Канон Пресвятой Богородице пред иконой «Порт-Артурская» («Торжество Пресвятой Богородицы»)

Разрешено к печати Издательским Советом Русской Православной Церкви. По благословению Высокопреосвященнейшего Вениамина, архиепископа Владивостокского и Приморского. Официального утверждения текст пока не имеет.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 29 августа (16 августа ст. ст.)

Глас 4.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Отве́рзу уста́ моя́, и напо́лнятся ду́ха, и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, и явлю́ся све́тло торжеству́я, и воспою́ ра́дуяся Тоя́ чудеса́.

Ра́достно Ти́, Богоро́дице, А́нгели и вси́ святи́и че́стно слу́жат, и блажа́т Тя́ Небе́сных Хода́таицу, ку́пно же и земноро́днии в весе́лии восхваля́ем Тя́ и усе́рдно ми́лости про́сим: озари́ на́ша сердца́ Влады́чице, пе́снь воспе́ти Твоея́ ико́ны обре́тению.

Ро́ди земни́и стеце́мся, умы́ та́йно очи́стивше, во Святу́ю Це́рковь Ма́тери Христа́ Бо́га на́шего, к приснотеку́щему исто́чнику святе́й ико́не Твое́й, Богоро́дице, источа́ет бо оби́льныя да́ры пе́снь ве́рно вопию́щим: ра́дуйся, Благослове́нная, из Тебе́ бо рожде́йся Бо́г на́ш.

Стра́нное чу́до ви́жу и пресла́вное, Богоро́дице: ка́ко Херуви́мскаго Творца́ зачала́ еси́! Ка́ко Невмести́маго Бо́га, во утро́бе вмести́ла еси́! Ка́ко Жи́знь Су́щую пло́тию облекла́ еси́, и Спаси́теля всему́ ми́ру родила́ еси́, Бо́га ку́пно и челове́ка.

Под Твою́ ми́лость прибега́ем, вси́ ро́ди челове́честии, Богоро́дице Де́во, просвети́ на́с све́том Сы́на Твоего́ Христа́ Бо́га на́шего, и моля́щихся и кла́няющихся приле́жно ико́не Твое́й, сохрани́ и спаси́, Блага́я Засту́пнице.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, живы́й и незави́стный исто́чниче, ли́к себе́ совоку́пльшия духо́вно утверди́ в Боже́ственней Твое́й сла́ве, венце́в сла́вы сподо́би.

Ку́ю досто́йную похвалу́ принесе́м неизрече́нней ми́лости Твое́й, Богоро́дице, я́ко обре́тением Пречи́стыя Твоея́ Боже́ственныя ико́ны, злочести́вых сопоста́т поража́еши и отгоня́еши, пра́во сла́вящих Тя́ спаса́еши.

Боже́ственное Твоея́ ико́ны обре́тение, я́ко светоно́сное на́м возсия́ со́лнце, пресла́вных чуде́с лучи́ испуща́еши, тьму́ неве́рия и идолослуже́ния благода́тию Твое́ю просвеща́еши, свяще́нными Твои́ми, Влады́чице, моли́твами.

Дре́вле испо́лнила благода́ти первопи́санную ико́ну Твою́, Богоро́дице, та́ же и ны́не благода́ть и́стинствует сия́нием ве́ры во ико́не Твое́й, к не́й же вси́ с ве́рою прибега́юще благи́х проше́ний прие́млем исполне́ние.

Ра́дуйся Пресвята́я Де́во Мари́е, от Тебе́ Ца́рь ца́рствующих пло́ть восприя́ти изво́ли, Ты́ Хода́таице между́ Бо́гом и челове́ки, Не́бо и земля́ Твои́м благослове́нным Плодо́м примире́нны, испроси́ у Человеколю́бца Бо́га на́шим согреше́ниям проще́ние и от тле́ния сме́ртнаго спасе́ние.

Седа́лен:

Вели́чия Твоя́ кто́ испове́сть, Богороди́тельнице, я́ко возвесели́ла еси́ ду́ши правосла́вных гра́да Ки́ева, в виде́нии подви́гла и́х к созида́нию вели́каго Бо́жия да́ра, пречу́дныя ико́ны Твоея́, Богоро́дице, и яви́ла во́лю Свою́ бы́ть защи́тницей христолюби́вых во́ев Да́льней Росси́и, от враго́в защища́я, и́же по Бо́зе на Тя́ упова́ние возлага́ющих, ны́не же, Всеми́лостивая Влады́чице, не лиши́ на́с Твоего́ заступле́ния, спаси́ страну́ на́шу правосла́вную от вся́каго зла́, да Тобо́ю хва́лящеся не постыди́мся во ве́ки.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Седя́й в сла́ве на престо́ле Божества́, во о́блаце ле́гце, прии́де Иису́с Пребоже́ственный, нетле́нною дла́нию, и спасе́ зову́щия: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Почти́м лю́дие непрело́жное ко Творцу́ хода́тайство, Пречи́стую Де́ву Мари́ю и пречу́дную Тоя́ ико́ну, лобыза́юще со стра́хом припа́дающе мо́лимся, возбуди́ на́с помраче́нных от сна́ грехо́внаго, и от вся́каго обстоя́ния ми́лостивно изба́ви.

Боже́ственный проро́к Авваку́м, ви́дя гряду́щаго от го́ры приосене́нныя, Бо́га, незаходя́щее со́лнце Спа́са Христа́, ро́ждшагося от Де́вы, и убоя́хся, мы́ же со стра́хом лобыза́ем ико́ну Твою́, Влады́чице, душа́ми ку́пно и телеси́ освяща́емся.

Боже́ственным манове́нием яви́ла во́лю Свою́, Богоро́дице, и не́кий списа́тель напису́ет пречу́дную Твою́ ико́ну, на ру́цех Твои́х Святы́й Убру́с Спаси́теля на́шего изобрази́в, к не́й же притека́ющия напа́стей и бе́д избавля́еши, и вся́ покрыва́еши и спаса́еши Твое́ю ми́лостию.

Неискусобра́чная Де́во, Дщи́ Авраа́мова и Дави́дова, непрело́жное упова́ние и Помо́щнице по Бо́зе, наде́жду на́шего спасе́ния возложи́хом на Тя́, и смире́нно мо́лимся: одожди́ все́м бога́тыя душеспаси́тельныя ми́лости.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Ужасо́шася вся́ческая о Боже́ственней сла́ве Твое́й: Ты́ бо, Неискусобра́чная Де́во, име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га, и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на, все́м воспева́ющим Тя́ ми́р подава́ющая.

Предрожа́йшей Небе́сней Маргари́те, Присноде́во Мари́е, вся́ко существо́ по достоя́нию недоуме́ет воспе́ти Тя́: па́че Го́рних Чино́в возвели́чена еси́, одесну́ю непристу́пнаго Бо́га в ри́зах позлаще́нных и преиспещре́нных стои́ши, к Тебе́ вопие́м из плаче́вней юдо́ли ми́ра сего́: не пре́зри моле́ний на́ших и да́руй ско́рую Твою́ По́мощь.

Иде́же возблиста́ет све́тлость благода́ти Твоея́ Влады́чице, стра́хом исчеза́ют губи́телие де́мони и паучи́на злоко́зненных мечта́ний и́х разруша́ется, ра́дуется же христиа́н мно́жество и пе́снь Тебе́ возноси́ти подвиза́ются: ра́дуйся, боже́ственный Покро́ве ду́ш на́ших.

Иса́ия боже́ственный и чу́дный проро́к издале́ча прови́дя вели́кое чу́до, лику́я: се́ Де́во име́ во чре́ве и роди́ Сы́на Емману́ила, Бо́га же и челове́ка, Восто́к и́мя Ему́, Его́же велича́ющее с Небе́сными во́и Пречи́стую Ма́терь ублажа́ем.

О Пресвята́я Влады́чице Богоро́дице, милосе́рдия су́щи исто́чник, ве́рное упова́ние и прибе́жище правове́рных, ки́ими псалмы́ и пе́сни воспое́м вели́чия Твоя́: Бо́га бо воплоти́вшагося на́с ра́ди родила́ еси́ во спасе́ние на́ше всеми́рное и избавле́ние.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Боже́ственное сие́ и всечестно́е соверша́юще пра́зднество, богому́дрии, Богома́тере, прииди́те рука́ми воспле́щим, от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.

Творе́ц и Изба́витель на́ш Госпо́дь, из Твои́х ложе́сн проше́д, Пречи́стая, оболки́йся, распны́йся и погребы́йся за ны́ неблагода́рныя и врата́ а́довы Воскресе́нием сокруши́л еси́. Те́мже мы́, я́ко Всеми́лостивей Ма́тери Бо́жией немо́лчно вопие́м: свободи́ на́с от рабо́ты вра́жия и упра́ви ко спасе́нию, я́ко Ты́ вся́ мо́жеши хотя́й.

Пребеззако́нныя на и́мя Твое́ хулу́ возно́сят, Святе́йшая Цари́це, ди́вныя чудеса́ Твоя́ мня́т бы́ти измышле́нны, мы́ же испове́дуем преве́лии ми́лости и чудеса́ Твоя́, и прибега́ем к святе́й ико́не Твое́й, я́ко Всемо́щней и Ско́рей Засту́пнице.

Иде́же прославля́ется свято́е и́мя Пречи́стой Влады́чицы, та́мо вся́ческих благи́х исто́чницы пролива́ются: Даро́в Свята́го Ду́ха ве́рнии исполня́ются, грехо́в проще́ние, боле́зней исцеле́ние и ду́ш спасе́ния сподобля́ются, от поднебе́сней зло́бы и хи́щных ру́к избавля́ются святы́ми Твои́ми предста́тельствы, Влады́чице.

Ты́ еси́ кре́пость на́ша, похвало́ и ра́дование, неусыпа́емая храни́тельнице и засту́пнице по Бо́зе, ве́рное прибе́жище и предста́тельство непосты́дное, покро́в страны́ Росси́йския, Пречи́стая Влады́чице, со все́ми святы́ми моли́ спасти́ рабы́ Твоя́.

Конда́к, гла́с 8:

Избра́нней от все́х родо́в Засту́пнице на́шей и Цари́це, / покро́вом Своея́ бла́гости покрыва́ющей преде́лы земли́ Дальнеросси́йския, / благода́рственная пе́ния прино́сим Ти́ раби́ Твои́, Богоро́дице. / Ты́ же я́ко Всеми́лостивая Влады́чице, / от вся́ких на́с бе́д спаси́ и ве́чных му́к свободи́, да ра́дующеся зове́м Ти́: / Ра́дуйся, Цари́це Препросла́вленная, // преде́лы Дальнеросси́йския земли́ (все́х конце́в земли́) ми́лостию Свое́ю не оставля́ющая.

И́кос:

Возсия́ла я́ко Вифлее́мская звезда́, пречу́дная Твоя́ ико́на, Богоро́дице, гра́д Владивосто́к и преде́лы Да́льней Росси́и све́том Христо́вым озаря́юще, от безсту́днаго лица́ а́дскаго врага́ и споспе́шников его́ защища́юще. Благопоспеши́, Премилосе́рдая Ма́ти, обурева́емым в океа́не су́етнаго ми́ра сего́ спасе́нием Твои́м: помози́ безпомо́щным, уте́ши пла́чущих, возвесели́ скорбя́щих, Ты́ бо еси́ Живоно́сный ми́лостей исто́чник с ве́рою и моли́твами к Тебе́ прибега́ющим.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Не послужи́ша тва́ри, богому́дрии па́че Созда́вшаго, но о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, ра́довахуся, пою́ще: препе́тый отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.

Ра́дуются и веселя́тся ве́рнии лю́дие, пречу́дному обре́тению ико́ны Пречи́стыя Влады́чицы, моля́ся и коленопреклоня́яся пред Святы́м изображе́нием Лица́ Ея́, возводя́ у́м на первообра́зное, до́ндеже обря́щем ми́лости Ея́, во благовре́менную по́мощь к насле́дию Небе́снаго Обетова́ния.

Рече́ безу́мный вра́г в се́рдце свое́м: низложу́ Правосла́вную Росси́ю, хра́мы и оби́тели ея́ разрушу́, и вложу́ ду́х лжи́вый во уста́ и се́рдце ве́рных христиа́н. Ускори́, Влады́чице, и изба́ви на́с от се́ти ловя́щих и сокруши́ годы́ню и́х и спаси́ предста́тельством Твои́м к Сы́ну Твоему́ ве́рно вопию́щих: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Неусы́пную и богоприя́тную иму́ще, Пречи́стая, моли́тву и неруши́мую кре́пости держа́ву, враго́в на́ших де́рзость разори́, и вы́я и́х под но́зе христолюби́вым во́ем на́шим низложи́, да возвесели́мся о Тебе́, раби́ Твои́, Сы́ну Твоему́ Спаси́телю вопию́ще: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Простра́ннейший дво́ре и пресве́тлейшая пала́то, Мари́е, Ма́ти Христа́ Бо́га на́шего, непостижи́м е́сть о́браз, Де́во, зача́тия Твоего́, зача́тие без се́мени, Рождество́ без му́жа, Безпло́тный воплоти́ся от Тебе́, Сы́н Бо́жий Спаси́тель ми́ра, Ему́же вопие́м: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: О́троки благочести́выя в пещи́ рождество́ Богоро́дичо спасло́ е́сть: тогда́ у́бо образу́емое, ны́не же де́йствуемое, вселе́нную всю́ воздвиза́ет пе́ти Тебе́: Го́спода по́йте дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Чисте́йшая Свята́го Ду́ха прия́телище и непоро́чное Бо́га Сло́ва вмести́лище, Пресвята́я Ма́ти и Присноде́во Мари́е, ра́дость А́нгелов и челове́ков, Сладча́йшаго Иису́са Христа́ от Ду́ха Свята́го пло́тию родила́ еси́, Его́же ужаса́ется тва́рь и трепе́щут Го́рнии Си́лы непреста́нно вопию́ще: Свя́т, Свя́т, Свя́т еси́, Бо́же препе́тый и превозноси́мый во ве́ки.

Бо́г бого́в чрез Арха́нгела Гаврии́ла, Мари́и возвеща́я: ра́дуйся вмести́лище Невмести́маго Царя́, ра́дуйся, Благода́тная, носи́ло Божества́, ра́дуйся, Ада́мово воззва́ние, с Тобо́ю Госпо́дь, и Тебе́ ра́ди с на́ми спаса́я на́с. Его́же пое́м и превозно́сим во ве́ки.

Ты́ похвала́ христиа́ном еси́, Влады́чице, непобеди́мое Ору́жие, неруши́мая Стено́, к Тебе́ прибега́ющим, Тя́ ны́не на по́мощь призыва́ем: не да́ждь враго́м вознести́ся на лю́ди Твоя́, и и́же не хва́лят Бо́га на́шего, и Твое́й ико́не не кла́няются, си́х победи́ и спаси́ ду́ши на́ша.

Благоукраше́нный До́ме непостижи́маго Царя́, церко́вное незаходи́мое и лучеза́рное Свети́ло, пречу́дная Твоя́ ико́на, Богоро́дице яви́ся: ти́хое приста́нище обурева́емым, пла́чущим и скорбя́щим ра́йское утеше́ние и правове́рным христиа́ном спасе́ние.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Вся́к земноро́дный да взыгра́ется, ду́хом просвеща́ем, да торжеству́ет же безпло́тных умо́в естество́, почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, и да вопие́т: ра́дуйся, Всеблаже́нная, Богоро́дице Чи́стая Присноде́во.

О Све́те Небе́сным Све́том осия́нный, Цари́це Преблага́я, ли́к проро́ческий многообра́зно провозвеща́ет и вои́стину Тя́ нарица́ет: Простра́ннейшую Небе́с и Скрижа́ль Богопи́санную, Се́нь святу́ю и Купину́ Неопали́мую, Го́ру же и Ле́ствицу и Же́зл процве́тший, мы́ же Тя́ вои́стину, Богоро́дицу, велича́ем.

Бо́г ста́ в со́нме бого́в: от высоча́йшаго благоволе́ния Его́, я́ко ра́йский Цве́т произы́де Ма́терь Бо́жия, прииди́те и припади́те к стопа́м Ея́, вси́ лю́бящии и почита́ющии Ю́, Она́ бо е́сть Исто́чник Ве́чной Жи́зни, ту́не напоя́ет жа́ждущия, и пию́щии от Сего́ не вжа́ждут во ве́ки.

У́тро та́инственное яви́лася еси́, Присноде́во Мари́е, пречи́стая Твоя́ ико́на во мра́ке отча́яния седя́щим, де́монов прогоня́ет и ли́ца нечести́вых омрача́ет, не терпя́т бо взира́ти на си́лу Ея́, бе́гают же и исчеза́ют, мы́ же просве́щшися, ико́ну Твою́ лобыза́ем, да Тя́, Богоро́дице, велича́ем.

Спаси́тельное приста́нище и непрело́жное христиа́н упова́ние! Недоуме́ет вся́к у́м по достоя́нию воспе́ти Тя́, Ма́ти Бо́жия: всея́ тва́ри честне́йши вои́стину показа́лася еси́, Творца́ вся́ческих и Пищеда́теля родила́ и млеко́м от сосе́ц пита́ла еси́, ны́не приими́ приле́жно возноси́мую Тебе́ пе́снь и спаса́й на́с всегда́, на Тя́ бо наде́емся.

Свети́лен:

Ико́ну Твою́ всечестну́ю, в зало́г благоволе́ния Твоего́, ве́рному во́инству Да́льней Росси́и дарова́ла еси́, Влады́чице, покрыва́я и сохраня́я ю́ от наше́ствия вра́жия на Тя́ упова́ющия: о Ма́ти Царя́ Христа́ Бо́га, бу́ди и на́м гре́шным прибе́жище спасе́ния в неча́янных беда́х, и Хода́таице ве́чныя жи́зни.

Сла́ва и ны́не:

Прииди́те, почерпе́м отпуще́ния от неистощи́маго Исто́чника, точа́щаго Святы́ню, Пречи́стыя Де́вы Мари́и, Жи́знь су́щую ро́ждши, Христа́ Бо́га на́шего, ра́йских двере́й отверзе́ние и всего́ ми́ра спасе́ние. Се́й е́сть проро́ки глаго́лавый, Тому́ поклони́мся, Бо́гу и Спа́су ду́ш на́ших.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Ѿве́рзꙋ ᲂу҆ста̀ моѧ̀, и҆ напо́лнѧтсѧ дх҃а, и҆ сло́во ѿры́гнꙋ цр҃и́цѣ мт҃ри, и҆ ꙗ҆влю́сѧ свѣ́тлѡ торжествꙋ́ѧ, и҆ воспою̀ ра́дꙋѧсѧ тоѧ̀ чꙋдеса̀.

Ра́достнѡ тѝ, бцⷣе, а҆́гг҃ли и҆ всѝ ст҃і́и че́стнѡ слꙋ́жатъ, и҆ блажа́тъ тѧ̀ нбⷭ҇ныхъ хода́таицꙋ, кꙋ́пнѡ же и҆ земноро́днїи въ весе́лїи восхвалѧ́емъ тѧ̀ и҆ ᲂу҆се́рднѡ млⷭ҇ти про́симъ: ѡ҆зарѝ на̑ша сєрдца̀ влⷣчце, пѣ́снь воспѣ́ти твоеѧ̀ і҆кѡ́ны ѡ҆брѣ́тенїю.

Ро́ди земні́и стеце́мсѧ, ᲂу҆мы̀ та́йнѡ ѡ҆чи́стивше, во ст҃ꙋ́ю цр҃ковь мт҃ри хрⷭ҇та̀ бг҃а на́шегѡ, къ приснотекꙋ́щемꙋ и҆сто́чникꙋ ст҃ѣ́й і҆кѡ́нѣ твое́й, бцⷣе, и҆сточа́етъ бо ѻ҆би̑льныѧ да̑ры пѣ́снь вѣ́рнѡ вопїю́щымъ: ра́дꙋйсѧ, бл҃гослове́ннаѧ, и҆з̾ тебѣ́ бо рожде́йсѧ бг҃ъ на́шъ.

Стра́нное чꙋ́до ви́жꙋ и҆ пресла́вное, бцⷣе: ка́кѡ херꙋві́мскаго творца̀ зачала̀ є҆сѝ! ка́кѡ невмѣсти́маго бг҃а, во ᲂу҆тро́бѣ вмѣсти́ла є҆сѝ! ка́кѡ жи́знь сꙋ́щꙋю пло́тїю ѡ҆блекла̀ є҆сѝ, и҆ сп҃си́телѧ всемꙋ̀ мі́рꙋ родила̀ є҆сѝ, бг҃а кꙋ́пнѡ и҆ чл҃вѣ́ка.

Под̾ твою̀ млⷭ҇ть прибѣга́емъ, всѝ ро́ди человѣ́честїи, бцⷣе дв҃о, просвѣтѝ на́съ свѣ́томъ сн҃а твоегѡ̀ хрⷭ҇та̀ бг҃а на́шегѡ, и҆ молѧ́щихсѧ и҆ кла́нѧющихсѧ прилѣ́жнѡ і҆кѡ́нѣ твое́й, сохранѝ и҆ сп҃сѝ, бл҃га́ѧ застꙋ́пнице.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Твоѧ̑ пѣсносло́вцы, бцⷣе, живы́й и҆ незави́стный и҆сто́чниче, ли́къ себѣ̀ совокꙋ́пльшыѧ дꙋхо́внѡ ᲂу҆твердѝ въ бжⷭ҇твеннѣй твое́й сла́вѣ, вѣнцє́въ сла́вы сподо́би.

Кꙋ́ю досто́йнꙋю похвалꙋ̀ принесе́мъ неизрече́ннѣй млⷭ҇ти твое́й, бцⷣе, ꙗ҆́кѡ ѡ҆брѣ́тенїемъ пречⷭ҇тыѧ твоеѧ̀ бжⷭ҇твенныѧ і҆кѡ́ны, ѕлочести́выхъ сопоста́тъ поража́еши и҆ ѿгонѧ́еши, пра́вѡ сла́вѧщихъ тѧ̀ спаса́еши.

Бжⷭ҇твенное твоеѧ̀ і҆кѡ́ны ѡ҆брѣ́тенїе, ꙗ҆́кѡ свѣтоно́сное на́мъ возсїѧ̀ со́лнце, пресла́вныхъ чꙋде́съ лꙋчѝ и҆спꙋща́еши, тьмꙋ̀ невѣ́рїѧ и҆ і҆дѡлослꙋже́нїѧ бл҃года́тїю твое́ю просвѣща́еши, сщ҃е́нными твои́ми, влⷣчце, моли́твами.

Дре́вле и҆спо́лнила блгⷣти первопи́саннꙋю і҆кѡ́нꙋ твою̀, бцⷣе, та́ же и҆ ны́нѣ блгⷣть и҆́стинствꙋетъ сїѧ́нїемъ вѣ́ры во і҆кѡ́нѣ твое́й, къ не́йже всѝ съ вѣ́рою прибѣга́юще бл҃ги́хъ проше́нїй прїе́млемъ и҆сполне́нїе.

Ра́дꙋйсѧ прест҃а́ѧ дв҃о мр҃і́е, ѿ тебѣ̀ цр҃ь црⷭ҇твꙋющихъ пл҃ть воспрїѧ́ти и҆зво́ли, ты̀ хода́таице междꙋ̀ бг҃омъ и҆ человѣ̑ки, не́бо и҆ землѧ̀ твои́мъ бл҃гослове́ннымъ плодо́мъ примире́нны, и҆спросѝ ᲂу҆ чл҃вѣколю́бца бг҃а на́шимъ согрѣше́нїѧмъ проще́нїе и҆ ѿ тлѣ́нїѧ сме́ртнагѡ сп҃се́нїе.

Сѣда́ленъ:

Вели̑чїѧ твоѧ̑ кто̀ и҆сповѣ́сть, бг҃ороди́тельнице, ꙗ҆́кѡ возвесели́ла є҆сѝ дꙋ́ши правосла́вныхъ гра́да кі́ева, въ видѣ́нїи подви́гла и҆̀хъ къ созида́нїю вели́кагѡ бж҃їѧ да́ра, пречꙋ́дныѧ і҆кѡ́ны твоеѧ̀, бцⷣе, и҆ ꙗ҆ви́ла во́лю свою̀ бы́ть защи́тницѣй хрⷭ҇толюби́выхъ во́євъ да́льней рѡссі́и, ѿ врагѡ́въ защища́ѧ, и҆̀же по бз҃ѣ на тѧ̀ ᲂу҆пова́нїе возлага́ющихъ, ны́нѣ же, всемлⷭ҇тиваѧ влⷣчце, не лишѝ на́съ твоегѡ̀ застꙋпле́нїѧ, сп҃сѝ странꙋ̀ на́шꙋ правосла́внꙋю ѿ всѧ́кагѡ ѕла̀, да тобо́ю хва́лѧщесѧ не постыди́мсѧ во вѣ́ки.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Сѣдѧ́й въ сла́вѣ на прⷭ҇то́лѣ бжⷭ҇тва̀, во ѻ҆́блацѣ ле́гцѣ, прїи́де і҆и҃съ пребжⷭ҇твенный, нетлѣ́нною дла́нїю, и҆ спасѐ зовꙋ́щїѧ: сла́ва, хрⷭ҇тѐ, си́ле твое́й.

Почти́мъ лю́дїе непрело́жное ко творцꙋ̀ хода́тайство, пречⷭ҇тꙋю дв҃ꙋ мр҃і́ю и҆ пречꙋ́днꙋю тоѧ̀ і҆кѡ́нꙋ, лобыза́юще со стра́хомъ припа́дающе мо́лимсѧ, возбꙋдѝ на́съ помраче́нныхъ ѿ сна̀ грѣхо́внагѡ, и҆ ѿ всѧ́кагѡ ѡ҆бстоѧ́нїѧ млⷭ҇тивнѡ и҆зба́ви.

Бжⷭ҇твенный прⷪ҇ро́къ а҆ввакꙋ́мъ, ви́дѧ грѧдꙋ́щаго ѿ го́ры приѡсѣне́нныѧ, бг҃а, незаходѧ́щее сл҃нце сп҃са хрⷭ҇та̀, ро́ждшагосѧ ѿ дв҃ы, и҆ ᲂу҆боѧ́хсѧ, мы́ же со стра́хомъ лобыза́емъ і҆кѡ́нꙋ твою̀, влⷣчце, дꙋша́ми кꙋ́пнѡ и҆ тѣлесѝ ѡ҆свѧща́емсѧ.

Бжⷭ҇твеннымъ манове́нїемъ ꙗ҆ви́ла во́лю свою̀, бцⷣе, и҆ нѣ́кїй списа́тель написꙋ́етъ пречꙋ́днꙋю твою̀ і҆кѡ́нꙋ, на рꙋ́цѣхъ твои́хъ ст҃ы́й ᲂу҆брꙋ́съ сп҃си́телѧ на́шегѡ и҆з̾ѡбрази́въ, къ не́йже притека́ющыѧ напа́стей и҆ бѣ́дъ и҆збавлѧ́еши, и҆ всѧ̑ покрыва́еши и҆ сп҃са́еши твое́ю млⷭ҇тїю.

Неискꙋсобра́чнаѧ дв҃о, дщѝ а҆враа́мова и҆ дв҃дова, непрело́жное ᲂу҆пова́нїе и҆ помо́щнице по бз҃ѣ, наде́ждꙋ на́шегѡ спⷭ҇нїѧ возложи́хомъ на тѧ̀, и҆ смире́ннѡ мо́лимсѧ: ѡ҆дождѝ всѣ̑мъ бога̑тыѧ дꙋшесп҃си́тельныѧ млⷭ҇ти.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Оу҆жасо́шасѧ всѧ́чєскаѧ ѡ҆ бжⷭ҇твеннѣй сла́вѣ твое́й: ты́ бо, неискꙋсобра́чнаѧ дв҃о, и҆мѣ́ла є҆сѝ во ᲂу҆тро́бѣ над̾ всѣ́ми бг҃а, и҆ родила̀ є҆сѝ безлѣ́тнаго сн҃а, всѣ̑мъ воспѣва́ющымъ тѧ̀ ми́ръ подава́ющаѧ.

Предрожа́йшей нбⷭ҇нѣй маргарі́тѣ, приснодв҃о мр҃і́е, всѧ́ко сꙋщество̀ по достоѧ́нїю недоꙋмѣ́етъ воспѣ́ти тѧ̀: па́че го́рнихъ чинѡ́въ возвели́чена є҆сѝ, ѡ҆деснꙋ́ю непристꙋ́пнагѡ бг҃а въ ри́захъ позлаще́нныхъ и҆ преиспещре́нныхъ стои́ши, къ тебѣ̀ вопїе́мъ и҆з̾ плаче́внѣй ю҆до́ли мі́ра сегѡ̀: не пре́зри моле́нїй на́шихъ и҆ да́рꙋй ско́рꙋю твою̀ по́мощь.

И҆дѣ́же возблиста́етъ свѣ́тлость блгⷣти твоеѧ̀ влⷣчце, стра́хомъ и҆счеза́ютъ гꙋби́телїе де́мѡни и҆ паꙋчи́на ѕлоко́зненныхъ мечта́нїй и҆́хъ разрꙋша́етсѧ, ра́дꙋетсѧ же хрⷭ҇тїа́нъ мно́жество и҆ пѣ́снь тебѣ̀ возноси́ти подвиза́ютсѧ: ра́дꙋйсѧ, бжⷭ҇твенный покро́ве дꙋ́шъ на́шихъ.

И҆са́їа бжⷭ҇твенный и҆ чꙋ́дный прⷪ҇ро́къ и҆здале́ча прови́дѧ вели́кое чꙋ́до, ликꙋ́ѧ: сѐ дв҃о и҆мѣ̀ во чре́вѣ и҆ родѝ сн҃а є҆мманꙋ́ила, бг҃а же и҆ человѣ́ка, восто́къ и҆́мѧ є҆мꙋ̀, є҆го́же велича́ющее съ нбⷭ҇ными вѡ́и пречⷭ҇тꙋю мт҃рь ᲂу҆блажа́емъ.

Ѽ прест҃а́ѧ влⷣчце бцⷣе, млⷭ҇рдїѧ сꙋ́щи и҆сто́чникъ, вѣ́рное ᲂу҆пова́нїе и҆ прибѣ́жище правовѣ́рныхъ, кі́ими ѱалмы̑ и҆ пѣ̑сни воспое́мъ вели̑чїѧ твоѧ̑: бг҃а бо воплоти́вшагосѧ на́съ ра́ди родила̀ є҆сѝ во сп҃се́нїе на́ше всемі́рное и҆ и҆збавле́нїе.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Бжⷭ҇твенное сїѐ и҆ всечтⷭ҇но́е соверша́юще пра́зднество, бг҃омꙋ́дрїи, бг҃омт҃ре, прїиди́те рꙋка́ми воспле́щимъ, ѿ неѧ̀ ро́ждшагосѧ бг҃а сла́вимъ.

Творе́цъ и҆ и҆зба́витель на́шъ гдⷭ҇ь, и҆з̾ твои́хъ ложе́снъ проше́дъ, пречⷭ҇таѧ, ѡ҆болкі́йсѧ, распны́йсѧ и҆ погребы́йсѧ за ны̀ неблагода̑рныѧ и҆ врата̀ а҆́дѡвы воскр҃се́нїемъ сокрꙋши́лъ є҆сѝ. тѣ́мже мы̀, ꙗ҆́кѡ всемлⷭ҇тивѣй мт҃ри бж҃їей немо́лчнѡ вопїе́мъ: свободѝ на́съ ѿ рабо́ты вра́жїѧ и҆ ᲂу҆пра́ви ко сп҃се́нїю, ꙗ҆́кѡ ты̀ всѧ̑ мо́жеши хотѧ́й.

Пребеззакѡ́нныѧ на и҆́мѧ твоѐ хꙋлꙋ̀ возно́сѧтъ, ст҃ѣ́йшаѧ цр҃и́це, ди̑вныѧ чꙋдеса̀ твоѧ̑ мнѧ́тъ бы́ти измышле́нны, мы́ же и҆сповѣ́дꙋемъ преве́лїи млⷭ҇ти и҆ чꙋдеса̀ твоѧ̑, и҆ прибѣга́емъ къ ст҃ѣ́й і҆кѡ́нѣ твое́й, ꙗ҆́кѡ всемо́щнѣй и҆ ско́рѣй застꙋ́пницѣ.

И҆дѣ́же прославлѧ́етсѧ ст҃о́е и҆́мѧ пречⷭ҇той влⷣчцы, та́мо всѧ́ческихъ бл҃ги́хъ и҆стѡ́чницы пролива́ютсѧ: дарѡ́въ ст҃а́гѡ дх҃а вѣ́рнїи и҆сполнѧ́ютсѧ, грѣхѡ́въ проще́нїе, болѣ́зней и҆сцѣле́нїе и҆ дꙋ́шъ спⷭ҇нїѧ сподоблѧ́ютсѧ, ѿ поднбⷭ҇нѣй ѕло́бы и҆ хи́щныхъ рꙋ́къ и҆збавлѧ́ютсѧ ст҃ы́ми твои́ми предста́тельствы, влⷣчце.

Ты̀ є҆сѝ крѣ́пость на́ша, похвало̀ и҆ ра́дованїе, неꙋсыпа́емаѧ храни́тельнице и҆ застꙋ́пнице по бз҃ѣ, вѣ́рное прибѣ́жище и҆ предста́тельство непосты́дное, покро́въ страны̀ рѡссі́йскїѧ, пречⷭ҇таѧ влⷣчце, со всѣ́ми ст҃ы́ми молѝ сп҃стѝ рабы̑ твоѧ̑.

Конда́къ, гла́съ и҃:

И҆збра́ннѣй ѿ всѣ́хъ родѡ́въ застꙋ́пницѣ на́шей и҆ цр҃и́цѣ, / покро́вомъ своеѧ̀ бл҃гости покрыва́ющей предѣ́лы землѝ дальнерѡссі́йскїѧ, / бл҃года́рствєннаѧ пѣ́нїѧ прино́симъ тѝ рабѝ твоѝ, бцⷣе. / ты́ же ꙗ҆́кѡ всемлⷭ҇тиваѧ влⷣчце, / ѿ всѧ́кихъ на́съ бѣ́дъ сп҃сѝ и҆ вѣ́чныхъ мꙋ́къ свободѝ, да ра́дꙋющесѧ зове́мъ тѝ: / ра́дꙋйсѧ, цр҃и́це препросла́вленнаѧ, // предѣ́лы дальнерѡссі́йскїѧ землѝ (всѣ́хъ концє́въ землѝ) млⷭ҇тїю свое́ю не ѡ҆ставлѧ́ющаѧ.

І҆́косъ:

Возсїѧ́ла ꙗ҆́кѡ виѳлеє́мскаѧ ѕвѣзда̀, пречꙋ́днаѧ твоѧ̑ і҆кѡ́на, бцⷣе, гра́дъ владивосто́къ и҆ предѣ́лы да́льней рѡссі́и свѣ́томъ хрⷭ҇то́вымъ ѡ҆зарѧ́юще, ѿ безстꙋ́днагѡ лица̀ а҆́дскагѡ врага̀ и҆ споспѣ̑шникъ є҆гѡ̀ защища́юще. бл҃гопоспѣшѝ, премлⷭ҇рдаѧ мт҃и, ѡ҆бꙋрева́ємымъ въ ѻ҆кеа́не сꙋ́етнагѡ мі́ра сегѡ̀ сп҃се́нїемъ твои́мъ: помозѝ безпомѡ́щнымъ, ᲂу҆тѣ́ши пла́чꙋщихъ, возвеселѝ скорбѧ́щихъ, ты́ бо є҆сѝ живоно́сный млⷭ҇тей и҆сто́чникъ съ вѣ́рою и҆ моли́твами къ тебѣ̀ прибѣга́ющымъ.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Не послꙋжи́ша тва́ри, бг҃омꙋ́дрїи па́че созда́вшаго, но ѻ҆́гненное преще́нїе мꙋ́жески попра́вше, ра́довахꙋсѧ, пою́ще: препѣ́тый ѻ҆тцє́въ гдⷭ҇ь и҆ бг҃ъ, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Ра́дꙋютсѧ и҆ веселѧ́тсѧ вѣ́рнїи лю́дїе, пречꙋ́дномꙋ ѡ҆брѣ́тенїю і҆кѡ́ны пречⷭ҇тыѧ влⷣчцы, молѧ́сѧ и҆ колѣнопреклонѧ́ѧсѧ пред̾ ст҃ы́мъ и҆зѡбраже́нїемъ лица̀ є҆ѧ̀, возводѧ̀ ᲂу҆́мъ на первоѡбра́зное, до́ндеже ѡ҆брѧ́щемъ млⷭ҇ти є҆ѧ̀, во бл҃говре́меннꙋю по́мощь къ наслѣ́дїю нбⷭ҇нагѡ ѡ҆бѣтова́нїѧ.

Речѐ безꙋ́мный вра́гъ въ се́рдцѣ свое́мъ: низложꙋ̀ правосла́внꙋю рѡссі́ю, хра́мы и҆ ѻ҆би́тєли є҆ѧ̀ разрꙋшꙋ̀, и҆ вложꙋ̀ дх҃ъ лжи́вый во ᲂу҆ста̀ и҆ се́рдце вѣ́рныхъ хрⷭ҇тїа́нъ. ᲂу҆скорѝ, влⷣчце, и҆ и҆зба́ви на́съ ѿ сѣ́ти ловѧ́щихъ и҆ сокрꙋшѝ годы́ню и҆́хъ и҆ сп҃сѝ предста́тельствомъ твои́мъ къ сн҃ꙋ твоемꙋ̀ вѣ́рнѡ вопїю́щихъ: ѻ҆тє́цъ на́шихъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Неꙋсы́пнꙋю и҆ бг҃опрїѧ́тнꙋю и҆мꙋ́ще, пречⷭ҇таѧ, мл҃твꙋ и҆ нерꙋши́мꙋю крѣ́пости держа́вꙋ, врагѡ́въ на́шихъ де́рзость разорѝ, и҆ вы̑ѧ и҆́хъ под̾ но́зѣ хрⷭ҇толюби̑вымъ во́ємъ на́шимъ низложѝ, да возвесели́мсѧ ѡ҆ тебѣ̀, рабѝ твоѝ, сн҃ꙋ твоемꙋ̀ сп҃си́телю вопїю́ще: ѻ҆тє́цъ на́шихъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Простра́ннѣйшїй дво́ре и҆ пресвѣ́тлейшаѧ пала́то, мр҃і́е, мт҃и хрⷭ҇та̀ бг҃а на́шегѡ, непостижи́мъ є҆́сть ѻ҆́бразъ, дв҃о, зача́тїѧ твоегѡ̀, зача́тїе без̾ сѣ́мени, ржⷭ҇тво̀ без̾ мꙋ́жа, безпло́тный воплоти́сѧ ѿ тебѣ̀, сн҃ъ бж҃їй сп҃си́тель ми́ра, є҆мꙋ́же вопїе́мъ: ѻ҆тє́цъ на́шихъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Ѻ҆́троки бл҃гочести̑выѧ въ пещѝ ржⷭ҇тво̀ бг҃оро́дичо сп҃сло̀ є҆́сть: тогда̀ ᲂу҆́бѡ ѡ҆бразꙋ́емое, ны́нѣ же дѣ́йствꙋемое, вселе́ннꙋю всю̀ воздвиза́етъ пѣ́ти тебѣ̀: гдⷭ҇а по́йте дѣла̀, и҆ превозноси́те є҆го̀ во всѧ̑ вѣ́ки.

Чⷭ҇тѣ́йшаѧ ст҃а́гѡ дх҃а прїѧ́телище и҆ непоро́чное бг҃а сло́ва вмѣсти́лище, прест҃а́ѧ мт҃и и҆ приснодв҃о мр҃і́е, ра́дость а҆́гг҃лѡвъ и҆ человѣ́кѡвъ, сладча́йшаго і҆исꙋ́са хрⷭ҇та̀ ѿ дх҃а ст҃а́гѡ пло́тїю родила̀ є҆сѝ, є҆го́же ᲂу҆жаса́етсѧ тва́рь и҆ трепе́щꙋтъ го́рнїи си̑лы непреста́ннѡ вопїю́ще: ст҃ъ, ст҃ъ, ст҃ъ є҆сѝ, бж҃е препѣ́тый и҆ превозноси́мый во вѣ́ки.

Бг҃ъ богѡ́въ чрез̾ а҆рха́гг҃ла гаврїи́ла, мр҃і́и возвѣща́ѧ: ра́дꙋйсѧ вмѣсти́лище невмѣсти́маго цр҃ѧ̀, ра́дꙋйсѧ, бл҃года́тнаѧ, носи́ло бжⷭ҇тва̀, ра́дꙋйсѧ, а҆да́мово воззва́нїе, съ тобо́ю гдⷭ҇ь, и҆ тебє̀ ра́ди съ на́ми сп҃са́ѧ на́съ. є҆го́же пое́мъ и҆ превозно́симъ во вѣ́ки.

Ты̀ похвала̀ хрⷭ҇тїа́нѡмъ є҆сѝ, влⷣчце, непобѣди́мое ѻ҆рꙋ́жїе, нерꙋши́маѧ стѣно̀, къ тебѣ̀ прибѣга́ющымъ, тѧ̀ ны́нѣ на по́мощь призыва́емъ: не да́ждь врагѡ́мъ вознести́сѧ на лю́ди твоѧ̑, и҆ и҆̀же не хва́лѧтъ бг҃а на́шегѡ, и҆ твое́й і҆кѡ́нѣ не кла́нѧютсѧ, си́хъ побѣдѝ и҆ сп҃сѝ дꙋ́ши на́шѧ.

Бл҃гоꙋкраше́нный до́ме непостижи́маго цр҃ѧ̀, цр҃ко́вное незаходи́мое и҆ лꙋчеза́рное свѣти́ло, пречꙋ́днаѧ твоѧ̀ і҆кѡ́на, бцⷣе ꙗ҆ви́сѧ: ти́хое приста́нище ѡ҆бꙋрева́ємымъ, пла́чꙋщимъ и҆ скорбѧ́щимъ ра́йское ᲂу҆тѣше́нїе и҆ правовѣ́рнымъ хрⷭ҇тїа́нѡмъ спⷭ҇нїе.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Всѧ́къ земноро́дный да взыгра́етсѧ, дх҃омъ просвѣща́емъ, да торжествꙋ́етъ же безпло́тныхъ ᲂу҆мѡ́въ є҆стество̀, почита́ющее сщ҃е́нное торжество̀ бг҃омт҃ре, и҆ да вопїе́тъ: ра́дꙋйсѧ, всебл҃же́ннаѧ, бцⷣе чⷭ҇таѧ приснодв҃о.

Ѽ свѣ́те нбⷭ҇нымъ свѣ́томъ ѡ҆сїѧ́нный, цр҃и́це пребл҃га́ѧ, ли́къ прⷪ҇ро́ческїй многоѻбра́знѡ провозвѣща́етъ и҆ вои́стиннꙋ тѧ̀ нарица́етъ: простра́ннѣйшꙋю нб҃съ и҆ скрижа́ль бг҃опи́саннꙋю, сѣ́нь ст҃ꙋ́ю и҆ кꙋпинꙋ̀ неѡпали́мꙋю, го́рꙋ же и҆ лѣ́ствицꙋ и҆ же́злъ процвѣ́тшїй, мы́ же тѧ̀ вои́стиннꙋ, бцⷣꙋ, велича́емъ.

Бг҃ъ ста̀ въ со́нме богѡ́въ: ѿ высоча́йшагѡ бл҃говоле́нїѧ є҆гѡ̀, ꙗ҆́кѡ ра́йскїй цвѣ́тъ произы́де мт҃рь бж҃їѧ, прїиди́те и҆ припади́те къ стопа́мъ є҆ѧ̀, всѝ лю́бѧщїи и҆ почита́ющїи ю҆̀, ѻ҆на́ бо є҆́сть и҆сто́чникъ вѣ́чной жи́зни, тꙋ́не напоѧ́етъ жа́ждꙋщыѧ, и҆ пїю́щїи ѿ сегѡ̀ не вжа́ждꙋтъ во вѣ́ки.

Оу҆́тро та́инственное ꙗ҆ви́ласѧ є҆сѝ, приснодв҃о мр҃і́е, пречⷭ҇таѧ твоѧ̑ і҆кѡ́на во мра́кѣ ѿча́ѧнїѧ сѣдѧ́щимъ, де́монѡвъ прогонѧ́етъ и҆ ли́ца нечести́выхъ ѡ҆мрача́етъ, не терпѧ́тъ бо взира́ти на си́лꙋ є҆ѧ̀, бѣ́гаютъ же и҆ и҆счеза́ютъ, мы́ же просвѣ́щшисѧ, і҆кѡ́нꙋ твою̀ лобыза́емъ, да тѧ̀, бцⷣе, велича́емъ.

Сп҃си́тельное приста́нище и҆ непрело́жное хрⷭ҇тїа́нъ ᲂу҆пова́нїе! недоꙋмѣ́етъ всѧ́къ ᲂу҆́мъ по достоѧ́нїю воспѣ́ти тѧ̀, мт҃и бж҃їѧ: всеѧ̀ тва̑ри чⷭ҇тнѣ́йши вои́стиннꙋ показа́ласѧ є҆сѝ, творца̀ всѧ́ческихъ и҆ пищеда́телѧ родила̀ и҆ млеко́мъ ѿ сосє́цъ пита́ла є҆сѝ, ны́нѣ прїимѝ прилѣ́жнѡ возноси́мꙋю тебѣ̀ пѣ́снь и҆ сп҃са́й на́съ всегда̀, на тѧ́ бо надѣ́емсѧ.

Свѣти́ленъ:

І҆кѡ́нꙋ твою̀ всечⷭ҇тнꙋ́ю, въ зало́гъ бл҃говоле́нїѧ твоегѡ̀, вѣ́рномꙋ во́инствꙋ да́льней рѡссі́и дарова́ла є҆сѝ, влⷣчце, покрыва́ѧ и҆ сохранѧ́ѧ ю҆̀ ѿ наше́ствїѧ вра́жїѧ на тѧ̀ ᲂу҆пова́ющыѧ: ѡ҆ мт҃и цр҃ѧ̀ хрⷭ҇та̀ бг҃а, бꙋ́ди и҆ на́мъ грѣ̑шнымъ прибѣ́жище спⷭ҇нїѧ въ неча́ѧнныхъ бѣда́хъ, и҆ хода́таице вѣ́чныѧ жи́зни.

Сла́ва и҆ ны́нѣ: Прїиди́те, почерпе́мъ ѿпꙋще́нїѧ ѿ неистощи́магѡ и҆сто́чника, точа́щаго ст҃ы́ню, пречⷭ҇тыѧ дв҃ы марі́и, жи́знь сꙋ́щꙋю ро́ждши, хрⷭ҇та̀ бг҃а на́шегѡ, ра́йскихъ двере́й ѿверзе́нїе и҆ всего̀ мі́ра сп҃се́нїе. се́й є҆́сть прⷪ҇рѡ́ки гл҃го́лавый, томꙋ̀ поклони́мсѧ, бг҃ꙋ и҆ сп҃сꙋ дꙋ́шъ на́шихъ.

11 де­каб­ря 1903 го­да, за два ме­ся­ца до на­ча­ла рус­ско-япон­ской вой­ны, в Даль­ние пе­ще­ры Ки­е­во-Пе­чер­ской лав­ры при­шел ста­рик-мат­рос, участ­ник обо­ро­ны Се­ва­сто­по­ля. Он усерд­но мо­лил­ся о рус­ском фло­те в Порт-Ар­ту­ре. Од­на­жды во сне ему яви­лась Пре­свя­тая Бо­го­ро­ди­ца, дер­жа­щая в ру­ках плат, на ко­то­ром был изо­бра­жен лик Спа­си­те­ля. Обе сто­пы Ее по­пи­ра­ли об­на­жен­ные и от­то­чен­ные обо­ю­до­ост­рые ме­чи. С пра­вой сто­ро­ны над пре­чи­стым ли­ком Бо­го­ро­ди­цы на­хо­дил­ся Ар­хи­стра­тиг Ми­ха­ил, с ле­вой – Ар­хан­гел Гав­ри­ил. Над Нею Ан­ге­лы дер­жа­ли в об­ла­ках цар­скую ко­ро­ну, увен­чан­ную пе­ре­кре­щи­ва­ю­щи­ми­ся ра­ду­га­ми с кре­стом на­вер­ху. Еще вы­ше Бес­плот­ные Си­лы под­дер­жи­ва­ли об­ла­ка, на ко­то­рых вос­се­дал Гос­подь Са­ва­оф.

Пре­свя­тая Бо­го­ро­ди­ца по­ве­да­ла ста­ро­му мо­ря­ку, что вско­ре нач­нет­ся вой­на, в ко­то­рой Рос­сию ждут тя­же­лые по­те­ри и ис­пы­та­ния. Вла­ды­чи­ца Небес­ная при­ка­за­ла из­го­то­вить об­раз, точ­но отоб­ра­жа­ю­щий ви­де­ние, и от­пра­вить ико­ну в Порт-Ар­тур­скую цер­ковь, обе­щая по­мощь, по­кро­ви­тель­ство и по­бе­ду рус­ско­му во­ин­ству. Ста­рик-мат­рос по­ве­дал о ви­де­нии бо­го­моль­цам лав­ры, и вско­ре бы­ла со­бра­на необ­хо­ди­мая для из­го­тов­ле­ния ико­ны сум­ма. На об­ра­зе эма­ли­ро­ван­ной вя­зью бы­ло на­пи­са­но: «В бла­го­сло­ве­ние и зна­ме­ние тор­же­ства хри­сто­лю­би­во­му во­ин­ству Даль­ней Рос­сии от свя­тых оби­те­лей Ки­ев­ских и 10 000 бо­го­моль­цев и дру­зей».

В на­ча­ле ав­гу­ста ико­на «Тор­же­ство Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы» бы­ла до­став­ле­на во Вла­ди­во­сток и вре­мен­но по­ме­ще­на в мест­ный ка­фед­раль­ный со­бор. Порт-Ар­тур в то вре­мя был оса­жден непри­я­те­лем, и во­круг него ве­лись ак­тив­ные бо­е­вые дей­ствия.

С ико­ны бы­ло сде­ла­но несколь­ко ко­пий, ко­то­рые пы­та­лись пе­ре­пра­вить в Порт-Ар­тур, но без­успеш­но.

21 но­яб­ря (4 де­каб­ря) 1904 го­да, в день празд­ни­ка Вве­де­ния во храм Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы, по­сле Ли­тур­гии и мо­леб­на пе­ред ико­ной «Тор­же­ство Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы», под­лин­ный об­раз был за­клю­чен в спе­ци­аль­но при­го­тов­лен­ный для нее фу­тляр и от­прав­лен из Вла­ди­во­сто­ка. Пре­про­во­дить свя­тую ико­ну в Порт-Ар­тур взял­ся от­став­ной рот­мистр лейб-гвар­дии улан­ско­го пол­ка Н.Н. Фе­до­ров, ду­хов­ный сын от­ца Иоан­на Крон­штадт­ско­го. Од­на­ко 11 ян­ва­ря 1905 го­да Фе­до­ров со­об­щил, что ико­на в го­род до­став­ле­на не бы­ла вви­ду то­го, что Порт-Ар­тур к то­му вре­ме­ни уже был сдан вра­гу. По­лу­чив раз­ре­ше­ние из Пе­тер­бур­га, Фе­до­ров от­пра­вил об­раз в дей­ству­ю­щую ар­мию, где она и пре­бы­ва­ла в по­ход­ной церк­ви Глав­но­ко­ман­ду­ю­ще­го.

О даль­ней­ших со­бы­ти­ях, свя­зан­ных с ико­ной, ни­че­го не бы­ло из­вест­но до тех пор, по­ка Гос­по­ду не угод­но бы­ло явить но­вое чу­до. 17 фев­ра­ля 1998 го­да в Иеру­са­ли­ме, в од­ном из ан­ти­квар­ных ма­га­зи­нов Порт-Ар­тур­скую ико­ну уви­де­ли па­лом­ни­ки из Вла­ди­во­сто­ка! Ико­на бы­ла вы­куп­ле­на на день­ги, за­ня­тые в рус­ском Гор­нен­ском жен­ском мо­на­сты­ре. Вы­вез­ти свя­ты­ню из Из­ра­и­ля по­мог­ли рос­сий­ские вла­сти и Си­но­даль­ный От­дел Внеш­них Цер­ков­ных Свя­зей Мос­ков­ско­го Пат­ри­ар­ха­та.

6 мая 1998 го­да Порт-Ар­тур­ская ико­на Бо­жи­ей Ма­те­ри воз­вра­ти­лась во Вла­ди­во­сток. Встре­чен­ная крест­ным хо­дом и пе­ре­зво­ном ко­ло­ко­лов, взо­рам ли­ку­ю­щих пра­во­слав­ных «…пред­ста­ла Бо­жия Ма­терь, сто­я­щая Сво­и­ми сто­па­ми на бе­ре­гу за­ли­ва на двух по­вер­жен­ных и об­ло­ман­ных ме­чах» – ка­кой яви­лась неко­гда ста­ри­ку-се­ва­сто­поль­цу.

Оригинальная икона хранится в Покровском Кафедральном Соборе г. Владивостока.