Канон святителю Ионе, епископу Ханькоускому

Припев: Святи́телю о́тче Ио́но, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 20 октября (07 октября ст. ст.)

Глас 6.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Я́ко по су́ху, пешеше́ствовав Изра́иль по бе́здне стопа́ми, гони́теля фарао́на ви́дя потопля́ема, Бо́гу побе́дную пе́снь пои́м, вопия́ше.

Твоему́, Христе́, уго́днику хвалу́ досто́йну воспе́ти да́руй ми́, Влады́ко, от усте́н нечи́стых и ра́зума помраче́нна, и моли́твами его́ воздви́гни от разслабле́ния грехо́внаго ду́шу мою́.

Каза́нския земли́ украше́ние пресла́вное яви́лся еси́, о́тче Ио́но, служе́нием па́стырства и учи́тельства подви́гся, те́мже, све́том ева́нгельским ю́ныя просвеща́я, мра́к неве́дения дале́че от ни́х отгна́л еси́.

О, гла́са пла́ча твоего́, блаже́нне Ио́но, о лю́дех Руси́, во оте́чествии и в разсе́янии су́щих! И́мже и на́с покая́нию и исправле́нию науча́еши и из се́рдца окамене́вшаго сле́зы изво́диши, я́коже дре́вле Моисе́й из ка́мене во́ду, да вси́ с ни́м зове́м Бо́гу, спаса́ющему на́с: сла́вно бо просла́вися.

Богоро́дичен: Честна́я ико́на Твоя́ Каза́нская, Влады́чице Богоро́дице, Оте́честву на́шему в покро́в и заступле́ние дарова́ся, я́ко любо́вию Твое́ю сие́ при́сно озаря́еши, Засту́пнице Усе́рдная. Те́мже и к жи́зни духо́вней, в Бо́зе сокрове́нней, лю́ди Твоя́ недосто́йныя упра́ви.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Не́сть свя́т, я́коже Ты́, Го́споди Бо́же мо́й, вознесы́й ро́г ве́рных Твои́х, Бла́же, и утверди́вый на́с на ка́мени испове́дания Твоего́.

Язы́к тво́й, Ду́хом Боже́ственным дви́жимь, вои́стину тро́сть кни́жника яви́ся, сказу́ет бо пресла́вно Писа́ний сокрове́нная и оте́ческих слове́с потае́нная, ерети́чествующих и безбо́жных писа́ния посрамля́ет, весели́т же духо́вно пою́щия всечестну́ю па́мять твою́, святи́телю Ио́но.

Я́ко апо́столом и отце́м дре́вним насле́дник и́стинный, испове́дание пра́вое ве́ры до́бре свиде́тельствовал еси́ и, во учи́тельстве подвиза́яся, ю́ныя ученики́ твоя́ укрепля́л еси́ в ве́трех суему́дрий не вла́ятися отню́д, оба́че к све́ту Боже́ственных догма́тов взира́ти.

Яви́лся еси́ дре́вних отце́в жития́ подража́тель и́стинен, служе́нием бли́жним де́лание моли́твенное раствори́в, во обою́ же стра́хом сыно́вним Го́сподеви предстоя́, усыновле́ние же и обоже́ние во Христе́ улучи́л еси́.

Богоро́дичен: А́ще и оскуде́ша во дни́ после́дния наста́вницы духоно́снии, но Ты́, Пречи́стая Влады́чице, Сама́ Наста́вница ко спасе́нию рабо́м Твои́м бу́ди, смоле́бники прии́мши отцы́ богому́дрыя, и́хже писа́ньми назида́емся.

Седа́лен, гла́с 5:

Ве́ры ра́ди я́т бы́в, в темни́цу всажде́н бы́л еси́, но Бо́г и́н пу́ть тебе́ предначерта́, ру́сским лю́дем во блага́я. Те́мже мо́лим тя́: моли́ Христа́ Бо́га на́м в ве́ре утверди́тися во спасе́ние ду́ш на́ших.

Богоро́дичен: Сла́досте А́нгелов, скорбя́щих Ра́досте, христиа́н Предста́тельнице, Де́во, Ма́ти Госпо́дня, заступи́ ны́ от вся́кия напа́сти и спаси́ ду́ши на́ша.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Христо́с моя́ си́ла, Бо́г и Госпо́дь, честна́я Це́рковь боголе́пно пое́т, взыва́ющи, от смы́сла чи́ста, о Го́споде пра́зднующи.

Оте́ческих писа́ний храни́тель и испо́лнитель те́х, святи́телю Ио́но, яви́лся еси́, я́же ю́ношам благогове́йне препода́л еси́, богоуго́дным же житие́м си́лу слове́с и́х яви́л еси́.

Христо́во смире́ние стяжа́в и му́жеством препоя́сан, исхо́диши на служе́ние но́во и, я́ко ле́в, упова́я на Го́спода, пред ски́мны рыка́ющими пра́во ходи́л еси́.

Еди́наго Су́щаго на Небесе́х па́че вся́каго стра́ха убоя́вся, Тому́ Еди́ному вся́ким усе́рдием порабо́тал еси́ и, кова́рствия богобо́рцев оплева́в, со Христо́м, Победи́телем сме́рти, наве́ки воцари́лся еси́.

Богоро́дичен: На Тя́ всю́ наде́жду спасе́ния на́шего возложи́хом, Богома́ти Неискусобра́чная, на по́мощь при́сно призыва́ем Тя́: спаси́ ны́ от напа́стей и печа́ли и ве́чнаго осужде́ния изба́ви.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Бо́жиим Све́том Твои́м, Бла́же, у́тренюющих Ти́ ду́ши любо́вию озари́, молю́ся, Тя́ ве́дети, Сло́ве Бо́жий, и́стиннаго Бо́га, от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.

Ми́лостию к скорбя́щим украси́лся еси́, раздава́яй а́лчущим хле́б тво́й, боля́щим же всеусе́рдно послужи́л еси́ сло́вом па́стырским, моли́твою и увеща́нием.

Гра́д Москва́ хва́лится ю́ностию твое́ю, Калу́га же и Каза́нь уче́нием твои́м, О́птина пу́стынь мона́шеством, но па́че все́х Маньчжу́рия тобо́ю сла́вится, я́ко па́стырем ре́вностным и предстоя́телем любвеоби́льным.

Возлюби́л еси́ Го́спода и все́ю кре́постию Тому́ порабо́тал еси́, мно́ги ско́рби претерпева́я, ду́ши мно́гих, святи́телю, ко Христу́ наста́вил еси́. Ему́же моли́ся спасти́ся на́м.

Богоро́дичен: Просвети́, Де́во Чи́стая, любо́вию чту́щих Тя́ и велича́ющих, разреши́ стра́сти на́ша, уста́ви и́х бу́рю и лука́ваго собла́зны от среды́ на́шея отжени́ моли́твами Твои́ми.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Жите́йское мо́ре, воздвиза́емое зря́ напа́стей бу́рею, к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти́: возведи́ от тли́ живо́т мо́й, Многоми́лостиве.

Богобо́рцем и инове́рным ве́рою кре́пкою, святи́телю, противуста́л еси́, па́ству твою́ от волко́в губи́тельных огради́ти тща́ся, гне́ва зло́бствующих ника́коже убоя́лся еси́, ниже́ осужде́ния челове́ческа.

Долготерпе́нию твоему́ Небеса́ и земля́ подиви́шася, я́ко в са́мых когте́х звери́ных пло́тию держи́мь, не преста́л еси́ упова́ти на Го́спода и возвеща́ти и́стину Его́, пресла́вно тя́, я́коже проро́ка от чре́ва ки́това, свободи́вшаго.

Святи́тельства и́стиннаго о́браз бы́л еси́, страсте́й взыгра́ния пе́рвее обузда́в на стра́жи се́рдца твоего́, те́мже и о́вцы Христо́вы ко приста́нищу небу́рному му́дре упра́вил еси́.

Богоро́дичен: И́стины свиде́телие и Сы́на Твоего́ служи́телие ве́рнии на Тя́, Богома́ти, упова́ние свое́ возложи́ша и, под кро́вом Твои́м сохраня́еми, на о́гнь и сме́рть дерза́ху. И́хже моли́твами и на́с укрепи́, Влады́чице на́ша Всепе́тая.

Конда́к, гла́с 3:

Де́тем не возбрани́л еси́ приходи́ти к тебе́, богоблаже́нне, пеки́йся о насу́щных и́х, и хра́мину и́м созда́л еси́, по кончи́не же твое́й си́х не оста́вил еси́, о́трока бо разсла́бленна в со́нном виде́нии исцели́в. Сего́ ра́ди вопие́м ти́: ра́дуйся, чудоде́йственниче Ио́но пресла́вный.

И́кос:

К Бо́гу и лю́дем стяжа́в любо́вь и́стинную и нелицеме́рную, святи́телю, да лю́бите дру́г дру́га, де́тем взыва́л еси́, и́мже о́браз бы́л еси́ сло́вом и житие́м, любо́вию, ду́хом, ве́рою и чистото́ю. Сего́ ра́ди чудотворе́ния мно́га и зна́мения Бо́жия си́лы ве́рным о тебе́ яви́шася и, со безпло́тными ны́не ликовству́я, неотлуче́н от ча́д свои́х пребыва́еши. О соприча́стниче святы́м! От бесо́вских наси́лий свои́м предста́тельством на́с огради́ и к Го́рней любви́ сердца́ уязви́, благода́рственно тя́ воспева́ющих: ра́дуйся, чудоде́йственниче Ио́но пресла́вный.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Росода́тельну у́бо пе́щь соде́ла А́нгел преподо́бным отроко́м, халде́и же опаля́ющее веле́ние Бо́жие, мучи́теля увеща́ вопи́ти: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Во́ин Христо́в непобеди́мь показа́лся еси́, проти́ву безбо́жных тве́рдым испове́данием вооружи́вся и отсту́пльшим па́лицею слове́с твои́х противуста́в, венце́м испове́дника от Го́спода увенча́лся еси́.

Еди́наго на потре́бу усе́рдно взыска́в, жития́ сего́ сластьми́ не прельсти́лся еси́, те́мже и поставля́ет тя́ на све́щнице архиере́йства Госпо́дь, да светонаста́вник бу́деши лю́дем Его́.

Дне́сь, ве́рная овча́та Христо́ва, па́стыря до́браго прославля́ем, пред овца́ми свои́ми дерзнове́нно ходи́вшаго и те́х по и́мени глаша́вшаго и ко оби́телем Небе́сным ди́вно наста́вльшаго.

Богоро́дичен: Пое́м Тя́, Богоневе́сто, Ма́ти Христа́ Бо́га, сла́вяще Рождество́ Твое́ непостижи́мое, И́мже изба́вихомся от вся́кия беды́, Влады́чице, и ве́рно вопие́м: поми́луй ста́до Твое́, еди́на Всепе́тая.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́ и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́, вся́ бо твори́ши, Христе́, то́кмо е́же хоте́ти. Тя́ превозно́сим во вся́ ве́ки.

Ра́дости присносу́щныя наде́ждею препоя́сався, терпе́нием в по́двиг страда́льческий вше́л еси́, те́мже не посрами́ Госпо́дь упова́ния твоего́, с ли́ки святы́х сочета́в тя́, пою́щаго: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода, по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Ели́цы Писа́ний Боже́ственных разуме́ние прия́сте, прииди́те, ку́пно восхвали́те те́х сказа́теля богому́драго Ио́ну, вопию́ще усто́м его́ сло́во Пода́вшему: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода, по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Вои́стину ни еди́н же от ма́лых си́х забве́н бы́сть у тебе́, блаже́нне Ио́но, ко все́м бо любы́ твоя́ распростре́ся, ни́щим и простеце́м, наипа́че же си́рым и убо́гим. Те́мже и дне́сь исто́чник неоскудева́ющий сло́ва Бо́жия на́м отверза́еши, взыва́ющим: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода, по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Богоро́дичен: А́ще и оте́чества земна́го лише́ние попуще́нием Бо́жиим прии́де ве́рным Твои́м, оба́че яви́лася еси́ ми́лостивая Уте́шительница и́м в зна́мении обновле́ния ико́н Твои́х, от ни́хже чудеса́ источи́ла еси́. Те́мже и мы́ вопие́м Ти́: Небе́снаго Оте́чества прича́стники соде́лай на́с, я́ко Блага́я Врата́рница еси́, две́ри ра́йския ве́рным отверза́ющая.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Бо́га челове́ком не возмо́жно ви́дети, на Него́же не сме́ют чи́ни А́нгельстии взира́ти, Тобо́ю же, Всечи́стая, яви́ся челове́ком Сло́во воплоще́нно, Его́же велича́юще, с Небе́сными во́и Тя́ ублажа́ем.

О́тче святи́телю Ио́но! Ты́, кончи́ну свою́ предзря́, со умиле́нием исхо́дное пе́ние приноси́л еси́ Влады́чице, во успе́нии Свое́м ми́ра не оста́вльшей. Те́мже и на́с, бе́дствующих скорбьми́, не оста́ви, венце́м увя́зся от Го́спода нетле́нным во ве́ки.

Сме́рти предстоя́, кро́тостию и незло́бием все́х прости́л еси́, ча́дом же твои́м, любо́вь Христо́ву простира́я, де́ти, да лю́бите дру́г дру́га, ре́кл еси́. Те́мже и на́с с высоты́ сла́вы Бо́жия благослови́, да в едине́нии и любви́ спасе́мся.

И́стинныя сла́вы взыску́я, о́тче Ио́но, тле́нную и земну́ю ни во что́же вмени́л еси́. Те́мже и на́м коему́ждо помози́ ру́це разсла́бленнеи на моли́тву возде́ти и о́чи душе́внеи горе́ возвести́, да гряду́щаго во сла́ве Го́спода бо́дренным се́рдцем усря́щем и сла́вы Его́ прича́стницы бу́дем.

Богоро́дичен: Ми́лостива на́м Сы́на Твоего́ покажи́, Преблагослове́нная Ма́ти, в ча́с су́дный, ве́рнаго уго́дника Твоего́ Ио́ну смоле́бника и засту́пника те́пла прии́мши, да гряду́щаго во сла́ве Го́спода бо́дренным се́рдцем усря́щем и сла́вы Его́ прича́стницы бу́дем.

Свети́лен:

В пе́снех досто́йных почти́м сла́внаго иера́рха Ханько́ускаго Ио́ну, доброде́тельми украси́вшагося, от восто́ка да́льняго дне́сь возсия́вшаго и в разсе́янии су́щих све́том Христо́вым просвети́вшаго.

Сла́ва, и ны́не: Щедро́ты Твоя́, Бо́же, на лю́ди и ста́до Твое́ низпосли́, моли́твами Пречи́стыя Твоея́ Ма́тере и все́х святы́х Твои́х, и на́м да́руй ве́лию Твою́ ми́лость.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Ꙗ҆́кѡ по сꙋ́хꙋ пѣшеше́ствовавъ і҆и҃ль, по бе́зднѣ стопа́ми, гони́телѧ фараѡ́на ви́дѧ потоплѧ́ема, бг҃ꙋ побѣ́днꙋю пѣ́снь пои́мъ, вопїѧ́ше.

Твоемꙋ̀, хрⷭ҇тѐ, ᲂу҆го́дникꙋ хвалꙋ̀ досто́йнꙋ воспѣ́ти да́рꙋй мѝ, влⷣко, ѿ ᲂу҆сте́нъ нечи́стыхъ и҆ ра́зꙋма помраче́нна, и҆ мл҃твами є҆гѡ̀ воздви́гни ѿ разслабле́нїѧ грѣхо́внагѡ дꙋ́шꙋ мою̀.

Каза́нскїѧ землѝ ᲂу҆краше́нїе пресла́вное ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ, ѻ҆́тче і҆ѡ́но, слꙋже́нїемъ па́стырства и҆ ᲂу҆чи́тельства подви́гсѧ, тѣ́мже, свѣ́томъ є҆ѵⷢ҇льскимъ ю҆́ныѧ просвѣща́ѧ, мра́къ невѣ́дѣнїѧ дале́че ѿ ни́хъ ѿгна́лъ є҆сѝ.

Ѽ гла́са пла́ча твоегѡ̀, бл҃же́нне і҆ѡ́но, ѡ҆ лю́дехъ рꙋсѝ, во ѻ҆те́чествїи и҆ въ разсѣ́ѧнїи сꙋ́щихъ! и҆́мже и҆ на́съ покаѧ́нїю и҆ и҆справле́нїю наꙋча́еши и҆ и҆з̾ се́рдца ѡ҆каменѣ́вшагѡ сле́зы и҆зво́диши, ꙗ҆́коже дре́вле мѡѷсе́й и҆з̾ ка́мене во́дꙋ, да всѝ съ ни́мъ зове́мъ бг҃ꙋ, сп҃са́ющемꙋ на́съ: сла́внѡ бо просла́висѧ.

Бг҃оро́диченъ: Чтⷭ҇на́ѧ і҆кѡ́на твоѧ̀ каза́нскаѧ, влⷣчце бцⷣе, ѻ҆те́чествꙋ на́шемꙋ въ покро́въ и҆ застꙋпле́нїе дарова́сѧ, ꙗ҆́кѡ любо́вїю твое́ю сїѐ при́снѡ ѡ҆зарѧ́еши, застꙋ́пнице ᲂу҆се́рднаѧ. тѣ́мже и҆ къ жи́зни дꙋхо́внѣй, въ бз҃ѣ сокрове́ннѣй, лю́ди твоѧ̑ недостѡ́йныѧ ᲂу҆пра́ви.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Нѣ́сть ст҃ъ, ꙗ҆́коже ты̀, гдⷭ҇и бж҃е мо́й, вознесы́й ро́гъ вѣ́рныхъ твои́хъ, бл҃же, и҆ ᲂу҆тверди́вый на́съ на ка́мени и҆сповѣ́данїѧ твоегѡ̀.

Ѧ҆зы́къ тво́й, дх҃омъ бжⷭ҇твеннымъ дви́жимь, вои́стиннꙋ тро́сть кни́жника ꙗ҆ви́сѧ, сказꙋ́етъ бо пресла́внѡ писа́нїй сокровє́ннаѧ и҆ ѻ҆те́ческихъ слове́съ потає́ннаѧ, є҆реті́чествꙋющихъ и҆ безбо́жныхъ писа̑нїѧ посрамлѧ́етъ, весели́тъ же дꙋхо́внѡ пою́щыѧ всечтⷭ҇нꙋ́ю па́мѧть твою̀, ст҃и́телю і҆ѡ́но.

Ꙗ҆́кѡ а҆пⷭ҇лѡмъ и҆ ѻ҆тцє́мъ дрє́внимъ наслѣ́дникъ и҆́стинный, и҆сповѣ́данїе пра́вое вѣ́ры до́брѣ свидѣ́тельствовалъ є҆сѝ, и҆ во ᲂу҆чи́тельствѣ подвиза́ѧсѧ, ю҆́ныѧ ᲂу҆ченикѝ твоѧ̑ ᲂу҆крѣплѧ́лъ є҆сѝ въ вѣ́трѣхъ сꙋемꙋ́дрїй не вла́ѧтисѧ ѿню́дъ, ѻ҆ба́че къ свѣ́тꙋ бжⷭ҇твенныхъ догма́тѡвъ взира́ти.

Ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ дре́внихъ ѻ҆тцє́въ житїѧ̀ подража́тель и҆́стиненъ, слꙋже́нїемъ бли̑жнимъ дѣ́ланїе мл҃твенное раствори́въ, во ѻ҆бою̀ же стра́хомъ сыно́внимъ гдⷭ҇еви предстоѧ̀, ᲂу҆сн҃овле́нїе же и҆ ѡ҆боже́нїе во хрⷭ҇тѣ̀ ᲂу҆лꙋчи́лъ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: А҆́ще и҆ ѡ҆скꙋдѣ́ша во дни̑ послѣ̑днїѧ наста̑вницы дх҃оно́снїи, но ты̀, пречⷭ҇таѧ влⷣчце, сама̀ наста́вница ко сп҃се́нїю рабѡ́мъ твои̑мъ бꙋ́ди, смоле́бники прїи́мши ѻ҆тцы̀ бг҃омꙋ̑дрыѧ, и҆́хже писа́ньми назида́емсѧ.

Сѣда́ленъ, гла́съ є҃:

Вѣ́ры ра́ди ꙗ҆́тъ бы́въ, въ темни́цꙋ всажде́нъ бы́лъ є҆сѝ, но бг҃ъ и҆́нъ пꙋ́ть тебѣ̀ предначерта̀, рꙋ̑сскимъ лю́демъ во бл҃га̑ѧ. тѣ́мже мо́лимъ тѧ̀: молѝ хрⷭ҇та̀ бг҃а на́мъ въ вѣ́рѣ ᲂу҆тверди́тисѧ во сп҃се́нїе дꙋ́шъ на́шихъ.

Бг҃оро́диченъ: Сла́досте а҆́гг҃лѡвъ, скорбѧ́щихъ ра́досте, хрⷭ҇тїа́нъ предста́тельнице, дв҃о, мт҃и гдⷭ҇нѧ, застꙋпѝ ны̀ ѿ всѧ́кїѧ напа́сти и҆ сп҃сѝ дꙋ́шы на́шѧ.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Хрⷭ҇то́съ моѧ̀ си́ла, бг҃ъ и҆ гдⷭ҇ь, чтⷭ҇на́ѧ цр҃ковь бг҃олѣ́пнѡ пое́тъ взыва́ющи, ѿ смы́сла чи́ста ѡ҆ гдⷭ҇ѣ пра́зднꙋющи.

Ѻ҆те́ческихъ писа́нїй храни́тель и҆ и҆спо́лнитель тѣ́хъ, ст҃и́телю і҆ѡ́но, ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ, ꙗ҆̀же ю҆́ношамъ бл҃гоговѣ́йнѣ препода́лъ є҆сѝ, бг҃оꙋго́днымъ же житїе́мъ си́лꙋ слове́съ и҆́хъ ꙗ҆ви́лъ є҆сѝ.

Хрⷭ҇то́во смире́нїе стѧжа́въ и҆ мꙋ́жествомъ препоѧ́санъ, и҆схо́диши на слꙋже́нїе но́во, и҆ ꙗ҆́кѡ ле́въ, ᲂу҆пова́ѧ на гдⷭ҇а, пред̾ скѵ̑мны рыка́ющими пра́вѡ ходи́лъ є҆сѝ.

Е҆ди́наго сꙋ́щаго на нб҃сѣ́хъ па́че всѧ́кагѡ стра́ха ᲂу҆боѧ́всѧ, томꙋ̀ є҆ди́номꙋ всѧ́кимъ ᲂу҆се́рдїемъ порабо́талъ є҆сѝ, и҆ кова̑рствїѧ бг҃обо́рцєвъ ѡ҆плева́въ, со хрⷭ҇то́мъ, побѣди́телемъ сме́рти, на вѣ́ки воцр҃и́лсѧ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: На тѧ̀ всю̀ наде́ждꙋ сп҃се́нїѧ на́шегѡ возложи́хомъ, бг҃омт҃и неискꙋсобра́чнаѧ, на по́мощь при́снѡ призыва́емъ тѧ̀: сп҃сѝ ны̀ ѿ напа́стей и҆ печа́ли и҆ вѣ́чнагѡ ѡ҆сꙋжде́нїѧ и҆зба́ви.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Бж҃їимъ свѣ́томъ твои́мъ, бл҃же, ᲂу҆́тренюющихъ тѝ дꙋ́шы любо́вїю ѡ҆зарѝ, молю́сѧ, тѧ̀ вѣ́дѣти, сло́ве бж҃їй, и҆́стиннаго бг҃а, ѿ мра́ка грѣхо́внагѡ взыва́юща.

Млⷭ҇тїю къ скорбѧ́щымъ ᲂу҆краси́лсѧ є҆сѝ, раздава́ѧй а҆́лчꙋщымъ хлѣ́бъ тво́й, болѧ́щымъ же всеꙋсе́рднѡ послꙋжи́лъ є҆сѝ сло́вомъ па́стырскимъ, мл҃твою и҆ ᲂу҆вѣща́нїемъ.

Гра́дъ москва̀ хва́литсѧ ю҆́ностїю твое́ю, калꙋ́га же и҆ каза́нь ᲂу҆че́нїемъ твои́мъ, ѻ҆́птина пꙋ́стынь мона́шествомъ, но па́че всѣ́хъ маньчжꙋ́рїа тобо́ю сла́витсѧ, ꙗ҆́кѡ па́стыремъ ре́вностнымъ и҆ предстоѧ́телемъ любвеѻби́льнымъ.

Возлюби́лъ є҆сѝ гдⷭ҇а и҆ все́ю крѣ́постїю томꙋ̀ порабо́талъ є҆сѝ, мнѡ́ги скѡ́рби претерпѣва́ѧ, дꙋ́шы мно́гихъ, ст҃и́телю, ко хрⷭ҇тꙋ̀ наста́вилъ є҆сѝ. є҆мꙋ́же моли́сѧ сп҃сти́сѧ на́мъ.

Бг҃оро́диченъ: Просвѣтѝ, дв҃о чⷭ҇таѧ, любо́вїю чтꙋ́щихъ тѧ̀ и҆ велича́ющихъ, разрѣшѝ стра̑сти на́шѧ, ᲂу҆ста́ви и҆́хъ бꙋ́рю и҆ лꙋка́вагѡ собла́зны ѿ среды̀ на́шеѧ ѿженѝ мл҃твами твои́ми.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Жите́йское мо́ре, воздвиза́емое зрѧ̀ напа́стей бꙋ́рею, къ ти́хомꙋ приста́нищꙋ твоемꙋ̀ прите́къ, вопїю̀ тѝ: возведѝ ѿ тлѝ живо́тъ мо́й, многомлⷭ҇тиве.

Бг҃обо́рцємъ и҆ и҆новѣ̑рнымъ вѣ́рою крѣ́пкою, ст҃и́телю, противꙋста́лъ є҆сѝ, па́ствꙋ твою̀ ѿ волкѡ́въ гꙋби́тельныхъ ѡ҆гради́ти тща́сѧ, гнѣ́ва ѕло́бствꙋющихъ ника́коже ᲂу҆боѧ́лсѧ є҆сѝ, нижѐ ѡ҆сꙋжде́нїѧ человѣ́ческа.

Долготерпѣ́нїю твоемꙋ̀ нб҃са̀ и҆ землѧ̀ подиви́шасѧ, ꙗ҆́кѡ въ са́мыхъ когте́хъ ѕвѣри́ныхъ пло́тїю держи́мь, не преста́лъ є҆сѝ ᲂу҆пова́ти на гдⷭ҇а и҆ возвѣща́ти и҆́стинꙋ є҆гѡ̀, пресла́внѡ тѧ̀, ꙗ҆́коже прⷪ҇ро́ка ѿ чре́ва ки́това, свободи́вшаго.

Ст҃и́тельства и҆́стиннагѡ ѻ҆́бразъ бы́лъ є҆сѝ, страсте́й взыгра̑нїѧ пе́рвѣе ѡ҆бꙋзда́въ на стра́жи се́рдца твоегѡ̀, тѣ́мже и҆ ѻ҆́вцы хрⷭ҇тѡ́вы ко приста́нищꙋ небꙋ́рномꙋ мꙋ́дрѣ ᲂу҆пра́вилъ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: И҆́стины свидѣ́телїе и҆ сн҃а твоегѡ̀ слꙋжи́телїе вѣ́рнїи на тѧ̀, бг҃омт҃и, ᲂу҆пова́нїе своѐ возложи́ша, и҆ под̾ кро́вомъ твои́мъ сохранѧ́еми, на ѻ҆́гнь и҆ сме́рть дерза́хꙋ. и҆́хже мл҃твами и҆ на́съ ᲂу҆крѣпѝ, влⷣчце на́ша всепѣ́таѧ.

Конда́къ, гла́съ г҃:

Дѣ́темъ не возбрани́лъ є҆сѝ приходи́ти къ тебѣ̀, бг҃обл҃же́нне, пекі́йсѧ ѡ҆ насꙋ́щныхъ и҆́хъ, и҆ хра́минꙋ и҆̀мъ созда́лъ є҆сѝ, по кончи́нѣ же твое́й си́хъ не ѡ҆ста́вилъ є҆сѝ, ѻ҆́трока бо разсла́бленна въ со́нномъ видѣ́нїи и҆сцѣли́въ. сегѡ̀ ра́ди вопїе́мъ тѝ: ра́дꙋйсѧ, чꙋдодѣ́йственниче і҆ѡ́но пресла́вный.

І҆́косъ:

Къ бг҃ꙋ и҆ лю́демъ стѧжа́въ любо́вь и҆́стиннꙋю и҆ нелицемѣ́рнꙋю, ст҃и́телю, да лю́бите дрꙋ́гъ дрꙋ́га, дѣ́темъ взыва́лъ є҆сѝ, и҆̀мже ѻ҆́бразъ бы́лъ є҆сѝ сло́вомъ и҆ житїе́мъ, любо́вїю, дꙋ́хомъ, вѣ́рою и҆ чистото́ю. сегѡ̀ ра́ди чꙋдотворє́нїѧ мнѡ́га и҆ зна́мєнїѧ бж҃їѧ си́лы вѣ̑рнымъ ѡ҆ тебѣ̀ ꙗ҆ви́шасѧ, и҆ со безпло́тными ны́нѣ ликовствꙋ́ѧ, неѿлꙋче́нъ ѿ ча̑дъ свои́хъ пребыва́еши. ѽ соприча́стниче ст҃ы̑мъ! ѿ бѣсо́вскихъ наси́лїй свои́мъ предста́тельствомъ на́съ ѡ҆градѝ и҆ къ го́рнѣй любвѝ сердца̀ ᲂу҆ѧзвѝ, бл҃года́рственнѡ тѧ̀ воспѣва́ющихъ: ра́дꙋйсѧ, чꙋдодѣ́йственниче і҆ѡ́но пресла́вный.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Росода́тельнꙋ ᲂу҆́бѡ пе́щь содѣ́ла а҆́гг҃лъ прпⷣбнымъ ѻ҆трокѡ́мъ, халдє́и же ѡ҆палѧ́ющее велѣ́нїе бж҃їе мꙋчи́телѧ ᲂу҆вѣща̀ вопи́ти: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Во́инъ хрⷭ҇то́въ непобѣди́мь показа́лсѧ є҆сѝ, проти́вꙋ безбо́жныхъ тве́рдымъ и҆сповѣ́данїемъ воѻрꙋжи́всѧ и҆ ѿстꙋ́пльшымъ па́лицею слове́съ твои́хъ противꙋста́въ, вѣнце́мъ и҆сповѣ́дника ѿ гдⷭ҇а ᲂу҆вѣнча́лсѧ є҆сѝ.

Е҆ди́наго на потре́бꙋ ᲂу҆се́рднѡ взыска́въ, житїѧ̀ сегѡ̀ сластьмѝ не прельсти́лсѧ є҆сѝ, тѣ́мже и҆ поставлѧ́етъ тѧ̀ на свѣ́щницѣ а҆рхїере́йства гдⷭ҇ь, да свѣтонаста́вникъ бꙋ́деши лю́демъ є҆гѡ̀.

Дне́сь, вѣ̑рнаѧ ѻ҆вча́та хрⷭ҇тѡ́ва, па́стырѧ до́браго прославлѧ́емъ, пред̾ ѻ҆вца́ми свои́ми дерзнове́ннѡ ходи́вшаго и҆ тѣ́хъ по и҆́мени глаша́вшаго и҆ ко ѻ҆би́телемъ нбⷭ҇нымъ ди́внѡ наста́вльшаго.

Бг҃оро́диченъ: Пое́мъ тѧ̀, бг҃оневѣ́сто, мт҃и хрⷭ҇та̀ бг҃а, сла́вѧще ржⷭ҇тво̀ твоѐ непостижи́мое, и҆́мже и҆зба́вихомсѧ ѿ всѧ́кїѧ бѣды̀, влⷣчце, и҆ вѣ́рнѡ вопїе́мъ: поми́лꙋй ста́до твоѐ, є҆ди́на всепѣ́таѧ.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: И҆з̾ пла́мене прпⷣбнымъ ро́сꙋ и҆сточи́лъ є҆сѝ, и҆ првⷣнагѡ же́ртвꙋ водо́ю попали́лъ є҆сѝ: всѧ̑ бо твори́ши, хрⷭ҇тѐ, то́кмѡ є҆́же хотѣ́ти. тѧ̀ превозно́симъ во всѧ̑ вѣ́ки.

Ра́дости присносꙋ́щныѧ наде́ждею препоѧ́савсѧ, терпѣ́нїемъ въ по́двигъ страда́льческїй вше́лъ є҆сѝ, тѣ́мже не посрамѝ гдⷭ҇ь ᲂу҆пова́нїѧ твоегѡ̀, съ ли̑ки ст҃ы́хъ сочета́въ тѧ̀, пою́щаго: бл҃гослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а, по́йте и҆ превозноси́те є҆го̀ во вѣ́ки.

Є҆ли́цы писа́нїй бжⷭ҇твенныхъ разꙋмѣ́нїе прїѧ́сте, прїиди́те, кꙋ́пнѡ восхвали́те тѣ́хъ сказа́телѧ бг҃омꙋ́драго і҆ѡ́нꙋ, вопїю́ще ᲂу҆стѡ́мъ є҆гѡ̀ сло́во пода́вшемꙋ: бл҃гослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а, по́йте и҆ превозноси́те є҆го̀ во вѣ́ки.

Вои́стиннꙋ ни є҆ди́нъ же ѿ ма́лыхъ си́хъ забве́нъ бы́сть ᲂу҆ тебє̀, бл҃же́нне і҆ѡ́но, ко всѣ̑мъ бо любы̀ твоѧ̀ распростре́сѧ, ни́щымъ и҆ простецє́мъ, наипа́че же си̑рымъ и҆ ᲂу҆бѡ́гимъ. тѣ́мже и҆ дне́сь и҆сто́чникъ неѡскꙋдѣва́ющїй сло́ва бж҃їѧ на́мъ ѿверза́еши, взыва́ющымъ: бл҃гослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а, по́йте и҆ превозноси́те є҆го̀ во вѣ́ки.

Бг҃оро́диченъ: А҆́ще и҆ ѻ҆те́чества земна́гѡ лише́нїе попꙋще́нїемъ бж҃їимъ прїи́де вѣ̑рнымъ твои̑мъ, ѻ҆ба́че ꙗ҆ви́ласѧ є҆сѝ млⷭ҇тиваѧ ᲂу҆тѣ́шительница и҆̀мъ въ зна́менїи ѡ҆бновле́нїѧ і҆кѡ́нъ твои́хъ, ѿ ни́хже чꙋдеса̀ и҆сточи́ла є҆сѝ. тѣ́мже и҆ мы̀ вопїе́мъ тѝ: нбⷭ҇нагѡ ѻ҆те́чества прича́стники содѣ́лай на́съ, ꙗ҆́кѡ бл҃га́ѧ врата́рница є҆сѝ, двє́ри ра̑йскїѧ вѣ̑рнымъ ѿверза́ющаѧ.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Бг҃а человѣ́кѡмъ не возмо́жно ви́дѣти, на него́же не смѣ́ютъ чи́ни а҆́гг҃льстїи взира́ти: тобо́ю же, всечтⷭ҇аѧ, ꙗ҆ви́сѧ человѣ́кѡмъ сло́во воплоще́нно, є҆го́же велича́юще, съ нбⷭ҇ными вѡ́и, тѧ̀ ᲂу҆бл҃жа́емъ.

Ѻ҆́тче ст҃и́телю і҆ѡ́но! ты̀ кончи́нꙋ свою̀ предзрѧ̀, со ᲂу҆миле́нїемъ и҆схо́дное пѣ́нїе приноси́лъ є҆сѝ влⷣчцѣ, во ᲂу҆спе́нїи свое́мъ мі́ра не ѡ҆ста́вльшей. тѣ́мже и҆ на́съ, бѣ́дствꙋющихъ скорбьмѝ, не ѡ҆ста́ви, вѣнце́мъ ᲂу҆вѧ́зсѧ ѿ гдⷭ҇а нетлѣ́ннымъ во вѣ́ки.

Сме́рти предстоѧ̀, кро́тостїю и҆ неѕло́бїемъ всѣ́хъ прости́лъ є҆сѝ, ча́дѡмъ же твои̑мъ, любо́вь хрⷭ҇то́вꙋ простира́ѧ, дѣ́ти, да лю́бите дрꙋ́гъ дрꙋ́га, ре́клъ є҆сѝ. тѣ́мже и҆ на́съ съ высоты̀ сла́вы бж҃їѧ бл҃гословѝ, да въ є҆дине́нїи и҆ любвѝ сп҃се́мсѧ.

И҆́стинныѧ сла́вы взыскꙋ́ѧ, ѻ҆́тче і҆ѡ́но, тлѣ́ннꙋю и҆ земнꙋ́ю нивочто́же вмѣни́лъ є҆сѝ. тѣ́мже и҆ на́мъ коемꙋ́ждо помозѝ рꙋ́цѣ разсла́бленнѣи на мл҃твꙋ воздѣ́ти и҆ ѻ҆́чи дꙋше́внѣи горѣ̀ возвѣстѝ, да грѧдꙋ́щаго во сла́вѣ гдⷭ҇а бо́дреннымъ се́рдцемъ ᲂу҆срѧ́щемъ и҆ сла́вы є҆гѡ̀ прича̑стницы бꙋ́демъ.

Бг҃оро́диченъ: Млⷭ҇тива на́мъ сн҃а твоего̀ покажѝ, пребл҃гослове́ннаѧ мт҃и, въ ча́съ сꙋ́дный, вѣ́рнаго ᲂу҆го́дника твоего̀ і҆ѡ́нꙋ смоле́бника и҆ застꙋ́пника те́пла прїи́мши, да грѧдꙋ́щаго во сла́вѣ гдⷭ҇а бо́дреннымъ се́рдцемъ ᲂу҆срѧ́щемъ и҆ сла́вы є҆гѡ̀ прича̑стницы бꙋ́демъ.

Свѣти́ленъ:

Въ пѣ́снехъ досто́йныхъ почти́мъ сла́внаго і҆ера́рха ханько́ꙋскаго і҆ѡ́нꙋ, добродѣ́тельми ᲂу҆краси́вшагосѧ, ѿ восто́ка да́льнѧгѡ дне́сь возсїѧ́вшаго и҆ въ разсѣ́ѧнїи сꙋ́щихъ свѣ́томъ хрⷭ҇то́вымъ просвѣти́вшаго.

Сла́ва, и҆ ны́нѣ: Щедрѡ́ты твоѧ̑, бж҃е, на лю́ди и҆ ста́до твоѐ низпослѝ, мл҃твами пречⷭ҇тыѧ твоеѧ̀ мт҃ре и҆ всѣ́хъ ст҃ы́хъ твои́хъ, и҆ на́мъ да́рꙋй ве́лїю твою̀ млⷭ҇ть.

Пра­во­слав­ная Цер­ковь да­ла мно­го при­ме­ров свя­то­сти и бла­го­че­стия. При­знан­ным уже при жиз­ни пра­вед­ни­ком был Иона (в миру Владимир Покровский), мо­ло­дой епи­скоп-мис­си­о­нер, умер­ший на 37 го­ду жиз­ни, ко­то­рый имел та­кое глу­бо­кое и бла­го­де­тель­ное вли­я­ние на всех, кто с ним со­при­ка­сал­ся, без­раз­лич­но, бы­ли это рус­ские или ки­тай­цы, что еще при жиз­ни его по­чи­та­ли свя­тым. 

Ро­дил­ся бу­ду­щий епископ Иона в Ка­лу­ге в 1888 го­ду. Ра­но оси­ро­тев и на­тер­пев­шись мно­го го­ря, он по­лу­чил об­ра­зо­ва­ние в Ка­луж­ской се­ми­на­рии и Ка­зан­ской ду­хов­ной ака­де­мии. В го­ды обу­че­ния в ака­де­мии о. Иона окорм­лял­ся ду­хов­но у ве­ли­ко­го стар­ца из Оп­ти­ной пу­сты­ни Гав­ри­и­ла. По окон­ча­нии ака­де­мии о. Ионе пред­ла­га­ли ме­сто пре­по­да­ва­те­ля Но­во­го За­ве­та, но он от­ка­зал­ся от этой долж­но­сти, счи­тая, что это для него непо­силь­но. Он об этом по­ве­дал сво­е­му стар­цу, но по­след­ний, уви­дев в пред­ло­же­нии пре­по­да­вать в ака­де­мии во­лю Бо­жию, при­ка­зал о. Ионе при­нять эту долж­ность, а за по­спеш­ность с от­ка­зом по­ло­жить 300 зем­ных по­кло­нов с Иису­со­вой мо­лит­вой.

В 1918 го­ду о. Иона, пре­сле­ду­е­мый ре­во­лю­ци­он­ной вла­стью, дол­жен был вы­ехать из Ка­за­ни. В Пер­ми он был со­ве­та­ми аре­сто­ван, из­бит до по­те­ри со­зна­ния, т.о. раз­де­лив участь но­вых ис­по­вед­ни­ков рос­сий­ских, и от­прав­лен для су­да в Тю­мень. Близ То­боль­ска о. Иона вме­сте с дру­ги­ми аре­сто­ван­ны­ми был осво­бож­ден бе­лы­ми вой­ска­ми. В Ом­ске он был на­зна­чен глав­ным свя­щен­ни­ком Юж­ной ар­мии, а по­сле по­ра­же­ния бе­ло­го дви­же­ния в Си­би­ри ему вме­сте с ар­ми­ей ата­ма­на Ду­то­ва при­шлось от­сту­пить в Ки­тай. В Ки­тае на­чи­на­ет­ся но­вый этап жиз­ни о. Ио­ны – слу­же­ние в Пе­кин­ской Ду­хов­ной Мис­сии, а с 1922 го­да епи­скоп­ское слу­же­ние в Мань­чжу­рии. Здесь про­яв­ля­ют­ся осо­бые да­ры мо­ло­до­го епи­ско­па: неустан­ная про­по­ведь, пас­тыр­ское по­пе­че­ние, дар учи­тель­ства де­тям. Вла­ды­ка ос­но­вы­ва­ет учи­ли­ще, где учит­ся до 200 де­тей, чи­та­ет лек­ции, уста­нав­ли­ва­ет устав­ное бо­го­слу­же­ние, от­кры­ва­ет при­ют, а в Хар­бине ос­но­вы­ва­ет бо­го­слов­ско-фило­соф­ские кур­сы. За­бо­тясь о дру­гих, вла­ды­ка со­вер­шен­но за­бы­ва­ет о се­бе. От­ли­ча­ясь ве­се­лым, про­стым и об­щи­тель­ным ха­рак­те­ром, вла­ды­ка в лич­ной жиз­ни был скро­мен до пре­де­ла. За­болев ан­ги­ной в 1925, он про­дол­жа­ет рев­ност­но со­вер­шать бо­го­слу­же­ния. При по­вы­шен­ной тем­пе­ра­ту­ре он слу­жит на Воз­дви­же­ние и По­кров и при боль­ном гор­ле, по­чти ше­по­том, по­уча­ет свою паст­ву еван­гель­ским ис­ти­нам. Спо­лас­ки­ва­ни­ем гор­ла ке­ро­си­ном у вла­ды­ки за­ра­жа­ет­ся кровь. 19 ок­тяб­ря при­хо­дит врач к вла­ды­ке в 10 ч. ве­че­ра и, осмот­рев его, со­об­ща­ет ему, что на­до по­ско­рее по­ис­по­ве­до­вать­ся и при­ча­стить­ся. Со­би­ра­ют­ся у вла­ды­ки его ду­хов­ные ча­да и де­ти. Вла­ды­ка ис­по­ве­ду­ет­ся у сво­е­го ду­хов­ни­ка о. Алек­сия, об­ла­ча­ет­ся в но­вый под­ряс­ник и епи­тра­хиль, кла­ня­ет­ся зем­но Св. Да­рам и при­об­ща­ет­ся. По­сле при­ча­ще­ния свя­ти­тель спо­кой­но са­дит­ся за стол и пе­ча­та­ет за­ве­ща­ние, в ко­то­ром он при­зы­ва­ет сво­их чад лю­бить друг дру­га и про­сит не остав­лять де­ти­шек. За­тем вла­ды­ка с каж­дым при­сут­ству­ю­щим го­во­рит, каж­до­му на­хо­дит при­вет­ли­вое сло­во, про­сит у всех про­ще­ния. В 12:30 но­чи вла­ды­ка вста­ет, оде­ва­ет епи­тра­хиль и по­ру­чи оп­тин­ско­го стар­ца Ам­вро­сия и де­лая зем­ные по­кло­ны, гром­ко чи­та­ет се­бе от­ход­ную. Го­во­рит окру­жа­ю­щим, во что его одеть, про­сит его от­петь по мо­на­ше­ско­му чи­ну, а вме­сто па­мят­ни­ка по­ста­вить про­стой ду­бо­вый крест. У всех на гла­зах сле­зы, а де­ти мо­лят­ся: "Бо­жень­ка, оставь нам вла­ды­ку!" В 1:30 но­чи вла­ды­ка вдруг вска­ки­ва­ет с кро­ва­ти и ша­та­ясь на но­гах го­во­рит: "Иду уми­рать в цер­ковь!" Его уго­ва­ри­ва­ют не ид­ти. Вла­ды­ка ло­жит­ся и, дер­жа в пра­вой ру­ке крест и ико­ну, а в ле­вой за­жжен­ную све­чу, через три ми­ну­ты уми­ра­ет. Так свя­то за­вер­ши­лось крат­кое трех­лет­нее епи­скоп­ство это­го угод­ни­ка Бо­жия, все­го лишь на трид­цать седь­мом го­ду его жиз­ни.

На за­упо­кой­ных мо­лит­вах на­род не от­хо­дит от сво­е­го ар­хи­пас­ты­ря. Все на­се­ле­ние Мань­чжу­рии идет на от­пе­ва­ние свя­ти­те­ля. В день сво­е­го по­гре­бе­ния вла­ды­ка яв­ля­ет­ся 10-лет­не­му маль­чи­ку, у ко­то­ро­го боль­ные но­ги и ко­то­рый не мо­жет ни сто­ять, ни хо­дить, и го­во­рит ему: "На, возь­ми мои но­ги, они мне боль­ше не нуж­ны, а свои от­дай мне". Маль­чик проснул­ся, встал на но­ги и по­шел к две­ри на кух­ню кри­ча: "Ма­ма! Ма­ма! От­крой две­ри". Опи­сал он вла­ды­ку – это был свя­ти­тель Иона. С 1994 по 1996 по­чи­та­те­ли вла­ды­ки Ио­ны, эми­гран­ты из Мань­чжу­рии, про­жи­ва­ю­щие в Сан-Фран­цис­ко, пы­та­лись най­ти в Ки­тае и при­ве­сти в США его остан­ки. Это­го не уда­лось осу­ще­ствить, но па­мять о жи­тии, по­дви­ге и кон­чине вла­ды­ки Ио­ны не угас­ла, и те­перь уже бо­лее 60 лет цер­ков­ное со­зна­ние по­чи­та­ет свя­ти­те­ля Иону как угод­ни­ка Бо­жия, стя­жав­ше­го бла­го­дать мо­лить­ся за при­зы­ва­ю­щих имя его.

Свя­ти­тель Иона был при­чис­лен к ли­ку свя­тых 19 ок­тяб­ря 1996 го­да.