́те, свѧще́нницы, воспо́йте, лю́дїе, превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Ꙗ҆́коже данїи́лъ заградѝ ѕвѣре́й ᲂу҆ста̀ бжⷭ҇твенными пѣ́сньми, моли́твъ твои́хъ, всечестна́ѧ, ѻ҆́гнь ᲂу҆гаси́ла є҆сѝ, беззако́ннꙋющихъ ѡ҆бличи́вши: тѣ́ломъ ме́ртвеннымъ безсме́ртїе стѧжа́ла є҆сѝ, а҆́гг҃лѡмъ ᲂу҆подо́бившисѧ, съ ни́миже пое́ши: ѻ҆́троцы, благослови́те, свѧще́нницы, воспо́йте, лю́дїе, превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Бг҃оро́диченъ: Глаго́лѡмъ твои̑мъ послѣ́дꙋюще, ᲂу҆блажа́емъ, пречⷭ҇таѧ, тѧ̀ бл҃же́ннꙋю, пло́тїю ро́ждшꙋю вои́стиннꙋ бл҃же́ннаго, во свѣ́тѣ живꙋ́щаго незаходи́мѣмъ, и҆ свѣтода́телѧ, и҆ жизнода́вца, и҆ влⷣкꙋ. є҆го́же, ѻ҆́троцы, благослови́те, свѧще́нницы, воспо́йте, лю́дїе, превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Оу҆страши́сѧ всѧ́къ слꙋ́хъ неизрече́нна бж҃їѧ снизхожде́нїѧ, ꙗ҆́кѡ вы́шнїй во́лею сни́де да́же и҆ до пло́ти, ѿ дв҃ческагѡ чре́ва бы́въ чл҃вѣ́къ. тѣ́мже пречⷭ҇тꙋю бцⷣꙋ, вѣ́рнїи, велича́емъ.

Оу҆́мъ тво́й зрѣ́нїемъ къ бг҃ꙋ ᲂу҆слажда́емь, соблюда́ла є҆сѝ себѐ безболѣ́зненнѡ, твоѐ многострада́льное тѣ́ло, дв҃о, є҆гда̀ предъ сꙋди́щемъ ᲂу҆ѧзвлѧ́ема мꙋчи́телей, страда́ла є҆сѝ тве́рдѡ, побѣжда́ющи безтѣлє́сныѧ врагѝ съ тѣ́ломъ.

Ѡ҆брꙋчи́ласѧ є҆сѝ, нетлѣ́ннаѧ дѣ́во, рожде́нномꙋ ѿ дв҃ы бг҃оѻтрокови́цы, и҆ принесла̀ є҆сѝ ꙗ҆́кѡ да́ръ семꙋ̀, мꙋ́ченице, страда́нїе, многови́дными ра́нами, непра́веднꙋю сме́рть: тѣ́мже черто́га тѧ̀ нбⷭ҇нагѡ вои́стиннꙋ сподо́би.

И҆мꙋ́щи крилѣ̑ зла̑ты, сїѧ́ющыѧ заре́ю дх҃а, мꙋ́ченице, возлетѣ́ла є҆сѝ, цвѣ́ты ᲂу҆кра́шена, бжⷭ҇твенными свѣтлостьмѝ, и҆ въ са́мыхъ нбⷭ҇ныхъ бжⷭ҇твенныхъ жили́щахъ вои́стиннꙋ почи́ла є҆сѝ, наслажда́ющисѧ ꙗ҆́снѡ ѡ҆боже́нїѧ.

Ликꙋ́еши ны́нѣ ра́достнѡ со а҆́гг҃лы, предъ лице́мъ зижди́телѧ твоегѡ̀, ᲂу҆ѧснѧ́ема зарѧ́ми, ѿтꙋ́дꙋ и҆стека́ющими всегда̀: но помина́й на́съ вѣ́рою соверша́ющихъ твою̀ па́мѧть сла́внꙋю, глѷке́рїе страстоте́рпице прехва́льнаѧ.

Бг҃оро́диченъ: Селе́нїе была̀ є҆сѝ бж҃їе, невмѣсти́маго въ ложесна̀ вмѣ́щши, пре́жде безпло́тнаго, воплоще́нна ᲂу҆жа́снѡ ро́ждши. є҆го́же молѝ, чⷭ҇таѧ, согрѣше́нїй проще́нїе всѣ̑мъ дарова́ти, вѣ́рою тѧ̀ всегда̀ велича́ющымъ.

Мученики Гликерия дева и Лаодикий, страж темничный

Свя­тая Гли­ке­рия му­че­ни­че­ски по­стра­да­ла за Хри­сто­ву ве­ру во II ве­ке во вре­мя го­не­ния на хри­сти­ан им­пе­ра­то­ра Ан­то­ни­на (138–161). Она про­ис­хо­ди­ла из знат­но­го ро­да, отец ее, Ма­ка­рий, был гра­до­на­чаль­ни­ком Ри­ма, впо­след­ствии он пе­ре­се­лил­ся во фра­кий­ский го­род Тро­я­но­поль. Свя­тая Гли­ке­рия ра­но ли­ши­лась от­ца и ма­те­ри. Сбли­зив­шись с хри­сти­а­на­ми, она об­ра­ти­лась к ис­тин­ной ве­ре и еже­днев­но по­се­ща­ла храм Бо­жий. Пра­ви­тель Тро­я­но­по­ля Са­вин, по­лу­чив им­пе­ра­тор­ский при­каз о при­нуж­де­нии хри­сти­ан к при­не­се­нию жертв идо­лам, на­зна­чил для жи­те­лей го­ро­да день об­ще­го по­кло­не­ния идо­лу Зев­су. Свя­тая Гли­ке­рия твер­до ре­ши­ла по­стра­дать за Хри­ста и рас­ска­за­ла о сво­ем на­ме­ре­нии хри­сти­а­нам, про­си­ла их мо­лить­ся о том, чтобы Гос­подь по­слал ей твер­дость к пе­ре­не­се­нию стра­да­ний. В день празд­ни­ка Зев­са свя­тая Гли­ке­рия, на­чер­тав на сво­ем че­ле зна­ме­ние Кре­ста, яви­лась в ка­пи­ще; свя­тая ста­ла на воз­вы­ше­ние в лу­чах солн­ца, сня­ла по­кры­ва­ло с го­ло­вы, по­ка­зав всем свя­той крест, на­чер­тан­ный на ее че­ле. Она го­ря­чо мо­ли­лась Бо­гу, чтобы Он вра­зу­мил языч­ни­ков и со­кру­шил ка­мен­но­го идо­ла Зев­са. Вне­зап­но по­слы­шал­ся гром, ста­туя Зев­са рух­ну­ла на пол и раз­би­лась на мел­кие ча­сти. В яро­сти пра­ви­тель Са­вин и жре­цы при­ка­за­ли на­ро­ду по­бить свя­тую Гли­ке­рию кам­ня­ми, но бро­шен­ные кам­ни не кос­ну­лись свя­той. Свя­тую Гли­ке­рию за­клю­чи­ли в тем­ни­цу, ку­да к ней при­шел хри­сти­ан­ский свя­щен­ник Фило­крат и укре­пил му­че­ни­цу на пред­сто­яв­ший ей по­двиг. Утром, ко­гда на­ча­лись ис­тя­за­ния, вне­зап­но сре­ди му­чи­те­лей по­явил­ся Ан­гел, и все они па­ли на зем­лю, объ­ятые ужа­сом. Ко­гда ви­де­ние ис­чез­ло, то по при­ка­зу Са­ви­на, ед­ва об­рет­ше­го дар ре­чи, свя­тую вновь от­ве­ли в тем­ни­цу, дверь ко­то­рой креп­ко за­пер­ли и за­пе­ча­та­ли лич­ным перст­нем пра­ви­те­ля, чтобы ни­кто не смог к ней про­ник­нуть. Во все вре­мя за­клю­че­ния Ан­ге­лы Бо­жии при­но­си­ли свя­той Гли­ке­рии пи­щу и пи­тие. Спу­стя мно­го дней Са­вин при­шел в тем­ни­цу и сам снял пе­чать. Вой­дя к свя­той, он был по­ра­жен, уви­дев ее жи­вой и здо­ро­вой. От­пра­вив­шись в го­род Ирак­лию, Са­вин по­ве­лел ве­сти ту­да же и свя­тую Гли­ке­рию. Из это­го го­ро­да вы­шли ей на­встре­чу ирак­лий­ские хри­сти­ане с епи­ско­пом До­ме­ти­ем во гла­ве, ко­то­рый пе­ред все­ми про­из­нес мо­лит­ву Гос­по­ду об укреп­ле­нии свя­той в му­че­ни­че­ском по­дви­ге. В Ирак­лии свя­тую Гли­ке­рию вверг­ли в рас­ка­лен­ную печь за от­каз при­не­сти жерт­ву идо­лам, но огонь в ней сра­зу по­гас. То­гда пра­ви­тель в безум­ной яро­сти при­ка­зал со­драть с го­ло­вы свя­той Гли­ке­рии ко­жу. По­том об­на­жен­ную му­че­ни­цу бро­си­ли в тем­ни­цу на ост­рые кам­ни, она же непре­рыв­но мо­ли­лась, и в пол­ночь в тем­ни­цу явил­ся Ан­гел и ис­це­лил ее ра­ны. Тем­нич­ный страж Ла­оди­кий, при­шед­ший утром за свя­той, сна­ча­ла ее не узнал, ду­мая, что му­че­ни­ца скры­лась и хо­тел се­бя убить, бо­ясь на­ка­за­ния, но свя­тая Гли­ке­рия оста­но­ви­ла его. По­ра­жен­ный чу­дом, Ла­оди­кий уве­ро­вал в Ис­тин­но­го Бо­га и про­сил мо­литв свя­той, чтобы и ему по­стра­дать и уме­реть за Хри­ста вме­сте с нею. "Сле­дуй за Хри­стом, и ты спа­сешь­ся", – от­ве­ти­ла ему слав­ная му­че­ни­ца. Ла­оди­кий воз­ло­жил на се­бя узы, ко­то­ры­ми бы­ла свя­за­на свя­тая, и на су­де объ­явил пра­ви­те­лю и всем при­сут­ство­вав­шим о чу­дес­ном ис­це­ле­нии свя­той Гли­ке­рии Ан­ге­лом и ис­по­ве­дал се­бя хри­сти­а­ни­ном. Но­вый из­бран­ник Бо­жий был немед­лен­но усе­чен ме­чом. Хри­сти­ане, тай­но взяв его остан­ки, с че­стью пре­да­ли их по­гре­бе­нию, а свя­тая Гли­ке­рия бы­ла от­да­на на рас­тер­за­ние зве­рям. С ве­ли­кой ра­до­стью вы­шла она на казнь, но вы­пу­щен­ная на свя­тую льви­ца сми­рен­но под­полз­ла к ней и, лас­ка­ясь, ли­за­ла ей но­ги. На­ко­нец, свя­тая с мо­лит­вой об­ра­ти­лась к Гос­по­ду, про­ся, чтобы Он взял ее к Се­бе. В от­вет она услы­ша­ла го­лос с неба, при­зы­вав­ший ее к небес­но­му бла­жен­ству. В это вре­мя на свя­тую бы­ла вы­пу­ще­на дру­гая льви­ца, ко­то­рая бро­си­лась на му­че­ни­цу и умерт­ви­ла ее, но не рас­тер­за­ла. Епи­скоп До­ме­тий и ирак­лий­ские хри­сти­ане с че­стью по­хо­ро­ни­ли свя­тую му­че­ни­цу Гли­ке­рию. Она по­стра­да­ла за Хри­ста око­ло 177 го­да. Свя­тые мо­щи ее про­сла­ви­лись ис­те­че­ни­ем це­леб­но­го ми­ра.

См. так­же: "Стра­да­ние свя­той му­че­ни­цы Гли­ке­рии и с нею Ла­оди­кия, стра­жа тем­нич­но­го" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.