Канон Пресвятой Богородице пред иконой «Жировицкая»

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 20 мая (07 мая ст. ст.)

Глас 4.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Отве́рзу уста́ моя́, и напо́лнятся Ду́ха, и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, и явлю́ся, све́тло торжеству́я, и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

В Тя́, одушевле́нный Черто́же, Бо́г всели́ся и, чрез Тебе́ проше́д, яви́ся Спа́с ми́ра Госпо́дь, те́мже Тя́, Богоро́дице, вои́стинну велича́ем.

Ты́ еси́, Ма́ти Бо́жия, ми́ру Предста́тельница, мо́лим Тя́, Де́во: простри́ ру́це Свои́ богоно́снии к Сы́ну Твоему́ Боже́ственному, о на́с умоля́ющи, да поми́лует лю́ди Своя́ погиба́ющия.

Госпоже́ Пречи́стая, Ма́ти Бо́жия, Помо́щнице на́ша всеси́льная, Ты́ бо к Тебе́ прибега́ющим ми́лость чрез ико́ны цельбоно́сныя да́руеши, и ны́не Тя́ мо́лим, Пречи́стая: освяти́ на́с ико́ною Твое́ю чудотво́рною, ю́же в оби́тели Жиро́вицкой просла́вила еси́.

Кто́ Тебе́ не ублажи́т, Пресвята́я Де́во? А́нгельский собо́р и челове́ческий ро́д по до́лгу Тя́ прославля́ет: Тебе́ бо ра́ди Христо́с в ми́р яви́ся, Его́же прославля́юще, Тя́ велича́ем.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, Живы́й и Незави́стный Исто́чниче, ли́к себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́ в Боже́ственней Твое́й сла́ве венце́в сла́вы сподо́би.

Ты́ еси́ Одиги́трия, Деви́це, Путеводи́тельница на́ша, не оста́ви лю́ди, Тя́ возлюби́вшия, но при́сно руководи́, чрез мо́ре жите́йское препровожда́ющи в Ца́рство Преве́чное Сы́на Твоего́.

Ма́ти ро́ду челове́ческому изво́лила еси́ бы́ти, Пречи́стая, те́мже мы́, я́ко ча́да неуте́шная, к Тебе́, Засту́пнице ро́да христиа́нскаго, усе́рдно прибега́ем: не оста́ви на́с, си́рых, Влады́чице, но ско́ро простри́ ру́ку Свою́ благоде́ющую, изыма́ющую ны́ от ти́ны грехо́вныя, утвержда́ющи на пути́ покая́ния.

Звездо́ пресве́тлая, Богоро́дице, ико́нами чудотво́рными ми́р озари́вшая, просвети́ на́ш ра́зум, грехми́ помраче́нный, и да́руй на́м сла́вити Тя́ во ве́ки.

Дне́сь, ве́рнии, любо́вию совокупи́вшиися, Ма́терь Бо́жию просла́вим, пропове́дующе чудеса́ Ея́, от ико́ны Жиро́вицкия явле́нныя, и Спа́су вопие́м: приими́ моли́твы ро́ждшия Тя́ Богоро́дицы и спаси́ ду́ши на́ша.

Седа́лен, гла́с 8:

Дне́сь торжеству́ет све́тло оби́тель Жиро́вицкая, прославля́ющи Ма́терь Бо́жию, ме́сто сие́ освяти́вшею и о́браз Сво́й, я́ко да́р многоце́нный, лю́дем оста́вившую. Те́м у́бо припа́даем, ве́рнии, к честне́й ико́не Влады́чицы, да́рует бо ве́рным освяще́ние и укрепля́ет сердца́ малоду́шная, в жи́знь ве́чную приводя́щи.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Седя́й в Сла́ве на Престо́ле Божества́ во о́блаце ле́гце, прии́де Иису́с Пребоже́ственный Нетле́нною Дла́нию и спасе́ зову́щия: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Ны́не сла́вит правосла́вных люде́й мно́жество чудеса́ Твоя́, Богоро́дице, зе́млю бо Ру́сскую на́м озари́вшая и све́т Правосла́вия утверди́вшая.

Купино́ неопали́мая, о́браз Сво́й во огни́ неврежде́нно сохра́ншая, попали́ скве́рну ду́ш на́ших, к святе́й ико́не Твое́й с ве́рою прибега́ющих.

Ты́, Влады́чице, ико́ну Свою́ па́ки дарова́ла еси́ на ка́мени вели́цем во оби́тели Жиро́вицкой, назна́менуя на́м пу́ть спасе́ния на ка́мени ве́ры – Христе́.

Дне́сь А́нгели и челове́цы пе́снь Го́сподеви воспева́ют, сла́вяще Пречи́стую Де́ву Богоро́дицу.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Ужасо́шася вся́ческая о Боже́ственней сла́ве Твое́й: Ты́ бо, Неискусобра́чная Де́во, име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на, все́м воспева́ющим Тя́ ми́р подава́ющая.

Прииди́те, ве́рнии, ко кла́дезю ми́лостей Бо́жия Ма́тере, все́х на́с покро́вом Свои́м покрыва́ющей и о спасе́нии на́шем Христа́ умоля́ющей.

Кто́ испове́сть чудеса́ Твоя́, Богороди́тельнице? Да́руеши бо ве́рным ми́лости бога́тыя и исцеля́еши неду́ги душе́вныя и теле́сныя.

Вси́, притека́ющий с ве́рою к цельбоно́сному о́бразу Твоему́, Де́во, прие́млют освяще́ние и по́мощь в напа́стех, на ны́ находя́щих.

Ра́дуйся, оби́тель Жиро́вицкая, сокро́вище вели́кое зде́ храня́щая, покро́в неви́димый, све́т неме́ркнущий – о́браз Чи́стыя Богоро́дицы.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Боже́ственное сие́ и всечестно́е соверша́юще пра́зднество, Богому́дрии, Богома́тере, прииди́те, рука́ми воспле́щим, от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.

Лику́йте, и́ноцы, дне́сь бо Небе́сная Игу́мения оби́тели Жиро́вицкия прославля́ется, дне́сь бо бога́тно ми́лости излива́ются от ико́ны Пресла́вныя Богоро́дицы.

Ты́ еси́ Наста́вница целому́дрия, Ты́ еси́ учи́лище благоче́стия, Ты́ еси́ любве́ неистощи́мый Исто́чник, святы́й о́браз на́м яви́вшая.

Облагодати́ на́ш у́м, ни́зу прекло́ншийся, Де́во Пречи́стая Богоро́дице, Тя́ ны́не ра́достно сла́вящих.

Воспо́йте, ве́рнии, пе́снь Боже́ственную, сла́вяще Ма́терь Бо́жию, Христа́ всему́ ми́ру роди́вшую.

Конда́к, гла́с 4:

Вели́чия Твоя́ кто́ испове́сть, Пресвята́я Де́во, Творца́ все́х Христа́ Бо́га ро́ждшая? Еди́на бо еси́ Ма́ти и Де́ва Преблагослове́нная и Препросла́вленная, упова́ние на́ше, исто́чник благосты́ни, ве́рным прибе́жище и ми́ру спасе́ние.

И́кос:

От ле́т дре́вних ико́ною чудотво́рною оби́тель Жиро́вицкая сла́вится, зде́ бо неду́гом исцеле́ние, телесе́м здра́вие и душа́м спасе́ние соверша́ется. Те́мже припа́дающе, ве́рнии, к святе́й ико́не Влады́чицы, вопие́м: Де́во Пречи́стая, испроси́ у Христа́ Бо́га ве́лию ми́лость все́м, с ве́рою к Тебе́ притека́ющим, Ты́ бо ве́рным прибе́жище и ми́ру спасе́ние.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии па́че Созда́вшаго, но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, ра́довахуся, пою́ще: препе́тый отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.

Осуши́ сле́зы ско́рбных, Ра́досте на́ша Богоро́дице, к Тебе́ с ве́рою приходя́щих, и да́руй на́м по́мощь вели́кую.

Не оста́ви, Пречи́стая, ту́не рабо́в Твои́х, к честне́й ико́не Твое́й со стра́хом припа́дающих, и умоли́ о на́с Всеси́льнаго Бо́га на́шаго, да да́рует ми́лость в Де́нь су́дный.

О́браз Тво́й святы́й прославля́юще, ра́дуемся, Влады́чице, по́моще на́ша и стено́ неруши́мая все́х, с ве́рою к Тебе́ прибега́ющих.

О Тебе́ ра́дуемся и Тя́ прославля́ем, Де́во Пречи́стая, я́ко Невмести́маго вмести́ла еси́, Его́же при́сно моли́ о спасе́нии на́шем.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: О́троки благочести́выя в пещи́ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ е́сть; тогда́ у́бо образу́емое, ны́не же де́йствуемое, вселе́нную всю́ воздвиза́ет пе́ти Тебе́: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Ки́ими пе́сньми просла́вим Богоро́дицу, да́ры на́м вели́кия подаю́щую, чудоде́йственным бо о́бразом Свои́м подвиза́ет на́с к пе́нию: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те во вся́ ве́ки.

О, безчи́сленное чуде́с мно́жество ро́ду христиа́нскому яви́вшая и ми́лости Своя́ неоску́дно источа́ющая, те́м Тя́ пое́м во вся́ ве́ки.

Я́коже о́троцы неопали́мии в пещи́ яви́шася, та́ко де́вство в рождестве́ сохрани́ла еси́, Пречи́стая Де́во Богоро́дице, те́м Тя́ пое́м во вся́ ве́ки.

Христа́ славосло́вим, ми́ра Спаси́теля, и Де́ву Пречи́стую сла́вим, я́ко вои́стинну Богоро́дицу.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Вся́к земноро́дный да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь, да торжеству́ет же Безпло́тных умо́в естество́, почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, и да вопие́т: ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице, Чи́стая Присноде́во.

Премилосе́рдная Влады́чице, приими́ моли́твы все́х, Тя́ ны́не сла́вящих и о́браз Тво́й честву́ющих, да́руй все́м оставле́ние прегреше́ний мно́гих.

Приими́ на́с, пою́щих Тебе́, Де́во, и к о́бразу Твоему́, я́ко к зна́мению ми́лости Твоея́, притека́ющих, и да́руй рабо́м Твои́м ми́лости превели́кия.

Облагоуха́й на́с, многогре́шных, Влады́чице, смра́ду грехо́вному прича́стных, изми́ на́с из про́пасти поги́бельныя, утверди́вши во благоче́стии.

Спа́се ми́ра и Го́споди, приими́ пе́снь ра́достную, да́л бо еси́ лю́дем Засту́пницу, Ю́же велича́юще, Тя́ при́сно сла́вим.

Свети́лен:

Спаси́ от бе́д рабы́ Твоя́, Премилосе́рдная Влады́чице, я́ко мы́ усе́рдно к Тебе́ во оби́тели Жиро́вицкой прибега́ем, я́ко к неруши́мой стене́ и предста́тельству, ско́рой Помо́щнице и Хода́таице жи́зни ве́чныя.

Ико­на Бо­жи­ей Ма­те­ри Жи­ро­виц­кая яви­лась в 1470 го­ду в ме­стеч­ке Жи­ро­ви­цы Грод­нен­ско­го края. В ле­су, при­над­ле­жав­шем пра­во­слав­но­му ли­тов­ско­му вель­мо­же Алек­сан­дру Сол­то­ну, пас­ту­хи уви­де­ли необык­но­вен­но яр­кий свет, про­ни­кав­ший сквозь вет­ви гру­ше­во­го де­ре­ва, сто­яв­ше­го над ру­чьем под го­рой. Пас­ту­хи по­до­шли бли­же и уви­де­ли на де­ре­ве неболь­шую ико­ну Бо­жи­ей Ма­те­ри в лу­че­зар­ном си­я­нии. Пас­ту­хи с бла­го­го­ве­ни­ем взя­ли ико­ну и от­нес­ли Алек­сан­дру Сол­то­ну, ко­то­рый не при­дал осо­бо­го зна­че­ния со­об­ще­нию пас­ту­хов, но ико­ну все-та­ки взял и за­пер в ла­рец.

На сле­ду­ю­щий день к Сол­то­ну при­шли го­сти, и хо­зя­ин за­хо­тел по­ка­зать им на­ход­ку. К сво­е­му удив­ле­нию, он не об­на­ру­жил ико­ны в лар­це, хо­тя неза­дол­го до это­го ви­дел ее. Через неко­то­рое вре­мя пас­ту­хи сно­ва об­ре­ли ико­ну на том же ме­сте и опять от­нес­ли ее Алек­сан­дру Сол­то­ну. На этот раз он от­нес­ся к иконе с боль­шим бла­го­го­ве­ни­ем и дал обет со­ору­дить на ме­сте яв­ле­ния цер­ковь в честь Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы. Око­ло де­ре­вян­но­го хра­ма вско­ре по­яви­лось се­ле­ние и об­ра­зо­вал­ся при­ход. Око­ло 1520 го­да храм со­вер­шен­но сго­рел, несмот­ря на уси­лия жи­те­лей по­ту­шить по­жар и спа­сти ико­ну. Все ду­ма­ли, что она по­гиб­ла. Но од­на­жды кре­стьян­ские де­ти, воз­вра­ща­ясь из шко­лы, уви­де­ли чуд­ное ви­де­ние: Де­ва необык­но­вен­ной кра­со­ты в лу­че­зар­ном си­я­нии си­де­ла на камне у сго­рев­ше­го хра­ма, а в ру­ках у Нее бы­ла ико­на, ко­то­рую все счи­та­ли сго­рев­шей. Де­ти не осме­ли­лись по­дой­ти к Ней, но по­спе­ши­ли рас­ска­зать о ви­де­нии род­ным и зна­ко­мым. Все при­ня­ли рас­сказ о ви­де­нии за Бо­же­ствен­ное от­кро­ве­ние и вме­сте со свя­щен­ни­ком от­пра­ви­лись к го­ре. На камне у за­жжен­ной све­чи сто­я­ла Жи­ро­виц­кая ико­на Бо­жи­ей Ма­те­ри, ни­сколь­ко не по­стра­дав­шая от ог­ня. На вре­мя ико­ну по­ста­ви­ли в до­ме свя­щен­ни­ка, а ка­мень был ого­ро­жен. Ко­гда по­стро­и­ли ка­мен­ный храм, ту­да по­ста­ви­ли чу­до­твор­ную ико­ну.

Впо­след­ствии око­ло хра­ма воз­ник муж­ской мо­на­стырь. Его брат­ство воз­гла­ви­ло борь­бу за Пра­во­сла­вие про­тив унии и ла­тин­ства. В 1609 го­ду мо­на­стырь был за­хва­чен уни­а­та­ми и на­хо­дил­ся в их ру­ках до 1839 го­да. Все это вре­мя Жи­ро­виц­кая ико­на Бо­жи­ей Ма­те­ри поль­зо­ва­лась по­чи­та­ни­ем и уни­а­тов, и ка­то­ли­ков. В 1839 го­ду мо­на­стырь был воз­вра­щен пра­во­слав­ным и стал пер­вым ме­стом вос­ста­нов­ле­ния пра­во­слав­но­го Бо­го­слу­же­ния в за­пад­но­рус­ском крае.

Во вре­мя пер­вой ми­ро­вой вой­ны Жи­ро­виц­кую ико­ну Бо­жи­ей Ма­те­ри пе­ре­вез­ли в Моск­ву, а в на­ча­ле 20-х го­дов она бы­ла воз­вра­ще­на в оби­тель. Ныне она на­хо­дит­ся в со­бо­ре в честь Успе­ния Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы Жи­ро­виц­ко­го мо­на­сты­ря Мин­ской епар­хии и глу­бо­ко по­чи­та­ет­ся за ее бла­го­дат­ную по­мощь. Ико­на вы­ре­за­на на камне раз­ме­ром 43 х 56 мм.