Акафист святому преподобному Геннадию, Костромскому и Любимоградскому чудотворцу

Одобрен: 1860 год

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 05 февраля (23 января ст. ст.)

Утвержден для общецерковного использования.

Кондак 1.

Избранный измлада Господу работати, подвизався добрым подвигом веры, течение твое доблестно скончал еси. Водворяяся же днесь в Небесных Селениих, молися еже избавитися нам от лютых обстояний, от всех зол и напастей, да зовем ти: Радуйся, Геннадие, теплый наш к Богу молитвенниче и чудотворче.

Икос 1.

Ангелскому житию восхотев подражати, измлада явился еси тщаливейший в дому Божием делатель, нося в сердцы законы и оправдания Его. Сего ради радостно вопием ти:

Радуйся, всякое мудрование плоти умертвивый.

Радуйся, еще от пелен путь истины познавый.

Радуйся, презревый вся суетная блага мира, Господа ради.

Радуйся, всею душею Богови прилепивыйся.

Радуйся, воине Царя Небеснаго.

Радуйся, подвигом добрым подвизавыйся пред Ним.

Радуйся, благая отрасле благаго корене.

Радуйся, светильниче страны Любимоградския.

Радуйся, Геннадие, теплый наш к Богу молитвенниче и чудотворче.

Кондак 2.

Видяще тя приснии еще юна зело, не отходяща от церкви, и пребывающа в посте и молитве, тщахуся ослабити духовный подвиг твой. Ты же, от юности твоея, вдавый сердце Богови, пребыл еси непоколебимь, духом горя, Господеви работая и воспевая: Аллилуиа.

Икос 2.

Разум, исходяй от Отца светов, яко бисер драгий обрет, тем озаряемь, всяку мглу греховную далече отгнал еси от себе; управляемь же сый, яко путеводною звездою, в пустыню, сподобился еси очима твоима зрети труды и подвиги Корнилиа и внимати словесем мудрости его. Мы же восхваляюще тя вопием сице:

Радуйся, лучами Божия мудрости озаренный.

Радуйся, благодатною силою во всяцем деле блазе утвержденный.

Радуйся, похоть плоти, похоть очес и гордость житейскую низложивый.

Радуйся, некрадомое добродетелей сокровище стяжавый.

Радуйся, пустыню облагоухавый дел твоих добротою.

Радуйся, заблудших на путь заповедей и оправданий Господних наставивый.

Радуйся, иноком давый образ кротости и смиренномудрия.

Радуйся, обитель твою молитвами твоими ограждаяй и спасаяй.

Радуйся, Любима града прибежище и радование.

Радуйся, помощниче притекающих к тебе с верою.

Радуйся, Геннадие, теплый наш к Богу молитвенниче и чудотворче.

Кондак 3.

Силою, данною ти свыше, в пустынях подвизаяся, аще и многи напасти и озлобления от враг видимых и невидимых претерпел еси; обаче та вся доблестно победил еси, и козни их разрушил еси, воспевая к Богу: Аллилуиа.

Икос 3.

Имея от юности твоея всажден в сердцы твоем страх Божий, не дал сна очима твоима, и веждома твоима дремания, дондеже обрел еси в пустыни Любимоградской, при водах Сурских, место Господеви, селение Богу Иаковлю, и рекл еси: се покой мой во век века, зде вселюся, яко изволих и. Мы, чудящеся всеблагому о тебе Божию смотрению, вопием ти:

Радуйся, яко измлада познал и всею душею твоею возлюбил еси Отца Небеснаго.

Радуйся, яко вся суетная и тленная презрел еси.

Радуйся, яко вся земная, уметы быти вменил еси, взыскуя Иерусалима Горняго.

Радуйся, яко изволил еси подъяти всяко поношение паче, нежели вкушати временную греха сладость.

Радуйся, яко скорбьми многими вшел еси в радость Господа твоего.

Радуйся, яко странник и пришлец сый, создал еси дом Божий, храм Господеви, в немже от лет многих призвася святое имя Его.

Радуйся, вод Сурских ликование.

Радуйся, града Любима ограждение.

Радуйся, Костромских предел благолепное украшение.

Радуйся, Геннадие, теплый наш к Богу молитвенниче и чудотворче.

Кондак 4.

Бурю злоречия, клевет и шептания, по действу змия древнаго, исконнаго отца лжи, окаяннии воздвигоша на тя в обители доблестнаго Корнилиа. Обаче Господь, ведый избавляти и утешати преподобныя своя, обрати студ на главу враг твоих; тебе же на широту изведе, и постави на пространстве нозе твои, Емуже принося жертву хвалы и благодарения, вопиял еси выну: Аллилуиа.

Икос 4.

Слышаша ближнии и дальнии, от днепровских до волжских стран о богоугодном житии твоем, твоих подвизех и терпении мнозем; град же Москва, в пришествие твое с Серапионом и Уаром, чудящеся, из уст твоих прияша проречение, егда рекл еси непорочной, яко агницы сущей Анастасии: ты еси розга прекрасная, венцем царским будеши благоукрашена; еже и сбыстся во время свое. Хваляще Бога, давшаго ти дар прозрения, вопием:

Радуйся, духа пророчества богомудренным житием стяжавый.

Радуйся, благодатию душу свою ожививый и чистотою возвысивый ю.

Радуйся, сбытием пророчества обрадовавший царство православное.

Радуйся, яко рукою благочестивой Анастасии утрошася слезы многих.

Радуйся, яко царица сущи, державцу Русския земли славу во благочестном жителстве приумножи.

Радуйся, яко отложив во успении венец тленный, сподобился еси прияти венец славы нескончаемыя.

Радуйся, яко и мнозем женам, сущым в болезни и скорбех, помощь и утешение подавал еси.

Радуйся, яко и немощнии младенцы не отщетишася от твоея помощи, но цельбу и возраста преспеяние от святыя раки твоея получиша.

Радуйся, яко и всем притекающым ко гробу твоему скорый являешися помощник.

Радуйся, Геннадие, теплый наш к Богу молитвенниче и чудотворче.

Кондак 5.

Боготечной уподобився звезде, притекл еси от юга во страны севера; и лучами добродетелей твоих озарив пустыню любимоградскую, научал еси, отче, исповедатися Богу Небесному и пети имени Его, зовуще: Аллилуиа.

Икос 5.

Видя благодать яже в тебе и дар Святаго Духа, царь Иоанн изволи, да и чада его твоею рукою, преподобне, обновляются в пакибытие. Мы же славяще Бога, возносящаго смиренных сердцем, и венчающаго их милостию и щедротами, взываем:

Радуйся, Геннадие, яко старцы послуша тя и мудрии в совет твой внидоша.

Радуйся, яко и пред цари глаголал еси о судьбах и оправданиих Господних.

Радуйся, яко слово твое бысть выну во благодати, солию растворенно.

Радуйся, яко николиже слово праздно и гнило изыде из уст твоих, паче же вся бяху к назиданию верных.

Радуйся, яко был еси сосуд в честь, освящен, благопотребен Владыце.

Радуйся, яко соблюл еси таинство веры в чистой совести.

Радуйся, яко пребыл еси во истине благовествования.

Радуйся, яко ангелу благовестнику уподобился еси, предрек славу Анастасии, о нейже возвеселишася богатии и убозии.

Радуйся, Геннадие, теплый наш к Богу молитвенниче и чудотворче.

Кондак 6.

Пустынножительствовавый на Свире реце преподобный Александр, радостно прият тя с содругом твоим Феодором, и прозорливец сый, предпоказа в тебе благаго и мудраго иночествующым вождя и наставника. Слышавшии таковая проречения, прославиша Господа, глаголюще: Аллилуиа.

Икос 6.

Возсия, яко звезда утренняя, и яко луна полна во днех своих, слава подвигов, труждения и терпения твоего; пустыня бо возвести о тебе, и добродетели твоя окрест живущым поведа. Сего ради якоже они, такожде и мы благодаряще Бога, вопием ти:

Радуйся, презревый славу мира, ища Божия славы.

Радуйся, сбытие пророчества, еже о тебе, добре показавый.

Радуйся, явивыйся присный ревнователь преподобным Александру и Корнилию.

Радуйся, среди житейских обуреваний обретый тихое пристанище.

Радуйся, пустыню и езеро освятивый ангелоподобным жителством твоим.

Радуйся, положивый основание твердо обители твоей, и молитвами твоими оградивый ю.

Радуйся, образ честнаго жителства иноком собою давый.

Радуйся, словом и делом наказавый буия и строптивыя.

Радуйся, заблудших наставниче и всех притекающих к тебе скорый помощниче.

Радуйся, Геннадие, теплый наш к Богу молитвенниче и чудотворче.

Кондак 7.

Прославити хотя пустыню непроходную и просветити сидящыя во тме и сени смертней, всеблагий Бог, державным манием Василиа Иоанновича указует ти место, да созиждеши олтарь Богови и селение исповедающым имя святое Его. Ты же, Господу споспешествующу, сия соделав, с сонмом подвижников и со всеми, иже видеша благословение на делех рук твоих, воспел еси: Аллилуиа.

Икос 7.

Новый и дивный злочестия обличитель явился еси, преподобне, егда святотатственную простершаго ко олтарю руку, разслаблением наказал еси; егда же исповеда грех свой пред тобою, и в раскаяние прииде, того благодатною силою исцелил еси, и на путь спасения наставил еси. Сего ради память твою, угодниче Божий, чествующе, зовем ти сице:

Радуйся, злочестия обличителю.

Радуйся, кающихся во гресех своих утешителю.

Радуйся, заблудших наставниче.

Радуйся, молитвами твоими подаваяй исцеление телесное, вкупе же и душевное.

Радуйся, заступничеством твоим низлагаяй демонская возстания.

Радуйся, благодатию яже в тебе подаваяй силы к животу и благочестию.

Радуйся, свыше данною ти премудростию умудряяй неразумныя.

Радуйся, яко всем притекающым к тебе с верою, присно подаеши утешение и радование.

Радуйся, Геннадие, теплый наш к Богу молитвенниче и чудотворче.

Кондак 8.

Странное чудо явися, егда немоществующий болярин Борис, прияв с благоговением посох от руки твоея, преподобне, здрав бысть. Иерей же Василий, гордостно презрев приятый от преподобнаго дар, и поверг оный, тяжко искушен бысть. Познав же грех свой, и принес покаяние Богу, прослави правду Его, и угодника Его, вопия: Аллилуиа.

Икос 8.

Весь ум вперив в горняя, единаго, искупльшаго нас Господа возлюбил еси, Тому последовал еси и Того язвы на теле своем носил еси, с Нимже и прославляешися днесь. Сего ради восхваляем тя:

Радуйся, обретый премудрость, юже никтоже от князей века сего разуме.

Радуйся, не духа мира сего приявый, но Духа Иже от Бога.

Радуйся, верою уразумевый тайны судеб Божиих.

Радуйся, показавый веру твою не в мудрости человечестей, но в силе Божией.

Радуйся, яко Града Небеснаго взыскал еси.

Радуйся, яко к Иерусалиму Небесному востекл еси.

Радуйся, яко на вечерю брака Агнча зван еси.

Радуйся, не к тому себе пожив, но Богови, днесь во Царствии Его вселяешися.

Радуйся, Геннадие, теплый наш к Богу молитвенниче и чудотворче.

Кондак 9.

Всякими духовными даровании украшен, всякия цельбы податель явился еси, блаженне. Темже хваляще и благодаряще Бога, вопием: Аллилуиа.

Икос 9.

Витии немотствоваху и мудрии века сего изумевахуся, видяще, како бесный, люте страждай, и путы железными связан сый, пред гробом твоим, преподобне, абие исцеле и воздаде хвалу Богови, дивному во святых Своих. Таяжде творяще, и мы глаголем:

Радуйся, силы многи сотворивый.

Радуйся, демонская сопротивувостания ни во что же вменивый.

Радуйся, обдержимых лютыми недугами уврачевавый.

Радуйся, безутешным утешение и радость о Господе подавый.

Радуйся, омраченных умом в разум истины приведый.

Радуйся, от сердечнаго окаменения и нечестия многих обративый к Богу.

Радуйся, яко немощствующым духом и телом простерл еси руку помощи.

Радуйся, яко безнадежных и отчаянных сущих, утвердил еси во уповании на Бога жива и истинна.

Радуйся, Геннадие, теплый наш к Богу молитвенниче и чудотворче.

Кондак 10.

Спасения иский, яко бисера многоценнаго, и к Богу душею возжадав, якоже елень на источники водныя, ничтоже земное в себе помышлял еси; работая же Господеви со страхом и радуяся пред Ним с трепетом, сподобился еси, блаженне, с лики избранных предстояти Престолу Царя славы, и присно воспевати: Аллилуиа.

Икос 10.

Стена и прибежище был еси, Геннадие, в веце сем: в пустыню бо, в ней же восхотел еси водворитися, к тебе притекаху славнии земли, богатии и убози, вожделевающе, да приимут от руки твоея благословение, да слово уст твоих утешит, и молитва твоя оградит их от враг видимых и невидимых; и мы такожде, притекающе верою к раце твоей, и моляще о заступлении нас грешных и неключимых раб, вопием:

Радуйся, яко страстей возстание победил еси.

Радуйся, яко призывающих тя предварил еси в день озлобления.

Радуйся, яко потопляемых напастей бурею, изхитил еси из пучины зол.

Радуйся, яко влаемых волнами житейских попечений, к тихому пристанищу управил еси.

Радуйся, ищущих Царствия Небеснаго и правды его, молитвами твоими утверждаяй на камени заповедей Господних.

Радуйся, обители твоея столпе и утверждение.

Радуйся, подвизающихся во благочестии неусыпный спомощниче.

Радуйся, покаянныя слезы проливающих ко Господу сомолитвенниче.

Радуйся, Геннадие, теплый наш к Богу молитвенниче и чудотворче.

Кондак 11.

Пения и славословия, подвиги и молитвенныя труждения, паче же всего себе принесл еси, преподобне, в жертву живу, святу, благоугодну Богови. Сего ради, стяжав блаженное безсмертие, в чертозе Царя славы, с тмами тем безплотных сил ликовствуя, воспеваеши: Аллилуиа.

Икос 11.

Светозарной звезде уподобився, от Могилева града, от предел днепровских, аможе первии возсияша, посреде идольскаго нечестия, лучи благодатныя веры, притекл еси, да и во мраце пустыни костромския узрят людие славу Божию и чудеса Его поведят. Сия убо зрим ныне, и славяще Бога, глаголем:

Радуйся, напоивый себе струями вод благодатных.

Радуйся, утвердивый себе в вере, еюже просветися равноапостольный великий князь Владимир.

Радуйся, осиянный благословением святыя Афонския горы, почивающим на обители печерских чудотворцев.

Радуйся, их житию подражавый.

Радуйся, яко оставль богатство и славу дома отчаго, пустыню возлюбил еси.

Радуйся, яко хлад и зной и всяку тяготу понесл еси.

Радуйся, яко поругания и озлобления, Господа ради, претерпел еси.

Радуйся, яко в терпении мнозе стяжав душу свою, живот вечный наследовал еси.

Радуйся, Геннадие, теплый наш к Богу молитвенниче и чудотворче.

Кондак 12.

Благодать и силу данную ти от Бога, еже целити немощствующыя духом, немощствующыя телом, еже спасати погибающих и избавляти от лютых обстояний, даяти же даяния благая, с верою и любовию притекающым к тебе; знаменьми и чудесы научени суще, свемы. Темже молимся ти, преподобне, молися о нас, яко скобьми паче же многими грехми обдержими есмы выну, да ходатайством твоим улучивше спасение, воспоем Господеви: Аллилуиа.

Икос 12.

Поюще и превозносяще Бога, дивнаго во святых своих, благолепно чествуем святую память твою, угодниче; еще бо во днех плоти твоея чудодейственныя благодати был еси причастник; по блаженном успении твоем наследствуя с лики святых вечную жизнь, молиши о чтущих тя. Сего ради вопием:

Радуйся, прославивый Бога в души и телеси своем.

Радуйся, яко славы от человек не приял еси, слава же Господня осия тя.

Радуйся, яко обитая в Небесных селениих, не оставляеши нас ходатайством твоим.

Радуйся, яко надеющеся на тя, возсылаем молитвы нашя и тобою хвалимся.

Радуйся, яко надежда притекающих к раце твоей с верою, николиже посрамися.

Радуйся, яко старцы и младенцы возрадовашася о тебе.

Радуйся, яко присный хранитель еси Любимоградския страны, сподобльшияся хранити святыя мощи твоя.

Радуйся, яко память твоя во благословении и чудеса твоя возвещаются в роды родов.

Радуйся, Геннадие, теплый наш к Богу молитвенниче и чудотворче.

Кондак 13.

О святче Божий и чудотворче, преподобне Геннадие! Приими молитвы и благохваления наша, приносимыя тебе днесь, по достоянию, и не забуди нас притекающих к тебе, и ищущих помощи твоея и заступления. Паче же буди ходатай наш пред Богом; да отбегше нечестия, и избавльшеся от всякаго злаго обстояния, сподобимся наследити Царство Небесное, и тамо с лики святых, славити Отца и Сына и Святаго Духа, и во вся веки воспевати пред Ним: Аллилуиа.

Кондак сей глаголи трижды, таже икос 1-й и кондак 1-й.

Молитва

Избранниче Божий и чудотворче, преподобный отче Геннадие! От юности твоея исполнен сый духа премудрости и разума, духа благочестия и страха Господня, и приим вся оружия Божия, препоясав чресла твоя истиною, оболкся в броню правды и обув нозе во уготование благовествования мира, над всеми же восприим щит веры, возмогл еси, яко добр воин Христов, вся стрелы лукаваго разжженыя угасити. Сего ради, водворяяся днесь, с лики безплотных сил, в обителех Отца Небеснаго, неувядаемым венцем увязен еси; и предстоя Престолу Царя славы Господа сил, имаши дерзновение возносити к Нему моления и благохваления твоя. Мы же окаяннии, возводяще из глубины зол очи и сердца наша к горнему Сиону, жилищу Бога Иаковля, молим тя, преподобне Геннадие: буди заступник и ходатай наш пред Богом и Господем нашим, Судиею праведнейшим, Егоже выну прогневляем, согрешающе пред Ним. И якоже во дни плоти своея, дивная и преславная совершил еси, отче всехвальне, тако и ныне прешед от нас в обители Отца Небеснаго удиви ходатайством своим милость Господню на нас. Да отбегше нечестия и мирских похотей, Богови же благоугодивше, обрящем помощь Его во время благопотребно, и благословение на ны и на дела рук наших, и да сподобит нас наследити Царство Небесное, и с лики святых славити и воспевати пречестное и великолепое имя Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Ґкafістъ с™0му прпdбном§нику геннaдію, костромск0му и3 любимогрaдскому чудотв0рцу

Кондaкъ №.

И#збрaнный и3змлaда гDу раб0тати, подвизaвсz д0брымъ п0двигомъ вёры, течeніе твоE д0блестнw скончaлъ є3си2. водворszсz же днeсь въ нбcныхъ селeніихъ, моли1сz є4же и3збaвитисz нaмъ t лю1тыхъ њбстоsній, t всёхъ ѕHлъ и3 напaстей, да зовeмъ ти2:

Рaдуйсz, геннaдіе, тeплый нaшъ къ бGу мlтвенниче и3 чудотв0рче.

Јкосъ №.

ЃгGлскому житію2 восхотёвъ подражaти, и3змлaда kви1лсz є3си2 тщали1вэйшій въ домY б9іемъ дёлатель, носS въ сeрдцы зак0ны и3 њправд†ніz є3гw2. сегw2 рaди рaдостнw вопіeмъ ти2:

Рaдуйсz, всsкое мудровaніе пл0ти ўмертви1вый: рaдуйсz, є3щE t пелeнъ пyть и4стины познaвый.

Рaдуйсz, презрёвый вс‰ сyєтнаz бlгA мjра, гDа рaди: рaдуйсz, всeю душeю бGови прилэпи1выйсz.

Рaдуйсz, в0ине цRS нбcнагw: рaдуйсz, п0двигомъ д0брымъ подвизaвыйсz пред8 ни1мъ.

Рaдуйсz, бlгaz tрасле бlгaгw к0рене: рaдуйсz, свэти1льниче страны2 любимогрaдскіz.

Рaдуйсz, геннaдіе, тeплый нaшъ къ бGу мlтвенниче и3 чудотв0рче.

Кондaкъ в7.

Видzще тS при1сніи є3щE ю4на ѕэлw2, не tходsща t цRкви, и3 пребывaюща въ постЁ и3 моли1твэ, тщaхусz њслaбити дух0вный п0двигъ тв0й. ты2 же, t ю4ности твоеS, вдaвый сeрдце бGови, прeбылъ є3си2 непоколеби1мь, дyхомъ горS, гDеви раб0таz и3 воспэвaz: Ґллилyіа.

Јкосъ в7.

Рaзумъ, и3сходsй t nц7A свётwвъ, ћкw би1серъ драгjй њбрётъ, тeмъ њзарsемь, всsку мглY грэх0вную далeче tгнaлъ є3си2 t себє2; ўправлsемь же сhй, ћкw путеводною ѕвэзд0ю, въ пустhню, спод0билсz є3си2 nчи1ма твои1ма зрёти труды2 и3 п0двиги корни1ліа и3 внимaти словесeмъ мyдрости є3гw2. мы2 же восхвалsюще тS вопіeмъ си1це:

Рaдуйсz, лучaми б9іz мyдрости њзарeнный: рaдуйсz, бlгодaтною си1лою во всsцэмъ дёлэ блaзэ ўтверждeнный.

Рaдуйсz, п0хоть пл0ти, п0хоть nчeсъ и3 г0рдость житeйскую низложи1вый: рaдуйсz, некрaдомое добродётелей сокр0вище стzжaвый.

Рaдуйсz, пустhню њбlгоухавый дёлъ твои1хъ добр0тою: рaдуйсz, заблyдшихъ на пyть зaповэдей и3 њправдaній гDнихъ настaвивый.

Рaдуйсz, и4нокwмъ дaвый њбразъ кр0тости и3 смиренномyдріz: рaдуйсz, њби1тель твою2 мlтвами твои1ми њграждazй и3 спасazй.

Рaдуйсz, люби1ма грaда прибёжище и3 рaдованіе: рaдуйсz, пом0щниче притекaющихъ къ тебЁ съ вёрою.

Рaдуйсz, геннaдіе, тeплый нaшъ къ бGу мlтвенниче и3 чудотв0рче.

Кондaкъ G.

Си1лою, дaнною ти2 свhше, въ пустhнzхъ подвизazсz, ѓще и3 мнHги нап†сти и3 њѕлоблє1ніz t вр†гъ ви1димыхъ и3 невиди1мыхъ претерпёлъ є3си2: nбaче т† вс‰ д0блестнw побэди1лъ є3си2, и3 к0зни и4хъ разруши1лъ є3си2, воспэвaz къ бGу: Ґллилyіа.

Јкосъ G.

И#мёz t ю4ности твоеS всаждeнъ въ сeрдцы твоeмъ стрaхъ б9ій, не дaлъ снA nчи1ма твои1ма, и3 вёждома твои1ма дремaніz, д0ндеже њбрёлъ є3си2 въ пустhни любимогрaдской, при водaхъ сyрскихъ, мёсто гDеви, селeніе бGу їaкwвлю, и3 рёклъ є3си2: сE пок0й м0й во вёкъ вёка, здЁ вселю1сz, ћкw и3зв0лихъ и5. мы2, чудsщесz всебlг0му њ тебЁ б9ію смотрeнію, вопіeмъ ти2:

Рaдуйсz, ћкw и3змлaда познaлъ и3 всeю душeю твоeю возлю1билъ є3си2 nц7A нбcнагw: рaдуйсz, ћкw вс‰ сyєтнаz и3 тлBннаz презрёлъ є3си2.

Рaдуйсz, ћкw вс‰ земн†z, ўмє1ты бhти вмэни1лъ є3си2, взыскyz їеrли1ма г0рнzгw: рaдуйсz, ћкw и3зв0лилъ є3си2 под8sти всsкw поношeніе пaче, нeжели вкушaти врeменную грэхA слaдость.

Рaдуйсz, ћкw скорбьми2 мн0гими вшeлъ є3си2 въ рaдость гDа твоегw2: рaдуйсz, ћкw стрaнникъ и3 пришлeцъ сhй, создaлъ є3си2 д0мъ б9ій, хрaмъ гDеви, въ нeмже t лётъ мн0гихъ призвaсz с™0е и4мz є3гw2.

Рaдуйсz, в0дъ сyрскихъ ликовaніе: рaдуйсz, грaда люби1ма њграждeніе: рaдуйсz, костромски1хъ предBлъ благолёпное ўкрашeніе.

Рaдуйсz, геннaдіе, тeплый нaшъ къ бGу мlтвенниче и3 чудотв0рче.

Кондaкъ д7.

Бyрю ѕлорёчіz, клевeтъ и3 шептaніz, по дёйству ѕмjz древнагw, и3ск0ннагw nтцA лжи2, њкаsнніи воздвиг0ша на тS въ њби1тели доблестнагw корни1ліа. nбaче гDь, вёдый и3збавлsти и3 ўтэшaти прпdбныz сво‰, њбрати2 стyдъ на главY вр†гъ твои1хъ: тебЁ же на широтY и3зведE, и3 постaви на прострaнствэ н0зэ твои2, є3мyже приносS жeртву хвалы2 и3 бlгодарeніz, вопіsлъ є3си2 вhну: Ґллилyіа.

Јкосъ д7.

Слhшаша бли1жніи и3 дaльніи, t днэпр0вскихъ до в0лжскихъ стрaнъ њ бGоуг0дномъ житіи2 твоeмъ, твои2хъ п0двизэхъ и3 терпёніи мнHзэмъ: грaдъ же москвA, въ пришeствіе твоE съ серапіwномъ и3 ўaромъ, чудsщесz, и3з8 ќстъ твои1хъ пріsша проречeніе, є3гдA рeклъ є3си2 непор0чной, ћкw ѓгницы сyщей ґнастасjи: ты2 є3си2 р0зга прекрaснаz, вэнцeмъ цaрскимъ бyдеши бlгоукрaшена; є4же и3 сбhстсz во врeмz своE. хвaлzще бGа, дaвшагw ти2 дaръ прозрёніz, вопіeмъ:

Рaдуйсz, д¦а прbр0чества бGомyдреннымъ житіeмъ стzжaвый: рaдуйсz, бlгодaтію дyшу свою2 њживи1вый и3 чистот0ю возвhсивый ю5.

Рaдуйсz, сбhтіем прbр0чества њбрaдовавшій цaрство правослaвное: рaдуйсz, ћкw рук0ю бlгочестивой ґнастасjи ўтр0шасz слезы2 мн0гихъ.

Рaдуйсz, ћкw цари1ца сyщи, державцу р{сскіz земли2 слaву во бlгочeстномъ жи1телствэ приумн0жи: рaдуйсz, ћкw tложи1въ во ўспeніи вэнeцъ тлённый, сподоблсz є3си2 пріsти вэнeцъ слaвы нескончaемыz.

Рaдуйсz, ћкw и3 мн0зэмъ женaмъ, сyщымъ въ болёзни и3 ск0рбехъ, п0мощь и3 ўтэшeніе подавaлъ є3си2: рaдуйсz, ћкw и3 нeмощніи младє1нцы не tщети1шасz t твоеS п0мощи, но цэльбY и3 в0зраста преспёzніе t с™hz рaки твоеS получи1ша.

Рaдуйсz, ћкw и3 всBмъ притекaющымъ ко гр0бу твоемY ск0рый kвлsешисz пом0щникъ.

Рaдуйсz, геннaдіе, тeплый нaшъ къ бGу мlтвенниче и3 чудотв0рче.

Кондaкъ є7.

БGотeчной ўпод0бивсz ѕвэздЁ, притeклъ є3си2 t ю4га во страны2 сёвера: и3 лучaми добродётелей твои1хъ њзари1въ пустhню любимогрaдскую, научaлъ є3си2, џ§е, и3сповёдатисz бGу нбcному и3 пёти и4мени є3гw2, зовyще: Ґллилyіа.

Јкосъ є7.

Ви1дz блгdть ћже въ тебЁ и3 дaръ с™aгw д¦а, цaрь їwaннъ и3зв0ли, да и3 ч†да є3гw2 твоeю рук0ю, прпdбне, њбновлsютсz въ пакибытіE. мы2 же слaвzще бGа, возносsщаго смирeнныхъ сeрдцемъ, и3 вэнчaющаго и4хъ млcтію и3 щедр0тами, взывaемъ:

Рaдуйсz, геннaдіе, ћкw стaрцы послyша тS и3 мyдріи въ совётъ тв0й внид0ша: рaдуйсz, ћкw и3 пред8 цари2 глаг0лалъ є3си2 њ судьбaхъ и3 њправдaніихъ гDних.

Рaдуйсz, ћкw сл0во твоE бhсть вhну во блгdти, с0лію растворенно: рaдуйсz, ћкw николи1же сл0во прaздно и3 гни1ло и3зhде и3з8 ќстъ твои1хъ, пaче же вс‰ бsху къ назидaнію вёрныхъ.

Рaдуйсz, ћкw бhлъ є3си2 сосyдъ въ чeсть, њсвzщeнъ, бlгопотрeбенъ вLцэ: рaдуйсz, ћкw соблю1лъ є3си2 тaинство вёры въ чи1стой с0вэсти.

Рaдуйсz, ћкw прeбылъ є3си2 во и4стинэ бlговэствовaніz: рaдуйсz, ћкw ѓгGелу бlговёстнику ўпод0билсz є3си2, предрeкъ слaву ґнастасjи, њ нeйже возвесели1шасz богaтіи и3 ўб0зіи.

Рaдуйсz, геннaдіе, тeплый нaшъ къ бGу мlтвенниче и3 чудотв0рче.

Кондaкъ ѕ7.

Пустынножительствовавый на сви1рэ рэцЁ прпdбный ґлеxaндръ, рaдостнw пріsтъ тS съ содрyгомъ твои1мъ fе0дwромъ, и3 прозорли1вецъ сhй, предпоказA въ тебЁ бlгaго и3 мyдраго и4ночествующымъ вождS и3 настaвника. слhшавшіи такwвaz проречє1ніz, прослaвиша гDа, глаг0люще: Ґллилyіа.

Јкосъ ѕ7.

ВозсіS, ћкw ѕвэздA ќтреннzz, и3 ћкw лунA полнA во днёхъ свои1хъ, слaва подвигHвъ, труждeніz и3 терпёніz твоегw2: пустhнz бо возвэсти2 њ тебЁ, и3 добродётєли тво‰ w4крестъ живyщымъ повёда. сегw2 рaди ћкwже nни2, тaкожде и3 мы2 бlгодарsще бGа, вопіeмъ ти2:

Рaдуйсz, презрёвый слaву мjра, и3щA б9іz слaвы: рaдуйсz, сбhтіе прbр0чества, є4же њ тебЁ, д0брэ показaвый.

Рaдуйсz, kви1выйсz при1сный ревновaтель прпdбнымъ ґлеxaндру и3 корни1лію: рaдуйсz, среди2 житeйскихъ њбуревaній њбрэтhй ти1хое пристaнище.

Рaдуйсz, пустhню и3 є4зеро њс™и1вый ґгGлопод0бнымъ жи1телствомъ твои1мъ: рaдуйсz, положи1вый њсновaніе твeрдw њби1тели твоeй, и3 мlтвами твои1ми wгради1вый ю5.

Рaдуйсz, w4бразъ честнaгw жи1телства и4нокwмъ соб0ю дaвый: рaдуйсz, сл0вомъ и3 дёломъ наказaвый б{іz и3 стропти6выz.

Рaдуйсz, заблyдшихъ настaвниче и3 всёхъ притекaющихъ къ тебЁ ск0рый пом0щниче.

Рaдуйсz, геннaдіе, тeплый нaшъ къ бGу мlтвенниче и3 чудотв0рче.

Кондaкъ з7.

Прослaвити хотS пустhню непрох0дную и3 просвэти1ти сидsщыz во тмЁ и3 сёни смeртнэй, всебlгjй бGъ, держaвнымъ мaніемъ васjліа іwaнновича ўказyетъ ти2 мёсто, да сози1ждеши nлтaрь бGови и3 селeніе и3сповёдающымъ и4мz с™0е є3гw2. ты2 же, гDу споспэшествyющу, сі‰ содёлавъ, съ с0нмомъ подви1жникwвъ и3 со всёми, и5же ви1дэша бlгословeніе на дёлэхъ рyкъ твоихъ, воспёлъ є3си2: Ґллилyіа.

Јкосъ з7.

Н0вый и3 ди1вный ѕлочeстіz њбличи1тель kви1лсz є3си2, прпdбне, є3гдA свzтотaтственную простeршагw ко nлтарю2 рук{, разслаблeніемъ наказaлъ є3си2; є3гдA же и3сповёда грёхъ св0й пред8 тоб0ю, и3 въ раскazніе пріи1де, того2 бlгодaтною си1лою и3сцэли1лъ є3си2, и3 на пyть сп7сeніz настaвилъ є3си2. сегw2 рaди пaмzть твою2, ўг0дниче б9ій, чествyюще, зовeмъ ти2 си1це:

Рaдуйсz, ѕлочeстіz њбличи1телю: рaдуйсz, кaющихсz во грэсёхъ свои1хъ ўтёшителю.

Рaдуйсz, заблyдшихъ настaвниче: рaдуйсz, мlтвами твои1ми подавazй и3сцэлeніе тэлeсное, вкyпэ же и3 душeвное.

Рaдуйсz, застyпничествомъ твои1мъ низлагazй дeмwнскаz возст†ніz: рaдуйсz, блгdтію ћже въ тебЁ, подавazй си6лы къ животY и3 бlгочeстію.

Рaдуйсz, свhше дaнною ти2 премyдростію ўмудрszй нераз{мныz: рaдуйсz, ћкw всBмъ притекaющымъ къ тебЁ съ вёрою, при1снw подаeши ўтэшeніе и3 рaдованіе.

Рaдуйсz, геннaдіе, тeплый нaшъ къ бGу мlтвенниче и3 чудотв0рче.

Кондaкъ }.

Стрaнное чyдо kви1сz, є3гдA немоществyющій болsринъ бори1съ, пріsвъ съ бlгоговёніемъ п0сохъ t рyки твоеS, прпdбне, здрaвъ бhсть. їерeй же васjлій, г0рдостнw презрёвъ пріsтый t прпdбнагw дaръ, и3 повeргъ џный, тsжкw и3скушeнъ бhсть. познaвъ же грёхъ св0й, и3 принeсъ покаsніе бGу, прослaви прaвду є3гw2, и3 ўг0дника є3гw2, вопіS: Ґллилyіа.

Јкосъ }.

Вeсь ќмъ впери1въ въ гHрнzz, є3ди1наго, и3скyпльшаго нaсъ гDа возлю1билъ є3си2, томY послёдовалъ є3си2 и3 тогw2 ћзвы на тёлэ своeмъ носи1лъ є3си2, съ ни1мже и3 прославлsешисz днeсь. сегw2 рaди восхвалsемъ тS:

Рaдуйсz, њбрэтhй премyдрость, ю4же никт0же t кнzзeй вёка сегw2 разумЁ: рaдуйсz, не дyха мjра сегw2 пріsвый, но д¦а, и4же t бGа.

Рaдуйсz, вёрою ўразумёвый т†йны судeбъ б9іихъ: рaдуйсz, показaвый вёру твою2 не въ мyдрости человёчестэй, но въ си1лэ б9іей.

Рaдуйсz, ћкw грaда нбcнагw взыскaлъ є3си2: рaдуйсz, ћкw къ їеrли1му нбcному востeклъ є3си2.

Рaдуйсz, ћкw на вeчерю брaка ѓгнча звaнъ є3си2: рaдуйсz, не къ томY себЁ пожи1въ, но бGови, днeсь во цrтвіи є3гw2 вселsешисz.

Рaдуйсz, геннaдіе, тeплый нaшъ къ бGу мlтвенниче и3 чудотв0рче.

Кондaкъ f7.

Всsкими дух0вными даров†ніи ўкрaшенъ, всsкіz цэльбы2 подaтель kви1лсz є3си2, бл9eнне. тёмже хвaлzще и3 бlгодарsще бGа, вопіeмъ: Ґллилyіа.

Јкосъ f7.

Вит‡и нем0тствоваху и3 мyдріи вёка сегJ из8умевaхусz, ви1дzще, кaкw бёсный, лю1тэ страждaй, и3 пyты желёзными свsзанъ сhй, пред8 гр0бомъ твои1мъ, прпdбне, ѓбіе и3сцэлЁ и3 воздадE хвалY бGови, ди1вному во с™hхъ свои1хъ. т†zжде творsще, и3 мы2 глаг0лемъ:

Рaдуйсz, си6лы мнHги сотвори1вый: рaдуйсz, дeмwнскаz сопротивувостaніz ни во что2 же вмэни1вый.

Рaдуйсz, њбдержи1мыхъ лю1тыми недyгами ўврачевaвый: рaдуйсz, безутёшнымъ ўтэшeніе и3 рaдость њ гDэ подaвый.

Рaдуйсz, њмрачeнныхъ ўм0мъ въ рaзумъ и4стины приведhй: рaдуйсz, t сердeчнагw њкаменeніz и3 нечeстіz мн0гихъ њбрати1вый къ бGу.

Рaдуйсz, ћкw немощствyющымъ дyхомъ и3 тёломъ простeрлъ є3си2 рук{ п0мощи: рaдуйсz, ћкw безнадeжныхъ и3 tчazнныхъ сyщихъ, ўтверди1лъ є3си2 во ўповaніи на бGа жи1ва и3 и4стинна.

Рaдуйсz, геннaдіе, тeплый нaшъ къ бGу мlтвенниче и3 чудотв0рче.

Кондaкъ ‹.

Сп7сeніz и3скjй, ћкw би1сера многоцённагw, и3 къ бGу душeю возжадaвъ, ћкwже є3лeнь на и3ст0чники водны6z, ничт0же земн0е въ себЁ помышлsлъ є3си2: раб0таz же гDеви со стрaхомъ и3 рaдуzсz пред8 ни1мъ со трeпетомъ, спод0билсz є3си2, бlжeнне, съ ли1ки и4збранныхъ предстоsти пrт0лу цRS слaвы, и3 при1снw воспэвaти: Ґллилyіа.

Јкосъ ‹.

СтэнA и3 прибёжище бhлъ є3си2, геннaдіе, въ вёцэ сeмъ: въ пустhню бо, въ нeй же восхотёлъ є3си2 водвори1тисz, къ тебЁ притекaху слaвніи земли2, богaтіи и3 ўб0зіи, вожделэвaюще, да пріи1мутъ t рyки твоеS бlгословeніе, да сл0во ќстъ твои1хъ ўтёшитъ, и3 мlтва твоS њгради1тъ и4хъ t вр†гъ ви1димыхъ и3 невиди1мыхъ: и3 мы2 тaкожде, притекaюще вёрою къ рaцэ твоeй, и3 молsще њ заступлeніи нaсъ грёшныхъ и3 неключи1мыхъ р†бъ, вопіeмъ:

Рaдуйсz, ћкw страстeй возстaніе побэди1лъ є3си2: рaдуйсz, ћкw призывaющихъ тS предвари1лъ є3си2 въ дeнь њѕлоблeніz.

Рaдуйсz, ћкw потоплsемыхъ напaстей бyрею, и3зхити1лъ є3си2 и3з8 пучи1ны ѕHлъ: рaдуйсz, ћкw влaемыхъ волнaми житeйскихъ попечeній, къ ти1хому пристaнищу ўпрaвилъ є3си2.

Рaдуйсz, и4щущихъ цrтвіz нбcнагw и3 прaвды є3гw2, мlтвами твои1ми ўтверждazй на кaмени зaповэдей гDнихъ: рaдуйсz, њби1тели твоеS ст0лпе и3 ўтверждeніе.

Рaдуйсz, подвизaющихсz во бlгочeстіи неусhпный спом0щниче: рaдуйсz, покаsнныz слезы2 проливaющихъ ко гDу, сомоли1твенниче.

Рaдуйсz, геннaдіе, тeплый нaшъ къ бGу мlтвенниче и3 чудотв0рче.

Кондaкъ №i.

ПBніz и3 славослHвіz, п0двиги и3 моли1твєнныz труждє1ніz, пaче же всегw2 себE принeслъ є3си2, прпdбне, въ жeртву жи1ву, с™у, бlгоуг0дну бGови. сегw2 рaди, стzжaвъ бlжeнное безсмeртіе, въ черт0зэ цRS слaвы, съ тмaми тє1мъ безпл0тныхъ си1лъ ликовствyz, воспэвaеши: Ґллилyіа.

Јкосъ №i.

Свэтозaрной ѕвэздЁ ўпод0бивсz, t могилeва грaда, t предёлъ днэпр0вскихъ, ѓможе пeрвіи возсіsша, посредЁ јдwльскагw нечeстіz, лучи6 благодaтныz вёры, притeклъ є3си2, да и3 во мрaцэ пустhни костромскjz ќзрzтъ лю1діе слaву б9ію и3 чудесA є3гw2 повёдzтъ. сі‰ ќбw зри1мъ нhнэ, и3 слaвzще бGа, глаг0лемъ:

Рaдуйсz, напои1вый себE струsми в0дъ бlгодaтныхъ: рaдуйсz, ўтверди1вый себE въ вёрэ, є4юже просвэти1сz равноапcтльный вели1кій кнsзь влади1міръ.

Рaдуйсz, њсіsнный бlгословeніемъ с™hz ґfHнскіz горы2, почивaющимъ на њби1тели печeрскихъ чудотв0рцєвъ: рaдуйсz, и4хъ житію2 подражaвый.

Рaдуйсz, ћкw њстaвль богaтство и3 слaву д0ма о4тчагw, пустhню возлю1билъ є3си2: рaдуйсz, ћкw хлaдъ и3 зн0й и3 всsку тzготY понeслъ є3си2.

Рaдуйсz, ћкw поруг†ніz и3 њѕлоблє1ніz, гDа рaди, претерпёлъ є3си2: рaдуйсz, ћкw въ терпёніи мн0зэ стzжaвъ дyшу свою2, жив0тъ вёчный наслёдовалъ є3си2.

Рaдуйсz, геннaдіе, тeплый нaшъ къ бGу мlтвенниче и3 чудотв0рче.

Кондaкъ в7i.

Блгdть и3 си1лу дaнную ти2 t бGа, є4же цэли1ти немощствyющыz дyхомъ, немощствyющыz тёломъ, є4же сп7сaти погибaющихъ и3 и3збавлsти t лю1тыхъ њбстоsній, даsти же да‰ніz бlг†z, съ вёрою и3 люб0вію притекaющымъ къ тебЁ: знaменьми и3 чудесы2 научeни сyще, свёмы. тёмже м0лимсz ти2, прпdбне, моли1сz њ нaсъ, ћкw скобьми, пaче же мн0гими грэхми2 њбдержи1ми є3смы2 вhну, да ходaтайствомъ твои1мъ ўлучи1вше сп7сeніе, воспоeмъ гDеви: Ґллилyіа.

Јкосъ в7i.

Пою1ще и3 превозносsще бGа, ди1внагw во с™hхъ свои1хъ, бlголёпнw чествyемъ с™yю пaмzть твою2, ўг0дниче: є3щE бо во днeхъ пл0ти твоеS, чудодёйственныz благодaти бhлъ є3си2 причaстникъ: по бл9eнномъ ўспeніи твоeмъ наслёдствуz съ ли1ки с™hхъ вёчную жи1знь, м0лиши њ чтyщихъ тS. сегw2 рaди вопіeмъ:

Рaдуйсz, прослaвивый бGа въ души2 и3 тэлеси2 своeмъ: рaдуйсz, ћкw слaвы t человBкъ не пріsлъ є3си2, слaва же гDнz њсіS тS.

Рaдуйсz, ћкw њбитaz въ нбcныхъ селeніихъ, не њставлsеши нaсъ ходaтайствомъ твои1мъ: рaдуйсz, ћкw надёющесz на тS, возсылaемъ моли6твы нaшz и3 тоб0ю хвaлимсz.

Рaдуйсz, ћкw надeжда притекaющихъ къ рaцэ твоeй съ вёрою, николи1же посрами1сz: рaдуйсz, ћкw стaрцы и3 младє1нцы возрaдовашасz њ тебЁ.

Рaдуйсz, ћкw при1сный храни1тель є3си2 любимогрaдскіz страны2, спод0бльшіzсz храни1ти с™ы6z м0щи тво‰.

Рaдуйсz, ћкw пaмzть твоS во бlгословeніи и3 чудесA тво‰ возвещaютсz въ р0ды родHвъ.

Рaдуйсz, геннaдіе, тeплый нaшъ къ бGу мlтвенниче и3 чудотв0рче.

Кондaкъ Gi.

Q свsтче б9ій и3 чудотв0рче, прпdбне геннaдіе! пріими2 моли6твы и3 бlгохвалє1ніz нaша, приноси1мыz тебЁ днeсь, по достоsнію, и3 не забyди нaсъ притекaющихъ къ тебЁ, и3 и4щущихъ п0мощи твоеS и3 заступлeніz. пaче же бyди ходaтай нaшъ пред8 бог0мъ: да tбёгше нечeстіz, и3 и3збaвльшесz t всsкагw ѕлaгw њбстоsніz, спод0бимсz наслёдити цrтво нбcное, и3 тaмw съ ли1ки с™hхъ, слaвити nц7A и3 сн7а и3 с™aгw д¦а, и3 во вс‰ вёки воспэвaти пред8 ни1мъ: Ґллилyіа.

Конда1къ се1й глаго1лн G-жды, таже i4косъ №-й, и3 кондaкъ №-й.

Моли1тва

И#збрaнниче б9ій и3 чудотв0рче, прпdбный џ§е геннaдіе! t ю4ности твоеS и3сп0лненъ сhй д¦а премyдрости и3 рaзума, д¦а бlгочeстіz и3 стрaха гDнz, и3 пріи1мъ вс‰ nрyжіz б9іz, препоsсавъ чреслA тво‰ и4стиною, њб0лксz въ броню2 прaвды и3 њбyвъ н0зэ во ўгот0ваніе бlговэствовaніz ми1ра, надъ всёми же воспріи1мъ щи1тъ вёры, возм0глъ є3си2, ћкw д0бръ в0инъ хrт0въ, вс‰ стрёлы лукaвагw разжжє1ныz ўгаси1ти. сегw2 рaди, водворszсz днeсь, съ ли1ки безпл0тныхъ си1лъ, въ њби1телехъ nц7A нбcнагw, неувzдaемымъ вэнцeмъ ўвzзeнъ є3си2: и3 предстоS пrт0лу цRS слaвы гDа си1лъ, и4маши дерзновeніе возноси1ти къ немY молє1ніz и3 бlгохвалє1ніz тво‰. мы2 же њкаsнніи, возводsще и3з8 глубины2 ѕHлъ џчи и3 сердцA н†ша къ г0рнему сіHну, жили1щу бGа ї†кwвлz, м0лимъ тS, прпdбне геннaдіе: бyди застyпникъ и3 ходaтай нaшъ пред8 бог0мъ и3 гDемъ нaшимъ, судіeю прaведнэйшимъ, є3г0же вhну прогнэвлsемъ, согрэшaюще пред8 ни1мъ. и3 ћкwже во дни1 пл0ти своеS, ди1внаz и3 преслaвнаz соверши1лъ є3си2, џ§е всехвaльне, тaкw и3 нhнэ прешeдъ t нaсъ въ њби1тєли nц7A нбcнагw ўдиви2 ходaтайствомъ свои1мъ млcть гDню на нaсъ. да tбёгше нечeстіz и3 мірски1хъ п0хотей, бGови же бlгоугоди1вше, њбрsщемъ п0мощь є3гw2 во врeмz бlгопотрeбно, и3 бlгословeніе на ны2 и3 на дэлA рyкъ нaшихъ, и3 да спод0битъ нaсъ наслёдити цrтво нбcное, и3 съ ли6ки с™hхъ слaвити и3 воспэвaти пречестн0е и3 великолёпое и4мz nц7A и3 сн7а и3 с™aгw д¦а, нhнэ и3 при1снw, и3 во вёки вэкHвъ. Ґми1нь.

Краткое житие преподобного Геннадия Костромского, Любимоградского

Свя­той Ген­на­дий Ко­стром­ской, в ми­ру Гри­го­рий, ро­дил­ся в го­ро­де Мо­гиле­ве от бо­га­тых рус­ско-ли­тов­ских бо­яр. С юно­сти он от­ли­чал­ся бла­го­че­сти­ем, лю­бил по­се­щать храм Бо­жий и стро­го со­блю­дал по­сты, за что дру­зья сме­я­лись над ним. Же­лая по­свя­тить свою жизнь Бо­гу, он тай­но оста­вил ро­ди­те­лей, дом и в одеж­де бед­ня­ка от­пра­вил­ся в Рос­сию. По­се­тив Моск­ву и Нов­го­род, он не на­шел мо­на­сты­ря по сво­е­му ду­ху и то­гда от­пра­вил­ся на ре­ку Свирь к пре­по­доб­но­му Алек­сан­дру. Свя­той Алек­сандр Свир­ский на­пра­вил его в во­ло­год­ские ле­са к пре­по­доб­но­му Кор­ни­лию Ко­мель­ско­му, ко­то­рый и по­стриг его в ино­че­ский чин с име­нем Ген­на­дий. Неко­то­рое вре­мя спу­стя пре­по­доб­ные Кор­ни­лий и Ген­на­дий уда­ли­лись на Сур­ское озе­ро, близ ре­ки Ко­стро­мы, где ос­но­ва­ли пу­стынь с дву­мя хра­ма­ми. Эта пу­стынь впо­след­ствии ста­ла из­вест­ной как Ген­на­ди­ев мо­на­стырь. Пре­по­доб­ный Ген­на­дий непре­рыв­но тру­дил­ся, пек просфо­ры и хлеб, ру­бил дро­ва, ко­пал с бра­ти­ей пру­ды. Ра­ди боль­ше­го по­дви­га он по­сто­ян­но но­сил вери­ги. Он очень лю­бил пи­сать ико­ны и ими укра­шал хра­мы сво­ей пу­сты­ни. За свою бла­го­че­сти­вую жизнь свя­той Ген­на­дий по­лу­чил от Бо­га дар про­зор­ли­во­сти и ис­це­ле­ний. Так, бу­дучи в Москве, он пред­ска­зал до­че­ри бо­яри­на Ро­ма­на За­ха­рьи­на, Ана­ста­сии Ро­ма­новне, что она станет ца­ри­цей. Дей­стви­тель­но, она по­том вы­шла за­муж за ца­ря Ива­на Гроз­но­го и бы­ла его лю­би­мой же­ной. Сам царь Иван Гроз­ный упро­сил пре­по­доб­но­го стать крест­ным от­цом его до­че­ри. Пре­по­доб­ный Ген­на­дий ис­це­лил от смер­тель­ной бо­лез­ни во­ло­год­ско­го епи­ско­па Ки­при­а­на.

Скон­чал­ся пре­по­доб­ный Ген­на­дий в 1565 го­ду, а в 1644 г. бы­ли об­ре­те­ны его нетлен­ные мо­щи. Пре­по­доб­ный Ген­на­дий на­пи­сал «На­став­ле­ния ду­хов­но­го стар­ца но­во­на­чаль­но­му ино­ку» и «Ду­хов­ное за­ве­ща­ние».

Полное житие преподобного Геннадия Костромского, Любимоградского

Свят Господь Бог наш Иисус Христос, прославляющий святых своих! Свят, подающий дар описывать жития благоугодивших Ему! Они же есть свет миру, особенно иноком. Таким был Божий угодник, преподобный отец наш Геннадий.

Преподобный Геннадий, нареченный во св. крещении Григорий, был единственным сыном неких богобоязненных болярина Иоанна и супруги его Елены, обитавших в городе Могилеве в Литве. Блаженный Григорий с малых лет был возбужден к делам духовным и пребывал день и ночь в церкви, молясь Богу. Родителям Григория это не нравилось. И с того времени Григорий задумал уйти в Русский монастырь. Выбрав время, ушел из дома раздал свою одежду нищим и облекся в рубище. В дороге терпел много бед и напастей. Но хранимый Богом, дошел до Москвы, где покланялся святыням и отыскивал обитель, где бы ему принять иноческий чин и молиться Богу. Встретив единомышленника, именем Федор, отправился с ним в Великий Новгород, а оттуда на Свирь реку, к преподобному Александру, у которого просили благословения остаться в его обители. На что преподобный пророчествовал, что Федор останется богоугодно жить в миру, а Григорий будет наставником многим иноком, и отправил их в комельский лес к преподобному Корнилию. Пробыв в пустыни преподобного Александра сорок дней, и взяв благословение, отправились в путь.

Преподобный Корнилий принял Григория, возложив на него монашеский искус, по святоотеческому преданию, а Федору снова предсказал жизнь мирскую (Федор дожил до глубокой старости, и почил в Москве). По прошествии определенного времени преподобный Корнилий постриг Григория, и нарек ему имя - Геннадий. Молодой инок подвизался в трудах и молитвах, в трапезной, на пекарне и прочих делах служебных. Братия, по научению дьявольскому, роптала на него, а вскоре и на самого Корнилия. И настоятель со своим учеником ушли в костромские пределы, в дикий лес на сурбское озеро, на шестьдесят поприщ от обители, не далеко от селения царских бортников. Крестьяне очень обрадовались пришествию преподобных, построили им келью и снабжали их всем необходимым. Преподобные же подвизались к Богу молитвами и постом, труды к трудам прилагая, рубили лес, пахали землю и выкопали четыре пруда , два из которых существуют до сих пор. В некотором году великий князь Василий Иоаннович с великою княгинею Еленой отправились на Бело озеро на моление, по обещанию своему о благочадии. Прибыв же им в обитель преподобного Корнилия и узнав о удалении святых на другое место, очень оскорбились на братию и сказали им: "Из-за вашего ропота и непослушания не живет отец Корнилий в своей пустыне". И послали своих слуг молить преподобного вернуться на прежнее место. Преподобный вернулся и пал к ногам великого князя, прося прощения о своем отхождении. Благоверный же князь просил святого: "Любимиче мой, отче Корнилие, моли за нас милостивого Бога, да дарует нам Господь Бог плод благочадия в наследие роду нашему и в устроение обителям, державу российскому царству и в утверждение веры христианской". Также сказал великий князь преподобному, остаться ему в обители, а новую пустынь благословить ученику своему. Так и поступил авва Корнилий, и повелел преподобному Геннадию воздвигнуть храм во имя Преображения Господня. Блаженный Геннадий поступил по повелению великокняжескому и благословению отца своего Корнилия, воздвигнув церковь украсил ее иконами (часть из которых писал сам) и книгами. Ввиду преумножения братии соорудил теплую церковь во имя преподобного Сергия Радонежского, устроив ее, как и первую. Сам преподобный всегда трудился, являя тем образ смирения и терпения братии. Устроив для них жилища, днем рубил дрова, а ночью разносил по братским кельям, стирал одежду братии, делал свечи, пек просфоры, варил еду. Более же всего в церковных службах преуспевал, носил на теле своем вериги, железные кресты и тяжелые цепи. Все это делал он ради смирения своей плоти. Потому почила на нем благодать Пресвятой Троицы, он же устремлялся на больший подвиг, подавая пример своим ученикам. Учил их не только словом, сколько делом. Никто не в силах изречь житие преподобного, его болезни, труды, попечение о братии. В похваление отца нашего Геннадия, а более во славу Божию, поведаем о чудесах его, что сотворил, благодатью Божией.

Сказание о чудесах преподобного отца нашего Геннадия

Чудо первое.

Некогда блаженному случилось придти в Москву, с учениками своими Серапионом и Уаром, и были приняты у боярыни Иулиании Федоровны, жены Романа Юрьевича. Просила его хозяйка благословить сыновей ее Даниила и Никиту, и дочь Анастасию. Когда святой благословлял отроковицу, сказал ей: "Ты розга прекрасная и ветвь плодовитая, будешь государыня царица благоверная". Слышав это все удивились и отпустили блаженного с подарками. Все же сказанное старцем сбылось, с того времени царица Анастасия стала держать большую веру в Бога, и всячески одаривала обитель любимоградскую. (Анастасия была первой женой первого российского самодержца - Иоанна Грозного).

Чудо второе. О князе Борисе Палецком.

Некогда князь Борис Палецкий сильно изнемогал и пришел на Сурбское озеро помолиться. Преподобный Геннадий обрадовался приходу князя, и собрав братию встретил его у святых врат с достойною молитвой и дал в руки гостю свой посошок; с этого момента князь совершенно выздоровел, и прославил Бога и угодника Его, преподобного Геннадия, все же люди возрадовались чудесному выздоровлению князя. Тот в знак благодарности щедро жертвовал обители и возвратился домой. Благословение же старца, посошок, велел везти иерею Василию. Отец Василий, похуля благословение святого, кинул дар в реку Кострому, чем сильно опечалил князя. Иерей же прибыв домой , обрел жену свою мертвой, и вскоре и сам впал в сильный недуг; начал каяться о согрешенном, и дал обещание принять монашеский чин у святого старца Геннадия. И спустя некоторое время просил прощения у старца и молил его, дабы причел его к своему богоизбранному стаду. Блаженный Геннадий постриг его и нарек имя ему Варлаам, и по прошествии нескольких лет стал игуменом в Богоявленской обители города Костромы. Вышереченный князь Борис дал в обитель колокол и 8 рублей.

Чудо третье. О епископе Киприане Вологодском и Великопермском.

Случилось как-то владыке Киприану сильно заболеть, имеюще любовь духовную к преподобному старцу Геннадию, послал слугу своего за ним. Пришел старец с учениками своими иеромонахами Мисаилом и Александром в Вологду, владыка так обрадовался приходу их, что встал с одра своего для благословения, хотя до сего времени встать с постели не мог. Долго беседовал святитель с преподобным, люди же весьма удивились наблюдая облегчение болезни архипастыря и прославили Бога, творящего через угодников своих преславные чудеса всем людям. Утром владыка испрашивал у преподобного молитв, дабы совершенно выздороветь. На что святой отвечал: "Бог Человеколюбец помогает от скорби и целит недуги душевные и болезни телесные и облегчает немощь страждущим, а не наше сие великое дело. Господин мой святитель, все возможно у Бога, а от людей ничто. Господин мой, здрав ты от скорби телесной. Нога же твоя больная да напоминает тебе последний час и не выздоровеет до самой твоей смерти: мир тебе, господин мой святый отче!" после сего владыка прожил еще пять лет и отошел ко Господу.

Чудо четвертое. О игумене Алексие, которое сам написал.

Возвещу же вам о себе, братия моя возлюбленная, великое чудо преподобного старца Геннадия отца нашего и учителя. Случилось мне от братии сильное оскорбление, и я многогрешный игумен Алексий не смог такое оскорбление стерпеть, ушел из обители Спасовой и поселился в Костромской Богоявленский монастырь. Жил совместно с духовным пастырем игуменом Сильвестром и о Христе братстве его: и спустя немного времени пришла ко мне болезнь тяжкая и не смог от нее в церкви стоять. Из-за этого переселился в обитель Пресвятой Богородицы в Андреевскую пустынь, в Пошехонии. По откровению же Божию, возвратился в обитель Преображения Господня и притек к цельбоносному гробу преподобного отца нашего Геннадия, прося благословения и прощения о своем малодушии. И с того момента сотворил меня Господь Бог здоровым молитвами преподобного отца нашего Геннадия.

Чудо пятое. О Иоанне Лихореве.

Некий сын боярский, именем Иоанн Лихорев, тот приложил село свое в дом Спасов. Потом задумал переменить свое решение и удалиться от обители преподобного Геннадия, и вселиться в Троице-Сергиеву лавру. Через некоторое время сын его Алексий умер злою смертью, и доилица его плачуще и рыдающе, тоже отошла ко Господу. Позже и жена его впала в сильный недуг. Соседи же его, собравшись в его доме, видящие ужасное состояние женщины, говорили ей: "Муж твой захотел учинить измену Всемилостивому Спасу и преподобному Геннадию, за это Бог не пощадил сына вашего и вас, поэтому дайте обет Спасителю и пускай муж твой сотворит как обещал изначально". Дав же женщина та обет, тут же стала здрава, и поторопилась написать Иоанну. На Иоанна тем временем напал сильный страх и трепет, бывши ему в городе Переславле-Залесском. От страха в лице он изменился, и слуги его уговаривали ему вернуться. Иоанн возвратился в обитель преподобного старца Геннадия, и обещал сел своих не отлучать. И вскоре молитвами преподобного отца нашего аввы Геннадия был здравый.

Чудо шестое. О беснующемся человеке.

Был некий христианин Евтропий, имея у себя три сына. Один из них, именем Василий сошел с ума и пребывал в этом состоянии долгое время; многих людей кусал, и усмиряли его, надевая на него оковы железные. Во многие обители водили его, ради исцеления, но тщетно. Привели же болящего в обитель Спасову, подвели ко гробу преподобного Геннадия и молитвами его сотворил Бог его здоровым.

Чудо седьмое. О некоем клирике.

Клирик некий именем Севастиан, постриженник Каменской обители, зомовой на озере кубенском, был одержим зубной болезнью, и обещал списать канон и житие преподобного отца Геннадия, по написании был здрав от недуга своего.

Чудо восьмое. О некоем диаконе.

Диакон Прохор, по прозвищу Богдан, родом из рязанского уезда, сильно был одержим зубной болью, врачи вырвали ему уже не один зуб, но он не получал облегчения притек же к чудотворному гробу, обещая переписать канон и житие преподобного отца нашего Геннадия, и Бог разрешил его от болезни в тот час.

Чудо девятое. О некоем диаконе.

Некий диакон, по прозвищу Чернец украл книги церковные и скатерти и бежал в сторону реки Андомы, по пути парализовало его, и не мог шевелить руками и ногами. Когда узнал о сем игумен послал за ним. Диакон покаявшись в согрешении своем припал ко гробу преподобного, прося прощения, рукам и ногам своим облегчения, и по молитвам преподобного отца нашего Геннадия, Господь Бог помиловал его, даровав ему здравие.

Чудо десятое. О беснующемся человеке.

Человек некий, именем Игнатий, был мучим от нечистого духа: многие люди советовали ему обратиться с молитвами к преподобному Геннадию и, прожив несколько дней в обители, ходатайством святого выздоровел.

Чудо одиннадцатое. О бортнике Антипе.

Бортник соседской области, именем Антипа, пошел как-то по своим делам, и напали на него множество бесов, как люди черные, и устрашали его. Антипа же от этой напасти сошел с ума, начал себя ножом резать, и многих людей покусал. С большим трудом привели его ко гробу преподобного Геннадия, в обитель Спасову, пожив там месяц молитвами святого стал здоров, и отправился домой, славя Бога и преподобного отца Геннадия.

Чудо двенадцатое. О беснующемся человеке.

Некий человек, именем Иустин, сильно был беснуем при чем имел огромную силу: приведен был в Спасову обитель и привязан к столбу трапезному, силою же своею столб тот сломал. Когда же наложили на него вериги преподобного отца Геннадия, моментально выздоровел.

Чудо тринадцатое. О некоем крестьянине.

Некий крестьянин, именем Дометий, сильно бесновался: соседи же и родственники привели его к чудотворному гробу преподобного Геннадия, из-за чего Дометий сильно бился, скрежетал зубами, изо рта шла пена, и хватался за руки и за ноги. В день Преображения Господня после утренней службы положили его на помосте у гроба святого Геннадия и во время литургии, молитвами преподобного получил здравие, и прожив в обители еще десять дней, ушел домой радуясь и славя Бога и угодника Его преподобного отца нашего Геннадия.

Чудо четырнадцатое. О некоем сыне боярском, Василие Панине.

Некий сын боярский, именем Василий Панин имел жену, которая долгое время страдала болезнью глаз, он же приехав в обитель Всемилостивого Спаса, припал с молитвой к чудотворному гробу, игумен же и священники, отслужив молебен, освятили воду. Василий, взяв с собой освященной воды, отправился к болящей супруге, и когда жена его окропила святой водой лицо свое и глаза, тот час выздоровела молитвами преподобного Геннадия.

Чудо пятнадцатое. О некоем христианине.

У некоего христианина веси Обнорское, именем Меркурий был сын Леонтий, крайне страдавший болезнью глаз, и уже полтора года не видел света белого, и от сего ужасного недуга кричал день и ночь. Родители привезли его в обитель Спасову, привели ко гробу преподобного отца Геннадия и просили священников совершить молебное пение и освятить воду. Освященной водой начали кропить местные иконы и раку чудотворца, а также больного Леонтия, и в тот час милостью Божией и молитвами преподобного отца нашего Геннадия отрок прозрел, с радостью возвратился в дом свой, славя Бога и угодника Его святого Геннадия.

Чудо шестнадцатое. О некоем человеке, именем Лука.

Некий житель города Костромы, именем Лука Густышев не имел веры в чудеса преподобного Геннадия и дал обещание не бывать в Спасовой обители у гроба преподобного. По ряду своей службы был выбран в целовальники в таможню и отбыл с дружиной собирать пошлинные государевы деньги. И внезапно поразила его болезнь в щеку и во всю голову и упав на землю корчился от боли. Родственниками был привезен домой, но болезнь не унималась и Лука был уже при смерти. Пришед же в разум, вспомнил грех свой и пообещал идти ко гробу святого; по окончании молебного пения был здоров молитвами преподобного отца нашего Геннадия.

Чудо семнадцатое. О некой вдове.

В Галичском уезде Коржеской области в сельце Левском жила вдова именем Евдокия дворянского рода, жена Феодора Лаптева, имела четырех сыновей, один из которых, именем Кирилл восхотел идти в обитель Всемилостивого Спаса и к чудотворцу Геннадию и там принять иноческий чин и в эту обитель отдать свой жребий наследства. Евдокия была против, и стала клясть сына своего, и в той клятве постигла ее сильная болезнь головы, такая, что и зубы у нее сокрушились, и сильно отекла голова, что чуть кожа не трескалась, что причиняло сильные боли. Вспомнив же свое согрешение, стала молиться Всемилостивому Спасу и Пречистой Его Богоматери и на помощь призывать преподобного Геннадия чудотворца, обещая придти в Преображенский монастырь молиться и отдать жребий сына своего. Сразу же после ее обещания ей стало легче и она отправилась к святому Геннадию. Испросивши прощения у гроба старца Геннадия и певши молебные пения отдала в обитель жребий сына своего, и постригся сын ее в монахи и получил имя вместо Кирилла - Корнилий. А вдова вернулась в дом свой, радуясь и славя Бога и Пречистую Богоматерь, и преподобного Геннадия, так как получила от скорби своей исцеление, и молитвами святого выздоровела.

Чудо восемнадцатое. О девице, исцелевшей молитвами св. Геннадия.

Недалеко от обители боголепного Преображения Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа есть селение, называемое Обнорское. Крестьянин того селения, именем Дометий имел дочь - Дарью, которую постигло расслабление рук и ног, онемение, и даже родителей своих она не узнавала. Пребывала она в этом страшном недуге пол года, от чего отец с матерью сильно скорбели. Вспомнили же они какие творит чудеса Бог угодником своим преподобным Геннадием! Пришел им благий помысел идти в обитель Спасову. Когда отслужили молебен у чудотворного гроба, тот час молитвами преподобного отца нашего Геннадия стала Дарья здорова и радуясь отошла в дом свой, многие благодарения воздавая Христу Богу, творящему дивные и преславные чудеса своим угодником преподобным Геннадием. Богу нашему слава ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Чудо девятнадцатое О некоей женщине.

Некая женщина, по имени Елисавета, была больна глазной болезнью и припала к чудотворному гробу преподобного отца нашего Геннадия, отерла покровом свои глаза и стала здоровой, потом настало ей время родить и тошнило ее трое суток, и прочитал ей иерей канон преподобному, и молитвами преподобного отца нашего Геннадия Бог разрешил ее в тот час.

Повесть об обретении мощей преподобного Геннадия Костромского и Любимоградского чудотворца

В (7152) 1644 году во дни благочестивейшаго Государя Царя и Великого Князя Михаила Феодоровича, всея России самодержца, при святейшем Иосифе патриархе Московском и всея России, в Костромском уезде, Любимской городской осады, во обители Всемилостиваго Спаса Боголепного Преображения преподобного отца нашего Геннадия чудотворца, по благословению Великого Господина святейшего Иосифа, патриарха Московского и всея России, старый и ветхий деревянный храм Преображения Господня разобрали и начали строить каменную церковь Боголепного Преображения Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа, при игумене Филарете. И когда начали рвы копать, обрели гроб преподобного отца нашего Геннадия чудотворца, не предавшегося тлению. Было это 19 августа в день памяти святого мученика Андрея Стратилата, а по преставлении его минуло 80 лет. И когда открыли гроб, сразу изошло от мощей его святых сильное благоухание, и увидели мощи святого все целы и нерушимы, и не предающиеся тлению, и не только мощи, но и ризы его всецелые и нерушимые. Увидев это все возрадовались и прославили Бога, и взяв гроб с мощами преподобного внесли в церковь святого праведного Алексия человека Божия и поставили на уготованном месте. И стоял гроб преподобного с мощами его на том месте 2 года и 6 месяцев, пока не построили каменную Преображенскую церковь 23 ноября (7155) 1647 года. Было это при державе благочестивейшаго Государя Царя и Великого Князя Алекия Михайловича всея России самодержца, освятили новосозданную Божию церковь по благословению Великого Господина святейшего Иосифа, патриарха Московского и всея России. Когда освятили церковь взяли гроб с мощами преподобного Геннадия из Алексиевского храма и внесли в новосозданную, и поставили его на уготованном месте напротив правого клироса в приделе Благовещения Пресвятой Богородицы в стене, и всеми видим и бывают от гроба многие чудеса и исцеления с верою приходящим ко гробу преподобного отца нашего Геннадия чудотворца, и установили сей праздник обретения честных мощей преподобного Геннадия Костромского и Любимоградского праздновать 19 августа в день памяти святого мученика Андрея Стратилата. Был святой Геннадий власами рус, брадою чермен, роста среднего и преставился ко Господу в вечный покой, Его же с молодости возлюбил.(Яр. Еп. Вед. 1873 г. №24 С.195-196).

См. так­же: