Акафист Пресвятой Богородице пред иконой «Жадовская» («Казанская»)

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Не утвержден для общецерковного использования.

Конда́к 1.

Избра́ннице Бо́га Вы́шняго, Засту́пнице Усе́рдной ро́да христиа́нскаго, держа́вным омофо́ром благода́ти Госпо́дней, а́ки а́нгельскима крило́ма, покрыва́ющей страну́ на́шу Росси́йскую ра́ди ве́ры ея́ правосла́вныя, благода́рственно воспое́м, ра́дующеся о явле́нии ико́ны Твоея́ Каза́нския в ве́си Жадо́встей, и по́мощи Ея́ прося́ще, воззове́м:

Ра́дуйся, Богоблагода́тная Мари́е, святору́сския земли́ храни́тельнице.

Икос1.

А́нгельское пе́ние на небеси́ прие́млюще, не отврати́ся от на́ших хвале́бных гласо́в на земли́, Милосе́рдная Засту́пнице, во умиле́нии гре́шных серде́ц Тебе́ возноси́мых, егда́ арха́нгельскому гла́су подража́юще, взира́я на Тво́й о́браз пречестны́й, ми́лостию Человеколюби́ваго Бо́га земли́ Симби́рстей дарова́нный, воспое́м:

Ра́дуйся, Богоотрокови́це Чи́стая; ра́дуйся, голуби́це Богоизбра́нная.

Ра́дуйся, Ма́ти Христа́ Спа́са; ра́дуйся, милосе́рдая Ма́ти оби́димых и гони́мых.

Ра́дуйся, покро́ве небе́сный земли́ Росси́йския; ра́дуйся, А́нгелов Цари́це и ми́ра Влады́чице.

Ра́дуйся, не отверга́ющая похвалы́ гре́шных усте́н; ра́дуйся, заступа́ющая лю́дие христолюби́выя.

Ра́дуйся, небе́сных си́л Воево́до; ра́дуйся, Путеводи́тельнице во́инств правосла́вных.

Ра́дуйся, явле́нием ико́ны пречу́дныя ве́рных возра́довавшая; ра́дуйся, а́нгельский чи́н возвесели́вшая.

Ра́дуйся, Богоблагода́тная Мари́е, святору́сския земли́ храни́тельнице.

Конда́к 2.

Ви́дяще, Всеблага́я Цели́тельнице, с высоты́ Иерусали́ма го́рняго ско́рбь раба́ Бо́жия Ти́хона, тя́жце стра́ждущаго ножне́й боле́знию, и яви́лася еси́ ему́ во сне́, чу́до исцеле́ния обещава́я, да благода́тным явле́нием в ве́ре утвержда́емый, Христу́ Бо́гу воспое́т: Аллилу́иа.

И́кос 2.

Разумева́юще двукра́тное явле́ние Цари́цы Небе́сной, ра́ди сле́зных проше́ний боля́щаго дарова́нное свы́ше, Ти́хон, внима́я повеле́нию Богоотрокови́цы, со одра́, иде́же недви́жим бы́сть, возста́вше и со мно́зими труда́ми прите́кше к реце́ Саморо́дке и воспе́вши сле́зною моли́тву о́бразу Каза́нския Богоро́дицы, омы́вше но́зе в вода́х, внеза́пу узре́л еси́ ико́ну Твою́, Влады́чице, на вода́х стоя́щую и небе́сным све́том возсиява́ющую. Сия́ до́бре ве́дуще, слезноумиле́нно воспева́ем Ти́:

Ра́дуйся, ско́рбных утеша́ющая во вся́кой печа́ли; ра́дуйся, исполня́ющая земны́я во́ды небе́сной благода́ти.

Ра́дуйся, сле́зныя проше́ния ско́ро исполня́ющая; ра́дуйся, лю́дем христолюби́вым о́бразы Твои́ явля́ющая.

Ра́дуйся, Ро́ждшая Врача́ ду́ш и теле́с; ра́дуйся, ми́лостивая Цели́тельнице вся́ких неду́гов.

Ра́дуйся, я́ко вся́каго, к Тебе́ притека́ющаго, ве́рою укрепля́еши; ра́дуйся, я́ко прося́щих Тя́ от вся́каго зла́ спаса́еши.

Ра́дуйся, освяти́вшая исто́чницы водны́я явле́нием Ико́ны пречу́дныя; ра́дуйся, освяти́вшая души́ пе́нием хвале́бных моле́ний.

Ра́дуйся, прие́млющая моли́тву са́мых отча́янных гре́шников; ра́дуйся, соде́лывающая благода́тию Госпо́дней подви́жников благоче́стия.

Ра́дуйся, Богоблагода́тная Мари́е, святору́сския земли́ храни́тельнице.

Конда́к 3.

Си́лою Вы́шняго сотвори́ла еси́, Богома́ти Всепе́тая, мно́зи чудесы́ и зна́мения, от ико́ны Твоея́ явле́нныя, ея́ же Тобо́ю исцеле́нный Ти́хон прине́сл еси́ лю́дем и свяще́ннику, ра́достно воспева́я Бо́гови: Аллилу́иа.

И́кос 3.

Иму́ще богопросвеще́нныя ду́ши, лю́дие ве́рныя основа́ша под благода́тным покро́вом Твои́м, Влады́чице, ико́ны оби́тель и́ноческую, иде́же Ты́, Пресвята́я Де́во, де́вствующим приста́нище небу́рное да́руеши, ве́рных во правосла́вии укрепля́еши, помраче́нных тьмо́ю неве́рия – богопросвеща́еши, все́х подвиза́я пе́ти Тебе́:

Ра́дуйся, и́ноческих чино́в Небе́сная Покрови́тельнице; ра́дуйся, духо́вная на́ша Цели́тельнице.

Ра́дуйся, просвети́вшая тьму́ неве́рия Све́том Сы́на Твоего́; ра́дуйся, разгоня́ющая мра́к ересе́й луча́ми чуде́с от благода́тныя ико́ны.

Ра́дуйся, ти́хая оби́тель в бу́рнем мо́ре жите́йском; ра́дуйся, я́корь спасе́ния посреде́ треволне́ний су́етнаго ми́ра.

Ра́дуйся, покро́ве де́вствующих и Бо́гу посвяще́нных заступле́ние; ра́дуйся, о ми́ре всего́ ми́ра те́плое моле́ние.

Ра́дуйся, преподо́бных в по́двизех укрепле́ние; ра́дуйся, в любы́х беда́х и напа́стех ве́рных спасе́ние.

Ра́дуйся, просвеща́ющая по́мыслы благода́тию Богопозна́ния; ра́дуйся, обновля́ющая ду́ши моли́твою огневи́дною.

Ра́дуйся, Богоблагода́тная Мари́е, святору́сския земли́ храни́тельнице.

Конда́к 4.

Бу́ря разруше́ния и крамолы́, безбо́жницами воздви́гнутая, достиго́ша сте́н оби́тели Жадо́вския; Це́рковь же правосла́вную пости́же о́гненное искуше́ние: хра́мов и оби́телей разруше́ние, христолюби́вых люде́й убие́ние; святы́нь поруга́ние и сожже́ние. Ны́не же мы́ о се́м сле́зно па́мятующе, воззове́м Бо́гови: Аллилу́иа.

И́кос 4.

Слы́шаша и́ноцы Жадо́вския Каза́нския оби́тели о прише́ствии безбо́жниц лю́тых, хотя́щих Твою́ чудотво́рную ико́ну отъя́ти и сожещи́. Мона́си возопи́ли в ско́рби глубо́цей к Засту́пнице ро́да христиа́нскаго. Сего́ ра́ди и мы́, многогре́шныя, сле́зно вопие́м Тебе́, Богороди́тельнице, под держа́вный Тво́й покро́в прибега́ющи:

Ра́дуйся, от безбо́жных небе́сное огражде́ние; ра́дуйся, посреди́ гоне́ний святы́нь чуде́сное сохране́ние.

Ра́дуйся, храня́щая незри́мо ико́ну Твою́ с ве́рою храня́щих; ра́дуйся, Победи́тельнице па́дших духо́в, на ны́ бра́ни возводя́щих.

Ра́дуйся, со Христо́м ве́чно ца́рствующая; ра́дуйся, земны́х, к Тебе́ вопию́щих, не оставля́ющая.

Ра́дуйся, Изба́вительнице от вся́ких зо́л; ра́дуйся, пода́тельнице Боже́ственныя благода́ти.

Ра́дуйся, избавле́ние плене́нным прине́сшая; ра́дуйся, ве́рных во у́зах темни́чных укрепи́вшая.

Ра́дуйся, новому́чеников Росси́йских похвало́; ра́дуйся, оби́тели Жадо́вския покро́ве небе́сный.

Ра́дуйся, Богоблагода́тная Мари́е, святору́сския земли́ храни́тельнице.

Конда́к 5.

Боготе́чная звезда́ – ико́на Твоя́, о Богома́ти, сокры́лася еси́ от ми́ра су́етнаго, ве́рныя лю́дие храни́мая от злове́рных лю́тых безбо́жниц. Ве́ру же храня́щим Ты́ дарова́ла еси́ воспева́ти Го́сподеви: Аллилу́иа.

И́кос 5.

Ви́девше от ве́ры отступле́ние, и́долом поклоне́ние, Ты́, Ма́ти Бо́га Вы́шняго, сокры́ла еси́ о́браз Тво́й чудотво́рный на се́дмьдесят ле́т, доко́ле не принесу́т лю́дие покая́ние о гресе́х богоотступле́ния, порази́вших зе́млю ру́сскую. Милосе́рдуя же о на́с, гре́шных, ны́не возсиява́ет во хра́мех Симби́рска-гра́да ико́на Твоя́ достосла́вная и чудоточи́вая. Зря́ще сие́ чу́до Бо́жия ми́лости, гре́шными уста́ми и сокруше́нным се́рдцем Тебе́ воспое́м:

Ра́дуйся, я́ко и ны́не ми́лостьми пребога́тыми на́с да́руеши; ра́дуйся, я́ко чудоточе́ния от о́браза пречестна́го источа́еши.

Ра́дуйся, хра́мов правосла́вных присносия́тельная лампа́до; ра́дуйся, Це́ркве Росси́йстей звездо́ и душа́м отра́до.

Ра́дуйся, Сама́ Себе́ от злове́рных пречу́дно храни́вшая; ра́дуйся, почита́ющих Тя́ от тлетво́рных ересе́й изба́вившая.

Ра́дуйся, обновля́ющая моли́твами Твои́ми хра́мы ду́ш на́ших; ра́дуйся, незри́мо отвраща́ющая на́с от вся́каго греха́.

Ра́дуйся, дре́вле проро́ческих писа́ний нело́жное исполне́ние; ра́дуйся, преподо́бнаго Гаврии́ла, испове́дника Христо́ва среди́ гоне́ний сохране́ние.

Ра́дуйся, Пречи́стая, Ра́досте на́ша небе́сная; ра́дуйся, мра́к уны́ния в ра́дость претворя́ющая.

Ра́дуйся, Богоблагода́тная Мари́е, святору́сския земли́ храни́тельнице.

Конда́к 6.

Пропове́дницею покая́ния яви́ся ико́на Твоя́, о Богороди́тельнице, в Симби́рске и ве́сех близлежа́щих, егда́ принесе́на бы́сть в собо́рный хра́м гра́да сего́, о́бразу «Неопали́мыя Купины́» посвяще́нный, иде́же мно́жество люде́й собра́шася: мона́си и мирсти́и, свяще́нницы и боля́щия, ста́р и мла́д, со слеза́ми пою́ще Го́сподеви: Аллилу́иа.

И́кос 6.

Возсия́вши све́т и́стинныя ве́ры и отгна́вши злове́рие язы́ческое во земле́ Симби́рстей: ны́не, я́ко дре́вле, лю́дие принося́ще покая́ние, а́ки вторы́я креще́ние прие́млюще, под Твои́м благода́тным покро́вом, Засту́пнице на́ша усе́рдная. Сего́ ра́ди вопие́м Ти́ слезноумиле́нныя благодаре́ния:

Ра́дуйся, духо́вная святы́ня земли́ Симби́рския; ра́дуйся, Держа́вная Влады́чица земли́ Росси́йстей.

Ра́дуйся, злове́рие иуде́йское и мудрова́ния еретико́в Сы́ном Твои́м посрами́вшая; ра́дуйся, ве́лий и достохва́льный о́браз Тво́й от ру́к неве́рных сохрани́вшая.

Ра́дуйся, благоуго́дно приима́ющая поклоне́ние гре́шников ка́ющихся; ра́дуйся, претворя́ющая си́х в подви́жников благоче́стия.

Ра́дуйся, язы́ком иноплеме́нным непостижи́мая, неодоли́мая прегра́до; ра́дуйся, все́м благоподвиза́ющимся небеснодухо́вная награ́до.

Ра́дуйся, Живоно́сная Купе́ль креще́ния втора́го земли́ Ру́сской; ра́дуйся, звездо́, Све́том Христо́вым возжже́нная во оби́тели Жадо́встей.

Ра́дуйся, Иису́с Христо́вым Рождество́м испо́лнившая и́стину; ра́дуйся, те́м посрами́вшая и отгна́вшая ле́сть и́дольскую.

Ра́дуйся, Богоблагода́тная Мари́е, святору́сския земли́ храни́тельнице.

Конда́к 7.

Хотя́щу защити́ти наро́д правосла́вный от наше́ствия иноплеме́нных, вно́вь яви́ла еси́, Преблагослове́нная Де́во, о́браз Тво́й всесла́вный, до вре́мени сокры́тый в дому́ не́коего богобоя́зненнаго иере́а. Ны́не же ико́не Твое́й, христолюби́вым лю́дем дарова́нной а́ки зало́г спасе́ния, правосла́внии, притека́юще, вопию́т Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 7.

Но́вых чуде́с и зна́мений от Твоея́ ико́ны ча́юще получи́ти, о Богоблаже́нная Отрокови́це, пред Не́й припа́даем и на милосе́рдие Бо́жие упова́я, сле́зно в покая́нии к Тебе́ вопие́м:

Ра́дуйся, не оста́вившая на́с посреде́ искуше́ний и печа́лей; ра́дуйся, отъя́вшая ду́ши на́ша из тьмы́ неве́рия.

Ра́дуйся, обраща́ящая к покая́нию и са́мых отча́янных гре́шников; ра́дуйся, прости́вшая лю́дие от ве́ры отпа́вшия.

Ра́дуйся, святору́сских оби́телей возрожде́ние; ра́дуйся, во Христе́ Иису́се Руси́ обновле́ние.

Ра́дуйся, укрепля́ющая держа́ву правосла́вную; ра́дуйся, покрыва́ющая ми́лостьми страну́ Росси́йскую.

Ра́дуйся, градо́в на́ших Неруши́мая Стено́; ра́дуйся, хра́мов на́ших покро́ве, ши́рший о́блака.

Ра́дуйся, свобожда́ющая плене́нных. ра́дуйся, разреша́ющая от у́з грехо́вных.

Ра́дуйся, Богоблагода́тная Мари́е, святору́сския земли́ храни́тельнице.

Конда́к 8.

Стра́нно и умили́тельно неве́рствующим бы́ло слы́шати, ка́ко ико́на Твоя́ животво́рным исто́чником Ду́ха яви́ся: оби́тель и́ноческую из пра́ха возста́вила еси́; духо́вно прокаже́нныя исцели́ла еси́; лежа́щих на одре́ сме́рти духо́вныя оживи́ла еси́ и все́х, притека́ющих к не́й, сподо́била еси́ в покая́нии нело́жном и благоуха́нии духо́вном воспева́ти Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 8.

Всю́ страну́ на́шу Росси́йскую, ея́ гра́ды и ве́си освяти́ла еси́, Влады́чице не́ба и земли́, явле́нием чудотво́рных ико́н Твои́х; воздвиза́я о́крест я́ оби́тели и хра́мы правосла́вныя: те́м же на́ши души́ подвига́еши к покая́нию пе́нием таковы́х:

Ра́дуйся, зе́млю Ру́сскую о́бразами с небеси́ явле́нными освяти́вшая; ра́дуйся, тьму́ неве́рия серде́ц на́ших Сы́ном Твои́м просвети́вшая.

Ра́дуйся, апо́столов похвало́ и му́чеников сла́во; ра́дуйся, новому́чеников оби́тели Жадо́встей венце́в небе́сных сподо́бльшая.

Ра́дуйся, зна́меньми благода́тными ве́ру Христо́ву умно́жившая; ра́дуйся, о́браз преди́вный на стене́ разру́шенныя оби́тели яви́вшая.

Ра́дуйся, неве́рных от неве́рия ко Христу́ обрати́вшая. ра́дуйся, Христо́во ста́до до́бре упа́сшая.

Ра́дуйся, Путеводи́тельнице посреде́ мра́ка стра́стнаго ми́ра; ра́дуйся, вои́тельнице на духо́в зло́бы поднебе́сной.

Ра́дуйся, я́ко прося́щим Тя́ с ве́рою богопросвеще́ние подае́ши; ра́дуйся, я́ко Тобо́ю венце́в сла́вы ве́рнии сподобля́ются.

Ра́дуйся, Богоблагода́тная Мари́е, святору́сския земли́ храни́тельнице.

Конда́к 9.

Херуви́мов все́х Честне́йшая и серафи́мов все́х Чисте́йшая яви́лася еси́, Богообра́дованная Де́во Мари́е, Бо́га бо зачала́ еси́ во пло́ти Своея́, Созда́теля все́х возсоздала́ еси́ во утро́бе Твое́й, в ру́цех содержа́ла еси́ Содержа́щаго все́х и вся́; те́м же, я́ко Присноблаже́нную и Пренепоро́чную Богоро́дицу Тя́ велича́юще, Твои́ми моли́твами Бо́гу вопие́м: Аллилу́иа.

И́кос 9.

Вети́я многоречи́выя, земна́я му́дрствующе, небе́снаго же не разуме́юще, недоуме́ют бо досто́йно хвали́ти Тя́, Пресвята́я и Всесвята́я Ма́ти Де́во; ра́зум не постига́ет, язы́к изнемога́ет пе́ти Тя́, Богоро́дице; оба́че Блага́я Ма́ти су́щи, приими́ и от на́с арха́нгельское ра́дование, Тебе́ возноси́мое:

Ра́дуйся, Благода́тная Мари́е, ро́ждшая Спа́са ду́ш на́ших; ра́дуйся, я́ко Госпо́дь с Тобо́ю.

Ра́дуйся, Богоотрокови́це, я́ко на Твое́ смире́ние призре́ Госпо́дь; ра́дуйся, я́ко Ты́ обрела́ благода́ть у Бо́га.

Ра́дуйся, Благослове́нная в жена́х; ра́дуйся, я́ко блажа́т Тя́ вси́ ро́ди.

Ра́дуйся, Засту́пнице Усе́рдная ро́да христиа́нскаго; ра́дуйся, Роди́тельнице Бо́га Вы́шняго.

Ра́дуйся, Держа́вная Прави́тельнице страны́ правосла́вныя; ра́дуйся, небе́с Цари́це и земли́ Влады́чице.

Ра́дуйся, утро́бо Боговоплоще́ния. Ра́дуйся, живы́й Хра́ме Ду́ха Свята́го.

Ра́дуйся, Богоблагода́тная Мари́е, святору́сския земли́ храни́тельнице.

Конда́к 10.

Спасе́ние да́рующе погря́зшим во тьме́ грехо́в, ересе́й и неве́рия, яви́ла еси́ чудесы́ от ико́ны Твоея́ во гра́де Симби́рске и ве́сех земли́ тоя́; дабы́ цельбы́ и утеше́ния от о́браза Твоего́ получи́вше, лю́дие в покая́нии возопи́ли Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 10.

Стена́ еси́ необори́мая держа́ве Росси́йстей, ми́лостей исто́чниче животворя́щий: побе́до во́инств правосла́вных, с небесе́ подава́емая, неве́рных язы́ков гро́зное устраше́ние. Те́м же Тебе́ благода́рственно вопие́м:

Ра́дуйся, посрамле́ние язы́ков; ра́дуйся, огра́до и прибе́жище ве́рных.

Ра́дуйся, ти́хое приста́нище и́ночествующих; ра́дуйся, предгра́дие от духо́в нечи́стых все́м, храня́щим целому́дрие.

Ра́дуйся, ро́су неботочи́вую благоуханнодухо́вную от о́браза Твоего́ источа́ющая; ра́дуйся, от неве́рных и беззако́нных де́л на́с огражда́ющая.

Ра́дуйся, благо́е исполне́ние богоуго́дно подвиза́ющихся; ра́дуйся, умиле́нная Отра́до, духо́вно сердца́ ороша́ющая.

Ра́дуйся, исто́чниче неисчерпа́емыя благода́ти, слеза́ми ду́ши ка́ющихся окропля́ющий; ра́дуйся, са́де ра́йския земли́ обетова́нный, покро́в духо́вныя прохла́ды да́рующий.

Ра́дуйся, любо́вию Отца́ Небе́снаго сердца́ ве́рных веселя́щая; ра́дуйся, милосе́рдие Человеколю́бца Христа́ Спа́са приклоня́ющая.

Ра́дуйся, Богоблагода́тная Мари́е, святору́сския земли́ храни́тельнице.

Конда́к 11.

Пе́ние благода́рственное от на́с, недосто́йных, Влады́чице Ми́лостивая, приими́, и́бо от мно́жества грехо́в сляца́еми, не возмо́жем чи́сто воззре́ти на о́браз Тво́й достосла́вный: пречестну́ю ико́ну Каза́нскую Жадо́вския оби́тели; но наде́ющеся на человеколю́бие кра́йнее Милосе́рдаго Спа́са, воспое́м Ему́, я́ко Сы́ну Твоему́ и Бо́гу на́шему: Аллилу́иа.

И́кос 11.

Светоприе́мную свещу́, испо́лненную све́тлостей трисо́лнечных, та́ко зри́м Твою́ преди́вную ико́ну, Богоро́дице Богоблагослове́нная: та́ бо то́ки невеще́ственнаго огня́ источа́ет, сердца́ челове́честии облагоуха́я покая́нными слеза́ми, приводя́щими ко спасе́нию все́х, пою́щих Ти́:

Ра́дуйся, небе́сный лучу́ Со́лнца И́стины Иису́са Христа́; ра́дуйся, Де́во Неискусобра́чная, Ма́терь Бо́га Сло́ва.

Ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная, Кро́ткая Голуби́це; ра́дуйся, Царя́ Небе́снаго досто́йная Избра́ннице.

Ра́дуйся, небе́сная заре́ на́шего спасе́ния; ра́дуйся, Держа́вная Влады́чице, умо́в на́ших просвеще́ние.

Ра́дуйся, скорбя́щих серде́ц упова́ние; ра́дуйся, ду́ш и теле́с освяще́ние.

Ра́дуйся, Ча́ше, приосене́нная Святы́м Ду́хом; ра́дуйся, Ча́ше, от Нея́ же че́рплем небе́сную ра́дость.

Ра́дуйся, Богоблагода́тная Мари́е, святору́сския земли́ храни́тельнице.

Конда́к 12.

Благода́тию исцеле́ний и духо́вных и теле́сных прозре́ний облагоуха́ла еси́, Ма́ти Бо́жия, лю́дие правосла́вныя во хра́мех и оби́телех, иде́же Ты́ пребыва́ла еси́ со свято́ю Твое́ю ико́ною, низводя́ще ми́лости Бо́га и Спа́са на́шего на пою́щих Ему́: Аллилу́иа.

И́кос 12.

Воспое́м Пресвяту́ю Де́ву: хва́льно и препросла́вленно И́мя Твое́, Госпоже́ Мари́е; не́сть числа́ чудесы́, проистека́ющия от Тебе́ – Животво́рнаго Исто́чника Бо́жиих ми́лостей: ве́лие мно́жество ико́н Твои́х, Засту́пнице на́ша, исполня́ют сердца́ на́ша умиле́ния и богохвале́ния в пе́ниях моле́бных:

Ра́дуйся, всемо́щная христиа́н Защи́тнице; ра́дуйся, неисцели́мых и безнаде́жных безме́здная Цели́тельнице.

Ра́дуйся, о́бразе кро́тости и смире́ния, превы́сший небе́с; ра́дуйся, би́сере чистоты́ и де́вства, чисте́йший све́тлостей со́лнечных.

Ра́дуйся, упова́ние христиа́н непосты́дное; ра́дуйся, наде́жде бла́г ве́чных.

Ра́дуйся, я́ко Блага́я милосе́рдия две́ри отверза́еши; ра́дуйся, я́ко Спаси́тельнице от внеза́пныя сме́рти избавля́еши.

Ра́дуйся, пра́веднаго гне́ва Бо́жия умилостивле́ние; ра́дуйся, и по сме́рти на́шей кре́пкое заступле́ние.

Ра́дуйся, да́рующая спасе́ния неча́янную ра́дость; ра́дуйся, подаю́щая ве́рным сердца́м духо́вную сла́дость.

Ра́дуйся, Богоблагода́тная Мари́е, святору́сския земли́ храни́тельнице.

Конда́к 13.

О, Всепе́тая Ма́ти, ро́ждшая Всесвята́го Бо́га Сло́во, приими́ ны́не ма́лое сие́ моле́бное пе́ние, и вели́чия ра́ди милосе́рдия Твоего́ и неисчерпа́емаго мо́ря ми́лостей Твои́х, не оста́ви на́с во гресе́х погиба́ющих, но спасе́ния ра́ди пода́ждь благо́е соверше́ние проше́ний на́ших, телеса́ исцеля́ющи, ду́ши очища́ющи и Ца́рствия Небе́снаго сподобля́ющи все́х, правосла́вно пою́щих Бо́гу: Аллилу́иа.

Этот конда́к чита́ется три́жды, зате́м и́кос 1-й и конда́к 1-й.

Икос1.

А́нгельское пе́ние на небеси́ прие́млюще, не отврати́ся от на́ших хвале́бных гласо́в на земли́, Милосе́рдная Засту́пнице, во умиле́нии гре́шных серде́ц Тебе́ возноси́мых, егда́ арха́нгельскому гла́су подража́юще, взира́я на Тво́й о́браз пречестны́й, ми́лостию Человеколюби́ваго Бо́га земли́ Симби́рстей дарова́нный, воспое́м:

Ра́дуйся, Богоотрокови́це Чи́стая; ра́дуйся, голуби́це Богоизбра́нная.

Ра́дуйся, Ма́ти Христа́ Спа́са; ра́дуйся, милосе́рдая Ма́ти оби́димых и гони́мых.

Ра́дуйся, покро́ве небе́сный земли́ Росси́йския; ра́дуйся, А́нгелов Цари́це и ми́ра Влады́чице.

Ра́дуйся, не отверга́ющая похвалы́ гре́шных усте́н; ра́дуйся, заступа́ющая лю́дие христолюби́выя.

Ра́дуйся, небе́сных си́л Воево́до; ра́дуйся, Путеводи́тельнице во́инств правосла́вных.

Ра́дуйся, явле́нием ико́ны пречу́дныя ве́рных возра́довавшая; ра́дуйся, а́нгельский чи́н возвесели́вшая.

Ра́дуйся, Богоблагода́тная Мари́е, святору́сския земли́ храни́тельнице.

Конда́к 1.

Избра́ннице Бо́га Вы́шняго, Засту́пнице Усе́рдной ро́да христиа́нскаго, держа́вным омофо́ром благода́ти Госпо́дней, а́ки а́нгельскима крило́ма, покрыва́ющей страну́ на́шу Росси́йскую ра́ди ве́ры ея́ правосла́вныя, благода́рственно воспое́м, ра́дующеся о явле́нии ико́ны Твоея́ Каза́нския в ве́си Жадо́встей, и по́мощи Ея́ прося́ще, воззове́м:

Ра́дуйся, Богоблагода́тная Мари́е, святору́сския земли́ храни́тельнице.

Моли́тва.

Возра́довашеся душа́ моя́ о Тебе́, Цари́це Ма́тери; о Тебе́ же торжеству́ет Херуви́мских чино́в естество́; Тебе́ немо́лчными гла́сы воспева́ет со́нм святы́х и пра́ведных; Тебе́ пое́м и мы́ земны́е и пе́рстные. Тебя́ хва́лим и мы́ гре́шные, Тебя́ благослови́м, Тебя́ благодари́м, Раю́ слове́сный, и Тебе́ покланя́емся, Освяще́нный Хра́ме. Покая́нием сле́зным взыску́я, милосе́рдием Твои́м дарова́нное на́м благода́тное умиле́ние и Творца́ все́х благоволе́ние благода́рно прие́млем, я́ко зало́г спасе́ния, я́ко ми́лости Твоя́ к на́м пребога́тыя.

О, Вели́чественная и Преблагослове́нная Же́но, Влады́чице Небе́сная, Де́во Неискусобра́чная, Цве́те Неувяда́емый и Утро́бо Боговоплоще́ния, при́зри на гре́шныя рабы́ Твоя́, не оста́ви на́с во вся́кой ско́рби и обстоя́нии, но взыску́й на́с погиба́ющих от страсте́й и тли́ сме́ртной, явля́я милосе́рдие Ма́тернее, умилостивля́я Влады́ку вселе́нней. Честне́йшая и Чисте́йшая Херуви́мов, Светле́йшая Серафи́мов, Небе́сных си́л Превы́сшая, любоблагоутро́бная Ма́ти, Иису́са Христа́ на́м Ро́ждшая и те́м же на́с науча́ющая поклоня́тися Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху Тро́ице во Еди́ном Существе́, всегда́, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Ikona 3 1

В селе Ивановском, Румянцево, отстоящем от пустыни на 7 верст, был некто поселянин именем Тихон. Сей поселянин, в продолжение 6 лет, страдал неизлечимым недугом расслабления, у которого руки и ноги вовсе не владели, и он без посторонней помощи не мог встать с места и перейти куда-либо по самым необходимым нуждам; впрочем, укреплясь верою и упованием на промысел Божий, он никогда не роптал на свою жалкую участь, но всегда с усердием молился Богу и Пречистой Его Матери, и в усердной молитве просил об освобождении его от такой тяжкой и долговременной болезни. В одну летнюю ночь, когда страдалец, изнемогая под бременем тяжкого недуга, начал унывать и отчаиваться в своем выздоровлении, вдруг в сонном видении, является ему некая благообразная девица, и коснувшись плеч его, сказала: «Встань, раб Божий Тихон, и поди в село Жадовку, на поляну, находящуюся за источником Самородки. Там на ключе увидишь ты икону Казанския Пресвятыя Богородицы, почерпни из этого ключа воды, испей оной и умойся, и получишь освобождение от долговременного своего недуга». Сказав это, девица скрылась; а Тихон, проснувшись, начал размышлять в себе, чтобы это было за видение, и как он ощутил от него некоторый страх, то во всю ночь не мог уже заснуть. Наконец, по долгом размышлении, предположил, что это приключилось ему сонное воображение от сердечных в молитве потрясений, а потому видение сие оставил без внимания.

 В другую ночь, когда Тихон пред самой уже зарей немного уснул, прежде виденная им девица опять ему явилась, и с некоторым уже упреком сказала: «Что ж ты, Тихон, не веришь моим словам и не хочешь идти на указанное тебе место? Встань, оденься и поди! Ты увидишь там на себе великое милосердие Божие и благодатную помощь Пресвятыя Богородицы, которая на том месте от многих Христиан будет прославляема». Больной, взглянув на девицу и приняв некоторое дерзновение, сказал: «Как же я могу встать, когда я весь расслаблен — руки и ноги у меня не владеют?». Девица, подойдя ближе к одру больного и коснувшись рамен (плеч.) его, сказала: «знаю, что ты расслаблен и требуешь помощи свыше, но веруй в Бога и повинуйся его Св. повелению, и спасешься». Тихон от сего видения мгновенно проснулся и вне себя вскочил с одра своего, оградился крестным знамением, надел на себя одежду, не говоря ничего никому из своих домашних, с поспешностью ушел в жадовскую дачу на указанное ему место. Здесь он весь день ходил по родникам, отыскивая ключ, в котором находилась Св. икона, но не мог обрести оной, и после долговременных об отыскании усилий, возвратился домой с душевным прискорбием, что не нашел объявленной ему Святыни. Меж тем домашние его, не найдя утром на постели своего больного, начали удивляться и друг друга спрашивать: куда девался их расслабленный, и кто его тихомолком из дома увез? Когда же к вечеру увидели его возвращающимся домой совершенно здоровым, то окружив его, как домашние, так и соседи, начали расспрашивать, где он был и каким образом получил исцеление; но Тихон на все их вопросы ничего не отвечал, а только от душевной радости проливал слезы и благодарил Господа за избавление его от долговременных страданий. Успокоившись от внутреннего восторга и укрепившись не много пищею, он лег отдохнуть и скоро заснул сладким сном, не выпуская впрочем из мыслей случившейся с ним перемены.

  Перед самым рассветом, когда Тихон покойно спал, вышеупомянутая девица опять ему явилась и сказала: «Ты трудился весь вчерашний день и не отыскал Св. иконы. Она находится подле речки у высшей поляны; туда утром ступай и найдешь ее в ключе плавающую поверх воды». Тихон, проснувшись, ощутил в себе неизъяснимую радость, встал тотчас с постели, оделся и взял с собою малолетнюю девочку, спешно побежал на указанное ему место, где, обойдя несколько родников, наконец с бугорка заметил ручеек, вытекающий из кустарника, выросшего на топком месте, к которому без подмосток невозможно было подойти. Набросав нарубленных им еловых жердок он кое-как дошел до ключа и тут раздвинув руками кусты, увидел Св. икону Божией Матери, плавающую поверх воды и сияющую неизреченным светом.
Обрадованный обретением такового неизреченного сокровища, Тихон был вне себя, не знал, что с Св. иконою делать, и в восторге душевном часто и громко повторял сии слова: «Царица Небесная спаси меня!… Мати Божия помоги мне!». А девочка, стоя на бугорке и слыша его голос, начала плакать. В это время из села Жадовки два пастуха подогнали стадо, и, увидев стоящего в кустах человека, начали спрашивать, что он делает тут. Тихон отвечал им: «Я обрел икону Божией Матери, но не смею прикоснуться к ней. Подойдите сюда: вот она, вот она заступница; посмотрите на нее!». Пастухи, перешедши реку Самородку, приблизились к роднику, но не могли подойти к нему вплоть, за топкостью места; ибо нарубленные и набросанные жерди были от них в противной стороне, почему Тихону сказали они: «Возьми икону из воды и вынеси ее на берег, тогда увидим и мы, что это за икона!». Тихон, умывши лицо и руки вытекающею из родника водою, и оградивши себя крестным знамением, взял с благоговением от воды икону, облобызал ее и вышел на берег. Тут подошли к нему и пастухи, и Тихон, обливаясь от радости слезами, начал им пересказывать все с ним случившееся, как ему в сонном видении несколько раз являлась девица, указывая место, где находилась Святая икона, и как он получил исцеление от долговременного своего недуга.
По довольной беседе, Тихон вырубил в стоявшем близь родника ельховом дереве (ольха. — В. Г. ) место, и вставил в оное обретенную им икону, и, взяв малолетнюю свою девочку, пошел домой объявить своему семейству о случившемся; равно и пастухи в тоже время дали знать о сем в село Жадов-ку своим сообывателям, и внезапно к месту явления Св. иконы, куда прибыл уже Тихон с своим семейством, стеклось множество народа, между коим были и недужные, которые, прикладываясь к Св. иконе и умываясь от родника водою, тут же получали исцеления. Старейшие поселяне, видя совершающиеся от Св. иконы чудеса и многое стечение народа, общим советом положили устроить Л. 19 на бугре, против родника, часовню и поставить в ней явленную и чудотворную икону Божией Матери, а в самый родник, где она явилась, опустить деревянный сруб и сделать из жердей и тальника подмостки, для удобного к нему хождения. Вскоре о явлении Св. иконы разнесся слух по окрестным городам и селам, и день ото дня, с приумножением приходящих сюда Богомольцев, умножились и чудеса Божией Матери, и многие не только из простых поселян, но и от благородных особ, возымели желание иметь на сем Св. месте постоянное пребывание.
Наконец о сих важных событиях дано знать и Высшему Духовному начальству, которое, по получении сведений, немедленно поручило произвести на месте расследование, потребовало явленную икону в г. Казань, и по расследовании о всех бывших от Св. иконы чудесах, она возвращена на место своего явления, с прикомандированием к ней одного благочестивой жизни инока, которому при означенной часовне, выстроена была келья, и сим-то старцем положено первоначальное основание Жадовской пустыни, под названием Казанской. Тут же неотлучно находился и обретший Св. икону Божией Матери Тихон, который остальные дни свои посвятил на служение Богу. Он окончил житие свое в иноческом звании, от чего потомки его, находящиеся в с. Румянцеве, и доселе называются Старцевы.
В котором именно году явилась Св. икона, и какие в начале ее явления были чудеса, за неохранением при пустынской церкви древнего о событиях описания, покрыто неизвестностью; по общему же отзыву старожилов, доказывается, что сию Св. икону, во всех несчастных случаях особенно во время засухи и других важных обстоятельств, требующих помощи свыше, брали и торжественно носили по окрестным селениям и деревням, и принимавшие оную икону с живою верою получали от нее благодатную помощь, от чего и по ныне некоторые из соседних жителей — одни в знак благодарности за окаанное им, или их предками Небесное благодеяние, ежегодно поднимают явленную икону Божия Матери и носят в свои поместья, другие, при болезненных припадках и иных несчастных случаях, прибегают под покров Царицы Небесной и просят ее Святой помощи, и как ближние, так и дальние христиане к сей явленной иконе имеют большую веру и часто посещают ее с христианским усердием. Кто была виденная Тихоном девица, указывающая ему место, где находилась икона Божией Матери, неизвестно; известно только то, что, по ея предсказанию, на сем Св. месте и доселе прославляется имя Божие, и доселе от многих христиан ублажается Виновница великих и всемощных благодеяний! И все, с живой верою и христианским упованием к ней притекающие, получают благодатное по душе и по телу врачевание. И неудивительно: если Св. Апостолов Петра и Павла сень, убрусы (платки) и главотяжи (у ветхозаветных евреев — повязка на голове) имели дар различных исцелений, как свидетельствуют их жизнеописания; то, кольми паче Св. икона Царицы Небесной в состоянии излить спасительную силу врачевании на тех, кои мысленно в молитве возносятся к ней ввысь, и с душевным умилением просят всемощного Ее от бед и зол избавления.