Канон святителю Иоанну Шанхайскому, Сан-Францисскому
Припев: Святи́телю о́тче Иоа́нне, моли́ Бо́га о на́с.
Память: 02 июля (19 июня ст. ст.)
Глас 4.
Пе́снь 1.
Ирмо́с: Мо́ря чермну́ю пучи́ну невла́жными стопа́ми дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль, крестообра́зныма Моисе́овыма рука́ма, Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л е́сть.
Бла́го е́сть воспева́ти уго́дники Бо́жия, в и́хже ли́це на́м ра́достне све́тит святы́й Иоа́нн, утеша́я, врачу́я его́ призыва́ющия, и науча́я на́с о́бразом многотру́днаго жития́ своего́ ревнова́ти о по́мощи су́щим в беда́х.
О жела́ние се́рдца боголюби́ваго! Возжела́л еси́ еще́ в во́зрасте де́тищном и́стины бы́ти побо́рник. Та́ко бо плени́ша тя́ по́вести о непощади́вших жи́зни своя́ за пра́вду Бо́жию ди́вных святы́х.
Привре́менно недоуме́нен бы́л еси́, е́же каковы́й пу́ть, во́инский или́ гражда́нский, себе́ избра́ти. Но зре́яше в души́ твое́й крепча́йша мы́сль: всего́ себе́ преда́ти на служе́ние святе́й Це́ркви Христо́вой.
Богоро́дичен: Мы́ о Тебе́ хва́лимся, Богоро́дице, и к Бо́гу Тя́ и́мамы непосты́дное предста́тельство, простри́ ру́ку Твою́ необори́мую и сокруши́ враги́ на́ша, низпосли́ Твои́м рабо́м по́мощь от Свята́го.
Пе́снь 3.
Ирмо́с: Весели́тся о Тебе́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зову́щи: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, и прибе́жище и утвержде́ние.
С весе́лием соверша́ем па́мять твою́, архипа́стырю на́ш и наста́вниче, покланя́емся честны́м и нетле́нным моще́м твои́м, прося́ще моли́тв твои́х.
Восприя́л еси́ о́браз а́нгельский, и обо́лкся во вся́ ору́жия Бо́жия, ополчи́лся еси́ проти́ву духо́в зло́бы поднебе́сных, побежда́я и́х.
Не да́л еси́ сна́ дово́льна очесе́м твои́м, не возле́гл еси́ на о́др во е́же почи́ти, уподо́бився отце́м дре́вним, о подви́жниче.
Богоро́дичен: Ра́й жи́зни су́щи, Богоро́дице, сме́рти грехо́вныя и страсте́й многообра́зных изба́ви мя́ вско́ре.
Седа́лен, гла́с 4:
Моли́тва твоя́, о́тче Иоа́нне, а́ки сто́лп о́гненный до небе́с досяга́яй яви́ся, путеводя́щ Изра́иля но́ваго в жите́йстем стра́нствии, сего́ ра́ди чту́щим тя́ терпе́ние да́руй и благодаре́ние Го́споду в сердца́х насади́, да не я́коже ропотницы́ о́ныя, еги́петских мя́с рачи́телие, осу́димся, но да сподо́бимся земли́ обетова́нныя нетле́нных бла́г наслади́тися.
Богоро́дичен: Утвержде́ние на́м еси́, Богома́ти, и свяще́нное прибе́жище вла́ющимся прило́ги вра́жиими, Тобо́ю же покрыва́еми, проще́ние грехо́в и дерзнове́ние ко Го́споду обрета́ем.
Пе́снь 4.
Ирмо́с: Вознесе́на Тя́ ви́девши Це́рковь на Кресте́, Со́лнце Пра́ведное, ста́ в чи́не свое́м, досто́йно взыва́ющи: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Мно́жества архипа́стырей наста́вник, Це́ркве Ру́сския небе́сный предста́тель, са́м сы́й ревни́тель мона́шескаго жития́, тя́, свя́те Иоа́нне, чу́до на́ших дне́й именова́хом и в по́двизех крепкостоя́тельна.
А́ще хо́щете, лю́дие, свята́го жи́ва ви́дети, во гра́д Би́толь поспеша́йте, зри́те та́мо отца́ Иоа́нна! Та́ко се́рбский имени́тый архипа́стырь изрече́, нра́ву же и де́лом Иоа́нновым дивя́щийся.
Ю́ноши карпатору́сстии, се́рбскаго учи́лища пито́мцы, о тебе́ с вели́ким умиле́нием повествова́ху, о твое́м к себе́ непощаде́нии и к ни́м любве́, е́же ка́ко осеня́л еси́ и́х кре́стным зна́мением, ходя́ между́ спя́щими, поко́й и́х соблюда́я.
Богоро́дичен: Пречи́стая Ма́ти Го́спода на́шего и Де́во, ми́лующая и гре́шнейших рабо́в Свои́х, я́ко милосе́рдия сокро́вищница пребога́тая, обнови́ на́с, безме́рно обнища́вших, все́х скорбя́щих Засту́пнице и Ра́досте.
Пе́снь 5.
Ирмо́с: Ты́, Го́споди мо́й, Све́т в ми́р прише́л еси́, Све́т Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения, ве́рою воспева́ющия Тя́.
Подража́тель и́стинный Христо́в бы́л еси́, святи́телю, те́мже ду́шу полага́яй за па́ству твою́, предста́л еси́ Пастыренача́льнику непосты́дно.
Исцеле́ний да́р даде́ся ти́ еще́ во пресви́терстве, его́же преумно́жил еси́ во дни́ святи́тельства, и ны́не усоверша́еши в ино́м и ве́чном житии́.
Преподо́бному Нау́му бы́л еси́ соде́йственник во исцеле́ниих, со ико́ною его́ свято́ю посеща́я до́мы стра́ждущих.
Богоро́дичен: Богоро́дице Де́во, вселе́нныя блага́я Помо́щнице, Цели́тельнице ду́ш и теле́с на́ших, услы́ши на́с и в де́нь се́й моля́щихся Тебе́.
Пе́снь 6.
Ирмо́с: Возопи́ прообразу́я погребе́ние тридне́вное проро́к Ио́на, в ки́те моля́ся: от тли́ изба́ви мя́, Иису́се Царю́ си́л.
Прииди́те, восхва́лим Богоро́дице хра́м воздви́гшаго, самого́ же все́м скорбя́щим ра́дость и хра́м Ду́ха Свята́го бы́вшаго.
Поспеша́л еси́ и в до́мы стра́ждущих, и в пала́ты больни́чныя к неду́гующим, о ни́хже откры́ ти́ Госпо́дь, я́ко Пречи́стых Та́ин Его́ препода́телю.
Боля́щим младе́нцем яви́лся еси́ здра́вия хода́тай, святы́й Иоа́нне, ско́рбь роди́тельских ду́ш пременя́я на ра́дость, и все́м во́зрастом ты́ показа́лся еси́ вожделе́нный помо́щник.
Богоро́дичен: Оте́чества правосла́внаго лиши́хомся, Влады́чице, внегда́ во́лны гне́ва Госпо́дня над ни́м проидо́ша, зане́ храни́телие су́етных и ло́жных соде́яхомся, внегда́ же скончава́тися душа́м на́шим, Го́спода помяну́хом, да прии́дет к Нему́ Тобо́ю на́ша моли́тва и пе́ние.
Конда́к, гла́с 4:
Христу́ Пастыренача́льнику после́довав, во святи́телех изря́днейший яви́лся еси́, спа́сл бо еси́ о́вцы своя́ от губи́тельства безбо́жных, приста́нище ми́рное те́м учреди́в, и попече́ние непреста́нное о па́стве име́я, врачева́л еси́ и́х неду́ги душе́вныя же и теле́сныя, и ны́не о на́с к твои́м честны́м моще́м припа́дающих, моли́ Христа́ Бо́га, о́тче Иоа́нне, в ми́ре спасти́ся душа́м на́шим.
И́кос:
Небеса́ ны́не с на́ми ра́дуются, и ли́цы святы́х прие́млют но́вое и пресла́вное украше́ние: апо́столи пропове́дника всеми́рнаго целу́ют, му́ченицы дре́внии восхваля́ют ди́вно просла́вльшаго па́мять и́х, святи́телие собесе́дуют ра́вному в словеси́ и прему́дрости, бде́нному же подви́жнику преподо́бнии дивя́тся, ца́рие святи́и моли́твенника о возстановле́нии ца́рства правосла́внаго почита́ют, безсре́бреницы с цели́телем безме́здным мзду́ нетле́нную и недели́мую разделя́ют: ели́ко всесла́вно бы́сть служе́ние твое́, о́тче Иоа́нне, та́ко и венце́в тебе́ исплете́ся мно́жество. Но моли́ся ку́пно с ли́ки святы́х ко Христу́ Бо́гу о на́с, к честны́м моще́м твои́м припа́дающих, в ми́ре спасти́ся душа́м на́шим.
Пе́снь 7.
Ирмо́с: В пещи́ Авраа́мстии о́троцы перси́дстей, любо́вию благоче́стия па́че, не́жели пла́менем опаля́еми, взыва́ху: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.
Сы́на све́та и дне́ благода́ть вои́стину тя́ соде́ла: на вся́к бо де́нь Святы́ми Та́йнами укрепля́емь и обожа́емь, утверди́л еси́ в Го́споде се́рдце твое́.
Ми́лостивым предста́тельством твои́м ве́рныя и неве́рныя спаса́хуся и да́ры благода́тныя приима́ху, ты́ же, да́руя незави́стно исцеле́ния, во тьме́ пре́лести не оставля́еши пребыва́ти заблу́ждшия, но еди́наго Царя́ Сла́вы учи́ши правосла́вно воспева́ти во вся́ ве́ки.
По́мощь и утеше́ние изгна́нным лю́дем Свои́м ди́вно сотвори́ Госпо́дь, дарова́в на́м тя́ засту́пника, святи́телю Иоа́нне, но и ны́не покры́й на́с от вра́г на́ших неви́димых и из руки́ все́х, ненави́дящих на́с.
Богоро́дичен: Отцы́ на́ши согреши́ша и пре́дани бы́ша в ру́ки враго́в беззако́нных и лука́внейших па́че всея́ земли́, что́ у́бо сотвори́м, Влады́чице, согреше́ния роди́тельская непреста́нно умножа́юще, и ка́ко ко́зней лю́тых избе́гнем, а́ще не Ты́ засту́пиши ка́ющияся и спасе́ния тре́бующия?
Пе́снь 8.
Ирмо́с: Ру́це распросте́р Дании́л, льво́в зия́ния в ро́ве затче́, о́гненную же си́лу угаси́ша, доброде́телию препоя́савшеся, благоче́стия рачи́тели о́троцы, взыва́юще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Се́рдце твое́ распространи́ся ко все́м любо́вию моля́щим ти́ ся́, Иоа́нне святи́телю, помина́ющим по́двиг всего́ многотру́днаго жития́ твоего́, безболе́зненное же и ле́гкое преставле́ние твое́, Одиги́трии Пречи́стыя ве́рный служи́телю.
Ничто́же возмо́же препя́ти ти́, посеща́ющу в больни́це ча́д твои́х, па́стырю до́брый, ни до́ждь, ни бу́ря, ни тьма́ нощна́я, иногда́ никому́же зову́щу, ду́хом предви́дя ну́жду и́х, Го́споду поспе́шствующу и указу́ющу, да вси́ просла́вят Бо́га оте́ц на́ших.
Егда́ ца́рства правосла́вная на земли́ падо́ша и забве́нию пре́дана бы́ша, не преста́л еси́ побе́ды проси́ти царе́м благове́рным в дре́вних пе́снех неизме́нно, я́ко те́х держа́ва благослове́нна е́сть от Бо́га оте́ц на́ших.
Богоро́дичен: Вели́чит душа́ Твоя́, Влады́чице, Го́спода на́шего и ра́дуется ду́х Тво́й о Бо́зе Спа́се и Сы́не Твое́м. И ка́ко сме́ли бы́хом мы́ воспева́ти пе́снь Твою́, а́ще не бы благоволи́ла Сама́ проро́чески рещи́, я́ко ублажа́т Мя́ вси́ ро́ди.
Пе́снь 9.
Ирмо́с: Ка́мень нерукосе́чный от несеко́мыя горы́, Тебе́, Де́во, краеуго́льный отсече́ся, Христо́с, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́. Те́м веселя́щеся, Тя́, Богоро́дице, велича́ем.
Поспеша́я ко стра́ждущим, при́сно ду́шу твою́ за о́вцы твоя́ полага́л еси́, те́мже и чудотворе́ний да́р тебе́ даде́ся, моли́твами бо твои́ми немощству́ющии препоя́сашася си́лою, и ни́щии доброде́телию от гно́ища страсте́й воздвиго́шася.
Заре́ю све́тлою лю́дем па́ствы твоея́ просия́л еси́, о́тче Иоа́нне, внегда́ смути́тися душа́м и́х в годи́ну Бо́жия гне́ва, но помяну́л е́сть Госпо́дь ми́лость Свою́ и смире́нныя уте́ши тобо́ю.
К Ца́рству Бо́жию пути́ на́ша напра́ви, послужи́вый ему́ преподо́бием и пра́вдою вся́ дни́ живота́ твоего́, наста́ви ра́зум люде́й твои́х ко спасе́нию и просвети́ во тьме́ и се́ни сме́ртней седя́щия, о́тче блаже́нне Иоа́нне, да ра́достно пою́ще, соверша́ем па́мять твою́.
Богоро́дичен: Наста́ви но́ги на́ша на пу́ть ми́рен, Всечи́стая Влады́чице, Ми́р И́стинный к челове́ком приве́дшая, Сы́на Твоего́, Кресто́м вражду́ упраздни́вшаго и дре́вняго супоста́та побе́дно низложи́вшаго.
Свети́лен:
А́ще и умро́х, но жи́в е́смь, не скорби́те, лю́дие: си́це по преставле́нии твое́м возвести́л еси́, све́том та́инственным просвеща́я тя́ пою́щия, о́тче Иоа́нне, святи́телю преди́вный.
Богоро́дичен: О Тебе́, Богоро́дице Де́во, святи́и вси́ пра́зднующе ра́дуются, и на Тя́ упова́ем мы́, раби́ Твои́ многогре́шнии, зову́ще: весели́ся и ра́дуйся, Ма́ти Христа́ Вседержи́теля.
Пѣ́снь а҃.
І҆рмо́съ: Мо́рѧ чермнꙋ́ю пꙋчи́нꙋ невла́жными стопа́ми дре́внїй пѣшеше́ствовавъ і҆и҃ль, крⷭ҇тоѻбра́зныма мѡѷсе́овыма рꙋка́ма, а҆мали́ковꙋ си́лꙋ въ пꙋсты́ни побѣди́лъ є҆́сть.
Бла́го є҆́сть воспѣва́ти ᲂу҆гѡ́дники бж҃їѧ, въ и҆́хже ли́цѣ на́мъ ра́достнѣ свѣ́титъ ст҃ы́й і҆ѡа́ннъ, ᲂу҆тѣша́ѧ, врачꙋ́ѧ є҆го̀ призыва́ющыѧ, и҆ наꙋча́ѧ на́съ ѻ҆́бразомъ многотрꙋ́днагѡ житїѧ̀ своегѡ̀ ревнова́ти ѡ҆ по́мощи сꙋ́щимъ въ бѣда́хъ.
ѽ жела́нїе се́рдца бг҃олюби́вагѡ! Возжела́лъ є҆сѝ є҆щѐ въ во́зрастѣ дѣ́тищномъ и҆́стины бы́ти побо́рникъ. Та́кѡ бо плѣни́ша тѧ̀ пѡ́вѣсти ѡ҆ непощади́вшихъ жи̑зни своѧ̑ за пра́вдꙋ бж҃їю ди́вныхъ ст҃ы́хъ.
Привре́менно недоꙋмѣ́ненъ бы́лъ є҆сѝ, є҆́же каковы́й пꙋ́ть, во́инскїй и҆лѝ гражда́нскїй, себѣ̀ и҆збра́ти. Но зрѣ́ѧше въ дꙋшѝ твое́й крѣпча́йша мы́сль: всего̀ себѐ преда́ти на слꙋже́нїе ст҃ѣ́й цр҃кви хрⷭ҇то́вой.
Бг҃оро́диченъ: Мы̀ ѡ҆ тебѣ̀ хва́лимсѧ, бцⷣе, и҆ къ бг҃ꙋ тѧ̀ и҆́мамы непосты́дное предста́тельство, прострѝ рꙋ́кꙋ твою̀ неѡбори́мꙋю и҆ сокрꙋшѝ врагѝ на́шѧ, низпослѝ твои̑мъ рабѡ́мъ по́мощь ѿ ст҃а́гѡ.
Пѣ́снь г҃.
І҆рмо́съ: Весели́тсѧ ѡ҆ тебѣ̀ цр҃ковь твоѧ̀, хрⷭ҇тѐ, зовꙋ́щи: ты̀ моѧ̀ крѣ́пость, гдⷭ҇и, и҆ прибѣ́жище и҆ ᲂу҆твержде́нїе.
Съ весе́лїемъ соверша́емъ па́мѧть твою̀, а҆рхїпа́стырю на́шъ и҆ наста́вниче, покланѧ́емсѧ чⷭ҇тны̑мъ и҆ нетлѣ̑ннымъ моще́мъ твои̑мъ, просѧ́ще мл҃твъ твои́хъ.
Воспрїѧ́лъ є҆сѝ ѻ҆́бразъ а҆́гг҃льскїй, и҆ ѡ҆бо́лксѧ во всѧ̑ ѻ҆рꙋ̑жїѧ бж҃їѧ, ѡ҆полчи́лсѧ є҆сѝ проти́вꙋ дꙋхѡ́въ ѕло́бы поднебе́сныхъ, побѣжда́ѧ и҆̀хъ.
Не да́лъ є҆сѝ сна̀ дово́льна ѻ҆чесє́мъ твои́мъ, не возле́глъ є҆сѝ на ѻ҆́дръ во є҆́же почи́ти, ᲂу҆подо́бивсѧ ѻ҆тцє́мъ дрє́внимъ, ѽ подви́жниче.
Бг҃оро́диченъ: Ра́й жи́зни сꙋ́щи, бцⷣе, сме́рти грѣхо́вныѧ и҆ страсте́й многоѻбра́зныхъ и҆зба́ви мѧ̀ вско́рѣ.
Сѣда́ленъ, гла́съ д҃:
Мл҃тва твоѧ̀, ѻ҆́тче і҆ѡа́ннѣ, а҆́ки сто́лпъ ѻ҆́гненный до небе́съ досѧга́ѧй ꙗ҆ви́сѧ, пꙋтеводѧ́щъ і҆и҃лѧ но́ваго въ жите́йстѣмъ стра́нствїи, сегѡ̀ ра́ди чтꙋ́щымъ тѧ̀ терпѣ́нїе да́рꙋй и҆ бл҃годаре́нїе гдⷭ҇ꙋ въ сердца́хъ насадѝ, да не ꙗ҆́коже ропотницы̀ ѻ҆́ныѧ, є҆гѵ́петскихъ мѧ́съ рачи́телїе, ѡ҆сꙋ́димсѧ, но да сподо́бимсѧ землѝ ѡ҆бѣтова́нныѧ нетлѣ́нныхъ бл҃гъ наслади́тисѧ.
Бг҃оро́диченъ: Оу҆твержде́нїе на́мъ є҆сѝ, бг҃ома́ти, и҆ сщ҃е́нное прибѣ́жище вла́ющымсѧ прило́ги вра́жїими, тобо́ю же покрыва́еми, проще́нїе грѣхѡ́въ и҆ дерзнове́нїе ко гдⷭ҇ꙋ ѡ҆брѣта́емъ.
Пѣ́снь д҃.
І҆рмо́съ: Вознесе́на тѧ̀ ви́дѣвши цр҃ковь на крⷭ҇тѣ̀, сл҃нце пра́ведное, ста̀ въ чи́нѣ свое́мъ, досто́йнѡ взыва́ющи: сла́ва си́лѣ твое́й, гдⷭ҇и.
Мно́жества а҆рхїпа́стырей наста́вникъ, цр҃кве рꙋ́сскїѧ нбⷭ҇ный предста́тель, са́мъ сы́й ревни́тель мона́шескагѡ житїѧ̀, тѧ̀, ст҃ѣ і҆ѡа́ннѣ, чꙋ́до на́шихъ дне́й и҆менова́хомъ и҆ въ по́двизѣхъ крѣпкостоѧ́тельна.
А҆́ще хо́щете, лю́дїе, ст҃а́го жи́ва ви́дѣти, во гра́дъ би́толь поспѣша́йте, зри́те та́мѡ ѻ҆тца̀ і҆ѡа́нна! Та́кѡ се́рбскїй и҆мени́тый а҆рхїпа́стырь и҆зречѐ, нра́вꙋ же и҆ дѣ́ломъ і҆ѡа́нновымъ дивѧ́щїйсѧ.
Ю҆́нѡши карпаторꙋ́сстїи, се́рбскагѡ ᲂу҆чи́лища пито́мцы, ѡ҆ тебѣ̀ съ вели́кимъ ᲂу҆миле́нїемъ повествова́хꙋ, ѡ҆ твое́мъ къ себѣ̀ непощадѣ́нїи и҆ къ ни́мъ любвѐ, є҆́же ка́кѡ ѡ҆сѣнѧ́лъ є҆сѝ и҆̀хъ крⷭ҇тнымъ зна́менїемъ, ходѧ̀ междꙋ̀ спѧ́щими, поко́й и҆́хъ соблюда́ѧ.
Бг҃оро́диченъ: Пречⷭ҇таѧ мт҃и гдⷭ҇а на́шегѡ и҆ дв҃о, ми́лꙋющаѧ и҆ грѣ́шнѣйшихъ рабѡ́въ свои́хъ, ꙗ҆́кѡ млⷭ҇рдїѧ сокро́вищница пребога́таѧ, ѡ҆бновѝ на́съ, безмѣ́рнѡ ѡ҆бнища́вшихъ, всѣ́хъ скорбѧ́щихъ застꙋ́пнице и҆ ра́досте.
Пѣ́снь є҃.
І҆рмо́съ: Ты̀, гдⷭ҇и мо́й, свѣ́тъ въ мі́ръ прише́лъ є҆сѝ, свѣ́тъ ст҃ы́й, ѡ҆браща́ѧй и҆з̾ мра́чна невѣ́дѣнїѧ, вѣ́рою воспѣва́ющыѧ тѧ̀.
Подража́тель и҆́стинный хрⷭ҇то́въ бы́лъ є҆сѝ, ст҃и́телю, тѣ́мже дꙋ́шꙋ полага́ѧй за па́ствꙋ твою̀, предста́лъ є҆сѝ пастыренача́льникꙋ непосты́днѡ.
И҆сцѣле́нїй да́ръ даде́сѧ тѝ є҆щѐ во пресвѵ́терствѣ, є҆го́же преꙋмно́жилъ є҆сѝ во дни̑ ст҃и́тельства, и҆ ны́нѣ ᲂу҆соверша́еши въ и҆но́мъ и҆ вѣ́чномъ житїѝ.
Прпⷣбномꙋ наꙋ́мꙋ бы́лъ є҆сѝ содѣ́йственникъ во и҆сцѣле́нїихъ, со і҆кѡ́ною є҆гѡ̀ ст҃о́ю посѣща́ѧ до́мы стра́ждꙋщихъ.
Бг҃оро́диченъ: Бцⷣе дв҃о, вселе́нныѧ бл҃га́ѧ помо́щницѣ, цѣли́тельнице дꙋ́шъ и҆ тѣле́съ на́шихъ, ᲂу҆слы́ши на́съ и҆ въ де́нь се́й молѧ́щихсѧ тебѣ̀.
Пѣ́снь ѕ҃.
І҆рмо́съ: Возопѝ проѻбразꙋ́ѧ погребе́нїе тридне́вное прⷪ҇рѡ́къ і҆ѡ́на, въ ки́тѣ молѧ́сѧ: ѿ тлѝ и҆зба́ви мѧ̀, і҆и҃се цр҃ю̀ си́лъ.
Прїиди́те, восхва́лимъ бцⷣѣ хра́мъ воздви́гшаго, самого̀ же всѣ̑мъ скорбѧ́щымъ ра́дость и҆ хра́мъ дх҃а ст҃а́гѡ бы́вшаго.
Поспѣша́лъ є҆сѝ и҆ въ до́мы стра́ждꙋщихъ, и҆ въ пала̑ты больни̑чныѧ къ недꙋ́гꙋющымъ, ѡ҆ ни́хже ѿкры̀ тѝ гдⷭ҇ь, ꙗ҆́кѡ пречⷭ҇тыхъ та̑инъ є҆гѡ̀ препода́телю.
Болѧ́щимъ младе́нцємъ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ здра́вїѧ хода́тай, ст҃ы́й і҆ѡа́ннѣ, ско́рбь роди́тельскихъ дꙋ́шъ премѣнѧ́ѧ на ра́дость, и҆ всѣ̑мъ во́зрастомъ ты̀ показа́лсѧ є҆сѝ вожделѣ́нный помо́щникъ.
Бг҃оро́диченъ: Ѻ҆те́чества правосла́внаго лиши́хомсѧ, влⷣчце, внегда̀ во́лны гнѣ́ва гдⷭ҇нѧ над̾ ни́мъ проидо́ша, занѐ храни́телїе сꙋ́етныхъ и҆ ло́жныхъ содѣ́ѧхомсѧ, внегда̀ же скончава́тисѧ дꙋша́мъ на́шымъ, гдⷭ҇а помѧнꙋ́хомъ, да прїи́детъ къ немꙋ̀ тобо́ю на́ша мл҃тва и҆ пѣ́нїе.
Конда́къ, гла́съ д҃:
Хрⷭ҇тꙋ̀ пастыренача́льникꙋ послѣ́довавъ, во ст҃и́телехъ и҆зрѧ́днѣйшїй ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ, сп҃слъ бо є҆сѝ ѻ҆́вцы своѧ̑ ѿ гꙋби́тельства безбо́жныхъ, приста́нище ми́рное тѣ̑мъ ᲂу҆чреди́въ, и҆ попече́нїе непреста́нное ѡ҆ па́ствѣ и҆мѣ́ѧ, врачева́лъ є҆сѝ и҆́хъ недꙋ́ги дꙋшє́вныѧ же и҆ тѣлє́сныѧ, и҆ ны́нѣ ѡ҆ на́съ къ твои̑мъ чтⷭ҇ны̑мъ моще́мъ припа́дающихъ, молѝ хрⷭ҇та̀ бг҃а, ѻ҆́тче і҆ѡа́нне, въ ми́рѣ спⷭ҇ти́сѧ дꙋша́мъ на́шымъ.
І҆́косъ:
Нб҃са̀ ны́нѣ съ на́ми ра́дꙋютсѧ, и҆ ли́цы ст҃ы́хъ прїе́млютъ но́вое и҆ пресла́вное ᲂу҆краше́нїе: а҆пⷭ҇ли проповѣ́дника всемі́рнагѡ цѣлꙋ́ютъ, мч҃нцы дре́внїи восхвалѧ́ютъ ди́вно просла́вльшаго па́мѧть и҆́хъ, ст҃и́телїе собесѣ́дꙋютъ ра́вномꙋ въ словесѝ и҆ премꙋ́дрости, бдѣ́нномꙋ же подви́жникꙋ прпⷣбнїи дивѧ́тсѧ, ца́рїе ст҃і́и мл҃твенника ѡ҆ возстановле́нїи ца́рства правосла́внаго почита́ютъ, безсре́бреницы съ цѣли́телемъ безмє́зднымъ мздꙋ̀ нетлѣ́ннꙋю и҆ недѣли́мꙋю раздѣлѧ́ютъ: є҆ли́кѡ всесла́внѡ бы́сть слꙋже́нїе твоѐ, ѻ҆́тче і҆ѡа́ннѣ, та́кѡ и҆ вѣнцє́въ тебѣ̀ и҆сплете́сѧ мно́жество. но моли́сѧ кꙋ́пнѡ съ ли́ки ст҃ы́хъ ко хрⷭ҇тꙋ̀ бг҃ꙋ ѡ҆ на́съ, къ чтⷭ҇ны̑мъ моще́мъ твои̑мъ припа́дающихъ, въ ми́рѣ спⷭ҇ти́сѧ дꙋша́мъ на́шымъ.
Пѣ́снь з҃.
І҆рмо́съ: Въ пещѝ а҆враа́мстїи ѻ҆́троцы персі́дстѣй, любо́вїю бл҃гоче́стїѧ па́че, не́жели пла́менемъ ѡ҆палѧ́еми, взыва́хꙋ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ въ хра́мѣ сла́вы твоеѧ̀, гдⷭ҇и.
Сы́на свѣ́та и҆ днѐ бл҃года́ть вои́стинꙋ тѧ̀ содѣ́ла: на всѧ́къ бо де́нь ст҃ы́ми та́йнами ᲂу҆крѣплѧ́емь и҆ ѡ҆божа́емь, ᲂу҆тверди́лъ є҆сѝ въ гдⷭ҇ѣ се́рдце твоѐ.
Млⷭ҇тивымъ предста́тельствомъ твои́мъ вѣ̑рныѧ и҆ невѣ̑рныѧ сп҃са́хꙋсѧ и҆ да́ры бл҃года̑тныѧ прїима́хꙋ, ты̀ же, да́рꙋѧ незави́стнѡ и҆сцѣлє́нїѧ, во тьмѣ̀ пре́лести не ѡ҆ставлѧ́еши пребыва́ти заблꙋ́ждшыѧ, но є҆ди́наго царѧ̀ сла́вы ᲂу҆чи́ши правосла́вно воспѣва́ти во всѧ̑ вѣ́ки.
По́мощь и҆ ᲂу҆тѣше́нїе и҆згна́ннымъ лю́демъ свои̑мъ ди́вно сотворѝ гдⷭ҇ь, дарова́въ на́мъ тѧ̀ застꙋ́пника, ст҃и́телю і҆ѡа́ннѣ, но и҆ ны́нѣ покры́й на́съ ѿ вра̑гъ на́шихъ неви́димыхъ и҆ и҆з̾ рꙋкѝ всѣ́хъ, ненави́дѧщихъ на́съ.
Бг҃оро́диченъ: Ѻ҆тцы̀ на́ши согрѣши́ша и҆ пре́дани бы́ша въ рꙋ́ки врагѡ́въ беззако́нныхъ и҆ лꙋка́внѣйшихъ па́че всеѧ̀ землѝ, что̀ ᲂу҆̀бо сотвори́мъ, влⷣчце, согрѣшє́нїѧ роди̑тельскаѧ непреста́ннѡ ᲂу҆множа́юще, и҆ ка́кѡ ко́зней лю́тыхъ и҆збѣ́гнемъ, а҆́ще не ты̀ застꙋ́пиши ка́ющыѧсѧ и҆ спⷭ҇нїѧ тре́бꙋющыѧ.
Пѣ́снь и҃.
І҆рмо́съ: Рꙋ́цѣ распросте́ръ данїи́лъ, львѡ́въ зїѧ̑нїѧ въ ро́вѣ затчѐ, ѻ҆́гненнꙋю же си́лꙋ ᲂу҆гаси́ша, добродѣ́телїю препоѧ́савшесѧ, бл҃гоче́стїѧ рачи́тели ѻ҆́троцы, взыва́юще: бл҃гослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.
Се́рдце твоѐ распространи́сѧ ко всѣ́мъ любо́вїю молѧ́щымъ тѝ сѧ̀, і҆ѡа́нне ст҃и́телю, помина́ющымъ по́двигъ всегѡ̀ многотрꙋ́днагѡ житїѧ̀ твоегѡ̀, безболѣ́зненное же и҆ ле́гкое преставле́нїе твоѐ, ѻ҆диги́трїи пречⷭ҇тыѧ вѣ́рный слꙋжи́телю.
Ничто́же возмо́же препѧ́ти тѝ, посѣща́ющꙋ въ больни́цѣ ча́дъ твои́хъ, па́стырю до́брый, ни до́ждь, ни бꙋ́рѧ, ни тьма̀ нощна́ѧ, и҆ногда̀ никомꙋ́же зовꙋ́щꙋ, дꙋ́хомъ предви́дѧ нꙋ́ждꙋ и҆́хъ, гдⷭ҇ꙋ поспѣ́шствꙋющꙋ и҆ ᲂу҆казꙋ́ющꙋ, да всѝ просла́вѧтъ бг҃а ѻ҆тє́цъ на́шихъ.
Є҆гда̀ ца̑рства правосла́внаѧ на землѝ падо́ша и҆ забве́нїю пре́дана бы́ша, не преста́лъ є҆сѝ побѣ́ды проси́ти царє́мъ бл҃говѣ̑рнымъ въ дре́внихъ пѣ́снехъ неизмѣ́ннѡ, ꙗ҆́кѡ тѣ́хъ держа́ва бл҃гослове́нна є҆́сть ѿ бг҃а ѻ҆тє́цъ на́шихъ.
Бг҃оро́диченъ: Вели́читъ дꙋша̀ твоѧ̀, влⷣчце, гдⷭ҇а на́шего и҆ ра́дꙋетсѧ дх҃ъ тво́й ѡ҆ бз҃ѣ сп҃сѣ и҆ сн҃ѣ твое́мъ. И҆ ка́кѡ смѣ́ли бы́хомъ мы̀ воспѣва́ти пѣ́снь твою̀, а҆́ще не бы бл҃говоли́ла сама̀ прⷪ҇ро́чески рещѝ, ꙗ҆́кѡ ᲂу҆бл҃жа́тъ мѧ̀ всѝ ро́ди.
Пѣ́снь ѳ҃.
І҆рмо́съ: Ка́мень нерꙋкосѣ́чный ѿ несѣко́мыѧ горы̀, тебє̀, дв҃о, краеꙋго́льный ѿсѣче́сѧ, хрⷭ҇то́съ, совокꙋпи́вый разстоѧ̑щаѧсѧ є҆стєства̀. тѣ́мъ веселѧ́щесѧ, тѧ̀, бцⷣе, велича́емъ.
Поспѣша́ѧ ко стра́ждꙋщымъ, при́снѡ дꙋ́шꙋ твою̀ за ѻ҆́вцы твоѧ̑ полага́лъ є҆сѝ, тѣ́мже и҆ чꙋдотворе́нїй да́ръ тебѣ̀ даде́сѧ, мл҃твами бо твои́ми немощствꙋ́ющїи препоѧ́сашасѧ си́лою, и҆ ни́щїи добродѣ́телїю ѿ гно́ища страсте́й воздвиго́шасѧ.
Заре́ю свѣ́тлою лю́демъ па́ствы твоеѧ̀ просїѧ́лъ є҆сѝ, ѻ҆́тче і҆ѡа́нне, внегда̀ смꙋти́тисѧ дꙋша́мъ и҆́хъ въ годи́нꙋ бж҃їѧ гнѣ́ва, но помѧнꙋ́лъ є҆́сть гдⷭ҇ь млⷭ҇ть свою̀ и҆ смирє́нныѧ ᲂу҆тѣ́ши тобо́ю.
Къ црⷭ҇твꙋ бж҃їю пꙋти̑ на́шѧ напра́ви, послꙋжи́вый є҆мꙋ̀ преподо́бїемъ и҆ пра́вдою всѧ̑ дни̑ живота̀ твоегѡ̀, наста́ви ра́зꙋмъ люде́й твои́хъ ко спⷭ҇нїю и҆ просвѣтѝ во тьмѣ̀ и҆ сѣ́ни сме́ртнѣй сѣдѧ́щыѧ, ѻ҆́тче бл҃же́нне і҆ѡа́ннѣ, да ра́достно пою́ще, соверша́емъ па́мѧть твою̀.
Бг҃оро́диченъ: Наста́ви но́ги на́шѧ на пꙋ́ть ми́ренъ, всечⷭ҇таѧ влⷣчце, ми́ръ и҆́стинный къ человѣ́кѡмъ приве́дшаѧ, сн҃а твоего̀, крⷭ҇то́мъ враждꙋ̀ ᲂу҆праздни́вшаго и҆ дре́внѧго сꙋпоста́та побѣ́днѡ низложи́вшаго.
Свѣти́ленъ:
А҆́ще и҆ ᲂу҆мро́хъ, но жи́въ є҆́смь, не скорби́те, лю́дїе: си́це по преставле́нїи твое́мъ возвѣсти́лъ є҆сѝ, свѣ́томъ та́инственнымъ просвѣща́ѧ тѧ̀ пою́щїѧ, ѻ҆́тче і҆ѡа́ннѣ, ст҃и́телю преди́вный.
Бг҃оро́диченъ: Ѡ҆ тебѣ̀, бцⷣе дв҃о, ст҃і́и всѝ пра́зднꙋюще ра́дꙋютсѧ, и҆ на тѧ̀ ᲂу҆пова́емъ мы̀, рабѝ твоѝ многогрѣ́шнїи, зовꙋ́ще: весели́сѧ и҆ ра́дꙋйсѧ, мт҃и хрⷭ҇та̀ вседержи́телѧ.
2 июля 1994 г. Русская Православная Церковь за границей причислила к лику святых дивного угодника Божия XX века святителя Иоанна (Максимовича) Шанхайского и Сан-Францисского чудотворца.
Архиепископ Иоанн родился 4/17 июня 1896 г. на юге России в селе Адамовка Харьковской губернии. При Святом Крещении он был наречен Михаилом в честь Архистратига Небесных Сил Михаила Архангела.
С детства он отличался глубокой религиозностью, по ночам подолгу стоял на молитве, усердно собирал иконы, а также церковные книги. Более всего любил читать жития святых. Михаил полюбил святых всем сердцем, до конца пропитался их духом и начал жить, как они. Святая и праведная жизнь ребенка произвела глубокое впечатление на его французскую гувернантку-католичку, и в результате она приняла православие.
В годину гонений Промыслом Божиим Михаил оказался в Белграде, где поступил в университет на богословский факультет. В 1926 г. митрополитом Антонием (Храповицким) он был пострижен в монахи, приняв имя Иоанна в честь своего предка свт. Иоанна (Максимовича) Тобольского. Уже в то время епископ Николай (Велимирович), сербский Златоуст, давал такую характеристику молодому иеромонаху: «Если хотите видеть живого святого, идите в Битоль к отцу Иоанну». О. Иоанн постоянно молился, строго постился, каждый день служил Божественную литургию и причащался, со дня монашеского пострига никогда не ложился, иногда его находили утром задремавшим на полу перед иконами. Он с истинно отеческой любовью вдохновлял свою паству высокими идеалами христианства и Святой Руси. Его кротость и смирение напоминали те, что увековечены в житиях величайших аскетов и пустынников. Отец Иоанн был редким молитвенником. Он так погружался в тексты молитв, как будто просто беседовал с Господом, Пресвятой Богородицей, Ангелами и святыми, которые предстояли его духовным очам. Евангельские события были известны ему так, как будто они происходили на его глазах.
В 1934 г. иеромонах Иоанн был возведен в сан епископа, после чего он отбыл в Шанхай. По свидетельству митрополита Антония (Храповицкого) епископ Иоанн был «зерцалом аскетической твердости и строгости в наше время всеобщего духовного расслабления».
Молодой владыка любил посещать больных и делал это ежедневно, принимая исповедь и приобщая их Святых Тайн. Если состояние больного становилось критическим, владыка приходил к нему в любой час дня или ночи и долго молился у его постели. Известны многочисленные случаи исцеления безнадежно больных по молитвам святителя Иоанна.
С приходом коммунистов к власти русские в Китае снова вынуждены были бежать, большинство – через Филиппины. В 1949 г. на острове Тубабао в лагере Международной организации беженцев проживало примерно 5 тысяч русских из Китая. Остров находился на пути сезонных тайфунов, которые проносятся над этим сектором Тихого океана. Однако в течение всех 27 месяцев существования лагеря ему только раз угрожал тайфун, но и тогда он изменил курс и обошел остров стороной. Когда один русский в разговоре с филиппинцами упомянул о своем страхе перед тайфунами, те сказали, что причин для беспокойства нет, поскольку «ваш святой человек благословляет ваш лагерь каждую ночь со всех четырех сторон». Когда же лагерь был эвакуирован, страшный тайфун обрушился на остров и полностью уничтожил все строения.
Русские люди, в рассеянии сущие, имели в лице владыки крепкого ходатая пред Господом. Окормляя свою паству, святитель Иоанн делал и невозможное. Он сам ездил в Вашингтон, чтобы договориться о переселении обездоленных русских людей в Америку. По его молитвам совершилось чудо! В американские законы были внесены поправки, и большая часть лагеря, около 3 тысяч человек, перебрались в США, остальные в Австралию.
В 1951 г. архиепископ Иоанн был назначен правящим архиереем Западноевропейского экзархата Русской Зарубежной Церкви. В Европе, а затем, с 1962 года, – в Сан-Франциско его миссионерская деятельность, твердо основанная на жизни в постоянной молитве и чистоте православного учения, принесла обильные плоды.
Слава владыки распространялась как среди православных, так и среди инославного населения. Так, в одной из католических церквей Парижа местный священник пытался вдохновить молодежь следующими словами: «Вы требуете доказательств, вы говорите, что сейчас нет ни чудес, ни святых. Зачем же мне давать вам теоретические доказательства, когда сегодня по улицам Парижа ходит святой Иоанн Босой».
Владыку знали и высоко чтили во всем мире. В Париже диспетчер железнодорожной станции задерживал отправление поезда до прибытия «русского архиепископа». Во всех европейских больницах знали об этом епископе, который мог молиться за умирающего всю ночь. Его звали к одру тяжелобольного – будь он католик, протестант, православный или кто другой – потому что, когда он молился, Бог был милостив.
В парижском госпитале лежала больная раба Божия Александра, и епископу сказали о ней. Он передал записку, что приедет и преподаст ей Святое Причастие. Лежа в общей палате, где было примерно 40-50 человек, она чувствовала неловкость перед французскими дамами, что ее посетит православный епископ, одетый в невероятно поношенную одежду и к тому же босой. Когда он преподал ей Святые Дары, француженка на ближайшей койке сказала ей: «Какая Вы счастливая, что имеете такого духовника. Моя сестра живет в Версале, и когда ее дети заболевают, она выгоняет их на улицу, по которой обычно ходит епископ Иоанн, и просит его благословить их. После получения благословения дети немедленно поправляются. Мы зовем его святым».
Дети, несмотря на обычную строгость владыки, были ему абсолютно преданы. Существует много трогательных историй о том, как блаженный непостижимым образом знал, где может быть больной ребенок, и в любое время дня и ночи приходил утешить его и исцелить. Получая откровения от Бога, он многих спасал от надвигающейся беды, а иногда являлся к тем, кому был особенно необходим, хотя физически такое перемещение казалось невозможным.
Блаженный владыка, святой Русского Зарубежья, и вместе с тем русский святой, поминал на богослужениях Московского патриарха наряду с первоиерархом Синода Русской Зарубежной Церкви.
Обращаясь к истории и прозревая будущее, свт. Иоанн говорил, что в смутное время Россия так упала, что все враги ее были уверены, что она поражена смертельно. В России не было царя, власти и войска. В Москве власть была у иностранцев. Люди «измалодушествовали», ослабели и спасения ждали только от иностранцев, перед которыми заискивали. Гибель была неизбежна. В истории нельзя найти такую глубину падения государства и такое скорое, чудесное восстание его, когда духовно и нравственно восстали люди. Такова история России, таков ее путь. Последующие тяжкие страдания русского народа есть следствие измены России самой себе, своему пути, своему призванию. Россия восстанет так же, как она восстала и раньше. Восстанет, когда разгорится вера. Когда люди духовно восстанут, когда снова им будет дорога ясная, твердая вера в правду слов Спасителя: «Ищите прежде Царствия Божия и Правды Его, и вся сия приложатся вам». Россия восстанет, когда полюбит веру и исповедание православия, когда увидит и полюбит православных праведников и исповедников.
Владыка Иоанн предвидел свою кончину. 19 июня (2 июля) 1966 г. в день памяти апостола Иуды, во время архипастырского посещения г. Сиэтлла с чудотворной иконой Божией Матери Курской Коренной, в возрасте 71 года, перед этой Одигитрией Русского Зарубежья отошел ко Господу великий праведник. Скорбь переполнила сердца многих людей во всем мире. После кончины владыки голландский православный священник с сокрушенным сердцем писал: «У меня нет и не будет больше духовного отца, который звонил бы мне в полночь с другого континента и говорил: «Иди теперь спать. То, о чем ты молишься, получишь».
Четырехдневное бдение венчала погребальная служба. Проводившие службу епископы не могли сдерживать рыданий, слезы струились по щекам, блестели в свете бесчисленных свечей подле гроба. Удивительно, что при этом храм наполняла тихая радость. Очевидцы отмечали, что, "казалось, мы присутствовали не на похоронах, а на открытии мощей новообретенного святого".
Вскоре и в усыпальнице владыки стали происходить чудеса исцелений и помощи в житейских делах.
Время показало, что святитель Иоанн чудотворец – скорый помощник всех сущих в бедах, болезнях и скорбных обстояниях.