Канон сретению образа преподобного Димитрия Прилуцкого Вологодского
Припев: Преподо́бне о́тче Дими́трие, моли́ Бо́га о на́с.
Память: 24 февраля (11 февраля ст. ст.)
Глас 1.
Пе́снь 1.
Ирмо́с: Твоя́ победи́тельная десни́ца боголе́пно в кре́пости просла́вися: та́ бо, Безсме́ртне, я́ко всемогу́щая, проти́вныя сотре́, изра́ильтяном пу́ть глуби́ны невосоде́лавшая.
Трисве́тлаго Божества́ заря́ми просвеща́емь, преподо́бне, заре́ю Ду́ха просвети́ моя́ помышле́ния, грехо́в оставле́ния проси́ при́сно, да с ве́рными воспою́ честна́го твоего́ подо́бия пра́здник.
Любо́вию Бо́жиею разгора́яся, житие́ свое́ доброде́тельми соверши́л еси́, и́миже Небе́снаго прия́тия насле́дник бы́ти сподо́бился еси́, ему́же и на́с сотвори́ бы́ти прие́мники, да тя́ у́бо воспева́ем.
В незаходи́мых Све́тех пребыва́я, Дими́трие свя́те, при́сно посеща́й ча́д свои́х, ороси́ благода́ть твою́ свы́ше на рабо́в твои́х, оставле́ние подая́ от собла́зн на́ших непреста́нно воспева́ющим честна́го твоего́ подо́бия пра́здник.
Богоро́дичен: Еди́наго во двою́ благоче́стно ве́мы естеству́, И́же от утро́бы Твоея́ рожде́нна, Пренепоро́чная, Бо́га вку́пе па́че естества́ и челове́ка, иму́ща соверше́нное ко́ждо сво́йство.
И́н, гла́с 4.
Ирмо́с: Мо́ря чермну́ю пучи́ну невла́жными стопа́ми дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль, крестообра́зныма Моисе́овыма рука́ма Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л е́сть.
Благода́рное пе́ние, ны́не приноси́мое, ча́д свои́х не пре́зри, свя́те, но, я́ко оте́ц чадолюби́вый, приими́, сия́ доноша́яй Творцу́ и Бо́гу, да сре́тения твоего́ пра́здник любо́вию почита́ем.
Па́ки на́с честна́го твоего́ подо́бия прише́ствием весели́ши, и сего́ прикоснове́нием все́х освяща́еши, и от все́х неду́г исцеле́ния подава́еши, при́сно любо́вию, че́стне, почита́ющим пресвяты́й тво́й пра́здник.
Изба́ви ста́до твое́, преподо́бне, грехо́вныя бу́ри и бе́д вся́ких, наставля́я на́с при́сно в приста́нище спасе́ния, да в ра́дости мно́зе приноша́ем свяще́нному твоему́ подо́бию духо́вныя пе́сни.
Богоро́дичен: Богоро́дице Пренепоро́чная, Я́же Бо́га прие́мши в ложесна́х Твои́х боже́ственно, разреши́ мра́к души́ моея́ и просвети́, Де́во, да восхвалю́ Тя́.
Пе́снь 3.
Ирмо́с: Еди́не, ве́дый челове́ческаго существа́ не́мощь и ми́лостивно в не вообра́жся, препоя́ши мя́ с высоты́ си́лою, е́же вопи́ти Тебе́, Святы́й, одушевле́нный Хра́ме неизрече́нныя сла́вы Твоея́, Человеколю́бче.
Вся́ оста́вив ми́ра сего́ тле́нная, Спа́са все́х взыска́л еси́, соверши́л еси́ за́поведи Его́ боже́ственне и до́бре, от Него́же цели́тель показа́ся душа́м на́шим и моли́твенник непреста́нный о чту́щих свяще́нное твое́ подо́бие.
Маловре́менную сла́ву не восхоте́, блаже́нне, но Небе́сную добро́ту получи́л еси́, отню́дуже благода́ть прие́м Пресвята́го Ду́ха, чудесы́ все́х просвеща́еши, и́же пресвято́му твоему́ о́бразу пра́зднующих любо́вию.
Житие́м твои́м доброде́тельным благочести́выя просвети́л еси́, чудесы́ же твои́ми Богому́дрыми, свя́те, вся́ удиви́л еси́, ве́рно же пою́щих пресвято́му твоему́ подо́бию освяща́еши при́сно.
Богоро́дичен: Све́тлым Тя́ гла́сом и ны́не от души́ вои́стинну Богома́терь, Бо́га ро́ждшую, пропове́даем, и воплоще́нна из Тебе́ Безпло́тнаго, в на́с все́льшася, непреложе́ние прии́мша, несмеше́нием сме́шшася, Пренепоро́чная.
И́н.
Ирмо́с: Не му́дростию, и си́лою, и бога́тством хва́лимся, но Тобо́ю, О́тчею Ипоста́сною му́дростию, Христе́, не́сть бо свя́т, па́че Тебе́, Человеколю́бче.
Многогре́шнаго, нераде́нием изжи́вша житие́, не возгнуша́йся, преподо́бне, но твои́ми моли́твами очи́сти мя́ от вся́ких грехо́в, и́же пресвято́му твоему́ о́бразу ны́не воспе́вшаго.
В жи́зни се́й мно́гим пу́ть бы́сть ко спасе́нию пресве́тлым житие́м твои́м, прообразова́ше нетле́нная. Те́мже и по сме́рти твое́й Бо́г прибе́жище все́м на́м показа́л тя́ е́сть и моли́твенника ве́рна, чту́щим свяще́нное твое́ подо́бие.
Нищету́ на́шу душе́вную покры́й благода́тию, грехо́в разреше́ние прося́ прия́ти на́м, да сре́тения твое́го пра́здник пречу́днаго о́браза ве́рно пра́зднуем.
Богоро́дичен: И́же в пло́ть за премно́гую Твою́ бла́гость вои́стинну обо́лкся, Бо́г вку́пе и Челове́к сугу́б естествы́ познава́ется.
Седа́лен, гла́с 4.
Возжеле́л еси́ о́н ве́к присносу́щный, измени́в при́сно пребыва́ющая ми́ра сего́ тле́нными, те́мже к Небе́сным оби́телем невозбра́нно прите́кл еси́, Богому́дре Дими́трие, о́тче на́ш, Спа́су все́х моли́ся спасти́ и́же честно́е твое́ сре́тение пе́сньми сла́вящих.
Богоро́дичен: Све́т ро́ждшая пречестны́й, от Отца́ возсия́вша пре́жде все́х ве́к, просвети́, Отрокови́це, ду́шу мою́ и у́м, дале́че от мене́ отгоня́щи тьму́ страсте́й, да Тя́ ублажа́ю, Присноблаже́нную, ве́рным упова́ние.
Пе́снь 4.
Ирмо́с: Го́ру Тя́, благода́тию Бо́жиею приосене́нную, прозорли́выма Авваку́м усмотри́в очи́ма, из Тебе́ изы́ти Изра́илеву провозглаша́ше Свято́му, во спасе́ние на́ше и обновле́ние.
Вели́ких доброде́телей де́латель, Богому́дре, бы́л еси́, и́миже дости́же ве́чная блага́я, иде́же с ли́ки святы́х А́нгел веселя́ся, испроси́ на́м получи́ти ми́лость, и́же пресвято́му твоему́ о́бразу пе́ние принося́щим.
Жития́ твоего́ красото́ю богому́дрою красу́ется оби́тель твоя́, свя́те, ученицы́ же твои́ боголюбе́знии ра́достно Бо́га воспева́ют, тя́ та́ко просла́вльшаго.
Уче́нии твои́ми богому́дрыми учени́к ста́до непоро́чно приведе́ Бо́гови, с ни́ми же моли́ся и на́м сохране́нным бы́ти в Боже́ственней Того́ сла́ве, и́же священноле́пную твою́ добро́ту хвала́ми почита́ющих.
Богоро́дичен: Чуде́с превы́ше вели́кое чу́до, Чи́стая, рождества́ Твоего́ зри́тся, ражда́еши бо Христа́, пло́ть бы́вша, кроме́ при́меса и смеше́ния.
И́н.
Ирмо́с: Седя́й в Сла́ве на Престо́ле Божества́ во о́блаце ле́гце, прии́де Иису́с Пребоже́ственный Нетле́нною Дла́нию и спасе́ зову́щия: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.
Жили́ще Пресвято́му Ду́ху, прему́дре, обре́теся, дости́же кра́ю жела́ния духо́внаго, к Нему́ же простира́яся, жи́знь сию́ в посте́х изнури́л еси́; те́мже мо́лим тя́ поми́ловати на́с, ча́д свои́х, и́же свято́е твое́ сре́тение ве́рою сла́вящих.
Я́ко кри́н, в доброде́телех процве́л еси́, вино́м умиле́ния ду́ши напои́л еси́, благоче́стие, жа́ждущих, страсте́й скве́рну омыва́я слеза́ми свои́ми, и сего́ ра́ди любо́вию восхваля́ем при́сно свята́го твоего́ прише́ствия святоле́пный о́браз.
Удиви́л еси́, блаже́нне, пресла́вными чудесы́ твои́ми вси́ концы́ земли́, свята́го же твоего́ подо́бия прише́ствием просвети́ вселе́нную, те́мже тя́ духо́вными пе́сньми непреста́нно воспева́ем.
Богоро́дичен: Бо́г, посреде́ Тебе́ все́лься, я́коже ве́сть, де́вства ключи́ не поколеба́, Чи́стая, на недви́жимом ка́мени ве́ры вся́ утве́рждь.
Пе́снь 5.
Ирмо́с: Бо́г Сы́н ми́ра, Оте́ц Щедро́т, Вели́каго Сове́та Твоего́ А́нгела, ми́р подава́юща, посла́л еси́ на́м, те́м, Богоразу́мия к све́ту наста́вльшеся, от нощи́ у́тренююще, славосло́вим Тя́, Человеколю́бче.
Земны́х все́х небре́гл еси́, блаже́нне, Небе́сная блага́я стяжа́, му́дре, отню́дуже в чудесе́х изя́щен обре́теся, подава́еши приходя́щим к тебе́ ско́рое присеще́ние, и сего́ ра́ди тя́ при́сно хвала́ми почита́ем.
Приста́нище невла́емо все́м ве́рным в жи́зни се́й, блаже́нне, бы́л еси́, ни́щим пита́тель, печа́льных уте́шитель, те́мже вопие́м ти́: и на́с не забу́ди в моли́твах свои́х к Бо́гу, назира́й на́с всегда́.
Миролю́бных ду́ш отвраща́яся, Небе́снаго ми́ра – Христа́, взыска́л еси́, о́тче, и Того́ обре́те благи́ми де́лы, раздава́еши Боже́ственныя да́ры свята́го твоего́ подо́бия честны́й о́браз любо́вию почита́ющим.
Богоро́дичен: И́же естество́м Неопи́санный, вообра́жся из Тебе́, на́ше писа́ние пло́тски прия́т, Влады́чице, в существе́ и хоте́ниих сугу́бых познава́ем.
И́н.
Ирмо́с: Ты́, Го́споди, мо́й Све́т, в ми́р прише́л еси́, Све́т Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения ве́рою воспева́ющия Тя́.
Подража́тель Христо́вых за́поведей бы́л еси́, и сего́ ра́ди, преподо́бне, к тре́бующим ми́лостив быва́ше, те́мже дне́сь, любо́вию соше́дшеся, свята́го твоего́ подо́бия о́браз хвала́ми почита́ем.
Испо́лни ра́дости и весе́лия сердца́ на́ша, и́же в моли́твах тебе́ вы́ну призыва́ющих, и испроси́ грехо́в оставле́ние свято́му твоему́ о́бразу, блаже́нне, духо́вныя пе́сни воспева́ющим.
Преблаже́нна бы́сть свята́я оби́тель твоя́, Богому́дре, име́ющи вну́трь себе́ мо́щи твоя́ и свяще́нное твое́ подо́бие, прехва́лен же и гра́д тво́й, и́же тобо́ю дарова́ся от все́х Бо́га.
Богоро́дичен: Твоя́ чудеса́ прови́дя Боже́ственным Ду́хом, Иса́ия взыва́ше: се́ во чре́ве прии́меши Непостижи́маго воплоща́ема, Чи́стая.
Пе́снь 6.
Ирмо́с: Обы́де на́с после́дняя бе́здна, не́сть избавля́яй, вмени́хомся, я́ко о́вцы заколе́ния, спаси́ лю́ди Твоя́, Бо́же на́ш, Ты́ бо кре́пость немощству́ющих и исправле́ние.
Посто́м и моли́твами жи́знь свою́ препроводи́л еси́, возвесели́л еси́ И́же над все́ми при́сно сла́вимаго Бо́га, пресве́тлыми же чудесы́ твои́ми ве́сь ми́р озари́л еси́, те́мже тебе́, преподо́бне, при́сно в пе́снех почита́ем.
Кро́тость и незло́бие в житии́ се́м стяжа́л еси́, подо́бяся своему́ Влады́це, Прекро́ткому Па́стырю, и сего́ ра́ди и́ноком прему́др наста́вник бы́сть, с ни́ми же Спа́су все́х угоди́л еси́.
Житию́ А́нгельскому ревни́тель бы́сть, свя́те, подража́я те́х ангелоле́пное подо́бие, с ни́ми же, блаже́нне, и на́с помина́й, и́же святы́й тво́й о́браз ве́рою сла́вящих.
Богоро́дичен: Де́вствуеши, я́коже пре́жде, ро́ждши Христа́, млеко́м пита́еши все́м пи́щу подаю́щаго, Чи́стая, пресла́вно ди́вно чу́до и непостижи́мо.
И́н.
Ирмо́с: Пожру́ Ти́ со гла́сом хвале́ния, Го́споди, Це́рковь вопие́т Ти́, от бесо́вския кро́ве очи́щшися ра́ди ми́лости от ре́бр Твои́х исте́кшею Кро́вию.
При́зри, блаже́нне, на предстоя́щия ти́ свяще́нныя собо́ры и на свято́е твое́ ста́до, моле́ния принося́щия свято́му твоему́ о́бразу за проше́ние вся́ко, и изба́ви гра́д тво́й и страну́ на́шу от вся́ких скорбе́й.
Свети́льник на све́щнице яви́ся священноле́пный тво́й о́браз, светя́ все́м конце́м земли́ чудесы́ твои́ми, богому́дрых все́х освяща́я, и́же пресвяты́й тво́й пра́здник ве́рою сла́вящих.
Вели́кий да́р прече́стен – священноле́пный тво́й о́браз от Бо́га дарова́ся, ко все́х челове́к спасе́нию же и по́льзе, и́мже прогна́на бы́сть вся́ка си́ла неприя́зненна от вся́каго твоего́ достоя́ния и от вся́ка неду́га очи́стися.
Богоро́дичен: Родила́ еси́, Его́же Оте́ц пре́жде все́х ве́к роди́ Пребезнача́льна, и сосца́ми Пита́теля дои́ла еси́ па́че ума́, чу́до па́че сло́ва, Чи́стая, та́инство.
Конда́к, гла́с 8.
Христа́ еди́наго в жи́зни се́й во сле́д идти́ возжела́л еси́ и, Того́ любо́вию земна́я отри́нув, премину́в Небе́сными, с ли́ки А́нгел водворя́яся, неотсту́пно предстои́ши Бо́гови, те́м и ны́не пресвято́му твоему́ о́бразу сре́тения пра́здник ра́достно сотворя́юще, от неду́г исцеле́ние прие́млем, благода́рно вопию́ще: ра́дуйся, преподо́бне о́тче Дими́трие, по́стников удобре́ние.
И́кос:
Боже́ственными доброде́тельми твои́ми, Богому́дре, себе́ украси́л еси́ и Спа́су Христу́ жили́ще соде́ла, о́тче, му́жественне, я́коже зла́то, искуси́ся ве́рою к Бо́гу, наде́ждою и любо́вию обе́ты своя́ полага́я, воздержа́нием пости́вся, я́коже безпло́тен, в целому́дрии и смире́нии вознесе́ся; те́мже и мы́ духо́вная твоя́ ча́да, моли́твами твои́ми просвеща́еми, ра́достною душе́ю воспева́ем Боже́ственная твоя́ духо́вная исправле́ния и любо́вию пра́зднуем пречу́дному твоему́ пресвято́му о́бразу, и благода́рственно вопие́м ти́: ра́дуйся, я́ко измла́да Бо́гу послужи́л еси́; ра́дуйся, притека́ющим к тебе́ ко спасе́нию хода́тай. Ра́дуйся, лю́дем, правосла́вно ве́рующим, пресла́вная похвало́ и кре́пкое на враги́ одоле́ние; ра́дуйся, гра́ду твоему́ вели́кое утвержде́ние. Ра́дуйся, святе́й оби́тели твое́й благонаде́жное ве́чное весе́лие; ра́дуйся, и́ноком пресла́вное украше́ние и наде́ждо спасе́ния. Ра́дуйся, все́м христиа́ном в беда́х прибе́жище и приста́нище спасе́ния; ра́дуйся, я́ко твои́ми моли́твами сопроти́вныя ду́хи побежда́ются. Ра́дуйся, исто́чник чудесе́м неизчерпа́емый, да вси́, и́же тобо́ю от Бо́га спаса́еми, непреста́нно зове́м ти́: ра́дуйся, преподо́бне о́тче Дими́трие, по́стников удобре́ние.
Пе́снь 7.
Ирмо́с: Су́щим в пещи́ отроко́м Твои́м, Спа́се, не прикосну́ся, ниже́ стужи́ о́гнь. Тогда́ трие́, я́ко еди́неми усты́, поя́ху и благословля́ху, глаго́люще: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.
На земли́, я́ко безпло́тен, блаже́нне, поживе́ с пло́тию, к су́щим мира́ не приплета́яся ничи́мже, но, я́ко А́нгел, крило́ма твои́х доброде́телей ду́хом на Не́бо возлете́л еси́ и сего́ ра́ди непреста́нно вопие́ши: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Удиви́л тя́ е́сть Госпо́дь, блаже́нне, во все́х де́лех Свои́х и стра́шна показа́ тя́ безпло́тным враго́м, и сего́ ра́ди пресвято́му твоему́ о́бразу гове́ют вси́ челове́цы, непреста́нно пе́ние вопию́ще при́сно: моли́твами твои́ми, свя́те, испроси́ на́м у Христа́ ве́лию ми́лость.
Земна́я измени́в Небе́сными, свя́те, блага́я ве́чная восприя́л еси́ и со А́нгельскими ли́ки све́тле весели́шися, неизрече́нныя добро́ты с ни́ми наслажда́яся, ея́же в слеза́х стяжа́л еси́, помина́й ча́д свои́х при́сно.
Богоро́дичен: Бо́г из Тебе́ бы́сть Челове́к, смеше́ние, Чи́стая, обожи́в челове́ческое и о́бщницы сотвори́в ны́ естества́ Боже́ственнаго в Тебе́, Блаже́нная в жена́х, вои́стинну Благослове́нная, Чи́стая.
И́н.
Ирмо́с: В пещи́ авраа́мстии о́троцы перси́дстей, любо́вию благоче́стия па́че, не́жели пла́менем, опаля́еми, взыва́ху: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.
А́ще и земле́ю покрове́но бы́сть честно́е те́ло твое́, свя́те, но па́че со́лнца заря́ми пресве́тлых чуде́с твои́х ве́сь ми́р озаря́еши, благоче́стие воспева́ющий пресвяты́й тво́й о́браз.
Стена́ необори́ма гра́ду твоему́ яви́ся светоле́пный тво́й о́браз, свя́те Дими́трие, к нему́ же притека́юще, не убои́мся супоста́тных вра́г, моли́твенника тя́ к Бо́гу те́пла стяжа́вше.
Имену́ется оби́тель твоя́, свя́те, во все́х страна́х, чудесы́ твои́ми богому́дрыми крася́щеся, святоле́пней твое́й добро́те пресла́вно дивя́щися.
Богоро́дичен: Тя́, добро́ту Иа́ковлю, еди́ну избра́ Еди́ный, Живы́й на Небесе́х, и, все́лься посреде́ Тебе́, Чи́стая, ника́коже поколеба́ де́вства Твоего́ ключа́, Благослове́нная.
Пе́снь 8.
Ирмо́с: В пещи́ о́троцы изра́илевы, я́коже в горни́ле, добро́тою благоче́стия чисте́е зла́та блеща́хуся, глаго́люще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода, по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.
Исто́чник исцеле́ний яви́лся еси́, преподо́бне, духо́вная твоя́ ча́да напая́еши Боже́ственныя сла́дости, река́ми же чуде́с твои́х ве́сь ми́р облагоуха́л еси́, те́мже дне́сь, любо́вию соше́дшеся, непреста́нное тебе́ благодаре́ние прино́сим.
Звезда́ пресве́тлая вселе́нней дарова́ся, уясни́ на́ша сердца́, благоче́стие тебе́ пе́ние принося́щих, душе́вная на́ша чу́вства в поле́зная испра́ви, да непреста́нное благодаре́ние всегда́, свя́те, прино́сим Тебе́.
Жития́ мо́ре немяте́жно преплы́л еси́, приста́нища о́наго Небе́снаго соверше́нне дости́гл еси́, иде́же пребыва́еши с преподо́бными все́ми, сла́вяще с ни́ми Творца́, все́х Бо́га.
Богоро́дичен: Се́нь Тя́, и трапе́зу, и Боже́ственный ковче́г, и ру́чку, вмести́вшую ма́нну, и жи́знь, и свя́тую го́ру имену́ем, Де́во Мари́е, при́сно Благослове́нная.
И́н.
Ирмо́с: Изба́вителю все́х, Всеси́льне, посреде́ пла́мене благоче́ствовавшия, снизше́д, ороси́л еси́ и научи́л еси́ пе́ти: вся́ дела́, благослови́те, по́йте Го́спода.
На смире́ние на́ше ми́лостивно призира́й, и́же пресвяты́й тво́й о́браз присносла́вящих, изба́ви от вся́кия ско́рби ста́до твое́ и гра́д тво́й, тебе́ бо те́пла предста́теля к Бо́гу, блаже́нне, стяжа́хом.
Ба́ня очище́ния, преподо́бне, яви́ся святы́й тво́й о́браз свято́му твоему́ ста́ду, струю́ благода́тну излива́я при́сно, очища́я душе́вная на́ша чу́вства, вку́пе и теле́сная.
Ли́к а́нгельский весели́тся дне́сь, зря́ще свяще́нное твое́ подо́бие, красо́тами чуде́с твои́х пресла́вно венча́емо и от все́х челове́к благоче́стие почита́емо.
Богоро́дичен: Благослови́т вся́ тва́рь, Де́во, Рождество́ Твое́, вся́цеми благослове́ньми на́с венча́вша и кля́тву отъе́мша, еди́на Благослове́нная и Препросла́вленная, Я́же ро́д на́ш облагода́тствовавши.
Пе́снь 9.
Ирмо́с: Та́инство стра́нное ви́жу и пресла́вное: Не́бо – верте́п, престо́л Херуви́мский – Де́ву, я́сли – вмести́лище, в ни́хже возлеже́ Невмести́мый – Христо́с Бо́г, Его́же, воспева́юще, велича́ем.
На земли́, я́ко А́нгел, блаже́нне, стяжа́л жи́знь а́нгельскую, Творцу́ все́х, Бо́гу Спа́су, угоди́л еси́, Его́же Престо́лу с ли́ки святы́х ны́не предстои́ши, непреста́нно моли́ся все́м христиа́ном на враги́ побе́ду и грехо́в оставле́ние дарова́ти, ве́рно чту́щим священноле́пный тво́й о́браз.
Кро́тость с незло́бием в жи́зни се́й, преподо́бне, стяжа́л еси́, те́м и зе́млю кро́тких насле́дова, с ни́ми же испроси́ на́м грехо́в оставле́ние, и́же священнообра́зное твое́ подо́бие непреста́нно ублажа́ющим.
Вступль на ле́ствицу доброде́телей, до́лу влеку́щее мудрова́ние, о́тче прему́дре, оплева́л еси́ и, я́ко пресве́тлое свети́ло, вселе́нней от Бо́га дарова́ся, просвеща́я все́х ангелоле́пнаго твоего́ подо́бия Боже́ственными твои́ми дарова́нии.
Богоро́дичен: Грехолюбе́зный нра́в и неиспра́влено житие́ зело́ иму́щаго, и те́ло, оскверне́но вся́чески, и гре́шну ду́шу, Де́во Влады́чице, спаси́ мя́, раба́ Твоего́, и́же худогла́сное сие́ пе́ние в хвале́нии Твоего́ преподо́бнаго уго́дника воспе́вшаго.
И́н.
Ирмо́с: Ка́мень нерукосе́чный от несеко́мыя горы́, Тебе́, Де́во, краеуго́льный отсече́ся, Христо́с, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́. Те́м, веселя́щеся Тя́, Богоро́дице, велича́ем.
Зерца́лом вои́стинну разре́шшимся лице́ Христо́во лице́м зре́ти сподо́бился еси́, немерца́ющим све́том от Него́ пресве́тло просвеща́яся, Ему́же о на́с моля́ся не преста́й, о́тче Дими́трие, пребыва́й с на́ми, с ча́ды твои́ми, гра́д тво́й и страну́ на́шу сохраня́я при́сно.
Смире́н нра́в и высо́к, и́же по Бо́зе, в жи́зни се́й стяжа́л еси́, блаже́нне, те́мже и Бо́г сла́вна тя́ показа́ все́м конце́м, и сего́ ра́ди святоле́пный тво́й о́браз при́сно в пе́снех велича́ем.
Я́ко премно́гое дерзнове́ние име́я ко Христу́, свя́те Дими́трие, блаже́нне, у Него́ же испроси́ ми́ обрести́ ми́лость в Де́нь су́дный, получи́ти оставле́ние грехо́в мои́х, и́же твоему́ пресвято́му о́бразу пе́ние любо́вию прине́сшаго, да непреста́нно воспева́ю приснохва́льную твою́ добро́ту.
Богоро́дичен: Све́та, и́же в Тебе́, луча́ми, Богоневе́сто, ду́шу мою́ просвети́, лежа́щую во гро́бе поги́бели возста́ви, враги́ низлага́ющи, оскорбля́ющия при́сно се́рдце мое́ и к страсте́м порева́ющия мя́.
Свети́лен:
Ду́ху Пресвято́му в жили́ще от чре́сл ма́терних избра́н бы́сть, сто́лп светоза́рен всему́ ми́ру дарова́ся, пресве́тлыми заря́ми твои́х исправле́ний ста́ду твоему́ ду́ши просвети́л еси́, мра́к страсте́й на́ших дале́че прогоня́я, те́мже, и́же пресвяты́й тво́й священноле́пный о́браз хвала́ми почита́ющих, непреста́нну моли́тву сотвори́ о на́с к Бо́гу.
Сла́ва, и ны́не: Соединя́ется с пло́тию по соста́ву Пресу́щное Сло́во и еди́н от двою́ происхо́дит из Тебе́ несме́сно, Пречи́стая, обожи́в, я́же прия́т, те́мже прославля́ем вои́стинну Тя́, Богоро́дицу.
Житие преподобного Димитрия Прилуцкого, Вологодского
Сей преподобный и богоносный отец наш Димитрий родился в нашей стране в городе Переяславле у благочестивых родителей. Был крещен во имя Отца и Сына и Святаго Духа и с детства приучен к божественным книгам. Он превосходил разумом и смиренной мудростью многих своих сверстников. Во многих своих привычках он подражал Иоанну Златоустому. В том числе он не любил принимать почестей от слуг, но всегда носил в своем сердце смиренномудрие и размышлял о будущем веке, о суде Божием, о воздаянии каждому человеку по его делам, о Царствии Небесном, радости праведных и райском блаженстве. Восприняв из книг Ветхого и Нового Заветов мысль, что все в этом мире скоропреходяще, святой оставил суетный мир, проникся страхом Божиим и сделался монахом в Горицком монастыре Пречистой Богородицы в том же городе Переяславле. Он много потрудился над приобретением добродетелей, именно духовного трезвения, молитвы, чистоты, глубокого смирения и любви ко всем людям, и труды его стали приносить спасительные плоды, так как он был занят исполнением заповедей Господних и днем, и ночью. Он был целомудрен и чистым сердцем стремился к Богу, то есть жил подобно Ангелу. Блаженный стремился познать то, что созерцают Ангелы и что доступно только любящим Бога. И его за его добродетели полюбили и иноки, и простые люди. Затем Бог сподобил его принять дар священства и быть наставником и учителем людям, что он исполнял, как исполняет хороший воин, угождающий своему господину. В то время святой отец наш Сергий устраивал монастырь Святой Троицы вблизи Радонежа и по воле Божией ввел там общежительный устав. Святой Димитрий имел обычай часто посещать святого Сергия и беседовать с ним во Христе о том, как управлять монастырем, чтобы привести к Богу Его избранных. Этими святыми Своими угодниками, преподобными отцами нашими, новыми чудотворцами, Бог подлинно просветил Русскую землю. Потом блаженный Димитрий поставил церковь во имя святого Николая Чудотворца и монастырь около озера и города Переяславля и был в нем игуменом. К нему приходили монахи и не монахи ради исцеления душевного и чтобы остаться с ним жить. Он поучал их со смирением и постригал во святой иноческий чин, собирая таким образом стадо овец Христовых. Блаженный ввел в монастыре общежительный устав и сам для всех был образцом для подражания. Братия повиновалась ему с любовию как Ангелу Божию, как истинному наставнику, чтили как ходатая перед Богом, вымаливавшего для них Небесное Царствие. Затем блаженный Димитрий отошел оттуда на Вологду. Там он создал церковь Всемилостивого Спаса на освящение водам (в честь праздника Происхождения Честных Древ Животворящаго Креста Господня, когда совершается Церковью освящение воды; этот монастырь св. Димитрий поставил в излучине, или луке, реки Вологды – Спасский Прилуцкий монастырь). Святой на этом месте собрал большую братию и тоже дал общежительный устав. Хорошо наставив это стадо Христовых овец, преподобный отец наш Димитрий преставился ко Господу в 1392 году 11 февраля (24 февраля по новому стилю).
См. также:
- Память преподобного Димитрия Прилуцкого, Вологодского чудотворца свт. Димитрий Ростовский
- Преподобный Димитрий Прилуцкий, Вологодский мон. Таисия (Карцова)