Акафист священномученику Алексию Воробьеву

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 20 августа (07 августа ст. ст.)

Не утвержден для общецерковного использования.

Икос 1.

Ангельскую любовию Христа возлюбивший и Тому Единому служити желавый в трудех пастырских, молитвах усердных и страданиях велиих образ добродетелей явил еси, сего ради прими от нас сии усердные похвалы:

Радуйся, измлада Бога возлюбивый.

Радуйся, заповеди Его сохранивый.

Радуйся, веры истинной поборниче.

Радуйся, отеческих преданий защитниче.

Радуйся, добродетелей сокровище стяжавый.

Радуйся, дар мудрости Божией приявый.

Радуйся, носяй венец нетления.

Радуйся, даруяй нам исцеления.

Радуйся, русских святых сонаследниче.

Радуйся, древних мучеников сопрестольниче.

Радуйся, церкви Православной украшение.

Радуйся, земли нашея утверждение.

Радуйся отче наш Алексие, новый мучениче и скорый помощниче.

Кондак 2.

Видящее людие нрав твой долготерпелив и кроток, яко с малых лет к Богу прилеплялся еси, мы же дивяся таковому благоразумию, со умилением подвизаемся пети: Аллилуйа.

Икос 2.

Разум Превечный предустави тя ко спасению в житии твоем, яко напаялся еси духовно от монастырского крина и всей земли Уржумской, те же все сие умножил еси дарованиями велиями, сподоби и нас от земли нашей напитаться во еже всем ко спасению. Сего ради ублажаем тя тако:

Радуйся, отрасле благочестия избранный.

Радуйся, благословенной землей воспитанный.

Радуйся, от юности Христу служити призванный.

Радуйся, сердцем в Бозе утвержденный.

Радуйся, звездо, путь верным указующий.

Радуйся, свеще, свет дивно дарующий.

Радуйся, цвете благовонный нас облагоухаяй.

Радуйся, каменю веры присно утверждаяй.

Радуйся, молитвы кадило благовонное.

Радуйся, лампадо веры негасимое.

Радуйся, молитвенниче недуги исцеляющий.

Радуйся, в нуждах скоро помогающий.

Радуйся отче наш Алексие, новый мучениче и скорый помощниче.

Кондак 3.

Сила Всевышнего ведуще тя непрестанно в житии твоем, приведе во обитель иноческую града Казани и тамо молитвою и пощением во служение Христу себе уготовляя воспевал еси Богу: Аллилуйа.

Икос 3.

Имущи велие желание душеполезное сокровище стяжати, предал еси себе в послушание старцу святому Гавриилу, во еже постом, смирением, наипаче молитвою житию ангельскому последуя. Мы же похваляюще сие поем усердно тако:

Радуйся, чистоты телесной хранителю.

Радуйся, старца наставлений исполнителю.

Радуйся, заповеди Господни исполнити желавший.

Радуйся, ревностью по Бозе пламеневший.

Радуйся, в молитве время проводивый.

Радуйся, пример для братий бывый.

Радуйся, цевнице дивная боговещания.

Радуйся, златый кимвале восклицания.

Радуйся, Царя Славы прославивый.

Радуйся, на путь спасения сим наставивый.

Радуйся, возлюбленного Иисуса в сердце носивый.

Радуйся, любовь ко всем стяжавый.

Радуйся, Церкви всем сердцем прилепивыйся.

Радуйся, Христу сраспяться вседушно возгоревыйся.

Радуйся отче наш Алексие, новый мучениче и скорый помощниче.

Кондак 4.

Бурю нападения на Русь Православную наше отвратити тшался еси, егда воином Отечество от врагов иноземных защищал еси, да незыблемо сохранятся грады и веси, вера утверждена пребудет, да людие невозбранно воспевают: Аллилуйа.

Икос 4.

Слышаша и видеша множества напастей мира сего, николиже ближнии и други забывая, на стезю пастырскую призван был еси, во еже день и нощь бытии служителем таинств церковных для спасения всех людей, сего ради благодарственно воспеваем:

Радуйся, Церковных Таинств благочестивый совершителю.

Радуйся, в небесный Иерусалим путеводителю.

Радуйся, дому Божию страже и хранителю.

Радуйся, иереев добрых попечителю.

Радуйся, апостольских преданий ревнителю.

Радуйся, церковных канонов насадителю.

Радуйся, глаголов вечных возвестителю.

Радуйся, душ заблудших просветителю.

Радуйся, у Престола Божия о нас печальниче.

Радуйся, о грехах наших молитвенниче.

Радуйся, кающихся грешников покровителю.

Радуйся, погибели геенской избавителю.

Радуйся отче наш Алексие, новый мучениче и скорый помощниче.

Кондак 5.

Боготечная звезда явился еси людям быв ревностным служителем Божиим, яко в обличении расколов наипаче порадел еси, во еже нераздран хитон Христов сохранити. Таковому в тебе дару радующееся, воспеваем: Аллилуйа.

Икос 5.

Видеша тя пастыря добра, емуже суть овцы своя, желая всем вся быти, да все взыщут Единого Бога. Мы же, уповая достигнути спасения преславным ходатайством твоим, возносим ти сицевая:

Радуйся, к небеси всех приводяй.

Радуйся, на пути сем утверждай.

Радуйся, стадо Христово упасл еси.

Радуйся, овец заблюдших не отвергл еси.

Радуйся, яко тобою сетей мира избавляемся.

Радуйся, яко тобою ревности по Бозе исполняемся.

Радуйся, свет дел твоих пред человеки просветися.

Радуйся, заповедем научивый и сотворивый я.

Радуйся, паствы твоея присное сохранение.

Радуйся, во всем пути ея соблюдение.

Радуйся, веры и надежды сеятелю.

Радуйся, любви Христовой носителю.

Радуйся отче наш Алексие, новый мучениче и скорый помощниче.

Кондак 6.

Проповедник и оплот веры православной явился еси отче Алексие, за сие бурю гонений воздвигоша врази Христовы на тя, но вверив живот свой Божию промышлению, усерднее взывал еси: Аллилуйа.

Икос 6.

Воссиявый яко поборник чистоты Православия в граде Москве, от лжеучений безбожных и прельщений душепагубных обновления чад Церковных сохраняя словом и делом, за сие от святого Патриарха Тихона удостоился еси благословления и награждения, с ним и мы купно ублажаем тя:

Радуйся, раскол и ересь посецаяй.

Радуйся, гордых и строптивых устрашаяй.

Радуйся, лжеучителей лукавство разоривый.

Радуйся, маловерных в правой вере утвердивый.

Радуйся, крепкая вайя древа правоверия.

Радуйся, богоизбранный посрамителю неверия.

Радуйся, от стрел лукавых оградивый.

Радуйся, мечом духовным сохранивый.

Радуйся, усты Божественными истины являяй.

Радуйся, Евангелия словеса вещаяй.

Радуйся, падающих крепкое возведение.

Радуйся, право стоящих споможение.

Радуйся отче наш Алексие, новый мучениче и скорый помощниче.

Кондак 7.

Хотяще Христу следовати взем крест долготерпения и злострадания, егда гонители в темницу заточиша тя желая устрашити, ты же верен святой Церкви явился еси, воспевая твердо сие: Аллилуйа.

Икос 7.

Новые козни воздвигоша мучители, егда ведоша тя в землю Соловецкую, где они безстудие творяше и обители святыни разоряше, но и тамо прещений вражиих не убоявся единому Заступнику от всяких бед усердныя моления возносил еси, мы же благоговейно воспоминающее сие, похвалами ублажаем тя сими:

Радуйся, немолчное исповедников славо.

Радуйся, предивное мучеников похвало.

Радуйся, Христовы Церкви твердое забрало.

Радуйся, укрепления небесного зерцало.

Радуйся, лукавым силам устрашение.

Радуйся, подвигами сими наше утешение.

Радуйся, яко тобою глумители посрамляются.

Радуйся, яко тобою сила Божия является.

Радуйся, всецелое отвержение показавый.

Радуйся, над кознями восторжествовавый.

Радуйся, мраз и глад в изгнании терпевый.

Радуйся, святость души сим явивый.

Радуйся отче наш Алексие, новый мучениче и скорый помощниче.

Кондак 8.

Странное и безумное житие твое показася людям неверным, яко за истину святыя православия терпел еси велия лишения, не имея где главы приклонити, из веси в весь отступниками веры гонимый, ты мужественно перенося сие взывал укрепляющему тя Богу: Аллилуйа.

Икос 8.

Весь путь жития предал в руце Божии не устрашился еси уз, оплевания и поругания лишь единого на потребу искавый, сего и мы тщашеся достигнути научаемся от тебе благодарственно воспевая:

Радуйся, крест прияв Христу следовавый.

Радуйся, стезю страданий за Него избравый.

Радуйся, великими скорбми искушенный.

Радуйся, упованием на Бога утвержденный.

Радуйся, иский отечества небесного.

Радуйся, не брегий успокоения телесного.

Радуйся, обычаев греховных искоренителю.

Радуйся, к добротели неустанный водителю.

Радуйся, кающихся с Богом примирителю.

Радуйся, Спасителя возлюбших покровителю.

Радуйся, благоприятную ко Господу молитву возсылаяй.

Радуйся, теплою молитвою державу нашу согревавый.

Радуйся отче наш Алексие, новый мучениче и скорый помощниче.

Кондак 9.

Вси видящии тя во граде Павлово Посадском яко пастыря верного почитаху и ведяху, яко не клонился еси пред властию безбожную и обстояниями мирстими, верность Господу Единому хранивый и сице научивый сим и нас в терпении пети: Аллилуйа.

Икос 9.

Ветия многовещаннии не могут изрещи всех страданий, егда бо тя на осуждение смерти изведе, с радостью великою предал еси душу твою за веру истинную и Христа распятаго, сего ради укрепляя нас малодушных прими воскликновения достохвальные:

Радуйся, воине Христов непобедимый.

Радуйся, в терпении адаманте невредимый.

Радуйся, зломыслящих наветы претерпел еси.

Радуйся, от яростных поношений приял еси.

Радуйся, сердец смятенных умирителю.

Радуйся, поступков твердых ободрителю.

Радуйся, неверия сумнительного избавляеши.

Радуйся, яко от малодушия исцеляеши.

Радуйся, российских мучеников споспешниче.

Радуйся, священства мучимого сподвижниче.

Радуйся, духовных совершенств высото.

Радуйся, христианского смирения глубино.

Радуйся отче наш Алексие, новый мучениче и скорый помощниче.

Кондак 10.

Спасти хотя душу твою, мучения даже до смерти не убоялся еси, ныне же в селениях праведных водворившись, Отца Небесного о песнословящих тя прилежно моли, вопиющих тако: Аллилуйа.

Икос 10.

Стена ограждения церкви православной стал еси на крови твоей, яко крин прорастший со всем сонмом новомучеников, о сей победе над миром убо радующееся вернии восклицаху ти:

Радуйся, Православия неблазненный ревнителю.

Радуйся, шатания людей искоренителю.

Радуйся, Евангельского света чудное блистание.

Радуйся, гонимых за правду упование.

Радуйся, Господню волю сотворивый.

Радуйся, Христовы заповеди сохранивый.

Радуйся, честную кровь за веру пролиял еси.

Радуйся, блаженство тем стяжал еси.

Радуйся, истину подвигами утвердивый.

Радуйся, благочестие трудами возрастивый.

Радуйся, чистоты веры хранителю.

Радуйся, благочестия любви насадителю.

Радуйся отче наш Алексие, новый мучениче и скорый помощниче.

Кондак 11.

Пение всеумиленное принесоша Богови людие чтущие память твою от предел земли Московския на месте Бутово твоего упокоения идеже святыми мощами пребываеши благодарственно вопием прославившему тя Господу: Аллилуйа.

Икос 11.

Светоприемную свещу зрим тя стране Вятстей верным людям, земли Уржумской сродницам, яко новоявленного мученика нарекла тя церковь православная, тако утверди святую веру на месте земнаго отечества твоего, да никия козни иноверия не возмогут поколебати ея, тако уповающе на Бога взываем :

Радуйся, твердый столпе православия.

Радуйся, кормчий ко пристанищу вечныя.

Радуйся, щите защищаяй благочестие.

Радуйся, мечу посецаяй злочестие.

Радуйся, блуждающих во мраце окормителю.

Радуйся, честнейший целомудрия хранителю.

Радуйся, светильниче Церковь озаряяй.

Радуйся, молящихся ти души умиряяй.

Радуйся, недугующих страстями исцеляеши.

Радуйся, окамененных сердцем оживляеши.

Радуйся, печальниче болящим и безпомощным.

Радуйся, заступниче убогим и обидимым.

Радуйся, яко помраченных просвещаеши.

Радуйся, яко просвещенных утверждаеши.

Радуйся отче наш Алексие, новый мучениче и скорый помощниче.

Кондак 12.

Благодать дадеся ти от Бога, отче приснопамятный Алексие, во еже бытии нерушимым камнем Церкве. Твоему житию желающее всем сердцем подражати, умоляем тя быти нам в хотатая и заступника, да сохраншеся христианами, Твоим ходатайством прославляем Бога: Аллилуйа.

Икос 12.

Поющее праведное житие твое, восхваляют в градах многих пречестное твое имя, удивляясь духовней твоей крепости и с любовию, воспоминая о всех подвизех твоих, тако и по всей земле восписуют ти хваления таковая:

Радуйся, за веру живот свой положивый.

Радуйся, путь свой правый сохранивый.

Радуйся, всем Богу угодивый.

Радуйся, до смерти Ему верен бывый.

Радуйся, неусыпный страже нашего спасения.

Радуйся, брегущий нас вражего ловления.

Радуйся, венцем победным блистаяй.

Радуйся, тимпане славу Божию бряцаяй.

Радуйся, в отечестве небеснем пребываяй.

Радуйся, земное отечество не забываяй.

Радуйся, славы Божия ревнителю.

Радуйся, молитв наших исполнителю.

Радуйся отче наш Алексие, новый мучениче и скорый помощниче.

Кондак 13.

О, страдальче многосветлый, отче наш Алексие! Прими малое хваление сие, в простоте сердечней возносимое и ходатайством твоим у Христа Бога нашего, избави нас от всех болезней душевных и телесных, от всякия беды, напасти и ересей губительных, да выну благодарящее Господа, радостно воспеваем ему славу:

Аллилуйа, Аллилуйа , Аллилуйа.

Сей кондак читай трижды, затем Икос 1 и Кондак 1.

Свя­щен­но­му­че­ник Алек­сий ро­дил­ся 6 фев­ра­ля 1888 го­да в де­ревне Ан­тон­ко­во Ур­жум­ско­го уез­да Вят­ской гу­бер­нии в се­мье кре­стья­ни­на Кон­стан­ти­на Во­ро­бье­ва. В 1900 го­ду у него умер­ла мать, и Алек­сей и его млад­шая сест­ра Оль­га, ко­то­рой бы­ло два го­да, бы­ли взя­ты на вос­пи­та­ние в се­мью стар­ше­го бра­та Ва­си­лия.
В Ан­тон­ко­ве Алек­сей окон­чил зем­скую шко­лу. Ис­про­сив раз­ре­ше­ние от­ца, он пе­ре­брал­ся в Ка­зань и устро­ил­ся на ра­бо­ту в ма­га­зин. В 1905 го­ду Алек­сей уехал в го­род Сви­яжск, где его тет­ка мо­на­хи­ня Вас­са устро­и­ла пле­мян­ни­ка в Иоан­но-Пред­те­чен­ский муж­ской мо­на­стырь в Ка­за­ни. В мо­на­сты­ре Алек­сей нес по­слу­ша­ние ка­но­нар­ха и при­слу­жи­вал в мо­на­стыр­ской го­сти­ни­це
В Иоан­но-Пред­те­чен­ский мо­на­стырь из Сед­ми­е­зер­ной пу­сты­ни под Ка­за­нью при­ез­жал ве­ли­кий по­движ­ник и мо­лит­вен­ник схи­ар­хи­манд­рит Гав­ри­ил (Зы­ря­нов) и неред­ко бе­се­до­вал с мо­ло­ды­ми ино­ка­ми. По­слуш­ник Алек­сей вна­ча­ле по ро­бо­сти из­бе­гал встреч со стар­цем. «Возь­му бла­го­сло­ве­ние, – рас­ска­зы­вал он, – да и в лес!» По­том вдруг спо­хва­тил­ся: «Что ж я ухо­жу и не слу­шаю его по­уче­ний?!»
Пре­по­доб­ный Гав­ри­ил об­ра­тил вни­ма­ние на бла­го­че­сти­во­го юно­шу, при­бли­зил его к се­бе и взял под свое ду­хов­ное по­пе­че­ние. Дру­гим вос­пи­тан­ни­ком стар­ца был инок Илия, друг и сверст­ник Алек­сея. Отец Гав­ри­ил ска­зал о них: «Илю­шу-то не возь­мут в ар­мию, а те­бя, Але­ша, возь­мут».
В 1911 го­ду Алек­сея при­зва­ли на во­ен­ную служ­бу, и до 1914 го­да он со­сто­ял ря­до­вым 9 пе­хот­но­го име­ни Пет­ра Ве­ли­ко­го пол­ка, раз­ме­щав­ше­го­ся в го­ро­де Ка­лу­ге. Во вре­мя Пер­вой ми­ро­вой вой­ны он слу­жил ез­до­вым в 24 пе­хот­ной ди­ви­зии, а по­сле ок­тябрь­ско­го пе­ре­во­ро­та 1917 го­да – в ди­ви­зи­он­ном обо­зе 161 ди­ви­зии. В 1918 го­ду Алек­сей Во­ро­бьев уехал в Ан­тон­ко­во, где про­жил два го­да. В 1920 го­ду Алек­сей Кон­стан­ти­но­вич при­е­хал в Моск­ву и устро­ил­ся ра­бо­тать кла­дов­щи­ком. То­гда же он по­сту­пил на пас­тыр­ские бо­го­слов­ские кур­сы при церк­ви свя­то­го му­че­ни­ка Три­фо­на в Москве.
26 июня 1921 го­да он был ру­ко­по­ло­жен во свя­щен­ни­ка в Алек­сан­дро-Нев­ский храм в Москве, а через год пе­ре­ве­ден в Пре­об­ра­жен­ский храм в се­ле Се­лин­ское Клин­ско­го уез­да Мос­ков­ской гу­бер­нии.
В мае 1922 го­да воз­ник об­нов­лен­че­ский рас­кол. Епи­скоп Клин­ский Ин­но­кен­тий (Ле­тя­ев) при­знал власть об­нов­лен­че­ско­го Выс­ше­го Цер­ков­но­го Управ­ле­ния. Об­нов­лен­цы пред­ла­га­ли от­цу Алек­сию при­со­еди­нить­ся к ним, но он твер­до сто­ял в пра­во­сла­вии и пре­дан­но­сти за­кон­но­му гла­ве Рус­ской Пра­во­слав­ной Церк­ви – Свя­тей­ше­му Пат­ри­ар­ху Ти­хо­ну. «Как же я бро­шу пра­во­сла­вие и уй­ду в рас­кол?» – от­ве­чал отец Алек­сий на во­про­сы при­хо­жан.
13 мар­та 1923 го­да об­нов­лен­че­ское Мос­ков­ское епар­хи­аль­ное управ­ле­ние утвер­ди­ло ре­ше­ние об­нов­лен­че­ско­го епи­ско­па Клин­ско­го Иг­на­тия об уволь­не­нии от­ца Алек­сия и за­пре­ще­нии его в свя­щен­но­слу­же­нии, а в Пре­об­ра­жен­ский храм в се­ло Се­лин­ское был на­зна­чен дру­гой свя­щен­ник.
До ухо­да об­нов­лен­цев из Пре­об­ра­жен­ско­го хра­ма отец Алек­сий непро­дол­жи­тель­ное вре­мя слу­жил в Вин­ни­це и Аст­ра­ха­ни. Впо­след­ствии свя­ти­тель Ти­хон лич­но вы­ра­зил ему бла­го­дар­ность за стой­кость и твер­дость в пра­во­сла­вии.
В кон­це сен­тяб­ря 1924 го­да свя­щен­ни­ки Алек­сий Во­ро­бьев и Алек­сий Ни­ко­нов бы­ли аре­сто­ва­ны по об­ви­не­нию в том, что «без раз­ре­ше­ния мест­ной вла­сти устро­и­ли в церк­ви го­ро­да Кли­на со­бра­ние ве­ру­ю­щих, на ко­то­ром про­из­но­си­ли аги­та­ци­он­ные ре­чи о го­не­нии со­вет­ской вла­стью пра­во­сла­вия».
Отец Алек­сий был пе­ре­ве­зен для до­про­сов в ко­мен­да­ту­ру ОГПУ на Боль­шую Лу­бян­ку в Моск­ву. 16 ок­тяб­ря от­ца Алек­сия до­про­си­ли.
– Го­во­ри­те вы про­по­ве­ди, на­прав­лен­ные про­тив со­вет­ской вла­сти? – спро­сил сле­до­ва­тель.
– Ни­ко­гда не го­во­рю.
– Ска­жи­те, что вы под­ра­зу­ме­ва­е­те под во­про­са­ми на ис­по­ве­ди: не хо­дил ли на со­бра­ния, ми­тин­ги, не чи­тал ли раз­врат­ных книг, про­тив Церк­ви? (Эти во­про­сы сле­до­ва­тель на­шел в за­пис­ной книж­ке от­ца Алек­сия, изъ­ятой у него при обыс­ке во вре­мя аре­ста.)
– На этот во­прос от­ве­тить не мо­гу.
– Не есть ли эти во­про­сы скры­тая аги­та­ция про­тив со­вет­ской вла­сти?
– Эти во­про­сы дей­стви­тель­но есть аги­та­ция про­тив со­вет­ской вла­сти, но я не ру­ко­вод­ство­вал­ся этим во­прос­ни­ком в жиз­ни.
До вы­не­се­ния при­го­во­ра отец Алек­сий на­хо­дил­ся в Бу­тыр­ской тюрь­ме в Москве. 27 фев­ра­ля 1925 го­да свя­щен­ник Алек­сий Во­ро­бьев был при­го­во­рен к за­клю­че­нию в конц­ла­герь сро­ком на два го­да. От­бы­вать на­ка­за­ния его от­пра­ви­ли на Со­лов­ки.
7 мая 1927 го­да отец Алек­сий был осво­бож­ден. В те­че­ние трех лет ему бы­ло за­пре­ще­но про­жи­вать в ше­сти глав­ных го­ро­дах и об­ла­стях СССР. В июле отец Алек­сий при­был в Уфу и по­лу­чил на­зна­че­ние слу­жить в церк­ви Со­бор Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы в се­ле Бы­ко­во Бла­го­ве­щен­ско­го уез­да.
В но­яб­ре 1930 го­да отец Алек­сий был на­зна­чен в Вос­кре­сен­ский со­бор го­ро­да Пав­лов­ский По­сад. В 1931 го­ду воз­ве­ден в сан про­то­и­е­рея, в 1935 го­ду – на­зна­чен бла­го­чин­ным Пав­ло­во-По­сад­ско­го окру­га.
27 мар­та 1935 го­да Вос­кре­сен­ский со­бор был пе­ре­дан со­вет­ской вла­стью об­нов­лен­цам. Свя­щен­но­на­ча­лие пе­ре­ве­ло от­ца Алек­сия в Тро­иц­кую цер­ковь в се­ле Хо­те­и­чи, а в ав­гу­сте 1936 го­да – в Воз­не­сен­скую цер­ковь в се­ле Го­ро­док в при­го­ро­де Пав­лов­ско­го По­са­да. Пра­во­слав­ные жи­те­ли го­ро­да, ли­шив­ши­е­ся со­бор­но­го хра­ма, пе­ре­шли мо­лить­ся в Воз­не­сен­скую цер­ковь. Ду­хов­ны­ми ча­да­ми от­ца Алек­сия ста­ли и неко­то­рые мо­на­хи­ни за­кры­то­го в Пав­лов­ском По­са­де По­кров­ско-Ва­си­льев­ско­го мо­на­сты­ря. В Воз­не­сен­ской церк­ви от­цом Алек­си­ем был ор­га­ни­зо­ван цер­ков­ный хор из мо­ло­де­жи.
8 ав­гу­ста 1937 го­да про­то­и­е­рей Алек­сий от­слу­жил ве­чер­ню на­ка­нуне дня па­мя­ти свя­то­го ве­ли­ко­му­че­ни­ка Пан­те­ле­и­мо­на и в ту же ночь был аре­сто­ван со­труд­ни­ка­ми НКВД и за­клю­чен в тюрь­му го­ро­да Но­гин­ска.
– Вы при­зна­е­те се­бя ви­нов­ным в том, что сре­ди ве­ру­ю­щих и сво­их со­слу­жив­цев по церк­ви ве­ли си­сте­ма­ти­че­скую ан­ти­со­вет­скую аги­та­цию? – спро­сил сле­до­ва­тель.
– Ан­ти­со­вет­скую аги­та­цию я ни­ко­гда не вел, ви­нов­ным се­бя в этом не при­знаю, – от­ве­тил отец Алек­сий.
19 ав­гу­ста 1937 го­да трой­ка НКВД при­го­во­ри­ла от­ца Алек­сия к рас­стре­лу. Про­то­и­е­рей Алек­сий Во­ро­бьев был рас­стре­лян 20 ав­гу­ста 1937 го­да на по­ли­гоне Бу­то­во под Моск­вой и по­гре­бен в без­вест­ной об­щей мо­ги­ле.


Со­ста­ви­тель свя­щен­ник Мак­сим Мак­си­мов

«Жи­тия но­во­му­че­ни­ков и ис­по­вед­ни­ков Рос­сий­ских ХХ ве­ка Мос­ков­ской епар­хии. Июнь-Ав­густ». Тверь, 2003 год, стр. 112-116.


Биб­лио­гра­фия

АМП. По­служ­ной спи­сок.
Ар­хив УФСБ по Москве и Мос­ков­ской об­ла­сти. Д. № Р-40944.
ГАРФ. Ф. 10035. № 18460.
ЦИАМ. Ф. 2303, оп. 1, д. 5, л. 49; д. 4, л. 20.
Тер­ни­стым пу­тем к небу. // Сост. П.Г. Про­цен­ко. М., 1996.

Ис­точ­ник: www.fond.ru