Акафист священномученику Максиму, новомученику Лемковскому

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 06 сентября (24 августа ст. ст.)

Не утвержден для общецерковного использования.

Кондак 1

Священномученику Максиму грешнии возносим победительныя и благодарственныя хваления, не бо яко наемник, душу свою за стадо свое положи, сего ради крепость неодолимую и венец нетленен победы от руку Христа пастыреначальника прият; темже поем ему:

Радуйся, величайший Максиме, страждущым и обидимым заступниче.

Икос 1

От глубины веры твоея, юже родители твоя благочестивая, Тимофей и Христина, в тебе всадиста и тя добре воспитаста, в любви к Богу и искреннему, и в благоговении к Божественным. Сего ради да радуется земля Лемковщина, место рождества твоего, святе, и с нами купно да вопиет чаду своему:

Радуйся, отроче родителема богобоязненныма рожденное в дому благочестивом.

Радуйся, яко бо плодовитая маслина, возрасл еси окрест трапезы отца твоего.

Радуйся, Ждиние, яже якоже древний Вифлеем, ничимже меньша еси в селениих земли твоея.

Радуйся, яко от тебе просия новый священномученик, доблий оружник веры православныя.

Радуйся, земле лемковская, ибо по вековным гонением и работе, твое отроча свободи тя жертвою своею.

Радуйся, той бо утверди в тебе веру православную, яко да духом и истиною Богу поклонишися.

Радуйтеся, горы Карпатския, отонудуже Максим прииде в помощь людем лемковским.

Радуйтеся, ибо кровию своею мученическою всех вас освяти.

Радуйтеся, яко исповеданием своим люди своя в вере святей укрепи.

Радуйся, теплый молитвенниче наших времен, Бога о нас грешных умоляющий.

Радуйся, егоже прошения о почитающих тя слышатся пред престолом Вышняго.

Радуйся, ходатайствуяй о спасении рода твоего и соотечественников твоих.

Радуйся, величайший Максиме, страждущым и обидимым заступниче.

Кондак 2

Егда в монастырь латиномудрствующих вшел еси вере учитися, отвратил еси лице твое от нечестия монашествующих тамо, и от презрения их к роду твоему. Темже на гору Почаевскую потекл еси, к тихому пристанищу святыя Лавры, идеже в чистоте и целомудрии истинам святыя веры православныя поучался еси, яко да возможеши в правде Богу молитися: Аллилуиа.

Икос 2

Како возможем восхвалити твое мужество и подвиг по достоянию, святе Максиме; еда возмогут устне наша бренная составити словеса чистыя хвалы; обаче приими сие убогое приношение наше, якоже вдовы две лепте Христос прият, и не отвержи нас верою зовущих ти:

Радуйся, сатане одолети нам помагаяй.

Радуйся, душетленныя демоны, хищницам птицам подобныя, от нас прогоняяй.

Радуйся, козни еретик волконравных познавати нас научаяй.

Радуйся, их зверовидныя хищения на ум и сердца наша гнушаяйся.

Радуйся, премогаяй вся искушения.

Радуйся, крилома духа твоего мысленне нас покрываяй и сохраняяй.

Радуйся, яко споборник и заступник наш, помогаяй нам во всех нуждах.

Радуйся, крепкий совоинственниче нам противу князя в мiре сем напасти творящаго.

Радуйся, мечу духа, обострен во еже разсещи лжеверие.

Радуйся, безбожия прогонителю.

Радуйся, яко уметы вся мимотекущая презревый.

Радуйся, плоть свою духу твоему покоривый.

Радуйся, величайший Максиме, страждущым и обидимым заступниче.

Кондак 3

От силы вышняго, яже осеняше тя в пастырстем твоем служении и жестоком заключении, святый священномучениче Максиме: незыблемо бо к вере святей православней прилепився, кончину твою доблественно сретил еси. Тем благодаряще Бога люди твоя присно поют Ему: Аллилуиа.

Икос 3

Любве ради к роду твоему многострадальному приял еси рукоположение во иереа, рукою блаженнейшаго иерарха Антония, и послан был еси в землю рода твоего пасти Христово стадо, смущаемое неисчетными хищники. Ныне же со бесплотными вои на небесех пребывая, слышиши от нас сицевая:

Радуйся, двери благоутробия Божия грешным отверзаяй.

Радуйся, кающымся грешником прощение от Бога подаваяй.

Радуйся, духа истины чистым сердцем получивый.

Радуйся, яко укреплься житием твоим и терпением ума, попрал еси прелесть мысленнаго сопостата.

Радуйся, щите веры, в брани противу врагов нас сохраняяй.

Радуйся, егоже тело многоценное оружием нечестивых умертвися.

Радуйся, яко в ризу, кровию твоею обагренную, Христу преставился еси.

Радуйся, конец желанный достиг, ныне лицезриши Спаса и Господа возлюбленнаго твоего.

Радуйся, пламень страстей утоляяй небесною прохладою.

Радуйся, огнь трясавицы в болезнех наших угашаяй.

Радуйся, землю окропивый кровию твоею.

Радуйся, ногама диавола поправый.

Радуйся, величайший Максиме, страждущым и обидимым заступниче.

Кондак 4

Бури сумнений и помыслов сопротивных не убойтеся, благочестивии лемковские людие, ниже да удалят вы от еже держатися крепко о вере истинней, ибо святый Максим доблественне душу свою положи, да утвердятся душы вашя во святей православней вере жертвою его. Сего ради, благодаряще о богоприятнем его исповедании, вопием Богу: Аллилуиа.

Икос 4

Слышавше о благочестии твоем, православнии люди Грабы к тебе притекоша умоляюще тя упасти их стадо благоверное; и служение сие взяв на ся, не яко наемник был еси, но пастырь истинный явился еси, душу свою за овцы полагаяй. Темже по достоянию тебе похвалы сия тебе воспеваем:

Радуйся, вся до конца претерпети, от Христа милостиваго благодать получивый.

Радуйся, яко Той укрепляше тя в лютейших муках.

Радуйся, в бедах и скорбех сущыя к заступлением святых прибегати наставляяй.

Радуйся, во всех нуждах наших к Богу обращатися нас научаяй.

Радуйся, терзания тела твоего доблественне претерпевый.

Радуйся, мужеством и терпением твоим мучителя неистовати сотворивый.

Радуйся, силу того упразднивый.

Радуйся, в любви к Богу и людем твоим Господу преставленный.

Радуйся, веры в Бога крепость явивый.

Радуйся, верныя Искупителя нашего прославляти подвизаяй.

Радуйся, образом жития твоего и смерти, многия ко Господу обративый.

Радуйся, яко долготерпением твоим венец правды на небеси приял еси.

Радуйся, величайший Максиме, страждущым и обидимым заступниче.

Кондак 5

Егда убиша тело твое, душа твоя горе возлете, во еже сопричтатися святым человеком и ангелом в превыспренних, чудное купнотворя с ними созвездие на тверди церковней, коегождо благодати яко звезда, верныя светом своим озаряющей, поющыя Богу: Аллилуиа.

Икос 5

Страстотерпчеству твоему дивятся даже маловернии и нелюбовнии, священномучениче; якоже бо отроцы святии, в пещи вавилонстей вверженныя, неуклонны во исповедании истиннаго Бога пребыша, сице и ты недвижимь был еси во исповедании веры православныя. Сего ради восхваляем мужество и терпение твое, поюще сице:

Радуйся, лукавствия диавола и ангелов его разоряющий.

Радуйся, всю силу их упраздняющий.

Радуйся, немощны их являющий.

Радуйся, творящий я ужасатися и трястися.

Радуйся, верныя ко спасению путеводящий.

Радуйся, заблуждающымся дерзостный обличителю.

Радуйся, в подвизе возвращения униатов в Церковь святую до конца отвергший себе самого.

Радуйся, ибо словеса Христовы, яко претерпевый до конца спасен будет, на тя исполнися.

Радуйся, угодниче Божий, Царствие вечное наследовавый.

Радуйся, праведнаго жития образе.

Радуйся, путь истиннаго покаяния еретиком являющий.

Радуйся, величайший Максиме, страждущым и обидимым заступниче.

Кондак 6

Воистинну виновен папа римский о заключении неправеднем твоем и умучении, величайший Максиме; от дмения бо властию своею хотяше поработити лемковския люди заблуждением своим. Обаче ведомым им тобою ко истинному свету православия, тии избавишася от козней и лукавствий онаго, и паки прицепишася к вере отцев своих, весело поюще: Аллилуиа.

Икос 6

От света изливаемаго на всех обидимых, жертвою доблественною твоею, новомучениче! Огненным бо мечем благодати Божиея вооружився, тьму лжи разгнал еси от безутешно утомляемых в сени латинских заблуждений долгия веки. Сего ради, восхваляюще Бога, дивнаго во святых своих, зовем ти:

Радуйся, горлицы светозарнейший светильниче.

Радуйся, тамо яко солнце сияющий, всех окормляя к тихому пристанищу.

Радуйся, имже сатана посрамися.

Радуйся, имже Христос прославися.

Радуйся, страстотерпцев сиятельная славо.

Радуйся, яко вещание страдания твоего радостию верныя исполняет.

Радуйся, сокровище даров изрядных Духа.

Радуйся, житием твоим Господу благоугодивый.

Радуйся, плевелы, в ниву церковную насажденныя исконным врагом человек исторгающий.

Радуйся, егоже терпение мучителем острое обличение бяше.

Радуйся, еретическия заблуждения испровергший.

Радуйся, совет нечестивых разгоняющий.

Радуйся, величайший Максиме, страждущым и обидимым заступниче.

Кондак 7

Мнозии от соотечественников твоих во узилища неправедно ввержени и убиени быша во время великия брани; аще и горькую чашу испиша, обаче мужеская жертва твоя сердца их вдохновляше, и руце и устны воздевше, Господеви православно песнь воспеша: Аллилуиа.

Икос 7

Вернии града Горлицы взяша святыя мощи твоя по блаженном отшествии твоем и честне земли предаша я, близ места убиения твоего, праведне Максиме; мощи же твоя честныя купель сотворишася, присно подавающий исцелений дарования, верою к ним притекающым и тебе зовущым:

Радуйся, с небеси на братию твою на земли призирающий.

Радуйся, о всех в помощь тебе призывающих молящийся.

Радуйся, образом жития святаго твоего последовати Христу всех нас зовущый.

Радуйся, безпредельное величие Божие именем твоим знаменующий.

Радуйся, ищущих спасение досточудный к Всевышнему окормителю.

Радуйся, по узкому и правому пути ко Христу шествовавый.

Радуйся, яко вшел еси в небесныя чертози.

Радуйся, словес еретиков отвративыйся.

Радуйся, яко исповедав святую веру Христову пред человеки, свидетеля Христа имееши пред Отцем небесным.

Радуйся, верный рабе Христов, верности ради Царствие вышнее наследивый.

Радуйся, купно со ангелы пребывающий, всех святых присный.

Радуйся, Господа Христа всею крепостию возлюбивый.

Радуйся, величайший Максиме, страждущым и обидимым заступниче.

Кондак 8

Безсердечный мучитель, извлекий тя от узкия келии и поставивый тя посреде стогны Горлицы, во еже умертвити тя. Но вся злоба и ярость его тщетны бесте, ибо вместо еже православие смертно уязвити, той содела тя мученика, в вои небесными непрестанно поюща: Аллилуиа.

Икос 8

Вся земля лемковская днесь ликовствует, наипаче же грады и веси земнаго пришельствия твоего, Максиме; святая Ждыня, идеже родился еси, благочестная Граба, идеже святыя Тайны Христовы священнодействовал еси, и честная Горлица, идеже кровь пречестную твою за Господа твоего пролиял еси. Мы же, силу ходатайства твоего за обидимых добре ведуще, благодарственне вопием ти:

Радуйся, дар исцелений от Духа приявый.

Радуйся, дар сей на пользу ближняго иждививый.

Радуйся, вся болезни врачующий.

Радуйся, от всякаго недуга избавляющий.

Радуйся, страдания в радость претворяющий.

Радуйся, вся исцеления сия во славу Божию творящий.

Радуйся, о пощадении временнаго живота твоего мучителя не умолявый.

Радуйся, яко страданьми и смертию твоею Царствие небесное приобрел еси.

Радуйся, христомученичеством твоим истинную твою любовь ко Господу явивый.

Радуйся, твердо о Господе держатися, даже до пролития крове, истинно нас учивый.

Радуйся, яко в багряницу нетления на небеси облеклся еси.

Радуйся, латиномудрствующих прельщения отвергший.

Радуйся, величайший Максиме, страждущым и обидимым заступниче.

Кондак 9

Руки и гласы возвышающе к всемогущему Богу во хвалениих и молениях, Божии безплотны ангели, удивистеся и почудистеся крепости священномученика Максима, неубоявшагося прещеньми мучителя, егоже страха не смущашеся, яко неимуща власти душу его убити. Сего ради вси чини небеснии всесильному Богу нашему поют: Аллилуиа.

Икос 9

Мзду велию в превыспренних приобрел еси от подвигоположника Христа Бога нашего, величайший Максиме, ибо течение скончал еси и веру соблюл еси. Сего ради краснословеснейшии ветии лютых времен наших, яко рыбы немы пребывают, немогуще по достоянию восхвалити тя. Мы же почитающии тя, вопием ти сице:

Радуйся, долготерпением твоим ангелов и человеков удививый.

Радуйся, смертию за Христа веру свою исповедавый.

Радуйся, крепким исповеданием твоим всех православных христиан вдохновивый.

Радуйся, твердое упование на Бога возложивый.

Радуйся, яко бодростне поспешал еси к благоуханному мνру Христа.

Радуйся, благоволение Всевышняго снискавый.

Радуйся, в дому Божии насажденная маслино.

Радуйся, высокий кедре ливанский.

Радуйся, небесных чинов радование.

Радуйся, богохульных еретик посрамление.

Радуйся, о душах овец твоих пещися рачение теплое имевый.

Радуйся, славу мiра сего во юродство вменивый.

Радуйся, величайший Максиме, страждущым и обидимым заступниче.

Кондак 10

Умирая от язв твоих, богоприятный глас возвысил еси и всем во услышание провещал еси; да пребудет вера православная! Тогда мучитель смертне удари тя и чистую свою душу в руку Владыки твоего предал еси, Емуже поем вси: Аллилуиа!

Икос 10

О столпе православия, угнетаемым защитниче и ходатаю! Благодарственная приносим милостивому Спасу нашему, яко даровал есть нам таковаго великаго ходатая пред световидным Престолом Его; ибо Максим святый во славе предстоит небесному Царю, непрестанно моляся о чтущих память его и взывающих ему:

Радуйся, прежде брани усердною молитвою к Богу укрепивыйся.

Радуйся, смирен духом бывый.

Радуйся, простоту сердца имевый.

Радуйся, поборниче веры, Богови угодити паче всех избравый.

Радуйся, земле плодоносная, семя словесе Божия в себе приявшая.

Радуйся, ниво, сторичественный плод приносящая.

Радуйся, пшеницо, в муку небесному хлебу сомленная.

Радуйся, в житницы Божественныя вложенный.

Радуйся, на промысл Божий все упование твое возложивый.

Радуйся, бисер многоценный обрет, вся стяжания своя продавый и сего купивый.

Радуйся, корабль души своея в житейстем море окормивый.

Радуйся, волны и камение мори сего спасительно прошедший.

Радуйся, величайший Максиме, страждущым и обидимым заступниче.

Кондак 11

Псалмы и пеньми, и песньми духовными величаем новаго священомученика Максима; яко бо делатель верный винограда Христова, кровь его вино сотворися, веселящее сердца человеков, услаждающее вся верныя и недоумения еретиков исполняющее, немогущих православно пети Богу: Аллилуиа.

Икос 11

Вся грады и селения лемковския исполнишася света, яко возвысися Максим святый, якоже светильник благолепный, ясно сияющий светом благодати и всех путеводящий по правому и узкому пути Православия, ведущему к небесным селением. Сего ради сокрушенно вопием ему:

Радуйся, непобедимый споборниче, дарованный нам от Бога.

Радуйся, теплейший наш заступниче.

Радуйся, всею душею ко Христу прилепивыйся.

Радуйся, на высоту добродетелей возшедый.

Радуйся, мученичества многострадальнаго подвига неубоявыйся.

Радуйся, мудре, житие временное на вечное пременивый.

Радуйся, истины безбоязненный проповедниче.

Радуйся, благочестия крепкий оружниче.

Радуйся, всю душу твою Господеви освятивый.

Радуйся, вся взыграния плоти увядивый.

Радуйся, всяк недуг и болезнь исцеляти от Господа дар получивый.

Радуйся, умертвивших тя еретиков мудрейший.

Радуйся, величайший Максиме, страждущым и обидимым заступниче.

Кондак 12

Внемля глас хваления и молитв наших, величайший Максим, моли милостиваго Искупителя нашего, да возниспослет нам грешным лучезарную благодать свою, яко да просветятся сердца наша, да озарится ум наш, яко да со всеми исповедающими Триединаго Бога возопием: Аллилуиа.

Икос 12

Приидите все Церкве празднолюбцы и мучениколюбцы Христовы, и лик составите днесь, в память святаго Максима. Се бо многоценныя мощи его яко солнце утреннее просияша и седящыя во мраце озариша, сердца окаменевшая согреша. Сего ради ликующе, поем ему сицевая:

Радуйся, вся красная в мiре сем преобидевший.

Радуйся, избранниче Божий.

Радуйся, веры благочестное правило.

Радуйся, верно и непорочно вся заповеди Господни сохранивый.

Радуйся, царей и императоров преславнейший.

Радуйся, мужески иго Христово носивый.

Радуйся, вся мимотекущия прелести мiра сего отвергший.

Радуйся, жертву живую себе самаго Господу принесший.

Радуйся, богокрасныя правды наставниче.

Радуйся, яко тебе ради всесвятое имя Господне по всей подсолнечней прославляется.

Радуйся, пред Пресвятою Троицею наш заступниче.

Радуйся, мучениче доблий, лику преславному праведных сопричтавшыйся.

Радуйся, величайший Максиме, страждущым и обидимым заступниче.

Кондак 13

Троицы неслитное единство исповедший и живот свой за православную веру положший, и Господу своему и Владыце благоугодивший, Максим святый, ныне в лице мучеников предстоит, благолепно одеян и венцем украшен, от Христа приобретенным за подвиг его, и со всеми святыми радостно поет: Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа.

Кондак сей глаголется трижды, по немже паки глаголется икос 1, и кондак 1.

Молитва

О святый священномучениче Максиме! Нескончаемаго блаженства на небеси ныне причастник еси, идеже несредственно лик Христов во славе созерцаеши, невещественныя благодати Его исполненный. Сего ради ведуще тя и защитителя обидимыми и страждущым, тепле умоляем тя: моли Господа и Бога нашего Иисуса Христа исполнити сердца лемковских людей любовию к церкви их и твердости, во еже крепко держатися о вере отечестей, яко да не окаменеют сердца их, да не нападут на ня волцы еретицы и заблудят их, во еже растерзати я, ниже да совратят их козни и лукавствия демонския от пути в безводное прелести безпутие. Ей, отче, Богу возлюбленне! Воздей руце твои ко Всевышнему и умоли Его даровати нам мир и благоденствие, да не рекут нечестивии: где есть Бог их? Твоим бо мужеским исповеданием соделался еси велий молитвенник за всех память твою святую чтущих и к честным мощем твоим притекающих. Ты же выну Христа умоляеши даровати нам мир и помиловати душы нашя. Аминь.

Ґка~fістъ с™0му сщ7енномyченику маxjму лeмковскому.

Кондaкъ №.

Сщ7енномyченику маxjму грёшніи возн0симъ побэди1тєльнаz и3 бlгодaрствєннаz хвалє1ніz, не бо2 ћкw наeмникъ, дyшу свою2 за стaдо своE положи2, сегw2 рaди крёпость неwдоли1мую и3 вэнeцъ нетлёненъ побёды t рукY хrтA пастыреначaльника пріsтъ: тёмже люб0вію поeмъ є3мY: Рaдуйсz, величaйшій маxjме, стрaждущымъ и3 њби6димымъ застyпниче.

Јкосъ №.

Q глубины2 вёры твоеS! ю4же роди1тели тво‰ бlгочєсти1ваz, тімоfeй и3 хрісти1на, въ тебЁ всади1ста и3 тS д0брэ воспитaста, въ любви2 къ бGу и3 и4скреннему, и3 въ бlгоговёніи къ б9є1ственнымъ. Сегw2 рaди да рaдуетсz землS лeмковщина, мёсто рождествA твоегw2, с™е, и3 съ нaми кyпнw да вопіeтъ чaду своемY: Рaдуйсz, џтроче, роди1телема бGобоsзненныма рождeнное въ домY бlгочести1вомъ. Рaдуйсz, ћкw бо плодови1таz мaслина, возрaслъ є3си2 џкрестъ трапeзы nтцA твоегw2. Рaдуйсz, жди1ніе, ћже ћкоже дрeвній виfлеeмъ, ничи1мже мeньша є3си2 въ селeніихъ земли2 твоеS. Рaдуйсz, ћкw t тебЁ просіS н0вый сщ7енномyченикъ, д0блій nрyжникъ вёры правослaвныz. Рaдуйсz, землE лeмковскаz, и4бо по вэк0внымъ гонeніємъ и3 раб0тэ, твоE nтрочA свободи2 тS жeртвою своeю. Рaдуйсz, т0й бо ўтверди2 въ тебЁ вёру правослaвную, ћкw да д¦омъ и3 и4стиною бGу поклони1шисz. Рaдуйтесz, г0ры карп†тскіz, toнyдуже маxjмъ пріи1де въ п0мощь лю1демъ лeмкwвскимъ. Рaдуйтесz, и4бо кр0вію своeю мyченическою всёхъ вaсъ њсвzти2. Рaдуйтесz, ћкw и3сповёданіемъ свои1мъ лю1ди сво‰ въ вёрэ с™ёй ўкрэпи2. Рaдуйсz, тeплый моли1твенниче нaшихъ времeнъ, бGа њ нaсъ грёшныхъ ўмолsющій. Рaдуйсz, є3гHже прошє1ніz њ почитaющихъ тS слhшатсz пред8 прест0ломъ вhшнzгw. Рaдуйсz, ходaтайствуzй њ сп7сeніи р0да твоегw2 и3 соoтeчественникwвъ твои1хъ. Рaдуйсz, величaйшій маxjме, стрaждущымъ и3 њби6димымъ застyпниче.

Кондaкъ в7.

Е#гдA въ монастhрь латіномyдрствующихъ вшeлъ є3си2 вёрэ ўчи1тисz, tврати1лъ є3си2 лицE твоE t нечeстіz монaшествующихъ тaмw, и3 t презрёніz и4хъ къ р0ду твоемY. Тёмже на г0ру почaевскую потeклъ є3си2, къ ти1хому пристaнищу с™hz лavры, и3дёже въ чистотЁ и3 цэломyдріи и4стинамъ с™hz вёры правослaвныz поучaлсz є3си2, ћкw да возм0жеши въ прaвдэ бGу моли1тисz: Ґллилyіа.

Јкосъ в7.

Кaкw возм0жемъ восхвали1ти твоE мyжество и3 п0двигъ по достоsнію, с™е маxjме; є3дA возм0гутъ ўстнЁ н†ша брє1ннаz состaвити словесA чcтыz хвалы2; nбaче пріими2 сіE ўб0гое приношeніе нaше, ћкоже вдовы2 двЁ лeптэ хrт0съ пріsтъ, и3 не tвeржи нaсъ вёрою зовyщихъ ти2: Рaдуйсz, сатанЁ њдолёти нaмъ помагazй. Рaдуйсz, душетлBнныz дeмоны, хи1щницамъ пти1цамъ подHбныz, t нaсъ прогонszй. Рaдуйсz, кHзни є3рет‡къ волконрaвныхъ познавaти нaсъ научazй. Рaдуйсz, и4хъ ѕвэрови6днаz хищє1ніz на ќмъ и3 с®цA н†ша гнушazйсz. Рaдуйсz премогazй вс‰ и3скушє1ніz. Рaдуйсz, крил0ма дyха твоегw2 нaсъ покрывazй и3 сохранszй. Рaдуйсz, ћкw споб0рникъ и3 застyпникъ нaшъ, помогazй нaмъ во всёхъ нyждахъ. Рaдуйсz, крёпкій сов0инственниче нaмъ проти1ву кнsзz въ мjрэ сeмъ напaсти творsщагw. Рaдуйсz, мечY д¦а, њбострeнъ во є4же разсэщи2 лжевёріе. Рaдуйсz, безб0жіz прогони1телю. Рaдуйсz, ћкw ўмёты вс‰ мимотек{щаz презрёвый. Рaдуйсz, пл0ть свою2 дyху твоемY покори1вый. Рaдуйсz, величaйшій маxjме, стрaждущымъ и3 њби6димымъ застyпниче.

Кондaкъ G.

Q си1лы вhшнzгw, ћже њсэнsше тS въ пaстырстэмъ твоeмъ служeніи и3 жест0комъ заключeніи, с™hй сщ7енномyчениче маxjме: незhблемw бо къ вёрэ с™ёй правослaвнэй прилэпи1всz, кончи1ну твою2 д0блественнw срётилъ є3си2. тёмъ бlгодарsще бGа лю1ди тво‰ при1снw пою1тъ є3мY: Ґллилyіа.

Јкосъ G.

ЛюбвE рaди къ р0ду твоемY многострадaльному пріsлъ є3си2 рукоположeніе во їерeа, рук0ю бlжeннэйшагw їерaрха ґнтHніа, и3 п0сланъ бhлъ є3си2 въ зeмлю р0да твоегw2 пасти2 хrт0во стaдо, смущaемое неисчeтными хи1щники. Нн7э же со безпл0тными вHи на нб7сёхъ пребывaz, слhшиши t нaсъ сицєвaz: Рaдуйсz, двє1ри бlгоутр0біz б9іz грBшнымъ tверзazй. Рaдуйсz, кaющымсz грёшникwмъ прощeніе t бGа подавazй. Рaдуйсz, д¦а и4стины чcтымъ сeрдцемъ получи1вый. Рaдуйсz, ћкw ўкрёпльсz житіeмъ твои1мъ и3 терпeніемъ ўмA, попрaлъ є3си2 прeлесть мhсленнагw сопостaта. Рaдуйсz, щи1те вёры, въ брaни проти1ву врагHвъ нaсъ сохранszй. Рaдуйсz, є3г0же тёло многоцённое nрyжіемъ нечести1выхъ ўмертви1сz. Рaдуйсz, ћкw въ ри1зу, кр0вію твоeю њбагрeнную, хrтY престaвилсz є3си2. Рaдуйсz, конeцъ желaнный дости1гъ, нн7э лицезри1ши сп7са и3 гDа возлю1бленнагw твоегw2. Рaдуйсz, плaмень страстeй ўтолsющій нбcною прохлaдою. Рaдуйсz, џгнь трzсави1цы въ болёзнехъ нaшихъ ўгашazй. Рaдуйсz, зeмлю њкропи1вый кр0вію твоeю. Рaдуйсz, ногaма діaвола попрaвый. Рaдуйсz, величaйшій маxjме, стрaждущымъ и3 њби6димымъ застyпниче.

Кондaкъ д7.

Бyри сумнeній и3 п0мыслwвъ сопроти1вныхъ не ўб0йтесz, бlгочести1віи лeмковстіи лю1діе, нижE да ўдалsтъ вы2 t є4же держaтисz крёпкw њ вёрэ и4стиннэй, и4бо с™hй маxjмъ д0блественнэ дyшу свою2 положи2, да ўтвердsтсz дyшы вaшz во с™ёй правослaвнэй вёрэ жeртвою є3гw2. Сегw2 рaди, бlгодарsще њ бGопріsтнэмъ є3гw2 и3сповёданіи, вопіeмъ бGу: Ґллилyіа.

Јкосъ д7.

Слhшавше њ бlгочeстіи твоeмъ, правослaвніи лю1ди грaбы къ тебЁ притек0ша ўмолsюще тS ўпасти2 и4хъ стaдо бlговёрное: и3 служeніе сіE взsвъ на сS, не ћкw наeмникъ бhлъ є3си2, но пaстырь и4стинный kви1лсz є3си2, дyшу свою2 за џвцы полагazй. Тёмже по достоsнію тебЁ похвалы6 сі‰ тебЁ воспэвaемъ: Рaдуйсz, вс‰ до концA претерпёти t хrтA млcтивагw бlгодaть получи1вый. Рaдуйсz, ћкw т0й ўкрэплsше тS въ лютёйшихъ мyкахъ. Рaдуйсz, въ бэдaхъ и3 ск0рбехъ сyщыz къ заступлeніємъ с™hхъ прибэгaти наставлszй. Рaдуйсz, во всёхъ нyждахъ нaшихъ къ бGу њбращaтисz нaсъ научazй. Рaдуйсz, терз†ніz тёла твоегw2 д0блественнэ претерпёвый. Рaдуйсz, мyжествомъ и3 терпёніемъ твои1мъ мучи1телz неи1стовати сотвори1вый. Рaдуйсz, си1лу тогw2 ўпраздни1вый. Рaдуйсz, въ любви2 къ бGу и3 лю1демъ гDу престaвленный. Рaдуйсz, вёры въ бGа крёпость kви1вый. Рaдуйсz, вBрныz и3скупи1телz нaшегw прославлsти подвизazй. Рaдуйсz, џбразомъ житіS твоегw2 и3 смeрти, мнHгіz ко гDу њбрати1вый. Рaдуйсz, ћкw долготерпёніемъ твои1мъ вэнeцъ прaвды на нб7си2 пріsлъ є3си2. Рaдуйсz, величaйшій маxjме, стрaждущымъ и3 њби6димымъ застyпниче.

Кондaкъ є7.

Е#гдA ўби1ша тёло твоE, душA твоS горЁ возлетЁ, во є4же сопричтaтисz с™ы6мъ человёкwмъ и3 ѓгGлwмъ въ превhспреннихъ, чyдное купнотворS съ ни1ми соѕвёздіе на твeрди цRк0внэй, коегHждо бlгодaти ћкw ѕвэздA, вBрныz свётомъ свои1мъ њзарsющей, пою1щыz бGу: Ґллилyіа.

Јкосъ є7.

Страстотeрпчеству твоемY дивsтсz дaже маловёрніи и3 нелюб0вніи, сщ7енномyчениче: ћкоже бо џтроцы с™jи въ пeщи вавmлHнстэй ввeржєнныz, неуклHнны во и3сповёданіи и4стиннагw бGа пребhша, си1це и3 ты2 недви1жимь бhлъ є3си2 во и3сповёданіи вёры правослaвныz. Сегw2 рaди восхвалsемъ мyжество и3 терпёніе твоE, пою1ще си1це: Рaдуйсz, лук†вствіz діaвола и3 ѓггелwвъ є3гw2 разорsющій. Рaдуйсz, всю2 си1лу и4хъ ўпразднsющій. Рaдуйсz, нeмwщны и5хъ kвлsющій. Рaдуйсz, творsщій | ўжасaтисz и3 трzсти1сz. Рaдуйсz, вBрныz ко сп7сeнію путеводsщій. Рaдуйсz, заблуждaющымсz дeрзостный њбличи1телю. Рaдуйсz, въ п0двизэ возвращeніz ўніaтwвъ въ цRковь с™yю до концA tвeргшій себесамaгw. Рaдуйсz, и4бо словесA хrтHвы, ћкw претерпёвый до концA спасeнъ бyдетъ, на тS и3сп0лнишасz. Рaдуйсz, ўг0дниче б9ій, цrтвіе вёчное наслёдствовавый. Рaдуйсz, прaведнагw житіS џбразе. Рaдуйсz, пyть и4стиннагw покаsніz є3ретікHмъ kвлsющій. Рaдуйсz, величaйшій маxjме, стрaждущымъ и3 њби6димымъ застyпниче.

Кондaкъ ѕ7.

Вои1стинну вин0венъ пaпа ри1мскій њ заключeніи непрaведнэмъ твоeмъ и3 ўмучeніи, величaйшій маxjме: t дмeніz бо влaстію своeю хотsше поработи1ти лeмковскіz лю1ди заблуждeніємъ свои6мъ. Nбaче ведHмымъ и5мъ тоб0ю ко и4стинному свёту правослaвіz, тjи и3збaвишасz t к0зней и3 лукaвствій џнагw, и3 пaки прицепи1шасz къ вёрэ nтцє1въ свои1хъ, вeселw пою1ще: Ґллилyіа.

Јкосъ ѕ7.

Q свёта и3зливaемагw на всёхъ њби1димыхъ, жeртвою д0блественною твоeю, новомyчениче! џгненнымъ бо мечeмъ бlгодaти б9іей воoружи1всz, тьмY лжи2 разгнaлъ є3си2 t без8утeшнw ўтомлsемыхъ в8 сёни латjнскихъ заблуждeній дHлгіz вёки. Сегw2 рaди восхвалsюще бGа, ди1внаго во с™hхъ свои1хъ, зовeмъ ти2: Рaдуйсz, г0рлицы свэтозaрнэйшій свэти1льниче. Рaдуйсz, тaмw ћкw с0лнце сіsющій, всёхъ њкормлsz къ ти1хому пристaнищу. Рaдуйсz, и4мже сатанA посрами1сz. Рaдуйсz, и4мже хrт0съ прослaвисz. Рaдуйсz, страстотeрпцєвъ сіsтельнаz слaво. Рaдуйсz, ћкw вэщaніе страдaніz твоегw2 рaдостію вBрныz и3сполнsетъ. Рaдуйсz, сокр0вище дарHвъ и3зрsдныхъ д¦а. Рaдуйсz, житіeмъ твои1мъ гDу ўгоди1вый. Рaдуйсz, плeвелы, въ ни1ву цRк0вную насаждє1нныz и3ск0ннымъ враг0мъ чlкwвъ, и3сторгaющій. Рaдуйсz, є3гHже терпёніе мучи1телємъ џстрое њбличeніе бsше. Рaдуйсz, є3ретjчєскаz заблуждє1ніz и3спровeргшій . Рaдуйсz, совётъ нечести1выхъ разгонsющій. Рaдуйсz, величaйшій маxjме, стрaждущымъ и3 њби6димымъ застyпниче.

Кондaкъ з7.

Мн0зіи t соoтeчественникwвъ твои1хъ во ўзи6лища непрaведнw ввeржени и3 ўбіeни бhша во врeмz вели1кіz брaни: ѓще и3 г0рькую чaшу и3спи1ша, nбaче мyжескаz жeртва твоS сердцA и4хъ вдохновлsше, и3 рyцэ и3 ўстны2 воздёвше, гDви правослaвнw пёснь воспёша: Ґллилyіа.

Јкосъ з7.

Вёрніи грaда г0рлицы взsша с™ы6z м0щи тво‰ по бlжeнномъ tшeствіи твоeмъ и3 чcтнэ земли2 предaша |, бли1з8 мёста ўбіeніz твоегw2, првdне маxjме: м0щи же тво‰ чcтны6z купeль сотвори1шасz, пrнw подавaющій и3сцэлeній дарwвaніz, вёрою къ ни6мъ притекaющымъ и3 тебЁ зовyщымъ: Рaдуйсz, съ нб7си2 на брaтію твою2 на земли2 призирaющій. Рaдуйсz, њ всёхъ въ п0мощь тебE призывaющій молsщійсz. Рaдуйсz, џбразомъ житіS с™aгw твоегw2 послёдовати хrтY всёхъ нaмъ зовyщій. Рaдуйсz, безпредёльное вели1чіе б9іе и4менемъ твои1мъ знaменующій. Рaдуйсz, и4щущихъ сп7сeніе досточyдный къ всевhшнему њкорми1телю. Рaдуйсz, по ќзкому и3 прaвому пути2 ко хrтY шeствовавый. Рaдуйсz, ћкw вшeлъ є3си2 въ нбcныz черт0зи. Рaдуйсz, словeсъ є3ретікHвъ tврати1выйсz. Рaдуйсz, ћкw и3сповёдавъ с™yю вёру хrт0ву пред8 чlки свидётелz хrтA и3мёеши пред8 nц7eмъ нбcнымъ. Рaдуйсz, вёрный рaбе хrт0въ, вёрности рaди цrтвіе вhшнее наслёдивый. Рaдуйсz, кyпнw со ѓгGлы пребывaющій, всёхъ с™hхъ при1сный. Рaдуйсz гDа хrтA всeю крёпостію возлюби1вый. Рaдуйсz, величaйшій маxjме, стрaждущымъ и3 њби6димымъ застyпниче.

Кондaкъ }.

Безсердeчный мучи1тель, и3звлекjй тS t ќзкіz кeлліи и3 постaвивый тS посредЁ ст0гны г0рлицы, во є4же ўмертви1ти тS. Но всS ѕл0ба и3 ћрость є3гw2 тщє1тны бёстэ, и4бо вмёсто є4же правослaвіе смeртнw ўzзви1ти, т0й содёла тS мyченика, съ вHи небeсными непрестaннw пою1ща: Ґллилyіа.

Јкосъ }.

ВсS землS лeмковскаz днeсь ликовствyетъ, наипaче же грaды и3 вє1си земнaгw пришeльствіz твоегw2, маxjме: с™az ждhнz, и3дёже роди1лсz є3си2, бlгочeстнаz грaба, и3дёже с™ы6z т†йны хrтHвы сщ7еннодёйствовалъ є3си2, и3 чcтнaz г0рлица, и3дёже кр0вь пречcтнyю твою2 за гDу твоегw2 проліsлъ є3си2. Мh же, си1лу ходaтайства твоегw2 за њби1димыхъ д0брэ вёдуще, бlгодaрственнэ вопіeмъ ти2: Рaдуйсz, дaръ и3сцэлeній t д¦а пріsвый. Рaдуйсz, дaръ сeй на п0льзу бли1жнzгw и3жди1вый. Рaдуйсz, вс‰ болBзни врачyющій. Рaдуйсz, t всsкагw недyга и3збавлsющій. Рaдуйсz, страд†ніz въ рaдость претворsющій. Рaдуйсz, вс‰ и3сцэлє1ніz сі‰ во слaву б9ію творsщій. Рaдуйсz, њ пощадeніи врeменнагw животA твоегw2 мучи1телz не ўмолsвый. Рaдуйсz, ћкw страдaньми и3 смeртію твоeю цrтвіе нбcное пріwбрёлъ є3си2. Рaдуйсz, хrтомyченичествомъ твои1мъ и4стинную твою2 люб0вь ко гDу kви1вый. Рaдуйсz, твeрдw њ гDэ держaтисz, дaже до проли1тіz кр0ве, и4стиннw нaсъ ўчи1вый. Рaдуйсz, ћкw въ багрzни1цу нетлёніz на нб7си2 њблeклсz є3си2. Рaдуйсz, латіномyдрствующихъ прельщє1ніz tвeргій. Рaдуйсz, величaйшій маxjме, стрaждущымъ и3 њби6димымъ застyпниче.

Кондaкъ f7.

Рyки и3 глaсы возвышaюще къ всемогyщему бGу во хвалeніихъ и3 молeніихъ, б9іи безплHтны ѓгGли, ўдиви1стесz и3 почуди1стесz крёпости сщ7енномyченика маxjма, неубоsвшасz прещeньми мучи1телz, є3г0же стрaха не смущaшесz, ћкw неимyща влaсти дyшу є3гw2 ўби1ти. Сегw2 рaди вси2 чи1ни нбcніи всеси1льному бGу нaшему пою1тъ: Ґллилyіа.

Јкосъ f7.

МздY вeлію превhспреннихъ пріwбрёлъ є3си2 t подвигопол0жника хrтA бGа нaшегw, величaйшій маxjме, и4бо течeніе скончaлъ є3си2 и3 вёру соблю1лъ є3си2. Сегw2 рaди краснословeснэйшіи вэтjи лю1тыхъ времeнъ нaшихъ, ћкw ры6бы нBмы пребывaютъ, немогyще по достоsнію восхвали1ти тS. Мh же почитaющіи тS, вопіeмъ ти2 си1це: Рaдуйсz, долготерпёніемъ твои1мъ ѓгGлwвъ и3 чlкwвъ ўдиви1вый. Рaдуйсz, смeртію за хrтA вёру свою2 и3сповёдавый. Рaдуйсz, крёпкимъ и3сповёданіемъ твои1мъ всёхъ правослaвныхъ хrтіaнъ вдохнови1вый. Рaдуйсz, твeрдое ўповaніе на бGа возложи1вый. Рaдуйсz, ћкw б0дростнэ поспэшaлъ є3си2 къ бlгоухaнному мЂру хrтA. Рaдуйсz, бlговолeніе всевhшнzгw снискaвый. Рaдуйсz, въ домY б9іи насаждeннаz мaслино. Рaдуйсz, выс0кій кeдре лівaнскій. Рaдуйсz, небeсныхъ чи1нwвъ рaдованіе. Рaдуйсz, богохyльныхъ є3рет‡къ посрамлeніе. Рaдуйсz, њ душaхъ nвeцъ твои1хъ пещи1сz рачeніе тeплое и3мёвый. Рaдуйсz, слaву мjра сегw2 во ю3р0дство вмэни1вый. Рaдуйсz, величaйшій маxjме, стрaждущымъ и3 њби6димымъ застyпниче.

Кондaкъ ‹.

Ўмирaz t ћзвъ твои1хъ, бGопріsтный глaсъ возвhсилъ є3си2 и3 всBмъ во ўслhшаніе провэщaлъ є3си2: да пребyдетъ вёра правослaвнаz! ТогдA мучи1тель смeртнэ ўдaри тS, и3 чcтую свою2 дyшу въ рукY вLки твоегw2 предaлъ є3си2, є3мyже поeмъ вси2: Ґллилyіа.

Јкосъ ‹.

Q ст0лпе правослaвіz, ўгнетaємымъ защи1тниче, њби6димымъ поб0рниче, всBмъ же застyпниче и3 ходaтаю! Бlгодaрствєннаz прин0симъ сп7су нaшему, ћкw даровaлъ є4сть нaмъ таковaго вели1каго ходaтаz пред8 свэтови1днымъ прест0ломъ є3гw2: и4бо маxjмъ с™hй во слaвэ предстои1тъ нбcному цRю2, непрестaннw молsсz њ чтyщихъ пaмzть є3гw2 и3 взывaющихъ є3мY: Рaдуйсz, прeжде брaни ўсeрдною мlтвою къ бGу ўкрэпи1выйсz. Рaдуйсz, смирeнъ дyхомъ бhвый. Рaдуйсz, простотY с®ца и3мёвый. Рaдуйсz, поб0рниче вёры, бGови ўгоди1ти пaче всёхъ и3збрaвый. Рaдуйсz, землE плодон0снаz, сёмz словесE б9іz въ себE пріsвшаz. Рaдуйсz, ни1во, стори1чествующій пл0д8 приносsщаz. Рaдуйсz, пшени1цо, въ мyку нбcному хлёбу сомлeннаz. Рaдуйсz, въ жи6тницы бжcтвєннаz вложeнный. Рaдуйсz, на пр0мыслъ б9ій всE ўповaніе твоE возложи1вый. Рaдуйсz, би1серъ многоцённый њбрётъ, вс‰ стzж†ніz сво‰ продaвый и3 сего2 купи1вый. Рaдуйсz, корaбль души2 своеS въ житeйстэмъ м0рэ њкорми1вый. Рaдуйсz, в0лны и3 кaменіе м0ри сегw2 спаси1тельнw прошeдшій. Рaдуйсz, величaйшій маxjме, стрaждущымъ и3 њби6димымъ застyпниче.

Кондaкъ №i.

Pалмы6 и3 пёньми, и3 пёсньми д¦0вными величaемъ н0ваго сщ7енномyченика маxjма: ћкw бо дёлатель вёрный віногрaда хrт0ва, кр0вь є3гw2 віно2 сотвори1сz, веселsще с®ца чlкwвъ, ўслаждaющее вс‰ вёрныz и3 недоумёніz є3ретікHвъ и3сполнsющее, немогyщихъ правослaвнw пёти бGу: Ґллилyіа.

Јкосъ №i.

Вс‰ грaды и3 селє1ніz лє1мковскаz и3сп0лнишасz свёта, ћкw возвhсисz маxjмъ с™hй, ћкоже свэти1льникъ бlголёпный, ћснw сіsющій свётомъ бlгодaти и3 всёхъ путеводsщій по прaвому и3 ќзкому пути2 правослaвіz, ведyщему къ нбcнымъ селeніємъ. Сегw2 рaди сокрушeннw вопіeмъ є3мY: Рaдуйсz, непобэди1мый споб0рниче, даровaнный нaмъ t бGа. Рaдуйсz, теплёйшій нaшъ застyпниче. Рaдуйсz, всeю душeю ко хrтY прилэпи1выйсz. Рaдуйсz, на высотY добродётелей возшeдый. Рaдуйсz, мyченичества многострадaльнагw п0двига неубоsвыйсz. Рaдуйсz, мyдре, житіE врeменное на вёчное премэни1вый. Рaдуйсz, и4стины безбоsзненный проповёдниче. Рaдуйсz, бlгочeстіz крёпкій nрyжниче. Рaдуйсz, всю2 дyшу твою2 гDеви њс™и1вый. Рaдуйсz, вс‰ взыгр†ніz пл0ти ўвzди1вый. Рaдуйсz, всsкъ недyгъ и3 болёзнь и3сцэлsти t гDа дaръ получи1вый. Рaдуйсz, ўмертви1вшихъ тS є3ретікHвъ мудрёйшій. Рaдуйсz, величaйшій маxjме, стрaждущымъ и3 њби6димымъ застyпниче.

Кондaкъ в7i.

Внeмлz глaсъ хвалeніz и3 моли1твъ нaшихъ, величaйшій маxjме, моли2 млcтиваго и3скупи1телz нaшего, да вознисп0слетъ нaмъ грBшнымъ лучезaрную бlгодaть свою2, ћкw да просвэтsтсz с®ца н†ша, да њзари1тсz ќмъ нaшъ, ћкw да со всёми и3сповёдующими тріеди1наго бGа возопіeмъ: Ґллилyіа.

Јкосъ в7i.

Пріиди1те вси2 цRкве празднолю1бцы и3 мучениколю1бцы хrт0вы, и3 ли1къ состaвите днeсь, въ пaмzть с™aгw маxjма. Сe бо многоцBнныz м0щи є3гw2 ћкw с0лнце ќтреннее просіsша и3 сэдsщыz во мрaцэ њзари1ша, с®цA њкаменє1вшаz согрёша. Сегw2 рaди ликyюще, поeмъ є3мY сицєвaz: Рaдуйсz, вс‰ кр†снаz въ мjрэ сeмъ преwби1дэвшій. Рaдуйсz, и3збрaнниче б9ій. Рaдуйсz, вёры бlгочeстное прaвило. Рaдуйсz, вёрнw и3 непор0чнw вс‰ зaпwвэди гDни сохрани1вый. Рaдуйсz, царeй и3 їмперaторwвъ преслaвнэйшій. Рaдуйсz, мyжески и4го хrт0во носи1вый. Рaдуйсz, вс‰ многотекyщыz прeлєсти мjра сегw2 tвeргшій. Рaдуйсz, жeртву живyю себесамaго гDу принeсшій. Рaдуйсz, бGокрaсныz прaвды настaвниче. Рaдуйсz, ћкw тебE рaди всес™0е и4мz гDне по всeй подс0лнечнэй прославлsетсz. Рaдуйсz, пред8 прес™0ю трbцею нaшъ застyпниче. Рaдуйсz, мyчениче д0блій, ли1ку преслaвному првdныхъ сопричтaвшійсz. Рaдуйсz, величaйшій маxjме, стрaждущымъ и3 њби6димымъ застyпниче.

Кондaкъ Gi.

Трbцы несли1тное є3ди1нство и3сповёдшій и3 жив0тъ св0й за правослaвную вёру пол0жшій, и3 гDу своемY и3 вLцэ бlгоугоди1вшій, маxjмъ с™hй, нhнэ въ ли1цэ мyченикwвъ предстои1тъ, бlголёпнw њдёzнъ и3 вэнцeмъ ўкрaшенъ t хrтA пріwбрэтeннымъ за п0двигъ є3гw2, и3 со всёми с™hми рaдостнw поeтъ: Ґллилyіа, ґллилyіа, ґллилyіа.

Кондaкъ сeй гlетсz G-жды, по нeмже пaки гlетсz јкосъ №, и3 кондaкъ №.

Моли1тва ко с™0му сщ7енномyченику маxjму

Q с™hй сщ7енномyчениче маxjмэ! Нескончaемагw бlжeнства на нб7си2 нhнэ причaстникъ є3си2, и3дёже несрeдственнw ли1къ хrт0въ во слaвэ созерцaеши, невещeственныz бlгодaти є3гw2 и3сп0лненный. Сегw2 рaди вёдуще тS ўсeрдна застyпника всBмъ чтyщымъ тS и3 защи1тителz њби6димымъ и3 стрaждущимъ, тeплэ ўмолsемъ тS: моли2 гDа и3 бGа нaшегw ї}са хrтA и3сп0лнити с®цA лeмковскихъ людeй люб0вію къ цeркви и4хъ и3 твeрдости, во є4же крёпкw держaтисz њ вёрэ nтeчестэй, ћкw да не њкаменeютъ с®цA и4хъ, да не нападyтъ на нS в0лцы є3рет‡цы и3 заблyдzтъ и5хъ, во є4же растерзaти |, нижE да совратsтъ и5хъ к0зни и3 лук†вствіz дeмwнскіz t пути2 въ безв0дное прeлести безпyтіе. Е$й, џтче, бGу возлю1бленне воздёй рyцэ твои2 ко всевhшнему и3 ўмоли2 є3го2 даровaти нaмъ ми1ръ и3 бlгодeнствіе, да не рекyтъ нечести1віи: гдЁ є4сть бGъ и4хъ; твои1мъ бо мyжескимъ и3сповёданіемъ содёлалсz є3си2 вeлій моли1твенникъ за всёхъ пaмzть твою2 с™yю чтyщихъ и3 къ чcтны6мъ мощє1мъ твои6мъ притекaющихъ. Тh же вhну хrтA ўмолsеши даровaти нaмъ ми1ръ и3 поми1ловати дyшы нaшz. Ґми1нь.

Свя­щен­но­му­че­ник Мак­сим Сан­до­вич, на­зы­ва­е­мый Гор­лиц­ким, ро­дил­ся 19/31 ян­ва­ря 1886 го­да в се­ле Ждынь в Под­кар­па­тье в се­мье лем­ков-уни­а­тов. В то вре­мя эти зем­ли вхо­ди­ли в со­став Ав­ст­ро-Вен­гер­ской им­пе­рии. Его отец Ти­мо­фей вла­дел боль­шим хо­зяй­ством и со­сто­ял пса­лом­щи­ком в церк­ви, а мать, Кри­сти­на, бы­ла до­маш­ней хо­зяй­кой.

По­сле окон­ча­ния че­ты­рех­класс­ной шко­лы в со­сед­них Гор­ли­цах Мак­сим про­дол­жил уче­бу в Яс­ле, а через неко­то­рое вре­мя пе­ре­шел в гим­на­зию в го­род­ке Но­вы-Сонч. Там он сво­ей глу­бо­кой ве­рой при­влек вни­ма­ние сво­их од­но­каш­ни­ков по «Рус­ской бур­се», ор­га­ни­зо­ван­ной и под­дер­жи­ва­е­мой на доб­ро­воль­ные по­жерт­во­ва­ния лем­ков. Мак­сим имел обык­но­ве­ние ис­пол­нять пес­но­пе­ния в честь Ма­те­ри Бо­жи­ей, осо­бен­но на служ­бах утре­ни и ве­чер­ни. Он так­же удив­лял уча­щих­ся сво­им го­ря­чим стрем­ле­ни­ем стать мо­на­хом и при­том в мо­на­сты­ре с са­мым стро­гим уста­вом. Сам лю­бил ча­сто мо­лить­ся и со­блю­дать стро­гий пост.

По­сле че­ты­рех лет уче­бы в гим­на­зии Мак­сим про­вел три ме­ся­ца в ва­си­ли­ан­ском мо­на­сты­ре в Кре­хо­ве, но его ат­мо­сфе­ра ока­за­лась чуж­дой для мо­ло­до­го че­ло­ве­ка. Он разо­ча­ро­вал­ся в уви­ден­ной в мо­на­сты­ре ду­хов­ной жиз­ни. Про­дол­жая ду­хов­ные ис­ка­ния, в 1904 го­ду он оста­вил мо­на­стырь и по­сту­пил по­слуш­ни­ком в из­вест­ную сво­и­ми бо­га­ты­ми тра­ди­ци­я­ми По­ча­ев­скую Лав­ру. Этот мо­на­стырь на­хо­дил­ся неда­ле­ко от ав­ст­ро-вен­гер­ской гра­ни­цы на рос­сий­ской сто­роне. Во вре­мя од­но­го из сво­их пас­тыр­ских по­се­ще­ний епи­скоп Жи­то­мир­ский и Во­лын­ский Ан­то­ний (Хра­по­виц­кий) об­ра­тил вни­ма­ние на мо­ло­до­го и спо­соб­но­го по­слуш­ни­ка. В на­гра­ду за об­раз­цо­вое по­ве­де­ние он на­пра­вил его для даль­ней­ше­го обу­че­ния в Во­лын­скую ду­хов­ную се­ми­на­рию в Жи­то­ми­ре.

Уче­ба в се­ми­на­рии про­дол­жа­лась шесть лет. По­сле ее окон­ча­ния с наи­луч­ши­ми ре­зуль­та­та­ми в 1911 г. Мак­сим же­нил­ся на до­че­ри сель­ско­го свя­щен­ни­ка се­ла Но­ве-Бе­ре­зо­во близ Хай­нув­ки Пе­ла­гее Гри­го­рук. 17 но­яб­ря 1911 г. Мак­сим был ру­ко­по­ло­жен в свя­щен­ни­ки то­гда уже ар­хи­епи­ско­пом Ан­то­ни­ем (Хра­по­виц­ким). Вла­ды­ка пред­ло­жил мо­ло­до­му свя­щен­ни­ку тру­дить­ся на пас­тыр­ской ни­ве в Ки­ев­ской епар­хии, од­на­ко отец Мак­сим твер­до ре­шил вер­нуть­ся на Ро­ди­ну, в край лем­ков, сре­ди ко­то­рых рос­ло и ши­ри­лось дви­же­ние за воз­вра­ще­ние из унии в пра­во­сла­вие. Он по­свя­ща­ет се­бя тя­же­лой мис­си­о­нер­ской ра­бо­те сре­ди столь близ­ко­го ему на­ро­да.

Свое слу­же­ние отец Мак­сим на­чал в се­ле Граб на Лем­ков­щине. Про­жи­вав­шие здесь лем­ки ре­ши­ли вер­нуть­ся в пра­во­сла­вие. Непо­сред­ствен­ной при­чи­ной уже дав­но на­зрев­ше­го ре­ше­ния ста­ло рас­по­ря­же­ние мест­но­го свя­щен­ни­ка-уни­а­та от­ца Фили­мо­на Ки­селев­ско­го убрать из бо­го­слу­жеб­ных и мет­ри­че­ских книг сло­во «пра­во­слав­ный». Вспых­нул кон­фликт. Епи­скоп уни­ат­ской епар­хии предо­ста­вил от­цу Ки­селев­ско­му от­пуск, и он вы­ехал в Со­еди­нен­ные Шта­ты Аме­ри­ки. Ве­ру­ю­щие со­ста­ви­ли и по­да­ли ста­ро­сте пе­ти­цию, в ко­то­рой пред­ло­жи­ли на ва­кант­ное ме­сто от­ца Мак­си­ма Сан­до­ви­ча, ко­то­рый со­гла­сил­ся за­нять его, по­лу­чив со­от­вет­ству­ю­щее на­зна­че­ние от епи­ско­па Чер­не­вец­ко­го.

2 де­каб­ря 1911 го­да отец Мак­сим от­слу­жил первую ли­тур­гию в се­ле Граб. С это­го дня на­ча­лись че­ре­да пре­сле­до­ва­ний и стра­да­ний свя­щен­ни­ка. Вско­ре ав­ст­ро-вен­гер­ским вла­стям на него был сде­лан до­нос, и он был аре­сто­ван на во­семь дней. Кро­ме то­го, его обя­за­ли за­пла­тить штраф в 400 крон. Вый­дя из тюрь­мы, отец Мак­сим на­чал объ­ез­жать се­ла в око­ли­це – Граб, Вы­ше­ват­ка, Длу­ге – и со­вер­шать бо­го­слу­же­ния. По­сте­пен­но он стал для сво­их при­хо­жан не про­сто свя­щен­ни­ком, но дру­гом и при­знан­ным ду­хов­ным ав­то­ри­те­том.

22 де­каб­ря 1911 го­да ко­мис­сар по­ли­ции при­ка­зал за­пе­ча­тать две­ри церк­ви в Гра­бе, но это не оста­но­ви­ло от­ца Мак­си­ма и он про­дол­жал слу­жить в част­ных до­мах. Од­на­ко 16 ян­ва­ря 1912 го­да свя­щен­ни­ка вновь аре­сто­ва­ли, на этот раз на семь недель. Он был за­клю­чен в тюрь­му в Яс­ле, а жи­те­лям се­ла Граб бы­ло за­пре­ще­но об­щать­ся с кре­стья­на­ми окрест­ных сел. Но оче­ред­ной арест не охла­дил мис­си­о­нер­ский пыл свя­щен­ни­ка. Отец Мак­сим был че­ло­ве­ком доб­ро­душ­ным, скром­ным и пря­мо­ли­ней­ным. Лю­дям, с ко­то­ры­ми он встре­чал­ся, пе­ре­да­вал­ся его оп­ти­мизм. Од­новре­мен­но он об­ла­дал силь­ной во­лей и непре­клон­ным ха­рак­те­ром, тем са­мым по­ло­жи­тель­но влияя на сво­их со­бра­тьев.

Ве­ли­ким по­стом 1912 го­да от­ца Мак­си­ма осво­бо­ди­ли из тюрь­мы, од­на­ко уже 28 мар­та он вновь был аре­сто­ван. В тот день он был вме­сте с ма­туш­кой в го­стях у зна­ко­мо­го свя­щен­ни­ка Иг­на­тия Хо­ди­ма в Сня­тине. От­ца Мак­си­ма аре­сто­ва­ли, вы­дви­нув на этот раз об­ви­не­ние в шпи­о­на­же в поль­зу Рос­сии. При­чи­ной аре­ста бы­ли яко­бы про­ве­ден­ные им об­ме­ры мо­ста на ре­ке Че­ре­мош. По­доб­ные об­ви­не­ния в шпи­о­на­же бы­ли предъ­яв­ле­ны так­же от­цу Иг­на­тию Ху­ди­му, на­сто­я­те­лю при­хо­да в Бро­дах, сту­ден­ту юри­ди­че­ско­го фа­куль­те­та Ва­си­лю Кол­дре и ре­дак­то­ру еже­ме­сяч­ни­ка «Рус­ская ма­ти­ца» Ши­мо­ну Бен­да­шу­ку. Все они бы­ли по­са­же­ны в тюрь­му во Льво­ве.

Отец Мак­сим был по­ме­щен в ка­ме­ру с обык­но­вен­ны­ми пре­ступ­ни­ка­ми, ему бы­ло от­ка­за­но в кон­так­тах с пра­во­слав­ны­ми, и он был ли­шен пра­ва по­лу­чать кор­ре­спон­ден­цию. Толь­ко бла­го­да­ря ис­клю­чи­тель­ной си­ле во­ли и му­же­ству отец Мак­сим мог пе­ре­но­сить те уни­же­ния, ко­то­рым его под­вер­га­ли в тюрь­ме. Про­хо­ди­ли дни, неде­ли, ме­ся­цы, а про­цесс все ни­как не на­чи­нал­ся. Все объ­яс­ня­лось на­деж­дой вла­стей на то, что свя­щен­ник от­ре­чет­ся от сво­их взгля­дов. В это вре­мя в тюрь­ме его по­се­тил по­слан­ник уни­ат­ско­го мит­ро­по­ли­та Ан­дрея Шеп­тиц­ко­го свя­щен­ник Ни­ки­та Ро­ма­нюк. Он пред­ло­жил уз­ни­ку при­со­еди­нить­ся к унии в об­мен на его сво­бо­ду, од­на­ко встре­тил ре­ши­тель­ный от­каз.

Про­цесс на­чал­ся око­ло двух лет спу­стя по­сле аре­ста от­ца Мак­си­ма – 9 мар­та 1914 го­да. На ска­мье под­су­ди­мых он ока­зал­ся вме­сте с тре­мя уже упо­мя­ну­ты­ми об­ви­ня­е­мы­ми. Су­деб­ный про­цесс про­дол­жал­ся по­чти три ме­ся­ца и был од­ним из са­мых гром­ких в то вре­мя. В при­сут­ствии мно­гих за­ру­беж­ных кор­ре­спон­ден­тов и боль­шо­го чис­ла лю­бо­пыт­ству­ю­щих, суд вы­слу­шал несколь­ко сот сви­де­те­лей, мно­го­чис­лен­ных экс­пер­тов по ре­ли­ги­оз­ным во­про­сам, пред­ста­ви­те­лей ав­стрий­ско­го Ге­не­раль­но­го шта­ба. Пе­ред су­дья­ми вы­ри­со­ва­лась ре­аль­ная кар­ти­на: об­ви­ня­е­мые не бы­ли ви­нов­ны в предъ­яв­лен­ных им пре­ступ­ле­ни­ях, они все­го лишь же­ла­ли от­кры­то ис­по­ве­до­вать не гре­ко-ка­то­ли­че­скую, а пра­во­слав­ную ве­ру; в рус­ском и укра­ин­ском на­ро­дах, про­жи­вав­ших за гра­ни­ца­ми Ав­ст­ро-Вен­гер­ской им­пе­рии, они ви­де­ли ис­клю­чи­тель­но сво­их бра­тьев по ве­ре. Су­дьям не уда­лось до­ка­зать, что они шпи­о­ни­ли по за­да­нию Рос­сии. Важ­ным бы­ло так­же хо­да­тай­ство са­мо­го рос­сий­ско­го им­пе­ра­то­ра Ни­ко­лая II, ар­хи­епи­ско­па Ан­то­ния (Хра­по­виц­ко­го), а так­же за­ме­ча­тель­ная за­щи­та адво­ка­тов. 6 июня 1914 го­да суд при­сяж­ных еди­но­глас­но при­знал под­су­ди­мых неви­нов­ны­ми, под­черк­нув, что они не за­ни­ма­лись по­ли­ти­кой, а их де­я­тель­ность не пре­сле­до­ва­ла цель из­ме­не­ния го­судар­ствен­ных гра­ниц Ав­ст­ро-Вен­грии.

Уже 7 июня 1914 го­да отец Мак­сим был вы­пу­щен из тюрь­мы и вер­нул­ся в род­ную Ждынь. Дру­гие об­ви­ня­е­мые на про­цес­се, не чув­ствуя се­бя в без­опас­но­сти в Га­ли­ции, вы­еха­ли за гра­ни­цу – в Рос­сию и Швей­ца­рию. Тем вре­ме­нем отец Мак­сим оста­но­вил­ся у сво­их род­ствен­ни­ков и, несмот­ря на по­до­рван­ное дли­тель­ным за­клю­че­ни­ем здо­ро­вье, про­дол­жил пас­тыр­скую де­я­тель­ность, со­вер­шая, в том чис­ле, бо­го­слу­же­ния в Гра­бе. Так про­дол­жа­лось толь­ко шесть недель.

1 ав­гу­ста 1914 го­да на­ча­лась Пер­вая ми­ро­вая вой­на. Сно­ва на­ча­лись аре­сты лю­дей, по­до­зре­ва­е­мых в про­рос­сий­ских сим­па­ти­ях, а так­же мас­со­вые ре­прес­сии про­тив пра­во­слав­ных ве­ру­ю­щих. Уже 4 ав­гу­ста отец Мак­сим был аре­сто­ван. Бы­ли кон­фис­ко­ва­ны все его бо­го­слу­жеб­ные кни­ги и кни­ги на рус­ском, укра­ин­ском и поль­ском язы­ках, и да­же пра­во­слав­ные ико­ны, при­ве­зен­ные им ко­гда-то из Жи­то­ми­ра. В окру­же­нии жан­дар­мов, из­би­то­го, его по­ве­ли в тюрь­му в Гор­ли­цы. На сле­ду­ю­щий день ав­стрий­ские жан­дар­мы аре­сто­ва­ли его близ­ких: бе­ре­мен­ную же­ну Пе­ла­гию, от­ца Ти­мо­фея, пса­лом­щи­ка, бра­та Ни­ко­лая и дру­гих чле­нов се­мьи.

Гор­лиц­кая тюрь­ма бы­ла пе­ре­пол­не­на кре­стья­на­ми со всей окру­ги. В од­ной ка­ме­ре со­дер­жа­лось по 20–25 че­ло­век. Свя­щен­ник ста­рал­ся ду­хов­но обод­рить и уте­шить всех аре­сто­ван­ных. Смерт­ные при­го­во­ры вы­но­си­лись без вся­ко­го след­ствия и су­да. На за­пад все вре­мя от­прав­ля­лись по­ез­да с уз­ни­ка­ми в кон­цен­тра­ци­он­ные ла­ге­ря Та­лер­хоф и Те­ре­зин.

Над за­клю­чен­ны­ми в гор­лиц­кой тюрь­ме на­ча­ли со­би­рать­ся гро­зо­вые ту­чи. В усло­ви­ях слож­но­го во­ен­но­го по­ло­же­ния на рус­ском фрон­те ав­стрий­ские вла­сти ре­ши­ли осту­дить ру­со­филь­ские сим­па­тии лем­ков, при­го­во­рив к смер­ти од­но­го из них. Отец Мак­сим со сво­им тю­рем­ным про­шлым пред­став­лял­ся наи­луч­шим кан­ди­да­том. Его смерть мог­ла так­же по­ло­жить ко­нец за­рож­да­ю­ще­му­ся в сре­де лем­ков на­род­но­му са­мо­со­зна­нию.

В суб­бо­ту 5 сен­тяб­ря в Гор­ли­цы из Зальц­бур­га при­был от­ряд ав­стрий­ских жан­дар­мов в ко­ли­че­стве ше­сти че­ло­век. Из Лин­ца – рот­мистр Дит­рих. Ве­ро­ят­но, имен­но он лич­но при­нял ре­ше­ние при­го­во­рить от­ца Мак­си­ма к смерт­ной каз­ни без про­ве­де­ния вся­ко­го след­ствия. Вто­рая, ме­нее прав­до­по­доб­ная вер­сия со­бы­тий го­во­рит о том, что казнь бы­ла со­вер­ше­на со­глас­но де­пе­ше из во­ен­но­го шта­ба в Кра­ко­ве, ко­то­рую по­лу­чи­ли в Гор­ли­цах в 11 ча­сов но­чи.

6 сен­тяб­ря в пять ча­сов утра в ка­ме­ру от­ца Мак­си­ма во­шел тю­рем­ный охран­ник Но­жинь­ский и ве­лел свя­щен­ни­ку со­би­рать­ся в до­ро­гу. В это же са­мое вре­мя на­хо­див­ших­ся в дру­гих ка­ме­рах же­ну и от­ца свя­щен­ни­ка пре­про­во­ди­ли в ка­ме­ру, ок­на ко­то­рой вы­хо­ди­ли на тю­рем­ный двор. А пе­ред две­рью ка­ме­ры свя­щен­ни­ка уже со­бра­лись рот­мистр Дит­рих, су­дей­ский со­вет­ник Кал­чинь­ский, че­ты­ре жан­дар­ма и два сол­да­та под ко­ман­дой вах­мист­ра. В шесть ча­сов свя­щен­ни­ка вы­ве­ли из ка­ме­ры. Со свя­зан­ны­ми за спи­ной ру­ка­ми и за­вя­зан­ны­ми гла­за­ми, ве­до­мый под ру­ки дву­мя сол­да­та­ми, свя­щен­ник встал у сте­ны тю­рем­но­го дво­ра в че­ты­рех ша­гах пе­ред дву­мя жан­дар­ма­ми из рас­стрель­ной ко­ман­ды. На одеж­де ме­лом бы­ло обо­зна­че­но ме­сто, где на­хо­дит­ся серд­це. Преж­де чем раз­дал­ся смер­тель­ный залп, отец Мак­сим успел вы­крик­нуть: «Да жи­вет свя­тое пра­во­сла­вие! Да жи­вет Свя­тая Русь!» За­тем, сра­жен­ный вы­стре­ла­ми, он упал на зем­лю. Од­на­ко ни один из них не был смер­тель­ным. По­это­му ру­ко­во­див­ший каз­нью рот­мистр Дит­рих из соб­ствен­но­го ре­воль­ве­ра вы­стре­лил от­цу Мак­си­му в го­ло­ву. Рас­пра­ва про­ис­хо­ди­ла на гла­зах его бе­ре­мен­ной же­ны, от­ца и дру­гих за­клю­чен­ных жи­те­лей Жды­ни, на­блю­дав­ших за каз­нью из окон сво­их ка­мер.

Те­ло рас­стре­лян­но­го бы­ло по­хо­ро­не­но на гор­лиц­ком клад­би­ще во рву, под за­бо­ром, где обыч­но хо­ро­ни­ли умер­ших, не за­слу­жи­ва­ю­щих хри­сти­ан­ско­го по­гре­бе­ния. Са­мым близ­ким бы­ло от­ка­за­но в при­сут­ствии на по­гре­бе­нии остан­ков. Толь­ко в 1922 го­ду по прось­бе от­ца, ко­то­рый так же, как и ма­туш­ка Пе­ла­гия, про­шел через кон­цен­тра­ци­он­ный ла­герь Та­лер­хоф, те­ло свя­щен­ни­ка бы­ло экс­гу­ми­ро­ва­но, по­ло­же­но в ме­тал­ли­че­ский гроб и по­хо­ро­не­но на клад­би­ще в Жды­ни.

Отец Мак­сим Сан­до­вич был од­ним из пер­вых пра­во­слав­ных мис­си­о­не­ров сре­ди лем­ков на тер­ри­то­рии Ав­ст­ро-Вен­гер­ской им­пе­рии. Его смерть при­ве­ла к спон­тан­но­му воз­вра­ще­нию лем­ков в пра­во­сла­вие. Вско­ре се­ла Ты­ла­ва и Трес­чан­ка ста­ли пи­о­не­ра­ми это­го дви­же­ния. Это вы­зва­ло так­же ши­ро­кий от­клик во всей Ев­ро­пе. Пра­во­слав­ные лем­ки все­гда счи­та­ли от­ца Мак­си­ма на­род­ным ге­ро­ем, бор­цом за неза­ви­си­мость на­ро­да и сво­им ду­хов­ным от­цом. В его честь со­чи­ня­ли пес­ни и сла­га­ли сти­хи. В до­мах лем­ки ста­ви­ли неболь­шие порт­ре­ты-икон­ки сво­е­го небес­но­го по­кро­ви­те­ля. По­сле Вто­рой ми­ро­вой вой­ны ико­ны му­че­ни­ка на­ча­ли по­яв­лять­ся и в пра­во­слав­ных церк­вях. В па­мять о му­че­ни­че­ской кон­чине от­ца Мак­си­ма лем­ки со­вер­ша­ли па­лом­ни­че­ства к ме­сту его упо­ко­е­ния.

В меж­во­ен­ный пе­ри­од 9 сен­тяб­ря 1934 го­да в 20-ю го­дов­щи­ну му­че­ни­че­ской смер­ти от­ца Мак­си­ма в се­ле Чар­ном на Лем­ков­щине был воз­двиг­нут па­мят­ник свя­то­му. Ини­ци­а­то­ром его уста­нов­ки стал свя­щен­ник Кон­стан­тин Гав­рил­ков, а участ­ни­ком тор­жеств стал епи­скоп Си­мон (Ива­нов), по­сла­нец мит­ро­по­ли­та Ди­о­ни­сия (Ва­ле­дин­ско­го). Год спу­стя в се­ле бы­ло об­ра­зо­ва­но цер­ков­ное брат­ство во имя Мак­си­ма Сан­до­ви­ча.

Осо­бен­но тор­же­ствен­но празд­но­ва­лось 70-ле­тие му­че­ни­че­ской кон­чи­ны от­ца Мак­си­ма в Жды­ни. По­сле Бо­же­ствен­ной ли­тур­гии, ко­то­рую слу­жил епи­скоп Пе­ре­мышль­ский и Но­во­сон­дец­кий Адам (Ду­бец), все при­сут­ству­ю­щие на­пра­ви­лись крест­ным хо­дом из церк­ви к мо­ги­ле от­ца Мак­си­ма, на ко­то­рой бы­ла от­слу­же­на па­ни­хи­да.

Два го­да спу­стя ар­хи­епи­скоп Адам освя­тил за­клад­ной ка­мень на ме­сте стро­и­тель­ства в Гор­ли­цах но­во­го хра­ма Свя­той Тро­и­цы, ко­то­рый был при­зван стать па­мят­ни­ком му­че­ни­че­ства от­ца Мак­си­ма и сим­во­лом вер­но­сти лем­ков ве­ре сво­их пред­ков. Этот храм был воз­двиг­нут с по­мо­щью лем­ков из Аме­ри­ки и освя­щен в 1991 го­ду. Спу­стя три го­да на зда­нии рай­он­но­го су­да в Гор­ли­цах, где неко­гда раз­ме­ща­лась тюрь­ма, по­яви­лась скром­ная па­мят­ная дос­ка с над­пи­сью: «Здесь 06.09.1914 г. по­гиб му­че­ни­че­ской смер­тью рас­стре­лян­ный ав­стрий­ски­ми жан­дар­ма­ми о. Мак­сим Сан­до­вич, сын лем­ков­ской зем­ли. В 80-ю го­дов­щи­ну смер­ти – ве­ру­ю­щие лем­ки».

Ре­ше­ни­ем Свя­щен­но­го Си­но­да Поль­ской Ав­то­ке­фаль­ной Пра­во­слав­ной Церк­ви от 7 июля 1994 го­да му­че­ник Мак­сим Сан­до­вич был при­чис­лен к ли­ку свя­тых. Вско­ре по­сле это­го и освя­ще­ния кре­ста в Жды­ни, ме­сте его рож­де­ния, на­ча­лись тор­же­ства в честь но­во­го свя­то­го.

Тор­же­ствен­ная ка­но­ни­за­ция о. Мак­си­ма Сан­до­ви­ча про­изо­шла 9–10 сен­тяб­ря 1994 го­да в Жды­ни и Гор­ли­цах. Мо­щи свя­то­го, со­глас­но ре­ше­нию Свя­щен­но­го Си­но­да Поль­ской Церк­ви, бы­ли остав­ле­ны на ро­до­вом клад­би­ще. В Гор­ли­цах, на ме­сте каз­ни свя­то­го, бы­ла освя­ще­на па­мят­ная дос­ка. Тор­же­ства со­бра­ли ты­ся­чи че­ло­век, в том чис­ле 40 свя­щен­ни­ков и мно­го ве­ру­ю­щих из Ка­на­ды, Сло­ва­кии, Укра­и­ны, США и Поль­ши. Воз­глав­лял их Пред­сто­я­тель Поль­ской Ав­то­ке­фаль­ной Пра­во­слав­ной Церк­ви мит­ро­по­лит Ва­си­лий. Кро­ме иерар­хов из Поль­ши – ар­хи­епи­ско­па Бе­ло­сток­ско­го и Гдань­ско­го Сав­вы, епи­ско­па Пе­ре­мышль­ско­го и Но­во­сон­дец­ко­го Ада­ма и епи­ско­па Люб­лин­ско­го и Холм­ско­го Аве­ля, в ка­но­ни­за­ции так­же участ­во­ва­ли ар­хи­епи­скоп Пре­шов­ский и Сло­вац­кий Ни­ко­лай, ар­хи­епи­скоп Фила­дель­фий­ский и Во­сточ­но-Пен­силь­ван­ский Гер­ман и епи­скоп Джон­ста­у­на и Аме­ри­кан­ской Кар­па­то­рус­ской Пра­во­слав­ной Гре­ко-Ка­то­ли­че­ской епар­хии Ни­ко­лай. Это бы­ла пер­вая ка­но­ни­за­ция свя­то­го в ис­то­рии Поль­ской Ав­то­ке­фаль­ной Пра­во­слав­ной Церк­ви.

Яро­слав Хар­ке­вич