Канон Пресвятой Богородице пред иконой «Неопалимая Купина»

Припе́в: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 17 сентября (04 сентября ст. ст.)

Глас 8.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Во́ду проше́д, я́ко су́шу, и еги́петскаго зла́ избежа́в, изра́ильтянин вопия́ше: Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.

У́м помраче́нный мо́й просвети́, Де́во, огнено́сным сия́нием Твоея́ сла́вы, па́мять, в славосло́вии изнемога́ющую, укрепи́ и воспламени́ хла́дное мое́ се́рдце боже́ственною любо́вию, да Тебе́, Купине́ Неопали́мей, пе́ние хвале́бное воспою́ досто́йно, Чи́стая.

Хра́м Трисо́лнечнаго Све́та прекра́сный, украси́ моя́ чу́вства, молю́ся, да целому́дренною мы́слию и нескве́рными усты́ огнезра́чныя ико́ны Твоея́ явле́ние воспою́ досто́йно, Чи́стая.

К Твое́й пресве́тлаго зра́ка ико́не припа́даю, окая́нный: ду́шу мою́ озари́ благода́тно, яви́ и те́ло нескве́рно и, от лю́тых мя́ неду́гов свободи́вши, покажи́ прича́стника насле́дия небе́снаго, Богоневе́стная.

Неду́гующа страстьми́ многоразли́чными, от ико́ны Твоея́ боже́ственныя исцеле́ния сподо́би мя́, о Богома́ти Влады́чице, да сла́влю чудеса́ Твоя́ и пою́ Тя́, благи́х вино́вную, Ве́чную Бла́гость воплоти́вшую, ми́ра благу́ю Засту́пницу.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Небе́снаго кру́га Верхотво́рче, Го́споди, и Це́ркве Зижди́телю, Ты́ мене́ утверди́ в любви́ Твое́й, жела́ний кра́ю, ве́рных утвержде́ние, еди́не Человеколю́бче.

Низложи́ нало́ги бесо́вския, стужа́ющия мне́, Влады́чице, го́рдость в доброде́тели, лицеме́рие в свя́тости, тщесла́вие во бде́нии, высокоу́мие в благогове́нии и неблагода́рность в благодея́ниих Сы́на Твоего́, еди́на Всепе́тая Де́во.

Стра́нна мя́ любоче́стия сотвори́, молю́ Тя́, Де́во, и чу́жда любопы́тства о челове́ческих согреше́ниих, де́рзость и изли́шнее на ми́лость Сы́на Твоего́ упова́ние отдали́ от мене́, да досто́йны Ему́ плоды́ принесу́, еди́на Пречи́стая.

Нача́ло от земли́ прие́мшую ху́дость моего́ естества́ познава́я, молю́ Тя́, Де́во, да́ждь ми́ презре́ние славолю́бия, бе́гство челове́ческия хвалы́, позна́ние со́бственнаго греха́ и со́бственныя не́мощи, еди́на Богоблаже́нная.

Кра́ткий все́х веще́й и всего́ ми́ра коне́ц, сме́ртный ча́с и муче́ние бу́дущее за суету́ дея́ний тщесла́вных помышля́ти сподо́би мя́, Де́во, да благода́тию Сы́на Твоего́ к пути́ и́стиннаго покая́ния наста́влен, ве́чнаго избе́гну прокля́тия, Пренепоро́чная.

Седа́лен, гла́с 8:

Вели́чия Твоя́ кто́ испове́сть, Богоро́дице? Явле́нием бо огнезра́чныя ико́ны Твоея́ возвесели́ла еси́ ду́ши правосла́вных, мно́гия неду́ги е́ю врачу́я, от огня́ же и гро́ма защища́я и́же по Бо́зе на Тя́ упова́ние возлага́ют. О, Всеми́лостивая Влады́чице! Не лиши́ у́бо и на́с Твоего́ заступле́ния, спаси́ правосла́вных христиа́н от вся́каго зла́, да Тобо́ю хва́лящеся, не постыди́мся во ве́ки.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, смотре́ния Твоего́ та́инство, разуме́х дела́ Твоя́ и просла́вих Твое́ Божество́.

Жестокосе́рдием отягче́ннаго мя́ облегчи́, немилосе́рдием к тре́бующим окамене́нную утро́бу мою́ умягчи́, бу́рею сребролю́бия объя́таго мя́ утиши́, во огни́ неопали́мыя купины́ прообразова́нная Влады́чице.

Во упова́нии тле́нных и вре́менных веще́й не оста́ви мя́ и пла́мень хище́ния непра́веднаго угаси́ во мне́ пла́менем огня́ Боже́ственнаго, Неопали́мая Купино́ я́вльшаяся, Богоневе́стная Влады́чице.

Идолослуже́ние в лихоима́нии и заблужде́ние от и́стиннаго благоче́стия и правосла́вныя ве́ры потреби́ от мене́, Влады́чице, и не попусти́ мя́ па́сти паде́нием ерети́ческим, да восхваля́ю и́мя Твое́ благослове́нное до кончи́ны живота́ моего́ в правосла́вии непоро́чно, еди́на Присноде́во.

У́м мо́й, молю́ Тя́, Богоро́дице, благоустро́й к позна́нию ве́чных и́стин Христо́ва Ева́нгелия, к разсмотре́нию тле́нности вре́менных бла́г напра́ви мо́й по́мысл и щедролю́бие да́руй ми́ неоску́дное, да благода́тию Христо́вою укра́шен, пою́ Тя́, еди́на Присноде́во.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Просвети́ на́с повеле́нии Твои́ми, Го́споди, и мы́шцею Твое́ю высо́кою Тво́й ми́р пода́ждь на́м, Человеколю́бче.

О́гнь нечистоты́ и вся́кия скве́рны во мне́, безсту́дном, мо́рем бла́гости Твоея́ потопи́, и мглу́ грехо́вную разжени́, и се́рдце мое́ ра́дости испо́лни, Всенепоро́чная.

Срамосло́вию безобра́зному не да́ждь во мне́ ме́ста, Влады́чице, селе́ние собла́знов замени́ в души́ мое́й зре́нием со́бственных грехо́в, хра́м мя́ чистоты́ и целому́дрия соде́лай, да нескве́рными усты́ велича́ю Тя́ вы́ну, Всенепоро́чная.

Сме́рть, су́д и муче́ния ве́чная, гре́шником угото́ванная, в па́мяти мое́й углуби́, Влады́чице, да поне́ после́дняя сия́ в па́мяти содержа́, лю́тая беззако́ния оста́влю и плоды́ покая́ния и́стиннаго принесу́, велича́я Тя́ при́сно, еди́но души́ моея́ упова́ние.

Любо́вь сея́ жи́зни изли́шнюю и плотска́го поко́я раче́ние отложи́ от мене́, молю́ Тя́, Де́во Чи́стая, да су́етных попече́ний избе́г, Тобо́ю получу́ нетле́нное на небеси́ бога́тство, еди́на души́ моея́ Покрови́тельнице.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Моли́тву пролию́ ко Го́споду и Тому́ возвещу́ печа́ли моя́, я́ко зо́л душа́ моя́ испо́лнися и живо́т мо́й а́ду прибли́жися, и молю́ся, я́ко Ио́на: от тли́, Бо́же, возведи́ мя́.

Ра́дости су́етныя, к преогорче́нию бли́жняго приводя́щия, чу́жда мя́ соде́лай, Купино́ Неопали́мая ве́рными имену́емая, Пречу́дная Цари́це, о несча́стиях и́скренняго без печа́ли бы́ти не допуща́й мене́, Человеколюби́вая Влады́чице, и памятозло́бия изба́ви мя́, приле́жно молю́ Тя́, Всенепоро́чная Де́во.

За́висти в по́мысле мое́м не да́ждь вкореня́тися, виде́нием несгара́емыя купины́ прообразова́нная Моисе́ю и ро́ждшаяся от ко́рене свя́та, Де́во, и братоненавиде́ния изба́ви мя́, Чи́стая, да не зло́бою мра́чною оскверне́н бы́в, лишу́ся Бо́жия благода́ти и жи́зни ве́чныя, Всенепоро́чная Влады́чице.

Терпе́ние в беда́х утверди́ во мне́, Всечи́стая, с ра́дующимися духо́вную ра́дость, к се́тующим сожале́ние да́руй ми́, Пресвята́я, и братолю́бие низпосли́ мне́ свы́ше, Любве́ Пучи́ну ро́ждшая Де́во и любо́вь ве́лию при́сно явля́ющая ро́ду христиа́нскому.

Жела́ние кра́йнее согре́й во мне́ вся́кому бли́жнему от души́ благотвори́ти, Блага́я, да не ка́ко зло́б лю́тых душа́ моя́ испо́лнится, и живо́т мо́й а́ду прибли́жится, и пре́дан бу́ду без ми́лости, я́ко не сотвори́вый ми́лости, во тму́ кроме́шнюю, Всенепоро́чная Богоневе́сто.

Конда́к, гла́с 8:

Предочи́стим чу́вствия ду́ш и теле́с на́ших, да ви́дим та́инство Боже́ственное, обра́зно явле́нное дре́вле вели́кому во проро́цех Моисе́ю купино́ю, горе́вшею огне́м и не сгара́вшею, в не́йже Твоего́ безсе́меннаго Рождества́, Богоро́дице, предвозвеще́ние испове́дуем и, благогове́йно покланя́ющеся Тебе́ и ро́ждшемуся от Тебе́ Спа́су на́шему, со стра́хом вопие́м: ра́дуйся, Влады́чице, покро́ве, и прибе́жище, и спасе́ние ду́ш на́ших.

И́кос:

Прови́дя ди́вный Моисе́й в неопали́мей купине́ на Сина́и та́йну, от ве́ка утае́нную, Безле́тнаго, в ле́те роди́тися восхоте́вшаго, рожде́ние от Чи́стыя и Неискусобра́чныя Де́вы, у́жасом содержи́мь, вопия́ше: сия́ земля́ вои́стину свята́ е́сть, я́ко Пло́д спаси́тельный ми́ру из Нея́ произы́дет, И́мже го́ресть паде́ния Ада́мова услади́тся. Сего́ послу́шая, и мы́, та́инства Бо́жия собы́тие позна́вшии, ублажа́ем Тя́, Богоро́дице, возвели́чившую па́дшее челове́чество и милосе́рдием неизрече́нным призрева́ющую на ро́д христиа́нский, те́мже и зове́м Ти́: ра́дуйся, Влады́чице, покро́ве, и прибе́жище, и спасе́ние ду́ш на́ших.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: От Иуде́и доше́дше, о́троцы, в Вавило́не иногда́, ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Весе́лие мирско́е пресецы́ и душетле́нное пристра́стие умертви́ во мне́, Де́во, презре́ние вре́менных, жела́ние ве́чных бла́г и нетле́нную ра́дость пода́ждь ми́ с пою́щими: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Безчи́нное утеше́ние и изли́шество, у́м вредя́щее, душе́ скве́рну ражда́ющее, отлучи́ от мене́, Де́во, и сподо́би во здра́вии душе́внем и теле́снем духо́внаго утеше́ния наслажда́тися с пою́щими: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Грехо́м, сме́рть лю́тую ражда́ющим, оскверни́х ду́шу мою́, но Ты́, Пречи́стая Влады́чице, огнезра́чная и неопали́мая Купина́ я́вльшися, ти́ну страсте́й мои́х изсуши́ огне́м Бо́жия благода́ти и наста́ви мя́ на богоуго́дное житие́, украси́ же воздержа́нием и целому́дрием и да́ждь ми́ чи́стым се́рдцем пе́ти: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

К Твое́й огнезра́чной ико́не взира́я, молю́ Тя́, Влады́чице, омраче́ннаго мя́ самолю́бием, све́том зра́ка Твоего́ просвети́ и, по́хоти плотски́я укроти́вши во мне́, огне́м Бо́жия любве́ хла́дное се́рдце мое́ воспламени́, да Ро́ждшемуся от Тебе́ досто́йно возмогу́ пе́ти: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Царя́ Небе́снаго, Его́же пою́т во́и а́нгельстии, хвали́те и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Возмуще́ние души́ моея́ утоли́, Всенепоро́чная, от клеветы́ наве́тующих изба́ви мя́, вражду́ грехо́вную во мне́ укроти́ и не́нависть мра́чную отврати́ от мене́, Де́во, да прославля́ю Тя́, Чи́стая, во ве́ки.

О́гнь я́рости, во мне́ зело́ разжже́нный, росо́ю благода́тныя моли́твы Твоея́ угаси́, хулу́, умножа́ющую души́ мое́й озлобле́ние, и вся́кий ви́д зло́бы, гнездя́щийся в се́рдце мое́м, искорени́, Де́во, да Тя́ прославля́ю, Чи́стая, во ве́ки.

О́браз Христо́в ева́нгельскими доброде́тельми напиши́ в души́ мое́й, Богоблагода́тная, укрепи́ и утверди́ мя́ во вся́ком де́ле благо́м, от вся́кия же зло́бы отврати́ се́рдце мое́, да ми́рными усты́ прославля́ю Тя́, Чи́стая, во ве́ки.

Кро́тким о́ком Твои́м ви́ждь мое́ смире́ние, Пренепоро́чная Богоневе́сто, и приклони́ у́хо Твое́ к моли́тве се́рдца моего́, кро́тостию и незло́бием благоукраси́ мя́, помраче́ннаго безобра́зием зло́бных страсте́й, и сотвори́ прича́стника блаже́нства, кро́тким обетова́ннаго, да ра́дуяся прославля́ю Тя́, Чи́стая, во ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Вои́стинну Богоро́дицу, Тя́ испове́дуем, спасе́ннии Тобо́ю, Де́во Чи́стая, с безпло́тными ли́ки Тя́ велича́юще.

Ско́рби се́рдца моего́ утиши́, Ра́досте скорбя́щих, уны́ние душегуби́тельное отыми́ от мене́, Утоли́тельнице печа́ли, и ле́ность ко взыска́нию доброде́телей искорени́ во мне́, Взыска́ние поги́бших, да Тебе́, Де́во Чи́стая, непреста́нно велича́ю.

Малоду́шием боле́знующаго мя́ оживи́, Цели́тельнице боля́щих, отча́янием па́дшаго мя́ возста́ви, Одиги́трие заблу́ждших, греха́ми умерщвле́ннаго мя́ воскреси́, Спору́чнице гре́шных, да Тебе́, Де́во Непоро́чная, непреста́нно велича́ю.

Усе́рдие во мне́ твори́ти во́лю Бо́жию возбуди́ и ре́вность ко сла́ве Бо́жией воспламени́ в се́рдце мое́м, Купино́ огнезра́чная и неопали́мая, и благогове́йна служи́теля Христо́ва соде́лай мя́, Де́во, Предводи́тельнице моего́ спасе́ния.

Слеза́ми покая́ния и умиле́ния изсо́хшую в зно́и страсте́й ду́шу мою́ умягчи́, я́ко руно́ ороше́нное Гедео́на, и сокруше́ние к исправле́нию да́ждь ми́, Де́во, да ве́чная бла́га унасле́дую и с ли́ки избра́нных Бо́жиих воспою́ Тя́, Хода́таицу моего́ спасе́ния.

Свети́лен:

Ико́ну Твою́ всечестну́ю в зало́г благоволе́ния Твоего́ ве́рным дарова́ла еси́, Влады́чице, покрыва́я и сохраня́я е́ю от о́гненнаго запале́ния на Тя́ упова́ющия. О, Ма́ти Царя́ Христа́ Бо́га! Бу́ди и на́м, гре́шным, прибе́жище спасе́ния в неча́янных беда́х и хода́таица ве́чныя жи́зни.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Во́дꙋ проше́дъ ꙗ҆́кѡ сꙋ́шꙋ, и҆ є҆гѵ́петскагѡ ѕла̀ и҆збѣжа́въ, і҆и҃льтѧнинъ вопїѧ́ше: и҆зба́вителю и҆ бг҃ꙋ на́шемꙋ пои́мъ.

Оу҆́мъ помраче́нный мо́й просвѣтѝ, дв҃о, ѻ҆гнено́снымъ сїѧ́нїемъ твоеѧ̀ сла́вы, па́мѧть въ славосло́вїи и҆знемога́ющꙋю ᲂу҆крѣпѝ, и҆ воспламенѝ хла́дное моѐ се́рдце бжⷭ҇твенною любо́вїю, да тебѣ̀, кꙋпинѣ̀ неѡпали́мѣй, пѣ́нїе хвале́бное воспою̀ досто́йнѡ, чи́стаѧ.

Хра́мъ трисо́лнечнагѡ свѣ́та прекра́сный, ᲂу҆красѝ моѧ̑ чꙋ̑вства, молю́сѧ, да цѣломꙋ́дренною мы́слїю и҆ нескве́рными ᲂу҆сты̀, ѻ҆гнезра́чныѧ і҆кѡ́ны твоеѧ̀ ꙗ҆вле́нїе, воспою̀ досто́йнѡ, чи́стаѧ.

Къ твое́й пресвѣ́тлагѡ зра́ка і҆кѡ́нѣ припа́даю ѻ҆каѧ́нный: дꙋ́шꙋ мою̀ ѡ҆зарѝ бл҃года́тнѡ, ꙗ҆вѝ и҆ тѣ́ло нескве́рно, и҆ ѿ лю́тыхъ мѧ̀ недꙋ́гѡвъ свободи́вши, покажѝ прича́стника наслѣ́дїѧ нбⷭ҇нагѡ, бг҃оневѣ́стнаѧ.

Недꙋ́гꙋюща страстьмѝ многоразли́чными, ѿ і҆кѡ́ны твоеѧ̀ бжⷭ҇твенныѧ и҆сцѣле́нїѧ сподо́би мѧ̀, ѽ бг҃ома́ти влⷣчце, да сла́влю чꙋдеса̀ твоѧ̑, и҆ пою́ тѧ, бл҃ги́хъ вино́внꙋю, вѣ́чнꙋю бл҃гость воплоти́вшꙋю, мі́ра бл҃гꙋ́ю застꙋ́пницꙋ.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Нбⷭ҇нагѡ крꙋ́га верхотво́рче гдⷭ҇и, и҆ це́ркве зижди́телю, ты̀ менѐ ᲂу҆твердѝ въ любвѝ твое́й, жела́нїй кра́ю, вѣ́рныхъ ᲂу҆твержде́нїе, є҆ди́не чл҃вѣколю́бче.

Низложѝ нало́ги бѣсѡ́вскїѧ стꙋжа́ющыѧ мнѣ̀, влⷣчце, го́рдость въ добродѣ́тели, лицемѣ́рїе въ ст҃ости, тщесла́вїе во бдѣ́нїи, высокоꙋ́мїе въ бл҃гоговѣ́нїи, и҆ неблагода́рность въ бл҃годѣѧ́нїихъ сн҃а твоегѡ̀, є҆ди́на всепѣ́таѧ дв҃о.

Стра́нна мѧ̀ любоче́стїѧ сотворѝ, молю́ тѧ, дв҃о, и҆ чꙋ́жда любопы́тства ѡ҆ человѣ́ческихъ согрѣше́нїихъ, де́рзость и҆ и҆зли́шнее на ми́лость сн҃а твоегѡ̀ ᲂу҆пова́нїе ѿдалѝ ѿ менѐ, да достѡ́йны є҆мꙋ̀ плоды̀ принесꙋ̀, є҆ди́на пречⷭ҇таѧ.

Нача́ло ѿ землѝ прїе́мшꙋю хꙋ́дость моегѡ̀ є҆стества̀ познава́ѧ, молю́ тѧ, дв҃о, да́ждь мѝ презрѣ́нїе славолю́бїѧ, бѣ́гство человѣ́ческїѧ хвалы̀, позна́нїе со́бственнагѡ грѣха̀, и҆ со́бственныѧ не́мощи є҆ди́на бг҃облаже́ннаѧ.

Кра́ткїй всѣ́хъ веще́й и҆ всегѡ̀ мі́ра коне́цъ, сме́ртный ча́съ и҆ мꙋче́нїе бꙋ́дꙋщее за сꙋетꙋ̀ дѣѧ́нїй тщесла́вныхъ, помышлѧ́ти сподо́би мѧ̀, дв҃о: да бл҃года́тїю сн҃а твоегѡ̀ къ пꙋтѝ и҆́стиннагѡ покаѧ́нїѧ наста́вленъ, вѣ́чнагѡ и҆збѣ́гнꙋ проклѧ́тїѧ, пренепоро́чнаѧ.

Сѣда́ленъ, гла́съ и҃:

Вели̑чїѧ твоѧ̑ кто̀ и҆сповѣ́сть, бцⷣе; ꙗ҆вле́нїемъ бо ѻ҆гнезра́чныѧ і҆кѡ́ны твоеѧ̀ возвесели́ла є҆сѝ дꙋ́шы правосла́вныхъ, мнѡ́гїѧ недꙋ́ги є҆́ю врачꙋ́ѧ, ѿ ѻ҆гнѧ́ же и҆ гро́ма защища́ѧ, и҆̀же по бз҃ѣ на тѧ̀ ᲂу҆пова́нїе возлага́ютъ. ѽ всеми́лостиваѧ влⷣчце, не лишѝ ᲂу҆̀бо и҆ на́съ твоегѡ̀ застꙋпле́нїѧ, спасѝ правосла́вныхъ хрⷭ҇тїа́нъ ѿ всѧ́кагѡ ѕла̀, да тобо́ю хва́лѧщесѧ, не постыди́мсѧ во вѣ́ки.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Оу҆слы́шахъ, гдⷭ҇и, смотре́нїѧ твоегѡ̀ та́инство, разꙋмѣ́хъ дѣла̀ твоѧ̑, и҆ просла́вихъ твоѐ бжⷭ҇тво̀.

Жестокосе́рдїемъ ѡ҆тѧгче́ннаго мѧ̀ ѡ҆блегчѝ, немилосе́рдїемъ къ тре́бꙋющымъ ѡ҆камене́ннꙋю ᲂу҆тро́бꙋ мою̀ ᲂу҆мѧгчѝ, бꙋ́рею сребролю́бїѧ ѡ҆б̾ѧ́таго мѧ̀ ᲂу҆тишѝ, во ѻ҆гнѝ неѡпали́мыѧ кꙋпины̀ проѡбразова́ннаѧ влⷣчце.

Во ᲂу҆пова́нїи тлѣ́нныхъ и҆ вре́менныхъ веще́й не ѡ҆ста́ви мѧ̀, и҆ пла́мень хище́нїѧ непра́веднагѡ ᲂу҆гасѝ во мнѣ̀, пла́менемъ ѻ҆гнѧ̀ бжⷭ҇твеннагѡ, неѡпали́маѧ кꙋпино̀ ꙗ҆́вльшаѧсѧ, бг҃оневѣ́стнаѧ влⷣчце.

І҆дѡлослꙋже́нїе въ лихоима́нїи, и҆ заблꙋжде́нїе ѿ и҆́стиннагѡ бл҃гоче́стїѧ и҆ правосла́вныѧ вѣ́ры потребѝ ѿ менѐ, влⷣчце, и҆ не попꙋсти́ мѧ па́сти паде́нїемъ є҆реті́ческимъ, да восхвалѧ́ю и҆́мѧ твоѐ бл҃гослове́нное до кончи́ны живота̀ моегѡ̀, въ правосла́вїи непоро́чнѡ, є҆ди́на приснодв҃о.

Оу҆́мъ мо́й, молю́ тѧ, бцⷣе, бл҃гоꙋстро́й къ позна́нїю вѣ́чныхъ и҆́стинъ хрⷭ҇то́ва є҆ѵⷢ҇лїа, къ разсмотре́нїю тлѣ́нности вре́менныхъ бла̑гъ напра́ви мо́й по́мыслъ, и҆ щедролю́бїе да́рꙋй мѝ неѡскꙋ́дное, да бл҃года́тїю хрⷭ҇то́вою ᲂу҆кра́шенъ, пою́ тѧ, є҆ди́на приснодв҃о.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Просвѣтѝ на́съ повелѣ́нїи твои́ми, гдⷭ҇и, и҆ мы́шцею твое́ю высо́кою, тво́й ми́ръ пода́ждь на́мъ, чл҃вѣколю́бче.

Ѻ҆́гнь нечистоты̀ и҆ всѧ́кїѧ скве́рны во мнѣ̀ безстꙋ́дномъ, мо́ремъ бл҃гости твоеѧ̀ потопѝ, и҆ мглꙋ̀ грѣхо́внꙋю разженѝ, и҆ се́рдце моѐ ра́дости и҆спо́лни, всенепоро́чнаѧ.

Срамосло́вїю безѻбра́зномꙋ не да́ждь во мнѣ̀ мѣ́ста, влⷣчце, селе́нїе собла́знѡвъ замѣнѝ въ дꙋшѝ мое́й зрѣ́нїемъ со́бственныхъ грѣхѡ́въ, хра́мъ мѧ̀ чистоты̀ и҆ цѣломꙋ́дрїѧ содѣ́лай, да нескве́рными ᲂу҆сты̀ велича́ю тѧ̀ вы́нꙋ, всенепоро́чнаѧ.

Сме́рть, сꙋ́дъ и҆ мꙋчє́нїѧ вѣ̑чнаѧ, грѣ́шникѡмъ ᲂу҆готѡ́ваннаѧ, въ па́мѧти мое́й ᲂу҆глꙋбѝ влⷣчце, да понѐ послѣ̑днѧѧ сїѧ̑ въ па́мѧти содержа̀, лю́таѧ беззакѡ́нїѧ ѡ҆ста́влю, и҆ плоды̀ покаѧ́нїѧ и҆́стиннагѡ принесꙋ̀, велича́ѧ тѧ̀ при́снѡ, є҆ди́но дꙋшѝ моеѧ̀ ᲂу҆пова́нїе.

Любо́вь сеѧ̀ жи́зни и҆зли́шнюю, и҆ плотска́гѡ поко́ѧ раче́нїе ѿложѝ ѿ менѐ, молю́ тѧ, дв҃о чи́стаѧ: да сꙋ́етныхъ попече́нїй и҆збѣ́гъ, тобо́ю полꙋчꙋ̀ нетлѣ́нное на небесѝ бога́тство, є҆ди́на дꙋшѝ моеѧ̀ покрови́тельнице.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Моли́твꙋ пролїю̀ ко гдⷭ҇ꙋ, и҆ томꙋ̀ возвѣщꙋ̀ печа́ли моѧ̑, ꙗ҆́кѡ ѕѡ́лъ дꙋша̀ моѧ̀ и҆спо́лнисѧ, и҆ живо́тъ мо́й а҆́дꙋ прибли́жисѧ, и҆ молю́сѧ ꙗ҆́кѡ і҆ѡ́на: ѿ тлѝ, бж҃е, возведи́ мѧ.

Ра́дости сꙋ́етныѧ, къ преѡгорче́нїю бли́жнѧгѡ приводѧ́щїѧ чꙋ́жда мѧ̀ содѣ́лай, кꙋпино̀ неѡпали́маѧ вѣ́рными и҆менꙋ́емаѧ, пречꙋ́днаѧ цр҃и́це: ѡ҆ несча́стїѧхъ и҆́скреннѧгѡ без̾ печа́ли бы́ти не допꙋща́й менѐ, человѣколюби́ваѧ влⷣчце, и҆ памѧтоѕло́бїѧ и҆зба́ви мѧ̀, прилѣ́жнѡ молю́ тѧ, всенепоро́чнаѧ дв҃о.

За́висти въ по́мыслѣ мое́мъ не да́ждь вкоренѧ́тисѧ, видѣ́нїемъ несгара́емыѧ кꙋпины̀ проѡбразова́ннаѧ мѡѷсе́ю, и҆ ро́ждшаѧсѧ ѿ ко́рене ст҃а, дв҃о, и҆ братоненавидѣ́нїѧ и҆зба́ви мѧ̀, чⷭ҇таѧ: да не ѕло́бою мра́чною ѡ҆скверне́нъ бы́въ, лишꙋ́сѧ бж҃їѧ бл҃года́ти и҆ жи́зни вѣ́чныѧ, всенепоро́чнаѧ влⷣчце.

Терпѣ́нїе въ бѣда́хъ ᲂу҆твердѝ во мнѣ̀, всечⷭ҇таѧ, съ ра́дꙋющимисѧ дꙋхо́внꙋю ра́дость, къ сѣ́тꙋющымъ сожалѣ́нїе да́рꙋй мѝ, прест҃а́ѧ, и҆ братолю́бїе низпослѝ мнѣ̀ свы́ше, любвѐ пꙋчи́нꙋ ро́ждшаѧ дв҃о, и҆ любо́вь ве́лїю при́снѡ ꙗ҆влѧ́ющаѧ ро́дꙋ хрⷭ҇тїа́нскомꙋ.

Жела́нїе кра́йнее согрѣ́й во мнѣ̀, всѧ́комꙋ бли́жнемꙋ ѿ дꙋшѝ бл҃готвори́ти, блага́ѧ, да не ка́кѡ ѕло́бъ лю́тыхъ дꙋша̀ моѧ̀ и҆спо́лнитсѧ, и҆ живо́тъ мо́й а҆́дꙋ прибли́житсѧ, и҆ пре́данъ бꙋ́дꙋ без̾ ми́лости, ꙗ҆́кѡ не сотвори́вый ми́лости, во тмꙋ̀ кромѣ́шнюю, всенепоро́чнаѧ бг҃оневѣ́сто.

Конда́къ, гла́съ и҃:

Пред̾ѡчи́стимъ чꙋ̑вствїѧ дꙋ́шъ и҆ тѣле́съ на́шихъ, да ви́димъ та́инство бж҃е́ственное, ѻ҆бра́знѡ ꙗ҆вле́нное дре́вле вели́комꙋ во проро́цѣхъ мѡѷсе́ю, кꙋпино́ю горѣ́вшею ѻ҆гне́мъ и҆ не сгара́вшею, въ не́йже твоегѡ̀ безсѣ́меннагѡ ржⷭ҇тва̀, бцⷣе, предвозвѣще́нїе и҆сповѣ́дꙋемъ, и҆ бл҃гоговѣ́йнѡ покланѧ́ющесѧ тебѣ̀, и҆ ро́ждшемꙋсѧ ѿ тебє̀ сп҃сꙋ на́шемꙋ, со стра́хомъ вопїе́мъ: Ра́дꙋйсѧ, влⷣчце, покро́ве, и҆ прибѣ́жище, и҆ спасе́нїе дꙋ́шъ на́шихъ.

І҆́косъ:

Прови́дѧ ди́вный мѡѷсе́й въ неѡпали́мѣй кꙋпинѣ̀ на сїна́и, та́йнꙋ ѿ вѣ́ка ᲂу҆тае́ннꙋю, безлѣ́тнагѡ, въ лѣ́тѣ роди́тисѧ восхотѣ́вшагѡ, рожде́нїе ѿ чⷭ҇тыѧ и҆ неискꙋсобра́чныѧ дв҃ы, ᲂу҆́жасомъ содержи́мь вопїѧ́ше: сїѧ̀ землѧ̀ вои́стинꙋ ст҃а̀ є҆́сть, ꙗ҆́кѡ пло́дъ спаси́тельный мі́рꙋ и҆зъ неѧ̀ произы́детъ, и҆́мже го́ресть паде́нїѧ а҆да́мова ᲂу҆слади́тсѧ. сегѡ̀ послꙋ́шаѧ и҆ мы̀, та́инства бж҃їѧ собы́тїе позна́вшїи, ᲂу҆бл҃жа́емъ тѧ̀, бцⷣе, возвели́чившꙋю па́дшее человѣ́чество, и҆ милосе́рдїемъ неизрече́ннымъ призрѣва́ющꙋю на ро́дъ хрⷭ҇тїа́нскїй, тѣ́мже и҆ зове́мъ тѝ: ра́дꙋйсѧ, влⷣчце, покро́ве, и҆ прибѣ́жище, и҆ спасе́нїе дꙋ́шъ на́шихъ.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Ѿ і҆ꙋде́и доше́дше ѻ҆́троцы въ вавѷлѡ́нѣ и҆ногда̀, вѣ́рою трⷪ҇ческою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: ѻ҆тцє́въ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Весе́лїе мїрско́е пресѣцы̀, и҆ дꙋшетлѣ́нное пристра́стїе ᲂу҆мертвѝ во мнѣ̀, дв҃о, презрѣ́нїе вре́менныхъ, жела́нїе вѣ́чныхъ бла̑гъ, и҆ нетлѣ́ннꙋю ра́дость пода́ждь мѝ, съ пою́щими: ѻ҆тцє́въ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Безчи́нное ᲂу҆тѣше́нїе, и҆ и҆зли́шество ᲂу҆́мъ вредѧ́щее, дꙋшѣ̀ скве́рнꙋ ражда́ющее, ѿлꙋчѝ ѿ менѐ, дв҃о, и҆ сподо́би во здра́вїи дꙋше́внѣмъ и҆ тѣле́снѣмъ, дꙋхо́внагѡ ᲂу҆тѣше́нїѧ наслажда́тисѧ, съ пою́щими: ѻ҆тцє́въ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Грѣхо́мъ, сме́рть лю́тꙋю ражда́ющимъ, ѡ҆скверни́хъ дꙋ́шꙋ мою̀: но ты̀, пречⷭ҇таѧ влⷣчце, ѻ҆гнезра́чнаѧ и҆ неѡпали́маѧ кꙋпина̀ ꙗ҆́вльшисѧ, ти́нꙋ страсте́й мои́хъ и҆зсꙋшѝ ѻ҆гне́мъ бж҃їѧ бл҃года́ти, и҆ наста́ви мѧ̀ на бг҃оꙋго́дное житїѐ, ᲂу҆краси́ же воздержа́нїемъ и҆ цѣломꙋ́дрїемъ, и҆ да́ждь мѝ чи́стымъ се́рдцемъ пѣ́ти: ѻ҆тцє́въ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Къ твое́й ѻ҆гнезра́чной і҆кѡ́нѣ взира́ѧ, молю́ тѧ, влⷣчце, ѡ҆мраче́ннаго мѧ̀ самолю́бїемъ свѣ́томъ зра́ка твоегѡ̀ просвѣтѝ, и҆ по́хѡти плѡтскі́ѧ ᲂу҆кроти́вши во мнѣ̀, ѻ҆гне́мъ бж҃їѧ любвѐ хла́дное се́рдце моѐ воспламенѝ, да ро́ждшемꙋсѧ ѿ тебѐ досто́йнѡ возмогꙋ̀ пѣ́ти: ѻ҆тцє́въ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Цр҃ѧ̀ нбⷭ҇наго, є҆го́же пою́тъ во́и а҆́гг҃льстїи, хвали́те и҆ превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Возмꙋще́нїе дꙋшѝ моеѧ̀ ᲂу҆толѝ, всенепоро́чнаѧ, ѿ клеветы̀ навѣ́тꙋющихъ и҆зба́ви мѧ̀, враждꙋ̀ грѣхо́внꙋю во мнѣ̀ ᲂу҆кротѝ, и҆ не́нависть мра́чнꙋю ѿвратѝ ѿ менѐ, дв҃о, да прославлѧ́ю тѧ̀, чⷭ҇таѧ, во вѣ́ки.

Ѻ҆́гнь ꙗ҆́рости во мнѣ̀ ѕѣлѡ̀ разжже́нный, росо́ю благода́тныѧ моли́твы твоеѧ̀ ᲂу҆гасѝ, хꙋлꙋ̀, ᲂу҆множа́ющꙋю дꙋшѝ мое́й ѡ҆ѕлобле́нїе, и҆ всѧ́кїй ви́дъ ѕло́бы, гнѣздѧ́щїйсѧ въ се́рдцѣ мое́мъ, и҆скоренѝ, дв҃о, да тѧ̀ прославлѧ́ю, чⷭ҇таѧ, во вѣ́ки.

Ѻ҆́бразъ хрⷭ҇то́въ є҆ѵⷢ҇льскими добродѣ́тельми напишѝ въ дꙋшѝ мое́й, бг҃облагода́тнаѧ, ᲂу҆крѣпѝ и҆ ᲂу҆тверди́ мѧ во всѧ́комъ дѣ́лѣ благо́мъ, ѿ всѧ́кїѧ же ѕло́бы ѿвратѝ се́рдце моѐ, да ми́рными ᲂу҆сты̀ прославлѧ́ю тѧ̀, чⷭ҇таѧ, во вѣ́ки.

Кро́ткимъ ѻ҆́комъ твои́мъ ви́ждь моѐ смире́нїе, пренепоро́чнаѧ бг҃оневѣ́сто, и҆ приклонѝ ᲂу҆́хо твоѐ къ моли́твѣ се́рдца моегѡ̀: кро́тостїю и҆ неѕло́бїемъ благоꙋкраси́ мѧ, помраче́ннаго безѻбра́зїемъ ѕло́бныхъ страсте́й, и҆ сотворѝ прича́стника блаже́нства, крѡ́ткимъ ѡ҆бѣтова́ннагѡ, да ра́дꙋѧсѧ прославлѧ́ю тѧ̀ чⷭ҇таѧ, во вѣ́ки.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Вои́стиннꙋ бцⷣꙋ тѧ̀ и҆сповѣ́дꙋемъ, спасе́ннїи тобо́ю, дв҃о чⷭ҇таѧ, съ безпло́тными ли́ки тѧ̀ велича́юще.

Скѡ́рби се́рдца моегѡ̀ ᲂу҆тишѝ, ра́досте скорбѧ́щихъ, ᲂу҆ны́нїе дꙋшегꙋби́тельное ѿимѝ ѿ менѐ, ᲂу҆толи́тельнице печа́ли, и҆ лѣ́ность ко взыска́нїю добродѣ́телей и҆скоренѝ во мнѣ̀, взыска́нїе поги́бшихъ, да тебѐ, дв҃о чⷭ҇таѧ, непреста́ннѡ велича́ю.

Малодꙋ́шїемъ болѣ́знꙋющаго мѧ̀ ѡ҆живѝ, цѣли́тельнице болѧ́щихъ, ѿча́ѧнїемъ па́дшаго мѧ̀ возста́ви, ѻ҆диги́трїе заблꙋ́ждшихъ, грѣха́ми ᲂу҆мерщвле́ннаго мѧ̀ воскресѝ, спорꙋ́чнице грѣ́шныхъ, да тебѐ, дв҃о непоро́чнаѧ, непреста́ннѡ велича́ю.

Оу҆се́рдїе во мнѣ̀ твори́ти во́лю бж҃їю возбꙋдѝ, и҆ ре́вность ко сла́вѣ бж҃їей воспламенѝ въ се́рдцѣ мое́мъ, кꙋпино̀ ѻ҆гнезра́чнаѧ и҆ неѡпали́маѧ, и҆ бл҃гоговѣ́йна слꙋжи́телѧ хрⷭ҇то́ва содѣ́лай мѧ̀, дв҃о, предводи́тельнице моегѡ̀ спасе́нїѧ.

Слеза́ми покаѧ́нїѧ и҆ ᲂу҆миле́нїѧ и҆зсо́хшꙋю, въ зно́и страсте́й дꙋ́шꙋ мою̀ ᲂу҆мѧгчѝ, ꙗ҆́кѡ рꙋно̀ ѡ҆роше́нное гедеѡ́на, и҆ сокрꙋше́нїе къ и҆справле́нїю да́ждь мѝ, дв҃о, да вѣ̑чнаѧ бла̑га ᲂу҆наслѣ́дꙋю, и҆ съ ли́ки и҆збра́нныхъ бж҃їихъ воспою́ тѧ, хода́таицꙋ моегѡ̀ спасе́нїѧ.

Свѣти́ленъ:

І҆кѡ́нꙋ твою̀ всечестнꙋ́ю, въ зало́гъ благоволе́нїѧ твоегѡ̀ вѣ̑рнымъ дарова́ла є҆сѝ, влⷣчце, покрыва́ѧ и҆ сохранѧ́ѧ є҆́ю ѿ ѻ҆́гненнагѡ запале́нїѧ на тѧ̀ ᲂу҆пова́ющыѧ: ѽ мт҃и цр҃ѧ̀ хрⷭ҇та̀ бг҃а, бꙋ́ди и҆ на́мъ грѣ̑шнымъ прибѣ́жище спасе́нїѧ въ неча́ѧнныхъ бѣда́хъ, и҆ хода́таица вѣ́чныѧ жи́зни.

Од­ним из вет­хо­за­вет­ных про­об­ра­зов, ука­зы­вав­ших на Бо­го­ма­терь, бы­ла неопа­ли­мая ку­пи­на — тот куст, ко­то­рый Мо­и­сей ви­дел го­рев­шим в огне, но не сго­рав­шим. Эта ку­пи­на зна­ме­но­ва­ла со­бой непо­роч­ное за­ча­тие Бо­го­ма­те­рью Хри­ста от Ду­ха Свя­то­го. Быв Ма­те­рью, Она оста­лась Де­вой: до рож­де­ства Де­ва, в рож­де­стве Де­ва и по рож­де­стве Де­ва.

Мож­но при­дать и дру­гое еще тол­ко­ва­ние про­об­ра­зу неопа­ли­мой ку­пи­ны: Бо­го­ма­терь, ро­див­шись на греш­ной зем­ле, пре­бы­ла без­услов­но чи­стой, непри­част­ной гре­ху, не по­знав­шей без­за­ко­ния. В цер­ков­ных пес­но­пе­ни­ях слы­шит­ся этот вет­хо­за­вет­ный сим­вол: «Яко­же ку­пи­на не сго­ра­ше опа­ля­е­ма, та­ко, Де­ва, ро­ди­ла еси». В сти­хи­ре на Бла­го­ве­ще­ние по­ет­ся: «Ра­дуй­ся, Ку­пи­но неопа­ли­мая».

Бла­го­че­сти­вое хри­сти­ан­ское усер­дие по­ста­ра­лось за­кре­пить в ху­до­же­ствен­ном об­ра­зе эту мысль, и от­сю­да воз­ник­ла ико­на «Неопа­ли­мой Ку­пи­ны».

По на­род­но­му ве­ро­ва­нию ико­на эта из­бав­ля­ет до­ма по­чи­та­ю­щих ее от ог­ня. Как-то до­ве­лось чи­тать рас­сказ оче­вид­ца, по­пав­ше­го на боль­шой по­жар, охва­тив­ший мно­го зда­ний. Сре­ди них был де­ре­вян­ный до­мик, ко­то­рый не за­го­рал­ся: воз­ле него непо­движ­но сто­я­ла жен­щи­на, дер­жа в ру­ках ико­ну «Неопа­ли­мой Ку­пи­ны». По ее ще­кам тек­ли сле­зы, но ли­цо вы­ра­жа­ло пол­ное спо­кой­ствие и непо­ко­ле­би­мую ве­ру. Вид­но бы­ло, что она не бес­по­ко­ит­ся за свой дом, а пла­чет о несча­стии дру­гих. По­жар оже­сто­чал­ся, а жен­щи­на сто­я­ла непо­движ­но. Оче­ви­дец ушел, удив­ля­ясь этой ве­ре, но ожи­дая, что дом за­го­рит­ся. На сле­ду­ю­щий день он вер­нул­ся к по­жа­ри­щу. На опу­сто­шен­ном по­жа­ри­ще воз­вы­шал­ся один толь­ко до­мик, охра­нен­ный си­лой ико­ны.

«Неопа­ли­мая Ку­пи­на» изо­бра­жа­ет­ся ино­гда в ви­де объ­ято­го пла­ме­нем ку­ста, над ко­то­рым воз­вы­ша­ет­ся ви­ди­мая от по­я­са Бо­го­ма­терь с Мла­ден­цем на ру­ках. Это изо­бра­же­ние ред­ко. Го­раз­до ча­ще изо­бра­жа­ет­ся вось­ми­уголь­ная звез­да, окру­жа­ю­щая Бо­го­ма­терь.

Звез­да со­став­ле­на из двух че­ты­ре­уголь­ни­ков. Один окра­ши­ва­ет­ся в крас­ный цвет — во об­раз пла­ме­ни, дру­гой, на­по­ми­ная зе­лень та­ин­ствен­но­го ку­ста, — в зе­ле­ный. В уг­лах ико­ны — че­ты­ре сим­во­ла, упо­ми­на­е­мые в Апо­ка­лип­си­се Иоан­на Бо­го­сло­ва: че­ло­век, лев, те­лец и орел, а так­же ар­хан­ге­лы с те­ми сим­во­ла­ми, ка­кие усва­и­ва­ет им цер­ков­ное пре­да­ние, — Ми­ха­ил с жез­лом, Ра­фа­ил с ала­вастром, Ури­ил с ог­нен­ным ме­чом, Се­ла­фи­ил с ка­ди­лом, Вара­хи­ил с ви­но­град­ным гроз­ди­ем и Гав­ри­ил с ветвью бла­го­ве­стия. В ру­ках Пре­чи­стой Де­вы по­ме­ща­ет­ся еще ино­гда, кро­ме Мла­ден­ца, ле­стви­ца, при­сло­нен­ная верх­ним кон­цом к пле­чу Бо­го­ма­те­ри — зна­ме­ние то­го, что Она воз­ве­ла че­ло­ве­че­ство от зем­ли на Небо. Пи­шут ино­гда еще вра­та и жезл — сим­вол Спа­си­те­ля, на­зы­ва­е­мо­го в цер­ков­ных пес­нях «жез­лом от кор­ня Ие­се­е­ва».

Од­на из наи­бо­лее древ­них икон «Неопа­ли­мой Ку­пи­ны» на­хо­дит­ся в мос­ков­ском Бла­го­ве­щен­ском со­бо­ре. Она при­не­се­на в Моск­ву па­ле­стин­ски­ми ино­ка­ми в 1390 го­ду и, по пре­да­нию, пи­са­на на камне той ска­лы, где Мо­и­сей ви­дел та­ин­ствен­ный куст.

В мос­ков­ской церк­ви Неопа­ли­мой Ку­пи­ны, в Ха­мов­ни­ках, сто­ит ико­на, на­хо­див­ша­я­ся неко­гда в «Свя­тых се­нях» при Гра­но­ви­той Па­ла­те двор­ца. Она пре­крас­но­го древ­не­го пись­ма, а раз­ме­ром 1 ар­шин 12 верш­ков дли­ной и 1 ар­шин 7 верш­ков ши­ри­ной. Празд­но­ва­ние этой иконе со­вер­ша­ет­ся два ра­за: 4 сен­тяб­ря, в день па­мя­ти про­ро­ка Мо­и­сея, ви­дев­ше­го «ку­пи­ну», и в ше­стую неде­лю по Па­схе — неде­лю о сле­пом, так как в этот день, по пре­да­нию, бы­ла пе­ре­не­се­на в Ха­мов­ни­ки из Крем­ля ико­на и освя­щен но­вый храм.

За­ме­ча­тель­но со­бы­тие с ри­зой этой ико­ны. В 1812 го­ду фран­цу­зы ее по­хи­ти­ли. Пе­ред остав­ле­ни­ем ими Моск­вы при­шел к свя­щен­ни­ку Но­во­де­ви­чье­го мо­на­сты­ря о. Алек­сию Вве­ден­ско­му поль­ский сол­дат и от­дал ему ри­зу с ико­ны «Неопа­ли­мой Ку­пи­ны», про­ся воз­вра­тить ее в ту цер­ковь, от­ку­да она взя­та. Сол­дат при­знал­ся, что с тех пор, как он по­хи­тил ри­зу, он не мо­жет най­ти по­коя и его му­чит невы­но­си­мая тос­ка.

В этом же хра­ме сто­ит по­жерт­во­ван­ная в 1835 го­ду и осо­бен­но чти­мая с 1837 го­да дру­гая неболь­ших раз­ме­ров ико­на «Неопа­ли­мой Ку­пи­ны». На ней пе­ред Бо­го­ма­те­рью изо­бра­жен мо­ля­щий­ся че­ло­век. В хра­ме хра­нит­ся осо­бая ру­ко­пис­ная служ­ба иконе с при­пис­кой, что на Си­най­ской го­ре есть обы­чай петь эту служ­бу во вре­мя силь­ной гро­зы, «егда мол­ния бы­ва­ет страш­на».

В 1822 го­ду в го­ро­де Сла­вян­ске Харь­ков­ской губ. уча­сти­лись по­жа­ры от под­жо­гов. Жи­те­ли не зна­ли, что де­лать. То­гда бла­го­че­сти­вой ста­руш­ке Бель­ниц­кой бы­ло от­кры­то во сне, что ес­ли на­пи­шут ико­ну «Неопа­ли­мой Ку­пи­ны» и со­вер­шат пе­ред ней мо­ле­бен, по­жа­ры пре­кра­тят­ся. Бель­ниц­кая рас­ска­за­ла о сне про­то­и­е­рею Ко­стри­чу. Ико­на бы­ла немед­лен­но на­пи­са­на, и по­сле ли­тур­гии пе­ред ней со­вер­ше­но мо­леб­ствие. В тот же день слу­чил­ся но­вый по­жар и об­на­ру­же­на под­жи­га­тель­ни­ца, ма­ло­ум­ная де­ви­ца Мав­ра. Ока­за­лось, что она про­из­ве­ла все по­жа­ры. По­жа­ры по­сле это­го пре­кра­ти­лись, а бла­го­дар­ные жи­те­ли устро­и­ли для ико­ны ки­от с под­пи­сью: «В па­мять 1822 го­да за спа­се­ние гра­да от по­жа­ра». Ико­на сто­ит в Тро­иц­кой церк­ви.

В се­ле Ку­бен­ском Во­ло­год­ской гу­бер­нии так­же есть чти­мая ико­на «Неопа­ли­мой Ку­пи­ны».