Канон Пресвятой Богородице пред иконой «Табынская»

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 16 июня (03 июня ст. ст.)

Глас 4.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Отве́рзу уста́ моя́, и напо́лнятся Ду́ха, и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, и явлю́ся, све́тло торжеству́я, и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

Ра́дости испо́лнишася вси́ концы́ Ура́льския земли́, Пресвята́я Де́во, во спасе́ние бо на́ше ико́ну Твою́ яви́ла еси́ и рекла́ еси́: да потщи́тся бра́тия богоспаса́емыя оби́тели сея́ прия́ти Мя́ во хра́м Го́спода Моего́. На́с же не оста́ви убо́гих, и да прии́мем о́браз Тво́й святы́й в хра́мы серде́ц на́ших, вопию́ще: ра́дуйся, Благода́тная.

Во о́н де́нь и́нок Амвро́сий, мимоходя́ исто́чника, услы́ша под се́нию древе́с глаго́лы Твоя́, Богоро́дице, и а́бие обре́т на ве́лием ка́мени ико́ну Твою́. На́с же сподо́би сея́ ра́дости прича́стники бы́ти, иму́щих Тя́ пред Бо́гом Хода́таицу.

Удиви́шася бра́тия Вознесе́нския оби́тели явле́нию Твоему́, Пресвята́я Де́во, и, со тща́нием вку́пе собра́вшеся, после́доваху Амвро́сию, и, узре́вше дре́вле пи́санную ико́ну Твою́, Богоро́дице, с ра́достию воспе́ша ко Го́споду, ублажа́юще Тя́, я́ко Ма́терь Бо́жию. Мы́ же, то́жде творя́ще во бде́нии се́м, да улучи́м от Бо́га ми́лость и по́мощь Твою́, Влады́чице.

Ве́лие чу́до бы́сть во оби́тели, егда́ зау́тра ико́на обре́теся во врате́х. И́ноцы же позна́вше о се́м во́лю Твою́, Пречи́стая, я́ко Врата́рницу просла́виша Тя́ и хра́м зде́ созда́ша. На́с же, я́ко юро́дивых де́в, не отри́ни, да обря́щемся во врате́х рая́ вожделе́ннаго, вы́ну пою́ще Го́сподеви: Аллилу́ия.

Сла́ва: Вку́пе собра́шася бра́тия, пе́снь Ти́ воспе́ша и пове́даша вся́ бы́вшая воево́де Уфи́мскому и архиере́ю гра́да Каза́ни. То́й же, позна́в чудеса́ Твоя́, Влады́чице, повеле́ чти́ти Тя́ собо́рне. Та́ко и мы́ ны́не весели́мся боже́ственне и в ра́дости воспева́ем Тя́.

И ны́не: Па́че зла́та вся́каго блиста́ющая и у́тра со́лнечнаго светле́йшая, ра́дуйся, Врата́рнице, Жили́ще Христо́во, ра́дуйся, Одиги́трие, ра́дуйся, Де́во, ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, Живы́й и Незави́стный Исто́чниче, ли́к себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́, в Боже́ственней Твое́й сла́ве венце́в сла́вы сподо́би.

Бу́ря крамо́лы разори́ пу́стынь Твою́, Богороди́тельнице, но Ты́, Чи́стая, сподви́гла еси́ честна́го игу́мена Евфи́мия, да укрепи́т бра́тию на му́ки сме́ртныя. На́м же стоя́ние пу́стыни сея́ о́браз бы́сть ду́ха кре́пости и терпе́ния, да воздви́гнем гла́сы своя́, пою́ще чи́стую ве́ру Правосла́вную.

Егда́ ста́рец Ио́на возжела́ па́ки созда́ти оби́тель Твою́, Богоро́дице, испроси́ у царя́ Моско́вскаго повеле́ние на сие́ и, к трудо́м труды́ приложи́в, воздви́же Тебе́, Пречи́стая, пу́стынь, да во ве́ки просла́вится и́мя Твое́ в заблу́ждших язы́цех и да почту́т Бо́га и́стиннаго. На́с же в любви́ Твое́й утверди́, Ма́ти И́стины.

Гора́ разве́рзе утро́бу свою́ моли́твами Твои́ми, Чи́стая, и а́бие струи́ исто́чник сла́ных во́д лю́дем Твои́м источи́, а́ки ма́нну дре́вле в пусты́ни Сина́йстей. На́м же, Пречи́стая, низпосли́ ма́нну чуде́с Твои́х, да не вза́лчем во ве́ки.

Лю́дие остро́га солова́рнаго зря́ще такову́ю ми́лость Твою́, воздвиго́ша ико́не Твое́й це́рковь Бо́жию, да святы́х чи́ни че́стно Ти́ послу́жат и мирсти́и концы́ покло́нятся. На́с же сподо́би досто́йно ублажи́ти Тя́, я́ко Небе́сную Хода́таицу и воспева́ти пе́снь Твоея́ святы́ни явле́нию.

Сла́ва: Ве́дущи, Блага́я Ма́ти, я́ко оби́тель разоре́на и́мать бы́ти вконе́ц, извести́ бра́тии о се́м, ти́и же, любо́вию Бо́жиею окриля́еми, восхоте́ша венцы́ му́ченическия прия́ти. И на́с сподо́би, Пречи́стая, венцы́ небе́сныя улучи́ти.

И ны́не: Дне́сь торжеству́ет Небе́сное во́инство и́ноков пу́стыни и похваля́ет злату́ю Тя́ Ста́мну, и Же́зл, и Трапе́зу, Пречи́стая Де́во. Да гла́с и́х, Одиги́трие, е́же ра́дуйся, Тебе́ со а́нгелы вку́пе вопие́т.

Седа́лен, гла́с 8:

Иде́же прославля́ется свято́е и́мя Обра́дованныя Богоро́дицы, та́мо вся́ческих благи́х исто́чницы пролива́ются. Почти́м же, лю́дие, в чистоте́ ико́ну Де́вы Богоро́дицы и Тоя́ Боже́ственнаго Сы́на, Христа́ Бо́га на́шего, и лобыза́им и прославля́ем Ю́ со стра́хом и тре́петом, зову́ще: ра́дуйся, ми́лости Сокро́вище многоце́нное.

Сла́ва, и ны́не: Ты́ еси́ Похвала́ страстоте́рпцев, Ты́ еси́ Наде́жда преподо́бных, Ты́ еси́ Утеше́ние всего́ ми́ра, и на Тя́ спасе́ние на́ше возложи́хом вси́. Одожди́ гре́шным рабо́м Твои́м душеспаси́тельныя Твоя́ ми́лости.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Седя́й в сла́ве, на Престо́ле Божества́, во о́блаце ле́гце, прии́де Иису́с Пребоже́ственный Нетле́нною Дла́нию и спасе́ зову́щия: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

По вре́мени о́браз Тво́й Табы́нский па́ки во тьме́ возсия́, ве́чер во у́тро восхо́да зари́ претвори́. Ны́не же на́ша моли́твы приими́, Честне́йшая, и святу́ю ико́ну Твою́ на́м па́ки яви́, Присноблаже́нная.

Си́лою вра́жиею ожесточе́ни ага́ряне бы́вше, воста́ша на сла́ву Госпо́дню и Де́вы боже́ственный ли́к уязви́ша. Ты́ же, Влады́чице, о́чный мра́к наложи́вши, си́м просвети́ла еси́ нечести́вых люде́й. Те́мже, грехо́вную мглу́ потребля́ющи, сподо́би и на́с пе́ти сла́ву Пречи́стаго о́браза Твоего́ второ́му явле́нию.

Хва́лим, благослови́м ми́лости Твоя́, Богоро́дице, я́ко прозре́ние да́руеши нечести́вому о́троку. Се́й, покая́нием и́стовым я́ко Са́вл прозре́в, и́де во сле́д ико́ны Твоея́. На́с же, гре́шных, во сре́тение Твое́ приими́ и к Бо́гу благоутро́бному моле́ния принеси́, пою́щих Тя́ во вся́ ве́ки.

Вои́стинну испове́дуем, я́ко Ты́, ели́ка хо́щеши, вся́ у Сы́на Своего́ испроси́ти мо́жеши, Ма́ти бо еси́ Его́, те́мже моли́твами Твои́ми и проще́ние ага́ряном у Бо́га испроси́ла еси́. На́с же, в горды́ни и за́висти су́щих, в покая́нии приими́ и в ра́зум и́стины призови́.

Сла́ва: Лю́дие Бо́жии вельми́ чудя́хуся явле́нней ико́не Твое́й, Влады́чице, и, я́ко богооте́ц Дави́д, скака́ше игра́я, та́кожде и ти́и, в ра́дости лику́юще, о́браз Засту́пницы с че́стию и пе́нием в ве́сь Богоявле́нскую принесо́ша. На́с же, собра́вшихся в пра́здник се́й, Де́во Пречи́стая, благослови́.

И ны́не: Недове́домая Глубино́, Высото́ Неизсле́димая, Реко́ Неисчерпа́емая, целе́бную во́ду точа́щая, слепы́м бо зре́ние дае́ши, глухи́м слы́шание, хромы́м и разсла́бленным хожде́ние и все́м, су́щим в неду́зех, безме́рное исцеле́ние.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Ужасо́шася вся́ческая о Боже́ственней сла́ве Твое́й: Ты́ бо, Неискусобра́чная Де́во, име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на, все́м воспева́ющим Тя́ ми́р подава́ющая.

Ве́сь Табы́нская ве́лиим ликова́нием испо́лнися, егда́ ико́ну Обра́дованныя обре́те и напо́лнися хра́м Госпо́день сла́вы Ея́, прише́дшии же язы́цы возда́ша хвалу́ Го́споду и Пречи́стей Роди́тельнице. На́с же обра́дуй, Блага́я, благоче́стно воспева́ющих Тя́.

Ага́ряне восклица́ху и вельми́ поя́ху: вели́к Бо́г христиа́нский, и и́стины позна́ние сни́де на еди́наго от ни́х, и́же, прие́м ве́ру Правосла́вную, мно́жицею потруди́ся во спасе́ние свое́. На́с же сподо́би по́двигом до́брым тече́ние соверши́ти и ве́чнаго живота́ дости́гнути.

Басурма́н вели́кое мно́жество ополчи́шася на Табы́нскую ве́сь. Лю́дие же Бо́жии, наде́жду на по́мощь Твою́ возложи́вше, проти́ву супоста́тов идо́ша и на ме́сте явле́ния о́браза Твоего́ си́лу вра́жию одоле́ша, те́мже и в па́мять заступле́ния Твоего́, Богоро́дице, сотвори́ша крестохожде́ние и ико́ны чудотво́рныя водруже́ние.

Егда́ Усо́льстии лю́дие ико́ну Твою́ в хра́м сво́й принесо́ша, Ты́, Пречи́стая Ма́ти, хоте́нию и́х воспрети́ла еси́ и па́ки в Табы́нстем хра́ме обрела́ся еси́. Возврати́ и на́с, вла́ющихся по распу́тием ми́ра сего́, на пу́ть и́стины, Свята́я Одиги́трие, и Ца́рствия Небе́снаго дости́гнути сподо́би.

Сла́ва: Сия́ние благода́ти чу́дное бы́сть по все́й Табы́нстей земли́, я́ко созда́ша христолюби́вии лю́дие из ка́мене це́рковь Твою́ и воззва́ша вся́ окре́стныя ве́си на восхвале́ние чуде́с Твои́х. На́с же, прише́дших на торжество́ сие́, приими́ и пра́здника ра́ди ду́ши возвесели́.

И ны́не: Ка́я Ти́ е́сть досто́йная похвала́, сию́ ли на́ше принесе́т коне́чное неможе́ние? Я́ко явле́нием Пречи́стыя Твоея́ ико́ны, светоза́рное на́м возсия́ со́лнце, пресла́вных чуде́с лучи́ испуска́я и тьмы́ лю́тых обстоя́ний отгоня́я свяще́нными Твои́ми, Влады́чице, предста́тельствы.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Боже́ственное сие́ и всечестно́е соверша́юще пра́зднество, богому́дрии, Богома́тере, прииди́те, рука́ми воспле́щим, от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.

Зно́й и бездо́ждие бы́сть Уфи́мстей земли́, но тще́тно моля́хуся ве́рнии, излия́ся бо гне́в Госпо́день за беззако́ния, оба́че ико́на Твоя́, Преблага́я, принесе́ одожде́ние ги́бнущим зла́ком. На́ша же изсо́хшия ду́ши одожди́ росо́ю благода́ти Твоея́, да произрасти́м кла́сы доброде́телей и спасе́ние у́зрим.

Егда́ бы́сть мо́р сме́ртный во все́х уде́лех на́ших, лю́дие гра́да Стерлитама́ка наде́жду на Тя́, Влады́чице, возложи́ша и, по́мощь от Тебе́ улучи́вше, в па́мять о се́м на вся́ко ле́то хожде́ние с ико́ною Твое́ю устро́иша, восхваля́юще Тя́, Преблагослове́нная.

Та́же Оренбу́рг гра́д одержи́мь бе́ лю́таго мо́ра наше́ствием и ве́лия ско́рбь обы́де та́мо живу́щих. Ты́ же, Пречи́стая, повеле́ла еси́ святи́телю Анто́нию прия́ти ико́ну Твою́, и, егда́ сие́ сотвори́, боле́зни сме́ртныя отступи́ша. Мы́ же, чудя́щеся чудеси́ сему́, вопие́м Ти́: покры́й и на́с честны́м Твои́м омофо́ром.

Егда́ сла́ва Пречи́стыя умно́жися, бы́сть повеле́ние царе́во, во е́же почти́ти Богома́терь ле́тным крестохожде́нием во вся́ концы́ Ура́льския земли́. Та́ко и мы́ творя́ще, при́сно помина́ем Твоя́ чудеса́, Всеблага́я.

Сла́ва: Ми́ра Засту́пнице, Ма́ти Всепе́тая, ве́рных Твои́х похвало́! Не оста́ви на́с си́рых и убо́гих рабо́в Твои́х, но при́сно пребу́ди с на́ми.

И ны́не: Ра́дуйся, Цари́це, люде́й правосла́вных и во́инств христолюби́вых Сла́во, Покро́ве и Прибе́жище. Ра́дуйся, Чу́до чуде́с, Одиги́трие на́ша, ве́сей и градо́в Утвержде́ние.

Конда́к, гла́с 8:

Взбра́нной Воево́де ро́да христиа́нскаго и страны́ на́шея изве́стней Изба́вительнице, хвале́бныя пе́сни принесе́м, ве́рнии, Де́ве, Влады́чице Богоро́дице. Ты́ же, я́ко иму́щая милосе́рдие неизрече́нное, от вся́ких на́с ско́рбных обстоя́ний свободи́, да с любо́вию зове́м Ти́: ра́дуйся, всего́ ми́ра Наде́ждо и Утеше́ние, Похвало́ Табы́нская.

И́кос:

Смы́сл очи́стивше и у́м, притеце́м к Богоро́дице, све́тло пе́сньми ублажа́юще Ю́, и пречестну́ю ико́ну Ея́ Табы́нскую просла́вим и почти́м, припа́дающе, поклони́мся Е́й, посрамля́ет бо не чту́щия Ю́, избавля́ет же от вели́ких бе́д и зо́л благонра́вныя и богобоя́щияся рабы́ Своя́, зову́щия: ра́дуйся, Похвало́ Табы́нская.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Не послужи́ша тва́ри богому́дрии па́че Созда́вшаго, но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, ра́довахуся, пою́ще: препе́тый отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.

Сла́ва Табы́нския ико́ны Твоея́, Пречи́стая, возсия́ в Верхнеура́льстем гра́де, те́мже мно́жество люди́й, срета́юще ико́ну Твою́, преложи́ша неве́рие в позна́ние и́стиннаго Бо́га и в па́мять о се́м утверди́ша ка́мень ве́лий на высо́цей горе́. Научи́ и на́с, Богоневе́сто, па́мятовати чудеса́ Твоя́ и воспева́ти препе́таго отце́в Го́спода и Бо́га.

Ны́не ра́дуется Сиби́рская земля́, достиго́ша бо ю́ вели́чия Твоя́, Богома́ти, лику́ет Челя́бинск гра́д, с ни́мже гра́ды Тюме́нь и Кустана́й, прие́млюще Табы́нскую ико́ну Твою́, Пречи́стая, неоску́дно бо де́йство благода́ти Твоея́, е́юже соверша́еши вели́кая и пресла́вная чудеса́ во спасе́ние все́х и просвеще́ние.

Гра́д Ура́льск ерети́ческим злове́рием одержи́мь бе́, егда́ же сре́те о́браз Тво́й, Пречи́стая, ко́зни вра́жия а́бие разруши́шася, лю́дие же, ви́девше ми́лости быва́емыя, во сле́д Тебе́ теча́ху и ве́ру Правосла́вную, ра́дующеся, прославля́ху.

Егда́ христолюби́вии во́ини земли́ Оренбу́ргския имя́ху ико́ну Твою́ в полце́ свое́м, тогда́ ве́лию кре́пость и си́лу обрета́ху на враги́ своя́, орды́ бо неве́рныя покори́ша и де́рзости и́х низложи́ша.

Сла́ва: Пово́лжстей земли́ то́чиши благода́ть незави́стную, Влады́чице, прише́ствием Твои́м в Сара́тов гра́д, ико́на бо Твоя́ Табы́нская де́монов по́лчища отгоня́ет и ду́ши заблу́ждших просвеща́ет. Мы́ же любе́зно покланя́емся и лобыза́ем ю́ и Тя́, Богоро́дице, велича́ем.

И ны́не: Вся́к, прибега́яй к покро́ву Твоему́, Чи́стая, не отхо́дит то́щь и не услы́шан, Ты́ бо, я́ко Ма́ти и́стиннаго Живота́, отча́янных ве́лие Прибе́жище и обурева́емых ти́хое Приста́нище. Приими́ и на́с, призыва́ющих Тя́ на по́мощь, Всепе́тая Влады́чице.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: О́троки благочести́выя в пещи́ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ е́сть, тогда́ у́бо образу́емое, ны́не же де́йствуемое, вселе́нную всю́ воздвиза́ет пе́ти Тебе́: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Егда́ лю́тая годи́на пости́же зе́млю Ру́сскую и яви́шася безбо́жнии лю́дие, тогда́ бы́сть всему́ Ура́льскому кра́ю ве́лие возмуще́ние: Бо́жия бо хра́мы разори́ша, святы́ни оскверни́ша и крестохожде́ния с ико́ною упраздни́ша. Мы́ же мо́лим Тя́, Влады́чице: испроси́ у Сы́на Твоего́ грехо́в оте́ц на́ших оставле́ние.

Печа́лующися о стране́ на́шей Ру́сстей, Влады́чице, и не хотя́щи ико́ною Твое́ю оста́вити ну́ждею преде́лы земли́ ея́, ста́ла еси́ недви́жно у Аму́ра реки́, несо́мая гони́мыми христолюби́выми во́ины. Ве́рнии же лю́дие со святи́тели Мефо́дием и Не́стором сле́зно моля́хуся, да не оста́виши и́х си́рых во стране́ Кита́йстей, но да и́деши с ни́ми, по́мощь Свою́ подаю́щи.

Удиви́шася кита́йстии наро́ди, зря́ще чудеса́ от ико́ны Твоея́ быва́емая, те́мже, во хра́м Тво́й притека́юще, креще́ние приима́ху. Мы́ же, ве́дуще сие́, прославля́ем Тя́ и Сы́на Твоего́, зову́ще: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Австрали́йская земля́ велича́ет Тя́, Пречи́стая, слы́шащи о ди́вных чудесе́х Твои́х, Ты́ бо, любо́вию Свое́ю все́х объе́млющи и благода́тию исполня́ющи, науча́еши пе́ти: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Сла́ва: Вся́к язы́к, творя́й беззако́ние, лиша́емь святы́нь свои́х быва́ет, та́ко сокры́та е́сть от на́с и Табы́нская ико́на Твоя́, Богома́ти, тайноде́йствием Бо́жиим, мы́ же, гре́шнии, в покая́нии те́пле мо́лим Тя́: прииди́ к на́м си́рым и уте́ши ны́.

И ны́не: У́м а́нгельский и челове́ческий ужаса́ется, Влады́чице, ка́ко Младе́нца Безле́тна ражда́еши, ка́ко Сы́на Бо́жия на руку́ Твое́ю но́сиши, Его́же трепе́щут Го́рния си́лы, вопию́ще: Свя́т, Свя́т, Свя́т еси́, Бо́же, Богоро́дицею поми́луй на́с.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Вся́к земноро́дный да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь, да торжеству́ет же безпло́тных умо́в естество́, почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, и да вопие́т: ра́дуйся, Всеблаже́нная, Богоро́дице, Чи́стая Присноде́во.

Ме́рзость запусте́ния на ме́сте святе́м быва́ше, егда́ исто́чницы сла́нии во враче́бницу преложе́ни бы́ша, оба́че Ты́, Богоро́дице, неве́рствующих чуде́сным Твои́м страхова́нием изгнала́ еси́, да позна́ют вели́чия Твоя́, Богоневе́сто.

Возскорбе́ша христолюби́вии лю́дие, егда́ беззако́нницы хра́м, стоя́й на исто́чницех сла́ных, разори́ша и ме́сто свято́е в запусте́ние приведо́ша, оба́че до конца́ ми́лость от рабо́в Твою́ не отврати́ла еси́, Влады́чице, и еди́ножды в ле́то струи́ водны́я в пеще́ре подае́ши, а́ки сле́зы точа́щи.

Се́ вре́мя благоприя́тное, се́ ны́не де́нь спасе́ния наста́ в Ру́сстей земли́! Хра́мы Бо́жии открыва́хуся, оби́тели святы́я возражда́хуся и на горе́ Табы́нстей хра́м чу́дный Пречи́стей Богоро́дице воздви́гнут бы́сть, и́ноцы же, зде́ собра́вшеся, моли́тву о ми́ре возсыла́ют и сла́ву Бо́гу воспева́ют, та́ко изво́лившему.

Па́ки Благослове́нная Влады́чица излива́ет чудеса́ на рабы́ Своя́, я́коже пре́жде, та́ко и ны́не ми́лостию исполня́ет, мироточе́ние творя́щи от о́браза Своего́, к нему́же притека́ют вси́, чту́щии Ю́, улуча́юще поле́зная ко спасе́нию.

Сла́ва: Ве́лия сла́ва Твоя́, Богома́ти, на исто́чницех сла́ных яви́ся, егда́ стека́хуся лю́дие возда́ти благодаре́ние Ти́: тя́жко неду́гующих бо исцеля́еши, ма́терем детородя́щим ско́рое разреше́ние да́руеши, ожесточе́нно вражду́ющим неча́янное примире́ние подае́ши, сопру́жных в единомы́слии и любви́ сохраня́еши, Ра́дость бо Ты́ еси́ и́стинная.

И ны́не: Прииди́те, ве́рнии, чи́стым се́рдцем возвели́чим Пречи́стыя Ма́тере Бо́га на́шего чу́дную ико́ну Табы́нскую и Боже́ственнаго Младе́нца, Спа́са Христа́, Его́же, я́ко Ро́ждшая, на руку́ носи́вши и ма́тернее дерзнове́ние к Нему́ иму́щи, непреста́нно мо́лит за ны́ и подае́т рабо́м Свои́м бога́тыя ми́лости.

Свети́лен:

Да почти́тся Всепе́тая Ма́терь Бо́жия, ра́йских двере́й Отверзе́ние, всего́ ми́ра Очище́ние и к жи́зни нетле́нней Возведе́ние, я́ко Жи́знь Су́щую ро́ждшая, Христа́ Бо́га на́шего, Се́й бо е́сть проро́ком глаго́лавый, Тому́ поклони́мся, я́ко Бо́гу и Спа́су ду́ш на́ших.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Ѿве́рзꙋ ᲂу҆ста̀ моѧ̑, и҆ напо́лнѧтсѧ дх҃а, и҆ сло́во ѿры́гнꙋ цр҃и́цѣ мт҃ри, и҆ ꙗ҆влю́сѧ свѣ́тлѡ торжествꙋ́ѧ, и҆ воспою̀ ра́дꙋѧсѧ тоѧ̀ чꙋдеса̀.

Ра́дости и҆спо́лнишасѧ всѝ концы̀ ᲂу҆ра́льскїѧ землѝ, прест҃а́ѧ дв҃о, во сп҃се́нїе бо на́ше і҆кѡ́нꙋ твою̀ ꙗ҆ви́ла є҆сѝ и҆ рекла̀ є҆сѝ: да потщи́тсѧ бра́тїѧ бг҃оспаса́емыѧ ѻ҆би́тели сеѧ̀ прїѧ́ти мѧ̀ во хра́мъ гдⷭ҇а моегѡ̀. на́съ же не ѡ҆ста́ви ᲂу҆бо́гихъ, и҆ да прїи́мемъ ѻ҆́бразъ тво́й ст҃ы́й въ хра́мы серде́цъ на́шихъ, вопїю́ще: ра́дꙋйсѧ, бл҃года́тнаѧ.

Во ѻ҆́нъ де́нь и҆́нокъ а҆мвро́сїй, мимоходѧ̀ и҆сто́чника, ᲂу҆слы́ша под̾ сѣ́нїю древе́съ глаго́лы твоѧ̑, бцⷣе, и҆ а҆́бїе ѡ҆брѣ́тъ на ве́лїемъ ка́мени і҆кѡ́нꙋ твою̀. на́съ же сподо́би сеѧ̀ ра́дости прича́стники бы́ти, и҆мꙋ́щихъ тѧ̀ пред̾ бг҃омъ хода́таицꙋ.

Оу҆диви́шасѧ бра́тїѧ вознесе́нскїѧ ѻ҆би́тели ꙗ҆вле́нїю твоемꙋ̀, прест҃а́ѧ дв҃о, и҆ со тща́нїемъ вкꙋ́пѣ собра́вшесѧ, послѣ́довахꙋ а҆мвро́сїю, и҆ ᲂу҆зрѣ́вше дре́вле пи́саннꙋю і҆кѡ́нꙋ твою̀, бцⷣе, съ ра́достїю воспѣ́ша ко гдⷭ҇ꙋ, ᲂу҆бл҃жа́юще тѧ̀, ꙗ҆́кѡ мт҃рь бж҃їю. мы́ же, то́жде творѧ́ще во бдѣ́нїи се́мъ, да ᲂу҆лꙋчи́мъ ѿ бг҃а млⷭ҇ть и҆ по́мощь твою̀, влⷣчце.

Ве́лїе чꙋ́до бы́сть во ѻ҆би́тели, є҆гда̀ заꙋ́тра і҆кѡ́на ѡ҆брѣ́тесѧ во вратѣ́хъ. и҆́ноцы же позна́вше ѡ҆ се́мъ во́лю твою̀, пречⷭ҇таѧ, ꙗ҆́кѡ врата́рницꙋ просла́виша тѧ̀ и҆ хра́мъ здѣ̀ созда́ша. на́съ же, ꙗ҆́кѡ ю҆ро́дивыхъ дѣ́въ, не ѿри́ни, да ѡ҆брѧ́щемсѧ во вратѣ́хъ раѧ̀ вожделѣ́ннагѡ, вы́нꙋ пою́ще гдⷭ҇еви: а҆ллилꙋ́їа.

Сла́ва: Вкꙋ́пѣ собра́шасѧ бра́тїѧ, пѣ́снь тѝ воспѣ́ша и҆ повѣ́даша всѧ̑ бы̑вшаѧ воево́дѣ ᲂу҆фи́мскомꙋ и҆ а҆рхїере́ю гра́да каза́ни. то́й же, позна́въ чꙋдеса̀ твоѧ̑, влⷣчце, повелѣ̀ чти́ти тѧ̀ собо́рнѣ. та́кѡ и҆ мы̀ ны́нѣ весели́мсѧ бжⷭ҇твеннѣ и҆ въ ра́дости воспѣва́емъ тѧ̀.

И҆ ны́нѣ: Па́че зла́та всѧ́кагѡ блиста́ющаѧ и҆ ᲂу҆́тра со́лнечнагѡ свѣтлѣ́йшаѧ, ра́дꙋйсѧ, врата́рнице, жили́ще хрⷭ҇то́во, ра́дꙋйсѧ, ѻ҆диги́трїе, ра́дꙋйсѧ, дв҃о, ра́дꙋйсѧ, невѣ́сто неневѣ́стнаѧ.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Твоѧ̑ пѣсносло́вцы, бцⷣе, живы́й и҆ незави́стный и҆сто́чниче, ли́къ себѣ̀ совокꙋ́пльшыѧ, дх҃о́внѡ ᲂу҆твердѝ, въ бжⷭ҇твеннѣй твое́й сла́вѣ вѣнцє́въ сла́вы сподо́би.

Бꙋ́рѧ крамо́лы разорѝ пꙋ́стынь твою̀, бг҃ороди́тельнице, но ты̀, чⷭ҇таѧ, сподви́гла є҆сѝ чтⷭ҇на́го и҆гꙋ́мена є҆ѵфи́мїа, да ᲂу҆крѣпи́тъ бра́тїю на мꙋ̑ки смє́ртныѧ. на́мъ же стоѧ́нїе пꙋ́стыни сеѧ̀ ѻ҆́бразъ бы́сть дꙋ́ха крѣ́пости и҆ терпѣ́нїѧ, да воздви́гнемъ гла́сы своѧ̑, пою́ще чи́стꙋю вѣ́рꙋ правосла́внꙋю.

Е҆гда̀ ста́рецъ і҆ѡ́на возжела̀ па́ки созда́ти ѻ҆би́тель твою̀, бцⷣе, и҆спросѝ ᲂу҆ царѧ̀ моско́вскагѡ повелѣ́нїе на сїѐ, и҆ къ трꙋдѡ́мъ трꙋды̀ приложи́въ, воздви́же тебѣ̀, пречⷭ҇таѧ, пꙋ́стынь, да во вѣ́ки просла́витсѧ и҆́мѧ твоѐ въ заблꙋ́ждшихъ ꙗ҆зы́цѣхъ и҆ да почтꙋ́тъ бг҃а и҆́стиннаго. на́съ же въ любвѝ твое́й ᲂу҆твердѝ, мт҃и и҆́стины.

Гора̀ разве́рзе ᲂу҆тро́бꙋ свою̀ мл҃твами твои́ми, чⷭ҇таѧ, и҆ а҆́бїе стрꙋи̑ и҆сто́чникъ сла́ныхъ во́дъ лю́демъ твои̑мъ и҆сточѝ, а҆́ки ма́ннꙋ дре́вле въ пꙋсты́ни сїна́йстѣй. на́мъ же, пречⷭ҇таѧ, низпослѝ ма́ннꙋ чꙋде́съ твои́хъ, да не вза́лчемъ во вѣ́ки.

Лю́дїе ѻ҆стро́га солова́рнагѡ зрѧ́ще таковꙋ́ю млⷭ҇ть твою̀, воздвиго́ша і҆кѡ́нѣ твое́й цр҃ковь бж҃їю, да ст҃ы́хъ чи́ни че́стнѡ тѝ послꙋ́жатъ и҆ мїрсті́и концы̀ покло́нѧтсѧ. на́съ же сподо́би досто́йнѡ ᲂу҆бл҃жи́ти тѧ̀, ꙗ҆́кѡ нбⷭ҇нꙋю хода́таицꙋ и҆ воспѣва́ти пѣ́снь твоеѧ̀ ст҃ы́ни ꙗ҆вле́нїю.

Сла́ва: Вѣ́дꙋщи, бл҃га́ѧ мт҃и, ꙗ҆́кѡ ѻ҆би́тель разоре́на и҆́мать бы́ти вконе́цъ, и҆звѣстѝ бра́тїи ѡ҆ се́мъ, ті́и же, любо́вїю бж҃їею ѡ҆крилѧ́еми, восхотѣ́ша вѣнцы̀ мч҃нчєскїѧ прїѧ́ти. и҆ на́съ сподо́би, пречⷭ҇таѧ, вѣнцы̀ нбⷭ҇ныѧ ᲂу҆лꙋчи́ти.

И҆ ны́нѣ: Дне́сь торжествꙋ́етъ нбⷭ҇ное во́инство и҆́нокѡвъ пꙋ́стыни и҆ похвалѧ́етъ златꙋ́ю тѧ̀ ста́мнꙋ, и҆ же́злъ, и҆ трапе́зꙋ, пречⷭ҇таѧ дв҃о. да гла́съ и҆́хъ, ѻ҆диги́трїе, є҆́же ра́дꙋйсѧ, тебѣ̀ со а҆́гг҃лы вкꙋ́пѣ вопїе́тъ.

Сѣда́ленъ, гла́съ и҃:

И҆дѣ́же прославлѧ́етсѧ ст҃о́е и҆́мѧ ѡ҆бра́дованныѧ бцⷣы, та́мѡ всѧ́ческихъ бл҃ги́хъ и҆сто́чницы пролива́ютсѧ. почти́мъ же, лю́дїе, въ чистотѣ̀ і҆кѡ́нꙋ дв҃ы бцⷣы и҆ тоѧ̀ бжⷭ҇твеннаго сн҃а, хрⷭ҇та̀ бг҃а на́шего, и҆ лобыза́имъ и҆ прославлѧ́емъ ю҆̀ со стра́хомъ и҆ тре́петомъ, зовꙋ́ще: ра́дꙋйсѧ, млⷭ҇ти сокро́вище многоцѣ́нное.

Сла́ва, и҆ ны́нѣ: Ты̀ є҆сѝ похвала̀ стрⷭ҇тоте́рпцєвъ, ты̀ є҆сѝ наде́жда прпⷣбныхъ, ты̀ є҆сѝ ᲂу҆тѣше́нїе всегѡ̀ мі́ра, и҆ на тѧ̀ сп҃се́нїе на́ше возложи́хомъ всѝ. ѡ҆дождѝ грѣ̑шнымъ рабѡ́мъ твои̑мъ дꙋшесп҃си́тєльныѧ твоѧ̑ млⷭ҇ти.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Сѣдѧ́й въ сла́вѣ, на прⷭ҇то́лѣ бжⷭ҇тва̀, во ѻ҆́блацѣ ле́гцѣ, прїи́де і҆и҃съ пребжⷭ҇твенный, нетлѣ́нною дла́нїю, и҆ сп҃сѐ зовꙋ́щыѧ: сла́ва, хрⷭ҇тѐ, си́лѣ твое́й.

По вре́мени ѻ҆́бразъ тво́й табы́нскїй па́ки во тьмѣ̀ возсїѧ̀, ве́черъ во ᲂу҆́тро восхо́да зарѝ претворѝ. ны́нѣ же на́шѧ мл҃твы прїимѝ, чтⷭ҇нѣ́йшаѧ, и҆ ст҃ꙋ́ю і҆кѡ́нꙋ твою̀ на́мъ па́ки ꙗ҆вѝ, приснобл҃же́ннаѧ.

Си́лою вра́жїею ѡ҆жесточе́ни а҆га́рѧне бы́вше, воста́ша на сла́вꙋ гдⷭ҇ню и҆ дв҃ы бжⷭ҇твенный ли́къ ᲂу҆ѧзви́ша. ты́ же, влⷣчце, ѻ҆́чный мра́къ наложи́вши, си́мъ просвѣти́ла є҆сѝ нечести́выхъ люде́й. тѣ́мже, грѣхо́внꙋю мглꙋ̀ потреблѧ́ющи, сподо́би и҆ на́съ пѣ́ти сла́вꙋ пречⷭ҇тагѡ ѻ҆́браза твоегѡ̀ второ́мꙋ ꙗ҆вле́нїю.

Хва́лимъ, бл҃гослови́мъ млⷭ҇ти твоѧ̑, бцⷣе, ꙗ҆́кѡ прозрѣ́нїе да́рꙋеши нечести́вомꙋ ѻ҆́трокꙋ. се́й, покаѧ́нїемъ и҆́стовымъ ꙗ҆́кѡ са́ѵлъ прозрѣ́въ, и҆́де во слѣ́дъ і҆кѡ́ны твоеѧ̀. на́съ же, грѣ́шныхъ, во срѣ́тенїе твоѐ прїимѝ и҆ къ бг҃ꙋ бл҃гоꙋтро́бномꙋ молє́нїѧ принесѝ, пою́щихъ тѧ̀ во всѧ̑ вѣ́ки.

Вои́стиннꙋ и҆сповѣ́дꙋемъ, ꙗ҆́кѡ ты̀, є҆ли̑ка хо́щеши, всѧ̑ ᲂу҆ сн҃а своегѡ̀ и҆спроси́ти мо́жеши, мт҃и бо є҆сѝ є҆гѡ̀, тѣ́мже мл҃твами твои́ми и҆ проще́нїе а҆га́рѧнѡмъ ᲂу҆ бг҃а и҆спроси́ла є҆сѝ. на́съ же, въ горды́ни и҆ за́висти сꙋ́щихъ, въ покаѧ́нїи прїимѝ и҆ въ ра́зꙋмъ и҆́стины призовѝ.

Сла́ва: Лю́дїе бж҃їи вельмѝ чꙋдѧ́хꙋсѧ ꙗ҆вле́ннѣй і҆кѡ́нѣ твое́й, влⷣчце, и҆ ꙗ҆́кѡ бг҃оѻте́цъ дв҃дъ, скака́ше и҆гра́ѧ, та́кожде и҆ ті́и, въ ра́дости ликꙋ́юще, ѻ҆́бразъ застꙋ́пницы съ че́стїю и҆ пѣ́нїемъ въ ве́сь бг҃оѧвле́нскꙋю принесо́ша. на́съ же, собра́вшихсѧ въ пра́здникъ се́й, дв҃о пречⷭ҇таѧ, бл҃гословѝ.

И҆ ны́нѣ: Недовѣ́домаѧ глꙋбино̀, высото̀ неизслѣ́димаѧ, рѣко̀ неисчерпа́емаѧ, цѣле́бнꙋю во́дꙋ точа́щаѧ, слѣпы̑мъ бо зрѣ́нїе дае́ши, глꙋхи̑мъ слы́шанїе, хромы̑мъ и҆ разсла́блєннымъ хожде́нїе и҆ всѣ̑мъ, сꙋ́щымъ въ недꙋ́зѣхъ, безмѣ́рное и҆сцѣле́нїе.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Оу҆жасо́шасѧ всѧ́чєскаѧ ѡ҆ бжⷭ҇твеннѣй сла́вѣ твое́й: ты́ бо, неискꙋсобра́чнаѧ дв҃о, и҆мѣ́ла є҆сѝ во ᲂу҆тро́бѣ над̾ всѣ́ми бг҃а, и҆ родила̀ є҆сѝ безлѣ́тнаго сн҃а, всѣ̑мъ воспѣва́ющымъ тѧ̀ ми́ръ подава́ющаѧ.

Ве́сь табы́нскаѧ ве́лїимъ ликова́нїемъ и҆спо́лнисѧ, є҆гда̀ і҆кѡ́нꙋ ѡ҆бра́дованныѧ ѡ҆брѣ́те и҆ напо́лнисѧ хра́мъ гдⷭ҇ень сла́вы є҆ѧ̀, прише́дшїи же ꙗ҆зы́цы возда́ша хвалꙋ̀ гдⷭ҇ꙋ и҆ пречⷭ҇тѣй роди́тельнице. на́съ же ѡ҆бра́дꙋй, бл҃га́ѧ, бл҃гоче́стнѡ воспѣва́ющихъ тѧ̀.

А҆га́рѧне восклица́хꙋ и҆ вельмѝ поѧ́хꙋ: вели́къ бг҃ъ хрⷭ҇тїа́нскїй, и҆ и҆́стины позна́нїе сни́де на є҆ди́наго ѿ ни́хъ, и҆́же, прїе́мъ вѣ́рꙋ правосла́внꙋю, мно́жицею потрꙋди́сѧ во сп҃се́нїе своѐ. на́съ же сподо́би по́двигомъ до́брымъ тече́нїе соверши́ти и҆ вѣ́чнагѡ живота̀ дости́гнꙋти.

Басꙋрма̑нъ вели́кое мно́жество ѡ҆полчи́шасѧ на табы́нскꙋю ве́сь. лю́дїе же бж҃їи, наде́ждꙋ на по́мощь твою̀ возложи́вше, проти́вꙋ сꙋпоста́тѡвъ и҆до́ша и҆ на мѣ́стѣ ꙗ҆вле́нїѧ ѻ҆́браза твоегѡ̀ си́лꙋ вра́жїю ѡ҆долѣ́ша, тѣ́мже и҆ въ па́мѧть застꙋпле́нїѧ твоегѡ̀, бцⷣе, сотвори́ша крⷭ҇тохожде́нїе и҆ і҆кѡ́ны чꙋдотво́рныѧ водрꙋже́нїе.

Е҆гда̀ ᲂу҆со́льстїи лю́дїе і҆кѡ́нꙋ твою̀ въ хра́мъ сво́й принесо́ша, ты̀, пречⷭ҇таѧ мт҃и, хотѣ́нїю и҆́хъ воспрети́ла є҆сѝ и҆ па́ки въ табы́нстѣмъ хра́мѣ ѡ҆брѣла́сѧ є҆сѝ. возвратѝ и҆ на́съ, вла́ющихсѧ по распꙋ́тїємъ мі́ра сегѡ̀, на пꙋ́ть и҆́стины, ст҃а́ѧ ѻ҆диги́трїе, и҆ црⷭ҇твїѧ нбⷭ҇нагѡ дости́гнꙋти сподо́би.

Сла́ва: Сїѧ́нїе бл҃года́ти чꙋ́дное бы́сть по все́й табы́нстѣй землѝ, ꙗ҆́кѡ созда́ша хрⷭ҇толюби́вїи лю́дїе и҆з̾ ка́мене цр҃ковь твою̀ и҆ воззва́ша всѧ̑ ѡ҆крє́стныѧ вє́си на восхвале́нїе чꙋде́съ твои́хъ. на́съ же, прише́дшихъ на торжество̀ сїѐ, прїимѝ и҆ пра́здника ра́ди дꙋ́шы возвеселѝ.

И҆ ны́нѣ: Ка́ѧ тѝ є҆́сть досто́йнаѧ похвала̀, сїю́ ли на́ше принесе́тъ коне́чное неможе́нїе; ꙗ҆́кѡ ꙗ҆вле́нїемъ пречⷭ҇тыѧ твоеѧ̀ і҆кѡ́ны, свѣтоза́рное на́мъ возсїѧ̀ со́лнце, пресла́вныхъ чꙋде́съ лꙋчы̀ и҆спꙋска́ѧ и҆ тьмы̀ лю́тыхъ ѡ҆бстоѧ́нїй ѿгонѧ́ѧ сщ҃е́нными твои́ми, влⷣчце, предста́тельствы.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Бжⷭ҇твенное сїѐ и҆ всечтⷭ҇но́е соверша́юще пра́зднество, бг҃омꙋ́дрїи, бг҃омт҃ре, прїиди́те рꙋка́ми воспле́щимъ, ѿ неѧ̀ ро́ждшагосѧ бг҃а сла́вимъ.

Зно́й и҆ бездо́ждїе бы́сть ᲂу҆фи́мстѣй землѝ, но тще́тнѡ молѧ́хꙋсѧ вѣ́рнїи, и҆злїѧ́сѧ бо гнѣ́въ гдⷭ҇ень за беззакѡ́нїѧ, ѻ҆ба́че і҆кѡ́на твоѧ̀, пребл҃га́ѧ, принесѐ ѡ҆дожде́нїе ги́бнꙋщымъ ѕла́кѡмъ. на́шѧ же и҆зсо́хшыѧ дꙋ́шы ѡ҆дождѝ росо́ю бл҃года́ти твоеѧ̀, да произрасти́мъ кла́сы добродѣ́телей и҆ сп҃се́нїе ᲂу҆́зримъ.

Е҆гда̀ бы́сть мо́ръ сме́ртный во всѣ́хъ ᲂу҆дѣ́лѣхъ на́шихъ, лю́дїе гра́да стерлитама́ка наде́ждꙋ на тѧ̀, влⷣчце, возложи́ша, и҆ по́мощь ѿ тебє̀ ᲂу҆лꙋчи́вше, въ па́мѧть ѡ҆ се́мъ на всѧ́ко лѣ́то хожде́нїе съ і҆кѡ́ною твое́ю ᲂу҆стро́иша, восхвалѧ́юще тѧ̀, пребл҃гослове́ннаѧ.

Та́же ѻ҆ренбꙋ́ргъ гра́дъ ѡ҆держи́мь бѣ̀ лю́тагѡ мо́ра наше́ствїемъ и҆ ве́лїѧ ско́рбь ѡ҆бы́де та́мѡ живꙋ́щихъ. ты́ же, пречⷭ҇таѧ, повелѣ́ла є҆сѝ ст҃и́телю а҆нтѡ́нїю прїѧ́ти і҆кѡ́нꙋ твою̀, и҆ є҆гда̀ сїѐ сотворѝ, болѣ̑зни смє́ртныѧ ѿстꙋпи́ша. мы́ же, чꙋдѧ́щесѧ чꙋдесѝ семꙋ̀, вопїе́мъ тѝ: покры́й и҆ на́съ чтⷭ҇ны́мъ твои́мъ ѡ҆мофо́ромъ.

Є҆гда̀ сла́ва пречⷭ҇тыѧ ᲂу҆мно́жисѧ, бы́сть повелѣ́нїе царе́во, во є҆́же почти́ти бг҃омт҃рь лѣ́тнымъ крⷭ҇тохожде́нїемъ во всѧ̑ концы̀ ᲂу҆ра́льскїѧ землѝ. та́кѡ и҆ мы̀ творѧ́ще, при́снѡ помина́емъ твоѧ̑ чꙋдеса̀, всебл҃га́ѧ.

Сла́ва: Мі́ра застꙋ́пнице, мт҃и всепѣ́таѧ, вѣ́рныхъ твои́хъ похвало̀! не ѡ҆ста́ви на́съ си́рыхъ и҆ ᲂу҆бо́гихъ рабѡ́въ твои́хъ, но при́снѡ пребꙋ́ди съ на́ми.

И҆ ны́нѣ: Ра́дꙋйсѧ, цр҃и́це, люде́й правосла́вныхъ и҆ во́инствъ хрⷭ҇толюби́выхъ сла́во, покро́ве и҆ прибѣ́жище. ра́дꙋйсѧ, чꙋ́до чꙋде́съ, ѻ҆диги́трїе на́ша, ве́сей и҆ градѡ́въ ᲂу҆твержде́нїе.

Конда́къ, гла́съ и҃:

Взбра́нной воево́дѣ ро́да хрⷭ҇тїа́нскагѡ и҆ страны̀ на́шеѧ и҆звѣ́стнѣй и҆зба́вительницѣ, хвалє́бныѧ пѣ̑сни принесе́мъ, вѣ́рнїи, дв҃ѣ, влⷣчцѣ бцⷣѣ. ты́ же, ꙗ҆́кѡ и҆мꙋ́щаѧ млⷭ҇рдїе неизрече́нное, ѿ всѧ́кихъ на́съ ско́рбныхъ ѡ҆бстоѧ́нїй свободѝ, да съ любо́вїю зове́мъ тѝ: ра́дꙋйсѧ, всегѡ̀ мі́ра наде́ждо и҆ ᲂу҆тѣше́нїе, похвало̀ табы́нскаѧ.

І҆́косъ:

Смы́слъ ѡ҆чи́стивше и҆ ᲂу҆́мъ, притеце́мъ къ бцⷣѣ, свѣ́тлѡ пѣ́сньми ᲂу҆бл҃жа́юще ю҆̀, и҆ пречтⷭ҇нꙋ́ю і҆кѡ́нꙋ є҆ѧ̀ табы́нскꙋю просла́вимъ и҆ почти́мъ, припа́дающе, поклони́мсѧ є҆́й, посрамлѧ́етъ бо не чтꙋ́щыѧ ю҆̀, и҆збавлѧ́етъ же ѿ вели́кихъ бѣ́дъ и҆ ѕѡ́лъ бл҃гонра̑вныѧ и҆ бг҃обоѧ́щыѧсѧ рабы̑ своѧ̑, зовꙋ́щыѧ: ра́дꙋйсѧ, похвало̀ табы́нскаѧ.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Не послꙋжи́ша тва́ри бг҃омꙋ́дрїи па́че созда́вшагѡ, но ѻ҆́гненное преще́нїе мꙋ́жески попра́вше, ра́довахꙋсѧ пою́ще: препѣ́тый ѻ҆тцє́въ гдⷭ҇ь и҆ бг҃ъ, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Сла́ва табы́нскїѧ і҆кѡ́ны твоеѧ̀, пречⷭ҇таѧ, возсїѧ̀ въ верхнеꙋра́льстѣмъ гра́дѣ, тѣ́мже мно́жество люді́й, срѣта́юще і҆кѡ́нꙋ твою̀, преложи́ша невѣ́рїе въ позна́нїе и҆́стиннагѡ бг҃а и҆ въ па́мѧть ѡ҆ се́мъ ᲂу҆тверди́ша ка́мень ве́лїй на высо́цѣй горѣ̀. Наꙋчѝ и҆ на́съ, бг҃оневѣ́сто, па́мѧтовати чꙋдеса̀ твоѧ̑ и҆ воспѣва́ти препѣ́таго ѻ҆тцє́въ гдⷭ҇а и҆ бг҃а.

Ны́нѣ ра́дꙋетсѧ сиби́рскаѧ землѧ̀, достиго́ша бо ю҆̀ вели̑чїѧ твоѧ̑, бг҃омт҃и, ликꙋ́етъ челѧ́бинскъ гра́дъ, съ ни́мже гра́ды тюме́нь и҆ кꙋстана́й, прїе́млюще табы́нскꙋю і҆кѡ́нꙋ твою̀, пречⷭ҇таѧ, неѡскꙋ́дно бо дѣ́йство бл҃года́ти твоеѧ̀, є҆́юже соверша́еши вели̑каѧ и҆ пресла̑внаѧ чꙋдеса̀ во сп҃се́нїе всѣ́хъ и҆ просвѣще́нїе.

Гра́дъ ᲂу҆ра́льскъ є҆реті́ческимъ ѕловѣ́рїемъ ѡ҆держи́мь бѣ̀, є҆гда́ же срѣ́те ѻ҆́бразъ тво́й, пречⷭ҇таѧ, кѡ́зни вра̑жїѧ а҆́бїе разрꙋши́шасѧ, лю́дїе же, ви́дѣвше млⷭ҇ти быва́ємыѧ, во слѣ́дъ тебѣ̀ теча́хꙋ и҆ вѣ́рꙋ правосла́внꙋю, ра́дꙋющесѧ, прославлѧ́хꙋ.

Е҆гда̀ хрⷭ҇толюби́вїи во́ини землѝ ѻ҆ренбꙋ́ргскїѧ и҆мѧ́хꙋ і҆кѡ́нꙋ твою̀ въ полцѣ̀ свое́мъ, тогда̀ ве́лїю крѣ́пость и҆ си́лꙋ ѡ҆брѣта́хꙋ на врагѝ своѧ̑, ѻ҆рды̑ бо невѣ̑рныѧ покори́ша и҆ де́рзѡсти и҆́хъ низложи́ша.

Сла́ва: Пово́лжстѣй землѝ то́чиши бл҃года́ть незави́стнꙋю, влⷣчце, прише́ствїемъ твои́мъ въ сара́товъ гра́дъ, і҆кѡ́на бо твоѧ̀ табы́нскаѧ де́монѡвъ пѡ́лчища ѿгонѧ́етъ и҆ дꙋ́шы заблꙋ́ждшихъ просвѣща́етъ. мы́ же любе́знѡ покланѧ́емсѧ и҆ лобыза́емъ ю҆̀ и҆ тѧ̀, бцⷣе, велича́емъ.

И҆ ны́нѣ: Всѧ́къ, прибѣга́ѧй къ покро́вꙋ твоемꙋ̀, чⷭ҇таѧ, не ѿхо́дитъ то́щь и҆ не ᲂу҆слы́шанъ, ты́ бо, ꙗ҆́кѡ мт҃и и҆́стиннагѡ живота̀, ѿча́ѧнныхъ ве́лїе прибѣ́жище и҆ ѡ҆бꙋрева́емыхъ ти́хое приста́нище. прїимѝ и҆ на́съ, призыва́ющихъ тѧ̀ на по́мощь, всепѣ́таѧ влⷣчце.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Ѻ҆́троки бл҃гочести̑выѧ въ пещѝ, ржⷭ҇тво̀ бг҃оро́дичо сп҃сло̀ є҆́сть. тогда̀ ᲂу҆́бѡ ѡ҆бразꙋ́емое, ны́нѣ же дѣ́йствꙋемое, вселе́ннꙋю всю̀ воздвиза́етъ пѣ́ти тебѣ̀: гдⷭ҇а по́йте, дѣла̀, и҆ превозноси́те є҆го̀ во всѧ̑ вѣ́ки.

Е҆гда̀ лю́таѧ годи́на пости́же зе́млю рꙋ́сскꙋю и҆ ꙗ҆ви́шасѧ безбо́жнїи лю́дїе, тогда̀ бы́сть всемꙋ̀ ᲂу҆ра́льскомꙋ кра́ю ве́лїе возмꙋще́нїе: бж҃їѧ бо хра́мы разори́ша, ст҃ы́ни ѡ҆скверни́ша и҆ крⷭ҇тохождє́нїѧ съ і҆кѡ́ною ᲂу҆праздни́ша. мы́ же мо́лимъ тѧ̀, влⷣчце: и҆спросѝ ᲂу҆ сн҃а твоегѡ̀ грѣхѡ́въ ѻ҆тє́цъ на́шихъ ѡ҆ставле́нїе.

Печа́лꙋющисѧ ѡ҆ странѣ̀ на́шей рꙋ́сстѣй, влⷣчце, и҆ не хотѧ́щи і҆кѡ́ною твое́ю ѡ҆ста́вити нꙋ́ждею предѣ́лы землѝ є҆ѧ̀, ста́ла є҆сѝ недви́жнѡ ᲂу҆ а҆мꙋ́ра рѣкѝ, несо́маѧ гони́мыми хрⷭ҇толюби́выми вѡ́ины. вѣ́рнїи же лю́дїе со ст҃и́тєли меѳо́дїемъ и҆ не́сторомъ сле́знѡ молѧ́хꙋсѧ, да не ѡ҆ста́виши и҆̀хъ си́рыхъ во странѣ̀ кита́йстѣй, но да и҆́деши съ ни́ми, по́мощь свою̀ подаю́щи.

Оу҆диви́шасѧ кита́йстїи наро́ди, зрѧ́ще чꙋдеса̀ ѿ і҆кѡ́ны твоеѧ̀ быва́ємаѧ, тѣ́мже, во хра́мъ тво́й притека́юще, кр҃ще́нїе прїима́хꙋ. мы́ же, вѣ́дꙋще сїѐ, прославлѧ́емъ тѧ̀ и҆ сн҃а твоего̀, зовꙋ́ще: гдⷭ҇а по́йте, дѣла̀, и҆ превозноси́те є҆го̀ во всѧ̑ вѣ́ки.

А҆встралі́йскаѧ землѧ̀ велича́етъ тѧ̀, пречⷭ҇таѧ, слы́шащи ѡ҆ ди́вныхъ чꙋдесѣ́хъ твои́хъ, ты́ бо, любо́вїю свое́ю всѣ́хъ ѡ҆б̾е́млющи и҆ бл҃года́тїю и҆сполнѧ́ющи, наꙋча́еши пѣ́ти: гдⷭ҇а по́йте, дѣла̀, и҆ превозноси́те є҆го̀ во всѧ̑ вѣ́ки.

Сла́ва: Всѧ́къ ꙗ҆зы́къ, творѧ́й беззако́нїе, лиша́емь ст҃ы́нь свои́хъ быва́етъ, та́кѡ сокры́та є҆́сть ѿ на́съ и҆ табы́нскаѧ і҆кѡ́на твоѧ̀, бг҃омт҃и, тайнодѣ́йствїемъ бж҃їимъ, мы́ же, грѣ́шнїи, въ покаѧ́нїи те́плѣ мо́лимъ тѧ̀: прїидѝ къ на́мъ си̑рымъ и҆ ᲂу҆тѣ́ши ны̀.

И҆ ны́нѣ: Оу҆́мъ а҆́гг҃льскїй и҆ человѣ́ческїй ᲂу҆жаса́етсѧ, влⷣчце, ка́кѡ млⷣнца безлѣ́тна ражда́еши, ка́кѡ сн҃а бж҃їѧ на рꙋкꙋ̀ твоє́ю но́сиши, є҆гѡ́же трепе́щꙋтъ гѡ́рнїѧ си̑лы, вопїю́ще: ст҃ъ, ст҃ъ, ст҃ъ є҆сѝ, бж҃е, бцⷣею поми́лꙋй на́съ.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Всѧ́къ земноро́дный да взыгра́етсѧ дх҃омъ просвѣща́емь, да торжествꙋ́етъ же безпло́тныхъ ᲂу҆мѡ́въ є҆стество̀, почита́ющее сщ҃е́нное торжество̀ бг҃омт҃ре, и҆ да вопїе́тъ: ра́дꙋйсѧ, всебл҃же́ннаѧ бцⷣе, чⷭ҇таѧ приснодв҃о.

Ме́рзость запꙋстѣ́нїѧ на мѣ́стѣ ст҃ѣ́мъ быва́ше, є҆гда̀ и҆сто́чницы сла́нїи во враче́бницꙋ преложе́ни бы́ша, ѻ҆ба́че ты̀, бцⷣе, невѣ́рствꙋющихъ чꙋде́снымъ твои́мъ страхова́нїемъ и҆згнала̀ є҆сѝ, да позна́ютъ вели̑чїѧ твоѧ̑, бг҃оневѣ́сто.

Возскорбѣ́ша хрⷭ҇толюби́вїи лю́дїе, є҆гда̀ беззакѡ́нницы хра́мъ, стоѧ́й на и҆сто́чницѣхъ сла́ныхъ, разори́ша и҆ мѣ́сто ст҃о́е въ запꙋстѣ́нїе приведо́ша, ѻ҆ба́че до конца̀ млⷭ҇ть ѿ рабѡ́въ твою̀ не ѿврати́ла є҆сѝ, влⷣчце, и҆ є҆ди́ножды въ лѣ́то стрꙋи̑ водны̑ѧ въ пеще́рѣ подае́ши, а҆́ки сле́зы точа́щи.

Сѐ вре́мѧ бл҃гопрїѧ́тное, сѐ ны́нѣ де́нь сп҃се́нїѧ наста̀ въ рꙋ́сстѣй землѝ! хра́мы бж҃їи ѿкрыва́хꙋсѧ, ѻ҆би́тєли ст҃ы̑ѧ возражда́хꙋсѧ и҆ на горѣ̀ табы́нстѣй хра́мъ чꙋ́дный пречⷭ҇тѣй бцⷣѣ воздви́гнꙋтъ бы́сть, и҆́ноцы же, здѣ̀ собра́вшесѧ, мл҃твꙋ ѡ҆ ми́рѣ возсыла́ютъ и҆ сла́вꙋ бг҃ꙋ воспѣва́ютъ, та́кѡ и҆зво́лившемꙋ.

Па́ки бл҃гослове́ннаѧ влⷣчца и҆злива́етъ чꙋдеса̀ на рабы̑ своѧ̑, ꙗ҆́кѡже пре́жде, та́кѡ и҆ ны́нѣ млⷭ҇тїю и҆сполнѧ́етъ, мѷроточе́нїе творѧ́щи ѿ ѻ҆́браза своегѡ̀, къ немꙋ́же притека́ютъ всѝ, чтꙋ́щїи ю҆̀, ᲂу҆лꙋча́юще полє́знаѧ ко сп҃се́нїю.

Сла́ва: Ве́лїѧ сла́ва твоѧ̀, бг҃омт҃и, на и҆сто́чницѣхъ сла́ныхъ ꙗ҆ви́сѧ, є҆гда̀ стека́хꙋсѧ лю́дїе возда́ти бл҃годаре́нїе тѝ: тѧ́жкѡ недꙋ́гꙋющихъ бо и҆сцѣлѧ́еши, ма́теремъ дѣтородѧ́щымъ ско́рое разрѣше́нїе да́рꙋеши, ѡ҆жесточе́ннѡ враждꙋ́ющымъ неча́ѧнное примире́нїе подае́ши, сопрꙋ́жныхъ въ є҆диномы́слїи и҆ любвѝ сохранѧ́еши, ра́дость бо ты̀ є҆сѝ и҆́стиннаѧ.

И҆ ны́нѣ: Прїиди́те, вѣ́рнїи, чи́стымъ се́рдцемъ возвели́чимъ пречⷭ҇тыѧ мт҃ре бг҃а на́шегѡ чꙋ́днꙋю і҆кѡ́нꙋ табы́нскꙋю и҆ бжⷭ҇твеннаго млⷣнца, сп҃са хрⷭ҇та̀, є҆го́же, ꙗ҆́кѡ ро́ждшаѧ, на рꙋкꙋ̀ носи́вши и҆ мт҃рнее дерзнове́нїе къ немꙋ̀ и҆мꙋ́щи, непреста́ннѡ мо́литъ за ны̀ и҆ подае́тъ рабѡ́мъ свои̑мъ бога̑тыѧ млⷭ҇ти.

Свѣти́ленъ:

Да почти́тсѧ всепѣ́таѧ мт҃рь бж҃їѧ, ра́йскихъ двере́й ѿверзе́нїе, всегѡ̀ мі́ра ѡ҆чище́нїе и҆ къ жи́зни нетлѣ́ннѣй возведе́нїе, ꙗ҆́кѡ жи́знь сꙋ́щꙋю ро́ждшаѧ, хрⷭ҇та̀ бг҃а на́шего, се́й бо є҆́сть прⷪ҇ро́кѡмъ глаго́лавый, томꙋ̀ поклони́мсѧ, ꙗ҆́кѡ бг҃ꙋ и҆ сп҃сꙋ дꙋ́шъ на́шихъ.

Та­бын­ская ико­на Бо­жи­ей Ма­те­ри са­мая за­га­доч­ная ико­на в Рос­сии. Та­бын­скую ико­ну мож­но на­звать да­же сверх­чу­до­твор­ной. По мно­гим ме­стам в Рос­сии мож­но на­толк­нуть­ся на смут­ные вос­по­ми­на­ния о ней, а по­рой ле­ген­дар­ные ска­за­ния. Ста­рые лю­ди го­во­рят: «Да, есть та­кая ико­на, как Ка­зан­ская, очень ста­рин­ная с тем­ным ли­ком. Иконе той по­кло­ня­лись ка­за­ки, по­то­му, и на­зы­ва­ет­ся она Та­бын­скою. А лик ино­гда все же от­кры­ва­ет­ся, но толь­ко из­бран­ным Бо­го­ро­ди­цею лю­дям».

По ле­ген­де, имев­шей хож­де­ние в Ки­тае: «Со­глас­но ста­рин­но­му пре­да­нию Та­бын­ская Чу­до­твор­ная ико­на яви­лась во сне стар­цу-мо­на­ху, пу­те­ше­ство­вав­ше­му по Се­ми­ре­чью (Во­сток Ка­зах­ста­на), в ночь, ко­гда он но­че­вал в сто­гу се­на близ ста­ни­цы Та­бын­ской (ныне тер­ри­то­рия Баш­ки­рии). О ви­де­нии мо­нах-про­ви­дец рас­ска­зал сво­е­му дру­гу мо­на­ху-ико­но­пис­цу. И тем же ле­том, ико­на бы­ла на­пи­са­на и по­ме­ще­на в церк­ви той же ста­ни­цы Та­бын­ской».

Еще боль­ше ле­генд о том, где те­перь на­хо­дит­ся Та­бын­ская ико­на. И в со­кро­вищ­ни­цах Па­пы Рим­ско­го, и в сей­фах За­ру­беж­ной церк­ви, в му­зе­ях Хар­би­на и Моск­вы или в част­ных кол­лек­ци­ях ав­стра­лий­цев.

Пер­вое яв­ле­ние Та­бын­ской ико­ны Бо­жи­ей Ма­те­ри про­изо­шло, ско­рее все­го меж­ду 1594 и 1597 го­дом, как гла­сит пре­да­ние:

Иеро­ди­а­кон Ам­вро­сий шел ве­че­ром с се­но­ко­са. И про­хо­дя ми­мо со­ле­но­го ис­точ­ни­ка, услы­шал го­лос: «Возь­ми Мою ико­ну». Но, счи­тая эти сло­ва на­ва­жде­ни­ем, по­ста­рал­ся не об­ра­тить вни­ма­ния. На тре­тий день про­хо­дя там же он сно­ва услы­шал незем­ной глас: «Да пот­щит­ся пра­во­вер­ная бра­тия, бо­го­спа­са­е­мой оби­те­ли при­я­ти Мя во храм Гос­по­да Мо­е­го».Он осмот­рел­ся и уви­дел на боль­шом камне в те­ни боль­шо­го де­ре­ва ико­ну Бо­жи­ей Ма­те­ри. Ка­мень был дей­стви­тель­но боль­шим, око­ло 3-х мет­ров в вы­со­ту и ши­ри­ну. Этот ка­мень на­ви­сал над дву­мя ис­точ­ни­ка­ми один из ко­то­рых был со­ле­ный, дру­гой прес­ный. Диа­кон по­кло­нил­ся иконе и по­бе­жал в мо­на­стырь. Бра­тия с че­стью и пе­ни­ем при­нес­ли ико­ну и по­ста­ви­ли ее в хра­ме. Но на утро ико­ны не об­на­ру­жи­ли. Ста­ли ис­кать и уви­де­ли ее на мо­на­стыр­ских вра­тах. Мо­на­хи сно­ва вер­ну­ли ико­ну в храм, но утром она опять бы­ла на преж­нем ме­сте. То­гда они ре­ши­ли, по­стро­ить над вра­та­ми ча­сов­ню там ста­ли мо­лить­ся ей. Даль­ше про­изо­шло но­вое яв­ле­ние Та­бын­ской ико­ны. Как го­во­рит ска­за­ние: «Пре­чи­стая ико­на бы­ла пе­ре­не­се­на бра­тию в мо­на­стырь. И бы­ла но­си­ма и в Ка­зань и в Уфу, но как бы не об­рет­шая там се­бе ме­ста, она сно­ва яви­лась на камне и сно­ва бы­ла по­став­ля­е­ма в мо­на­стырь» Это ста­ло из­вест­но ца­рю Фе­до­ру Иоан­но­ви­чу, и он да­ро­вал но­вые зем­ли, на ко­то­рых ар­хи­епи­скоп Гер­мо­ген ос­но­вал мо­на­стырь «Пре­чи­стен­ский».

Вто­рое яв­ле­ние Та­бын­ской ико­ны в 1765 го­ду в том же ме­сте, что и пер­вый раз. Пре­да­ние рас­ска­зы­ва­ет: три пас­ту­ха-баш­ки­ра пас­ли ско­ти­ну у со­ле­ных клю­чей и уви­де­ли на камне ико­ну Бо­жи­ей Ма­те­ри. Они бро­си­лись ру­бить ее то­по­ром, го­во­ря: «Вот рус­ский Бог» и рас­ко­ло­ли ико­ну на две ча­сти. За та­кое свя­то­тат­ство пас­ту­хи ослеп­ли. Ста­ли пла­кать и мо­лить­ся: «Не уй­дем, по­ка нас рус­ский Бог не ис­це­лит». Са­мый мо­ло­дой баш­кир из них, 14-15 лет, осо­бо силь­но мо­лил­ся и про­зрел. Он под­вел сво­их то­ва­ри­щей к со­ле­но­му ис­точ­ни­ку. И они, ка­ясь в со­де­ян­ном умы­ва­ли гла­за со­ле­ной во­дой и ми­ло­стью Бо­го­ро­ди­цы про­зре­ли. С этих пор во­да в ис­точ­ни­ке ста­ла свя­той. Тем вре­ме­нем жи­те­ли Бо­го­яв­лен­ско­го за­во­да ста­ли вол­но­вать­ся о ско­тине и по­бе­жа­ли к со­ле­ным клю­чам, и об­ре­ли чу­до­твор­ную ико­ну, о ко­то­рой бы­ло из­вест­но по ста­рин­но­му пре­да­нию. Пе­ре­нес­ли ико­ну в ближайшую цер­ковь, но утром там икону не об­на­ру­жи­ли, а объявилась она в Вознесенском храме Табынской крепости. Из­вест­но, что мо­ло­дой баш­кир при­нял свя­тое кре­ще­ние и, про­во­дя осо­бую по­движ­ни­че­скую жизнь, умер в воз­расте 130 лет во вре­мя крест­но­го хо­да в г. Че­ля­бин­ске.

Со­глас­но пре­да­нию, Та­бын­ская ико­на яви­лась в 9-ю пят­ни­цу по­сле празд­ни­ка Пас­хи. Ныне этот день празд­ну­ет­ся всем на­ро­дом, а Бо­жия Ма­терь от­ме­ча­ет этот день ве­ли­ки­ми чу­де­са­ми.

Во вре­мя граж­дан­ской вой­ны от­сту­пав­ши­ми вой­ска­ми ата­ма­на Ду­то­ва ико­на бы­ла пе­ре­не­се­на за гра­ни­цу. И дол­гое вре­мя (до при­хо­да ком­му­ни­стов к вла­сти) на­хо­ди­лась в Ки­тае. Сей­час ме­сто­на­хож­де­ние са­мой боль­шой свя­ты­ни и по­кро­ви­тель­ни­цы Ураль­ско­го края неиз­вест­но. 

Ис­точ­ник: «Ис­то­рия Та­бын­ской ико­ны Бо­жи­ей Ма­те­ри». Про­то­и­е­рей Вла­ди­мир Сер­ге­ев. Из­да­тель­ство «Ко­ло­кол» 2004 г.

Ис­то­рию Та­бын­ской иконы Бо­жи­ей Ма­те­ри со­об­ща­ет Па­лом­ни­че­ская служ­ба Уфим­ской епар­хии. О. Ан­то­ний Зи­мин. По­кров­ский храм, тел. (3472)-23-57-01. Сайт Па­лом­ни­че­ской служ­бы Уфим­ской епар­хии: ufa-palomnik.cerkov.ru. Адре­са элек­трон­ной по­чты по­ка нет.