Канон святителю Игнатию, епископу Ростовскому

Припев: Святи́телю о́тче Игна́тие, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 10 июня (28 мая ст. ст.)

Глас 8.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Во́ду проше́д, я́ко су́шу, / и еги́петскаго зла́ избежа́в, / изра́ильтянин вопия́ше: / Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.

О́тче Богому́дре, святи́телю Игна́тие, / отве́рзи ми́, недосто́йному, устне́ воспе́ти тя́ / и приими́, я́ко кади́ло, от убо́жества моего́, / е́же ти́ принесо́х, недосто́йный.

Воспое́м вси́ свяще́ннаго святи́теля Игна́тия, / почти́м засту́пника, и утвержде́ние гра́ду на́шему Росто́ву, / и храни́теля неусы́пна.

Спаси́тельным Христо́вым за́поведем после́довал еси́, прему́дре святи́телю Игна́тие: / вдови́цам и си́рым бы́л еси́ засту́пник / и гра́ду на́шему вели́кое защище́ние.

Богоро́дичен: Пречи́стая Богоро́дице, Соде́теля и Спа́са поро́ждши все́м, пою́щим Тя́, / спаси́ от бе́д гра́д Тво́й Росто́в, / непреста́нно моля́щи Сы́на Твоего́ за ны́ и Бо́га на́шего.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Небе́снаго кру́га Верхотво́рче, Го́споди, / и Це́ркве Зижди́телю, / Ты́ мене́ утверди́ в любви́ Твое́й, / жела́ний кра́ю ве́рных утвержде́ние, / еди́не Человеколю́бче.

Сокруши́ супоста́ты безбо́жныя, преподо́бне, моле́нием твои́м к Творцу́ и Бо́гу / и си́лу и́х, вооруже́нную на ны́, / пога́нская наше́ствия покори́ под но́ги ве́рному во́инству на́шему.

Ты́ прояви́л еси́, Влады́ко, после́днему ро́ду на́шему чудотво́рца святи́теля Игна́тия, / гра́ду Росто́ву утвержде́ние, / Це́ркви Твое́й и́стовое пра́вило, / иере́йскому же чи́ну наста́вника.

Прикосну́вшуся, свя́те, пречестна́го те́ла твоего́ Стефа́ну архимандри́ту, / пе́рсту ручно́му, к дла́ни прико́рчившуся от рожде́ния, / Бо́жиею благода́тию да́л еси́ простира́тися.

Богоро́дичен: Бу́ди ми́, Де́во, прибе́жище, и приста́нище, / и стена́ необори́ма, и Засту́пница, / Я́же Бо́га поро́ждши пло́тию, Пречи́стая, / Изба́вителя всеще́драго и Спа́са пою́щим Тя́, Богоневе́стная.

Седа́лен, гла́с 8.

Украша́яся прему́дростию ра́зума, / горды́ню низложи́л еси́ плотски́я тяготы́ / и бы́л еси́ оби́телище Ду́ха Пресвята́го, / непреме́нным простира́яся ра́зумом к Лю́бящему тя́. / Те́м, ре́вностию Боже́ственною разгара́яся, сла́вне, / си́рых, и убо́гих, и вдови́ц бы́л еси́ засту́пник, / гра́да же Росто́ва утвержде́ние, / яви́вся А́нгелом собесе́дник, святи́телю Игна́тие, / моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние дарова́ти, / чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Сла́ва, и ны́не: Небе́сную две́рь и киво́т, / пресвяту́ю го́ру, све́тлый о́блак воспои́м, / неопали́мую купину́, слове́сный ра́й, Е́вы воззва́ние, / вселе́нныя всея́ вели́кое сокро́вище, / я́ко спасе́ние в Не́й соде́лася ми́рови и оставле́ние дре́вних согреше́ний. / Сего́ ра́ди вопие́м Е́й: / моли́ся Сы́ну Твоему́ прегреше́ний оставле́ние дарова́ти / благоче́стно покланя́ющимся Всесвято́му Рождеству́ Твоему́.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, / смотре́ния Твоего́ та́инство, / разуме́х дела́ Твоя́ / и просла́вих Твое́ Божество́.

Благода́тию Богоно́сец нарица́емь вои́стинну, Игна́тие, / во Христа́ обле́клся еси́ жития́ ра́ди чистоты́ / и научи́л еси́ сла́вити в Тро́ице Еди́наго Бо́га.

Изба́ви ста́до твое́ от грехо́вныя бу́ри, Игна́тие святи́телю, бе́д же и скорбе́й, / приводя́ в приста́нище Боже́ственныя во́ли Его́.

Яви́лся еси́ вои́стинну Христо́в уго́дник, о́тче Игна́тие: / моля́ся не преста́й от напа́стей, и бе́д, и скорбе́й изба́вити ста́до твое́, / от ну́жды и печа́ли.

Богоро́дичен: Свяще́нно сла́вят Тя́ святи́тельстии собо́ри и все́х преподо́бных ли́цы: / Зижди́теля бо и́х я́ко Младе́нца на руку́ Твое́ю понесла́ еси́, Богоро́дице.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Вску́ю мя́ отри́нул еси́ / от лица́ Твоего́, Све́те незаходи́мый, / и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тьма́, окая́ннаго? / Но обрати́ мя́ и к све́ту за́поведей Твои́х / пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

О́крест стоя́ще ра́ки твоея́ святи́телю Игна́тие, / тя́ име́ем к Бо́гу хода́тая, и заступле́ние гра́да твоего́ Росто́ва, / и утвержде́ние необори́мо.

Ми́лостив бы́в убо́гим, ми́лость душе́вную испроси́, прехва́льне, / ми́лостыню стяжа́в, о́тче Игна́тие, / свещу́ све́тлу устро́ил еси́.

Жили́ще бы́в Пресвята́го Ду́ха вои́стинну, блаже́нне Игна́тие, / Того́ явле́нными Боже́ственными дарми́ до́бре обогати́лся еси́.

Богоро́дичен: Ми́ро та́йное Тя́ имену́ем, Пречи́стая, / я́ко ро́ждши Бо́га пло́тию, / источа́ющаго Боже́ственное ми́ро все́м, притека́ющим под кро́в Тво́й.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Очи́сти мя́, Спа́се, / мно́га бо беззако́ния моя́, / и из глубины́ зо́л возведи́, молю́ся, / к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя́, / Бо́же спасе́ния моего́.

Житие́ твое́ целому́дренно, священноявле́нне, соверши́в, пра́вдою украси́лся еси́, / и му́жеством смы́сла доброде́тели сочта́в себе́, / преблаже́нне святи́телю Игна́тие.

Сохрани́ гра́д тво́й Росто́в, преблаже́нне святи́телю Игна́тие, / от безбо́жных и чужеве́рных нахожде́ний и усо́бныя ра́ти, / моля́ся не преста́й Влады́це Христу́ о ста́де твое́м.

Ты́ у́бо по сме́рти, я́ко жи́в, / на погребе́нии твое́м прие́м сви́тки твои́ма рука́ма, / и́хже свяще́нники в животе́ твое́м освяти́л еси́ Бо́гу, / рече́ бо Госпо́дь: / прославля́ющаго Мя́ просла́влю.

Богоро́дичен: Превы́шши бы́сть Вы́шних си́л, Богоблагода́тная, / заче́ншая Сло́во Бо́жие неизрече́нно, вся́ческая сло́вом сотво́ршее, / от Отца́ пре́жде ве́к ро́ждшееся, / Того́, Чи́стая, ро́ждшая неизрече́нно.

Конда́к, гла́с 4.

Яви́ся дне́сь пресве́тлая па́мять твоя́, / святи́телю преблаже́нне Игна́тие, / в ми́ре све́тло сия́ющи и явля́ющи все́м Боже́ственное сия́ние.

И́кос:

Из чре́ва ма́терня освяще́ннаго святи́теля Госпо́дня / похва́лим ны́не вси́, преподо́бнаго Игна́тия, / гра́да Росто́ва утвержде́ние, / благода́тныя да́ры прии́мша Боже́ственныя сла́вы и в чудесе́х сла́внаго, / вси́, ве́рою те́плою притека́юще к ра́це моще́й его́. / Те́м и а́з, недосто́йный и гре́шный, наде́юся / моли́твами его́ ко Влады́це и Пречи́стей Его́ Ма́тери ми́лость прия́ти в Де́нь су́дный / соде́янных мно́ю зо́л и проще́ние получи́ти, / явля́ющи все́м Боже́ственное сия́ние.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: От Иуде́и доше́дше, о́троцы / в Вавило́не иногда́ / ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: / отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Отве́рзи ми́ две́рь покая́ния, святи́телю Игна́тие, / да омы́ю скве́рну окая́нныя моея́ души́ / и те́ла моего́ вся́ чу́вства, / да приношу́ пе́снь Го́сподеви, све́тло зовя́: / оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Иму́ще тя́ твои́ раби́ засту́пника те́пла / и сте́ну необори́му, гра́да Росто́ва утвержде́ние, / не убои́мся супоста́тных враго́в, / но побежда́ем си́лою Христо́вою, взыва́юще: / оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Уста́вы оте́ческими утверди́л еси́, му́дре, / це́рковь Пречи́стыя Ма́тере Бо́жия, / и свяще́нства ле́потою преукра́шенно сохрани́л еси́, / и уче́ньми твои́ми наказа́л еси́ взыва́ти: / оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Спаси́тельное приста́нище, Богоро́дице Де́во, Тя́ иму́ще, / жите́йских бе́д и бу́ри избега́ем, / к приста́нищу тишины́ Твоея́ приходя́ще и Сы́ну Твоему́ вопию́ще: / оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: На горе́ святе́й просла́вльшася / и в купине́ огне́м Присноде́вы / Моисе́ови та́йну я́вльшаго, / Го́спода по́йте / и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Побежде́н бы́в враго́м прегреше́ньми мно́гими мо́лв жите́йских, / ве́рою прихожду́ и, я́ко Манасси́я, вопию́ Ти́, Христе́, / святи́теля моле́нием спаса́емь, зову́: / Го́спода по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Вооружа́ются на ны́, смире́нныя лю́ди твоя́, / святи́телю пречестны́й Игна́тие, сы́нове Ага́рины, / но сокруши́ и́х неви́димою си́лою, / моле́нием твои́м ко Влады́це за при́сныя рабы́, пою́щия: / Го́спода по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Моли́твы, преблаже́нне, и моле́ния творя́ща тебе́ / приле́жно к Бо́гу при́сно за рабы́ твоя́, / в печа́лех засту́пника и побо́рника иму́ще тя́ к Бо́гу, от все́х бе́д спаса́емся, / Го́спода пою́ще и превознося́ще Его́ во ве́ки.

Богоро́дичен: Влады́чице, Де́во Чи́стая Препросла́вленная, / со святи́телем к Сы́ну Твоему́, Царю́, моли́ся приле́жно, / от вся́кия ну́жды и беды́ изба́витися гра́ду Твоему́ Росто́ву, / Тебе́, Госпоже́, ве́рою блажа́щу, и пою́щу, / и превознося́щу во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Ужасе́ся о се́м Не́бо, / и земли́ удиви́шася концы́, / я́ко Бо́г яви́ся челове́ком пло́тски / и чре́во Твое́ бы́сть простра́ннейшее небе́с. / Те́м Тя́, Богоро́дицу, / А́нгелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.

Вельми́ ра́дуется о тебе́, честны́й о́тче, святи́телю Игна́тие, при́сный тво́й гра́д Росто́в, / име́я тя́ на вся́ко вре́мя помо́щника и засту́пника, / и ны́не не отходи́ от на́с, моли́твы творя́ за ны́ к Бо́гу, / я́ко да от безбо́жных ва́рвар на́с изба́виши, тя́ велича́ющих.

Я́ко блудни́ца, и мыта́рь, и разбо́йник вопию́ ти́ от се́рдца: / согреши́х, прости́ мя, Влады́ко, мно́гих мои́х злы́х прегреше́ний / и изба́ви от вся́каго зла́ святи́теля моле́нием Игна́тия, / я́ко да Твою́ ми́лость непреста́нно велича́ем.

Прииди́те, собере́мся, вси́ росто́встии наро́ди, / к блаже́нней ра́це преподо́бнаго Игна́тия / и со слеза́ми возопие́м к Бо́гу моля́щеся: / изба́ви, Го́споди, лю́ди Твоя́ / и не да́ждь достоя́ния Твоего́ ро́ду исма́ильтескому, / я́ко да возвели́чим ми́лость Твою́ во ве́ки.

Богоро́дичен: Мари́е Богоневе́сто, Влады́чице, / омраче́нное мое́ се́рдце с душе́ю мольба́ми Твои́ми просвети́ / и жи́зни ве́чныя сподо́би мя́, Госпоже́, / не помина́ющи мои́х безчи́сленных зо́л, / Сы́на и Бо́га Твоего́ моли́ за мя́, окая́ннаго, / и певцы́ Твоя́ сохрани́, Пречи́стая.

Свети́лен.

Чу́днаго и сла́внаго святи́теля, Игна́тия вели́каго, / прииди́те, пе́сньми свяще́нными да похва́лим, / я́ко росто́вцем па́стыря и а́нгельским чино́м сослуже́бника бы́вша.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Во́дꙋ проше́дъ ꙗ҆́кѡ сꙋ́шꙋ, и҆ є҆гѵ́петскагѡ ѕла̀ и҆збѣжа́въ, і҆и҃льтѧнинъ вопїѧ́ше: и҆зба́вителю и҆ бг҃ꙋ на́шемꙋ пои́мъ.

Ѻ҆́ч҃е бг҃омꙋ́дре ст҃и́телю і҆гна́тїе, ѿве́рзи мѝ недосто́йномꙋ ᲂу҆стнѣ̀ воспѣ́ти тѧ̀, и҆ прїимѝ, ꙗ҆́кѡ кади́ло ѿ ᲂу҆бо́жества моегѡ̀, є҆́же тѝ принесо́хъ недосто́йный.

Воспое́мъ всѝ свѧще́ннаго ст҃и́телѧ і҆гна́тїа, почти́мъ застꙋ́пника, и҆ ᲂу҆твержде́нїе гра́дꙋ на́шемꙋ росто́вꙋ, и҆ храни́телѧ неꙋсы́пна.

Спаси́тєльнымъ хрⷭ҇тѡ́вымъ за́повѣдемъ послѣ́довалъ є҆сѝ, премꙋ́дре ст҃и́телю і҆гна́тїе: вдови́цамъ и҆ си̑рымъ бы́лъ є҆сѝ застꙋ́пникъ, и҆ гра́дꙋ на́шемꙋ вели́кое защище́нїе.

Бг҃оро́диченъ: Пречⷭ҇таѧ бцⷣе, содѣ́телѧ и҆ сп҃са поро́ждши всѣ̑мъ пою́щымъ тѧ̀, спасѝ ѿ бѣ́дъ гра́дъ тво́й росто́въ, непреста́ннѡ молѧ́щи сн҃а твоего̀ за ны̀, и҆ бг҃а на́шего.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Нбⷭ҇нагѡ крꙋ́га верхотво́рче, гдⷭ҇и, и҆ цр҃кве зижди́телю, ты̀ менѐ ᲂу҆твердѝ въ любвѝ твое́й, жела́нїй кра́ю, вѣ́рныхъ ᲂу҆твержде́нїе, є҆ди́не чл҃вѣколю́бче.

Сокрꙋшѝ сꙋпоста́ты безбѡ́жныѧ, прпⷣбне, моле́нїемъ твои́мъ къ творцꙋ̀ и҆ бг҃ꙋ, и҆ си́лꙋ и҆́хъ, воѡрꙋже́ннꙋю на ны̀, пога̑нскаѧ нашє́ствїѧ покорѝ подъ но́ги вѣ́рномꙋ во́инствꙋ на́шемꙋ.

Ты̀ проѧви́лъ є҆сѝ, влⷣко, послѣ́днемꙋ ро́дꙋ на́шемꙋ чꙋдотво́рца ст҃и́телѧ і҆гна́тїа, гра́дꙋ росто́вꙋ ᲂу҆твержде́нїе цр҃кви твое́й и҆́стовое пра́вило, і҆ере́йскомꙋ же чи́нꙋ наста́вника.

Прикоснꙋ́вшꙋсѧ, свѧ́те, пречестна́гѡ тѣ́ла твоегѡ̀ стефа́нꙋ а҆рхїмандрі́тꙋ, пе́рстꙋ рꙋчно́мꙋ къ дла́ни прико́рчившꙋсѧ ѿ рожде́нїѧ, бж҃їею благода́тїю да́лъ є҆сѝ простира́тисѧ.

Бг҃оро́диченъ: Бꙋ́ди мѝ, дв҃о, прибѣ́жище, и҆ приста́нище и҆ стѣна̀ неѡбори́ма, и҆ застꙋ́пница, ꙗ҆́же бг҃а поро́ждши пло́тїю, пречⷭ҇таѧ, и҆зба́вителѧ всеще́драго, и҆ сп҃са пою́щымъ тѧ̀, бг҃оневѣ́стнаѧ.

Сѣда́ленъ, гла́съ и҃.

Оу҆краша́ѧсѧ премꙋ́дростїю ра́зꙋма, горды́ню низложи́лъ є҆сѝ плотскі́ѧ тѧготы̀, и҆ бы́лъ є҆сѝ ѻ҆би́телище дх҃а прест҃а́гѡ, непремѣ́ннымъ простира́ѧсѧ ра́зꙋмомъ къ лю́бѧщемꙋ тѧ̀. тѣ́мъ ре́вностїю бжⷭ҇твенною разгара́ѧсѧ, сла́вне, си́рыхъ и҆ ᲂу҆бо́гихъ, и҆ вдови́цъ бы́лъ є҆сѝ застꙋ́пникъ, гра́да же росто́ва ᲂу҆твержде́нїе, ꙗ҆ви́всѧ а҆́гг҃лѡмъ собесѣ́дникъ, ст҃и́телю і҆гна́тїе, молѝ хрⷭ҇та̀ бг҃а, грѣхѡ́въ ѡ҆ставле́нїе дарова́ти чтꙋ́щымъ любо́вїю свѧтꙋ́ю па́мѧть твою̀.

Сла́ва, и҆ ны́нѣ: Нбⷭ҇нꙋю две́рь и҆ кївѡ́тъ, прест҃ꙋ́ю го́рꙋ, свѣ́тлый ѻ҆́блакъ воспои́мъ, неѡпали́мꙋю кꙋпинꙋ̀, слове́сный ра́й, є҆́ѵы воззва́нїе, вселе́нныѧ всеѧ̀ вели́кое сокро́вище, ꙗ҆́кѡ спасе́нїе въ не́й содѣ́ласѧ мі́рови, и҆ ѡ҆ставле́нїе дре́внихъ согрѣше́нїй. сегѡ̀ ра́ди вопїе́мъ є҆́й: моли́сѧ сн҃ꙋ твоемꙋ̀, прегрѣше́нїй ѡ҆ставле́нїе дарова́ти благоче́стнѡ покланѧ́ющымсѧ всест҃о́мꙋ ржⷭ҇твꙋ̀ твоемꙋ̀.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Оу҆слы́шахъ, гдⷭ҇и, смотре́нїѧ твоегѡ̀ та́инство, разꙋмѣ́хъ дѣла̀ твоѧ̑, и҆ просла́вихъ твоѐ бжⷭ҇тво̀.

Благода́тїю бг҃оно́сецъ нарица́емь вои́стиннꙋ, і҆гна́тїе, во хрⷭ҇та̀ ѡ҆бле́клсѧ є҆сѝ житїѧ̀ ра́ди чистоты̀, и҆ наꙋчи́лъ є҆сѝ сла́вити въ трⷪ҇цѣ є҆ди́наго бг҃а.

И҆зба́ви ста́до твоѐ ѿ грѣхо́вныѧ бꙋ́ри, і҆гна́тїе ст҃и́телю, бѣ́дъ же и҆ скорбе́й, приводѧ̀ въ приста́нище бж҃е́ственныѧ во́ли є҆гѡ̀.

Ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ вои́стиннꙋ хрⷭ҇то́въ ᲂу҆го́дникъ, ѻ҆́ч҃е і҆гна́тїе, молѧ́сѧ не преста́й, ѿ напа́стей и҆ бѣ́дъ и҆ скорбе́й и҆зба́вити ста́до твоѐ ѿ нꙋ́жды и҆ печа́ли.

Бг҃оро́диченъ: Свѧще́ннѡ сла́вѧтъ тѧ̀ ст҃и́тельстїи собо́ри, и҆ всѣ́хъ преподо́бныхъ ли́цы: зижди́телѧ бо и҆́хъ, ꙗ҆́кѡ млⷣнца на рꙋкꙋ̀ твоє́ю понесла̀ є҆сѝ, бцⷣе.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Вскꙋ́ю мѧ̀ ѿри́нꙋлъ є҆сѝ ѿ лица̀ твоегѡ̀, свѣ́те незаходи́мый, и҆ покры́ла мѧ̀ є҆́сть чꙋжда́ѧ тма̀ ѻ҆каѧ́ннагѡ, но ѡ҆брати́ мѧ, и҆ къ свѣ́тꙋ за́повѣдей твои́хъ пꙋти̑ моѧ̑ напра́ви, молю́сѧ.

Ѻ҆́крестъ стоѧ́ще ра́ки твоеѧ̀, ст҃и́телю і҆гна́тїе, тѧ̀ и҆мѣ́емъ къ бг҃ꙋ хода́таѧ, и҆ застꙋпле́нїе гра́да твоегѡ̀ росто́ва, и҆ ᲂу҆твержде́нїе неѡбори́мо.

Ми́лостивъ бы́въ ᲂу҆бѡ́гимъ, ми́лость дꙋше́внꙋю и҆спросѝ, прехва́льне, ми́лостыню стѧжа́въ, ѻ҆́ч҃е і҆гна́тїе, свѣщꙋ̀ свѣ́тлꙋ ᲂу҆стро́илъ є҆сѝ.

Жили́ще бы́въ прест҃а́гѡ дх҃а, вои́стиннꙋ, бл҃же́нне і҆гна́тїе, тогѡ̀ ꙗ҆вле́нными бжⷭ҇твенными дармѝ до́брѣ ѡ҆богати́лсѧ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Мѵ́ро та́йное тѧ̀ и҆менꙋ́емъ, пречⷭ҇таѧ, ꙗ҆́кѡ ро́ждши бг҃а пло́тїю, и҆сточа́ющаго бжⷭ҇твенное мѵ́ро, всѣ̑мъ притека́ющымъ подъ кро́въ тво́й.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Ѡ҆чи́сти мѧ̀, сп҃се, мнѡ́га бо беззакѡ́нїѧ моѧ̑, и҆ и҆зъ глꙋбины̀ ѕѡ́лъ возведѝ, молю́сѧ: къ тебѣ́ бо возопи́хъ, и҆ ᲂу҆слы́ши мѧ̀, бж҃е спасе́нїѧ моегѡ̀.

Житїѐ твоѐ цѣломꙋ́дренно, свѧщенноѧвле́нне, соверши́въ, пра́вдою ᲂу҆краси́лсѧ є҆сѝ, и҆ мꙋ́жествомъ смы́сла, добродѣ́тєли сочта́въ себѣ̀, преблаже́нне ст҃и́телю і҆гна́тїе.

Сохранѝ гра́дъ тво́й росто́въ, пребл҃же́нне ст҃и́телю і҆гна́тїе, ѿ безбо́жныхъ, и҆ чꙋжевѣ́рныхъ нахожде́нїй, и҆ ᲂу҆со́бныѧ ра́ти, молѧ́сѧ не преста́й влⷣцѣ хрⷭ҇тꙋ̀ ѡ҆ ста́дѣ твое́мъ.

Ты̀ ᲂу҆́бѡ по сме́рти ꙗ҆́кѡ жи́въ, на погребе́нїи твое́мъ прїе́мь сви́тки твои́ма рꙋка́ма, и҆̀хже свѧще́нники въ животѣ̀ твое́мъ ѡ҆свѧти́лъ є҆сѝ бг҃ꙋ, рече́ бо гдⷭ҇ь: прославлѧ́ющаго мѧ̀ просла́влю.

Бг҃оро́диченъ: Превы́шши бы́сть вы́шнихъ си́лъ, бг҃облагода́тнаѧ, заче́ншаѧ сло́во бж҃їе неизрече́ннѡ, всѧ́чєскаѧ сло́вомъ сотво́ршее, ѿ ѻ҆ц҃а̀ пре́жде вѣ̑къ ро́ждшеесѧ, того̀ чⷭ҇таѧ ро́ждшаѧ неизрече́ннѡ.

Конда́къ, гла́съ д҃.

Ꙗ҆ви́сѧ дне́сь пресвѣ́тлаѧ па́мѧть твоѧ̀, ст҃и́телю пребл҃же́нне і҆гна́тїе, въ мі́рѣ свѣ́тлѡ сїѧ́ющи, и҆ ꙗ҆влѧ́ющи всѣ̑мъ бжⷭ҇твенное сїѧ́нїе.

І҆́косъ:

И҆зъ чре́ва ма́тернѧ ѡ҆свѧще́ннаго ст҃и́телѧ гдⷭ҇нѧ похва́лимъ ны́нѣ всѝ, прпⷣбнаго і҆гна́тїа, гра́да росто́ва ᲂу҆твержде́нїе, благода́тныѧ да́ры прїи́мша бжⷭ҇твенныѧ сла́вы, и҆ въ чꙋдесѣ́хъ сла́внаго, всѝ вѣ́рою те́плою притека́юще къ ра́цѣ моще́й є҆гѡ̀. тѣ́мъ и҆ а҆́зъ недосто́йный и҆ грѣ́шный надѣ́юсѧ, моли́твами є҆гѡ̀ ко влⷣцѣ и҆ пречⷭ҇тѣй є҆гѡ̀ мт҃ри, ми́лость прїѧ́ти въ де́нь сꙋ́дный, содѣ́ѧнныхъ мно́ю ѕѡ́лъ, и҆ проще́нїе полꙋчи́ти, ꙗ҆влѧ́ющи всѣ̑мъ бж҃е́ственное сїѧ́нїе.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Ѿ і҆ꙋде́и доше́дше ѻ҆́троцы въ вавѷлѡ́нѣ и҆ногда̀, вѣ́рою трⷪ҇ческою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: ѻ҆ц҃є́въ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Ѿве́рзи мѝ две́рь покаѧ́нїѧ, ст҃и́телю і҆гна́тїе, да ѡ҆мы́ю скве́рнꙋ ѻ҆каѧ́нныѧ моеѧ̀ дꙋшѝ, и҆ тѣ́ла моегѡ̀ всѧ̑ чꙋ̑вства, да приношꙋ̀ пѣ́снь гдⷭ҇еви свѣ́тлѡ, зовѧ̀, ѻ҆те́цъ на́шихъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

И҆мꙋ́ще тѧ̀ твоѝ рабѝ застꙋ́пника те́пла, и҆ стѣ́нꙋ неѡбори́мꙋ, гра́да росто́ва ᲂу҆твержде́нїе, не ᲂу҆бои́мсѧ сꙋпоста́тныхъ врагѡ́въ, но побѣжда́емъ си́лою хрⷭ҇то́вою, взыва́юще: ѻ҆те́цъ на́шихъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Оу҆ста́вы ѻ҆те́ческими ᲂу҆тверди́лъ є҆сѝ, мꙋ́дре, цр҃ковь пречⷭ҇тыѧ мт҃ре бж҃їѧ, и҆ свѧще́нства лѣ́потою преꙋкра́шеннѡ сохрани́лъ є҆сѝ, и҆ ᲂу҆че́ньми твои́ми наказа́лъ є҆сѝ взыва́ти: ѻ҆тє́цъ на́шихъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Спаси́тельное приста́нище, бцⷣе дв҃о, тѧ̀ и҆мꙋ́ще, жите́йскихъ бѣ́дъ и҆ бꙋ́ри и҆збѣга́емъ, къ приста́нищꙋ тишины̀ твоеѧ̀ приходѧ́ще, и҆ сн҃ꙋ твоемꙋ̀ вопїю́ще: ѻ҆тє́цъ на́шихъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: На горѣ̀ ст҃ѣ́й просла́вльшасѧ, и҆ въ кꙋпинѣ̀ ѻ҆гне́мъ приснодв҃ы мѡѷсе́ови та́йнꙋ ꙗ҆́вльшаго, гдⷭ҇а по́йте и҆ превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Побѣжде́нъ бы́въ врагѡ́мъ прегрѣше́ньми мно́гими, мо́лвъ жите́йскихъ, вѣ́рою прихождꙋ̀, и҆ ꙗ҆́кѡ манассі́а вопїю́ ти, хрⷭ҇тѐ, ст҃и́телѧ моле́нїемъ спаса́емь зовꙋ̀: гдⷭ҇а по́йте, и҆ превозноси́те є҆го̀ во вѣ́ки.

Воѡрꙋжа́ютсѧ на ны̀ смирє́нныѧ лю́ди твоѧ̑, ст҃и́телю пречестны́й і҆гна́тїе, сы́нове а҆га́рины: но сокрꙋшѝ и҆́хъ неви́димою си́лою, моле́нїемъ твои́мъ ко влⷣцѣ за при̑сныѧ рабы̑, пою́щыѧ: гдⷭ҇а по́йте, и҆ превозноси́те є҆го̀ во вѣ́ки.

Мѡли́твы, пребл҃же́нне, и҆ молє́нїѧ творѧ́ща, тебѐ прилѣ́жнѡ къ бг҃ꙋ при́снѡ за рабы̑ твоѧ̑, въ печа́лехъ застꙋ́пника и҆ побо́рника и҆мꙋ́ще тѧ̀ къ бг҃ꙋ, ѿ всѣ́хъ бѣ́дъ спаса́емсѧ, гдⷭ҇а пою́ще, и҆ превозносѧ́ще є҆го̀ во вѣ́ки.

Бг҃оро́диченъ: Влⷣчце дв҃о чⷭ҇таѧ препросла́вленнаѧ, со ст҃и́телемъ къ сн҃ꙋ твоемꙋ̀ цр҃ю̀ моли́сѧ прилѣ́жнѡ, ѿ всѧ́кїѧ нꙋ́жды и҆ бѣды̀ и҆зба́витисѧ гра́дꙋ твоемꙋ̀ росто́вꙋ, тебѐ, гпⷭ҇жѐ, вѣ́рою блажа́щꙋ, и҆ пою́щꙋ и҆ превозносѧ́щꙋ во всѧ̑ вѣ́ки.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Оу҆жасе́сѧ ѡ҆ се́мъ нб҃о, и҆ землѝ ᲂу҆диви́шасѧ концы̀, ꙗ҆́кѡ бг҃ъ ꙗ҆ви́сѧ человѣ́кѡмъ пло́тски, и҆ чре́во твоѐ бы́сть простра́ннѣйшее небе́съ. тѣ́мъ тѧ̀ бцⷣꙋ, а҆́гг҃лѡвъ и҆ человѣ̑къ чинонача̑лїѧ велича́ютъ.

Вельмѝ ра́дꙋетсѧ ѡ҆ тебѣ̀, честны́й ѻ҆́ч҃е, ст҃и́телю і҆гна́тїе, при́сный тво́й гра́дъ росто́въ, и҆мѣ́ѧ тѧ̀ на всѧ́ко вре́мѧ помо́щника и҆ застꙋ́пника, и҆ ны́нѣ не ѿходѝ ѿ на́съ, моли́твы творѧ̀ за ны̀ къ бг҃ꙋ, ꙗ҆́кѡ да ѿ безбо́жныхъ ва̑рваръ на́съ и҆зба́виши, тѧ̀ велича́ющихъ.

Ꙗ҆́кѡ блꙋдни́ца и҆ мыта́рь и҆ разбо́йникъ вопїю̀ тѝ ѿ се́рдца: согрѣши́хъ, прости́ мѧ, влⷣко, мно́гихъ мои́хъ ѕлы́хъ прегрѣше́нїй, и҆ и҆зба́ви ѿ всѧ́кагѡ ѕла̀, ст҃и́телѧ моле́нїемъ і҆гна́тїа, ꙗ҆́кѡ да твою̀ ми́лость непреста́ннѡ велича́емъ.

Прїиди́те, собере́мсѧ всѝ росто́встїи наро́ди, къ блаже́ннѣй ра́цѣ прпⷣбнагѡ і҆гна́тїа, и҆ со слеза́ми возопїе́мъ къ бг҃ꙋ молѧ́щесѧ: и҆зба́ви, гдⷭ҇и, лю́ди твоѧ̑, и҆ не да́ждь достоѧ́нїѧ твоегѡ̀ ро́дꙋ і҆сма́ильтескомꙋ, ꙗ҆́кѡ да возвели́чимъ ми́лость твою̀ во вѣ́ки.

Марі́е бг҃оневѣ́сто влⷣчце, ѡ҆мраче́нное моѐ се́рдце съ дꙋше́ю мольба́ми твои́ми просвѣтѝ, и҆ жи́зни вѣ́чныѧ сподо́би мѧ̀, гпⷭ҇жѐ, не помина́ющи мои́хъ безчи́сленныхъ ѕѡ́лъ, сн҃а и҆ бг҃а твоего̀ молѝ за мѧ̀ ѻ҆каѧ́ннаго, и҆ пѣвцы̀ твоѧ̀ сохранѝ, пречⷭ҇таѧ.

Свѣти́ленъ.

Чꙋ́днаго и҆ сла́внаго ст҃и́телѧ і҆гна́тїа вели́каго, прїиди́те, пѣ́сньми свѧще́нными да похва́лимъ, ꙗ҆́кѡ росто́вцємъ па́стырѧ, и҆ а҆́гг҃льскимъ чинѡ́мъ сослꙋже́бника бы́вша.

Свя­ти­тель Иг­на­тий, епи­скоп Ро­стов­ский, ро­дил­ся в бла­го­че­сти­вой се­мье и был вос­пи­тан во вся­кой хри­сти­ан­ской доб­ро­де­те­ли. Убе­див­шись в су­е­те ми­ра се­го, он от­рек­ся от ми­ра и при­нял по­стри­же­ние в мо­на­ше­ство в Бо­го­яв­лен­ском мо­на­сты­ре Ро­сто­ва Ве­ли­ко­го, в ко­то­ром позд­нее был неко­то­рое вре­мя на­сто­я­те­лем в сане ар­хи­манд­ри­та.

В 1261 го­ду свя­той Иг­на­тий был воз­ве­ден на епи­скоп­скую ка­фед­ру Ро­сто­ва Ве­ли­ко­го. Став­ши епи­ско­пом, он, «при­ем паст­ву сло­вес­ных овец», «доб­ре» пас «цер­ковь Хри­сто­ву», «про­све­щая всех омра­чен­ныя серд­ца, на­став­ляя на путь ис­тин­ный». Про­све­ще­ние Бе­ло­зер­ско­го края свя­той ве­рой и по­стро­е­ние в 1269 го­ду пер­вой оби­те­ли во имя Свя­той Тро­и­цы на бе­ре­гу Бе­ло­озе­ра – все бы­ло в прав­ле­ние свя­то­го Иг­на­тия Ро­стов­ской епар­хи­ей. Он управ­лял епар­хи­ей в те­че­ние 26 лет, в один из са­мых труд­ных пе­ри­о­дов в ис­то­рии Ру­си – мон­го­ло-та­тар­ско­го ига. В этих усло­ви­ях епи­скоп Иг­на­тий неуто­ми­мо и са­мо­от­вер­жен­но тру­дил­ся в со­зи­да­нии Рус­ской Церк­ви и Оте­че­ства, утвер­ждая паст­ву в вер­но­сти свя­то­му пра­во­сла­вию.

В 1274 го­ду свя­той Иг­на­тий при­сут­ство­вал на зна­ме­ни­том Со­бо­ре Вла­ди­мир­ском, ис­прав­ляв­шем цер­ков­ные де­ла. Два ра­за по де­лам епар­хии свя­ти­те­лю при­шлось пред­при­ни­мать тя­же­лое пу­те­ше­ствие в Ор­ду с хо­да­тай­ством о цер­ков­ном при­чте. В 1280 го­ду он от­пе­вал Все­рос­сий­ско­го мит­ро­по­ли­та Ки­рил­ла. Свя­той Иг­на­тий из­ве­стен как ми­ро­тво­рец кня­зей Ро­стов­ских Ди­мит­рия и Кон­стан­ти­на Бо­ри­со­ви­чей; в па­мять при­ми­ре­ния их ос­но­ва­на в Ро­сто­ве Бо­ри­со­глеб­ская цер­ковь. За вре­мя сво­е­го слу­же­ния он по­стро­ил несколь­ко ино­че­ских оби­те­лей и был ис­тин­ным от­цом для сво­их па­со­мых.

Свя­той Иг­на­тий – един­ствен­ный из все­го сон­ма свя­тых, в зем­ле Рос­сий­ской про­си­яв­ших, ко­то­ро­го Гос­подь про­сла­вил нетле­ни­ем и це­леб­ным да­ром мо­щей еще до их по­гре­бе­ния. Свя­той угод­ник Бо­жий пре­ста­вил­ся 28 мая 1288 го­да. В Ро­стов Ве­ли­кий на по­кло­не­ние усоп­ше­му ар­хи­пас­ты­рю ста­ли сте­кать­ся мно­го­чис­лен­ные ве­ру­ю­щие. Неутеш­ным был их плач.

Гроб с те­лом об­ла­чен­но­го в ар­хи­ерей­ские одеж­ды свя­ти­те­ля из-за необык­но­вен­но­го скоп­ле­ния на­ро­да не сра­зу мог­ли вне­сти в храм. Чин по­гре­бе­ния со­вер­шал­ся под от­кры­тым небом. Ко­гда гроб по­нес­ли в храм, две бла­го­че­сти­вые мо­на­хи­ни, Фе­о­до­сия и Ксе­ния, и неко­то­рые дру­гие мо­ля­щи­е­ся уви­де­ли, как свя­ти­тель вос­стал из гро­ба и, как бы ле­тя по воз­ду­ху, оста­но­вил­ся над тем ме­стом, ко­то­рое бы­ло пред­наз­на­че­но для по­гре­бе­ния, бла­го­слов­ляя со­брав­ший­ся на­род. При­кос­нув­ший­ся к мо­щам свя­ти­те­ля ар­хи­манд­рит Сте­фан, у ко­то­ро­го от рож­де­ния не раз­ги­ба­лись паль­цы ру­ки, тот­час по­лу­чил чу­дес­ное ис­це­ле­ние. При ви­де чу­дес, ко­то­ры­ми Гос­подь про­слав­лял Сво­е­го угод­ни­ка, бы­ло ре­ше­но не пре­да­вать зем­ле свя­тые мо­щи по­чив­ше­го.

На сле­ду­ю­щий день, ко­гда ко гро­бу свя­ти­те­ля Иг­на­тия был при­не­сен спи­сок с име­на­ми всех ру­ко­по­ло­жен­ных им при жиз­ни свя­щен­ни­ков и диа­ко­нов, усоп­ший свя­ти­тель, как жи­вой, про­тя­нул ру­ку и при­нял по­дан­ный ему сви­ток.

Свя­ти­тель Иг­на­тий по кон­чине сво­ей был при­знан свя­тым и те­ло его не пре­да­ли зем­ле, так как чу­де­са, со­вер­шив­ше­е­ся при са­мом от­пе­ва­нии, по­бу­ди­ли клир и на­род по­ста­вить от­кры­то его мо­щи в Ро­стов­ском Успен­ском со­бо­ре у се­вер­ных врат ал­та­ря, где по­ко­и­лись от­кры­то.

По ле­то­пи­си XV ве­ка свя­той Иг­на­тий – «ве­ли­кий чу­до­тво­рец» и в гра­мо­тах XVI ве­ка он – «свя­той чу­до­тво­рец».

«Ико­но­пис­ный под­лин­ник» да­ет сле­ду­ю­щее опи­са­ние об­ра­за свя­ти­те­ля Иг­на­тия: «По­до­би­ем сед, бра­да аки Алек­сия мит­ро­по­ли­та, на гла­ве кло­бук бел, ри­зы свя­ти­тель­ские кам­ча­тые ла­зо­ре­вые, ис­под­няя баг­ря­ная, в омо­фо­ре, в ру­ках Еван­ге­лие».

См. так­же: "Па­мять свя­то­го Иг­на­тия, епи­ско­па Ро­стов­ско­го" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.