Акафист святому преподобному Ионе Киевскому
Память: 22 января (09 января ст. ст.)
Не утвержден для общецерковного использования.
Конда́к 1.
Избра́нный уго́дниче Христо́в и Чудотво́рче, преподо́бне о́тче Ио́но, возсия́вый ми́рови, я́ко звезда́ богосве́тлая, жития́ твоего́ добро́тою и мно́жеством чудотворе́ний, восхваля́ем тя́ любо́вию в пе́снех духо́вных: ты́ же, я́ко име́яй дерзнове́ние ко Го́споду, моли́твами твои́ми от вся́ких на́с бе́д свободи́, да зове́м ти́:
Ра́дуйся, преподо́бне о́тче на́ш Ио́но, гра́да Ки́ева похвало́ и украше́ние.
И́кос 1.
А́нгельский нра́в име́л еси́, о́тче преподо́бне, и я́ко безпло́тный, непоро́чно житие́ соверши́л еси́ на земли́, ди́вный о́браз соверше́нства духо́внаго на́м оста́вив, да подража́ем доброде́телем твои́м, и зове́м ти́ си́це:
Ра́дуйся, цве́те благоуха́нный до́браго воспита́ния; ра́дуйся, сосу́де Боже́ственнаго избра́ния.
Ра́дуйся, я́ко любе́зная и кра́сная ми́ра сего́ презре́л еси́; ра́дуйся, я́ко Небе́сных и нетле́нных, жела́нием вожделе́л еси́.
Ра́дуйся, во́лею тве́рдою во́ли своея́ отреки́йся; ра́дуйся, отсече́нием страсте́й угоди́вый Бо́гу и спасы́йся.
Ра́дуйся, преподо́бне о́тче на́ш Ио́но, гра́да Ки́ева похвало́ и украше́ние.
Конда́к 2.
Ви́дя Госпо́дь ду́шу твою́, я́ко ни́ву благовозде́ланную к плодоно́сию духо́вному, от ю́ности к иска́нию еди́наго на потре́бу, напра́ви тво́й по́мысл, преподо́бне, те́мже любве́ ра́ди Христо́вы, роди́телей твои́х и до́м оте́ческий оста́вил еси́, и вся́каго пристра́стия су́етнаго свободи́вся, прите́кл еси́ в пу́стынь Саро́вскую под криле́ Серафи́ма преподо́бнаго, на по́двиги и́ноческия, зовы́й спаса́ющему тя́ Бо́гу: Аллилу́ия.
И́кос 2.
Ра́зумом богопросвеще́нным пости́гл еси́ суету́ ми́ра сего́ и непостоя́нство, в не́м же ра́дость сменя́ется ско́рбию, благополу́чие наве́туется неча́янными беда́ми. Те́мже ве́чных нетле́нных бла́г возжеле́л еси́, о́тче преподо́бне, и сия́ взыска́ти потща́лся еси́ отрече́нием мирски́х бла́г, и во́льною нището́ю, подвига́я на́с зва́ти тебе́:
Ра́дуйся, те́сный пу́ть спасе́ния от ю́ности возлюби́вый; ра́дуйся, яре́м Госпо́день на вы́ю свою́ возложи́вый.
Ра́дуйся, свяще́нными обе́ты во́лю свою́ связа́вый; ра́дуйся, себе́ и ве́сь живо́т сво́й Го́сподеви преда́вый.
Ра́дуйся, коему́ждо во бла́го усе́рдный служи́телю; ра́дуйся, боля́щих и немощны́х упокои́телю.
Ра́дуйся, преподо́бне о́тче на́ш Ио́но, гра́да Ки́ева похвало́ и украше́ние.
Конда́к 3.
Си́лою Всевы́шняго осене́нный и укрепля́емый, в и́ночестем постриже́нии вла́с главы́ твоея́, все́ плотско́е мудрова́ние отложи́л еси́, преподо́бне, и я́ко во́ин благоиску́сный, оде́жду и́ноческую в броню́ спасе́ния стяжа́в, и непобеди́мым ору́жием Креста́ Христо́ва вооружи́вся, кре́пко ра́товал еси́ проти́ву врага́ неви́димаго диа́вола, смире́нием глубо́ким побежда́я его́ вознесе́нную горды́ню, и вы́ну вопия́ ко Го́споду: Аллилу́ия.
И́кос 3.
Име́я сле́з исто́чник изоби́льный, уго́дниче Бо́жий, и умиле́ния ве́лию благода́ть, хле́б тво́й слеза́ми ороша́л еси́, и питие́ пла́чем растворя́л, от преизбы́тка жела́ния боже́ственнаго и любве́ ко Го́споду. Те́мже и мы́ ублажа́ем тя́ зва́нии си́ми:
Ра́дуйся, по́мыслы плотски́я си́лою моли́твы прогоня́яй; ра́дуйся, сомня́щихся в ве́ре сло́вом Бо́жиим утвержда́яй.
Ра́дуйся, лише́нии теле́сными мно́га бла́га духо́вная собра́вый; ра́дуйся, нището́ю дарова́ния небе́сная стяжа́вый.
Ра́дуйся, молча́ния изря́дный храни́телю; ра́дуйся, стро́гий уста́вов и́ноческих блюсти́телю.
Ра́дуйся, преподо́бне о́тче на́ш Ио́но, гра́да Ки́ева похвало́ и украше́ние.
Конда́к 4.
Бу́ря искуше́ний и устремле́ний диа́вольских не возмо́же поколеба́ти хра́мины твоея́ душе́вныя, преподо́бне о́тче, основа́нна бо бе́ на тве́рдом ка́мени ве́ры во Христа́, и храни́ма трезве́нием и моли́твами непреста́нными, и́ми же вы́ну противобо́рствовал еси́ врагу́ спасе́ния челове́ческаго, и непреткнове́нно восходи́л еси́ по стезя́м доброде́телей к соверше́нству духо́вному в ме́ру во́зраста Христо́ва, воспева́я Бо́гу: Аллилу́ия.
И́кос 4.
Слы́шаша преподо́бне о́тче Ио́но, бли́жнии и да́льнии ангелоподо́бное твое́ житие́, и благода́ти чуде́с струю́ вы́ну теку́щую, я́ко моли́твою твое́ю прокаже́ннии очища́ются, слепи́и прозира́ют, хроми́и хо́дят и разнообра́зных неду́г с ве́рою притека́ющии, а́ще и инове́рнии, здра́вие улуча́ют, си́х изба́вльшеся вопия́ху к тебе́ такова́я:
Ра́дуйся, боля́щим, я́ко бра́тии Христо́вой, служи́телю; ра́дуйся, высо́ких по́двигов жития́ христиа́нскаго ревни́телю.
Ра́дуйся, новонача́льных иску́сный руководи́телю; ра́дуйся, неизме́нное пра́вило поста́ и смире́ния.
Ра́дуйся, умира́ющия возставля́яй на покая́ние; ра́дуйся, все́м внуша́яй Жи́зни Ве́чныя взыска́ние.
Ра́дуйся, преподо́бне о́тче на́ш Ио́но, гра́да Ки́ева похвало́ и украше́ние.
Конда́к 5.
Боготе́чная пресве́тлая звезда́ яви́лся еси́, преподо́бне о́тче на́ш Ио́но, не́бо церко́вное украша́яй и все́х блужда́ющих по мо́рю стра́стнаго жития́ сего́ да́нною тебе́ от Со́лнца Пра́вды Христа́ Иису́са, и́стиннаго Бо́га, благода́тию озаря́яй, мра́к печа́лей и мглу́ вся́ких неду́г и скорбе́й прогоня́яй, наставля́еши все́х к тебе́ с ве́рою притека́ющих на пу́ть спасе́ния, к ве́чному Небе́сному Оте́чествию веду́щий, пою́щих Бо́гу: Аллилу́ия.
И́кос 5.
Ви́девше а́нгельстии чи́нове равноа́нгельное житие́ твое́ о́тче богоблаже́нне, смире́ния твоего́ глубину́, моли́твы неотсту́пность, воздержа́ния тве́рдость и ве́лию ре́вность ду́ха твоего́ о чистоте́, удиви́шася и просла́виша Человеколю́бца Бо́га, укрепля́ющаго немощно́е естество́ челове́ческое. Мы́ же ублажа́ем тя́ и зове́м:
Ра́дуйся, миря́ном наста́вниче жи́зни богоуго́дныя; ра́дуйся, основа́телю оби́тели благопло́дныя.
Ра́дуйся, я́ко блага́я начина́ния твоя́ Христо́с благослови́; ра́дуйся, я́ко сотру́дника тебе́ в лице́ держа́внаго яви́.
Ра́дуйся, о́бщее житие́ мона́шествующих основа́вый; ра́дуйся, те́м всеору́жие благоче́стия и́м пода́вый.
Ра́дуйся, преподо́бне о́тче на́ш Ио́но, гра́да Ки́ева похвало́ и украше́ние.
Конда́к 6.
Пропове́дует ми́р ве́сь правосла́вный тебе́, преподо́бне о́тче на́ш Ио́но, де́монов прогони́теля, боле́зней исцели́теля и ины́х мно́гих чуде́с соверши́теля. Мы́ же, Бо́га о тебе́ прославля́юще, вопие́м Ему́: Аллилу́ия.
И́кос 6.
Возсия́л еси́ на гора́х Зверине́цких богосве́тлое свети́ло, и на спасе́ния стезю́ наста́вил еси́ мно́ги ду́ши челове́ческия: яви́ бо тя́ Христо́с наста́вника и учи́теля и́ноком пустыннолюби́вым, и́же стека́хуся к тебе́, я́ко о́вцы к па́стырю, могу́щу упасти́ и́х на па́жити живоно́сней. Те́мже, я́ко сотвори́вшаго и научи́вшаго, честву́ем тя́ си́ми похва́льными словесы́:
Ра́дуйся, о́бщими труды́ пра́здных по́мыслов шата́ния упраздни́вый; ра́дуйся, те́ми я́ко броне́ю, страсте́й разжже́нныя стре́лы отрази́вый.
Ра́дуйся, всели́вый во оби́тели ду́х о́бщаго воздержа́ния; ра́дуйся, потреби́вый в не́й пле́велы любостяжа́ния.
Ра́дуйся, бо́дрствованию духо́вному мно́ги и́ноки научи́вый; ра́дуйся, до конца́ жития́ пе́рвый в тружда́ющихся бы́вый.
Ра́дуйся, преподо́бне о́тче на́ш Ио́но, гра́да Ки́ева похвало́ и украше́ние.
Конда́к 7.
Хотя́ Человеколюби́вый Госпо́дь просла́вити ме́сто сие́, я́ко виногра́д по́двигов твои́х, о́тче, посла́ Пресвяту́ю Влады́чицу на́шу Богоро́дицу благовести́ти тебе́, я́ко бу́дет в сто́льном гра́де Ки́еве оби́тель и́ноком во спасе́ние, украше́нная хра́мом во и́мя Святы́я Тро́ицы. Ты́ же явле́нием Пречи́стыя просвеще́н, с ра́достным тре́петом внима́л еси́ благове́стию небе́сному, зовы́й во смире́нии ду́ха Влады́це А́нгелов и челове́ков: Аллилу́ия.
И́кос 7.
Но́вое зна́мение благоволе́ния Бо́жия дарова́ся тебе́, преподо́бне, егда́ безмо́лвствующу ти́ в Вы́дубицком монастыре́, в нощи́ све́т ве́лий облиста́ ве́домую ти́ ке́ллию, и Сама́ Пречи́стая с со́нмом Святы́х предста́ пред тобо́ю, ми́р тебе́ да́руя и повелева́я, да устро́иши та́мо оби́тель и́ноческую, и в не́й хра́м во и́мя Святы́я Тро́ицы. Дивя́ся у́бо сему́ пречу́дному трикра́тному Богома́тернему тро́ическому явле́нию, зове́м ти́:
Ра́дуйся, му́дре предначерта́вый оби́тель но́ву; ра́дуйся, поревнова́вый нищетолю́бному житию́ Христо́ву.
Ра́дуйся, святы́я хра́мы во оби́тели созда́вый; ра́дуйся, мно́г собо́р мона́шествующих собра́вый.
Ра́дуйся, я́ко тру́д тво́й Свы́ше благослови́ся; ра́дуйся, я́ко свято́е жела́ние се́рдца твоего́ соверши́ся.
Ра́дуйся, преподо́бне о́тче на́ш Ио́но, гра́да Ки́ева похвало́ и украше́ние.
Конда́к 8.
Странноле́пно яви́ся ти́ на возду́се Ма́терь Бо́жия со апо́столы и му́ченики и преподо́бными и про́чими святы́ми, указу́яй ме́сто, на не́мже хра́м во и́мя Живонача́льныя Тро́ицы и оби́тель но́ву име́л еси́ воздви́гнути на горе́ Зверине́цтей, преподо́бне о́тче, его́же Бо́жиим поспеше́нием соверши́в и освяти́в, со ученики́ твои́ми немо́лчныя хвалы́ возсыла́л еси́ в не́м Го́сподеви, зовы́й: Аллилу́ия.
И́кос 8.
Ве́сь еси́ любо́вь неоскудева́ющая и по́двига зерца́ло нетускне́ющее бы́л еси́, преподо́бне Ио́но. Ви́дяще же ре́вностное по Бо́зе и жесто́кое житие́ твое́ и бра́тии, непреста́нно в труде́х и поще́нии подвиза́ющихся и ходя́щих в ру́бищных и худы́х оде́ждах, не́цыи от и́нок и вся́каго чи́на мирски́х люде́й и князе́й людски́х не то́чию си́х не отвраща́хуся, но па́че ре́вностию духо́вною горя́ще и во оби́тели ку́пно с ни́ми подвиза́тися жела́юще, приноша́ху ту́ име́ния своя́ на по́льзу о́бщую; те́мже зда́телю тоя́ возглаша́ем та́ко:
Ра́дуйся, я́ко во оби́тели твое́й мно́зи ду́ши своя́ спасо́ша; ра́дуйся, я́ко из нея́ пастыренача́льницы изыдо́ша.
Ра́дуйся, благочести́вых отра́до и утеше́ние; ра́дуйся, коле́блющихся в ве́ре тве́рдое огражде́ние.
Ра́дуйся, отчаява́ющихся утвержда́яй во упова́нии; ра́дуйся, просвети́вый мно́гих Святы́ми писа́нии.
Ра́дуйся, преподо́бне о́тче на́ш Ио́но, гра́да Ки́ева похвало́ и украше́ние.
Конда́к 9.
Вся́кое естество́ а́нгельское и подви́жников мно́жество удиви́шася смире́нию и человеколю́бию твоему́, о́тче на́ш Ио́но, егда́, архимандри́тства Межиго́рскаго послуша́ние восприя́в, Феодо́сию игу́мену Пече́рскому, я́ко жи́тий о́бщих на Руси́ учреди́телю уподо́бился еси́. И о бра́тии святы́я оби́тели сея́, я́ко о ча́дех Бо́жиих, попече́ние не оста́вивый. Бо́гу, лю́бящему вся́кое Свое́ созда́ние, о те́х взыва́л еси́: Го́споди, посли́ Ду́ха Свята́го Твоего́ и уте́ши ско́рбныя ду́ши рабо́в Твои́х си́х. Та́ко бо во вся́ком послуша́нии смиренному́дрия красоту́ показу́я, непреста́нно взыва́л еси́ Бо́гу: Аллилу́ия.
И́кос 9.
Вити́йство челове́ческое не довле́ет изрещи́ оби́лие ра́дости духо́вныя, е́юже преисполня́лся еси́, о́тче богоно́сне, егда́ во вре́мя моли́твы твоея́ нощны́я, явля́шеся ти́ Пресвята́я Богоро́дица с ли́ками чино́в подви́жнических, и обетова́нии непрело́жными ду́шу твою́ возвесели́, я́ко при́сная Засту́пница оби́тели твоея́ бу́дет, снабдева́ющи и покрыва́ющи ю́ по вся́ дни́. Те́мже и мы́ сия́ ра́достная тебе́ прино́сим глаго́лы:
Ра́дуйся, ше́ствовавый путе́м тру́дным и те́сным; ра́дуйся, возводя́й други́х к Оби́телем Небе́сным.
Ра́дуйся, наде́ждо све́тлая в ну́жде и обстоя́нии су́щих; ра́дуйся, покрови́телю си́рых и кро́ва неиму́щих.
Ра́дуйся, гла́дом погиба́ющих пита́телю; ра́дуйся, жела́емых бла́г прише́дшим к тебе́ пода́телю.
Ра́дуйся, преподо́бне о́тче на́ш Ио́но, гра́да Ки́ева похвало́ и украше́ние.
Конда́к 10.
Спасти́ хотя́ ду́ши учени́к твои́х, оте́чески назида́л еси́ и́х, богому́дре, о́ваго де́йственным сло́вом, о́ваго приме́ром жития́ твоего́, с любо́вию облича́я и увещава́я и́х преуспева́ти во благоче́стии и чистоте́: наипа́че же пред кончи́ною твое́ю, вся́ ко спасе́нию душе́вному благопотре́бная запове́дал еси́ и́м, и научи́л еси́ и́х в моли́твах бо́дрствовати, и немо́лчно пе́ти Бо́гу: Аллилу́ия.
И́кос 10.
Стена́ заступле́ния бы́ша моли́твы твоя́, чудотво́рче святы́й, все́м с ве́рою к тебе́ притека́ющим во вся́кой ско́рби, и́бо чистоты́ ра́ди твоея́ серде́чныя, си́ла духо́вная от Бо́га тебе́ дарова́ся боля́щих исцеля́ти, бе́дствующим помога́ти, бу́дущая прорица́ти, я́ко сла́вити бли́жним и да́льним вели́чия Бо́жия, в тебе́ явле́нная, и зва́ти тебе́ си́це:
Ра́дуйся, ми́лости исто́чниче неистощи́мый; ра́дуйся, скорбя́щих уте́шителю незри́мый.
Ра́дуйся, после́дняя твоя́ взаи́м Бо́гови да́вый; ра́дуйся, до́брым раче́нием и расточе́нием су́щих бога́тая собра́вый.
Ра́дуйся, досточу́дный о́бразе терпе́ния; ра́дуйся, наста́вниче неле́стнаго благогове́ния.
Ра́дуйся, преподо́бне о́тче на́ш Ио́но, гра́да Ки́ева похвало́ и украше́ние.
Конда́к 11.
Пе́ние всеумиле́нное прине́сл еси́ Пресвяте́й Тро́ице во вре́мя кончи́ны твоея́, преподо́бне, и моли́тве су́щей на усте́х твои́х. преда́л еси́ святу́ю ду́шу твою́ в ру́це Жива́го Бо́га, Его́же от ю́ности возлюби́л еси́, и ему́же до ста́рости масти́тыя рабо́тал еси́ нелицеме́рно, те́мже со упова́нием благи́м ра́достно преше́л еси́ к оби́телем небе́сным, со А́нгельскими ли́ки пе́ти Триипоста́сному Бо́гу: Аллилу́ия.
И́кос 11.
Ми́рную кончи́ну твою́ ви́девше твои́ ученицы́, вели́кий уго́дниче Бо́жий, ско́рбь разлуче́ния с тобо́ю утеше́нием благода́тным раствори́ша. в упова́нии всеси́льнаго предста́тельства твоего́ горе́ у престо́ла Бо́жия, иде́же слы́шиши с любо́вию тебе́ зову́щих:
Ра́дуйся, благопотре́бне во оте́чествии твое́м возсия́вый; ра́дуйся, ве́ру в де́лех жития́ твоего́ показа́вый.
Ра́дуйся, разу́мных и препро́стых благоиску́сный учи́телю; ра́дуйся, чистоты́ душе́вныя и теле́сныя усе́рдный храни́телю.
Ра́дуйся, вну́треннею Креста́ Христо́ва красото́ю восхище́нный; ра́дуйся, си́лою свы́ше на тру́д Крестоноше́ния облече́нный.
Ра́дуйся, преподо́бне о́тче на́ш Ио́но, гра́да Ки́ева похвало́ и украше́ние.
Конда́к 12.
Благода́ти прича́стна яви́ся свяще́нная ра́ка, тобо́ю сами́м сооруже́нная, содержа́щая многоцеле́бныя мо́щи твоя́, чудотво́рче святы́й, и́хже по ле́тех мно́зех яви́ Госпо́дь во скле́пе церко́внем нетле́нными, и па́ки по надруга́нию безбо́жник сокры́, и па́ки яви́ в не́дрех земли́ невреди́мы, исцеле́ния неоску́дно источа́ющия, и вся́к неду́г врачу́ющия си́лою Бо́га, ди́внаго во святы́х Свои́х, ди́вно же просла́вльшаго тя́ на небеси́ и на земли́, Ему́же воспева́ем: Аллилу́ия.
И́кос 12.
Пою́ще ра́достную пе́снь хвалы́ и благодаре́ния Человеколю́бцу Бо́гу, просла́вльшему тя́ в земли́ Ру́сстей чудотво́рца ди́внаго и ми́лостиваго, мо́лим тя́, преподо́бне о́тче на́ш Ио́но: бу́ди хода́тай к Нему́, и моли́твенник при́сный о на́с, зову́щих ти́:
Ра́дуйся, стрела́ми вра́жиих наве́т неуязви́мый; ра́дуйся, спаса́емых вождю́ непобеди́мый.
Ра́дуйся, и по отше́ствии оби́тель твою́ соблюда́яй; ра́дуйся, моля́щимся благопотре́бная подава́яй.
Ра́дуйся, от Го́спода вене́ц пра́вды восприя́вый; ра́дуйся, сла́вою чудотворе́ний просия́вый.
Ра́дуйся, преподо́бне о́тче на́ш Ио́но, гра́да Ки́ева похвало́ и украше́ние.
Конда́к 13.
О вели́кий и пресла́вный чудотво́рче, преподо́бне о́тче на́ш Ио́но! Ми́лостиво прия́в сие́ ма́лое моле́ние на́ше, моли́твами твои́ми сохрани́ на́с от неду́гов душе́вных и теле́сных в жи́зни се́й, и от гряду́щих муче́ний ве́чных изба́ви, и сподо́би на́с вку́пе с тобо́ю во Ца́рствии Небе́снем вы́ну пе́ти Бо́гу: Аллилу́ия, Аллилу́ия, Аллилу́ия.
Этот кондак читается трижды, затем икос 1-й и кондак 1-й.
И́кос 1.
А́нгельский нра́в име́л еси́, о́тче преподо́бне, и я́ко безпло́тный, непоро́чно житие́ соверши́л еси́ на земли́, ди́вный о́браз соверше́нства духо́внаго на́м оста́вив, да подража́ем доброде́телем твои́м, и зове́м ти́ си́це:
Ра́дуйся, цве́те благоуха́нный до́браго воспита́ния; ра́дуйся, сосу́де Боже́ственнаго избра́ния.
Ра́дуйся, я́ко любе́зная и кра́сная ми́ра сего́ презре́л еси́; ра́дуйся, я́ко Небе́сных и нетле́нных, жела́нием вожделе́л еси́.
Ра́дуйся, во́лею тве́рдою во́ли своея́ отреки́йся; ра́дуйся, отсече́нием страсте́й угоди́вый Бо́гу и спасы́йся.
Ра́дуйся, преподо́бне о́тче на́ш Ио́но, гра́да Ки́ева похвало́ и украше́ние.
Конда́к 1.
Избра́нный уго́дниче Христо́в и Чудотво́рче, преподо́бне о́тче Ио́но, возсия́вый ми́рови, я́ко звезда́ богосве́тлая, жития́ твоего́ добро́тою и мно́жеством чудотворе́ний, восхваля́ем тя́ любо́вию в пе́снех духо́вных: ты́ же, я́ко име́яй дерзнове́ние ко Го́споду, моли́твами твои́ми от вся́ких на́с бе́д свободи́, да зове́м ти́:
Ра́дуйся, преподо́бне о́тче на́ш Ио́но, гра́да Ки́ева похвало́ и украше́ние.
Моли́тва.
О свяще́нная главо́, а́нгеле земны́й и челове́че небе́сный, преподо́бне и богоно́сне о́тче на́ш Ио́но, изря́дный уго́дниче Пресвяты́я и Единосу́щныя Тро́ицы, явля́ющий мно́гия ми́лости живу́щим во святе́й оби́тели твое́й, и все́м, с ве́рою и любо́вию притека́ющим к тебе́. Испроси́ на́м вся́ благопотре́бная к житию́ сему́ вре́менному, и ну́жная к ве́чному спасе́нию на́шему. Посо́бствуй предста́тельством твои́м, уго́дниче Бо́жий, все́м на́м, к моще́м твои́м святы́м припа́дающим, на враги́ ви́димыя и неви́димыя одоле́ние, да в ми́ре глубо́це пребу́дет Свята́я Правосла́вная Це́рковь Христо́ва, и в благоустрое́нии зи́ждется оби́тель, ю́же ты́ основа́, во вся́ком благоче́стии неруши́мо. Бу́ди все́м на́м, чудотво́рче святы́й, помо́щник ско́рый во вся́кой ско́рби и обстоя́нии. Наипа́че же в ча́с кончи́ны на́шея яви́ся на́м засту́пник благосе́рдный, да не пре́дани бу́дем на мыта́рствах возду́шных вла́сти зло́бнаго мироде́ржца, но да сподо́бимся непреткнове́ннаго восхо́да в Ца́рствие Небе́сное. Е́й, о́тче, моли́твенниче на́ш при́сный. Не посрами́ упова́ния на́шего, не пре́зри смире́нная моле́ния на́ша, и предста́тельствуй за на́с пред престо́лом Живонача́льныя Тро́ицы, да сподо́бимся вку́пе с тобо́ю и со все́ми святы́ми, мы́ недосто́йнии, в селе́ниих ра́йских сла́вити вели́чие, благода́ть и ми́лость Еди́наго в Тро́ице Бо́га, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, во ве́ки веко́в. Ами́нь.
А҆ка́ѳїстъ прпⷣбномꙋ и҆ бг҃оно́сномꙋ ѻ҆тцꙋ̀ на́шемꙋ і҆ѡ́нѣ, а҆рхїмандрі́тꙋ и҆ чꙋдотво́рцꙋ ст҃ы́ѧ ѻ҆би́тели живонача́льныѧ трⷪ҇цы, что̀ на ѕвѣринцѣ̀ въ кі́евѣ
Конда́къ а҃.
И҆збра́нный ᲂу҆го́дниче хрⷭ҇то́въ и҆ чꙋдотво́рче, прпⷣбне ѻ҆́тче і҆ѡ́но, возсїѧ́вый мі́рови, ꙗ҆́кѡ ѕвѣзда̀ бг҃освѣ́тлаѧ, житїѧ̀ твоегѡ̀ добро́тою и҆ мно́жествомъ чꙋдотворе́нїй, восхвалѧ́емъ тѧ̀ любо́вїю въ пѣ́снехъ дꙋхо́вныхъ: ты́ же, ꙗ҆́кѡ и҆мѣ́ѧй дерзнове́нїе ко гдⷭ҇ꙋ, моли́твами твои́ми ѿ всѧ́кихъ на́съ бѣ́дъ свободѝ, да зове́мъ тѝ:
Ра́дꙋйсѧ, прпⷣбне ѻ҆́тче на́шъ і҆ѡ́но, гра́да кі́ева похвало̀ и҆ ᲂу҆краше́нїе.
І҆́косъ а҃.
А҆́гг҃льскїй нра́въ и҆мѣ́лъ є҆сѝ, ѻ҆́тче прпⷣбне, и҆ ꙗ҆́кѡ безпло́тный, непоро́чнѡ житїѐ соверши́лъ є҆сѝ на землѝ, ди́вный ѻ҆́бразъ соверше́нства дх҃о́внагѡ на́мъ ѡ҆ста́вивъ, да подража́емъ добродѣ́телємъ твои̑мъ, и҆ зове́мъ тѝ си́це:
Ра́дꙋйсѧ, цвѣ́те бл҃гоꙋха́нный до́брагѡ воспита́нїѧ: ра́дꙋйсѧ, сосꙋ́де бжⷭ҇твеннагѡ и҆збра́нїѧ.
Ра́дꙋйсѧ, ꙗ҆́кѡ любє́знаѧ и҆ кра̑снаѧ мі́ра сегѡ̀ презрѣ́лъ є҆сѝ: ра́дꙋйсѧ, ꙗ҆́кѡ нбⷭ҇ныхъ и҆ нетлѣ́нныхъ, жела́нїемъ вожделѣ́лъ є҆сѝ.
Ра́дꙋйсѧ, во́лею тве́рдою во́ли своеѧ̀ ѿрекі́йсѧ: ра́дꙋйсѧ, ѿсѣче́нїемъ страсте́й ᲂу҆годи́вый бг҃ꙋ и҆ спасы́йсѧ.
Ра́дꙋйсѧ, прпⷣбне ѻ҆́тче на́шъ і҆ѡ́но, гра́да кі́ева похвало̀ и҆ ᲂу҆краше́нїе.
Конда́къ в҃.
Ви́дѧ гдⷭ҇ь дꙋ́шꙋ твою̀, ꙗ҆́кѡ ни́вꙋ благовоздѣ́ланнꙋю къ плодоно́сїю дх҃о́вномꙋ, ѿ ю҆́ности къ и҆ска́нїю є҆ди́наго на потре́бꙋ, напра́ви тво́й по́мыслъ, прпⷣбне, тѣ́мже любвѐ ра́ди хрⷭ҇то́вы, роди́телей твои́хъ и҆ до́мъ ѻ҆те́ческїй ѡ҆ста́вилъ є҆сѝ, и҆ всѧ́кагѡ пристра́стїѧ сꙋ́етнагѡ свободи́всѧ, прите́клъ є҆сѝ въ пꙋ́стынь саро́вскꙋю под̾ крилѣ̑ серафі́ма прпⷣбнагѡ, на пѡ́двиги и҆́ночєскїѧ, зовы́й сп҃са́ющемꙋ тѧ̀ бг҃ꙋ: А҆ллилꙋ́їа.
І҆́косъ в҃.
Ра́зꙋмомъ бг҃опросвѣще́ннымъ пости́глъ є҆сѝ сꙋетꙋ̀ мі́ра сегѡ̀ и҆ непостоѧ́нство, въ не́мже ра́дость смѣнѧ́етсѧ ско́рбїю, бл҃гополꙋ́чїе навѣ́тꙋетсѧ неча́ѧнными бѣда́ми. Тѣ́мже вѣ́чныхъ нетлѣ́нныхъ бла̑гъ возжелѣ́лъ є҆сѝ, ѻ҆́тче прпⷣбне, и҆ сїѧ̑ взыска́ти потща́лсѧ є҆сѝ ѿрече́нїемъ мїрски́хъ бла̑гъ, и҆ во́льною нището́ю, подвига́ѧ на́съ зва́ти тебѣ̀:
Ра́дꙋйсѧ, тѣ́сный пꙋ́ть спⷭ҇нїѧ ѿ ю҆́ности возлюби́вый: ра́дꙋйсѧ, ꙗ҆ре́мъ гдⷭ҇ень на вы́ю свою̀ возложи́вый.
Ра́дꙋйсѧ, сщ҃є́нными ѡ҆бѣ̑ты во́лю свою̀ свѧза́вый: ра́дꙋйсѧ, себє̀ и҆ ве́сь живо́тъ сво́й гдⷭ҇еви преда́вый.
Ра́дꙋйсѧ, коемꙋ́ждо во бл҃го ᲂу҆се́рдный слꙋжи́телю: ра́дꙋйсѧ, болѧ́щихъ и҆ немощны́хъ ᲂу҆покои́телю.
Ра́дꙋйсѧ, прпⷣбне ѻ҆́тче на́шъ і҆ѡ́но, гра́да кі́ева похвало̀ и҆ ᲂу҆краше́нїе.
Конда́къ г҃.
Си́лою всевы́шнѧгѡ ѡ҆сѣне́нный и҆ ᲂу҆крѣплѧ́емый, въ и҆́ночестѣмъ постриже́нїи вла̑съ главы̀ твоеѧ̀, всѐ плотско́е мꙋдрова́нїе ѿложи́лъ є҆сѝ, прпⷣбне, и҆ ꙗ҆́кѡ во́инъ благоискꙋ́сный, ѻ҆де́ждꙋ и҆́ноческꙋю въ броню̀ спⷭ҇нїѧ стѧжа́въ, и҆ непобѣди́мымъ ѻ҆рꙋ́жїемъ креста̀ хрⷭ҇то́ва воѡрꙋжи́всѧ, крѣ́пкѡ ра́товалъ є҆сѝ проти́вꙋ врага̀ неви́димагѡ дїа́вола, смире́нїемъ глꙋбо́кимъ побѣжда́ѧ є҆го̀ вознесе́ннꙋю горды́ню, и҆ вы́нꙋ вопїѧ̀ ко гдⷭ҇ꙋ: А҆ллилꙋ́їа.
І҆́косъ г҃.
И҆мѣ́ѧ сле́зъ и҆сто́чникъ и҆з̾ѡби́льный, ᲂу҆го́дниче бж҃їй, и҆ ᲂу҆миле́нїѧ ве́лїю блгⷣть, хлѣ́бъ тво́й слеза́ми ѡ҆роша́лъ є҆сѝ, и҆ питїѐ пла́чемъ растворѧ́лъ, ѿ преизбы́тка жела́нїѧ бж҃е́ственнагѡ и҆ любвѐ ко гдⷭ҇ꙋ. тѣ́мже и҆ мы̀ ᲂу҆блажа́емъ тѧ̀ зва̑нїи си́ми:
Ра́дꙋйсѧ, пѡ́мыслы плотскі́ѧ си́лою моли́твы прогонѧ́ѧй: ра́дꙋйсѧ, сомнѧ́щихсѧ въ вѣ́рѣ сло́вомъ бж҃їимъ ᲂу҆твержда́ѧй.
Ра́дꙋйсѧ, лишє́нїи тѣле́сными мнѡ́га бла̑га дꙋхѡ́внаѧ собра́вый: ра́дꙋйсѧ, нището́ю дарова̑нїѧ небє́снаѧ стѧжа́вый.
Ра́дꙋйсѧ, молча́нїѧ и҆зрѧ́дный храни́телю: ра́дꙋйсѧ, стро́гїй ᲂу҆ста́вѡвъ и҆́ноческихъ блюсти́телю.
Ра́дꙋйсѧ, прпⷣбне ѻ҆́тче на́шъ і҆ѡ́но, гра́да кі́ева похвало̀ и҆ ᲂу҆краше́нїе.
Конда́къ д҃.
Бꙋ́рѧ и҆скꙋше́нїй и҆ ᲂу҆стремле́нїй дїа́вольскихъ не возмо́же поколеба́ти хра́мины твоеѧ̀ дꙋше́вныѧ, прпⷣбне ѻ҆́тче, ѡ҆снова́нна бо бѣ̀ на тве́рдомъ ка́мени вѣ́ры во хрⷭ҇та̀, и҆ храни́ма трезве́нїемъ и҆ моли́твами непреста́нными, и҆́миже вы́нꙋ противобо́рствовалъ є҆сѝ врагꙋ̀ спⷭ҇нїѧ человѣ́ческагѡ, и҆ непреткнове́ннѡ восходи́лъ є҆сѝ по стезѧ́мъ добродѣ́телей къ соверше́нствꙋ дх҃о́вномꙋ въ мѣ́рꙋ во́зраста хрⷭ҇то́ва, воспѣва́ѧ бг҃ꙋ: А҆ллилꙋ́їа.
І҆́косъ д҃.
Слы́шаша, прпⷣбне ѻ҆́тче і҆ѡ́но, бли́жнїи и҆ да́льнїи а҆гг҃лоподо́бное твоѐ житїѐ, и҆ блгⷣти чꙋде́съ стрꙋю̀ вы́нꙋ текꙋ́щꙋю, ꙗ҆́кѡ моли́твою твое́ю прокаже́ннїи ѡ҆чища́ютсѧ, слѣпі́и прозира́ютъ, хромі́и хо́дѧтъ и҆ разноѻбра́зныхъ недꙋ̑гъ съ вѣ́рою притека́ющїи, а҆́ще и҆ и҆новѣ́рнїи, здра́вїе ᲂу҆лꙋча́ютъ, си́хъ и҆зба́вльшесѧ вопїѧ́хꙋ къ тебѣ̀ такова̑ѧ:
Ра́дꙋйсѧ, болѧ́щымъ, ꙗ҆́кѡ бра́тїи хрⷭ҇то́вой, слꙋжи́телю: ра́дꙋйсѧ, высо́кихъ по́двигѡвъ житїѧ̀ хрⷭ҇тїа́нскагѡ ревни́телю.
Ра́дꙋйсѧ, новонача́льныхъ и҆скꙋ́сный рꙋководи́телю: ра́дꙋйсѧ, неизмѣ́нное пра́вило поста̀ и҆ смире́нїѧ.
Ра́дꙋйсѧ, ᲂу҆мира́ющыѧ возставлѧ́ѧй на покаѧ́нїе: ра́дꙋйсѧ, всѣ́мъ внꙋша́ѧй жи́зни вѣ́чныѧ взыска́нїе.
Ра́дꙋйсѧ, прпⷣбне ѻ҆́тче на́шъ і҆ѡ́но, гра́да кі́ева похвало̀ и҆ ᲂу҆краше́нїе.
Конда́къ є҃.
Бг҃оте́чнаѧ пресвѣ́тлаѧ ѕвѣзда̀ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ, прпⷣбне ѻ҆́тче на́шъ і҆ѡ́но, не́бо церко́вное ᲂу҆краша́ѧй и҆ всѣ́хъ блꙋжда́ющихъ по мо́рю стра́стнагѡ житїѧ̀ сегѡ̀ да́нною тебѣ̀ ѿ со́лнца пра́вды хрⷭ҇та̀ і҆и҃са, и҆́стиннагѡ бг҃а, благода́тїю ѡ҆зарѧ́ѧй, мра́къ печа́лей и҆ мглꙋ̀ всѧ́кихъ недꙋ̑гъ и҆ скорбе́й прогонѧ́ѧй, наставлѧ́еши всѣ́хъ къ тебѣ̀ съ вѣ́рою притека́ющихъ на пꙋ́ть спⷭ҇нїѧ, къ вѣ́чномꙋ небе́сномꙋ ѻ҆те́чествїю ведꙋ́щїй, пою́щихъ бг҃ꙋ: А҆ллилꙋ́їа.
І҆́косъ є҃.
Ви́дѣвше а҆́гг҃льстїи чи́нове равноа́гг҃льное житїѐ твоѐ, ѻ҆́тче бг҃облаже́нне, смире́нїѧ твоегѡ̀ глꙋбинꙋ̀, моли́твы неотстꙋ́пность, воздержа́нїѧ тве́рдость и҆ ве́лїю ре́вность дꙋ́ха твоегѡ̀ ѡ҆ чистотѣ̀, ᲂу҆диви́шасѧ и҆ просла́виша человѣколю́бца бг҃а, ᲂу҆крѣплѧ́ющаго немощно́е є҆стество̀ человѣ́ческое. мы́ же ᲂу҆блажа́емъ тѧ̀ и҆ зове́мъ:
Ра́дꙋйсѧ, мїрѧ́нѡмъ наста́вниче жи́зни бг҃оꙋгѡ́дныѧ: ра́дꙋйсѧ, ѡ҆снова́телю ѻ҆би́тели бл҃гопло́дныѧ.
Ра́дꙋйсѧ, ꙗ҆́кѡ бл҃га̑ѧ начина̑нїѧ твоѧ̑ хрⷭ҇то́съ блгⷭ҇вѝ: ра́дꙋйсѧ, ꙗ҆́кѡ сотрꙋ́дника тебє̀ въ лицѣ̀ держа́внаго ꙗ҆вѝ.
Ра́дꙋйсѧ, ѻ҆́бщее житїѐ мона́шествꙋющихъ ѡ҆снова́вый: ра́дꙋйсѧ, тѣ̑мъ всеѡрꙋ́жїе бл҃гоче́стїѧ и҆̀мъ пода́вый.
Ра́дꙋйсѧ, прпⷣбне ѻ҆́тче на́шъ і҆ѡ́но, гра́да кі́ева похвало̀ и҆ ᲂу҆краше́нїе.
Конда́къ ѕ҃.
Проповѣ́дꙋетъ мі́ръ ве́сь правосла́вный тебѐ, прпⷣбне ѻ҆́тче на́шъ і҆ѡ́но, де́монѡвъ прогони́телѧ, болѣ́зней и҆сцѣли́телѧ и҆ и҆ны́хъ мно́гихъ чꙋде́съ соверши́телѧ. Мы́ же, бг҃а ѡ҆ тебѣ̀ прославлѧ́юще, вопїе́мъ є҆мꙋ̀: А҆ллилꙋ́їѧ.
І҆́косъ ѕ҃.
Возсїѧ́лъ є҆сѝ на гора́хъ ѕвѣрине́цкихъ бг҃освѣ́тлое свѣти́ло, и҆ на спⷭ҇нїѧ стезю̀ наста́вилъ є҆сѝ мнѡ́ги дꙋ́ши человѣ̑ческїѧ: ꙗ҆ви́ бо тѧ̀ хрⷭ҇то́съ наста́вника и҆ ᲂу҆чи́телѧ и҆́нокѡмъ пꙋстыннолюби̑вымъ, и҆́же стека́хꙋсѧ къ тебѣ̀, ꙗ҆́кѡ ѻ҆́вцы къ па́стырю, могꙋ́щꙋ ᲂу҆пастѝ и҆̀хъ на па́жити живоно́снѣй. тѣ́мже ꙗ҆́кѡ сотвори́вшагѡ и҆ наꙋчи́вшагѡ, чествꙋ́емъ тѧ̀ си́ми похва́льными словєсы̀:
Ра́дꙋйсѧ, ѻ҆́бщими трꙋды̑ пра́здныхъ по́мыслѡвъ шата̑нїѧ ᲂу҆праздни́вый: ра́дꙋйсѧ, тѣ́ми, ꙗ҆́кѡ броне́ю, страсте́й разжжє́нныѧ стрѣ́лы ѿрази́вый.
Ра́дꙋйсѧ, всели́вый во ѻ҆би́тели дꙋ́хъ ѻ҆́бщагѡ воздержа́нїѧ: ра́дꙋйсѧ, потреби́вый въ не́й пле́вєлы любостѧжа́нїѧ.
Ра́дꙋйсѧ, бо́дрствованїю дх҃о́вномꙋ мнѡ́ги и҆́ноки наꙋчи́вый: ра́дꙋйсѧ, до конца̀ житїѧ̀ пе́рвый въ трꙋжда́ющихсѧ бы́вый.
Ра́дꙋйсѧ, прпⷣбне ѻ҆́тче на́шъ і҆ѡ́но, гра́да кі́ева похвало̀ и҆ ᲂу҆краше́нїе.
Конда́къ з҃.
Хотѧ̀ человѣколюби́вый гдⷭ҇ь просла́вити мѣ́сто сїѐ, ꙗ҆́кѡ вїногра́дъ по́двигѡвъ твои́хъ, ѻ҆́тче посла̀ прест҃ꙋ́ю влⷣчцꙋ на́шꙋ бцⷣꙋ благовѣсти́ти тебѣ̀, ꙗ҆́кѡ бꙋ́детъ въ сто́льномъ гра́де кі́евѣ ѻ҆би́тель и҆́нокѡмъ во спⷭ҇е́нїе, ᲂу҆краше́ннаѧ хра́момъ во и҆́мѧ ст҃ы́ѧ трⷪ҇цы. ты́ же, ꙗ҆вле́нїемъ пречи́стыѧ просвѣще́нъ, съ ра́достнымъ тре́петомъ внима́лъ є҆сѝ бл҃говѣ́стїю нбⷭ҇номꙋ, зовы́й во смире́нїи дꙋ́ха влады́цѣ а҆́гг҃лѡвъ и҆ человѣ́кѡвъ: А҆ллилꙋ́їа.
І҆́косъ з҃.
Но́вое зна́менїе благоволе́нїѧ бж҃їѧ дарова́сѧ тебѣ̀, прпⷣбне, є҆гда̀ безмо́лвствꙋющꙋ тѝ въ вы́дꙋбицкомъ монастырѣ̀, въ нощѝ свѣ́тъ ве́лїй ѡ҆блиста̀ вѣ́домꙋю тѝ ке́ллїю, и҆ сама̀ пречⷭ҇таѧ съ со́нмомъ ст҃ы́хъ предста̀ пред̾ тобо́ю, ми́ръ тебѣ̀ да́рꙋѧ и҆ повелѣва́ѧ, да ᲂу҆стро́иши та́мѡ ѻ҆би́тель и҆́ноческꙋю и҆ въ не́й хра́мъ во и҆́мѧ ст҃ы́ѧ трⷪ҇цы. дивѧ́сѧ ᲂу҆́бѡ семꙋ̀ пречꙋ́дномꙋ трикра́тномꙋ бг҃омт҃ернемꙋ трⷪ҇ческомꙋ ꙗ҆вле́нїю, зове́мъ тѝ:
Ра́дꙋйсѧ, мꙋ́дре предначерта́вый ѻ҆би́тель но́вꙋ: ра́дꙋйсѧ, поревнова́вый нищетолю́бномꙋ житїю̀ хрⷭ҇то́вꙋ.
Ра́дꙋйсѧ, свѧты̑ѧ хра́мы во ѻ҆би́тели созда́вый: ра́дꙋйсѧ, мно́гъ собо́ръ мона́шествꙋющихъ собра́вый.
Ра́дꙋйсѧ, ꙗ҆́кѡ трꙋ́дъ тво́й свы́ше благослови́сѧ: ра́дꙋйсѧ, ꙗ҆́кѡ свѧто́е жела́нїе се́рдца твоегѡ̀ соверши́сѧ:
Ра́дꙋйсѧ, прпⷣбне ѻ҆́тче на́шъ і҆ѡ́но, гра́да кі́ева похвало̀ и҆ ᲂу҆краше́нїе.
Конда́къ и҃.
Страннолѣ́пнѡ ꙗ҆ви́сѧ тѝ на воздꙋ́сѣ мт҃рь бж҃їѧ со а҆пⷭ҇лы и҆ мч҃ники и҆ прпⷣбными и҆ про́чими ст҃ы́ми, ᲂу҆казꙋ́ѧй мѣ́сто, на не́мже хра́мъ во и҆́мѧ живонача́льныѧ трⷪ҇цы и҆ ѻ҆би́тель но́вꙋ и҆мѣ́лъ є҆сѝ воздви́гнꙋти на горѣ̀ ѕвѣрине́цтѣй, прпⷣбне ѻ҆́тче, є҆го́же бж҃їимъ поспѣше́нїемъ соверши́въ и҆ ѡ҆свѧти́въ, со ᲂу҆ченики̑ твои́ми немѡ́лчныѧ хвалы̑ возсыла́лъ є҆сѝ въ не́мъ гдⷭ҇еви, зовы́й: А҆ллилꙋ́їа.
І҆́косъ и҃.
Ве́сь є҆сѝ любо́вь неѡскꙋдева́ющаѧ и҆ по́двига зерца́ло нетꙋскне́ющее бы́лъ є҆сѝ, прпⷣбне і҆ѡ́но. ви́дѧще же ре́вностное по бз҃ѣ и҆ жесто́кое житїѐ твоѐ и҆ бра́тїи, непреста́ннѡ въ трꙋдѣ́хъ и҆ поще́нїи подвиза́ющихсѧ и҆ ходѧ́щихъ въ рꙋ́бищныхъ и҆ хꙋды́хъ ѻ҆де́ждахъ, нѣ́цыи ѿ и҆́нѡкъ и҆ всѧ́кагѡ чи́на мїрски́хъ люде́й и҆ кнѧзе́й людски́хъ не то́чїю си́хъ не ѿвраща́хꙋсѧ, но па́че ре́вностїю дꙋхо́вною горѧ́ще и҆ во ѻ҆би́тели кꙋ́пнѡ съ ни́ми подвиза́тисѧ жела́юще, приноша́хꙋ тꙋ̀ и҆мѣ̑нїѧ своѧ̑ на по́льзꙋ ѻ҆́бщꙋю: тѣ́мже зда́телю тоѧ̀ возглаша́емъ та́кѡ:
Ра́дꙋйсѧ, ꙗ҆́кѡ во ѻ҆би́тели твое́й мнѡ́зи дꙋ́ши своѧ̑ спасо́ша: ра́дꙋйсѧ, ꙗ҆́кѡ и҆з̾ неѧ̀ пастыренача̑льницы и҆зыдо́ша.
Ра́дꙋйсѧ, благочести́выхъ ѿра́до и҆ ᲂу҆тѣше́нїе: ра́дꙋйсѧ, коле́блющихсѧ въ вѣ́рѣ тве́рдое ѡ҆гражде́нїе.
Ра́дꙋйсѧ, ѿчаѧва́ющихсѧ ᲂу҆твержда́ѧй во ᲂу҆пова́нїи: ра́дꙋйсѧ, просвѣти́вый мно́гихъ ст҃ы́ми писа̑нїи.
Ра́дꙋйсѧ, прпⷣбне ѻ҆́тче на́шъ і҆ѡ́но, гра́да кі́ева похвало̀ и҆ ᲂу҆краше́нїе!
Конда́къ ѳ҃.
Всѧ́кое є҆стество̀ а҆́гг҃льское и҆ подви́жникѡвъ мно́жество ᲂу҆диви́шасѧ смире́нїю и҆ человѣколю́бїю твоемꙋ̀, ѻ҆́тче на́шъ і҆ѡ́но, є҆гда̀, а҆рхїмандрі́тства межиго́рскагѡ послꙋша́нїе воспрїѧ́въ, ѳеодо́сїю и҆гꙋ́менꙋ пече́рскомꙋ, ꙗ҆́кѡ жи́тїй ѻ҆́бщихъ на рꙋсѝ ᲂу҆чреди́телю ᲂу҆подо́билсѧ є҆сѝ. и҆ ѡ҆ бра́тїи ст҃ы́ѧ ѡ҆би́тели сеѧ̀, ꙗ҆́кѡ ѡ҆ ча́дѣхъ бж҃їихъ, попече́нїе не ѡ҆ста́вивый, бг҃ꙋ, лю́бѧщемꙋ всѧ́кое своѐ созда́нїе, ѡ҆ тѣ́хъ взыва́лъ є҆сѝ: гдⷭ҇и, послѝ дх҃а ст҃а́гѡ твоегѡ̀ и҆ ᲂу҆тѣ́ши скѡ́рбныѧ дꙋ́ши рабѡ́въ твои́хъ си́хъ. та́кѡ бо во всѧ́комъ послꙋша́нїи смиренномꙋ́дрїѧ красотꙋ̀ показꙋ́ѧ, непреста́ннѡ взыва́лъ є҆сѝ бг҃ꙋ: А҆ллилꙋ́їа.
І҆́косъ ѳ҃.
Виті́йство человѣ́ческое не довлѣ́етъ и҆зрещѝ ѡ҆би́лїе ра́дости дꙋхо́вныѧ, є҆ю́же преисполнѧ́лсѧ є҆сѝ, ѻ҆́тче бг҃оно́сне, є҆гда̀ во вре́мѧ мл҃твы твоеѧ̀ нощны́ѧ, ꙗ҆влѧ́шесѧ тѝ прест҃а́ѧ бцⷣа съ ли́ками чинѡ́въ подви́жническихъ, и҆ ѡ҆бѣтова́нїи непрело́жными дꙋ́шꙋ твою̀ возвеселѝ, ꙗ҆́кѡ при́снаѧ застꙋ́пница ѻ҆би́тели твоеѧ̀ бꙋ́детъ, снабдѣва́ющи и҆ покрыва́ющи ю҆̀ по всѧ̑ дни̑. тѣ́мже и҆ мы̀ сїѧ̑ ра́дѡстнаѧ тебѣ̀ прино́симъ глаго́лы:
Ра́дꙋйсѧ, ше́ствовавый пꙋте́мъ трꙋ́днымъ и҆ тѣ́снымъ: ра́дꙋйсѧ, возводѧ́й дрꙋги́хъ къ ѻ҆би́телємъ небє́снымъ.
Ра́дꙋйсѧ, наде́ждо свѣ́тлаѧ въ нꙋ́ждѣ и҆ ѡ҆бстоѧ́нїи сꙋ́щихъ: ра́дꙋйсѧ, покрови́телю си́рыхъ и҆ кро́ва неимꙋ́щихъ.
Ра́дꙋйсѧ, гла́домъ погиба́ющихъ пита́телю: ра́дꙋйсѧ, жела́емыхъ бла̑гъ прише́дшымъ къ тебѣ̀ пода́телю.
Ра́дꙋйсѧ, прпⷣбне ѻ҆́тче на́шъ і҆ѡ́но, гра́да кі́ева похвало̀ и҆ ᲂу҆краше́нїе!
Конда́къ і҃.
Спастѝ хотѧ̀ дꙋ́ши ᲂу҆чєни́къ твои́хъ, ѻ҆те́чески назида́лъ є҆сѝ и҆̀хъ, бг҃омꙋ́дре, ѻ҆́ваго дѣ́йственнымъ сло́вомъ, ѻ҆́ваго приме́ромъ житїѧ̀ твоегѡ̀, съ любо́вїю ѡ҆блича́ѧ и҆ ᲂу҆вѣщава́ѧ и҆̀хъ преꙋспѣва́ти во благоче́стїи и҆ чистотѣ̀: наипа́че же пред̾ кончи́ною твое́ю, всѧ̑ ко спасе́нїю дꙋше́вномꙋ бл҃гопотрє́бнаѧ заповѣ́далъ є҆сѝ и҆̀мъ, и҆ наꙋчи́лъ є҆сѝ и҆̀хъ въ моли́твахъ бо́дрствовати и҆ немо́лчнѡ пѣ́ти бг҃ꙋ: А҆ллилꙋ́їа.
І҆́косъ і҃.
Стѣна̀ застꙋпле́нїѧ бы́ша моли̑твы твоѧ̑, чꙋдотво́рче ст҃ы́й, всѣ̑мъ, съ вѣ́рою къ тебѣ̀ притека́ющымъ во всѧ́кой ско́рби, и҆́бо чистоты̀ ра́ди твоеѧ̀ серде́чныѧ си́ла дх҃о́внаѧ ѿ бг҃а тебѣ̀ дарова́сѧ болѧ́щихъ и҆сцѣлѧ́ти, бѣ́дствꙋющымъ помога́ти, бꙋ̑дꙋщаѧ прорица́ти, ꙗ҆́кѡ сла́вити бли̑жнимъ и҆ да̑льнимъ вели̑чїѧ бж҃їѧ, въ тебѣ̀ ꙗ҆влє́ннаѧ, и҆ зва́ти тебѣ̀ си́це:
Ра́дꙋйсѧ, ми́лости и҆сто́чниче неистощи́мый: ра́дꙋйсѧ, скорбѧ́щихъ ᲂу҆тѣ́шителю незри́мый.
Ра́дꙋйсѧ, послѣ́днѧѧ твоѧ̑ взаи́мъ бг҃ови да́вый: ра́дꙋйсѧ, до́брымъ раче́нїемъ и҆ расточе́нїемъ сꙋ́щихъ бога̑таѧ собра́вый.
Ра́дꙋйсѧ, досточꙋ́дный ѻ҆́бразе терпѣ́нїѧ: ра́дꙋйсѧ, наста́вниче неле́стнагѡ благоговѣ́нїѧ.
Ра́дꙋйсѧ, прпⷣбне ѻ҆́тче на́шъ і҆ѡ́но, гра́да кі́ева похвало̀ и҆ ᲂу҆краше́нїе.
Конда́къ а҃і.
Пѣ́нїе всеꙋмиле́нное прине́слъ є҆сѝ прест҃ѣ́й трⷪ҇це во вре́мѧ кончи́ны твоеѧ̀, прпⷣбне, и҆ моли́твѣ сꙋ́щей на ᲂу҆стѣ́хъ твои́хъ, преда́лъ є҆сѝ ст҃ꙋ́ю дꙋ́шꙋ твою̀ въ рꙋ́цѣ жива́гѡ бг҃а, є҆го́же ѿ ю҆́ности возлюби́лъ є҆сѝ, и҆ є҆мꙋ́же до ста́рости масти́тыѧ рабо́талъ є҆сѝ нелицемѣ́рнѡ, тѣ́мже со ᲂу҆пова́нїемъ бл҃ги́мъ ра́достнѡ преше́лъ є҆сѝ къ ѡ҆би́телемъ небє́снымъ, со а҆́гг҃льскими ли̑ки пѣ́ти трїѷпоста́сномꙋ бг҃ꙋ: А҆ллилꙋ́їа.
І҆́косъ а҃і.
Ми́рнꙋю кончи́нꙋ твою̀ ви́дѣвше твоѝ ᲂу҆ченицы̀, вели́кїй ᲂу҆го́дниче бж҃їй, ско́рбь разлꙋче́нїѧ съ тобо́ю ᲂу҆тѣше́нїемъ благода́тнымъ раствори́ша, въ ᲂу҆пова́нїи всеси́льнагѡ предста́тельства твоегѡ̀ горѣ̀ ᲂу҆ прⷭ҇то́ла бж҃їѧ, и҆дѣ́же слы́шиши съ любо́вїю тебѣ̀ зовꙋ́щихъ:
Ра́дꙋйсѧ, бл҃гопотре́бнѣ во ѻ҆те́чествїи твое́мъ возсїѧ́вый: ра́дꙋйсѧ, вѣ́рꙋ въ дѣ́лѣхъ житїѧ̀ твоегѡ̀ показа́вый.
Ра́дꙋйсѧ, разꙋ́мныхъ и҆ препро́стыхъ бл҃гоискꙋ́сный ᲂу҆чи́телю: ра́дꙋйсѧ, чистоты̀ дꙋше́вныѧ и҆ тѣле́сныѧ ᲂу҆се́рдный храни́телю.
Ра́дꙋйсѧ, внꙋ́треннею креста̀ хрⷭ҇то́ва красото́ю восхище́нный: ра́дꙋйсѧ, си́лою свы́ше на трꙋ́дъ крестоноше́нїѧ ѡ҆блече́нный.
Ра́дꙋйсѧ, прпⷣбне ѻ҆́тче на́шъ і҆ѡ́но, гра́да кі́ева похвало̀ и҆ ᲂу҆краше́нїе.
Конда́къ в҃і.
Блгⷣти прича́стна ꙗ҆ви́сѧ сщ҃е́ннаѧ ра́ка, тобо́ю сами́мъ соѡрꙋже́ннаѧ, содержа́щаѧ многоцѣлє́бныѧ мѡ́щи твоѧ̀, чꙋдотво́рче ст҃ы́й, и҆́хже по лѣ́тѣхъ мно́зѣхъ ꙗ҆вѝ гдⷭ҇ь во скле́пѣ церко́внѣмъ нетлѣ́нными, и҆ па́ки по надрꙋга́нїю безбѡ́жникъ сокры̀, и҆ па́ки ꙗ҆вѝ въ нѣ́дрѣхъ землѝ невреди́мы, и҆сцѣлє́нїѧ неѡскꙋ́днѡ и҆сточа́ющыѧ, и҆ всѧ́къ недꙋ́гъ врачꙋ́ющыѧ си́лою бг҃а, ди́внагѡ во ст҃ы́хъ свои́хъ ди́внѡ же просла́вльшаго тѧ̀ на небесѝ и҆ на землѝ, є҆мꙋ́же воспѣва́емъ: А҆ллилꙋ́їа.
І҆́косъ в҃і.
Пою́ще ра́достнꙋю пѣ́снь хвалы̀ и҆ благодаре́нїѧ человѣколю́бцꙋ бг҃ꙋ, просла́вльшемꙋ тѧ̀ въ землѝ рꙋ́сстѣй чꙋдотво́рца ди́внагѡ и҆ ми́лостивагѡ, мо́лимъ тѧ̀, прпⷣбне ѻ҆́тче на́шъ і҆ѡ́но: бꙋ́ди хода́тай къ немꙋ̀ и҆ моли́твенникъ при́сный ѡ҆ на́съ, зовꙋ́щихъ тѝ:
Ра́дꙋйсѧ, стрѣла́ми вра́жїихъ навѣ̑тъ неꙋѧзви́мый: ра́дꙋйсѧ, спаса́емыхъ вождю̀ непобѣди́мый.
Ра́дꙋйсѧ, и҆ по ѿше́ствїи ѻ҆би́тель твою̀ соблюда́ѧй: ра́дꙋйсѧ, молѧ́щымсѧ бл҃гопотрє́бнаѧ подава́ѧй.
Ра́дꙋйсѧ, ѿ гдⷭ҇а вѣне́цъ пра́вды воспрїѧ́вый: ра́дꙋйсѧ, сла́вою чꙋдотворе́нїй просїѧ́вый.
Ра́дꙋйсѧ, прпⷣбне ѻ҆́тче на́шъ і҆ѡ́но, гра́да кі́ева похвало̀ и҆ ᲂу҆краше́нїе.
Конда́къ г҃і.
Ѽ, вели́кїй и҆ пресла́вный чꙋдотво́рче, прпⷣбне ѻ҆́тче на́шъ і҆ѡ́но! ми́лостивѡ прїѧ́въ сїѐ ма́лое моле́нїе на́ше, моли́твами твои́ми сохранѝ на́съ ѿ недꙋ́гѡвъ дꙋше́вныхъ и҆ тѣле́сныхъ въ жи́зни се́й, и҆ ѿ грѧдꙋ́щихъ мꙋче́нїй вѣ́чныхъ и҆зба́ви, и҆ сподо́би на́съ вкꙋ́пѣ съ тобо́ю во црⷭ҇твїи нбⷭ҇нѣмъ вы́нꙋ пѣ́ти бг҃ꙋ: А҆ллилꙋ́їа.
Се́й конда́къ глаго́ли г҃-жды. Та́же і҆́косъ а҃-й и҆ конда́къ а҃-й.
І҆́косъ а҃.
А҆́гг҃льскїй нра́въ и҆мѣ́лъ є҆сѝ, ѻ҆́тче прпⷣбне, и҆ ꙗ҆́кѡ безпло́тный, непоро́чнѡ житїѐ соверши́лъ є҆сѝ на землѝ, ди́вный ѻ҆́бразъ соверше́нства дх҃о́внагѡ на́мъ ѡ҆ста́вивъ, да подража́емъ добродѣ́телємъ твои̑мъ, и҆ зове́мъ тѝ си́це:
Ра́дꙋйсѧ, цвѣ́те бл҃гоꙋха́нный до́брагѡ воспита́нїѧ: ра́дꙋйсѧ, сосꙋ́де бжⷭ҇твеннагѡ и҆збра́нїѧ.
Ра́дꙋйсѧ, ꙗ҆́кѡ любє́знаѧ и҆ кра̑снаѧ мі́ра сегѡ̀ презрѣ́лъ є҆сѝ: ра́дꙋйсѧ, ꙗ҆́кѡ нбⷭ҇ныхъ и҆ нетлѣ́нныхъ, жела́нїемъ вожделѣ́лъ є҆сѝ.
Ра́дꙋйсѧ, во́лею тве́рдою во́ли своеѧ̀ ѿрекі́йсѧ: ра́дꙋйсѧ, ѿсѣче́нїемъ страсте́й ᲂу҆годи́вый бг҃ꙋ и҆ спасы́йсѧ.
Ра́дꙋйсѧ, прпⷣбне ѻ҆́тче на́шъ і҆ѡ́но, гра́да кі́ева похвало̀ и҆ ᲂу҆краше́нїе.
Конда́къ а҃.
И҆збра́нный ᲂу҆го́дниче хрⷭ҇то́въ и҆ чꙋдотво́рче, прпⷣбне ѻ҆́тче і҆ѡ́но, возсїѧ́вый мі́рови, ꙗ҆́кѡ ѕвѣзда̀ бг҃освѣ́тлаѧ, житїѧ̀ твоегѡ̀ добро́тою и҆ мно́жествомъ чꙋдотворе́нїй, восхвалѧ́емъ тѧ̀ любо́вїю въ пѣ́снехъ дꙋхо́вныхъ: ты́ же, ꙗ҆́кѡ и҆мѣ́ѧй дерзнове́нїе ко гдⷭ҇ꙋ, моли́твами твои́ми ѿ всѧ́кихъ на́съ бѣ́дъ свободѝ, да зове́мъ тѝ:
Ра́дꙋйсѧ, прпⷣбне ѻ҆́тче на́шъ і҆ѡ́но, гра́да кі́ева похвало̀ и҆ ᲂу҆краше́нїе.
Моли́тва.
Ѽ сщ҃е́ннаѧ главо̀, а҆́гг҃ле земны́й и҆ человѣ́че нбⷭ҇ный, прпⷣбне и҆ бг҃оно́сне ѻ҆́тче на́шъ і҆ѡ́но, и҆зрѧ́дный ᲂу҆го́дниче прест҃ы́ѧ и҆ є҆диносꙋ́щныѧ трⷪ҇цы, ꙗ҆влѧ́ющїй мнѡ́гїѧ млⷭ҇ти живꙋ́щимъ во ст҃ѣ́й ѻ҆би́тели твое́й, и҆ всѣ̑мъ, съ вѣ́рою и҆ любо́вїю притека́ющымъ къ тебѣ̀. и҆спросѝ на́мъ всѧ̑ бл҃гопотрє́бнаѧ къ житїю̀ семꙋ̀ вре́менномꙋ, и҆ нꙋ̑жнаѧ къ вѣ́чномꙋ сп҃се́нїю на́шемꙋ. посо́бствꙋй предста́тельствомъ твои́мъ, ᲂу҆го́дниче бж҃їй, всѣ̑мъ на́мъ, къ мощє́мъ твои̑мъ ст҃ы̑мъ припа́дающимъ, на врагѝ ви̑димыѧ и҆ неви̑димыѧ ѡ҆долѣ́нїе, да въ ми́ре глꙋбо́цѣ пребꙋ́детъ ст҃а́ѧ правосла́внаѧ цр҃ковь хрⷭ҇то́ва, и҆ въ бл҃гоꙋстрое́нїи зи́ждетсѧ ѻ҆би́тель, ю҆́же ты̀ ѡ҆снова̀, во всѧ́комъ бл҃гоче́стїи нерꙋши́мо. бꙋ́ди всѣ̑мъ на́мъ, чꙋдотво́рче ст҃ы́й, помо́щникъ ско́рый во всѧ́кой ско́рби и҆ ѡ҆бстоѧ́нїи. наипа́че же въ ча́съ кончи́ны на́шеѧ ꙗ҆ви́сѧ на́мъ застꙋ́пникъ бл҃госе́рдный, да не пре́дани бꙋ́демъ на мыта́рствахъ воздꙋ́шныхъ вла́сти ѕло́бнагѡ мїроде́ржца, но да сподо́бимсѧ непреткнове́ннагѡ восхо́да въ црⷭ҇твїе нбⷭ҇ное. є҆́й, ѻ҆́тче, мл҃твенниче на́шъ при́сный! не посрамѝ ᲂу҆пова́нїѧ на́шегѡ, не пре́зри смире́ннаѧ молє́нїѧ на̑ша, и҆ предста́тельствꙋй за на́съ пред̾ прⷭ҇то́ломъ живонача́льныѧ трⷪ҇цы, да сподо́бимсѧ вкꙋ́пѣ съ тобо́ю и҆ со всѣ́ми ст҃ы́ми, мы̀ недосто́йнїи, въ селе́нїихъ ра́йскихъ сла́вити вели́чїе, блгⷣть и҆ млⷭ҇ть є҆ди́нагѡ въ трⷪ҇цѣ бг҃а, ѻ҆ц҃а̀ и҆ сн҃а и҆ ст҃а́гѡ дх҃а, во вѣ́ки вѣкѡ́въ. А҆ми́нь.
Краткое житие преподобного Ионы (в схиме Петра) Киевского
Преподобный Иона Киевский родился в 1802 году в бедной семье. Был набожным с детства, часто посещал монастыри и первоначально поселился у старца Серафима Саровского. У него Иоанн прожил 8 лет, после чего старец благословил его идти в Брянскую Белобережскую пустынь. Через семь лет в 1843 году там он принял монашество с именем Ионы.
Преподобный Иона был удостоен особого видения, которое он понял как веление Промысла, построить на берегах Днепра новый монастырь. Он принимает решение уехать в Киев.
Иеромонах Иона выделялся своей духовной опытностью и благочестивой жизнью, поэтому многие киевляне хотели быть его духовными чадами. В 1867 году построена была деревянная церковь во имя Святой Троицы, затем новый монастырь быстро становится крупным собственником земли.
Несмотря на преклонный возраст и мучившую его болезнь, отец Иона сохранял бодрость духа и почти до самой смерти принимал у себя народ. Он мирно умер в 1902 году.
Полное житие преподобного Ионы (в схиме Петра) Киевского
В 1802 году в семье Павла и Пелагеи Мирошниченко родился сын, его назвали Иоанном. Родители Иоанна происходили из мещан посада Крюкова Полтавской губернии Кременчугского уезда. Семья Мирошниченко жила в бедности, и родители Иоанна не могли дать ему хорошего образования. Единственным, чему он научился, было чтение. Как большинство других детей его сословия, учился читать он по Часослову и Псалтири. От природы он был одарен Господом высокими и богатыми умственными дарованиями и твердою памятью. С детства он любил чтение книг, особенно религиозно-нравственных, и читал очень много.
Будучи с малых лет весьма набожным, Иоанн Мирошниченко очень часто посещал монастыри и первоначально поселился в качестве послушника у старца Серафима, известного всей России подвижника ХIХ века, жившего в Саровской пустыни Тамбовской епархии. Послушник Иоанн прожил на послушании у старца восемь лет. За это время он научился творению умной молитвы. Тогда и было положено основание его духовной жизни. Не случайным был тот факт, что святой Серафим послал его к ученикам Паисия Величковского. Преподобный Серафим благословил Иоанну идти в Брянскую Белобережскую пустынь, куда, согласно воле старца, он поступил послушником в 1836 году. Через семь лет, в 1843 году, Иоанн Мирошниченко принял монашество с именем Ионы и в 1845 году был рукоположен в сан иеродиакона.
Проводя жизнь в обители в суровых подвигах поста и воздержания, в постоянной молитве и богомыслии, Иона развил в себе высокую степень самоуглубления и самовникания, тщательно следил за своею внутреннею жизнью и духовным развитием. Тут же он удостоился особого видения, повлиявшего на его дальнейшую жизнь, которое он понял как веление Промысла взять на себя дело устройства на берегах Днепра нового монастыря. Он решил уйти в Киев.
В 1851 году отца Иону встретил Киевский митрополит Филарет, по его воле и желанию в августе того же года иеродиакон Иона был переведен в Киевский Никольский монастырь. Затем в 1858 году он был рукоположен в сан иеромонаха и через два года, в 1860 году, переведен в число братий Киево-Выдубецкого монастыря, расположенного на одной из весьма живописных окраин Киева, на так называемом Зверинце. Уже в это время иеромонах Иона выделялся своей духовной опытностью и благочестивой жизнью, и многие киевляне искали случая получить совет и наставление у отца Ионы, быть его духовными чадами.
Среди многочисленных духовных дщерей о. Ионы была и супруга тогдашнего киевского генерал-губернатора княгиня Васильчикова, весьма уважаемая отцом Ионой, много содействовавшая и помогавшая ему, особенно в построении Троицкой обители. В 1867 году построена была деревянная церковь во имя Святой Троицы, которая в 1871 году заменена обширным и великолепным каменным храмом. Княгиня Васильчикова пожертвовала от себя монастырю дачу в 55 десятин земли близ Киева. С этого же времени новый монастырь постепенно становится крупным собственником земли: частью – путем пожертвований, частью – путем покупки, где монахами ведется образцовое сельское хозяйство. В августе 1872 года о. Иона возведен в сан игумена. Указом Священного Синода от 17 января 1886 года о. Иона назначен настоятелем Киево-Межигорского Спасо-Преображенского монастыря с возведением в сан архимандрита. Резолюцией Киевского митрополита Иоаникия от 9 декабря 1899 года отец Иона по старости и болезни был уволен от управления Свято-Троицким монастырем и оставлен лишь настоятелем его.
Несмотря на свой преклонный – свыше 100 лет – возраст, о. Иона почти до последних дней своей земной жизни сохранил бодрость духа и проявлял присущую ему энергию, всецело направленную на дело благоустройства Свято-Троицкой обители. Последние два года свой жизни он страдал неизлечимой и тяжкой болезнью, от которой и слег в постель после 1901 года.
Несмотря на полный упадок физических сил, он почти до самой смерти принимал народ и оставил всем его знавшим высокий урок духовного бодрствования, самоотверженного труда во славу Божию. Глубокий старец, великий деятель архимандрит Иона, в схиме Петр, мирно почил о Господе 9 (22 по новому стилю) января 1902 года.
Жизнь и дела старца Ионы, прожившего свыше ста лет, высоко поучительны и наглядно свидетельствуют, как много может достичь при энергии, самоотверженной деятельности и любви к делу человек. Послушайте, дети, наказания отча, и внемлите разумети помышление. Дар бо благий дарую вам: моего закона не оставляйте (Притч.4:1-2). Так звучит завет старца. Со всей России к о. Ионе ехали люди, чтобы услышать его совет и получить благословение. Основанная им Свято-Троицкая обитель навсегда стала пристанью спасения, где царит дух смирения и послушания, дух искреннего братолюбия и всецелой преданности воле Божией.