Акафист святому апостолу Симону Зилоту

Составитель: Андрей Федорович Ковалевский

Одобрен: решение Св. Синода 27 июля 1895 года №2042

 

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 23 мая (10 мая ст. ст.)

Утвержден для общецерковного использования.

Кондак 1

Избранный апостоле Христов и благовестниче, мрежею проповеди твоея уловивый во спасение многия души человеческия и ко Христу приведый идолослужением помраченныя люди, Симоне блаженне, в песнех восхваляем тя с любовию и молим ти ся прилежно: яко имеяй дерзновение ко Господу, молися Ему выну за ны грешныя и молитвами твоими от всяких нас бед свобождай, да зовем ти: Радуйся, Симоне, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.

Икос 1

Ангелов Творец и Владыка, Христос Бог, спасти хотя падшее человечество, в плоть нашу облечеся и с человеки поживе, в Кану же Галилейскую на брак в дом твой прииде, Симоне прехвальне, вкупе с Пречистою Своею Материю, Девою Богородицею, Еяже умолением Матерним начаток чудес Своих в доме твоем яви, воду в вино на браце твоем чудесно претворив и сим показав Божества Своего силу. Темже тебе, сице облагодатствованному посещением и благоволением Богочеловека, яко Боговидцу и ученику Его из-бранному, со умилением сице вопием: Радуйся, женише прекрасный, от брака земнаго на брак Агнчий чудесно призванный; Радуйся, на небеси и на земли прославленный. Радуйся, воплощшемуся Богу Слову верно послуживый; Радуйся, в проповедании Евангелия правды ревность велию явивый. Радуйся, Пресладкаго Господа Иисуса всем сердцем твоим возлюбивый; Радуйся, обручницу земную оставивый и во след Его потекий. Радуйся, Симоне, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.

Кондак 2

Видев чудеса Христовы, Симоне преславне, верно последовал еси во плоти явльшемуся Богу, от Негоже возлюблен был еси и к лику избранных дванадесяти апостол Его сопричтен был еси, якоже ревнитель славы Его, наименование новое Зилота, си есть ревнителя, получил еси. Сию ревность о славе Божией испроси и нам, учениче Спасов, да купно с тобою сподобимся пети Христу: Аллилуиа.

Икос 2

Разум небесный тебе свыше дадеся, Симоне богомудре, темже внимая Божественным словесем Христа Бога, слагал еси я в сердце твое, и, яко земля добрая, плод сторичен принесл еси Ему учения Евангельскаго благодать, еюже озарил еси во спасение мира концы и, яко богопроповедник душеспасительный, слышиши от нас песни таковыя: Радуйся, иго Христово, благое и легкое, на рамо твое восприемый; Радуйся, примером твоим святым вся ны к последованию Христову привлекаяй. Радуйся, ревности тезоименитый ревнителю о славе Божией; Радуйся, теплейший любителю Господа Иисуса. Радуйся, дивный наставниче к Нему ищущих спасения; Радуйся, немолчный благовестниче Евангель-скаго душеспасительнаго учения. Радуйся, Симоне, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.

Кондак 3

Сила Божия осени тя, апостоле Христов Симоне, егда во след ходил еси Христа Господа, обходя с Ним Иудею и Галилею, внимая учению Его Божественному и созерцая превелия Его чудеса. Темже и Христос, яко верному Своему последователю и ученику, дарова ти власть и силу недуги исцеляти, болезни врачевати и духи нечистыя прогоняти, да вси славят силу Его, в тебе явленную, и поют Ему хвалебную песнь: Аллилуиа.

Икос 3

Имел еси едино попечение, Симоне всеблаженне, еже верно служити и благоугождати Христу Богу, во плоти явльшуся на спасение человеческое, Егоже спутник и самовидец сподобился еси быти и от уст Его Божественных почерпнул еси превелию учения небеснаго благодать, о нейже дивящеся, сице тебе глаголем: Радуйся, всерадостный нам проповедниче Евангелия правды; Радуйся, деннице, возвестившая нам солнце невечернее. Радуйся, самовидче и слуго воплощеннаго Бога; Радуйся, странствия Владычня и безсмертныя Его трапезы сопричастниче. Радуйся, избранный и верный Христов учениче; Радуйся, друже Его присный, до конца дружество твое к Нему сохранивый. Радуйся, Симоне, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.

Кондак 4

Буря ярости иудейския пригвозди ко Кресту Христа Бога, волею пострадати за вся люди изволившего, но не поколеба веры и упова-ния твоего, Симоне блаженне, яко Той есть Спаситель мира, древле прореченный пророки во искушение падшаго человечества. Темже, яко Владыце и Богу, верно воспевал еси Ему хвалебную песнь: Аллилуиа.

Икос 4

Слышав Божественный глас Христа жизнодавца, тридневно воскресшаго от мертвых и дверем затворенным вшедшаго ко учеником Своим, и "Мир вам!" рекшаго, Симоне богоносне, зело возрадовался еси и Тому, яко Богу, благоговейно поклонился еси, всем же потом возвещал еси немолчно непреложную истину Его воскресения. О сем и мы хвалебно тебе зовем: Радуйся, мир Христов достойно приемый в непорочный сосуд души твоея; Радуйся, миром тем мира концы умиротворивый благодатно. Радуйся, древния вражды идолослужительныя потребителю; Радуйся, истины воскресения Христова очевидный и громогласный свидетелю. Радуйся, дверем затворенным дивно прошедшаго Христа созерцателю; Радуйся, пребожественнаго и радостотворнаго гласа Его слышателю. Радуйся, Симоне, апостоле Христов и молит-венниче о душах наших.

Кондак 5

Боготечное на небо вознесение Христово видев и Духа Святаго, от Него ниспосланнаго во огненных языцех, сопричастник быв, Симоне прехвальне, духоносец божественный соделался еси и, облеченный силою свыше, потекл еси на проповедь Евангельскую во Иудею, Сирию, Египет, Мавританию, Испанию, Британию, Персиду, Иверию и Армению, возвещая людем, во мраце неверия бывшим, свет Христа Бога спасительный и веру в Него правую и всех приводя звати Ему: Аллилуиа.

Икос 5

Видевши тя, апостоле Христов, Пречистая Богородица, от дальных стран на облаце приспевшаго ко пречестному Ея успению, возра-довася радостию святою и сподоби тя Своея беседы и благословения предсмертнаго; ты же о коликия радости исполнился еси, созерцая Сына Ея и Бога, со святыми Ангелы к Ней пришедшаго и святую душу Ея в руце Свои приемшаго. Сию радость твою и мы, благоговейно воспоминающе, от любве усердныя возглашаем ти сия всерадостныя глаголы: Радуйся, небошественный учениче Спасов, на погребение Матере Господни на облаце чудесно принесенный; Радуйся, Христа, в руце Свои душу Матере Своея приемшаго, созерцавый. Радуйся, погребению Пречистыя Богоматере достойно послуживый; Радуйся, вознесенную с телом горе Богородицу уразумевый. Радуйся, погребальныя пелены и праздный гроб Ея в Гефсимании видевый; Радуйся, в видении светозарнем со святыми Ангелы пришедшую Владычицу мира зрети сподобивыйся. Радуйся, Симоне, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.

Кондак 6

Проповедник богоглаголивый явился еси, апостоле Христов Симоне, в странах диких и людем зверонравным возвещал еси Евангелие Христово, кротостию и незлобием твоим препобеждая тех лютость и из волков дивиих претворяя их в агнцы Христовы, иже и научишася тобою пети Триединому Богу ангельскую песнь: Аллилуиа.

Икос 6

Возсиял еси, учениче Спасов, яко светильник лучезарный, в странах неверных и, яко боготечное светило, обтекл еси восток и запад, возвещая людем спасительную веру во Христа Иисуса, Иже внушает нам благохвалити тя, богопроповедника божественного, похвалами сими: Радуйся, от востока востекий и запад просветивый светом Христовым; Радуйся, Африку и Испанию огласивый учением Евангельским. Радуйся, бритян суровость укротивый кротостию Иисусовою; Радуйся, Армению и Иверию приведый к познанию Сына Божия. Радуйся, персов и мидов убедивый веровати во Христа Бога; Радуйся, неутомимо трудивыйся во благовестии Христове. Радуйся, Симоне, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.

Кондак 7

Хотение усердное имел еси, апостоле Христов, еже мученически пострадати за имя Христово и кровию твоею запечатлети божественную истину проповеди твоея Евангельския, еже Господь устрояя, приведе тя во Иверии от неверных Лазов на кресте распяту быти и мученически скончатися. Таковую страдальческую Христоподобную кончину твою воспоминающе, почитаем болезни и труды твоя и поем Богу: Аллилуиа.

Икос 7

Новаго Ноя, начальника ковчега душеспасительнаго веры Христовы во Иверии, познаем тя быти, Симоне Богоглаголиве, и яко основателя и краеугольнаго камня церкве Иверския тя почитаем, место же погребения твоего с любовию чтим, яко освященное кровию твоею и мощей твоих почиванием, от негоже дары целебныя источаеши верным и привлекаеши звати тебе: Радуйся, Иверии хранителю неотступный; Радуйся, Пицунды покровителю, Богом данный. Радуйся, храм твой в пустыни чудесно сохранивый от конечнаго разрушения; Радуйся, гроб твой честный нам даровавый во утешение. Радуйся, место подвигов твоих и страданий обновивый обителию иноческою во имя твое; Радуйся, от святаго Афона подвижники поста и молитвы в ню преселивый предивно. Радуйся, Симоне, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.

Кондак 8

Странствие земное совершив, апостоле Спасов, преселился еси от земли к обителем небесным, на земли же чудес лучами сияеши и просвещавши души верных, иже по Бозе молитвенно к тебе прибегают и почитают святую твою память, юже и мы благоговейно чтуще, поем прославльшему тя Богу песнь: Аллилуиа.

Икос 8

Вся церковь Иверская почитает тя, апостоле Симоне, яко основателя своего и покровителя, наздавшаго ю на основании незыблемом веры Христовы и оросившаго ю к плодоносию духовному честною твоею кровию, от неяже дивно прозябоша в ней сонмы святых, торжествующих ныне вкупе с тобою на небе. Темже и мы на земли блажим твоя подвиги и сице тебе зовем: Радуйся, благий и милостивый утешителю скорбящих; Радуйся, скоропредстательный помощниче бедствующих. Радуйся, велие дерзновение стяжавый ко Христу Богу, яко друг Его искренний; Радуйся, приемый от Него власть на духи нечистыя. Радуйся, обители твоея святыя славо и похвало; Радуйся, подвизающимся в ней ходатаю вечнаго спасения. Радуйся, Симоне, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.

Кондак 9

Всему миру судити имаши, апостоле Спасов, седяй на престоле высоце и превознесенне, егда Христос Господь со славою приидет сотворити суд Свой праведный; тогда, свято, умоли Его благость помиловати нас и не осудити в погибель вечную, но сподобити со святыми пети Ему: Аллилуиа.

Икос 9

Витийство человеческое не довлеет к достойному прославлению твоих подвигов и чудес, Симоне прехвальне, обаче приими, учениче Спасов, благоутробно и милостиво сия малыя наша и нехитростныя песни, в похвалу тебе приносимыя с верою и любовию, и услыши вопиющих ти сице: Радуйся, от востока и до запада хвалимый и славимый; Радуйся, Иверскую страну кончиною твоею освятивый. Радуйся, яко лозу благоплодную, в ней Нину равноапостольную духовно возрастивый; Радуйся, сонмы святых от недр ея Христу плодопринесый. Радуйся, горы и удолия ея подвижниками благочестия прославивый; Радуйся, яко отец со чады, со святыми Иверскими в обителех райских торжествуяй. Радуйся, Симоне, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.

Кондак 10

Спасения залог, святую православную веру, унаследовахом от тебе, апостоле Христов Симоне. Темже молим тя: от всяких ересей и расколов соблюди нас, чад твоих, молитвенным предстательством твоим к Богу и помози нам в православии непоколебимом пребыти до конца дней наших и верно пети Богу: Аллилуиа.

Икос 10

Царя Небеснаго Христа избранный учениче, Симоне блаженне, помолися Ему за ны грешныя, да ревность твоя боголюбезная о хранении закона Его даруется и нам недостойным, во еже быти нам готовыми на подвиги доброделания христианского и на ис-поведание православныя нашея веры не словесы токмо, но и делы, и явитися чадами твоими не по имени токмо, но самою истиною. О сем тя молим и зовем: Радуйся, звездо пресветлая, всех путеводящая к солнцу правды Христову; Радуйся, свеще неугасимая, в молитвах присногорящая у Престола Господа славы. Радуйся, столпе непоколебимый святыя Христовы Церкве; Радуйся, фиале златый, изливаяй струи нам целебныя. Радуйся, приемый от Христа власть вязати и решити; Радуйся, получивый от Него благодатныя дары Духа Святаго. Радуйся, Симоне, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.

Кондак 11

Пение Пресвятей Троице горе приносиши ее всеми святыми, Симоне прехвальне, и от небесных высот отечески приникаеши на место подвигов и страданий твоих на земли, молитвами твоими помогая всем, верно чтущим святую память твою и поющим о тебе песнь Богу: Аллилуиа.

Икос 11

Светоподательный светильнике Трисолнечнаго Света являешися верным, апостоле Христов Симоне, и всех нас невидимо озаряеши на пути доброделания христианскаго, да не падем в сеть врага, диавола, но невредимы пребудем от всех его ловлений лукавых и тако неосужденно возможем вопити тебе: Радуйся, пастырю добрый словеснаго стада Христова; Радуйся, не попускаяй волку душегубительному расхитити духовную паству твою. Радуйся, мрежею проповеди твоея мира концы уловивый во спасение; Радуйся, и ныне способствуяй нашему спасению молитвами твоими. Радуйся, архитектоне премудрый Церкве Христовы; Радуйся, каменю краеугольный ея основания. Радуйся, Симоне, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.

Кондак 12

Благодать и милость испроси нам у Господа, Симоне богоносне, апостоле Спасов, яко стяжавый велие к Нему дерзновение, наипаче проси нам у Него покаяния во гресех и исправления жития нашего, да будет оно преисполнено добродетелей христианских, во еже возмощи нам еще на земли достойно пети Создателю нашему небесную песнь: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще болезни и труды твоя, апостоле Спасов, имиже трудился еси во благовестии Христово, почитаем святую и приснославную память твою, яже облагоухает нас духовно и услаждает души наша: миро бо воистину явишася пред Богом поты твоя и капли крове страдальческия, за Христа излиянныя тобою, святый наш предстателю. Темже и зовем тебе: Радуйся, Пресвятыя Живоначальныя Троицы верный проповедниче; Радуйся, ангельских ликов достойный собеседниче. Радуйся, апостолов красото и основание; Радуйся, человеческаго рода возвышение. Радуйся, врачу безмездный недугов душевных и телесных; Радуйся, по Бозе и Пресвятей Богородице непостыдное наше упование. Радуйся, Симоне, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.

Кондак 13

О святый, славный и всехвальный апостоле Христов Симоне, ревнителю закона Божия и многомощный наш предстателю! Приими малое сие молебное пение, в похвалу тебе приносимое, и умоли Спаса Христа избавити нас муки вечныя и сподобити радости святых, да с ними поем Ему во веки: Аллилуиа.

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)

Ґкafістъ с™0му слaвному и3 всехвaльному ґпcлу хrт0ву сjмwну зилHту, и4же и3 кананjтъ и3менyетсz

Кондaкъ №

И#збрaнный ґпcле хrт0въ и3 бlговёстниче, мрeжею пр0повэди твоеS ўлови1вый во сп7сeніе мн0гіz дyши чlвёческіz, и3 ко хrтY приведhй їдwлослужeніемъ помрачeнныz лю1ди, сjмwне бlжeнне, въ пёснэхъ восхвалsемъ тS съ люб0вію и3 м0лимъ ти сz прилёжнw: ћкw и3мёzй дерзновeніе ко гDу, моли1сz є3мY вhну за ны2 грёшныz, и3 мlтвами твои1ми t всsкихъ нaсъ бёдъ свобождaй, да зовeмъ ти2: Рaдуйсz, сjмwне, ґпcле хrт0въ и3 мlтвенниче њ душaхъ нaшихъ.

Јкосъ №

ЃгGлwвъ творeцъ и3 вLка, хrт0съ бGъ, сп7сти2 хотS пaдшее чlвёчество, въ пл0ть нaшу њблечeсz и3 съ чlвёки поживE, въ кaну же галілeйскую на брaкъ въ д0мъ тв0й пріи1де, сjмwне прехвaльне, вкyпэ съ пречcтою своeю м™рію, дв7ою є4ю, є3sже ўмолeніемъ м™рнимъ начaтокъ чудeсъ свои1хъ въ д0мэ твоeмъ kви2, в0ду въ віно2 на брaцэ твоeмъ чудeснw претвори1въ, и3 си1мъ показaвъ бжcтвA своегw2 си1лу. Тёмже тебЁ, си1це њбlгодaтствованному посэщeніемъ и3 бlговоле6ніемъ бGочlвёка, ћкw бGови1дцу и3 ўченикY є3гw2 и3збр†нному, со ўмилeніемъ си1це вопіeмъ: Рaдуйсz, женишE прекрaсный, t брaка земнaгw на брaкъ ѓгнчій чудeснw призвaнный. Рaдуйсz, на нб7си2 и3 на земли2 прослaвленный. Рaдуйсz, вопл0щшемусz бGу сл0ву вёрнw послужи1вый. Рaдуйсz, въ проповёданіи є3ђліz прaвды рeвность вeлію kви1вый. Рaдуйсz, преслaдкагw гDа ї}са всёмъ сeрдцемъ твои1мъ возлюби1вый. Рaдуйсz, њбрyчницу земнyю њстaвивый и3 во слёдъ є3гw2 потекjй. Рaдуйсz, сjмwне, ґпcле хrт0въ и3 мlтвенниче њ душaхъ нaшихъ.

Кондaкъ в7

Ви1дэвъ чудесA хrт0вы, сjмwне преслaвнэ, вёрнw послёдовалъ є3си2 во пл0ти ћвльшемусz бGу, t нег0же возлю1бленъ бhлъ є3си2 и3 къ ли1ку и3збрaнныхъ дванaдесzти ґпcлъ є3гw2 сопричтeнъ бhлъ є3си2, ћкоже ревни1тель слaвы є3гw2, наименовaніе н0вое зилHта, си2 є4сть ревни1телz, получи1лъ є3си2. Сію2 рeвность њ слaвэ б9іей и3спроси2 и3 нaмъ, ўчени1че сп7совъ, да кyпнw съ тоб0ю спод0бимсz пёти хrтY: Ґллилyіz.

Јкосъ в7

Рaзумъ нбcный тебЁ свhше дадeсz, сjмwне бGомyдре, тёмже внимaz бжcтвеннымъ словесeмъ хrтA бGа, слагaлъ є3си2 | въ сeрдцэ твоE, и3, ћкw землS д0браz, пл0дъ стори1ченъ принeслъ є3си2 є3мY ўчeніz є3ђльскагw бlгодaть, є4юже њзари1лъ є3си2 во сп7сeніе мjра концы2 и3, ћкw бGопроповёдникъ душесп7си1тельный, слhшиши t нaсъ пёсни таковhz: Рaдуйсz, и4го хrт0во, бlг0е и3 лeгкое, на рaмо твоE воспріeмый. Рaдуйсz, примёромъ твои1мъ с™hмъ всS ны2 къ послёдованію хrт0ву привлекazй. Рaдуйсz, рeвности тезоимени1тый ревни1телю њ слaвэ б9іей. Рaдуйсz, теплёйшій люби1телю гDа ї}са. Рaдуйсz, ди1вный настaвниче къ немY и4щущихъ сп7сeніz. Рaдуйсz, нем0лчный бlговёстниче є3ђльскагw душесп7си1тельнагw ўчeніz. Рaдуйсz, сjмwне, ґпcле хrт0въ и3 мlтвенниче њ душaхъ нaшихъ.

Кондaкъ G

Си1ла б9іz њсэни2 тS, ґпcле хrт0въ сjмwне, є3гдA во слёдъ ходи1лъ є3си2 хrтA гDа, њбходS съ ни1мъ їудeю и3 галілeю, внимaz ўчeнію є3гw2 бжcтвенному и3 созерцaz превeліz є3гw2 чудесA. Тёмже и3 хrт0съ, ћкw вёрному своемY послёдователю и3 ўченикY, даровA ти2 влaсть и3 си1лу недyги и3сцэлsти, болёзни врачевaти и3 дyхи нечи1стыz прогонsти, да вси2 слaвzтъ си1лу є3гw2, въ тебЁ kвлeнную, и3 пою1тъ є3мY хвалeбную пёснь: Ґллилyіz.

Јкосъ G

И#мёлъ є3си2 є3ди1нw попечeніе, сjмwне всебlжeнне, є4же вёрнw служи1ти и3 бlгоугождaти хrтY бGу, во пл0ти ћвльшусz на сп7сeніе чlвёческое, є3г0же спyтникъ и3 самови1децъ спод0билсz є3си2 бhти, и3 t ќстъ є3гw2 бжcтвенныхъ почерпнyлъ є3си2 превeлію ўчeніz нбcнагw бlгодaть, њ нeйже дивsщесz, си1це тебЁ глаг0лемъ: Рaдуйсz, всерaдостный нaмъ проповёдниче є3ђліz прaвды. Рaдуйсz, денни1це, возвэсти1вшаz нaмъ с0лнце невечeрнее. Рaдуйсz, самови1дче и3 слуго2 воплощeннагw бGа. Рaдуйсz, стрaнствіz вLчнz и3 безсмeртныz є3гw2 трапeзы сопричaстниче. Рaдуйсz, и3збрaнный и3 вёрный хrт0въ ўченичE. Рaдуйсz, дрyже є3гw2 при1сный, до концA дрyжество твоE къ немY сохрани1вый. Рaдуйсz, сjмwне, ґпcле хrт0въ и3 мlтвенниче њ душaхъ нaшихъ.

Кондaкъ д7

Бyрz ћрости їудeйскіz пригвозди2 ко кrтY хrтA бGа, в0лею пострадaти за всS лю1ди и3зв0лившагw, но не поколебA вёры и3 ўповaніz твоегw2, сjмwне бlжeнне, ћкw т0й є4сть сп7си1тель мjра, дрeвлэ проречeнный прbр0ки, во и3скуплeніе пaдшагw чlвёчества. Тёмже, ћкw вLцэ и3 бGу, вёрнw воспэвaлъ є3си2 є3мY хвалeбную пёснь: Ґллилyіz.

Јкосъ д7

Слhшавъ бжcтвенный глaсъ хrтA жизнодaвца, триднeвнw воскрeсшагw t мeртвыхъ и3 двeрємъ затворeннымъ вшeдшагw ко ўченикHмъ свои1мъ, и3, ми1ръ вaмъ, рeкшагw, сjмwне бGон0сне, ѕэлw2 возрaдовалсz є3си2 и3 томY, ћкw бGу, бlгоговёйнw поклони1лсz є3си2, всёмъ же пот0мъ возвэщaлъ є3си2 нем0лчнw непрел0жную и4стину є3гw2 воскресeніz. Њ сeмъ и3 мы2 хвалeбнw тебЁ зовeмъ: Рaдуйсz, ми1ръ хrт0въ дост0йнw пріeмый въ непор0чный сосyдъ души2 твоеS. Рaдуйсz, ми1ромъ тёмъ мjра концы2 ўмиротвори1вый бlгодaтнw. Рaдуйсz, дрeвніz вражды2 їдwлослужи1тельныz потреби1телю. Рaдуйсz, и4стины воскресeніz хrт0ва nчеви1дный и3 громоглaсный свидётелю. Рaдуйсz, двeрємъ затворeннымъ ди1внw прошeдшагw хrтA созерцaтелю. Рaдуйсz, пребжcтвеннагw и3 радостотв0рнагw глaса є3гw2 слhшателю. Рaдуйсz, сjмwне, ґпcле хrт0въ и3 мlтвенниче њ душaхъ нaшихъ.

Кондaкъ є7

БGотeчное на нб7о вознесeніе хrт0во ви1дэвъ, и3 д¦а с™aгw, t негw2 ниспослaннагw во џгненныхъ kзhцэхъ, сопричaстникъ бhвъ, сjмwне прехвaльне, д¦он0сецъ бжcтвенный содёлалсz є3си2 и3, nблечeнный си1лою свhше, потeклъ є3си2 на пр0повэдь є3ђльскую во їудeю, сЂрію, є3гЂпетъ, маvрітaнію, їспaнію, брітaнію, персjду, ївeрію и3 ґрмeнію, возвэщaz лю1демъ, во мрaцэ невёріz бhвшимъ, свётъ хrтA бGа сп7си1тельный и3 вёру въ негw2 прaвую и3 всёхъ приводS звaти є3мY: Ґллилyіz.

Јкосъ є7

Ви1дэвши тS, ґпcле хrт0въ, пречcтаz бцdа, t дaльныхъ стрaнъ на џблацэ приспёвшагw ко пречтcн0му є3S ўспeнію, возрaдовасz рaдостію с™0ю и3 спод0би тS своеS бесёды и3 бlгословeніz предсмeртнагw: тh же, њ коли1кіz рaдости и3сп0лнилсz є3си2, созерцaz сн7а є3S и3 бGа, со с™hми ѓгGлы къ нeй пришeдшагw и3 с™yю дyшу є3S въ рyцэ свои2 пріeмшагw. Сію2 рaдость твою2 и3 мы2, бlгоговёйнw воспоминaюще, t любвE ўсeрдныz возглашaемъ ти2 сіS всерaдостныz глаг0лы: Рaдуйсz, нб7ошeственный ўчени1че спcовъ, на погребeніе м™ре гDни на џблацэ чудeснw принесeнный. Рaдуйсz, хrтA, въ рyцэ свои2 дyшу м™ре своеS пріeмшагw, созерцaвый. Рaдуйсz, погребeнію пречcтыz бGом™ре дост0йнw послужи1вый. Рaдуйсz, вознесeнную съ тёломъ горЁ бцdу ўразумёвый. Рaдуйсz, погребaльныz пелены2 и3 прaздный гр0бъ є3S въ геfсімaніи ви1дэвый. Рaдуйсz, въ видёніи свэтозaрнэмъ со с™hми ѓгGлы пришeдшую вLчицу мjра зрёти спод0бивыйсz. Рaдуйсz, сjмwне, ґпcле хrт0въ и3 мlтвенниче њ душaхъ нaшихъ.

Кондaкъ ѕ7

Проповёдникъ бGоглаг0ливый kви1лсz є3си2, ґпcле хrт0въ сjмwне, въ стрaнахъ ди1кихъ и3 лю1демъ ѕвэронрaвнымъ возвэщaлъ є3си2 є3ђліе хrт0во, кр0тостію и3 неѕл0біемъ твои1мъ препобэждaz тёхъ лю1тость и3 и3з8 волкHвъ ди1віихъ претворsz и5хъ въ ѓгнцы хrт0вы, и4же и3 научи1шасz тоб0ю пёти тріеди1ному бGу ѓгGльскую пёснь: Ґллилyіz.

Јкосъ ѕ7

Возсіsлъ є3си2, ўчени1че сп7совъ, ћкw свэти1льникъ лучезaрный, въ странaхъ невёрныхъ и3, ћкw бGотeчное свэти1ло, њбтeклъ є3си2 вост0къ и3 зaпадъ, возвэщaz лю1демъ сп7си1тельную вёру во хrтA ї}са, и4же внушaетъ нaмъ бlгохвали1ти тS, бGопроповёдника бжcтвеннагw, похвалaми си1ми: Рaдуйсz, t вост0ка востекjй и3 зaпадъ просвэти1вый свётомъ хrт0вымъ. Рaдуйсz, ѓфріку и3 їспaнію њгласи1вый ўчeніемъ є3ђльскимъ. Рaдуйсz, брjтzнъ сур0вость ўкроти1вый кр0тостію ї}совою. Рaдуйсz, ґрмeнію и3 ївeрію приведhй къ познaнію сн7а б9іz. Рaдуйсz, пeрсwвъ и3 ми1дwвъ ўбэди1вый вёровати во хrтA бGа. Рaдуйсz, неутоми1мw труди1выйсz во бlговёстіи хrт0вэ. Рaдуйсz, сjмwне, ґпcле хrт0въ и3 мlтвенниче њ душaхъ нaшихъ.

Кондaкъ з7

Хотёніе ўсeрдное и3мёлъ є3си2, ґпcле хrт0въ, є4же мyченически пострадaти за и4мz хrт0во, и3 кр0вію твоeю запечатлёти бжcтвенную и4стину пр0повэди твоеS є3ђльскіz, є4же гDь ўстроsz, приведE тS во ївeріи t невёрныхъ лaзwвъ на кrтЁ распsту бhти и3 мyченически скончaтисz. Таковyю страдaльческую хrтопод0бную кончи1ну твою2 воспоминaюще, почитaемъ болёзни и3 труды2 твоS и3 поeмъ бGу: Ґллилyіz.

Јкосъ з7

Н0вагw тS нHz, начaльника ковчeга душесп7си1тельнагw вёры хrт0вы во ївeріи, познaемъ тS бhти, сjмwне бGоглаг0ливе, и3 ћкw њсновaтелz и3 краеуг0льнагw кaмнz цeркве ївeрскіz тS почитaемъ, мёсто же погребeніz твоегw2 съ люб0вію чти1мъ, ћкw њсщ7eнное кр0вію твоeю и3 мощeй твои1хъ почивaніемъ, t нег0же дaры цэлeбныz и3сточaеши вёрнымъ и3 привлекaеши звaти тебЁ: Рaдуйсz, ївeріи храни1телю неtстyпный. Рaдуйсz, пицyнды покрови1телю, бGомъ дaнный. Рaдуйсz, хрaмъ тв0й въ пустhни чудeснw сохрани1вый t конeчнагw разрушeніz. Рaдуйсz, гр0бъ тв0й чтcнhй нaмъ даровaвый во ўтэшeніе. Рaдуйсz, мёсто п0двигwвъ твои1хъ и3 страдaній њбнови1вый nби1телію и4ноческою во и4мz твоE. Рaдуйсz, t с™aгw ґfHна подви1жники постA и3 мlтвы въ ню2 пресели1вый преди1внw. Рaдуйсz, сjмwне, ґпcле хrт0въ и3 мlтвенниче њ душaхъ нaшихъ.

Кондaкъ }

Стрaнствіе земн0е соверши1въ, ґпcле сп7совъ, пресели1лсz є3си2 t земли2 къ nби1телемъ нбcнымъ, на земли2 же чудeсъ лучaми сіsеши и3 просвэщaеши дyши вёрныхъ, и4же по бз7э мlтвеннw къ тебЁ прибэгaютъ и3 почитaютъ с™yю твою2 пaмzть, ю4же и3 мы2 бlгоговёйнw чтyще, поeмъ прослaвльшему тS бGу пёснь: Ґллилyіz.

Јкосъ }

ВсS цeрковь ївeрскаz почитaетъ тS, ґпcле сjмwне, ћкw nсновaтелz своегw2 и3 покрови1телz, наздaвшагw ю5 на nсновaніи незhблемомъ вёры хrт0вы и3 њроси1вшагw ю5 къ плодон0сію дух0вному чтcн0ю твоeю кр0вію, t неsже ди1внw прозzб0ша въ нeй с0нмы с™hхъ, торжествyющихъ нhнэ вкyпэ съ тоб0ю на нб7э. Тёмже и3 мы2 на земли2 бlжи1мъ твоS п0двиги и3 си1це тебЁ зовeмъ: Рaдуйсz, бlгjй и3 ми1лостивый ўтёшителю скорбsщихъ. Рaдуйсz, скоропредстaтельный пом0щниче бёдствующихъ. Рaдуйсz, вeліе дерзновeніе стzжaвый ко хrтY бGу, ћкw дрyгъ є3гw2 и4скренній. Рaдуйсz, пріeмый t негw2 влaсть на дyхи нечи1стыz. Рaдуйсz, nби1тели твоеS с™hz слaво и3 похвало2. Рaдуйсz, подвизaющимсz въ нeй ходaтаю вёчнагw сп7сeніz. Рaдуйсz, сjмwне, ґпcле хrт0въ и3 мlтвенниче њ душaхъ нaшихъ.

Кондaкъ f7

ВсемY мjру суди1ти и4маши, ґпcле сп7совъ, сэдsй на пrт0лэ выс0цэ и3 превознесeннэ, є3гдA хrт0съ гDь со слaвою пріи1детъ сотвори1ти сyдъ св0й прaведный: тогдA, с™е, ўмоли2 є3гw2 бlгость поми6ловати н†съ и3 не њсуди1ти въ поги1бель вёчную, но спод0бити со с™hми пёти є3мY: Ґллилyіz.

Јкосъ f7

Вэтjйство чlвёческое не довлёетъ къ дост0йному прославлeнію твои1хъ п0двигwвъ и3 чудeсъ, сjмwне прехвaльне, nбaче пріими2, ўчени1че сп7совъ, бlгоутр0бнw и3 ми1лостивw сіS мaлыz нaша и3 нехи1тростныz пёсни, въ похвалY тебЁ приноси1мыz съ вёрою и3 люб0вію, и3 ўслhши вопію1щихъ ти2 си1це: Рaдуйсz, t вост0ка и3 до зaпада хвали6мый и3 сл†вимый. Рaдуйсz, ївeрскую странY кончи1ною твоeю њс™и1вый. Рaдуйсz, ћкw л0зу бlгопло6дную въ нeй, нjну равноапcтольную, дух0внw возрасти1вый. Рaдуйсz, с0нмы с™hхъ t нBдръ є3S хrтY плодопринесhй. Рaдуйсz, г0ры и3 ўд0ліz є3S подви1жниками бlгочeстіz прослaвивый. Рaдуйсz, ћкw nтeцъ со чaды, со с™hми ївeрскими въ nби1телэхъ рaйскихъ торжествyzй. Рaдуйсz, сjмwне, ґпcле хrт0въ и3 мlтвенниче њ душaхъ нaшихъ.

Кондaкъ ‹

Сп7сeніz зал0гъ, с™yю правосл†вную вёру, ўнаслёдовахомъ t тебE, ґпcле хrт0въ сjмwне. Тёмже м0лимъ тS: t всsкихъ є3ресeй и3 раск0лwвъ соблюди2 нaсъ, чaдъ твои1хъ, мlтвеннымъ предстaтельствомъ твои1мъ къ бGу, и3 помози2 нaмъ въ правослaвіи непоколеби6момъ пребhти до концA днeй нaшихъ, и3 вёрнw пёти бGу: Ґллилyіz.

Јкосъ ‹

ЦRS нбcнагw хrтA и3збрaнный ўченичE, сjмwне бlжeнне, помоли1сz є3мY за ны2, грёшныz, да рeвность твоS бGолюбeзнаz њ хранeніи зак0на є3гw2 дaруетсz и3 нaмъ недост0йнымъ, во є4же бhти нaмъ гот0выми на п0двиги добродBланіz хrтіaнскагw и3 на и3сповBданіе правослaвныz нaшеz вёры, не словесы2 т0кмw, но и3 дёлы, и3 kви1тисz чaдами твои1ми, не по и4мени т0кмw, но сaмою и4стиною. Њ сeмъ тS м0лимъ и3 зовeмъ: Рaдуйсz, ѕвэздо2 пресвётлаz, всёхъ путеводsщаz къ с0лнцу прaвды хrт0ву. Рaдуйсz, свэщE неугаси1маz, въ мlтвахъ присногор‰щаz ў пrт0ла гDа слaвы. Рaдуйсz, ст0лпе непоколеби6мый с™hz хrт0вы цRкве. Рaдуйсz, фіaле златhй, и3зливazй струи2 нaмъ цэлeбныz. Рaдуйсz, пріeмый t хrтA влaсть вzзaти и3 рэши1ти. Рaдуйсz, получи1вый t негw2 блгdтныz дaры д¦а с™aгw. Рaдуйсz, сjмwне, ґпcле хrт0въ и3 мlтвенниче њ душaхъ нaшихъ.

Кондaкъ №i

Пёніе прес™ёй трbцэ горЁ прин0сиши со всёми с™hми, сjмwне прехвaльне, и3 t нбcныхъ высHтъ nтeчески приникaеши на мёсто п0двигwвъ и3 страдaній твои1хъ на земли2, мlтвами твои6ми помог†z всёмъ, вёрнw чтyщимъ с™{ю пaмzть твою2, и3 пою1щимъ њ тебЁ пёснь бGу: Ґллилyіz.

Јкосъ №i

Свэтоподaтельный свэти1льниче трис0лнечнагw свёта kвлsешисz вёрнымъ, ґпcле хrт0въ сjмwне, и3 всёхъ нaсъ неви1димw њзарsеши на пути2 добродёланіz хrтіaнскагw, да не падeмъ въ сёть врагA, діaвола, но невреди1мы преб{демъ t всёхъ є3гw2 ловлeній лукaвыхъ и3 тaкw неwсуждeннw возм0жемъ вопи1ти тебЁ: Рaдуйсz, пaстырю д0брый словeснагw стaда хrт0ва. Рaдуйсz, не попускazй в0лку душегуби1тельному расхи1тити дух0вную пaству твою2. Рaдуйсz, мрeжею пр0повэди твоеS мjра концы2 ўлови1вый во сп7сeніе. Рaдуйсz, и3 нhнэ спос0бствуzй нaшему сп7сeнію мlтвами твои1ми. Рaдуйсz, ґрхітектHне премyдрый цRкве хrт0вы. Рaдуйсz, кaменю краеуг0льный є3S nсновaніz. Рaдуйсz, сjмwне, ґпcле хrт0въ и3 мlтвенниче њ душaхъ нaшихъ.

Кондaкъ в7i

Блгdть и3 млcть и3спроси2 нaмъ ў гDа, сjмwне бGон0сне, ґпcле сп7совъ, ћкw стzж†вый вeліе къ немY дерзновeніе, наипaче проси2 нaмъ ў негw2 покаsніz во грэсёхъ и3 и3справлeніz житіS нaшегw, да бyдетъ nно2 преиспо6лненw добродётелей хrтіaнскихъ, во є4же возмощи2 нaмъ є3щE на земли2, дост0йнw пёти создaтелю нaшему нбcную пёснь: Ґллилyіz.

Јкосъ в7i

Пою1ще болёзни и3 труды2 твоS, ґпcле сп7совъ, и4миже труди1лсz є3си2 во бlговBстіи хrт0вэ, почитaемъ с™yю и3 приснослaвную пaмzть твою2, ћже њбlгоухaетъ нaсъ дух0внw и3 ўслаждaетъ дyши нaша: мЂро бо вои1стину kви1шасz пред8 бGомъ п0ты твоS и3 кaпли кр0ве страд†льческіz, за хrтA и3зліsнныz тоб0ю, с™hй нaшъ предстaтелю. Тёмже и3 зовeмъ тебЁ: Рaдуйсz, прес™hz живонач†льныz трbцы вёрный проповёдниче. Рaдуйсz, ѓгGльскихъ ликHвъ дост0йный собесёдниче. Рaдуйсz, ґпcлwвъ красото2 и3 nсновaніе. Рaдуйсz, чlвёческагw р0да возвышeніе. Рaдуйсz, врачY безмeздный нед{гwвъ душeвныхъ и3 тэлeсныхъ. Рaдуйсz, по бз7э и3 прес™ёй бцdэ непостhдное нaше ўповaніе. Рaдуйсz, сjмwне, ґпcле хrт0въ и3 мlтвенниче њ душaхъ нaшихъ.

Кондaкъ Gi

Q, с™hй, слaвный и3 всехвaльный ґпcле хrт0въ сjмwне, ревни1телю зак0на б9іz и3 многом0щный нaшъ предстaтелю. Пріими2 мaлое сіE молeбное пёніе, въ похвалY тебЁ приноси6мое, и3 ўмоли2 сп7са хrтA и3збaвити нaсъ мyки вёчныz и3 спод0бити рaдости с™hхъ, да съ ни1ми поeмъ є3мY во вёки: Ґллилyіz.

Сeй кондaкъ глаг0ли три1жды. И# пaки чтeтсz јкосъ №-й: ЃгGлwвъ творeцъ: И# кондaкъ №-й: И#збрaнный ґпcле:

Мlтва

С™hй слaвный и3 всехвaльный ґпcле хrт0въ сjмwне, спод0бивыйсz пріsти въ до6мъ тво6й въ кaнэ галілeйстэй гDа нaшегw ї}са хrтA и3 є3гw2 пречcтую м™рь, вLчицу нaшу бцdу, и3 nчеви6дцемъ бhти преслaвнагw чудесE хrт0ва, на брaцэ твоeмъ kвлeннагw, претворе6ніz воды2 въ віно2. М0лимъ тS съ вёрою и3 люб0вію: ўмоли2 хrтA гDа претвори1ти дyши нaша и3з8 грэхолюби6выхъ въ бGолюби1выz; сохрани2 и3 соблюди2 нaсъ мlтвами твои1ми t и3скушeній діaвольскихъ и3 падeній грэхо6вныхъ, и3 и3спроси2 нaмъ свhше п0мощь во врeмz ўны6ніz и3 безпо6мощіz нaшегw: да не преткнeмсz њ кaмень соблaзна, но неукл0ннw шeствуемъ сп7си1тельнымъ путeмъ зaповэдей хrт0выхъ, д0ндеже дости1гнемъ џныхъ бlже6нныхъ nби1телей рaйскихъ, и3дёже ты2 нhнэ водворsешисz и3 весели1шисz. Е$й, ґпcле сп7совъ. Не посрами2 нaсъ, крёпцэ на тS ўповaющихъ, но бyди нaмъ пом0щникъ и3 покрови1тель во всeмъ житіи2 нaшемъ и3 помози2 нaмъ бlгочeстнw и3 бGоуг0днw житіE сіE врeменное скончaти, бlгyю и3 ми6рную хrті†нскую кончи1ну получи1ти и3 д0брагw tвёта спод0битисz на стрaшнэмъ судЁ хrт0вэ: да и3збэжaвше мытaрствъ возд{шныхъ и3 влaсти лю1тагw міродeржца, ўнаслBдуемъ цrтво нбcное и3 прослaвимъ великолёпное и4мz nц7A и3 сн7а, и3 с™aгw д¦а, во вёки вэкHвъ. Ґми1нь.

Жизнь и тру­ды апо­сто­лов – Свя­той апо­стол Си­мон Зи­лот

Свя­той апо­стол Си­мон Зи­лот упо­мя­нут в спис­ках 12-ти апо­сто­лов в Еван­ге­лии по Мат­фею, Мар­ку, Лу­ке, а так­же в Де­я­ни­ях Апо­сто­лов (Мф.10:4; Мк.3:18; Лк.6:15; Деян.1:13), од­на­ко из­вест­но о нем не­мно­го.

Про­ис­хо­дил Си­мон из Ка­ны Га­ли­лейской. В Свя­щен­ном Пи­са­нии он на­зы­ва­ет­ся Ка­на­ни­том и Зи­ло­том, что­бы от­ли­чить его от Си­мо­на Пет­ра. Про­зви­ще Зи­лот (греч. ζηλωτής) в пе­ре­во­де с гре­че­ско­го обо­зна­ча­ет «рев­ни­тель», то есть бла­го­че­сти­вый че­ло­век, рев­ност­но сле­ду­ю­щий иу­дейско­му за­ко­ну. Ино­г­да про­зви­ще Зи­лот не­ред­ко истол­ко­вы­ва­ет­ся в смыс­ле при­вер­жен­но­сти пар­тии зи­ло­тов (зе­ло­тов) – ак­тив­ных бор­цов про­тив рим­ско­го вла­ды­че­ства. Дру­гое его про­зви­ще, Ка­на­нит (арам. Qan'ana), по од­ной вер­сии, ука­зы­ва­ет на его про­ис­хож­де­ние, как уро­жен­ца го­ро­да Ка­на; по дру­гой вер­сии, это имя объяс­ня­ет­ся ис­хо­дя из пе­ре­во­да с ара­мейско­го: «рев­ни­тель».

Пре­да­ние ино­г­да отож­деств­ля­ло его с Си­мео­ном, апо­сто­лом из чис­ла 70, «бра­том Гос­под­ним» (сы­ном от пер­во­го бра­ка Ио­си­фа), ко­то­рый стал вто­рым еписко­пом Иеру­са­ли­ма по­сле каз­ни Иа­ко­ва Пра­вед­но­го.

Пер­вое чу­до, ко­то­рое со­тво­рил Спа­си­тель – пре­тво­ре­ние во­ды в ви­но – про­изо­шло в до­ме Си­мо­на (Ин.2:1-11). Во вре­мя пи­ра для го­стей не­до­ста­ло ви­на. То­г­да Гос­подь по пред­ста­тельству Пре­свя­той Бо­го­ма­те­ри пре­тво­рил во­ду в ви­но. По­ра­жен­ный чу­дом, Си­мон всем серд­цем и ду­шой уве­ро­вал в Гос­по­да Ии­су­са как обе­то­ван­но­го Мес­сию и, все оста­вив, по­сле­до­вал за Ним.

В день Пя­ти­де­сят­ни­цы он при­нял вме­сте с дру­ги­ми апо­сто­ла­ми дар Свя­то­го Ду­ха. Свя­той апо­стол Си­мон про­по­ве­до­вал уче­ние Хри­сто­во в Иу­дее, Егип­те, Ли­вии, Ки­ри­нее и Бри­та­нии. Со­глас­но пре­да­нию, свя­той апо­стол Си­мон при­нял му­че­ни­че­скую кон­чи­ну на Чер­но­мор­ском по­бе­ре­жье Кав­ка­за, пред­по­ло­жи­тель­но, в Аб­ха­зии, во вто­рой по­ло­ви­не I ве­ка. По дру­гой вер­сии, он был убит в Пер­сии. Счи­та­ет­ся, что Си­мон был усе­чен ме­чем или за­жи­во рас­пи­лен пи­лой. Так­же су­ще­ству­ет пре­да­ние, что он был рас­пят на кре­сте.

По­гре­бен Си­мон Зи­лот в го­ро­де Ни­коп­сии, ме­сто­по­ло­же­ние ко­то­ро­го то­же вы­зы­ва­ет спо­ры. Со­глас­но не­ко­то­рым мне­ни­ям, этот го­род – ны­неш­ний Но­вый Афон в Аб­ха­зии; со­глас­но дру­гим, он на­хо­дил­ся на ме­сте ны­неш­не­го по­сел­ка Но­во­ми­хай­лов­ско­го в Крас­но­дар­ском крае. Впо­след­ствии, в XIX ве­ке, на пред­по­ла­га­е­мом ме­сте по­дви­гов апо­сто­ла, близ Ап­сар­ской го­ры, был со­ору­жен Но­во­а­фон­ский мо­на­стырь Си­мо­на Ка­на­ни­та. В на­сто­я­щее вре­мя мо­щи апо­сто­ла на­хо­дят­ся под спу­дом Си­мо­но-Ка­на­нит­ско­го хра­ма в Но­вом Афо­не, часть мо­щей на­хо­дит­ся в Гер­ма­нии (в ба­зи­ли­ке апо­сто­ла Ан­дрея Пер­во­зван­но­го в Кель­не) и Ва­ти­ка­не (в со­бо­ре Свя­то­го Пет­ра).

Свя­той апо­стол Си­мон Зи­лот счи­та­ет­ся по­кро­ви­те­лем су­пру­гов-хри­сти­ан, так как во вре­мя со­вер­ше­ния Та­ин­ства Вен­ча­ния чи­та­ет­ся от­ры­вок о бра­ке в Ка­не Га­ли­лейской.

См. так­же: "Па­мять свя­то­го апо­сто­ла Си­мо­на Зи­ло­та" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.

См. так­же: "Со­бор свя­тых слав­ных и все­х­валь­ных две­на­дца­ти Апо­сто­лов" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.