Канон Пресвятой Богородице пред иконой «Всецарица»

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 31 августа (18 августа ст. ст.)

Глас 4.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Отве́рзу уста́ моя́, и напо́лнятся Ду́ха, и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, и явлю́ся, све́тло торжеству́я, и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

О Преблага́я Засту́пнице на́ша! Недоуме́ем песносло́вити Тя́ по достоя́нию, оба́че любо́вию понужда́еми, мо́лим Тя́: сподо́би принести́ Тебе́ пе́сни благода́рственныя.

Прииди́те, ве́рнии, ко всечестно́му о́бразу Богоро́дицы Всецари́цы припаде́м, обы́мем се́рдцем и лобыза́им устны́, со умиле́нием моля́щеся Всеми́лостивой Влады́чице.

От Небе́сных сла́вимая и от земны́х ублажа́емая, де́вственными добро́тами преиспо́лненная, Пречи́стая Де́во, приими́ моле́ния на́ша и при́зри на на́с благоуве́тливым взо́ром Твои́м.

Ди́вна чудеса́ Твоя́, Го́споди, я́ко дарова́л еси́ ми́ру пресла́вную Богоотрокови́цу Мари́ю, от все́х родо́в избра́нную во спасе́ние ро́да челове́ческаго.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, Живы́й и Незави́стный Исто́чниче, ли́к себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́, в Боже́ственней Твое́й сла́ве венце́в сла́вы сподо́би.

Ты́ еси́ исто́чник златостру́йный, ро́су утеше́ния источа́яй сердца́м скорбя́щим, о Цари́це Де́во. Обо́дри ны́ в ча́с испыта́ния, от отча́яния изба́ви и сле́зы претвори́ в ро́су Небе́сныя ра́дости.

Мо́лим Тя́ о сро́дницех на́ших, Госпоже́ Всецари́це, исцели́ неду́ги неисце́льныя, уста́ви ра́ковыя я́звы стуже́ние, терпе́ние неистощи́мое стра́ждущим да́руй и слеза́ми покая́ния омы́й сердца́ и́х.

Любы́ Твоя́, о Богома́ти, я́коже о́гнь небе́сный, да зате́плит в сердца́х на́ших светлосия́нныя свети́льники моли́твы и любве́.

О Всесве́тлая Влады́чице, покры́й на́с честны́м Твои́м омофо́ром, и светоно́сными луча́ми благода́ти отжени́ те́мный о́блак печа́лей на́ших.

Седа́лен, гла́с 8:

Дне́сь пра́зднуем прише́ствие честна́го о́браза Твоего́, Ма́ти Бо́жия, к нему́же с ве́рою припа́даем, Всеблаже́нная, и мо́лим Тя́: посети́ су́щия в боле́знех и печа́лех, и покры́й от бе́д и зо́л рабы́ Твоя́.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Седя́й в сла́ве, на Престо́ле Божества́, во о́блаце ле́гце, прии́де Иису́с Пребоже́ственный Нетле́нною Дла́нию и спасе́ зову́щия: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

В зно́и неисце́льных боле́зней стра́ждущим одожди́ ка́пли Небе́снаго милосе́рдия Твоего́, Пречи́стая, и благода́ти прохла́дою услади́ ду́ши изнемога́ющия.

Купина́ Тя́ неопа́льная прообразова́ше, о Цари́це Де́во, не опали́ бо чре́во Твое́ о́гнь Божества́. Те́мже мо́лим Тя́: огня́ гее́нскаго изба́ви ны́.

Ра́дуйся, Богоизбра́нная Отрокови́це, одушевле́нный Хра́ме, Черто́же Сло́ва Бо́жия, во святы́й хра́м во младе́нческих ле́тех введе́нная и та́мо воспита́нная. Те́мже мо́лим Тя́: научи́ и ны́ ко хра́му Бо́жию усе́рдно прилежа́ти.

Ты́ от свята́го А́нгела пи́щу Небе́сную прие́млющи, под се́нию хра́ма Госпо́дня пребыва́ла еси́, Де́во Нетле́нная. Те́мже напита́й и на́ша во страсте́х изсо́хшия ду́ши и сподо́би Христо́вых Та́ин досто́йно причаща́тися.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Ужасо́шася вся́ческая о Боже́ственней сла́ве Твое́й: Ты́ бо, Неискусобра́чная Де́во, име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на, все́м воспева́ющим Тя́ ми́р подава́ющая.

О Всеблаже́нная Богома́ти, согреша́ющих исправле́ние, умягчи́ изсо́хшую зе́млю серде́ц на́ших, да, прие́мше се́мена сло́ва Бо́жия, досто́йныя плоды́ покая́ния принесе́м Влады́це Христу́.

Поги́бших Ты́ еси́ Взыска́ние, Присноде́во Мари́е, и Хода́таица о на́с к Сы́ну Твоему́ и Бо́гу, Ты́ еси́ Приста́нище спаси́тельное обурева́емым в мо́ри жите́йстем и погружа́емым напа́стьми мно́гими.

То́ками благода́ти, чрез святы́й о́браз Тво́й, Всецари́це, на на́с излива́емыми, омы́й грехо́в на́ших скве́рну и угаси́ страсте́й пе́щь, да обря́щем чистоту́ серде́чную и уневе́стим ду́ши Христу́, Спа́су на́шему.

Ра́дуйся, Всепе́тая Цари́це! Зарю́, наставля́ющую к све́ту, возсия́й душа́м на́шим, ро́ждшая Со́лнце пра́вды Христа́, Ра́дость и Спасе́ние ми́ру.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Боже́ственное сие́ и всечестно́е соверша́юще пра́зднество, богому́дрии, Богома́тере, прииди́те, рука́ми воспле́щим, от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.

Не возгнуша́йся на́с многогре́шных, о сладкоуха́нный Кри́не чистоты́! Отжени́ плотско́е мудрова́ние, уста́ви молву́ лука́вых помышле́ний и сподо́би доброде́телей благоуха́ние Творцу́ при́сно приноси́ти.

Помози́ на́м, Богоневе́сто, нра́в смире́н стяжа́ти, всегда́ ра́доватися, за вся́ Творца́ благодари́ти, и ко Христу́, Спаси́телю на́шему, непреста́нно моли́тися научи́ ны́.

Прише́ствием ико́ны Твоея́ озаря́еми, мо́лим Тя́, Всецари́це: бу́ди на́м гре́шным Спору́чница, на стези́ спаси́тельныя наста́ви, побори́ борю́щия ны́ и побе́ду непобеди́мую во бра́нех да́руй.

О чи́стая Голуби́це, Нескве́рная А́гнице, А́гнца и Па́стыря неизрече́нно ро́ждшая! Вои́стину Ты́ еси́ А́нгельских чино́в превы́шшая, умоли́ о на́с Боже́ственнаго Сы́на Твоего́.

Конда́к, гла́с 8:

Новоявле́нней ико́не Богоро́дицы Всецари́цы предстоя́ще и на ли́к Тоя́ взира́юще, со умиле́нием и любо́вию глаго́лем: низпосли́, Влады́чице, цельбы́ к Тебе́ притека́ющим, и пода́ждь утеше́ние в ско́рби су́щим, да, восприе́мше ми́лость, благода́рне воззове́м Ти́: Ра́дуйся, Всецари́це, неду́ги на́ша благода́тию исцеля́ющая.

И́кос:

А́нгел предста́тель с Небесе́ по́слан бы́сть, рече́ Богоро́дице: ра́дуйся, Благода́тная, Госпо́дь с Тобо́ю! И, со боговеща́нным гла́сом воплоща́ема зря́ Го́спода, возопи́ к Не́й такова́я: Ра́дуйся, глави́зно на́шего спасе́ния; ра́дуйся, исполне́ние Зижди́телева смотре́ния. Ра́дуйся, я́ко Тобо́ю Бо́г воплоти́ся; ра́дуйся, я́ко Неви́димый в Тебе́ изобрази́ся. Ра́дуйся, Ми́лость ми́ра вну́трь прии́мшая; ра́дуйся, одея́ние пло́ти Сло́ву сотка́вшая. Ра́дуйся, уму́ непости́жная го́рняя сла́во; ра́дуйся, сердца́ оживи́вшая небе́сная ма́нно. Ра́дуйся, Звездо́, благода́ти сия́ние; ра́дуйся, Исто́чниче, живы́я воды́ излия́ние. Ра́дуйся, Богоро́дице, в жена́х благослове́нная; ра́дуйся, ро́ждшая Спа́са, Де́во нетле́нная. Ра́дуйся, Всецари́це, неду́ги на́ша благода́тию исцеля́ющая.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Не послужи́ша тва́ри богому́дрии па́че Созда́вшаго, но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, ра́довахуся, пою́ще: препе́тый отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.

Сподо́би ны́, Преблага́я Богороди́тельнице, пресла́вное и́мя Иису́сово умо́м и се́рдцем призыва́ти и се́ю моли́твою услади́ го́речь печа́лей и скорбе́й на́ших.

Притецы́те, вси́ здра́вия и́щущии, ко благосе́рдой Де́ве Мари́и Богоро́дице и почерпи́те во́ду жи́зни от исто́чника спаси́тельнаго.

Благослове́н еси́, Го́споди Иису́се Христе́, Спаси́телю на́ш, я́ко в ча́с кре́стных страда́ний Твои́х благоволи́л еси́ поручи́ти ны́ покро́ву Пречи́стыя Ма́тере Твоея́ и ча́дами Ея́ соде́лал еси́.

Ра́дуйся, одушевле́нная Пала́то Божества́, еди́на неискусому́жная Де́во Мари́е, во утро́бу де́вственную Бо́га вмести́вшая. Те́мже с Гаврии́лом Арха́нгелом вопие́м Ти́: благослове́нна Ты́ в жена́х, и благослове́н Пло́д чре́ва Твоего́.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: о́троки благочести́выя в пещи́ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ е́сть, тогда́ у́бо образу́емое, ны́не же де́йствуемое, вселе́нную всю́ воздвиза́ет пе́ти Тебе́: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

О Богома́ти Всецари́це, просвети́ ны́ позна́нием Сы́на Твоего́, да, насле́дствующе Ца́рствие Небе́сное, воспое́м Го́спода и превозно́сим Его́ во вся́ ве́ки.

Си́ла Бо́жия в не́мощи соверша́ется. Те́мже сподо́би ны́, Госпоже́, вся́ посыла́емая на́м со благодаре́нием терпе́ти и за вся́ Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего сла́вити.

Умири́ сердца́ на́ша и в тишине́ по́мыслов соблюди́, Всесвята́я Ма́ти Де́во, да, моля́щеся на вся́кое вре́мя, Го́спода благослови́м и превозно́сим во вся́ ве́ки.

Во успе́нии ми́ра не оста́вила еси́, о Богома́ти, но при́сно с на́ми пребыва́еши и предста́тельством Твои́м на́с спаса́еши.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Вся́к земноро́дный да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь, да торжеству́ет же безпло́тных умо́в естество́, почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, и да вопие́т: ра́дуйся, Всеблаже́нная, Богоро́дице, Чи́стая Присноде́во.

О Цари́це Де́во, ра́ковыя я́звы преди́вная Цели́тельнице! Яви́ Свою́ ми́лость в долгонеду́жии су́щим и пода́ждь и́м здра́вие, да воспева́ют вы́ну Тя́, Всеблага́я Ма́ти Бо́жия.

Ви́ждь, Влады́чице, неможе́ние на́ше и приими́ смире́нная моле́ния на́ша, бу́ди на́м Блага́я Путеводи́тельница ко спасе́нию и наста́ви путе́м те́сным ше́ствовати к жи́зни ве́чней, да Тя́ непреста́нно велича́ем.

О Ма́ти милосе́рдия и утеше́ния! Уще́дри ны́ неизрече́нною Твое́ю благосты́нею и благослови́ ны́, те́пле Тя́ воспева́ющия.

Вси́ ро́ди христиа́нстии ублажа́ют Тя́, Богороди́тельнице Пречи́стая, я́ко призре́ Госпо́дь на смире́ние Твое́ и сотвори́ Ти́ вели́чие неисповеди́мое.

Свети́лен:

Све́тел е́сть честны́й пра́здник ико́ны Твоея́, Всецари́це, его́же в торжестве́ духо́внем благоле́пно соверша́юще, велича́ем Тя́, светоно́сная Ски́ние Христа́, Царя́ и Бо́га на́шего.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Ѿве́рзꙋ ᲂу҆ста̀ моѧ̑, и҆ напо́лнѧтсѧ дх҃а, и҆ сло́во ѿры́гнꙋ цр҃и́цѣ мт҃ри, и҆ ꙗ҆влю́сѧ свѣ́тлѡ торжествꙋ́ѧ, и҆ воспою̀ ра́дꙋѧсѧ тоѧ̀ чꙋдеса̀.

Ѽ пребл҃га́ѧ застꙋ́пнице на́ша! недоꙋмѣ́емъ пѣсносло́вити тѧ̀ по достоѧ́нїю, ѻ҆ба́че любо́вїю понꙋжда́еми, мо́лимъ тѧ̀: сподо́би принестѝ тебѣ̀ пѣ̑сни бл҃года́рствєнныѧ.

Прїиди́те, вѣ́рнїи, ко всечтⷭ҇но́мꙋ ѻ҆́бразꙋ бцⷣы всецр҃и́цы припаде́мъ, ѡ҆б̾и́мемъ се́рдцемъ и҆ лобыза́имъ ᲂу҆стны̀, со ᲂу҆миле́нїемъ молѧ́щесѧ всемлⷭ҇тивой влⷣчцѣ.

Ѿ нбⷭ҇ныхъ сла́вимаѧ и҆ ѿ земны́хъ ᲂу҆бл҃жа́емаѧ, двⷭ҇твенными добро́тами преиспо́лненнаѧ, пречⷭ҇таѧ дв҃о, прїимѝ молє́нїѧ на̑ша и҆ при́зри на на́съ бл҃гоꙋвѣ́тливым взо́ромъ твои́мъ.

Ди̑вна чꙋдеса̀ твоѧ̑, гдⷭ҇и, ꙗ҆́кѡ дарова́лъ є҆сѝ мі́рꙋ пресла́внꙋю бг҃оѻтрокови́цꙋ мр҃і́ю, ѿ всѣ́хъ родѡ́въ и҆збра́ннꙋю во сп҃се́нїе ро́да человѣ́ческагѡ.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Твоѧ̑ пѣсносло́вцы, бцⷣе, живы́й и҆ незави́стный и҆сто́чниче, ли́къ себѣ̀ совокꙋ́пльшыѧ, дх҃о́внѡ ᲂу҆твердѝ, въ бжⷭ҇твеннѣй твое́й сла́вѣ вѣнцє́въ сла́вы сподо́би.

Ты̀ є҆сѝ и҆сто́чникъ златострꙋ́йный, ро́сꙋ ᲂу҆тѣше́нїѧ и҆сточа́ѧй сердца́мъ скорбѧ́щымъ, ѽ цр҃и́це дв҃о. ѡ҆бо́дри ны̀ въ ча́съ и҆спыта́нїѧ, ѿ ѿча́ѧнїѧ и҆зба́ви и҆ сле́зы претворѝ въ ро́сꙋ нбⷭ҇ныѧ ра́дости.

Мо́лимъ тѧ̀ ѡ҆ сро́дницѣхъ на́шихъ, гпⷭ҇жѐ всецр҃и́це, и҆сцѣлѝ недꙋ́ги неисцѣ̑льныѧ, ᲂу҆ста́ви ра́ковыѧ ꙗ҆́звы стꙋже́нїе, терпѣ́нїе неистощи́мое стра́ждꙋщымъ да́рꙋй и҆ слеза́ми покаѧ́нїѧ ѡ҆мы́й сердца̀ и҆́хъ.

Любы̀ твоѧ̀, ѽ бг҃омт҃и, ꙗ҆́коже ѻ҆́гнь нбⷭ҇ный, да зате́плитъ въ сердца́хъ на́шихъ свѣтлосїѧ̑нныѧ свѣти́льники мл҃твы и҆ любвѐ.

Ѽ всесвѣ́тлаѧ влⷣчце, покры́й на́съ чтⷭ҇ны́мъ твои́мъ ѡ҆мофо́ромъ, и҆ свѣтоно́сными лꙋча́ми бл҃года́ти ѿженѝ те́мный ѻ҆́блакъ печа́лей на́шихъ.

Сѣда́ленъ, гла́съ и҃:

Дне́сь пра́зднꙋемъ прише́ствїе чтⷭ҇на́гѡ ѻ҆́браза твоегѡ̀, мт҃и бж҃їѧ, къ немꙋ́же съ вѣ́рою припа́даемъ, всебл҃же́ннаѧ, и҆ мо́лимъ тѧ̀: посѣтѝ сꙋ́щыѧ въ болѣ́знехъ и҆ печа́лехъ, и҆ покры́й ѿ бѣ́дъ и҆ ѕѡ́лъ рабы̑ твоѧ̑.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Сѣдѧ́й въ сла́вѣ, на прⷭ҇то́лѣ бжⷭ҇тва̀, во ѻ҆́блацѣ ле́гцѣ, прїи́де і҆и҃съ пребжⷭ҇твенный, нетлѣ́нною дла́нїю, и҆ сп҃сѐ зовꙋ́щыѧ: сла́ва, хрⷭ҇тѐ, си́лѣ твое́й.

Въ зно́и неисцѣ́льныхъ болѣ́зней стра́ждꙋщымъ ѡ҆дождѝ ка̑пли нбⷭ҇нагѡ млⷭ҇рдїѧ твоегѡ̀, пречⷭ҇таѧ, и҆ бл҃года́ти прохла́дою ᲂу҆сладѝ дꙋ́шы и҆знемога́ющыѧ.

Кꙋпина̀ тѧ̀ неѡпа́льнаѧ проѡбразова́ше, ѽ цр҃и́це дв҃о, не ѡ҆палѝ бо чре́во твоѐ ѻ҆́гнь бжⷭ҇тва̀. тѣ́мже мо́лимъ тѧ̀: ѻ҆гнѧ̀ гее́нскагѡ и҆зба́ви ны̀.

Ра́дꙋйсѧ, бг҃оизбра́ннаѧ ѻ҆трокови́це, ѡ҆дꙋшевле́нный хра́ме, черто́же сло́ва бж҃їѧ, во ст҃ы́й хра́мъ во младе́нческихъ лѣ́тѣхъ введе́ннаѧ и҆ та́мѡ воспита́ннаѧ. тѣ́мже мо́лимъ тѧ̀: наꙋчѝ и҆ ны̀ ко хра́мꙋ бж҃їю ᲂу҆се́рднѡ прилѣжа́ти.

Ты̀ ѿ ст҃а́гѡ а҆́гг҃ла пи́щꙋ нбⷭ҇нꙋю прїе́млющи, под̾ сѣ́нїю хра́ма гдⷭ҇нѧ пребыва́ла є҆сѝ, дв҃о нетлѣ́ннаѧ. тѣ́мже напита́й и҆ на́шѧ во страсте́хъ и҆зсо́хшыѧ дꙋ́шы и҆ сподо́би хрⷭ҇то́выхъ та̑инъ досто́йнѡ причаща́тисѧ.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Оу҆жасо́шасѧ всѧ́чєскаѧ ѡ҆ бжⷭ҇твеннѣй сла́вѣ твое́й: ты́ бо, неискꙋсобра́чнаѧ дв҃о, и҆мѣ́ла є҆сѝ во ᲂу҆тро́бѣ над̾ всѣ́ми бг҃а, и҆ родила̀ є҆сѝ безлѣ́тнаго сн҃а, всѣ̑мъ воспѣва́ющымъ тѧ̀ ми́ръ подава́ющаѧ.

Ѽ всебл҃же́ннаѧ бг҃омт҃и, согрѣша́ющихъ и҆справле́нїе, ᲂу҆мѧгчѝ и҆зсо́хшꙋю зе́млю серде́цъ на́шихъ, да прїе́мше сѣ́мена сло́ва бж҃їѧ, достѡ́йныѧ плоды̀ покаѧ́нїѧ принесе́мъ влⷣцѣ хрⷭ҇тꙋ̀.

Поги́бшихъ ты̀ є҆сѝ взыска́нїе, приснодв҃о мр҃і́е, и҆ хода́таица ѡ҆ на́съ къ сн҃ꙋ твоемꙋ̀ и҆ бг҃ꙋ, ты̀ є҆сѝ приста́нище сп҃си́тельное ѡ҆бꙋрева́ємымъ въ мо́ри жите́йстѣмъ и҆ погрꙋжа́ємымъ напа́стьми мно́гими.

То́ками бл҃года́ти, чрез̾ ст҃ы́й ѻ҆́бразъ тво́й, всецр҃и́це, на на́съ и҆злива́емыми, ѡ҆мы́й грѣхѡ́въ на́шихъ скве́рнꙋ и҆ ᲂу҆гасѝ страсте́й пе́щь, да ѡ҆брѧ́щемъ чистотꙋ̀ серде́чнꙋю и҆ ᲂу҆невѣ́стимъ дꙋ́шы хрⷭ҇тꙋ̀, сп҃сꙋ на́шемꙋ.

Ра́дꙋйсѧ, всепѣ́таѧ цр҃и́це! зарю̀, наставлѧ́ющꙋю къ свѣ́тꙋ, возсїѧ́й дꙋша́мъ на́шымъ, ро́ждшаѧ сл҃нце пра́вды хрⷭ҇та̀, ра́дость и҆ сп҃се́нїе мі́рꙋ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Бжⷭ҇твенное сїѐ и҆ всечⷭ҇тно́е соверша́юще пра́зднество, бг҃омꙋ́дрїи, бг҃омт҃ре, прїиди́те рꙋка́ми воспле́щимъ, ѿ неѧ̀ ро́ждшагосѧ бг҃а сла́вимъ.

Не возгнꙋша́йсѧ на́съ многогрѣ́шныхъ, ѽ сладкоꙋха́нный крі́не чⷭ҇тоты̀! ѿженѝ плотско́е мꙋдрова́нїе, ᲂу҆ста́ви молвꙋ̀ лꙋка́выхъ помышле́нїй и҆ сподо́би добродѣ́телей бл҃гоꙋха́нїе творцꙋ̀ при́снѡ приноси́ти.

Помозѝ на́мъ, бг҃оневѣ́сто, нра́въ смире́нъ стѧжа́ти, всегда̀ ра́доватисѧ, за всѧ̑ творца̀ бл҃годари́ти, и҆ ко хрⷭ҇тꙋ̀, сп҃си́телю на́шемꙋ, непреста́ннѡ моли́тисѧ наꙋчѝ ны̀.

Прише́ствїемъ і҆кѡ́ны твоеѧ̀ ѡ҆зарѧ́еми, мо́лимъ тѧ̀, всецр҃и́це: бꙋ́ди на́мъ грѣ̑шнымъ спорꙋ́чница, на стєзѝ сп҃си́тєльныѧ наста́ви, поборѝ борю́щыѧ ны̀ и҆ побѣ́дꙋ непобѣди́мꙋю во бра́нехъ да́рꙋй.

Ѽ чⷭ҇таѧ голꙋби́це, нескве́рнаѧ а҆́гнице, а҆́гнца и҆ па́стырѧ неизрече́ннѡ ро́ждшаѧ! вои́стиннꙋ ты̀ є҆сѝ а҆́гг҃льскихъ чинѡ́въ превы́шшаѧ, ᲂу҆молѝ ѡ҆ на́съ бжⷭ҇твеннаго сн҃а твоего̀.

Конда́къ, гла́съ и҃:

Новоѧвле́ннѣй і҆кѡ́нѣ бцⷣы всецр҃и́цы предстоѧ́ще и҆ на ли́къ тоѧ̀ взира́юще, со ᲂу҆миле́нїемъ и҆ любо́вїю глаго́лемъ: низпослѝ, влⷣчце, цѣльбы̑ къ тебѣ̀ притека́ющымъ, и҆ пода́ждь ᲂу҆тѣше́нїе въ ско́рби сꙋ́щымъ, да воспрїе́мше млⷭ҇ть, бл҃года́рнѣ воззове́мъ тѝ: ра́дꙋйсѧ, всецр҃и́це, недꙋ́ги на́шѧ бл҃года́тїю и҆сцѣлѧ́ющаѧ.

І҆́косъ:

А҆́гг҃лъ предста́тель съ нб҃сѐ по́сланъ бы́сть, речѐ бцⷣѣ: ра́дꙋйсѧ, бл҃года́тнаѧ, гдⷭ҇ь съ тобо́ю! и҆ со бг҃овѣща́ннымъ гла́сомъ воплоща́ема зрѧ̀ гдⷭ҇а, возопѝ къ не́й такова̑ѧ: ра́дꙋйсѧ, глави́зно на́шегѡ сп҃се́нїѧ: ра́дꙋйсѧ, и҆сполне́нїе зижди́телева смотре́нїѧ. ра́дꙋйсѧ, ꙗ҆́кѡ тобо́ю бг҃ъ воплоти́сѧ: ра́дꙋйсѧ, ꙗ҆́кѡ неви́димый въ тебѣ̀ и҆з̾ѡбрази́сѧ. ра́дꙋйсѧ, млⷭ҇ть ми́ра внꙋ́трь прїи́мшаѧ: ра́дꙋйсѧ, ѡ҆дѣѧ́нїе пло́ти сло́вꙋ сотка́вшаѧ. ра́дꙋйсѧ, ᲂу҆мꙋ̀ непости́жнаѧ го́рнѧѧ сла́во: ра́дꙋйсѧ, сердца̀ ѡ҆живи́вшаѧ нбⷭ҇наѧ ма́нно. ра́дꙋйсѧ, ѕвѣздо̀, бл҃года́ти сїѧ́нїе: ра́дꙋйсѧ, и҆сто́чниче, живы́ѧ воды̀ и҆злїѧ́нїе. ра́дꙋйсѧ, бцⷣе, въ жена́хъ бл҃гослове́ннаѧ: ра́дꙋйсѧ, ро́ждшаѧ сп҃са, дв҃о нетлѣ́ннаѧ. ра́дꙋйсѧ, всецр҃и́це, недꙋ́ги на́шѧ бл҃года́тїю и҆сцѣлѧ́ющаѧ.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Не послꙋжи́ша тва́ри бг҃омꙋ́дрїи па́че созда́вшагѡ, но ѻ҆́гненное преще́нїе мꙋ́жески попра́вше, ра́довахꙋсѧ пою́ще: препѣ́тый ѻ҆тцє́въ гдⷭ҇ь и҆ бг҃ъ, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Сподо́би ны̀, пребл҃га́ѧ бг҃ороди́тельнице, пресла́вное и҆́мѧ і҆и҃сово ᲂу҆мо́мъ и҆ се́рдцемъ призыва́ти и҆ се́ю мл҃твою ᲂу҆сладѝ го́речь печа́лей и҆ скорбе́й на́шихъ.

Притецы́те, всѝ здра́вїѧ и҆́щꙋщїи, ко бл҃госе́рдой дв҃ѣ мр҃і́и бцⷣѣ и҆ почерпи́те во́дꙋ жи́зни ѿ и҆сто́чника сп҃си́тельнагѡ.

Бл҃гослове́нъ є҆сѝ, гдⷭ҇и і҆и҃се хрⷭ҇тѐ, сп҃си́телю на́шъ, ꙗ҆́кѡ въ ча́съ крⷭ҇тныхъ страда́нїй твои́хъ бл҃говоли́лъ є҆сѝ порꙋчи́ти ны̀ покро́вꙋ пречⷭ҇тыѧ мт҃ре твоеѧ̀ и҆ ча́дами є҆ѧ̀ содѣ́лалъ є҆сѝ.

Ра́дꙋйсѧ, ѡ҆дꙋшевле́ннаѧ пала́то бжⷭ҇тва̀, є҆ди́на неискꙋсомꙋ́жнаѧ дв҃о мр҃і́е, во ᲂу҆тро́бꙋ двⷭ҇твеннꙋю бг҃а вмѣсти́вшаѧ. тѣ́мже съ гаврїи́ломъ а҆рха́гг҃ломъ вопїе́мъ тѝ: бл҃гослове́нна ты̀ въ жена́хъ, и҆ бл҃гослове́нъ пло́дъ чре́ва твоегѡ̀.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Ѻ҆́троки бл҃гочести̑выѧ въ пещѝ, ржⷭ҇тво̀ бг҃оро́дичо сп҃сло̀ є҆́сть. тогда̀ ᲂу҆́бѡ ѡ҆бразꙋ́емое, ны́нѣ же дѣ́йствꙋемое, вселе́ннꙋю всю̀ воздвиза́етъ пѣ́ти тебѣ̀: гдⷭ҇а по́йте, дѣла̀, и҆ превозноси́те є҆го̀ во всѧ̑ вѣ́ки.

Ѽ бг҃омт҃и всецр҃и́це, просвѣтѝ ны̀ позна́нїемъ сн҃а твоегѡ̀, да наслѣ́дствꙋюще црⷭ҇твїе нбⷭ҇ное, воспое́мъ гдⷭ҇а и҆ превозно́симъ є҆го̀ во всѧ̑ вѣ́ки.

Си́ла бж҃їѧ въ не́мощи соверша́етсѧ. тѣ́мже сподо́би ны̀, гпⷭ҇жѐ, всѧ̑ посыла́ємаѧ на́мъ со бл҃годаре́нїемъ терпѣ́ти и҆ за всѧ̑ сн҃а твоего̀ и҆ бг҃а на́шего сла́вити.

Оу҆мирѝ сердца̀ на̑ша и҆ въ тишинѣ̀ по́мыслѡвъ соблюдѝ, всест҃а́ѧ мт҃и дв҃о, да молѧ́щесѧ на всѧ́кое вре́мѧ, гдⷭ҇а бл҃гослови́мъ и҆ превозно́симъ во всѧ̑ вѣ́ки.

Во ᲂу҆спе́нїи мі́ра не ѡ҆ста́вила є҆сѝ, ѽ бг҃омт҃и, но при́снѡ съ на́ми пребыва́еши и҆ предста́тельствомъ твои́мъ на́съ сп҃са́еши.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Всѧ́къ земноро́дный да взыгра́етсѧ дх҃омъ просвѣща́емь, да торжествꙋ́етъ же безпло́тныхъ ᲂу҆мѡ́въ є҆стество̀, почита́ющее сщ҃е́нное торжество̀ бг҃омт҃ре, и҆ да вопїе́тъ: ра́дꙋйсѧ, всебл҃же́ннаѧ бцⷣе, чⷭ҇таѧ приснодв҃о.

Ѽ цр҃и́це дв҃о, ра́ковыѧ ꙗ҆́звы преди́внаѧ цѣли́тельнице! ꙗ҆вѝ свою̀ млⷭ҇ть въ долгонедꙋ́жїи сꙋ́щымъ и҆ пода́ждь и҆̀мъ здра́вїе, да воспѣва́ютъ вы́нꙋ тѧ̀, всебл҃га́ѧ мт҃и бж҃їѧ.

Ви́ждь, влⷣчце, неможе́нїе на́ше и҆ прїимѝ смирє́ннаѧ молє́нїѧ на̑ша, бꙋ́ди на́мъ бл҃га́ѧ пꙋтеводи́тельница ко сп҃се́нїю и҆ наста́ви пꙋте́мъ тѣ́снымъ ше́ствовати къ жи́зни вѣ́чнѣй, да тѧ̀ непреста́ннѡ велича́емъ.

Ѽ мт҃и млⷭ҇рдїѧ и҆ ᲂу҆тѣше́нїѧ! ᲂу҆ще́дри ны̀ неизрече́нною твое́ю бл҃госты́нею и҆ бл҃гословѝ ны̀, те́плѣ тѧ̀ воспѣва́ющыѧ.

Всѝ ро́ди хрⷭ҇тїа́нстїи ᲂу҆бл҃жа́ютъ тѧ̀, бг҃ороди́тельнице пречⷭ҇таѧ, ꙗ҆́кѡ призрѣ̀ гдⷭ҇ь на смире́нїе твоѐ и҆ сотворѝ тѝ вели́чїе неисповѣди́мое.

Свѣти́ленъ:

Свѣ́телъ є҆́сть чтⷭ҇ны́й пра́здникъ і҆кѡ́ны твоеѧ̀, всецр҃и́це, є҆го́же въ торжествѣ̀ дꙋхо́внѣмъ бл҃голѣ́пнѡ соверша́юще, велича́емъ тѧ̀, свѣтоно́снаѧ ски́нїе хрⷭ҇та̀, цр҃ѧ̀ и҆ бг҃а на́шегѡ.

Чу­до­твор­ная ико­на Бо­жи­ей Ма­те­ри, име­ну­е­мая «Все­ца­ри­ца» (по-гре­че­ски – «Пан­та­насса») на­хо­дит­ся на Свя­той Го­ре Афон в Гре­ции в со­бор­ном хра­ме Ва­то­пед­ской оби­те­ли, сле­ва от цар­ских врат. Эта ико­на, неболь­шая по раз­ме­рам, на­пи­са­на в XVII ве­ке, и была благословением афонского старца Иосифа Исихаста своим ученикам, а в Ватопед она принесена Иосифом Спилеотом (Пещерником) Ватопедским.

На иконе изо­бра­же­на Пре­чи­стая Де­ва в баг­ря­ном оде­я­нии, вос­се­да­ю­щая на цар­ском троне. На ру­ках Ее – Бо­гом­ла­де­нец со свит­ком в ле­вой ру­ке и бла­го­слов­ля­ю­щий дес­ни­цей. Пра­вой ру­кой Бо­го­ро­ди­ца ука­зы­ва­ет на Сво­е­го Цар­ствен­но­го Сы­на, как на Спа­си­те­ля всех че­ло­ве­ков. На зад­нем плане – два ан­ге­ла, ко­то­рые с бла­го­го­ве­ни­ем осе­ня­ют кры­ла­ми Пре­чи­стую Де­ву.

Из рассказа старца Иосифа Исихаста известно о первом чуде, произошедшим у образа «Всецарицы». Однажды некий юноша вошел в храм и захотел поклониться иконе[1]. Вдруг лик Бо­го­ма­те­ри вос­си­ял див­ным све­том, ка­кая-то неви­ди­мая си­ла от­бро­си­ла мо­ло­до­го че­ло­ве­ка, и он упал на­земь. Под­няв­шись, он в стра­хе под­бе­жал к стар­цам-ино­кам и со сле­за­ми на гла­зах при­знал­ся им, что вел нече­сти­вую жизнь, за­ни­мал­ся кол­дов­ством и при­шел в мо­на­стырь, чтобы про­ве­рить си­лу сво­ей ма­гии на свя­тых ико­нах. Про­изо­шед­шее у ико­ны Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы чу­до на­все­гда от­вра­ти­ло юно­шу от кол­дов­ства, на­пра­ви­ло на путь по­ка­я­ния и вер­ну­ло на сте­зю бла­го­че­сти­вой жиз­ни. Чу­до­твор­ный об­раз Бо­жи­ей Ма­те­ри «Все­ца­ри­ца» по­чи­та­ет­ся как на Афоне, так и да­ле­ко за его пре­де­ла­ми. Са­мо имя ико­ны – Все-Гос­по­жа, Все-По­ве­ли­тель­ни­ца – го­во­рит о ее осо­бой, все­объ­ем­лю­щей си­ле. Про­явив свою чу­до­твор­ную си­лу впер­вые про­тив вол­шеб­ных чар, «Все­ца­ри­ца» име­ет и бла­го­дать ис­це­ле­ния боль­ных ра­ком – страш­ней­шей из бо­лез­ней совре­мен­но­го че­ло­ве­че­ства (а ведь рас­про­стра­не­ние увле­че­ния ма­ги­ей, кол­дов­ством и ок­куль­тиз­мом по хри­сти­ан­ско­му ми­ру мож­но срав­нить с по­ра­же­ни­ем че­ло­ве­че­ско­го ор­га­низ­ма зло­ка­че­ствен­ной опу­хо­лью).

11 ав­гу­ста 1995 го­да спи­сок чу­до­твор­ной ико­ны «Все­ца­ри­ца» при­был в Рос­сию – в мос­ков­ский дет­ский он­ко­ло­ги­че­ский центр на Ка­шир­ке. На мо­леб­нах Бо­жи­ей Ма­те­ри «Все­ца­ри­це» мо­лят­ся боль­ные де­ти и их ро­ди­те­ли с на­деж­дой на небес­ную по­мощь За­ступ­ни­цы и Це­ли­тель­ни­цы.

В 1997 году один из списков иконы «Всецарица» был пожертвован в московский Новоспасский монастырь и почитается как чудотворный и мироточивый.

В связи с многочисленными сообщениями об исцелениях от раковых заболеваний, переданных вместе с медицинскими заключениями в Московскую Патриархию из Екатеринбургской епархии в 2004 году, один из списков иконы «Всецарица» из Свято-Троицкого мужского монастыря в селе Тарасково был включен в число местночтимых икон епархии.


Примечание

[1] По другим данным «начал что-то невнятно бормотать».