Канон Пресвятой Богородице пред иконой «Грузинская» (Красногорская)

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 04 сентября (22 августа ст. ст.)

Глас 5.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Коня́ и вса́дника в мо́ре Чермно́е сокруша́яй бра́ни мы́шцею высо́кою Христо́с истрясе́, Изра́иля же спасе́, побе́дную пе́снь пою́ща.

Взя́тся киво́т Боже́ственный почи́ти в Горе́ Бо́жии, я́ко одушевле́н, Безсме́ртнаго Бо́га Роди́тельницы о́браз в честне́м хра́ме пребы́ти, его́же торжество́ све́тло пра́здновати стеце́мся, ве́рнии.

Гла́сы, я́ко тру́бы, возшуми́те, благочести́вых муже́й мно́жества, и воззови́те вельми́, свяще́нных уста́, и приими́те ико́ну Цари́цыну, прише́дшую во спасе́ние на́ше.

К горе́, Де́вы Пренепоро́чныя прии́мшей ико́ну, присту́пим, ве́рнии, и благоуха́ния Боже́ственнаго прия́ти потщи́мся, в се́й бо излия́ся миродыха́ющее и ду́ши облагоуха́ющее благово́ние.

Гора́ явле́ннейшая Ты́ бы́сть, Пречи́стая Влады́чице, на Ню́же Госпо́дь возше́д, яви́ся, к Не́йже прибега́юще, спаса́емся.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Водрузи́вый на ничесо́мже зе́млю повеле́нием Твои́м и пове́сивый неодержи́мо тяготе́ющую на недви́жимем, Христе́, ка́мени за́поведей Твои́х, Це́рковь Твою́ утверди́, Еди́не Бла́же и Человеколю́бче.

В пе́снех тимпа́нских ны́не воспое́м Чи́стей Богороди́тельнице и со освяще́нных собо́ры чудотво́рный Тоя́ о́браз окружи́м, ра́дующеся, я́ко Престо́л е́сть Бо́жий Святы́й.

Живопода́тельный Боже́ственный исто́чник ви́дяще, прииди́те, ве́рными се́рдцы сле́зы точа́ще, Чи́стыя Богома́тере ико́не прикосне́мся, исцеле́ния точа́щей.

Я́коже цве́т прекра́сный и воня́ пи́щная, ико́на Твоя́, Влады́чице, и спаса́ет все́х притека́ющих к не́й, и от разли́чных неду́г избавля́ет с ве́рою призыва́ющих Тя́.

Боже́ственное и благоро́дное Жили́ще, пода́ждь согреше́нием на́шим оставле́ние па́мятию Твое́ю, Влады́чице, и от бе́д спаси́ ны́, Ма́ти Бо́жия.

Конда́к, гла́с 6:

А́ще попуще́нием Боже́ственным от ру́к неве́рных честна́я Твоя́, Влады́чице, ико́на поруга́нию подве́ржеся и копие́м ва́рвар прободе́на бы́сть, оба́че во стране́ на́шей Правосла́вней любоче́стно все́ми прославля́ется и благогове́йно почита́ется, сего́ ра́ди Тобо́ю явля́ет слепы́м зре́ние, глухи́м слы́шание, немы́м глаго́лание, хромы́м хожде́ние, разсла́бленным укрепле́ние, ско́рбным утеше́ние и отра́ду. Си́х ра́ди мо́лим Тя́, Милосе́рдная Ма́ти, до конца́ проба́ви ми́лости Твоя́ на на́с, я́ко Блага́я.

Седа́лен, гла́с 8:

Хотя́щих все́х с ве́рою входи́ти в хра́м Тво́й святы́й, Влады́чице, при́сно спаса́й и сохраня́й, в не́м Тя́ сла́вящих, от вся́ких напа́стей и бе́д свобожда́й и на проти́вныя побе́ды да́руй, ко спасе́нию проше́ния при́сно на́м подаю́щи.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Боже́ственное Твое́ разуме́в истоща́ние прозорли́во, Авваку́м, Христе́, со тре́петом вопия́ше Тебе́: во спасе́ние люде́й Твои́х спасти́ пома́занныя Твоя́ прише́л еси́.

Гора́, доброде́тельми присе́нная, из нея́же Влады́ка раболе́пно прии́де, челове́ки от рабо́ты вра́жия избавля́я, яви́лася еси́, Пречи́стая Влады́чице.

Гора́, ю́же ви́де Боже́ственный Авваку́м, присе́нная и чи́стая Ты́ яви́ся, Пречи́стая Богоро́дице.

Го́ру преве́лию, ю́же Дании́л ви́де, имену́ем Тя́, Влады́чице, от нея́же Ка́мень отсече́ся Нерукосе́чный и вся́ собла́зны истни́, ве́рныя же просвети́.

Го́ру Тя́ усыре́ну и ту́чну имену́ет Дави́д, пра́отец Тво́й, от нея́же Бо́г яви́ся, спаса́я все́х пою́щих Тя́ и покланя́ющихся Тебе́.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Одея́йся све́том, я́ко ри́зою, к Тебе́ у́тренюю и Тебе́ зову́: ду́шу мою́ просвети́ омраче́нную, Христе́, я́ко Еди́н Благоутро́бен.

Небе́снии ли́цы веселя́тся с челове́ки дне́сь и уготовля́ются прия́ти честну́ю ико́ну Чи́стыя Богома́тере, я́ко вои́стинну Цари́цы тва́рем, преподо́бно влады́чествующия.

Да уклоня́тся дне́сь возду́шнии ду́си, да отсту́пит же и са́мый мироде́ржец и да паде́т посра́млен, покланя́ему ви́дя ико́ну Богома́тере.

Не я́коже ктому́ о́бразно в гада́ниих свяще́нный ковче́г Заве́та носи́м е́сть, ико́на бо Бо́жия Ма́тере свяще́нными рука́ми дне́сь че́стно в це́рковь вноси́ма е́сть.

Голуби́це Соломо́ня, я́ко вои́стинну добра́ же, и красна́, и всече́стна, помяни́ на́с в Небе́сных селе́ниих Сы́на Твоего́, пра́зднующих де́нь прише́ствия честны́я ико́ны Твоея́.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Неи́стовствующееся бу́рею душетле́нною, Влады́ко Христе́, страсте́й мо́ре укроти́ и от тли́ возведи́ мя́, я́ко Благоутро́бен.

Вои́стинну безце́нный е́сть би́сер, Влады́чице, ико́на Твоя́, на́м дарова́ся, я́коже Сама́ рекла́ еси́, обогаща́я вся́ ве́рою приходя́щия к Тебе́.

Свети́тся дне́сь правосла́вных собо́р, ерети́ческий же по́лк да посрами́тся, ви́дя ико́ну Богома́тере покланя́ему, пло́тию на́м Изба́вителя ро́ждшия.

Слепы́м све́т уже́ прише́ствова, и немощны́м лю́те врачевство́ отве́рзеся, и все́м спасе́ние дне́сь прибли́жися прише́ствием честна́го о́браза Богома́тере.

Гора́, я́же пре́жде бя́ше мра́чна, ны́не же честна́ и свята́ е́сть, на не́йже до́м Тво́й, Богоро́дице, верху́ ея́ уве́дехом, Влады́чице, и́стинное сбы́тие Твоея́ честны́я ико́ны прише́ствием. Те́м ве́рою и любо́вию вопие́м Ти́: изба́ви от бе́д рабы́ Своя́.

Конда́к, гла́с 8:

Тебе́, Избра́нней от все́х родо́в, Бо́жией Ма́тери, благода́рственная пе́ния прино́сим, прише́ствием честны́я Твоея́ ико́ны, раби́ Твои́, Богоро́дице, озаря́еми, но, я́ко иму́щая держа́ву непобеди́мую, от вся́ких на́с бе́д свободи́, да зове́м Ти́: ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная.

И́кос:

Арха́нгельский гла́с прино́сим Ти́, Богоро́дице, недосто́йнии раби́ Твои́, уми́льно стоя́ще пред честно́ю ико́ною Твое́ю, си́це зове́м Ти́: ра́дуйся, Обра́дованная Ма́ти Царе́ва; ра́дуйся, Небе́сная Цари́це, Ма́ти Христа́, Бо́га Небеси́ и земли́; ра́дуйся, предпочте́нная вели́чеством чистоты́ прише́ствием Сы́на Твоего́ и Бо́га; ра́дуйся, возвели́ченная А́нгеловым соше́ствием к Тебе́; ра́дуйся, от все́х родо́в избра́нная Бо́гом; ра́дуйся, свято́е Вмести́лище Бо́жия Сло́ва; ра́дуйся, проро́ческаго пропове́дания и прорече́ния сбы́тие; ра́дуйся, апо́столом пречестны́й ве́нче; ра́дуйся, му́чеником увязе́ние и благове́рным держа́во; ра́дуйся, святи́телем украше́ние и свяще́нником добро́то; ра́дуйся, любомудреце́м и́ноческаго ли́ка возведе́ние к Го́рнему Ца́рствию; ра́дуйся, отверза́ющая рая́ две́ри, христиа́нскому ро́ду, при́сно блажа́щему Тя́, Помо́щнице; ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Превозноси́мый отце́в Госпо́дь пла́мень угаси́, о́троки ороси́, согла́сно пою́щия: Бо́же, благослове́н еси́.

Свяще́нничестии собо́ри и люде́й составле́ния, отрокови́цы вся́ и деви́цы, воспо́йте Де́вы честна́го о́браза прише́ствие, веселя́щеся.

Свети́тся дне́сь Бо́жия Це́рковь, сла́вы бо све́т в не́й возсия́л е́сть, пло́ти подобозра́чное обли́чие Бо́жия Ма́тере, на спасе́ние люде́й христоимени́тых.

Я́ко пресве́тлое со́лнце от незаходи́мых, ико́на Твоя́, Богома́ти, от земли́ пога́нския пресла́вно предста́ла е́сть на спасе́ние лю́дем ве́рным.

Све́т Невече́рний ро́ждши, Влады́чице, просвети́ на́с све́том лица́ Твоего́ и све́тлости святы́х сподо́би моли́твами Твои́ми.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Тебе́, Вседе́телю, в пещи́ о́троцы, всеми́рный ли́к спле́тше, поя́ху: дела́ вся́кая, Го́спода по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Цари́це все́м жена́м, Де́во, мольбу́ принеси́ Христу́ в па́мяти прише́ствия ико́ны Твоея́ о и́же тоя́ соверша́ющих торжество́ и превознося́щих Тя́ во вся́ ве́ки.

Я́ко светови́дно и освяще́нно добро́тою Божества́ лице́ Твое́, Пренепоро́чная, сла́вою сия́юще Боже́ственнаго де́вства, преукраше́ннаго во вся́ ве́ки.

Дави́дски воспева́ем Ти́ пе́снь, го́ру Бо́жию имену́юще Тя́, Влады́чице, исто́чник бо приснотеку́щий на́м источи́, чу́дную ико́ну Твою́, те́м чти́м Тя́ во ве́ки.

Глаго́лати не могу́, изнемога́ю же, и трепе́щу, и ве́сь преклоня́юся к Твои́м превели́ким чудесе́м, но любо́вь, Де́во, зря́щи, Боже́ственными возмезди́ дарова́нии непреста́нно.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Иса́йе, лику́й, Де́ва име́ во чре́ве и роди́ Сы́на Емману́ила, Бо́га же и Челове́ка, Восто́к и́мя Ему́, Его́же велича́юще, Де́ву ублажа́ем.

Ве́рнии ели́цы, свещи́ вже́гше, све́том обложе́нную ико́ну Чи́стыя Богома́тере, прииди́те, усря́щем сию́, с пе́сньми прово́дим, веселя́щеся.

Се́ у́бо вопия́ше Дави́д дре́вле, глаго́ля: лицу́ Твоему́ помо́лятся бога́тии лю́дие, вои́стинну ны́не мы́ обогати́хомся, Влады́чице, прише́ствием честна́го о́браза Твоего́.

Побе́ды пода́ждь на сопроти́вныя и́же честно́е прише́ствие святы́я ико́ны Твоея́ почита́ющим, Богома́ти, Ты́ бо враги́ побежда́еши.

Сла́ву по достоя́нию Тебе́, я́ко Бо́г, подаде́ воплоти́выйся из Тебе́ без се́мене, Влады́чице, мы́ же, худи́и, что́ Ти́ принесе́м, но то́чию приими́ усе́рдие и́же Тя́ любо́вию чту́щих, я́ко Богоро́дица, сохраня́й и спаси́ на́с.

Свети́лен, гла́с 8:

О пресве́тлый о́блаче, Ма́ти Бо́жия, на́с побежда́ющия победи́ держа́вною Твое́ю и всеси́льною десни́цею, и су́щим в ско́рбех предста́ни, оби́димыя заступи́, и грехи́ очи́сти моли́твенник Твои́х, мо́жеши бо, ели́ко хо́щеши.

Ко­гда в 1622 го­ду пер­сид­ский шах Аб­бас по­ко­рил Гру­зию, мно­гие хри­сти­ан­ские свя­ты­ни бы­ли по­хи­ще­ны, от­ве­зе­ны в Пер­сию и про­да­ны на­хо­див­шим­ся в то вре­мя в этой стране рус­ским куп­цам. Так Гру­зин­ская ико­на Бо­жи­ей Ма­те­ри, укра­шен­ная се­реб­ром и зо­ло­том, по­па­ла к неко­е­му куп­цу Сте­фа­ну, ко­то­рый хра­нил ее с глу­бо­ким по­чи­та­ни­ем и бла­го­го­ве­ни­ем. В это же вре­мя в Яро­слав­ле ку­пец Ге­ор­гий Лыт­кин, по тор­го­вым де­лам ко­то­ро­го Сте­фан был в Пер­сии, по­лу­чил во сне от­кро­ве­ние о свя­тыне, при­об­ре­тен­ной Сте­фа­ном, и по­ве­ле­ние ото­слать ее в Чер­но­гор­ский мо­на­стырь Ар­хан­гель­ской епар­хии, ос­но­ван­ный в 1603 го­ду. Ко­гда в 1629 го­ду Сте­фан воз­вра­тил­ся на Ро­ди­ну и по­ка­зал ико­ну Ге­ор­гию Лыт­ки­ну, тот вспом­нил о сво­ем ви­де­нии и от­пра­вил­ся в Двин­ские пре­де­лы в Чер­но­гор­скую оби­тель (на­зва­на она так по­то­му, что бы­ла по­стро­е­на на го­ри­стом и мрач­ном ме­сте, из­дав­на име­но­вав­шем­ся Чер­ной го­рой; впо­след­ствии оби­тель бы­ла пе­ре­име­но­ва­на в Крас­но­гор­скую). Там ико­на и про­сла­ви­лась чу­до­тво­ре­ни­я­ми. В 1654 го­ду во вре­мя мо­ро­вой яз­вы ико­на бы­ла при­не­се­на в Моск­ву, и мо­лив­ши­е­ся пе­ред ней из­бе­га­ли смер­то­нос­ной яз­вы.

Ныне ико­на пре­бы­ва­ет в хра­ме Жи­во­на­чаль­ной Тро­и­цы в Ни­кит­ни­ках г. Моск­вы. Мно­же­ство спис­ков с Гру­зин­ской ико­ны Бо­жи­ей Ма­те­ри, хра­ня­щи­е­ся и хра­нив­ши­е­ся ра­нее во мно­гих хра­мах Моск­вы, хра­ме свя­ти­те­ля Мар­ти­на Ис­по­вед­ни­ка (Воз­не­се­ния Гос­под­ня) в Алек­се­ев­ской но­вой сло­бо­де, Ра­иф­ской Бо­го­ро­дич­ной об­ще­жи­тель­ной пу­сты­ни Ка­зан­ской епар­хии, раз­ру­шен­ном в 1935 го­ду хра­ме в честь Гру­зин­ской ико­ны Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы в Санкт-Пе­тер­бур­ге (при по­дво­рье Крас­но­гор­ско­го Бо­го­ро­диц­ко­го муж­ско­го мо­на­сты­ря Ар­хан­гель­ской епар­хии), сви­де­тель­ству­ют о ее глу­бо­ком по­чи­та­нии.

В 1658 го­ду по бла­го­сло­ве­нию Пат­ри­ар­ха Ни­ко­на бы­ло уста­нов­ле­но еже­год­ное празд­но­ва­ние Гру­зин­ской иконе Бо­жи­ей Ма­те­ри. Служ­ба бы­ла со­став­ле­на в 1698 го­ду смот­ри­те­лем Мос­ков­ской ти­по­гра­фии Фе­о­до­ром По­ли­кар­по­вым.